Laten we maar niet hopen dat deze race Max het kampioenschap gaat kosten
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OMZVE2mQWQ4mfLhZuUdPZqAs.jpg?f=user_large)
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Ik denk dat ZB al not amused zal zijn als Norris de titel niet pakt.Sepp14 schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:53:
Kan mij al verkneukelen bij de gedachten van het gezicht bij Zack Brown
Dit was? Spanje?d-vine schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:47:
Laten we maar niet hopen dat deze race Max het kampioenschap gaat kosten
[Afbeelding]
Piastri volgde zijn opdracht wel op, Norris had in Zandvoort een uitvalbeurt, die heeft Piastri nu terug gegeven.
Dus daarna ben je gestopt met kijken?Drials schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:11:
Ach de mooiste race ooit hebben we toch al gehad. Abu Dhabi 2021 ❤️
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 21-09-2025 22:33 ]
De mooiste twee laatste rondes 😍RobertMe schreef op zondag 21 september 2025 @ 22:26:
[...]
Dus daarna ben je gestopt met kijken?
En serieus, de mooiste race? Nah. Misschien de mooiste uitslag. Maar een mooie race was het niet perse IMO. Hamilton reed eenzaam naar de overwinning, tot de SC. Leuk verdedigen van Perez ergens halverwege de race. En verder kan ik me er niks meer van herinneren. Dan vond ik zeg bv Brazilië vorig jaar een mooiere race.
Edit:
En eigenlijk was Abu Dhabi '21 ook geen "mooie uitslag". Als het de eerste race van het seizoen was had niemand het meer over die race (op de beslissing van Masi na wellicht). Dan waren er dat seizoen toch echt mooiere races. Brazilië, Jeddah, Hongarije (Hamilton vs Alonso), Monza (Ricci die nog eens wint), ....
Was toch wel een legendarische zondagmiddag om mee te maken IMHO.. Vanaf het moment dat dat Hamilton er voor moest gaan vechten begon de hartslag toch wel omhoog te gaan hier tot de ultieme laatste twee rondes inderdaad.. Die avond nog veel filmpjes teruggekeken
Als Max alles wint en Piastri gaat er nog een keer af... dan is het al voldoende. 7 races, 7 punten verschil tussen p1 en p2= 49 punten.dawg schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:25:
Poh, die Oscar had zijn weekend niet echt heh.
Solide win van Max maar ik ben bang dat dit turning point - althans zo lijkt het - te laat komt. Of de McLarens gaan elkaar nog meermaals eraf rijden. Wie weet.
[ Voor 21% gewijzigd door Waah op 21-09-2025 23:45 ]
Als het Verstappen in Singapore lukt om te winnen dan is de jacht officieel geopend.D-Ed schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:25:
[...]
Overigens.. Op dit moment ga ik er (nog) niet van uit dat Verstappen z'n 5e WK pakt maar de glans afhalen van één van de Mc Laren coureurs hun eerste WK titel is eigenlijk al mooi om te zien.. Dat softe gedoe daar eens ff goed afstraffen en gewoon iedere race vol er voor gaan alsof je nog kans hebt bezorgt heel dat team super veel stress, bring it on
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
@Arjantje72 en ik gaan er vanuit dat er meer aan de hand is! Als zelfs Yuki mee kan doen nu…Mog schreef op maandag 22 september 2025 @ 06:40:
[...]
Als het Verstappen in Singapore lukt om te winnen dan is de jacht officieel geopend.
Mijn boefje is liev!
Ziet er meer uit als het falen van anderen? Begin van het seizoen was Ferrari nog heel consistent 2.0. En McLaren had afgelopen races ook vaker een 1.9 of 2.0 stop (wel alleen bij Piastri, en nouja, die stopye gisteren vrij vroeg, maar niet in zijn pitboxChocoball schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:52:
Red Bull was vandaag zowaar ook het snelst bij de pit stops.
[Afbeelding]
Je hebt niet alleen een goede Red Bull nodig, maar ook een McLaren waar het minder loopt.JB schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:19:
[...]
@Arjantje72 en ik gaan er vanuit dat er meer aan de hand is! Als zelfs Yuki mee kan doen nu…
Heel benieuwd of hun spec het in Singapore ook gaat doen, want daar hebben ze sinds de huidige regels altijd al een “off-weekend” gehad?
Yuki kon meedoen, maar vergeet niet hoeveel crashes we hadden in quali én dat de Ferrari's er ook slecht bij zatenJB schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:19:
[...]
@Arjantje72 en ik gaan er vanuit dat er meer aan de hand is! Als zelfs Yuki mee kan doen nu…
Als de Mcl coureurs in Singapore een Mercedesje van 2016 doen, en Max wint net als in 2016, dan kan het nog best leuk worden. Maar realistisch gezien gaat dit niet meer lukken nee.d-vine schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:42:
Beetje dromen mag altijd natuurlijk maar zelfs mocht Max Singapore winnen dan nog moet bijna het onmogelijke worden gedaan om het al het restant te winnen.
Denk dat het pas echt realistisch gaat worden als er nog een (paar) keer DNF's van McLaren gaan komen
Tot die tijd verwacht ik er weinig van behalve dat Max de McLarens af en toe dwars gaat zitten
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Het verschil tussen Max en McLaren is dat beide McLaren coureurs natuurlijk om de titel vechten en daardoor ook elkaar punten wegsnoepen; En hoe dichter bij 't einde en hoe dichter op elkaar die 2 zitten, hoe groter de kans dat er 1 teveel risico neemt wat in een tranendal zal eindigen. Zeker omdat deze druk (dé kans om wereldkampioen te worden) voor én Norris én Piastri nieuw zal zijn.d-vine schreef op maandag 22 september 2025 @ 07:42:
Beetje dromen mag altijd natuurlijk maar zelfs mocht Max Singapore winnen dan nog moet bijna het onmogelijke worden gedaan om het al het restant te winnen.
Denk dat het pas echt realistisch gaat worden als er nog een (paar) keer DNF's van McLaren gaan komen
Tot die tijd verwacht ik er weinig van behalve dat Max de McLarens af en toe dwars gaat zitten
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 22-09-2025 08:51 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Op Baku was dit ook zijn eerste win toch?MikeyMan schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:19:
De track record van Max op Singapore is ook niet echt geweldig natuurlijk. Maar, als het daar goed gaat, zal dat bij McLaren niet in de koude kleren gaan zitten.
Hoop voor het WK van harte dat er nog iets geks gebeurt, zodat we de laatste races nog een spannend WK hebben. En ik zeg bewust 'spannend WK', aangezien het op de baan toch telkens een fors verschil lijkt te zijn.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Eerste PoleInspired schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:22:
[...]
Op Baku was dit ook zijn eerste win toch?
[ Voor 17% gewijzigd door d-vine op 22-09-2025 09:29 ]
Dat was in '22 denk ik? Volgens mij was '23 dat jaar dat ze in Singapore niet vooruit te branden waren en al niet eens Q3 haalden op snelheid en vervolgens geen deuk in een pakje boter reden. (Waardoor Sainz die race won als enige niet RB win dat seizoen).TinusXIII schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:35:
Vorig jaar deed Verstappen het nog niet eens zo heel slecht in Singapore met P2. Ander jaar had ie natuurlijk pech, toen was hij op weg naar pole maar had Red Bull iets te weinig benzine erin gedaan.
Heb je de weersvoorspelling al gezien?Mog schreef op maandag 22 september 2025 @ 06:40:
[...]
Als het Verstappen in Singapore lukt om te winnen dan is de jacht officieel geopend.
[ Voor 12% gewijzigd door Wachten... op 22-09-2025 09:48 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Het is niet komend weekend he? 3-5 oktober pas.Wachten... schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:46:
[...]
Heb je de weersvoorspelling al gezien?
Max maakt oprecht nog een goede kans om te titel te pakken hoor. Noem mij maar een optimist ☺️
[Afbeelding]
Ik had de verkeerde screenshot geüpload. De week erna is nog slechter ☺️Mog schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:48:
[...]
Het is niet komend weekend he? 3-5 oktober pas.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Regenseizoen. Is altijd slecht daar maar niet per se tijdens de raceWachten... schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:49:
[...]
Ik had de verkeerde screenshot geüpload. De week erna is nog slechter ☺️
Rene schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:04:
Denk dat het allemaal wishfull thinking is.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Every time Piastri has retired from a race, a Red Bull driver has won the next one
— Holiness (@F1BigData) 22 september 2025
Bahrain 2023 - Perez won in Jeddah
Spa 2023 - Verstappen won in Zandvoort
COTA 2023 - Verstappen won in Mexico
Baku 2025 - ? pic.twitter.com/WzUPG4qzSN
In 2013, Sebastian Vettel won the final 9 races of the season with Red Bull
— Holiness (@F1BigData) 21 september 2025
In 2025, Verstappen has won 2 in a row, with 7 races still to go pic.twitter.com/ddlheXL6L9
[ Voor 142% gewijzigd door d-vine op 22-09-2025 15:46 ]
[removed]
Momenteel strijdt Max hooguit om het winnen races, en kan hij leven van race tot race. Ik denk dat hij ook meer risico’s zal nemen wanneer hij kans denkt te maken op WDCC.Rene schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:04:
Denk dat het allemaal wishfull thinking is.
Ik zie Verstappen alleen het WDC winnen als Piastri volgende GP wederom uitvalt. Dat zou de druk op de ketel zetten bij Mclaren en mogelijkheden bieden.
Je bedoelt WDC denk ik?Mawlana schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:49:
[...]
Momenteel strijdt Max hooguit om het winnen races, en kan hij leven van race tot race. Ik denk dat hij ook meer risico’s zal nemen wanneer hij kans denkt te maken op WCC.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Singapore heeft ook prima muurtjes waar je een McLaren (of twee) tegenaan kunt parkeren in de strijd om de leiding. Als dat zou gebeuren, is het verschil ineens best klein geworden en worden er bij McLaren echt wel wat mensen zenuwachtig. Verschil met Norris is dan maar 19 punten, met Piastri 44. Nog steeds een "tall order" als je nog maar 5 races te gaan hebt, maar als het regent in Brazilië of Oscar heeft ook een keer een hydraulisch probleem, gaat het hard...dawg schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:25:
Poh, die Oscar had zijn weekend niet echt heh.
Solide win van Max maar ik ben bang dat dit turning point - althans zo lijkt het - te laat komt. Of de McLarens gaan elkaar nog meermaals eraf rijden. Wie weet.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vind dat in principe nog steeds vreemd. Ondanks dat ik ook niet persé anders heb gehoord. Maar het team dat wint stuurt ook altijd nog een afvaardiger die een zelfde beker als de winnaar krijgt, maar goed, dat geld dus alleen voor overwinningen.RobertMe schreef op zondag 21 september 2025 @ 19:51:
[...]
Moet die wel een replicate bestellen.
Anders is het vooral gezellig voor op de fabriek in Milton Keynes. Bekers gaan immers in principe / standaard (/contractueel) naar de teams. Coureur krijgt dan wel de kans om een replicate te bestellen (op eigen (/teams) kosten, naar ik aanneem). Dat is ook waarom MBS een paar jaar terug die medaille voor de winnaar heeft geïntroduceerd, zodat hij elk weekend op het podium in beeld kan verschijnen de winnaar ook een aandenken heeft om mee naar huis te nemen.
En we weten allemaal wat er kan gebeuren bij McLaren als de druk opgevoerd wordt. Norris breekt sowieso vrij makkelijk onder druk, maar ook Piastri lijkt nu niet immuun te zijn. Het team zelf begint dan ook wat meer foutjes te maken. De kans dat Verstappen de titel nu nog weet te pakken is echt enorm klein, maar er is een kans, en dat zal McLaren ongetwijfeld voelen. Die weten ook dat áls er een kans is Verstappen zijn tanden erin zal zetten.Grrrrrene schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:00:
[...]
Singapore heeft ook prima muurtjes waar je een McLaren (of twee) tegenaan kunt parkeren in de strijd om de leiding. Als dat zou gebeuren, is het verschil ineens best klein geworden en worden er bij McLaren echt wel wat mensen zenuwachtig. Verschil met Norris is dan maar 19 punten, met Piastri 44. Nog steeds een "tall order" als je nog maar 5 races te gaan hebt, maar als het regent in Brazilië of Oscar heeft ook een keer een hydraulisch probleem, gaat het hard...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Voor het geld: constructeurskampioenschap.Spotmatic schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:33:
Ik lees hier nu van alles over druk, zenuwachtige McLaren medewerkers, weet ik wat. Maar voor zover ik weet gaat het sinds jaar en dag om de knikkers (het constructeurskampioenschap, dus $$$) en is het rijderskampioenschap alleen maar een leuk extraatje. Gaan ze meer McLaren's verkopen als Piastri of Norris het kampioenschap wint? Misschien wel. Maar ik vraag me af of dat nou zoveel uitmaakt. Beiden zijn (nog) geen legendarische rijders.
Voor zover nog niet duidelijk is het constructeurskampioenschap voor McLaren in de komende races alleen maar een formaliteit. Ze moeten het wel heel bont maken, willen ze dat niet winnen.
Jij kijkt voor de constructeurstitel?Spotmatic schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:33:
Voor zover nog niet duidelijk is het constructeurskampioenschap voor McLaren in de komende races alleen maar een formaliteit. Ze moeten het wel heel bont maken, willen ze dat niet winnen.
Haters everywhere but I don’t really care
Is toch 6 races na Singapore 🇸🇬?Grrrrrene schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:00:
[...]
Singapore heeft ook prima muurtjes waar je een McLaren (of twee) tegenaan kunt parkeren in de strijd om de leiding. Als dat zou gebeuren, is het verschil ineens best klein geworden en worden er bij McLaren echt wel wat mensen zenuwachtig. Verschil met Norris is dan maar 19 punten, met Piastri 44. Nog steeds een "tall order" als je nog maar 5 races te gaan hebt, maar als het regent in Brazilië of Oscar heeft ook een keer een hydraulisch probleem, gaat het hard...
[ Voor 94% gewijzigd door Amaze86 op 22-09-2025 16:18 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik bedoelde het natuurlijk niet van mij uit gezien maar vanuit McLaren.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zak Brown zal er ALLES aan doen om dit soort situaties te voorkomenSpotmatic schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:22:
[...]
Maar goed, als ze enorm in paniek zijn en nachtenlang wakker liggen van hoe de eindstrijd zich ontvouwt, dan vind ik het prima. Veel verbetering kan ik nog niet bespeuren als ik zie hoe ze de afgelopen races de pitstops van Norris al weten te verkloten...
Bizar ook hoe Norris niets probeerde om verder op te stoten. Zo van, ach P7 en ik loop wat puntjes in en dat is het dan. En Max wint twee races op circuits die de RB gewoon goed liggen en ze zitten al met de pamper om bij de Papaya's. HumorSpotmatic schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:22:
[...]
Maar goed, als ze enorm in paniek zijn en nachtenlang wakker liggen van hoe de eindstrijd zich ontvouwt, dan vind ik het prima. Veel verbetering kan ik nog niet bespeuren als ik zie hoe ze de afgelopen races de pitstops van Norris al weten te verkloten...
Ja dit, die gelatenheid. Begrijp ik ook niet zo goed. Tenzij, zoals iemand hier paar pagina’s terug suggereerde, McL aanpassingen heeft moeten doen zoals Ferrari in 2019. Het viel me ook op hoe slecht ze bij de FP’s in balans waren. Leek wel of ze met RBR hadden stuivertje gewisseld. Of loopt McL nu tegen de problemen aan waar RBR vorig jaar mee te maken kreeg. Anyhow, ik vond die gelatenheid opvallen.Sineplex schreef op maandag 22 september 2025 @ 20:53:
[...]
Bizar ook hoe Norris niets probeerde om verder op te stoten. Zo van, ach P7 en ik loop wat puntjes in en dat is het dan. En Max wint twee races op circuits die de RB gewoon goed liggen en ze zitten al met de pamper om bij de Papaya's. Humor.
Met iets meer downforce kun je hier bijna niet inhalen, dan kom je zelfs op het rechte stuk er niet voorbij.Toke_gt schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:06:
[...]
Ja dit, die gelatenheid. Begrijp ik ook niet zo goed. Tenzij, zoals iemand hier paar pagina’s terug suggereerde, McL aanpassingen heeft moeten doen zoals Ferrari in 2019. Het viel me ook op hoe slecht ze bij de FP’s in balans waren. Leek wel of ze met RBR hadden stuivertje gewisseld. Of loopt McL nu tegen de problemen aan waar RBR vorig jaar mee te maken kreeg. Anyhow, ik vond die gelatenheid opvallen.
een treffende spreuk
Monza en Baku zijn circuits die minder downforce vragen. Op de komende 3 circuits: Singapore, Austin en Mexico wordt weer meer downforce gevraagd en/ of hebben medium snelle bochten. Gooi daar nog warme termperaturen bij en je hebt de perfecte condities voor de MCL39. Momenteel maakt het team en de coureurs ook aardig wat fouten en daar profiteert Verstappen van als hij een wagen heeft waarmee hij kan winnen. Daarom zal het erg spannend worden hoe het McLaren in Singapore zal vergaan.Toke_gt schreef op maandag 22 september 2025 @ 21:06:
[...]
Ja dit, die gelatenheid. Begrijp ik ook niet zo goed. Tenzij, zoals iemand hier paar pagina’s terug suggereerde, McL aanpassingen heeft moeten doen zoals Ferrari in 2019. Het viel me ook op hoe slecht ze bij de FP’s in balans waren. Leek wel of ze met RBR hadden stuivertje gewisseld. Of loopt McL nu tegen de problemen aan waar RBR vorig jaar mee te maken kreeg. Anyhow, ik vond die gelatenheid opvallen.
Vooral met regenGrrrrrene schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 06:22:
Ik zou me inderdaad niet rijk rekenen. Wat ik al eerder zei: McLaren kan minder downforce verwijderen van hun auto dan veel andere teams. Dat is een bewuste keuze geweest en op circuits met medium speed corners (de meerderheid), zijn ze daarmee in het voordeel. Ze accepteren min of meer dat Monza en Baku aan ze voorbij gaan qua winst.
Ik verwacht dat ze er volgende race wel weer staan, maar de McLaren is tricky te besturen, dus dat een van beiden hem in de muur parkeert, zou me niks verbazen.
[ Voor 17% gewijzigd door d-vine op 23-09-2025 09:23 ]
Alhoewel ze wel op verse mediums begonnen en ook nog verse hards hadden. Ik kan me niet voorstellen dat Max in die auto niks had geprobeerd.pro_6or schreef op maandag 22 september 2025 @ 22:35:
[...]
Met iets meer downforce kun je hier bijna niet inhalen, dan kom je zelfs op het rechte stuk er niet voorbij.
Denk dat ze op een rode vlag of SC aan het wachten waren, waarbij de kans gezien de kwali en voorgaande races erg groot was dat die optraden... maar die kwam toch nietSineplex schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:45:
[...]
Alhoewel ze wel op verse mediums begonnen en ook nog verse hards hadden. Ik kan me niet voorstellen dat Max in die auto niks had geprobeerd.
Tja, aan de andere kant (en ik begrijp dat track position cruciaal is) verdedigde Max P1 waar Lando eigenlijk moet aanvallen. Dan zou je verwachten dat hij een undercut zou proberen, waar een overcut toch lastiger is. Hij had natuurlijk veel vroeger naar binnen kunnen gaan en ja dan kom je wellicht in traffic terecht maar gezien de tyre deg van de MCL zou je dat toch hebben verwacht. Anyhow, ik vond het schrijnend hoe gelaten ze er bij MCL mee omgingen. Maar in Singapore zullen ze ongetwijfeld terug zijn.ArcticWolf schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:58:
[...]
Denk dat ze op een rode vlag of SC aan het wachten waren, waarbij de kans gezien de kwali en voorgaande races erg groot was dat die optraden... maar die kwam toch nietVerstappen werd ook pas binnen gehaald toen het enigszins "veilig" leek om te pitten zonder dat hij bij een SC na z'n pit nadeel zou hebben.
Verstappen maakte zijn pitstop als een van de laatste, na Russell, Sainz, Antonelli, ... hun stop. Noem die pitstop dus maar gerust veilig voor een rode vlag / SCArcticWolf schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:58:
Verstappen werd ook pas binnen gehaald toen het enigszins "veilig" leek om te pitten zonder dat hij bij een SC na z'n pit nadeel zou hebben.
Max had zeker in de begin fase alles op alles gezet om iemand voorbij te komen, de 1e 11 rondjes was geel sneller dan wit. Maar eenmaal achter iemand, Max zat hier vorig jaar zelf ook vast. Enigszins te begrijpen is het wel.Sineplex schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:45:
[...]
Alhoewel ze wel op verse mediums begonnen en ook nog verse hards hadden. Ik kan me niet voorstellen dat Max in die auto niks had geprobeerd.
een treffende spreuk
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Waarom lees ik ineens overal dat de McLaren tricky te besturen is. Volgens mij is dit de wereld in geholpen om Piastri en Norris beter te laten lijken dan ze zijn. Dit was namelijk precies jarenlang het probleem bij RedBull. Tricky te besturen en alleen Verstapppen kon er het maximale uithalen tot het moment dat het ineens niet meer ging.Grrrrrene schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 06:22:
Ik zou me inderdaad niet rijk rekenen. Wat ik al eerder zei: McLaren kan minder downforce verwijderen van hun auto dan veel andere teams. Dat is een bewuste keuze geweest en op circuits met medium speed corners (de meerderheid), zijn ze daarmee in het voordeel. Ze accepteren min of meer dat Monza en Baku aan ze voorbij gaan qua winst.
Ik verwacht dat ze er volgende race wel weer staan, maar de McLaren is tricky te besturen, dus dat een van beiden hem in de muur parkeert, zou me niks verbazen.
En dan ben je inderdaad geen kampioen. Als je concurrent eruit ligt moet je er alles aan doen om een grote slag te slaan.--HYPER--392 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:41:
Norris reed niet om winnen, maar vooral om niet te verliezen . Hij was in mijn ogen te conservatief
De eerste helft van dit seizoen liep dat ding op rails. Lijkt een beetje hetzelfde als bij RBR vorig jaar, van op rails naar tricky te besturen in 2 races.Pexow schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:59:
[...]
Waarom lees ik ineens overal dat de McLaren tricky te besturen is. Volgens mij is dit de wereld in geholpen om Piastri en Norris beter te laten lijken dan ze zijn. Dit was namelijk precies jarenlang het probleem bij RedBull. Tricky te besturen en alleen Verstapppen kon er het maximale uithalen tot het moment dat het ineens niet meer ging.
Ik heb Norris op heel erg weinig kampioensschapswaardige acties kunnen betrappen de afgelopen jaren. Zowel op als naast de baan . Die jongen is supergoed, hij kan het alleen niet vertalen . Een coureur die de meeste vergeten na zijn pensioensquashedraven schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:05:
[...]
En dan ben je inderdaad geen kampioen. Als je concurrent eruit ligt moet je er alles aan doen om een grote slag te slaan.
De dood of de gladiolen
[ Voor 3% gewijzigd door --HYPER--392 op 23-09-2025 16:39 ]
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Tijdens de race en de vrije trainingen was daar niks van te zien iig.Pexow schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:59:
[...]
Waarom lees ik ineens overal dat de McLaren tricky te besturen is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij was het al wel langer dat Norris weinig feeling had voor de auto, hij heeft daarom een andere voorwiel ophanging of iets dergelijks gekregen die hem wat meer gevoel gaf. Piastri wilde de oude blijven gebruiken.YakuzA schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:49:
[...]
Tijdens de race en de vrije trainingen was daar niks van te zien iig.
[ Voor 14% gewijzigd door Shinji op 23-09-2025 16:58 ]
Die snap ik niet helemaal, het is juist voor Norris noodzaak om hard in te lopen op Piastri.Lynx schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:57:
Ze weten bij McLaren ook al lang dat ze de snelste en meest dominante auto van het veld (en mss wel de geschiedenis) hebben. Die rijden om niet te verliezen ipv winnen. Norris verwacht dat hij op high df banen het weer in een direct duel op kan nemen tegen Piastri als hij gewoon op kop weg kan rijden. Ik denk dat de gemakzucht, gecombineerd met een gebrek aan noodzaak simpelweg de reden is van wat we gezien hebben. Ik bedenk me alleen maar steeds dat 2023 des te knapper was van Max door er praktisch elke week weer bovenop te zitten en een heel seizoen hongerig te blijven.
Optie 1: veel punten inlopen op Piastri, met veel kans op uitvalShinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:05:
[...]
Die snap ik niet helemaal, het is juist voor Norris noodzaak om hard in te lopen op Piastri.
Dat laatste dan weer alleen omdat het Norris isMawlana schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:11:
[...]
Optie 1: veel punten inlopen op Piastri, met veel kans op uitval
Het verschil is wel dat Verstappen Verstappen is en Norris Norris is. Klinkt flauw, maar zo is het wel. Verstappen is buitencategorie qua coureur en gaat er altijd voor. Norris is geen buitencategorie, en nouja, "gaat er altijd voor" is nu net het geen waar we het over hadden, dat doet die nietdutchgio schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:35:
Verstappen wordt nu ook weer naar de titel geschreven, of althans een kans daar op, terwijl het gat nog 69 punten is.
Daar is die 25 die Norris achterloopt niets bij en zou hij dus nog wel een goede kans maken op de titel, ook al staat Piastri met een race-dnf aan punten voor.
Zijn ego heeft al een deuk opgelopen. Als Norris het kampioenschap wint dan zit er door de papaya rules voor eeuwig een smet op. Hij had een kans op eerherstel door op eigen kracht serieus in te lopen in het kampioenschap en heeft dat laten lopen.Mawlana schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:11:
[...]
Optie 2: enkele punten inlopen op Piastri, met weinig kans op uitval
Optie 1 is inclusief een deuk in z'n ego. Tuurlijk kiest ie dan voor optie 2.
Ik begrijp de beperking van McLaren op Low DF circuits maar dan had ik het resultaat van Monza en Baku toch andersom gezien. Op Monza konden de McLarens nog aardig meekomen en gemakkelijk 2-3 worden (hun late stop t.o.v. Leclerc maakte dat hun zelf moeilijk maar reden daarna ver uit op Leclerc). Op Baku heb je nog zeker wel enige downforce nodig om de midden sector te slechten. Dan heb je nog de wind die in Baku best fors was en meer effect lijkt te hebben op de performance van McLaren.Grrrrrene schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 06:22:
Dat lijkt mij ook. Iemand die vanuit de underdog positie toch op weet te klimmen is altijd leuker om naar te kijken. Ik mis bij McLaren de vechtlust om wereldkampioen te worden. Er wordt te krampachtig vastgehouden aan het "vriendjes moeten blijven" en de redelijke zekerheid dat ze toch wel kampioen worden bij beide kampioenschappen. Wat dat betreft vind ik ze gewoonweg "lui".Thinlanet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:48:
[...]
Toch kan kan ik het niet laten om te denken dat groot belanghebbende als de FOM deze twist graag ziet. Het kampioenschap leek te gaan naar de gene die vanuit “papaya rules” het gevecht niet aan gaan. Een nacht kaars, misschien nog wel vervelender om te zien dan Verstappen in 2023 (ook vaak de betere auto maar niet al zijn overwinningen waren een easy win). Ik ben heel benieuwd naar Singapore en in hoeverre daar McLaren haar Mojo weer heeft gevonden.
"When you grow up your heart dies"
De wind speelde zeker parten, maar dat was voor iedereen lastig. Ik snap niet goed wat je bedoelt met "het resultaat van Monza en Baku andersom gezien: je zag in Monza dat McLaren ineens niet dominant was. Leclerc zat er in Q3 maar 0.025s achter en ook Hamilton en Russell zaten in mijn herinnering in de strijd om een plekje op de eerste startrij. Dat ze lang doorreden, is een keuze en maakt dat we nooit zullen weten hoe de race was verlopen als ze eerder waren gestopt. Met eerder stoppen kom je mogelijk ook in verkeer terecht, dus zeg het maar.Thinlanet schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:48:
[...]
Ik begrijp de beperking van McLaren op Low DF circuits maar dan had ik het resultaat van Monza en Baku toch andersom gezien. Op Monza konden de McLarens nog aardig meekomen en gemakkelijk 2-3 worden (hun late stop t.o.v. Leclerc maakte dat hun zelf moeilijk maar reden daarna ver uit op Leclerc). Op Baku heb je nog zeker wel enige downforce nodig om de midden sector te slechten. Dan heb je nog de wind die in Baku best fors was en meer effect lijkt te hebben op de performance van McLaren.
Ik denk dat iedereen het fijn zou vinden als er überhaupt een strijd komt. Ik zat bijna te wachten op de boardradio aan Norris "Oscar has crashed, please retire the car conform papaya rules". Daarnaast vind ik het opvallend hoeveel fans ineens Max toejuichen. De een na de ander lijkt nu in te zien dat hij inderdaad de beste van het veld is.Toch kan kan ik het niet laten om te denken dat groot belanghebbende als de FOM deze twist graag ziet. Het kampioenschap leek te gaan naar de gene die vanuit “papaya rules” het gevecht niet aan gaan. Een nacht kaars, misschien nog wel vervelender om te zien dan Verstappen in 2023 (ook vaak de betere auto maar niet al zijn overwinningen waren een easy win). Ik ben heel benieuwd naar Singapore en in hoeverre daar McLaren haar Mojo weer heeft gevonden.
Ook een kwestie van spanning die ineens terug lijkt te komen waar het bijna als een nachtkaars uitging. Door wie dan ook die spanning terugkomt.Grrrrrene schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:28:
Daarnaast vind ik het opvallend hoeveel fans ineens Max toejuichen. De een na de ander lijkt nu in te zien dat hij inderdaad de beste van het veld is.
Zowel Mike Hawthorn (1958) als Keke Rosberg (1982) zijn kampioen geworden met maar 1 race winArjantje72 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:09:
Wie kampioen wordt, Norris of Piastri boeit me niks. Ze hebben niks speciaals laten zien. In mijn ogen de saaiste kampioen aller tijden, totaal geen uitstraling ook.
Het aantal wins zegt toch niks over hoe saai of spannend iets is?DeKaerften schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:44:
[...]
Zowel Mike Hawthorn (1958) als Keke Rosberg (1982) zijn kampioen geworden met maar 1 race win
Zeker, die spanning die (mogelijk) terugkomt helpt er ook bij, maar met de eerdere races, is het met Max eigenlijk nooit saai om te kijken. Ook als die wel 'wegrijdt bij de rest'. Waar je ziet dat Max vaak blijft trappen, en zelfs aan het einde van een race, met oudere banden en minder brandstrof nog een snellere ronde rijdt, rijden Norris en Piastri (Norris voorop, alsin dat hij daarin de voorzichtigste is) vaak wat meer op safe.Toke_gt schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:37:
[...]
Ook een kwestie van spanning die ineens terug lijkt te komen waar het bijna als een nachtkaars uitging. Door wie dan ook die spanning terugkomt.
Door clickbait pers? Want serieus kan het niet zijn. Dan moet RBR ineens het probleem hebben gevonden en McLaren moet instorten. De kans dat beide zal gebeuren acht ik zeer minimaal.dutchgio schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:35:
Verstappen wordt nu ook weer naar de titel geschreven, of althans een kans daar op
een treffende spreuk
so you say there is a chance...TheBrut3 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:18:
[...]
Door clickbait pers? Want serieus kan het niet zijn. Dan moet RBR ineens het probleem hebben gevonden en McLaren moet instorten. De kans dat beide zal gebeuren acht ik zeer minimaal.
Norris’ z’n racecraft is nou niet bepaald iets waar boeken over geschreven worden. Hij is vooral snel maar overtakes zijn niet z’n forté. Ik denk nog steeds dat het gemakzucht is. “We zijn zo snel, volgende race maak ik het wel goed”. In plaats van elk puntje op te moeten pakken voor WDC. Ik zeg niet dat het een terechte gedachte is maar mogelijk gevormd door de zeer dominante auto en idiote papaya rules.Mawlana schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:11:
[...]
Optie 2: enkele punten inlopen op Piastri, met weinig kans op uitval
Optie 1 is inclusief een deuk in z'n ego. Tuurlijk kiest ie dan voor optie 2.
[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 24-09-2025 10:28 ]
Ik bedoelde ermee te zeggen, als je auto hebt gebouwd met meer initiele downforce/drag, je het op Monza theoretisch moeilijker zou moeten hebben dan Baku, gezien je in Baku nog wel iets van downforce nodig hebt (tov Monza). In de qualy/fp's op Monza was het spannend, maar in de race konden ze nog aardig meekomen, althans ze waren sneller dan de rest (behalve Verstappen).Grrrrrene schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:28:
[...]
De wind speelde zeker parten, maar dat was voor iedereen lastig. Ik snap niet goed wat je bedoelt met "het resultaat van Monza en Baku andersom gezien: je zag in Monza dat McLaren ineens niet dominant was. Leclerc zat er in Q3 maar 0.025s achter en ook Hamilton en Russell zaten in mijn herinnering in de strijd om een plekje op de eerste startrij. Dat ze lang doorreden, is een keuze en maakt dat we nooit zullen weten hoe de race was verlopen als ze eerder waren gestopt. Met eerder stoppen kom je mogelijk ook in verkeer terecht, dus zeg het maar.
Dat is te kort door de bocht: op Monza hadden ze een goede Q-sessie, in Baku zeker niet. de condities waren moeilijk, dus het werd misschien een beetje een loterij met al die rode vlaggen en windvlagen. Tel daar bij op dat je in Baku eigenlijk alleen op het rechte stuk kunt inhalen en het feit dat McLaren minder drag kan verwijderen, is de slechte kwalificatie van beide heren dramatisch geweest voor de race. Ze waren wel snel, maar kwamen simpelweg op het enige inhaalpunt (het rechte stuk) niet voorbij hun voorganger, ondanks DRS.Thinlanet schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:44:
[...]
Ik bedoelde ermee te zeggen, als je auto hebt gebouwd met meer initiele downforce/drag, je het op Monza theoretisch moeilijker zou moeten hebben dan Baku, gezien je in Baku nog wel iets van downforce nodig hebt (tov Monza). In de qualy/fp's op Monza was het spannend, maar in de race konden ze nog aardig meekomen, althans ze waren sneller dan de rest (behalve Verstappen).
De kans dat RBR het probleem heeft weten te fixen/hanteerbaar te maken en dat McLaren langzaam maar zeker te maken krijgt met datzelfde probleem acht ik juist helemaal niet uitgesloten. Dat het tot een kampioenschap van Max leidt vind ik dan weer een stuk minder geloofwaardig, maar het idee alleen al dat het theoretisch kan, maakt het een stuk leuker om naar de rest van het seizoen te kijken.TheBrut3 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:18:
[...]
Door clickbait pers? Want serieus kan het niet zijn. Dan moet RBR ineens het probleem hebben gevonden en McLaren moet instorten. De kans dat beide zal gebeuren acht ik zeer minimaal.
Ik denk dat als Lando op 1 had gelegen Oscar al teamorders had gekregen. Nu het andersom is zijn ze vrij om te racen (zeggen ze, praktijk laat wat anders zien).Grrrrrene schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:08:
McLaren wordt nu eigenlijk geforceerd om een nummer 1 aan te wijzen, want als Lando en Oscar vaker achter Max finishen, kunnen die 3 punten een aardig verschil maken. Voor Norris is dit een enorme teleurstelling, want als hij de rest van het seizoen sneller is dan Oscar, maar Max zit er geregeld voor, pakt hij steeds maar 3 puntjes.
Als er teamorders uitgedeeld worden, is dat altijd op de onboards van de coureurs te horen, maar wordt het meestal ook wel uitgezonden over de integrale uitzending, zoals we ook zagen bij Haas afgelopen weekend. Een teamorder bij McLaren is dan in wezen wel veel interessanter natuurlijk omdat dat ook meespeelt dan voor het kampioenschap (en dus meer sensatie heeft).squashedraven schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:20:
Ik denk dat als Lando op 1 had gelegen Oscar al teamorders had gekregen. Nu het andersom is zijn ze vrij om te racen (zeggen ze, praktijk laat wat anders zien).
Rosberg is min of meer kampioen geworden door de ongelukken van Villeneuve en Pironi bij Ferrari en in mindere mate de exploderende turboblokken bij Renault en Brabham.Shinji schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:53:
[...]
Het aantal wins zegt toch niks over hoe saai of spannend iets is?
En als het iets zegt neigt het denk ik meer naar dat het juist dus heel spannend was en dicht bij elkaar lag...
Al heb ik niet het seizoensverloop van hun voor ogen dus kan me vergissen.
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq