[F1 2025] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 58.769 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Lynx schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:01:
Op basis van de voorspellingen *en* de kwalificatie *en* de setup die we zien kunnen we veilig zeggen dat het een oranje herhaling word van 2023. Of mogelijk nog extremer. 3 tiende in de kwali met duidelijk meer vleugel. Ze zullen eerste rondes wegrijden en dan gaan coasten zoals MB dat deed in 14 tot 19. We mogen van geluk spreken dat volgend jaar nieuwe reglementen komen.

Zoals ik al eerder zei. Ze hebben iets gevonden waarmee ze oververhitting van de banden tegengaan. En bandenmanagement is de sleutel tegenwoordig
Ongeveer een jaar geleden konden we veilig zeggen dat Max weer zou gaan overheersen. Dat liep toch net wat anders.
FunkyTrip schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Elke race blijkt gewoon weer dat het Max is die de RBR laat meedoen om de winst en niet de RBR zelf. :Y
Als Max dit jaar weggaat bij RBR zijn ze meteen een team dat strijdt om plaats 12-16
Ze hebben volgend jaar volledig nieuwe auto's en motoren dus we kunnen er nog helemaal niets van zeggen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:49
ericafterdark schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 06:50:
Ben ik hier trouwens alleen als supporter van Lewis? #durftevragen
Nee hoor :w

Benieuwd hoe zijn race tempo morgen is tegenover Leclerc, dit is op basis van een ronde nu toch (nog) wel een stuk sneller

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik ben niet voor of tegen hem, meer neutraal

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
desalniettemin schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:24:
Ik hoop niet dat de 1 en 2 voor McLaren een indicatie zijn voor de rest van het seizoen, want dan wordt het wel heel saai en voorspelbaar.
Zoals afgelopen jaren met Max... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Luapper schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:14:
Deze comment komt ook áltijd weer voorbij.

Vorig seizoen was het met 6 races te gaan nog veel te vroeg om iets te zeggen over wie het WDC zou winnen. Kom op zeg, speculatie is de helft van de lol. Lekker blijven doen.
Ja, je moet iets zeggen hè als je inpunt verder nul komma nul is... dan moet je het van die obligate oneliners hebben. Let maar eens op :)

offtopic:
Jammer genoeg worden uitspraken van mensen die je negeert wel meegenomen in citaten van anderen. Minpuntje aan de custom CCS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Hamilton staat hier op plek 3 en Tsunoda staat eenzaam bovenaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiz4FesouQ4ArH3JwgS2XQTiKWw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aWPyMJLmPzxZB8rM9kiabbcY.jpg?f=user_large

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:53
Als de race eerder gaat starten wat de bedoeling is, wanneer verwachten jullie Tweakers dat dit bekend wordt gemaakt?

Anders mis ik de race start :z

https://fastestpitstop.ne...australian-gp-start-time/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Eerder? Doe maar later :7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En dan... de wereld draait gewoon door hoor. Geen man overboord :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Jebus4life

BE User

Piastri en Norris rijden elkaar van de baan. Max heeft een motorprobleem en Russel schuift van de baan waardoor Hamilton en Leclercq plots vooraan verschijnen maar Ferrari is Ferrari en verknoeit de strategie waardoor Tsunoda onbedreigt naar de zege rijdt :+

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Als ik Max was zou ik naar de Bulls gaan, als je ziet dat Tsunoda maar 2 tienden achter hem is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De race begint daar om 3 uur 's middags en de verwachte zonsondergang is rond half 8 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:39
Chocoball schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:25:
Ondanks dat Bearman geen tijd gezet in Q1 mag alsnog meedoen aan de race morgen.
[Afbeelding]
Nog best bijzonder. FP3: halve timed lap. FP2 pitbox niet uit geweest. FP1 dan wel een goed deel van de tijd mee gedaan. En dan toch "gewoon" mogen starten want "genoeg laten zien". Terwijl die eigenlijk vrijwel niks heeft laten zien het hele weekend.

Nu begrijp ik het best wel hoor. Maar had er wel wat meer woorden bij verwacht. Blijkbaar is zeg eens wat, een tiental ronden of zo over 3 FPs (+ Q) al voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Wat een kwalificatie!

Had McLaren wel verwacht vooraan. Jammer dat Piastri niet de snelste is in eigen land. Verstappen dichterbij gekomen dan waar ik bang voor was. Doen het toch weer op het moment dat het moet.

Maar Tsunoda en Albon!! Ongelooflijk wat die in de winter hebben gevonden.

Echt niet verwacht dat de Williams echt zo dichtbij was gekomen. Eind vorig seizoen moesten ze oude onderdelen recyclen om nog te kunnen starten en werd het niets. Nu 2 auto's in Q3 en sneller dan Ferrari.

En Tsunoda laat zien dat Red Bull mogelijk toch een foutje heeft gemaakt door Lawson nu al in de Red Bull te zetten, en niet te kiezen voor meer ervaring. Gaan dit seizoen zien hoe dat verder gaat. Maar heel knap wat hij doet in zijn RB. Hadjar ook goed trouwens. Volgens mij de snelste van alle rookies.

Russell zit er ook bij, zoals verwacht. Ferrari valt tegen, had hun bij Russell verwacht, en nu ook Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
hoevenpe schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:35:
[...]

Zoals met Verstappen afgelopen jaren? Was 2021 en 2024 saai?

Nogal vreemde opmerking.

Overigens was het voor mij als Verstappen fan alles behalve saai. Echt saai was de periode van Mercedes, waar ik dan ook een tijdje ben afgehaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Charles Hill op 15-03-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 15:43
[...]

Klopt, maar ik kijk alleen FM1 vanwege Max, de anderen boeien me totaal niet, heb ik al eens vaker gezegd trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:40:
[...]

De race begint daar om 3 uur 's middags en de verwachte zonsondergang is rond half 8 's avonds.
Nou inderdaad, als ze dan toch de tijd willen aanpassen doe het dan alsjeblieft later :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
1e wedstrijd van het seizoen..... Kan alle kanten nog op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
DeBaroN schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:03:
1e wedstrijd van het seizoen..... Kan alle kanten nog op!
Dat kan het altijd 😏

En er is regen voorspeld voor morgen. Oke, dan kan het al wat minder alle kanten op gaan, zeker als de hele race nat is. Dan verwacht ik Verstappen als winnaar uiteraard. Benieuwd wat een Gasly dan kan, zoals vorig seizoen in Brazilië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Charles Hill schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:00:
Zoals met Verstappen afgelopen jaren? Was 2021 en 2024 saai?

Nogal vreemde opmerking.
2022 en vooral 2023 waren gewoon saai, RedBull won alles op één race na. Bookmakers betaalden amper voor een overwinning van Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

hoevenpe schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:14:
[...]

2022 en vooral 2023 waren gewoon saai, RedBull won alles op één race na. Bookmakers betaalden amper voor een overwinning van Max.
Op 1 paard blijven wedden is dan ook geen goed idee.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Heel kort van tevoren een race vervroegen gebeurt toch niet, want je zit met tv-uitzendingen en fans die moeten komen en zo. Zal goedkoper zijn om niet te racen dan 2 uur van tevoren een race met 1 uur vervroegen.

Vorig jaar São Paulo wisten ze al op zaterdag en toen is ook de kwalificatie naar zondag verplaatst. Zoiets groots weet je dus wel een hele dag van tevoren.

En 2003 Suzuka werd 1 uur vervroegd en dat was 2 dagen daarvoor al aangekondigd.

Als je zo gek fan bent om je wekker voor 5 uur te zetten, dan krijg je uiteraard een rode vlag voor een paar uur, maar vervroegen terwijl de rest van de wereld nog slaapt gebeurt echt niet zomaar.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
G_Dragon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:03:
[...]

Nou inderdaad, als ze dan toch de tijd willen aanpassen doe het dan alsjeblieft later :p
Helaas, het lijkt erop dat de starttijd van 15.00 lokale tijd blijft staan omdat ze verwachten dat het weer voor 16.00 zal verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:23
Heerlijke kwalificatie was het. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat. Of het nou gaat regenen of niet. Een begin natte baan zou ook al leuk zijn.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Helaas, het lijkt erop dat de starttijd van 15.00 lokale tijd blijft staan omdat ze verwachten dat het weer voor 16.00 zal verbeteren.
Beginnen op een natte baan die langzaam opdroogt? Dat zou wel super tof zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Ben juist blij dat het blijft wat het is. Niets mis met wat regen, hoort er ook bij. Is voor een deel van de coureurs een nadeel, voor anderen een voordeel, net zoals wanneer het droog is.

Enige nadeel van een opdrogende baan is, is dat er een droog spoor ontstaat, daarbuiten inhalen zal langere tijd niet kunnen.

Maar gezien de sprintrace van de F2, werd al wel duidelijk dat inhalen vooral lukt bij fouten van anderen. Nadat alle snelle coureurs elkaar hadden gevonden, is het gewoon een DRS trein geworden.

Dan is een externe factor die de boel wat opschud helemaal niet zo verkeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7KciIuFXs5RD-yDmpuyhrXOzkQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pM02qBmcBArLYJP3PPaCGE3E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcoWlAeIDtvLtEVKwwhwXJfdMSA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuzVORWhHxp3rbbu6BM2t5QO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydO7hXARyCMBWt0wV-odpG7zBr0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNn7pfIoHjkoJjWfsmd3FfOH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Dat was 1 coureur, dit zou net als de Mercedes dominantie kunnen worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:21
Exocet schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:38:
[...]

Zolang Piastri en Norris samen nog vechten om de overwinning is/kan het spannender zijn dan toen alles gewonnen werd door Verstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Exocet schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:38:
Laten we hopen dat het net zo'n giftige onderlinge verhouding wordt als tussen Lewis en Nico, joho johee... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
TinusXIII schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:41:
[...]

Zolang Piastri en Norris samen nog vechten om de overwinning is/kan het spannender zijn dan toen alles gewonnen werd door Verstappen.
Klopt, maar niet als ze toch 1 coureur willen laten winnen zoals met Hamilton toen.
Piastri kan het in principe Norris heel lastig maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:14:
[...]

Ik vond 2023 eigenlijk wel grappig, vooral alle filmpjes op Tiktok over Max die alles won 8) maar zonder gekkigheid, het was een bijzonder seizoen had het niet willen missen. Ik vond 2024 eigenlijk veel minder leuk, al die drama en dat gezeik tussen de teams, rijders, de media, de FIA en FOM... was erg vermoeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
Laatste weerupdate voor de race it's raining dance
Afbeeldingslocatie: https://cdn.racingnews365.com/2025/_975xAUTO_fit_center-center_85_none/13952481/Weerbericht-GP-Australia.webp?v=1742032421

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:54
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:16:
[...]

Ik vond 2023 eigenlijk wel grappig, vooral alle filmpjes op Tiktok over Max die alles won 8) maar zonder gekkigheid, het was een bijzonder seizoen had het niet willen missen. Ik vond 2024 eigenlijk veel minder leuk, al die drama en dat gezeik tussen de teams, rijders, de media, de FIA en FOM... was erg vermoeiend.
Qua races was 2024 veel beter, veel mooie races maar idd het gezeik er omheen was vreselijk. Ik hoop dat dit jaar beter verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Amaze86 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:58:
Laatste weerupdate voor de race it's raining dance
[Afbeelding]
*Start Delayed by 2 hours* :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Op een andere saite gaan er geruchten dat die dikke Amerikaan naar de wedstrijdleiding is gestapt met het verhaal dat het wel heel gevaarlijk zou kunnen worden met al die rookies in de zware regen en onweer die er voorspelt wordt.
Safety first, nu zijn coureurs op 1 en 2 staan, dat zou dan wel natuurlijk wel heel toevallig in het voordeel van McLaren zijn als er droog gestart wordt, die doodsbang zijn voor Max in de regen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI8A0V4yukbYGKi_7sUxkT0pV9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEvx7CSZwqbVLKLXjsRM7YTE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:28
G_Dragon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Beginnen op een natte baan die langzaam opdroogt? Dat zou wel super tof zijn :o
juist niet. Dan is er 1 droge lijn en kun je je auto er nooit naast zetten om in te halen. Enige "leuke" is dan de keuze van het pitstop-moment bij de switch tussen nat en inter/droog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Zojuist de kwalificatie (my bad) teruggekeken, was lekker spannend tot op het eind met een prima uitslag voor MacLaren die vooraan starten. Ferrari vielen een beetje tegen, Alonso die weer aardig mee kan en Williams die daadwerkelijk aansluiting weet te vinden in de subtop. Mercedes die met Russel toch ook weer heeft weten aan te haken. Ik vermoed dat het eindelijk een spannend seizoen gaat worden met veel verschillende winnaars en puntenaantallen die dicht bij elkaar zitten.

Ik snap alleen de strategie van Red Bull niet, we hebben smakelijk kunnen lachen om het geclown bij Ferrari afgelopen seizoenen maar dat Red Bull Racing doet het nu in mijn ogen niet veel beter. Ik vind het onbegrijpelijk dat Lawson in een andere auto rond rijdt dan Verstappen ivm missen van upgrades*. Lawson rijdt morgen zeer vermoedelijk dus net zoals Perez voor spek en bonen mee en kan Verstappen niet helpen. Vervolgens krijgt ie aankomende race wel de upgrades en dan kan hij weer gaan wennen aan een andere wagen en waarschijnlijk weer lastig aanhaken. En het B-label van RBR rijdt keurig in de sub-top met beide rijders. Het komt echt heel knullig over.

*Tijdens FP2 werd op het F1TV kanaal aangegeven dat Lawson in een andere auto rijdt dan Verstappen en upgrades mist die Verstappen wel heeft gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 15-03-2025 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waar haal je vandaan dat Lawson een andere auto heeft? Hij verknoeide gewoon zijn quali.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:14:
Waar haal je vandaan dat Lawson een andere auto heeft? Hij verknoeide gewoon zijn quali.
Moest wel zeggen dat Lawson erg onzeker oogde vanuit de onboard. Constant onder en overstuur op punten waar Verstappen dat niet had.
Of dat aan de auto te wenden is, geen idee maar het zag er niet goed uit voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
gambieter schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:14:
Tijdens FP2 werd op het F1TV kanaal dat aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@gambieter Omdat hij de race al heeft terug gekeken en vervolgens naar de Mac in laren welke een prima uitslag gaf. :+

Ben wel benieuwd wat de regen gaat doen morgen, of vandaag als je Australië zit.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:05
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Zou mooi zijn, kan ik de race mooi kijken nadat ik rustig op een natuurlijke manier ben wakker geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Miki schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:05:
Zojuist de race teruggekeken,
Interessant, is de race nat of droog begonnen en ook op tijd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Chocoball schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:28:
[...]

Interessant, is de race nat of droog begonnen en ook op tijd? :+
Haha, ik was een keer op tijd. Gelukkig was het nog de kwalificatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als ze de race nu al willen uitstellen vanwege regen is het denk ik voor mij reden om mijn F1tv abbo op te zeggen…

Als het echt gevaarlijk is, prima. Maar dat beoordeel je morgen maar een kwartier voor de start.

[ Voor 35% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-03-2025 18:48 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:56

BM

Moderator Spielerij
Miki schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Tijdens FP2 werd op het F1TV kanaal dat aangegeven.
Zo gek is dat toch niet? Gebeurd zo vaak dat een team niet voor twee auto's upgrades klaar heeft, en dan vind ik het niet heel raar dat je die aan de rijder met de meeste potentie geeft, en dat is, hoe graag Lawson het tegendeel wil bewijzen, toch echt Max.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BM schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:49:
Zo gek is dat toch niet? Gebeurd zo vaak dat een team niet voor twee auto's upgrades klaar heeft, en dan vind ik het niet heel raar dat je die aan de rijder met de meeste potentie geeft, en dat is, hoe graag Lawson het tegendeel wil bewijzen, toch echt Max.
"Not bad for a number 2 driver" - Mark Webber

Het is geen "andere auto", dat is gewoon zwaar overdreven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Als het na een uur droger begint te worden blijft het gras nog nat en er zijn coureurs die al regelmatig onbedoeld op het gras gereden hebben. Kan spannend worden dan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:45:
Als ze de race nu al willen uitstellen vanwege regen is het denk ik voor mij reden om mijn F1tv abbo op te zeggen…

Als het echt gevaarlijk is, prima. Maar dat beoordeel je morgen maar een kwartier voor de start.
Als ik alleen al de link (puur de URL) lees die @Speedster postte is er intussen dus een waarschuwing voor onweer afgegeven. Lijkt mij dus niet zo gek dat de FIA daar naar kijkt. Als er hier een code oranje / rood wordt afgegeven zal daar natuurlijk ook iets mee gebeuren.

En leuk dat jij een waarschuwing 15 minuten voor de race voldoende vindt als je lekker voor de TV zit. Maar er zijn ook mensen/fans op het circuit. Je kunt niet zeggen "oh, het onweert nu heel hard, ga maar even naar huis, dit is niet veilig".

En vervolgens is er 15 minuten voor de start niet veel uit te stellen. Even dom gezegd is er een uur voor de start een go/no-go. Als daar een go wordt gegeven dan is er een start op het normale tijdstip en wordt de 3 uur klok gestart. Als ze vervolgens dus de start gaan uitstellen gaat dat dus van de 3 uur klok af en is er dus een steeds grotere kans dat de race vroegtijdig wordt afgevlagd (of helemaal niet door gaat).
En dat nog los van voorbereidingen die er aan auto's gedaan moeten worden. Volgens mij worden auto's / motoren nu nog steeds "voor verwarmd" en kunnen ze niet koud wegrijden. Je wilt dus ook een beetje tijdig weten of de boel op tijd doorgaat of wordt uitgesteld.
En als een uur voor de start een "go" wordt gegeven gaat uiteraard ook 40 minuten voor de start de pitstraat open. Ga je niet naar buiten start je uit de pitlane. En vervolgens moeten de teams allemaal in weer waarvoor een "thunderstorm warning" is afgegeven op de grid gaan staan?

En daarnaast willen we een race zien. Als de voorspellingen nu aangeven dat het ee hele middag (zwaar) gaat regenen dan juich ik het alleen maar toe dat ze de race naar voren halen als de weersverwachtingen dan beter zijn. We willen immers een race zien. En niet "15 minuten voor de start een uitgestelde start" en vervolgens alleen maar uitstellen, uitstellen, rondjes achter de SC, rode vlag "ahhh, de 3 uur zijn om" / "het is nu te donker om te racen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gambieter schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:52:
[...]

"Not bad for a number 2 driver" - Mark Webber

Het is geen "andere auto", dat is gewoon zwaar overdreven.
Red Bull had toen wel de onderdelen? :p Ze hadden twee stuks, maar Vettel reed de zijne stuk, waarna Webber de nieuwe moest inleveren zodat Vettel die kon gebruiken.

Beetje zoals Williams vorig jaar. Ze hadden twee volledige auto's van dezelfde spec, totdat Albon de zijne opbouwde en Sargeant de zijne moest inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobertMe schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:04:
Red Bull had toen wel de onderdelen? :p Ze hadden twee stuks, maar Vettel reed de zijne stuk, waarna Webber de nieuwe moest inleveren zodat Vettel die kon gebruiken.

Beetje zoals Williams vorig jaar. Ze hadden twee volledige auto's van dezelfde spec, totdat Albon de zijne opbouwde en Sargeant de zijne moest inleveren.
Midden seizoen (Silverstone) en toen nog geen budget limieten ;) . Lawson is ook nog niet heel erg baanvast gebleken dit weekend, dus waarom risico nemen?

Het ging er om dat het geen "andere auto" is.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 15-03-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
BM schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:49:
[...]

Het gebeurd inderdaad wel vaker, vorig jaar nog met MacLaren, daar kreeg Norris ook enkele keren een upgrade eerder dan Piastri maar dat gebeurde wel tijdens het seizoen waarbij er vaak een week tussen zat dat Piastri ook de upgrades kreeg.

Ik snap het alleen niet van Red Bull Racing omdat al aan het begin van het seizoen te doen. Je zou verwachten dat beide auto’s met dezelfde setup beginnen en vanuit daar evolueren met verbeteringen. Nu komt het op mij over dat ze niet zeker zijn over de upgrades. Maar wat ik erger vind is dat je morgen niets hebt aan Lawson, die vrij weinig uitrichten om Verstappen te helpen en zal waarschijnlijk ergens rond de 10/12de plek eindigen.
gambieter schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Midden seizoen (Silverstone) en toen nog geen budget limieten ;) . Lawson is ook nog niet heel erg baanvast gebleken dit weekend, dus waarom risico nemen?

Het ging er om dat het geen "andere auto" is.
Dat zou ik helemaal een slap excuus vinden. Lawson is beter bevonden dan Tsunoda die al veel meer kilometers had gemaakt in de F1.

Anyway, als ik me straks verveel zal ik kijken of ik het bewuste stukje op de F1TV FP2 kan terug vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 15-03-2025 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Als ik alleen al de link (puur de URL) lees die @Speedster postte is er intussen dus een waarschuwing voor onweer afgegeven. Lijkt mij dus niet zo gek dat de FIA daar naar kijkt. Als er hier een code oranje / rood wordt afgegeven zal daar natuurlijk ook iets mee gebeuren.

En leuk dat jij een waarschuwing 15 minuten voor de race voldoende vindt als je lekker voor de TV zit. Maar er zijn ook mensen/fans op het circuit. Je kunt niet zeggen "oh, het onweert nu heel hard, ga maar even naar huis, dit is niet veilig".

En vervolgens is er 15 minuten voor de start niet veel uit te stellen. Even dom gezegd is er een uur voor de start een go/no-go. Als daar een go wordt gegeven dan is er een start op het normale tijdstip en wordt de 3 uur klok gestart. Als ze vervolgens dus de start gaan uitstellen gaat dat dus van de 3 uur klok af en is er dus een steeds grotere kans dat de race vroegtijdig wordt afgevlagd (of helemaal niet door gaat).
En dat nog los van voorbereidingen die er aan auto's gedaan moeten worden. Volgens mij worden auto's / motoren nu nog steeds "voor verwarmd" en kunnen ze niet koud wegrijden. Je wilt dus ook een beetje tijdig weten of de boel op tijd doorgaat of wordt uitgesteld.
En als een uur voor de start een "go" wordt gegeven gaat uiteraard ook 40 minuten voor de start de pitstraat open. Ga je niet naar buiten start je uit de pitlane. En vervolgens moeten de teams allemaal in weer waarvoor een "thunderstorm warning" is afgegeven op de grid gaan staan?

En daarnaast willen we een race zien. Als de voorspellingen nu aangeven dat het ee hele middag (zwaar) gaat regenen dan juich ik het alleen maar toe dat ze de race naar voren halen als de weersverwachtingen dan beter zijn. We willen immers een race zien. En niet "15 minuten voor de start een uitgestelde start" en vervolgens alleen maar uitstellen, uitstellen, rondjes achter de SC, rode vlag "ahhh, de 3 uur zijn om" / "het is nu te donker om te racen".
Volgens mij is de trend de afgelopen jaren dat er bij (zwaardere) regen vooral niet geracet wordt. Risico's worden bewust vermeden en dat maakt de sport saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gambieter schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Midden seizoen (Silverstone) en toen nog geen budget limieten ;) .
Maar wel tijd- en productielimieten ;). Ook nu komt het bij (top)teams met twee gelijke coureurs nog voor dat ze van een nieuwe spec er maar 1 geproduceerd is en er een keuze gemaakt wordt in wie het krijgt. Zie bv ook McLaren een of twee jaar terug. Waar Norris een race eerder, en "voor op planning" al een nieuwe spec van vele (aero) onderdelen had terwijl Piastri nog een weekje moest wachten. Het kost nu eenmaal tijd om onderdelen te produceren. En soms zal er dan nog maar één geproduceerd zijn die mee gaat en de race erna hebben ze er wel 3 bij zich.
Is er zelfs vorig jaar niet een team geweest waarbij op vrijdag een coureur met de upgrades reed en op vrijdag pas het tweede pakket aan kwam en het team de tweede auto nog vrijdag op zaterdag "om bouwde"? Dat doe je dus niet om een coureur te bevoordelen. Dat is een "probleem" in de productiecapaciteit / snelheid. En vergeet niet, ook 9 vrouwen kunnen niet na 1 maand een kind baren. En zo zal "meer handjes" om lagen carbon op te bouwen ook niet heel veel helpen. Laat staan dat dat spul nu eenmaal uren in een oven/... moet. Als het 10 uur moet uitharden dan duurt dat 10 uur. En kun je daar geen 5 uur van maken zodat je er in 10 uur 2 klaar hebt. Uiteraard kun je er mogelijk wel meerdere tegelijkertijd in de oven doen. Maar dat ligt ook aan de grote van de onderdelen en of ze op tijd klaar zijn om de oven in te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:21
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Moest wel zeggen dat Lawson erg onzeker oogde vanuit de onboard. Constant onder en overstuur op punten waar Verstappen dat niet had.
Of dat aan de auto te wenden is, geen idee maar het zag er niet goed uit voor hem.
Mee eens, echter heeft Max al veel meer ervaring, dan ben je ook gewoon comfortabeler, Lawson moet meteen presteren. Dat kan je echt slopen. Lawson moet dan niet in een negatieve spiraal komen, want dan mag die wieberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
shoombak schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:13:
[...]

Volgens mij is de trend de afgelopen jaren dat er bij (zwaardere) regen vooral niet geracet wordt. Risico's worden bewust vermeden en dat maakt de sport saai
Herinner je Suzuka 2022 nog? Waar in de eerste ronde Sainz crashte en wonder boven wonder niemand er bovenop klapte.

Ik denk niet dat er perse minder risico genomen wordt. Wel dat ze tegenwoordig vaak sneller over de risico grens heen gaan. Zijnde dat er door deze ground effect auto's nog veel meer spray gegenereerd wordt waardoor het zicht veel slechter is geworden dan zeg 10 jaar geleden. Waarbij vervolgens de grotere banden ook niet meehelpen (en de geprobeerde wielkappen wel werken voor de banden, maar de auto veel meer vocht opzuigt en via de diffuser de lucht in gooit dan de banden doen).

En Brazilië vond ik persoonlijk al best wel tricky. Uiteindelijk komt de rode vlag er voor de crash van Colapinto. Maar persoonlijk had voor die extreme bui (eigenlijk net er voor) naar mijn idee al rood moeten zijn. Maar..., die wat op de wets reden leken wel redelijk te overleven (oftewel: rood niet nodig?). De pannenkoeken die voor nieuwe inters gingen maakte gewoon een domme keuze. En hetzelfde eigenlijk in Zandvoort 2023. Die extreem korte hevige bui denk ik dat ook twijfelachtig was voor rood. En het feit dat iedereen op de inters gaat/blijft rijden maakt er dan vanzelf rood van (elke ronde iemand rechtdoor in T1/ Tarzan kan nooit lang goed gaan en uiteindelijk vouwen twee zich op elkaar op).

En ja, dan ben je ook weer gedeeltelijk terug bij een banden probleem. De wets zijn te traag waardoor niemand er op wilt rijden. En als de inters onvoldoende zijn hopen de teams op een rode vlag. Zie dus o.a. Brazilië en Zandvoort waar maar een enkeling kiest voor wets om op de baan te blijven ten kostte van snelheid. En de rest voor snelheid kiest en bid om op de baan te blijven tot SC/rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:22:
[...]

Mee eens, echter heeft Max al veel meer ervaring, dan ben je ook gewoon comfortabeler, Lawson moet meteen presteren. Dat kan je echt slopen. Lawson moet dan niet in een negatieve spiraal komen, want dan mag die wieberen.
Verstappen in z'n Toro Rosso jaar was ook instappen en gaan (idem met z'n RBR debuut in Spanje 2016) en Lawson had in mijn ogen ook die mindset/mentaliteit, maar zag hem dit keer echt haperen wat ik nog niet eerder bij hem heb gezien.

Blijft lastig inleven hoe die coureurs het zien/voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Verstappen in z'n Toro Rosso jaar was ook instappen en gaan (idem met z'n RBR debuut in Spanje 2016) en Lawson had in mijn ogen ook die mindset/mentaliteit, maar zag hem dit keer echt haperen wat ik nog niet eerder bij hem heb gezien.
Kom je dan ook niet op het punt van Albon uit? Vergelijk het met de afstelling van je computermuis, Verstappen gebruikt deze met een steeds hogere DPI waardoor uiteindelijk met 1mm de muis bewegen de cursor bij wijze van 1000px beweegt. Verstappen is daar ovee jaren ingegroeid en gewend aan geraakt. Steeds net iets verder gaan hierin. Terwijl rookie Lawson dit helemaal niet gewend is hieraan en daardoor er niet mee overweg kan. En als je de Verstappen uit 2015 in deze auto zou zetten zou die misschien ook wel zo'n flater staan.
En de mate van overstuur zal gedeeltelijk ook inherent in de auto zitten. Met de afstelling zul je er iets aan kunnen tunen, maar ook niet alles er uit halen. Terug naar het voorbeeld kun je er dus misschien wel "900px" van maken i.p.v. "1000px". Maar Lawson heeft wellicht "500px" nodig. En in de tijd dat Albon bij RBR reed zat Verstappen misschien op "750px" en is het afgelopen jaren naar "1000px" gegaan. Terwijl Albon toen ook "500px" nodig had, maar dat niet meer in de auto zat.

En ja/nee, dat maakt de auto gebouwd naar Verstappen. Verstappen rijdt al 9,5 jaar(?) voor het team en elke keer als hij zegt "ik wil meer overstuur en dan ben ik sneller" zal de auto daarop worden aangepast als blijkt dat dat inderdaad sneller is. Maar daarmee is de auto nu wel op een punt beland dat anderen, en zeker rookies, niet met deze extreem oversturende auto kunnen rijden. En anderen kunnen daar als ze goed genoeg zijn wel de rijstijl op aanpassen. Maar als je te ver in het diepe wordt gegooid kun je het ook niet meer leren. (Dat je kunt fietsen betekent niet dat je de Tour kunt rijden, en een ongetrainde fietser kan dus niet ineens de Tour rijden, maar kan wel (jaren) trainen om het wel te kunnen. Maar als je elk jaar ongetraind de Tour moet rijden sla je elk jaar een enorme flater.) En dat is wat bij Red Bull lijkt te gebeuren. De tweede coureur zit qua rijstijl / kunde te ver af van wat de auto vereist. En in een keer (zonder tussenstappen) die rijstijl aanleren is extreem lastig. Al helemaal als het gepaard gaat met de prestatiedruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Aardappelbakker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 03:03:
Korte update vanuit bocht 3. Temperatuur is moordend. 31 graden. Gelukkig zitten we in de schaduw.

Qua livery is de VCARB heel vet om te zien. En de rode Ferrari met gele helm van Lewis is ook heel vet.

De RBR lijkt op dit moment wel lekker te gaan. Hopelijk 4 teams in de mix dit jaar!

[Afbeelding]
Dag aardappelbakker hoe is het weer daar nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
https://www.windy.com/?-28.148,134.408,3

Het lijkt wel nat en koud maar geen aflossen weer.

[ Voor 40% gewijzigd door Speedster op 15-03-2025 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Pff we zien het wel. Wekker op 4:55 en fingers crossed.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Jebus4life

BE User

Wyke schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 18:04:
[...]

juist niet. Dan is er 1 droge lijn en kun je je auto er nooit naast zetten om in te halen. Enige "leuke" is dan de keuze van het pitstop-moment bij de switch tussen nat en inter/droog
Dit dus. Een nat circuit aan de start, zonder regen. Zijn quasi altijd héél saaie races.

Eerste rondes kunnen nog (heel) tof zijn, maar nadien vormt er zich een droge racelijn en is het over gezien inhalen gewoon niet meer kan.

Regenraces zijn heerlijk als het zowat halverwege/laatste kwart ofzo begint te regenen zodat je de problemen van een opdrogende baan niet krijgt.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Het wordt echt steeds erger als het gaan om regen en races. Nee, gewonden of doden wil je niet hebben. Maar iets al aflasten voordat je überhaupt weet hoe erg het gaat worden? Man man man, zou een nog grotere farce zijn dan Spa '21.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45

Pierre

Van nature lui!

Damian schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 20:56:
Pff we zien het wel. Wekker op 4:55 en fingers crossed.
Watje de Pre-Race Show begint om 03.05 :+

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:04
Zou wel lullig zijn als je morgen de wekker zet voor 05:00 uur en dat de race dan al bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
Pierre schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:05:
[...]

Met Ruth die aan dezelfde pillen zit als Will..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Drials schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:09:
Zou wel lullig zijn als je morgen de wekker zet voor 05:00 uur en dat de race dan al bezig is.
Als je de F1 app installeert dan krijg je een notificatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Pierre schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:05:
[...]

3:50 toch?
Drials schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:09:
Dat ze hem vervroegen lijkt me stug…

[ Voor 41% gewijzigd door Damian op 15-03-2025 21:17 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Damian schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:16:
[...]

Dat ze hem vervroegen lijkt me stug…
Brazilië vorig jaar was vervroegd toch? Maar dat was toen sowieso een gekke dag met de Q die ook al naar zondagmorgen was gegaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W62VcgziuGM2sJ_x28O0VF08-Yw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4MDH7W3fxh6Vyc2LZ5EuiBC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Saai maar wel goed voor Max. De kans dat hij deze race wint is niet groot. En het is eentje minder tot Spanje 😂

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Laatst online: 18:11
Op dit moment regent het behoorlijk in Melbourne. Nog 7 uurtjes tot de race begint. Over +/- een uur is het weer droog hier, maar daarna ook nog steeds kans op regen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Lynx schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:55:
Saai maar wel goed voor Max. De kans dat hij deze race wint is niet groot. En het is eentje minder tot Spanje 😂
Zou dan betekenen dat zijn record dat hij 1e staat in het kampioenschap sinds de grand prix van Spanje verloren gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Vroeger was F1 het podium voor coureurs die alles durfden te geven, anno 2025 moet er vooral geen crash plaafsvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

shoombak schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:13:
Vroeger was F1 het podium voor coureurs die alles durfden te geven, anno 2025 moet er vooral geen crash plaafsvinden
Misschien moet je de kwali terugkijken? Waren toch behoorlijke momenten men waarbij de coureurs op de limiet rijden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Aardappelbakker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:58:
Op dit moment regent het behoorlijk in Melbourne. Nog 7 uurtjes tot de race begint. Over +/- een uur is het weer droog hier, maar daarna ook nog steeds kans op regen *O*
Hoop echt dat ze alles gewoon door laten gaan, iedereen gelijk en een diepe duik of doop voor de rookies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Aardappelbakker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:58:
Het is nu droog. Over paar minuten een kleine bui en dan over een uur weer. Daarna lijkt het op de radar droog te blijven. Maar het verandert hier nog/vaker dan in Nederland :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uRR919sglHv_41cR4V_3dlISbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlt0eTTuAULuGmzPwRdHVRNr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
shoombak schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:13:
Klopt, vroeger gaven ze echt alles. Waaronder in een seizoen velen hun leven. Gelukkig is die tijd er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Speedster schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Als je de F1 app installeert dan krijg je een notificatie.
Die zie je niet als je je alarm net voor de start hebt gezet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53

Quad

Doof

Gewoon wakker blijven tot 05:00. :+

Ik pak zo wel even een paar uurtjes slaap.

[ Voor 39% gewijzigd door Quad op 15-03-2025 23:11 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Quad schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:10:
Gewoon wakker blijven tot 05:00. :+

Ik pak zo wel even een paar uurtjes slaap.
En dan om 05:01 in slaap vallen :+
Je moet dan ook nog tot 7 uur natuurlijk, als ze al niet later starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:53

Quad

Doof

dutchgio schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:13:
[...]

Ja daarom. Zoonlief (5) wil ook meekijken, de kwalificatie ging goed dus dan dat ook wel. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 22:21:
[...]

Hoop echt dat ze alles gewoon door laten gaan, iedereen gelijk en een diepe duik of doop voor de rookies :*)
Ik ook. Brazilië vorig jaar was ook erg nat. :)

Maar ik denk dat ze vooral bang zijn voor onweer want dan kunnen de heli's niet vliegen wat betekent dat er niet gereden kan worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is die F3 nu/nu? Want daar regent het inderdaad maar er wordt wel geraced.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 15-03-2025 23:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
JB schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:19:
Zo zou het bij F3 race eruit zien maar dat zegt natuurlijk nog niks voor straks.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/track-conditions-at-9am-6-hours-until-the-race-v0-343xd1fedxoe1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6520cbfa56bd7da51786daf9345fb31dd5ed42d0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38
Ik zie nattigheid maar geen gigantische plassen, op start finish dan toch.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:19:
Die is nu bezig, erg spannend en chaotisch.

Geen spoilers, en dacht dat je daar weer voor in een ander topic moet zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:13:
[...]

Stomme is dat ik dan vaak wakker wordt, naar ga proberen uit te slapen. Geen NU.nl te checken.. kunnen ze dat nu echt niet achter een spoiler zetten daar?

Or ze sturen je een notificatie met ee uitslag, al heb ik die zooi gelukkig uitstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

HollowGamer schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:39:
[...]

Die is nu bezig, erg spannend en chaotisch.

Geen spoilers, en dacht dat je daar weer voor in een ander topic moet zijn. :)
Het ging me even om het weerbeeld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:43:
[...]

Het ging me even om het weerbeeld.
Regen, heel veel regen. :9

Check het Algemene Topic, dacht dat ze bij Viaplay wel riepen dat het flink zou kunnen gaan regenen morgen, en dat Max het niet zoveel uitmaakt.

Denk steeds check de regenrader morgen om 15.00u wel, maar dan ben ik nogal te laat..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Net miezerde het en nu regent het stevig. Het wisselt echt per minuut, en de weerapps geven nog niet echt een goed beeld voor vanmiddag.

Wij zijn in ieder geval nu onderweg naar het circuit. Ben benieuwd hoe de F2 gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

F3 is met een rode vlag geëindigd dus idd kijken hoe de dag verloopt.

Voordeel is wel dat de F1 sowieso nat van start gaat oOo

-edit-
En rode vlag in de formatie ronde van F2..

[ Voor 17% gewijzigd door Humma Kavula op 16-03-2025 01:46 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
Rode vlag nu bij F2 in de opwarmronde.............

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord