Als de F1 dit zelf al deelt dan moet het de stewards toch ook opvallen?
:strip_exif()/f/image/4VIzoLAQ801eJb5RGp9MjhGA.png?f=user_large)
[ Voor 42% gewijzigd door sjaool op 15-06-2025 22:35 ]
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 42% gewijzigd door sjaool op 15-06-2025 22:35 ]
Dit was een lame attempt om iemand een penalty aan te naaien, maar dit is geen penalty zolang de SC niet binnenkomt en je meteen de plek terug geeft.sjaool schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:35:
Als de F1 dit zelf al deelt dan moet het de stewards toch ook opvallen?
[Afbeelding]
Dit. En kennen we Abu Dhabi 2021 nog? Gebeurde hetzelfde (Verstappen haalde heel kort in), maar dan met Hamilton en Verstappen. Werd wel onderzocht, maar zonder gevolgen.ArcticWolf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:38:
[...]
Dit was een lame attempt om iemand een penalty aan te naaien, maar dit is geen penalty zolang de SC niet binnenkomt en je meteen de plek terug geeft.
Zelfde regels gelden hier als met de formation lap.
[ Voor 3% gewijzigd door Aardappelbakker op 15-06-2025 22:40 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zou wat zijn als Piastri een fractie op de rem heeft getrapt (en dat op de telemetrie te zien is)G_Dragon schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:40:
Piastri & Norris moeten zich melden..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was leuk geweest voor het kampioenschap maar de gevolgen van de crash op dat punt van het circuit had ik liever niet gezien..(Als het zoiets als 2021 Baku bij VER zou zijn)CyBeRSPiN schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:46:
PIA wel lucky dat ie niet lek reed.
[ Voor 7% gewijzigd door Chefbierrr op 15-06-2025 22:49 ]
Onboard net bekeken en geluisterd. Ik hoor geen lift. Dus ik snap niet precies waarom ze zich moeten melden.ArcticWolf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:42:
[...]
Zou wat zijn als Piastri een fractie op de rem heeft getrapt (en dat op de telemetrie te zien is)
Dat is standaard bij causing a collision. Dan moet de veroorzaker en de andere partij zich melden om beide kanten van het verhaal te vertellen.Chefbierrr schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:52:
[...]
Onboard net bekeken en geluisterd. Ik hoor geen lift. Dus ik snap niet precies waarom ze zich moeten melden.
`Chefbierrr schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:52:
[...]
Onboard net bekeken en geluisterd. Ik hoor geen lift. Dus ik snap niet precies waarom ze zich moeten melden.
Mijn boefje is liev!
[ Voor 32% gewijzigd door Chocoball op 15-06-2025 23:28 ]
Ik denk dat je de enige bent en dat maakt je vanzelfsprekend ook de enigste.DoeEensGek schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:58:
Ben ik de enigste die dit probeert in te beelden?... Dat je dan Norris met z'n bidonnetje wachtend op een stoeltje naast de deur, tot Piastri naar buiten komt en Norris naar binnen wordt geroepen. Plaats mag nemen op een stoeltje, tegenover een paar stropdassen met de vraag "zeg het maar, wat gebeurde er volgens jouw, meneer Norris."
Hier krijgen ze ongetwijfeld mediatraining voor. Een voetballer die een belangrijke wedstrijd heeft verloren, krijgt ook een microfoon onder zijn of haar neus. Net ook weer na de afgang van jong Oranje tegen Denemarken. Dat is hoe dat gaat in de sport.DoeEensGek schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:58:
Ben ik de enigste die dit probeert in te beelden?... Dat je dan Norris met z'n bidonnetje wachtend op een stoeltje naast de deur, tot Piastri naar buiten komt en Norris naar binnen wordt geroepen. Plaats mag nemen op een stoeltje, tegenover een paar stropdassen met de vraag "zeg het maar, wat gebeurde er volgens jouw, meneer Norris."
Blijf mij verbazen waarom hij nog steeds in de F1 rijdtChocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:00:
De eerste straf is uitgedeeld aan Stroll maar die stond al laatste.
[Afbeelding]
Zn papa heeft (nog steeds) een hoop centjes.ArcticWolf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:07:
[...]
Blijf mij verbazen waarom hij nog steeds in de F1 rijdt
Bizar. Er wordt voor minder een straf uitgedeeld…Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:05:
Is nog in behandeling maar waarschijnlijk zal de uitkomst geen invloed hebben.
[Afbeelding]
Zal Red Bull blij mee zijn na die straf voor Yuki gisteren. Maar de FIA zijn al jarenlang kansloos slecht in het bestraffen van dit soort obvious dingen.Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:05:
[Afbeelding]
Misschien dat Lando van George kan leren wat dat betreftJB schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:52:
Echt die RUS… wat een bijzondere frikandel is het tochIedereen denkt het, maar hij heeft het gevoel dat hij de man is.
Was toch al tijdens de race?Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:00:
De eerste straf is uitgedeeld aan Stroll maar die stond al laatste.
[Afbeelding]
Dit kan je ook lezen als "ze krijgen 10 plaatsen grid drop volgende race". Dan ligt het in lijn met TSU gisteren...Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:05:
[Afbeelding]
Het document van FIA stond nog niet eerder online, pas tegen half 11 onze tijd. Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden (en inmiddels gedaan)
[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 15-06-2025 23:29 ]
Ik dacht hetzelfde. Na Tsunoda kan dit toch niet zonder straf?Danfoss schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:17:
[...]
Dit kan je ook lezen als "ze krijgen 10 plaatsen grid drop volgende race". Dan ligt het in lijn met TSU gisteren...
Maar RUS deed toch hetzelfde bij een HAAS?Chocoball schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:18:
Al krijgen Antonelli, Piastri en Leclerc 5 seconden aan hun broek dan nog gaat het gat naar Hamilton terug van van 10 naar 5 seconden en verliezen daarmee geen positie. Misschien nog wel iets op het van vlak van een waarschuwing, reprimande of strafpunten misschien?
www.google.nl
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-06-2025 23:40 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Uit deze documenten is het mij alleen niet duidelijk of dit is voor het moment dat Russel op de rem trapt onder de SC, of dat ook Russel schuldig is aan het inhalen onder de SC (na het eindigen van de race)G_Dragon schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:39:
Red Bull heeft terecht een protest ingediend tegen de actie van Russel dus nu moeten Verstappen en Russel zich melden;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hopelijk met het oog op veiligheid krijgt Russel straf, want het was heel gevaarlijk wat hij deedt.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dat weet niemand nog, zo lijkt. Ze zitten nu bij elkaar;miicker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:41:
[...]
Uit deze documenten is het mij alleen niet duidelijk of dit is voor het moment dat Russel op de rem trapt onder de SC, of dat ook Russel schuldig is aan het inhalen onder de SC (na het eindigen van de race)
Enkele uren na afloop van de Formule 1 Grand Prix van Canada heeft Red Bull Racing formeel protest aangetekend tegen racewinnaar George Russell. Het FIA-document - een zogenaamde summons - verduidelijkt niet waar het protest precies over gaat, maar roept sec een afgevaardigde van Red Bull Racing en een afgevaardigde van Mercedes op om zich om 17.50 uur lokale tijd (net voor middernacht Nederlandse tijd) te melden bij de stewards. Het is overigens noemenswaardig dat Red Bull na de race in Miami ook al protest aantekende tegen Russell, al werd het destijds afgewezen door de FIA-stewards van dienst.
Mijn boefje is liev!
Ah de geruchten website is weer bezig.NotSoSteady schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:51:
Zou gaan om meerdere incidenten.
https://www.racefans.net/...le-verstappen-complaints/
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nou weinig geruchten voor zover ik kan zien. Staat ook duidelijk de communicatie tussen Verstappen en Lambiase in, waarin ze het erover hebben dat Russel een brake test deed en meer dan 10 auto's afstand zou houden.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Leuk dat ze dat plaatsen, maar staat nergens dat het over deze protesten gaat.Damian schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:04:
[...]
Nou weinig geruchten voor zover ik kan zien. Staat ook duidelijk de communicatie tussen Verstappen en Lambiase in, waarin ze het erover hebben dat Russel een brake test deed en meer dan 10 auto's afstand zou houden.
Prima artikel dus...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mijn boefje is liev!
Ze hebben de transcripties van de team radio erbij staan. Dus het is duidelijk om wat voor voorvallen het gaat. De afstand tot de SC en het onberekenbaar rijden.
Waar zou het dan over moeten gaanIllegal_Alien schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:06:
[...]
Leuk dat ze dat plaatsen, maar staat nergens dat het over deze protesten gaat.Ze zitten dus ook nog maar te gokken.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik denk dat er niets uit gaat komen, omdat er geen beslissing is waar protest tegen aangetekend kan worden en geen nieuwe informatie die niet eerder beschikbaar was (beelden waren duidelijk genoeg om een eventueel besluit te kunnen nemen).Fauna schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:05:
Ik geef RBR wel aardig kans met het protest. Een van de volgende moet wel haalbaar zijn gezien de beelden. Volgens mij zijn hier eerder ook wel straffen voor uitgedeeld.
- Driving eratically (plotseling remmen, wat bovendien geen nut heeft gezien de grote waarschijnlijkheid dat er toch geen herstart meer zou komen)
- Safety Car infringement (meer dan 10 autolengtes afstand tot SC)
~ unsportsmanlike behaviour (een ander een straf proberen aan te naaien, maar die acht ik niet zo waarschijnlijk)
Verder als er straffen uitgedeeld gaan worden voor inhalen onder de SC, zou RUS er ook bij moeten worden gehaald. Dat is denk ik niet waar het protest over gaat. Maar als ze een beetje consequent zijn bij de stewards, hoop ik dat ze hier wel iets mee doen.
Overigens altijd jammer als een race naderhand nog achter de groene tafel beslist kan worden. Maar regels zijn regels. Dus dit is geen pro VER / anti RUS stelling.
Dat hoeft ook niet. De stewards zien niet alles. Het is ook niet door de race director doorgegeven. Maar Red Bull kan dus wel dingen aandragen en daar dus een protest voor indienen. Als het niet volgens de regels is wat Russell gedaan heeft dan zal er toch actie ondernomen moeten worden. Zeker nu er een precedent ligt gezien het vooral met Perez.Transportman schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:10:
[...]
Ik denk dat er niets uit gaat komen, omdat er geen beslissing is waar protest tegen aangetekend kan worden en geen nieuwe informatie die niet eerder beschikbaar was (beelden waren duidelijk genoeg om een eventueel besluit te kunnen nemen).
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Je vergeet 1 ding; F1 stewards zijn niet consequent. Ze zijn niet eens eerlijk, laat staan consequent.Fauna schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:05:
Ik geef RBR wel aardig kans met het protest. Een van de volgende moet wel haalbaar zijn gezien de beelden. Volgens mij zijn hier eerder ook wel straffen voor uitgedeeld.
- Driving eratically (plotseling remmen, wat bovendien geen nut heeft gezien de grote waarschijnlijkheid dat er toch geen herstart meer zou komen)
- Safety Car infringement (meer dan 10 autolengtes afstand tot SC)
~ unsportsmanlike behaviour (een ander een straf proberen aan te naaien, maar die acht ik niet zo waarschijnlijk)
Verder als er straffen uitgedeeld gaan worden voor inhalen onder de SC, zou RUS er ook bij moeten worden gehaald. Dat is denk ik niet waar het protest over gaat. Maar als ze een beetje consequent zijn bij de stewards, hoop ik dat ze hier wel iets mee doen.
Overigens altijd jammer als een race naderhand nog achter de groene tafel beslist kan worden. Maar regels zijn regels. Dus dit is geen pro VER / anti RUS stelling.
Russel hoeft van mij ook niet meteen straf te krijgen, zou alleen mooi zijn dat hij vanuit de wedstrijdleiding een verbale berisping krijgt, hij heeft zelf altijd de mond vol van fouten/acties van anderen. Een uitgelezen moment om hem duidelijk te maken dat hij en zijn rijstijl niet roomser is dan de paus.
Cogitationis poenam nemo patitur
I've heard that @redbullracing has withdrawn the protest about RUS being too far behind the safety car. In fact he was complying with another rule regarding a yellow flag delta, and in effect he wasn't able to keep up with the safety car.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 15 juni 2025
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ah, blijkbaar is er een bepaalde tolerantie met betrekking tot de 10 wagenlengtes afstand. Hoe dat dan? Waarom is er dan de regel van 10 wagenlengtes? Waarom is dat dan niet 15 of 20 of 25 wagenlengtes?Skidmarks schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:32:
Fia heeft er naar gekeken en vind dat Russel niks verkeerds deed, no further action zie https://www.fia.com/syste...rotest_against_car_63.pdf
In het document staan de argumenten van beide teams en de redenatie van de fia.
"Maar de volgende keer...".Aardappelbakker schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:47:
Dussss... Alleen waarschuwing voor inhalen onder safety car. In ieder geval als het na de finish vlag is.
Als het omgekeerd was... Ze hebben Max vorige race geen raceban gegeven maar zo'n beetje de lichtst mogelijke straf voor het bewust inrijden op George... Misschien een idee om eens te stoppen met die belachelijke insinuaties dat Max altijd zwaarder zou worden aangepakt, want daar klopt echt helemaal niks van...LZ86 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:35:
Fia maakt zich weer belachelijk.
Als het omgekeerd was of niet voor p1 hadden ze 100% straf gegeven
Wat een onzin.LZ86 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:35:
Fia maakt zich weer belachelijk.
Als het omgekeerd was of niet voor p1 hadden ze 100% straf gegeven
Precies hetzelfde als Baku inderdaad. De volgende keer kunnen ze zwaarder straffen. Kunnen, niet gaan we zwaarder straffen. Dat blijkt wel weer.RobertMe schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:04:
[...]
"Maar de volgende keer...".
Blijkbaar hebben de stewards dan een copy/paste van Baku 2024 gedaan. Want daar gebeurde dit ook al, "en de volgende keer...". Blijkt nu dus totaal geen verschil te maken.
Erger nog... Als Russell niets verkeerd doet hadden ze volgens mij max een straf moeten gevenAardappelbakker schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:50:
[...]
Ah, blijkbaar is er een bepaalde tolerantie met betrekking tot de 10 wagenlengtes afstand. Hoe dat dan? Waarom is er dan de regel van 10 wagenlengtes? Waarom is dat dan niet 15 of 20 of 25 wagenlengtes?![]()
Of ben ik hierin te zwartwit?
Een raceban zou sowieso belachelijk zijn geweest. Verstappen stuurt niet op Russell in (hij stuurt een beetje naar links terwijl Russell veel scherper instuurt), Vettel deed dat wel bij Hamilton (ernaast gaan rijden en naar rechts sturen waar iemand anders rijdt), en deed dat onder SC. Toch kreeg ook Vettel maar een 10 seconden stop & go. Terwijl het daar 100% duidelijk is dat Vettel de "stuurfout" maakt (+ sterke vermoedens dat het bewust is) én het onder SC gebeurt. Dus hoe ze een race ban dan zouden willen uitleggen voor vermoedens van opzettelijk een aanrijding veroorzaken, onder race condities, terwijl puur feitelijk bekeken de ander instuurt?Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
Als het omgekeerd was... Ze hebben Max vorige race geen raceban gegeven maar zo'n beetje de lichtst mogelijke straf voor het bewust inrijden op George... Misschien een idee om eens te stoppen met die belachelijke insinuaties dat Max altijd zwaarder zou worden aangepakt, want daar klopt echt helemaal niks van...
Drie punten worden vrijwel nooit gegeven, zijn er meestal 1 of 2. Hoe bedoel je de lichtst mogelijke straf?Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
Als het omgekeerd was... Ze hebben Max vorige race geen raceban gegeven maar zo'n beetje de lichtst mogelijke straf voor het bewust inrijden op George... Misschien een idee om eens te stoppen met die belachelijke insinuaties dat Max altijd zwaarder zou worden aangepakt, want daar klopt echt helemaal niks van...
Een raceban...Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
We hoeven hier geen aparte discussie over te hebben, aangezien dit alleen maar afleidt van het hoofdpunt dat Max echt niet benadeeld wordt en er weer een aparte discussie ontstaat die dit alles ondersneeuwt. Het had iig een zwaardere straf kunnen/moeten krijgen. Daar is vrijwel iedereen het wel over eens (behalve in dit topic natuurlijk)...RobertMe schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:35:
[...]
Een raceban zou sowieso belachelijk zijn geweest. Verstappen stuurt niet op Russell in (hij stuurt een beetje naar links terwijl Russell veel scherper instuurt), Vettel deed dat wel bij Hamilton (ernaast gaan rijden en naar rechts sturen waar iemand anders rijdt), en deed dat onder SC. Toch kreeg ook Vettel maar een 10 seconden stop & go. Terwijl het daar 100% duidelijk is dat Vettel de "stuurfout" maakt (+ sterke vermoedens dat het bewust is) én het onder SC gebeurt. Dus hoe ze een race ban dan zouden willen uitleggen voor vermoedens van opzettelijk een aanrijding veroorzaken, onder race condities, terwijl puur feitelijk bekeken de ander instuurt?
(For what it's worth: ja, ook ik vind het alle schijn hebben van een bewuste actie en een straf terecht. Maar race ban is geen enkel precedent voor en een erger (SC) + duidelijker (wel insturen op de ander) vergrijp is nog niet eens zo zwaar bestraft).
Die strafpunten zijn meer voor de lol, daar heeft in 10 jaar tijd ooit 1 iemand een raceban voor gekregen, Magnussen, die daarvoor ook nog erg zijn best moest doen, maar na de zoveelste fout vonden zelfs de stewards het wel welletjes en kreeg hij de eer de eerste en enige coureur ooit te zijn voor wie die punten gevolgen hebben gehad...Shinji schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:35:
[...]
Drie punten worden vrijwel nooit gegeven, zijn er meestal 1 of 2. Hoe bedoel je de lichtst mogelijke straf?
(Origineel Engels hieronder:)
Hello
I'm back with the race pace charts:
Very strong race from Russell and Mercedes – there was nothing Max could've done to match him this time. Extremely close race pace among all top 5 drivers. The difference between Russell (fastest) and the 5th fastest driver (Piastri) was less than 1 tenth.
Have a nice day everyone.
Dit is sarcasme.....toch?Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
... Misschien een idee om eens te stoppen met die belachelijke insinuaties dat Max altijd zwaarder zou worden aangepakt, want daar klopt echt helemaal niks van...
Iemand die snapt waarom Norris hier enkel een 5 seconden straf zonder penalty points voor kreeg?G_Dragon schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:40:
Piastri & Norris moeten zich melden..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is ook wel bijzonder, 5 seconden als je niet eens finished is nutteloos natuurlijk. Meestal wordt dat omgezet in grid straf.Joster schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:57:
[...]
Iemand die snapt waarom Norris hier enkel een 5 seconden straf zonder penalty points voor kreeg?
Russel heeft zelf ook al aangegeven dat naar zijn idee Max hem aan het uitdagen was en er niet op uit was om een aanrijding te krijgen. Dus het is niet alleen dit topic dat het niet eens is dat het een bewuste crash was.Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:45:
[...]
We hoeven hier geen aparte discussie over te hebben, aangezien dit alleen maar afleidt van het hoofdpunt dat Max echt niet benadeeld wordt en er weer een aparte discussie ontstaat die dit alles ondersneeuwt. Het had iig een zwaardere straf kunnen/moeten krijgen. Daar is vrijwel iedereen het wel over eens (behalve in dit topic natuurlijk)...
[removed]
Joster schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:57:
[...]
Iemand die snapt waarom Norris hier enkel een 5 seconden straf zonder penalty points voor kreeg?
"Because the collision had no immediate and obvious sporting consequence, we imposed a 5 second time post-race time penalty on Car 4."Shinji schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:58:
[...]
Dat is ook wel bijzonder, 5 seconden als je niet eens finished is nutteloos natuurlijk. Meestal wordt dat omgezet in grid straf.
[ Voor 12% gewijzigd door Aardappelbakker op 16-06-2025 08:05 ]
Helaas heb je helemaal gelijk, de FIA is zo inconsequent als het maar kan.Giem schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:16:
Het duurde even maar het is ze toch gelukt om voor alle Engelsen een straf te verzinnen zonder gevolgen of strafpunten. Je zou het bijna knap vinden van ze.
Man man man. Bij Yuki weten ze niet hoe snel ze licentie punten kunnen geven, wat een farce.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ik wil dit eigenlijk helemaal niet geloven, maar de FIA maakt het me toch wel echt lastigGiem schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:16:
Het duurde even maar het is ze toch gelukt om voor alle Engelsen een straf te verzinnen zonder gevolgen of strafpunten. Je zou het bijna knap vinden van ze.
Man man man. Bij Yuki weten ze niet hoe snel ze licentie punten kunnen geven, wat een farce.
Kan hier echt met m'n hoofd niet bij...Aardappelbakker schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:47:
Dussss... Alleen waarschuwing voor inhalen onder safety car. In ieder geval als het na de finish vlag is. Bijzonder, aangezien de FIA de mond vol heeft over veiligheid.
En een gehavende auto inhalen onder rood tijdens vrije training op slakken tempo is 10 startplekken straf en dit is dan weer niks. Ik zie het liefst zo min mogelijk straffen en al helemaal als de race al gefinisht is, maar dit is weer zo inconsequent als wat![]()
![]()
Hieronder het document van Piastri als voorbeeld. De andere documenten zijn hetzelfde.
[Afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit inderdaad. Het is het één of het ander. Hetzij Russell remt onnodig, hetzij Verstappen haalt hem onnodig in. Hier moet een schuldige zijn, anders kan iedereen hiermee gaan lopen klooien.MikeyMan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:34:
[...]
Erger nog... Als Russell niets verkeerd doet hadden ze volgens mij max een straf moeten geven
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik denk dat er een verschil in waarschuwing zit.alexbl69 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:40:
[...]
Kan hier echt met m'n hoofd niet bij...
Letterlijk uit het stuk:
'While passing after the chequered flag is not unusual, it is prohibited in the case of yellow flags, Safery Car of Visual Safety Car procedures. While the drivers were aware of where the incident was, they could not have known if emergency equipment or marshals were being dispatched onto the track, and so have to proceed with caution.'
Ze zeggen letterlijk dat de betreffende coureurs tegen de veiligheidsregels hebben gehandeld, want ze wisten niet of er elders op de baan wellicht personen aan het werk waren. Om daar geen straf voor te geven is werkelijk een gotspe en pure klassejustitie.
Nog meer waanzin:
'We are therefore warning the drivers concerned, along with all other competitors'.
Dus zelfs iedereen die zich wel aan de regels heeft gehouden krijgt hier een waarschuwing. Wat is dit voor idioterie? Wie de regels overtreedt waar normaal dikke straffen op staan krijgt enkel een waarschuwing, maar degenen die zich wel aan de regels hebben gehouden krijgen ook een waarschuwing.
En om de situatie volledig absurd te maken als afsluiter:
'Further breaches may incur higher penalties'
Wait, whut? Nu straf je niet, hoewel dat tot nu toe wel gebeurde. Maar in de toekomst zullen de straffen zelfs nog verhoogd worden.
Dit document is hallucinant.
*sowieso
Bewust inrijden was het niet, kijk maar naar de late beelden van vorige race. Hij hield zijn lijn en George probeerde strakker in te sturen. had verstappen dat kunnen vermijden, jazeker, maar hij hield zijn lijn.Snowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
Stel misgunners bij de FIA willen hem geen vrijgeven van de F1 voor Le MansSnowdog schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:24:
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nee want hij staat vermeld in de finishlijst (wel met 4 ronden achterstand wat ook nooit gebeurd behalve met Britten) en daardoor krijgt hij geen gridstraf volgende race. Matsen heet dat.Shinji schreef op maandag 16 juni 2025 @ 07:58:
[...]
Dat is ook wel bijzonder, 5 seconden als je niet eens finished is nutteloos natuurlijk. Meestal wordt dat omgezet in grid straf.
Nee hoor, niks matsen. Er zijn gewoon regels voor, als je x% van de race gereden hebt sta je in de uitslag. En als je geklasseerd bent krijg je een tijdstraf of je nu rijdt of niet, anders een gridstraf. Het komt wat knullig over, maar er word hier helemaal niks gematst, enkel de regels toegepast.Bvanham schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:48:
[...]
Nee want hij staat vermeld in de finishlijst (wel met 4 ronden achterstand wat ook nooit gebeurd behalve met Britten) en daardoor krijgt hij geen gridstraf volgende race. Matsen heet dat.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Luister de Antonelli boordradio en je begrijpt nog minder van de 'warning'. Er wordt letterlijk tegen hem gezegd: "No overtaking. Even after the flag no overtaking"..alexbl69 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:40:
[...]
Letterlijk uit het stuk:
'While passing after the chequered flag is not unusual, it is prohibited in the case of yellow flags, Safery Car of Visual Safety Car procedures. While the drivers were aware of where the incident was, they could not have known if emergency equipment or marshals were being dispatched onto the track, and so have to proceed with caution.'
Ze zeggen letterlijk dat de betreffende coureurs tegen de veiligheidsregels hebben gehandeld, want ze wisten niet of er elders op de baan wellicht personen aan het werk waren. Om daar geen straf voor te geven is werkelijk een gotspe en pure klassejustitie.
Nog meer waanzin:
'We are therefore warning the drivers concerned, along with all other competitors'.
Dus zelfs iedereen die zich wel aan de regels heeft gehouden krijgt hier een waarschuwing. Wat is dit voor idioterie? Wie de regels overtreedt waar normaal dikke straffen op staan krijgt enkel een waarschuwing, maar degenen die zich wel aan de regels hebben gehouden krijgen ook een waarschuwing.
Wait, whut? Nu straf je niet, hoewel dat tot nu toe wel gebeurde. Maar in de toekomst zullen de straffen zelfs nog verhoogd worden.
Dus causing a collision geeft nooit penalty point?BM schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:50:
[...]
Nee hoor, niks matsen. Er zijn gewoon regels voor, als je x% van de race gereden hebt sta je in de uitslag. En als je geklasseerd bent krijg je een tijdstraf of je nu rijdt of niet, anders een gridstraf. Het komt wat knullig over, maar er word hier helemaal niks gematst, enkel de regels toegepast.
Het ging in de post waar ik op reageerde over een gridstraf vs een tijdstraf. Of er wel of niet penaltypoints bij horen werd niet benoemd. Ik wilde enkel duidelijk maken dat het feit dat Norris een tijdstraf kreeg (ipv gridstraf) gewoon volledig conform de regels is.Waah schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Dus causing a collision geeft nooit penalty point?
![]()
Sorry maar hier kan je toch weinig aan tornen. Als het een paar rondes eerder was gebeurt hadden ze hem geen straf gegeven. Mark my words.
[ Voor 12% gewijzigd door BM op 16-06-2025 08:56 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ah oké. Dat is zeker waarBM schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:55:
[...]
Het ging in de post waar ik op reageerde over een gridstraf vs een tijdstraf. Of er wel of niet penaltypoints bij horen werd niet benoemd. Ik wilde enkel duidelijk maken dat het feit dat Norris een tijdstraf kreeg (ipv gridstraf) gewoon volledig conform de regels is.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat heeft niks met "Britten" te maken maar meer dan 90% van de race gereden te hebben. In het laatste geval wordt je wel geklasseerd.Bvanham schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:48:
[...]
Nee want hij staat vermeld in de finishlijst (wel met 4 ronden achterstand wat ook nooit gebeurd behalve met Britten) en daardoor krijgt hij geen gridstraf volgende race. Matsen heet dat.
De FIA speelt bewust met de levens van de Marshalls. Het is heel duidelijk, niet inhalen tijdens gele vlag.Bvanham schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:46:
[...]
Bewust inrijden was het niet, kijk maar naar de late beelden van vorige race. Hij hield zijn lijn en George probeerde strakker in te sturen. had verstappen dat kunnen vermijden, jazeker, maar hij hield zijn lijn.
George is nu al meerdere keren 'betrapt' op onsportief gedrag en krijgt geen straffen, Norris wordt gematst met een vermelding in de eindlijst (want anders had hij een gridstraf volgende keer) en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Engelse rijders worden echt meer 'gematst' dan anderen. Hadjar, Tsunoda, Gasly krijgen allemaal een douw voor relatief kleine overtredingen, de Britten komen er mee weg.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Het is nog erger. Zoals al eerder werd aangehaald (gisteravond door iemand hier), hebben ze dit zo'n 9 maanden geleden precies hetzelfde gedaan tijdens de azerbijan GP (september 2024). Ook alleen maar waarschuwing en de stewards gebruikte exact dezelfde 2 zinnetjes. Warning every competitor....alexbl69 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:40:
[...]
Letterlijk uit het stuk:
Nog meer waanzin:
Vette shit!
aluminium folie hoedje op:ChiMan schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:22:
Waarom kreeg Norris slechts een straf van 5 seconden, terwijl Stroll voor een vergelijkbare actie 10 seconden kreeg?
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq