Boetes kunnen toch niet tijdens een race?StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
Nou, daar gaan we!
INCIDENT INVOLVING CARS 12 (ANT), 81 (PIA), 31 (OCO), 16 (LEC), 55 (SAI), 10 (GAS) AND 18 (STR) NOTED - SAFETY CAR INFRINGEMENT
15 Jun 2025, 21:48:27, Lap 70
*pakt de popcorn*
Zal wel een boete worden.
I see what you did there. Niveautje hoor voor de zondagavond na deze raceAardappelbakker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:48:
Jongens en meisjes, Russell kan je bloedgroep niet zijn maar continu door blijven gaan over hem is ook weer niet nodig he
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is inderdaad jammer dat de podcastserie Cooling down with Max is afgelopen.miicker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:50:
Die cooldown room beelden kunnen mij echt nooit lang genoeg duren.
Eigenlijk niet, gevolgen worden niet meegenomen in de beoordeling.Slavy schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:48:
[...]
Zichzelf uitschakelen kan ook als straf gezien worden.
Officieel was dit natuurlijk na de race.Aardappelbakker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Boetes kunnen toch niet tijdens een race?
Dit was na de finish, dus of dat officieel nog tot de race behoort?Aardappelbakker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Boetes kunnen toch niet tijdens een race?
Tijdstraffen tijdens de race voor zoiets zou ik zeker snappen, maar na een race geeft het geen voordeel meer lijkt mij. Geldboete zou voldoende moeten zijn in dat geval.
Inhalen na de finish onder een vlag is toch al eerder gebeurd als ik me goed herinner, en was toen een straf bij
Vrede op aarde, de rest van de wereld doet daar gelukkig ook aan mee.Erazzzer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
Kijk jongens, Max en George zijn gewoon vriendjes in de cool down room. Dan moet dat hier toch ook?
RUS is er blij mee? Had iets gelezen over contract verlenging en Toto die twijfelt, dus komt ook goed uit denk ik?
Echt die RUS… wat een bijzondere frikandel is het toch
Iedereen denkt het, maar hij heeft het gevoel dat hij de man is.
Mijn boefje is liev!
Dat zeggen ze, maar de praktijk is vaak andersShinji schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Eigenlijk niet, gevolgen worden niet meegenomen in de beoordeling.
Ja dat wordt een foei niet meer doen en geldboeteStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:51:
[...]
Dit was na de finish, dus of dat officieel nog tot de race behoort?
Tijdstraffen tijdens de race voor zoiets zou ik zeker snappen, maar na een race geeft het geen voordeel meer lijkt mij. Geldboete zou voldoende moeten zijn in dat geval.
Allemaal +5 seconden zou beter zijnStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
Nou, daar gaan we!
INCIDENT INVOLVING CARS 12 (ANT), 81 (PIA), 31 (OCO), 16 (LEC), 55 (SAI), 10 (GAS) AND 18 (STR) NOTED - SAFETY CAR INFRINGEMENT
*pakt de popcorn*
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nopemikkelnl schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:52:
Bij meer mensen de F1TV feed low res?
Zo grappig, hier willen mensen russell villen, mensen zoeken bijna ruzie met mekaar over wat er gebeurde. En max en russell zelf zitten lachend naast mekaar... Mensen het is een sport let it go.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Volgens mij via Ziggo Go gewoon te zien hoor, althans op het Ziggo account dat ik gebruik welErazzzer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:48:
[...]
Jij wel, f*cking ViaPlay. Die shit moet gewoon weer naar Ziggo
DUGG
Een van de twee weet zich als een heer te gedragen. Iedereen mag voor zichzelf invullen wie dat is.Erazzzer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
Kijk jongens, Max en George zijn gewoon vriendjes in de cool down room. Dan moet dat hier toch ook?
Maar helmets on betekent altijd even geen vriendjes meer.
"When you grow up your heart dies"
Ik gaf Piastri al de meeste kans boven Norris te eindigen dit seizoen. En dan was wereldkampioen ook eigenlijk wel vanzelfsprekend gezien de dominantie van McLaren.Blokker_1999 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
[...]
Ik zou mijn geld dan ook op Piastri zetten voor dit jaar, die lijkt net iets beter met de druk om te kunnen. Ofwel heeft hij hier de naderingssnelheid verkeerd ingeschat, ofwel dacht hij dat Piastri hem meer ruimte zou geven van zodra die zag dat hij links zat. Het feit dat het team hem coachte om er voorbij te gaan helpt natuurlijk ook niet om druk bij hem te zetten. Mooi voor de fans dat ze hen laten racen, maar dan moeten ze dit soort incidenten er ook bij nemen.
Ook vreemd van het team hem juist niet te remmen een actie in te zetten waar dat helemaal niet kan. Volgens mij heeft niemand daar een ander ingehaald op dat stuk.
Inderdaad wel leuk dat ze mogen racen.
Ik denk dat Max even een strak gezicht hield vanwege alle dreigende straffen. Maar op de teamradio moest GP hem echt kalmeren hoor. VER klonk pislink. Geweldig stukje teamradio was dat. Gaan we uiteraard verder niet terughoren via de officiële kanalen.v8power67 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:53:
Zo grappig, hier willen mensen russell villen, mensen zoeken bijna ruzie met mekaar over wat er gebeurde. En max en russell zelf zitten lachend naast mekaar... Mensen het is een sport let it go.
Het aanzicht van de teampunten van Red Bull blijft bijzonder. Nagenoeg alleen punten van VER.
Podium Hulkenberg?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Uh, ik kan MVF1 met de race control messages nog niet afsluiten kennelijk.
START/FINISH STRAIGHT INCIDENT INVOLVING CARS 4 (NOR) AND 81 (PIA) NOTED - CAUSING A COLLISION
15 Jun 2025, 21:54:57, Lap 70
START/FINISH STRAIGHT INCIDENT INVOLVING CARS 4 (NOR) AND 81 (PIA) NOTED - CAUSING A COLLISION
Frikandel? Ik vind het gewoon een ***** ***** ******!JB schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:52:
Echt die RUS… wat een bijzondere frikandel is het tochIedereen denkt het, maar hij heeft het gevoel dat hij de man is.
Zo dat is er uit.
Dit is al de zoveelste keer dat hij op echt slinkse manier verstappen wat aan probeert te naaien. Het siert hem gewoon echt niet.
Edit: toch maar wat zelfcensuur, excuses.
[ Voor 9% gewijzigd door ZeromaNoiS op 16-06-2025 07:39 ]
Ja voor hetzelfde geld kleunt ie achterin. Deze en volgende race puntloos.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:54:
[...]
Ik denk dat Max even een strak gezicht hield vanwege alle dreigende straffen. Maar op de teamradio moest GP hem echt kalmeren hoor. VER klonk pislink. Geweldig stukje teamradio was dat. Gaan we uiteraard verder niet terughoren via de officiële kanalen.
In ronde 70?StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:56:
Uh, ik kan MVF1 met de race control messages nog niet afsluiten kennelijk.
www.google.nl
Zoals al de afgelopen paar jaar al het geval is. De tweede wagen is gewoon gedoemd om slecht te presteren.tuinïnen schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:55:
[...]
Het aanzicht van de teampunten van Red Bull blijft bijzonder. Nagenoeg alleen punten van VER.
Was ook echt een debiele actie , op het rechte stuk vol in de remmen voor het rempuntStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:54:
[...]
Ik denk dat Max even een strak gezicht hield vanwege alle dreigende straffen. Maar op de teamradio moest GP hem echt kalmeren hoor. VER klonk pislink. Geweldig stukje teamradio was dat. Gaan we uiteraard verder niet terughoren via de officiële kanalen.
Dat inderdaad. Sowieso, het aanvechten van zulke acties en sancties is aan het team, niet aan de rijder.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:54:
[...]
Verstappen moet het sowieso dus aan het team overlaten.
Imho mag Russel best een tik op de vingers krijgen, maar de winst is gewoon verdiend. Geen idee hoe ze daar dan een nette oplossing voor hebben.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wel van Sky enzo? Die luisteren toch ook gewoon naar die radio?StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:54:
[...]
hehe dat is waarsch in de ronde waarin ze het toevoegen maar wel apart idd
Er gebeurde zeker nog wat 😄franssie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:07:
Ik haak af, veel plezier en hopenlijk gebeurt er nog iets,
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het is ook altijd zo dat dit soort mensen dan een functie krijgen waarbij vertrouwen heel erg belangrijk is. Maar iemand moest het doen en hij zal wel de enige zijn geweest?ZeromaNoiS schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:56:
[...]
Frikandel? Ik vind het gewoon een regelrechte tering kneus!
Zo dat is er uit.![]()
Dit is al de zoveelste meer dat hij op echt gore slinkse manier verstappen wat aan probeert te naaien. Het siert hem gewoon echt niet.
Sorry maar als je dit soort onsportieve acties doet met gevaarzetting dan verdien je de winst niet, mag je de beker inleveren en met strafpunten naar huis hoe goed je de race hebt gereden.DrivinUCrazy schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:57:
[...]
Dat inderdaad. Sowieso, het aanvechten van zulke acties en sancties is aan het team, niet aan de rijder.
Verstappen moet het sowieso dus aan het team overlaten.
Imho mag Russel best een tik op de vingers krijgen, maar de winst is gewoon verdiend. Geen idee hoe ze daar dan een nette oplossing voor hebben.
Bij SkyF1 / F1TV horen ze over het algemeen enkel wat er op de feed wordt uitgezonden. Soms heb je Karun bij SkyF1 nog wel eens op de Skypad die zaken terugluisterd. Maar dat stukje dat GP Max moest kalmeren is niet op de feed geweest grappig genoeg.HollowGamer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:57:
[...]
Wel van Sky enzo? Die luisteren toch ook gewoon naar die radio?
Ik zie Ladies European tour op Ziggo.Mach schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:53:
[...]
Volgens mij via Ziggo Go gewoon te zien hoor, althans op het Ziggo account dat ik gebruik wel
Edit: ooohh, open kanaal!
[ Voor 5% gewijzigd door Erazzzer op 15-06-2025 22:01 ]
Mag over Lando nog wel?DaniëlWW2 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:59:
[modbreak] Zo is het weer meer dan genoeg met het gescheld op Russel of elkaar...[/]
Cameraman (of vrouw) had nog geluk daarmee zeg.
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 15-06-2025 22:01 ]
FIA STEWARDS: START/FINISH STRAIGHT INCIDENT INVOLVING CARS 4 (NOR) AND 81 (PIA) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - CAUSING A COLLISION
15 Jun 2025, 21:58:19, Lap 70
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CARS 12 (ANT), 81 (PIA), 31 (OCO), 16 (LEC), 55 (SAI), 10 (GAS) AND 18 (STR) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - SAFETY CAR INFRINGEMENT
15 Jun 2025, 21:58:16, Lap 70
Beide incidenten van 'noted' naar 'worden onderzocht' door de stewards.
FIA STEWARDS: INCIDENT INVOLVING CARS 12 (ANT), 81 (PIA), 31 (OCO), 16 (LEC), 55 (SAI), 10 (GAS) AND 18 (STR) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - SAFETY CAR INFRINGEMENT
Wat was er bij die laatste rij aan de hand dan?StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:00:
FIA STEWARDS: START/FINISH STRAIGHT INCIDENT INVOLVING CARS 4 (NOR) AND 81 (PIA) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE RACE - CAUSING A COLLISION
Niks over Russel/Max.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:00:
Vreemd, je zou zeggen of Max of Russel zit fout
Inhalen na de finishvlag terwijl SC nog geactiveerd was op de borden en met vlaggen/borden.MikeyMan schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:01:
[...]
Wat was er bij die laatste rij aan de hand dan?
Nou, je gaat niks missen. Ze moeten daar full wets gebruiken. Het giet er op dit moment. Play is suspended
Ik kijk inderdaad op viaplay maar ik dacht dat die gratis golf uitzendt dit weekend
DUGG
Ik mis Russell. Kan me nog een moment tussen Alonso en als ik het goed heb, Russell, waarbij Alonso een breaktest deed, wat uit de data van zijn auto bleek. Weet de straf voor Alonso niet meer. Maar zo op de rem gaan staan op de baan is natuurlijk altijd fout.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:49:
Nou, daar gaan we!
*pakt de popcorn*
Max deed een vergelijkbare brake-test bij Lewis, dacht ik 2021. Je moet een 'asshole' zijn om WDC te kunnen worden, George heeft dat en Lando niet...Giem schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:59:
Sorry maar als je dit soort onsportieve acties doet met gevaarzetting dan verdien je de winst niet, mag je de beker inleveren en met strafpunten naar huis hoe goed je de race hebt gereden.
Be fair, als Max zoiets had geflikt hadden we het dan ook zo erg gevonden?
Na de vorige race met dat RUS incidentje had Max dit ook wel een keer verdiend.
Ja, dat was vorige race wel duidelijkhoevenpe schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:04:
[...]
Max deed een vergelijkbare brake-test bij Lewis, dacht ik 2021. Je moet een 'asshole' zijn om WDC te kunnen worden, George heeft dat en Lando niet...
Be fair, als Max zoiets had geflikt hadden we het dan ook zo erg gevonden?
Wat een onzinsNielz123 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:05:
Na de vorige race met dat RUS incidentje had Max dit ook wel een keer verdiend.
Zo, NOR ziet er weer erg 'down' uit bij SkyF1. Die heeft weer een oppepper nodig hoor. Foi.
Ik zie het, is op open kanaal. Maar Odido ligt er nu uit, dus wordt helemaal niets kijkenMach schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]
Nou, je gaat niks missen. Ze moeten daar full wets gebruiken. Het giet er op dit moment. Play is suspended
Ik kijk inderdaad op viaplay maar ik dacht dat die gratis golf uitzendt dit weekend
Tja, hij doet het zelf gewoon weer.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:06:
Zo, NOR ziet er weer erg 'down' uit bij SkyF1. Die heeft weer een oppepper nodig hoor. Foi.
Keer op keer gooit hij zijn eigen glazen in.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zal morgen wel op YouTube staan. Daar worden de complete team radio's gepost door o.a. https://www.youtube.com/@itsRaceweekagainStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:00:
[...]
Bij SkyF1 / F1TV horen ze over het algemeen enkel wat er op de feed wordt uitgezonden. Soms heb je Karun bij SkyF1 nog wel eens op de Skypad die zaken terugluisterd. Maar dat stukje dat GP Max moest kalmeren is niet op de feed geweest grappig genoeg.
Bij Viaplay ook.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:06:
Max kreeg daar eerder een waarschuwing voor (inhalen onder VSC na de finish in Baku (2024)StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:01:
[...]
Inhalen na de finishvlag terwijl SC nog geactiveerd was op de borden en met vlaggen/borden.
Zonet werden die beelden bij Viaplay uitgezonden. Inderdaad, Norris was heel erg aangeslagen.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:06:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hij had vorig jaar zijn kans. Die heeft ie vergooid.DaniëlWW2 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:08:
[...]
Tja, hij doet het zelf gewoon weer.
PIA is duidelijk de betere coureur van de 2
Wordt echt tijd dat iemand met hem dit gaat relativeren. Ja het was een fout, jammer, op naar de volgende raceQuad schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:08:
[...]
Zonet werden die beelden bij Viaplay uitgezonden. Inderdaad, Norris was heel erg aangeslagen.
Dat zou dom zijn!StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:01:
[...]
Inhalen na de finishvlag terwijl SC nog geactiveerd was op de borden en met vlaggen/borden.
Als je bedoelt dat toen Russel daardoor een crash maakte, 20 seconden en 3 licentie punten.Charles Hill schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:03:
[...]
Ik mis Russell. Kan me nog een moment tussen Alonso en als ik het goed heb, Russell, waarbij Alonso een breaktest deed, wat uit de data van zijn auto bleek. Weet de straf voor Alonso niet meer. Maar zo op de rem gaan staan op de baan is natuurlijk altijd fout.
Wordt nooit kampioen, het zit niet in hem.DaniëlWW2 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:08:
[...]
Tja, hij doet het zelf gewoon weer.
Via Reddit. Kort samengevat: de procedures moeten gewoon gevolgd worden, dus ook na de finishvlag was er nog SC geldig. Inhalen is dan verboden, want coureurs weten niet of er nog personeel op de baan is. Toen zijn er geen straffen uitgedeeld, maar in de toekomst zou dat wel gaan gebeuren.
Nou FIA, hou je aan je woord.
Baku 2024:
Baku 2024:
https://www.fia.com/sites...%20Car%20infringement.pdfThe driver overtook other cars after the chequered flag, but while a VSC was still being displayed, following the crash at Turn 2. The driver was reminded that while passing after the checkered flag is not unusual, it is prohibited in the case of yellows, safety car or virtual safety car procedures. While the drivers were aware of where the incident was, they could not have known if emergency equipment or marshals were being dispatched onto the track, and so have to proceed with caution. The Stewards are aware that this has happened earlier this season and was not noticed at the time. We are therefore warning the driver concerned, along with all other competitors. Further breaches may incur significant penalties.
Naar aanleiding van de opmerkingen hier nog even de beelden terug gekeken van Russell en Max, (was boven bij mijn zoon) maar wat een eikel is George zeg. Daar moet je als FIA zijnde toch ook niet mee geassocieerd willen worden, dergelijk onsportief rijgedrag van Russell. Probeert Max gewoon te naaien hier. Hoe groot de afstand tot de Safety car ineens wordt zegt genoeg.
Praten lijkt me sowieso goed, maar hoe of wat en met wie moeten ze daar maar uitzoeken. Ik heb daar geen verstand van.Exocet schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:09:
[...]
Wordt echt tijd dat iemand met hem dit gaat relativeren. Ja het was een fout, jammer, op naar de volgende race
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
5 seconden kan Antonelli/Piastri/Leclerc hebben, mochten ze 10 sec krijgen gaat Hamilton naar het podium.StefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:12:
Via Reddit. Kort samengevat: de procedures moeten gewoon gevolgd worden, dus ook na de finishvlag was er nog SC geldig. Inhalen is dan verboden, want coureurs weten niet of er nog personeel op de baan is. Toen zijn er geen straffen uitgedeeld, maar in de toekomst zou dat wel gaan gebeuren.
Baku 2024:
[...]
https://www.fia.com/sites...%20Car%20infringement.pdf
Vraag mij wel af waarom die borden nog aanstonden (is nog steeds zo dat je dan niet mag inhalen), want de auto was weg en geen personeel meer op de baan?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Waarom zie ik niks staan van die onderzoeken op de fia site zelf?
Russel heeft ook ingehaald onder SC na finish overigens. In elk geval een Haas auto.
De documenten komen altijd later dan de meldingen in de app.basjuuhhh schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:17:
Waarom zie ik niks staan van die onderzoeken op de fia site zelf?
Het gevolg voor de andere coureur zal niet de straf bepalen, alleen de actie. Plotseling op de baan remmen is altijd gevaarlijk.corporalnl schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:10:
[...]
Als je bedoelt dat toen Russel daardoor een crash maakte, 20 seconden en 3 licentie punten.
Als er geen straf voor Russell volgt zou dat echt vreemd zijn.
Omdat er geen herstart komt saftycar gaat alleen weg om de foto.Gynnad schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:16:
[...]
5 seconden kan Antonelli/Piastri/Leclerc hebben, mochten ze 10 sec krijgen gaat Hamilton naar het podium.
Vraag mij wel af waarom die borden nog aanstonden (is nog steeds zo dat je dan niet mag inhalen), want de auto was weg en geen personeel meer op de baan?
Want er is geen restart want finish lijn is einde dus moet iedereen zich gewoon tot einde aan saftycar regel houden
Was het verschil al zo groot dan op de finish dat daar al 10 seconden tussen zit.Gynnad schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:16:
[...]
5 seconden kan Antonelli/Piastri/Leclerc hebben, mochten ze 10 sec krijgen gaat Hamilton naar het podium.
Vooralsnog niet under investigation toch?Charles Hill schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:18:
[...]
Het gevolg voor de andere coureur zal niet de straf bepalen, alleen de actie. Plotseling op de baan remmen is altijd gevaarlijk.
Als er geen straf voor Russell volgt zou dat echt vreemd zijn.
Damn, ik heb Hovland in de poule van de club. Ik werd compleet uitgelachen. Jammer van die +2 vandaag. Running out of holes.Mach schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]
Live timing is inmiddels gestopt, dus Race Controle messages worden niet meer bijgewerkt in de app. We zijn nu afhankelijk van de journalisten ter plaatse en de documenten op de website van de FIA.
Zaten nog veel achter blijvers tussenShinji schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:19:
[...]
Was het verschil al zo groot dan op de finish dat daar al 10 seconden tussen zit.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja, er zaten geloof ik nog wat lapped cars tussen, dus dan gaat het hard met de secondesShinji schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:19:
[...]
Was het verschil al zo groot dan op de finish dat daar al 10 seconden tussen zit.
LOL ja ik hoorde het
Maar op anderhalf uur , ik kijk de samenvattingen wel, vind Le Mans bijna spannender haha
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Laten we ook even een moment stilstaan bij het verlies van een bosmarmot. Hamilton kon er helaas niet omheen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Lando's grootste fout is niet eens dat hij in een niet bestaand gaatje gaat, maar dat hij Piastri niet volledig meeneemt in zijn crash. Ik heb nog altijd het idee dat Norris beter met de banden kan omgaan en in principe de snellere van de twee is. Maar dit soort dingen zijn funest voor een eventueel WK. Straks heeft Piastri genoeg voorsprong dat hij rustig tweede achter Norris kan worden bij iedere race en zo het WK binnen hengelt.
Als Norris wereldkampioen wil worden dan moet hij vanaf nu vóór Piastri eindingen of ook Piastri's race verkloten. Dat deed Hamilton bij Rosberg in 2014 en 2015, en in 2016 was het andersom. Verstappen zagen we dat natuurlijk ook doen in 2021, maar zeker ook in de twee topjaren. Al vanaf race 1 in 2022 was het duidelijk dat Leclerc echt helemaal niets cadeau zou krijgen en Max er agressief bovenop zou zitten. Dat heeft Charles uiteindelijk genekt in Frankrijk. In 2023 deed hij dat weer bij Perez en in 2024 bij Norris.
Piastri is op snelheid absoluut te pakken, maar je moet de knuppel in het hoenderhok te gooien. Ook al verpest dat de sfeer in het team. Zie alweer Rosberg en Hamilton, maar ook Vettel tegenover Webber en Button versus Hamilton.
Als Norris wereldkampioen wil worden dan moet hij vanaf nu vóór Piastri eindingen of ook Piastri's race verkloten. Dat deed Hamilton bij Rosberg in 2014 en 2015, en in 2016 was het andersom. Verstappen zagen we dat natuurlijk ook doen in 2021, maar zeker ook in de twee topjaren. Al vanaf race 1 in 2022 was het duidelijk dat Leclerc echt helemaal niets cadeau zou krijgen en Max er agressief bovenop zou zitten. Dat heeft Charles uiteindelijk genekt in Frankrijk. In 2023 deed hij dat weer bij Perez en in 2024 bij Norris.
Piastri is op snelheid absoluut te pakken, maar je moet de knuppel in het hoenderhok te gooien. Ook al verpest dat de sfeer in het team. Zie alweer Rosberg en Hamilton, maar ook Vettel tegenover Webber en Button versus Hamilton.
Waar zie je dat in de app dan? Als in kun je die meldingen terugkijjken?sjaool schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:18:
[...]
De documenten komen altijd later dan de meldingen in de app.
App op android mobiel bedoel ik dan.
Of journalisten zijn afhankelijk van Tweakers. Wordt ‘ie gewoon ff gequote op X door Erik van HarenStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:20:
[...]
Live timing is inmiddels gestopt, dus Race Controle messages worden niet meer bijgewerkt in de app. We zijn nu afhankelijk van de journalisten ter plaatse en de documenten op de website van de FIA.
Jasphur schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:21:
Laten we ook even een moment stil staan bij het verlies van een bosmarmot. Hamilton kon er helaas niet omheen.

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In de Formula 1 app, mits je een abonnement hebt waarmee je live timing kunt volgen. Dan krijg je ook de berichten van race control binnen. Maar na de race stopt de live timing feed en kan je het niet meer volgen.Frappuccino schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:23:
[...]
Waar zie je dat in de app dan? Als in kun je die meldingen terugkijjken?
App op android mobiel bedoel ik dan.
Mooi. Erik heeft goed bereik in het F1 wereldje. Ben benieuwd of de FIA nu wel moet acteren.Aardappelbakker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:23:
[...]
Of journalisten zijn afhankelijk van Tweakers. Wordt ‘ie gewoon ff gequote op X door Erik van Haren
Bij de FIA documents zijn ze nog bij document 49 - Final Starting Grid. Even geduld dus.
Zal je zien, schrijf je dit net komen ze.
Canadian Grand Prix
Doc 53 - Summons - Car 55 - Alleged Erratic driving by Car 31 at pit exit
Published on 15.06.25 22:24 CET
Doc 52 - Summons - Car 31 - Alleged Erratic driving at pit exit
Doc 51 - Summons - Car 87 - Alleged Failure to follow Race Directors Instructions
Doc 50 - Infringement - Car 18 - Forcing another driver off of the track
Zal je zien, schrijf je dit net komen ze.
Canadian Grand Prix
Doc 53 - Summons - Car 55 - Alleged Erratic driving by Car 31 at pit exit
Doc 52 - Summons - Car 31 - Alleged Erratic driving at pit exit
Doc 51 - Summons - Car 87 - Alleged Failure to follow Race Directors Instructions
Doc 50 - Infringement - Car 18 - Forcing another driver off of the track
[ Voor 74% gewijzigd door Chocoball op 15-06-2025 22:28 ]
Kimi Antonelli was trouwens Driver of the Day. Ik heb totaal vergeten te stemmen deze keer.
53Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:25:
Bij de FIA documents zijn ze nog bij document 49 - Final Starting Grid. Even geduld dus.
Tot zover mijn bijdrage.
[ Voor 6% gewijzigd door Frappuccino op 15-06-2025 22:27 ]
Vasseur weet het mooi te zeggen: "We had a big kiss with the marmot on lap 8 or the lap 9."
De FIA moet wel straffen, Yuki kreeg gisteren een enorme drukkerd, 10 plaatsen en strafpunten.
Nu geld het zelfde na de race, de baan was niet vrij gegeven. Je mag niet inhalen!
Er zal wel weer niets gebeuren omdat het grote invloed heeft om de eindstand
Russel was ook weer misselijk bezig met zijn braketest op Max, verdiend ook aandacht van de wedstrijdleiding... hij liet daar door de 10 auto lengtes op de safetycar ook varen
Nu geld het zelfde na de race, de baan was niet vrij gegeven. Je mag niet inhalen!
Er zal wel weer niets gebeuren omdat het grote invloed heeft om de eindstand
Russel was ook weer misselijk bezig met zijn braketest op Max, verdiend ook aandacht van de wedstrijdleiding... hij liet daar door de 10 auto lengtes op de safetycar ook varen
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat zal ook wel de damage zijn wat genoemd werd over de boordradio.Jasphur schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:21:
Laten we ook even een moment stilstaan bij het verlies van een bosmarmot. Hamilton kon er helaas niet omheen.
Duidelijk, die info kende ik nog nietStefanVerkerk schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:20:
[...]
Net de cooldown room gezien, Max en George beide vrolijk en trots op hun 'jonge broertje' Kimi. Het valt allemaal reuze mee.
Heb Le Mans deels gekeken, was wel erg weinig actie 😉franssie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:21:
[...]
LOL ja ik hoorde het
Maar op anderhalf uur , ik kijk de samenvattingen wel, vind Le Mans bijna spannender haha
Overduidelijk, heel vreemd dat hij niet UI isZingo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
Ik zit even te kijken, maar ook Russel rijd de Haas voorbij in de ronde na de finish. Moet dat dan ook niet een UI zijn? Of mag teruginhalen wel?
[Afbeelding]
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |