[F1 2025] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:14

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 21: GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/1RytHg4NSvcPDg3sunSXApTI.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZfQdWI7Z-jYTjpQNIOZG1rc_o0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DGbWXHskdNyySdubawYvPJxs.png?f=user_large
vr 7 nov
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:30
Local time: 11:30
Sprint QualifyingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:30
Local time: 15:30
za 8 nov
Afbeeldingslocatie: https://www.prime-squadron.com/images/f1/f1-sprint-logo.svgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 11:00
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 19:00
Local time: 15:00
zo 9 nov
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 18:00
Local time: 14:00

Circuit
▸ Naam: Autódromo José Carlos Pace▸ Aantal rondes: 71
▸ Locatie: São Paulo, Brazilië▸ Lengte circuit: 4,309 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 305,879 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000000/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Brazil_Circuit.webp

Bandenoverzicht
Voor de race in São Paulo zijn de volgende banden gekozen: Hard - C2, Medium - C3 en Soft - C4.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/316e3e3f-a580-4826-af97-30c7b7d73517/1920_21-br25-preview-en.jpg?10000

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 05-11-2025 08:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:58
Tsunoda is in ieder geval aan gekomen: https://dubz.co/c/f1fb9f

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pkcrehyhdbzf1.jpeg

• Chocoball
Na blijkbaar wat minder vriendinnen, vrouwen en moeders in de TV registraties is het even afwachten hoe vaak we Alexandra Saint Mleux (nu nog de vriendin van Leclerc) komend weekend te zien zullen krijgen daar zij en Charles deze week hun verloving hebben aangekondigd. :)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53

Damian

Insane Obtrusion

Weersvoorspellingen geven voorlopig een droge vrijdag, natte zaterdag en droge zondag.

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 05-11-2025 08:14 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Bleh!

:)

Deze wordt wel bepalend voor het WDC verwacht ik. Voor wie hoopt op een natte race, die kans is klein AccuWeather

[ Voor 7% gewijzigd door Bleh! op 05-11-2025 08:18 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben blij dat er geen regen is op zondag, anders wordt het toch maar uitstellen, uitstellen, wachten, nog een beetje uitstellen, ja, het is droog, ga maar.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37

JB

Cédric roelt!

Haha och erm, die liep helemaal verloren rond op de luchthaven :D

Mijn boefje is liev!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Mad-Matt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:30:
Ik ben blij dat er geen regen is op zondag, anders wordt het toch maar uitstellen, uitstellen, wachten, nog een beetje uitstellen, ja, het is droog, ga maar.
Het is Brazilië en het ligt bij een meer. Dat weer kan daar zo omslaan. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
sjaool schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:18:
[...]

Het is Brazilië en het ligt bij een meer. Dat weer kan daar zo omslaan. ;)
Interlagos --> meerdere meren zelfs (2)

PSN: Sluuz

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chocoball schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:09:
Na blijkbaar wat minder vriendinnen, vrouwen en moeders in de TV registraties is het even afwachten hoe vaak we Alexandra Saint Mleux (nu nog de vriendin van Leclerc) komend weekend te zien zullen krijgen daar zij en Charles deze week hun verloving hebben aangekondigd. :)
Een van de weinige redenen om ze wel te laten zien. ^)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

AvK

Ready Set Go

Max kan hier een grote slag slaan. Vorig jaar van 17 naar de 1e plek! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Grootste slag is vooral als de MCL een miskleun maken.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Herinneren we ons deze nog?
De live broadcast is nog grappiger, maar kan ik helaas niet insluiten:
YouTube: Lance Stroll Crash On Formation Lap F1 Brazillian Grand Prix 2024

[ Voor 81% gewijzigd door kevlar01 op 05-11-2025 10:24 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een enorm kansloze actie was dat zeg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• JB

JB

Cédric roelt!

Gelukkig heeft Stroll Sr. WDC/WCC ambities :D

Mijn boefje is liev!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mad-Matt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:26:
[...]

Idd, auto helemaal herbouwd. Crasht in opwarm ronde maar schade is beperkt en houdt de motor nog draaiende. Denkt vervolgens, laat ik maar door de gravel rijden ipv over het asfalt. 8)7 8)7

• Shinji
  • Nu online
Gister werd me de uitgebreide samenvatting van Brasil 2024 me aanbevolen. Hopelijk net zoveel spektakel dit jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 05-11-2025 10:32 ]

• RobertMe
Mad-Matt schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:26:
[...]

Het wegrijden door het grind: jazeker. Maar de originele "crash" was wel een auto issue? (Of mogelijk een setting issue?). Het was niet dat die perse een domme stuur / rem actie deed waardoor die de auto verloor. Hoogstens een heel gekke brake bias waardoor bij remmen de achterkant uit brak (dus alsnog driver error) op natte asfalt. Of echt een mechanisch defect (geen driver error).

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
(jarig!)
Blijft toch wel een van de klassiekers deze race, verheug me enorm op komend raceweekend.
Het afwisselende weer, weinig practice, sprintrace op zaterdag en 3 kandidaten voor de WDC titel.
Lekker spannend einde van het seizoen oOo

• sjaool

sjaool

Daaaaaaad! :+

• Chocoball

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present!

Hopelijk blijft het spannend na dit weekend.

Iemand naar de weersverwachtingen gekeken?

Te koop....

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
albino71 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:23:
Present!

Hopelijk blijft het spannend na dit weekend.

Iemand naar de weersverwachtingen gekeken?
Really?
Dr is nog maar 1 pagina in dit topic, en je kijkt niet even naar die paar reacties?
:+
Damian schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:13:
Weersvoorspellingen geven voorlopig een droge vrijdag, natte zaterdag en droge zondag.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Koekstra schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:26:
[...]

Really?
Dr is nog maar 1 pagina in dit topic, en je kijkt niet even naar die paar reacties?
:+

[...]
Oeps, wel gelezen (gescand), maar overheen gelezen dan!

edit: Hoe dan...

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 05-11-2025 11:28 ]

Te koop....

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:39

Pierre

Van nature lui!

Afgelopen maandag deze race nog een keer gekeken, haha _/-\o_ i'm Beached ja sukkel dat was wel duidelijk.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:28
Shinji schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:31:
[...]

Gister werd me de uitgebreide samenvatting van Brasil 2024 me aanbevolen. Hopelijk net zoveel spektakel dit jaar.
De Drive to Survive aflevering waarin Brasil 2024 voorkomt is ook mooi, met het radioverkeer erbij merk je ook wat een extra spanning er bij de coureur(s) zit.

• d-vine
  • Nu online
De laatste weerberichten updates.
Het is meer dan andere keren wat onvoorspelbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SWi2Tlc_ozi3CfoICHrcmZeiS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U0Bv1J0Baoi8BnJN9ZpjpUGx.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_1H6MLVX-wsySx5MPF1_V3yBdc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/AWq1dqRJanS3SlRKwE2W2AuX.gif?f=user_large

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-11 20:31

MetalStef

gietijzer

Bwoah, Max heeft toch helemaal geen regen nodig om te shinen? :*)

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:28
Ben er ook niet helemaal aan uit of regen iets goeds is of niet, als de zaterdag weer in het water valt net als vorig jaar mis je de sprint en dus weer een 8 punten die verdeeld kunnen worden. Oké het verschil tussen 1 en 2 is dan maar 1 punt maar Max zou het aan het einde van de rit maar een punt tekort komen.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-11 15:57
MetalStef schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:59:
Bwoah, Max heeft toch helemaal geen regen nodig om te shinen? :*)
En toch denk ik dat hij heel veel mensen vorig jaar wel overtuigd heeft van zijn talent met die weergaloze regenrace. Na die race kon men er moeilijk nog omheen hoe ongelooflijk goed hij eigenlijk is.

Van mij mag het ook wel weer regenen. Max is verreweg de beste in de regen en ik acht de kans dat hij dan meer inloopt op de McLarens wat groter dan met droog weer.

Edit: overigens zou het me met regen ook helemaal niet verbazen als we beide McLarens op de radio gaan horen smeken om een SC oid, in de wetenschap hoe het vorig jaar is gelopen :+

[ Voor 14% gewijzigd door JEightyFive op 05-11-2025 13:13 ]

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Regen zou mooi zijn maar het is ook een hoger risico op een DNF, voor de McLarens maar ook voor Max. Het is dus wel high-risk, high-reward, wat uiteraard top is.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Regen zal wel een mooie kans voor Verstappen zijn of een mooi verassend podium, maar ik zie ergens de bui alweer hangen dat de FIA er een stokje voor gaat steken en ze niet laat rijden op Full Wets of helemaal niet laat rijden..

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 05-11-2025 14:07 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:34
Niemand wil überhaupt op full wets rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx42ArEjzcX-1Y5-GVh_4dfAuho=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0HAwIlDU7k38RPL7YqIoTN0o.jpg?f=user_large

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zin in! Hopelijk kan Max, eventueel geholpen door de weergoden, een fikse dreun uitdelen aan de McLarens. })

It’s the economy, stupid!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Max is goed in de regen, maar vorig jaar met de rode vlag had hij ook wel veel mazzel, gratis stop. Als die er niet was geweest, vermoed ik dat hij ook geen eerste was geworden.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:57
Goldman schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:29:
Max is goed in de regen, maar vorig jaar met de rode vlag had hij ook wel veel mazzel, gratis stop. Als die er niet was geweest, vermoed ik dat hij ook geen eerste was geworden.
Als je het radioverkeer had gevolgd dan weet je dat het geen mazzel was.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Shinji
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:36:
[...]

Als je het radioverkeer had gevolgd dan weet je dat het geen mazzel was.
En dan nog, hij ging als een mes door de boter, de winst had die hoogstwaarschijnlijk sowieso gepakt. Norris had gewoon P2/P3 kunnen eindigen, dat dat niet lukte was vooral door zijn eigen fout in T1 na de safety car.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
saikol schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:07:
Oké het verschil tussen 1 en 2 is dan maar 1 punt maar Max zou het aan het einde van de rit maar een punt tekort komen.
Dan had hij in Spanje niet zo dom moeten zijn.

• alexbl69
  • Laatst online: 18:09
TheBrut3 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:28:
[...]

De strategische fouten van het team en zijn reactie daarop kunnen wel eens beslissend zijn dit jaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:24
[...]

Dat zou wat zijn. En weet je wat dan nog het meest grappige gaat zijn. Dat Verstappen zijn schouders ophaalt en zegt, ja gebeurd, en er verder geen woorden aan vuil maakt.

Dat vind ik soms wel jammer, dat hij in sommige situaties niet echt lijkt te reflecteren. Maar misschien is dat juist wel z’n kracht.

• AvK

AvK

Ready Set Go

ZeromaNoiS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:43:
[...]

Dat zou wat zijn. En weet je wat dan nog het meest grappige gaat zijn. Dat Verstappen zijn schouders ophaalt en zegt, ja gebeurd, en er verder geen woorden aan vuil maakt.

Dat vind ik soms wel jammer, dat hij in sommige situaties niet echt lijkt te reflecteren. Maar misschien is dat juist wel z’n kracht.
Denk dat het een kwestie was van 'Het moet nu even'.
Als het nu niet helpt dan op een ander moment weer wel.
Dan hebben ze het in ieder geval gezien.
Zo denkt hij.
Net zoals hij toen Ocon hem er af tikte, en Ocon bij de kraag greep....
Don't fuck with me.
De wereld was te klein voor zulk gedrag. Daarna nooit meer voor gekomen.
Iedereen heeft toen iets geleerd.

Denk ik he.....................................................

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Extigo
  • Laatst online: 20:06
Williams gaat voor de Gulf-livery dit weekend.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G5A5TLxWIAEAEXf?format=jpg&name=4096x4096

• Chocoball
Charles kan het uitgebreid over de verloving hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/go2dnh0xghzf1.png

• RobertMe
AvK schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:49:
Iedereen heeft toen iets geleerd.
Vooral Verstappen denk ik. Je kunt een race niet winnen door een backmarker, maar hem wel verliezen ;)

• RobertMe
[...]

Veel makkelijker is de schuld dan bij Antonelli leggen })

• ZeromaNoiS
RobertMe schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:52:
[...]

Vooral Verstappen denk ik. Je kunt een race niet winnen door een backmarker, maar hem wel verliezen ;)
Wat een onzin. Ondanks dat het volgens de regels was toegestaan was het echt een kneuzen actie van Ocon. Dat kon er ook maar één zijn zeg maar. Als je dan al de race-leider inhaalt dan zorg je dat je dat super clean doet, zonder enige risico voor beiden.

Het kan tegenwoordig natuurlijk niet, maar niets meer dan terecht dat Verstappen hem even streng heeft “toegesproken”. Ocon mag blij zijn dat het geen Schumacher was….

Maar goed, oude koeien. :P

• RobertMe
ZeromaNoiS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:23:
[...]

Wat een onzin. Ondanks dat het volgens de regels was toegestaan was het echt een kneuzen actie van Ocon. Dat kon er ook maar één zijn zeg maar. Als je dan al de race-leider inhaalt dan zorg je dat je dat super clean doet, zonder enige risico voor beiden.
Onzin of niet. Het kostte Verstappen meer punten dan Ocon. En Verstappen zette hem er in T2 net zo goed eigenwijs weer naast. En ja, Verstappen mocht dat. Betekent niet dat die het moet doen (en als gevolg zijn eigen racewin weggooien).
Dus ja, het was zeker wel de fout van Ocon. Maar Verstappen had het makkelijk kunnen verkomen en dat zou hem niks hebben gekost (en waarschijnlijk had die er daarna op het rechte stuk weer langs gekund, mogelijk zelfs met blauwe vlaggen). En Verstappen kan hier dus zeker ook wel iets van geleerd hebben over hoe wel en niet met backmarkers om te gaan om niet de eigen race te verpesten.

• alexbl69
  • Laatst online: 18:09
ZeromaNoiS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:23:
[...]

Het kan tegenwoordig natuurlijk niet, maar niets meer dan terecht dat Verstappen hem even streng heeft “toegesproken”. Ocon mag blij zijn dat het geen Schumacher was….

Maar goed, oude koeien. :P
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Ja Verstappen had gelijk, maar hij kreeg het niet. Komt vaker voor, en dan moet je pragmatisch zijn. Was hij toen niet, nu waarschijnlijk wel. Meen me te herinneren dat Hamilton het ook precies zo beschreef na dat incident.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:45:
[...]

Ja Verstappen had gelijk, maar hij kreeg het niet. Komt vaker voor, en dan moet je pragmatisch zijn. Was hij toen niet, nu waarschijnlijk wel. Meen me te herinneren dat Hamilton het ook precies zo beschreef na dat incident.
Idd. Het was niet slim van Max. Ik vermoed dat hij deze fout nu niet meer zou maken.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11 10:08
kevlar01 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:12:
Regen zou mooi zijn maar het is ook een hoger risico op een DNF, voor de McLarens maar ook voor Max. Het is dus wel high-risk, high-reward, wat uiteraard top is.
Dat heeft ie ook nodig om een kans te maken. Als alles op redelijk safe blijft zie ik het niet gebeuren.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

alexbl69 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:45:
[...]

Hij had en kreeg iig wel gelijk van de stewards over de actie op de baan in 2018:
Ocon was handed a 10-second stop-go penalty for the incident, the most severe punishment a driver can get before being disqualified on the spot.
Ik denk dat je het iets anders bedoeld :)
Gezien het eindresultaat had hij beter Ocon wat ruimte kunnen geven bij de inhaalactie ondanks dat hij dat niet hoefde te doen.

Beetje net zoals in de auto, in principe heb je gelijk dat je van rechts voorrang hebt en je krijgt gelijk van de verzekering, maar als iemand je aanrijd die van links komt, zit je nog steeds met een auto in de kreukels :P

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 06-11-2025 10:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:19:
[...]

Ik denk dat je het iets anders bedoeld :)
Voorrang hebben en voorrang krijgen, letterlijk zelfs :p Maar ook in het gewone verkeer is het natuurlijk vaak een keestie van geven en nemen (wanneer stop je voor een wegversmalling met een tegenligger vs doorrijden etc, of voor verkeer van rechts toch nog doorrijden vs stoppen zoals het moet).
Dan kun je wel in je recht staan dat je bv voorrang moest krijgen (en door politie in gelijk worden gesteld), maar kun je toch bv autoschade hebben (of erger als voetganger / fietser) waardoor je toch beter kon wachten.

En zo dus ook in het geval van Verstappen en Ocon. Ocon mocht zich veilig unlappen. Deed dat wellicht wat onhandig. Verstappen wilde vervolgens dat het helemaal niet gebeurde en prikt er in T2 dom een wiel naast. Dan kan Verstappen wel in zijn recht staan. Maar voor hem was het vele malen kostbaarder. (Hetzelfde als dat je als fietser ook vaak zult stoppen als je ziet dat een auto je geen voorrang geeft. Je gaat niet vrijwillig op de motorkap liggen "omdat je recht op voorrang had").

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pd7V0HaTsOk6VYS09e6waBfHijM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FgQ8MNP6o9A8cRPugRhR35Li.jpg?f=fotoalbum_large
Throwback to that hilarious moment when Charles Leclerc was asking for the fastest lap in Brazil 2024:

His race engineer: "Charles, don't ask"

Side note: Max did 17 fastest laps 😭

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Shinji
  • Nu online
Over die side note, hoe is dat gerekend? Als je alle laps van iedereen in een lijst zet op volgorde heeft Verstappen dan lap 1 t/m 17 op zijn naam staan?

Of heeft die zichzelf 17 keer verbeterd (dus op dat moment fastest lap) en kan het best zijn dat er aan het eind van de race iemand anders op p3 van snelste tijden staat?

Als het het eerste is is het wel bijzonder, het tweede zou wat gebruikelijker zijn met een steeds droger / sneller wordende baan.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Shinji schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:18:
[...]

Over die side note, hoe is dat gerekend? Als je alle laps van iedereen in een lijst zet op volgorde heeft Verstappen dan lap 1 t/m 17 op zijn naam staan?

Of heeft die zichzelf 17 keer verbeterd (dus op dat moment fastest lap) en kan het best zijn dat er aan het eind van de race iemand anders op p3 van snelste tijden staat?

Als het het eerste is is het wel bijzonder, het tweede zou wat gebruikelijker zijn met een steeds droger / sneller wordende baan.
Geen idee hoe dit berekend is.. :o

• Shinji
  • Nu online
G_Dragon schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:21:
[...]

Geen idee hoe dit berekend is.. :o
Mocht niemand in de tussentijd er naar kijken zal ik er na werk eens induiken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shinji schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:18:
[...]

Volgens mij was dat idd als je alle rondetijden van de race van iedereen onder elkaar zet dat de top17 van 1 rijder was.
Maargoed geheugen enzo :P

PSN

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Shinji schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:22:
[...]

Mocht niemand in de tussentijd er naar kijken zal ik er na werk eens induiken.
Als ik me goed herinner ging ie 17 rondjes achter elkaar steeds iets sneller en deed dus 17 keer fastest lap.
Buiten beeld, want slecht voor de kijkcijfers. Ik denk dat je graag 17 rondjes onboard was geweest. Misschien dat die stream nog op f1 tv staat.

ping 127.212.23.124

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Volgens deze post op Reddit had ie de top 9 fastest laps. Dus die 17 zal wel het aantal keer dat ie zichzelf heeft verbeterd zijn.

https://www.reddit.com/r/formula1/s/oLdukM0odc

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:54
Terug naar 2025; ik vermoed dat we geen herhaling zullen hebben van 2024 (misschien juist wel omgedraaid) met de kans op regen vooral aan het begin van het weekend. Koelere temperaturen zouden een herhaling van de (droge sprint) race van vorig jaar, waar Verstappen het wel lastig had (als ik mij goed herinner). Echter we zijn een jaar verder en ik ben benieuwd of RBR de vloerupdates in het juiste window kunnen krijgen.
Als back-up dan maar wat regen achter de hand.

Het zou mooi zijn als Verstappen wat meer dan 10 punten inloopt op de Mclarens, gezien de races hierna Mercedes favoriet is voor Vegas, Mclaren voor Qatar en Abu Dhabi.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

In elk geval heeft McLaren geen voordeel van de betere koeling op deze baan t.o.v. Mexico, dus dat maakt het hopelijk ook wat spannender.

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:49
Thijs schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:44:
Volgens deze post op Reddit had ie de top 9 fastest laps. Dus die 17 zal wel het aantal keer dat ie zichzelf heeft verbeterd zijn.

https://www.reddit.com/r/formula1/s/oLdukM0odc
Klopt, nadat hij Ocon voorbij was reed hij volgens mij tien keer achter elkaar snelste ronde. Ik weet het nog omdat ik voor de grap tussen James Hinchcliffe (F1tv) en de vervelende David Croft (SKY) switchte voor commentaar. Hinchcliffe was helemaal enthousiast zoals Canadezen dat goed kunnen, Crofty was tien rondes lang aan het mopperen dat het een schande was dat Max in Mexico geen penaltypoints had gekregen.

• TinusXIII
Fake news, het antwoord was “Max now, 22.0”.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Extigo schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:01:
Williams gaat voor de Gulf-livery dit weekend.
[Afbeelding]
Wel jammer van die donker blauwe vlakken. Maar erg stijlvol. Gulf liveries zijn dat meestal wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• d-vine
  • Nu online
Weer update: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvpDMBnUMlQjcrM6A1aBBkUS0wY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3fCOL8e7lzcUjFv5KKMwrv5A.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3lDUpIyH3pF0_aDsKpCnDS40MQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ABUqHEyFZriE1Q4rOTH1zeX9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4SpRzv7mXPO-BkQsTU6ZcVdohs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHu9lAHSIgT364JHKmtXOHDl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTuAwqH9TbQK2-5F2vLTOGDHb_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7UqqF5txrhn0x7mrRj3GCPPN.png?f=fotoalbum_large

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-11 07:46

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik snap dat iedereen hoopt op regenrace maar dit jaar is Max nog niet erg overtuigend geweest in het nat.
Sterker nog, de regenraces dit jaar zijn niet door RBR gewonnen.
Ja ik zou ook graag weer een masterclass zien maar ik ben ook bang dat ie er niet aan toe gaat komen en de wagen tekort schiet in het nat.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• TinusXIII
Saffie_time schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:17:
Ik snap dat iedereen hoopt op regenrace maar dit jaar is Max nog niet erg overtuigend geweest in het nat.
Ja ik zou ook graag weer een masterclass zien maar ik ben ook bang dat ie er niet aan toe gaat komen en de wagen tekort schiet in het nat.
Mede dankzij de FIA die zolang wachtte met het starten van de race dat het alweer droog was en de setup waardeloos was.

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-11 15:46
Regen races zijn sowieso vermakelijk

Sig

• RobertMe
TinusXIII schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:35:
[...]

Mede dankzij de FIA die zolang wachtte met het starten van de race dat het alweer droog was en de setup waardeloos was.
Australië is gewoon op tijd gestart (of nouja, uiteindelijk een delay? door een kapotte VCARB in de vangrail) En ook Silverstone hebben ze gewoon in de regen gereden. Alleen Spa of wat was het hebben ze zo lang uitgesteld dat het droog was.

• ZeromaNoiS
Ik denk dat de wagen in het nat prima gaat, zeker na de laatste updates. Alleen ze hebben een aantal keer een beetje pech gehad.

Silverstone bijvoorbeeld waar ze een behoorlijke low downforce setup hadden, en eigenlijk niet op regen gerekend hadden. Ja dan hang je.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Red Bull lijkt met wat meer downforce te gaan rijden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeGdPC7scFs-hECQz7rxTTK2BPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPquvaPi6FmI5xWihbNangnW.jpg?f=fotoalbum_large

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFmMvoS6DAGO7QjxaiVuP9A_pOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7itUSK16MBWVQ6tVYQmk1Euc.png?f=fotoalbum_large
Dit las ik op Reddit, wat een fijne teambaas die Zak (als het waar is)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• TinusXIII
Tuurlijk is het niet waar, hij is voor Lando dus het klopt sowieso niet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Pierre schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:53:
[Afbeelding]
Dit las ik op Reddit, wat een fijne teambaas die Zak (als het waar is)
Aah Sky Sports... is het al bijna Kerstmis?

Mijn boefje is liev!

• Chocoball
JB schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:22:
[...]

Als Mariah Carey met all I want for.... op de Nederlandse radio al is langsgekomen wel :+

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

JB schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:22:
[...]

Lol je hebt een punt, net de Privé dat Sky.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Als voorbereiding 2016 kijken nu.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

• RobertMe
En, wint Hamilton nog steeds? :+ IIRC met Rosberg er mijlen ver achter? Kunt zeggen wat je wilt, maar je zag daar in dat seizoen wel dat Hamilton toch echt de betere was van de twee. Monaco hetzelfde, ook op een natte baan, en Rosberg die als een natte krant reed. IIRC zelfs een teamorder om Hamilton er langs te laten toen? In Monaco dus, Brazilië startte Hamilton op pole en stond die niet meer af.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hopen dat Max er in de training meteen bijzit, een spannende race zou erg leuk zijn in deze fase van het kampioenschap.

Ik heb het gevoel dat Max erg dicht bij het kampioenschap gaat komen maar het toch niet gaat redden. Op zich ook niet heel vreemd maar hij heeft er toch voor gezorgd dat dit jaar het WCC niet zomaar sinds de zomerstop al besloten was.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:49

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mijn onderbuikgevoel zegt dat McLaren hier weer mijlenver voor ligt. Piastri mist nog steeds vorm, Norris verdwijnt uit zicht en rijdt zonder problemen naar de overwinning. Max krijgt het moeilijk met de Mercedessen en misschien zelfs de Ferrari's maar weet 3 van de 4 nog achter zich te houden en een P3 veilig te stellen.

Ik hoop dat mijn onderbuikgevoel mij zoals gewoonlijk volledig in de steek laat!

https://untappd.com/user/OzzBier

• JB

JB

Cédric roelt!

OzzieMann schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:42:

Ik hoop dat mijn onderbuikgevoel mij zoals gewoonlijk volledig in de steek laat!
Dan is er niks aan de hand? :+

Mijn boefje is liev!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:49

OzzieMann

PSN: OzzieMann

JB schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:50:
[...]

Dan is er niks aan de hand? :+
Precies! Maak ik me weer druk om niets. |:(
Misschien zijn het dan toch de extra pepers op de pizza gisteren? :+

https://untappd.com/user/OzzBier

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beetje wisselvalligheid tijdens de sessies zou lekker zijn. Leuker dan een enorme bak regen.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:20
MikeyMan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:00:
Beetje wisselvalligheid tijdens de sessies zou lekker zijn. Leuker dan een enorme bak regen.
Precies dit. Dat ze halverwege de race het besluit moeten nemen om over te gaan naar inters of op slicks te blijven rijden

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:29
squashedraven schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 10:04:
[...]

Precies dit. Dat ze halverwege de race het besluit moeten nemen om over te gaan naar inters of op slicks te blijven rijden
Of dat ze inters zo laten slijten dat het slicks worden... :|

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:54
RobertMe schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:48:
[...]

En, wint Hamilton nog steeds? :+ IIRC met Rosberg er mijlen ver achter? Kunt zeggen wat je wilt, maar je zag daar in dat seizoen wel dat Hamilton toch echt de betere was van de twee. Monaco hetzelfde, ook op een natte baan, en Rosberg die als een natte krant reed. IIRC zelfs een teamorder om Hamilton er langs te laten toen? In Monaco dus, Brazilië startte Hamilton op pole en stond die niet meer af.
Was Rosberg in Brazilie ook niet gewoon bezig met damage limitation? Overspeed/pace had hij niet die race/ de laatste races vanaf COTA leek hij het wel prima te vinden niet al te veel punten te verliezen.

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Heerlijk al die weersvoorspellingen, nu nog hopen dat ze gewoon mogen racen!

• Extigo
  • Laatst online: 20:06
Ik zit deze al een paar dagen in de gaten te houden, maar het wordt steeds natter op zondag.
https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HS6XF1WlZtnkneAGBoxz7C-rPdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sa7jAp5C50HeIROHvESeoQew.png?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Extigo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:03:
Ik zit deze al een paar dagen in de gaten te houden, maar het wordt steeds natter op zondag.
https://www.netweather.tv...asts/sports-and-events/f1

[Afbeelding]
Alleen maar leuker voor de sport, vaak drijven er dan verborgen talenten boven en zijn de podiums verrassend. Krijg door dit soort berichten alleen maar meer zin in dit raceweekend :)

• TinusXIII
G_Dragon schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:19:
[...]

Alleen maar leuker voor de sport, vaak drijven er dan verborgen talenten boven en zijn de podiums verrassend. Krijg door dit soort berichten alleen maar meer zin in dit raceweekend :)
Alleen maar natter is niet beter tegenwoordig, helaas.

Ik zie ze weer gaan zwaaien met een rode vlag omdat het te nat is.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TinusXIII schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:01:
[...]

Ik zie ze weer geen zwaaien met een rode vlag omdat het te nat is.
zolang het geen zwaaien met rood is komt het goed ;)

PSN

• sjaool

sjaool

TinusXIII schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:01:
[...]

Ik zie ze weer geen zwaaien met een rode vlag omdat het te nat is.
Zo nat als verleden jaar is prima gedoseerd. :)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Lees net dit:

Weerwaarschuwing rond GP Brazilië om extratropische cycloon..........

:X

• d-vine
  • Nu online
AvK schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:40:
Lees net dit:

🇧🇷 Afternoon Risk of Rain Update (from ECMWF model)

Practice: 0%
Sprint Quali: <20%

Sat Sprint: 20%
2pm: 30%
3pm: 40% (Quali start)
4pm: 60%

Sun 1pm: 30%
2-5pm: 20% (race start 2pm)

Sat: Showers (may include thunder) risk
Sun: Very Light Rain/Drizzle risk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2nO_6i3pT91iVJ2Mow-mxMki24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GqHqDT8rZkxNKGvNjp2d09K2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door d-vine op 07-11-2025 15:02 ]

• sjaool

sjaool

AvK schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:40:
Lees net dit:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28
Niet rijden is de slechtste uitkomst. Dan nog liever zien dat de McLarens winnen. Het kampioenschap moet op de baan beslist worden. Niet door externe factoren (of de FIA, wat ze vorig jaar zo opzichtig probeerden)

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:12
Goedemiddag, wat een rust hier nog. :) Tijd voor de enige vrije training van het weekend.

SESSION WILL START AT 15:35
7 Nov 2025, 15:29:01

• alienfruit
  • Laatst online: 19:25

alienfruit

the alien you never expected

Ik val bijna in slaap (22h hiero) maar ik ben er klaar voor! :))

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:52
Ik zie dat de girlfriends weer terug zijn :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord