Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Chris96 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:35:
RTE, zo hoog mogelijk, dat willen we allemaal wel. Een laag laad en ontlaad vermogen drukt het rendement enorm. Ik heb het idee dat met 800 watt laden en 800 watt ontladen je ook niet veel verder dan 74a75% komt.

Nou zag ik hier een bericht voorbij komen van iemand die een hw p1 dongle van verkeerde informatie voorziet zodat de batterij stuurbaar is. Wellicht wil die gene eens kijken wat er gebeurd als je de batterij constant oplaad en ontlaad met 400 watt ipv 800 en dan kijkt wat het rendement doet

[Afbeelding]
Ik heb ook mijn twijfels of de 90% daadwerkelijk behaald kan worden.

De kleine omvormer met hogere RTE is voor mij de enige selling point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Nu online
De zendure heeft al een mooie prijsverlaging gehad afgelopen dagen. Wellicht dat HW ook met een prijsverlaging komt zodat we goedkoper een unit kunnen aanschaffen.

De zendure is nu ongeveer 1600 voor iets meer dan 3,8kwh.

Batterijmarkt is in beweging.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkoes op 10-03-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:53:
De zendure heeft al een mooie prijsverlaging gehad afgelopen dagen. Wellicht dat HW ook met een prijsverlaging komt zodat we goedkoper een unit kunnen aanschaffen.

De zendure is nu ongeveer 1600 voor iets meerdan 3,8kwh.
Zag zelfs dat klanten die net aangeschaft hadden ook al geld teruggekregen hadden. Kun je niets van zeggen. Blijft ook een interessant systeem om te blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Nu online
Devke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:54:
[...]

Zag zelfs dat klanten die net aangeschaft hadden ook al geld teruggekregen hadden. Kun je niets van zeggen. Blijft ook een interessant systeem om te blijven volgen.
Ze krijgen geld terug? Krijgen ze wel de accu geleverd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-06 13:27
Chris96 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:35:
RTE, zo hoog mogelijk, dat willen we allemaal wel. Een laag laad en ontlaad vermogen drukt het rendement enorm. Ik heb het idee dat met 800 watt laden en 800 watt ontladen je ook niet veel verder dan 74a75% komt.

Nou zag ik hier een bericht voorbij komen van iemand die een hw p1 dongle van verkeerde informatie voorziet zodat de batterij stuurbaar is. Wellicht wil die gene eens kijken wat er gebeurd als je de batterij constant oplaad en ontlaad met 400 watt ipv 800 en dan kijkt wat het rendement doet

[Afbeelding]
HomeWizard RTE in Home Assistant? Wil je de code delen?

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:56:
[...]

Ze krijgen geld terug? Krijgen ze wel de accu geleverd dan?
Ik zag in het Zendure topic dat @peterbier het verschil weer terug kreeg. Zijn aanschaf - huidige prijs. Heeft ook pas aangeschaft. Hij had de batterij dus al.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 10-03-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 00:21
Henkoes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:42:
[...]

Ik heb ook mijn twijfels of de 90% daadwerkelijk behaald kan worden.

De kleine omvormer met hogere RTE is voor mij de enige selling point.
90% is niet realistisch. RTE van een LFP cell zit op 92 tot 95% afhankelijk van merk en kwaliteit. Dan moet er nog een bms en omvormer aan.
Als we ooit 85 zien doe je het heel goed denk ik.

Maar ik ben benieuwd wat er gebeurd als we de 400watt test kunnen uitvoeren want op 800 watt komt er nog best wat warmte vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
TFX77 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:57:
[...]

HomeWizard RTE in Home Assistant? Wil je de code delen?
code:
1
2
3
4
{% set battery_import = states('sensor.plug_in_battery_energie_import')|float %}
{% set battery_export = states('sensor.plug_in_battery_energie_export')|float %}

{{ (battery_export / battery_import * 100) | round(1) }}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NR39K8HsDM4yULC5OGLNMSUs_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aosXrFeV9hsO0KUz752kVWqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Nu online
Devke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:00:
[...]

Ik zag in het Zendure topic dat @peterbier het verschil weer terug kreeg. Zijn aanschaf - huidige prijs. Heeft ook pas aangeschaft. Hij had de batterij dus al.
Zou mooi zijn als HW dat ook zou doen. Ze worden nu wel linksom en rechtsom ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris96
Henkoes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:15:
[...]

Zou mooi zijn als HW dat ook zou doen. Ze worden nu wel linksom en rechtsom ingehaald.
Dat zou wel heel zuur zijn.
Een pre order plaatsen en dan vervolgens 3/4 jaar wachten en dan een prijs verlaging te zien voordat je pre order batterij geleverd is.

Wat wel fijn zou zijn voor dit bedrag is extra functionaliteit want daar wringt de schoen pas echt tov andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Nu online
Chris96 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Dat zou wel heel zuur zijn.
Een pre order plaatsen en dan vervolgens 3/4 jaar wachten en dan een prijs verlaging te zien voordat je pre order batterij geleverd is.

Wat wel fijn zou zijn voor dit bedrag is extra functionaliteit want daar wringt de schoen pas echt tov andere merken.
En natuurlijk dat iedereen met die al besteld heeft geld terugkrijgt, zoals zendure dat doet zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11:05
Heb net even op de Homewizard site gekeken maar daar staat de batterij nogsteeds voor de oude prijs van €1395, wat is de nieuwe prijs en waar is die te zien?

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:34
Harri schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:50:
Heb net even op de Homewizard site gekeken maar daar staat de batterij nogsteeds voor de oude prijs van €1395, wat is de nieuwe prijs en waar is die te zien?
Op de HW site staat geen Zendure batterij neem ik aan. Want daar ging het over als ik het goed gelezen heb.
Die is in prijs verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-06 17:42
Ik heb een klein probleempje ondervonden.

Ik had de vaatwasser ingeschakeld, waardoor de batterij begon terug te leveren. De vaatwasser verbruikte plotseling minder stroom, wat resulteerde in een bepaalde hoeveelheid energie die terug het net op ging. Hierdoor begon mijn warmtepompboiler midden in de nacht onverwacht lawaai te maken.

Ik heb namelijk een solar task ingesteld die de boiler een boost signaal geeft bij een overschot van 500 watt. Dit boost proces duurt minstens een half uur.

Het zou prettig zijn als de batterij niet zou worden meegerekend bij het berekenen van het stroomoverschot. Of als ik een tijdsvenster zou kunnen instellen voor de solar task. Ik neem aan dat dit ook een probleem is als men een ander merk batterij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
naffffffffff schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 00:23:

Ik had de vaatwasser ingeschakeld, waardoor de batterij begon terug te leveren. De vaatwasser verbruikte plotseling minder stroom, wat resulteerde in een bepaalde hoeveelheid energie die terug het net op ging. Hierdoor begon mijn warmtepompboiler midden in de nacht onverwacht lawaai te maken.

Ik heb namelijk een solar task ingesteld die de boiler een boost signaal geeft bij een overschot van 500 watt. Dit boost proces duurt minstens een half uur.

Het zou prettig zijn als de batterij niet zou worden meegerekend bij het berekenen van het stroomoverschot. Of als ik een tijdsvenster zou kunnen instellen voor de solar task. Ik neem aan dat dit ook een probleem is als men een ander merk batterij heeft.
Los van de batterij, als je je wpb instelt op een zonnetaak, doe je dat via een HW plug waardoor de wpb stroomloos wordt gemaakt tenzij er voldoende zon is?

Zo ja, dan is het misschien handig je handleiding goed door te lezen of dat mag. Wij hadden op onze wpb een tijdschema ingesteld via een HW plug, maar kregen in het wpb-topic het advies dat ik net gaf, en lazen bij ons toen dat dat niet mocht.
Het schijnt slecht te zijn voor het apparaat.

Wij laten onze wpb nu draaien op een tijdschema via de wpb zelf en dat werkt goed (en vrijwel altijd op eigen opwek).

Onze eboiler kunnen we wel in- en uitschakelen via zo'n plug.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 15:57
De vermoedens worden bewaarheid.

Uit de AD: ‘Energiebedrijf Greenchoice heeft volgens energievergelijker Keuze.nl als eerste de voorwaarden voor 2027 bekendgemaakt. De terugleverkosten - ook wel bekend als de terugleverboete - dalen vanaf 1 januari 2027 fors bij Greenchoice, van 15,2 naar 5,2 cent per kWh. Dat lijkt goed nieuws, maar de terugleververgoeding - het bedrag dat je krijgt voor geleverde zonnestroom - daalt naar afgerond 5,4 cent. Onder de streep blijft er 0,25 cent per kWh positief resultaat over.’

‘ Ook energieleverancier Engie heeft al een tipje van de sluier opgelicht over de situatie in 2027. Per 1-1-27 kunnen klanten zonder overstapboete weg als de terugleververgoeding die Engie zal bieden tegenvalt. ,,Ik zou als je zonnepanelen hebt nu geen contract langer dan 1 jaar afsluiten bij andere energieleveranciers dan Greenchoice of Engie. Zij zijn transparant over de situatie na 2027”, zegt Wirken. ,,In de voorwaarden bij andere leveranciers staat namelijk opgenomen dat bij veranderingen in wet- en regelgeving de tarieven mogen worden aangepast. Ze zeggen niet hoeveel ze gaan vragen.”’

Een dynamisch contract plus een NOM-thuisbatterij zijn dan volgens mij de passende antwoorden. En als ik HomeWizard was, zou ik de prijs van de accu maar niet verlagen.

[ Voor 35% gewijzigd door shthpnz op 11-03-2025 07:40 ]

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
SpikeHome schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:32:
Gistermiddag zag ik dat mijn 2e accu (van de 3) geen internet meer had.
In de app was aangegeven dat de laatst keer de verbindings kwaliteit 92% was.
De unit uit en aangezet en even gewacht helaas kwam de verbinding niet terug.
Toen in de app opnieuw verbinding gemaakt met wifi en alles werkte weer kwaliteit 100%
Vreemde is dat het gewoon weken zonder een enkel probleem heeft gewerkt en nu ineens zomaar de verbinding kwijt is.
@HomeWizard_NL bekend zoiets?

Ik ga me ook maar aanmelden voor het beta programma.
Het is al meermaals geschreven: schakel de batterij NIET uit en aan! Als je de stappen in de app volgt heb je je wifi binnen no time hersteld.

Wifi is een naar mijn mening, niet door cijfers onderbouwd, een vaker voorkomend probleem. Inmiddels heb ik al even geen problemen gehad.

Succes @HomeWizard_NL met het verwerken van alle vragen en klachten. Ben zelf jaren verantwoordelijk geweest voor technische ondersteuning van diverse producten waaronder release van nieuwe producten. Dat kost soms bloed, zweet en tranen. Hoofdje koel houden is soms moeilijk omdat soms terecht, soms onterecht klanten ongeduldig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:42
shthpnz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:13:
De vermoedens worden bewaarheid:

Uit de AD: ‘Energiebedrijf Greenchoice heeft volgens energievergelijker Keuze.nl als eerste de voorwaarden voor 2027 bekendgemaakt. De terugleverkosten - ook wel bekend als de terugleverboete - dalen vanaf 1 januari 2027 fors bij Greenchoice, van 15,2 naar 5,2 cent per kWh. Dat lijkt goed nieuws, maar de terugleververgoeding - het bedrag dat je krijgt voor geleverde zonnestroom - daalt naar afgerond 5,4 cent. Onder de streep blijft er 0,25 cent per kWh positief resultaat over.’

‘ Ook energieleverancier Engie heeft al een tipje van de sluier opgelicht over de situatie in 2027. Per 1-1-27 kunnen klanten zonder overstapboete weg als de terugleververgoeding die Engie zal bieden tegenvalt. ,,Ik zou als je zonnepanelen hebt nu geen contract langer dan 1 jaar afsluiten bij andere energieleveranciers dan Greenchoice of Engie. Zij zijn transparant over de situatie na 2027”, zegt Wirken. ,,In de voorwaarden bij andere leveranciers staat namelijk opgenomen dat bij veranderingen in wet- en regelgeving de tarieven mogen worden aangepast. Ze zeggen niet hoeveel ze gaan vragen.”’

Een dynamisch contract plus een NOM-thuisbatterij zijn dan volgens mij de passende antwoorden. En als ik HomeWizard was, zou ik de prijs van de accu maar niet verlagen.
Ik zit het hier net te lezen, alle veranderingen om moedeloos van te worden, welke politieke partij je ook stemt , consument is altijd de dupe.
Ben nu eigenlijk wel helemaal blij dat ik een een 2e batterij in bestelling heb staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:18
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:36:
[...]

Ik zit het hier net te lezen, alle veranderingen om moedeloos van te worden, welke politieke partij je ook stemt , consument is altijd de dupe.
Ben nu eigenlijk wel helemaal blij dat ik een een 2e batterij in bestelling heb staan.
Ik hoeverre heeft dit iets met politiek te maken? Als je stroom over hebt is deze gewoon weinig waard. Ik woon in België, ik betaal nu ongeveer 28 cent per kWh en krijg ook maar een 4 cent terug bij overschot.

Salderen is onhoudbaar dat is logisch, een pib gaat dus zeker interessanter worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tonkey schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:53:
[...]

Ik hoeverre heeft dit iets met politiek te maken? Als je stroom over hebt is deze gewoon weinig waard. Ik woon in België, ik betaal nu ongeveer 28 cent per kWh en krijg ook maar een 4 cent terug bij overschot.

Salderen is onhoudbaar dat is logisch, een pib gaat dus zeker interessanter worden.
We zijn in Nederland gewend hieraan. Het kost dus tijd om te accepteren dat dit model stopt. Het maakt voor mij wel duidelijk dat er hier gewerkt moet worden aan opslag en een systeem dat de panelen gaat knijpen als de opslag vol zit. Gratis weggeven aan de energiemaatschappij die vervolgens mijn buurman aanslaat voor 25 ct per kWh op mijn opgewekte stroom is not done. Dan zorgt hij zelf maar voor de opwek. Hij is de energiemaatschappij in deze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:51
shthpnz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:13:
De vermoedens worden bewaarheid.

0,25 cent per kWh, dan lijkt de 'lage RTE' het minste van onze zorgen. :+

Ik sla het in de zomer en tussenseizoenen wel op in batterijen

[ Voor 4% gewijzigd door blahenazo op 11-03-2025 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Laatst online: 18-04 18:42

Om te beginnen zou een goed afgestelde energieflowmeting vanuit de accu al geen energie mogen terugleveren aan het net.
Dan heb je de daaropvolgende problemen ook al niet.

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Independent
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 07:36:
[...]

Beetje "misplaatst" in een topic over eigen opslag. :+
Ik gebruik al jaaaaren de combinatie van PV + voldoende eigen opslag.
En dat - door op het juiste ogenblik in te kopen - ook nog eens met ruime overheidssubsidies.
Daardoor ben ik op energievlak immuun voor wisselend beleid. _/-\o_

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 23:46
@Independent "Ruime overheidssubsidies" en " immuun voor wisselend beleid" lijkt me toch nogal tegenstrijdig te zijn, alvast hier in Vlaanderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gely op 11-03-2025 08:20 ]

Solar: 4.6 kWp Sanyo Panelen op ZW / Praktijk 4.4 kWp - 2 x SMA Omvormer - 1 x Marstek 5.12 kWh (v151) met HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naffffffffff
Sjamo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 03:34:
[...]

Los van de batterij, als je je wpb instelt op een zonnetaak, doe je dat via een HW plug waardoor de wpb stroomloos wordt gemaakt tenzij er voldoende zon is?

Zo ja, dan is het misschien handig je handleiding goed door te lezen of dat mag. Wij hadden op onze wpb een tijdschema ingesteld via een HW plug, maar kregen in het wpb-topic het advies dat ik net gaf, en lazen bij ons toen dat dat niet mocht.

Wij laten onze wpb nu draaien op een tijdschema via de wpb zelf en dat werkt goed (en vrijwel altijd op eigen opwek).

Nee het is een aparte stekker op een 2A groep die het signaal geeft, de wpb blijft altijd aan op 50°, de boost probeert er 62° van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Independent schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:08:
[...]

Om te beginnen zou een goed afgestelde energieflowmeting vanuit de accu al geen energie mogen terugleveren aan het net.
Dan heb je de daaropvolgende problemen ook al niet.
Dit advies helpt me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31

Jammer dat je geen extra voorwaarden kunt instellen bij een zonnetaak bijvoorbeeld dat dit alleen telt tussen 09:00 en 18:00 bijvoorbeeld, dan had je dit probleem niet. Of je laat de vaatwasser overdag draaien op zonneenergie :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GajrQ18ikpsyZdtZUHq_H9pKugw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NKhk2kUYwFFmujOomYftzrA8.png?f=fotoalbum_large

Ik loop hier nu weer tegen aan 😡

In modem staat hw-battery wel bij verbonden apparaten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-06 10:17
Goedemorgeh medetweakers,

Gisteren knoop doorgehakt en mijn reservering ongezet in bestelling van 1 batterij. Bevestigingsmail ontvangen met verwachte levering op woensdag 11 maart, echter vanmorgen bericht dat het vandaag al wordt bezorgd, 10 maart. Geen rekening mee gehouden, wel snel.

Moet alleen weg van huis ivm afspraken werk, niemand thuis. Iemand ervaring met niet thuis moment bij de bezorging? Ik zie niet hoe ik iets kan aanpassen qua bezorging. Bezorging via transmission en verzender QLS in dordrecht.

Grt skywalker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
sky_walker schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:38:
Goedemorgeh medetweakers,

Gisteren knoop doorgehakt en mijn reservering ongezet in bestelling van 1 batterij. Bevestigingsmail ontvangen met verwachte levering op woensdag 11 maart, echter vanmorgen bericht dat het vandaag al wordt bezorgd, 10 maart. Geen rekening mee gehouden, wel snel.

Moet alleen weg van huis ivm afspraken werk, niemand thuis. Iemand ervaring met niet thuis moment bij de bezorging? Ik zie niet hoe ik iets kan aanpassen qua bezorging. Bezorging via transmission en verzender QLS in dordrecht.

Grt skywalker.
Bellen?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:37:
[Afbeelding]

Hier hetzelfde, ook lampje op de pib is wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_pqYym3YJUjpocPJuXBeJ812GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eezKxWhNahwjH1US2OHaotlw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door naffffffffff op 11-03-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonny99
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-06 22:46
[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:41
Hier ook ik denk een issue op de HW servers wel heel toevallig anders toch :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8-qXFfcZOpDm6_2c_5SbvBgrFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v3rkjaxg1KubgY88Jkyw5Xj.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook, de zon is verdwenen en direct is de boel kapot haha

[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 11-03-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-06 22:52
ik heb ook hetzelfde probleem: een batterij is offline, en de andere online maar "synchroniseren met stroomnet" bericht :(
Ik ben op kantoor, dus ik weet niet of ze werken of niet...

[ Voor 20% gewijzigd door iceman314 op 11-03-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hier hetzelfde, ben niet thuis, maar als ik in Homey kijk lijkt hij in ieder geval netwerk verbinding te hebben en vermoed ik dat hij zijn werk gewoon gaat doen (als de zon tenminste een beetje doorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Lokaal werkt het gewoon hoor hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpL1YnTYnCL-wH-wOq2b5zhUJMY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/foWw1bp9H0mBW3tyCa5AFIHe.jpg?f=user_large

[ Voor 66% gewijzigd door SpikeHome op 11-03-2025 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier even gecheckt, exact hetzelfde issue. Geen idee of er intern wel verbinding is.

Voor de statistieken : Liander, regio Gelderland.

In ander nieuws, de tarieven voor 2027 zijn bekend. https://www.gelderlander....rs-zijn-de-dupe~a4938d10/

0.25 cent netto per teruggeleverde kWh.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
hier batterijen ook offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:
Hier even gecheckt, exact hetzelfde issue. Geen idee of er intern wel verbinding is.

Voor de statistieken : Liander, regio Gelderland.

In ander nieuws, de tarieven voor 2027 zijn bekend. https://www.gelderlander....rs-zijn-de-dupe~a4938d10/

Hier ook Liander Gelderland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Independent
Gely schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:19:
@Independent "Ruime overheidssubsidies" en " immuun voor wisselend beleid" lijkt me toch nogal tegenstrijdig te zijn, alvast hier in Vlaanderen.
Ik heb me inderdaad een beetje ongelukkig uitgedrukt.
Het moet zijn: telkens zoveel mogelijk de voordelen van wisselend beleid meenemen zodat je daarna de nadelen van wisselend beleid niet meer ondergaat.
In het verleden ruime subsidies gekregen voor plaatsen PV, warmtepomp en batterij.
Daardoor betaal ik geen netkosten meer op afname en lever ik niets meer terug. Het kan me dus nog maar weinig boeien hoe laag of hoog de terugleververgoeding bedraagt. :)

Dat de salderingsregeling en hoge injectievergoedingen er vroeg of laat zouden uitgaan stond in de sterren geschreven. Subsidies zijn goed om een systeem van de grond te krijgen (en daar maak je dan ook best tijdig gebruik van) maar doorgaans niet tot in de eeuwigheid in stand te houden.
Wanneer een groot deel van de consumenten overstapt op een systeem moet het ook niet meer gesubsidieerd worden want dan moet een steeds kleiner wordend deel van de consumenten de kosten daar voor betalen.

Goede timing dus van HW om nu met een betaalbaar en eenvoudig alternatief voor opslag op de markt te komen. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Independent op 11-03-2025 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Hier ook Liander Gelderland en zoiets gebeurd uitgerekend als je met je Modem bezig bent, denk je dat daar iets verkeerds gaat, kan beter in dit topic hier melding geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Nu net weer online, geen actie ondernomen.

[ Voor 40% gewijzigd door hortens9273 op 11-03-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonny99
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-06 22:46
Status is nu weer normaal, ik heb geen actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Hier ook alles weer in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik mis wel iets van notificaties met zulke problemen, zou best in de app mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
ZIjn idd weer online alleen zegt 1 van mijn 2 batterijen dat de wifi 52 procent is en de andere 100 ze staan naast elkaar zeg 1 meter van de router af..

Bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Wat ik mijn afvraag, welk provider en wel modem hebben gene die hier het probleem hadden?

Hier KPN v12 modem , laatste software, maar ik zie nu dat er geen IPV6 internet verbinding is.

Is dat eventueel wat een en ander kan verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:11
Sjamo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 03:34:
[...]

Inderdaad, een WPboiler moet constant aan de stroom zitten, ook ivm de legionella run ed. Daarnaast kan hij als flinke vermogens trekken, die wil je niet door een stekkerplugje hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:05:
Wat ik mijn afvraag, welk provider en wel modem hebben gene die hier het probleem hadden?

Hier KPN v12 modem , laatste software, maar ik zie nu dat er geen IPV6 internet verbinding is.

Geen KPN hier, dit is denk ik een Homewizard "probleempje" geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz

Ik denk dat dat er helemaal niets mee te maken heeft nu. Ik denk eerder dat er een probleem in de backend was. Ik zie dat ik een update heb gehad...1.0017

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 11-03-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:15

Hier Freedom , Vyos router met Unifi accesspoints.
Ik denk dat het probleem in de cloud van Homewizard zat, zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Ik hier ook hetzelfde vanochtend.

Meldingen zijn:

* Synchroniseren met het stroomnet

* Instabiel stroomnet (netfrequentie buiten toegestane bereik)

Vooral dat laatste klopt niet, denk ik. Want alles is hier momenteel 227 V en 50 Hz (volgens mijn goedkope wattmetertje) en dat is volgens mij gewoon normaal.

Zal vast weer snel door HW opgepakt worden, daar heb ik wel vertrouwen in.

Ik heb KPN modem, mocht dat ergens iets uitmaken.

Aanvulling: Inmiddels 9:43 uur is hij wel begonnen met laden circa 100 W. Maar bovenstaande medlingen staan nog steeds in de app.

[ Voor 18% gewijzigd door Knurt op 11-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@HomeWizard_NL Net als anderen in het topic heb ik nu batterij die niets doet (zelfde foutmeldingen als anderen, al bleef die van mij wel online). An sich geen probleem, het verbruik hier in huis is toch hoger dan de opwek, maar ik vind het wel jammer dat ik in Home Assistant niet iets terug zie van een storing. Daar lijkt alles normaal, behalve dat de batterij niets doet. Misschien een idee om dergelijke meldingen inzichtelijk te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door RiDo78 op 11-03-2025 09:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 09-06 19:09
Kan HW geen samenwerking aangaan met de 'zonnepaneelboeren' (in mijn geval solaredge) om in 2027 op NOM te gaan sturen? Dus ook de vermogens vd omvormers zonnepanelen terugdraaien bij een overschot? HW Batterij zou een mooie 'nobreak' installatie kunnen zijn om snel te kunnen schakelen tussen diverse energie stromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
verkeerd.

[ Voor 96% gewijzigd door winwiz op 11-03-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier 1 van de 2 weer online. De andere staat nog te syncen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online

Ik denk dat het niet met je internet of wifi te maken heeft. Sowieso niet IPv6, dat wordt toch niet gebruikt.

Het zal eerder bij de netfrequentie liggen, die meer afwijkt dan wat de batterij verantwoord vind. Die is in een utopische situatie exact 50,0000 Hz. Maar in de praktijk wil die wel eens variëren.

Ik kan me zo voorstellen dat als ze in IJmuiden de hoogovens aanzetten, dat de netfrequentie wat inkakt. En als ze ineens uit gaan dat de frequentie iets hoger ligt. Als je terug wilt leveren dan is het wel zaak om te zorgen dat je zo goed mogelijk met die frequentie gesynchroniseerd bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:07:
[...]

Ik denk dat dat er helemaal niets mee te maken heeft nu. Ik denk eerder dat er een probleem in de backend was. Ik zie dat ik een update heb gehad...1.0017
Oke , dan was dat toeval, maaar 1.0017, kan mij vergissen maar volgens mij had ik die al en nee ben geen beta tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Een van mijn 2 batterijen is al veel meer dan 10 minuten aan het stroomnet aan het syncen. Is dit ook een van de issues van vanochtend of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

elsinga

=8-)

asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:51:

Dan is het uitschakelen van de panelen dus nog steeds niet nodig. Tenzij je geld kwijt wil zijn om je energieleverancier opbrengst te onzeggen.

Ik gok dat ik per 2027 over ga op dynamisch, daar is de opbrengst gelijk aan de kosten (ex belastingen helaas).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:15
crryp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:25:
Een van mijn 2 batterijen is al veel meer dan 10 minuten aan het stroomnet aan het syncen. Is dit ook een van de issues van vanochtend of?
Ik heb precies hetzelfde. Dus ik denk, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was het vanmorgen nu een net issue of HW issue? Als het een HW issue was dan vind ik het vreemd. HW heeft wel eens gepost dat de frequentie strak staat geprogrammeerd. Iets teveel afwijking is stoppen. Als dit niet het probleem was op het net..... hoe kan het dan dat batterijen in storing vliegen. P1 en batterij werken toch samen zonder tussenkomst van clouds etc? Dan had het door moeten draaien imo. BTW hier draait het gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 11-03-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-06 22:52
precies hetzelfde. Nog steeds syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 09-06 10:25
Overal vage issues die waarschijnlijk vals alarm zijn.

Juist de accu die op "Synchroniseren met het stroomnet" staat, is de degene die nu overschot staat te laden.
Beide waren zogenaamd van de wifi af, maar dat is na enkele uren vanzelf goed gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-06 20:47
fikkie123 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:16:
Kan HW geen samenwerking aangaan met de 'zonnepaneelboeren' (in mijn geval solaredge) om in 2027 op NOM te gaan sturen? Dus ook de vermogens vd omvormers zonnepanelen terugdraaien bij een overschot? HW Batterij zou een mooie 'nobreak' installatie kunnen zijn om snel te kunnen schakelen tussen diverse energie stromen.
Dat kan je nu al in HA. Ik heb bij 100% volle accu's gaat de Solaredge naar 10%.

Hij leest alleen de data van de wizzard accu. Dus zou dat ook moeten werken.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
elsinga schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Dan is het uitschakelen van de panelen dus nog steeds niet nodig. Tenzij je geld kwijt wil zijn om je energieleverancier opbrengst te onzeggen.
Oh dat zou voor mij een principekwestie worden. Als mijn zonneenergie nog 'maar' 8 euro PER JAAR oplevert, terwijl mijn buurman een veelvoud daarvan moet betalen voor het afnemen daarvan dan mag het energiebedrijf het lekker zelf gaan uitzoeken. Dan ga ik stinkend mijn best doen om te zorgen dat ik niets terug lever.

Als het energiebedrijf mijn energie zo weinig waard vind, dan is dat óf omdat ze er zelf goedkoper aan kunnen komen óf omdat ze ons als consument graag een poot uitdraaien. In beide gevallen zie ik niet waarom ik nog moet terugleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Aardedraadje

Met kabelschoen

Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:29:
Was het vanmorgen nu een net issue of HW issue? Als het een HW issue was dan vind ik het vreemd. HW heeft wel eens gepost dat de frequentie strak staat geprogrammeerd. Iets teveel afwijking is stoppen. Als dit niet het probleem was op het net..... hoe kan het dan dat batterijen in storing vliegen. P1 en batterij werken toch samen zonder tussenkomst van clouds etc? Dan had het door moeten draaien imo. BTW hier draait het gewoon.
Was er een probleem? Hier geen issues. Heb continue NOM gedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Ik gok dat ik per 2027 over ga op dynamisch, daar is de opbrengst gelijk aan de kosten (ex belastingen helaas).
Dat was niet mijn insteek. Als je 0.25 cent krijgt voor iedere kWh die je op het net zet, en vervolgens in de avond 25+ cent moet aftikken voor iedere afgenomen kWh dan gaat dat de markt voor batterijen aanwakkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij inmiddels alles online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Gistermiddag werd mijn HomeWizard Plug-in Battery geleverd.
Volgens de procedure aangezet in de app, en moest een update doen van mijn P1 meter.
Dit had ik gedaan, maar geen lampjes meer op de HomeWizard Plug-in Battery.
In de app van HomeWizard staat bij de battery, dat er vocht in de battery zit, en ik contact moet nemen met HomeWizard.
Toch nog 2 uurtjes gewacht, en de procedure opnieuw bekeken, en het probleem was het zelfde.
HomeWizard Plug-in Battery.verwijdert uit de app, en geprobeerd deze opnieuw op te starten met Wifi.
Wat niet meer lukt, en de lampjes die normaal blauw oplichten, zijn nu wit.

Ik heb contact gezocht met de Chat Wizzi, en die stuurt mij door met een medewerker(teamgenoot)
En nu maar afwachten hoelang dit gaat duren :'(

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
fikkie123 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:16:
De enige zinvolle reden om vermogen terug te schroeven is als de netspanning te veel stijgt.

Met een HW accu ga je dat verschil niet dempen en al zeker niet lekker samen laten werken om je export op nul te houden. Te klein en als ze allebei terugleveren proberen te voorkomen dan gaat het elkaar tegenwerken.

Als je dynamisch wilt gaan met je contract dan kan je beter een veel groter systeem met meer features nemen. Koop dan iets dat ongeveer 50% van het aantal kWh dat je op een zonnige zomerse dag opwekt op kan slaan en gelijk staat aan het piekvermogen van de PV installatie.

Dus stel dat je in de zomer 40 kWh opwekt op een mooie dag met een piek van 6 KW in de middag, zorg dan dat je 20 kWh opslag hebt en idealiter die 6 kW ook echt precies weg kan werken als de prijs 0 of negatief is en in de avonduren het grootste deel weer snel genoeg terug kan leveren voor de dynamische hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RiDo78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Oh dat zou voor mij een principekwestie worden. Als mijn zonneenergie nog 'maar' 8 euro PER JAAR oplevert, terwijl mijn buurman een veelvoud daarvan moet betalen voor het afnemen daarvan dan mag het energiebedrijf het lekker zelf gaan uitzoeken. Dan ga ik stinkend mijn best doen om te zorgen dat ik niets terug lever.

Als het energiebedrijf mijn energie zo weinig waard vind, dan is dat óf omdat ze er zelf goedkoper aan kunnen komen óf omdat ze ons als consument graag een poot uitdraaien. In beide gevallen zie ik niet waarom ik nog moet terugleveren.
Je vergeet de energiebelasting en de btw. Je buurman-zonder-PV geeft ook heel weinig voor de afgenomen stroom, maar moet daaroverheen nog wel energiebelasting en btw betalen.

Energiemaatschappijen het doen met de markt die ze krijgen. In- en verkoop dekken ze voor het grootste deel af met contracten, maar ze moeten door afschaffen saldering vooral veel meer energiebelasting innen en afdragen aan de staat.

Dat is waar het om gaat. Je hebt dus de verkeerde als 'boeman' benoemd.

Ik heb zelf nog goede hoop dat de energiebelasting op stroom wat omlaag gaat, maar de PVV heeft dat tegengehouden ten faveure van de energiebelasting op gas.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:29:
Ik denk (maar @HomeWizard_NL zal uitsluitsel moeten geven) dat je zelf al het antwoord geeft.

Als ik in Home Assistant kijk naar de frequentiegrafiek die door de batterij verstrekt wordt, dan zie ik dat er nogal wat uitschieters voorkomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Y0UUvzTK6nM9KMo-mCZLDjpadU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cx1McYj6FRiTO6vhT7E6g3OM.png?f=fotoalbum_large
Dus best kans dat de batterijen dan stoppen omdat de wissellingen in frequentie te groot zijn.van 50,077 naar 49.932 in 8 minuten tijd en later nog een dip naar 49.902... dat zou zomaar eens de 'strak' geprogrammeerde batterijen in alarm laten schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door RiDo78 op 11-03-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Je vergeet de energiebelasting en de btw. Je buurman-zonder-PV geeft ook heel weinig voor de afgenomen stroom, maar moet daaroverheen nog wel energiebelasting en btw betalen.

Energiemaatschappijen het doen met de markt die ze krijgen. In- en verkoop dekken ze voor het grootste deel af met contracten, maar ze moeten door afschaffen saldering vooral veel meer energiebelasting innen en afdragen aan de staat.

Dat is waar het om gaat. Je hebt dus de verkeerde als 'boeman' benoemd.

Ik heb zelf nog goede hoop dat de energiebelasting op stroom wat omlaag gaat, maar de PVV heeft dat tegengehouden ten faveure van de energiebelasting op gas.
Wie de boeman is boeit mij eerlijk gezegd niet zoveel. Het gevoel en principe blijven hetzelfde. Net als dat de benzine weer duurder wordt; dat is ALTIJD de schuld van de oliemaatschappijen. Terwijl iedereen weet dat het grootste deel van de prijs accijnzen, kwartje van kok, en BTW zijn.

Ook de conclusie blijft hetzelfde; als er geen normale prijs voor mijn zonnestroom betaald wordt dan hoef ik het ook niet te verkopen. Ik laad de batterijen vol en beperk de zonnepanelen om mijn eigen verbruik zoveel mogelijk te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
RiDo78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Ook de conclusie blijft hetzelfde; als er geen normale prijs voor mijn zonnestroom betaald wordt dan hoef ik het ook niet te verkopen. Ik laad de batterijen vol en beperk de zonnepanelen om mijn eigen verbruik zoveel mogelijk te dekken.
Dat zou ik ook doen, doen heel veel anderen dit ook dan is het wel jammern dat de netbeheerders dan kunnen zeggen dat al hun inversteringen en harde werk zijn vruchten heeft afgeworpen....... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
RiDo78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Dat ben ik dan ook zeker met je eens; terugleveren gaat weinig opleveren post-salderen. Ik vermoed ook in geval van dynamisch contract; de kale prijs op momenten dat de zon daadwerkelijk schijnt is ook nu al behoorlijk laag tot zelfs negatief.

Zoveel mogelijk eigen gebruik blijft altijd voordelig; daar kan niemand met belastingen tussen zitten :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hmmm staat inmiddels een uur te synchroniseren. Geen probleem voor laden maar kan het wel worden voor ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
[Afbeelding]

Bij mij dus ook de eerste keer dat dit gebeurd met een goede wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:54:
Hmmm staat inmiddels een uur te synchroniseren. Geen probleem voor laden maar kan het wel worden voor ontladen.
Ik heb het gevoel dat de HW accu het braafste jongetje van de klas wil zijn.
Met het huidige weer en de typische dinsdagochtend consumptie kan het best zo zijn dat de netfrequentie perfect houden een uitdaging is voor de netbeheerders.

Hier is ook nog steeds 1 accu die lekker aan het laden is maar de netfrequentie niet ok vind. Dit terwijl de accu aan het andere stopcontact er boven het allemaal weer prima vind en al een uur foutloos idle staat.

Ik zou mij er dus niet te druk om maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Independent
JanHenk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:41:
[...]
Daarin heb je gelijk.
Maar dan nog.
De extra kosten buiten beschouwing gelaten rekent mijn energieleverancier me voor dat ze met hun windmolens aan 17 cent/kWh produceren en wat ze niet zelf kunnen produceren op de DA markt inkopen aan - bv. voor de maand februari 25 - gemiddeld 13,5 cent/kWh.
Voor de energiecomponent rekenen ze dus een 15 cent/kWh aan (voor kosten!).
Zelfs vinden ze mijn productie maar 2 cent/kWh waard.
Volgens mijn logica kunnen ze tijdens de wintermaanden en bij windstilte dan toch beter mijn overproductie aan een iets hogere prijs inkopen en doorverkopen dan zelf aan 17 cent te gaan produceren en op de DA markt aan 13,4 cent te gaan inkopen?

Mee eens dat het hun goed recht is om dat niet te doen en aan 2 cent in te kopen en aan 15 cent door te verkopen aan de buurman. De kosten spelen tussen mij en de leverancier niet mee want die zijn volledig voor rekening van de buurman.

Maar ik ben het er dan wel mee eens dat ik voor een habbekrats mijn stroom niet door een derde ga laten doorverkopen en deze dan beter zelf kan bijhouden en verbruiken.
Wat ik aan 2 cent weggeef en nadien tekort kom moet ik bij hen immers ook terug aan 15 cent + BTW + 13-14 cent kosten inkopen.
De boeman zijn ze voor mij dan niet. Ik maak gewoon - net als zij - een commerciële overweging vanuit eigenbelang. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Independent op 11-03-2025 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-05 12:52
Independent schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Daarin heb je gelijk.
Maar dan nog.
De extra kosten buiten beschouwing gelaten rekent mijn energieleverancier me voor dat ze met hun windmolens aan 17 cent/kWh produceren en wat ze niet zelf kunnen inkopen op de DA markt inkopen aan gemiddeld 13,5 cent/kWh.
Voor de energiecomponent rekenen ze dus een 15 cent/kWh aan (voor kosten!).
Zelfs vinden ze mijn productie maar 2 cent/kWh waard.
Volgens mijn logica kunnen ze tijdens de wintermaanden en bij windstilte dan toch beter mijn overproductie aan een iets hogere prijs inkopen en doorverkopen dan zelf aan 17 cent te gaan produceren en op de DA markt aan 13,4 cent te gaan inkopen?

Mee eens dat het hun goed recht is om dat niet te doen en aan 2 cent in te kopen en aan 15 cent door te verkopen aan de buurman. De kosten spelen tussen mij en de leverancier niet mee want die zijn volledig voor rekening van de buurman.

Maar ik ben het er dan wel mee eens dat ik voor een habbekrats mijn stroom niet door een derde ga laten doorverkopen en deze dan beter zelf kan bijhouden en verbruiken.
Wat ik aan 2 cent weggeef en nadien tekort kom moet ik bij hen immers ook terug aan 15 cent + BTW + 13-14 cent kosten inkopen.
De boeman zijn ze voor mij dan niet. Ik maak gewoon - net als zij - een commerciële overweging vanuit eigenbelang. :)
En daarom zouden dynamische contracten de norm moeten worden. Voor iedereen een eerlijke prijs gedurende het hele jaar.
En voor de gene die zelf stroom opwekken i.c.m. een HomeWizard batterij besparen nog ene beetje extra tijdens piekuren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Goedemorgen energieprijs-mensen, kunnen jullie met deze discussie verhuizen naar één van de mooie topics in Themaforum: De Energierekening? ;)

Ben je even de kluts kwijt of een bepaald thema specifiek met de HW-batterij te maken heeft? Geen nood! Een aantal weken terug heb ik een overzicht gemaakt :P Valt je onderwerp in de bovenste helft, dan zit je hier in het juiste topic:
Gizz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:56:
Volgens mij is de vraag of iets goed in dit topic past vaak best eenvoudig: is de vraag of suggestie specifiek voor de HW-batterij of niet?

Voorbeeldjes specifiek voor HW-batterij en dus dit topic:
  • Problemen met installatie, foutmeldingen in app, rode lampjes op je HW-batterij
  • Ervaringen met levering
  • Ervaringen met serviceondersteuning HW bij batterij- (en P1) problematiek
  • Specifieke samenwerking HW-batterij met andere platforms, API: (zoals Homey, HA)
  • Ervaringen met (ont)laadgedrag HW-batterij
  • Ervaringen met firmware-updates
  • Interpreteren richtlijnen vanuit HW
  • Suggesties/feature requests richting HW
Niet specifiek voor de HW-batterij En er zijn al topics voor of is een apart topic waardig. Onhandig om in diverse thuisaccu-topics parallele discussies over te laten lopen:Niet zo lastig toch? Maar misschien denk ik er te makkelijk over? En zo veel mensen, zo veel wensen en zo ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimBony schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:21:
[...]

En daarom zouden dynamische contracten de norm moeten worden. Voor iedereen een eerlijke prijs gedurende het hele jaar.
En voor de gene die zelf stroom opwekken i.c.m. een HomeWizard batterij besparen nog ene beetje extra tijdens piekuren.
Nou ja, er waren in december uren dat stroom 50 cent per kWh kostte. Het was tevens nat en donker. Met die prijzen stook je dan liever op gas. Het goedkoopste die dag was 12 cent. Dus in die gevallen heb je een flinke accu nodig, dan kom je er wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je hebt de vrije keuze om een contract type te kiezen. Wil je dynamisch dan ga je gang maar dan niet zeuren als op een bepaalde moment de tarieven stijgen en je duurder uit bent.

En dat extra snap ik dan niet. Dynamisch is dan de marktprijs ongeacht of je dat opwekt en een batterij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:54:
Hier al meer dan een uur moet een foutive melding zijn want heb hem wel zien opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
[...]
Dat is een optie.
Maar voor mij op dit ogenblik dan weer niet.
De vaste kosten voor een dynamisch contract zijn nl. hoger dan deze voor een variabel contract.
De prijzen schommelen dan ook nog eens per uur. Doorgaans hoog wanneer je zelf weinig produceert (en na verbruik ook maar weinig kan opslaan voor later) en laag wanneer je meer dan voldoende produceert voor eigen verbruik en opslag voor later.
Bij NOM zijn alleen de vaste kosten dan van doorslaggevend belang.

De dag dat de vaste kosten voor een dynamisch contract gelijk of lager zijn dan deze van een variabel contract stap ik uiteraard ook over.
Maar dat zie ik dan vanuit het standpunt van de energieleverancier niet zitten. Wanneer iedereen een dynamisch contract neemt en er steeds meer consument eigen productie gaan opslaan voor indirect verbruik valt er voor hen nl. steeds minder te verdienen. Met als gevolg dat ze de vaste kosten doen stijgen zonder daar zelf veel te moeten voor doen.
Consumenten streven ernaar om steeds zuiniger met energie (en bv. ook leidingwater) om te gaan. Gevolg is dat men de vaste kosten steeds verhoogd want de kosten voor de nutsinvesteringen dalen uiteraard niet. Een leiding aanleggen van A naar B naar Z wordt niet goedkoper wanneer er steeds minder energie door de leidingen getransporteerd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Independent op 11-03-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Hier nu het volgende:

Batterij laadt op, want led wordt paars, in de app Status Opladen, echter in display blijft batterij wit , dus zou volgens dat ding offline moeten zijn.

Laad percentage batterij is nu nog 0%, ben benieuwd als er wat prik in de accu komt te zitten wat display dan gaat aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:43:
Hier nu het volgende:

Batterij laadt op, want led wordt paars, in de app Status Opladen, echter in display blijft batterij wit , dus zou volgens dat ding offline moeten zijn.

Laad percentage batterij is nu nog 0%, ben benieuwd als er wat prik in de accu komt te zitten wat display dan gaat aangeven
Display zijn issues mee mijn ha zegt opladen display niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:43:
Hier nu het volgende:

Je batterij praat rechtstreeks met de P1 meter. Je display trekt de informatie van de HW servers af. Ik denk dat ze last hebben van een storing. Gelukkig doet je systeem het ook zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Je batterij praat rechtstreeks met de P1 meter. Je display trekt de informatie van de HW servers af. Ik denk dat ze last hebben van een storing. Gelukkig doet je systeem het ook zonder internet.
Batterij knippert hier wit, paars wit paars, en dat in vloeiende weergave, iets gaat er totaal niet goed momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Dat zal ook wel de reden zijn van de sync melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Dat zal ook wel de reden zijn van de sync melding :)
Daar heb ik nu net weer geen last van, maar ondanks ik geen Beta tester ben, voel ik mij vandaag wel zo ffkes.

En ik dacht nog dat het allemaal in eerste instanatie aan de V12 modem lag, die gisteren nacht firmware update had gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Batterij knippert hier wit, paars wit paars, en dat in vloeiende weergave, iets gaat er totaal niet goed momenteel
Heb je al naar je verbruik en de opwek van de panelen gekeken. Het zou kunnen zijn dat je net op de grens van laden en idle zit.( = dacht ik 30 tot 50 Watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of een lokaler probleem. Hier draait het gewoon. Batterij firmware is hier wel een andere ivm beta testen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXo_fhHIWjB0DvHQKjApexcQf8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73SfTeG8jgk4q1wBpF9WeG4U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B1GHAHhaRa59qlVeCX45D5qQ1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ct0LwdpWV13KACmxGHMIRI23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Daar heb ik nu net weer geen last van, maar ondanks ik geen Beta tester ben, voel ik mij vandaag wel zo ffkes.

En ik dacht nog dat het allemaal in eerste instanatie aan de V12 modem lag, die gisteren nacht firmware update had gekregen.
Heeft zo zijn voor en nadelen. Je test alvast software voor andere gebruikers. Het mooie is van dit soort dingen dat het steeds een stapje beter wordt. Nieuw product. Hoort er gewoon bij. Is bij andere thuis batterijen niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Heb je al naar je verbruik en de opwek van de panelen gekeken. Het zou kunnen zijn dat je net op de grens van laden en idle zit.( = dacht ik 30 tot 50 Watt)
Yep zo helder ben ik gelukkig nog🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Timing haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yB4JWH0o9gNFTAKzJzxw8U8QviE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omCKqgJhABREhh36zUlgnMne.jpg?f=fotoalbum_large

Batterij staat hier met ruim 100W te laden en daarnet, bij gebruik waterkoker, ging hij ontladen.
De Nu-weergave in app en op pc dashboard doen het weer gewoon.

Maar dus nog steeds bovenstaande foutmeldingen in de app.
PIB werkt dus "gewoon" hier dus, zoals eerder al gezegd hierboven ergens, zit er ergens iets niet goed in de HW cloud/server vermoedelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:57:
Of een lokaler probleem. Hier draait het gewoon. Batterij firmware is hier wel een andere ivm beta testen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk geen lokaal issue ik heb t sync verhaal maar bij een van de twee. Al zeg 2 uur of meer. Verder laat die gewoon op ook met 800 watt.
Pagina: 1 ... 49 ... 128 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.