[F1 2025] Race 1 GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 58.490 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-06 21:10
JB schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:15:
Die Stake leek trouwens ook gewoon de wielophanging af te breken alvorens die in de muur ging :?
Dat gebeurt over het algemeen niet zomaar, dan is er eerder al schade opgelopen. Te hard over curbs, een muur geraakt, of een tik gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:54
Blokker_1999 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:19:
[...]

De upshift zorgde voor onverwacht veel koppel. Kan mogelijks een verschil zijn tussen de Ferrari en Mercedes PU dat hij nog gewoon moet worden.
Gevalletje zoals de K1 van HAM, dus.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-06 21:19
Kan aan mij liggen maar ik had toch veel liever TSU naast VER gezien dan LAW. Niet onder de indruk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:19:
1 record wat geen voortzetting meer krijgt.
[Afbeelding]
Wat een record, ondanks dat de FIA er alles aan heeft gedaan om Verstappen te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
CryptoNL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:21:
Kan aan mij liggen maar ik had toch veel liever TSU naast VER gezien dan LAW. Niet onder de indruk.
Wellicht toch voor wat meer ervaring moeten kiezen.

Maar goed, 4 van de rookies eindigen in de muur, de twee die erin blijven zijn al meer gewend met hun auto.

En het is bekend dat de Red Bull niet de makkelijkste auto is om in te rijden, dat zal Lawson onder de knie moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
hoevenpe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:02:
Mogen deze remmen nog na Spanje?
Alleen als de FIA of een ander team denkt dat ze tegen de regels zijn. Er zijn foto's van rembehuizingen bij andere teams die ook voorzien zijn van allerlei vleugeltjes voor de luchtstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 21:38

The_Scarabial

MTB for life!

ook vandaag weer in het F1 circus gedoken, mooi resultaat voor VER en wat valt die LAW heel erg door de mand, snel TSU erin en door!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Charles Hill
The_Scarabial schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:27:
ook vandaag weer in het F1 circus gedoken, mooi resultaat voor VER en wat valt die LAW heel erg door de mand, snel TSU erin en door!
Is het eerste weekend van Lawson. Hij haalt op het moment ongeveer net zoveel punten als Perez deed met al zijn ervaring ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Otto Jans schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:11:
[...]

Lees je dit topic wel?

De McLaren is over de gehele linie veel beter dan de concurrentie. Niet alleen de vleugels.
Hij heeft gelijk. Een F1 auto is als één geheel ontwikkeld. Een aanpassing moeten doen aan een cruciaal onderdeel kan, of zeer waarschijnlijk zal, een hoop invloed hebben op de totale auto.

Kan zomaar zijn dat wanneer de achtervleugel wordt aangepast, de bandenslijtage omhoog gaat, wat nu een sterk punt is bij McLaren, wat weer kan leiden tot het moeten inleveren van snelheid om stabiel te blijven. Of welk ander effect dan ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Charles Hill op 16-03-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgTkZVusEELzv0Ki2j0O-WR33pU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8xWvXdUSht9wlTfjcdThDmJf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Toke_gt schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:09:
Maar stel, de flexibele vleugel is van essentiële invloed op dat geavanceerde koelende remsysteem van McLaren. Dan heeft een verbod daarop toch direct invloed op de prestaties en daarmee op de stand in het kampioenschap?
Dat kan zeker, maar dat geldt voor elke team. McLaren staat nu wel erg ver voor, zelfs als ze 0.2s verliezen staan ze nog voor.
Toke_gt schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:09:
Wat heeft 2026 ermee te maken?
Alles, je kan je budget maar 1x uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:05
Yuki😭😭

Mannnnnn, podium voor Hamilton, Verstappen en Tsunoda zat er gewoon heel even in…..😱🤩

Maar om eerlijk te zijn is een emotionele achtbaan wel een beetje wat je wilt bij een F1-race, dus ik heb wel heel lekker gezeten.

En zelf net voor 12:00 klaar, best perfect.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Het jeukt dat Antonelli verkeerd staat op dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dutchie01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 07:09:
wat is de reden dat die flexwing na Barcelona niet meer mag en niet met het begin van het nieuwe seizoen?
FIA :r

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
wat is de reden dat die flexwing na Barcelona niet meer mag en niet met het begin van het nieuwe seizoen?
Misschien wat vaker het seizoentopic lezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:57

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ample Energy schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:00:
Yuki😭😭

Mannnnnn, podium voor Hamilton, Verstappen en Tsunoda zat er gewoon heel even in…..😱🤩

Maar om eerlijk te zijn is een emotionele achtbaan wel een beetje wat je wilt bij een F1-race, dus ik heb wel heel lekker gezeten.

En zelf net voor 12:00 klaar, best perfect.
Ja dit soort races zijn perfect, pas weten wie er wint wanneer de leider in de wedstrijd over finish komt. Klinkt heel logisch misschien ? Maar het was wel tot in de laatste paar bochten onwijs spannend!

Stiekem hoopte ik dat Verstappen er nog aan voorbij zou gaan, maar ik gunde Norris het ook. Beetje een dubbel gevoel haha O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo, de GP vertraagd gekeken. Er gebeurde genoeg, en acceptabele uitslag, Norris had de mazzel die Piastri niet had na het uitstapje op het gras. De meeste rookies belabberd (Hadjar, Doohan zeer slecht, Bearman een slak, Lawson en Bortoletto matig), plus een paar oudgedienden (Alonso en Sainz) die wat door de mand vielen. Stroll slim door niets fout te doen, Russell onzichtbaar maar op het podium, Hamilton matig, Leclerc ook niet sterk, en Ferrari weer chaos.

Positieven: Antonelli, Hulk, Verstappen, Albon.

Genoeg te zien, maar blij dat ik er niet voor opgestaan ben ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:zvtr7cz4audxhazxqkyzu3sd/bafkreicwn7anww3pqa7yk7tm4ddfpoggu5ra5w3w2w4icksx3y4obb7564@jpeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 05:43
Het afzeiken van de Engelse coureurs en Engelsen in het algemeen mag wat mij betreft direct stoppen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:55
Waar worden die afgezeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Russell Noris Hamilton

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:17
Niet wie; waar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
Net ook even terug gekeken, mooie openingsrace! Hoewel dat gat naar McLaren in droge condities niet echt grappig was.

Wel fijn dat Ferrari alvast voor radiobericht van het jaar gaat over dat water, hardop gelachen :D En ook aardig dat SAI en ALO de rookies niet alleen willen laten uitvallen wat meteen weer de mooie prestatie van ANT benadrukt. Had er nog niet perse zin in, maar zit er nu wel weer lekker in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Geweldige race. 20-15 ronden voor het einde leek het wat in te kakken qua spanning, maar het einde was fantastisch.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:03
Dit was toch wel het moment van de race:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
"Russell onzichtbaar maar op het podium, Hamilton matig". Doe maar terug kijken in de berichten Engelsen worden stelselmatig afgezeken. Ik begrijp het wel.... en ook weer niet de bolide van de grote NL favoriet wordt gemaakt in Milton Keynes.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedster op 16-03-2025 13:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 21:20
Zeik je water af als je zegt dat het nat is? Rare opmerking maar dat is mogelijk de intentie?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:55
Speedster schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:34:
"Russell onzichtbaar maar op het podium, Hamilton matig".
Even eerlijk, dat is toch geen afzeiken maar gewoon de waarheid?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Shinji
"Russell onzichtbaar maar op het podium, Hamilton matig". Doe maar terug kijken in de berichten Engelsen worden stelselmatig afgezeken. Ik begrijp het wel.... en ook weer niet de bolide van de grote NL favoriet wordt gemaakt in Milton Keynes.
Sorry, als je enige vorm van kritiek of überhaupt observatie al afzeiken vind kunnen we het topic wel sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Het was al bekend maar iets met traditie hier :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/formula-1-on-twitter-stewards-have-reversed-their-decision-v0-nqgeorutu1pe1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=33c20e67369c23417ed47001aaed2fe568c143eb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Na Barcelona mag de flexwing nog steeds.
Hij mag alleen een aantal mm minder flexen ;)

En waarom zo laat, is omdat ze de beslissing bij de FIA te laat hebben genomen.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 16-03-2025 14:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Is er eigenlijk nog iets gezegd vanuit de stewards over die keuze van Haas om hun 2 wagens de pits in te roepen op het moment dat ze de SC voorbij mochten om zich te ontdubbelen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:26
Blokker_1999 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:49:
Is er eigenlijk nog iets gezegd vanuit de stewards over die keuze van Haas om hun 2 wagens de pits in te roepen op het moment dat ze de SC voorbij mochten om zich te ontdubbelen?
Nee, maar wat zouden de stewards daarover moeten zeggen dan? De pitstraat was open en er is voor zover ik weet geen regel die verbied te pitten aan het einde van een SC, dus Haas mocht hun wagens binnenhalen voor een pitstop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
"Russell onzichtbaar maar op het podium, Hamilton matig".
Wanneer heb jij Russell gezien dan? Ik alleen met de start, achter de SC en met de finish. Haakte na de start meteen af en achter hem was ook een gat (met Tsunoda voor aan het treintje als ik me niet vergis). En bij de SC herstarts was hij ook weer vrij snel "weg". Maar kan uiteraard ook de auto en "inzet" zijn. Verstappen was na zijn foutje vanaf P3 ook meteen weg. Alles gegeven om ertussen te blijven en toen die P3 was was hij ook "kleurloos" totdat de SC voor Alsonso kwam en die op vers rubber weer iets kon doen.

