[F1 2025] Race 17 GP van Azerbeidzjan Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prima startopstelling toch

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die auto is er echt wel flink op vooruit gegaan hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het Peertje schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:06:
Ik zie hier mensen posten dat Verstappen misschien toch een 5e binnenhaalt...

Dat kan toch helemaal niet :+
Dat zou betekenen dat Max de laatste 8 races allemaal moet winnen en Piastri moet in alle races 4e of lager eindigen. En dan is er Norris nog....
We hebben ook nog sprints. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die kans is denk ik niet heel groot. :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Wel sportief van Lando dat hij zo dicht bij Piastri blijft. Zo houden ze het bij McLaren eerlijk na Monza.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49

SomerenV

It's something!

MJHH93 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:05:
[...]

Volgens mij staat Norris er nog prima bij in het WK. Zeggen dat die het niet kan vind ik wel erg kwalijk.. ;(
Ik noem een Bottas in de dominante Mercedes jaren. Die stond er ook vaak goed bij maar was echt een natte krant.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:52
Nooit eerder gelukt, maar Max moest weer een record neerzetten.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:49

Dat zou betekenen dat Max de laatste 8 races allemaal moet winnen en Piastri moet in alle races 4e of lager eindigen. En dan is er Norris nog....
Mclaren is het goed aan het verkloten. Kans is dat dit zo doorgaat wel groot he. Hopium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Er zit een bepaalde grijns bij Max die ik al lang niet gezien heb. Hopelijk betekent dat iets goeds!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-09 08:59
SomerenV schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:07:
[...]

Ik noem een Bottas in de dominante Mercedes jaren. Die stond er ook vaak goed bij maar was echt een natte krant.
Tja. Dat is F1 vaak. Bij het juiste team zijn op het juiste moment. Dat had Bottas inderdaad ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-09 07:02
Is hier wel vaker geweest dat de kwali een rommel is en dat er dan in de race helemaal niks gebeurd. Winst van Max en Norris/Piastri die elkaar eraf rossen morgen. Dat zou t weer spannender maken 😀

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MJHH93 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:05:
[...]

Volgens mij staat Norris er nog prima bij in het WK. Zeggen dat die het niet kan vind ik wel erg kwalijk.. ;(
Als Norris nu niet constant gelegenheden weg aan het gooien was met zijn fouten...
Hij is niet consistent genoeg om kampioen te worden. Dat is inmiddels toch overduidelijk. Dat koste hem vorig jaar een serieuze kans en dit jaar weer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:13
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1S55gaXsAE0jVi?format=jpg&name=large

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:03

Het kan wel, maar is niet waarschijnlijk.
Optie: 4 x P1 voor Max en buiten punten voor Norris & Piastri. (ook niet waarschijnlijk)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar operationeel lijkt RBR het inmiddels ook wat beter op orde te hebben. Dat was een tijdje geleden ook wel anders met fouten die je niet van RBR gewent bent. En Tsunoda die P6 pakt is ook netjes. Dat zijn we ook niet gewend dat de tweede coureur iets kan. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18:49
W1ck1e schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:12:
[...]

Het kan wel, maar is niet waarschijnlijk.
Optie: 4 x P1 voor Max en buiten punten voor Norris & Piastri. (ook niet waarschijnlijk)
Ik heb er vertrouwen in dat papaya rules de bom laat afgaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verstappen kan het inderdaad niet alleen. McLaren moet meehelpen. Piastri doet al aardig zijn best.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:29
Zo. Weten de Mcl coureurtjes ook weer even waarom ze normaal gesproken zo makkelijk de race winnen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:10

g0tanks

Moderator CSA
Een top drie met drie verschillende kleuren blauw:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/e28gw9r6tbqf1.png

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dslytlo7wbqf1.jpeg

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:15
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:03:
[...]

Maar het team is laatste 2 races achteruit gegaan. Max kan nu beginnen met inlopen. Het seizoen wordt zo erg spannend.
Bekijk het race tot race, achterstand is wel erg groot.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 20:45

Spotmatic

Ken sent me

Amaze86 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:27:
[...]

Bekijk het race tot race, achterstand is wel erg groot.
Realistisch gezien gaat deze achterstand niet meer goedgemaakt worden tenzij McLaren instort.

Overigens een heerlijke Q. Ik had dat wel nodig omdat mijn beste maat vandaag plotseling is overleden. Deze afleiding en dit topic helpt in ieder geval een beetje! :'(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:42
Voor diegene met F1tv. Kijk het laatste rondje van Hadjar eens terug. Weer de bekende heerlijke Hadjar emotie na zijn fout

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Kon Horner niet eerder in het seizoen weg? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:44
Spotmatic schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:32:
[...]

Realistisch gezien gaat deze achterstand niet meer goedgemaakt worden tenzij McLaren instort.

Overigens een heerlijke Q. Ik had dat wel nodig omdat mijn beste maat vandaag plotseling is overleden. Deze afleiding en dit topic helpt in ieder geval een beetje! :'(
Sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p1eT1f4pm9EyJyj0d2eTV0n0ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InoCJ1BaU1pb3WXvKgOzlAi4.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Gecondoleerd man. Wat k*t. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
[...]

Gecondoleerd en sterkte. Was zeker een fijne Q, al heb ik niet alle rode vlaggen meegekregen zo live, maar hier omdat ik het geluid uit had. Max is lekker bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Geen straf voor Hulkenberg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrcJKkUapVG02RzPYSr_cFOWVbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7C4fZfeSW9gqDKKoBOC3q4i.jpg?f=fotoalbum_large

Een reprimande voor Antonelli

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkWfFzdez4Q6vF8ytY3xHZ7LphA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQvTJAeApixzSsl6FSHI9puf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 20-09-2025 17:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
De oorzaak van al die rode vlaggen? :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/nsma7ewgrbqf1.jpeg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5D5tButF1EoXwL5gcUMb9SVYetk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMHBmO4szof8Vl1e8nsp4Qq3.jpg?f=fotoalbum_large

:+ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AfBQatXF53z5QKONjeVY8hPmYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmhT3aXP0KQIJAfS0adfBfZB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Jemig wat een heftig bericht, heel veel sterkte de aankomende tijd! Kan me niet voorstellen hoe jij je voelt en wat er door je heen gaat, knuffel van ons hier thuis :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
Ocon rear wing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW1nOIvVGdvtr7qhkSyhWHFl2kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irEDUcjvE57ptlnhc044iYuN.jpg?f=fotoalbum_large

• d-vine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:57

Amphiebietje

In de blubber

Had hij hem beter stuk kunnen rijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En dat is een DSQ en starten vanuit de pitstraat. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Gecondoleerd en sterkte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31
Inspired schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:14:
Zo. Weten de Mcl coureurtjes ook weer even waarom ze normaal gesproken zo makkelijk de race winnen.
Als Max eens níet wint is het meestal ‘pech/strategie’, maar als McLaren domineert is het ineens ‘makkelijk’. Erken gewoon dat Piastri en Norris top rijden over het hele seizoen. WDC/WCC win je met consistentie niet met één zondag, want Red Bull maakt nergens aanspraak op dit seizoen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
Pole lap van Max

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VLxavRzuMf-6R7qY2y4tc-I7NA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/GSjLLk5r6z5P2zsg4G3W6AGK.gif?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 20-09-2025 18:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:50
ze hebben duidelijk de besta autos en zijn goede rijders maar meer ook niet. in gelijkwaardig materiaal had het er anders uitgezien en stonden ze ws. 4 en 5 na Verstappen, leclerc en Russell op dit moment. hamilton is over de top die reken ik niet meer mee, die presteert al tijden amper meer op een uitschieter na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Bvanham schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:40:
ze hebben duidelijk de besta autos en zijn goede rijders maar meer ook niet. in gelijkwaardig materiaal had het er anders uitgezien en stonden ze ws. 4 en 5 na Verstappen, leclerc en Russell op dit moment. hamilton is over de top die reken ik niet meer mee, die presteert al tijden amper meer op een uitschieter na.
Gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:13:
[...]

En dat is een DSQ en starten vanuit de pitstraat. :z
Daar is de diskwalificatie voor Ocon.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1TaJ05XUAA2s5O?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Hari-Bo schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:35:
[...]

Als Max eens níet wint is het meestal ‘pech/strategie’, maar als McLaren domineert is het ineens ‘makkelijk’. Erken gewoon dat Piastri en Norris top rijden over het hele seizoen. WDC/WCC win je met consistentie niet met één zondag, want Red Bull maakt nergens aanspraak op dit seizoen.
Waar was die consistentie van McLaren vandaag dan? P7 en P9 he, waaronder een "eigen" crash. De rest van het seizoen staan ze P1 en P2. Daar zit dus vrij weinig consistentie in. Terwijl Verstappen over het algemeen toch wel zeker top 5 staat. En als die daar niet staat het ook overduidelijk (op de beelden) te zien is dat de auto niet wilt (dik overstuur, dik onderstuur, of beide). Terwijl als je nu Norris zijn ronde ziet wilt de auto prima, alleen maakt die zelf de fout in T15. Om nog maar te zwijgen over Piastri die zelf meteen zegt "ik ging de bocht te hard in".

Ik kan me oprecht ook niet meer de laatste echte crash van Verstappen herinneren. Spanje was red mist en geen crash. (Oostenrijk uiteraard de fout van Antonelli, etc). Zelfs een echte fout kan ik mij zo snel niet herinneren. Terwijl het potentieel wel vaak fout had kunnen gaan, Zandvoort L1 T2 bv die "drift" daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
De kwalificatieongelukjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o5857yjxdcqf1.jpeg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mawlana
Ach, Verstappen heeft ook genoeg fouten gemaakt en heeft daarvan kunnen leren. Gun de anderen (Piastri en Norris) ook hun leermomenten.

• RobertMe
Mawlana schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:51:
Ach, Verstappen heeft ook genoeg fouten gemaakt en heeft daarvan kunnen leren. Gun de anderen (Piastri en Norris) ook hun leermomenten.
Alleen werd Verstappen in zijn 7e seizoen wereldkampioen en was hij al sinds FP3 Monaco 2018 "foutloos". Norris zit nu in zijn 7e seizoen, wordt waarschijnlijk geen wereldkampioen*, en is zeer zeker nog steeds niet foutloos.

Edit:
* in zijn 7e seizoen dus. Hij kan het nog steeds worden in zijn carrière (alhoewel ik zelf denk van niet). Maar de kans dit seizoen is relatief klein.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 20-09-2025 18:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Max being Max:

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
[...]

Ze rijden juist helemaal niet top. Zoveel fouten die ze elke keer maken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
De mooie pole lap van Verstappen zonder die stomme blokkades van Youtube;

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:35
RobertMe schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:57:
[...]

Alleen werd Verstappen in zijn 7e seizoen wereldkampioen en was hij al sinds FP3 Monaco 2018 "foutloos". Norris zit nu in zijn 7e seizoen, wordt waarschijnlijk geen wereldkampioen*, en is zeer zeker nog steeds niet foutloos.

Edit:
* in zijn 7e seizoen dus. Hij kan het nog steeds worden in zijn carrière (alhoewel ik zelf denk van niet). Maar de kans dit seizoen is relatief klein.
Als Norris een kans maakt moet het dit seizoen gebeuren. Al gooit ie vandaag goede kansen weer weg met zijn laatste rondje.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mawlana schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:51:
Ik gun ze echt van harte nog vele leermomenten })

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Arjantje72 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:06:
[...]

Ze rijden juist helemaal niet top. Zoveel fouten die ze elke keer maken.
Die auto compenseert voor hun fouten. Contrast met VER, die compenseert voor de fouten van de auto :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Als ze een ding niet doen is het top rijden. Zowel Norris als Piastri maken fouten bij de vleet. Die auto is echt bizar goed dit jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:15
Net de Q terug kunnen kijken, wel een lange zit met een verrassende uitkomst. Belooft wel wat voor de race morgen met allerlei coureurs op posities waar ze normaal niet te vinden zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Transportman schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:40:
Net de Q terug kunnen kijken, wel een lange zit met een verrassende uitkomst. Belooft wel wat voor de race morgen met allerlei coureurs op posities waar ze normaal niet te vinden zijn.
Je weet dat je kan doorspoelen bij de rode vlaggen als je niet live kijkt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
CrazyFool schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:43:
[...]

Misschien kwam er nog een interessante hond in beeld? Nadat ze gisteren van wat ik gelezen heb een kat interessant vonden.

* RobertMe heeft wel eens Canada 2011, Spa 1998, etc in volledigheid teruggekeken :+

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:15
CrazyFool schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:43:
[...]

Ik weet dat het kan, maar nadeel is dat je dan de analyses en herhalingen mist, en heb tijdens de rode vlaggen wat anders gedaan.

Het is ook jammer dat ze bij terugkijken niet de optie bieden om meteen vooruit te spoelen richting de hervatting, tegen de tijd dat die tijd in beeld komt is het nog maar een paar minuten wachten en dan maakt het ook niet meer uit, en als je vandaag te ver vooruit spoelde zat je alweer in de volgende rode vlag.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
Transportman schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:40:
Zal wel meevallen, meeste inhaalacties komen toch op dat lange rechte stuk. Qua inhalen meestal niet de meest leuke race, maar regelmatig wel spannend door alle gele vlaggen en muurkusjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Ocon heeft alsnog toestemming om morgen te mogen starten in de race maar dan wel als 20e.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1TiPfGWAAA5PWC?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1TlHStWYAAViUV?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
RobertMe schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:57:
[...]

Edit:
Verstappen in z’n 7e seizoen. De kans is groot dat Piastri z’n eerste titel in zijn derde seizoen op z’n naam mag schrijven, ondanks zijn fout vandaag. Doet ie het toch beter dan Max. ;)

Hoe goed hun auto ook is, het is “nieuw” voor hen: voor de coureurs en voor het team. Dat vraagt om een andere mindset. Ze hadden van de ene op de andere dag opeens de beste auto, ze hebben geen tijd gehad om te wennen aan het idee. En dan helpt het niet dat Zak z’n “zoon” (Norris) mentaal niet zo sterk is als z’n stiefzoon (Piastri)… Beide zoons willen zich bewijzen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:30:
Ocon heeft alsnog toestemming om morgen te mogen starten in de race maar dan wel als 20e.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die regel uit de tijd dat het was om slome teams te weren die buiten de 107% zouden komen heeft ook wel zijn beste tijd gehad ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

YakuzA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:06:
[...]

Die regel uit de tijd dat het was om slome teams te weren die buiten de 107% zouden komen heeft ook wel zijn beste tijd gehad ;)
Dit is een diskwalificatie he, is wel iets anders...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:02
YakuzA schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:06:
[...]

Stel je voor in 2026 met de nieuwe motoren, teams die de 107% regel niet gaan halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Damian schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 23:25:
[...]

Dit is een diskwalificatie he, is wel iets anders...
Dus heeft Ocon in de kwalificatie geen tijd gezet die voldoet aan de 107% regel ;) Immers zijn alle gezette tijden geschrapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
d-vine schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 13:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tijd voor Max om weer eens een statistiek om zeep te helpen

[X]

2015 Champion - Lewis Hamilton
2016 Baku - Not on pole ❌

2016 Champion - Nico Rosberg
2017 Baku - Not on pole (Ret'd) ❌

2017 Champion - Lewis Hamilton
2018 Baku - Not on pole ❌

2018 Champion - Lewis Hamilton
2019 Baku - Not on pole ❌

2020 Champion - Lewis Hamilton
2021 Baku - Not on pole ❌

2021 Champion - Max Verstappen
2022 Baku - Not on pole ❌

2022 Champion - Max Verstappen
2023 Baku - Not on pole ❌

2023 Champion - Max Verstappen
2024 Baku - Not on pole ❌

2024 Champion - Max Verstappen
2025 Baku - ❓
Hier nog een mooie vergelijking met Pole en winnaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLr5xPL7FfRcapc4PjS3H8x1ZUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCuUiomvcn5HrKlJUTUNkI2H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
:+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 18:03
Het heeft hier vannacht op z'n Nederlands geregend, dus de baan is weer groen.

Er wordt vandaag pas tegen 23:00 lokale tijd regen verwacht, maar de weersvoorspelling wisselt behoorlijk vaak. Gisterenmiddag toen ik keek was er nog wel kans op regen tijdens de race.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
Altijd weer een mooie samenvatting van Peter Windsor.
Alle details die hij benoemd van elke rijder bij het racen is fantastisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Daar de race om 13.00 Nederlandse tijd begint is de drivers parade al om 11.00 onze tijd.

LIVE: Azerbaijan Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mogelijke strategieen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdPXxjEZzzUHPcexbIXnitPH3rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7htPiXqn0DgVzZclZ4DKBV81.jpg?f=fotoalbum_large

Banden per coureur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWFtpFraqPrVFM29ZjDxgzRmMIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7H1rXpcMgf7z1nNEBUhIJmA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 21-09-2025 08:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:28
Er vanuit gaande dat er geen rode vlaggen zijn... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
StefanVerkerk schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:47:
[...]
Er vanuit gaande dat er geen rode vlaggen zijn... _O-
Haha ik denk persoonlijk dat er wel een paar gaan komen, dat heb je nou eenmaal veel sneller bij een stratencircuit :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens AMuS is de harde band de beste band voor de race. Geen team zal op de soft band gaat starten, denk dat meesten op de medium band zullen starten en dan 1 wissel naar de harde band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Biggg schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:03:
Regen, wind, gele en rode vlaggen.
Mooi om te zien dat er met al die variabelen toch 1 constante is: Max op P1
Wat is er precies constant aan Max dan? Omdat hij nu toevallig twee keer achter elkaar P1 pakt? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:55:
[...]
Wat is er precies constant aan Max dan? Omdat hij nu toevallig twee keer achter elkaar P1 pakt? :?
Verstappen staat er wanneer het moet, elke keer weer weet hij niet alleen de fans maar ook de hele grid te verrassen. Constant is misschien dit seizoen niet het juiste woord maar hij doet precies wat we van hem zouden mogen verwachten, daarom hoort hij ook bij de grote namen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:53:
[...]

Volgens AMuS is de harde band de beste band voor de race. Geen team zal op de soft band gaat starten, denk dat meesten op de medium band zullen starten en dan 1 wissel naar de harde band.
Soft zijn dit weekend inderdaad een beetje nutteloos, tenminste dat begreep ik gisteren in de kwalificatie al een beetje. Veel rijden liever op de Mediums, maar denk voor in de race dat de Hards helemaal geen slechte keus kunnen zijn :).

Ben heel benieuwd naar waar iedereen op gaat starten! En hoop dat wij op tijd thuis zijn van een verjaardag :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
[...]
Omdat hij keer op keer het meeste uit de auto haalt en maar heel zelden een foutje maakt. En dus ook iedere keer als er een circuit is dat de auto ligt, hij gelijk weer vooraan mee doet. Als je dan ziet hoeveel punten b.v. Norris al heeft laten liggen is het wel duidelijk wat het verschil is.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
[...]
Het heeft niet zozeer te maken dat Max 2x P1 pakt maar constant het maximale uit de auto weet te halen.
Niet alleen dit jaar maar ook al die jaren daarvoor.

Gisteren was het perfecte voorbeeld dat een circuit de nodige variabele krijgt met de wind, regen en rode vlaggen. Andere vallen door de mand en juist Max komt hier met zijn talent boven drijven.
Het hele padock en de echte kenners eromheen zijn vol lof over zijn prestaties

Cameron CC had weer een mooie uitspraak:
Max Emilian Verstappen is the Neo of the F1 Matrix 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:29
Max is gewoon een fenomeen, een klasse apart en mogelijk de beste coureur aller tijden (gelijk of net achter Senna). En dit zeg ik niet met een Oranje bril op. De afgelopen 4 jaar had hij, op het laatste half jaar na, de beste auto. Dan is het al knap dat je 4 keer op rij het WDC pakt, maar je moet het nog wel "even" doen. Max is hiervoor gemaakt, vanaf het moment dat ie net uit de luiers was.

Maar wat hij dit jaar laat zien, is mogelijk nog knapper. Met duidelijk minder materiaal toch zo optimaal presteren, ik zou niet weten wie dat nog meer zou kunnen op de huidige grid.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 21-09-2025 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]
Na al die jaren nog steeds en constant buitencategorie zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:10
DutchOwnage schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:52:
Maar wat hij dit jaar laat zien, is mogelijk nog knapper. Met duidelijk minder materiaal toch zo optimaal presteren, ik zou niet weten wie dat nog meer zou kunnen op de huidige grid.
Lewis? (volgens de Britse pers danwel 😀)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
RogerSch schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:18:
[...]

Lewis? (volgens de Britse pers danwel 😀)
De Britse pers is de laatste maanden bezig met een charme campagne richting Max. Misschien hebben ze het licht ook gezien en het scheelt dat hij niet actief meedoet met het kampioenschap, maar valt wel op dat ze Max nu bijna allemaal als beste zien en zelfs beter dan Lewis in z’n prime

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Gisteren was de impact blijkbaar zo groot dat het chassis van Piastri niet meer te repareren valt en is het chassis vervangen. Doordat de schade door een ongeval is onstaan, alle vervangen onderdelen van dezelfde specificatie zijn en dezelfde afstelling heeft, hoeft Piastri niet vanuit de pitstraat te starten.

https://www.the-race.com/...er-baku-qualifying-crash/

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 21-09-2025 10:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:50
Colapinto moet ook een vers chassis. Leclerc niet, Ferrari zegt het te kunnen fixen, dat wordt weer een DNF voor Leclerc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:19
Bvanham schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:32:
Colapinto moet ook een vers chassis. Leclerc niet, Ferrari zegt het te kunnen fixen, dat wordt weer een DNF voor Leclerc
Scheelt dit keer is de grote impact niet op zijn versnellingsbak... maja Ferrari je weet het niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:52:
Max is gewoon een fenomeen, een klasse apart en mogelijk de beste coureur aller tijden (gelijk of net achter Senna). En dit zeg ik niet met een Oranje bril op. De afgelopen 4 jaar had hij, op het laatste half jaar na, de beste auto. Dan is het al knap dat je 4 keer op rij het WDC pakt, maar je moet het nog wel "even" doen. Max is hiervoor gemaakt, vanaf het moment dat ie net uit de luiers was.

In 21 had hij helemaal niet de beste auto maar was hij als coureur de factor die het verschilde maakte tov Merc. Dus alleen in 22 en 23 had hij de beste auto.
Maakt het allemaal nog wat knapper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:32

Major_ton

Shoot!

Gelukkig is dit Baku en dus is een safety car en/of rode vlag vrijwel gegarandeerd, maar die 1-stoppers moeten ze echt wat op gaan bedenken. Dat is zo ontzettend saai over het algemaan.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Major_ton schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:34:
[...]

Gelukkig is dit Baku en dus is een safety car en/of rode vlag vrijwel gegarandeerd, maar die 1-stoppers moeten ze echt wat op gaan bedenken. Dat is zo ontzettend saai over het algemaan.
Toch is het de vraag of een 1 stop gaat werken vandaag. Er staat behoorlijk wat wind en daardoor glijden de wagens meer, worden de banden mogelijk snel te warm en halen ze de verwachte afstand niet. Er wordt gezegd dat de harde band de band voor de race is maar alleen Williams heeft ze tijdens de training gebruikt. McLaren heeft de medium band voor het eerst in de kwalificatie gebruikt. Door de veel gebruikte soft band weten de teams eigenlijk niet zo goed wat ze in de race kunnen verwachten.

bron: AMuS (video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:08
Vorig jaar was geloof ik best wel tam. Maar alle jaren daarvoor niet. Dus ook al zou in theorie een eenstopper het snelst zijn. Dan zou ik daar niet echt op gokken gezien alle voorvallen op deze baan.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Edgenumber schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:44:
Vorig jaar was geloof ik best wel tam. Maar alle jaren daarvoor niet. Dus ook al zou in theorie een eenstopper het snelst zijn. Dan zou ik daar niet echt op gokken gezien alle voorvallen op deze baan.
2016 was ook een snoozefest. Het meest spannende was toen of Hamilton het juiste knopje wist te vinden. Toen was er nog het verbod voor het team om de coureur te helpen en moesten ze zelf engine modes bepalen en zo. En bij zowel bij Hamilton als Rosberg ging iets mis vanaf een bepaalt moment in de race met de engine mapping / .... Rosberg wist het toevallig snel op te lossen. Hamilton heeft ronden lang om hulp lopen te smeken op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Hadjar hoort een apart motor geluid en staat weer in de pitbox.
Team gaat in onderzoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jammer dat het weer verkeerd gefilmed is maar prachtig hoe Sainz ontvangen word:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
HAD hydraulische problemen, fixable volgens het team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Jos Verstappen en Erik van Haren staan een beetje te kletsen op de grid. Zien de camera, kijken snel de andere kant op. Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Haha, Antonelli die zijn lach niet kan inhouden tijdens het volkslied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 18:03
Ik kan het bevestigen dat het hard waait...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Is het Eurovisiesongfestival al begonnen? :+

Veel plezier allemaal. Ik ga lekker rustig proberen de race te kijken. :D

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord