• johnhemmers
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-08 19:25
meesje schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:21:
En gezien de ontwikkelingstijd van de huidige batterij (deze tijd zal korter zijn bij een nieuw model) zal men bij HW al lang bezig zijn met een nieuw model, maar dat valt natuurlijk onder zwaar embargo. Als men dat nu bekend maakt, keldert de vraag naar het huidige model. Over de toekomst kan alleen maar gespeculeerd worden (zoals ik ook doe :) ).
Ik betwijfel het, de mentaliteit bij HW lijkt te zijn, we hebben een slag gewonnen en daarmee de oorlog, maar zo werkt het niet, die slag was slechts het begin. Chinese partijen strijden veel harder, met meer inzet en ook meer kapitaal.

Bovendien, eerlijk is eerlijk, Chinese partijen kijken daarbij goed om zich heen, passen zich aan de eisen van het strijdperk (lees de wensen van de consument) aan. Europese en zeker ook amerikaanse bedrijven hebben daar veel meer moeite mee en denken toch vanuit een zekere imperialistische zelfgenoegzaamheid (amerikanen sturen uiteraard op iedere klacht een advocaat af).

Vgl aub ook de ontwikkelingen bij elektrische auto's - europees conservatisme en zelfgenoegzaamheid vs chinese innovativiteit en strijdbaarheid. En zo verlies je de strijd ook al had je best kunnen winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door johnhemmers op 29-07-2026 14:18 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:42
Devke schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:29:
[...]

Een snel opvolgend model geeft ook niet altijd een prettig gevoel. Zelf heb ik ook Zendure staan. Heel overdreven gezegd....... het model wat ik vandaag aanschaf is volgende maand alweer oud. Dat is misschien een gevoelsdingetje ook hoor.

Een groep tweakers heeft last gehad van verbrande connectoren tussen de omvormer en de 1e batterij. Dat wordt netjes door Zendure opgepakt en zonder discussie opgelost. Die dingen heb ik hier nog niet voorbij zien komen (verbrande onderdelen o.i.d.).

Gaat snelheid dan tenkoste van of is het gewoon domme pech hebben dat er een slechtere batch tussen zit. Time will tell.

De HW PIBS staan nog gewoon te snorren. Nog nooit problemen met ze gezien. Blijft een mooi Nederlands product.
Ik onderschrijf het gevoel dat het bij andere merken erg snel gaat. En echt revolutionair is het ook niet. Meer een kleine evolutie. Daarnaast heb ik hierbij zorgen over hoe lang krijgen ‘oude’ apparaten nog support. We zullen het zien.
Blog Slim Laden HW PIBS:

Blog Slim Laden - Kijkje achter de schermen

In deze blog schrijft HomeWizard ook dat ze met netbeheerders in gesprek zijn om te kijken hoe de PIB in te zetten is om het net te helpen ontlasten. Later meer info daarover, aldus de schrijfster van de blog. Hadden we het recent hier niet over in het topic? :-)

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:07
johnhemmers schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:13:
[...]

Ik betwijfel het, de mentaliteit bij HW lijkt te zijn, we hebben een slag gewonnen en daarmee de oorlog, maar zo werkt het niet, die slag was slechts het begin. Chinese partijen strijden veel harder, met meer inzet en ook meer kapitaal.

Bovendien, eerlijk is eerlijk, Chinese partijen kijken daarbij goed om zich heen, passen zich aan de eisen van het strijdperk (lees de wensen van de consument) aan. Europese en zeker ook amerikaanse bedrijven hebben daar veel meer moeite mee en denken toch eigenlijk altijd van een zeker keizerlijk imperialisme (amerikanen sturen uiteraard op iedere klacht een advocaat af).
Vraag: Heb je HW batterijen? Stel dat ze binnenkort met een nieuw model uitkomen Ga je dan de huidige batterijen voor een weggeef prijs op Markplaats zetten en geef je weer de volle mep uit voor het nieuwste model. En dat ga je dat elke 3 jaar doen als er weer iets nieuws komt?

We praten wel over een product met een geschatte levensduur van 15 jaar. Dus gaat het om elke keer het nieuwste speeltje te hebben of gaat het om het functioneel gebruik.

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14:47
meesje schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:13:
[...]

Daarnaast heb ik hierbij zorgen over hoe lang krijgen ‘oude’ apparaten nog support. We zullen het zien.
Als je zo redeneert, moet je nooit iets aanschaffen of elk jaar de hele boel veranderen.

Dat begrijp ik echt niet, hoor...

• meesje
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:20:
[...]

Als je zo redeneert, moet je nooit iets aanschaffen of elk jaar de hele boel veranderen.

Prima hoor als jij het goed vindt als je dure batterij na drie jaar geen support meer heeft. Ik zou dat wel vervelend vinden. Ik verwacht dat als er een smal portfolio is (zoals bij HW), men deze produkten kan ondersteunen.

• Holvoetn
Of ik dat goed vind of niet, dat is iets anders.
Het is trouwens niet gezegd dat ALS dat ooit zou gebeuren, dat er niemand anders in het gat in de markt springt om die support over te nemen. Dat kan je niet weten.
Zolang die werkt, werkt die. Daarom hoef je dat niet noodzakelijk te vervangen.

Of moeten alle mensen met een Saab ook maar ineens hun auto buiten gooien ?
Dat merk bestaat nochtans al een paar jaar niet meer voor auto's, hoor ...

[ Voor 3% gewijzigd door Holvoetn op 29-07-2026 14:41 ]

• meesje
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:40:
Het is trouwens niet gezegd dat ALS dat ooit zou gebeuren, dat er niemand anders in het gat in de markt springt om die support over te nemen. Dat kan je niet weten.

Ok. Je begrijpt het niet, maar je vindt het ook niet goed. Prima.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou het erg jammer vinden dat als een produkt met 10 jaar garantie na 3 jaar opeens geen support meer heeft. En ik verwacht dit eerder bij een fabrikant die elk jaar met nieuwe modellen op de markt dan bij een merk als HW.

• Holvoetn
meesje schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:48:
[...]

Ok. Je begrijpt het niet, maar je vindt het ook niet goed. Prima.

Laat ik het anders zeggen. Ik zou het erg jammer vinden dat als een produkt met 10 jaar garantie na 3 opeens geen support meer heeft. En ik verwacht dit eerder bij een fabrikant die elk jaar met nieuwe modellen op de markt dan bij een merk als HW.
Ik denk dat je dat laatste andersom bedoelde :)
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik begrijp niet dat je dat als argument zou gebruiken om iets niet te kopen.
Elk bedrijf kan over de kop gaan of van dag op dag stoppen met een bepaald product. Legio voorbeelden.
Weet je dat altijd op voorhand ? Neen ... niemand heeft een glazen bol.
Daarom mijn argument dat als je zo redeneert, dat je dan evengoed nooit meer iets kan kopen of elk jaar alles vervangen.

Let's agree to disagree.

[ Voor 4% gewijzigd door Holvoetn op 29-07-2026 15:00 ]

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40

joeri1

Cloud Engineer

Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:40:

Steeds meer 'objecten' bestaan uit software en dat lijken mensen te vergeten. Die Saab heeft veel minder software dan de auto's die vandaag uit de fabriek komen rollen. Software heeft ondersteuning nodig. Waar HW zich kan focussen op één type PiB zijn er ook fabrikanten die elke kwartaal een nieuwe PiB op de markt brengen. Blijven ze die allemaal ondersteunen de komende 10-15 jaar? Daar heb ik sterke twijfels over. De HW PiB kost meer, maar dan krijg je een apparaat uit Nederland voor Nederland. Voor mij nog altijd de reden om te kiezen voor HW.

• meesje
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat je dat laatste andersom bedoelde :)
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik begrijp niet dat je dat als argument zou gebruiken om iets niet te kopen.
Elk bedrijf kan over de kop gaan of van dag op dag stoppen met een bepaald product. Legio voorbeelden.
Weet je dat altijd op voorhand ? Neen ... niemand heeft een glazen bol.
Daarom mijn argument dat als je zo redeneert, dat je dan evengoed nooit meer iets kan kopen of elk jaar alles vervangen.

Let's agree to disagree.
Volgens mij staat mijn zin juist: En ik verwacht dit (geen support) eerder bij een fabrikant die elk jaar met nieuwe modellen op de markt dan bij een merk als HW.

Je hoeft het er inderdaad niet mee eens te zijn. Ieder maakt daarin zijn/haar eigen keuzes. Voor mij speelt een dergelijke keuze wel mee hoor. Als ik van te voren weet dat een nieuwe iPhone waar je 1200 euro voor hebt betaald, maar drie jaar lang een nieuw iOS krijgt, dan is voor het mij snel geen iPhone meer.

Dit betekent overigens niet geen Zendure batterijen heb hoor. :) Maar het waren dan ook koopjes.

• Holvoetn
In tegenstelling tot HW wat verslijt als het ouder wordt, heeft SW normaal gezien de eigenschap dat het BETER wordt met de jaren door de ondersteuning en verbeteringen.
Maar je moet wel appelen met appelen vergelijken.
Het is als nieuwe features toegevoegd worden, dat er een hoop nieuwe problemen opduiken. Dat is dan niet meer dezelfde SW.

SW die werkt, zal binnen 10 jaar nog altijd werken onder dezelfde omstandigheden.
Vb. Windows XP ? Je zou er verbaasd van staan hoeveel dat nog gebruikt wordt.
Ondersteuning is nochtans al heel lang gestopt.

Trouwens, bijkomend voordeel in deze context, alles van die HW PiBs is aan te sturen via API.
Home Assistant, Homey, ... er zijn altijd oplossingen te vinden zolang dat mogelijk blijft.
Kan misschien zijn dat je dan geen nieuwe apparaten meer zal kunnen koppelen als 'the cloud' wegvalt vanuit HW (als dat gebeurt), maar wat werkt, dat blijft werken.

@meesje: dát had ik dan inderdaad verkeerd begrepen :)

• hanev001
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:18:
In tegenstelling tot HW wat verslijt als het ouder wordt, heeft SW normaal gezien de eigenschap dat het BETER wordt met de jaren door de ondersteuning en verbeteringen.
Maar je moet wel appelen met appelen vergelijken.
Het is als nieuwe features toegevoegd worden, dat er een hoop nieuwe problemen opduiken. Dat is dan niet meer dezelfde SW.

SW die werkt, zal binnen 10 jaar nog altijd werken onder dezelfde omstandigheden.
Vb. Windows XP ? Je zou er verbaasd van staan hoeveel dat nog gebruikt wordt.
Ondersteuning is nochtans al heel lang gestopt.

Trouwens, bijkomend voordeel in deze context, alles van die HW PiBs is aan te sturen via API.
Home Assistant, Homey, ... er zijn altijd oplossingen te vinden zolang dat mogelijk blijft.
Kan misschien zijn dat je dan geen nieuwe apparaten meer zal kunnen koppelen als 'the cloud' wegvalt vanuit HW (als dat gebeurt), maar wat werkt, dat blijft werken.

@meesje: dát had ik dan inderdaad verkeerd begrepen :)
Je ziet wat over het hoofd. De hardware werkt niet zonder de software.

De huidige batterij was bij zijn introductie een simpel NOM apparaat. Door aanpassingen van de software is dat uitgebreidt. Een leverancier kan dat ook anders benaderen en zeggen in versie 1 kunnen X aantal acties. In versie 2 die een paar jaar later uitkomt komen de nieuwe ontwikkelingen. Dat heeft dus ook betrekking op de API mogelijkheden.

Ik denk dat er heel wat mensen niet erg blij zouden zijn geweest als HW had gezegd de functie Slimladen passen we niet toe op het orginele product maar komt beschikbaar op een nieuwe hardware versie. Maar dat is wel een soort van werkwijze dat kan ontstaan bij snel opvolgende hardware versies. Na een (korte) periode worden nieuwe software ontwikkelingen alleen nog maar gedaan voor de nieuwe hardware.

• Holvoetn
Uiteraard werkt die HW niet zonder SW maar na toevoeging van Slim Laden hebben we het wel weer over andere SW.

Ik kan er een beetje naast zitten maar ik zou denken dat ruwweg 90% van de functie Slim Laden niet in de HW zit die bij de mensen thuis staat.
Dat staat op de servers van HomeWizard. Als je internetverbinding wegvalt, gaat Slim Laden nog een paar uur verder met de oude planning maar dan valt die onherroepelijk terug op NoM.

Voorbeelden genoeg hier van mensen die die Slim Laden functie niet gebruiken en zelf een eigen versie gebouwd hebben, of het zelfs al gebouwd hadden nog voor HW er mee naar buiten was gekomen (ondergetekende inbegrepen). Zelfde Hardware. Andere aansturing.

• hanev001
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:50:
Uiteraard werkt die HW niet zonder SW maar na toevoeging van Slim Laden hebben we het wel weer over andere SW.

Ik kan er een beetje naast zitten maar ik zou denken dat ruwweg 90% van de functie Slim Laden niet in de HW zit die bij de mensen thuis staat.
Dat staat op de servers van HomeWizard. Als je internetverbinding wegvalt, gaat Slim Laden nog een paar uur verder met de oude planning maar dan valt die onherroepelijk terug op NoM.

Voorbeelden genoeg hier van mensen die die Slim Laden functie niet gebruiken en zelf een eigen versie gebouwd hebben, of het zelfs al gebouwd hadden nog voor HW er mee naar buiten was gekomen (ondergetekende inbegrepen). Zelfde Hardware. Andere aansturing.
Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik bedoelde. De zelfbouw functies zijn alleen mogelijk met de API opties. Maar in de oorspronkelijke uitvoering kon je daar weinig mee en waren ze alleen Read-Only en een aantal van de opties bestonden helemaal niet. Dus ook hier het probleem van Versie 1 tegenover Versie 2 als een leverancier die weg wil opgaan.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:07

fxs81

Julianadorp

Tja, de glazen bol, heb wel zo'n ding ergens liggen maar ik kijk er altijd doorheen, ook niet raar, is tenslotte van glas ;) . Ik vind het juist prettig dat HW (vooralsnog) vasthoudt aan hun 1e type en dat dus dusdanig aan kan passen dat ze eigenlijk gewoon qua functies met de markt mee bewegen, hier en daar een feature nagelaten dan. In mijn optiek denk je daar dan vtv goed over na en zorgt dat je hardware hebt waarmee je dus allerlei kanten op kan. Als ik het dan vergelijk met bv Marstek of Zendure die zijn beide al diverse modellen verder. Ik zou niet blij zijn als ik een 1e versie Zendure heb gekocht en dan nu op hun site kijk en zie dat die daar niet meer word aangeboden, Marstek heeft hem er nog wel op staan maar ik vermoed (aanname van mijn kant) dat dat een gevalletje op=op gaat worden. Ik hoop voor de eigenaars dat die pibs ook nog jaren ondersteuning krijgen maargoed, dat weten we niet, okay, dat weten we van HW ook niet natuurlijk maar toch heb ik daar dan een beter gevoel bij.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• meesje
Een hele discussie. Al met al vind ik het fijn als een produkt zo lang mogelijk door de fabrikant wordt ondersteund. Ook voor integraties met domotica platformen ben je afhankelijk van de community of soms zelfs van een enkele ontwikkelaar. Wat in principe hartstikke goed kan blijven gaan, maar het moet die ontwikkelaar wel passen, om er tijd en energie in te blijven steken. Zo heb ik al menig integratie zien sneuvelen. Maar ja, dat is hoe ik er tegen aan kijk. :)

• Zweitse
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:52
Wat ik mij zou kunnen voorstellen. Is dat je een dubbele model krijgt. Dus 2x zo groot als wat je nu hebt. Met een omvormer dat scheelt weer kosten. Maar wel te combineren met het huidige model. Maar dat is puur gissen hoor.

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:55
Zweitse schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:52:
Wat ik mij zou kunnen voorstellen. Is dat je een dubbele model krijgt. Dus 2x zo groot als wat je nu hebt. Met een omvormer dat scheelt weer kosten. Maar wel te combineren met het huidige model. Maar dat is puur gissen hoor.
Ze kozen volgens mij bewust voor kleinere omvormers ivm verliezen.

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:12
crryp schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 19:00:
[...]

Ze kozen volgens mij bewust voor kleinere omvormers ivm verliezen.
Meer vanwege dat 800 Watt het maximale is dat mag worden ingevoed op een stopcontact.

Ze hebben data van 1 miljoen slimme meters. Hun 2.7 kWh dekt gewoon voldoende af voor een gemiddelde woning. In Nederland is dat een rijtjeshuis.

Is je accu om 04.00 u leeg dan is dat pech en economisch is dat voordeliger dan een 2e accu aanschaffen die dan tot voorbij 06.00 dekt terwijl de zon het al weer overneemt.

Ik zie niet waarom ze een v2 zouden moeten ontwikkelen en vraagt me ook af of ze daar überhaupt mee bezig zijn.

Dubbele capaciteit? Dan gaat het gewicht over de 23 kg. Gaat hem niet worden. Je bent dan beter af met 2 batterijen met als voordeel 1600W.

Zelf denk ik dat de prijs nog daalt naar 899 en daarop stagneert. Voor ons allen hoop ik dat het huidige model nog jaren wordt aangeboden en niet doorgroeit naar een v2. De software wordt alleen maar beter en dat is het meest belangrijk.

Die merken die meer capaciteit bieden en 10 jaar garantie en dat voor minder geld terwijl ze gisteren zijn opgestaan komen voor mij niet geloofwaardig over. Gesmolten connectoren doen me huiveren. Dat is geen foute batch, maar simpelweg een ontwerpfout. De HW is mijn inziens degelijk ontworpen.

Eigenlijk begrijp ik niet dat er veel mensen lijken te gaan voor de prijs in plaats van kwaliteit en bestaansrecht en support. Wat dat betreft zijn we net Nederlanders.

Ik stop ermee.

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17:47
Ik heb 2 HomeWizard batterijen en ben daar heel blij mee. Ik heb een vriend die heeft een Enphase batterij, ongeveer het zelfde vermogen als 2 HW batterijen. Als ik het daarmee vergelijk wiint HW het glanslrij́k. Geen instalatiekosten en een veel betere NOM regeling. Ik ben blij met de HW batterijen en al dat gespeculeer over een versIe 2: houd daarmee op. HW past de software aan zonder daar geld voor te vragen. Dat is al heel wat! Welk ander merk doet dat zonder een nieuwe versie van een batterij uit te brengen?

Bovendien een Nederlands merk. Daar moeten wij trost op zijn! En dat mag wat mij betreft best wat meer kosten als al dat Chinese spul.

Bovendien sotware ontwikkelen kost veel geld en HW vraag niets voor de software aanpasingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 29-07-2026 20:01 ]

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-08 10:31
Holvoetn schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:20:
[...]

in het verleden was Homewizard niet heel sterk in continuiteit .... Homewizard-Hub en Homewizard-Link . Ze lieten hun oude 433 MHz-platform vallen Ik was er destijds echt klaar mee.

even terug gezocht:
2017 verdween de winkelvoorraad
6 februari 2020 – HomeWizard stuurde klanten een e-mail dat de ondersteuning van de oorspronkelijke HomeWizard zou stoppen
1 mei 2020 – Officieel einde van updates en actieve ondersteuning.
nieuws: HomeWizard-hub krijgt na negen jaar geen updates en ondersteuning meer

[ Voor 36% gewijzigd door carpcatcher op 30-07-2026 09:03 ]

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 15:04
tweakfdr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:40:
mijn 2 HW batterijen zijn ingesteld op 0-meter en zitten op fase 2 van mijn meterkast samen met mijn zonnepanelen. Prima conform advies HW. Nu heb ik ook een autolader op fase 1-2-3 waarbij ik deze instel op 1 fase laden omdat mijn zonnepanelen maximaal 3200W leveren.

Ik zie nu het volgende:
  • fase 1 autolader: 3500w --243V
  • fase 2 accu(2x)+panelen: -3600w -- 249V (2000w zonnepanelen en 1600w accu)
  • fase 3: overige 500w -- 242V
Eigenlijk zal ik de accu en panelen moeten verplaatsen naar fase 1 omdat ook de spanning hoog is op fase 2 door netbelasting. Alleen gaan er dan niet te grote stromen lopen op deze fase, namelijk 7100w (panelen+accu+auto).

Hoe kijken jullie naar deze fase indeling en vooral om opwek en verbruik te combineren op 1 fase?
Klopt het wel dat er als je Panelen en accu naar fase 1 verplaatst dat er dan 7100W door Fase 1 gaat?

Als de autolader aangaat vraagt deze 3500 watt de panelen leveren 2000 Die dus naar de lader gaat de accu levert de nog benodigde 1500 watt die ook naar de lader gaat, er loopt dus geen stroom over Fase 1 vanuit het net. De PV panelen en accu leveren wat de Lader vraagt dit heft elkaar dus op. Er gaat 3500 watt van accu en panelen naar de lader.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Winkiller

De Mopperpot

PiB-1 Oranje knipperen vanmorgen, uitgezet voor 15 minuten en weer aanzetten....shit helemaal niets. Dan maar een uurtje uit en opstarten....verdorie weer niets. Reset knop ingedrukt houden en daar verschenen de blauwe leds, opnieuw op de Wifi gezet en hij deed het weer, vreemd.

Oh geen (fout)melding gezien in de App 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 30-07-2026 13:33 ]

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:37
Hier een PIB die blijft hangen op ruststand 35% nadat alle batterijen van laden zéér kort moesten omschakelen naar stroom leveren.

Straks als ik thuiskom ook eens zien waar het hapert en of dit snel te fixen valt..

• chantalcoolsma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:17
Winkiller schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:29:
PiB-1 Oranje knipperen vanmorgen, uitgezet voor 15 minuten en weer aanzetten....shit helemaal niets. Dan maar een uurtje uit en opstarten....verdorie weer niets. Reset knop ingedrukt houden en daar verschenen de blauwe leds, opnieuw op de Wifi gezet en hij deed het weer, vreemd.

Oh geen (fout)melding gezien in de App 8)7
Had ik ook vorige week. Na 48 uur weer geel knipperen. Morgen komen ze voor tweede keer PiB wisselen.

“Geeft niet, ik struikel ook weleens over mijn draadloze netwerk”

• Balou19
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23-08 14:14
Donderdag probleem, "veiligheidsrestrictie is automatisch gereset voor je eigen veiligheid"

Gaat om 2 batt,

Kan nu veiligheidsrestrictie niet uit zetten

• hanev001
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:03:
Donderdag probleem, "veiligheidsrestrictie is automatisch gereset voor je eigen veiligheid"

Gaat om 2 batt,

Heb je een stroomstoring gehad of heb je zelf de batterijen uitgeschakeld?

En wat bedoel je met kan de restrictie niet uitzetten. Krijg je daarvoor een foutmelding? Welke actie heb je ondernomen?

• Balou19
als ik het menu apparaten, battery open zie ik "veiligheidsrestrictie gereset etc".

bij veilgheidrestrictie "aan" krijg ik grijs melding "Waarschuwing Etc" kan niet op knop verzenden drukken.

• Balou19
de batteryen heb ik ook uitgezet en daarna weer aan.

probleem blijft

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:46:
als ik het menu apparaten, battery open zie ik "veiligheidsrestrictie gereset etc".

bij veilgheidrestrictie "aan" krijg ik grijs melding "Waarschuwing Etc" kan niet op knop verzenden drukken.
Heb je in dat blok daarboven "uitschakelen" getypt?
Dat is namelijk een noodzakelijke extra stap om de veilgheidsrestictie uit te schakelen.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• Balou19
zie niet waar ik uitschakelen kan typen

• hanev001
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:12:
zie niet waar ik uitschakelen kan typen
In de App bij de restrictie kan je op het > teken klikken.

Dan komt er een vervolgscherm waar je eerst moet selecteren dat je de beveiliging wilt uitschakelen en daarna komt er tekstblok waar je dat dan ook moet invullen. Nadat je dat bevestigt hebt ga je terug naar het hoofdscherm en staat er bij restrictie Uit met een Oranje bolletje.

• Balou19
bij mij staat "aan >"

bij aankikken kom ik bij "Veiligheids waarschuwing " en "ik ben bekent met ...." blokje aan vinken.

dan "doorgaan " krijg dan grijs veld

• hanev001
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:36:
bij mij staat "aan >"

bij aankikken kom ik bij "Veiligheids waarschuwing " en "ik ben bekent met ...." blokje aan vinken.

dan "doorgaan " krijg dan grijs veld
Heb je al geprobeerd je telefoon of tablet opnieuw op te starten. Misschien dat er ergens iets is vastgelopen waardoor het toetsenbord voor het intikken van "UItschakelen" niet te voorschijn komt.

Als dat ook niet werkt zal je contact op moeten nemen met HW en melden dat er iets mis is met de APP.

• Balou19
heb dit ook al geprobeert, geen resultaat.

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:00:
heb dit ook al geprobeert, geen resultaat.
Heb je de app al eens verwijderd? Heb je nog een ander apparaat waar je HW kunt installeren?

• Balou19
ja ook op tablet, zelfde probleem.

kom niet in invulscherm om uitschakelen intypen

• hanev001
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:22:
ja ook op tablet, zelfde probleem.

kom niet in invulscherm om uitschakelen intypen
Ik herinner mee ineens iets wat ik altijd vreemd heb gevonden maar de App heeft toestemming nodig om de lokatie te lezen. Staan de rechten daarvoor soms op Uit.

• Balou19
Staat aan

• hanev001
Ik geef op. Ik kan niets anders meer bedenken. Je zal dit met HW dienen te regelen.

• Balou19
Heb het gemeld bij HW
Nieuw Project
Het afgelopen jaar ben ik met ontzettend veel plezier actief geweest in dit topic.

Heel wat uurtjes zijn gaan zitten in het testen van Slim Laden, het beantwoorden van vragen, zowel hier in het topic als via DM (al lukte dat niet altijd 😉). Daarnaast het actueel houden van de Topic Start of foutjes herstellen die jullie signaleerden.

Maar nu is het tijd om mijn eigen batterij wat aandacht te geven. De komende weken schakel ik over naar de modus 'Maximaal Genieten'. Ik stel me het doel om een 100% SoC te gaan halen met, minimale zelfontlading en een RTE waar ik de rest van het jaar nog profijt van heb. 😄🔋🏖️

Eén test staat nog wel op de planning. Ik maak er maar eens een vakantieprojectje van. Dat is namelijk testen welke invloed een HomeWizard-strandlaken op mijn persoonlijke SoC heeft. De resultaten volgen na de vakantie. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-EpuSusQTBbu6sEpPPvXSZa4BA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aRPCdAyEh1bPmjAONMyrP4x2.png?f=fotoalbum_large
(Afbeelding op het strandlaken : Vuurtoren van Noordwijk, de thuis locatie van HomeWizard).

De komende tijd neem ik wat meer afstand van het topic. Helemaal weg ben ik vast niet. Ken mezelf. Af en toe zal ik zeker even meelezen. Reacties zullen alleen wat langer op zich laten wachten.

Blijf vooral allemaal lekker testen, tweaken, ervaringen delen en elkaar helpen. Dat laatste maakt dit topic al zo lang een leuke plek.

Voor iedereen die nog vakantie tegoed heeft, geniet ervan! ☀️🏖️ En voor iedereen die alweer begonnen is, succes en een goede start. Tot over een paar weken!

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 31-07-2026 14:51 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC+ 16.32 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 16:40

headout

Oi oi!

Ha, wat attent van HW, zo'n handdoek! Fijne vakantie, lekker laden, ontladen en weer bijladen.

• T4Dick
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-08 22:19
Hier ook oranje knipperende LED van de oudste van 4 accus. Niks te zien in de app. Ook deze week al een keer eerder gehad, toen opnieuw gekoppeld. Nu weer oranje LED. harde reset 5min van stroom af. Opnieuw toevoegen ging ook niet echt lekker lukte pas na de 3e poging. Het gekke is dat ie na de koppeling wel weer gewoon laad. Cloud of wifi probleem?

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:07

fxs81

Julianadorp

Devke schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:46:
Nieuw Project
Het afgelopen jaar ben ik met ontzettend veel plezier actief geweest in dit topic.

Heel wat uurtjes zijn gaan zitten in het testen van Slim Laden, het beantwoorden van vragen, zowel hier in het topic als via DM (al lukte dat niet altijd 😉). Daarnaast het actueel houden van de Topic Start of foutjes herstellen die jullie signaleerden.

Maar nu is het tijd om mijn eigen batterij wat aandacht te geven. De komende weken schakel ik over naar de modus 'Maximaal Genieten'. Ik stel me het doel om een 100% SoC te gaan halen met, minimale zelfontlading en een RTE waar ik de rest van het jaar nog profijt van heb. 😄🔋🏖️

Eén test staat nog wel op de planning. Ik maak er maar eens een vakantieprojectje van. Dat is namelijk testen welke invloed een HomeWizard-strandlaken op mijn persoonlijke SoC heeft. De resultaten volgen na de vakantie. 😉

[Afbeelding]
(Afbeelding op het strandlaken : Vuurtoren van Noordwijk, de thuis locatie van HomeWizard).

De komende tijd neem ik wat meer afstand van het topic. Helemaal weg ben ik vast niet. Ken mezelf. Af en toe zal ik zeker even meelezen. Reacties zullen alleen wat langer op zich laten wachten.

Blijf vooral allemaal lekker testen, tweaken, ervaringen delen en elkaar helpen. Dat laatste maakt dit topic al zo lang een leuke plek.

Voor iedereen die nog vakantie tegoed heeft, geniet ervan! ☀️🏖️ En voor iedereen die alweer begonnen is, succes en een goede start. Tot over een paar weken!
Devke, hartstikke bedankt voor alle goede zorgen en voor het openen en bijhouden van dit topic. Geniet van je vakantie.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Knowbody
Balou19 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:03:

Gaat om 2 batt,

Hebben jullie een mesh wifi netwerk?

In dat geval is het raadzaam dat P1 en de Pib's op dezelfde node zitten (vastzetten).

Ik stop ermee.

• Knowbody
T4Dick schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:29:
Hier ook oranje knipperende LED van de oudste van 4 accus. Niks te zien in de app. Ook deze week al een keer eerder gehad, toen opnieuw gekoppeld. Nu weer oranje LED. harde reset 5min van stroom af. Opnieuw toevoegen ging ook niet echt lekker lukte pas na de 3e poging. Het gekke is dat ie na de koppeling wel weer gewoon laad. Cloud of wifi probleem?
P1 al op de laatste update ? 6.0503

Ik stop ermee.

• meesje
Knowbody schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:08:
[...]

Hebben jullie een mesh wifi netwerk?

In dat geval is het raadzaam dat P1 en de Pib's op dezelfde node zitten (vastzetten).
Een dergelijk advies heb ik wel eens eerder voorbij zien komen. Maar hoe kan dit problemen veroorzaken? Apparaten moeten toch op hetzelfde netwerk zitten? En meer niet?

Hoe ga je dit doen als de batterij op zolder staat en de P1 meter in de meterkast?

• Knowbody
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:30:
[...]

Een dergelijk advies heb ik wel eens eerder voorbij zien komen. Maar hoe kan dit problemen veroorzaken? Apparaten moeten toch op hetzelfde netwerk zitten? En meer niet?

Hoe ga je dit doen als de batterij op zolder staat en de P1 meter in de meterkast?
Dat is aan jou.

Ik stop ermee.

• meesje
Het was geen vraag waar ik een antwoord op hoef je te hebben. Ik vraag me echt af of er dan niet wat anders aan de hand is als de P1 en de batterij perse op dezelfde node moeten zitten.

• hanev001
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:59:
[...]

Het was geen vraag waar ik een antwoord op hoef je te hebben. Ik vraag me echt af of er dan niet wat anders aan de hand is als de P1 en de batterij perse op dezelfde node moeten zitten.
We zitten nu al op 1139 pagina's van Deel 2 over de batterijen. Het is al talloze malen voorbij gekomen dat de communicatie tussen de P1-meter en de batterijen een zwak punt is van het ontwerp en erg gevoelig voor verstoring van de WIfi waarbij vooral het gebruik van meerdere AP's en Mesh netwerken er uit springt.

De geadviseerde benadering heeft in het verleden in een aantal gevallen problemen met die communicatie opgelost.

• Olie_B_Bommel
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:30:
[...]

De batterijen en de P1 meter hoeven niet op het zelfde wifi accespoint te zitten. Je moet alleen zorgen dat ze niet kunnen hoppen tussen de wifi points. Dus de P1 meter vast zetten op het dichtsbijzijnde wifi point van de P1 en de batterijen op het dichtsbijzijnde wifi point van de batterijen. Dit kun je regelen in de betreffende wifi points. Blokkeer de P1 meter in het wifi point bij de batterijen en de batterijen blokeren in het wifi point van de P1 meter. En het beste is dat je 5 ghz voor de P1 en batterijen uitzet, dus alleen 2,4 ghz gebruiken. En in je router vaste ip adressen voor de P1 en batterijen geven.

• meesje
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:31:
[...]

De batterijen en de P1 meter hoeven niet op het zelfde wifi accespoint te zitten. Je moet alleen zorgen dat ze niet kunnen hoppen tussen de wifi points. Dus de P1 meter vast zetten op het dichtsbijzijnde wifi point van de P1 en de batterijen op het dichtsbijzijnde wifi point van de batterijen. Dit kun je regelen in de betreffende wifi points. Blokkeer de P1 meter in het wifi point bij de batterijen en de batterijen blokeren in het wifi point van de P1 meter. En het beste is dat je 5 ghz voor de P1 en batterijen uitzet, dus alleen 2,4 ghz gebruiken. En in je router vaste ip adressen voor de P1 en batterijen geven.
Dat geeft een hele andere kijk hierop en is wel iets anders dan wat @Knowbody adviseerde. Het beperken van hoppen kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat ten goede komt.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 31-07-2026 20:38 ]

• Olie_B_Bommel
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Dat geeft een hele andere kijk hierop en is heel iets anders dan wat @Knowbody adviseerde. Het beperken van hoppen kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat ten goede komt.
Bij mij zit de P1 meter op het wifipoint bij de meterkast, ongeveer 1,5 meter verwijderd. De batterijen staan bij mij ook op zolder, dus de batterijen staan op het wifipoint het dichtsbij de batterijen. Nog nooit wifi problemen (of enig ander probleem) gehad. De batterijen draaien nu 1 jaar en 4 maanden.

• Knowbody
meesje schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Dat geeft een hele andere kijk hierop en is wel iets anders dan wat @Knowbody adviseerde. Het beperken van hoppen kan ik me wel iets bij voorstellen dat dat ten goede komt.
Klopt. Mijn advies was ook maar wat mij is aangeraden en onderbouwen kan ik het ook niet. De rest, zoals vastknopen aan node, vast ip adres en bijvoorbeeld een vastgezet wifi kanaal - en bandbreedte zijn wat beter te begrijpen en onderbouwde adviezen.

Ik stop ermee.

• Knowbody
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Bij mij zit de P1 meter op het wifipoint bij de meterkast, ongeveer 1,5 meter verwijderd. De batterijen staan bij mij ook op zolder, dus de batterijen staan op het wifipoint het dichtsbij de batterijen. Nog nooit wifi problemen (of enig ander probleem) gehad. De batterijen draaien nu 1 jaar en 4 maanden.
Mooi.

Welk merk wifi router gebruik je?

Ik stop ermee.

• Olie_B_Bommel
Knowbody schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Mooi.

Welk merk wifi router gebruik je?
Draytec Vigor AP960C 2x in meshopstelling met bedraad backend.

Ik had in het verleden, lang voor dat ik de HW batterijen had Deco. Dat was een en al ellende. Hierbij mij zitten heel veel wifi points. Het wifi point van mijn buren overscheeuwt bijna mijn wifi signaal. Daar konden de Deco’s niet mee overweg. Sinds ik de Draytec Vigor’s heb, geen enkel wifi probleem meer en rock solid wifi.

• crryp
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:33:
[...]

Ik had in het verleden, lang voor dat ik de HW batterijen had Deco. Dat was een en al ellende. Hierbij mij zitten heel veel wifi points. Het wifi point van mijn buren overscheeuwt bijna mijn wifi signaal. Daar konden de Deco’s niet mee overweg. Sinds ik de Draytec Vigor’s heb, geen enkel wifi probleem meer en rock solid wifi.
Hier ubiquiti enterprise spul. Werkt geweldig nog nooit hw wifi problemen ervaren.

3 accus draaien prima!

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• Balou19
Probleem met veiligheidsrestrictie opgelost.

Pid's verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Nu kan ik wel de veiligheidsrestrictie uitzetten.
Balou19 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:02:
Probleem met veiligheidsrestrictie opgelost.

Pid's verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Nu kan ik wel de veiligheidsrestrictie uitzetten.
Mooi dat het opgelost is!

....maar wel jammer dat het via een soort van "have you turned it off and on again" moest. Ik zou hier toch niet zo gelukkig worden als ik dit zou moeten doen, want dit zal de integratie met Home Assistant wel omkegelen denk ik zo.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:12

Reinier

\o/

JeroenH schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:19:
[...]
....maar wel jammer dat het via een soort van "have you turned it off and on again" moest
Mee eens. Als een harde reboot nodig is, of het nou hard- of software is: dan is je product slecht ontworpen. Period.

• hanev001
Reinier schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

Mee eens. Als een harde reboot nodig is, of het nou hard- of software is: dan is je product slecht ontworpen. Period.
Perfecte hardware en software bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Het wordt gemaakt door mensen en die zijn feilbaar.

• Balou19
Ook jammer van HW dat ik geen melding kreeg dat er iets mis is met de Pdi's

• gjna
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-08 13:07
hanev001 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 10:31:
[...]

Perfecte hardware en software bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Het wordt gemaakt door mensen en die zijn feilbaar.
Gelukkig krijgen we binnenkort de software gemaakt door A.I. dan zal het foutloos zijn _O-

• Knowbody
Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:33:
[...]

Gerenommeerd merk.

Ik stop ermee.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Olie_B_Bommel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:31:
[...]

De batterijen en de P1 meter hoeven niet op het zelfde wifi accespoint te zitten. Je moet alleen zorgen dat ze niet kunnen hoppen tussen de wifi points. Dus de P1 meter vast zetten op het dichtsbijzijnde wifi point van de P1 en de batterijen op het dichtsbijzijnde wifi point van de batterijen. Dit kun je regelen in de betreffende wifi points.
Ik kan dat (vastzetten op een node) met mijn LinkSys Velop niet zelf regelen, de PiBs lijken steeds dezelfde node te pakken, ik heb 4 nodes (2 boven en 2 beneden) in mijn woning. Zelfs als ik de WiFi opnieuw instel op een HW apparaat lijken ze naar verloop van tijd toch wel eens te wisselen.

• Knowbody
Winkiller schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:10:
[...]

Ik kan dat (vastzetten op een node) met mijn LinkSys Velop niet zelf regelen, de PiBs lijken steeds dezelfde node te pakken, ik heb 4 nodes (2 boven en 2 beneden) in mijn woning. Zelfs als ik de WiFi opnieuw instel op een HW apparaat lijken ze naar verloop van tijd toch wel eens te wisselen.
Je kunt Disable Client Steering proberen

Ik stop ermee.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Knowbody schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Goede tip, als ik me niet vergis staat dat aan, ook voor de nodes onderling.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Knowbody schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Winkiller schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:44:
[...]

Goede tip, als ik me niet vergis staat dat aan, ook voor de nodes onderling.
Ik had de Client Steering uit gezet op mijn LinkSys Velop Systeem, dit was geen succes. De apparaten van HW switchen van de node af waarop ze stonden, resultaat slechte WiFi (minder dan 40%). PiB-2 had 92% WiFi en na een uurtje stond hij rood te knipperen, dit zegt genoeg denk ik. Nu terug naar de oude situatie met Client Steering aan, ze hebben nu allemaal rond de 90% WiFi.

Ze zouden nu de sterkste node moeten vasthouden, morgen maar weer eens opnieuw checken.

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Ik had dit probleem ook met mijn unifi AP's, sinds ik ze vast gezet heb op een AP is de verbinding rock solid. De batterij stond ook zowat onder the AP maar toch ging hij naar boven afdwalen.

• crryp
SiNisTrAD schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 20:44:
Ik had dit probleem ook met mijn unifi AP's, sinds ik ze vast gezet heb op een AP is de verbinding rock solid. De batterij stond ook zowat onder the AP maar toch ging hij naar boven afdwalen.
Ik zet devices die nooit van plek veranderen altijd vast aan een AP. Zeker bij unify kan dat geen kwaad mocht die AP offline gaan springen ze alsnog over. Werkt al sinds ik de accus heb rock solid geen enkel wifi issue gehad.

• LV1
  • Laatst online: 29-08 21:21

LV1

Vandaag is het algoritme voor slim wijkvriendelijk laden een beetje van slag.
Normaal is mijn SoC (3 PiBs) om middernacht ongeveer 85%, maar het algoritme denkt dat ik vanmiddag om 16:45 uur al ga ontladen vanaf 100% om om middernacht op 39% uit te komen.
Wat weet het algoritme, wat ik niet weet?

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:41
LV1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:42:
Normaal is mijn SoC (3 PiBs) om middernacht ongeveer 85%, maar het algoritme denkt dat ik vanmiddag om 16:45 uur al ga ontladen vanaf 100% om om middernacht op 39% uit te komen.
Misschien verschil in weekend en door-de-weeks huisverbruik leer algoritme? En geleerd verbruik afgelopen periode.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

• LV1
  • Laatst online: 29-08 21:21

LV1

Tebbie schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Misschien verschil in weekend en door-de-weeks huisverbruik leer algoritme? En geleerd verbruik afgelopen periode.
Ik heb altijd vakantie en mijn verbruik is alle dagen redelijk gemiddeld. De leercurve is al jaren bij homewizard bekend, vandaar mijn post over de afwijkende verwachting van het algoritme.
Bij de PV-opwek van de laatste weken loopt het laden in de PiBs 's avonds nog even door en de volgende ochtend meestal een SoC van 60 - 70%. Dus die 39% vanavond laat is wel een grote afwijking.
Ik heb deze howto gevolgd en een Ikea Skarftsärv omgebouwd door een ESP32 in te bouwen die ESPHOME draait. Mbv een koppeling met Home Assistant, geeft hij nu de SoC van de Homewizard batterij weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yseXmb2gx0A8vC30mPQvb1Jbo_c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1PZfkxoHd0T7UvvS37BF5kM.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfMD9B4qcHhnwxe46mpqF2-mJ1c=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJXfeeDwbsC21aiOtkUG0rus.jpg?f=fotoalbum_small

Ik moet nog even tweaken aan het kleurverloop, ik vind hem nu (bij 60%) al te groen, maar in de basis werkt het.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Tebbie
LV1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:55:
[...]
Ik heb altijd vakantie en mijn verbruik is alle dagen redelijk gemiddeld. De leercurve is al jaren bij homewizard bekend, vandaar mijn post over de afwijkende verwachting van het algoritme.
Bij de PV-opwek van de laatste weken loopt het laden in de PiBs 's avonds nog even door en de volgende ochtend meestal een SoC van 60 - 70%. Dus die 39% vanavond laat is wel een grote afwijking.
Andere gedachten spoor is dat pv opwek meer oplevert en dat direct teruglevert ipv opslaan en je totale SoC verder laat zakken ipv wat je gewend was. Dit omdat morgen weersverwachting genoeg vertrouwen heeft om gunstiger vol te laden. Ik heb dit patroon eerder ook gezien bij mij pa met 2 baterijen. Gevoel zegt, waarom niet vol, terwijl de dynamische prijzen dusdanig hoog zijn dan normaal om direct terug te leveren meer oplevert dan opslaan (RTE verlies ~73%).

• hanev001
Tebbie schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Andere gedachten spoor is dat pv opwek meer oplevert en dat direct teruglevert ipv opslaan en je totale SoC verder laat zakken ipv wat je gewend was. Dit omdat morgen weersverwachting genoeg vertrouwen heeft om gunstiger vol te laden. Ik heb dit patroon eerder ook gezien bij mij pa met 2 baterijen. Gevoel zegt, waarom niet vol, terwijl de dynamische prijzen dusdanig hoog zijn dan normaal om direct terug te leveren meer oplevert dan opslaan (RTE verlies ~73%).
Je hebt de oorspronkelijk post niet goed gelezen. Het gaat over de werking van Wijkvriendelijk Slimladen. Niet over het Slimladen met Dynamische tarieven. De melder is tegen een tekortkoming van het Slimladen Wijkvriendelijk aangelopen.

Mijn persoonlijke mening is dat het voor een gebruiker een volkomen nutteloze functie is en dat deze beter de standaard NOM setting kan gebruiken. Deze functie heeft uitsluitend voordelen voor de netwerkbeheerders. Mooi als het werkt, nadeling voor de gebruiker als het de mist in gaat.

• Tebbie
hanev001 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:37:
[...]

Je hebt de oorspronkelijk post niet goed gelezen. Het gaat over de werking van Wijkvriendelijk Slimladen. Niet over het Slimladen met Dynamische tarieven. De melder is tegen een tekortkoming van het Slimladen Wijkvriendelijk aangelopen.

Mijn persoonlijke mening is dat het voor een gebruiker een volkomen nutteloze functie is en dat deze beter de standaard NOM setting kan gebruiken. Deze functie heeft uitsluitend voordelen voor de netwerkbeheerders. Mooi als het werkt, nadeling voor de gebruiker als het de mist in gaat.
Inderdaad over het hoofd gezien, dan weet ik het ook niet.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Vandaag heb ik helaas weer knipperende oranje leds...

Ben thuis aan het werk dus viel me op toen ik erlangs liep gelukkig. Geen melding in app oid. Daar staat "Alles is ok" en "ruststand". Dus nu weer knop uitdraaien en weer aan draaien straks.

Iemand anders zelfde probleem vandaag of is het bij mij lokaal alleen? FW-versie: 1.0706

• joeri1

joeri1

Cloud Engineer

Knurt schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:02:
Vandaag heb ik helaas weer knipperende oranje leds...

Ben thuis aan het werk dus viel me op toen ik erlangs liep gelukkig. Geen melding in app oid. Daar staat "Alles is ok" en "ruststand". Dus nu weer knop uitdraaien en weer aan draaien straks.

Iemand anders zelfde probleem vandaag of is het bij mij lokaal alleen? FW-versie: 1.0706
Welke firmware versie heeft je p1 meter? In 6.0503 zou dit opgelost moeten zijn.

• hanev001
joeri1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:28:
[...]

Welke firmware versie heeft je p1 meter? In 6.0503 zou dit opgelost moeten zijn.
Er zit ook nog een update voor de batterij software aan te komen, versie 1.0811, die daar ook verbetering in zou moeten brengen. Is nog in Beta.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Oh, ik kreeg deze update vorige week binnen en een dag later een oranje knipper op PiB1.
hanev001 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:33:
Er zit ook nog een update voor de batterij software aan te komen, versie 1.0811, die daar ook verbetering in zou moeten brengen. Is nog in Beta.
De hoeveelste keer is dit dat een fw update dit probleem op zou moeten lossen? Ik heb niet zoveel te klagen, ik heb dit nog maar één keer gehad, met één van mijn vier batterijen (afkloppen), maar toch... de frequentie waarmee ik dit probleem voorbij zie komen, ook na uitkomen van meerdere fw updates die dit op zouden moeten lossen, vind ik dat toch een dingetje. Ik heb tijdens mijn vakantie toch echt wel even een paar keer gekeken of ze zich alle vier nog gedroegen.

Het zou (mij, in ieder geval) wat meer vertrouwen geven als de batterijen duidelijker foutmeldingen zouden geven, en dan vooral over de API. Maar deze vraag ligt er al sinds het begin, dus ik heb er weinig hoop op dat dit gaat komen. Het is wat het is...

• Sprincky
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 06:30
De Solaredge koppeling werkt weer op het HW display. Top. Bedankt.

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:24
LV1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 07:42:
Misschien weet het algoritme dat vanaf 16:45 de EPEX prijzen omhoog gaan en dat het net dan het goedkoopste is om eigen batterijstroom te gebruiken ?

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
[...]

6.0503 :) dus nog even wachten op een nieuwe, nieuwe update dan maar... Of een batterij update.

Is allemaal geen big deal maar was wel klein beetje zonde geweest (laden voor 0 cent en ontladen tijdens 18 cent) als ik het niet toevallig had gezien.

• hanev001
Knurt schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:05:
[...]

6.0503 :) dus nog even wachten op een nieuwe, nieuwe update dan maar... Of een batterij update.

Is allemaal geen big deal maar was wel klein beetje zonde geweest (laden voor 0 cent en ontladen tijdens 18 cent) als ik het niet toevallig had gezien.
Ik heb het juist zelf weer gehad maar heb al 6.0503. Dus dat lost het niet op. Als de oplossing bestaat zal het van de batterij update moeten komen. Dus nog even daarop wachten. Als het probleem zich dan nog voor blijft doen zal HW verder moeten gaan zoeken naar de oorzaak.

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20
Brandweer waarschuwt voor thuisbatterij: zo doe je het goed:

https://solar.bigroses.net, https://quatt.bigroses.net/

• jeronantropis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:32
Ik heb een specifieke vraag voor het gebruik van meerdere (3) HW-batterijen. Elk van de batterijen zou op een verschillende zekering worden aangesloten, al kunnen op elk van deze zekeringen ook andere zaken worden aangesloten. Ik zou de batterijen dus niet "stapelen", maar gewoon over het huis verspreiden (garage heeft een andere zekering dan eerste verdieping en zolder).

Mijn vraag is tweeërlei:
  • Kan ik de batterijen gewoon elk afzonderlijk toevoegen aan de HW-app, zonder in de app een "groep" te creëren? Op deze manier kunnen ze gewoon elk aan 800W laden en ontladen. In totaal zou je dan op 3x800W laden en 3x800W ontladen komen.
  • Stel dat de batterijen toch als "groep" worden gezien in de app: is het in deze opstelling (elke batterij aangesloten op een verschillende (gedeelde) zekering) dan alsnog veilig om het ontlaadvermogen in de app te verhogen naar 2400W? Ik neem aan dat het hier gaat om het totale ontlaadvermogen van de 3 batterijen samen, en dat HW niet opeens op 1 batterij aan 2400W begint te ontladen (vb. als 2 van de 3 batterijen leeg zijn)?
Ik heb Jeroen H's eerdere post over veilig ontladen meerdere keren gelezen en ook al proberen zoeken in dit topic, maar ik lees niet direct een antwoord op deze specifieke vragen. Voor alle duidelijkheid: ik begrijp het risico om meerdere batterijen samen op eenzelfde zekering / kring aan te sluiten waar ook andere gebruikers op zitten, maar dat is dus zeker niet wat ik zou willen doen.

Ideeën? Graag ook de technische redenen.

Indien dit absoluut af te raden is, is de HW-batterij helaas geen optie, want die 800W-limiet is echt te beperkt voor mij. Ik vraag me overigens af of andere batterijen (vb. Marstek) wel elk aan 800W ontladen als je er meerdere hebt die elk op een apart kring zijn aangesloten ...

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:41
jeronantropis schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:45:
Ik heb een specifieke vraag voor het gebruik van meerdere (3) HW-batterijen. Elk van de batterijen zou op een verschillende zekering worden aangesloten, al kunnen op elk van deze zekeringen ook andere zaken worden aangesloten. Ik zou de batterijen dus niet "stapelen", maar gewoon over het huis verspreiden (garage heeft een andere zekering dan eerste verdieping en zolder).

Mijn vraag is tweeërlei:
  • Kan ik de batterijen gewoon elk afzonderlijk toevoegen aan de HW-app, zonder in de app een "groep" te creëren? Op deze manier kunnen ze gewoon elk aan 800W laden en ontladen. In totaal zou je dan op 3x800W laden en 3x800W ontladen komen.
  • Stel dat de batterijen toch als "groep" worden gezien in de app: is het in deze opstelling (elke batterij aangesloten op een verschillende (gedeelde) zekering) dan alsnog veilig om het ontlaadvermogen in de app te verhogen naar 2400W? Ik neem aan dat het hier gaat om het totale ontlaadvermogen van de 3 batterijen samen, en dat HW niet opeens op 1 batterij aan 2400W begint te ontladen (vb. als 2 van de 3 batterijen leeg zijn)?
Ik heb Jeroen H's eerdere post over veilig ontladen meerdere keren gelezen en ook al proberen zoeken in dit topic, maar ik lees niet direct een antwoord op deze specifieke vragen. Voor alle duidelijkheid: ik begrijp het risico om meerdere batterijen samen op eenzelfde zekering / kring aan te sluiten waar ook andere gebruikers op zitten, maar dat is dus zeker niet wat ik zou willen doen.

Indien dit absoluut af te raden is, is de HW-batterij helaas geen optie, want die 800W-limiet is echt te beperkt voor mij. Ik vraag me overigens af of andere batterijen (vb. Marstek) wel elk aan 800W ontladen als je er meerdere hebt die elk op een apart kring zijn aangesloten ...
Één batterij kan nooit meer ontladen dan 800w, dus ontgrendelen kan veilig. Ook als ze op meerdere groepen zitten. Als je ze niet ontgrendeld zal er één batterij per keer ontladen, of 2x 400 w of 3x 2,6 w.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KctCxMXAu2b5EdEw1tihVb289JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fy7Kh4qJ7vhokKnlNwnSxSux.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb twee batterijen op een hw slimme stekker, en ontgrendeld. Zoals je ziet gaat er per bayterij nooit meer dan 800w uit, samen kunnen ze tegelijkertijd wel dubbel 800w doen.

[ Voor 11% gewijzigd door fredhuizinga op 03-08-2026 20:57 ]

Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black

• crryp
jeronantropis schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:45:

Mijn vraag is tweeërlei:

Kan als je maar weet wat je doet.

Bron: https://helpdesk.homewizard.com/nl/articles/10531066-hoe-installeer-ik-meerdere-plug-in-battery-s

wat zegt hw zelf:
Waarom is een eigen zekeringgroep belangrijk, en zijn er andere manieren?
Er zijn andere manieren om veilig meerdere batterijen te installeren en te ontgrendelen, maar de kans op gebruikersfouten is hierbij aanzienlijk hoger en wordt daarom niet door ons geadviseerd.

Je kunt bijvoorbeeld batterijen over verschillende groepen verdelen en ontgrendelen. Dit is veilig, maar er is wel een grotere kans op fouten. Weet je bijvoorbeeld met zekerheid dat dit aparte groepen zijn en dat dit zo blijft?

Je kunt rekening houden met het maximale vermogen dat al op de groep aanwezig is, maar dit heeft een nog hoger risico want er is doorgaans geen controle over alles wat in elk stopcontact gaat, en of dit niet door een obscure fout of storing veel meer vermogen trekt dan verwacht.

Vergelijk het met 120 km/u rijden op een weg waar je 50 mag. Rijdt er verder niemand, dan kun je dat misschien wel 'veilig' vinden, maar er staan geen vangrails langs de weg en mogelijk heeft het asfalt een langere remweg dan waar je als bestuurder rekening mee houdt.

Onze ervaring leert dat de meeste mensen de risico's niet volledig kunnen inschatten of overzien (soms zelfs installateurs niet).

Daarom blijft ons advies hetzelfde: ontgrendel alléén als er geen andere apparaten op de groep zitten. Ontgrendel je toch ondanks bovenstaande adviezen, dan is dat op eigen risico, net als 120 rijden op die 50-weg. Het heeft geen invloed op de garantie, maar wel op de veiligheid van je woning.

• crryp
fredhuizinga schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:54:
[...]

Één batterij kan nooit meer ontladen dan 800w, dus ontgrendelen kan veilig. Ook als ze op meerdere groepen zitten. Als je ze niet ontgrendeld zal er één batterij per keer ontladen, of 2x 400 w of 3x 2,6 w.

[Afbeelding]

Ik heb twee batterijen op een hw slimme stekker, en ontgrendeld. Zoals je ziet gaat er per bayterij nooit meer dan 800w uit, samen kunnen ze tegelijkertijd wel dubbel 800w doen.
Dit klopt niet echt. Ontgrendelen op groep met extra verbruikers is geen optie. Is al 100x uit gemeld. Als je ze verdeeld heb over 2 groepen kan dit wel.

• jeronantropis
Bedankt voor de verduidelijking. Je bevestigt mijn boerenverstand-redenering.

Ik begrijp dat HW dit zo schrijft op hun site , maar hun formuliering geeft wel wat onduidelijkheid. Ik denk dat ze vrezen dat sommige mensen niet goed kunnen inschatten of verschillende stopcontacten in het huis ook effectief op verschillende zekeringen zitten. Ik kan me huizen voorstellen waar stopcontacten op zolder soms toch op dezelfde kring kunnen zitten als die van de garage - als je die 2 batterijen dan toevallig in die stopcontacten steekt, denkende dat het aparte kringen zijn, zit je met een risico.

• crryp
jeronantropis schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:03:

Ik begrijp dat HW dit zo schrijft op hun site , maar hun formuliering geeft wel wat onduidelijkheid. Ik denk dat ze vrezen dat sommige mensen niet goed kunnen inschatten of verschillende stopcontacten in het huis ook effectief op verschillende zekeringen zitten. Ik kan me huizen voorstellen waar stopcontacten op zolder soms toch op dezelfde kring kunnen zitten als die van de garage - als je die 2 batterijen dan toevallig in die stopcontacten steekt, denkende dat het aparte kringen zijn, zit je met een risico.
Dat is een, twee is het is fout gevoeliger! Jij weet hoe het zit. Maar die kennis die twee weken op je huis past niet. Als je snapt wat ik bedoel bij wijze van.

En hw wil dat riscio gewoon niet. Electro technisch kan wat je wilt doen prima.

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-08 15:30
jeronantropis schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:03:

Zo heb ik 't hier ook. 3 batterijen op elk een eigen fase en dus ook eigen groep. Ze staan dus allemaal verspreid door het huis. In nieuwbouwhuis is het elektra met groepenkaart vrij overzichtelijk en voor de rest is het logisch nadenken. En simpele en doeltreffende manier: als je twijfelt of je aparte groepen te pakken hebt, zet je ze 1 voor 1 uit en kijk je of batterijen samen uit gaan. Maar zoals gezegd: doe dit alleen als je je installatie echt goed kent. En ik snap HW dus door enkel ontgrendelen op 1 groep te adviseren. Want niet iedereen kent de installatie.

• DG64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 14:39
Kwestie van 10 minuten en je weet hoe het in elkaar zit.

Ik heb 1-fase en vervolgens alle groepen uitgezet. Vervolgens de eerste groep weer ingeschakeld en kijken welke apparaten werken (of niet) en welke wcd's werken (of niet). En op papiertje schrijven.
Vervolgens de groep weer uitschakelen en de volgende groep inschakelen en het hele huis weer door.

Daarna alles in een excellijstje gezet en deze in de meterkast gehangen.

Ik wil waarschijnijjk nog een tweede batterij aanschaffen en zet deze dan op een andere groep dan waar de huidige batterij opzit. Beide groepen hebben alleen wat lampen en/of tv-hoek. En paar keer per week komt er een stofzuiger bij.

Dus bij mij twee batterijen op twee verschillende groepen en wel inschakelen voor 1600W.

• jeronantropis
Indien ik mag, zou ik graag nog even een topic aansnijden dat enkele keren aan bod is gekomen, maar waarvoor m.i. nog geen duidelijke oplossing is, nl. de mogelijkheid om het ontladen van een batterij te pauzeren als er vb. een EV geladen wordt.

@HomeWizard_NL: is het echt niet mogelijk om in de app te implementeren dat als er verbruik gemeten wordt op een HW-Wifi-kWh-meter (vb. die voor de laadpaalzekering in de meterkast zit), het ontladen van de accu wordt gestopt? Als dit zou kunnen, zou ik direct zo'n 3-fase Wifi kWh-meter kopen en in m'n zekeringkast plaatsen.

Ik las dat de strategie "slim laden" hier mogelijk een oplossing voor biedt, maar dit is voor mij echt veel te "black box". Ik wil de batterij(en) gewoon op 100% zon kunnen laden, maar ze mogen niet ontladen als de EV laadt (of algemener: als er verbruik is op een specifieke kWh-meter in de zekeringkast). Die overige "wijkontlasting" of "dynamische tarieven" interesseren me weinig (ik heb trouwens gewoon een eenvoudig vast enkelvoudig tarief) ...

Ik begrijp dat mensen zeggen dat het niet uitmaakt waar de stroom vandaan komt, maar dat is eigenlijk niet correct. Ik laad mijn wagen 100% op zonnestroom (met fase-switching), maar om een "rustige" laadcurve te krijgen, moet ik toestaan dat er enkele 100'en Watts van "andere bronnen" kunnen worden genomen (vb. als er plots een wolk is). Doordat de batterij gewoon altijd ontlaadt bij vraag, zal mijn auto bovendien 's avonds veel te lang blijven doorladen, ook al is de zon al onder. Gevolg: batterij(en) leeg tegen dat ik ze ('s nachts en 's ochtends) écht nodig heb, zowel qua verbruik als om pieken op te vangen (capaciteitstarief in BE). Ik heb geen HA, en heb ook geen zin om ermee te beginnen om dit allemaal te kunnen aantsturen. Een eenvoudige koppeling / aansturing rekening houdend met een HW-kWh-meter moet toch mogelijk kunnen zijn?

Volgens mij zijn er hier nog veel mensen die in dezelfde situatie zitten ...

[Edit]

Ik heb het gevoel dat het "officiële" HomeWizard_NL account niet meer werkt of reageert?

• crryp
jeronantropis schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:12:
Indien ik mag, zou ik graag nog even een topic aansnijden dat enkele keren aan bod is gekomen, maar waarvoor m.i. nog geen duidelijke oplossing is, nl. de mogelijkheid om het ontladen van een batterij te pauzeren als er vb. een EV geladen wordt.

@HomeWizard_NL: is het echt niet mogelijk om in de app te implementeren dat als er verbruik gemeten wordt op een HW-Wifi-kWh-meter (vb. die voor de laadpaalzekering in de meterkast zit), het ontladen van de accu wordt gestopt? Als dit zou kunnen, zou ik direct zo'n 3-fase Wifi kWh-meter kopen en in m'n zekeringkast plaatsen.

Ik las dat de strategie "slim laden" hier mogelijk een oplossing voor biedt, maar dit is voor mij echt veel te "black box". Ik wil de batterij(en) gewoon op 100% zon kunnen laden, maar ze mogen niet ontladen als de EV laadt (of algemener: als er verbruik is op een specifieke kWh-meter in de zekeringkast). Die overige "wijkontlasting" of "dynamische tarieven" interesseren me weinig (ik heb trouwens gewoon een eenvoudig vast enkelvoudig tarief) ...

Ik begrijp dat mensen zeggen dat het niet uitmaakt waar de stroom vandaan komt, maar dat is eigenlijk niet correct. Ik laad mijn wagen 100% op zonnestroom (met fase-switching), maar om een "rustige" laadcurve te krijgen, moet ik toestaan dat er enkele 100'en Watts van "andere bronnen" kunnen worden genomen (vb. als er plots een wolk is). Doordat de batterij gewoon altijd ontlaadt bij vraag, zal mijn auto bovendien 's avonds veel te lang blijven doorladen, ook al is de zon al onder. Gevolg: batterij(en) leeg tegen dat ik ze ('s nachts en 's ochtends) écht nodig heb, zowel qua verbruik als om pieken op te vangen (capaciteitstarief in BE). Ik heb geen HA, en heb ook geen zin om ermee te beginnen om dit allemaal te kunnen aantsturen. Een eenvoudige koppeling / aansturing rekening houdend met een HW-kWh-meter moet toch mogelijk kunnen zijn?

Volgens mij zijn er hier nog veel mensen die in dezelfde situatie zitten ...

[Edit]

Ik heb het gevoel dat het "officiële" HomeWizard_NL account niet meer werkt of reageert?
Dit heb ik allemaal in homeassitant opgelost. Diverse automatiseringen waarbij ik laad strategien kan kiezen. Eerst accus of eerst auto.

Accus kunnen mee doen om peakshaving te doen etc etc.

zijn ook opensource projecten voor evcc heet dat dacht ik. Maar ik vind dat zelf klussen veel te leuk! En werkt inmiddels letterlijk als een zonnetje

• jeronantropis
crryp schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Dit heb ik allemaal in homeassitant opgelost. Diverse automatiseringen waarbij ik laad strategien kan kiezen. Eerst accus of eerst auto.

Accus kunnen mee doen om peakshaving te doen etc etc.

zijn ook opensource projecten voor evcc heet dat dacht ik. Maar ik vind dat zelf klussen veel te leuk! En werkt inmiddels letterlijk als een zonnetje
Mja, begrijp ik, maar alle hardware is er bij HW. Het lijkt me een "kleintje" om dit rechtstreeks in HW te implementeren. Ik zie deze vraag ook op meerdere plaatsen terugkomen (niet enkel hier in dit topic). Ik voel er zelf niet veel voor om met HA te beginnen voor zoiets ...
Pagina: 1 ... 285 ... 289 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2