• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54
AtlAntA schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:12:
[...]

Heb het een tijdje niet actief bijgehouden maar gaat dit ook over ontladen op commando? Dat zou me misschien net genoeg over de streep kunnen trekken om een 4e accu er bij te bestellen.
Ontladen op commando? Nee, dat niet. Ontladen zul je elf moeten doen door apparaten aan te zetten, bijvoorbeeld je warmtepomp.

zero_charge en zero_discharge zijn modes waarbij de PiB resp. alleen laad of alleen ontlaad. zero_charge is teruglevering laden in de batterij maar niet ontladen. zero_discharge is alleen ontladen als er vraag is, maar niet laden als er overschot is.

https://solar.bigroses.net

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

P1Meter.nl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:51:
[...]

Is inmiddels bevestigd in een persbericht van Homewizard.
Hopelijk mag ik zeggen dat ik het zuur voel branden, binnen 6 maanden 400 euro verbrand :-(

• Ferdinand Oeinck
Mijn software gaat vannacht dit doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4nG-zX_ZS3TjYj9608exJmJuO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPRAtQ2g8DmQbLJhFKBCOjZz.png?f=fotoalbum_large
Helaas kunnen we niet goed 2 dagen vooruit kijken, want het was nog gunstiger geweest de PiB's afgelopen nacht 100% te laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVvq2x1vjhXDwVak08HLVgCHWw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9LSsbez1Ib5W5saIIvjJUQjB.png?f=fotoalbum_large

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Winkiller schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:59:
[...]

Hopelijk mag ik zeggen dat ik het zuur voel branden, binnen 6 maanden 400 euro verbrand :-(
Yup. Maar als ik eerlijk moet zijn had ik ook wel verwacht dat richting 2027 er veel zou gaan gebeuren met een grote kans hierop. Het zou me echt niks verbazen als ze over 12 maanden onder de 1000 euro zitten.

Dat heb je nu eenmaal als je early adapter bent. De ontwikkelkosten worden voor een groot deel door die groep gedragen.

Maar ik snap je gevoel wel hoor.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Ferdinand Oeinck
[...]

Ik binnen 43 cycli. Dat is euro 9,30 per cyclus. Tjonge dat klinkt wel heel cru

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:33
Winkiller schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:51:
[...]

Voor mij niet, maar inderdaad foutje, het is het:
Tweakers huiskamer, "Het grote 'klaag hier over post- en pakketbezorging' topic"

Iets online bestellen voor zoveel geld en dan klagen dat je niet thuis bent |:(
Zeker. Als de bezorgende partij zo incompetent is in een van zijn primaire taken dan ga ik zeker klagen. Ik heb liever niet next day delivery, maar wel een goede delivery. Bij 99% van de bestellingen kan je in ieder geval een dag aangeven en bij 80% een dagdeel of avondlevering. Waarom zou dat bij Transmission niet kunnen? Onkunde? Onwil? Klantonvriendelijkheid? Of wederom incompetentie?

Ik wil niet dat mijn batterij drie keer door half Nederland gereden is voor ik hem ontvang en dat zou niemand moeten willen, zeker HomeWizard niet.

P.S. Dit gaat over de HomeWizard Plug-In Batterij, dus hoort in dit topic thuis. Vooral omdat Transmission een speciaal aangewezen, gediplomeerde partij is die de batterij mag bezorgen.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
[...]

6 maanden vind ik nog wel mee vallen. Als je ‘m net in oktober geleverd hebt gekregen, dan ik me goed voorstellen dat dat zuur aanvoelt.

• P1Meter.nl
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:05
[...]

Het is natuurlijk niet alsof HomeWizard hier uniek in is. Vrijwel alle batterijen die een jaar geleden zijn geïntroduceerd zijn inmiddels honderden euro’s goedkoper. Zelfs de goedkope Marstek V2 was ineens 500 euro goedkoper… en met wasmachines, stofzuigers, etc gebeurt natuurlijk hetzelfde na een jaar ;) alleen nu gaat het om een product dat je in theorie zou willen terug kunnen verdienen natuurlijk, dus dan begrijp ik dat het voor de rekensom uiteraard zuur is.

P1Meter.nl | Nul Op de Meter

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:31

fxs81

Julianadorp

TFX77 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:07:
[...]

Zeker. Als de bezorgende partij zo incompetent is in een van zijn primaire taken dan ga ik zeker klagen. Ik heb liever niet next day delivery, maar wel een goede delivery. Bij 99% van de bestellingen kan je in ieder geval een dag aangeven en bij 80% een dagdeel of avondlevering. Waarom zou dat bij Transmission niet kunnen? Onkunde? Onwil? Klantonvriendelijkheid? Of wederom incompetentie?

Ik wil niet dat mijn batterij drie keer door half Nederland gereden is voor ik hem ontvang en dat zou niemand moeten willen, zeker HomeWizard niet.

P.S. Dit gaat over de HomeWizard Plug-In Batterij, dus hoort in dit topic thuis. Vooral omdat Transmission een speciaal aangewezen, gediplomeerde partij is die de batterij mag bezorgen.
Het hoe en waarom vwb de bezorging staat gewoon in de TS. Daar geeft HW al aan hoe het werkt, had dat graag zelf ook wel anders gezien (al was ik bij beide leveringen thuis en kwamen ze precies binnen de tijdvakken) maar het is niet zo dat je dit niet weet als je een bestelling plaatst.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

P1Meter.nl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:15:
[...]
alleen nu gaat het om een product dat je in theorie zou willen terug kunnen verdienen natuurlijk, dus dan begrijp ik dat het voor de rekensom uiteraard zuur is.
Dit dus maar ook, voor 400 euro kan ik momenteel 1670 kWh kopen of wel 2 zomers de airco laten draaien.
Early adopters laten betalen "no thanks", ze zouden die mensen juist korting moeten geven, hier is PiB-1 inmiddels 2x omgeruild. Nee ik ben niet blij en dat mag iedereen weten. Dit voelt wat mij betreft net zo rot als de overheid die tekort schiet bij de energietransitie waardoor er nu al teruglever boetes zijn.

En iedereen die vindt dat het terecht is dat er teruglever kosten zijn werken bij de overheid of bij een energie leverancier. :P Ik ben van mening dat het diefstal is. ;)
Winkiller schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:51:
[...]

Dit dus maar ook, voor 400 euro kan ik momenteel 1670 kWh kopen of wel 2 zomers de airco laten draaien.
Early adopters laten betalen "no thanks", ze zouden die mensen juist korting moeten geven, hier is PiB-1 inmiddels 2x omgeruild. Nee ik ben niet blij en dat mag iedereen weten. Dit voelt wat mij betreft net zo rot als de overheid die tekort schiet bij de energietransitie waardoor er nu al teruglever boetes zijn.

En iedereen die vindt dat het terecht is dat er teruglever kosten zijn werken bij de overheid of bij een energie leverancier. :P Ik ben van mening dat het diefstal is. ;)
Ik snap wat je zegt. Het is vervelend dat je product zo in waarde duikt. Misschien een schrale troost...... ik zie dit ook bij andere merken gebeuren. Zal me niet verbazen als die trend doorzet. E.a. zal ook afhangen van o.a. grondstofprijzen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Winkiller schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:51:
Dat mag je vinden natuurlijk. Ik vind het alleen maar logisch gegeven dat de mensen die onze landelijke overheid vormen a) energie door commerciële bedrijven laten regelen en ze de ruimte geven om terugleverboetes te rekenen en b) het einde van het salderen maar uit te stellen en uit te stellen en uit te stellen. Terugleverboetes waren in deze situatie onvermijdelijk.

Ik werk niet voor de overheid en niet voor een energieleverancier. Dat je het even weet.

Maar ik heb wel mijn maatregelen genomen om geen terugleverboete te betalen. Toen ik nog een ouderwets energiecontract had, had ik in Home Assistant een script wat mijn omvormer dimde tot ons eigenverbruik, toen kwam de HW PiB en kort daarna een dynamisch contract. Kortom, ik heb me niet als slachtoffer opgesteld maar ik heb wat aan de situatie gedaan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Toni Tweakers schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:00:
[...]
Hoe heb jij kunnen kiezen als ik vragen mag? Ik kon alleen maar betalen en dat was het.
Ik zag die optie staan bij het bestellen. Ondertussen nog geen enkele mail van Transmission of GoParcel gezien. Het blijft mysterieus allemaal, die optie heeft me niet veel opgeleverd. Op de HW site staat 'In behandeling'. Als ik niet thuis zou werken zou ik er ook horendol van worden. Of als het net een zonnige week zou zijn...

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:19
knip, technisch discussieforum.

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 03-12-2025 10:29 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:30
ritsl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:21:
[...]

Ik zag die optie staan bij het bestellen. Ondertussen nog geen enkele mail van Transmission of GoParcel gezien. Het blijft mysterieus allemaal, die optie heeft me niet veel opgeleverd. Op de HW site staat 'In behandeling'. Als ik niet thuis zou werken zou ik er ook horendol van worden. Of als het net een zonnige week zou zijn...
Aangezien je de accu met de cijfers van nu toch niet binnen 10 jaar terug verdient (tenzij je verkoopt straks begin 2027 als 2e hands weer meer waard zijn dan nieuw nu) zou ik me niet al te druk maken over een paar weekjes gemiste zon. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Toni Tweakers
ritsl schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:21:
[...]

Heb jij jouw besteld PiB nog niet binnen? Jij hebt toch ook op woensdag besteld?

• Toni Tweakers
meesje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:12:
[...]

6 maanden vind ik nog wel mee vallen. Als je ‘m net in oktober geleverd hebt gekregen, dan ik me goed voorstellen dat dat zuur aanvoelt.
De black friday of green friday of hoe HW het ook noemt was dus afgezien voor de mensen die al een PiB hadden en extra 100 euro korting kregen een farce. Je geeft mensen de illusie dat het een tijdelijke prijsverlaging is waardoor ze toch besluiten om tot aankoop over te gaan. Terwijl nu blijkt dat ze helemaal niet zo gehaast hadden moeten beslissen want de aanbieding is geen aanbieding. De marketing boys bij HW zijn weer goed bezig geweest.

• meesje
  • Nu online
Toni Tweakers schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:33:
[...]

De black friday of green friday of hoe HW het ook noemt was dus afgezien voor de mensen die al een PiB hadden en extra 100 euro korting kregen een farce. Je geeft mensen de illusie dat het een tijdelijke prijsverlaging is waardoor ze toch besluiten om tot aankoop over te gaan. Terwijl nu blijkt dat ze helemaal niet zo gehaast hadden moeten beslissen want de aanbieding is geen aanbieding. De marketing boys bij HW zijn weer goed bezig geweest.
Dit is toch helemaal niet ‘zuur’ relevant?

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-12 23:36
Toni Tweakers schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:33:
[...]

De marketing boys bij HW zijn weer goed bezig geweest.
Ik heb gelukkig de verleiding kunnen weerstaan :P

• Toni Tweakers
meesje schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:35:
[...]

Dit is toch helemaal niet ‘zuur’ relevant?
Wel als mensen hier roepen dat ze het gevoel hebben dat ze 400 euro verbrand hebben.

• Catdogsf
  • Laatst online: 02:43
[...]

Maak er maar €2790 van, want je heb dan ongeveer 6 maanden geleden de verkeerde batterij keuze qua merk gemaakt, als het jou om de euros gaat.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:57
[...]

Ach, tegen woordig heb je met €400,- net een halve boodschappentas vol. Dan valt het ook wel weer mee

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
TFX77 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:59:
Toch een beetje amateuristisch. Maandag mail verzending HomeWizard Plug-In Battery. Ik meteen terug gemaild dat ik dinsdag niet thuis ben. Dan moet NIET leveren toch haalbaar zijn, lijkt mij.

[...]

Dus de bezorger stond voor een dichte deur.

Nu staat er nog steeds "Onderweg met de bezorger, Onze chauffeur is onderweg."

@HomeWizard_NL
  1. Waarom is er geen mogelijkheid tot het kiezen van een dag?
  2. Waarom kan ik geen wijziging doorgeven voor bezorging? Zelfs niet een dag van tevoren en nota bene paar minuten nadat ik de verzendbevestiging binnen had
  3. Waarom krijg ik pas op de dag zelf bericht over hoe laat hij bezorgt gaat worden? Dat wil je een normaal werkend mens minimaal een dag van tevoren weten?
  4. Waarom wordt de status niet bijgewerkt? Nu weet ik niet of hij morgen komt of dat de chauffeur rondjes blijft rijden tot hij wederom mijn huis vindt
Al dat gezeul met een PiB kan echt niet goed zijn.
Ik kon wel kiezen vorige week voor donderdag of vrijdag (woensdag besteld). Bleef in behandeling staan. Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat hij vandaag geleverd gaat worden.

Bing

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
Toch nog maar eens vragen.

PiB moeten op een eigen groep, zonder enig andere gebruiker om beveiliging te kunnen verwijderen.
Nu heb ik mijn omvormer voor mijn zonnepanelen op zolder hangen, die met een eigen directe kabel op een eigen groep met een eigen automaat in mijn meterkast aangesloten zijn.

Zou het zinvol en veilig zijn een knip te maken in die kabel en daar mijn 2 PiB's aan te sluiten (ook op zolder)? En de beveiliging veilig te verwijderen?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43

DJ

pimk schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:08:
Toch nog maar eens vragen.

PiB moeten op een eigen groep, zonder enig andere gebruiker om beveiliging te kunnen verwijderen.
Nu heb ik mijn omvormer voor mijn zonnepanelen op zolder hangen, die met een eigen directe kabel op een eigen groep met een eigen automaat in mijn meterkast aangesloten zijn.

Zou het zinvol en veilig zijn een knip te maken in die kabel en daar mijn 2 PiB's aan te sluiten (ook op zolder)? En de beveiliging veilig te verwijderen?
Het is beter voor de 16A automaat waar de zonnepanelen op zitten om het alsnog gescheiden te houden. Ik denk dat het in theorie wel zou kunnen om beide op dezelfde 16A automaat te zetten, maar het is officieel niet aan te raden. De 'vuistregel' is dat je met kleine verbruikers (TV, radio, etc.) wel kunt combineren (één PiB), maar als je twee of meer PiB's hebt, en je wilt de beveiliging eraf halen, dan moet het toch echt een eigen 16A automaat zijn

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

JeroenH schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:38:
[...]
Maar ik heb wel mijn maatregelen genomen om geen terugleverboete te betalen.
Wij ook, daarom 2 PiB's, daarmee ben ik dus nu 400 euro verloren, en daarom voelt dit bar slecht.
DJ schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:33:
[...]

Het is beter voor de 16A automaat waar de zonnepanelen op zitten om het alsnog gescheiden te houden. Ik denk dat het in theorie wel zou kunnen om beide op dezelfde 16A automaat te zetten, maar het is officieel niet aan te raden. De 'vuistregel' is dat je met kleine verbruikers (TV, radio, etc.) wel kunt combineren (één PiB), maar als je twee of meer PiB's hebt, en je wilt de beveiliging eraf halen, dan moet het toch echt een eigen 16A automaat zijn
@pimk Stel je bent 3000 watt aan het opwekken op die zonnepanelen groep en je batterijen zijn voor 50% opgeladen. Vervolgens denkt iemand in huis even de wasmachine aan en een cake bakken is toch ook wel leuk/lekker.

Vervolgens gaat je batterij ontladen met 1600 watt en je zonnepanelen wekken nog steeds 3000 watt op. Dan is die groep toch echt de sjaak en gaat naar 4600 watt. Vandaar dat er expliciet gezegd word zet het op een eigen groep en bij een gedeelte groep niet unlocken naar meer dan 800 watt en vooral niet op een groep die al zwaar belast word.

Niet doen dus.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

fredhuizinga schreef op woensdag 3 december 2025 @ 05:37:
[...]
Ach, tegen woordig heb je met €400,- net een halve boodschappentas vol. Dan valt het ook wel weer mee
Misschien had je hier beter 400 euro vuurwerk van kunnen maken, dat brand op en heb je verder niets aan.
Voor 400 euro aan boodschappen kan je dagen/weken leven en dus heb je er iets aan voor je 400 euro.
Ik koop 2 PiB's om van de teruglever kosten af te zijn en krijg binnen dat zelfde jaar extra 400 aan kosten.
Dan had ik beter de terugleverkosten kunnen betalen, althans zo voelt het. :>

• Ferdinand Oeinck
Uit:
Elke nieuwe accu vormt daarmee een extra prikkel om nieuwe windturbines en zonnepanelen te plaatsen. Die extra windturbines en zonnepanelen zijn op hun beurt weer een prikkel om in nieuwe accu’s te investeren. En zo voort. En zo voort. De groei in opslagcapaciteit loopt in deze cyclus altijd achter op de groei in overaanbod van wind en zonnestroom.

Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:11:
Wij ook, daarom 2 PiB's, daarmee ben ik dus nu 400 euro verloren, en daarom voelt dit bar slecht.
Ah, je hebt kennis gemaakt met de bijwerkingen van het zijn van een early adopter. Vervelend dat je je er "bar slecht" over voelt.
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:46:
en krijg binnen dat zelfde jaar extra 400 aan kosten.
Dit is natuurlijk niet zo. Je hebt geen factuur voor € 400 gehad, of wel? Je hebt kennelijk betaald wat je het op dat moment waard vond, anders had je het niet gedaan, toch?

Ik zou zelfs zeggen dat je nog € 400 kunt besparen door nu gauw twee PiB's te kopen! :+

(too soon? :P)

Het spijt me, ik snap dat zo'n prijsverlaging kort nadat je iets gekocht hebt een klein knauwtje kan geven, maar als dit je echt zo verrast en zo raakt dan heb je misschien niet helemaal goed begrepen wat je kocht, en waar dit product op de adoptiecurve zit. Oprechte tip: stop met boos zijn, want het gaat je niets opleveren.

[ Voor 54% gewijzigd door JeroenH op 03-12-2025 13:29 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:10
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:46:
[...]

Misschien had je hier beter 400 euro vuurwerk van kunnen maken, dat brand op en heb je verder niets aan.
Voor 400 euro aan boodschappen kan je dagen/weken leven en dus heb je er iets aan voor je 400 euro.
Ik koop 2 PiB's om van de teruglever kosten af te zijn en krijg binnen dat zelfde jaar extra 400 aan kosten.
Dan had ik beter de terugleverkosten kunnen betalen, althans zo voelt het. :>
Wat dacht je toen je niet 1 maar zelfs 2 PiB's kocht? Dat de prijzen stabiel zouden blijven terwijl allang bekend was dat de salderingsregeling afgeschaft zou worden en dat zonnepaneeleigenaren massaal aan de thuisaccu zullen gaan? HW was altijd al flink duurder dan andere merken en een prijsverlaging kon niet langer uitblijven. Die €400 zijn early adopter kosten en die worden nog veel hoger. Het heeft geen enkele zin om daarover te mopperen, take it like a man ;)
De huidige kopers van de HW PiB met een kortingscode hebben nu even een voordeeltje van €100 euro ten opzichte van de verlaagde prijs maar over een paar maanden gaat de prijs vast en zeker (ver) onder de €1000 zakken.
Een Marstek Venus E v2.0 van 5.12 kWh, met 2 keer de capaciteit van de HW PiB, is bijvoorbeeld nu al te koop voor €1099! In Duitsland nog goedkoper.
Een hele andere discussie, niet voor hier, is overigens het begrip "terugleverkosten". Ik noem dat liever "afgeroomde opbrengsten". Kwestie van een leverancier opzoeken die dat het minste doet.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

JeroenH schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:20:
[...]
Ah, je hebt kennis gemaakt met de bijwerkingen van het zijn van een early adopter. Vervelend dat je je er "bar slecht" over voelt.
Ik krijg het gevoel dat jij neerkijkt op mensen die anders zijn dan jijzelf, waarschijnlijk vergeet je hierbij dat sommige Early Adopters minder te besteden hebben dan jijzelf bijvoorbeeld, verder is het wel prima. Die 400 euro zouden de Early Adopters terug moeten krijgen voor hun support aan een product wat nog steeds in ontwikkeling is. ;)

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Blurk62 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:28:
[...]
Wat dacht je toen je niet 1 maar zelfs 2 PiB's kocht? Dat de prijzen stabiel zouden blijven terwijl allang bekend was dat de salderingsregeling afgeschaft zou worden en dat zonnepaneeleigenaren massaal aan de thuisaccu zullen gaan? HW was altijd al flink duurder dan andere merken en een prijsverlaging kon niet langer uitblijven. Die €400 zijn early adopter kosten en die worden nog veel hoger. Het heeft geen enkele zin om daarover te mopperen, take it like a man ;)
_O- BS.
Ik voel mijzelf geen early adaptor en zie ik die term als een marketing begrip :)

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 03-12-2025 14:02 ]

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:55
Ik denk niet dat de pib veel goedkoper zal worden. Voorzie eerder een v2 volgend jaar. (Eind 26 / begin 27)

• pimk
  • Laatst online: 14:20
gielz schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:17:
[...]

@pimk Stel je bent 3000 watt aan het opwekken op die zonnepanelen groep en je batterijen zijn voor 50% opgeladen. Vervolgens denkt iemand in huis even de wasmachine aan en een cake bakken is toch ook wel leuk/lekker.

Vervolgens gaat je batterij ontladen met 1600 watt en je zonnepanelen wekken nog steeds 3000 watt op. Dan is die groep toch echt de sjaak en gaat naar 4600 watt. Vandaar dat er expliciet gezegd word zet het op een eigen groep en bij een gedeelte groep niet unlocken naar meer dan 800 watt en vooral niet op een groep die al zwaar belast word.

Niet doen dus.
Duidelijk!
Dank voor het meedenken!

• meesje
  • Nu online
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:36:
[...]

_O- BS.
Ik voel mijzelf geen early adaptor en zie ik die term als een marketing begrip :)
Dan klopt je gevoel niet met de werkelijkheid.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

meesje schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:31:
[...]

Dan klopt je gevoel niet met de werkelijkheid.
Nee jouw werkelijkheid waarschijnlijk, ik voldoe niet aan:

1) Ben niet graag de eerste die nieuwe producten of technologieën uitprobeert.
2) Ben nooit blij met dat een product mogelijk niet vlekkeloos werkt en dat er kinderziektes zijn.
3) Hoef niet perse de eerste te zijn om anderen enthousiast te maken.
4) Ik draai ook geen Beta firmware in mijn PiBs om bovengenoemde redenen.

Onbewust (noem mij een beetje naïef) ingestapt zonder redenen die hierboven genoemd worden. Ik heb die Plug in Batterijen uitsluitend gekocht om mijn energierekening te verlagen en had niet in het eerste jaar op zo'n groot bedrag verlies gerekend, thats it en niet meer. Ik dacht zelf na over om te verkopen maar daar is ook al met die zelfde prijsverlaging een stokje voor gestoken door HW en is het verlies bij verkoop nog groter. :-(
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:34:
Ik krijg het gevoel dat jij neerkijkt op mensen die anders zijn dan jijzelf, waarschijnlijk vergeet je hierbij dat sommige Early Adopters minder te besteden hebben dan jijzelf bijvoorbeeld, verder is het wel prima. Die 400 euro zouden de Early Adopters terug moeten krijgen voor hun support aan een product wat nog steeds in ontwikkeling is. ;)
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Ik denk aan de hand van wat je schrijft alleen echt dat je de PiB's wellicht niet had moeten kopen, althans niet in deze fase van de markt. Ik lees hierboven echter dat je de term early adopter niet begrijpt dus tsja. Ik beschouw het maar als een leermoment en ga daar bij de volgende (duurt hopelijk nog wel even :P) zeker beter op letten.

Maar goed, mijn tip om je minder boos te maken blijft van kracht. Dan leef je leuker en waarschijnlijk langer.

Ik ben over één aspect van mijn PiB's ook (flink) ontevreden en dat is de verplichte koppeling met de HW-cloud. Maar die inschattingsfout heb ik gemaakt en niemand anders. Ik ben er kort boos over geweest maar zolang ik de PiB's heb (en zolang de HW-cloud up blijft) is het wat het is. Ik ga door.

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Even gauw tussendoor nog mijn november data weer delen voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaqrmOYvqJWh5Sgkb6v7RFbZ8bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCtol5tf0jbKP6QvIgvGKShL.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe dit jaar dus bv ruim 400 kWh meer opgewekt dan vorig jaar, maar tegelijkertijd ook 340 kWh minder teruggeleverd.
Direct verbruik opwek zonnepanelen op jaarbasis 700-750 kWh hoger.
Met 1 PiB die NOM draait dus.

In grafiek vorm ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swo4xUCXD63sZL0RdWRATrkcrN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqNVCfDbcYA87MIjpCQUwJN3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzVAtO5itIefLiKDUC4zULNAjUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JkF4UFD5iueaH2UtL4F9vU6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS930HsuZqnspxcAoFFK4LxL-Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwPuiJHD8zXf9C00EL5xGkDl.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf maart, de eerste volledige maand dat PiB hier stond, zit ik op 1810 kWh zonverbruik vs 2752 kWh totaalverbruik (zon + net). Dus een mooie score van 65,8% van al het verbruik in het huis vanaf het dak gekomen. En ondanks dat november al behoorlijk grauw was, toch weer aardig wat kWh's bijgesprokkeld die anders het net op waren gegaan.
De cycli gaan nu niet zo snel meer ook natuurlijk, 260 ongeveer en gelukkig nog steeds probleemvrij.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

JeroenH schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:49:
[...]
Ik lees hierboven echter dat je de term early adopter niet begrijpt dus tsja. Ik beschouw het maar als een leermoment en ga daar bij de volgende (duurt hopelijk nog wel even :P) zeker beter op letten.
Nog zo'n neerbuigende reactie, ik wordt door mensen zoals jij tot een early adopter gedoopt.
Inderdaad als ik dit had voorzien had ik die 2 HW PiBs inderdaad niet gekocht, ik baal als een stekker.
Ik ga ook door hoor, ik kan verder toch geen kant op met deze PiBs. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Winkiller op 03-12-2025 14:57 ]

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:57
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:56:
[...]

Nog zo'n neerbuigende reactie, ik wordt door mensen zoals jij tot een early adopter gedoopt.
Inderdaad als ik dit had voorzien had ik die 2 HW PiBs inderdaad niet gekocht, ik baal als een stekker.
Ik ga ook door hoor, ik kan verder toch geen kant op met deze PiBs. ;)
Dan heb je zelf niet echt een gedogen onderzoek gedaan, er zijn legio goedkopere en grotere accu's in de markt... Maar goed, nu verdien je ze terug in 11 jaar in plaats van 10 jaar. En als HW de dynamisch laden functie introduceert dan nog sneller... Op een dag ben je alle onrecht vergeten...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• meesje
  • Nu online
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:47:
[...]

Nee jouw werkelijkheid waarschijnlijk, ik voldoe niet aan:

1) Ben niet graag de eerste die nieuwe producten of technologieën uitprobeert.
2) Ben nooit blij met dat een product mogelijk niet vlekkeloos werkt en dat er kinderziektes zijn.
3) Hoef niet perse de eerste te zijn om anderen enthousiast te maken.
4) Ik draai ook geen Beta firmware in mijn PiBs om bovengenoemde redenen.

Onbewust (noem mij een beetje naïef) ingestapt zonder redenen die hierboven genoemd worden. Ik heb die Plug in Batterijen uitsluitend gekocht om mijn energierekening te verlagen en had niet in het eerste jaar op zo'n groot bedrag verlies gerekend, thats it en niet meer. Ik dacht zelf na over om te verkopen maar daar is ook al met die zelfde prijsverlaging een stokje voor gestoken door HW en is het verlies bij verkoop nog groter. :-(
Gelet op punt 1 heb je dus een voor jou niet juiste keuze gemaakt. En daardoor ben je onbedoeld een early adopter.
Je kunt daar wel elke keer een weerwoord op proberen te hebben en er over mopperen, maar het is nu eenmaal een gegeven dat je dit produkt in een vrij vroeg stadium van zijn levenscyclus hebt gekocht.

Er verandert overigens niks aan de situatie. Ik zou zeggen: destijds foute keuze gemaakt, accepteer dit en weer door.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-12-2025 15:05 ]

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

fredhuizinga schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:02:
[...]
Dan heb je zelf niet echt een gedogen onderzoek gedaan,
Toen ik bestelde was voor mij niet duidelijk dat het product eigenlijk nog niet helemaal af was.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:50

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:We zetten een streep onder de prijsdiscussie.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

⚠️ Bericht vanuit Homewizard naar alle beta testers ⚠️
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoEvhYG4GaglWZ3EI8bIe_4K2t0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DINJHstjhmnIe2PifIiFJifw.png?f=fotoalbum_large

Beide PIB's hebben de update gehad. Probleemloos verlopen. Testen nu. TS aangepast.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:31

fxs81

Julianadorp

Hier ook nu de laatste beta versie op beide pibs, ging wederom vlekkeloos.
Hier mijn gegevens van November. Ze hebben niet heel veel gedaan maar alles wat niet het net op fietst zie ik als winst. Ze hebben mijn terugleverboete in ieder geval gehalveerd. Mijn jaarcontract liep tot 1 november. Voorschot was 100 euro per maand, kregen zo'n 400 terug van Vattenfall. Nu een jaartje bij budget, ben erg benieuwd wat dat gaat doen aangezien ik daar dan een heel jaar 2 pibs heb. Nog even geduld voor die cijfers ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDjrt_HvQR07NYtLL64LSjF3zhA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2gu2rolEVCqjr83cbZEYYeYq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-PTWKMSNFIWGW1g2DAQnxLrwC8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4CoyK30WVPCG3TkXKPFxok0w.png?f=user_large

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Update van de batterijen verliep probleemloos.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

• NeekTheCat
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:04
bing69 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:46:
[...]

Ik kon wel kiezen vorige week voor donderdag of vrijdag (woensdag besteld). Bleef in behandeling staan. Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat hij vandaag geleverd gaat worden.
Al iets ontvangen vandaag? Hier donderdag 27 november besteld, met nog de informatie dat ie een dag later zou komen. Ook in de mail staat "je ontvangt vandaag een mail met met het geschatte levermoment". Sindsdien geen enkele update gehad. Nog steeds in behandeling. Had het al wel verwacht, dus voor mij geen probleem (al vind ik de communicatie uiteraard slordig, maargoed). Ben wel benieuwd waar we zitten qua leveringen.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:26:
[...]

Hier bijvoorbeeld :)
Had het idee om mogelijk volgend jaar een tweede te kopen, dat is nu al geworden...
Vandaag mijn 2e plug in batterij binnen gekregen.
De eerste batterij draait de beta software, de tweede niet.

Gaat die tweede automatisch ook naar de beta, of blijft die zo staan?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW, 2x2,7=5,4kWh

henkNL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:14:
[...]

Vandaag mijn 2e plug in batterij binnen gekregen.
De eerste batterij draait de beta software, de tweede niet.

Gaat die tweede automatisch ook naar de beta, of blijft die zo staan?
Nee die zal je moeten aanmelden als hij ook de beta in moet. Even berichtje naar HW sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 03-12-2025 17:18 ]

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
NeekTheCat schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:52:
[...]

Al iets ontvangen vandaag? Hier donderdag 27 november besteld, met nog de informatie dat ie een dag later zou komen. Ook in de mail staat "je ontvangt vandaag een mail met met het geschatte levermoment". Sindsdien geen enkele update gehad. Nog steeds in behandeling. Had het al wel verwacht, dus voor mij geen probleem (al vind ik de communicatie uiteraard slordig, maargoed). Ben wel benieuwd waar we zitten qua leveringen.
Yep vandaag ontvangen, zou ook een mailtje krijgen maar niet gehad. Maar batterij wel!

Bing

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:29
NeekTheCat schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:52:
[...]

Ik heb Woensdagavond 26 Nov, 2 batterijen besteld en vandaag verzendbevestiging gekregen.
Hoop eigenlijk dat ze morgen niet komen. De enigste dag dat we niet thuis zijn.
Maar hopen dat ze dan ook op Vrijdag komen, dat had ik ook als voorkeur opgegeven vorige week.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:33
TFX77 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:59:
Toch een beetje amateuristisch. Maandag mail verzending HomeWizard Plug-In Battery. Ik meteen terug gemaild dat ik dinsdag niet thuis ben. Dan moet NIET leveren toch haalbaar zijn, lijkt mij.

[...]

Dus de bezorger stond voor een dichte deur.

Nu staat er nog steeds "Onderweg met de bezorger, Onze chauffeur is onderweg."

@HomeWizard_NL
  1. Waarom is er geen mogelijkheid tot het kiezen van een dag?
  2. Waarom kan ik geen wijziging doorgeven voor bezorging? Zelfs niet een dag van tevoren en nota bene paar minuten nadat ik de verzendbevestiging binnen had
  3. Waarom krijg ik pas op de dag zelf bericht over hoe laat hij bezorgt gaat worden? Dat wil je een normaal werkend mens minimaal een dag van tevoren weten?
  4. Waarom wordt de status niet bijgewerkt? Nu weet ik niet of hij morgen komt of dat de chauffeur rondjes blijft rijden tot hij wederom mijn huis vindt
Al dat gezeul met een PiB kan echt niet goed zijn.
De bezorger is volgens Transmission op hun site nog steeds onderweg... echter...

Vanmiddag stond mijn buurvrouw voor de deur. De chauffeur van Transmission had de HomeWizard Thuisbatterij dinsdag blijkbaar afgeleverd bij de buren. Geen kaartje in de brievenbus. Geen naam, geen handtekening. Mooi werk @HomeWizard_NL, is het niet?
Zending absoluut NIET neerzetten. Handtekening en naam verplicht!
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik voor geen van de drie batterijen getekend heb. Maar bij deze had dat sowieso niet gekund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Rsl282e9hqdqQpQczzGsMui-mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dII68PNn5juOsgAfYK0WpvUF.jpg?f=fotoalbum_large

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Twee HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:04
[b]TFX77 in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"TFX77 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:33[/

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik voor geen van de drie batterijen getekend heb. Maar bij deze had dat sowieso niet gekund.
Wel off-topic, maar toch even: meestal als er getekend moet worden bij bezorging, of het nou Postnl of DHL is, de bezorger tekent zelf. Het komt sporadisch voor dat ik zelf moet tekenen.
On-topic: voor de PiB’s heb ik ook niet hoeven te tekenen. Dit klopt natuurlijk totaal niet.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• netappie
  • Laatst online: 19:35
Winkiller schreef op woensdag 3 december 2025 @ 15:06:
[...]

Toen ik bestelde was voor mij niet duidelijk dat het product eigenlijk nog niet helemaal af was.
Het product was qua hardware wel af.
Helaas zijn er hardware problemen geweest die ze op eigen kosten op hebben moeten lossen. Dat is iets waar je doorheen moet als je als bedrijf voor de eerste keer iets doet.

Software is iets dat daarna gedurende de levensduur van het product nog kan verbeteren. Als het product "af" is qua software dan ben je meestal niet blij als consument omdat er geen features en fixes meer komen.

Bij de aanschaf heb je vast wel een berekening gemaakt wat dat PiB je tijdens en na het salderen bespaart, hoe lang deze waarschijnlijk mee gaat en wat je investering is. Als dat naast andere redenen voldoende was om de aanschaf te verantwoorden, dan is achteraf kijken naar de prijsontwikkelingen wat onzinnig.

In principe kan je oneindig wachten met kopen want dit soort technologie zal alleen maar beter en goedkoper worden. Dan loop je helaas wel alle besparingen in de tussentijd mis en geld op de bank is ook niet meer wat het ooit was qua rente.

Ik heb bewust 2 PiB's gekocht omdat mijn verwachting is dat de prijzen van veel grotere krachtigere systemen met steeds meer features nog flink zullen dalen. Ze zorgen in de tussentijd voor een vrij goed zelfverbruik.

Mijn "ideale" systeem zou afgelopen maart zo'n €20.000 hebben gekost. Momenteel kost iets dat al redelijk in de buurt zit nog geen €10.000 en ik zit 2026 nog even lekker uit in de hoop dat ik daarna voor €5.000 mijn ideale setup kan laten plaatsen. Die 2 PiB's raak ik wel kwijt aan familie, vrienden of online verkoop.

Dat anderen nu van het schaalvoordeel en concurrentie profiteren is helemaal niet erg. Want ik heb wel een lente, zomer en herfst plezier kunnen hebben en nog wat terugleverkosten weg gespeeld zonder €20.000 te steken in iets wat ik nooit meer zou kunnen vervangen of verkopen zonder een gigantisch verlies te accepteren.

Daarbij is het natuurlijk wel irritant dat je de PiB's niet meer tegen meer dan de nieuwprijs kwijt raakt zoals in de eerste maanden het geval was. Maar het is wel minder erg dan een nieuwe auto kopen, waarbij je direct duizenden euro's afschrijft zodra je die in ontvangst neemt en daarna een geldput blijft qua verplicht onderhoud, MRB, verzekeringen en verdere afschrijving. Dan is een PiB eigenlijk best wel een goedkope hobby.

• AtlAntA
  • Laatst online: 19:30
netappie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:14:
[...]

Helaas zijn er hardware problemen geweest die ze op eigen kosten op hebben moeten lossen. Dat is iets waar je doorheen moet als je als bedrijf voor de eerste keer iets doet.

Software is iets dat daarna gedurende de levensduur van het product nog kan verbeteren. Als het product "af" is qua software dan ben je meestal niet blij als consument omdat er geen features en fixes meer komen.

Bij de aanschaf heb je vast wel een berekening gemaakt wat dat PiB je tijdens en na het salderen bespaart, hoe lang deze waarschijnlijk mee gaat en wat je investering is. Als dat naast andere redenen voldoende was om de aanschaf te verantwoorden, dan is achteraf kijken naar de prijsontwikkelingen wat onzinnig.

In principe kan je oneindig wachten met kopen want dit soort technologie zal alleen maar beter en goedkoper worden. Dan loop je helaas wel alle besparingen in de tussentijd mis en geld op de bank is ook niet meer wat het ooit was qua rente.

Ik heb bewust 2 PiB's gekocht omdat mijn verwachting is dat de prijzen van veel grotere krachtigere systemen met steeds meer features nog flink zullen dalen. Ze zorgen in de tussentijd voor een vrij goed zelfverbruik.

Mijn "ideale" systeem zou afgelopen maart zo'n €20.000 hebben gekost. Momenteel kost iets dat al redelijk in de buurt zit nog geen €10.000 en ik zit 2026 nog even lekker uit in de hoop dat ik daarna voor €5.000 mijn ideale setup kan laten plaatsen. Die 2 PiB's raak ik wel kwijt aan familie, vrienden of online verkoop.

Dat anderen nu van het schaalvoordeel en concurrentie profiteren is helemaal niet erg. Want ik heb wel een lente, zomer en herfst plezier kunnen hebben en nog wat terugleverkosten weg gespeeld zonder €20.000 te steken in iets wat ik nooit meer zou kunnen vervangen of verkopen zonder een gigantisch verlies te accepteren.

Daarbij is het natuurlijk wel irritant dat je de PiB's niet meer tegen meer dan de nieuwprijs kwijt raakt zoals in de eerste maanden het geval was. Maar het is wel minder erg dan een nieuwe auto kopen, waarbij je direct duizenden euro's afschrijft zodra je die in ontvangst neemt en daarna een geldput blijft qua verplicht onderhoud, MRB, verzekeringen en verdere afschrijving. Dan is een PiB eigenlijk best wel een goedkope hobby.
Dat klinkt wel als een nuchtere benadering. Maar denk je niet dat als salderen straks is afgeschaft dat de drukte dan alleen maar toeneemt? En dus de prijzen weer gaan oplopen. Een beetje zoals met de zonnepanelen lang zo is geweest? Heeft ook meerdere jaren geduurd voordat de prijzen wat meer marktconform werden.

Dat gezegd hebbende heb ik gisteren mijn 4e hw PiB besteld. Het doel is nog steeds om tzt een groter systeem te plaatsen maar net als jij viel het me op dat de prijzen wel heel erg snel aan het dalen zijn. Ik gok er dus ook een beetje op dat het zo rond begin 2027 betaalbaar genoeg is geworden om over te stappen. De keuze om dan nu bij HW te blijven is dat de meeste mensen het liefste een simpele plug en play batterij willen van een bedrijf wat men kent. En aangezien half Nederland vol hangt met stekkers van homewizard zal de PiB relatief waardevast blijven. En ik dus dan deze accu's met rond de 1000 cycles nog best kan verkopen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

netappie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:14:
[...]
Vriendelijk verhaal (thanks), ik blijf bij mijn eigen emoties, ik moet nu een kleine 2 jaar langer doorsparen. Hopelijk houden de PiBs het zo lang uit, 2x omruiling binnen 2 maanden stemt mij ook somberder.
Volgens HW is het gewoon pech, ik hoop het maar. :Y
Pagina: 1 ... 234 235 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Kortingscodespam kan in HomeWizard Plug-In Battery kortingscodetopic
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.