En Hamilton, tsja. Voor een zevenvoudig WDC en genadigd regenrijder was het ook een slechte. Anderzijds is het de eerste race bij een ander team en Ferrari is Ferrari. Dus schuiven we een deel af op het team en een deel op "wennen aan team". Blijft er alsnog een matige race over. Dat die zich door Piastri laat piepelen in de laatste ronde is volgens mij ook een kwestie van "opletten", en eerder dat gat naar de muur dicht rijden zodat Piastri er niet naast komt. Iets waar Norris wel eens op lette bij de start en Verstappen twee keer blokkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:12

Amphiebietje

In de blubber

Niet zo negatief over HAM. Hij is bij niemand achterin gereden, en gelukkig heeft de Ferrari geen "Magic"-knopje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amphiebietje schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:25:
Niet zo negatief over HAM. Hij is bij niemand achterin gereden, en gelukkig heeft de Ferrari geen "Magic"-knopje.
Hij raakte de achterband van zijn teamgenoot toen hij werd ingehaald door Leclerc ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:49
Ben blij dat Hamilton dit jaar geen kampioen wordt. Niks mis mee toch?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-06 19:39
Amaze86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Ben blij dat Hamilton dit jaar geen kampioen wordt. Niks mis mee toch?
Mag je vinden, vindt ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:49
Drials schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:30:
[...]

Mag je vinden, vindt ik ook.
Zo is het, maar van een 7 voudig WK F1 verwacht je veel mee bij Ferrari. Nu zit die ermee te prutsen als een rookie niet normaal. Neem dat stuur mee naar huis en oefen al die knopjes uit je hoofd.

Alleen hij is vergeten dat kampioenen voor hem Alonso, Vettel geen kampioen werden tijdens hun Ferrari tijdperk. Er heerst een grote vloek die alleen MAX zal verbreken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Amaze86 op 16-03-2025 15:37 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-06 19:39
Amaze86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Zo is het, maar van een 7 voudig WK F1 verwacht je veel mee bij Ferrari. Nu zit die ermee te prutsen als een rookie niet normaal. Neem dat stuur mee naar huis en oefen al die knopjes uit je hoofd.

Alleen hij is vergeten dat kampioenen voor hem Alonso, Vettel geen kampioen werden tijdens hun Ferrari tijdperk. Er heerst een grote vloek die alleen MAX zal verbreken :)
Als je naar het aantal kampioenschappen kijkt wel, maar vindt dat het hem nooit echt moeilijk is genaakt. Het verbaasd me dan ook niet dat hij de laatste 3 jaar weinig indruk maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als fan van Hamilton kan ik niet anders zeggen dan dat ik teleurgesteld ben. Hij was paniekerig en een stuk langzamer dan Leclerc. Maar goed, het is race 1 in hele uitdagende omstandigheden. Het echte oordeel komt na 5-10 races.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWJQBPffO377OgwK5OqDljDYC_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRQTU0GObG7CSEHa8SikNRc2.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cratXRiB1pUCSR4JqteroVqypkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2npO7H7BEsFIElDzba1hNVrP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3Miu4QTA1f-DfUQdun9lsQBUA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgkULZm8trFcgERNL2dMV3cq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:41
Chocoball schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:19:
1 record wat geen voortzetting meer krijgt.
[Afbeelding]
Ja vraagje. Vorig jaar haalde verstappen hier geen punten. Toen stond hij toch al niet meer bovenaan het wdc klassement? Hoe kan het record dan 1000+ dagen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
Robbie T schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Ja vraagje. Vorig jaar haalde verstappen hier geen punten. Toen stond hij toch al niet meer bovenaan het wdc klassement? Hoe kan het record dan 1000+ dagen zijn?
Omdat Australië toen de derde race van het jaar was... De eerste twee had Max toen al gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Robbie T schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Omdat Australië toen niet de openingsrace van het seizoen was maar de 3e.

@RogerSch was net een fractie sneller :)

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 16-03-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:59
Bahrein & Jeddah waren race 1 & 2 (voor de volledigheid van de antwoorden boven mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door NiaX op 16-03-2025 16:18 . Reden: het heeft geen zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 07-06 16:41
RogerSch schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Omdat Australië toen de derde race van het jaar was... De eerste twee had Max toen al gewonnen.
Ach ja tuurlijk. Helemaal vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:50
Mog schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:44:
Als fan van Hamilton kan ik niet anders zeggen dan dat ik teleurgesteld ben. Hij was paniekerig en een stuk langzamer dan Leclerc.
We gaan het inderdaad zien de komende tijd, heb al een tijdje het gevoel dat hij en Alonso over hun piek heen zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jasphur
Ik blijf deze wel echt mooi vinden. Bijna klassiek Ferrari.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GmIy66VWUAEPMI7?format=png&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb het gevoel dat het helemaal onder de radar is gebleven, maar wat een race van Antonelli! Alle rookies eruit, 1tje die laatste werd en dan King Antonelli die als een baas door deze omstandigheden heen scheurde naar voren toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mocht Mclaren aan het eind van het seizoen kampioen worden, rijder en constructeur, mag er dan gezegd worden dat het aan alleen de snelle auto ligt? :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
AppieNL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Het jeukt dat Antonelli verkeerd staat op dit plaatje.
Het klopte na de race wel. Blijkbaar is een straf ongedaan gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Charles Hill schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:07:
Het klopte na de race wel. Blijkbaar is een straf ongedaan gemaakt?
Yup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Sepp14 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:05:
Mocht Mclaren aan het eind van het seizoen kampioen worden, rijder en constructeur, mag er dan gezegd worden dat het aan alleen de snelle auto ligt? :+
Als ze een 1-2 hebben wel hebben ja. :+ Zo niet dan is het de coureur. :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 12:13
Sepp14 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:05:
Duidelijk van niet. Je stelt de vraag nu dus we moeten het baseren op alleen deze race. Norris heeft het gewoon echt heel goed gedaan, dat ligt niet alleen aan de snelle auto. Andersom is het wel zo dat ze een snelle auto nodig hebben om kampioen te worden, dat geldt voor Verstappen niet anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Pff, al in de eerste race gaf MCL alweer teamorders om NOR uit de wind te houden. Ben nog even niet overtuigd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

Saffie_time

Why use this? 42!

Jasphur schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:01:

[Afbeelding]
Die laatste reactie van Charles ook. Je hoort gewoon in zijn stem dat werkelijk niks snapt van het nivo van de reactie... Serieuze vraag stellen en dan dit als reactie krijgen 😂

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 10:51
Help!!!! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:19:
^
Pff, al in de eerste race gaf MCL alweer teamorders om NOR uit de wind te houden. Ben nog even niet overtuigd.
Dat vind ik opzich wel logisch. Je wilt niet dat er op een natte baan net iets teveel risico genomen wordt met als gevolg dat ze er allebei vanaf vliegen.

Het was wel raar dat Piastri weer mocht gaan racen het gat weer boven de 2-3 seconden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
^
Ik had het idee dat ze wachten tot het moment dat ze niet meer hoefden te fuel saven. Alleen dat moment dat het zo ver was was wat ongelukkig met de terugval van Piastri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
^
Ik zie Norris als eerste rijder en ik vermoed het team ook wel. En wel logisch dat ze teamorders kregen in het begin van de race, los van eerste rijder of niet. Eerst weglopen van de rest, niet samen gaan strijden om een plek, dat kost altijd een hoop tijd. Op een gegeven moment mocht er geraced worden, maar volgens de afspraken, wat die ook zijn.

Piastri laat vervolgens zelf zien waarom hij nog geen eerste rijder is, tot 2x toe in de race. Eerst de grindbak deels meenemen en vervolgens spinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
...

[ Voor 255% gewijzigd door Charles Hill op 16-03-2025 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Jasphur schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:01:

[Afbeelding]
*Must be the water*

Dat was echt een mooie tijdens de race 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Ik las het net. Mooi voor hem. Knappe inhaalrace geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden?

In zijn huidige staat zie ik een NOR met een auto die niet veruit superieur is geen WDC worden.

Als dit een seizoen zou worden waar meerdere teams enigzins vergelijkbaar sterke auto's zouden hebben dan redt hij het denk ik niet.

Later in de race stelde PIA idd ook teleur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 07-06 20:28
Lekkere race, a typisch en daarom lastig wat uit te halen, maar McLaren ziet eridd sterk uit. RBR niet verkeerd, stabiel meteen tricky achterzijde. Te tricky voor Liam.
Albon gaaf, de Hulk sterk met wat mazzel, antonelli beloftevol!

Flauw dat iedereen de Ferrari engineer dist die aangeeft dat et water in de seat van Leclerc door de regen komt (water voor water en regen in het Engels)

Benieuwd naar de volgende!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 21:20
Hamilton wordt uit de wind gehouden omdat het zijn eerste race voor een nieuw team is. Desondanks rijdt zijn 17-jarige vervanger bij MB de sterren van de hemel. Heerlijk dit 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

wowly schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:45:
Lekkere race, a typisch en daarom lastig wat uit te halen, maar McLaren ziet eridd sterk uit. RBR niet verkeerd, stabiel meteen tricky achterzijde. Te tricky voor Liam.
Albon gaaf, de Hulk sterk met wat mazzel, antonelli beloftevol!

Flauw dat iedereen de Ferrari engineer dist die aangeeft dat et water in de seat van Leclerc door de regen komt (water voor water en regen in het Engels)

Benieuwd naar de volgende!
Regen is volgens mij gewoon rain ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Zo. Vanmiddag pas terug kunnen kijken.

Spannende openingsrace! Jammer dat Max niet gewonnen heeft, maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto), als dat zo doorgaat denk ik niet dat hij het vol gaat houden tot het einde. Hij was niet sneller dan Piastri én Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 21:09
Help!!!! schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:41:
Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden.

In zijn huidige staat zie ik een NOR met een auto die niet veruit superieur is geen WDC worden.

Als dit een seizoen zou worden waar meerdere teams enigzins vergelijkbaar sterke auto's zouden hebben dan redt hij het denk ik niet.

Later in de race stelde PIA idd ook teleur.
Gaat er vooral om dat een risicovol gevecht in de regen beide coureurs in gevaar kan brengen. Ik had zelf liever een gevecht gezien maar ik snap het vanuit het team wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Charles Hill schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Ik zie Norris als eerste rijder
Maar jij bent de teambaas niet :p
en ik vermoed het team ook wel
Ah, vermoedens. Vrijdag gaf Zak op F1TV nog aan dat ze later in het seizoen wel zouden kijken naar teamorders, als het aan de orde zou zijn. Ergens rond race 17. Daarnaast roept Zak altijd dat hij het beste rijdersduo heeft. Dan verwacht je dus ook dat er niet een voorgetrokken wordt. Als je toch gaat voortrekken ga je niet voor de twee beste coureurs, dan kun je er ook een mindere naast zetten (zolang die maar de punten binnen haalt. Een Bottas / Barrichello / ... dus).
En wel logisch dat ze teamorders kregen in het begin van de race, los van eerste rijder of niet. Eerst weglopen van de rest
Ze hadden op dat moment een gat van 10 sec of meer naar Verstappen, en volgens mij was het zelfs al opgelopen tot een free pitstop op Verstappen. Dat gat was volgens jou niet groot genoeg?
Piastri laat vervolgens zelf zien waarom hij nog geen eerste rijder is, tot 2x toe in de race. Eerst de grindbak deels meenemen en vervolgens spinnen.
Norris maakt dezelfde fout. Ook geen eerste rijder dus? Dat Piastri iets te graag wilt (en daardoor direct er weer af gaat) is wellicht wel juist omdat het zijn thuisrace was en hij er voor wilde rijden (+ aantonen dat hij ook eerste rijder kan zijn). Daarnaast is het een race in de regen. Velen maken foutje. Zo kan ik mij ook nog meerdere prutsers herinneren die spinnen achter de SC op een natte baan. Een daarvan is intussen viervoudig WDC, dus nouja. Die had ook nooit eerste rijder mogen zijn, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2025 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
Hamilton wordt uit de wind gehouden omdat het zijn eerste race voor een nieuw team is. Desondanks rijdt zijn 17-jarige vervanger bij MB de sterren van de hemel. Heerlijk dit 😂
Ho ho. Antonelli is niet de vervanger van Hamilton. Russell is de vervanger van Hamilton, en Antonelli is een nieuwe coureur in het team. Aldus het team zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vond het wel een klap in het gezicht van Piastri, eerst zeggen dat ze niet mogen vechten voor positie en toen die terugviel wel ineens zeggen dat ie aan mag vallen terwijl iedereen wist dat dat niet meer mogelijk was omdat het momentum weg was (en waarschijnlijk z'n banden) :') Typisch McLaren
En eerlijk gezegd wordt er nu wel gezegd dat ze geleerd hebben van vorig jaar ... en toen vlogen ze beide uit de bocht door weer te laat acteren (of te gokken op hoop?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
ArcticWolf schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:00:
Ik vond het wel een klap in het gezicht van Piastri, eerst zeggen dat ze niet mogen vechten voor positie en toen die terugviel wel ineens zeggen dat ie aan mag vallen terwijl iedereen wist dat dat niet meer mogelijk was omdat het momentum weg was (en waarschijnlijk z'n banden) :') Typisch McLaren
En eerlijk gezegd wordt er nu wel gezegd dat ze geleerd hebben van vorig jaar ... en toen vlogen ze beide uit de bocht door weer te laat acteren (of te gokken op hoop?).
Timing van uitzenden was wat raar. Maar volgens mij gjng het ‘niet vechten’ gedeelte over dat ze op het punt van omslag van inters naar slicks stonden oid. Het was niet vanwege NOR bewust voor laten. Althans zo begreep ik Coulthard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Timing van uitzenden was wat raar. Maar volgens mij gjng het ‘niet vechten’ gedeelte over dat ze op het punt van omslag van inters naar slicks stonden oid. Het was niet vanwege NOR bewust voor laten. Althans zo begreep ik Coulthard
Ja maar waarom dan, toen Piastri 2,5s terug was gevallen wel weer mededelen dat hij mocht vechten voor positie? Dat is gewoon smerig... zeg dan niks tot na de pitstops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ArcticWolf schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:00:
Het was het moment waarop anders het gevecht zou ontstaan, dat zou voor beiden ongunstig op dat moment uit pakken. Dat legden ze later ook uit:
Tijdens de race kwamen we op een gegeven moment relatief snel bij een aantal achterlopers, terwijl de auto's dicht op elkaar zaten en de omstandigheden op de baan nog steeds een beetje lastig waren met natte banden of intermediate banden waarvan het rubber een beetje op was. En tegelijkertijd kregen we wat updates over de weersverwachting
(...)
Dus het passeren van de achterlopers en de update over de weersvoorspelling leidden ertoe dat we de interne race tussen onze twee coureurs voor korte tijd stop hadden gezet totdat we duidelijkheid hadden over de weersvoorspelling, wat dit betekende voor hoe we de banden moesten gebruiken en totdat we de kwestie van het inhalen van de achterlopers hadden opgelost. Dus toen dit eenmaal was afgerond en het weer was beoordeeld, hebben we de race hervat.
Onduidelijkheid over het weer, achterblijvers die vertragend konden werken. Dan wil je niet dat ze hun banden oproken of te veel verliezen bij achterblijvers, waarbij verstappen dan de lachende derde kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 16-03-2025 18:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:50
dawg schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
Spannende openingsrace! Jammer dat Max niet gewonnen heeft, maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto), als dat zo doorgaat denk ik niet dat hij het vol gaat houden tot het einde. Hij was niet sneller dan Piastri én Max.
Max heeft nooit kunnen winnen, daarvoor was de McLaren gewoon te goed. Alleen een grote fout van Norris had het Wilhelmus kunnen laten klinken.

Onder normale omstandigheden is NOR-PIA-VER de podcast samenstelling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:26
Lynx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
Ondertussen 18-jarige vervanger, Andrea Kimi Antonelli is vorig jaar 18 geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bartske schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
[...]

Gaat er vooral om dat een risicovol gevecht in de regen beide coureurs in gevaar kan brengen. Ik had zelf liever een gevecht gezien maar ik snap het vanuit het team wel
Ik reageerde in eerste instantie op iemand die schreef dat NOR het echt heel goed gedaan had. Hij heeft het ook niet slecht gedaan maar echt heel goed? Daar ben ik het niet mee eens :)

In het bericht waar jij op reageert schreef ik: Piastri liep vrij hard in op Norris die vooraan reed. Waarom kon NOR PIA niet op eigen kracht van zich afhouden? (Door sneller te gaan. Als hij zo sterk en goed is.)

De omstandigheden waren uiteraard niet ideaal voor een gevecht. Echter het team had ook kunnen zeggen: Laat PIA er voorbij want die is sneller.

Linksom of rechtsom werd NOR uit de wind gehouden met die teamorder.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 08:10
Ik zie toch wel een probleem in de houding van Hamilton. Hij lijkt zichzelf te zien als de grote verlosser die het WDC voor Ferrari binnen gaat slepen, maar bij Ferrari draait het om Ferrari. Ik begrijp zijn frustratie over de communicatie vanuit de pits en de strategie, maar om dan in interviews te wijzen naar "zij dit" en "zij dat" is denk ik niet handig. Zeker niet als prestaties daarna uitblijven.

Bij Mercedes werd Hamilton op handen gedragen tot hij zijn vertrek aankondigde, maar bij Ferrari zal het toch anders moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:04
KlaasjeNL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:19:
Ik zie toch wel een probleem in de houding van Hamilton. Hij lijkt zichzelf te zien als de grote verlosser die het WDC voor Ferrari binnen gaat slepen, maar bij Ferrari draait het om Ferrari. Ik begrijp zijn frustratie over de communicatie vanuit de pits en de strategie, maar om dan in interviews te wijzen naar "zij dit" en "zij dat" is denk ik niet handig. Zeker niet als prestaties daarna uitblijven.

Bij Mercedes werd Hamilton op handen gedragen tot hij zijn vertrek aankondigde, maar bij Ferrari zal het toch anders moeten.
Bij Mercedes was dat niet anders hoor, toen het daar niet zo makkelijk meer ging gooide hij ook regelmatig het team onder de bus.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSDc6Hm_y5SZaZi-N7rEyJBEHrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLIo4Sut2GgvQWKMIzDQjgeb.jpg?f=fotoalbum_large

😂

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:19
Een fantastische race met het mooiste naast de baan.
Is wel een gifje waard.

Anthony Hamilton troost Hadjar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTe2vxYxQVgJw_ymjBBkZFkKmuU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/aQ8vFYGulkASEmKXMK4jnPbV.gif?f=user_large

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06 17:16
Hallo allemaal,

Het is lang geleden. Het leven is druk, zo gaat dat nu eenmaal. Afijn, nieuw Formule 1-seizoen, nieuwe racepace-grafieken.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-australian-gp-race-pace/gp_1_2025_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-australian-gp-race-pace/gp_1_2025_bottom_10.svg

Gezien de tweede helft van vorig seizoen en het begin van dit seizoen, is het duidelijk dat McLaren de sterkste auto heeft. Dat gezegd hebbende, Verstappen is op dit moment een klasse apart vergeleken met alle andere coureurs. Dus tenzij de prestaties van Red Bull van de ene op de andere dag volledig verdwijnen, kan dit een interessant seizoen worden.

Alright, I have no idea if the translation is correct or not, but this is what I wanted to say.
Hallo everyone

It's been a long time. Life gets busy, that's how it goes. Anyways, new Formula 1 season, new race pace charts.

Based on the second half of last season and the beginning of this one, it's clear that McLaren have the strongest car. Having said that, Verstappen is a tier above every other driver at the moment, so unless Red Bull's performance completely disappears overnight, this may be an interesting season.
If you have any questions about what I think regarding pace/performance or whatever, just hit me up. I guess it's pretty obvious I don't know Dutch but as long as the mods allow me to answer in English, then I'll do my best to answer whatever you may ask.

Cheers

F1pace

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik denk dat Lando gewoon bang was en weinig zelfverzekerd. Tuurlijk kan hij rap zijn rondjes rijden en heeft hij uiteindelijk de race gewonnen. Maar ik vond hem heel zenuwachtig reageren op de weer updates. Iets in de trend van: als het begint met regenen wil ik direct naar de pits. Steeds vragen naar updates en bangig zijn over de donkere wolken. Ik denk dat Sochi (2021?) nog steeds in zijn hoofd zit. Uiteindelijk wordt het te glad, gaat de wagen over het gras en is het direct klaar.

Na de race gaf hij ook wel toe dat hij nerveus was over Max. En dat zegt IMHO toch ook wel wat. Hij (Max) zit bij Lando tussen de oren en kan bovendien verdomd goed in de regen rijden. Sterker nog; Max rijdt 1-2 rondes langer door op slicks dan de meeste coureurs. Maar dat maakt wel het verschil in zulke situaties, dus je wil zo min mogelijk in die confrontatie zitten. En hoe hoger de spanning, hoe sneller je foutjes maakt. Nu ik erover nadenk zie ik dit ook bij de herstarts: alleen Max flikt het om tot het allerlaatst te wachten met herstarten achter de SC. Lando deed dat steevast 3 bochten eerder oid.

En dat is denk ik dan weer exact de reden om Oscar op een bepaald moment terug te fluiten. De situatie niet complexer maken, maar wel beïnvloeden en managen. Als dat vergezeld gaat met een berichtje: "Oscar is geen gevaar" oid, sterkt dat Lando weer, en kan de blik naar voren ipv achteren.

Dus ja, ik denk dat Norris wordt beschermd door het team. Bovendien kan hij heus prima rijden, maar zal ik hem toch niet klassificeren als goede regenrijder.

[ Voor 5% gewijzigd door Fauna op 16-03-2025 19:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 11:11
d-vine schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:32:
Is wel een gifje waard.

[Afbeelding]
nog goochelaar ook...
waar is dat petje ineens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

dawg schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:55:
maar Norris vond ik wel zwak (niet de McLaren auto)
Omdat hij 1 keer van de baan geschoten is?
- Max is rechtdoor geschoten onder druk van Piastri
- Piastri is 2 keer doorgeschoten
- Antonelli heeft een 360 gemaakt
Volgens mij was George de enige top 5 rijder zonder fout. Maar onder deze weersomstandigheden vond ik niemand zwak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:36
Wel top dat er meer België dan Nederland op het podium stond. (1,5 brit, 1 belg, 0,5 nederlander)

Het wordt in elk geval geen saai seizoen hoop ik. Ik verwacht dat Redbull nog wat snelheid kan bijwinnen, en dan kan het nog spannend worden.

Hamilton vind in een dikke tegenvaller, maar dat is de laatste 3 jaar al zo. Hij heeft ‘het’ niet meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:59
Damn, wat enorm cringy al dat geouwehoer op Norris :')

Dit zijn waarschijnlijk de aller moeilijkste races die er zijn, met een F1 wagen in de regen/wisselende omstandigheden rijden. Kijk maar naar iedereen die er afvliegt, en ook ervaren mannen als Alonso en Sanz. Hij heeft echt dik verdiend gewonnen.

Maar goed, als Max wint is het een coureur van de buitencategorie (vind ik ook), maar bij een ieder ander is het niet zo knap ofzo. Aja, okee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7HrXnFrhgSycO9uNYXKPGhGhvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZNzAe1tAQ2wMG0skKUBh5ja.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:32:
Is wel een gifje waard.

[Afbeelding]
Mooi??
Vind het vooral opdringerig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Erazzzer schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:59:
- Max is rechtdoor geschoten onder druk van Piastri
Rechtdoor geschoten is een groot woord? Hij verremde zich op banden die op waren. Meteen daarna begon hij ook te klagen over de banden / vragen naar pitstop. Maakt het uiteraard nog steeds zijn fout. Maar bij "doorgeschoten" denk ik toch aan "vier wielen buiten de baan" en eigenlijk gewoon "rechtdoor, meters" (Hamilton Baku '21, dat was doorschieten). Op het droge had hij waarschijnlijk zelfs de bocht nog gehaald, maar op deze natte baan kon je ook bij een kleine lockup beter eieren voor je geld kiezen en wielen recht zetten, remmen, en dan pas de bocht nemen. Op het droge kun je toch wat makkelijker insturen (op iets meer snelheid) en een beetje wijd gaan. Op het nat kom je buiten de racelijn en heb je geen idee wat er gebeurt.
Volgens mij was George de enige top 5 rijder zonder fout.
Heb jii Russell gezien dan? Ik niet namelijk. En het foutje van Verstappen op zichzelf was, deze drukke race, niet replay waardig. Als Russell zo'n foutje gemaakt had (/heeft) zou het niet zijn uitgezonden. Het was bij Verstappen alleen interessant omdat het of een top 3 auto was of een plekje kosten.
En Albon hebben we ook niet gezien, en had ook een top 5 finish. En Tsunoda was ook foutloos, de pitmuur dan weer niet (hele race voor Albon rijden totdat team de pitstops naar inters verklote).

En de Haas-en heb ik ook geen foutje zien maken in de uitzending. Super goed gereden dus door beide coureurs? Nouja, behalve dan dat ik op Verstappens onboard er eentje achterstevoren in het gras zag staan (ergens in het korte stukje op slicks meen ik, voor de voorlaatste bocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Henri. schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Mooi??
Vind het vooral opdringerig :X
Hadjar is blijkbaar een dikke fan van Hamilton. Kan dus zijn dat er ergens een band is ontstaan tussen Hamilton (+ familie) en Hadjar.
Maar gezien Hadjar nog super blij was dat hij Hamilton een hand had gegeven toen ze die "intro" video hebben opgenomen, bij de Bahrein test, lijkt het mij sterk dat die twee intussen "thuis bij elkaar over de vloer komen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:59
RobertMe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Hadjar is blijkbaar een dikke fan van Hamilton. Kan dus zijn dat er ergens een band is ontstaan tussen Hamilton (+ familie) en Hadjar.
Maar gezien Hadjar nog super blij was dat hij Hamilton een hand had gegeven toen ze die "intro" video hebben opgenomen, bij de Bahrein test, lijkt het mij sterk dat die twee intussen "thuis bij elkaar over de vloer komen".
Hadjar had "vroeger" ook een selfie met Hamilton gemaakt.
Hij had voor de race, dezelfde selfie met Lewis herhaalt.
Dus er zit zeker wel een band tussen hun, maar voor zover ik weet niet meer dan een "fan"

(Op Twitter van Hadjar staat die selfie wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03
hoevenpe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:05:
[...]

Max heeft nooit kunnen winnen, daarvoor was de McLaren gewoon te goed. Alleen een grote fout van Norris had het Wilhelmus kunnen laten klinken.

Onder normale omstandigheden is NOR-PIA-VER de podcast samenstelling.
To Barcelona zowieso.

Al kan NOR en PIA nog wisselen per race. Vandaag ook uit de wind gehouden door teamorders (bizar dat ze dat in de eerste race al doen zeg)

Ook vandaag maakte NOR een paar kapitale fouten. VER was net iets te ver weg om het echt af te straffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
LZ86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:21:
Ook vandaag maakte NOR een paar kapitale fouten. VER was net iets te ver weg om het echt af te straffen.
Welk "paar"? Uiteraard dat ene moment buiten de baan (toen het begon te regenen en Piastri er nog veel verder af ging + de volgende bocht vast kwam te staan). Maar meer kan ik mij er niet herinneren.

Edit:
Serieuze vraag overigens :P. Want Norris zei dit zelf ook zijn interviews. Dat hij meerdere / paar foutjes had gemaakt. Maar ik kom serieus niet verder dan dat ene moment en vroeg mij al af wat dan nog meer.

[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 16-03-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 19:54
Amaze86 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Net zoals het Rossi niet lukte bij Ducatie en Marquez wel :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03
RobertMe schreef op zondag 16 maart 2025 @ 21:32:
[...]

Welk "paar"? Uiteraard dat ene moment buiten de baan (toen het begon te regenen en Piastri er nog veel verder af ging + de volgende bocht vast kwam te staan). Maar meer kan ik mij er niet herinneren.

Edit:
Serieuze vraag overigens :P. Want Norris zei dit zelf ook zijn interviews. Dat hij meerdere / paar foutjes had gemaakt. Maar ik kom serieus niet verder dan dat ene moment en vroeg mij al af wat dan nog meer.
In de laatste paar ronden ook nog een grote fout waardoor hij Verstappen ineens vol in zijn gearbox had.
In de eerste paar ronden waardoor PIA ineens in een halve ronde 2,5 seconde goedmaakte. Dat je het gemist hebt kan wel, want het zat niet in de uitzending. Alleen de commentatoren viel het ook op en hadden het er bij de verslaglegging wel over.

Hij was niet goed vandaag. Maar als je veruit de beste auto hebt valt dat natuurlijk minder op.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 16-03-2025 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben voornamelijk benieuwd hoe de auto's droog in race trim omgaan met de banden... Als de drop-off van Max z'n eerste stint tov. McLaren iets zegt dan wordt het een erg saai seizoen. Maar goed de inter blijft toch een heel andere band dan een slick, dus misschien vanwege het pushen dat die ineens helemaal aan gort was. Hij bleef wel uitlopen op Russell dus RBR heeft zeker niet de slechtste auto.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord