Acties:
  • 0 Henk 'm!
crryp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Denk geen lokaal issue ik heb t sync verhaal maar bij een van de twee. Al zeg 2 uur of meer. Verder laat die gewoon op ook met 800 watt.
800 nog wel. Ga nou niet zeggen dat daar de zon schijnt 😜. Muis grijs hier.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:27
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:10:
[...]

800 nog wel. Ga nou niet zeggen dat daar de zon schijnt 😜. Muis grijs hier.
haha heb even wat zon gezien maar nu is het slechts 144 watt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:31
Online (hwenergy.app) ook gekke dingen te zien. Live batterij laadt 800 Watt, dag-grafiek laat iets anders zien. Moet wel HW server dingetje zijn.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:33
Ik zou het enorm kunnen waarderen als bijv op de site van homewizard op zijn minst een pagina komt in trend van : momenteel kunnen gebruikers van ........ wat problemen ondervinden, we zijn bezig met het onderzoeken waar het aan ligt.
Hou hier pagina bij voor updates.

Kan soms zo gemakkelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 09:30
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:27:
Ik zou het enorm kunnen waarderen als bijv op de site van homewizard op zijn minst een pagina komt in trend van : momenteel kunnen gebruikers van ........ wat problemen ondervinden, we zijn bezig met het onderzoeken waar het aan ligt.
Hou hier pagina bij voor updates.

Kan soms zo gemakkelijk zijn
kan heel simpel via https://uptime.kuma.pet/ gebruik het voor mijzelf ook....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:28:
[...]

kan heel simpel via https://uptime.kuma.pet/ gebruik het voor mijzelf ook....
Welk domein / IP moet je dan monitoren in geval van HomeWizard?

Draai zelf ook Uptime Kuma voor wat zakelijke cloud software.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
JanHenk schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Welk domein / IP moet je dan monitoren in geval van HomeWizard?

Draai zelf ook Uptime Kuma voor wat zakelijke cloud software.
Dan moeten we eens wireshark gaan gebruiken dat achterhalen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Ik had gehoopt op een pasklaar antwoord :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:07
netappie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:39:
[...]

De enige zinvolle reden om vermogen terug te schroeven is als de netspanning te veel stijgt.

Met een HW accu ga je dat verschil niet dempen en al zeker niet lekker samen laten werken om je export op nul te houden. Te klein en als ze allebei terugleveren proberen te voorkomen dan gaat het elkaar tegenwerken.

Als je dynamisch wilt gaan met je contract dan kan je beter een veel groter systeem met meer features nemen. Koop dan iets dat ongeveer 50% van het aantal kWh dat je op een zonnige zomerse dag opwekt op kan slaan en gelijk staat aan het piekvermogen van de PV installatie.

Dus stel dat je in de zomer 40 kWh opwekt op een mooie dag met een piek van 6 KW in de middag, zorg dan dat je 20 kWh opslag hebt en idealiter die 6 kW ook echt precies weg kan werken als de prijs 0 of negatief is en in de avonduren het grootste deel weer snel genoeg terug kan leveren voor de dynamische hoofdprijs.
Wat @fikkie123 denk ik bedoelt, is het dynamisch terugschroeven van het invertervermogen van je zonnepaneel-installatie.

Stel, je hebt nog geen thuisbatterij en je zonnepanelen produceren 3 kW op een zonnig moment. En je wasmachine vraagt 2,5 kW gedurende 20 minuten. Op dat moment knijpt de inverter het vermogen van 3 kW naar 2,5 kW. Er gaat dus niets het net op.
Als je wasmachine klaar is vraagt je huis nog maar 200 W. Op dat moment knijpt je dynamische inverter het vermogen van 3 kW naar 200 W. En wederom gaat er niets het net op.

Dan ben ik het met Fikkie eens dat het een mooie markt zou kunnen zijn voor Homewizard. Zo'n 15 jaar geleden kwamen de eerste zonnepaneel-installaties bij particulieren op de daken. De bijbehorende inverters gaan ook ruwweg 15 jaar mee dus de potentiële vervangingsmarkt is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:02
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Dus de tweakers gaan een sensor in HA aanmaken die checkt of de cloud van HW er wel is..... Bedenk dat die dienst het al heel druk heeft en dan gaan jullie ook nog een extra load toevoegen :o ....

Beter zou zijn als er een https://status.homewizard.com zou zijn waar je even op kan kijken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Dus de tweakers gaan een sensor in HA aanmaken die checkt of de cloud van HW er wel is..... Bedenk dat die dienst het al heel druk heeft en dan gaan jullie ook nog een extra load toevoegen :o ....

Beter zou zijn als er een https://status.homewizard.com zou zijn waar je even op kan kijken.
Mijn gedachte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:43:
[...]

Dat was ook mijn gedachte dat ze zoiets op zouden kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman314
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 21:52
de sync bericht/alarm is nu weg, en heb ik E451 fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
iceman314 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:54:
Hier nog altijd syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
iceman314 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:54:
Hier geen foutmeldingen , was maar 1% opgeladen nu aan het ontladen, maar batterij heeft er wel vandaag zin in om te gaan brommen, wat ik hier nog nooit eerder gehoord heb.

Geen foutmeldingen of zo ( waar zou ik die evt moeten zien) ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BKK
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:11

BKK

Heeft iemand al enig idee hoe het met de uitlevering gaat? Waar zitten we nu? Ik heb iemand van 3 juli gezien die de batterij heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
BKK schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:02:
Heeft iemand al enig idee hoe het met de uitlevering gaat? Waar zitten we nu? Ik heb iemand van 3 juli gezien die de batterij heeft ontvangen.
Ik denk dat ze vandaag iets anders aan koppie hebben🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Dag-grafiek werkt inmiddels ook weer goed. Als ik dit allemaal zo lees heb ik het idee dat het een regionaal frequentie probleem is, waar HW niets aan kan doen. Hier in Noord Friesland draait alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hier staat hij al uren de synchroniseren. Laadtoestand wordt niet in de app weer gegeven maar lokaal kan ik zien dat hij inmiddels 11% is. Belangrijkste is dat het lokaal werkt de rest zal vanzelf wel weer goedkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 23:58
Ik ben van 1 juli, en heb nog niks gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat je de vooraankondiging bedoeld. Ik ben van 29 juni en heb nog geen betaallink gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:54
N.a.v. deze serie nieuwe problemen vandaag, en blijkbaar ook met als gevolg weer E meldingen, begin ik me af te vragen of dit product niet teveel problemen heeft op dit moment. Ja, een toename van leveringen geeft een toename van problemen…maar is het niet beter om leveringen even te pauzeren en te kijken naar fundamentelere issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Issues lijken hier verholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:56
hanev001 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:37:
[...]

Denk dat je de vooraankondiging bedoeld. Ik ben van 29 juni en heb nog geen betaallink gezien.
Een aantal mensen van 29-6 heeft afgelopen vrijdag een betaal link gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
crryp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:56:
Hier ook! Foutmeldingen zijn al een tijdje weg.

De PIB heeft overigens de boel netjes op NOM gehouden de hele ochtend en is inmiddels opgeladen naar 35%. En is ook netjes gaan ontladen toen waterkoker en vaatwasser extra vermogen nodig hadden.
Dus dat werkt gelukkig prima door als er ergens in the cloud of whereever iets niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:56:
Yepp hier zo te zien nu ook, en de zon is er schijnbaar blij mee, want die begint hier ook meer er door heen te komen.🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Yepp hier zo te zien nu ook, en de zon is er schijnbaar blij mee, want die begint hier ook meer er door heen te komen.🙃
Nu heeft bij mij het probleem zich verplaatst naar de kWh meter die "offline" is we komen er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankj030 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:50:
N.a.v. deze serie nieuwe problemen vandaag, en blijkbaar ook met als gevolg weer E meldingen, begin ik me af te vragen of dit product niet teveel problemen heeft op dit moment. Ja, een toename van leveringen geeft een toename van problemen…maar is het niet beter om leveringen even te pauzeren en te kijken naar fundamentelere issues?
Joh, ik heb een hele stapel Garmin apparatuur. Garmin staat er bekend om nieuwe dingen op de markt te gooien ook al staan ze stijf van de bugs. Gaande weg met elke software update werkt het beter. En heb je uiteindelijk een top product. Dat is het mooie van software gestuurde dingen. Je kan het gewoon aanpassen. Het is in je eigen belang om bugs te blijven melden via de officiële kanalen dan kan men het oplossen. En net als bij Garmin zit dat bij Homewizard volgens mij wel snor. :)

Ik heb ergens in september mijn bestelling geplaatst. Dus het zal wel eind maart is nog steeds maart worden. :| Voordeel is wel tegen die tijd minder bugs. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:25:

Ik heb ergens in september mijn bestelling geplaatst. Dus het zal wel eind maart is nog steeds maart worden. :| Voordeel is wel tegen die tijd minder bugs. *O*
Ik hoop het voor je maar denk het niet, 12 juli besteld, de '14 dagen mail' nog niet eens ontvangen

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

29-6 rond 15:30 en ik krijg net de betaal link binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:19

scorpionv

This space for rent

Net uitgepakt en aangesloten. Koppelen gaat net zo simpel als de andere HomeWizard producten. P1 meter en batterij moesten beiden naar de nieuwste firmware direct na het koppelen. Daarna draaide de batterij direct. 47% uit de doos. Begon direct verder op te laden, want zonnig hier. Duurde een minuut of 5 voordat hij in NOM mode stond (zichtbaar via de app), omdat hij eerst moest synchroniseren met de netfrequentie.

So far so good, indrukwekkend eenvoudig product voor de consument!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Joh, ik heb een hele stapel Garmin apparatuur. Garmin staat er bekend om nieuwe dingen op de markt te gooien ook al staan ze stijf van de bugs. Gaande weg met elke software update werkt het beter. En heb je uiteindelijk een top product. Dat is het mooie van software gestuurde dingen. Je kan het gewoon aanpassen. Het is in je eigen belang om bugs te blijven melden via de officiële kanalen dan kan men het oplossen. En net als bij Garmin zit dat bij Homewizard volgens mij wel snor. :)

Ja dat herken ik van mn Fenix… en ik mag zelfs nog een maandje langer wachten; maar ik zou er prima begrip voor hebben als eind april iets zou opschuiven en we wat minder issues zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nekton80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 14:19
RiDo78 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Oh dat zou voor mij een principekwestie worden. Als mijn zonneenergie nog 'maar' 8 euro PER JAAR oplevert, terwijl mijn buurman een veelvoud daarvan moet betalen voor het afnemen daarvan dan mag het energiebedrijf het lekker zelf gaan uitzoeken. Dan ga ik stinkend mijn best doen om te zorgen dat ik niets terug lever.

Als het energiebedrijf mijn energie zo weinig waard vind, dan is dat óf omdat ze er zelf goedkoper aan kunnen komen óf omdat ze ons als consument graag een poot uitdraaien. In beide gevallen zie ik niet waarom ik nog moet terugleveren.
geldt voor mij ook. Dan ga ik maar meer stroom gebruiken voor extra comfort. Niet heel duurzaam (duurzamste is in mijn ogen de kwh die je niet gebruikt), maar moet wel enige waardering krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik het wellicht even gemist? Klopt het dat de batterij vanaf 13% SoC bij ontladen met iedere % daling van de SoC met 60 Watt ontlaadvermogen afneemt? Ter illustratie 2 screens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jp4Se-TH27R7j2LKIiJzo_BlsaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGMbHJGC8xJ5NsKyVHgQuxeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfVarHicNzy07VDeu6PBpDgizKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcUZelaN4rhpBwy8iugdSCHB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Devke op 11-03-2025 14:37 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 16:10
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:07:
[...]

zo te zien in een andere regio, geen probleem gehad.
Maar helaas ook geen zon :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:52
Gisteren mijn 4 bestelde (27 juni 2024 om 12:21) accu's ontvangen, nét op tijd zodat ze nog optimaal mee konden genieten van de zon gister, en nét (10 minuten oid) voordat mijn panelen minder gingen leveren dan mijn verbruik waren ze vol vanaf +- 50%.

Ik heb altijd vrij vlot schaduw op mijn dak van bomen (van de gemeente) dus vanaf +- 16:00 moesten de accu's stroom gaan leveren en hebben gisteravond nog 5,7kWh geleverd tot middernacht, en vannacht tot 9:20 vanorgen nog 1,5kWh.

Gezamelijk dus 7,2kWh om op 16% uit te komen vanmorgen. Zou bruikbaar (100-0%) een +- 8,6kWh geven. Ben ik nog niet heeeeeel erg van onder de indruk als er 2,6kWh per stuk "beloofd" wordt. Vannacht zullen ze wel naar 0 zakken (ze zitten nu pas 50% vol), en als het dan morgen een beetje zonnig is kunnen ze even een 0-100% cyclus maken.

Momenteel nog (te) veel issues met slechte verbindingen, accu's die offline gaan, accu's die mopperen over slechte gridkwaliteit (terwijl ze in 4 stopcontacten naast elkaar zittten), en dan moppert er 1 van de 4 dat de netfrequentie slecht zou zijn.

Nog maar een paar dagen aankijken voordat ze op hun definitieve plekje verdwijnen uit het zicht onder de vloer. (Waar het goed geïsoleerd, droog (volledig befolied) en afgelopen winter niet onder de 10c is geweest. Dus lijkt me een prima plek.

Ze staan nu in de woonkamer op een stapeltje.

Verder leuk product, tot zover gelukkig mee, blij dat ik er niet maar 1tje heb gekocht. Van maart tot +- oktober betekent dit een boel dagen met 0 of negatief op de meter, en dat is grappig.

Zou voor de winter wel graag zien om een bodem-ontlaad-limiet in te kunnen stellen. Er zijn voldoende dagen weinig tot (nagenoeg) geen opwek. Dan zet ik ze bijvoorbeeld graag "weg" met 50% SOC ipv 0%. Zonder ze handmatig uit te hoeven schakelen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Ik hoop het voor je maar denk het niet, 12 juli besteld, de '14 dagen mail' nog niet eens ontvangen
Wij gaan het mee maken. In een voorgaande mail stond dat men de “maart” batch ging uitleveren vanaf eind februari tot begin april. Dat is een rekbaar begrip, maar eind februari werden de eerste uitgeleverd. Dus ik reken nog steeds op eind maart.

Begreep uit dit topic dat de “november” batch in één dag uitverkocht was. Maar de orders zullen toch wel in de loop van de tijd afgenomen zijn? Eerste dag dus een hele berg, elke dag een aantal, elke week, een aantal, elke maand een aantal…. Het lijk mij dus dat het elke moment hard kan gaan ten opzichte van bestel datum. Zou mij ook niks verbazen als de uitlevering even op hold staat omdat er een dingetje gevonden is wat men wil veranderen.

Ik heb de accu met dit weer uiteraard liever gisteren dan vandaag. Maar als het betekent dat er een paar updates doorgevoerd zijn dikke prima. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:51
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:27:
[...]

En prompt krijg ik de twee weken mail alsnog. 'Klaar om uit te pakken? '

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CdVvG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-09 18:23
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:35:
Heb ik het wellicht even gemist? Klopt het dat de batterij vanaf 13% SoC bij ontladen met iedere % daling van de SoC met 60 Watt ontlaadvermogen afneemt? Ter illustratie 2 screens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit op 4% nu batterijvulling (want in het zuiden schijnt geen zon vandaag) en lever 420 terug uit batterij... Afijn even afkicken na een week zonneschijn. Heb 2 batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yustmenl
Mar.tin schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:53:

Nog maar een paar dagen aankijken voordat ze op hun definitieve plekje verdwijnen uit het zicht onder de vloer. (Waar het goed geïsoleerd, droog (volledig befolied) en afgelopen winter niet onder de 10c is geweest. Dus lijkt me een prima plek.
heb er ook over lopen denken om een plekje in de kruipruimte te maken maar gevoelsmatig heb ik niet het idee dat dat veilig is IVM brandgevaar vaan het isolatie materiaal(tempex).

wat zijn jullie ideeen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:53:
[...]
Begreep uit dit topic dat de “november” batch in één dag uitverkocht was.
Zo ongeveer :) . De champagne zal lekker gevloeid hebben daar bij HW HQ. De volgende ochtend wat paniek want nu moet het nog waargemaakt worden :9 .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
EvaluationCopy schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:58:
[...]

En prompt krijg ik de twee weken mail alsnog. 'Klaar om uit te pakken? '
Dat klinkt optimistisch; 7 maart had ik diezelfde mail ontvangen voor een bestelling van 29 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
yustmenl schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:59:
[...]

heb er ook over lopen denken om een plekje in de kruipruimte te maken maar gevoelsmatig heb ik niet het idee dat dat veilig is IVM brandgevaar vaan het isolatie materiaal(tempex).

Voorzover ik erover nadenk: Brandgevaar is overal, als ik ze op zolder onder mijn houten dakconstructie zet is er ook brandgevaar, in de woonkamer is er brandgevaar als ik ze achter de bank zou zetten bijvoorbeeld. In de schuur zou er relatief het minste brandgevaar zijn, maar daar is het dan weer koud in de winter en heet in de zomer.

Onder de droge vloer met een gekoppelde brandmelder erboven en evt een camera erop gericht lijkt me dan een prima plek. (persoonlijk) omdat daar relatief weinig zuurstof is voor de relatief geringe aantal dingen dat er behalve een accu zou kunnen branden. Alle andere plekken die ik kan bedenken in huis zullen een groter aantal brandbare zaken in de buurt hebben als meubels, gordijnen, keukens, houten trap, etc.

De gebruikte celchemie (LithiumIjzerFosfaat) heeft sowieso al weinig "zin" om te ontbranden dus tja. Kiezen voor het minste kwaad denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 11-03-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Denk hier aan de vochtigheid. Corrosie op onderdelen na verloop van tijd? Ik zou hem er niet neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Denk hier aan de vochtigheid. Corrosie op onderdelen na verloop van tijd? Ik zou hem er niet neerzetten.
heb dit ook nog niet gemeten omdat ik al twijfelde met brandgevaar van isolatie, dus zou idd zo kunnen zijn dat het sowieso daarom af zou vallen.

Voor nu staat hij lekker op zolder zijn werk te doen, heeft ook nog als bijkomend voordeel dat hij makkelijker bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:10:
[...]

K zal eens een sensor erneer "gooien" voor een weekje voor ik definitieve plekken ga realiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 10:23
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is correct. Sinds de laatste beta updates daalt het vermogen al vanaf 12%.

Met de beta software op zowel de batterij als de p1 dongle zie ik geen problemen. Alles werkt naar behoren. Wellicht een optie om de netspanning te controleren als iemand last heeft van problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chris96 op 11-03-2025 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Een kruipruimte en een apparaat wat warm en koud wordt is geen goed idee. Je krijgt last van condensatie en dat is niet goed voor je batterij.

Aan de andere kant maken mensen zich druk om het brandgevaar, maar bedenk even dat je huis vol andere electronica ligt die een groter risico meebrengt dan deze batterij. Ook je keuken of een gezellig kaarsje is veel gevaarlijker dan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris96 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Dat is correct. Sinds de laatste beta updates daalt het vermogen al vanaf 12%.

Met de beta software op zowel de batterij als de p1 dongle zie ik geen problemen. Alles werkt naar behoren. Wellicht een optie om de netspanning te controleren als iemand last heeft van problemen.
Dankje. Ik heb 2 update's m.b.t. beta;s gehad. 1x P1 meter en 1x de batterij. Daar zag ik geen melding van deze aanpassing. Dan is hij er denk ik daarvoor al geweest. Weet jij de reden van aanpassing? Veiligheid?

Verder zie ik ook geen rare dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 11-03-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:15
Ik heb gister de P1 meter geupdate naar versie 6.0110 en sindsdien veel problemen met wegvallen van wifi op zowel de P1 meter als de batterijen. Heb me via een google form aangemeld voor de beta. Hoe gaat dit proces vervolgens verder om daadwerkelijk de beta updates te kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iivvvii schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:01:
Ik heb gister de P1 meter geupdate naar versie 6.0110 en sindsdien veel problemen met wegvallen van wifi op zowel de P1 meter als de batterijen. Heb me via een google form aangemeld voor de beta. Hoe gaat dit proces vervolgens verder om daadwerkelijk de beta updates te kunnen installeren?
Je krijgt een mail als ze je aanmelding hebben verwerkt. Updates volgen daarna vanzelf richting de p1 en batterij. Ook dan krijg je een mail met de wijzigingen in die beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:02:
[...]

Je krijgt een mail als ze je aanmelding hebben verwerkt. Updates volgen daarna vanzelf richting de p1 en batterij. Ook dan krijg je een mail met de wijzigingen in die beta versie.
Ik heb geen mail gehad dat het verwerkt was, wel een mail voor de laatste beta-update (die overigens gewoon automatisch gedaan is.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Zo ongeveer :) . De champagne zal lekker gevloeid hebben daar bij HW HQ. De volgende ochtend wat paniek want nu moet het nog waargemaakt worden :9 .
In een Nederlands ontwikkeld product heb ik meer vertrouwen dan in sticker tuning. :) Dus het komt vast allemaal goed. Iets met geduld.

Daarnaast zijn ze in sommige werelddelen de weg kwijt. Dus ik zeg zoveel mogelijk Europees spul.
(al zullen hier ook wel Chinese accucellen in zitten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HE0WYg0nUTDs_z9tFQdYp3CvJY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RHOo8Gpq1pIkzV80k4JLCtOp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-09 10:55
Ik heb vandaag op 1 van de drie PIB's een foutmelding die ik niet eerder voorbij heb zien komen.
De ledbalk is groen, dus hij lijkt nu te ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvdWi4M-ZwVYFj5sPUAWm-QKmTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6pTumP6y7M4l0UtLafePA5n.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat dit inhoud?

Eén van de andere PIB's die eerder ca 56% Wifisterkte had, is nu spontaan naar 100%.
Dus nu P1-meter en twee PIB's nu 100% Wifi. En één die "vreemd" doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Vale Ouwe op 11-03-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vale Ouwe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:22:
Ik heb vandaag op 1 van de drie PIB's een foutmelding die ik niet eerder voorbij heb zien komen.
De ledbalk is groen, dus hij lijkt nu te ontladen.[Afbeelding]

Eén van de andere PIB's die eerder ca 56% Wifisterkte had, is nu spontaan naar 100%.
Wat gebeurt er als je op Opnieuw klikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Dan krijg ik gelijk weer dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vale Ouwe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:30:
Dan krijg ik gelijk weer dezelfde melding.
En de andere optie Annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Dan verdwijnt de melding, status inactief, laad percentage 33 % (totaal van de drie PIB's nu 43%), Wifi 62%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyF
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-09 22:52
Een vraag, vnl. gericht aan @HomeWizard_NL : wat gebeurt er met de defecte batterijen (die weliswaar snel worden omgewisseld)? Worden die defecte batterijen naar de schroothoop gebracht of worden die batterijen hersteld en terug verkocht? In dit laatste geval zijn het eigenlijk wel tweedehands batterijen die niet als nieuwe batterijen zouden mogen verkocht worden. Of zie ik dit totaal verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Als ik bij de andere PIB's kijk, zie ik; De plug-in Battery is lokaal met je P1 Meter gekoppeld om de stroom in jouw huis te ballanceren.

Bij de bewuste PIB dezelfde tekst, alleen het stukje P1 Meter ontbreekt.
Dus: De plug-in Battery is lokaal met je gekoppeld om de stroom in jouw huis te ballanceren.

Ik ga hem zo proberen opnieuw te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lschaap
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 17:41
Vale Ouwe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:22:
De ledbalk is groen, dus hij lijkt nu te ontladen.[Afbeelding]

Hier hetzelfde, met 1x PIB, op Diplay verdwijnt ook de % waarde.
Laden in de app gaat gewoon door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRJI2EPSC-_idIcLu1Mxv3Wh8Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWDvo0MRFZ5RO31gvrmtDcZe.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBpuMs2fQJ5eNo8l5NzaFKxU5wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxrKyTXtTNdNJt6q9Jm5rxFH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door lschaap op 11-03-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddyF schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:45:
Een vraag, vnl. gericht aan @HomeWizard_NL : wat gebeurt er met de defecte batterijen (die weliswaar snel worden omgewisseld)? Worden die defecte batterijen naar de schroothoop gebracht of worden die batterijen hersteld en terug verkocht? In dit laatste geval zijn het eigenlijk wel tweedehands batterijen die niet als nieuwe batterijen zouden mogen verkocht worden. Of zie ik dit totaal verkeerd?
Stapeltje omruil dingen voor garantie over 3 tot 7 jaar. FAQ op de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Ik heb de PIB opnieuw verbonden met Wifi (gaf aan dat hij online was).
Hij is nu opnieuw aan het synchroniseren met het net (duurt al even).
Wel een Wifi sterkte signaal van 92% nu.
Even afwachten of dit de oplossing is.
Wellicht kan @Devke de melding en oplossing dan meenemen in eerste pagina.

[ Voor 5% gewijzigd door Vale Ouwe op 11-03-2025 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Ok. Ik kan melden dat alles nu in orde is.
Doet weer waarvoor hij gemaakt is. Met 92% Wifi-sterkte.
Hij loopt alleen een beetje achter met de twee broertjes/zusjes voorwat betreft opgeladen capaciteit.

Het zal best mogelijk iets te maken gehad hebben met de overige "vage" meldingen van vandaag.

Blij dat het zo opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
winwiz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:34:
[...]

Jammer dat je geen extra voorwaarden kunt instellen bij een zonnetaak bijvoorbeeld dat dit alleen telt tussen 09:00 en 18:00 bijvoorbeeld, dan had je dit probleem niet. Of je laat de vaatwasser overdag draaien op zonneenergie :)
Je kunt wel een 2e steker kopen en die op een timer taak zetten en daarin stop je jouw stekker die op zonnetaak loopt, opgelost toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Vale Ouwe en @lschaap. Let op jullie battery ID is zichtbaar. Ook in de foutmelding tekst staat deze. Wellicht kan men er weinig mee maar ik zou het weghalen. Ik doe even geen reactie op jullie berichtje anders staat hij er daar ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Ik heb het nog wat verder geanonimiseerd.
(y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperEye
  • Laatst online: 29-09 07:13
Het lijkt hier af en toe op een slow chat ipv een topic met relevante vragen en antwoorden.

Wat ik geleerd heb is dat bij een storing het vaak even helpt om te wachten. Uurtje later nog eens proberen en vaak is het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Geen gekkigheid gespot nog. Ook de app geeft aan dat alles oke is. Moeite met NOM dus nu?
Vandaag alles ok. Accu is veel warmer (26°) omdat iemand de meterkast deur heeft gesloten maar hij geeft geen warmtemelding en ontlaad mooi constant 😄 (geen NOM, ik verbruik te veel)

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 11-03-2025 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 22:44
Leoniq schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:31:
[...]

Dat kan je nu al in HA. Ik heb bij 100% volle accu's gaat de Solaredge naar 10%.

Hij leest alleen de data van de wizzard accu. Dus zou dat ook moeten werken.
Kan het ook met Enphase en dan dus via HA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vale Ouwe
SniperEye schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:04:
Het lijkt hier af en toe op een slow chat ipv een topic met relevante vragen en antwoorden.

Wat ik geleerd heb is dat bij een storing het vaak even helpt om te wachten. Uurtje later nog eens proberen en vaak is het dan opgelost.
Ik weet niet of je mij bedoeld.
De "storing" kon ik op mijn werk in de app (over de dag) aflezen en loste niet uit zichzelf op.
Zelfs Wizi kon mij niet verder helpen ;)

Het is bedoeld om elkaar (en ook HW) te helpen.

En ja er moet ook wat ruimte zijn om vreugde, verdriet, wensen en complimenten te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels staat de deur op een kier hier bij m'n wederhelft om ook een PiB te bestellen. We hebben (volgens oud bewoners) een gemiddelde opwekking van 3.400 kWh en teruglevering van 1.700 kWh (of zelfs iets meer). Ik kan met 1 batterij beginnen om zo ongeveer 50% van de teruglevering tegen te houden.

Ik vind het wel interessant om dit topic te volgen, maar ook spannend om zo'n batterij te bestellen omdat ik geen idee heb of het voor ons gaat werken (en of ik uiteindelijk niet liever direct twee batterijen bestel, maar kostbaar). Het is wel gaaf spul.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 13:33
dotternetta schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:05:
[...]

Vandaag alles ok. Accu is veel warmer (26°) omdat iemand de meterkast deur heeft gesloten maar hij geeft geen warmtemelding en ontlaad mooi constant 😄 (geen NOM, ik verbruik te veel)
Roostertje onder, roostertje boven en dan een paar fans achter de boven of onderkant??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 10:23
@HomeWizard_NL

Is er een roadmap m.b.t. de plugin batterij voor 2025?
En komt er een Feature Request of mogen we dat via het beta testers contact doorgeven?

Tot op heden functioneert de batterij naar behoren op gebrek op capaciteit na 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
THE_BASE schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:30:
Inmiddels staat de deur op een kier hier bij m'n wederhelft om ook een PiB te bestellen. We hebben (volgens oud bewoners) een gemiddelde opwekking van 3.400 kWh en teruglevering van 1.700 kWh (of zelfs iets meer). Ik kan met 1 batterij beginnen om zo ongeveer 50% van de teruglevering tegen te houden.

Ik vind het wel interessant om dit topic te volgen, maar ook spannend om zo'n batterij te bestellen omdat ik geen idee heb of het voor ons gaat werken (en of ik uiteindelijk niet liever direct twee batterijen bestel, maar kostbaar). Het is wel gaaf spul.
Zodra je terugleverkosten betaalt bij je energieleverancier is het zinvol.
Niet dat je er rijk van gaat worden, maar kosten neutraal qua afschrijving is ook prima tot 2027
Daarna is elke kWh die je terug levert zo goed als waardeloos.
Je kan natuurlijk gewoon met 1 beginnen en dan uitbreiden als je merkt dat je meer nodig hebt om de zomernachten door te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door netappie op 11-03-2025 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Waar ik momenteel knots gek van wordt is dat batterij lekker zijn werk doet en dan ineens out of the blue een rij rode leds en kan je dat ding weer met modem laten connecten
Wifi 100 % alles verder heeft verbinding, zelfs de rest van de homewizard spullen.
Zelfs mijn Ringbel welke buiten zit heeft geen wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
netappie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Roostertje onder, roostertje boven en dan een paar fans achter de boven of onderkant??
Exact! Alles is onderweg. Roosters, usb fans, bimetaal thermostaat en snelheidsregeling 😄

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 11-03-2025 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:00
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:46:
Waar ik momenteel knots gek van wordt is dat batterij lekker zijn werk doet en dan ineens out of the blue een rij rode leds en kan je dat ding weer met modem laten connecten
Wifi 100 % alles verder heeft verbinding, zelfs de rest van de homewizard spullen.
Heb je bèta-update van de batterij (1.0101) al verworven? Want hiermee houden de batterijen nu goed de toegewezen AP. Slechts de P1-meter heeft nog strapatsen.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Heb je een Android toestel? Dan kan je wifi analyzer installeren. Daarmee kan je de signalen op je lokatie bekijken. Het kan zijn dat je buren ellende veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
asing schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:21:
[...]

Heb je een Android toestel? Dan kan je wifi analyzer installeren. Daarmee kan je de signalen op je lokatie bekijken. Het kan zijn dat je buren ellende veroorzaken.
Daar ben ik inderdaad mee aan de slag geweest maar mijn signalen liggen veruit die van andere.
Ik heb als eens de kanalen veranderd.

En batterij staat in de keuken, huis heeft normale grote niks raars, maar alleen de batterij presteert het om offline te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Bij mij inmiddels grotendeels opgelost door mijn accesspoints in huis te verplaatsen. Het is eigenlijk te stompzinnig voor woorden. Het verplaatsen van een accesspoint van de bijkeuken (waar ook de accu staat) naar de garage er achter deed 'wonderen'. Het accesspoint staat in een metalen kast en tussen het accesspoint en de batterij staat een vriezer. Bereik is minder dan het was maar wel stabiel.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Eigenlijk sta ik er precies zo in. Zou het graag willen bestellen, maar dan gelijk twee. Aan de andere kant kan ik nu eerst ook nog prima terugleveren via Tibber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Rudi Vader schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:41:
[...]

Bij mij inmiddels grotendeels opgelost door mijn accesspoints in huis te verplaatsen. Het is eigenlijk te stompzinnig voor woorden. Het verplaatsen van een accesspoint van de bijkeuken (waar ook de accu staat) naar de garage er achter deed 'wonderen'. Het accesspoint staat in een metalen kast en tussen het accesspoint en de batterij staat een vriezer. Bereik is minder dan het was maar wel stabiel.
Acces points heb ik nu zo staan dat het goed zou moeten zijn
Maar de v12 modem met zwarte schotels is een ramp, ik had de 2,4 ghz standaarden al aan gepast en bandbreedte verhoogd van 20 naar 40 MHZ.

Ik heb nog een V10 liggen, die maar eens totaal resetten en opnieuw aansluiten en daarna een voor een de schotels via utp kabel aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Maar de v12 modem met zwarte schotels is een ramp, ik had de 2,4 ghz standaarden al aan gepast en bandbreedte verhoogd van 20 naar 40 MHZ.

Ik heb nog een V10 liggen, die maar eens totaal resetten en opnieuw aansluiten en daarna een voor een de schotels via utp kabel aansluiten
Ik heb de Experia box nooit gebruikt. Het ligt niet aan die apparatuur maar of aan de gammele firmware of, misschien nog wel erger, aan de gammele hardware.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:00
Tdem schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Eigenlijk sta ik er precies zo in. Zou het graag willen bestellen, maar dan gelijk twee. Aan de andere kant kan ik nu eerst ook nog prima terugleveren via Tibber.
Juist als je al Tibber hebt: dan vul je de batterijen in de goedkope uren met je dakstroom en ontlaad je die weer op de dure uren. De business case is rond😊

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Laatst online: 17:50

aip

Ik wil niemand wegzetten, en ja, het is niet 'goeiekoop'. Maar als ik dan je signature zie, dan is het ook weer niet zo heel duur he. Een iPhone16 is ook niet gratis. Ik heb gewoon nog een brave iPhone 11 uit 2018(19?), maar dan wel 3 HW PIB's besteld.

Ik bedoel het niet oordelend, maar het is allemaal wel vrij relatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
aip schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:14:
[...]

Ik wil niemand wegzetten, en ja, het is niet 'goeiekoop'. Maar als ik dan je signature zie, dan is het ook weer niet zo heel duur he. Een iPhone16 is ook niet gratis. Ik heb gewoon nog een brave iPhone 11 uit 2018(19?), maar dan wel 3 HW PIB's besteld.

Ik bedoel het niet oordelend, maar het is allemaal wel vrij relatief.
Oordelen is geen probleem, geld is niet zozeer het probleem. Het zit hem meer in de noodzaak. En ik ben altijd wel in voor gadgets, nieuwigheden. Kom niet voor niets op Tweakers. ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 16:13
shthpnz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:11:
[...]

Juist als je al Tibber hebt: dan vul je de batterijen in de goedkope uren met je dakstroom en ontlaad je die weer op de dure uren. De business case is rond😊
Dat betekent dan wel dat je moet voorkomen dat de batterij al vol zit met de dure ochtend dakstroom voordat de goedkope (negatieve) dakstroom beschikbaar komt… nu nog door de wifi te blokkeren maar hopelijk komt daar snel een elegante oplossing voor 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

THE_BASE schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:27:
[...]

Oordelen is geen probleem, geld is niet zozeer het probleem. Het zit hem meer in de noodzaak. En ik ben altijd wel in voor gadgets, nieuwigheden. Kom niet voor niets op Tweakers. ;)
Snap ik. Uiteindelijk zijn het allemaal 1st world problems. En ik vind speeltjes ook leuk hoor, daarom hadden we in 2013 al onze eerste elektrische auto en daarvoor al de eerste zonnepanelen. En een milieufreak ben ik niet, want we gaan wel 2-3 keer per jaar skieen en vliegen ook nog wel eens. Dus ik ben ook niet heiliger dan Fransiscus.

Edit: hoewel ik dan dus wel me erg kan ergeren aan mijn zwager en schoonzus die 5-6 keer per jaar voor een weekend naar NY, Tel Aviv e.d. vliegen voor een weekeindje weg. Dat begrijp ik dan weer niet. Zal wel selectieve verontwaardiging mijnerzijds zijn, maar dat gaat mij dan echt weer te ver.

[ Voor 18% gewijzigd door aip op 11-03-2025 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-09 18:27
Goedenavond,

Batterij is geinstalleerd, plug-n-play.

Gereserveerd op 26/6/2024, batterij stond klaar voor betaling 27/2/25, betaald 10/3/25 en vandaag geleverd 11/3/205.

Batterij geïnstalleerd vanavond en werkt. Netjes NOM nu in de avond.
P1 meter is geupdate naar 6.0110

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmNJ-GptzcIm_cclt_mq8PmBuKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMc1G83XpslHJJyg4LUFRSTO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wat hier al vaak is aangegeven, het heeft geen enkel zin om naar je jaar teruglevering te gaan kijken, kijk gewoon wat je tijdens normale ( zonder verwarming ) tijdens de donkere tijden gaat verbruiken. De afgelopen week was hier eigenlijk al een hele mooie referentie voor.
Echter voor 2027 ga je helemaal niets terugverdienen, dit ivm de bekende werking van de nu nog geldende saldering. Een mogelijke TLK maakt dit ook niet veel beter.
Het beste is het geld op de bank te zetten en gewoon afwachten hoe de markt zich met PiB ontwikkelt en bij een aanbieding in het tweede half jaar 2026 kun je toeslaan.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aip

aip

MacD007 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Wat hier al vaak is aangegeven, het heeft geen enkel zin om naar je jaar teruglevering te gaan kijken, kijk gewoon wat je tijdens normale ( zonder verwarming ) tijdens de donkere tijden gaat verbruiken. De afgelopen week was hier eigenlijk al een hele mooie referentie voor.
Echter voor 2027 ga je helemaal niets terugverdienen, dit ivm de bekende werking van de nu nog geldende saldering. Een mogelijke TLK maakt dit ook niet veel beter.
Het beste is het geld op de bank te zetten en gewoon afwachten hoe de markt zich met PiB ontwikkelt en bij een aanbieding in het tweede half jaar 2026 kun je toeslaan.
Tenzij je het dus ook gewoon voor de lol doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ivo1969 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:58:
[...]

KPN SuperWifi. Zou het echt zo super zijn?

https://community.kpn.com...-v8-is-het-goed-nu-553305

Ik weet niet of je glas of DSL hebt maar ik zou overwegen om de KPN hardware om te wisselen voor Unifi. Ja dat is eigenlijk MKB spul maar ik ben er echt dik tevreden over. Je kan er echt alles op instellen en er is zelfs een Nederlandstalig forum voor : https://unifi-forum.nl/

En een draadje over wifi perfomance : https://unifi-forum.nl/on...timization-settings.3477/

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 11-03-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik krijg deze week m’n thuisbatterij binnen ook, ga deze waarschijnlijk op zolder zetten.

Ik neem aan dat het raadzaam is om hem direct in het stopcontact te prikken ipv via een stekkerblok? Of zou een stekkerblok (met surge protection) juist beter/veiliger zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 20:21
Gisteren mijn tweede exemplaar besteld. Met een opbrengt van 10.000 kWh per jaar kan het geen kwaad om een paar batterijen als hobby te hebben. Nu ik zie dat de eerste batterij zijn werk doet (elke dag vol geladen en 's avonds ook weer netjes leeg) dan mag nummer 2 er ook wel bij. En wellicht ook nog wel een keer nummer drie maar dat hangt een beetje af van wat mijn overschot gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 30-09 20:57
[...]

Ik betaal nu al 11 cent boete per terug geleverde kWh. Ik ben echt nu al aan het terugverdienen. Beetje vreemde insteek, of je kijkt alleen naar je eigen situatie. Koop je alleen maar dingen waarvan je weet dat je het terug gaat verdienen?

Uiteraard heeft het zin om naar je teruglevering te kijken. Voor je het weet is het 2027 en zelf nu worden we om de haverklap genaaid door nieuwe regelingen. Leuk als al die mensen naar je luisteren en de levertijden van batterijen straks maanden of jaren duurt bij een nieuwe hype bij de run naar batterijen net voor 2027.

Deze HomeWizard Plug-in Batteries gaan waarschijnlijk veel langer mee dan de 15 jaar. Dus terugverdienen doe je vrijwel zeker. Zeker met de garanties die HomeWizard nu al geeft. Heb je hem iets sneller terugverdient als je hem kan krijgen in 2027? Wellicht, maar wat verwacht je tegen die tijd aan explosie voor eigen opslag en beschikbaarheid?

Ik verwacht mijn twee HomeWizard Plug-in Batteries in ongeveer binnen 10 jaar terug te verdienen en dat is bij een stroomprijs van 0,25 cent inclusief de iets mindere opbrengst tot 2027.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aip schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Tenzij je het dus ook gewoon voor de lol doet.
Jup, helemaal juist, daarom had ik het ook alleen over de financiële kant van het verhaal, m’n omdat dit een antwoord was van een tweaker die juist zocht om een min of meer financiële prikkel ( goedkeuring door zijn betere wederhelft, die waarschijnlijk de bui al weer zag hangen met de dure hobby’s van manlief)
Er zijn tal van redenen te verzinnen, helaas hoort een financieele onderbouwing daar niet aan toe.sorry ik kan het gewoon niet leuker maken.
Uiteraard zijn er altijd situaties waar dit dan wel gaat, maar die zijn echt uitzonderlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
[...]

Met terugleverkosten in je contract verdien je natuurlijk wel wat terug. Met 1 accu gaat dat vrij snel omdat je die bijna altijd wel vol en leeg krijgt en soms meerdere keren per dag. Dus ik denk dat je die elk jaar wel voor 1/15de terug verdient.

Je moet vooral kijken hoe veel dagen je zowel genoeg overschot overdag als tekort in de nacht hebt om te bepalen wat daarboven zinvol is. Hier is het zomerse tekort tegen de 5 kWh per dag en in de winter het overschot meestal niet meer dan die 5 kWh. Ik schat in dat ik nog zo'n 1500 kWh aan teruglevering kan voorkomen met twee HW accu's en dan heb je het bij Greenchoice dus over 174 euro aan terugleverkosten per jaar terug verdienen. Geen vetpot, maar genoeg om het te doen. Per 2027 verdubbelt de besparing ongeveer door het voorkomen van energiebelasting, dus met dat in het achterhoofd neem ik nu genoegen met wat minder rendement per euro.

Voor de resterende grofweg 35 dagen per jaar dat ik er boven kom, kan ik de een derde accu niet echt terug verdienen op de terugleverkosten en zelfs per 2027 gaat dat lastig worden tenzij de prijs flink daalt. Die komt er dus vooralsnog niet, ondanks dat de twee accu's gisterenavond gemakkelijk leeg gingen door de Quatt en ik overdag nog genoeg over had om een derde te vullen. Maar gisteren was waarschijnlijk een van die 35 dagen, dus ik hou mij nog even in en kijk over een jaar weer terug wat de business case is met de energierekening en de prijzen die dan gelden.

Ik ben het wel met je eens dat jaarlijkse teruglevering te grof is om een nauwkeurige berekening voor terugverdienen te maken en als je het geld voor andere dingen in kan zetten die meer opleveren zoals een warmtepomp dan heeft dat meer zin. Hier is alles klaar en behalve een EV die ik niet thuis kan laden heb ik alles al zo'n beetje gedaan. De thuisaccu moet dus slechts concurreren met de rente op een saaie spaarrekening minus de box 3 belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gise schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 00:19:
Ik krijg deze week m’n thuisbatterij binnen ook, ga deze waarschijnlijk op zolder zetten.

Ik neem aan dat het raadzaam is om hem direct in het stopcontact te prikken ipv via een stekkerblok? Of zou een stekkerblok (met surge protection) juist beter/veiliger zijn?
Direct is beter, maar dat hangt eigenlijk af van het merk en uitvoering van je stekkerblok. Bedenk wel dat een surge protection zonder dat je ook in je meterkast een overspanningsbeveiling hebt ( in Nederland bij privégebruik zeer ongebruikelijk, ik zelf heb deze echter wel ) vrijwel zinloos is.
Maar dat een ander verhaal en voor hier off-topic.
Advies is dus direct in een goed geplaatste WCD te plaatsen waarbij die groep wel nog circa 1000W headroom moet hebben ( voor een enkele HW PiB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
netappie schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 06:27:
[...]

Met terugleverkosten in je contract verdien je natuurlijk wel wat terug. Met 1 accu gaat dat vrij snel omdat je die bijna altijd wel vol en leeg krijgt en soms meerdere keren per dag. Dus ik denk dat je die elk jaar wel voor 1/15de terug verdient.
jup, en dan speelt je eigen situatie daar een belangrijke rol in, helaas zou ik met een PiB bij circa 230 dagen per jaar blijven steken en daar max 500 kWh aan TLK mee besparen (dit met een 8 kWp PV), los dat ik nog helemaal geen TLK heb ben ik bang dat ik hiermee geen vetpot ga krijgen, als aanvulling is dit natuurlijk mooi meegenomen, maar nu met saldering waar deze dus alleen overblijft zal dit voor de meeste gewoon niet echt interessant ( financieel gezien dan) zijn, je goede argumenten moet je dus ergens anders gaan zoeken ( milieu, hobby enz)
Je moet vooral kijken hoe veel dagen je zowel genoeg overschot overdag als tekort in de nacht hebt om te bepalen wat daarboven zinvol is. Hier is het zomerse tekort tegen de 5 kWh per dag en in de winter het overschot meestal niet meer dan die 5 kWh. Ik schat in dat ik nog zo'n 1500 kWh aan teruglevering kan voorkomen met twee HW accu's en dan heb je het bij Greenchoice dus over 174 euro aan terugleverkosten per jaar terug verdienen. Geen vetpot, maar genoeg om het te doen. Per 2027 verdubbelt de besparing ongeveer door het voorkomen van energiebelasting, dus met dat in het achterhoofd neem ik nu genoegen met wat minder rendement per euro.

Voor de resterende grofweg 35 dagen per jaar dat ik er boven kom, kan ik de een derde accu niet echt terug verdienen op de terugleverkosten en zelfs per 2027 gaat dat lastig worden tenzij de prijs flink daalt. Die komt er dus vooralsnog niet, ondanks dat de twee accu's gisterenavond gemakkelijk leeg gingen door de Quatt en ik overdag nog genoeg over had om een derde te vullen. Maar gisteren was waarschijnlijk een van die 35 dagen, dus ik hou mij nog even in en kijk over een jaar weer terug wat de business case is met de energierekening en de prijzen die dan gelden.

Ik ben het wel met je eens dat jaarlijkse teruglevering te grof is om een nauwkeurige berekening voor terugverdienen te maken en als je het geld voor andere dingen in kan zetten die meer opleveren zoals een warmtepomp dan heeft dat meer zin. Hier is alles klaar en behalve een EV die ik niet thuis kan laden heb ik alles al zo'n beetje gedaan. De thuisaccu moet dus slechts concurreren met de rente op een saaie spaarrekening minus de box 3 belasting.
Mooi dat de twee PiB het bij jou zo goed doen :) d:)b

Pagina: 1 ... 50 ... 218 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.