[F1 2025] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 58.466 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:50
Ik las het net. Mooi voor hem. Knappe inhaalrace geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden?

In zijn huidige staat zie ik een NOR met een auto die niet veruit superieur is geen WDC worden.

Als dit een seizoen zou worden waar meerdere teams enigzins vergelijkbaar sterke auto's zouden hebben dan redt hij het denk ik niet.

Later in de race stelde PIA idd ook teleur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:33
Lekkere race, a typisch en daarom lastig wat uit te halen, maar McLaren ziet eridd sterk uit. RBR niet verkeerd, stabiel meteen tricky achterzijde. Te tricky voor Liam.
Albon gaaf, de Hulk sterk met wat mazzel, antonelli beloftevol!

Flauw dat iedereen de Ferrari engineer dist die aangeeft dat et water in de seat van Leclerc door de regen komt (water voor water en regen in het Engels)

Benieuwd naar de volgende!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34
Hamilton wordt uit de wind gehouden omdat het zijn eerste race voor een nieuw team is. Desondanks rijdt zijn 17-jarige vervanger bij MB de sterren van de hemel. Heerlijk dit 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

wowly schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:45:
Lekkere race, a typisch en daarom lastig wat uit te halen, maar McLaren ziet eridd sterk uit. RBR niet verkeerd, stabiel meteen tricky achterzijde. Te tricky voor Liam.
Albon gaaf, de Hulk sterk met wat mazzel, antonelli beloftevol!

Flauw dat iedereen de Ferrari engineer dist die aangeeft dat et water in de seat van Leclerc door de regen komt (water voor water en regen in het Engels)

Benieuwd naar de volgende!
Regen is volgens mij gewoon rain ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zo. Vanmiddag pas terug kunnen kijken.

Spannende openingsrace! Jammer dat Max niet gewonnen heeft, maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto), als dat zo doorgaat denk ik niet dat hij het vol gaat houden tot het einde. Hij was niet sneller dan Piastri én Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 21:19
Help!!!! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:41:
Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden.

In zijn huidige staat zie ik een NOR met een auto die niet veruit superieur is geen WDC worden.

Als dit een seizoen zou worden waar meerdere teams enigzins vergelijkbaar sterke auto's zouden hebben dan redt hij het denk ik niet.

Later in de race stelde PIA idd ook teleur.
Gaat er vooral om dat een risicovol gevecht in de regen beide coureurs in gevaar kan brengen. Ik had zelf liever een gevecht gezien maar ik snap het vanuit het team wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Charles Hill schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Ik zie Norris als eerste rijder
Maar jij bent de teambaas niet :p
en ik vermoed het team ook wel
Ah, vermoedens. Vrijdag gaf Zak op F1TV nog aan dat ze later in het seizoen wel zouden kijken naar teamorders, als het aan de orde zou zijn. Ergens rond race 17. Daarnaast roept Zak altijd dat hij het beste rijdersduo heeft. Dan verwacht je dus ook dat er niet een voorgetrokken wordt. Als je toch gaat voortrekken ga je niet voor de twee beste coureurs, dan kun je er ook een mindere naast zetten (zolang die maar de punten binnen haalt. Een Bottas / Barrichello / ... dus).
En wel logisch dat ze teamorders kregen in het begin van de race, los van eerste rijder of niet. Eerst weglopen van de rest
Ze hadden op dat moment een gat van 10 sec of meer naar Verstappen, en volgens mij was het zelfs al opgelopen tot een free pitstop op Verstappen. Dat gat was volgens jou niet groot genoeg?
Piastri laat vervolgens zelf zien waarom hij nog geen eerste rijder is, tot 2x toe in de race. Eerst de grindbak deels meenemen en vervolgens spinnen.
Norris maakt dezelfde fout. Ook geen eerste rijder dus? Dat Piastri iets te graag wilt (en daardoor direct er weer af gaat) is wellicht wel juist omdat het zijn thuisrace was en hij er voor wilde rijden (+ aantonen dat hij ook eerste rijder kan zijn). Daarnaast is het een race in de regen. Velen maken foutje. Zo kan ik mij ook nog meerdere prutsers herinneren die spinnen achter de SC op een natte baan. Een daarvan is intussen viervoudig WDC, dus nouja. Die had ook nooit eerste rijder mogen zijn, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2025 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
Hamilton wordt uit de wind gehouden omdat het zijn eerste race voor een nieuw team is. Desondanks rijdt zijn 17-jarige vervanger bij MB de sterren van de hemel. Heerlijk dit 😂
Ho ho. Antonelli is niet de vervanger van Hamilton. Russell is de vervanger van Hamilton, en Antonelli is een nieuwe coureur in het team. Aldus het team zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vond het wel een klap in het gezicht van Piastri, eerst zeggen dat ze niet mogen vechten voor positie en toen die terugviel wel ineens zeggen dat ie aan mag vallen terwijl iedereen wist dat dat niet meer mogelijk was omdat het momentum weg was (en waarschijnlijk z'n banden) :') Typisch McLaren
En eerlijk gezegd wordt er nu wel gezegd dat ze geleerd hebben van vorig jaar ... en toen vlogen ze beide uit de bocht door weer te laat acteren (of te gokken op hoop?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:28
ArcticWolf schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:00:
Ik vond het wel een klap in het gezicht van Piastri, eerst zeggen dat ze niet mogen vechten voor positie en toen die terugviel wel ineens zeggen dat ie aan mag vallen terwijl iedereen wist dat dat niet meer mogelijk was omdat het momentum weg was (en waarschijnlijk z'n banden) :') Typisch McLaren
En eerlijk gezegd wordt er nu wel gezegd dat ze geleerd hebben van vorig jaar ... en toen vlogen ze beide uit de bocht door weer te laat acteren (of te gokken op hoop?).
Timing van uitzenden was wat raar. Maar volgens mij gjng het ‘niet vechten’ gedeelte over dat ze op het punt van omslag van inters naar slicks stonden oid. Het was niet vanwege NOR bewust voor laten. Althans zo begreep ik Coulthard

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Timing van uitzenden was wat raar. Maar volgens mij gjng het ‘niet vechten’ gedeelte over dat ze op het punt van omslag van inters naar slicks stonden oid. Het was niet vanwege NOR bewust voor laten. Althans zo begreep ik Coulthard
Ja maar waarom dan, toen Piastri 2,5s terug was gevallen wel weer mededelen dat hij mocht vechten voor positie? Dat is gewoon smerig... zeg dan niks tot na de pitstops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het was het moment waarop anders het gevecht zou ontstaan, dat zou voor beiden ongunstig op dat moment uit pakken. Dat legden ze later ook uit:
Tijdens de race kwamen we op een gegeven moment relatief snel bij een aantal achterlopers, terwijl de auto's dicht op elkaar zaten en de omstandigheden op de baan nog steeds een beetje lastig waren met natte banden of intermediate banden waarvan het rubber een beetje op was. En tegelijkertijd kregen we wat updates over de weersverwachting
(...)
Dus het passeren van de achterlopers en de update over de weersvoorspelling leidden ertoe dat we de interne race tussen onze twee coureurs voor korte tijd stop hadden gezet totdat we duidelijkheid hadden over de weersvoorspelling, wat dit betekende voor hoe we de banden moesten gebruiken en totdat we de kwestie van het inhalen van de achterlopers hadden opgelost. Dus toen dit eenmaal was afgerond en het weer was beoordeeld, hebben we de race hervat.
Onduidelijkheid over het weer, achterblijvers die vertragend konden werken. Dan wil je niet dat ze hun banden oproken of te veel verliezen bij achterblijvers, waarbij verstappen dan de lachende derde kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 16-03-2025 18:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:44
dawg schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
Spannende openingsrace! Jammer dat Max niet gewonnen heeft, maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto), als dat zo doorgaat denk ik niet dat hij het vol gaat houden tot het einde. Hij was niet sneller dan Piastri én Max.
Max heeft nooit kunnen winnen, daarvoor was de McLaren gewoon te goed. Alleen een grote fout van Norris had het Wilhelmus kunnen laten klinken.

Onder normale omstandigheden is NOR-PIA-VER de podcast samenstelling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-06 21:06
Lynx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
Ondertussen 18-jarige vervanger, Andrea Kimi Antonelli is vorig jaar 18 geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bartske schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
[...]

Gaat er vooral om dat een risicovol gevecht in de regen beide coureurs in gevaar kan brengen. Ik had zelf liever een gevecht gezien maar ik snap het vanuit het team wel
Ik reageerde in eerste instantie op iemand die schreef dat NOR het echt heel goed gedaan had. Hij heeft het ook niet slecht gedaan maar echt heel goed? Daar ben ik het niet mee eens :)

In het bericht waar jij op reageert schreef ik: Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden? (Door sneller te gaan. Als hij zo sterk en goed is.)

De omstandigheden waren uiteraard niet ideaal voor een gevecht. Echter het team had ook kunnen zeggen: Laat PIA er voorbij want die is sneller.

Linksom of rechtsom werd NOR uit de wind gehouden met die teamorder.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:06
Ik zie toch wel een probleem in de houding van Hamilton. Hij lijkt zichzelf te zien als de grote verlosser die het WDC voor Ferrari binnen gaat slepen, maar bij Ferrari draait het om Ferrari. Ik begrijp zijn frustratie over de communicatie vanuit de pits en de strategie, maar om dan in interviews te wijzen naar "zij dit" en "zij dat" is denk ik niet handig. Zeker niet als prestaties daarna uitblijven.

Bij Mercedes werd Hamilton op handen gedragen tot hij zijn vertrek aankondigde, maar bij Ferrari zal het toch anders moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:45
KlaasjeNL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:19:
Ik zie toch wel een probleem in de houding van Hamilton. Hij lijkt zichzelf te zien als de grote verlosser die het WDC voor Ferrari binnen gaat slepen, maar bij Ferrari draait het om Ferrari. Ik begrijp zijn frustratie over de communicatie vanuit de pits en de strategie, maar om dan in interviews te wijzen naar "zij dit" en "zij dat" is denk ik niet handig. Zeker niet als prestaties daarna uitblijven.

Bij Mercedes werd Hamilton op handen gedragen tot hij zijn vertrek aankondigde, maar bij Ferrari zal het toch anders moeten.
Bij Mercedes was dat niet anders hoor, toen het daar niet zo makkelijk meer ging gooide hij ook regelmatig het team onder de bus.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSDc6Hm_y5SZaZi-N7rEyJBEHrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLIo4Sut2GgvQWKMIzDQjgeb.jpg?f=fotoalbum_large

😂

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:28
Een fantastische race met het mooiste naast de baan.
Is wel een gifje waard.

Anthony Hamilton troost Hadjar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTe2vxYxQVgJw_ymjBBkZFkKmuU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/aQ8vFYGulkASEmKXMK4jnPbV.gif?f=user_large

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:35
Hallo allemaal,

Het is lang geleden. Het leven is druk, zo gaat dat nu eenmaal. Afijn, nieuw Formule 1-seizoen, nieuwe racepace-grafieken.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-australian-gp-race-pace/gp_1_2025_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-australian-gp-race-pace/gp_1_2025_bottom_10.svg

Gezien de tweede helft van vorig seizoen en het begin van dit seizoen, is het duidelijk dat McLaren de sterkste auto heeft. Dat gezegd hebbende, Verstappen is op dit moment een klasse apart vergeleken met alle andere coureurs. Dus tenzij de prestaties van Red Bull van de ene op de andere dag volledig verdwijnen, kan dit een interessant seizoen worden.

Alright, I have no idea if the translation is correct or not, but this is what I wanted to say.
Hallo everyone

It's been a long time. Life gets busy, that's how it goes. Anyways, new Formula 1 season, new race pace charts.

Based on the second half of last season and the beginning of this one, it's clear that McLaren have the strongest car. Having said that, Verstappen is a tier above every other driver at the moment, so unless Red Bull's performance completely disappears overnight, this may be an interesting season.
If you have any questions about what I think regarding pace/performance or whatever, just hit me up. I guess it's pretty obvious I don't know Dutch but as long as the mods allow me to answer in English, then I'll do my best to answer whatever you may ask.

Cheers

F1pace

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:32
Ik denk dat Lando gewoon bang was en weinig zelfverzekerd. Tuurlijk kan hij rap zijn rondjes rijden en heeft hij uiteindelijk de race gewonnen. Maar ik vond hem heel zenuwachtig reageren op de weer updates. Iets in de trend van: als het begint met regenen wil ik direct naar de pits. Steeds vragen naar updates en bangig zijn over de donkere wolken. Ik denk dat Sochi (2021?) nog steeds in zijn hoofd zit. Uiteindelijk wordt het te glad, gaat de wagen over het gras en is het direct klaar.

Na de race gaf hij ook wel toe dat hij nerveus was over Max. En dat zegt IMHO toch ook wel wat. Hij (Max) zit bij Lando tussen de oren en kan bovendien verdomd goed in de regen rijden. Sterker nog; Max rijdt 1-2 rondes langer door op slicks dan de meeste coureurs. Maar dat maakt wel het verschil in zulke situaties, dus je wil zo min mogelijk in die confrontatie zitten. En hoe hoger de spanning, hoe sneller je foutjes maakt. Nu ik erover nadenk zie ik dit ook bij de herstarts: alleen Max flikt het om tot het allerlaatst te wachten met herstarten achter de SC. Lando deed dat steevast 3 bochten eerder oid.

En dat is denk ik dan weer exact de reden om Oscar op een bepaald moment terug te fluiten. De situatie niet complexer maken, maar wel beïnvloeden en managen. Als dat vergezeld gaat met een berichtje: "Oscar is geen gevaar" oid, sterkt dat Lando weer, en kan de blik naar voren ipv achteren.

Dus ja, ik denk dat Norris wordt beschermd door het team. Bovendien kan hij heus prima rijden, maar zal ik hem toch niet klassificeren als goede regenrijder.

[ Voor 5% gewijzigd door Fauna op 16-03-2025 19:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
d-vine schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:32:
Is wel een gifje waard.

[Afbeelding]
nog goochelaar ook...
waar is dat petje ineens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

dawg schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto)
Omdat hij 1 keer van de baan geschoten is?
- Max is rechtdoor geschoten onder druk van Piastri
- Piastri is 2 keer doorgeschoten
- Antonelli heeft een 360 gemaakt
Volgens mij was George de enige top 5 rijder zonder fout. Maar onder deze weersomstandigheden vond ik niemand zwak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wel top dat er meer België dan Nederland op het podium stond. (1,5 brit, 1 belg, 0,5 nederlander)

Het wordt in elk geval geen saai seizoen hoop ik. Ik verwacht dat Redbull nog wat snelheid kan bijwinnen, en dan kan het nog spannend worden.

Hamilton vind in een dikke tegenvaller, maar dat is de laatste 3 jaar al zo. Hij heeft ‘het’ niet meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
Damn, wat enorm cringy al dat geouwehoer op Norris :')

Dit zijn waarschijnlijk de aller moeilijkste races die er zijn, met een F1 wagen in de regen/wisselende omstandigheden rijden. Kijk maar naar iedereen die er afvliegt, en ook ervaren mannen als Alonso en Sanz. Hij heeft echt dik verdiend gewonnen.

Maar goed, als Max wint is het een coureur van de buitencategorie (vind ik ook), maar bij een ieder ander is het niet zo knap ofzo. Aja, okee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7HrXnFrhgSycO9uNYXKPGhGhvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZNzAe1tAQ2wMG0skKUBh5ja.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:32:
Is wel een gifje waard.

[Afbeelding]
Mooi??
Vind het vooral opdringerig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:59:
- Max is rechtdoor geschoten onder druk van Piastri
Rechtdoor geschoten is een groot woord? Hij verremde zich op banden die op waren. Meteen daarna begon hij ook te klagen over de banden / vragen naar pitstop. Maakt het uiteraard nog steeds zijn fout. Maar bij "doorgeschoten" denk ik toch aan "vier wielen buiten de baan" en eigenlijk gewoon "rechtdoor, meters" (Hamilton Baku '21, dat was doorschieten). Op het droge had hij waarschijnlijk zelfs de bocht nog gehaald, maar op deze natte baan kon je ook bij een kleine lockup beter eieren voor je geld kiezen en wielen recht zetten, remmen, en dan pas de bocht nemen. Op het droge kun je toch wat makkelijker insturen (op iets meer snelheid) en een beetje wijd gaan. Op het nat kom je buiten de racelijn en heb je geen idee wat er gebeurt.
Volgens mij was George de enige top 5 rijder zonder fout.
Heb jii Russell gezien dan? Ik niet namelijk. En het foutje van Verstappen op zichzelf was, deze drukke race, niet replay waardig. Als Russell zo'n foutje gemaakt had (/heeft) zou het niet zijn uitgezonden. Het was bij Verstappen alleen interessant omdat het of een top 3 auto was of een plekje kosten.
En Albon hebben we ook niet gezien, en had ook een top 5 finish. En Tsunoda was ook foutloos, de pitmuur dan weer niet (hele race voor Albon rijden totdat team de pitstops naar inters verklote).

En de Haas-en heb ik ook geen foutje zien maken in de uitzending. Super goed gereden dus door beide coureurs? Nouja, behalve dan dat ik op Verstappens onboard er eentje achterstevoren in het gras zag staan (ergens in het korte stukje op slicks meen ik, voor de voorlaatste bocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Henri. schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Mooi??
Vind het vooral opdringerig :X
Hadjar is blijkbaar een dikke fan van Hamilton. Kan dus zijn dat er ergens een band is ontstaan tussen Hamilton (+ familie) en Hadjar.
Maar gezien Hadjar nog super blij was dat hij Hamilton een hand had gegeven toen ze die "intro" video hebben opgenomen, bij de Bahrein test, lijkt het mij sterk dat die twee intussen "thuis bij elkaar over de vloer komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:01
RobertMe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Hadjar is blijkbaar een dikke fan van Hamilton. Kan dus zijn dat er ergens een band is ontstaan tussen Hamilton (+ familie) en Hadjar.
Maar gezien Hadjar nog super blij was dat hij Hamilton een hand had gegeven toen ze die "intro" video hebben opgenomen, bij de Bahrein test, lijkt het mij sterk dat die twee intussen "thuis bij elkaar over de vloer komen".
Hadjar had "vroeger" ook een selfie met Hamilton gemaakt.
Hij had voor de race, dezelfde selfie met Lewis herhaalt.
Dus er zit zeker wel een band tussen hun, maar voor zover ik weet niet meer dan een "fan"

(Op Twitter van Hadjar staat die selfie wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
hoevenpe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Max heeft nooit kunnen winnen, daarvoor was de McLaren gewoon te goed. Alleen een grote fout van Norris had het Wilhelmus kunnen laten klinken.

Onder normale omstandigheden is NOR-PIA-VER de podcast samenstelling.
To Barcelona zowieso.

Al kan NOR en PIA nog wisselen per race. Vandaag ook uit de wind gehouden door teamorders (bizar dat ze dat in de eerste race al doen zeg)

Ook vandaag maakte NOR een paar kapitale fouten. VER was net iets te ver weg om het echt af te straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:21:
Ook vandaag maakte NOR een paar kapitale fouten. VER was net iets te ver weg om het echt af te straffen.
Welk "paar"? Uiteraard dat ene moment buiten de baan (toen het begon te regenen en Piastri er nog veel verder af ging + de volgende bocht vast kwam te staan). Maar meer kan ik mij er niet herinneren.

Edit:
Serieuze vraag overigens :P. Want Norris zei dit zelf ook zijn interviews. Dat hij meerdere / paar foutjes had gemaakt. Maar ik kom serieus niet verder dan dat ene moment en vroeg mij al af wat dan nog meer.

[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 20:54
Amaze86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Zo is het, maar van een 7 voudig WK F1 verwacht je veel mee bij Ferrari. Nu zit die ermee te prutsen als een rookie niet normaal. Neem dat stuur mee naar huis en oefen al die knopjes uit je hoofd.

Alleen hij is vergeten dat kampioenen voor hem Alonso, Vettel geen kampioen werden tijdens hun Ferrari tijdperk. Er heerst een grote vloek die alleen MAX zal verbreken :)
Net zoals het Rossi niet lukte bij Ducatie en Marquez wel :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
RobertMe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Welk "paar"? Uiteraard dat ene moment buiten de baan (toen het begon te regenen en Piastri er nog veel verder af ging + de volgende bocht vast kwam te staan). Maar meer kan ik mij er niet herinneren.

Edit:
Serieuze vraag overigens :P. Want Norris zei dit zelf ook zijn interviews. Dat hij meerdere / paar foutjes had gemaakt. Maar ik kom serieus niet verder dan dat ene moment en vroeg mij al af wat dan nog meer.
In de laatste paar ronden ook nog een grote fout waardoor hij Verstappen ineens vol in zijn gearbox had.
In de eerste paar ronden waardoor PIA ineens in een halve ronde 2,5 seconde goedmaakte. Dat je het gemist hebt kan wel, want het zat niet in de uitzending. Alleen de commentatoren viel het ook op en hadden het er bij de verslaglegging wel over.

Hij was niet goed vandaag. Maar als je veruit de beste auto hebt valt dat natuurlijk minder op.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe de auto's droog in race trim omgaan met de banden... Als de drop-off van Max z'n eerste stint tov. McLaren iets zegt dan wordt het een erg saai seizoen. Maar goed de inter blijft toch een heel andere band dan een slick, dus misschien vanwege het pushen dat die ineens helemaal aan gort was. Hij bleef wel uitlopen op Russell dus RBR heeft zeker niet de slechtste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:48

alienfruit

the alien you never expected

Leuke race, het lijkt er inderdaad op dat McLaren de beste auto heeft. Maar RBR ziet er niet belabberd uit. Hopelijk kunnen ze hun problemen oplossen of valt McLaren een beetje door de mand in Spanje. We zullen het zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19
De Ferrari teamradio was wel weer 1 van de hoogtepunten van de race Komt vast door het water :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/a-very-ferrari-australian-grand-prix-v0-qr8f32u5qzoe1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=480503b46253f934112afaaa8dc9d6ea1989781b

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 17-03-2025 07:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lynx
Onbegrijpelijk dat jaar op jaar die engineers mogen blijven zitten 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
Lynx schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:47:
Dit inderdaad.

Race 1, en Leclerc slaagt er nu al niet in om z'n frustratie over de conversaties voor zich te houden.

Ook bij de conversaties van Hamilton druipt het ongemak er vanaf. Totaal geen chemie, of enig begrip bij de engineer over wat Hamilton bedoelt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:45:
De Ferrari teamradio was wel weer 1 van de hoogtepunten van de race Komt vast door het water :)
[Afbeelding]
Waarom is de tekst "main tyre to cool down is front left" voor Leclerc "too much information" ?
Dat lijkt me nuttige informatie en redelijk kort en bondig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Exocet schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Waarom is de tekst "main tyre to cool down is front left" voor Leclerc "too much information" ?
Wij horen niet alles. Kan zijn dat het de 5de x was dat de engineer met die melding kwam.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Die melding kwam toen ze de achterliggers aan het inhalen waren. Dat Piastri dus geen de dood of de gladiolen actie gaat uithalen terwijl Norris op dat moment net iemand aan het inhalen is. Toen ze er voorbij waren was het gewoon weer racen zoals vanouds.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:40

BM

Moderator Spielerij
Bezulba schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Wij horen niet alles. Kan zijn dat het de 5de x was dat de engineer met die melding kwam.
Daarbij hoop ik een beetje dat de coureurs zelf ook wel snappen dat op een circuit dat rechtsom gaat, de linkerband de meeste load te verduren krijgt. Maar waarschijnlijk was het inderdaad 1 boordradio die we hoorden, en vele die we niet te horen kregen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:28
Ze leren daar ook niks, zullen vast wel een mooi contract hebben.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Het zijn Italianen... als je er zelf een keer mee hebt moeten werken (zakelijk), dan snap je precies waar HAM en LEC tegen aan lopen :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:35

sjaool

Every life should have 9 cats

JB schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:38:
Het zijn Italianen... als je er zelf een keer mee hebt moeten werken (zakelijk), dan snap je precies waar HAM en LEC tegen aan lopen :D
Ik vraag mij af hoe het zat toen Schumacher zijn kampioenschappen haalde. Hadden ze toen ook Italiaanse race engineers? Dat zou namelijk een heleboel verklaren. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:06:
[...]

Omdat het gezien de baan het meest logisch is dat de band linksvoor oververhit en Leclerc dat dus zelf ook begrijpt.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 27-05 21:33
Het was weer een leuke race. Heerlijk als er een bak water over het circuit gegooid word.
De boordradio van Ferrari was weer top 😂

If Titanic had a Ferrari engineer as Captain
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP3LjRmOKLOz7rc0WVkN-RMWoi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKNZDyahrWQEWd5nRt2Afl1v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:44:
[...]

Ik vraag mij af hoe het zat toen Schumacher zijn kampioenschappen haalde. Hadden ze toen ook Italiaanse race engineers? Dat zou namelijk een heleboel verklaren. :+
Was Andrea Stella niet de race engineer van Schumacher bij Ferrari? Of is die pas later race engineer geworden? En ja, Stella is een Italiaan ;)

En bij Schumacher zaten er natuurlijk meer "niet Italianen". Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne. Nu is de enige bekende "niet Italiaan" Fred Vasseur.

Edit:
Volgens Wikipedia was Stella van 2002 t/m 2008 performance engineer, eerst van Schumacher en daarna Raikkonen. 2009 t/m 2014 was die vervolgens race engineer, van Raikkonen en Alonso.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 17-03-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ze hebben ook nul-komma-nul overtuiging in hun stem. Er klinkt altijd een onzekerheid in hun stem.
Dat wil je gewoon echt niet als je op dit niveau aan het rijden bent. Je wilt toch niet je coureur frustreren hiermee en of het idee geven dat ze ze ook allemaal niet weten? Het is zoals je zegt onbegrijpelijk

Je hebt gewoon 1 taak (@Robertme corrigeer me maar) ;) ; overtuigend, kort en bondig communiceren!

Wel vermakelijk :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ferrari is een gewillig même slachtoffer. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF-XQAYHmisjD_3gppi5c8DlThk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dwKt7JqHZURvV29p2Gi3xgej.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Plint schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Ze hebben ook nul-komma-nul overtuiging in hun stem. Er klinkt altijd een onzekerheid in hun stem.
Dat wil je gewoon echt niet als je op dit niveau aan het rijden bent. Je wilt toch niet je coureur frustreren hiermee en of het idee geven dat ze ze ook allemaal niet weten? Het is zoals je zegt onbegrijpelijk

Je hebt gewoon 1 taak (@Robertme corrigeer me maar) ;) ; overtuigend, kort en bondig communiceren!

Wel vermakelijk :D
Je ziet het wel bij meer engineers. Ook die van Lando... terwijl Lando duidelijk een strakkere hand nodig heeft. Maar goed, ze zullen wel andere kwaliteiten hebben die wij niet zien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Was Andrea Stella niet de race engineer van Schumacher bij Ferrari? Of is die pas later race engineer geworden? En ja, Stella is een Italiaan ;)

En bij Schumacher zaten er natuurlijk meer "niet Italianen". Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne. Nu is de enige bekende "niet Italiaan" Fred Vasseur.

Edit:
Volgens Wikipedia was Stella van 2002 t/m 2008 performance engineer, eerst van Schumacher en daarna Raikkonen. 2009 t/m 2014 was die vervolgens race engineer, van Raikkonen en Alonso.
Klopt, daarom vroeg ik mij af of de race engineers toen ook niet-Italianen waren. Een compleet Italiaans team lijkt vragen om chaos. :+

Ik lees net dat Chris Dyer (Australisch) de race-engineer bij Ferrari was (van 2003-2011).

https://www.thescuderia.net/guidechamp.shtml

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:00
Chocoball schreef op maandag 17 maart 2025 @ 07:45:
[Afbeelding]
De leukste hadden ze eigenlijk al in de FP's.

Lewis: "I am struggling to change direction"

Adami : "Have you tried steering. Question?"

Als ze slim zijn, Adami en Bozzi omruilen. Bozzi blijft veel rustiger op dit moment, Adami kakelt als een kip zonder kop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Erazzzer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:02:
Ik heb het gevoel dat het helemaal onder de radar is gebleven, maar wat een race van Antonelli! Alle rookies eruit, 1tje die laatste werd en dan King Antonelli die als een baas door deze omstandigheden heen scheurde naar voren toe.
was toch geweldig, en ook Hulk een bizondere prestatie. Man wat gaat dit seizoen gaaf worden. Al is het voorin, middenveld .. overal is wel wat te zien.
Deze race had alles; onvoorspelbaar weer, rookies die te veel vragen/willen, zelfs een Alonso die pech had (lag er nu wat debree op de baan?)
Lewis komt er vast wel, is wennen en de flow vinden. Tuurlijk kan die gast racen, maar er is meer dan dat alleen nodig voor een top prestatie.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

himlims_ schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Deze race had alles; onvoorspelbaar weer, rookies die te veel vragen/willen, zelfs een Alonso die pech had (lag er nu wat debree op de baan?)
Bedoel je debris?

Of misschien De Vries? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:32
sjaool schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:26:
Ferrari is een gewillig même slachtoffer. :+

[Afbeelding]
Ik dacht dat Ferrari van het badkuip-design was afgestapt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Fauna schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Ik dacht dat Ferrari van het badkuip-design was afgestapt? :+
Mischien moet ze eens een stop ontwikkelen voor Charles zodat hij die eruit kan trekken als dat ding volloopt. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:43

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb weer genoten het was een spannende race die alles had wat F1 nodig heeft.
Jammer dat er zoveel rondes achter de safety-car waren maar dat is de keerzijde van regen.
Het andere nadeel is dat verschillen tussen de auto's zo minder zichtbaar zijn

Ik denk wel dat de omstandigheden voordelig waren voor Verstappen en Redbull en het gat naar McLaren groter is dan het nu lijkt. Waar Mercedes en Ferrari staan is me nog niet helemaal duidelijk maar het zou me niet verbazen als RBR de vierde auto heeft. Eerlijk gezegd vind ik het niet erg. Ik heb liever dat Verstappen tot het randje moet gaan om er nog nét een tweede plek uit te slepen (zoals dit weekend) dan dat hij de hele race voorop rijdt.

Dat geeft me wel de vrees dat Lawson voorlopig veroordeeld is tot het middenveld en het team (inclusief Verstappen) niet veel zal helpen. De druk op hem als 2e RBR zal ook wel weer enorm zijn. Ik hoop voor hem dat RBR dit jaar als training voor volgend jaar ziet en Lawson uit de wind houden.
Bemoedigend detail: de snelste ronde van Lawson was (marginaal) sneller dan de snelste ronde van Verstappen.

Ferrari was weer Ferrari en gooit de wedstrijd weg met strategische beslissingen. Ik heb wel eens het gevoel dat het team last heeft van 'decide by committee' waarbij iedere beslissing naar het hoofdkwartier in Italie gestuurd wordt waar dan 20 'stakeholders' samen beslissen of ze deze ronde gaan pitten. Ze maken niet eens zo'n gekke keuzes maar ze reageren te traag. Het knullige Engels laat het erger lijken dan het is.

De boordradio van Hamilton schept niet veel vertrouwen, hij komt over als een oude stugge man. Van de andere kant is hij uiteindelijk 3 sec achter LeClerc geëindigd en er was een moment dat hij de wedstrijd had kunnen winnen. Het kan erger. Hamilton staat bekend als goed regenrijder dus ook voor hem is moeilijk te zeggen hoe hij er nu echt voor staat. Was dit een moeilijke start of juist een gelukkig toeval?

Als het strategisch net wat anders was uitgepakt met pitstops waren beide Ferrari's in de top-5 geeindigd, dus ik denk dat het team er beter voor staat dan de punten zien. Ferrari is echt niet langzamer dan Sauber.

Mercedes heeft met Antonelli z'n eigen mysterie. Ik snap steeds beter dat hij met Verstappen wordt vergeleken. Deze race overleven is meer dan beginnersgeluk kan verklaren. Het gedoe bij Ferrari heeft hem misschien wat extra punten opgeleverd maar dat doet er niks aan af dat hij het heeft uitgereden. Om diezelfde reden wil ik hem ook nog niet vergelijken met z'n voorganger Hamilton.

De prestaties van Williams doen me goed, die auto lijkt echt beter dan de afgelopen jaren. Ook hier is de caveat dat de auto zelf minder belangrijk is in de regen. Gevoelsmatig heeft dat team de wind in de rug en is iedereen daar gemotiveerd en gelukkig, ambitieus maar bescheiden. Beide coureurs zijn imho goed genoeg om alles uit die auto te halen zonder al te veel crashes (ok, dit is heel speculatief na één race waarin Sainz weldegelijk is uitgevallen). Dat is niet alleen financieel gunstig maar ook mentaal.

Over Aston Martin kan ik niet veel meer zeggen dan complimenten aan Stroll. Het is misschien meer ervaring dan talent dat hij de race heeft uitgereden maar Alonso heeft meer van beide en die is wel uitgevallen. 8 punten is echt prima. Goed gedaan Stroll.

Zo ook veel complimenten aan Hulkenberg, die met deze ene race genoeg punten heeft binnengehaald om Sauber een goed seizoen te geven, nou ja, relatief gezien dan. Meer punten dan Ferrari scoren klinkt beter dan het is. Die kunnen nu met een gerust hart al hun energie op 2026 richten. Ik hoop dat de invloed van Audi snel zichtbaar wordt.

Alpine lijkt steeds verder weg te zakken. Wat mij betreft is het een mislukt experiment en moet Renault kiezen tussen investeren of verkopen. Dit is geen goede reclame.

Haas mag trots zijn beide auto's zijn gefinisht, want veel meer om trots op te zijn is er niet. Bearman was wel veel langzamer dan de rest maar hij heeft geen dure crash veroorzaakt. Dat getuigt niet alleen van stuurmanskunst maar ook van zelfbeheersing. Als je dan toch 0 punten haalt dan beter zo dan met een dure crash omdat je als rookie jezelf wil bewijzen.

Dan blijven Racing Bulls over en ik kan niet anders zeggen dan dat het tegenvalt. Tsunoda was best goed gekwalificeerd maar heeft dat niet in punten weten te vertalen.

PS. Er wordt wel eens gezegd dat het een vloek is om de teamgenoot van Verstappen te zijn. Van de andere kant hebben Albon, Gasly, Tsunoda en Sainz allemaal een carriere weten op te bouwen na Verstappen. Alleen Ricciardo rijdt niet meer in F1 maar hij is ook veruit de oudste van het stel en oud genoeg om met F1-pensioen te gaan.
edit Ik besef opeens dat ik Perez ben vergeten. IMHO past hij niet in dit rijtje omdat hij geen rookie was en niet is weggestuurd omdat Verstappen te goed was. Sterker nog, Perez is teruggehaald van pensioen en heeft juist dankzij Verstappen nog een tijd door kunnen rijden ondanks zeer teleurstellende prestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 17-03-2025 12:49 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als bassist Chris Squire van de progrock reuzen van Yes nog had geleefd, dan had hij Leclerc's Ferrari wel willen hebben.

Zijn bijnaam was "The Fish" omdat hij ellenlang aan het badderen was ;) . Hier is zijn solo bijdrage aan de beroemde LP Fragile, waar ieder lid een liedje mocht inrichten zoals ze het wilden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:56:

PS. Er wordt wel eens gezegd dat het een vloek is om de teamgenoot van Verstappen te zijn. Van de andere kant hebben Albon, Gasly, Tsunoda en Sainz allemaal een carriere weten op te bouwen na Verstappen. Alleen Ricciardo rijdt niet meer in F1 maar hij is ook veruit de oudste van het stel en oud genoeg om met F1-pensioen te gaan.
zolang ze best of de top zijn (in dit geval gewoon 8e worden minimaal. de laatste van mclaren, rbr, mercedes en ferrari) is er nog niet heel veel aan de hand. maar als je zoals Perez regelmatig gewoon niet eens meer in de top10 kan komen is het gewoon klaar.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@CAPSLOCK2000 mooie samenvatting!

Vooral Hulk vond ik erg sterk.Je moet er maar net staan, op juiste moment .. kwartje viel deze keer juiste kant oop.

En Breaman wat jij ook schrijft (hij was duidelijk paar maatjes te groot voor zijn oude teamgenoot mike schumacher - maar niet de juiste achternaam om al eerder in F1 in te stappen) hopelijk kan hij het laten zien.

de Mclarens gingen als een raket, ookal is het de eerste race, gedoe om team-orders is er al weer :+ (Laat die piastri eens norris voorbij gaan ... hij komt op mij vaak erg zeker en adequaat over; iets wat bij norris na jaren nog niet aanwezig lijkt te zijn

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 02:22
himlims_ schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:04:
@CAPSLOCK2000 mooie samenvatting!

de Mclarens gingen als een raket, ookal is het de eerste race, gedoe om team-orders is er al weer :+ (Laat die piastri eens norris voorbij gaan ... hij komt op mij vaak erg zeker en adequaat over; iets wat bij norris na jaren nog niet aanwezig lijkt te zijn
Piastri moet "gewoon" voor Norris kwalificeren.

Ik zie Norris niet als een kwalificatiebeest. Hij heeft Piastri behoorlijk hard verslagen de afgelopen jaren, maar daarvoor bij Sainz bijvoorbeeld niet met zulke harde cijfers.
NOR is niet zoals LEC veel sneller over 1 ronde dan zijn teamgenoot (HAM gaat het daar moeilijk mee krijgen).

Normaal maakt het voor de meeste races niet zoveel uit als je in de race maar sneller bent en een betere racer. Maar als je met 2 auto's kan strijden om het kampioenschap maak je het jezelf wel een heel stuk moeilijker als je bijna elke race achter je teamgenoot start.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Naar mijn mening wordt er veel te veel gemaakt van de team orders van McLaren.
Ik heb het niet teruggekeken, maar in mijn beleving waren die passend bij de situatie op de baan.

Als ik het me goed herinner zaten ze namelijk vlak achter wat backmarkers en met name Liam Lawson. Die reed wel achteraan maar hij had de McLarens flink kunnen ophouden. Hij had niks te verliezen dus RBR had hem kunnen opdragen om de McLarens bruut te blokkeren. Daarbij was het weer een landmijn die ieder ogenblik kon ontploffen.
In mijn ogen was het daarom logisch dat McLaren eerst Liam Lawson wilde inhalen. Als ze direct onderling waren gaan vechten hadden ze hun banden kapot gereden en waren ze de backmarkers misschien niet voorbij gekomen terwijl Verstappen geen strobreed in de weg zou zijn gelegd.
Gezien het weer kon de race op ieder moment (effectief) worden beeindigd (ivm aquaplaning).

Nadat ze Lawson voorbij waren mochten ze vrijwel direct racen. Toen was Piastri wel teruggevallen maar als ze het hele stuk hadden gevochten waren ze Lawson misschien niet voorbij gekomen of waren hun banden verder versleten.

Ik denk just dat het een fout was om ze te laten racen onder deze omstandigheden en dat McLaren blij mag zijn dat ze niet met twee auto's in het grind zijn geeindigd met Verstappen op het hoogste podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik heb weer genoten het was een spannende race die alles had wat F1 nodig heeft.
Jammer dat er zoveel rondes achter de safety-car waren maar dat is de keerzijde van regen.
Het andere nadeel is dat verschillen tussen de auto's zo minder zichtbaar zijn

Ik denk wel dat de omstandigheden voordelig waren voor Verstappen en Redbull en het gat naar McLaren groter is dan het nu lijkt. Waar Mercedes en Ferrari staan is me nog niet helemaal duidelijk maar het zou me niet verbazen als RBR de vierde auto heeft. Eerlijk gezegd vind ik het niet erg. Ik heb liever dat Verstappen tot het randje moet gaan om er nog nét een tweede plek uit te slepen (zoals dit weekend) dan dat hij de hele race voorop rijdt.

Dat geeft me wel de vrees dat Lawson voorlopig veroordeeld is tot het middenveld en het team (inclusief Verstappen) niet veel zal helpen. De druk op hem als 2e RBR zal ook wel weer enorm zijn. Ik hoop voor hem dat RBR dit jaar als training voor volgend jaar ziet en Lawson uit de wind houden.
Bemoedigend detail: de snelste ronde van Lawson was (marginaal) sneller dan de snelste ronde van Verstappen.

Ferrari was weer Ferrari en gooit de wedstrijd weg met strategische beslissingen. Ik heb wel eens het gevoel dat het team last heeft van 'decide by committee' waarbij iedere beslissing naar het hoofdkwartier in Italie gestuurd wordt waar dan 20 'stakeholders' samen beslissen of ze deze ronde gaan pitten. Ze maken niet eens zo'n gekke keuzes maar ze reageren te traag. Het knullige Engels laat het erger lijken dan het is.

De boordradio van Hamilton schept niet veel vertrouwen, hij komt over als een oude stugge man. Van de andere kant is hij uiteindelijk 3 sec achter LeClerc geëindigd en er was een moment dat hij de wedstrijd had kunnen winnen. Het kan erger. Hamilton staat bekend als goed regenrijder dus ook voor hem is moeilijk te zeggen hoe hij er nu echt voor staat. Was dit een moeilijke start of juist een gelukkig toeval?

Als het strategisch net wat anders was uitgepakt met pitstops waren beide Ferrari's in de top-5 geeindigd, dus ik denk dat het team er beter voor staat dan de punten zien. Ferrari is echt niet langzamer dan Sauber.

Mercedes heeft met Antonelli z'n eigen mysterie. Ik snap steeds beter dat hij met Verstappen wordt vergeleken. Deze race overleven is meer dan beginnersgeluk kan verklaren. Het gedoe bij Ferrari heeft hem misschien wat extra punten opgeleverd maar dat doet er niks aan af dat hij het heeft uitgereden. Om diezelfde reden wil ik hem ook nog niet vergelijken met z'n voorganger Hamilton.

De prestaties van Williams doen me goed, die auto lijkt echt beter dan de afgelopen jaren. Ook hier is de caveat dat de auto zelf minder belangrijk is in de regen. Gevoelsmatig heeft dat team de wind in de rug en is iedereen daar gemotiveerd en gelukkig, ambitieus maar bescheiden. Beide coureurs zijn imho goed genoeg om alles uit die auto te halen zonder al te veel crashes (ok, dit is heel speculatief na één race waarin Sainz weldegelijk is uitgevallen). Dat is niet alleen financieel gunstig maar ook mentaal.

Over Aston Martin kan ik niet veel meer zeggen dan complimenten aan Stroll. Het is misschien meer ervaring dan talent dat hij de race heeft uitgereden maar Alonso heeft meer van beide en die is wel uitgevallen. 8 punten is echt prima. Goed gedaan Stroll.

Zo ook veel complimenten aan Hulkenberg, die met deze ene race genoeg punten heeft binnengehaald om Sauber een goed seizoen te geven, nou ja, relatief gezien dan. Meer punten dan Ferrari scoren klinkt beter dan het is. Die kunnen nu met een gerust hart al hun energie op 2026 richten. Ik hoop dat de invloed van Audi snel zichtbaar wordt.

Alpine steeds verder weg te zakken. Wat mij betreft is het een mislukt experiment en moet Renault kiezen tussen investeren of verkopen. Dit is geen goede reclame.

Haas mag trots zijn beide auto's zijn gefinisht, want veel meer om trots op te zijn is er niet. Bearman was wel veel langzamer dan de rest maar hij heeft geen dure crash veroorzaakt. Dat getuigt niet alleen van stuurmanskunst maar ook van zelfbeheersing. Als je dan toch 0 punten haalt dan beter zo dan met een dure crash omdat je als rookie jezelf wil bewijzen.

Dan blijven Racing Bulls over en ik kan niet anders zeggen dan dat het tegenvalt. Tsunoda was best goed gekwalificeerd maar heeft dat niet in punten weten te vertalen.

Toen ik Max rondenlang tegen de 2 McLarens zag vechten, dacht ik "Verstappen kan het wederom weer alleen op gaan knappen".

Ik hoop dat Lawson snel zijn draai vindt, al ben ik stiekem meer een fan van Tsunoda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:37

Mach

[END]Avengers

gambieter schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:58:
Als bassist Chris Squire van de progrock reuzen van Yes nog had geleefd, dan had hij Leclerc's Ferrari wel willen hebben.

Zijn bijnaam was "The Fish" omdat hij ellenlang aan het badderen was ;) . Hier is zijn solo bijdrage aan de beroemde LP Fragile, waar ieder lid een liedje mocht inrichten zoals ze het wilden.
[YouTube: The Fish (Schindleria Praematurus) (2008 Remaster)]
Gold/Geldt dat ook niet voor Fish, thans singer/songwriter in ruste, vroeguh frontman van Marillion ?

Volgens zijn wiki inderdaad wel

Wikipedia: Fish (zanger)

[ Voor 8% gewijzigd door Mach op 17-03-2025 12:40 ]

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Het hoge aantal ronden achter ee SC kwam niet door de regen. Dat kwam door het circuit / marshalls. In Monaco staat de baan vol met grote kranen die snel een wagen wegtakelen. Hier leek het wel alsof eerst het lokale autobedrijf met takelwagen gebeld moest worden. Het duurde soms al lange tijd voordat er uberhaupt een takelwagen was gearriveerd. En na de crash van Alonso reed er ineens een lege truck bij T10-T11, waar het hele veld langsdoor moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:42
gambieter schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:58:

[YouTube: The Fish (Schindleria Praematurus) (2008 Remaster)]
Deze vergelijking had ik écht niet verwacht. _O-

Jammer dat ik maar 1 plusje kan geven. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kevlar01 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:33:
Ik hoop dat Lawson snel zijn draai vindt, al ben ik stiekem meer een fan van Tsunoda.
Na de kwalificatie waarin Tsunoda dicht bij Verstappen kwam had ik de hoop dat Racing Bulls dit jaar sterk genoeg is om Tsunoda een echte kans te geven. Ik geloof het niet echt, maar hoop het wel.
Ik zie Tsunoda niet echt als teamleider maar naast Verstappen zal vrijwel iedereen schraal afsteken. Dan kun je misschien beter de nummer 1 zijn van een minder goed team. (Ricciardo leek er ook zo over te denken).

Ik heb wel eens gefantaseerd dat Racing Bulls opeens de betere auto heeft en Verstappen dan naar dat team toe gewisseld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:31:
Als ik het me goed herinner zaten ze namelijk vlak achter wat backmarkers en met name Liam Lawson. Die reed wel achteraan maar hij had de McLarens flink kunnen ophouden. Hij had niks te verliezen dus RBR had hem kunnen opdragen om de McLarens bruut te blokkeren. Daarbij was het weer een landmijn die ieder ogenblik kon ontploffen.
In mijn ogen was het daarom logisch dat McLaren eerst Liam Lawson wilde inhalen.
3 blauwe vlaggen en Lawson moet aan de kant zijn en krijgt anders een penalty. Dat hij actief zou gaan blokkeren is nogal onzinnig, want dat is in mijn herinnering nog nooit echt gebeurt. Alleen zo nu en dan dat je het vermoeden zou kunnen hebben in Monaco. Maar dat is Monaco waar aan de kant gaan sowieso lastig is. Terwijl de manier hoe jij het nu schrijft je eerder lijkt te doelen op dat Lawson op zijn spiegels zou gaan rijden en als de McLarens links er langs willen hij ook snel naar links gaat en het gat dicht gooit. Als in: datgene wat Perez deed in Abu Dhabi, alleen ging dat om positie, en waren er geen blauwe vlaggen. Of nouja, Hamilton had zijn pitstop gemaakt en Perez niet. Virtueel reed Hamilton ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:53:
[...]

Het hoge aantal ronden achter ee SC kwam niet door de regen. Dat kwam door het circuit / marshalls. In Monaco staat de baan vol met grote kranen die snel een wagen wegtakelen. Hier leek het wel alsof eerst het lokale autobedrijf met takelwagen gebeld moest worden. Het duurde soms al lange tijd voordat er uberhaupt een takelwagen was gearriveerd. En na de crash van Alonso reed er ineens een lege truck bij T10-T11, waar het hele veld langsdoor moest.
Ach, problemen hebben zelden één simpele reden. Als het niet geregend had waren er minder crashes geweest en was het probleem minder groot. Dat neemt niet weg dat je helemaal gelijk hebt dat ze wel wat meer takelwagens hadden mogen klaarzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Ach, problemen hebben zelden één simpele reden.
Nouja, het geklaag in dit topic elke keer dat er regen dreigt zegt wat anders. Dan gaat iedereen er vanuit dat er meteen een SC of rode vlag komt voor de regen. Die vervolgens ook nog eens te lang duurt volgens hun.

Terwijl de afgelopen twee races in de regen is aangetoond dat ze ze prima laten racen in de regen. Gisteren alleen de SC na de crashes, die ook in het droge een SC hadden opgeleverd (alleen was de regen uiteraard medeoorzaak van de crash). En in Brazilië hebben ze ook re hele race gereden in de regen. Alleen toen het (extreem) hard regende kwam er een SC. Waarna een crash (onder SC! op een baan waar aquaplaning elk moment kon gebeuren) pas voor een rode vlag zorgde.

Ergo: gisteren was er geen lange SC door de regen "waarbij de baan alweer droog was bij einde SC". De SC was er zo lang als nodig was voor het opruimen na de crash. En nadat alle sectoren een "track clear" gaven was het ook dezelfde of ronde erna "lapped cars may overtake" en ronde daarna "ending".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:58:
3 blauwe vlaggen en Lawson moet aan de kant zijn en krijgt anders een penalty. Dat hij actief zou gaan blokkeren is nogal onzinnig, want dat is in mijn herinnering nog nooit echt gebeurt.
Er zit een groot gat tussen zo snel mogelijk aan de kant gaan op een gunstig moment of marginaal voldoen aan de regels. Zo extreem als Perez hoeft niet eens, in de regen ligt de snelheid toch al een stuk lager en zijn de verliezen dus groter daarbij zijn er minder plekken waar je kan inhalen/voor laten gaan.

We hebben vaak genoeg gezien dat Racing Bulls (of hoe ze ook heetten) pas op het laatste moment aan de kant gingen als Hamilton achterop kwam terwijl voor Verstappen zo ongeveer de rode loper werd uitgelegd. Over het algemeen zonder dat er ook maar een woord over gezegd wordt op de teamradio. Ik weet niet of dat opzet is of meer een subtiel psychologisch effect maar imho is het wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:11:
[...]

Er zit een groot gat tussen zo snel mogelijk aan de kant gaan op een gunstig moment of marginaal voldoen aan de regels. Zo extreem als Perez hoeft niet eens, in de regen ligt de snelheid toch al een stuk lager en zijn de verliezen dus groter daarbij zijn er minder plekken waar je kan inhalen/voor laten gaan.
Het aantal plekken waarop ingehaald kan worden maakt natuurlijk niet uit. 3 blauwe vlaggen is 3 blauwe vlaggen. Ja, dat is dan meteen onhandig voor beiden als het op een rot punt is, maar er moet alsnog aan de kant worden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:09:
Nouja, het geklaag in dit topic elke keer dat er regen dreigt zegt wat anders. Dan gaat iedereen er vanuit dat er meteen een SC of rode vlag komt voor de regen. Die vervolgens ook nog eens te lang duurt volgens hun.
Dat moet je met hun bespreken, niet met mij ;)
Het is vrij normaal dat een natte race meer ongelukken heeft en dus meer rondes achter de SC.
Het klopt dat sommige banen daar beter mee omgaan dan anderen maar in Australie hebben ze nu eenmaal weinig ervaring met regen.
En in Brazilië hebben ze ook re hele race gereden in de regen. Alleen toen het (extreem) hard regende kwam er een SC.
Dat is inderdaad het grote tegenvoorbeeld. In Brazilie hebben ze veel ervaring met regen en is de baan er op gebouwd. Als ze op de heuvelachtige baan van Brazilie al last hebben van aquaplaning dan zal het op zo'n vlakke parkeerplaats ook lastig zijn.
Ergo: gisteren was er geen lange SC door de regen "waarbij de baan alweer droog was bij einde SC". De SC was er zo lang als nodig was voor het opruimen na de crash. En nadat alle sectoren een "track clear" gaven was het ook dezelfde of ronde erna "lapped cars may overtake" en ronde daarna "ending".
Tja, ik vind het een beetje een semantische discussie. Als ze allemaal thuis waren gebleven was er niet één safety car geweest. Het is dus de schuld van de coureurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

basvn schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:02:
[...]

zolang ze best of de top zijn (in dit geval gewoon 8e worden minimaal. de laatste van mclaren, rbr, mercedes en ferrari) is er nog niet heel veel aan de hand. maar als je zoals Perez regelmatig gewoon niet eens meer in de top10 kan komen is het gewoon klaar.
Wat wel mooi is dat er verschrikkelijk veel van de coureurs die nu nog rijden uit de stal van Red Bull komen. Daar mag de F1 heel blij mee zijn. Of eigenlijk is het een stukje armoede dat de rest van de teams er minder goed in slagen om talent te scouten. Het lijkt er wel op dat er nu een nieuwe generatie komt die wel wat potjes kan breken. Als daar nog twee wereldkampioenen uit voort komen dan is dat natuurlijk een mooie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mach schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:39:
Gold/Geldt dat ook niet voor Fish, thans singer/songwriter in ruste, vroeguh frontman van Marillion ?

Volgens zijn wiki inderdaad wel

Wikipedia: Fish (zanger)
_o- . Ik ben geen Marillion fan, dus daar had ik niet gelijk aan gedacht :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens Vasseur mag de teamradio een tandje beter maar is het verder geen issue.
"It was the first race, the first time that we have to communicate between the pit wall and the car, and we can do a better job and know each other more," Vasseur said. "For sure it was not a clean one at all, the strategy was difficult and we need to find a better way to communicate between the car and the pit wall but we will learn from Race 1 and it is not an issue".
https://www.espn.com/f1/s...calls-better-fred-vasseur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adcyIXdXQqXHkw3o_ol0oqjycwo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/euSDMHOUrKLp812ZulM0CU7j.jpg?f=user_large

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond het echt een prima race en een mooi begin van het seizoen. Dat ervaren rotten als Sainz en Alonso eraf vliegen, terwijl een rookie als Antonelli de auto uit de muur houdt EN op een mooie positie finisht, is echt knap. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten op de volgende, op naar China :)

Ik denk dat de regen een beetje vertekende. RBR zag er redelijk uit, "best of the rest" na McLaren, maar zonder regen zouden Ferrari en Mercedes zomaar sneller kunnen zijn. Ferrari was weer lekker aan het Ferrariën, dus die zouden er een volgende keer sowieso beter bij moeten zitten. Mercedes kan ik nog niet zo peilen, maar die waren deze race ook best sterk. Russell is geen pannenkoek in de regen volgens mij en Antonelli heeft me echt positief verrast. Ik ben benieuwd nar China, kijken hoe de verhoudingen daar liggen. Ben er bang voor, want er is dan niks meer te compenseren met regen-skills, als het een rechttoe-rechtaan droge race is.
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Tja, ik vind het een beetje een semantische discussie. Als ze allemaal thuis waren gebleven was er niet één safety car geweest. Het is dus de schuld van de coureurs.
Het wordt inderdaad een beetje een vervelende discussie zo. Jullie hebben allebei gelijk: de SC kwam niet door de regen, maar door de ongelukken, maar die ongelukken kwamen door de regen, dus indirect was die SC wel veroorzaakt door het feit dat het regende, anders spinden mensen niet zo makkelijk (n.b. in de opwarmronde) van de baan. Ergo: de vele ronden achter de SC hebben we degelijk een verband met de regen.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 17-03-2025 13:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:49:

Ik denk dat de regen een beetje vertekende. RBR Max zag er redelijk uit,
Fixed that for you. Lawson was helemaal nergens.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Herko_ter_Horst schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Maar dat lag niet aan de auto, maar aan Lawson, dus de RBR (de auto dus) valt me niet tegen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:43
Herko_ter_Horst schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:54:
[...]

De RBR auto ziet er nog steeds niet uit als een makkelijk te temmen beest, en deze baan is nou net een van de technische lastige tracks is waardoor het extra uitvergroot word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
https://www.nu.nl/formule...trijd-tegen-mini-drs.html

Misschien dat het toch mee gaat vallen met de snelheid van met name McLaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Cartman! schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:27:
https://www.nu.nl/formule...trijd-tegen-mini-drs.html

Misschien dat het toch mee gaat vallen met de snelheid van met name McLaren?
Zijn we al mee bezig in het seizoentopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 09:46
Heb weer een mooie race gezien, niet live gekeken, gewoon om half 10 een keer terug gekeken en tot die tijd social media en nieuws vermijden. Vond de vertraging van 15 minuten bij de start wel wat veel, volgens mij stond er binnen 2 minuten al een kraanwagen en na 5 minuten was de auto van Hadjar weg?

1 ding dat me wel bij bleef was direct aan de start toen ik zag dat het hele veld op inters stond, maar Stroll op fullwets. Terwijl je zelf op de tv ook al wel kon zien dat het geen fullwet condities waren. Als je dan ook nog eens een teamgenoot hebt met meer dan 2 decennia F1 ervaring en hij ook voor inters kiest en jij voor fullwets.... waar gaat dat dan mis in dat koppie...

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 17-03-2025 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Zijn we al mee bezig in het seizoentopic :)
Dacht dat ik daar zat, my bad :X Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FastFred schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:29:
Heb weer een mooie race gezien, niet live gekeken, gewoon om half 10 een keer terug gekeken en tot die tijd social media en nieuws vermijden. Vond de vertraging van 15 minuten bij de start wel wat veel, volgens mij stond er binnen 2 minuten al een kraanwagen en na 5 minuten was de auto van Hadjar weg?
F1 heeft momenteel geen snellere start procedure.

Volgens mij begint de start procedure altijd minimaal bij de 10 minute signal?
Formation lap begint om 15:00, dus een eerdere start tijd dan 15:15 is bijna onmogelijk :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
Er ging gister toch weer van alles mis:
- heel lang klopten de interval tijden niet
- de geweldige pass van Max tijdens de start was gewoon gemist door de regie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
jaapstobbe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:16:
Dit is ook echt elk seizoen het geval. Je zou denken dat ze er van leren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bij de start is het natuurlijk lastig om alles te laten zien en vaak zie je gewoon een breed overzicht bij de start. En de replay zat Verstappen gewoon (meermaals) in (zowel helicopter als onboard).

De actie deed mij wel weer sterk denken aan de eerste keer dat die dat deed. Brazilië 2016 bij Rosberg in de Senna-esses. (En afgelopen seizoen ook bij de start daar buitenom meerdere ingehaald). Terwijl gisteren de onboard terugkijkende die beide formation laps daar helemaal niet rijdt (wellicht wel geprobeerd in laps to the grid?). En vervolgens zonder ook maar een beetje glibberen of wielspin er langsdoor. Terwijl zowel Norris als Piastri aan het malen zijn op de racelijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:01
RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:09:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat het aan de nieuwe wedstrijdleider ligt (Rui Marques).
Alle series die ik heb gevolgd waar hij de wedstrijdleider is, heb ik het gevoel dat hij nogal houdt van "doorpakken".
FastFred schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:29:
Dat is veranderd t.o.v. vorig jaar.
Als er nu een crash is tijdens formatieronde, begint de hele startprocedure opnieuw (10 min) en niet meer naar eigen inzicht dat gedoe van extra formatieronde en kijken of het dan wel op tijd weg is, en anders nog eentje, en nog eentje?

(Dit is aangepast n.a.v. Brazilie met Stroll & Norris)

[ Voor 37% gewijzigd door Ryur op 17-03-2025 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 09:46
RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:22:
De actie deed mij wel weer sterk denken aan de eerste keer dat die dat deed. Brazilië 2016 bij Rosberg in de Senna-esses. (En afgelopen seizoen ook bij de start daar buitenom meerdere ingehaald). Terwijl gisteren de onboard terugkijkende die beide formation laps daar helemaal niet rijdt (wellicht wel geprobeerd in laps to the grid?). En vervolgens zonder ook maar een beetje glibberen of wielspin er langsdoor. Terwijl zowel Norris als Piastri aan het malen zijn op de racelijn.
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Sky ging helemaal los hoe de McLaren's geen grip hadden en hoe ongelofelijk het was dat Max gewoon zo maar grip had daar. Nee jongens, dat is regenrijden les 1: op de race lijn ligt rubber, als de baan nat is dan is het daar glad, dus daar moet je dan niet komen.

En inderdaad, Brazilië 2016 was iedereen ook vol lof hierover naar Max, maar het is gewoon een gegeven dat iedere andere coureur lijkt te vergeten wanneer het een keer geregent heeft. Max herhaalt iedere keer het zelfde trucje en niemand trekt daar een les uit 'goh misschien is die theorie over regenlijnen rijden wel waar'.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 17-03-2025 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 13:33
Iedereen kent de theorie van regenlijnen, en iedereen is altijd op zoek naar grip. Maar iedereen heeft ook duizenden uren geoefend op de ideale lijnen en ook op de delen van de baan met meer rubber kan de grip gewoon 'prima' zijn. Als je zoals Verstappen wil rijden in de regen: Meer zoeken, meer gokken, meer proberen, meer vertrouwen en vooral zorgen dat je auto uit de muur weet te houden terwijl je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:28:
[...]

Dat is veranderd t.o.v. vorig jaar.
Als er nu een crash is tijdens formatieronde, begint de hele startprocedure opnieuw (10 min) en niet meer naar eigen inzicht dat gedoe van extra formatieronde en kijken of het dan wel op tijd weg is, en anders nog eentje, en nog eentje?

(Dit is aangepast n.a.v. Brazilie met Stroll & Norris)
In Brazilië was het toch al het geval dat er een aborted start was. Dat Norris iets te trigger happy was kan de FIA niks aan doen. En hetzelfde 1 of 2 jaar eerder in Monza waar Tsunoda stil viel tijdens de formation lap. Ook toen gaf RC een aborted start maar Sainz, die op pole stond, vertrok toen ook. Alleen had Sainz zijn fout voor T1 al door én gaf RC vrij direct een "extra formation lap". En uiteindelijk was de auto ook op tijd weggeduwd en klaar.

Maar volgens mij is die extra formation lap voornamelijk iets uit het verleden? Als er een staller was en die in de extra formation lap van de grid werd geduwd (eigenlijk hetzelfde dus als Tsunoda, alleen stond die naast de baan en niet op de grid).

Ik denk voornamelijk dat ze, beide keren gewoon laat waren. Brazilië stond iedereen al op de grid. En ook nu reden de eerste al de grid op voordat Verstappen een "aborted start" te horen kreeg van GP. (En ik denk ook al de lampen en panelen op aborted start gingen voordat Norris geparkeerd stond). En zeker nu met een auto in de muur was het wel duidelijk dat er een kraan/takelwagen nodig was. Toen met Tsunoda was het, uiteindelijk, gewoon weg duwen want technische uitvaller (oftewel: neutral knop gebruiken en duwen maar. Verder hoeft er niks opgeruimd of geveegd te worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
Het was stuitend om te kijken naar Hamilton op p-weet-ik-veel terwijl de McLarens en Max in een strijd verwikkeld waren. Mafklappers achter de knoppen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:21:
[...]

Het was stuitend om te kijken naar Hamilton op p-weet-ik-veel terwijl de McLarens en Max in een strijd verwikkeld waren. Mafklappers achter de knoppen .
Welke strijd? Treintje rijden op P1 t/m P3. En een Ferrari zou een Williams wel moeten kunnen inhalen. En nja, Hamilton die naar Ferrari zou gaan was vorig jaar al bijna "het" verhaal. Dat er vervolgens tijdens de eerste race wat aandacht voor is is dan ook niet heel gek. Plus, anders misten we nu weer de Ferrari memes.
En het is nu ook niet alsof we de top 3 niet gezien hebben. Toen het er om draaide is het gewoon redelijk veel in beeld geweest. Zowel toen Verstappen er tussen zat als toen Piastri in de kont van Norris zat. Enige dat wellicht mistte is dat er dus een foutje van Norris is geweest in de laatste ronden, waardoor Verstappen ineens weer binnen de seconde zat.

En achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk zeggen wat er gemist is. Alleen is het live sport. Wil je een perfecte regie hebben zal de uitzending ook 1 of 2 uurtjes later starten ;) Dan kan het slippertje van de McLarens wel direct live in beeld worden gebracht, terwijl er nu pas naartoe werd gegaan terwijl ze al op het gras waren (IIRC).
En als je 100% van de tijd "Max" wilt zien, is daar het onboard kanaal voor (zet je die van de McLarens erbij en heb je meteen het volledige beeld).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

f1bythenumbers schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:33:
Hallo allemaal,

Het is lang geleden. Het leven is druk, zo gaat dat nu eenmaal. Afijn, nieuw Formule 1-seizoen, nieuwe racepace-grafieken.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gezien de tweede helft van vorig seizoen en het begin van dit seizoen, is het duidelijk dat McLaren de sterkste auto heeft. Dat gezegd hebbende, Verstappen is op dit moment een klasse apart vergeleken met alle andere coureurs. Dus tenzij de prestaties van Red Bull van de ene op de andere dag volledig verdwijnen, kan dit een interessant seizoen worden.

Alright, I have no idea if the translation is correct or not, but this is what I wanted to say.

[...]

If you have any questions about what I think regarding pace/performance or whatever, just hit me up. I guess it's pretty obvious I don't know Dutch but as long as the mods allow me to answer in English, then I'll do my best to answer whatever you may ask.

Cheers
Translation is spot on. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:00
RobertMe schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:28:
[...]

In Brazilië was het toch al het geval dat er een aborted start was. Dat Norris iets te trigger happy was kan de FIA niks aan doen. En hetzelfde 1 of 2 jaar eerder in Monza waar Tsunoda stil viel tijdens de formation lap. Ook toen gaf RC een aborted start maar Sainz, die op pole stond, vertrok toen ook. Alleen had Sainz zijn fout voor T1 al door én gaf RC vrij direct een "extra formation lap". En uiteindelijk was de auto ook op tijd weggeduwd en klaar.

Maar volgens mij is die extra formation lap voornamelijk iets uit het verleden? Als er een staller was en die in de extra formation lap van de grid werd geduwd (eigenlijk hetzelfde dus als Tsunoda, alleen stond die naast de baan en niet op de grid).

Ik denk voornamelijk dat ze, beide keren gewoon laat waren. Brazilië stond iedereen al op de grid. En ook nu reden de eerste al de grid op voordat Verstappen een "aborted start" te horen kreeg van GP. (En ik denk ook al de lampen en panelen op aborted start gingen voordat Norris geparkeerd stond). En zeker nu met een auto in de muur was het wel duidelijk dat er een kraan/takelwagen nodig was. Toen met Tsunoda was het, uiteindelijk, gewoon weg duwen want technische uitvaller (oftewel: neutral knop gebruiken en duwen maar. Verder hoeft er niks opgeruimd of geveegd te worden).
het verschil met Brazilië is dat daar heel lang werd getwijfeld omdat toen nog Niels Wittich de wedstrijd leider was en de situatie hem eigenlijk boven zijn hoofd groeide. zaterdag was er al dat gedoe met het wel of niet straffen van Verstappen en later na die afgebroken start en de rode vlaggen was er ook gedoe met auto's waar de bandenspanning van was gewijzigd. dat werd door Wittich allemaal onder het tapijt geveegd en volgens mij heeft die heisa hem uiteindelijk zijn baan gekost. een beetje Karma aangezien hij in de dtm er ook al vaak een potje van maakte.

nu is de Portugees Rui Marques de wedstrijdleider en je kan goed zien dat hij de wind er onder heeft. geen getwijfel geen getrut de auto's moeten weer rijden. opvallend maar net als de infame Michael Masi begon hij zijn carrière ooit in de toerwagenklasse. nog opvallender, masi was er afgelopen weekend ook als wedstrijdleider voor de supercars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:14
Alex_79 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:47:
[...]

het verschil met Brazilië is dat daar heel lang werd getwijfeld omdat toen nog Niels Wittich de wedstrijd leider was en de situatie hem eigenlijk boven zijn hoofd groeide. zaterdag was er al dat gedoe met het wel of niet straffen van Verstappen en later na die afgebroken start en de rode vlaggen was er ook gedoe met auto's waar de bandenspanning van was gewijzigd. dat werd door Wittich allemaal onder het tapijt geveegd en volgens mij heeft die heisa hem uiteindelijk zijn baan gekost. een beetje Karma aangezien hij in de dtm er ook al vaak een potje van maakte.

nu is de Portugees Rui Marques de wedstrijdleider en je kan goed zien dat hij de wind er onder heeft. geen getwijfel geen getrut de auto's moeten weer rijden. opvallend maar net als de infame Michael Masi begon hij zijn carrière ooit in de toerwagenklasse. nog opvallender, masi was er afgelopen weekend ook als wedstrijdleider voor de supercars
Had gezien het verleden wel een paar rode vlaggen verwacht, prettig verrast dat het toch niet gebeurde.

Klein verbeterpuntje zou zijn om de coureurs te instrueren dat ze sneller uit hun auto moeten stappen als ze overduidelijk gestrand zijn. Kan me de teleurstelling van Hadjar voorstellen, en ook de menselijke reactie om tientallen seconden vol ongeloof in die auto te blijven zitten. Maar ze zouden toch aan moeten leren om direct de auto te verlaten als blijkt dat ze vast zitten.

Zeker in dit geval had dat misschien een herstart kunnen voorkomen. De wedstrijdleiding heeft er op gewacht, want ze gaven die vlag pas toen het veld alweer het rechte stuk op kwam. De kraan stond al klaar bij die wagen, die had er zo afgehaald kunnen worden. Het was close geweest, maar doordat Hadjar zo lang in die auto bleef zitten werd het helemaal onmogelijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord