Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Hierin zitten dus een wasmachine en droger, cv ketel, afzuiger en 2 omvormers. De temp ligt gemiddeld (afgelopen jaren gemeten) rond de 22 graden met af en toe een uitschieter naar max 26 graden (max een uurtje) Luchtvochtigheid is constant rond de 50%. Komt op een aparte contactdoos en op 1,5 meter hoogte tegen de muur met uiteraard voldoende ruimte. Hangt een brandmelder en een koolmonoxide melder.
Eventueel ka ik de afzuiger nog automatiseren zodat hij bij een X temperatuur harder gaat afzuiger.
Denk en hoop dat ik zo aan alle regels voldoe
/f/image/1cE9dAFdzStoDSeysGi4K5x1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door bing69 op 05-02-2025 09:54 ]
Bing
Klinkt niet goed. Gezien eerdere ervaring hier in het topic komen ze hem waarschijnlijk omruilen.johnvanderster schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:27:
Helaas sinds gisteren op 1 batterij storingen. Na een tijdje van de stroom af leek hij weer te werken maar vanochtend weer in storing.
Diverse error codes nu, ik heb e.e.a. gemeld bij het batterij mailadres, nog geen reactie maar zal nog wel komen. (errors E118, E315, E325, E400, E422)
Bij herstarten deed de batterij een update maar software versie is niet veranderd (1.0014).
HW Socket er weer tussen gezet, zou geen issue moeten zijn.
Ik wacht voor nu even af.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
klinkt helemaal niet zo gek, mogelijk een tip, je zou als plank mogelijk een niet brandbaar materiaal kunnen gebruiken (bv staal).bing69 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:53:
Mijn batterij moet nog komen maar was van plan om hem in ons wasruimte/cv ruimte te plaatsen.
Hierin zitten dus een wasmachine en droger, cv ketel, afzuiger en 2 omvormers. De temp ligt gemiddeld (afgelopen jaren gemeten) rond de 22 graden met af en toe een uitschieter naar max 26 graden (max een uurtje) Luchtvochtigheid is constant rond de 50%. Komt op een aparte contactdoos en op 1,5 meter hoogte tegen de muur met uiteraard voldoende ruimte. Hangt een brandmelder en een koolmonoxide melder.
Eventueel ka ik de afzuiger nog automatiseren zodat hij bij een X temperatuur harder gaat afzuiger.
Denk en hoop dat ik zo aan alle regels voldoe[Afbeelding]
Weet je toevallig of de docker versie ook uit is en welke tag dat isJanHenk schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:39:
[...]
Ja, vandaag komt een nieuwe versie van Home Assistant uit waarin de batterij onderdeel is van de standaard HomeWizard integratie. Conform huidige API read-only.
[...]
De ontwikkelaar van HomeWizard heeft 'ooit' (vrij recent) het volgende gezegd; DCSBL in "Homewizard P1 intercept"
[...]
sorry, is die 100mA niet oeroud en er wordt nu een aardlek van 30mA voor het beveiligen van de groepen gebruikt waarbij je bij 1-fase max één ALS voor 5 LS mag gebruiken.Erik-1978 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:45:
[...]
@blahenazo je maakt gedachte fout Aardlekschakelaar heeft juist veel lagere amperage, 16A vs 100 of 300mA (mili-Ampere!) werking is ook totaal verschillend, overbelasting vs kortsluitstroom.
Relevantere vraag is of aardlekschakelaars ook andersom (terugvoedend) werken. Voor het laad-deel voegt hij in ieder geval iets toe.
Ik hoop dat je 'hoofd aardlek' niet 300mA is, dat is nl. normaliter 100mA, naar mijn beste weten mogen eindgroepen in huis ook niet achter de 300mA variant. Deze zijn echter wel nuttig voor bv. PV of EV laadpunt.
Overigens worden er steeds meer ALAMATs gebruikt, mn om kruisbeinvloeding tussen groepen bij een aardfout te voorkomen, dus elke groep heeft zijn eigen aardlek.
@MacD007 sorry je hebt gelijk ik had (ook) de 30mA versie moeten noemen! Die is idd de standaard.MacD007 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:30:
[...]
sorry, is die 100mA niet oeroud en er wordt nu een aardlek van 30mA voor het beveiligen van de groepen gebruikt waarbij je bij 1-fase max één ALS voor 5 LS mag gebruiken.
Overigens worden er steeds meer ALAMATs gebruikt, mn om kruisbeinvloeding tussen groepen bij een aardfout te voorkomen, dus elke groep heeft zijn eigen aardlek.
En ja ik ben zelf ook groot voorstander van Alamat's
Je zal even geduld moeten hebben en wachten op de nieuwe release. Er zijn al pre-releases voor bèta-testers van Home Assistant.arnord schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:28:
Ik las eerder in dit topic dat vandaag mogelijk Home Assistant een update gaat krijgen waarin ook de thuisaccu met APIv2 in zit. Iemand al een upgrade gezien binnen HA?
https://github.com/home-assistant/core/releases
Releases staan ook vaak op de frontpage overigens.
graag gedaan, kleine tip, ik zou je eigen post met deze fout wel even aanpassen, niet iedereen leest alles door. kun je met de optie wijzig makelijk aanpassen.Erik-1978 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:39:
[...]
@MacD007 sorry je hebt gelijk ik had (ook) de 30mA versie moeten noemen! Die is idd de standaard.
En ja ik ben zelf ook groot voorstander van Alamat's
Yep, batterij is gecheckt en wordt vervangen, morgen als het goed is binnen. Mooie service!JanHenk schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Klinkt niet goed. Gezien eerdere ervaring hier in het topic komen ze hem waarschijnlijk omruilen.
Zou je willen controleren of de luchtstroom goed is rond de batterij? Dit kan je voelen bij het rooster aan de zijkanten van de batterij. Als je hier tijdens het laden/ontladen wel een luchtstroom voelt is dat in ieder geval in orde.
Als dit allemaal in orde lijkt dan is het mogelijk dat we dit softwarematig nog kunnen verbeteren. Op de achtergrond zijn we bezig met een update die zorgt dat de batterij minder snel aangeeft te warm te worden, omdat de batterij soms nog te gevoelig reageert op temperatuurswisselingen. We verwachten dit binnenkort uit te rollen via een OTA, en dat dit ook ervoor zorgt dat jouw batterij minder snel aangeeft te warm te zijn.
We weten uiteraard niet hoeveel batterijen er inmiddels zijn geleverd maar als dat in de honderden valt dan heb je het over een uitval van 1 a 2%. Als er echt een slechte batch was dan was dat getal ook wel hoger.Apenkooi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:01:
Hmm, zie nu al een aantal keer voorbijkomen dat een accu vervangen wordt. Slechte batch component?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik had een klein issue met de 'kap' of 'deksel', deze sloot niet goed aan op de onderzijde aan de voorkant van de batterij. Stelt niet veel voor, kan tijdens transport zijn gebeurd of iets dergelijks. Met instructies (of: beter gezegd, goedkeuring) van HomeWizard even de schroefjes wat los gedraaid en toen schoot ie weer goed, daarna weer aangedraaid. Kwestie van een minuutje of twee.Apenkooi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:01:
Hmm, zie nu al een aantal keer voorbijkomen dat een accu vervangen wordt. Slechte batch component?
Zelfs voor zo'n kleinigheidje boden ze aan om hem te komen omruilen... Ik heb maar gezegd dat ik het zelf wel op kan lossen
[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 05-02-2025 11:42 ]
Is wel heel lastig lezen zo, ik gebruik geen HA en ben dat ook niet van plan te gebruiken. Homewizard alleen is voor mij voldoende.
@JanHenk kun je dat nog een keer onder de aandacht brengen?
Nu wordt ik weggejaagd door allerlei randzaken hier
GerkeP
Ik zie niet waar ik een gedachte fout maak.Erik-1978 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:45:
[...]
@blahenazo je maakt gedachte fout Aardlekschakelaar heeft juist veel lagere amperage, 16A vs 30, 100 of 300mA (mili-Ampere!) werking is ook totaal verschillend, overbelasting vs kortsluitstroom.
Relevantere vraag is of aardlekschakelaars ook andersom (terugvoedend) werken. Voor het laad-deel voegt hij in ieder geval iets toe.
Ik hoop dat je 'hoofd aardlek' niet 300mA is, dat is nl. normaliter 30mA, naar mijn beste weten mogen eindgroepen in huis ook niet achter de 300mA variant. Deze zijn echter wel nuttig voor bv. PV of EV laadpunt.
Ik begrijp het verschil tussen een zekering en een aardlekschakelaar.
Mijn vraag was origineel en blijft waarom vele mensen in deze thread expliciet een extra aardlek toevoegen aan de nieuwe groep(en). Er is geen specifieke reden ivm het gebruik van de batterijen.
Maar het gaat over isolatie van groepen bij problemen (niet alles klapt eruit)
In het arei (Belg hier) is de 30ma (fout stroom detectie) per x groepen maar recentelijk , mijn huis staat er van 2011.
Het is gekeurd bij verkoop (zonder opmerkingen ).
Iedere persoon die er ooit mee te maken had was vol lof over de installatie en 'stoppenkast' en het keurig splitsen van groepen en onderverdeling en volledige up to date documentatie en schema's (fotootje). Ik hou het strikt bij.
:strip_exif()/f/image/BgwcFcZA1pLHqgbk85vXiQwp.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt het dat in de update van de app het percentage opgeladen is verdwenen uit de grafiek, en waarom eigenlijk want dat was wel handig om te zien in een oogopslag.
:strip_exif()/f/image/QSLiisVCCE3LSLxGpJjvmoV2.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog steeds te zien op iOSFlodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:
@HomeWizard_NL
Klopt het dat in de update van de app het percentage opgeladen is verdwenen uit de grafiek, en waarom eigenlijk want dat was wel handig om te zien in een oogopslag.
[Afbeelding]
Doe maar even app update dan is het verdwenen bij mij.
Net de app geüpdatet op iOS en daarmee is inderdaad het percentage verdwenen. Echter alleen uit de “Nu” weergave. Op de dagweergave zie ik hem dan weer wel.Flodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:
@HomeWizard_NL
[Afbeelding]
Ik zou het logischer vinden om dat om te draaien, eigenlijk.
Ik zou dat ook logisch vinden maar laten we even HW afwachten met het argument waarom dat weg is in de nu weergave.JanHenk schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:47:
[...]
Net de app geüpdatet op iOS en daarmee is inderdaad het percentage verdwenen. Echter alleen uit de “Nu” weergave. Op de dagweergave zie ik hem dan weer wel.
Ik zou het logischer vinden om dat om te draaien, eigenlijk.
Heb je de app al een update gegeven, ios is gisteren voorzien van een update hier.peterbier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:51:
Android geen probleem % bij de batterij is gewoon aanwezig.
Draai de laatste versie.Flodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:54:
[...]
Heb je de app al een update gegeven, ios is gisteren voorzien van een update hier.
Op het HomeWizard display is % ook gewoon te zien bij de batterij.
In de winter heb ik zelden terug levering van stroom, alles gaat mijn airco in om het huis op te warmen. Kan het kwaad om accu in de kelder te zetten? Het vriest er niet maar ik denk dat het in de winter makkelijk 10 graden is. Zal vanavond even een metertje plaatsen.
Ga binnenkort de meterkast aanpassen. Onderandere om een grannycharger aan te sluiten voor de auto. Dan ga ik gelijk een apparte groep maken voor de accu.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Dit is de uitdaging voor de mensen van HW. Tweakers willen alles zien en alles kunnen instellen terwijl de batterij een plug-and-play insteken-en-werken ding is/zou moeten zijn.Devke schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:48:
@clubeddie
....
De ervaringen zijn goed. Hij doet zijn ding. Graag zie ik wat meer eigen controle over het systeem maar dat komt wellicht wel goed in een later stadium.
...
Ik zou eerst de luchtvochtigheid meten in je kelder, die is vaak hoger dan elders in huis en vaak heb je ook niet echt een goed luchtdoorstroom in je kelder. In mijn kelder is de luchtvochtigheid altijd 80+ , dat lijkt me niet al te best voor de thuisaccu.Leanderr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:27:
Ik ben eigenlijk van plan de batterij in de kelder te zetten, mogelijk later meerdere. Maar deze is in de winter best wel koel, eigenlijk nooit gemeten maar warm wordt het er nooit.
In de winter heb ik zelden terug levering van stroom, alles gaat mijn airco in om het huis op te warmen. Kan het kwaad om accu in de kelder te zetten? Het vriest er niet maar ik denk dat het in de winter makkelijk 10 graden is. Zal vanavond even een metertje plaatsen.
Ga binnenkort de meterkast aanpassen. Onderandere om een grannycharger aan te sluiten voor de auto. Dan ga ik gelijk een apparte groep maken voor de accu.
Oh maar dat kan goed samen zonder dat het bijt he. Ik ken hele hordes die HW producten hebben. Bijvoorbeeld de Energy Socket. Daar kun je ook automatiseringen op maken zelf als tweaker. Een andere gebruiker weet niet eens dat het bestaat. Die plugt in dit geval de stekker in. Ook plug and play en kijkt alleen naar wat het aangesloten apparaat verbruikt. Dus wat ik zei. Het kan goed beide zonder dat het verschillende groepen gebruikers bijt.Prisma16 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:35:
[...]
Dit is de uitdaging voor de mensen van HW. Tweakers willen alles zien en alles kunnen instellen terwijl de batterij een plug-and-play insteken-en-werken ding is/zou moeten zijn.
Oeps, klein foutjeFlodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:41:
@HomeWizard_NL
[Afbeelding]
Is inmiddels opgelost en in de loop van vanavond/morgenvroeg komt er een app update in de store beschikbaar die het oplost
Voor de goede orde kwa vervangingen, op dit moment bieden we nog een nieuwe aan voor elk afwijking van normaal werken, zodat we zo snel mogelijk het probleem kunnen achterhalen en kleine aanpassingen kunnen doen in de kwaliteitscontroles of software. In veel gevallen is een wisseling waarschijnlijk niet nodig, maar doen we het alsnog om snel oplossingen door te voeren.
Voor mijn gevoel ontbreekt hier afstemming en consensus tussen de verschillende topicstarters. Waarschijnlijk goed dat die daarover afstemmen en dat daarna gezamenlijk communiceren. Dan kan daarna bijv. in de topicwaarschuwingen ook het andere topic worden gelinkt en kan daar actief heen worden verwezen.GerkeP schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:00:
Ik dacht dat het topic gesplitst zou worden en hier alleen HomeWizard zaken zouden staan, HA issues naar een apart topic?
Is wel heel lastig lezen zo, ik gebruik geen HA en ben dat ook niet van plan te gebruiken. Homewizard alleen is voor mij voldoende.
@JanHenk kun je dat nog een keer onder de aandacht brengen?
Nu wordt ik weggejaagd door allerlei randzaken hier
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Een vrij algemeen advies voor thuisaccu's is dat ze tegen een niet brandbare muur op een niet brandbare ondergrond met daarnaast/daarboven geen brandbare spullen moeten worden geplaatst.Soudie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:20:
Ik ben van plan om een homewizard plugin accu aan te schaffen. Op zich kan ik hem qua plaats het beste op de zolder plaatsen (ventilatie/niet op vluchtroute/rookmelder aanwezig). De zolderverdieping heeft een vloer van beton, maar ik heb er laminaat liggen. Begrijp ik het goed als ik de accu beter niet direct op de laminaat kan plaatsen?
Er zijn wel brandwerende matten en tegels, maar ik ben voldoende recensies tegengekomen dat die dingen uiteindelijk wel gaan branden en dan ook nog extra giftige gassen veroorzaken door het materiaal. Wat je zou kunnen overwegen is er brandvertragende Fermacell platen achter & onder te plaatsen, maar de vraag is hoeveel toegevoegde waarde het heeft, uiteindelijk fikt het allemaal toch wel als het mis gaat.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Nee hoor. We hebben er als topicstarters in dit topic ervoor gekozen alles bij elkaar te houden. Die ruimte biedt de TS. Als ik even kijk naar het Nexus topic dan blijft het daar levend, integraties worden gedeeld en ze staan in de TS. In onze optiek ga je anders maar splitsen om te splitsen. Dat het werkt bewijst het Nexus topic o.a. dus.Taro schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:19:
[...]
Voor mijn gevoel ontbreekt hier afstemming en consensus tussen de verschillende topicstarters. Waarschijnlijk goed dat die daarover afstemmen en dat daarna gezamenlijk communiceren. Dan kan daarna bijv. in de topicwaarschuwingen ook het andere topic worden gelinkt en kan daar actief heen worden verwezen.
Waarom wordt aangenomen dat een bedrijf als HW niet zorgvuldig met de bouw van het apparaat is omgegaan?
Mijn instelling is zet hem neer waar dat het beste uitkomt en maak geen drama van het brand risico.
ik leun een steuntje aan deze visie. alle random china meuk heeft een veel hoger risico profiel (usb ladertjes, zelfspelend speelgoed), en ik heb momenteel meer reele angst voor mn anti aanbaklaag van de koekenpan dan voor de aanstaande HW batterij.hanev001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:31:
De discussie over brandgevaar begint absurde vormen aan te nemen. Is het appararaat 100% risicoloos,Nee maar kijk eens om je heen in je huis wat je aan andere electrische apparaten gebruikt. Alles kan een keer kapot gaan en mogelijk brand veroorzaken. Maar hoe vaak gebeurd dat in het echt en meestal ligt dat dan ook nog aan verkeerde behandeling door de gebruiker.
Waarom wordt aangenomen dat een bedrijf als HW niet zorgvuldig met de bouw van het apparaat is omgegaan?
Mijn instelling is zet hem neer waar dat het beste uitkomt en maak geen drama van het brand risico.
hij gaat hier gewoon in de meterkast, die voldoet aan de gestelde norm van vrije lucht.
brandmelder en zigbee temperatuur/luchtvochtigheidsmeter hangt er al, die hebben nu +1 device om op te passen in dat hok.
if it goes it goes, maar een tornado of overstroming is statistisch een hoger risico.
https://hwenergy.app
/f/image/49yEoEaHOcIzaWI3JcqK3dkR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 05-02-2025 15:18 ]
Nu wel 😂dotternetta schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:12:
Is iedereen hier wel bekend met de online omgeving?
[Afbeelding]
Bedankt!
Als fervent gebruiker van de App en een HW display zal ik het niet vaak gebruiken, maar kan handig zijn! Ik wist het nog niet iig.dotternetta schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:12:
Is iedereen hier wel bekend met de online omgeving?
[Afbeelding]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Ik zet de teruglevering wel eens op fullscreen in de pauze om de collega's te pesten die niet in panelen gelovenSpeedingWilly schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Als fervent gebruiker van de App en een HW display zal ik het niet vaak gebruiken, maar kan handig zijn! Ik wist het nog niet iig.
Dan ga ik mijn heil ergens anders zoeken, want dit is voor mij niet te volgen op deze manier.Devke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:29:
[...]
Nee hoor. We hebben er als topicstarters in dit topic ervoor gekozen alles bij elkaar te houden. Die ruimte biedt de TS. Als ik even kijk naar het Nexus topic dan blijft het daar levend, integraties worden gedeeld en ze staan in de TS. In onze optiek ga je anders maar splitsen om te splitsen. Dat het werkt bewijst het Nexus topic o.a. dus.
95% van de posts zijn nu voor mij alleen maar spam (en ik weet dat ik hier niet alleen in sta)
Erg jammer, want onnodig, het gaat hier over Homewizard en niet over Home Assistant (daar zijn andere topics voor)
GerkeP
Het staat @MacD007 vrij om zijn eigen topic te starten. Wij zien het zo. Homewizard batterij is meer dan een batterij. Mensen in het topic hebben berekeningen gemaakt of het voor hun interessant is een HW batterij aan te schaffen. Gaan we dan een berekeningen topic maken? Mensen vragen advies of dit systeem bij hun past. Gaan we dan een advies topic aanmaken voor deze batterij erbij? Mensen vragen hoe ze hem moeten aansluiten? Gaan we dan een aansluit topic maken voor deze batterij? Mensen die ervaringen delen. Moet dit ook dan weer in een ander topic? Mensen die het graag willen laten werken met Homey of HA? Moet het dan ook in een ander topic?GerkeP schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:28:
[...]
Dan ga ik mijn heil ergens anders zoeken, want dit is voor mij niet te volgen op deze manier.
95% van de posts zijn nu voor mij alleen maar spam (en ik weet dat ik hier niet alleen in sta)
Erg jammer, want onnodig, het gaat hier over Homewizard en niet over Home Assistant (daar zijn andere topics voor)
Ik sta open voor discussie maar met een opmerking "meer mensen vinden dat" kan ik precies niks. Niemand meldt zich in DM en ik zie hier ook niks op jou na. En tja de TS HA zelf natuurlijk. Het staat vrij om daar te posten al zie ik dat het animo daar ook er niet is.
Dus laten we stoppen met zinloze opmerkingen en graag doorgaan op een waardige contructieve tweakers manier!
Ik begrijp wel goed dat dat niet voor iedereen te volgen is. Iedereen mag hier zijn steentje bijdragen, vragen stellen, beantwoorden, op zijn/haar niveau.
Voor mij persoonlijk is hetgeen dat Tweakers uniek maakt in tegenstelling tot bijvoorbeeld een (willekeurige) Facebook pagina, dat het kennisniveau hoog is en dat we hier met respect voor iedereen discussiëren. Als je iets niet wil lezen omdat het je interesse niet heeft, dan lees je het niet. Zo sta ik er zelf in, in ieder geval.
Afsplitsing van bepaalde onderwerpen van de batterij kan, maar in de praktijk krijg je dan echt een tweedeling qua groepen, maar ook qua bijdrages. Het is ook een beetje inherent aan de strategie van HomeWizard; ze maken producten die goed in elkaar zitten en voor een relatieve leek heel benaderbaar zijn. Qua installatie en qua werking. Echter diezelfde producten zijn ook voor de wat meer diehard Tweakers geschikt, omdat ze betrouwbaar zijn, goed uit te lezen en (over het algemeen) aan te sturen, etc. etc. Die twee doelgroepen hebben we nu in één topic.
Ik hoop persoonlijk juist dat we die twee verschillende groepen bij elkaar houden.
Maar alle respect voor jou als je hier 'afhaakt' omdat een deel van de bijdrages je interesse niet heeft. Dat vind ik persoonlijk oprecht jammer. Ook jij kunt vragen stellen, maar evenzogoed bijdragen.
Dit was mijn spreekbeurt. Mand.
Kan gewoon hoor. Veiliger dan een elektrische auto in een ondergrondse parkeergarage opladen. En dan gebeurd ook nog massaal elke dag in Nederland.Soudie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:20:
Ik ben van plan om een homewizard plugin accu aan te schaffen. Op zich kan ik hem qua plaats het beste op de zolder plaatsen (ventilatie/niet op vluchtroute/rookmelder aanwezig). De zolderverdieping heeft een vloer van beton, maar ik heb er laminaat liggen. Begrijp ik het goed als ik de accu beter niet direct op de laminaat kan plaatsen?
Meeste mensen nemen niet de moeite om dat soort zaken te melden.Devke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:42:
[...]
Het staat @MacD007 vrij om zijn eigen topic te starten. Wij zien het zo. Homewizard batterij is meer dan een batterij. Mensen in het topic hebben berekeningen gemaakt of het voor hun interessant is een HW batterij aan te schaffen. Gaan we dan een berekeningen topic maken? Mensen vragen advies of dit systeem bij hun past. Gaan we dan een advies topic aanmaken voor deze batterij erbij? Mensen vragen hoe ze hem moeten aansluiten? Gaan we dan een aansluit topic maken voor deze batterij? Mensen die ervaringen delen. Moet dit ook dan weer in een ander topic? Mensen die het graag willen laten werken met Homey of HA? Moet het dan ook in een ander topic?
Ik sta open voor discussie maar met een opmerking "meer mensen vinden dat" kan ik precies niks. Niemand meldt zich in DM en ik zie hier ook niks op jou na. En tja de TS HA zelf natuurlijk. Het staat vrij om daar te posten al zie ik dat het animo daar ook er niet is.
Dus laten we stoppen met zinloze opmerkingen en graag doorgaan op een waardige contructieve tweakers manier!
Maar kijk nu eens goed naar alle berichten. Ik kwam hier voor de HW plugin batterij, meer dan 85% gaat over HA en andere zaken.
Als ik al die berichten moet gaan doorspitten zoals nu, vind ik niet de informatie die ik zoek.
Ik heb ook helemaal geen tijd om zelf een topic te starten, nu is het niet overzichtelijk en haken veel mensen af.
Ligt niet alleen aan dit topic, is een beetje GoT eigen, enorm veel topics zijn onoverzichtelijk doordat er niet goed gesplitst wordt.
Ik zat in de groep over de Kia eNiro, inmiddels gaat 75% van de posts helemaal niet over de eNiro, maar over de Niro EV, en dat zijn compleet verschillende auto's waar aleen Niro in de naam overeenkomt.
Net zoals het Ubiquiti forum, daar zie je ook allerlei zaken die helemaal niets te maken hebben met Ubiquiti.
HA heeft een eigen forum, daar kun je dan prima een sub aanhangen over de HW Plugin batterij. Dan bedien je iedereen die bepaalde informatie zoekt.
Ik gebruik gewoon Google als zoekengine, in de resultaten dan heel vaak GoT, maar datgene waar ik naar zocht is gewoon niet te vinden als je dan doorklikt in Google.
Succes met het topic, maar ik haak helaas af, ik ga zoeken naar een plek waar ik wel de info kan vinden die ik zoek zonder een uur dingen te moeten lezen die ik helemaal niet nodig heb
Is gewoon jammer en dan kost het mij gewoon teveel energie en lukt het niet om "even" te volgen.
GerkeP
Dus als zoeken te veel is, ben je op het verkeerde forum beland.
Als je mij 100 euro per uur betaald wil ik best voor je zoeken.
[ Voor 19% gewijzigd door internet4me op 05-02-2025 15:56 ]
Tja, jij bent familie van Einsteininternet4me schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:54:
Tweakers is voor de gebruiker gratis. Maw de eisen zijn heel anders dan bij betaalde diensten.
Dus als zoeken te veel is, ben je op het verkeerde forum beland.
Als je mij 100 euro per uur betaald wil ik best voor je zoeken.
Het is gewoon niet overzichtelijk, Usenet is ook gratis en daar lukt het zoeken nog steeds.
Misschien weer terug naar een BBS met telefoonkosten van 3 gulden per minuut, scheelt een hele hoop onnodige informatie
Als je zoekt op GoT krijg je in de resultaten ook 90% terug wat je nu juist niet zoekt
Maar ik zal eens duimpjes gaan tellen over mijn opmerking, misschien dat we dan kunnen aantonen dat er veel gebruikers last hebben van die spam
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 05-02-2025 16:00 ]
GerkeP
Ik begin het ook een beetje overtrokken te vinden. Andere celtechnieken hebben last van een thermal run-away maar daar heeft LFP geen last van:hanev001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:31:
De discussie over brandgevaar begint absurde vormen aan te nemen. Is het appararaat 100% risicoloos,Nee maar kijk eens om je heen in je huis wat je aan andere electrische apparaten gebruikt. Alles kan een keer kapot gaan en mogelijk brand veroorzaken. Maar hoe vaak gebeurd dat in het echt en meestal ligt dat dan ook nog aan verkeerde behandeling door de gebruiker.
Ik zou hooguit een brandmelder in de buurt hangen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
tuurlijk kun je er zo over denken, echter is een dergelijk nieuw product nu een keer wel wat anders van de reeds bestaande producten zoals TV's enz.hanev001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:31:
Helaas is met deze producten ook nog niet bepaald veel verplichte normeringen en is de kennis bij bv de Brandweer ook nog redelijk beperkt maar wordt wel steeds beter.
We weten welke risico's kleinere systemen zoals powerbanks en iets groter fiets-batterijen herbergen, en voor een leek is dat soms ook best lastig te begrijpen. Dus ik snap je redenatie en ook van waaruit deze zou kunnen komen.
Echter heb ik denk ik door mijn werkveld een duidelijk beter beeld van de risico's heb en helaas is deze in de echte werkelijkheid toch beduidend anders dan jou voorstelling. Wetgeving loopt veelal achter de feiten aan, mogelijk dat jij je nog de discusie van gordels in auto kunt herineren. En gelukkig is de thermische runaway bij een LFP (LiFePO4) (dat zouden dus deze gebruikte batterij type moet zijn) vele keren kleiner dan van een normale Li-ion batterij. hier heeft HW dus al een juiste keuze gemaakt om het risico (brand) duidelijk te verkleinen.
Tuurlijk kun je gewoon op de oude voet doorgaan en net doen op je neus bloed, mogelijk omdat je het als lastig vind (snap ik ook), tot echter (en ik hoop zelf dat je dat dus niet aan de lijve moet meemaken), dat je hut daardoor wel afbrand.
En ja, HW zal en daar ben ik ook van overtuigd het zo goed mogelijk doen, maar het intrensieke risico kunnen ook zij helaas niet wegnemen, dus lijkt het me toch zinvol als je door eenvoudige zaken zonder al te veel hinder maatregelen kunt nemen (die vaak ook nog niets kosten) om jou risico te verminderen. (en sorry als je dat zeuren noemd, maar is wel positief bedoeld).
[ Voor 5% gewijzigd door MacD007 op 05-02-2025 16:27 ]
Als je gecondenseerde informatie zoekt is er een TS post, een pagina op de site van homewizard met een faq en KetelKlets op youtube heeft er ook een paar filmpjes over gemaakt.GerkeP schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Tja, jij bent familie van Einstein![]()
Het is gewoon niet overzichtelijk, Usenet is ook gratis en daar lukt het zoeken nog steeds.
Misschien weer terug naar een BBS met telefoonkosten van 3 gulden per minuut, scheelt een hele hoop onnodige informatie
Als je zoekt op GoT krijg je in de resultaten ook 90% terug wat je nu juist niet zoekt
Maar ik zal eens duimpjes gaan tellen over mijn opmerking, misschien dat we dan kunnen aantonen dat er veel gebruikers last hebben van die spam
Heb je dan nog vragen, dan kan je die hier stellen en als iemand je quote of mentioned heb je je antwoord op een presenteerblaadje.
En wat de spam betreft, HA is een ontzettend populair systeem onder Tweakers. Iemand hier in dit topic zit de integratie te bouwen dus ik snap wel dat HA hier naar voren komt.
@LeanderrLeanderr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:27:
Ik ben eigenlijk van plan de batterij in de kelder te zetten, mogelijk later meerdere. Maar deze is in de winter best wel koel, eigenlijk nooit gemeten maar warm wordt het er nooit.
Ik weet niet hoe groot je kelder is en hoe goed geïsoleerd.
Maar de batterij zal bij laden en ontladen best wat warmte produceren (denk aan 25-30% van 800W). In een kleine kelder met goede isolatie kan dit wat opwarming geven en dus gunstig zijn.
Dat is een van de redenen waarom ik die niet in de groepenkast kan plaatsen (het is er nu al ca. 25 graden).
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Ik heb weinig zin om die handmatige laadfunctie aan te zetten. Maar het duurt waarschijnlijk nog wel een week of 2 (of meer) voor de batterij echt een paar keer goed vol en leeg getrokken wordt. Kan ik daar gewoon op wachten of raakt het meetmechanisme echt van slag van dit soort kleine beetjes in het begin? (Ik ga er namelijk niet van uit dat het 0%-lading hetzelfde is toen hij begon met laden en toen hij klaar was met ontladen. Oftewel ik denk dat er nog wat lading achter gebleven is.)
Over de observatie van gisteren dat hij niet strak 0 op de meter is hier, maar dat er steeds iets aan netactiviteit blijft. Het verbruik in huis wisselt hier nogal veel en snel vaak. Terwijl dat gebeurt zie ik de batterij juist proberen om enigszins stabiel te blijven. Dus dat hij de fluctuates niet probeert te coveren maar meer op het gemiddelde daarvan te gaan zitten en dan bij te sturen.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Die kon ik nog niet. Bedankt! Veel handiger om je data te analyseren dan met je vette vingen op een telefoonscherm.dotternetta schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:12:
Is iedereen hier wel bekend met de online omgeving? Je kunt hem helemaal zelf inrichten naar wens.
[Afbeelding]
Heb je trouwens met de accu in je systeem ook een grafiek zoals "zonverbruik" waar de dus in één grafiek ziet waar de energie vandaan gekomen is?
Ik ga zo eens meten hoeveel meter kabel ik moet hebben. Een eigen groep voor de accu(s) is natuurlijk het mooiste. (veiligste)
Ik had hem de eerste dagen in het klein gepinned op m'n ultrawide monitor om te volgen tijdens werkApenkooi schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Die kon ik nog niet. Bedankt! Veel handiger om je data te analyseren dan met je vette vingen op een telefoonscherm.
De zonverbruik grafiek is bij mijn weten voorbehouden aan Energy+. Ik heb dat recent ook afgesloten en voor de tijd had ik wel de batterij maar (nog) niet de zonverbruik grafiek. Alleen de grafiek van de batterij zelf; in- en uitgaande energie en een live view. Hier staat dat de volgende grafieken in de app voorbehouden zijn aan Energy+:Heb je trouwens met de accu in je systeem ook een grafiek zoals "zonverbruik" waar de dus in één grafiek ziet waar de energie vandaan gekomen is?
Of is dit niet waar je vraag over gaat?Grafieken: – Sluipverbruik – Opwek – Bruto stroomverbruik – Zonverbruik – 3-Fasen – Overvoltage
Als de accu ook in de Zonverbruik grafiek verschijnt. (of een soort gelijke grafiek) Zie je in 1 grafiek gelijk alles waar de energie vandaan komt. Kom er uiteraard vanzelf achter eens ik ook mijn accu binnen heb. Maar noem het voorpret.
Eigen groep in de meterkast en 20 meter de (overbemeten) 5g6-kabel gelegd naar mijn inpandige werkplaats. Beter één keer een (uiterst stugge) kabel leggen in een antiek pand dan vaker. Want stel dat ik op termijn een forsere accu wil…
Mijn installateur heeft de kast gevuld en aangesloten. Op elk van de drie fasen komen nu twee wcd’s. Aangezien er vier pib’s komen, sluit ik de twee overige wcd’s af. Dan zitten echt alleen de pib’s op de groep.
Boven de accu’s hangt een aan de rest van het pand gekoppelde hittemelder. Dat leek me beter dan een rookmelder. Want als er rook vrijkomt door het gebruik van de haakse slijper of de verfbrander wil ik niet dat alle melders gaan joelen. De praktijk zal het leren. We gaan het meemaken.
/f/image/OqjUpMVLpSPGPsVeCHYuiXB8.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mb3kq8creaeR2sACuUdyfBLG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Op dit moment heb ik versie 4.19
App versie iOS 1.23.9 (647)
[ Voor 35% gewijzigd door hgwj1983 op 05-02-2025 17:30 ]
Ziet er goed uit.shthpnz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:58:
Ik schat in dat binnen een maand mijn vier bestelde HW pib’s geleverd worden. @peterbier bracht me op het idee van die wcd-kast. Dank! Voor €75,-lag die thuis.
Eigen groep in de meterkast en 20 meter (overbemeten) 5g6-kabel gelegd naar mijn inpandige werkplaats. Beter één keer een (uiterst stugge) kabel leggen in een antiek pand dan vaker. Want stel dat ik op termijn een forsere accu wil…
Mijn installateur heeft de kast gevuld en aangesloten. Op elk van de drie fasen komen nu twee wcd’s. Aangezien er vier pib’s komen, sluit ik de twee overige wcd’s af. Dan zitten echt alleen de pib’s op de groep.
Boven de accu’s hangt een aan de rest van het pand gekoppelde hittemelder. Dat leek me beter dan een rookmelder. Want als er rook vrijkomt door het gebruik van de haakse slijper of de verfbrander wil ik niet dat alle melders gaan joelen. De praktijk zal het leren. We gaan het meemaken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een paar extra zadels meer gebruiken voor de buis.
Voor de overige wcd,s zou je ook een slot op kunnen toepassen.
Geen idee of het past zelf geen ervaring mee.
Zie link.
https://www.amazon.nl/Mei...efb4cc99435c&gad_source=1
Besteld, ik koppel terug👍peterbier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:25:
[...]
Voor de overige wcd,s zou je ook een slot op kunnen toepassen.
Geen idee of het past zelf geen ervaring mee.
Zie link.
https://www.amazon.nl/Mei...efb4cc99435c&gad_source=1
[ Voor 5% gewijzigd door shthpnz op 05-02-2025 18:00 ]
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Ah dank, ik ging uit van 1,5m en had, voor het geval van te kort, bij Hornbach al twee schuimbeton 20x60x5 gekocht om de onderste pib daarop te zetten.dotternetta schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:18:
Ter info: de stekker kan in een stopcontact op 1,7 m hoogte als de batterij op de grond staat
[ Voor 4% gewijzigd door shthpnz op 05-02-2025 18:14 ]
Volgens mij zit er een haakse stekker op. Ben benieuwd of je ook een accu in de bovenste 3 krijgt als de onderste gevuld zijn.shthpnz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:58:
Ik schat in dat binnen een maand mijn vier bestelde HW pib’s geleverd worden. @peterbier bracht me op het idee van die wcd-kast. Dank! Voor €75,- lag die thuis.
Eigen groep in de meterkast en 20 meter de (overbemeten) 5g6-kabel gelegd naar mijn inpandige werkplaats. Beter één keer een (uiterst stugge) kabel leggen in een antiek pand dan vaker. Want stel dat ik op termijn een forsere accu wil…
[Afbeelding]
[Afbeelding]
alwind schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:47:
[...]
Volgens mij zit er een haakse stekker op. Ben benieuwd of je ook een accu in de bovenste 3 krijgt als de onderste gevuld zijn.
:strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn collega's en buren zitten op versie 5.19 mijne blijft blijkbaar steken op 4.19 dus er gaat hier iets goed mis. Heb ticket ingeschoten bij HWhgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
Mijn p1 meter wil helaas niet updaten. Iemand dit ook gehad ?
Geloof het of niet. Ik dacht laat ik eens een ander stroom blokje proberen. (Ja ik had hem al 2 a 3 keer van de stroom gehad) en met een ander stroomblokje/kabel update hij wel. Schiet mij maar lek!hgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:55:
[...]
Mijn collega's en buren zitten op versie 5.19 mijne blijft blijkbaar steken op 4.19 dus er gaat hier iets goed mis. Heb ticket ingeschoten bij HW
Nu dus van 4.19 naar 6.0103
[ Voor 3% gewijzigd door hgwj1983 op 05-02-2025 19:05 ]
Volgens mij is er een eigen thread gemaakt voor de battery en HA. Het HomeWizard Plug-In Battery topic in HA Deel 1arnord schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:56:
@DCSBL klopt het dat de V2 api in HomeAssistant is een beta release is ingetrokken? stabiliteit isseus? ik lees op github dat het alleen voorkomt met 4 accu's? of lees ik het verkeerd?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Oh top, wist niet het bestaan hiervan. Bedankt.winwiz schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:06:
[...]
Volgens mij is er een eigen thread gemaakt voor de battery en HA. Het HomeWizard Plug-In Battery topic in HA Deel 1
Alleen als je de batterij ook daadwerkelijk in huis hebt en installeert zal de P1 meter geüpdatet worden naar versie 6.xhgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
Nevermind zie net dat je al antwoord gevonden hadFlodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Alleen als je de batterij ook daadwerkelijk in huis hebt en installeert zal de P1 meter geüpdatet worden naar versie 6.x
Dat weet Ik. Blijkbaar heb ik sowieso al wat versies gemist ik zat dus nog op 4.19 terwijl ik al op 5.19 had moeten zitten voor het installeren van de batterijen. Ik heb al eerder gekke dingen gehad en toen bleek het ook de stroomadapter te zijn. Dus ik dacht het zal toch niet?! Ik heb al 2x een nieuwe adapter van hw gekregenFlodder325 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:11:
[...]
Alleen als je de batterij ook daadwerkelijk in huis hebt en installeert zal de P1 meter geüpdatet worden naar versie 6.x
[ Voor 4% gewijzigd door hgwj1983 op 05-02-2025 19:15 ]
Adapter in de meterkast zeker, ik heb daar ook een stopcontact die bij een groep zat waarop o.a. de föhn van onze dochter wordt gebruikt daar werdt mijn adapter gek van door de spanning pieken blijkbaar, kun je een ander stopcontact gebruiken of de groep waar deze op zit wijzigen?hgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:15:
[...]
Dat weet Ik. Blijkbaar heb ik sowieso al wat versies gemist ik zat dus nog op 4.19 terwijl ik al op 5.19 had moeten zitten voor het installeren van de batterijen. Ik heb al eerder gekke dingen gehad en toen bleek het ook de stroomadapter te zijn. Dus ik dacht het zal toch niet?! Ik heb al 2x een nieuwe adapter van hw gekregen
Klopt, de P1 Meter kan huidig tot vier v2 connecties tegelijk aan, vanaf de 5e kunnen we nu geen stabiliteit garanderen. (dus 4 batterijen en bijv. Home Assistant) Hoewel het wel werkt waren we nog niet tevreden.arnord schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:56:
@DCSBL klopt het dat de V2 api in HomeAssistant is een beta release is ingetrokken? stabiliteit isseus? ik lees op github dat het alleen voorkomt met 4 accu's? of lees ik het verkeerd?
Dus Home Assistant gebruikt nu enkel voor de Plug-In Battery de v2 API. Omdat WebSocket nog niet was geïmplementeerd mis je niks. Intern werken we aan optimalisaties.
[ Voor 4% gewijzigd door DCSBL op 05-02-2025 20:05 ]
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Ja, dat kanDevke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:11:
Als je de batterij handmatig gaat laden. Kun je dan bv na 1 uur de batterij ook weer van die stand afhalen en terug op NOM zetten? Iemand dat al geprobeerd toevallig?
Mijn P1 meter wil ook zeker niet updaten naar de volgende versie. Batterij komt eraan in april, maar zou niet erg vinden als ik al wel kan updaten.hgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:10:
benieuwd wat HW zegt. Mochten er mensen reactie krijgen graag hier delen.
Welke versie heb je nu? Als je 5.19 hebt dan klopt het. de 6.x versie krijg je pas als je een batterij installeertnekton80 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:17:
[...]
Mijn P1 meter wil ook zeker niet updaten naar de volgende versie. Batterij komt eraan in april, maar zou niet erg vinden als ik al wel kan updaten.
benieuwd wat HW zegt. Mochten er mensen reactie krijgen graag hier delen.
Uh is dat dit? Zie dit nu namelijk of .....DCSBL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:57:
[...]
Klopt, de P1 Meter kan huidig tot vier v2 connecties tegelijk aan, vanaf de 5e kunnen we nu geen stabiliteit garanderen. (dus 4 batterijen en bijv. Home Assistant) Hoewel het wel werkt waren we nog niet tevreden.
Dus Home Assistant gebruikt nu enkel voor de Plug-In Battery de v2 API. Omdat WebSocket nog niet was geïmplementeerd mis je niks. Intern werken we aan optimalisaties.
:strip_exif()/f/image/6NeSEhkrTiROdWDtsnfzXvZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De rest integratie heeft niks te maken met de officiële integratie in HADevke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:31:
[...]
Uh is dat dit? Zie dit nu namelijk of .....
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door DCSBL op 05-02-2025 20:36 ]
Reken op 3 uur 30 min. Laatste stukje duurt langer.arjen888 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:34:
Domme vraag, hoelang duurt het voordat de accu vol is? Heb nachtdienst en wil vannacht de accu goedkoop vol laden
Heb idd 5.19. De update is dus echt gekoppeld aan de batterij. Dank.hgwj1983 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:18:
[...]
Welke versie heb je nu? Als je 5.19 hebt dan klopt het. de 6.x versie krijg je pas als je een batterij installeert
hanev001 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:31:
Ik ben het helemaal met jullie eens. Natuurlijk is brandgevaar bij elk elektrisch apparaat een reëel risico.dyrc schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:42:
[...]
ik leun een steuntje aan deze visie. alle random china meuk heeft een veel hoger risico profiel (usb ladertjes, zelfspelend speelgoed), en ik heb momenteel meer reele angst voor mn anti aanbaklaag van de koekenpan dan voor de aanstaande HW batterij.
hij gaat hier gewoon in de meterkast, die voldoet aan de gestelde norm van vrije lucht.
brandmelder en zigbee temperatuur/luchtvochtigheidsmeter hangt er al, die hebben nu +1 device om op te passen in dat hok.
if it goes it goes, maar een tornado of overstroming is statistisch een hoger risico.
Maar ik verwacht dat een LFP batterij van bedrijven als Homewizard, maar ook Enphase, Solar-Edge of zelfs een Sessy of Haier, geen substantieel groter risico vormt dan een koelkast, wasmachine of warmtepompdroger.
Lithium-kobalt accu's in elektrische fietsen, fatbikes en andere voertuigen zijn een heel ander verhaal, netals 230V producten, (kinder)kleding of siliconen airfryer-bakvormen (om maar iets te noemen) van Temu, Aliexpress of Shein.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ohh..heb het report aangemaakt. Zie nu pas je reactie. Apart. Zoeken maar dan.DCSBL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:35:
[...]
De rest integratie heeft niks te maken met de officiële integratie in HA
of feitelijk , Ik weet niet hoe de afspraken zijn als een HW dev spreekt over the HA integratie waarvan er eerst een integratie ( Beta zelf ) was met de HW batterij en dan nu weer niet ....
Ik begrijp die tweede paragraaf niet goed. De functie cloudcommunicatie is niet beschikbaar voor de accu, Okay. Jammer. Maar vervolgens kan cloudcommunicatie weer worden ingeschakeld als je de switch daarvan weer aanzet? En cloudcommunicatie wordt ook weer ingeschakeld na een factory reset of als de accu in paring mode wordt gezet?Cloud communication
The HomeWizard Energy devices are designed to work with the HomeWizard Energy app and require communication with the HomeWizard cloud to function with the app. The “Cloud connection” configuration toggle can be used to turn off all communication with the HomeWizard cloud, making the device fully local. The device cannot communicate with the app, and the device won’t receive any future firmware updates.
This feature is not available for the Plug-In Battery. Cloud communication is restored when the switch is turned on again. Cloud communications are also restored after a factory reset, or when the device is put in pairing mode.
Maar de accu ondersteunde het toch niet? Wut?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Opgelost. IP adres was gewijzigd door een update van de internet provider. Deze nu vast gezet. P1 meter was gekoppeld aan het 2.4G wifi netwerk na de update. De batterij aan 5G. Beide naar 2.4G gezet.DCSBL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:26:
@Devke Ja sorry, ik had te snel gelezen.. haha. Ik heb gereageerd op je issue.
Alle apparaten die ik in ha veel gebruik geef ik gereserveerde ip adressen om deze elende te voorkomen haha.Devke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:37:
[...]
Opgelost. IP adres was gewijzigd door een update van de internet provider. Deze nu vast gezet. P1 meter was gekoppeld aan het 2.4G wifi netwerk na de update. De batterij aan 5G. Beide naar 2.4G gezet.
@DCSBL Werkt helemaal prima na de update. En uiteraard weer super makkelijk!
:strip_exif()/f/image/kFo1kAFaJfSVVk48w0ku1wuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+
De HomeWizard batterij heeft helemaal geen 5GHz wifi.Devke schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:37:
[...]
Opgelost. IP adres was gewijzigd door een update van de internet provider. Deze nu vast gezet. P1 meter was gekoppeld aan het 2.4G wifi netwerk na de update. De batterij aan 5G. Beide naar 2.4G gezet.
En dit soort problemen gebruik eigen apparatuur en geen provider zooi.
[ Voor 8% gewijzigd door peterbier op 05-02-2025 22:21 ]
Dan durf ik te gokken dat er een ESP32 in zitpeterbier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:12:
De HomeWizard batterij heeft helemaal geen 5GHz wifi.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Zojuist ook geïnstalleerd en de data die ik al had verzameld via RESTful integratie overgezet. Werkt prima, al was het wel handig om even met de laptop naast de batterij te staan, 30 seconden gaat toch sneller dan je denktJeroenH schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:36:
Home Assistant 2025.2 is uit, ondersteuning voor de HW accu is nu native. Yay. Uit de tekst van de HW integratie:
Bij de apparaten met API v1 zoals de P1 meter en dergelijke, kun je de cloud communicatie die het apparaat doet (via Home Assistant integratie) specifiek uit zetten. Blijkbaar zit die functie niet in de Battery of API v2. Dus cloud communicatie is standaard juist wel beschikbaar en niet (in tegenstelling tot de andere apparaten) specifiek uit te zetten. Je kunt uiteraard in je netwerk wel maatregelen nemen, want volgens onze informatie moet het mogelijk zijn om alles lokaal aan te sturen. Zolang de batterijen en de P1 meter maar met elkaar kunnen communiceren.Ik begrijp die tweede paragraaf niet goed. De functie cloudcommunicatie is niet beschikbaar voor de accu, Okay. Jammer. Maar vervolgens kan cloudcommunicatie weer worden ingeschakeld als je de switch daarvan weer aanzet? En cloudcommunicatie wordt ook weer ingeschakeld na een factory reset of als de accu in paring mode wordt gezet?
Maar de accu ondersteunde het toch niet? Wut?
Iemand die hetzelfde ervaart?
Geen enkel probleem hier.JanHenk schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:57:
Bij mij werkt de handmatig laden modus overigens niet? Als ik hem selecteer, hoor ik het relais klikken en zie ook wat (inschakel)vermogen, maar een paar seconden later klikt ie weer en is de functie weer uitgezet.
Iemand die hetzelfde ervaart?
Ik zit nu in het cafe en heb hem aan gezet.
(Mijn vertrouwen op HomeWizard om dit op afstand te doen)
:strip_exif()/f/image/2UjjirFptcgfC5vhETTRS1kJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door peterbier op 05-02-2025 23:10 ]
Laat ik het anders zeggen. De router probeerd hem op 5G Wifi te zetten maar dan werkt idd het HW spul niet. Misschien een wat onduidelijke post van me 🙈peterbier schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:12:
[...]
De HomeWizard batterij heeft helemaal geen 5GHz wifi.
En dit soort problemen gebruik eigen apparatuur en geen provider zooi.
Ik had gisteren een RTE van 60%, 240 Wh laden en 140 Wh ontladen. Zeker met zulke kleine getallen dacht ik eerst aan meet-onnauwkeurigheid. Maar er is natuurlijk ook gewoon het standby verbruik, en voor zover ik het nu kan zien lijkt dat vooral vanuit de batterij te komen. (Right @Devke ?)
Dat is denk ik zo'n 25-50 Wh per dag*. Dat is toch 1 a 2% van de lading. Dat zou dus betekenen dat de RTE in de zomer gewoon al snel stukken beter zal zijn dan in de winter als er minder import en export is.
*HW had het geloof ik over ongeveer 1 Watt aan standby verbruik.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.