en dat weet NOR nu ookDaniëlWW2 schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:57:
[...]
Droog en met een normale afstelling gisteren ook.
Niet verwacht dat Verstappen het zo goed zou doen.
FixedDirickteur schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:59:
Ooh en vergeet niet: RBR Max nu boven FER in de WCC!
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Meer van dit, minder straten aub!
Max heeft nu een nieuwe motor die voordeel heeft voor aankomende races. Waar hij voor de start van de race zei: deze motor vibreert veel minder. En dat heeft natuurlijk impact. Ik vermoed dat Norris nog een nieuwe motor moet pakken. Hoewel hij te veel voorstaat, blijft het spannend. 1 mislukte race van Norris ...Amaze86 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:07:
En volgende race bakt RB er weer niks van let maar op. Ze weten niet waar het aan ligt.
McLaren heeft Norris niet erg populair gemaakt dit jaar imho... dat gezeik met die pitstops en teamorders en dat Norris ook over de radio liep te zeiken. Niet dat het veel zegt maar op Reddit waren ook meerdere McLaren fans die helemaal klaar waren met McLaren en Norris en hoopte dat Verstappen WDC zou worden.
Je hebt WDC's en WDC's... en Verstappen maakt gewoon de halve wereld enthousiast. Dat was in 2021 het geval en nu weer.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat zeiden ze bij F1TV ook al, vond het ook best een lompe straf.zerocool82 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:14:
Bij Sky wordt het ook weer duidelijk (met de herhaling bij de hand) dat die 10s straf voor PIA onzin is; hij kan niet meer naar links dan hij al doet en ziet ANT veel te snel insturen zonder hem (PIA) ruimte te laten. Vervolgens remt PIA hard om contact te voorkomen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Lijkt inderdaad op kerstverlichting wat met elkaar in de knoop zit.
Krijg toch de ....
Mag ik gokken? Een alternatieve strategie en hopen op een vroege SC?Olaf van der Spek schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:14:
Waarom startte Max eigenlijk op hards?
WDC bedoel je?ArcticWolf schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:12:
McLaren heeft Norris niet erg populair gemaakt dit jaar imho... dat gezeik met die pitstops en teamorders en dat Norris ook over de radio liep te zeiken. Niet dat het veel zegt maar op Reddit waren ook meerdere McLaren fans die helemaal klaar waren met McLaren en Norris en hoopte dat Verstappen WCC zou worden.
Je hebt WCC's en WCC's... en Verstappen maakt gewoon de halve wereld enthousiast. Dat was in 2021 het geval en nu weer.
2 tegen 1 is oneerlijk, in dit geval de enige kans voor de 2 om iets uit te halen 😄Dirickteur schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:59:
Ooh en vergeet niet: RBR nu boven FER in de WCC!
:strip_exif()/f/image/uKS3zyrjhOQ2Cp2CgEx4gqLC.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is nog niet voorbij ondanks de grote voorsprong van Norris, er hoeft maar iets mis te gaan en Verstappen staat er opeens wel.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Had ie die lekke band niet gereden dan was het P1 en anders sowieso 2 geworden. Bizar gewoon dat ze in 1 nacht ineens zoveel pace gevonden hebben in een auto die het hele weekend gewoon niet vooruit wilde.
Gezien de setup werkte vandaag lijkt me dat vrij evident?Treveo schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:59:
Ligt het aan mij, of klonk GP alsof hij/RB intussen weet wat ze fout hebben gedaan gisteren?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
2 DNF's in twee races en winst van Verstappen bedoel je? Het is maar wat je "iets misgaan" noemtG_Dragon schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
Het is nog niet voorbij ondanks de grote voorsprong van Norris, er hoeft maar iets mis te gaan en Verstappen staat er opeens wel.
Het is de vraag of hij die inhaalrace op hard banden ook had kunnen doen. Wellicht is het gelukt juist doordat hij moest wisselenFastFred schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
Overall gewoon een dijk van een race weer met lekker veel (inhaal)actie. En Max wtf, starten uit de pits, in ronde 3 een lekke band dus 3x moeten pitten en dan nog 10 seconden achter Norris eindigen![]()
Had ie die lekke band niet gereden dan was het P1 en anders sowieso 2 geworden. Bizar gewoon dat ze in 1 nacht ineens zoveel pace gevonden hebben in een auto die het hele weekend gewoon niet vooruit wilde.
Zijn nu 2 DNFs voor nodig wil Max er gaan staanG_Dragon schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
Pitlane start, dan is je beste optie lang doorrrijden dus hards en hopen op een late safetycarOlaf van der Spek schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:14:
Waarom startte Max eigenlijk op hards?
Ja maar hoe moeten ze anders zeker zijn dat een Brit kampioen wordt?Exocet schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:26:
Zelfs Leclerc vond de straf voor Piastri onterecht
Mijn boefje is liev!
Of buiten de punten eindigen en dan moet verstappen winnen.d-vine schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:27:
[...]
Zijn nu 2 DNFs voor nodig wil Max er gaan staan
Dat zou betekenen dat, als hij de 1e stint op harde banden normaal had kunnen voltooien hij op die band 22 seconden verliest (of whatever de pit delta hier is) dat lijkt me heel erg sterk. Nee ik denk dat als hij een normale eerste stint had gehad hij minder tijd zou zijn verloren.Charles Hill schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:26:
[...]
Het is de vraag of hij die inhaalrace op hard banden ook had kunnen doen. Wellicht is het gelukt juist doordat hij moest wisselen
Max DotD, en terecht.
Nu op naar hopelijk nog een paar mooie races en een sprint race in de triple header.
"When you grow up your heart dies"
Niemand wilde op de harde band rijden, daar was een reden voor, die band was niet goed.FastFred schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:30:
[...]
Dat zou betekenen dat, als hij de 1e stint op harde banden normaal had kunnen voltooien hij op die band 22 seconden verliest (of whatever de pit delta hier is) dat lijkt me heel erg sterk. Nee ik denk dat als hij een normale eerste stint had gehad hij minder tijd zou zijn verloren.
En als hij lastiger mensen had in kunnen halen door minder grip, was 22 sec zo verloren.
Yup.The_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:32:
VER had toch ook een nieuwe motor dr in liggen?
Ja, ze hebben de hele setup omgegooid en de motor vervangen.The_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:32:
VER had toch ook een nieuwe motor dr in liggen?
The following Power Unit elements have been used:
5th Internal Combustion Engine (ICE)
5th Turbo Charger (TC)
5th Motor Generator Unit - Heat (MGU-H)
5th Motor Generator Unit - Kinetic (MGU-K)
3rd Energy Store (ES)
3rd Control Electronics (CE)
All of the above Power Unit elements were replaced without the approval of the FIA Technical Delegate during Parc Ferme. The setup of the suspension has been changed while under Parc Ferme without the approval of the FIA Technical Delegate.
[ Voor 53% gewijzigd door sjaool op 09-11-2025 20:36 ]
"When you grow up your heart dies"
Gelet op hoe Norris de laatste races rijdt en kwalificeert, die is kampioen.The_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:34:
Ben benieuwd wat het nog gaat brengen, maar ik denk dat het gat met NOR nu wel erg groot is
Erg knap gelet op het middenstuk van het seizoen waar ik toch echt dat dat Piastri hem eronder had maar knap teruggekomen door Norris.
Het moet helemaal mis gaan bij McLaren wil Verstappen nog kampioen worden. Dat gebeurt al een heel seizoen niet, dus zeer waarschijnlijk ook niet op het eind. Die auto is daarvoor te goed.The_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:34:
Ben benieuwd wat het nog gaat brengen, maar ik denk dat het gat met NOR nu wel erg groot is
Bij voorkeur in de laatste race natuurlijk
Ja dromen mag altijd.G_Dragon schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Je kan beide kanten op oordelen met die straf. Het is een zware straf voor wat er gebeurd is, zeker omdat het de eerste bocht bij de herstart is, maar volgens de regels ook gewoon helemaal terecht en ook consistent met de andere straffen die zijn uitgedeeld tijdens de race. Anders zouden we het daar weer over gehad hebben, dat de consistentie van straffen er niet was.Exocet schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:26:
Zelfs Leclerc vond de straf voor Piastri onterecht
No keyboard detected. Press F1 to continue.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Met beeld en geluid https://dubz.co/c/c65adcStefanVerkerk schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:54:
Haha, het publiek doet weer 'Max Verstappen, dududududu'![]()
Gaat Tsunoda volgend jaar nog een zitje hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door Charles Hill op 09-11-2025 20:54 ]
En oei oei oei, Bortoletto. Een weekend om snel te vergeten voor hem.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Hooguit testcoureur bij een team, die gaat niet meer voor een team F1 coureur zijn.StefanVerkerk schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:53:
[...]
Hooguit een keukenstoel denk ik.StefanVerkerk schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:53:
[...]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Met beeld en geluid https://dubz.link/c/f7783eBearman team radio at the chequered flag after finishing best of the rest in P6: "Fucking hell, Max to P3, that is impressive." #F1 #BrazilGP
— Rory Mitchell (@rorymitchellf1.bsky.social) 9 november 2025
Kan deze statistiek op Reddit nog niet bevestigen maar Verstappen is de eerste coureur in de historie van de Formule 1 die een racepodium vanaf de meeste posities heeft gehaald: P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, P9, P10, P14, P15, P16, P17, P18, P20 en vanuit de pitstraat (of startende als P19?)
Matt zei het goed: "why are you sad. Your favorite driver is in third while starting from the pitlane, while my driver started in third and is now in the pitlane!
Volgens mij was de motor van gisteren van heel negatieve invloed en bleven ze maar proberen de afstelling aan te passen. Motor switchen tussen sprint en quali had misschien ook niet gekund, maar dat klonk natuurlijk gisteren ook echt niet ok in de quali. Ze probeerden het in quali met de set up van Yuki, die beter leek, maar dat maakte het alleen maar erger.JB schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:29:
Het blijft bizar dat ze die auto in 1 nacht (te laat) compleet omgetoverd krijgen. Of het torretje is nu behoorlijk van invloed geweest…?
Ik denk dat ze met setup niet eens heel veel anders hebben gedaan. Soms helpt het auto met nieuwe onderdelen opnieuw op te bouwen.
Plus je hebt een volledig nieuwe motor die maar 3,5 weekend mee hoeft te gaan. Misschien kan je die wat opschroeven. Is toch weinig te verliezen momenteel.Toke_gt schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:10:
[...]
Volgens mij was de motor van gisteren van heel negatieve invloed en bleven ze maar proberen de afstelling aan te passen. Motor switchen tussen sprint en quali had misschien ook niet gekund, maar dat klonk natuurlijk gisteren ook echt niet ok in de quali. Ze probeerden het in quali met de set up van Yuki, die beter leek, maar dat maakte het alleen maar erger.
Ik denk dat ze met setup niet eens heel veel anders hebben gedaan. Soms helpt het auto met nieuwe onderdelen opnieuw op te bouwen.
Werkte prima voor Lewis in 2021
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 09-11-2025 21:20 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Leuke statistiek.Chocoball schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:01:
[Bluesky]
Met beeld en geluid https://dubz.link/c/f7783e
Kan deze statistiek op Reddit nog niet bevestigen maar Verstappen is de de eerste coureur in de historie van de Formule 1 die een racepodium vanaf de meeste posities heeft gehaald: P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, P9, P10, P14, P15, P16, P17, P18, P20 en vanuit de pitstraat (of startende als P19?)
Volgens mij ook de hoogste positie geeindigd vanuit de pitstraat. Edit; gezien de statistieken zal dat dan wel niet. Dacht dat zoiets werd gezegd op Sky.
[ Voor 6% gewijzigd door Charles Hill op 09-11-2025 21:26 ]
Kende deze site nog niet maar hier staat het tussenChocoball schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:01:
[Bluesky]
Kan deze statistiek op Reddit nog niet bevestigen maar Verstappen is de de eerste coureur in de historie van de Formule 1 die een racepodium vanaf de meeste posities heeft gehaald: P1, P2, P3, P4, P5, P6, P7, P8, P9, P10, P14, P15, P16, P17, P18, P20 en vanuit de pitstraat (of startende als P19?)
https://www.bigdataf1.com/stats/podium_from_grid_position
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Kimi Antonelli has broken Lewis Hamilton record of most points in a rookie season.
Kimi Antonelli: 122 points (2025)
Lewis Hamilton: 109 points (2007)
Nee, er is twee keer eerder op P2 geeindigd vanuit de pit maar nog nooit P1Charles Hill schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:22:
[...]
Leuke statistiek.
Volgens mij ook de hoogste positie geeindigd vanuit de pitstraat. Edit; gezien de statistieken zal dat dan wel niet. Dacht dat zoiets werd gezegd op Sky.
en met extra stop tov. de top 2
Edit: Antonelli ook heel goed natuurlijk, maar ik schat Merc hoger in dan Haas.
[ Voor 30% gewijzigd door floriz87 op 09-11-2025 21:34 ]
Geinig dat John Watson (7de in de lijst) vanaf 14 verschillende posities op de grid het podium heeft gehaald, behalve vanaf P1 🤔🙂Chocoball schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:01:
[Bluesky]
Dat even terzijde
Klopt, maar ik hoorde in de post-race dat Las Vegas met de kou nog wel een tricky baan is, dus na volgende race is het zeker.Charles Hill schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:36:
[...]
Het moet helemaal mis gaan bij McLaren wil Verstappen nog kampioen worden. Dat gebeurt al een heel seizoen niet, dus zeer waarschijnlijk ook niet op het eind. Die auto is daarvoor te goed.
Ook tricky voor RBR dan dusThe_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:34:
[...]
Klopt, maar ik hoorde in de post-race dat Las Vegas met de kou nog wel een tricky baan is, dus na volgende race is het zeker.
In de vorige 2 edities van Las Vegas had McLaren last van graining bij de banden. Schijnbaar is graining dit seizoen geen probleem meer maar waarschijnlijk staan Mercedes en Ferrari eerder vooraan dan McLaren.The_Scarabial schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:34:
[...]
Klopt, maar ik hoorde in de post-race dat Las Vegas met de kou nog wel een tricky baan is, dus na volgende race is het zeker.
Probleem voor NOR is nu nog PIA, want 1 DNF en ze staan weer (vrijwel) gelijk. Maar zelfs als PIA alles wint, is die niet zeker (want NOR alles P2 is 61 ptn, dat is sowieso genoeg voor hem).
Norris kan dan ook nog geen kampioen worden in Vegas.
[ Voor 4% gewijzigd door Jake op 09-11-2025 22:17 ]
Tja. Niet echt een eerlijk vergelijk. Voor 18 punten is nu een tweede plaats genoeg. In 2007 moest je winnen èn een race tweede worden. Als je het eerlijk vergelijkt deed Ham het toch echt beter.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Goede samenvatting, lijkt dus zo goed als klaar, tenzij Norris een zware tegenslag heeft.Jake schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:52:
Tja, VER kan nog 83 ptn halen, dus NOR heeft nog maar 35 nodig om VER voor te blijven (3x P3 in race en P4 in de sprint), dat lijkt goed te doen (tenzij chaos).
Probleem voor NOR is nu nog PIA, want 1 DNF en ze staan weer (vrijwel) gelijk. Maar zelfs als PIA alles wint, is die niet zeker (want NOR alles P2 is 61 ptn, dat is sowieso genoeg voor hem).
Norris kan dan ook nog geen kampioen worden in Vegas.
3x P3 is al 45 punten? Ik neem aan dat je 2x P3 bedoeld.Jake schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:52:
dus NOR heeft nog maar 35 nodig om VER voor te blijven (3x P3 in race en P4 in de sprint), dat lijkt goed te doen (tenzij chaos).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Plus zijn er dit jaar al 4 races meer gereden dan er in 2007 in totaal werden gereden (2007 waren er 17 races en dit jaar 24, nu 21 verreden)Inspired schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:05:
[...]
Tja. Niet echt een eerlijk vergelijk. Voor 18 punten is nu een tweede plaats genoeg. In 2007 moest je winnen èn een race tweede worden. Als je het eerlijk vergelijkt deed Ham het toch echt beter.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ook dat idd. Lewis werd net geen WK op 1 punt. Antonelli staat nu nog zelfs achter Lewis. Hij doet het prima hoor maar laten we niet overdrijven.Format-C schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:07:
[...]
Plus zijn er dit jaar al 4 races meer gereden dan er in 2007 in totaal werden gereden (2007 waren er 17 races en dit jaar 24, nu 21 verreden)
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
En dan heb je ook nog sprintraces, die had je destijds ook niet. Vergelijking is dus wat krom iddFormat-C schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:07:
[...]
Plus zijn er dit jaar al 4 races meer gereden dan er in 2007 in totaal werden gereden (2007 waren er 17 races en dit jaar 24, nu 21 verreden)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik bedoelde eigenlijk 3x P5, maar 2x P3 is ook genoeg.gambieter schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:05:
[...]
3x P3 is al 45 punten? Ik neem aan dat je 2x P3 bedoeld.
Benieuwd hoe het zonder lekke band was geweest. Een uitval beurt zou voor de spanning wel ff lekker zijn.
Het punt is dat we niet weten welk blok ze wanneer gebruiken. Ze kunnen en mogen gewoon wisselen tussen de units. In welke sessies de motor is gebruikt die er nu in Q1 in lag weet alleen het team en de FIA.Toke_gt schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:10:
[...]
Volgens mij was de motor van gisteren van heel negatieve invloed en bleven ze maar proberen de afstelling aan te passen. Motor switchen tussen sprint en quali had misschien ook niet gekund, maar dat klonk natuurlijk gisteren ook echt niet ok in de quali. Ze probeerden het in quali met de set up van Yuki, die beter leek, maar dat maakte het alleen maar erger.
Dat gezegd hebbende, een trillende motor (onbalans) is niet alleen te voelen door de coureur maar ik kan me indenken dat de vermogensafgifte ook niet constant is en pieken en dalen kent. Als je probeert het maximale vermogen door de banden te sturen om zo snel mogelijk een bocht uit te acceleren dan helpt het niet als je piekerig vermogen hebt. Dan stuurt de motor geregeld teveel of niet het maximale vermogen wat de grip kan hebben. Het resultaat is verlies van grip door teveel vermogen. Of verlies van snelheid door het niet geven van wat zou kunnen. Wisselt dat, dan is het helemaal feest. Dan werken ook setup wijzigingen niet meer want je kan niet compenseren voor de vermogenspiek.
Uiteindelijk kon er zonder pijn een nieuw blok in wat ze ook deden. Ik heb geen idee in hoeverre de setup nog is aangepast maar alles bij elkaar (en lagere temperaturen) werkte het goed.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er waren nog 17 rondes te gaan en Norris had meen ik 0,5 sec per ronde moeten goedmaken. Dat was ongetwijfeld gelukt, maar dan moet hij er ook nog langs (met de druk is een foutje misschien toch zo gemaakt), en er kan ook een SC of rode vlag komen. In het ergste geval stortten zijn ronde tijden in en gaan de Mercedessen eraan voorbij maar of je nu 2e, 3e of 4e wordt maakt toch niet uit tav het kampioenschap.
Ik snap niet zo goed waarom ze dus niet gegokt hebben…
Heb het gevoel dat die lekke band een blessing in disguise was.MikeyMan schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:28:
Benieuwd hoe het zonder lekke band was geweest. Een uitval beurt zou voor de spanning wel ff lekker zijn.
Niemand ging echt lekker op de harde band. Betwijfel of hij driekwart van het veld in had kunnen halen met die band.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik meen dat die 2e medium dan 35 rondjes mee moest kunnen. Het eerste setje kakte al na een rondje of 25 in, ik vond Max vroeg binnenkomen namelijk. Dus het is een gok. Blijven rijden en hopen dat de banden niet instorten. Als ze dat wel doen ben je te laat. Of of nieuwe softs zetten, want door alleen Q1 te rijden hadden ze nog een paar sets over.vargo schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:48:
Misschien heb ik iets gemist maar waarom die laatste stint op rood?
Er waren nog 17 rondes te gaan en Norris had meen ik 0,5 sec per ronde moeten goedmaken. Dat was ongetwijfeld gelukt, maar dan moet hij er ook nog langs (met de druk is een foutje misschien toch zo gemaakt), en er kan ook een SC of rode vlag komen. In het ergste geval stortten zijn ronde tijden in en gaan de Mercedessen eraan voorbij maar of je nu 2e, 3e of 4e wordt maakt toch niet uit tav het kampioenschap.
Red Bull heeft de beschikking over een Oracle datacenter wat zo een miljoen simulaties kan doen om te zien wat het beste is.
Using Oracle Cloud Infrastructure (OCI), Oracle Red Bull Racing ran 6 billion simulations for every race during the 2024 season to give their drivers an edge. Real-time insights on performance and myriad other factors help sharpen decision-making and ultimately produce wins.
“Every race-winning strategy that we’ve made since 2021 has been made on Oracle.”
—Hannah Schmitz, Principal Strategy Engineer, Oracle Red Bull Racing
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Max had nog een kakelvers setje rode liggen na die dramatische Q.vargo schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:48:
Misschien heb ik iets gemist maar waarom die laatste stint op rood?
Lando ging op het laatst naar gebruikte mediums, als ik mij niet vergis waren die al een ronde of 9 oud.
Vaak bu'j te bang!
Tja, de seizoenen die we gehad hebben met dominantie van VER waren dan ook vrij kleurloos. '22 en '23 waren alleen leuk door een oranje bril. Eerlijk gezegd is dit seizoen het leukste sinds 2021, samen met vorig jaar toen VER er in de tweede helft van het seizoen er ook flink aan heeft moeten trekken om het WDC binnen te slepen. Leuk dat VER er in de tweede helft van het seizoen nog wat van weet te maken maar dat gaat niet genoeg meer zijn met nog 3 races te gaan.Thinlanet schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:52:
Gave race om te zien en wat kleurt de F1 dan mooi op met zo’n come-back van Verstappen. Dat is toch veel meer dan die ongestreden overwinningen van Norris. Ongetwijfeld wordt Norris WDC maar wel met weinig kleur. Mega inhaalraces als Verstappen dit weekend of Hamilton in 2021 hebben we hem niet zien doen en dat vind ik toch zo’n WDC weinig glans geven.
Ben benieuwd naar 2026 en verder als alle kaarten opnieuw geschud zijn.
Dit is wel erg bekeken door een recency bias bril. Dit seizoen was vanaf het begin eigenlijk al een McLaren feestje. Het had een leuk seizoen kunnen zijn, maar McLaren heeft het zo kapot ge"fairnessed" dat het gewoon geen zak aan was. Max heeft het de laatste weken nog wat spannend gemaakt, maar iedereen wist dat dit een aardige long-shot was. Dus misschien was het de afgelopen weken wat spannend, maar dat is meer hoop dan realisme.evilution schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:11:
[...]
Tja, de seizoenen die we gehad hebben met dominantie van VER waren dan ook vrij kleurloos. '22 en '23 waren alleen leuk door een oranje bril. Eerlijk gezegd is dit seizoen het leukste sinds 2021, samen met vorig jaar toen VER er in de tweede helft van het seizoen er ook flink aan heeft moeten trekken om het WDC binnen te slepen. Leuk dat VER er in de tweede helft van het seizoen nog wat van weet te maken maar dat gaat niet genoeg meer zijn met nog 3 races te gaan.
Ben benieuwd naar 2026 en verder als alle kaarten opnieuw geschud zijn.
Als McLaren dominant blijft houd ik mijn hart vast. Want IMHO maken ze de sport en spanning kapot met hun papaya rules.
I see what you did there.Waah schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:49:
[...]
maar McLaren heeft het zo kapot ge"fairnessed" dat het gewoon geen zak aan was.
VER stopt na dit jaar als coureur en word een team ZAK
ICE ICE Baby
Wellicht heb jij een ander '23 seizoen gezien? Maar dat waren in mijn herinnering toch echt geen 21 Pole => P1 races van Verstappen. Voldoende races waar die er voor heeft moeten werken en zijn kwaliteiten heeft getoond (Miami vanaf P9? Spa vanaf P12?). En ook de andere races waren vaak indrukwekkend. Of "nipt" winnen en daadwerkelijk er voor moeten racen, of met dikke overmacht winnen.evilution schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:11:
[...]
Tja, de seizoenen die we gehad hebben met dominantie van VER waren dan ook vrij kleurloos. '22 en '23 waren alleen leuk door een oranje bril. Eerlijk gezegd is dit seizoen het leukste sinds 2021, samen met vorig jaar toen VER er in de tweede helft van het seizoen er ook flink aan heeft moeten trekken om het WDC binnen te slepen. Leuk dat VER er in de tweede helft van het seizoen nog wat van weet te maken maar dat gaat niet genoeg meer zijn met nog 3 races te gaan.
En '22 leek die na de 3e? race al kansloos voor het WDC, met een sterk Ferrari en sterke Leclerc en zelf 2 DNFs. Maarja, Ferrari en Leclerc, dus dat gat liep die ineens met rasse schrede in. (Frankrijk bv waar Leclerc onbedreigd aan de leiding crasht. En later de anti-porpoising regels waardoor iedereen behalve Red Bull getroffen werd).
Ik snap de haat naar McLaren echt niet. Je hebt een team met 2 zowat evenwaardige mannen in de wagen. Dat alleen al zorgt voor meer spanning dan we zagen bij RBR of bij Mercedes daarvoor of Ferrari daarvoor. Het is vooral spijtig dat in moderne F1 het bijna zo lijkt te zijn dat er altijd wel 1 team is dat er met kop en schouders bovenuit steekt en dat we nog zelden spannende seizoenen krijgen. En net nu we zien dat het veld steeds dichter bij elkaar zit gaan we weer naar een verandering in de regels waardoor we volgend jaar weer riskeren dat er 1 team met kop en schouders bovenuit steekt.Waah schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:49:
[...]
Dit is wel erg bekeken door een recency bias bril. Dit seizoen was vanaf het begin eigenlijk al een McLaren feestje. Het had een leuk seizoen kunnen zijn, maar McLaren heeft het zo kapot ge"fairnessed" dat het gewoon geen zak aan was. Max heeft het de laatste weken nog wat spannend gemaakt, maar iedereen wist dat dit een aardige long-shot was. Dus misschien was het de afgelopen weken wat spannend, maar dat is meer hoop dan realisme.
Als McLaren dominant blijft houd ik mijn hart vast. Want IMHO maken ze de sport en spanning kapot met hun papaya rules.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Een Ferrari dan legt het even uit.Blokker_1999 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:30:
[...]
Ik snap de haat naar McLaren echt niet.
ps:
Die haat is er bij mij niet aangezien ene A.Senna daar heeft gereden.
Maar de charme door de papaya rules en Zak is er momenteel wel een beetje af.
[ Voor 12% gewijzigd door d-vine op 10-11-2025 07:59 ]
Maar er is nu al een team dat er met kop en schouders bovenuit steektBlokker_1999 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:30:
[...]
Ik snap de haat naar McLaren echt niet. Je hebt een team met 2 zowat evenwaardige mannen in de wagen. Dat alleen al zorgt voor meer spanning dan we zagen bij RBR of bij Mercedes daarvoor of Ferrari daarvoor. Het is vooral spijtig dat in moderne F1 het bijna zo lijkt te zijn dat er altijd wel 1 team is dat er met kop en schouders bovenuit steekt en dat we nog zelden spannende seizoenen krijgen. En net nu we zien dat het veld steeds dichter bij elkaar zit gaan we weer naar een verandering in de regels waardoor we volgend jaar weer riskeren dat er 1 team met kop en schouders bovenuit steekt.
De haat naar McLaren is misschien bovenstaande, maar voor mij zou dit inderdaad een spannend seizoen moeten zijn. Maar als je vervolgens met "eerlijk racen" begint, alternatieve tactieken de nek om worden gedraaid, bij slechte pitstops de positie wordt teruggegeven... waar zit dan precies de spanning?
De enige spanning nu, is de start. Wie er na ronde 1 vooraan rijd mag zo'n beetje alles bepalen. Inhalen op dezelfde strategie en dezelfde auto is praktisch onmogelijk door dirty air.... de strategie wordt bepaald door de coureur die vooraan rijd.... en als er dan iets mis gaat, lossen ze dat op met teamorders.
Waar zit precies dan de spanning? Want ik zie hem niet.
We zijn van een race-sport naar een jury-sport gegaan. Met alle nadelen van een jurysport die daarbij horen....
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 10-11-2025 08:24 ]
Ik denk dat het voor sommigen meer een haat aversie is tegen types zoals Zak Brown en het kleurloze gedrag van beide coureurs. Er zit, naar mijn mening, geen grinta in die twee. Ja, Norris heeft dit weekend subliem gereden en doet dat eigenlijk al een paar races, maar het is het toch net niet qua uitstraling. Ook de rare strategiekeuzes zoals Piastri straffen voor de slechte pitstop bij Norris helpen totaal niet bij aan de likeability van het team.Blokker_1999 schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:30:
[...]
Ik snap de haat naar McLaren echt niet.
Kijkend naar de prestaties van McLaren en waar ze vandaan komen is het natuurlijk een bizarre weg omhoog geweest en ook dat moet je maar kunnen bolwerken als team. Nu ontstaan er wel wat scheurtjes, maar toch lukt het ze wel.
[ Voor 9% gewijzigd door LAD93 op 10-11-2025 08:24 ]
per aspera ad astra
[ Voor 99% gewijzigd door NiaX op 10-11-2025 08:45 ]
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Au74gLZr3bppE0KlSnIMYsie.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MqBJCJLxFBdtLtaaWfl9IuR6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ss7yahPW1m2NQHpb0foMIrZl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPG6hgd82UcMLf0ujjAp0grs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ij2f3dodHgHB4YbksxIlCo5T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PqRol6viOFtA09nGqB7u05kZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zt34GCKaGWKkpd0LnhpHUjyq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cRVGr0Kd4FlWspVGXyrktec2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KEDQbv9ZyInOP8J3vgxQIygw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLG4RcYIV1iMXiILnESeB8Pq.jpg?f=fotoalbum_large)