✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En de long runs cq banden? Volgens mij is MER wel te pakken? Ik heb meer schrik voor gekke acties van RUSDaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:58:
Ik denk ook dat Max die pole gewoon heel graag wou hebben. Niet alleen omdat het in Singapore nooit eens lukt, maar ook omdat ik er niks van geloof dat Max niet bezig is met het WDC. Hier op pole starten met Russel erachter, betekent dat hij mogelijk weg kan rijden terwijl de McLarens vast komen te zitten. Als hij dan wint en Piastri eindigd als derde, dan zijn dat 10 punten op wat ooit RBR hun zwakste circuit was en juist een van de sterkste van McLaren. Daarna komen een aantal circuits die RBR beter liggen.
Nu moet Verstappen langs Russel zien te komen of genoegen nemen met P2 waarbij hij veel minder punten kan inlopen.

Mijn boefje is liev!
Max in je versnellingsbak zal ook niet goed zijn voor het vertrouwen.d-vine schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:02:
Gelukkig zijn de muren van Singapore en Russel een goed huwelijk
Dus Max en Russell gaan er in bocht 1 samen af, en PIA of NOR wint?saikol schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:41:
[...]
Max in je versnellingsbak zal ook niet goed zijn voor het vertrouwen.

Max gaat hem er sowieso voor gooien, en Russel gaat hem heen millimeter ruimte gegeven, zoals Norris dat zou doen...
Volgens de entry list:Lynx schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:38:
Was het al vergeten, maar zie nu pas de “No further investigation” van car #44. Het is hilarisch hoe de beste man beschermd wordt. Wie zijn de stewards?
Gerd Ennser
Loïc Baquelaine
Natalie Corsmit
Derek Warwick
Paul Ng
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Jep
Ze hoeven niet eens tot T1 te komen. Ik zie nog een Ferrari sandwich met Max als beleg.Luapper schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:46:
Ik vrees voor T1 morgen...
Max gaat hem er sowieso voor gooien, en Russel gaat hem heen millimeter ruimte gegeven, zoals Norris dat zou doen...

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Max gaat het natuurlijk proberen als het kan. Al zal Max nu wel iets minder do or die acties ondernemen.Luapper schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:46:
Ik vrees voor T1 morgen...
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Constateren, doorverwijzen hoor&wederhoor, secuur documentje typen, dit vind ik niet raar of erg, dat is meer bij die incidenten tijdens de race.
ping 127.212.23.124
De stewards hebben gewoon de regels gelezen. Er is een delta tijd vastgesteld en daar heeft Hamilton zich aan gehouden. (En in de pit entry en pit exit geldt nooit een delta tijd, bij pitstops onder (V)SC zie je ze vaak genoeg accelereren in pit entry of vol op het gas in pit exit om eerder bij de SC line te komen), en daar heeft Hamilton niks geks gedaan (i.t.t. Bearman in Silverstone die crashte) dus geen straf).Lynx schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:38:
Was het al vergeten, maar zie nu pas de “No further investigation” van car #44. Het is hilarisch hoe de beste man beschermd wordt. Wie zijn de stewards?
Misschien dus eens de oranje bril af zetten en lezen wat de stewards daadwerkelijk geschreven hebben. En houden aan een delta tijd is natuurlijk zwart/wit. Daarbij kun je niet van mening verschillen of er een alternatieve interpretatie op na houden.
Blijf dat ook wel maf vinden. Diskwalificatie van kwalificatie en dan toch gewoon mogen starten. Eén diskwalificatie zou moeten inhouden dat ze zich niet kwalificeren voor de race en dus niet mee mogen doen. Dit is een beetje een papieren tijgertje
Niet echt. Ze gaan van startplek 12 en 13 naar 19 en 20 op een circuit waar inhalen niet makkelijk is. Je rijdt dan een stuk minder makkelijk in de punten.Holk schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:28:
[...]
Blijf dat ook wel maf vinden. Diskwalificatie van kwalificatie en dan toch gewoon mogen starten. Eén diskwalificatie zou moeten inhouden dat ze zich niet kwalificeren voor de race en dus niet mee mogen doen. Dit is een beetje een papieren tijgertje
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Je zou inderdaad zeggen dat een DSQ betekent dat ze niet aan de 107% regel voldoen en dus niet mogen starten.Holk schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:28:
[...]
Zal vast een andere regel bestaan die dit weer ongedaan maakt voor tv-belangen.
Nouja, auto's die niet aan de 107%-regel voldoen mogen doorgaans ook gewoon starten, dus dat is niet echt een argument.Pexow schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
Je zou inderdaad zeggen dat een DSQ betekent dat ze niet aan de 107% regel voldoen en dus niet mogen starten.
Precies en als ze zich beter hadden gekwalificeerd door het voordeel, dan was het effect van het terugzetten nog groter geweest en het is niet alsof ze hier morgen gewoon mee door mogen gaan. Vind het vrij logisch dat ze zoveel mogelijk auto's aan de start willen hebben, da's voor iedereen toch leuker (naast commerciele belangen e.d.).asing schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:36:
[...]
Niet echt. Ze gaan van startplek 12 en 13 naar 19 en 20 op een circuit waar inhalen niet makkelijk is. Je rijdt dan een stuk minder makkelijk in de punten.
[ Voor 13% gewijzigd door Snowdog op 04-10-2025 19:45 ]
Kan goed, maar liever hoef je hier gewoon niet over na te denken. Gewoon vanaf pole starten en wegrijden. Want hier 10 punten op Piastri pakken en nog meer op Norris, maakt Verstappen echt een kanshebber voor het WDC. 3 punten maakt dat al wat minder omdat je dan echt een rampzalige race voor Piastri nodig hebt.ArcticWolf schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:05:
[...]
Verstappen kan Russell mogelijk pakken tijdens de pitstop, maar goed dan moet dat gat er achterin wel zijn anders zit je weer vast in het middenveld.
Maar goed, ik voorzie nog wel een SC en een paar in de muur gevallen morgen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja nu, maar die regel is standaard. Dus op banen waar je makkelijker in kan halen met DRS is het een papieren tijgertjeasing schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:36:
[...]
Niet echt. Ze gaan van startplek 12 en 13 naar 19 en 20 op een circuit waar inhalen niet makkelijk is. Je rijdt dan een stuk minder makkelijk in de punten.
Ja had dat ik ook gehoopt maar helaas dat onderstuur moment deed pole de nek om. Hopelijk pakt hij Russell bij de start, maar Russell kennende kan dat alle kanten op gaanDaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:51:
[...]
Kan goed, maar liever hoef je hier gewoon niet over na te denken. Gewoon vanaf pole starten en wegrijden. Want hier 10 punten op Piastri pakken en nog meer op Norris, maakt Verstappen echt een kanshebber voor het WDC. 3 punten maakt dat al wat minder omdat je dan echt een rampzalige race voor Piastri nodig hebt.

🚨GRID WINNING POSITIONS IN SINGAPORE
— Holiness (@F1BigData) 4 oktober 2025
From P1: 10 times
From P2: 1 time
From P3: 2 times
From P5: 1 time
From P15: 1 time pic.twitter.com/QlsAXrjRXP
Het percentage dat Russell bij de de start (1e ronde) een ander raakt is vrij hoog ja.ArcticWolf schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:04:
[...]
Ja had dat ik ook gehoopt maar helaas dat onderstuur moment deed pole de nek om. Hopelijk pakt hij Russell bij de start, maar Russell kennende kan dat alle kanten op gaanhoop op het beste.
Ze vielen inderdaad niet binnen de 107%. Het team moet dan een verzoek indienen om toch te mogen starten. Dan gaan de stewards kijken of de auto inderdaad geen pace heeft, of dat er andere omstandigheden zijn en de pace gewoon in orde is.Pexow schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:42:
Je zou inderdaad zeggen dat een DSQ betekent dat ze niet aan de 107% regel voldoen en dus niet mogen starten.
Dat had 2021 dan wel interessant gemaaktHolk schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:28:
[...]
Als je niet aan de 107% regel voldoet / geen tijd in de Q hebt (om wat voor reden dan ook, DSQ of niet mee kunnen doen omdat je de auto in Q3 hebt afgeschreven of omdat de auto stuk is voordat je een rondetijd hebt gezet) kun je bij de stewards om dispensatie vragen. Daarbij wordt dan gekeken of je in de FPs wel competitief genoeg was om mee te mogen doen. Oftewel: of je in de FPs wel in de "107%" valt i.p.v. dat je in de race een rijdende chicane bent die meermaals op een ronde wordt gezet. Iets dat nu natuurlijk al decennia niet meer relevant is, maar vroeger wel nog vaak van toepassing was.Pexow schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
Zelfs toen waren ze vrij mild met de 107% regel als ik het me goed herinner (die Minardi's waren bijv. vaak niet vooruit te branden). Maar ik moet ook eerlijk zeggen ik weet niet meer zeker of ze ooit echt op merit buiten de 107% vielen, volgens mij is dat wel ooit gebeurd en mochten ze nog starten, maar ik kan het mis hebben. Dat is al wel een hele tijd geleden.RobertMe schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:51:
[...]
Als je niet aan de 107% regel voldoet / geen tijd in de Q hebt (om wat voor reden dan ook, DSQ of niet mee kunnen doen omdat je de auto in Q3 hebt afgeschreven of omdat de auto stuk is voordat je een rondetijd hebt gezet) kun je bij de stewards om dispensatie vragen. Daarbij wordt dan gekeken of je in de FPs wel competitief genoeg was om mee te mogen doen. Oftewel: of je in de FPs wel in de "107%" valt i.p.v. dat je in de race een rijdende chicane bent die meermaals op een ronde wordt gezet. Iets dat nu natuurlijk al decennia niet meer relevant is, maar vroeger wel nog vaak van toepassing was.
Ik denk niet dat Minardi lang genoeg is. Dat was '90, '00. Die 107% is er meer van de '50's tot zeg '70's denk ik. Toen er nog teams waren die echt voor de lol mee deden en ook gewoon echt echt echt niet binnen de 107% vielen. En dan ook gecombineerd met dat je toen gewoon aan een willekeurige race mee kon doen (/inschrijven). Dan mag je toch ook wel even aantonen dat je iets van snelheid hebt.Snowdog schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
Zelfs toen waren ze vrij mild met de 107% regel als ik het me goed herinner (die Minardi's waren bijv. vaak niet vooruit te branden). Maar ik moet ook eerlijk zeggen ik weet niet meer zeker of ze ooit echt op merit buiten de 107% vielen, volgens mij is dat wel ooit gebeurd en mochten ze nog starten, maar ik kan het mis hebben. Dat is al wel een hele tijd geleden.
Vergelijk het met dat je als 4-voudig F1 WDC alsnog een licentie moet halen om in een GT3 auto rondjes te kachelen
HRT was laatste team wat niet mee mocht doen in de race vanwege 107% regel.
Wikipedia: 107% rule
Wat ik mij herinner waren HRT en Marussia ook altijd ruim laatste...
[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 04-10-2025 21:31 ]
Oh man, ik was eerder op de avond kennelijk niet helemaal wakker. Toen ik de startopstelling zag dacht ik dat Verstappen achter Ocon moet starten op p11.
Druk zoeken welke straf hij heeft gekregen. Alle hoop ineens weg.
Meevallertje
Ik vond ondanks het superieure Mclaren dit seizoen tot nu al prima. De strijd vooraan tussen de payapa boys, en er gebeurt genoeg naar mijn mening.
Maar sinds de afgelopen races staat het weer compleet aan.
Ik hoop (tegen beter weten in) zo erg dat Max hem alsnog pakt. Hij is voor mij al lang de grootste rijder aller tijden, maar als hij dit gaat flikken krijgen alle criticasters het nog eens even extra ingewreven.
We gaan het de komende races zien, maar ik krijg inmiddels een klein beetje RBR 2024 vibes.Drials schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:13:
Wat heeft McLaren van de auto moeten halen, wie weet het?
[ Voor 11% gewijzigd door ZeromaNoiS op 04-10-2025 21:47 ]
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |