[F1 2025] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 31.780 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Hoor het niet voorbij komen hier (F1TV).

Misschien zo'n brand test die je doet op het werk? ;)

Weet iemand hoe de cameras enzo dan wel nog werken? Snap dat ze een batterij hebben, maar hoe werkt de regie enzo? Die zitten toch nu niet op zo'n nood oplossing? Kan mij niet voorstellen dat dit het trekt.
Ga er maar vanuit dat er meerdere stroom circuits zijn. Juist ook om andersom te voorkomen, dat iemand ergens verkeerd een stekkertje insteekt en vervolgens de circuit verlichting uit valt.

Frappanter vind ik dat juist alle circuit verlichting uit is. Meer standaard is dat er twee circuits daarvoor zijn en de lampen (/masten) om en om zijn aangesloten zodat bij uitval van een circuit wel nog de helft van de lampen, om en om, brand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Blaz0r schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:16:
Zijn er meer kijkers op appleTV (F1TV)? De extra bitrate, resolutie en HDR zien er best netjes uit, zeker nu in het "donker" met de zaklampjes en zo.

Ik ben benieuwd of het extra gaat kosten voor de race weekenden.
De bitrate schijnt op AppleTV hoger te liggen t.o.v. de rest. Dat werd vorig jaar ook al een paar opgemerkt.

De computers zullen wel op een UPS zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Drommels, potjandorie, allememaggies...

Mag dit nog wel? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 00:25

Blaz0r

:)

HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:21:
[...]

De bitrate schijnt op AppleTV hoger te liggen t.o.v. de rest. Dat werd vorig jaar ook al een paar opgemerkt.

De computers zullen wel op een UPS zitten.
Tot aan vandaag, ik denk zelfs vanmiddag, was het nooit HDR. Er is wel degelijk iets nieuws vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Ga er maar vanuit dat er meerdere stroom circuits zijn. Juist ook om andersom te voorkomen, dat iemand ergens verkeerd een stekkertje insteekt en vervolgens de circuit verlichting uit valt.

Frappanter vind ik dat juist alle circuit verlichting uit is. Meer standaard is dat er twee circuits daarvoor zijn en de lampen (/masten) om en om zijn aangesloten zodat bij uitval van een circuit wel nog de helft van de lampen, om en om, brand.
Het stomme is dat echt alles uit is. Zou juist verwachten dat het licht op een andere groep zit, en de rest van de gebouwen ook.

Best wazig, alsof er een kabelbreuk ergens is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Blaz0r schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Tot aan vandaag, ik denk zelfs vanmiddag, was het nooit HDR. Er is wel degelijk iets nieuws vandaag
Ik heb geen HDR, Apple TV of 4K, wilde gewoon aangeven dat er toen al werd aangegeven dat er een verschil was tussen de apparaten.

Dacht dat de ene of HLS ging en de andere over DASH. Schijnbaar maakt dat een verschil. Er waren toen Tweakers die een screenshot posten tussen die twee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Hoor het niet voorbij komen hier (F1TV).

Misschien zo'n brand test die je doet op het werk? ;)

Weet iemand hoe de cameras enzo dan wel nog werken? Snap dat ze een batterij hebben, maar hoe werkt de regie enzo? Die zitten toch nu niet op zo'n nood oplossing? Kan mij niet voorstellen dat dit het trekt.
De regie zit in Engeland.

https://www.motorsportmag...-mind-blowing-tv-complex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maar hoe krijg je de beelden naar de andere locatie? Het zal via de schotel gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Maar hoe krijg je de beelden naar de andere locatie? Het zal via de schotel gaan?
glasvezel is vaak sneller

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-07 18:57
In de paddick weer stroom, en dat neppe meertje is ook weer vol, dus die heeft ook wer stroom

[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 26-02-2025 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Since the Covid pandemic but also with an eye on sustainability, more and more of the tasks have moved to the M&TC to reduce travel, with data and video beamed between the track and the permanent facility via two dedicated fibre pipelines, allowing for 10GB of bandwidth. That’s needed, because there’s 500TB of data transferred each race;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zo even de switchers testen. :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

Prev schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:16:
Is niks meer dan een vooruitziende blik.
Prev schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:20:
Morgen en vrijdag een uur extra
Misschien fijn als je niet gewoon random wat onzin claimt, of er tenminste een bron bij zet. Of anders duidelijker maakt dat je gewoon maar wat lult en het niet serieus genomen moet worden. Er komt vaak zat wél kloppende informatie (van anderen) langs namelijk dus zulk getroll lijkt me niet echt nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

Niet zo serieus.... is humor om te lachen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
En de beelden worden met een satelliet van bovenaf gemaakt en dan zo door gestraald naar Engeland?

Volgens mij niet ;) Er staan camera's op het circuit, die lokaal stroom uit Bahrein zullen afnemen en niet met een kabel naar Engeland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:44:
[...]

En de beelden worden met een satelliet van bovenaf gemaakt en dan zo door gestraald naar Engeland?

Volgens mij niet ;) Er staan camera's op het circuit, die lokaal stroom uit Bahrein zullen afnemen en niet met een kabel naar Engeland gaan.
Dat was mijn vraag inderdaad. :)

Want gok dat er wel een modem aan moet staan. Al zou dat ook via een UPS kunnen zijn, maar verrassend dat dit dan nog altijd werkt.

Maar goed, geen idee hoe het werkt daar. Best grappig om te zien, al hoop je het niet tijdens de race.

Voordeel is dat je van alles leert. Misschien gaan ze nu ook wel weer kijken wat er dan moet gebeuren tijdens een race en dit gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:29
RobertMe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Je hebt uiteraard een circuit met een stroomaansluiting om alles binnen het gebouw van stroom te voorzien.

Voor de rest zullen er heel wat generatoren worden neergezet. Niet als noodaggregaat maar om het hele circus van stroom te voorzien. :)

Track clear, ik hoor motoren starten en de coureurs zitten weer in de auto.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
SESSION WILL RESUME AT 16:10
26 Feb 2025, 16:08:19

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
AvK schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:42:
Zat mensen die niet live kijken en alleen het forum lezen om bij te blijven, dan is het niet lachen als er iemand fake news plaatst dat de sessie niet hervat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Transportman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Zat mensen die niet live kijken en alleen het forum lezen om bij te blijven, dan is het niet lachen als er iemand fake news plaatst dat de sessie niet hervat wordt.
Je hebt gelijk. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:43

Damian

Insane Obtrusion

AvK schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:42:
Nou echt om te gieren zo grappig |:(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Transportman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:11:
[...]

Vond het ook vreemd, maar goed we rijden weer.

Vind de lichten nog erg dof, maar goed genoeg voor zicht. Beetje lichte regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:13:
[...]

Vond het ook vreemd, maar goed we rijden weer.

Vind de lichten nog erg dof, maar goed genoeg voor zicht. Beetje lichte regen.
Is er iets gezegt al of ze de verloren tijd gaan inhalen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Misschien foute info, sry

[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 26-02-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Ja, dat ze het nog niet weten lol (bron: F1TV en mijn oren).

Geen idee, misschien komt het zo nog? Denk van wel.
Toch gok ik anderhalf uur geduurd, en testen is voor beide coureurs belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sipio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Uurtje langer door zeiden ze op Viaplay net.
Hmm, timer nog niet aangepast. Plakken ze het hieraan vast of bij de volgende test?

Bij F1TV wisten ze nog van niets (10 min. geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sipio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:24:
[...]

Uurtje langer door zeiden ze op Viaplay net.
Wacht ff nu lullen ze weer wat anders, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Verloren tijd wordt normaal niet ingehaald, tenzij het écht heel veel is maar dan waarschijnlijk ook niet. Daar hebben ze ook niet zomaar tijd voor, dat zou betekenen dat al het personeel trackside moet blijven en wellicht veel langere dagen moet maken dan de bedoeling is, of dat de boel zelfs naar andere dagen verplaatst zou moeten worden. Als het nou een hele dag gaat regenen zijn er ook maar twee teams die heel kort kunnen rijden tot al hun regenbanden op zijn, dat is ook gewoon pech gehad. Je zou dan een extra testdag moeten inlassen, wanneer? En dan voor iedereen het schema in de war gooien terwijl het circus rustig aan richting Australië moet vertrekken.

Rode vlaggen tijdens testdagen zijn normaal, daar is al rekening mee gehouden met het maken van het schema. Sterker nog, die testen ze zo nu en dan ook expres terwijl er verder niets aan de hand is.

Het kán wel hoor, maar gebeurt eigenlijk vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:27:
[...]

Hmm, timer nog niet aangepast. Plakken ze het hieraan vast of bij de volgende test?

Bij F1TV wisten ze nog van niets (10 min. geleden).
Ze hadden het daarstraks over een uurtje langer door en gingen nog ff door hoe dat in Zandvoort onmogelijk zou zijn, maar volgens mij zijn ze het nu ook niet zeker excuus mocht het niet zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
HollowGamer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:25:
[...]
Toch gok ik anderhalf uur geduurd, en testen is voor beide coureurs belangrijk.
Iets meer als een uur.

15:03:48 RED FLAG

16:10:00 GREEN LIGHT - PIT EXIT OPEN

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DataGhost schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:28:

Rode vlaggen tijdens testdagen zijn normaal, daar is al rekening mee gehouden met het maken van het schema. Sterker nog, die testen ze zo nu en dan ook expres terwijl er verder niets aan de hand is.

Weet ik, maar er zijn situaties dat het gebeurt. Een stroomstoring vond ik daar best wel bij horen, vandaar de vraag.

Vorig jaar nog namelijk:
https://www.autosportwere...rste-sessie-op-donderdag/

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 26-02-2025 16:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StefanVerkerk
SESSION WILL END AT 18:00
26 Feb 2025, 16:32:04

Verlenging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Kijk, daar heb je het al :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
uurtje erbij inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Plenkske schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:32:
[...]

Weet ik, maar er zijn situaties dat het gebeurt. Een stroomstoring vond ik daar best wel bij horen, vandaar de vraag.

Vorig jaar nog namelijk:
https://www.autosportwere...rste-sessie-op-donderdag/
Ik zie nu inderdaad een extra uur op de klok staan, dus misschien hadden ze daar al soort van rekening mee gehouden net zoals dat normaal voor races gebeurt. Dat het vorig jaar ook gebeurd is had ik niet meer vers in het geheugen zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07 16:26

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GkuWG6nWMAASN5i?format=jpg&name=small

en bericht van de FIA over het extra uur

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 09:02
REGEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Een paar pagina's geleden maakten we nog grapjes over Astom Martin en Haas die een paar regenbanden hadden.

Nu regent het niet hard, een beetje miezer, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-07 21:40
Onwijs fijn dat ze laten zien met welke gradatie compound ze rijden.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Verloren tijd wordt normaal niet ingehaald, tenzij het écht heel veel is maar dan waarschijnlijk ook niet. Daar hebben ze ook niet zomaar tijd voor, dat zou betekenen dat al het personeel trackside moet blijven en wellicht veel langere dagen moet maken dan de bedoeling is, of dat de boel zelfs naar andere dagen verplaatst zou moeten worden. Als het nou een hele dag gaat regenen zijn er ook maar twee teams die heel kort kunnen rijden tot al hun regenbanden op zijn, dat is ook gewoon pech gehad. Je zou dan een extra testdag moeten inlassen, wanneer? En dan voor iedereen het schema in de war gooien terwijl het circus rustig aan richting Australië moet vertrekken.

Het punt is natuurlijk een beetje dat dit voor F1 an zich een beetje force majeur is. Het circuit maakt een fuckup en dus mag het circuit het ook oplossen / moeten ze maar proberen te faciliteren dat F1 wel "tevreden" is. Nu dus die verlenging met stroomuitval. Maar bv ook Vegas 1,5 jaar terug met die putdeksel en verplaatste FP2.

Een rode vlag door een crash etc etc wordt ingecalculeerd. Een uur uitval doordat het circuit de zaken niet op orde heeft kun je niet incalculeren en is wel iemand verantwoordelijk voor. Het weer kun je natuurlijk weer niemand verantwoordelijk voor houden :p

En in dit geval kunnen ze natuurlijk oprekken doordat er toch al verlichting is, zolang die werkt dan. En ik meen dat het ook al eerder is voorgekomen, met tests of gekke FPs, dat het in een andere sessie is verlengd. Volgens mij ook eens na een lange rode vlag in de ochtend dat de lunchpauze was geschrapt bv. De monteurs hebben toch al geen lunchpauze, en de marshals hadden tijdens de rode vlag niks te doen en konden dan lunchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
F1 tv ligt eruit bij mij :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Klagen helpt, het is weer up.

Arme Ocon. Die Haas gaat als een slak over een zoutvlakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Voor wat het waard is: zijn er al teams die duidelijk de plank misgeslagen hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Vuvuzela

My spire is forming

hoevenpe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:40:
Voor wat het waard is: zijn er al teams die duidelijk de plank misgeslagen hebben?
Nee, dat kan pas volgend jaar. Nu zijn het allemaal doorontwikkelde auto's.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Lijkt me nog veel te vroeg inderdaad.

Bij de kwali voor de eerste race gaan we het zien.
Je weet nu niet hoeveel benzine, welk programma ze afwerken, welke onderdelen ze testen etc. Data genereren vandaag voor de aero afdeling om te analyseren en morgen wat veranderingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Zag dat Haas in de ochtend 4 seconden langzamer was, dat was meer toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-07 15:56
hoevenpe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:22:
Zag dat Haas in de ochtend 4 seconden langzamer was, dat was meer toeval?
Dat is geen toeval, dat is gewoon hoe teams een testweek aanvliegen. Er is qua tijden nagenoeg niks te zeggen over de rangorde aangezien ieder team een ander doel heeft per sessie:
- experimenteren met onderdelen
- afstelling uitproberen
- dan rijden ze weer met flow-vis of een aero-rake
- banden uitproberen
- long-/ qualiruns
- etc.

Plus, de teams die van zichzelf weten dat ze het écht goed voor elkaar hebben laten dat zeker niet zien en gaan sandbaggen.

Het enige waar je een beetje aan kan zien is de stabiliteit van de auto’s in de verschillende type bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:26
Sito schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Dat is geen toeval, dat is gewoon hoe teams een testweek aanvliegen. Er is qua tijden nagenoeg niks te zeggen over de rangorde aangezien ieder team een ander doel heeft per sessie:
- experimenteren met onderdelen
- afstelling uitproberen
- dan rijden ze weer met flow-vis of een aero-rake
- banden uitproberen
- long-/ qualiruns
- etc.

Plus, de teams die van zichzelf weten dat ze het écht goed voor elkaar hebben laten dat zeker niet zien en gaan sandbaggen.

Het enige waar je een beetje aan kan zien is de stabiliteit van de auto’s in de verschillende type bochten.
Dit zeggen we elk jaar, maar de afgelopen 3 jaar sowieso was het team dat goed was in de testen ook goed daarna en omgekeerd.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-07 15:56
Snowhite0901 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:32:
[...]

Dit zeggen we elk jaar, maar de afgelopen 3 jaar sowieso was het team dat goed was in de testen ook goed daarna en omgekeerd.
Dat is niet helemaal waar. Ik kan me een bepaald sidepod design herinneren van Mercedes waar iedereen in de testdagen lyrisch over was, maar puntje bij paaltje was Mercedes nergens totdat ze een half jaar later dat design hebben laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sito schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik kan me een bepaald sidepod design herinneren van Mercedes waar iedereen in de testdagen lyrisch over was, maar puntje bij paaltje was Mercedes nergens totdat ze een half jaar later dat design hebben laten vallen.
Dat zeropod design was echt een flop inderdaad, waarschijnlijk omdat de overige technische regels het niet toe lieten om de auto zo af te stellen (rij hoogte bv) om het wel voor elkaar te krijgen.

Sandbaggen tijdens testdagen heeft weinig nut, de teams knippen en plakken de snelste sector tijden aan elkaar en dan heb je alsnog een target tijd.

Voor de rest heb je wel gelijk dat de rondetijd nu helemaal niks zegt vanwege de verschillende testprogramma's die de teams runnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:26
Sito schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Volgens mij waren de resultaten van de testdagen toen ook al niet om over naar huis te schrijven maar dacht iedereen dat ze aan het sandbaggen waren

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het gewoon heel close gaat worden dit jaar met doorontwikkelde auto's. MClaren ziet er wel weer verdomd stabiel en moeiteloos uit (lees groot werkvenster). Volgens mij gaan we gewoon op dezelfde voet verder van vorig seizoen, met misschien een verrassing uit het middenveld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 20:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EFZcWAI9DoSdc3AnfUEeqYIXS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vWRTssrjlk2XrkX2kwomGXcD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
"De longruns waren heel competitief, daarin waren we het snelst", zei Marko in de paddock van het Bahrain International Circuit. "De auto is voorspelbaarder en reageert goed op de wijzigingen die we doorvoeren. Alle problemen die we vorig jaar hadden, zijn verbeterd of zelfs opgelost."
https://www.nu.nl/formule...t-snelst-in-longruns.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa63QfWcLeCvVml_a_3_qeBnkJg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4wLtO1WOiSszE1ciLwDTATr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 218% gewijzigd door Charles Hill op 26-02-2025 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
Het is fijn dat hij zegt dat de problemen zijn opgelost. Hij zal ook niet nu al gaan vertellen dat er ook nog grote zorgen zijn, als die er wel zijn.

En ondanks dat ik denk dat de tijden wel wat zeggen, is het ook mogelijk dat menig team een paar tienden niet laat zien. En dat eigenlijk het enige wat je met zekerheid kan zeggen, is hoe de balans van de auto's eruit zag. Dan weet je dat ze comparatief kunnen of zullen zijn, zeker de topteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:06

JB

Cédric roelt!

Komt er nog ergens iets van een samenvatting mbt de 1e dag, zoals Ziggo dit voorheen wel eens deed (via YouTube)? Zie bij F1TV wel wat beeldmateriaal van die Sam Collins over de updates, maar wordt nooit zo blij van dat overdreven gedoe.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07 20:17
JB schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:13:
Komt er nog ergens iets van een samenvatting mbt de 1e dag, zoals Ziggo dit voorheen wel eens deed (via YouTube)? Zie bij F1TV wel wat beeldmateriaal van die Sam Collins over de updates, maar wordt nooit zo blij van dat overdreven gedoe.
Ja, Ziggo Sport op YouTube geloof ik. Doornbos is weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charles Hill
Op YouTube zijn videos te vinden.

YouTube F1 test dag 1

[ Voor 9% gewijzigd door Charles Hill op 26-02-2025 21:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:53

Day 1 Highlights | F1 Pre-Season Testing 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:44
Snowhite0901 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Volgens mij waren de resultaten van de testdagen toen ook al niet om over naar huis te schrijven maar dacht iedereen dat ze aan het sandbaggen waren
Aangezien Mercedes 5+ jaar aan het sandbaggen was tijdens de testdagen (en zichzelf in de underdog rol probeerde te wurmen door Red Bull of Ferrari op te hemelen), duurde het voor mij 3 races voordat ik overtuigd was dat Mercedes in 2022 geen zandzakken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Waah schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Weet je toevallig welke aflevering? :+
Heb iets gevonden.....

https://x.com/LucasDegen/status/1858806641904238987

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Snowhite0901 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:32:
[...]

De vraag begon met Haas die 4 seconden off the pace waren. En de kans dat een team 4 seconden off the pace is is bijzonder klein. Zelfs voor een Haas, Sauber of Williams. Daarnaast heeft Haas meen ik een goed aantal rondes gereden, en leek er geen paniek te zijn? Ogenschijnlijk niks aan de hand dus en gewoon een afwijkend run plan.

Zeker ook met de stabiele regels en ik vermoed bij Haas weinig wijzigingen (heck, elk team heeft op het oog weinig wijzigingen. Hoogstens Merc met de Red Bull style verticale inlets is echt een groter iets). En zelfs bij grote regelwijzigingen zie je dan toch al snel dat een team zegt "we liggen achter op ontwikkeling" / .... Zie Haas 2021 dus. Bij aanvang was van de testdagen was al bekend dat het de 2020 auto was met de minimale aanpassingen voor de gewijzigde regels en geen euro meer er in gestoken. Als je dan 4 seconden off the pace bent is het wel duidelijk dat je waarschijnlijk echt stijf achteraan rijdt. Anders blijft het gissen. En dit is dag 1 van 3 dus er is niks echt verloren. En met een goed aantal ronden gereden en geen issues valt er voor ons bankhangers niks te zeggen over of ze er zo naast zitten.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Chocoball
De onzichtbare Red Bull in de vertaling en samenvatting.
  • Stemmen in de paddock konden maar weinig verschil zien tussen de RB21 en zijn voorganger. Het ontbreekt de Red Bull ingenieurs aan nieuwe ideeën of de grote klap komt pas in Melbourne zou luidde het. Volgens teambaas Horner is de Red Bull op elk onderdeel aangepakt en geoptimaliseerd. Daarnaast is de RB21 lichter geworden wat weer meer speelruimte geeft met de ballast. Dat de RB21 in Melboune anders zal uitzien dan de testversie in Bahrein zal duidelijk zijn maar volgens Horner zullen dat slechts de gebruikelijke upgrades zijn.
  • Volgens technisch directeur Waché zijn er grote veranderingen aan de wagen doorgevoerd maar de meesten zijn niet zichtbaar. Het koelsysteem is aangepast omdat het systeem van vorig jaar het team teveel belemmerde bij de aerodynamische ontwikkelingen. De ondervloer is herontworpen zodat er een groter werkvenster ontstaat. Ook is Red Bull bezig geweest met de flexibiliteit van de voorvleugel.
  • De koelers zijn kleiner geworden en zijn nu op elkaar gestapeld, De kabels en leidingen zijn daaronder weggewerkt. De zijkanten zijn qua volume gekrompen, de zijwand bij de ondersnijding (undercut) is golvend en zit als een soort maatpak om de componenten heen. Deze opruimwerkzaamheden zorgen ervoor dat er meer ruimte is tussen de sidepod en de vloer. Daarnaast geeft het de aerodynamici meer ontwerpmogelijkheden bij de voorste venturi-kanalen.
  • De vloer was de belangrijkste reden van de tekortkomingen vorig seizoen. Red Bull was in de laatste races van 2024 al bezig om het werkvenster te vergroten en het rijgedrag constanter en meer berekenbaar te maken. Na de eerste testdag hebben beide Red Bull coureurs dat ten dele bevestigd ondanks dat sommigen de RB21 wat nerveus vonden maar dat kan ook aan de wind hebben gelegen.
  • Ook Helmut Marko was na de eerste dag tevreden. De wagen is meer berekenbaar, constanter en meer één geheel en reageert het beter op aanpassingen in de afstelling. Volgens Marko waren de longruns van Verstappen beter dan die van McLaren en Mercedes. Waché is wat voorzichtiger met die opmerking, Bahrein is geen optimaal testcircuit voor het probleem wat ze aan verhelpen zijn. Vanwege de layout zijn er weinig balansverschuivingen die Red Bull vorig seizoen juist had en ook vraagt het circuit geen groot werkvenster. Pas in Melbourne weten ze pas wat de veranderingen gaan brengen. Daar moeten de wagens over de kerbstones rijden en het insturen in middelsnelle bochten zal een uitdaging zijn.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/image-R1240x698-ffffff-C-f228b74e-2182497.jpeg

https://www.auto-motor-un...bull-rb21-technik-tricks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok93uCMIHVHk38EstnNIN0rUvdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jLU1GQs5JcIbKohZ8hkpC2j.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Haas heeft haar pitmuur weer uitgebreid. De kleinere variant was eerder vanwege besparing op de opslag- en vrachtkosten.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/haas-made-the-decision-to-slim-down-its-pitwall-to-save-250-v0-7r07o4l17ile1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8c2ec7c4b6d5983bfe364a36471b0fc0498d96b5

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-07 12:44

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chocoball schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:50:
De onzichtbare Red Bull in de vertaling en samenvatting.
  • Stemmen in de paddock konden maar weinig verschil zien tussen de RB21 en zijn voorganger. Het ontbreekt de Red Bull ingenieurs aan nieuwe ideeën of de grote klap komt pas in Melbourne zou luidde het. Volgens teambaas Horner is de Red Bull op elk onderdeel aangepakt en geoptimaliseerd. Daarnaast is de RB21 lichter geworden wat weer meer speelruimte geeft met de ballast. Dat de RB21 in Melboune anders zal uitzien dan de testversie in Bahrein zal duidelijk zijn maar volgens Horner zullen dat slechts de gebruikelijke upgrades zijn.
  • Volgens technisch directeur Waché zijn er grote veranderingen aan de wagen doorgevoerd maar de meesten zijn niet zichtbaar. Het koelsysteem is aangepast omdat het systeem van vorig jaar het team teveel belemmerde bij de aerodynamische ontwikkelingen. De ondervloer is herontworpen zodat er een groter werkvenster ontstaat. Ook is Red Bull bezig geweest met de flexibiliteit van de voorvleugel.
  • De koelers zijn kleiner geworden en zijn nu op elkaar gestapeld, De kabels en leidingen zijn daaronder weggewerkt. De zijkanten zijn qua volume gekrompen, de zijwand bij de ondersnijding (undercut) is golvend en zit als een soort maatpak om de componenten heen. Deze opruimwerkzaamheden zorgen ervoor dat er meer ruimte is tussen de sidepod en de vloer. Daarnaast geeft het de aerodynamici meer ontwerpmogelijkheden bij de voorste venturi-kanalen.
  • De vloer was de belangrijkste reden van de tekortkomingen vorig seizoen. Red Bull was in de laatste races van 2024 al bezig om het werkvenster te vergroten en het rijgedrag constanter en meer berekenbaar te maken. Na de eerste testdag hebben beide Red Bull coureurs dat ten dele bevestigd ondanks dat sommigen de RB21 wat nerveus vonden maar dat kan ook aan de wind hebben gelegen.
  • Ook Helmut Marko was na de eerste dag tevreden. De wagen is meer berekenbaar, constanter en meer één geheel en reageert het beter op aanpassingen in de afstelling. Volgens Marko waren de longruns van Verstappen beter dan die van McLaren en Mercedes. Waché is wat voorzichtiger met die opmerking, Bahrein is geen optimaal testcircuit voor het probleem wat ze aan verhelpen zijn. Vanwege de layout zijn er weinig balansverschuivingen die Red Bull vorig seizoen juist had en ook vraagt het circuit geen groot werkvenster. Pas in Melbourne weten ze pas wat de veranderingen gaan brengen. Daar moeten de wagens over de kerbstones rijden en het insturen in middelsnelle bochten zal een uitdaging zijn.
[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...bull-rb21-technik-tricks/
"Dat de RB21 in Melboune anders zal uitzien dan de testversie in Bahrein zal duidelijk zijn maar volgens Horner zullen dat slechts de gebruikelijke upgrades zijn"

Wat deze leek niet begrijpt is waarom is dit zo? Waar zijn deze testdagen dan voor?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07 09:02
Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:15:
[...]

"Dat de RB21 in Melboune anders zal uitzien dan de testversie in Bahrein zal duidelijk zijn maar volgens Horner zullen dat slechts de gebruikelijke upgrades zijn"

Wat deze leek niet begrijpt is waarom is dit zo? Waar zijn deze testdagen dan voor?
Om je basis te testen en te weten welke updates je nodig hebt. Daarnaast hebben ze al zoveel kennis van vorig jaar. Deze auto is geen 100% verschil dus ze weten ongeveer wat werkt. Ze zullen wellicht die updates al testen en weten dan welk pakket zal gaan werken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Haas wint duidelijk in de belangrijkste categorie van de testdagen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-07 12:53
[...]

Ze testen ook de correlatie tussen windtunnel en real life. Als die goed is, dan testen ze andere upgrades verder in de windtunnel.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

CousinBoneless schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:51:
[...]

Ze testen ook de correlatie tussen windtunnel en real life. Als die goed is, dan testen ze andere upgrades verder in de windtunnel.
Zo ben ik weer wat slimmer geworden vandaag, dank :)

• RobertMe
[...]

Melbourne is pas over 2 weken he. Jij denkt dat ze nu in de fabriek met de armen over elkaar zitten / duimen aan het draaien zijn? Daar wordt gewoon door gewerkt aan nieuwe ideeën en zowel de feedback van deze testdagen verwerkt. En het kan ook zomaar zijn dat een team vandaag of morgen updates op de auto heeft die vannacht pas zijn ingevlogen. En bij de eerste race gebeurt dat ook vaak genoeg, dat voor FP2, FP3 of zelfs de Q nog nieuwe onderdelen op de auto worden gezet die simpelweg nog niet eerder klaar waren.

• LZ86
Laatste keer testen in Bahrein?

Verregende testsessie lol

• RobertMe
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:40:

Gelukkig heeft Haas inters meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:40:

Ja, in Barcelona lachen ze als een boer met kiespijn om deze plaatjes. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zatxdbcAYZN3e-Zk8XOSGbLUP48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfwEUVwgAE5rRuu8aDHGIYIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Alle autootjes van voren. (Bron FB F1 focus 4 the real fans)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q7k6xW2V/481082579-1186305270169132-4289391586698239003-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5g4PXFhT/480959836-1186305296835796-3482723478521132218-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Zp9v02Yr/481467657-1186305463502446-3795253868064232887-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Q7gWz7rb/481013292-1186305350169124-2511062952878292494-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GvTjH28F/481072637-1186305490169110-3111674143211928299-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JWP8SMF3/481917267-1186305320169127-3802117150227467967-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CKnQHKkY/480683272-1186305423502450-6291635646777654192-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PvNbLPZn/480929066-1186305390169120-5097914430202101432-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4n1BZmxG/481043174-1186305523502440-6680182845885626202-n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mFRT7K17/481019067-1186305553502437-8808887180135062470-n.jpg

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vermoed dat veel mensen fysiek op kantoor zitten? Gisteren werd hier lekker gereageerd.
Beetje slowchat er bij. Nu beetje stilletjes..... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
AvK schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:03:
Vermoed dat veel mensen fysiek op kantoor zitten? Gisteren werd hier lekker gereageerd.
Gebeurt ook niet zo veel op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:32
AvK schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:03:
Wat valt er te zien? Deze testdagen boeien mij echt helemaal niets haha.
Zaterdagmiddag 15 maart, dat is een belangrijke benchmark.

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 27-02-2025 11:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AvK

AvK

Ready Set Go

Rivanov schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Net een kleine aanrijding tussen Hulkenberg en Piastri.......

:P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:02
Spanning, actie, sensatie, wheelbangen!
Foutje van beide. Hulkenberg geeft wat ruimte maar iets te weinig, Piastri schiet wat door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rivanov schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Zaterdagmiddag 15 maart, dat is een belangrijke benchmark.
klopt, maar het is meer luisteren naar commentaar, mogelijke nieuwtjes opvangen en weer even wat auto's rond zien gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Misschien dat Domenicali elke testdag een 10 wagen sprintrace kan introduceren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chocoball schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:51:
Misschien dat Domenicali elke testdag een 10 wagen sprintrace kan introduceren? :)
Met als prijs extra windtunneltijd

• RobertMe
Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:52:
[...]

Met als prijs extra windtunneltijd
Nee, minder. Want equal performance is wat ze willen.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Nee, minder. Want equal performance is wat ze willen.
Dan gaat iedereen stil staan, dat schiet niet op :P

• Chocoball
Hoeveel HP logo's in 1 shot vanaf de cockpit. 3 op de halo en 2 op de wheelbrows, best wel veel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jammer dat Norris niet in de auto zit nu. Had hij de startprocedure nog eens kunnen proberen. Met nu net na (gesimuleerde) rode vlag een standing start en vervolgens een suspended start / extra formation lap.

• RobertMe
En Crofty heeft niet opgelet "Lights out" en vervolgens commentariëren dat Ocon vanaf P1 een gat trekt. Maar andere jaren was het ook al niet de bedoeling dat iedereen bij lights out vertrekt. Puur uit veiligheid willen ze geen race naar T1 en dat iedereen gewoon een voor een vertrekt gelijk aan een normale test-start na een FP/testsessie.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Vuvuzela

My spire is forming

We naderen al wel de tijd van de Q van vorig jaar. Max had toen een 1.29.1. Lewis nu al op 1.29.3

I served in a company of heroes.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vuvuzela schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:13:
We naderen al wel de tijd van de Q van vorig jaar. Max had toen een 1.29.1. Lewis nu al op 1.29.3
Op dezelfde band als waar de Q vorig jaar mee werd gereden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En het is wat kouder, dus banden werken beter.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
Ja, de Ferrari lijkt wel lekker gebalanceerd te zijn.

Op de helft van de testdagen zijn mijn indrukken:

- Ferrari lijkt goed qua balans, vooral rechte stukken sterk. hun PU is waarschijnlijk goed.
- mcLaren zeggen dat ze goed zijn, Piastri wel wat foutjes zien maken. NOR lang binnen gestaan
- Haas is klote, die gaan laatste worden.
- Alpine rijdt weinig rondjes.
- Merc lijkt goed qua balans, rechte stukken wat matig. Zou volgens Crofty aan de Mercedes PU liggen, waardoor een een gebrek aan straight line speed is.
- RB weinig te zeggen. Lijkt balans, maar dat dachten we vorig jaar ook. nu een lekkage in de motor waardoor Lawson in de ochtend weinig heeft kunnen rijden.
- Aston Martin lijken niet geheel tevreden met de auto, geven erg ontwijkende antwoorden in interviews waar de rest alleen maar regenbogen en zonneschijn projecteert
- Alfo romeo slecht, gaan samen met Haas voor de laatste plekken
- Williams lijkt erg degelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Op naar sessie 2

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:43:
Ja, de Ferrari lijkt wel lekker gebalanceerd te zijn.

Op de helft van de testdagen zijn mijn indrukken:

- Ferrari lijkt goed qua balans, vooral rechte stukken sterk. hun PU is waarschijnlijk goed.
- mcLaren zeggen dat ze goed zijn, Piastri wel wat foutjes zien maken. NOR lang binnen gestaan
- Haas is klote, die gaan laatste worden.
- Alpine rijdt weinig rondjes.
- Merc lijkt goed qua balans, rechte stukken wat matig. Zou volgens Crofty aan de Mercedes PU liggen, waardoor een een gebrek aan straight line speed is.
- RB weinig te zeggen. Lijkt balans, maar dat dachten we vorig jaar ook. nu een lekkage in de motor waardoor Lawson in de ochtend weinig heeft kunnen rijden.
- Aston Martin lijken niet geheel tevreden met de auto, geven erg ontwijkende antwoorden in interviews waar de rest alleen maar regenbogen en zonneschijn projecteert
- Alfo romeo slecht, gaan samen met Haas voor de laatste plekken
- Williams lijkt erg degelijk.
en de racing bulls?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• LZ86
Ohja, die zijn er ook nog :+

Yuki hadden ze imho moeten lozen. Als ie na al die tijd nog niet goed genoeg is, gaat ie dat ook niet meer worden. Hoorde ik ook een van die Sky commentatoren zeggen net. Kan ik me volledig in vinden.

Hadjar, geen idee. Krijg weinig hoogte van de auto doordat ze niet veel rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
En as we speak (zegt niets maar toch) Sainz snelste van de dag. Lekker, want die Sky lui waren te blij met Hamilton bovenaan de tijdenlijst

• LZ86
En het regent weer _O-

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:12

sjaool

Every life should have 9 cats

LZ86 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:29:
[...]

Ohja, die zijn er ook nog :+

Yuki hadden ze imho moeten lozen. Als ie na al die tijd nog niet goed genoeg is, gaat ie dat ook niet meer worden. Hoorde ik ook een van die Sky commentatoren zeggen net. Kan ik me volledig in vinden.

Hadjar, geen idee. Krijg weinig hoogte van de auto doordat ze niet veel rijden.
Yuki is goed genoeg hij heeft alleen het probleem dat hij vooral in die wagen zit vanwege Honda. Plus qua karakter is hij voor Red Bull denk ik te problematisch en wispelturig.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-07 11:13
Kalf en Bleekemolen in de ochtend: die McLaren ziet er niet stabiel uit.
Melroy en die andere in de middag: McLaren lijkt ergstabiel en makkelijk door bochten te gaan..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord