[F1 2025] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 31.670 views

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
sjaool schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Yuki is goed genoeg hij heeft alleen het probleem dat hij vooral in die wagen zit vanwege Honda. Plus qua karakter is hij voor Red Bull denk ik te problematisch en wispelturig.
Tja, Honda is er volgend jaar niet meer toch? Dus wat gaat er dan met Yuki gebeuren als de enige reden waarom ie in de auto zit weg is.

Denk niet dat ie bij AM terecht kan als die in 2026 met Honda gaan samenwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Prev schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:34:
Kalf en Bleekemolen in de ochtend: die McLaren ziet er niet stabiel uit.
Melroy en die andere in de middag: McLaren lijkt ergstabiel en makkelijk door bochten te gaan..
Die Melroy en (vooral) Nelson Valkenburg zijn dé reden dat ik weg ben gegaan bij viaplay een paar jaar geleden en op F1tv zit. ( en hoe Viaplay het nu doet was dat een zeer goede beslissing )

Die gasten snappen er weinig van en missen zo mogelijk nog meer dan Olav en Jack. En dat stemgeluid van Nelson ben ik inmiddels allergisch voor geworden. Dan liever gekleurd Sky commentaar. Tussen de Hamilton comments hebben ze wel echt leuke info. Dat miste ik gigantisch bij viaplay

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 27-02-2025 13:49 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Tja, Honda is er volgend jaar niet meer toch? Dus wat gaat er dan met Yuki gebeuren als de enige reden waarom ie in de auto zit weg is.
Kan nog steeds betekenen dat Honda eist dat een coureur van hun in de auto zit. Of dat Red Bull / Racing Bulls een leuke korting er voor krijgt. Of dat Honda het salaris van Tsunoda betaald dat financieel ook gunstig is voor Racing Bulls.

En RBR/RB zal het wel prima vinden. Wie moeten ze anders in de auto zetten? Ricciardo terughalen was natuurlijk al redelijk armoedig, ook al was dat meer gericht op het RBR zitje met Ricciardo hopelijk als drop in vervanger. Waar nu Lawson, als semi rookie ook nog eens, inwerken lastiger zal zijn. En veel zit er ook niet in de pijplijn verder? Iwassa heeft wat FPs gedaan maar ook een Honda coureur. En dan "die jonkie", Lindblad? Maar die is nog jong en pas een paar maanden terug de eerste keer in een F1 auto gereden (in een showrun, dus ook niet echt gericht op racen).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:35

sjaool

Every life should have 9 cats

LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Denk niet dat ie bij AM terecht kan als die in 2026 met Honda gaan samenwerken.
Na dit jaar is het over en uit voor Yuki vrees ik.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Kan nog steeds betekenen dat Honda eist dat een coureur van hun on de auto zit. Of dat Red Bull / Racing Bulls een leuke korting er voor krijgt. Of dat Honda het salaris van Tsunoda betaald dat financieel ook gunstig is voor Racing Bulls.

En RBR/RB zal het wel prima vinden. Wie moeten ze anders in de auto zetten? Ricciardo terughalen was natuurlijk al redelijk armoedig, ook al was dat meer gericht op het RBR zitje met Ricciardo hopelijk als drop in vervanger. Waar nu Lawson, als semi rookie ook nog eens, inwerken lastiger zal zijn. En veel zit er ook niet in de pijplijn verder? Iwassa heeft wat FPs gedaan maar ook een Honda coureur. En dan "die jonkie", Lindblad? Maar die is nog jong en pas een paar maanden terug de eerste keer in een F1 auto gereden (in een showrun, dus ook niet echt gericht op racen).
Ik vind het persoonlijk nog steeds superdom dat ze Sainz hebben laten schieten. Aantoonbaar goede coureur, geen bedreiging voor Max, maar wel enigzins in de buurt. Zou droomduo voor mij zijn. Dan op de achtergrond de nieuwe generatie klaarmaken. Had Lawson in de Racing Bulls kunnen blijven.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Kan nog steeds betekenen dat Honda eist dat een coureur van hun on de auto zit. Of dat Red Bull / Racing Bulls een leuke korting er voor krijgt. Of dat Honda het salaris van Tsunoda betaald dat financieel ook gunstig is voor Racing Bulls.
RB en RBR zullen wel 'gratis' motoren krijgen idd :)
En dan "die jonkie", Lindblad? Maar die is nog jong en pas een paar maanden terug de eerste keer in een F1 auto gereden (in een showrun, dus ook niet echt gericht op racen
Lindblad is wel de favoriet van Horner, dus die zal volgend jaar wel in de Racing Bull te vinden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2025 13:49 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:57
sjaool schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:43:
[...]

Na dit jaar is het over en uit voor Yuki vrees ik.
En ik denk niet dat hij zich daarvoor hoeft te schamen? 5 jaar of zo heeft hij dan mee gedaan. Wel allemaal bij een midfield/back of the grid team. Maar wel zo af en toe leuke dingen laten zien naar gelang de auto.

En een echte ster coureur is het niet. En andere teams zullen minder interesse hebben door de Honda link.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:51:
[...]

En ik denk niet dat hij zich daarvoor hoeft te schamen? 5 jaar of zo heeft hij dan mee gedaan. Wel allemaal bij een midfield/back of the grid team. Maar wel zo af en toe leuke dingen laten zien naar gelang de auto.

En een echte ster coureur is het niet. En andere teams zullen minder interesse hebben door de Honda link.
exact, er zijn niet heel veel mensen die kunnen zeggen dat ze 5 jaar in de F1 hebben gereden

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:43:
Ja, de Ferrari lijkt wel lekker gebalanceerd te zijn.

Op de helft van de testdagen zijn mijn indrukken:

- Ferrari lijkt goed qua balans, vooral rechte stukken sterk. hun PU is waarschijnlijk goed.
- mcLaren zeggen dat ze goed zijn, Piastri wel wat foutjes zien maken. NOR lang binnen gestaan
- Haas is klote, die gaan laatste worden.
- Alpine rijdt weinig rondjes.
- Merc lijkt goed qua balans, rechte stukken wat matig. Zou volgens Crofty aan de Mercedes PU liggen, waardoor een een gebrek aan straight line speed is.
- RB weinig te zeggen. Lijkt balans, maar dat dachten we vorig jaar ook. nu een lekkage in de motor waardoor Lawson in de ochtend weinig heeft kunnen rijden.
- Aston Martin lijken niet geheel tevreden met de auto, geven erg ontwijkende antwoorden in interviews waar de rest alleen maar regenbogen en zonneschijn projecteert
- Alfo romeo slecht, gaan samen met Haas voor de laatste plekken
- Williams lijkt erg degelijk.
- Ferrari's PU is hetzelfde als vorig jaar en als de andere teams. Bij de testdagen weet je niet hoe ver ze de boel open draaien en welke engine settings ze gebruiken. Dus dit zegt IMHO heel weinig. Het zou niet anders moeten zijn dan voorgaande jaren namelijk. Iets met een engine freeze.
- Idem voor Mercedes. Waarschijnlijk hebben ze een engine mode waarbij ze weinig power hebben op het lange rechte stuk. Of in ieder geval op 96% draaien tov de Ferrari.
- RBR lekkage is vervelend voor RBR. Kost track-tijd

De rest is, aan de hand van de testdagen, gewoon heel weinig van te zeggen. De Sky-commentatoren zijn ook aan het zoeken naar iets wat ze kunnen verklaren. Maar van vorige jaren weten we dat het allemaal verdomd weinig zegt :+

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Ze mogen ‘betrouwbaarheidsupdates’ doen aan de motoren. Misschien is het blok iets betrouwbaarder met een paar pk meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Volgens mij heeft Yuki, nadat die met Gasly als rookie kwam, elke teamgenoot gewoon verslagen. Yuki is IMHO ook een prima coureur die juist best wel bij Red Bull past... want temperamentvol en kan op sommige dagen echt bloedsnel zijn (voor het materiaal dat die ter beschikking heeft).

Maar om vrij onverklaarbare redenen wordt die bij RBR uit het stoeltje gehouden. Dat kan Honda zijn, dat kan temperament zijn. En ik denk vooral mentaal. Ze hebben gezien wat de druk bij Albon/Gasly heeft gedaan en ze zijn denk ik bang dat Yuki hetzelfde of erger gaat zijn....

Maar ik vind dat Yuki nog niet echt een kans heeft gehad. En wat die heeft laten zien was meer dan prima de laatste 2 jaar.

• Waah
  • Nu online
TinusXIII schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:01:
Ze mogen ‘betrouwbaarheidsupdates’ doen aan de motoren. Misschien is het blok iets betrouwbaarder met een paar pk meer.
Klopt. en de andere teams mogen dan inzien wat deze update betekent :+ en dan ook tegen stemmen mits gegrond. Dus zo snel zal dat niet lopen.

een ding is zeker: Vanuit de testdagen kun je hier onmogelijk conclusies uit trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Prev schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:34:
Kalf en Bleekemolen in de ochtend: die McLaren ziet er niet stabiel uit.
Melroy en die andere in de middag: McLaren lijkt ergstabiel en makkelijk door bochten te gaan..
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Die Melroy en (vooral) Nelson Valkenburg zijn dé reden dat ik weg ben gegaan bij viaplay een paar jaar geleden en op F1tv zit. ( en hoe Viaplay het nu doet was dat een zeer goede beslissing )

Die gasten snappen er weinig van en missen zo mogelijk nog meer dan Olav en Jack. En dat stemgeluid van Nelson ben ik inmiddels allergisch voor geworden. Dan liever gekleurd Sky commentaar. Tussen de Hamilton comments hebben ze wel echt leuke info. Dat miste ik gigantisch bij viaplay
Kalf had het duidelijk aan het goede eind:
Lando Norris offered his first verdict of the new McLaren MCL39, which he feels is ultimately "in the same ballpark" as its Formula 1 title-winning predecessor – albeit with a little bit of initial rear-end instability.
https://www.motorsport.co...-should-improve/10698915/

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 27-02-2025 15:29 ]

PSN

• LZ86
Vind ook dat Mclaren vandaag ook weinig tracktijd heeft vergeleken met een Red Bull of Merc. Lopen een ronde of 50 achter. Al is Norris nu wel wat aan het inlopen nu.

[ Voor 15% gewijzigd door LZ86 op 27-02-2025 16:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ja, ben er nu wel uit. De Ferraris toch wel de lelijkste van de afgelopen tijd.

Die witte panelen overal is echt geen gezicht. En als HP nou nog goede computers zou maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:24
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:06:
Vind ook dat Mclaren vandaag ook weinig tracktijd heeft vergeleken met een Red Bull of Merc.
Red Bull heeft 89 rondjes en McLaren 113, dus ze lopen aardig voor.
Mercedes heeft inderdaad wel een stuk meer.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:25
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:06:
Vind ook dat Mclaren vandaag ook weinig tracktijd heeft vergeleken met een Red Bull of Merc. Lopen een ronde of 50 achter. Al is Norris nu wel wat aan het inlopen nu.
Voor zover ik het nu zie zit Mercedes op 144 (71+73), McLaren op 113 (69+44) en RB juist op 89. Voor RB rijdt alleen Lawson vandaag.

• TheBrut3
Ik was even niet goed aan het opletten, maar dacht de commentator (F1TV) zojuist echt dat wanneer Haas gratis onderdelen van Toyota krijgt als 'sponsoring' dat het dan niet meetelt voor de costcap?

• LZ86
TheBrut3 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Red Bull heeft 89 rondjes en McLaren 113, dus ze lopen aardig voor.
Mercedes heeft inderdaad wel een stuk meer.
Ja was even vergeten dat Verstappen vandaag natuurlijk niet heeft gereden.

Maar een uurtje geleden had Norris nog maar iets van 30 rondjes gereden. Hij heeft even flink ingehaald.
Volgens Sky is Mclaren flink aan het sandbaggen.

Niemand haalt Sainz bij though. Meer dan 100 rondjes geknald.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 27-02-2025 16:41 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
Ik schakel pas net in voor een beetje testdagen kijken, maar waarom zit ik naar Crofty te luisteren? Waar zijn mijn homies van F1TV? En ja, dat Ted Kravitz er gisteren tussendoor kwam bij het F1TV commentaar vond ik ook raar. Kreeg toen al het idee dat ze het "samen" doen, maar vandaag is het alleen maar het Sky team? Ik zie ook de optie voor Live feed even niet? (wat normaal het F1TV commentaar gaf bij races)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 17:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

AppieNL schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:46:
Ik schakel pas net in voor een beetje testdagen kijken, maar waarom zit ik naar Crofty te luisteren? Waar zijn mijn homies van F1TV? En ja, dat Ted Kravitz er gisteren tussendoor kwam bij het F1TV commentaar vond ik ook raar. Kreeg toen al het idee dat ze het "samen" doen, maar vandaag is het alleen maar het Sky team? Ik zie ook de optie voor Live feed even niet? (wat normaal het F1TV commentaar gaf bij races)
Volgens mij is er tijdens de testdagen geen keus, en is er een roulatie van alle engelse presentatoren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Klopt, ze doen het allemaal samen nu. Vanmiddag zat Jolyon er ook tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7G81l1GVWzS0z7AF6jYOOBG9gk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zyi5VS9HxZlYU5pnjZ3bSnKc.png?f=fotoalbum_large

• TinusXIII
  • Nu online
Aantal rondjes van Red Bull/Lawson valt me tegen vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TinusXIII schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:11:
Aantal rondjes van Red Bull/Lawson valt me tegen vandaag.
Auto (motor) was ook stuk, dat helpt niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oke, ik heb totaal geen tijd gehad om de afgelopen twee dagen te volgen. :-(
Hoe staat het ermee? McLaren, Mercedes, RBR en Ferrari lijken aardig naar elkaar ontwikkeld te zijn? Max lijkt tevreden te zijn over de balans? Mercedes mist wat op het rechte stuk omdat ze alweer zoveel luchtweerstand lijken te hebben? Haas lijkt weer dramatisch te zijn? En nog iemand (spectaculair) stuk gegaan? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:33:
Oke, ik heb totaal geen tijd gehad om de afgelopen twee dagen te volgen. :-(
Hoe staat het ermee? McLaren, Mercedes, RBR en Ferrari lijken aardig naar elkaar ontwikkeld te zijn? Max lijkt tevreden te zijn over de balans? Mercedes mist wat op het rechte stuk omdat ze alweer zoveel luchtweerstand lijken te hebben? Haas lijkt weer dramatisch te zijn? En nog iemand (spectaculair) stuk gegaan? :P
Denk dat McLaren en Ferrari het met elkaar uit gaan maken, Merc en RBR op gepaste afstand qua auto.

Echter heeft Ferrari een ijzersterke coureurs line up en heeft RBR Verstappen. Dat kan nog wel verschil maken her en der.

Verder vond ik Antonelli, Doohan en Piastri veel fouten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:15:
[...]

Denk dat McLaren en Ferrari het met elkaar uit gaan maken, Merc en RBR op gepaste afstand qua auto.
Heb je de racesimulatie van Lec gevolgd vanmiddag? Nor kon de rondjes aardig gelijk houden, Lec kakte aan het eind in…maar testdagen! ✌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Williams on top, dat zie ik graag.

Vind het ergens wel absurd dat dat team nu al jarenlang tijdens de testdagen op het eerste zicht vooruitgang lijkt te boeken om dan tijdens het seizoen amper aan punten scoren toe te komen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19

Day 2 Highlights | F1 Pre-Season Testing 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Blokker_1999 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Vind het ergens wel absurd dat dat team nu al jarenlang tijdens de testdagen op het eerste zicht vooruitgang lijkt te boeken om dan tijdens het seizoen amper aan punten scoren toe te komen.
Ze hebben nu een keer een coureur die goed kan sturen naast Albon in plaats van een pay driver. Scheelt ook een slok

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blokker_1999 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Daar is een naam voor: Glory run :p

PSN

• TinusXIII
  • Nu online
Supervedette schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Heb je de racesimulatie van Lec gevolgd vanmiddag? Nor kon de rondjes aardig gelijk houden, Lec kakte aan het eind in…maar testdagen! ✌🏻
Die racesim van Norris was sterk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weekend!!
Heel de dag test kijken? Nee.. mn vrouw heeft een dag vol klusjes gepland 😞

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mad-Matt schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:14:
Weekend!!
Heel de dag test kijken? Nee.. mn vrouw heeft een dag vol klusjes gepland 😞
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96w_4tgO438T9Y5AD5b7-oFFZkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyISDhgd0e6GsyImDgMgR0TZ.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:45

Damian

Insane Obtrusion

Oh oh oh HAAS. Ik hoop echt dat ze aan het sandbaggen zijn, want anders gaat het echt een rampseizoen worden voor ze.

Ding valt nu al uit elkaar...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

Vuvuzela

My spire is forming

Damian schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:35:
Oh oh oh HAAS. Ik hoop echt dat ze aan het sandbaggen zijn, want anders gaat het echt een rampseizoen worden voor ze.

Als je naar de topsnelheden kijkt, dan zitten ze daar ook erg laag.. die hebben de motor op 80% gezet. Maar dan is vandaag wel een dag dat ze wat meer op snelheid moeten gaan testen, anders weet je ook niet genoeg.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gk267JqWsAA2xLv?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gk269pfX0AAoVs-?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Ferrari lijkt sterk, maar ik heb daar wel een sterke mening over. Ferrari heeft namelijk de neiging in het verleden gehad om testdagen en vrije trainingen (met name in Italië) aan te vliegen alsof er punten te halen vallen. Teams als Mercedes en Red Bull draaien echt puur een programma af, naar mijn idee, waar Ferrari graag iets wil laten zien. McLaren is in die context een onbekende factor, kan mij niet voor de geest halen hoe zij het deden bij eerdere testdagen in de afgelopen jaren (geen noemenswaardige titelkandidaat, dacht ik :) )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ach, ze heeft me ook een F1 weekend in Barcelona cadeau gegeven, dus ik laat de scheiding maar achterwegen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ziet er allemaal weer niet geweldig uit bij Verstappen, weer zowel onderstuur als overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 07:17
Exocet schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
Ziet er allemaal weer niet geweldig uit bij Verstappen, weer zowel onderstuur als overstuur.
Klopt, hopelijk kunnen ze het nog oplossen met het afstellen van hun nieuwe voorvleugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
RRCreations schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Klopt, hopelijk kunnen ze het nog oplossen met het afstellen van hun nieuwe voorvleugel.
ik zag een min of 20 geleden een paar bochten van zijn rondje (die 3e tijd) en vond het wel meevallen. De auto is duidelijk wat zwaarder maar zag corner exit geen stuurcorrecties. Misschien zag ik net het goede deel.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mad-Matt schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Ach, ze heeft me ook een F1 weekend in Barcelona cadeau gegeven, dus ik laat de scheiding maar achterwegen
Dan is ze een keeper. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vorig jaar was het zogenaamd ook extreem slecht. Ik heb mijn GPTM spel Haas volledig genegeerd in het begin omdat het zo slecht ging in de testweek en elke expert zei dat Haas de rode lantaarn zou dragen. Ze waren vanaf race 1 het zesde team.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPTGk8z8aG9H6nWlBhw-QiprYXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmjw3Mk9lAfVcK5dODcHQMvn.jpg?f=fotoalbum_large

Haha beetje laat maar Norris vergiste zich mooi in fie bocht net, gelukkig hield hij hem uit de muur :)

[ Voor 64% gewijzigd door G_Dragon op 28-02-2025 09:47 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vuvuzela schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:14:
[...]

Als je naar de topsnelheden kijkt, dan zitten ze daar ook erg laag.. die hebben de motor op 80% gezet. Maar dan is vandaag wel een dag dat ze wat meer op snelheid moeten gaan testen, anders weet je ook niet genoeg.
Het ziet er uit alsof ze voornamelijk long runs testen, gezien ze weten dat dat altijd met de banden dropoff hun zwakte is/was.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Heeft Max de updates al op de wagen? Ik heb niet alles kunnen volgen op F1 TV.

Update: ik hoor Laura net zeggen dat de nieuwe neus er nu net opgaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Boeryepes op 28-02-2025 10:01 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
Boeryepes schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:01:
Heeft Max de updates al op de wagen? Ik heb niet alles kunnen volgen op F1 TV.
Nieuwe voorvleugel zit er nu net op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 18:44
AvAars schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Nieuwe voorvleugel zit er nu net op
O ja, de flexi vleugel :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Exocet schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:25:
Dat lijkt voor alle auto's zo op dit moment. Zal in een aantal gevallen de wind zijn.

Toevoeging: op de onboard zojuist leek de auto van VER heel stabiel.

[ Voor 11% gewijzigd door hansvk op 28-02-2025 10:07 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 07:17
“Verstappen rotates incredible well”
“Class of the field”

Aldus Alex Brundle.

[ Voor 17% gewijzigd door RRCreations op 28-02-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Die auto van Verstappen gaat goed :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
RRCreations schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:33:
“Verstappen rotates incredible well”
“Class of the field”

Aldus Alex Brundle.
Ik schat zijn analyse wat hoger in dan die van @Exocet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nieuwe voorvleugel:

Afbeeldingslocatie: https://images.nu.nl/m/rf4xij9ahbta_std640/474/1032/2693/2020/daar-is-ie-de-nieuwe-neus-op-de-auto-van-verstappen.jpg

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 17:49

DarkSide

theres no place like ::1

slechts de vleugel.
Haas Heeft Flexi bodywork (WCC confirmed)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 13:33
Heeft iemand al een goede analyse gevonden van de verschillen tussen Barcelona als testcircuit en Bahrain als testcircuit?
Jarenlang werd er gezegd dat Barcelona de meest representatieve mix van high-, medium- en low-speed had (sector 3 had goede correlatie met Monaco), maar Bahrain heeft dat veel minder en is van nature ook een baan met de sweet spot op een lagere downforce dan Barcelona.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
mavamal schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:47:
Heeft iemand al een goede analyse gevonden van de verschillen tussen Barcelona als testcircuit en Bahrain als testcircuit?
Jarenlang werd er gezegd dat Barcelona de meest representatieve mix van high-, medium- en low-speed had (sector 3 had goede correlatie met Monaco), maar Bahrain heeft dat veel minder en is van nature ook een baan met de sweet spot op een lagere downforce dan Barcelona.
In een notendop, Bahrein kent geen hogesnelheidsbochten, heeft weinig belansverschuivingen en een klein afstellingsvenster en daarmee geen optimaal testcircuit eigenlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMfRHJ6b65KsNQJ25xGcyg9ofq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNAxqjZ0W18I7gV5Lk6nl5wO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Chocoball schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:54:
[...]

In een notendop, Bahrein kent geen hogesnelheidsbochten, heeft weinig belansverschuivingen en een klein afstellingsvenster en daarmee geen optimaal testcircuit eigenlijk.
Maar ook geen sneeuw (de “ook geen regen” gaat niet meer op)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Haha wat? Willen ze gaan gamen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8NG9GHIJmBByYZpPQf0aLnv-Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2au0SP9UWaPQ55oKr04syQBn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
DarkSide schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:46:
[...]

slechts de vleugel.
Haas Heeft Flexi bodywork (WCC confirmed)
Niet om jou persoonlijk @DarkSide , maar ik dacht dat we sinds vorig jaar gestopt waren met dat “WCC confirmed” (of WDC confirmed) gedoe. Echt best wel mateloos irritant ook al staat er een :+ bij

/mini-rantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Allemaal glas op de baan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JyLM1GR7IV4mfcGeAS81kVXMjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSD9LWbFt8N8CYXcNRxbf7yg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXbdjAy0ERvgOJOiFMLlLqYES7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhNrO7iFYA37JT6KJAe1TAR7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door G_Dragon op 28-02-2025 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

In welk window zitten we nu? #redflag :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat Ierse accent van Bernie Collins is behoorlijk stevig. Daar moet ik echt even doorheen luisteren. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:25

basvn

Breezand - NHN

Alweer rode vlag door de voorzieningen van de baan..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
Goed vegen is ook een kunst 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ze willen de window van de wagen wat vergroten :+ maar blijkbaar iets teveel opgerekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwarring, red flag maar er rijden auto's naar buiten en pitexit is groen.

Edit; Inmiddels weer rood.

[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 28-02-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
En er zou ook nog een werkauto zijn.. Lekker geregeld weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ParaDroid2 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:23:
En er zou ook nog een werkauto zijn.. Lekker geregeld weer :p
Toen de auto's de baan op reden, reed er op het einde van de pitstraat inderdaad nog een quad de baan af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 16:36
Bahrein circuit raakt in verval.. 8)7

RichardVos.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:15:
Dat Ierse accent van Bernie Collins is behoorlijk stevig. Daar moet ik echt even doorheen luisteren. lol
Ik ben ook blij dat ze niet bij de 'F1 TV'-crew zit... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 14:28
Paddock sources suggest there are two key behaviour characteristics that have emerged: one of the entire rear wing structure rotating back, and another of some squads continuing to play around with opening up the slot gap when the car is at speed on the straight.

Speaking on the final day of pre-season testing in Bahrain, Red Bull technical director Pierre Wache told The Race that he had no doubts some squads again appeared to be exploiting the mini-DRS idea.

"It is still going on," he said. "I think Ferrari and McLaren are doing the mini-DRS stuff still."
https://www.the-race.com/...1-faces-new-mini-drs-row/

Het gaat weer een leuk jaar worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Er rijdt serieus een bus naast de baan....?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

WTF rijd er nu gewoon een bus de baan op vanuit het niks :P

Gaat echt goed daar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:25

basvn

Breezand - NHN

en fail nr 3 van het circuit deze testdagen.. bus op de baan..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

Vuvuzela

My spire is forming

Een korte rode vlag omdat er een verdwaalde tourbus naast het circuit rijdt. 7(8)7

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hopelijk einde van de dag nog wel een boel glory runs op rood...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:45
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/obwxi5mrfvle1.jpeg

Busje komt zo :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mad-Matt schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:33:
[...]

Geweldig, iets wat ik ook graag een keer doe in de toekomst. (al wordt het duurder en duurder en duurder)
Nou ja. De F1 keert volgend jaar terug in Barcelona. In januari al. Ivm de nieuwe reglementen wordt er drie keer zoveel getest. Drie dagen in Barcelona en 2x 3 dagen in Bahrein *O*

Bron: https://www.autosport.com...lona-in-january/10699254/

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Iemand de rondetijden van de bus? Ben wel benieuwd of die sneller is dan de Haas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqdm_2pM-yl47kWlerMUIgWh1Ytw5EDGchPg&s

Alpine WDC & WCC confirmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Klinkt alsof Red Bull weer achter de feiten aanloopt wat dit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Exocet schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Of de FIA heeft wat uitwegen in haar regelement gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Exocet schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Nee, die houden zich aan de regels op dat gebied. Red Bull wordt vaak van cheaten beticht maar tot nu zijn het vooral de anderen die zich daarmee bezig houden.

In Formule 1 termen heet dat natuurlijk "de grenzen van het reglement opzoeken". ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 28-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Alpine is al met de glory runs voor de sponsors begonnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Nu online
Damian schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:15:
Hopelijk einde van de dag nog wel een boel glory runs op rood...
Zijn niet veel teams die rood hebben meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Fantastisch accent joh. Kan ik echt van genieten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Je zou maar 3 dagen lang Davide Valsecchi als commentator hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TinusXIII schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Zijn niet veel teams die rood hebben meegenomen.
Hmm kak inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com/wp-content/uploads/2025/02/Testing-tyres-1024x576.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
RBR heeft de originele vleugel weer.

Ziet er niet best uit. Lockups en onbalans......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

LZ86 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Fantastisch accent joh. Kan ik echt van genieten.
Ze slist ook nog een beetje dus je zult genieten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:04:
[...]

Je zou maar 3 dagen lang Davide Valsecchi als commentator hebben :)
Dan kunnen ze net zo goed Sponge Bob inhuren. Ik wordt er altijd hyper van.

Of 3 dagen Steiner als commentator? Ik vrees alleen dat ome Ben dat niet gaat trekken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En ook met de nieuwe vleugel is het niet best bij RBR.

Oei oei oei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zlotka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 09:57
LZ86 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:35:

Oei oei oei
De nieuwe vleugel zit er al niet meer op.

Daarnaast: testdagen, dus weinig zinnigs te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

LZ86 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:35:

Oei oei oei
Ze hebben er een andere vloer onder gezet heb ik begrepen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Wat zijn dit prachtige shots van de auto's in het zonlicht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C49itJlnLqq_gWrvp-ZHw5UWZkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yByNPnFhNbY71qsu5b6Izy0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw2cQBI1phfur2OQCL8mCh6BKIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIZZ57u4MHm9TGk7nxFFGdp7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCz9OAWM6Pr83ilZiAZtvPbWzBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoapyMUyQyFCo3XIsqHaZadQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4T7t_Az0_8RuIKV0iqn1Irhtok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3vqowFE4BeftodeKH3nQhp7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LvtPlpWNMM9eLP88RPRSx1SCZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmrGht1TPG91VBiHoNkoHvNK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBvOhPqckfB5Lu2VVEaaCao5edc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgjWGnV1BO7akTZkskCcxwXc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DL3soXkIDjbQLJnRw6aM_JAHrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POrvj0xI8SpPCocUJemHDN6V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ1ncoWEgdUCWmXSJ5wW1Vvb9CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIloBEnSjYEi2cTsJFITpBZk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cC1tDLEzkE35tqa77H04JU0uS9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXvz2qhGqNsVrOX5RaqeMg2B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUCbx4bfTq5I7BQJ8JfPjbF4PQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu0ycp7U92RciA52THALp3Dd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzsNE8nBpZuubTzbTgrwLEleoXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2kLMCTTWmjHiF9GbBLsPSVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWzw1YSzqC5VYL5W_vfxniNww3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXuva08AI6bH2EtywfeAPg0e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWMmFFKD6JSo6HkqM52Yzbpl6f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heg07eQtXYHiNnvmQl9OFjQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YDfeo0k32xOA_7Nl7BFxPI7K_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0SJOYEpEdVtBpUZpNTFtiqp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord