Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 19:48
TheRealFreek schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:06:
Homewizard werkt het ook wel een beetje in de hand door de aanbetaling niet terug te geven bij annuleren. Als je je gaandeweg bedenkt of er is afgelopen half jaar iets in je thuissituatie veranderd, dan kan je niet annuleren zonder 50 euro kwijt te zijn. Als je de accu vervolgens direct voor 100 euro extra kan verkopen is de keuze wel snel gemaakt denk ik.
Om een of andere reden heb ik mijn PiB moeten afbestellen. Binnen drie dagen mijn aanbetaling van 50eu
netjes terug gekregen. HW chapó!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:03
phYzar schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:14:
Ik heb zojuist gewoon van beide batterijen de knop om gezet. Wekkertje op 11 uur als de prijs negatief gaat om ze weer aan te zetten. Als ze vanaf november tot eind januari in een doos in een magazijn kunnen staan redden ze 3 uurtjes uit op zolder ook wel. Een handmatige schakel-/pauzeknop in de app zoals eerder geopperd zou al voorlopig afdoende zijn om in afwachting van slimmere laaduitstel niet fysiek te hoeven schakelen. Tot die tijd maar af en toe zo oplossen.
Volgens mij wordt uitdrukkelijk geadviseerd om de schakelaar niet constant in -en uit te schakelen, die is bedoeld voor eventuele verhuizing, niet als frequente schakeling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kareltje
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-06 08:36
wordt tijd dat er in de app een aan/af komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:54

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

koos schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:52:
[...]

Om een of andere reden heb ik mijn PiB moeten afbestellen. Binnen drie dagen mijn aanbetaling van 50eu
netjes terug gekregen. HW chapó!
Ik denk dat het voor HW ook niet zo'n probleem is. De accu raken ze toch wel kwijt. En mijn voordeel, ik schuif weer een plekje op.

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
HomeWizard_NL schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:23:
[...]

Niet willekeurig, alleen als een batterij aan het systeem wordt toegevoegd of als een batterij stroomloos is geweest. Het is iig niet de bedoeling dat je de batterij op dagelijks niveau stroomloos maakt. Sterker nog, het liefst is deze altijd voorzien van stroom om de bms etc zijn werk te kunnen laten doen en de veiligheid te waarborgen. De reden hiervoor lijkt me duidelijk, het hoeft maar een keer mis te gaan waar iemand wel een verkeerde configuratie maakt, dat risico gaan wij als bedrijf in ieder geval niet in de hand werken.

Overigens werken we wel al aan duidelijkere communicatie voor wanneer de beveiliging preventief weer is aangezet. En komen er functies die de noodzaak om batterijen uit te zetten overbodig moeten maken.
@HomeWizard_NL correctie: de beveiliging gaat er ook op als de verbinding met p1 is verbroken. Als je dan de wifiverbinding op de batterij weer creëert, blijkt (achteraf) dat ONGEMERKT de beveiliging er weer op zit.
Je hoeft dus de stekker er niet uit te halen, of de batterij met de knop uit te schakelen om de beveiliging weer in gang te zetten. Dat kan vast beter.

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:37
Zoals beloofd de write-up en files om te reproduceren.
Post ook te vinden met files op: https://github.com/TimSoe...ug-in-battery-virtual-p1/

Ik zal het ook crossposten naar Homewizard P1 intercept.

# Homewizard Plug-in batterij dynamisch (ont)laden met "virtuele P1 provider"

## Waarom
De [Homewizard Plugin-In thuisbatterij](https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/) is net gelanceerd in Nederland. Vooralsnog is deze bedoeld om Nul op de Meter (NOM) te draaien. Via P1 uit de slimme meter ziet de [Homewizard P1 Meter](https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/)-dongle hoeveel overproductie er is, en draagt de batterij op om dit overschot op te laden. Als er afname is van het stroomnet, zal deze juist ontladen.
Dit houdt (vooralsnog 9-3-25) geen rekening met dynamische energietarieven.

## Wat:
Het idee is dat als je de P1 informatie die de P1 Meter ontvangt kan controleren, dat je indirect de batterij kan sturen.
Idealiter kun je dit via Home Assistant aansturen voor automatische optimalisatie. Op deze manier kun je de batterij respectievelijk opladen en ontladen tijdens goedkope en dure dynamische uurtarieven.
Zolang er nog gesaldeerd kan worden (en je teruglevering lager is dan gebruik), kun je op deze manier de cycles van de batterij financieel het meest voordelig inzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97aQm8ptt1Kutt6PnMg3m0KdBC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9KAdkiBB1teHmQSnvlKM2KX.jpg?f=fotoalbum_large

## Hoe:
Ik gebruik een P1 dongle van Smart Stuff (vorige versie van https://smart-stuff.nl/product/p1-dongle-watermeter/) om mijn slimme meter en watermeter uit te lezen. Deze kan draaien op ESPHome en bevat ook een P1-poort waar de gegevens op worden geforward.
Hierin zit mijn HW P1 meter. In plaats van letterlijk forwarden van het P1-telegram, herschrijf ik levering en teruglevering voordat deze naar de HW P1 meter gaat. Zie `p1-dongle-pro-h2o-v2-virtual-p1.yaml` voor de broncode. Het is niet de beste C++, maar met Copilot kreeg ik het werkend.

Aangezien ESPHome goed integreert met Home Assistant is het daarna kwestie van aansturen op het wattage (`number.virtual_p1_power`) op een slimme manier te regelen.
Hiervoor heb ik een `input_numer.plug_in_battery_target_power` sensor en een automation gemaakt die de virtuele P1 meter aanstuurt. De smart-stuff dongle zet deze waarden door naar de P1 meter van Homewizard die de batterij weer aanstuurt.
Dit is opgzet is `packages/plug_in_battery.yaml`, welke je in de gelijknamige directory in de Home Assistant `config` directory kunt plaatsen.

## Vervolg
Mijn vervolgstap is om met behulp van [Cheapest Energy Hours](https://github.com/TheFes/cheapest-energy-hours) en een automation de batterij automatisch op de 3,5 goedkoopste en duurste uren te laten laden en ontladen.

## Demo

https://vimeo.com/1064030293/3f3f958084

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKj6pd5n_ViaOKFELeDqi3NIXEo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XjTtP7dU617onn19HUI7Te9q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Oq7XUvZ0TePabjwnmIjrE3W_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5DMqd2W1zem41j61TFbuMRNg.png?f=fotoalbum_large

## Opmerkingen

* HomeWizard Energy statistieken slaan nergens meer op.
* Het heeft pas zin om terug te leveren als je meer dan €0.088 per kWh kunt "verdienen". Dit is de Afschrijving per kWh: €1425 (batterij+P1 meter) / 6000 Batterijcycli/ 2.7 kWh capaciteit = €0,088 . Het prijsverschil tussen laden/ontladen zal dus minstens 8,8ct moeten zijn, om te minste de afschrijving van de batterij kiet te spelen.
* C++-code voor bewerken P1-telegrammen kan nog worden verbeterd/versneld.
* Gebruik eventueel [Device Tools](https://community.home-as...-and-merge-devices/691172) om de sensoren aan de P1 meter en Batterij device te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:34
Morgen wordt mijn thuisbatterij geleverd volgens de leveringssite transmission.
In hoe verre klopte de verwachte AI levertijd? Deze staat nu bij mijn tussen 08:00 en 12:00. Maar staat nog steeds een verwachte levertijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:42

Aardedraadje

Met kabelschoen

Hieperdepiep schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:51:
Morgen wordt mijn thuisbatterij geleverd volgens de leveringssite transmission.
In hoe verre klopte de verwachte AI levertijd? Deze staat nu bij mijn tussen 08:00 en 12:00. Maar staat nog steeds een verwachte levertijd bij.
Hier werd uiteindelijk voorspeld dat hij tussen 3 en 5 (ongeveer) 's middags voor de deur zou staan. Werd ik om 12 gebeld: "er is niemand thuis, ik kom de batterijen afleveren" :D

Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:47
shthpnz schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:18:
[...]

@HomeWizard_NL correctie: de beveiliging gaat er ook op als de verbinding met p1 is verbroken. Als je dan de wifiverbinding op de batterij weer creëert, blijkt (achteraf) dat ONGEMERKT de beveiliging er weer op zit.
Je hoeft dus de stekker er niet uit te halen, of de batterij met de knop uit te schakelen om de beveiliging weer in gang te zetten. Dat kan vast beter.
Ik heb vandaag tijdelijk de P1-meter uitgenomen.
Na het weer terug insteken van de P1-connector waren alle drie de PIB's nog ingesteld om samen 2400W te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Hieperdepiep schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:51:
In hoe verre klopte de verwachte AI levertijd?
Niet

1e batterij iets van drie kwartier vóór het tijdslot.
2e batterij zo’n 12-25 uur na het tijdslot op zondag van 7:00 tot 19:00 (update van het tijdslot kwam maandag om 7:59 binnen en chauffeur stond om 8:15 op de stoep).

Ik zou dus gewoon zorgen dat er tot de aflevering iemand thuis is.

[ Voor 9% gewijzigd door Harri op 09-03-2025 21:51 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
Vale Ouwe schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:55:
[...]

Ik heb vandaag tijdelijk de P1-meter uitgenomen.
Na het weer terug insteken van de P1-connector waren alle drie de PIB's nog ingesteld om samen 2400W te leveren.
Ik kan vanaf de bank niet geheel meer reconstrueren hoe vanmiddag exact de veiligheid er weer op ging. In ieder geval zochten de batterijen naar de P1-meter en zelf waren ze ook qua wifi-connectie op drift. Zodat uiteindelijk een batterij rood ging knipperen.
Nadat ik deze weer een wifi-connectie had gegeven en ‘m de P1-meter, na enig aandringen, had laten vinden, bleek het 800W-slot er weer op.

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-06 16:51
Mensen al gehad dat de batterij aangeeft dat hij te lang inactief was? Volgens mij heb ik dat wel eerder gelezen.

Overgins is hij met al deze zonnige dagen totaal niet inactief geweest.

Maar hij is nu al een uur zonder zon aan het laden. Dit begon op 75 watt maar sprong na een tijd ineens naar de volle 800.

Is dit normaal?

Zojuist zegt hij weer alles in orde. Misschien was hij terver ontladen of iets. Maar dan is de melding wel misleidend.

@HomeWizard_NL

[ Voor 14% gewijzigd door crryp op 10-03-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 16:35
crryp schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:35:
Mensen al gehad dat de batterij aangeeft dat hij te lang inactief was? Volgens mij heb ik dat wel eerder gelezen.

Overgins is hij met al deze zonnige dagen totaal niet inactief geweest.

Maar hij is nu al een uur zonder zon aan het laden. Dit begon op 75 watt maar sprong na een tijd ineens naar de volle 800.

Is dit normaal?

@HomeWizard_NL
Zoek maar eens op soc drift in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
alwind schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:37:
[...]

Zoek maar eens op soc drift in dit topic.
Thnx ga ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 07:29
Ik meen dat bestellingen vanaf 28 juni deze week aan de beurt zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door NiteAngyl op 10-03-2025 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Gistermiddag zag ik dat mijn 2e accu (van de 3) geen internet meer had.
In de app was aangegeven dat de laatst keer de verbindings kwaliteit 92% was.
De unit uit en aangezet en even gewacht helaas kwam de verbinding niet terug.
Toen in de app opnieuw verbinding gemaakt met wifi en alles werkte weer kwaliteit 100%
Vreemde is dat het gewoon weken zonder een enkel probleem heeft gewerkt en nu ineens zomaar de verbinding kwijt is.
@HomeWizard_NL bekend zoiets?

Ik ga me ook maar aanmelden voor het beta programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Weet iemand hoeveel batterijen er nog beschikbaar zijn voor de levering in mei? Zit eraan te denken om er 2 te bestellen. Dilemma: wil dit topic het liefst eerst nog even een aantal weken volgen, maar als ik daardoor pas in juli aan de beurt ben vind ik dat ook weer zo...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 09:43
NiteAngyl schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:27:
Ik meen dat bestellingen vanaf 28 juni deze week aan de beurt zijn?
29-6 besteld,
Word vandaag geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geertnet
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 01-04 19:33
Eerder heb ik aangegeven dat mijn plug in het niet deed. Had er alles aan gedaan. Bleek dat er nog een update moest gebeuren van de HW app zelf ...... Hij doet het dus nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcpkiSZgzqATIcC42LrtuRW6Hg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vgVyPdfUUxNxBIndyKL80LVy.jpg?f=fotoalbum_large

Hier na 1 week, meestal max op- en ontladen, in een warme meterkast een RTE van 77,2%. Alles op de Genexis modemrouter van de ISP op 1 m afstand, niks aangepast, geen verbindingsproblemen.

[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 10-03-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Tdem schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:37:
Weet iemand hoeveel batterijen er nog beschikbaar zijn voor de levering in mei? Zit eraan te denken om er 2 te bestellen. Dilemma: wil dit topic het liefst eerst nog even een aantal weken volgen, maar als ik daardoor pas in juli aan de beurt ben vind ik dat ook weer zo...
Gewoon bestellen. Dan kan je dit topic vanzelf nog weken volgen. En bij binnenkomst heb je nog 31 dagen om te beslissen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er worden door HomeWizard geen uitlatingen gedaan over aantallen. Het enige bericht wat naar voren kwam is dat ze in 1 klap de grootste in Nederland zijn. Als je bedenkt dat Sessy een tijd geleden berichtte dat ze 2000 thuisbatterijen hadden geleverd dan kan je concluderen dat er meer dan 2000 HW batterijen zijn besteld. Ik denk een heel stuk meer.

Devke hier was de eerste met een aangesloten unit, dus je kan de afgelopen ~200 pagina's scannen om aan je antwoorden te komen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:03
Ik zou ook bestellen. Mocht de levering van mei vertraagd worden, dan mag je de bestelling annuleren en krijg je de 2x aanbetaling terug (zou je de komende tijd besluiten dat je ze toch niet wilt)
Ik heb er een paar weken geleden 1 besteld voor mei met hetzelfde idee. Even kijken of er in die paar maanden nog een beter alternatief komt, al verwacht ik dat niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 22:55
Ik ben het zonnige weekend niet thuis geweest; voordeel dat het hele huis met standby verbruik 0kWh stroom heeft afgenomen van 't net (yaay NOM!), maar nadeel dat de RTE wel echt teleurstellend is in zo'n scenario: ik kom op ongeveer 71-72% RTE. Bijna 30 procent van de opgenomen stroom gewoon weggegooid, echt heel erg zonde. De ramp-up was vrij snel; accu zat voor het middaguur al vol, maar daarna dus 130-180W gebruik aan standby van 17u tot 8u, denk dat het grootste verlies daar zit. Staat ook op een koele plek (rond de 10-13 graden), wat in de zomer wel fijn zal zijn, maar nu wellicht wat extra verlies? Ik zoek tips, want op deze manier vind ik het wel erg zonde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Terranca Je stand-by gebruik verhogen, dus wat extra Sonos speakers, lampen, netwerkapparatuur :+

(Hier zo'n 250W stand-by verbruik.)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:51
De belangrijkste vraag is waar je over twijfelt.

Ik denk namelijk niet dat er de komende weken heel veel aan de batterij gaat veranderen behalve misschien wat bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranca schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:59:
Ik ben het zonnige weekend niet thuis geweest; voordeel dat het hele huis met standby verbruik 0kWh stroom heeft afgenomen van 't net (yaay NOM!), maar nadeel dat de RTE wel echt teleurstellend is in zo'n scenario: ik kom op ongeveer 71-72% RTE. Bijna 30 procent van de opgenomen stroom gewoon weggegooid, echt heel erg zonde. De ramp-up was vrij snel; accu zat voor het middaguur al vol, maar daarna dus 130-180W gebruik aan standby van 17u tot 8u, denk dat het grootste verlies daar zit. Staat ook op een koele plek (rond de 10-13 graden), wat in de zomer wel fijn zal zijn, maar nu wellicht wat extra verlies? Ik zoek tips, want op deze manier vind ik het wel erg zonde.
Het probleem is de omvormer. Deze is geoptimaliseerd voor een bepaalde load en die load haal je niet. Dat is de reden voor een lage RTE. Kan een ander het beter? Nou, Ketel Klets kwam er al achter dat je met een Marstek niet eens op 70% kan komen al zou je willen. Debet hieraan is de omvormer, die 2500W aan kan en om die reden niet efficiënt is op lage vermogens.

Dus tenzij er een batterij komt met een aparte 200W omvormer voor nachtstand, is dit waarschijnlijk wat het is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JanHenk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:13:
@Terranca Je stand-by gebruik verhogen, dus wat extra Sonos speakers, lampen, netwerkapparatuur :+

(Hier zo'n 250W stand-by verbruik.)
Jij mag dan op die manier de RTE verbeteren dat voordeel gaat dan weer verloren omdat je onnodig gebruik heb van die extra apparaten die je aanzet. Niet echt een slim advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
Terranca schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:59:
Nu misschien maar als de saldering eraf gaat is je RTE van terugleveren nog vele malen slechter en misschien nog een boete er bovenop voor het terugleveren.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
asing schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Het probleem is de omvormer. Deze is geoptimaliseerd voor een bepaalde load en die load haal je niet. Dat is de reden voor een lage RTE. Kan een ander het beter? Nou, Ketel Klets kwam er al achter dat je met een Marstek niet eens op 70% kan komen al zou je willen. Debet hieraan is de omvormer, die 2500W aan kan en om die reden niet efficiënt is op lage vermogens.

Dus tenzij er een batterij komt met een aparte 200W omvormer voor nachtstand, is dit waarschijnlijk wat het is.
Heb je daar een link voor? Heb namelijk andere getallen voorbij zien komen incl. hele vergelijkingstabellen (voorbeeld). Daar waar hij soms wat "Kletst" en wat details weglaat om het behapbaar voor non-Tweakers te houden.

1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V114 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | XPENG G9 AWD P 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon rustig wachten. Per 1-1-2027 vervalt het salderen. De terugleverboete vervalt niet want dat kan niet in de wet worden opgenomen. De terugleververgoeding kan wel in de wet. Het resultaat zal zijn dat je moet bijbetalen voor iedere teruggeleverde kWh. Dat je dat wat verlies hebt in je batterij doet er dan echt niet meer toe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mirabis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Heb je daar een link voor? Heb namelijk andere getallen voorbij zien komen incl. hele vergelijkingstabellen (voorbeeld). Daar waar hij soms wat "Kletst" en wat details weglaat om het behapbaar voor non-Tweakers te houden.
Hij heeft 2 Marsteks gekregen en in 1 van die filmpjes behandelt hij de RTE met hetzelfde argument als ik net gaf. Als je het uit de bron wil hebben moet je even de videos bekijken. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
hanev001 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Jij mag dan op die manier de RTE verbeteren dat voordeel gaat dan weer verloren omdat je onnodig gebruik heb van die extra apparaten die je aanzet. Niet echt een slim advies.
Je sarcasmedetector is stuk :P

Je kunt het imo het beste gewoon accepteren. Het verschil tussen 71% en 78% is niet eens echt significant naar mijn mening.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 22:55
asing schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:35:
Gewoon rustig wachten. Per 1-1-2027 vervalt het salderen. De terugleverboete vervalt niet want dat kan niet in de wet worden opgenomen. De terugleververgoeding kan wel in de wet. Het resultaat zal zijn dat je moet bijbetalen voor iedere teruggeleverde kWh. Dat je dat wat verlies hebt in je batterij doet er dan echt niet meer toe. :+
Haha ja dat is ook weer zo... dank voor het relativeren allen ;) ik laat hem lekker draaien, zodat we het net lekker ontlasten en per 1-1-2027 opnieuw de situatie bekijken. Wellicht tzt ook opties zoals PV direct op batterij aansluiten die écht een significant verschil maken voor efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranca schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Haha ja dat is ook weer zo... dank voor het relativeren allen ;) ik laat hem lekker draaien, zodat we het net lekker ontlasten en per 1-1-2027 opnieuw de situatie bekijken. Wellicht tzt ook opties zoals PV direct op batterij aansluiten die écht een significant verschil maken voor efficiëntie.
Wil je een hogere efficientie, dan kan je een stap maken door een batterij direct aan je omvormer te hangen zodat de batterij direct DC geladen wordt van de panelen. SolarEdge heeft zo'n systeem en er zullen anderen zijn die het ook kunnen. Het is wel wat ingrijpender dan een paar HW batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Wil je een hogere efficientie, dan kan je een stap maken door een batterij direct aan je omvormer te hangen zodat de batterij direct DC geladen wordt van de panelen. SolarEdge heeft zo'n systeem en er zullen anderen zijn die het ook kunnen. Het is wel wat ingrijpender dan een paar HW batterijen.
En er hangt ook een heel ander prijskaartje aan, zijnde flink duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 16:35
[...]

Dan ga je helemaal nat als je zo'n systeem met 180w gaat ontladen. Die omvormers zijn nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:05:
[...]

En er hangt ook een heel ander prijskaartje aan, zijnde flink duurder.
alwind schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Dan ga je helemaal nat als je zo'n systeem met 180w gaat ontladen. Die omvormers zijn nog veel groter.
Weet ik. De vraag was "direct aansluiten". Ieder voordeel heb zijn nadeel en "you can't have your cake and eat it" . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Laatst online: 18-04 18:42
[...]

Afhankelijk van het gebruikte systeem is het voordeel een 7% voor het rechtstreeks gekoppeld systeem.
Je kan PV rechtstreeks DC laten leveren aan een accu en daar zit zo'n 3% verlies op.
Maar nadien moet je van de opgeslagen gelijkstroom ook weer wisselstroom maken en daar zit ook weer een 10% verlies op.

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Laatst online: 18-04 18:42
alwind schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:06:
[...]
Een MPPT DC regelaar vind je in alle maten.
Dat dient ook alleen maar om DC vanuit PV in de accu te ontladen.
Of je de productie vanuit PV in de accu gaat laden via een PV omvormer (en er dan DC van laat maken via een hybride PV omvormer of een retrofit DC/AC lader) maakt alleen maar uit voor de laalaadzijd

Voor ontladen (en hogere vermogens) heb je dan toch weer een inverter nodig die de opgeslagen DC in de accu naar AC kan omzetten richting verbruikers.
En ook dat kan van een paar W tot het max. aantal W van de inverter.
Hier schommelt het nachtelijk standby verbruik bv. rond de 100W en dat kan de DC/AC inverter makkelijk aan. Dezelfde 5 kVA inverter kan aan de vraagzijde continu tot 4700 W leveren. Per inverter. :)

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

phYzar schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Ja, 2xHW batterij, en 11 panelen op Enphase IQ8 micro-omvormers. Redenen: Enphase accu is duurder, kun je niet zelf installeren, heb geen metered IQ-gateway dus die ook nog eens extra vervangen incl die bulkige spoelen, en is een mooie vendorlockin met Enphase (heb ook nog 10 panelen op Solaredge omvormer).
ritsl schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Nu nog 1 HW batterij hier, ik kijk na de zomer of er een tweede bij moet. Voordelen t.o.v. Enphase 5P:
- Geen installatiegedoe. Zoeken naar betrouwbare leveranciers, offertes aanvragen, mail, bellen, etc.
- Geen installatiekosten. De prijs van de 5P die ik online zie is al iets hoger dan twee HW batterijen, maar daar komen dan nog kosten bij.
- Flexibel plaatsen. Ik heb geen technische ruimte of zo, dus de 5P zou maar op hoogstens 1 plek kunnen hangen.
- HW software zal zich sneller kunnen aanpassen aan specifieke Nederlandse ontwikkelingen.
- Klein beginnen met 1395 euro.

Nadeel van de HW batterij is dat de integratie met opwek iets minder optimaal kan zijn vergeleken met Enphase. En dat de 5P meer vermogen kan opvangen en afleveren, dus ook beter piekverbruik kan afvangen. Als geld geen rol speelde zou ik misschien wel voor de 5P kiezen.
bram2488 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Zeker, 3 stuks
1. niet zelf kunnen installeren van Enphase
2. Ik had al een extra groep over waar ik dus de batterijen op kan aansluiten
3. Geen Fan van de interface van Enphase
4. Met 3 stuks red ik 2400 watt dat is ongeveer mijn hoogste piekverbruik
5. Nederlands bedrijf, ik betaal graag wat extra voor een stukje innovatie in Nederland voor een naar mijn mening eerlijke prijs.
6. Klein, dat biedt meer opties waar je ze kan neerzetten
7. Je kan ze meenemen mocht je gaan verhuizen of verzetten als je de kamer een andere functie wil geven
Allereerst bedankt voor jullie reacties _/-\o_

De prijs voor 2 HW's of de 5P ontlopen elkaar niet veel. Ik verwacht namelijk geen aansluitkosten te hebben.
Ik blijf dit in ieder geval volgen, want beide blijven mijn interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertnet
  • Laatst online: 01-04 19:33
is er al een oorzaak cq oplossing voor storing foutcode met E442?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-06 08:13
kurosawsa schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:59:
Ik heb een kleine vraag over de mogelijkheid om een batterij te installeren.
Aangezien ik in een appartement woon, staat de digitale meter in de kelder en niet in mijn appartement.
Ik zou een slimme batterij willen en hiervoor is er een P1 aansluiting wellicht vereist.
Er is tevens geen wifi verbinding van mij aanwezig in de kelder en mijn wifi aansluiting is te verwijderd van de kelder.
Ik denk dat het ook niet veilig is om de Homewizard batterij te plaatsen in de gemeenschappelijke ruimte van het appartementenblok. De deur gaat niet op slot.
Update:
Ik woon in een appartement. In mijn appartement heb ik enkel een zekeringskast. In de kelder van het appartementsgebouw staat de digitale meter(s). Er is geen wifi en ook geen internet in de kelder.

Ik wil een slimme batterij installeren in mijn appartement. Ik heb gelezen dat het kan met CT klemmen als je geen internet hebt.

Ik zou internet kunnen voorzien via een 4G router. Moeten de app (bijv. Homewizard) en de P1 meter op hetzelfde netwerk/wifi zitten? Ik heb voorlopig geen mogelijkheid om 2 netwerken/wifi te voorzien in mijn appartement en in de kelder van dezelfde provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:37
kurosawsa schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Update:
Ik woon in een appartement. In mijn appartement heb ik enkel een zekeringskast. In de kelder van het appartementsgebouw staat de digitale meter(s). Er is geen wifi en ook geen internet in de kelder.

Ik wil een slimme batterij installeren in mijn appartement. Ik heb gelezen dat het kan met CT klemmen als je geen internet hebt.

Ik zou internet kunnen voorzien via een 4G router. Moeten de app (bijv. Homewizard) en de P1 meter op hetzelfde netwerk/wifi zitten? Ik heb voorlopig geen mogelijkheid om 2 netwerken/wifi te voorzien in mijn appartement en in de kelder van dezelfde provider.
https://smart-stuff.nl/product/virtuele-p1/
Zoiets misschien een optie? Deze kan denk ik gevoed worden uit de P1-meter en via RF oid het signaal doorzetten naar de ontvangende kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Update:

Ik vrees dat je er met CT klemmen ook niet zult komen, die meten de stroom die door een draad gaat. Maar om het vermogen te weten moet je daarnaast ook nog de spanning weten. Vervolgens moet je stroom en spanning met elkaar vermenigvuldigen voor het vermogen. Vervolgens moeten zoveel mogelijk gegevens worden samengepakt in een P1-datagram dat bruikbaar is voor de HW P1 dongel.

Je hebt in je appartement gewoon een meter met een P1 poort nodig of (in de toekomst) een HW kWh meter.

Of als alternatief kun je misschien wat hobby'en met een virtuele P1 poort zoals @TiBoD doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Update:

De Marstek heeft een opnemer met spoelen. Deze maakt gebruik van een draadloze verbinding met de batterij. De vraag die dan nog overblijft is of de range van de zender voldoende is voor je. Je kan ook de net voor de zekeringkast spoelen monteren als je ruimte hebt in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
RiDo78 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Ik vrees dat je er met CT klemmen ook niet zult komen, die meten de stroom die door een draad gaat. Maar om het vermogen te weten moet je daarnaast ook nog de spanning weten. Vervolgens moet je stroom en spanning met elkaar vermenigvuldigen voor het vermogen. Vervolgens moeten zoveel mogelijk gegevens worden samengepakt in een P1-datagram dat bruikbaar is voor de HW P1 dongel.

Je hebt in je appartement gewoon een meter met een P1 poort nodig of (in de toekomst) een HW kWh meter.

Of als alternatief kun je misschien wat hobby'en met een virtuele P1 poort zoals @TiBoD doet.
Ik zie hier een optie om een virtuele p1 meter aan te schaffen met een bereik van 220 meter.
Ik weet niet hoever ik verwijderd ben van de kelder.
Ik woon op de 1ste verdieping, er zijn 4 appartementsblokken. Ik woon in het 3de blok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

[...]

Update:

HW werkt aan een feature om de batterijen aan te sturen met een kWh-meter die je in de groepenkast inbouwt. Is er nu echter nog niet.
De P1 Meter is apart verkrijgbaar. Vanaf Q2 2025 kan je de thuisbatterij ook aansturen door een HomeWizard kWh Meter op je hoofdaansluiting te (laten) installeren.
@Devke @JanHenk Idee om deze info aan de TS toe te voegen? De vraag komt regelmatig voorbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Aardedraadje op 10-03-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
Aardedraadje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:58:
[...]

HW werkt aan een feature om de batterijen aan te sturen met een kWh-meter die je in de groepenkast inbouwt. Is er nu echter nog niet.

[...]

@Devke @JanHenk Idee om deze info aan de TS toe te voegen? De vraag komt regelmatig voorbij.
Mooi! Zou die niet al beschikbaar zijn hier ? https://www.homewizard.com/nl-be/kwh-meter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Yep, de meter is al beschikbaar, alleen de software/firmware die nodig is om de batterijen ermee aan te sturen nog niet. Persoonlijk zou ik wachten tot de feature er is en stabiel werkt voordat ik mijn bestelling erop zou baseren. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie03
  • Laatst online: 19:46
Goedemiddag ik ben nieuw op tweakers en dit forum. Ik lees al vanaf het begin met jullie mee mbt de thuisaccu van homewizard. Helaas heb ik zelf negatieve ervaringen tot nu toe, welke ik in alle eerlijkheid toch met jullie wil delen. Naar mijn idee schept dit een reëler beeld van de problematiek.

Op donderdag, slechts één dag na de installatie, viel mijn eerste accu uit met foutcodes E305 en E306. De HomeWizard-app gaf aan dat ik contact moest opnemen met de helpdesk, wat ik onmiddellijk heb gedaan. Echter, in plaats van daadwerkelijk geholpen te worden door een medewerker, ben ik alleen in contact gekomen met de automatische chatbot. Dit heeft zich inmiddels meerdere keren herhaald, zonder dat ik enig nuttig contact heb gehad met een medewerker. Deze benadering is niet alleen ongelooflijk frustrerend, maar ook een serieuze aantasting van de klanttevredenheid en de verwachtingen die ik had van een professioneel bedrijf als HomeWizard.

Tot mijn verbazing viel vandaag ook mijn tweede accu uit (foutcode E443). Wederom heb ik geprobeerd contact op te nemen met de helpdesk. Tot op heden heb ik geen enkele vorm van reactie ontvangen, ondanks de herhaalde verzoeken om ondersteuning. Dit gebrek aan communicatie en ondersteuning is niet alleen onacceptabel, maar zorgt er ook voor dat ik steeds meer twijfel aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van het product.

Hoewel ik in het verleden altijd zeer tevreden ben geweest over andere producten van HomeWizard en deze ook aan vrienden en kennissen heb aanbevolen, heeft deze ervaring mijn vertrouwen in het merk aanzienlijk geschaad. Ik vraag me nu oprecht af of mijn aankoop wel de juiste keuze was, en of ik het product ooit zonder verdere storingen en defecten zal kunnen gebruiken. Bovendien twijfel ik of het product (2 stuks), gezien de huidige problemen, daadwerkelijk de 2800 euro waard is, laat staan of het een levensduur van 15 jaar kan halen zoals geadverteerd.

Tot op heden nog geen enkele reactie van homewizard mogen ontvangen, behalve de chatbot dan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Frenkie03 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:18:
Goedemiddag ik ben nieuw op tweakers en dit forum. Ik lees al vanaf het begin met jullie mee mbt de thuisaccu van homewizard. Helaas heb ik zelf negatieve ervaringen tot nu toe, welke ik in alle eerlijkheid toch met jullie wil delen. Naar mijn idee schept dit een reëler beeld van de problematiek.

Op donderdag, slechts één dag na de installatie, viel mijn eerste accu uit met foutcodes E305 en E306. De HomeWizard-app gaf aan dat ik contact moest opnemen met de helpdesk, wat ik onmiddellijk heb gedaan. Echter, in plaats van daadwerkelijk geholpen te worden door een medewerker, ben ik alleen in contact gekomen met de automatische chatbot. Dit heeft zich inmiddels meerdere keren herhaald, zonder dat ik enig nuttig contact heb gehad met een medewerker. Deze benadering is niet alleen ongelooflijk frustrerend, maar ook een serieuze aantasting van de klanttevredenheid en de verwachtingen die ik had van een professioneel bedrijf als HomeWizard.

Tot mijn verbazing viel vandaag ook mijn tweede accu uit (foutcode E443). Wederom heb ik geprobeerd contact op te nemen met de helpdesk. Tot op heden heb ik geen enkele vorm van reactie ontvangen, ondanks de herhaalde verzoeken om ondersteuning. Dit gebrek aan communicatie en ondersteuning is niet alleen onacceptabel, maar zorgt er ook voor dat ik steeds meer twijfel aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van het product.

Hoewel ik in het verleden altijd zeer tevreden ben geweest over andere producten van HomeWizard en deze ook aan vrienden en kennissen heb aanbevolen, heeft deze ervaring mijn vertrouwen in het merk aanzienlijk geschaad. Ik vraag me nu oprecht af of mijn aankoop wel de juiste keuze was, en of ik het product ooit zonder verdere storingen en defecten zal kunnen gebruiken. Bovendien twijfel ik of het product (2 stuks), gezien de huidige problemen, daadwerkelijk de 2800 euro waard is, laat staan of het een levensduur van 15 jaar kan halen zoals geadverteerd.

Tot op heden nog geen enkele reactie van homewizard mogen ontvangen, behalve de chatbot dan…
gemaild naar thuisbatterij@homewizard.nl ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Frenkie03 probeer het eens via: thuisbatterij@homewizard.nl

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie03
Bedankt voor de snelle reactie, aangezien ik al vanaf het begin mee lees hef ik dit mailadres al opgeslagen. Heb hier naartoe gemaild en naar het standaard mail adres.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Frenkie03 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:18:

Dit vind ik serieuze feedback die ondertussen al een paar keer naar voren is gekomen. Ik begrijp dat het druk is bij @HomeWizard_NL met de batterijen, maar het kan inderdaad niet de bedoeling zijn om afgescheept te worden met een chatbot.

Reden voor mij om de HW-batterij te kiezen was een Nederlands product met goede support. Het feit dat HW hier actief was onderstreept dat gevoel voor mij. Als dat wegvalt, doet dat m.i. serieus afbreuk aan het merk.

Ik hoop dat dit netjes opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie03
@Aardedraadje dat was precies mijn insteek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
@Frenkie03 Ik krijg tot nu toe altijd snel reactie als ik op de automatische mail de rechterknop indrukAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDD-6lZtlzoNgf58qNF6bZGkikI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JlYYbqxD9rmaZvn3NQptqzgC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Ik had een dead on arrival batterij 1 van de 2 mail gestuurd naar het toen nog werkende adres: thuisbatterij@homewizard.nl en had binnen 30 minuten antwoord met de vraag of ik over 2 dagen thuis was zodat ze de batterij konden vervangen.

Dus ik heb deze ervaring totaal niet.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:09
We willen graag jullie begrip vragen voor het volgende: we merken dat er op vrijdag aan het eind van de dag vaak nog supportvragen binnenkomen waar we nét niet meer aan toekomen. Daardoor kan het gebeuren dat deze berichten pas op maandag worden opgepakt. Omdat het op maandagochtend vaak extra druk is bij onze klantenservice, kan de reactietijd dan iets langer zijn dan normaal. Onze excuses voor het ongemak, we kijken naar structurele oplossingen om dit te verbeteren, desondanks zou je ook nu binnen 24 uur antwoord moeten krijgen op werkdagen.

Daarnaast zien we dat sommige klanten hun vraag via meerdere kanalen tegelijk stellen. Dit zorgt helaas voor extra werk en verwarring, waardoor het afhandelen van vragen juist langer kan duren. We willen daarom vragen om geduld: één bericht is voldoende – we komen er echt op terug. Als je later nog een keer reageert in de chat, ga je zelfs naar achter op de lijst, omdat de oudste berichten als eerst worden gelezen. Let hier dus op :)

Wat betreft de E-errors: dit zijn technische storingen die we altijd doorzetten naar ons technische support team. Houd er rekening mee dat de verwerking hiervan wat langer kan duren.

Belangrijk om te weten: E-errors kunnen niet zelf opgelost worden, maar mogelijk wel door het systeem. Soms kan het probleem oplossen na een herstart of reset. Het systeem begint dan opnieuw met monitoring en detectie – het onderliggende probleem blijft mogelijk bestaan, en zal deze opnieuw melden als het probleem niet is opgelost. Dit kan zowel een software bug zijn, of een defect door transport, iets met specifiek jouw slimme meter, jouw wifi of een technisch probleem zijn.

Bijvoorbeeld: alle E4-errors duiden op een probleem met het BMS (Battery Management System) of het voltage van een cel in het systeem. Dit zijn dus zaken die verder onderzocht moeten worden door ons technische team en hier is mogelijk een swap nodig. Het heeft in onze ogen geen meerwaarde om een datasheet te delen met errors die je als klant niet kan oplossen.

Er worden momenteel veel batterijen geleverd, wat zorgt voor een flinke toestroom aan technische en informatieve vragen bij support. Hierdoor is het lastiger om direct onderscheid te maken tussen urgente en minder urgente meldingen.

We doen ons best om alles zo snel mogelijk op te pakken, maar houd rekening met wat langere reactietijden. Alvast dank voor jullie begrip!

[ Voor 25% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-03-2025 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

HomeWizard_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:
Belangrijk om te weten: E-errors kunnen niet zelf opgelost worden. Soms lijkt het probleem tijdelijk verdwenen na een herstart of reset, maar dit is slechts tijdelijk. Het systeem begint dan opnieuw met monitoring en detectie – het onderliggende probleem blijft bestaan.
Van deze mededeling schrik ik wel een beetje. Een tijdje terug had ik 8 E-foutmeldingen tegelijk, die op een gegeven moment ook weer gelijktijdig vanzelf verdwenen: Gizz in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Maar deze post insinueert nu dat mijn batterij nog steeds allerlei problemen onderliggende problemen heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 10-03-2025 15:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Zo kun je dat lezen, maar een software update kun je bv niet zelf doen maar kan het probleem wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Harri de updates van de batterij installeren we toch juist wel zelf? Daarvoor moet je zelf actie ondernemen in de app. Overigens kwamen mijn foutcodes tevoorschijn en verdwenen weer binnen dezelfde firmware van de batterij.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Ik (en denk ook HW) bedoel dat de klant de storing niet zelf kan oplossen door een simpele handeling als edje resetje van de batterij, wifi of dongle oid, maar dat er daadwerkelijk een ander stukje software geschreven moet worden. Of idd een mogelijke swap.

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 10-03-2025 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:58:
[...]

[...]

Goede tip, opgenomen in TS bij coming soon. Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gizz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:33:
@Harri de updates van de batterij installeren we toch juist wel zelf? Daarvoor moet je zelf actie ondernemen in de app. Overigens kwamen mijn foutcodes tevoorschijn en verdwenen weer binnen dezelfde firmware van de batterij.
Weet je dat zeker? Ik denk juist dat de updates automatisch komen. Je kan wel in de app kijken of er een nieuwe update is maar als je niets doet komt die toch vanzelf.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Gizz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Van deze mededeling schrik ik wel een beetje. Een tijdje terug had ik 8 E-foutmeldingen tegelijk, die op een gegeven moment ook weer gelijktijdig vanzelf verdwenen: Gizz in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Maar deze post insinueert nu dat mijn batterij nog steeds allerlei problemen onderliggende problemen heeft?
Als je huidig nog terugkerende errors ziet is het wel handig om dit na te laten kijken door onze support, voorheen waren er ook nog errors die in sommige gevallen onterecht werden getoont. De strekking van het bericht is eerder: als je een E error hebt, ga dan niet allemaal fratsen uithalen maar doe wat de error je meld :+ In de meeste gevallen heb je of een bug in de software gevonden, of is er een probleem door transport.

edit: originele post iets bewerkt ter duidelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-03-2025 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Als je huidig nog errors ziet wel, voorheen waren er ook nog errors die in sommige gevallen onterecht werden getoont. De strekking van het bericht is eerder: als je een E error hebt, ga dan niet allemaal fratsen uithalen maar doe wat de error je meld :+ In de meeste gevallen heb je of een bug in de software gevonden, of is er een probleem door transport.
Ik ga deze opnemen in de TS. Een "E..."' foutcode is lezen wat de opmerking is die erbij staat en het dan zo aanvliegen. Duidelijk is dat we met alle goede bedoelingen dat als tweakers niet kunnen oplossen.

Aan alle tweakers....... je kunt daar naar verwijzen dus :-), voordat we elle lange goed bedoelde oplossingen gaan schrijven _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Devke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Ik ga deze opnemen in de TS. Een "E..."' foutcode is lezen wat de opmerking is die erbij staat en het dan zo aanvliegen. Duidelijk is dat we met alle goede bedoelingen dat als tweakers niet kunnen oplossen.

Aan alle tweakers....... je kunt daar naar verwijzen dus :-), voordat we elle lange goed bedoelde oplossingen gaan schrijven _/-\o_
Belangrijk ook, is dat als er bekend is dat je er iets aan kan doen, dit ook in de error melding zal staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 09:14
Vandaag mijn accu ontvangen, gelijk gekoppeld en is nu op een 84% lading.

eens kijken wat de nacht en morgen gaan brengen!

tot nu toe was het koppelen makkelijk en doet de accu wat die moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 14:42
hanev001 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:40:
[...]

Weet je dat zeker? Ik denk juist dat de updates automatisch komen. Je kan wel in de app kijken of er een nieuwe update is maar als je niets doet komt die toch vanzelf.
Dat is wel een goeie, wat zijn momenteel de laatste versies?
ik heb momenteel de volgende

android app: 1.24.8
P1: 6.0110
PIB: 1.0017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
asing schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Dat kun je relatief simpel (helemaal voor een tweaker) zelf samenstellen.

Een setje LPF-accu's 50 Ah van A kwaliteit (mijn voorkeur 48V).
Een bms.
Een een mppt lader (bv Victron).
Een micro-omvormer als bv IQ7+ van Emphase. Deze doet ca 290W. Maar wordt inmiddels zeldsaam.
Twee passende zonnepaneeltjes in serie.
En een HW-socket ingesteld op inschakelen een half uur voor zon's ondergang en uitschakelen een half uur na zon's opkomst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSTsMxN5usItOYLj1NKjAsIKKUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtFhdUn187AmzGIy1TC7su2g.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt zeer efficient.
Loopt mee in het circuit van de overige panelen en micro-omvormers.
En tegen de tijd dat de opbrengst van de panelen instort, geeft dit setje nog even een nabrander.

Gister 1 kWh, genoeg voor ruim drie uur extra inbreng.
In de zomermaanden is is deze accu rond een uur of 5 pas leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjLDulNTEIRJ14Bm9HbC_n56Ym0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsQA0CA2Yc5worZ4CyktYLVZ.jpg?f=fotoalbum_large

En dit alles functioneerd helemaal 100% naast de drie HW-PIB's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiteAngyl
Is het bekend waar we nu zitten op de tijdlijn?

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Er is voor de beta-testers een nieuwe software versie op de batterij geïnstalleerd. Wellicht een idee om jullie op de hoogte te houden hier. Let op, meer info is voor de beta tester ook niet bekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG-tPY1UEy1TZ_ROioRxLJMj65o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sJWvHGoBpIJwhZsOpe8IQGpB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 10-03-2025 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 10:21
[...]

Update:

Je kunt van CT klemmen ook een P1 poort maken met dit apparaat :)
https://www.slimmedingen....e-p1-simulator-dsmr4.html

Niet getest met de HW P1 maar voor de laadpaal loadbalancer van Easee werkt het top!

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:18
NiteAngyl schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:04:
Is het bekend waar we nu zitten op de tijdlijn?
De laatste die we hier hebben gezien is 29-6

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiteAngyl
winwiz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:55:
[...]

De laatste die we hier hebben gezien is 29-6
FYI, mijn bestelling is van 29-6 om 22:33 en ik heb nog geen betalingsverzoek ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shthpnz
Na de bèta-update van de PiB’s leiden ze wifi-technisch geen dolend bestaan meer👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Dat is een mooie ontwikkeling.

Hier werkt de P1-meter en PIB-01 op 100% en PIB-02 & -03 op ca 60% wifi sterkte.
Opzich opmerkelijk, maar het werkt wel gewoon.

In de tuin, op een kleine 10m afstand van een wifi-point heeft een HW-socket een wifi-sterkte van ca 32%.
En dat werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Nieuwe beta doet een beetje vreemd bij mij. Ontladen is onregelmatig en een warm melding bij 22°. Ik heb het gerapporteerd.

[ Voor 71% gewijzigd door dotternetta op 11-03-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
Nu nog een update voor de P1-meter zodat die ook honkvast blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Batterij 2 had net geen verbinding, geen idee waarom niet want hij heeft de hele dag gewerkt.

Het lijkt erop dat de wifi verbinding niet heel stabiel is van de accu.

Even opnieuw gekoppeld en werkt weer.
Ik ga kijken of er iets inschakelde wat mogelijk storing geeft of zoiets.
Wifi is gewoon prima daar beide accu’s ontvangen op 90% of meer, dus ik zit te denken aan iets anders dat stoort.

Wellicht de wifi van de buren die staat daar ook in de buurt vlgs mij.

Edit: ik lees net dat de betatesters een update hebben waarin mijn probleem beschreven wordt en opgelost zou zijn, dus lieve betatesters graag even goed op de verbinding letten van alles boven 1 accu die gestapeld zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Flodder325 op 10-03-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
Flodder325 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:36:
Batterij 2 had net geen verbinding, geen idee waarom niet want hij heeft de hele dag gewerkt.

Het lijkt erop dat de wifi verbinding niet heel stabiel is van de accu.

Even opnieuw gekoppeld en werkt weer.
Ik ga kijken of er iets inschakelde wat mogelijk storing geeft of zoiets.
Wifi is gewoon prima daar beide accu’s ontvangen op 90% of meer, dus ik zit te denken aan iets anders dat stoort.

Wellicht de wifi van de buren die staat daar ook in de buurt vlgs mij.
Heb je je al aangemeld bij het bèta programma? Want voor jouw probleem is juist een update gekomen, die bij mij wonderen deed qua verbinding van de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06 11:53
En hoe dóé je dat, aanmelden voor t beta programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
Ah @Flodder325 je zag het al. Hier vier gestapelde PiB’s. Nu ieder 100% signaalsterkte.

[ Voor 72% gewijzigd door shthpnz op 10-03-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:17:
Nieuwe beta doet een beetje vreemd bij mij. Ontladen is onregematig en een warm melding bij 22°. Ik heb het gerapporteerd.
Geen gekkigheid gespot nog. Ook de app geeft aan dat alles oke is. Moeite met NOM dus nu?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:38:
Hallo allemaal,

Voor wie het nog niet heeft gezien: er is een nieuwe software-update beschikbaar voor de P1 Meter (versie 6.0110). Deze update is speciaal voor gebruikers van de Plug-in Battery. Jullie feedback is deels verwerkt, en omdat hier vaker om is gevraagd, delen we de releasenotes:
  • Diverse kleine verbeteringen zorgen voor een stabielere werking van de P1 Meter, vooral in combinatie met vier batterijen en externe integraties zoals Home Assistant of Homey. We raden nog steeds aan om maximaal vier API-koppelingen te gebruiken, waarbij batterijen meetellen.
  • Een probleem met de Landis+Gyr E350 slimme meter, die niet volledig voldoet aan de DSMR5-standaard en batterijsturing verstoorde, is opgelost.
  • Batterijen schakelen minder vaak tijdens zonsopkomst, zonsondergang en bewolkte dagen (het ‘flipperkast’-effect).
De update is beschikbaar voor iedereen met een batterij. Als deze nog niet is geïnstalleerd, volg dan deze stappen: https://helpdesk.homewiza...p-mijn-homewizard-product

Daarnaast zoeken we beta-testers voor de firmware van de P1 Meter en Plug-in Battery. Meedoen? Vul dit formulier in: https://forms.gle/jQrbohwn1rn2sVKY9
Zie link @pizzapieter. Ik zal de link ook in de TS zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

HomeWizard_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:41:
We willen graag jullie begrip vragen voor het volgende: we merken dat er op vrijdag aan het eind van de dag vaak nog supportvragen binnenkomen waar we nét niet meer aan toekomen. Daardoor kan het gebeuren dat deze berichten pas op maandag worden opgepakt. Omdat het op maandagochtend vaak extra druk is bij onze klantenservice, kan de reactietijd dan iets langer zijn dan normaal. Onze excuses voor het ongemak, we kijken naar structurele oplossingen om dit te verbeteren, desondanks zou je ook nu binnen 24 uur antwoord moeten krijgen op werkdagen.

Daarnaast zien we dat sommige klanten hun vraag via meerdere kanalen tegelijk stellen. Dit zorgt helaas voor extra werk en verwarring, waardoor het afhandelen van vragen juist langer kan duren. We willen daarom vragen om geduld: één bericht is voldoende – we komen er echt op terug. Als je later nog een keer reageert in de chat, ga je zelfs naar achter op de lijst, omdat de oudste berichten als eerst worden gelezen. Let hier dus op :)

Wat betreft de E-errors: dit zijn technische storingen die we altijd doorzetten naar ons technische support team. Houd er rekening mee dat de verwerking hiervan wat langer kan duren.

Belangrijk om te weten: E-errors kunnen niet zelf opgelost worden, maar mogelijk wel door het systeem. Soms kan het probleem oplossen na een herstart of reset. Het systeem begint dan opnieuw met monitoring en detectie – het onderliggende probleem blijft mogelijk bestaan, en zal deze opnieuw melden als het probleem niet is opgelost. Dit kan zowel een software bug zijn, of een defect door transport, iets met specifiek jouw slimme meter, jouw wifi of een technisch probleem.

Bijvoorbeeld: alle E4-errors duiden op een probleem met het BMS (Battery Management System) of het voltage van een cel in het systeem. Dit zijn dus zaken die verder onderzocht moeten worden door ons technische team en hier is mogelijk een swap nodig. Het heeft in onze ogen geen meerwaarde om een datasheet te delen met errors die je als klant niet kan oplossen.

Er worden momenteel veel batterijen geleverd, wat zorgt voor een flinke toestroom aan technische en informatieve vragen bij support. Hierdoor is het lastiger om direct onderscheid te maken tussen urgente en minder urgente meldingen.

We doen ons best om alles zo snel mogelijk op te pakken, maar houd rekening met wat langere reactietijden. Alvast dank voor jullie begrip!
Bedankt voor de update, de reden dat jullie hier meelezen en reageren is wat me zoveel vertrouwen geeft in jullie merk. Ik maak uit je reactie op dat de batterij een enorm succes is en dat het nodige werk met zich meeneemt voor de support-afdeling. Heel begrijpelijk.

Ik blijf wel van mening dat een chatbot/AI-mail als eerste reactie echt onwenselijk is. Zeker als onduidelijk is dat er later een echt persoon op gaat reageren. Ik weet (gelukkig) niet hoe de communicatie is aangezien ik support (nog) niet nodig heb gehad. Het komt over alsof het onduidelijk is dat er iemand naar gaat kijken en op welke termijn. Persoonlijk krijg ik veel liever een mailtje met "je vraag is ontvangen, we komen erop terug binnen XX uur vanwege drukte" ipv een chatbot die probeert te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor de update, de reden dat jullie hier meelezen en reageren is wat me zoveel vertrouwen geeft in jullie merk. Ik maak uit je reactie op dat de batterij een enorm succes is en dat het nodige werk met zich meeneemt voor de support-afdeling. Heel begrijpelijk.

Ik blijf wel van mening dat een chatbot/AI-mail als eerste reactie echt onwenselijk is. Zeker als onduidelijk is dat er later een echt persoon op gaat reageren. Ik weet (gelukkig) niet hoe de communicatie is aangezien ik support (nog) niet nodig heb gehad. Het komt over alsof het onduidelijk is dat er iemand naar gaat kijken en op welke termijn. Persoonlijk krijg ik veel liever een mailtje met "je vraag is ontvangen, we komen erop terug binnen XX uur vanwege drukte" ipv een chatbot die probeert te helpen.
De mogelijkheid is er. Als laatste vraagt de chatbot of je vraag door moet naar de medewerker van HW (of iets in die strekking). Mijn ervaring is dan max 24 uur ongeveer geduld en je hebt een antwoord. Telefonische support is misschien makkelijker / sneller / effectiever? Mijn vragen waren altijd zo dat het geen haast had maar wel een reactie gewenst was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
shthpnz schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:43:
Ah @Flodder325 je zag het al. Hier vier gestapelde PiB’s. Nu ieder 100% signaalsterkte.
Top ik wacht even op de update voor de batterijen hier, het ontbreekt mij aan tijd om uitvoerig betatester te zijn op dit moment.
Maar zolang ik het hier meldt zullen er vast betatesters zijn die de gemelde dingen kunnen testen zodat iedereen er iets aan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 21:51
Heb net de P1 meter geupdated naar 6.0111. Ik ben geen betatester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
edblom schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:03:
Hmm dat lijkt me een foutje te zijn, het is natuurlijk wel de bedoeling dat alleen de aangemelde beta testers de updates krijgen op hun HW apparaten.

Ik zou het even melden voordat het een warboel wordt met updates die rondslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Net gecontroleerd, maar hier 6.011.0 als laatste geen nieuwere te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Nog een vraagje, probeer eens je batterij te updaten dan weet je zeker dat je een beta tester bent.

Wellicht een gevalletje “ik ben geen robot” 😬

[ Voor 9% gewijzigd door Flodder325 op 10-03-2025 20:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Aardedraadje schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:54:
[...]

Begrijpelijk, het verschilt wel heel erg per bedrijf of een bot iets toevoegd, in ons geval wordt onze Wizi bot specifiek op onze producten getraint. Zo kan hij bijvoorbeeld aan de hand van een foto van je watermeter zien of deze compatible is. Maar ook snapt hij volledig hoe de energy app werkt. Wij werken continu aan verbeteringen van Wizi.

Meer dan de helft van de gebruikers geeft aan dat zijn of haar vraag wordt beantwoord of opgelost door Wizi. Hiermee geven we onze gebruikers 24/7 klantensupport die ontzettend snel is.

Er zijn altijd nog vragen die menselijk contact nodig hebben, en daar staat ons support team voor klaar. Met batterij komen juist hier nu veel vragen binnen die niet door wizi opgepakt kunnen worden. Ook hier helpt wizi door alvast de juiste informatie op te vragen voordat je bij ons support team komt zodat ook zij je zo snel mogelijk weer opweg kunnen helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door HomeWizard_NL op 10-03-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 21:51
Batterij heeft versie 1.0017, geen nieuwe versie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:56

Pixelmagic

Ubergeek

ivo1969 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:09:
[...]

Net gecontroleerd, maar hier 6.011.0 als laatste geen nieuwere te installeren
Bij mij zegt ii ook naar die versie te kunnen updaten maar doet het niet, krijg een error als ik het probeer (2x).

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Geen gekkigheid gespot nog. Ook de app geeft aan dat alles oke is. Moeite met NOM dus nu?
Ja, vermogen wisselt tussen 720 en 800 nog wat de hele tijd, terwijl ik veel meer afneem, dus niet op een grens zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:17
Vraag, bij meerdere batterijen, wordt er dan gekeken naar het aantal laad/ontlaad cycli / de “gezondheid van elke batterij” zodat bij meerdere batterijen elke batterij zich ongeveer in dezelfde staat bevind. Bepaald de software welke batterij geladen / ontladen wordt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:17
RTE, zo hoog mogelijk, dat willen we allemaal wel. Een laag laad en ontlaad vermogen drukt het rendement enorm. Ik heb het idee dat met 800 watt laden en 800 watt ontladen je ook niet veel verder dan 74a75% komt.

Nou zag ik hier een bericht voorbij komen van iemand die een hw p1 dongle van verkeerde informatie voorziet zodat de batterij stuurbaar is. Wellicht wil die gene eens kijken wat er gebeurd als je de batterij constant oplaad en ontlaad met 400 watt ipv 800 en dan kijkt wat het rendement doet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEVXucpMszWZ-u5gM0FHh9JEiyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rahzc4dBLwuaXOPn6a0YqX72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
MartindM schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:29:
Vraag, bij meerdere batterijen, wordt er dan gekeken naar het aantal laad/ontlaad cycli / de “gezondheid van elke batterij” zodat bij meerdere batterijen elke batterij zich ongeveer in dezelfde staat bevind. Bepaald de software welke batterij geladen / ontladen wordt ?
Ja; ja

Pagina: 1 ... 48 ... 131 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.