Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 10:10
phoenix2149 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:41:
Vraagje, Ik heb de batterij nog niet, maar ben HomeAssistant aan het inrichten en plek aan het voorbereiden onder knieschot met goed stopcontact.

Lees ook dat de P1 meter versie 6 moet hebben, of betreft dit de versie van de batterij?

Ik zit op 5.19 (HWE-P1-G1) en manueel updaten zegt de app dat hij up to date is.
update komt pas beschikbaar na aansluiten batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EduardBerwers
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 12:46
crryp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Zoals ik zei ik heb nu dit, mocht er wens zijn naar ook deze xamls en helpers laat me weten

[Afbeelding]
@crryp Zou je de YAML's willen delen van dit dashboard?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
In TS opgenomen dat firmware 6 van P1 meter pas kan als je beschikt over de batterij. Ik zie die vraag regelmatig voorbij komen. Een tip. Soms kan best even de moeite genomen worden om te zoeken of de topic start te lezen. De vraag m.b.t. de p1 meter en de firmware wordt letterlijk nog een paar posts terug gevraagd. Zoek ook eventueel eerst even via het zoekglaasje bovenaan het topic. Kom je er niet uit dan staan alle tweakers klaar om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 14:12
EduardBerwers schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:56:
[...]
@crryp Zou je ook iets meer toelichting willen geven hoe ik zo'n dashboard in HA kan bouwen voor een nieuwe user van HA? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batterijbox
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19-05 09:06
Van alles geprobeerd om de P1 te updaten naar 6 na installatie batterij met hulp van Sam en Kees van HW maar niks wil helpen. Is een 4 jaar oude HW P1 meter en is het mogelijk dat die niet hoger dan 5.19 kan updaten ?? Op voeding aangesloten en gereset etc maar nee. Klaar mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devke schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:59:
In TS opgenomen dat firmware 6 van P1 meter pas kan als je beschikt over de batterij. Ik zie die vraag regelmatig voorbij komen. Een tip. Soms kan best even de moeite genomen worden om te zoeken of de topic start te lezen. De vraag m.b.t. de p1 meter en de firmware wordt letterlijk nog een paar posts terug gevraagd. Zoek ook eventueel eerst even via het zoekglaasje bovenaan het topic. Kom je er niet uit dan staan alle tweakers klaar om te helpen.
Ik ben het eens met de opmerking om eerst even te kijken in wat al bekend is voordat je een vraag stelt.

Echter toch is het vreemd dat deze versie niet algemeen wordt uitgerold.
Het is onwaarschijnlijk dat alle mensen die een P1-meter hebben ook een batterij zullen nemen.
Dus tenzij HW van plan is 2 firmware versies te gaan onderhouden zal iedereen toch een keer over moeten naar de 6 versie dus waarom nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:49

Canis Lupus

Vosbot

hanev001 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:43:
[...]
Mag misschien waar zijn maar wat @wingeltje wilde is juist dat hij in de periode 17:00-2200 uur het ontladen uit kan zetten om het te bewaren voor het nachtgebruik.
Klopt, maar dat maakt juist duidelijk dat beide scenarios wellicht wenselijk zijn :)
Voor mensen met Dynamisch contract ontladen bij hoogste stroomprijs, voor anderen (zoals @wingeltje ) bv. in nachtperiode).

Om niet op Dynamische prijzen te hoeven inspringen (ideaal scenario voor mij) zou je ook een configuratieoptie kunnen toevoegen met "niet ontladen voor tijdstip X", al snap ik niet zo goed wat de reden daarvoor zou zijn als toch elk kWh gelijk is in prijs?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:07:
[...]

Ik ben het eens met de opmerking om eerst even te kijken in wat al bekend is voordat je een vraag stelt.

Het is onwaarschijnlijk dat alle mensen die een P1-meter hebben ook een batterij zullen nemen.
Dus tenzij HW van plan is 2 firmware versies te gaan onderhouden zal iedereen toch een keer over moeten naar de 6 versie dus waarom nu niet.
Ik snap wat je zegt. Volgens mij is deze versie juist meer toegespitst ook op de batterij. Een changelog zou wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Dat zal vast ook komen, maar zoals je ziet zijn er ook nog wel wat hobbels met die versie; voordat alles is gladgestreken zijn we nog wel wat versies van v6 verder. Ik denk dat ze t.z.t. die versie wel gewoon uitrollen over alle P1-meters.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:10

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

[...]

Ik had ergens gelezen, dat hierdoor de P1 meter alleen voor de HW batterij gebruikt kan worden.
Er blijken andere batterij leveranciers mee te liften op ontwikkelingen van HW,
of was dit alleen bij APIv2 en het token dat je dan nodig hebt :?

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 07:29
[...]
Ik kan mij voorstellen dat de ontwikkelaar nu twee versies wilt onderhouden totdat de nieuwste versie ècht stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
PeteSplit schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Ik had ergens gelezen, dat hierdoor de P1 meter alleen voor de HW batterij gebruikt kan worden.
Er blijken andere batterij leveranciers mee te liften op ontwikkelingen van HW
(of was dit alleen met APIv2 en het token) :?
Dat kunnen ze voorlopig nog niet tegenhouden (tenzij dwangsommen of iets dergelijks natuurlijk), want de v1 API op de P1 meter blijft voorlopig nog bestaan. En v2 zou het er ook niet van weerhouden overigens.

Het is gewoon inherent aan een open API maken. Wij maken er gretig gebruik van, voor eigen gebruik (Home Assistant en dergelijke bedoel ik dan). Maar ook commerciële initiatieven. Al dan niet terecht...

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:04
De reden dat firmware versie 6.x niet voor iedereen beschikbaar is, heeft te maken met de verhouding tussen het aantal batterijen en alle P1-meters. De groep met batterijen + P1 Meter is nu nog relatief klein. Daardoor kunnen we nieuwe firmware voor deze groep sneller en flexibeler uitrollen. Zeker nu we nog veel nieuwe dingen tegenkomen in het veld. Een normale uitrol nemen we vaak weken de tijd voor, omdat we ook afhankelijk zijn van welke meter hij op aangesloten zit, huidig willen we binnen enkele dagen een update bij alle batterij gebruikers kunnen neerzetten wanneer het nodig is.

Voor de grote groep P1-gebruikers biedt de nieuwe firmware bovendien geen functioneel verschil ten opzichte van de huidige versie. Daarom richten we ons met versie 6.x voorlopig specifiek op de batterijgroep.

Overigens is firmware versie 6.x wel met alle P1 Meters compatible, maar dus alleen beschikbaar als je een batterij hebt, omdat deze versie batterij aansturing ondersteund.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
PeteSplit schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Er blijken andere batterij leveranciers mee te liften op ontwikkelingen van HW,
of was dit alleen bij APIv2 en het token dat je dan nodig hebt :?
Dat is incorrect. Wij vonden dat het aansturen van een batterij of andere grootverbruikers in een woning een veiligere verbinding verreist. Daarom is V2 nu https en met tokens.

[ Voor 69% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-02-2025 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falkor73
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:39
Canis Lupus schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:20:
[...]
Klopt, maar dat maakt juist duidelijk dat beide scenarios wellicht wenselijk zijn :)
Voor mensen met Dynamisch contract ontladen bij hoogste stroomprijs, voor anderen (zoals @wingeltje ) bv. in nachtperiode).

Om niet op Dynamische prijzen te hoeven inspringen (ideaal scenario voor mij) zou je ook een configuratieoptie kunnen toevoegen met "niet ontladen voor tijdstip X", al snap ik niet zo goed wat de reden daarvoor zou zijn als toch elk kWh gelijk is in prijs?
Klinkt allemaal heel ingewikkeld, terwijl dynamische prijze n het meest logische is. Ik ben nog in twijfel om deze homewizard te bestellen, juist vanwege het niet ondersteunen van dynamische tarieven. Ik begrijp dat ze de batterij voor een andere user case doelgroep (zoveel mogelijk zonne energie gebruiken), maar (vooral) in de winter zou je nog wat voordeel extra kunnen halen uit het opladen op goedkoop moment en ontladen op duur moment...

MTVenus V148 HWP1 5.1903

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:59
Terranca schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, mee eens. Ik heb net even wat simulaties gedraaid op basis van 15-minuut intervals uit de HW API voor één of twee batterijen, maar ik krijg ze in de zomer niet leeg (geen airco etc), maar in het voor- en najaar lijk ik gek genoeg meer profijt te hebben van extra capaciteit. Bvb:

Onder voorbehoud van bugjes in m'n simulatie 8)7
voor andere geïnteresseerden in simulatie obv historische meetgegevens, dit is een heel mooie tool: https://dev.mijn-thuisbatterij.nl/

zie ook topic Wie heeft P1-Monitor en wil thuisbatterij-simulator testen?

2x Marstek 5.12 v151 CT HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:51
Falkor73 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Klinkt allemaal heel ingewikkeld, terwijl dynamische prijze n het meest logische is. Ik ben nog in twijfel om deze homewizard te bestellen,
Homewizard heeft al aangegeven naar de mogelijkheden te kijken voor volgende winter. (eerder hebben wij het ook niet nodig, want zon!)

Hele idee is NOM draaien. En naar nu blijkt is handelen eigenlijk helemaal niet zo interessant als dat sommige batterij verkopers willen doen geloven.

Juist met een dynamisch contract heb je voordeel van je batterij omdat je NOM draait. Als je bijvoorbeeld gaat koken terwijl de prijs dus hoog is geeft de batterij meer vermogen af. Dat is exact wat je wil. In de nacht is de stroom toch goedkoop. Dus als je de batterij dan al leeg getrokken hebt is er geen man overboord.

[ Voor 26% gewijzigd door Apenkooi op 19-02-2025 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30
HomeWizard regelt het weer erg netjes! Ik krijg zaterdag mijn vervangende batterij. Eerder kon ook maar ik moet ook nog op kantoor zijn.

Sinds vanmorgen 10 uur draait het systeem NOM of levert terug. Op dit moment zoveel dat die 2e accu ook aan de bak zou kunnen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 07:11
EduardBerwers schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Zeker moet ik later dan even de tijd voor nemen want inmiddels is die best wel uitgebreid... weet ook niet of dit het juiste topic is omdat het meer is dan de batterij alleen natuurlijk. Vast een screenshot van hoever ik nu ben.

@Devke was er niet ook een HA + HW topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKQ7TSeVngKEVWD1QZDwZryDSk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0REUA4gili3nUb3surPV05VG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EduardBerwers
  • Laatst online: 27-05 12:46
crryp schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Zeker moet ik later dan even de tijd voor nemen want inmiddels is die best wel uitgebreid... weet ook niet of dit het juiste topic is omdat het meer is dan de batterij alleen natuurlijk. Vast een screenshot van hoever ik nu ben.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.
Er is inderdaad een HA + Homewizard forum:

Het HomeWizard Plug-In Battery topic in HA Deel 1

Als het daar wil delen, zit het ook bij het juiste onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zondag 16 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Een paar uur later heeft de batterij besloten dat er toch niks aan de hand is en zijn alle acht foutmeldingscodes verdwenen. Hij laadt nu weer gewoon op.

Ondertussen had ik vanochtend al een melding aangemaakt bij de servicedesk, ben benieuwd welke terugkoppeling ik van hen ontvang.
Nog even de reactie van de servicedesk, misschien heeft iemand er wat aan:
Bedankt voor je bericht, zou je de batterij willen proberen te resetten? Dit kan je doen door de touchknop (knop boven de LED-lampjes) op de batterij 10 seconden ingedrukt te houden.
Voor mij niet meer nodig, want dezelfde dag verdwenen de 8 E-codefoutmeldingen dus net zo plotseling als dat ze waren verschenen :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batterijbox
Batterijbox schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:05:
Van alles geprobeerd om de P1 te updaten naar 6 na installatie batterij met hulp van Sam en Kees van HW maar niks wil helpen. Is een 4 jaar oude HW P1 meter en is het mogelijk dat die niet hoger dan 5.19 kan updaten ?? Op voeding aangesloten en gereset etc maar nee. Klaar mee
Iemand nog suggesties want aan de kant van HW ook stil al uren en een dag verder alweer. Nieuwe P1 bestellen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svgO0PYthCGIoaDkHZkauyn6AxY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Kg1u2SvP86osCMt4Xi1Uj31H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Van ons mag je het hier ook gewoon delen. We zetten sws een linkje in de TS. Op die manier staat alle info bij elkaar. Het laat ook zien dat we ook kijken naar de mogelijkheden van de batterij. In dit geval HA. We delen de info nu hier ook al. Zie eerdere posts en dat valt best binnen de grenzen. We spenderen er dan niet dikke aantallen pagina's aan zoals bv NEN normen, aadlekschakelaars etc.

Ook voor HW wellicht prettig te zien wat we er mee ontwikkelen en geeft ze wellicht inspiratie extra. We zijn tweakers en voor vele hoort daar Homey of HA bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:09
Off the record, ik ben heel blij met app van homewizard, maar sinds ik de app gebruik voor de batterij mede te monitoren, is zowel de accu van mijn pixel 6a en iPhone 10x van mijn vrouw veel sneller leeg, en nee ik kijk niet steeds op mijn mobiel
Nog meer hier met zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Daarnaast het loopt vanzelf. Ik heb je al een DM gestuurd met waar ik nog tegenaan loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:04
Batterijbox schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Iemand nog suggesties want aan de kant van HW ook stil al uren en een dag verder alweer. Nieuwe P1 bestellen ?

[Afbeelding]
Ik heb ook problemen gehad met mijn P1. Uiteindelijk bleek het toch een defecte kabel te zijn. (die had ook wel wat te verduren gehad)

Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz187 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:05:
[...]

@crryp Zou je ook iets meer toelichting willen geven hoe ik zo'n dashboard in HA kan bouwen voor een nieuwe user van HA? :)
Ben je beginnend HA gebruiker? Dan is er sws denk ik een handig topic voor je. Hierbij dan eventueel het linkje. Open source Python3 home automation - deel 5

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 19-02-2025 15:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:05
Accu 2 besteld, ik kon me niet inhouden 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
dotternetta schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:33:
Accu 2 besteld, ik kon me niet inhouden 😄
Dit zijn goede dagen voor een tweede of zelfs derde in mijn geval ja :)

Ik hou me nog even in tot de aansturende API ;) Maar in beginsel ben ik ook wel zo tevreden dat ik er nog één bij zou willen (en kan gebruiken) ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:53

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vandaag accu 2 ook een plek kunnen geven (moest wat aanpassingen laten maken in de meterkast, 18 groepen, maar geen ruimte mee voor de accu).
Nu dus iets anders ingedeeld en ruimte voor de 2e accu.
Beide accu's nu vol, eens kijken of we daar nu de avond en nacht mee doorkomen.
Afgelopen dagen waren met de oostenwind energievretende nachten voor de warmtepomp

Terugverdienen word lastig, deze maand gemiddeld toch bijna 31 cent per kWh teruglevering.
Dus pas als de saldering eraf gaat, wordt er misschien iets verdiend. Maar daar gaat het hier niet om, te leuk om mee te spelen en het effect te zien.

Misschien wordt het binnenkort wel interessant om een Tesla te kopen met al die mensen die er nu vanaf willen, daar de accu's maar van gebruiken 😉

[ Voor 36% gewijzigd door GerkeP op 19-02-2025 15:49 ]

GerkeP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Terranca schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, mee eens. Ik heb net even wat simulaties gedraaid op basis van 15-minuut intervals uit de HW API voor één of twee batterijen, maar ik krijg ze in de zomer niet leeg (geen airco etc), maar in het voor- en najaar lijk ik gek genoeg meer profijt te hebben van extra capaciteit. Bvb:
Dat is geen verrassing, toch? Gevleugelde uitspraak:

Een te grote batterij (die op basis van NOM draait) krijg je in de zomer niet leeg en in de winter niet vol.

Juist dit soort dagen (zoals een hoop van die tussenseizoendagen zijn) zijn erg gunstig voor dit type batterijen: er is kortdurend veel teruglevering terwijl de donkere periodes nog relatief lang zijn. Je kan dus zowel veel opslaan als ook veel benutten.

In de zomer heb je te weinig afname van het net, door de korte nachten en sterke zonnevermogens. In de winter heb je juist een hoger verbruik door lange nachten en het beetje zon dat er is, wordt vaak al opgesnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik heb nog wel een ideetje...

Stel dat je in HA een NOM counter in uren zou hebben, die aangeeft hoeveel uur van de week/maand/jaar je NOM hebt gedraaid (of hebt teruggeleverd).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
ik loop te denken om accu twee te bestellen(heb de eerste nog niet maar hoop hem snel te mogen ontvangen) wat zijn bij jullie de redenen om wel of niet een tweede te bestellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:03
(jarig!)
yustmenl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:55:
ik loop heel te denken om accu twee te bestellen(heb de eerste nog niet maar hoop hem snel te mogen ontvangen) wat zijn bij jullie de redenen om wel of niet een tweede te bestellen?
  • Geld.
  • Kijken hoeveel het nou precies gaat schelen in zelfverbruikte zonne-energie.
  • Kijken hoe goed het werkt zonder internet-contact.
  • Kijken hoe goed de aansturende lokale API wordt ontwikkeld
Ik schat zo in dat ik het de komende zomer + herfst met één accu aankijk, en op basis van wat ik op de bovenstaande gebieden observeer, ik dan in de winter '25/'26 een tweede bestel.

Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat het allemaal zo goed gaat dat ik eerder een tweede bestel, en het is ook niet ondenkbaar dat het op één of twee van die vlakken niet gaat zoals ik wil, en dan verkoop ik hem door.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz187
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 14:12
ik loop heel te denken om accu twee te bestellen(heb de eerste nog niet maar hoop hem snel te mogen ontvangen) wat zijn bij jullie de redenen om wel of niet een tweede te bestellen?
Een reden voor mij om het wel te doen is om bijna NOM te draaien. Waarom het niet te doen: omdat het toch 1.4k kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Voor mij was de rede om één te bestellen en te kijken hoe het bevalt. Had de financiële middelen om dat te doen vergeleken met 5k voor een 5kWh oplossing van Sessy of zo.

Als dat bevalt zal ik waarschijnlijk een tweede nemen als de saldeer regeling afloopt. Gezien terugleverkosten meer is dan de vergoeding.

De 2,7kW zou voor mij betekenen dat ik net onder de terugleverkosten grens zit (~1400 kWh naar lager dan 1000kWh) wat me gelijk iets van 100-130 euro per jaar oplevert.

[ Voor 12% gewijzigd door phoenix2149 op 19-02-2025 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
In theorie is er een 'afnemende meeropbrengst' bij iedere kWh capaciteit die je toevoegt. De benutting neemt af. Stel dat je met één batterij 600 kWh zelf 'binnenboord' kan houden, dan is het met een tweede 1000 kWh, met een derde 1200 kWh, etc.

Dat gaat niet helemaal op bij de HomeWizard batterij, omdat de omvormers ook meeschalen. Je kan met twee stuk 1600 watt laden in plaats van 800 watt. En, op eigen groep, zelfs ook 1600 watt ontladen. Het zou dus goed kunnen dat de tweede batterij relatief (bijna) net zoveel toevoegt als de eerste. Maar op gegeven moment is dat voordeel ook 'weg'.

Zelf wacht ik nog even af hoe dit verloopt, zie ook argumenten van @JeroenH . Financieel is de eerste altijd de beste in ieder geval :)

Tot nu toe ben ik echt wel tevreden over de werking en blij dat ik er één heb, leuke gadget. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mijn stroomverbruik in de uren zonder zon.
Ik gebruik elke dag gemiddeld zo'n 4-5 kWh buiten de zonuren, dus 2 accu's is een prima en betaalbare oplossing

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:51
Zelfde hier. Van de eerste nog geeneens de mail binnen dat ik met geld over de brug moet komen. En de tweede op basis van gegevens die ik hier voorbij zie komen gecombineerd met eigen historisch verbruik en opwek toch ook al besteld. Ook om deze tijd van het jaar (als er geen wolken voor de zon zitten) genoeg opwek om twee vol te krijgen. Daarnaast met twee in ontgrendelde modus in combinatie met de zonnepanelen op een zonnige dag genoeg opwek om ook met het draaien van de was/vaat daadwerkelijk NOM te draaien. Bij het koken op inductie ook een flinke ondersteuning met 1600W. En nu nog in de avond de infarood verwarming aan is ook erg lekker.

Het feit dat je met een Homewizard opstelling schaalbaarheid hebt in blokken van 800W /2,7kWh vind ik eigenlijk ook wel een goede. Zie andere merken dat in de toekomst ook wel gaan doen. Modulair een micro omvormer er in prikken na gelang wat je nodig hebt. Zoals wij al achter waren is één omvormer van 2700W niet bijster efficiënt als je maar 3 keer in de week een wasje draait. ;) De combinatie zoals Homewizard het doet spreekt mij erg aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:03
GerkeP schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Mijn stroomverbruik in de uren zonder zon.
Ik gebruik elke dag gemiddeld zo'n 4-5 kWh buiten de zonuren, dus 2 accu's is een prima en betaalbare oplossing
Je zult ook moeten kijken hoeveel dagen je 4 a 5 kWh terug levert. Anders kun je dat ook niet gebruiken buiten de zonuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nu beide accu's vol en de auto opgeladen.
Eens kijken of we nu de avond en nacht doorkomenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itroXmhBlg1nhgAauhYe4cZLgdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPYzS47QLAhMDCt2lNcPjhS7.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Peterhardenberg schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Je zult ook moeten kijken hoeveel dagen je 4 a 5 kWh terug levert. Anders kun je dat ook niet gebruiken buiten de zonuren.
Vandaag al bijna 17 kWh terug geleverd 😉
Dat zit hier wel goed, gemiddelde opwek per dag ongeveer 24 kWh
Op de beste dagen gaan we naar de 70 kWh

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 19-02-2025 16:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdVvG
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-05 20:45
ik loop te denken om accu twee te bestellen(heb de eerste nog niet maar hoop hem snel te mogen ontvangen) wat zijn bij jullie de redenen om wel of niet een tweede te bestellen?
Voor hier (2 batterijen die snel gaan komen (morgen weer een hele dag de mailbox refreshen)) dat we een zoon hebben die in de avond zit te gamen en wij ook t.v. kijken. Hier wordt in de vroege ochtend ook koffie gezet, tosti’s gemaakt…. Twee is in de zomer te veel maar een bewolkte dag is in de zomer dan ook redelijk gecoverd. Gaat hier ook om die wolk voor de zon te compenseren als de vaatwasser of een was draait.
En we zitten net vast (sinds 1-1) aan de terugleveronkosten en dat zagen we vorig jaar al aankomen. Ik blijf het bizar vinden dat de particulier wordt ‘beboet’ terwijl er nog steeds zonneparken worden gebouwd. Wat wij opwekken blijft dan ook zoveel mogelijk hier. Ingecalculeerd dat we van nov tot midden feb er weinig aan zullen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Nieuwe firmware 1.0017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:47
Canis Lupus schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Bij een dynamisch contract is dit wel relevant. Stroom tussen 17:00-22:00 is altijd duurder dan 00:00-05:00 :P (dus wil je dat de batterij levert tijdens de dure periode)
en dat doet ie ook... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yustmenl
CdVvG schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:36:
[...]

Ik blijf het bizar vinden dat de particulier wordt ‘beboet’ terwijl er nog steeds zonneparken worden gebouwd. Wat wij opwekken blijft dan ook zoveel mogelijk hier. Ingecalculeerd dat we van nov tot midden feb er weinig aan zullen hebben.
dat is idd ook precies de reden waarom ik voor de accu's ga, heb geen zit om de grote bedrijven te laten lachen met mijn energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Yep hier er ook op, echter wat is er vernieuwd??

Display staat hier nu trouwens ook een update uit te voeren

[ Voor 14% gewijzigd door ivo1969 op 19-02-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
Mijn reden om het wel te doen: omdat het een pnp accu is. Anders had ik een hybride omvormer moeten kopen en de "echte" thuisbatterijen zijn een stuk duurder dan HW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Is nu wel geupdate lijkt het nu weer syncen met t net zegt die

[ Voor 81% gewijzigd door crryp op 19-02-2025 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiteAngyl
GerkeP schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:29:
Nu beide accu's vol en de auto opgeladen.
Eens kijken of we nu de avond en nacht doorkomen[Afbeelding]
Wat een prachtige grafiek. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
De mijne is om 15 uur opgeladen en om 19 uur weer leeg (ongeveer), daarom een 2de en misschien 3de erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Batterijbox schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:51:
[...]

[Afbeelding]
Even proberen te koppelen met een hotspot op 4g voor een update? mogelijk iets wat in je router blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjans19
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:06
Hoe kan ik de batterij updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
Mjans19 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Hoe kan ik de batterij updaten?
Naar de batterij bij meters gaan. Drie puntjes rechtsboven in drukken. Dan controlleer op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batterijbox
HomeWizard_NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Even proberen te koppelen met een hotspot op 4g voor een update? mogelijk iets wat in je router blokkeert.
Heb geprobeerd mijn iphone als hotspot te gebruiken maar die ziet de P1 niet ??? P1 werkt al jaren goed en heeft alle andere updates wel geïnstalleerd dus ja weet het even niet meer en hoorde ook niks meer van jullie dus maar nieuwe P1 meter besteld op hoop van zegen. Al anderhalve dag mee bezig en wel beetje klaar mee op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteAngyl
@HomeWizard_NL Wordt er bij de thuisbatterij ook een sticker geleverd opdat de hulpdiensten erop gewezen worden dat er een live accu in de woning staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Tot mijn verbazing staan er aardig wat (nog te leveren) accu's op MP. Wellicht interessant voor iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hier is vandaag de defecte omgewisseld voor een verse. Deze werkt naar behoren en heeft eerst een volledige NOM run naar vol en leeg gedaan. Nu via direct laden aan de tweede run bezig. Met een uurtje zal die vol zijn en dan mag die zich weer bewijzen.

De defecte ging zelfs niet meer uit 😄.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGNjbB1hNGReLlxahkvNOqy2NBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvX3WlTOIOqhUMZrO7DPQ0Sr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
NiteAngyl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:31:
@HomeWizard_NL Wordt er bij de thuisbatterij ook een sticker geleverd opdat de hulpdiensten erop gewezen worden dat er een live accu in de woning staat?
Ja, voor op je meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Aardedraadje schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:25:
[...]

Het is dan ook nog geen maart, we (ik) wachten geduldig af :)
Ik wacht ook op de levering in maart.

Hoop dat ik net zo geduldig kan zijn als jij ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11
dotternetta schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:32:
Tot mijn verbazing staan er aardig wat (nog te leveren) accu's op MP. Wellicht interessant voor iemand?
Nee, dit soort praktijken moet je niet aanmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
Weet iemand of er ook changelogs/release notes zijn van de firmware updates?

Of kan @HomeWizard_NL hier iets over zeggen lijkt me interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
HikariMisako schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:54:
[...]

Nee, dit soort praktijken moet je niet aanmoedigen.
Waarom niet? Zit gewoon garantie op als je de factuur erbij hebt (las ik hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yustmenl
dotternetta schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:32:
En er wordt flink op geboden! Voor die bedragen heb ik wel even geduld. Zelfs als je hem nu besteld hoef je maar ongeveer een maand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batterijbox
yustmenl schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:15:
[...]

En er wordt flink op geboden! Voor die bedragen heb ik wel even geduld. Zelfs als je hem nu besteld hoef je maar ongeveer een maand te wachten.
Als het zo doorgaat komt die van mij ook te koop. Sorry ergernis al twee dagen. Ga nu wel even tot 1000 tellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Batterijbox op 19-02-2025 18:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edblom
  • Laatst online: 27-05 21:51
Hier vanmiddag eindelijk de 1e batterij ontvangen (25 jun besteld). De 2e had ik maanden later besteld dus die komt nog. Met name om de inductieplaat en de EV te compenseren. Heb de EV-lader teruggeschroefd zodat ik meer zon kan vangen. 's Zomers "tank" ik dan alleen batterij- en zonnestroom.

Mails over de levering waren duidelijk, de levering was zelfs exact op tijd. Toen ik het pakket naar binnen tilde vroeg de chauffeur nog "gaat het verder", hij had als het nodig was het pakket nog verder in huis gedragen!
Daarna de batterij een uur voor de ventilatorkachel gezet (dank voor de forumtips!), installeren was daarna in 5 minuten gebeurd incl. updates.

Complimenten aan Homewizard en TransMission!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:25
Er wordt daar zelfs € 1900,-- voor geboden.

https://www.marktplaats.n...mewizard-plug-in-batterij

Bizar.
Voor € 1900,--/stuk mag iedereen mijn drie stuks ook wel overnemen.
Bestel ik gewoon nieuwe :+

Geintje, ik laat me er niet mee in.
Geen gedoe aan de deur.
Ik ga er gewoon lekker zelf gebruik van maken.

Ik ben er helemaal klaar voor.
3 wcd's op een eigen groep en eigen fase.
Vandaag heeft Liander (uitvoerder Heimans) een nieuwere generatie slimme E-meter gemonteerd.

Ook een nieuwe domme gasmeter (wegens meer dan 25 jaar ouderdom)
Slim kan hier nog niet (kan natuurlijk wel, maar is wat meer werk (een beetje meubelen met wat pijp- en fittingswerk) dan enkel de meter uitwisselen)
Afstand locatie gasmeter tot in het huis is ca 40 meter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Jazeker, voor in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Yep , sticker om op stoppenkast te plakken

[ Voor 6% gewijzigd door ivo1969 op 19-02-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:29
Och de ships. Die sticker moet ik nog plakken. Goed dat jullie het zeggen. *rent naar zolder om sticker uit doos te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16
Erick12345678 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Het werkt redelijk maar om eerlijk te zeggen is het niet van deze tijd. Bij iedere handeling op de app moet je 3 seconden geduld hebben. Ik koos voor MHI ipv Daikin omdat MHI nog een fractie stiller is , had graag die app ook willen proberen achteraf. Hopelijk komt er ooit nog een update of Homewizard met een product om je airco te bedienen.
Hier heb ik ze in home assistant hangen met een esp bordje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:33
Vale Ouwe schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:34:
Er wordt daar zelfs € 1900,-- voor geboden.

https://www.marktplaats.n...mewizard-plug-in-batterij

Bizar.
Voor € 1900,--/stuk mag iedereen mijn drie stuks ook wel overnemen.
Bestel ik gewoon nieuwe :+

Geintje, ik laat me er niet mee in.
Geen gedoe aan de deur.
Ik ga er gewoon lekker zelf gebruik van maken.

Ik ben er helemaal klaar voor.
3 wcd's op een eigen groep en eigen fase.
Vandaag heeft Liander (uitvoerder Heimans) een nieuwere generatie slimme E-meter gemonteerd.

Ook een nieuwe domme gasmeter (wegens meer dan 25 jaar ouderdom)
Slim kan hier nog niet (kan natuurlijk wel, maar is wat meer werk (een beetje meubelen met wat pijp- en fittingswerk) dan enkel de meter uitwisselen)
Afstand locatie gasmeter tot in het huis is ca 40 meter.
Misschien zijn het wel mensen die de HomeWizard batterij aanbieden omdat ze voor een ander systeem zijn gegaan.
Waar ik ook heel erg over na denk.
Ik moet zeggen dat de HomeWizard batterij goed bevalt en er nog een komt.
Maar ik heb eigenlijk meer gevoel voor dit systeem.
Ook een kleine omvormer 1200watt en veel meer mogelijkheden.
https://nl.zendure.com/pr...00?variant=46525336355071

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:06
peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:10:
[...]

Misschien zijn het wel mensen die de HomeWizard batterij aanbieden omdat ze voor een ander systeem zijn gegaan.
Zo zal ongetwijfeld ieder z'n eigen ideeën hebben. Wij zijn van Enphase naar Homewizard gegaan. En onze Enphase 3T gaan we ook verkopen.

Voor nu vinden we de Homewizard prima. Een leuke batterij (x2) terwijl we wachten tot nieuwe ontwikkelingen ons betere opties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:10:
[...]

Dan bestel je een batterij voor € 1395,-- / stuk.
Wacht je twee of drie maanden en je bespaart € 500,-- per batterij om er iets anders mee te doen.
Nog af gezien van het risico van handelen via welke site dan ook, zeker gezien de niet altijd heel erg redelijke vraagprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
En dan bedoel ik vooral de beperking van HomeWizard met 4 stuks.
En het nadeel dat iedere batterij weer een 800watt omvormer heeft.
Dat Zendure ding zet je max 4 blokken onder de 1200watt omvormer die ook max 800watt gezet kan worden.
In mijn geval zal ik 6 HomeWizard batterijen moeten hebben om de nacht haalbaar te hebben.
Daarom zit ik zwaar te denken aan Zendure.
Maar eerst dit jaar met 2x HomeWizard en dan zien we wel weer.
Bij 4 stuks HomeWizard batterijen 4x800watt omvormers.
Bij 4 stuks Zendure 1x1200watt omvormer.
(Dan zijn die Zendure blokken wel iets minder capaciteit.)
Dan zullen de verliezen bij Zendure lager liggen lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door peterbier op 19-02-2025 19:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:51
Mijn batterij gaat binnenkort afgeleverd worden maar ik heb besloten hem niet af te nemen. Uit de simulatie komt een terugverdientijd van 15 jaar. Ik Investeer dan liever in een warmtepompboiler waar ik de zon in opsla.

125 jaar oud huis, redelijk geïsoleerd (6cm PIR dakisolatie, 7cm muurisolatie steenwol, hr++), 1 Quatt WP, 4kWp zonnepanelen, benedenverdieping 3 grote T22 radiatoren met heatboosters en totaal 40 fans op lage snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 26-05 21:47
Van de week die van mij binnen gehad. Werkt fantastisch. Hier wat screenshots van wat ik in Home Assistant (Core) gebouwd heb.

De tweede komt binnenkort binnen. Is nodig ook aangezien ik voornamelijk verwarm met de airco wat een grote besparing is ten opzichte van het hele huis verwarmen met gas en overal thermostaat kranen plaatsen. De Plug-in Battery is hier alweer bijna leeg en hij was vol rond 1600 uur.

Mocht iemand de raw code hiervoor willen laat het even weten in een dm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cr8qHqkxP9FuJn2tUgVEc_LRUbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmKD87WDuPls1sxfPThm43m6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd6VbweQhogysicAa6VVdioK4a4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1X9RJvw382LTk1xP6TJmDAv.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:27
peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:28:
Dat Zendure ding zet je max 4 blokken onder de 1200watt omvormer die ook max 800watt gezet kan worden.
In mijn geval zal ik 6 HomeWizard batterijen moeten hebben om de nacht haalbaar te hebben.
Als je zo veel nodig hebt, kan je dan niet beter een SigenStor nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
peterbier schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:28:
Het max vermogen van de omvormer is relevant voor de verliezen niet de opslag.

Je dan met 4x homewizard met 3200W laden, waar je bij zendure dan ook een tweede omvormer handig zal zijn, omdat je anders de opslag mogelijk niet vol krijgt op veel dagen.

Ik weet niet of zendure overweg kan met meerdere omvormers die samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
netappie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:41:
[...]

Als je zo veel nodig hebt, kan je dan niet beter een SigenStor nemen?
Ik ben me nog aan het verdiepen.
Eerst 2 HomeWizard batterijen en dan weer aan zien.
Ik moet ook nog een paar van die zonneplaten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Sjamo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Zo zal ongetwijfeld ieder z'n eigen ideeën hebben. Wij zijn van Enphase naar Homewizard gegaan. En onze Enphase 3T gaan we ook verkopen.

Voor nu vinden we de Homewizard prima. Een leuke batterij (x2) terwijl we wachten tot nieuwe ontwikkelingen ons betere opties geven.
Ik heb hier 17 panelen. Allen met diverse (IQ-7xx en IQ-8**) micro omvormers van Enphase.
Een jaar geleden gekozen voor een paar IQ-8** omvormers omdat die offgrid zouden kunnen werken.
Nou niet dus. Niet hier in EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
HomeWizard_NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Je dan met 4x homewizard met 3200W laden, waar je bij zendure dan ook een tweede omvormer handig zal zijn, omdat je anders de opslag mogelijk niet vol krijgt op veel dagen.

Klopt
Ik ben me aan het verdiepen is de systemen.
Bij Zendure zal in mijn geval 3 omvormers over de 3 fases worden.
Dit ga ik ook met mijn HomeWizard batterijen doen L1 en L2 waar mijn zonnepanelen ook op verdeeld zijn.
Wel allemaal achter een eigen aardlekautomaat via onderverdeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
A weer een update van de app.
Blijft mooi hoe HomeWizard alles weer up to date houdt.👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVPNW10Kl0sDGdUzZTa8HaxY5rc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUQrejHQlRNz0rfeiNrUVOeq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 15:03
@HomeWizard_NL
Als je de batterij bijvoorbeeld via Marktplaats koopt, dan heb je wel gewoon normale ondersteuning en garantie vanuit jullie neem ik aan?
Daarnaast nog een vraag; 1 van mijn omvormers is van Fronius, gaan jullie die ook ondersteunen in de app? Zou wel erg prettig zijn.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:45:
[...]

Je kunt de Zendure o.a. laden via taken, op basis van dynamische tarieven of op basis van zonnestroom overschot en ja, er kunnen meerdere omvormers samenwerken tot 3 stuks (=3600 Watt) per iedere fase.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blackmore87 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:59:
Als je de batterij bijvoorbeeld via Marktplaats koopt, dan heb je wel gewoon normale ondersteuning en garantie vanuit jullie neem ik aan?
Dat is hier al een aantal keer langsgekomen: Als je de factuur hebt dan krijg je ondersteuning en garantie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36
Batterijbox schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Heb geprobeerd mijn iphone als hotspot te gebruiken maar die ziet de P1 niet ??? P1 werkt al jaren goed en heeft alle andere updates wel geïnstalleerd dus ja weet het even niet meer en hoorde ook niks meer van jullie dus maar nieuwe P1 meter besteld op hoop van zegen. Al anderhalve dag mee bezig en wel beetje klaar mee op het moment.
iPhone hotspot in maximaliseer comptabiliteit zetten, dan gebruikt hij 2.4 Ghz

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 23:41
Iemand al gezien dat er een nieuwe firmware voor de thuisbatterij is? Versie 1.0017.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIwlpgTckDd4djQmDXAbdH4Eia4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRG7WpZyvGN4rQLym0W5azTS.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn probleem is er helaas niet mee opgelost: batterij gaat constant offline en online, bij 100% wifi dekking. Zou ook wel vreemd zijn als de wifi dekking slecht zou zijn, thuisbatterij staat in dezelfde ruimte als de router.

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem al eerder heb langs zien komen hier, maar kon het zo snel niet terugvinden. Is dat probleem al opgelost, of moet er bij mij ook een swap plaatsvinden? Batterij werkt prima als hij online is, maar als hij offline is staat hij vaak op inactief.

Edit: dat is vreemd. Ook mijn Goodwe omvormer stond sinds 17 februari 09:45 uur offline. Dat probleem heb ik bij andere Tweakers ook al gelezen.

Maar ... Nu zie ik ineens dat de Goodwe data van vandaag ineens wel geregistreerd staan in de Homewizard app. En nu blijft ook ineens de thuisaccu constant online lijkt het wel. Na de firmware update bleef hij offline gaan, dus dat was niet de oplossing.

Zal het dan toch een probleempje bij Homewizard zijn geweest? @HomeWizard_NL weet jij daar misschien iets van?

[ Voor 24% gewijzigd door Rolfy op 19-02-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 15:03
Taro schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:17:
[...]

Dat is hier al een aantal keer langsgekomen: Als je de factuur hebt dan krijg je ondersteuning en garantie.
Dank, lees al een tijd mee maar soms gaan de hoeveelheid posts wel erg snel en idd heb niet goed gezocht.

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpikeHome schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:19:
Afgelopen dagen lekker op NOM gedraaid
Met warmtepomp aan van 7.00 tm 22.00
[Afbeelding]
Nou niet helemaal NOM want lever nog wel terug op dit soort dagen
Mooi, echter een vraagje, hoeveel is je Wp vermogen van je PV-installatie, als je nu al ruim 20 kWh gaat terugleveren?

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Rolfy schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:33:
Iemand al gezien dat er een nieuwe firmware voor de thuisbatterij is? Versie 1.0017.

[Afbeelding]

Mijn probleem is er helaas niet mee opgelost: batterij gaat constant offline en online, bij 100% wifi dekking. Zou ook wel vreemd zijn als de wifi dekking slecht zou zijn, thuisbatterij staat in dezelfde ruimte als de router.

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem al eerder heb langs zien komen hier, maar kon het zo snel niet terugvinden. Is dat probleem al opgelost, of moet er bij mij ook een swap plaatsvinden? Batterij werkt prima als hij online is, maar als hij offline is staat hij vaak op inactief.
Er zijn van die wifi units die iets kennen wat guest isolation heet. Of een systeem wat ze naar 5GHz probeert te zetten. Ik zag in mijn Unifi zelfs een IoT toggle.

Goed wifi signaal betekent niet dat ze goed met elkaar kunnen praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 16:05

Barca

In Search Of Sunrise

Flesym schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:32:
Mijn batterij gaat binnenkort afgeleverd worden maar ik heb besloten hem niet af te nemen. Uit de simulatie komt een terugverdientijd van 15 jaar. Ik Investeer dan liever in een warmtepompboiler waar ik de zon in opsla.
Wat ik zelf hierbij ook interessant vind, is deze tekst op de site van Homewizard.
https://helpdesk.homewiza...y-alles-wat-je-moet-weten
Gaat je batterij binnen 2 jaar stuk, dan komen we hem ophalen en vervangen we hem direct kosteloos voor een nieuwe.

Gaat je batterij in jaar 3 t/m 7 stuk? Geen zorgen, wat er ook stuk is gegaan, wij komen de batterij bij jou thuis ophalen en vervangen hem voor een thuisbatterij die nieuwer is dan degene die je had. Dit kost €329.
Dus met andere woorden over een jaar of twee als de saldering eraf is verwachten ze al dat ze weer een nieuwe versie hebben. En die is dan vast goedkoper en met meer KwH.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 19:13
Ik lees dat die “nieuwere die je had” batterij een batterij die 1 jaar oud is terwijl je oude batterij 3 jaar oud is en/of minder cycles heeft (misschien refurbished??).
Ik lees niet dat het een nieuwere versie batterij is.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Laatst online: 20-05 22:26
[quote]Taro schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:16:
[...]

Je kunt de Zendure o.a. laden via taken, op basis van dynamische tarieven of op basis van zonnestroom overschot en ja, er kunnen meerdere omvormers samenwerken tot 3 stuks (=3600 Watt) per iedere

Laadt Zendure het zonoverschot op van eigen net (zoals HW) of moeten de zonnepanelen direct op Zendure aangesloten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:39:
Van de week die van mij binnen gehad. Werkt fantastisch. Hier wat screenshots van wat ik in Home Assistant (Core) gebouwd heb.

De tweede komt binnenkort binnen. Is nodig ook aangezien ik voornamelijk verwarm met de airco wat een grote besparing is ten opzichte van het hele huis verwarmen met gas en overal thermostaat kranen plaatsen. De Plug-in Battery is hier alweer bijna leeg en hij was vol rond 1600 uur.

Mocht iemand de raw code hiervoor willen laat het even weten in een dm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plaats hem dan aub ook even in het HA topic van de HW batterij, alvast bedankt. d:)b

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Viper-NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:02:
[...]
Laadt Zendure het zonoverschot op van eigen net (zoals HW) of moeten de zonnepanelen direct op Zendure aangesloten zijn?
Kan allebei en ik doe hier thuis ook beide, zie verder: Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic om hier niet offtopic te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Viper-NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Je kunt de Zendure o.a. laden via taken, op basis van dynamische tarieven of op basis van zonnestroom overschot en ja, er kunnen meerdere omvormers samenwerken tot 3 stuks (=3600 Watt) per iedere

Zonnepanelen direct op de omvormer is een optie.
Dit hoef je niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Laatst online: 20-05 22:26
Taro schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Kan allebei en ik doe hier thuis ook beide, zie verder: Het Zendure Hyper 2000 + AB2000(S) plug-in thuisaccu topic om hier niet offtopic te gaan.
Thx! Laatste vraag; heb jij nu Zendure en HW? Zo ja, allebei zichtbaar op HW app en geen verstoringsproblemen bij elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Viper-NL schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Thx! Laatste vraag; heb jij nu Zendure en HW? Zo ja, allebei zichtbaar op HW app en geen verstoringsproblemen bij elkaar?
Ik heb alle HW producten op de Battery na :)

Zou altijd aanraden om voor een dergelijke oplossing bij 1 merk te blijven, anders gaan ze elkaar inderdaad dwarszitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 26-05 21:47
MacD007 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:02:
[...]

Plaats hem dan aub ook even in het HA topic van de HW batterij, alvast bedankt. d:)b
Done!

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81699938

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live

Pagina: 1 ... 24 ... 119 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.