Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
Tebbie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:51:
[...]

Ok en die mdns scanner is ook via wifi of is die via bijv Linux Shell lan netwerk? Ik doel hier op dat als het via wifi is en je ziet niets dan staat AP cliënt isolatie aan en zien wifi devices elkaar niet. Via LAN wel omdat al het multicast verkeer wel op het lan gedeelte van je netwerk zit.

Dit geintje is namelijk zo’n 90% van de vragen/klachten die ik krijg voor de HomeWizard Homey app gebruikers die klagen dat P1, sockets of watermeter niet gevonden word.
Ik heb die scanner aan HA toegevoegd omdat Iphones als je het screen op zwart hebt via IP adres niet meer reageren en je ze dan via mdns nog wel kan vinden op je netwerk. ik ga beide apparaten straks nog eens uitzetten en opnieuw inpluggen na een halfuur. Ik heb uit de oude doos een ander accespoint gevist die nog eens proberen. |:(
diedvdyk schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:55:
Client isolation in Experiaboxen noemen ze soms ook AP isolation .
Ik heb alle opties in mijn experia box V10a bekeken die optie zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:09:
[...]

Hier nu ineens precies het zelfde maar P1 meter in de meterkast is gewoon groen
Ik heb een kpn v10 Modem
Ben ik toch niet de enige gelukkig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:00
Chris96 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Ben ik toch niet de enige gelukkig _/-\o_
nee maar stomme is het heeft hier wel gewoon gewerkt vanaf afgelopen zaterdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:06:
Wordt nog vager.
Nu een periode op 70w aan het laden naar de 800w.
De batterij doet dit zelf naar een dag zonnestroom. (Tussenstekker)
Nu staat hij uiteindelijk op 0% in het wit.
[Afbeelding]
Batterij zelf geeft ook aan dat deze vanzelf is gaan laden voor even.
[Afbeelding]
Ik denk dat hij gewoon aan het kalibreren is. Dit heb ik hier ook al een x gezien. Hij zakt vanzelf weer terug naar 0 watt laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J94sY3YPr3JoivUG8ok15la0k-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjlbNSgdKMzQrvLISwFTdK78.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zou ook via het windows programma glaswire en dan de scan functie kijken waar je P1 en je batterij op zitten cq of hij de batterij ook kan zien. als idee.
glaswire kun je gewoon gratis proberen, er is ook een versie met aanvullende functies, maar die moet je wel kopen.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:54
Devke schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Ik denk dat hij gewoon aan het kalibreren is. Dit heb ik hier ook al een x gezien. Hij zakt vanzelf weer terug naar 0 watt laden.

[Afbeelding]
Oke maar ik vindt het vreemd na het laden en ontladen vanmiddag op 1% dan ging hij direct laden met 75 watt en hierna 800watt.
Misschien heb je gelijk maar vondt dit een vreemd gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 13:02
asing schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Ik weet niet wat voor filosofie je aanhoudt maar als je 4 HW batterijen wil bijladen met zonnestroom om je warmtepomp te kunnen voeden, dan moet je wel een voetbalveld aan panelen op het dak hebben liggen. Ik mag met 4kWp blij zijn als er met dit dramatische weer 2kWh van het dak af komt. Je zal dus minstens 20kWp moeten hebben liggen om stroom genoeg op te wekken om die 4 batterijen vol te krijgen. Dan heb ik nog niet gerekend met het eigen verbruik van je woning overdag.

Ja, met mooi weer trek ik 11kWh van het dak. Maar dat waren de afgelopen 30 dagen maar 3 dagen.
Geen zorgen heb 60 stuks panelen, d’r zijn genoeg dagen wanneer het wel goed gaat werken, in de winter uiteraard veel dagen dat het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:03
asing schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:33:
EDIT : ik had net @HomeWizard_NL in de chat. Dit schroefje borgt een 40A circuit. Dat wordt omruilen als het scheef zit.
Een beetje Tweaker kan toch zelf zo'n schroefje er recht in terugzetten?
Mits de "schroefdraad" niet is vernacheld, in dat geval wordt het een ander boutje met een moertje er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
Vale Ouwe schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Mits de "schroefdraad" niet is vernacheld, in dat geval wordt het een ander boutje met een moertje er achter.
Denk wel aan je garantie... Het is misschien een simpele fix maar als er later echt iets aan de hand is zou garantie geweigerd kunnen worden omdat er een niet officiele modificatie is gedaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb ergens op een vage manier probleem gehad met de v10 modem kpn en de super wifi 2 kpn

Ik heb het werkend gekregen, ergens toewijzing ip adres zat een conflict , nu is batterij aan synchroniseren

[ Voor 44% gewijzigd door ivo1969 op 18-02-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
[...]

40A is niet iets waar je zelf aan gaat schroeven.

Een aardlekschakelaar die bedoeld is om mensen te beschermen tegen elektrocutie gaat af bij 0,03A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 07:11
Zou altijd gewoon swappen joh, bedoel ondanks tweaker je mag verwachten dat je product gewoon werkt.

Daarnaast eerlijk is eerlijk ondanks de dead on arrival vandaag na 30 min aanbod om hem donderdag te swappen is ondanks t ongemak en nodige geduld goeie service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 11:20
Hier al een tijdje meegelezen en heb besloten om ook 2 aan te schaffen. Voorlopig verdien ik ze ongetwijfeld niet terug, maar Homewizard levert mooi spul en vind het leuk om ook hiermee wat ervaring op te doen. Zal ooit nog wel een groter accupakket van bijvoorbeeld SolarEdge (ofzo) bij komen. Met 2 stuks kom ik in de zomer in ieder geval de nacht door (tenzij de Leaf laadt).

[ Voor 12% gewijzigd door blackmore87 op 18-02-2025 20:52 ]

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:38:
Ik heb ergens op een vage manier probleem gehad met de v10 modem kpn en de super wifi 2 kpn

Ik heb het werkend gekregen, ergens toewijzing ip adres zat een conflict , nu is batterij aan synchroniseren
V10 of V10a, ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:44
[...]

Erachter zitten de batterijen. Bij montage is de schroefdraad mishandeld dus vastdraaien lukt wel maar dan zit de ring nog los.

Onderschat een 40a circuit niet, ook al is het voltage misschien niet zo hoog. We hebben hier eindeloos geschreven over kabel diktes, aansluitingen, amperes en meer van die dingen. Dit valt er ook onder. De test met de tandenstoker was ook geinig tot het ding spontaan mee ging ontladen.

Ik heb jaren elektrotechniek gestudeerd en ook ik heb een grens waarbij ik me senang voel. Dit ging eroverheen. En dan niet het aandraaien maar het gevoel in de schroevendraaier.

Men heeft mij ook verzocht om dit soort fotos niet te plaatsen vandaar dat ze weg zijn. Iemand met meer lef en minder kennis kan zich pijn gaan doen. Dat wil ik niet.

Dus ik gedraag me even als een echte consument en hij gaat terug. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, net als mijn inner nerd om iets op te lossen. Maar uiteindelijk wil je niet dat het ding af fikt als je lekker ligt te snurken. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
blackmore87 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:51:
Hier al een tijdje meegelezen en heb besloten om ook 2 aan te schaffen. Voorlopig verdien ik ze ongetwijfeld niet terug, maar Homewizard levert mooi spul en vind het leuk om ook hiermee wat ervaring op te doen. Zal ooit nog wel een groter accupakket van bijvoorbeeld SolarEdge (ofzo) bij komen. Met 2 stuks kom ik in de zomer in ieder geval de nacht door (tenzij de Leaf laadt).
SolarEdge levert momenteel alleen NMC accu's. Wat mij betreft geen aanrader in huis.
In de praktijk is het nog lastig om de accu's terug te verdienen zolang we de energiebelasting mogen salderen, maar als je het als lange termijn investering ziet over 15 jaar dan gaat het echt wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Chris96 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:52:
[...]

V10 of V10a, ik ben benieuwd hoe je het opgelost hebt?
V10 modem maar volgens mij is daar alleen met V10A modem het verschil dat een V10A met de oude software wel wifi uitzond met wifi versterkers van kpn.

Maar ik had boven de wifiversterker ( zwarte schotel) uit stroom getrokken, de P1 meter los gekoppeld van slimme meter daarna de V10 een Herstel gegeven.

Zo hebben alle aangesloten apparaten nieuwe ip adres gekregen.
Ik moest ook voor mijn primary versterker een nieuw ander ip adres opgeven anders kon ik niet inloggen op dat ding op mijn laptop.

Vervolgens P1 meter weer in slimme meter en voila weer contact.

Nadeel het bovenste pootje welke ervoor zorgt dat P1 meter goed vast blijft zitten is nu helaas afgebroken, misschien dat ik tzt een nieuwe koop, ik heb dat zelf gedaan maar voor nu werkt het .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:57:
[...]

Nadeel het bovenste pootje welke ervoor zorgt dat P1 meter goed vast blijft zitten is nu helaas afgebroken, misschien dat ik tzt een nieuwe koop, ik heb dat zelf gedaan maar voor nu werkt het .
Onder de Tweakers onder ons gewoon een nieuwe RJ11 stekker aan knijpen.😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:57:
[...]

V10 modem maar volgens mij is daar alleen met V10A modem het verschil dat een V10A met de oude software wel wifi uitzond met wifi versterkers van kpn.

Maar ik had boven de wifiversterker ( zwarte schotel) uit stroom getrokken, de P1 meter los gekoppeld van slimme meter daarna de V10 een Herstel gegeven.

Zo hebben alle aangesloten apparaten nieuwe ip adres gekregen.
Ik moest ook voor mijn primary versterker een nieuw ander ip adres opgeven anders kon ik niet inloggen op dat ding op mijn laptop.

Vervolgens P1 meter weer in slimme meter en voila weer contact.

Ik kan je sowieso aanraden je hw apparaten een gereserveerd ip adres te geven via je router. Scheelt een hoop gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 29-05 11:20
netappie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:57:
[...]

SolarEdge levert momenteel alleen NMC accu's. Wat mij betreft geen aanrader in huis.
In de praktijk is het nog lastig om de accu's terug te verdienen zolang we de energiebelasting mogen salderen, maar als je het als lange termijn investering ziet over 15 jaar dan gaat het echt wel lukken.
De SolarEdge (of ander systeem) hoeft ook niet in huis gelukkig, in de vrijstaande garage of buiten (afhankelijk van de specs), ruimte zat hier. Maar voorlopig eerst deze maar eens uitproberen :) zien we over 2 jaar ofzo wel weer.

[ Voor 8% gewijzigd door blackmore87 op 18-02-2025 21:11 ]

BMW 330D + Nissan Leaf. Woning uit 1900, nul-op-de-meter/gasloos dmv 57 zonnepanelen en een 11kW Hitachi WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
crryp schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:07:
[...]

Ik kan je sowieso aanraden je hw apparaten een gereserveerd ip adres te geven via je router. Scheelt een hoop gedoe
Ben ik het helemaal mee eens, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen binnen de V10 modem van KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, maar ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen binnen de V10 modem van KPN
staat meestal bij dhcp en dan achter de apparaten iets van reserveren

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Onder de Tweakers onder ons gewoon een nieuwe RJ11 stekker aan knijpen.😜
Klopt maar heb dat spul hier niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Klopt maar heb dat spul hier niet :'(
Als tweaker heb je toch wel een RJ45 tang.
Daar zit vaak ook een RJ11 op.
RJ11 plugjes zijn genoeg te verkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris96
Bedankt voor alle hulp maar ik ben eruit. Netwerk / WiFi was niet het probleem.

De p1 dongle stond geconfigureerd als secundaire aansluiting ipv hoofdaansluiting geen idee waardoor die daarop gekomen is maar na het omzetten kon ik hem koppelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDmuQcK5ke-1B22YTrLt4YrSeLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juHR5BDRSLSBQbIwcjP5T6Hl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:22:
[...]

Als tweaker heb je toch wel een RJ45 tang.
Daar zit vaak ook een RJ11 op.
RJ11 plugjes zijn genoeg te verkrijgen.
Wel ooit gehad, via KPN maar weg gemieterd.

En och het werkt nu weer en als het probleem oplevert kan ik nog altijd bij doe zelf zaak zo n ding met plugjes kopen.
En ik begrijp dus dat er aan een P1 meter een RJ11 plugje moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:34
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:31:
[...]

En och het werkt nu weer en als het probleem oplevert kan ik nog altijd bij doe zelf zaak zo n ding met plugjes kopen.
Rj12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
En mocht het echt nodig zijn als ik er een nieuwe RJ12 plugje erop zet, wat is de volgorde van de kleur code? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Klopt RJ11 wordt bij xdsl en telefoon analoog gebruikt.
Maar de P1 poort heeft deze aansluiting ook en is bedraad via 4 draden.
Let er wel op dat je geen RJ45 koopt deze zijn breeder en is voor netwerk bedoeld en dat past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18:03
asing schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:56:
[...]

Erachter zitten de batterijen. Bij montage is de schroefdraad mishandeld dus vastdraaien lukt wel maar dan zit de ring nog los.

Onderschat een 40a circuit niet, ook al is het voltage misschien niet zo hoog. We hebben hier eindeloos geschreven over kabel diktes, aansluitingen, amperes en meer van die dingen. Dit valt er ook onder. De test met de tandenstoker was ook geinig tot het ding spontaan mee ging ontladen.

Ik heb jaren elektrotechniek gestudeerd en ook ik heb een grens waarbij ik me senang voel. Dit ging eroverheen. En dan niet het aandraaien maar het gevoel in de schroevendraaier.

Men heeft mij ook verzocht om dit soort fotos niet te plaatsen vandaar dat ze weg zijn. Iemand met meer lef en minder kennis kan zich pijn gaan doen. Dat wil ik niet.

Dus ik gedraag me even als een echte consument en hij gaat terug. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, net als mijn inner nerd om iets op te lossen. Maar uiteindelijk wil je niet dat het ding af fikt als je lekker ligt te snurken. :)
Fair enough ;)
Ik zou het beoordelen of ik zelf het contact degelijk zou kunnen herstellen, en anders in der daad terugsturen.
Op zich ben ik hier niet van onder de indruk (klein montage foutje).

Verder zie ik toch wel wat uitval kort na de uitlevering.
In hoever gaat het hier om?:
Gebruikersfout of te onduidelijke instructie tijdens de installatie?
Foutjes in de software? Die mogen we verwachten als eerste gebruikers.

Gaat het nu ook om kwaliteit van de hardware?
Fijn dat deze per ommegaande wordt omgewisseld.
Maar wat betekend dat voor de levensduur van de batterijen die nu geen storing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Klopt RJ11 wordt bij xdsl en telefoon analoog gebruikt.
Maar de P1 poort heeft deze aansluiting ook en is bedraad via 4 draden.
Let er wel op dat je geen RJ45 koopt deze zijn breeder en is voor netwerk bedoeld en dat past niet.
Dat RJ45 breder is dat wist ik :) , maar begrijp dat het om een RJ12 gaat , en dan nog de kleur volgorde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
De connector is gewoon RJ11 wat door de slimme meter gebruikt wordt.
6 gleuven met 4 draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l7twsbndG5VhPRNMEB_WWEEQvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrpvEEJtBJdl0IFOl2pmff5j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:09
Lees met interesse mee. Inderdaad wel hier en daar wat meldingen over problemen (kinderziektes), maar het lijkt me ook wel dat die dingen zeer goed beveiligd zijn met allerhande sensoren. Dit stelt ook wel gerust.Grootste angst van vrouwlief ivm (thuis) batterijen 🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:44:
[...]

De connector is gewoon RJ11 wat door de slimme meter gebruikt wordt.
6 gleuven met 4 draden.
Ja ook prima, maar dan lijkt mij nog als lijk kleurvolgorde en die 4 draden in welke gleuven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Bedankt voor schema, maar daar kom ik persoonlijk geen wijs uit.

Ik weet kabel kan je strippen dan op bepaalde kleurvolgorde de kabel in de connector plaatsen om vervolgens ding met tang vast te knijpen.

Ik ben zelf van beetje Jip en Janneke taal dan snappen mijn hersenen het tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Vale Ouwe schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Fair enough ;)
Ik zou het beoordelen of ik zelf het contact degelijk zou kunnen herstellen, en anders in der daad terugsturen.
Op zich ben ik hier niet van onder de indruk (klein montage foutje).

Verder zie ik toch wel wat uitval kort na de uitlevering.
In hoever gaat het hier om?:
Gebruikersfout of te onduidelijke instructie tijdens de installatie?
Foutjes in de software? Die mogen we verwachten als eerste gebruikers.

Gaat het nu ook om kwaliteit van de hardware?
Fijn dat deze per ommegaande wordt omgewisseld.
Maar wat betekend dat voor de levensduur van de batterijen die nu geen storing geven?
Wat ik ervan heb kunnen zien is dat het prima in elkaar zit en stevig aanvoelt. Duidelijk de balans gevonden tussen gewicht en kwaliteit. In mijn geval ging er een belangrijk schroefje scheef. Daardoor zat een aansluiting los en dat zorgde er weer voor dat het ding in storing ging. Dus ook dat is goed afgevangen.

Wat mij wel verbaast is dat de overgebleven unit ongelukkig is als zijn maatje er niet meer is. Het systeem begon weer stroom te geven toen ze weer samen waren en nu zit het overgebleven exemplaar weer te niksen met een halfvolle batterij. Ook als je in de app het defecte apparaat verwijdert.

Ik hou het even in de gaten maar het lijkt erop dat als je eenmaal een paartje hebt gemaakt en ze uit elkaar haalt, ze erg ongelukkig worden.

Misschien dat @HomeWizard_NL dat kan verklaren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
ivo1969 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Ja ook prima, maar dan lijkt mij nog als lijk kleurvolgorde en die 4 draden in welke gleuven?
Connector is RJ11 en je moet de 4 middelste nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUHR6E987JT-8B2ZySHDOIkdLcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qu9AACGKkFtbIIDpffy4nezq.jpg?f=fotoalbum_large
2,3,4,5
Veel van die snoertjes gemaakt vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Correctie
De P1 van HomeWizard heeft 6 draden.
Dat zal i.v.m. voeding zijn.
Data gaat via 4 draden.
De connector blijft wel RJ11.
Ik gebruikte toen Toon en plugwise.
Dat gaat via 4 draden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOm4xLzBVwPDgO8QneCArZW1OD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxTzmN8KlNjucBMYDWB3Mfqu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:52

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

1
blauw
geel
groen
oranje
zwart
wit
6

[ Voor 199% gewijzigd door PeteSplit op 18-02-2025 22:11 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
peterbier schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:53:
[...]

Connector is RJ11 en je moet de 4 middelste nemen.
[Afbeelding]
2,3,4,5
Veel van die snoertjes gemaakt vroeger.
Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd bij een utp kabel, maar in vage herinnering was het geen succes.
maar met foto erbij zie ik nu wel de volgorde hoe kleuren moeten.

Ik kan wel een audio kabel aan een din plug solderen , of rca kabels maken, een dual platenspeler lukt mij meestal ook om te reviseren,, maar toch ben ik weer soms dus onhandig :)

Maar goed momenteel werkt het weer, de P1 meter valt er niet eruit en mocht dat wel het probleem zijn dan is gang naar bouwmarkt ook nog zou gedaan.

In ieder geval ieder met gegeven hulp , enorm bedankt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Even een reactie ik had het fout. (Sorry)
De stekkers zijn hetzelfde RJ11 en 12.
@HomeWizard_NL heeft gelijk.
De 12 versie heeft 6 aansluitingen.
Bij de RJ11 missen er 2 van de 6 pennen.
Voor mij al een tijdje geleden.
Die extra 2 pennen is voor de voeding bij de wat nieuwere slimme meters dat je zonder externe voeding kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Nu prik ik mijn HomeWizard P1 dongel er maar weer in zodat de batterij weer kan gaan laden met een zonnige dag morgen.🌞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:48

Pixelmagic

Ubergeek

Tweede dag in gebruik, 100% opgeladen rond 15:00. Netjes.

Ik zou wel graag zelf willen kunnen bepalen wanneer de batterij wordt ingezet om terug te leveren. Iets met Baas Over Eigen Batterij :+

@HomeWizard_NL kunnen jullie al iets delen wat de plannen zijn daarvoor ?

Verder gewoon erg netjes, it just works ! (Bij mij dan, zie ook mensen met uitdagingen).

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:01
Ook ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een HomeWizard plug-in batterij. Mijn ervaring met de levering was ok, werd een uur eerder geleverd dan aangekondigd.

N.a.v. verschillende berichten over koude/bevroren batterijen het apparaat na uitpakken eerst anderhalf uur in de zon gezet. Daarna de handleiding er netjes bij gepakt. Stekker in het stopcontact en schakelaar omgedraaid. Daarna verder in de app. Batterij toegevoegd. Kreeg een melding dat de batterij nog koud was maar die verdween snel. Toen nog een melding dat de batterij moest synchroniseren met het net, en een melding dat de P1 meter de batterij niet kon vinden (zoals meer mensen in dit forum hadden). Gekozen voor tijdelijk overslaan. Daarna kreeg ik (weet niet meer precies waar) de mogelijkheid om de P1 meter een update te geven. En toen begon de batterij netjes te laden. Heb nog kunnen laden van 49% naar 78%, daarna was ons verbruik hoger dan de zon opbrengst. Al met al dik tevreden hier. Batterij is nu bijna leeg, hopelijk laat het zonnetje zich morgen weer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Knurt schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:12:
[...]

Hier ook betaallink binnen. Bestelbevestiging 25 juni 2024 16:02 uur
Vandaag ontvangen helemaal einde vd middag. Mocht hem zelf "even uit de vrachtwagen komen tillen" van de koerier, maar dat mocht de pret niet drukken.
Helaas dus qua laden niet van de zonnige dag kunnen profiteren, maar om te testen vanavond handmatig opgeladen. Hij staat nu aardig nom te draaien en vooralsnog geen issues. Prima dus.

Heb hem wel bijna 4 uur even op kamertemperatuur laten komen voordat ik ermee aan de slag ging (die vrachtwagen was duidelijk niet verwarmd) en zelfs toen kreeg ik de melding dat ie "een beetje koud" was. Maar die melding was na 10 minuten weg. So far, so good...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wingeltje
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-05 19:45
Werkt prima , echter wat ik graag zou zien is een functie dat ik zelf kan bepalen wanneer de accu gaat ontladen , want op een zonnige dag in de winter is hij wel vol , maar als het dan donker is om 5 uur en de oven, plus koken en energie verbruik tot ik naar bed ga , dan is de accu leeg , ik zou de accu willen onladen van bv 22, uur tot hij leeg is dan haal je de ochtend wel ,
Dus in de app een toevoeging met wanneer de accu mag ontladen zou perfect zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicosp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:17
Is er nog iemand die een excel file heeft gemaakt en die wil delen om de HW batterij te monitoren op laden en ontladen en misschien nog meer relevante zaken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• netappie
wingeltje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 06:38:
Werkt prima , echter wat ik graag zou zien is een functie dat ik zelf kan bepalen wanneer de accu gaat ontladen , want op een zonnige dag in de winter is hij wel vol , maar als het dan donker is om 5 uur en de oven, plus koken en energie verbruik tot ik naar bed ga , dan is de accu leeg , ik zou de accu willen onladen van bv 22, uur tot hij leeg is dan haal je de ochtend wel ,
Dus in de app een toevoeging met wanneer de accu mag ontladen zou perfect zijn .
Of je koopt een tweede en zet ze niet op een aparte groep.
Dan blijft het opgetelde ontlaad vermogen beperkt tot 800W waardoor je de nacht wel door komt als je dat belangrijk vind.

Qua milieu impact en netbelasting is het dempen van de avonduren en zeker het koken beter dan de nacht.
Zelf heb ik er twee in bestelling staan omdat ik die nacht ook schoon wil verbruiken als de wind niet waait.

Maar ik ga zeker zorgen dat ze samen 1600W kunnen leveren om zo min mogelijk van het net af te nemen voor de vaatwasser, wasmachine en andere grootverbruikers. Persoonlijk vind ik dat nuttiger dan de koelkasten, ventilatiebox en wifi voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het gedrag van het ontladen is nog steeds een beetje vaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZT7uLEEsyMhPWHWXTQsRLXrfIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HJKqrMbj9WkV4M0IWQLfc7XV.png?f=fotoalbum_large

De accu was 45% vol toen ik naar bed ging. Ik heb hem voor de zekerheid een keer uit en aan gezet. In de app zag ik dat alles in orde was. Zo stond het er letterlijk. En dan ineens draait de accu NOM van 1 tot 5 uur in de ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 12:54
nicosp schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 06:44:
Is er nog iemand die een excel file heeft gemaakt en die wil delen om de HW batterij te monitoren op laden en ontladen en misschien nog meer relevante zaken?
Waarom zou je dat in een excel bijhouden als je de batterij gewoon aan home automation software kunt hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:36:
Het gedrag van het ontladen is nog steeds een beetje vaag.

[Afbeelding]

De accu was 45% vol toen ik naar bed ging. Ik heb hem voor de zekerheid een keer uit en aan gezet. In de app zag ik dat alles in orde was. Zo stond het er letterlijk. En dan ineens draait de accu NOM van 1 tot 5 uur in de ochtend.
Je bedoelt gewoon de knop aan en uit op het apparaat? Zou eigenlijk niet moeten. Ik heb met 1 accu tot nu toe dit nog niet gezien eigenlijk reageert hij altijd snel op wat de p1 meter doet. Met andere woorden ik heb nog niet meegemaakt dat hij voor 00:00 niet leeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
blahenazo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Waarom zou je dat in een excel bijhouden als je de batterij gewoon aan home automation software kunt hangen ?
offtopic:
In het bedrijfsleven is niet overal geld voor. Bepaalde tools zijn geregeld te duur. Excel daarentegen heb je toch al via je Office pakket en Excel is afschuwelijk krachtig als je weet hoe je met macro's en andere zaken om moet gaan. Met andere woorden, heel veel mensen bouwen complete programma's, databases en zelfs datawarehouses in Excel. Dan kan ik zeggen dat daar geschiktere tooling voor is, maar "Excel is gratis, dus doen we het in Excel".

Je hele domotica in Excel draaien zal vast ook wel kunnen :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Speaking about Home automation... @Tebbie heeft weer een update van zijn test versie gepubliceerd voor Homey. Koppelen van de batterij gaat nu zonder problemen als je de workaround volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Je bedoelt gewoon de knop aan en uit op het apparaat? Zou eigenlijk niet moeten. Ik heb met 1 accu tot nu toe dit nog niet gezien eigenlijk reageert hij altijd snel op wat de p1 meter doet. Met andere woorden ik heb nog niet meegemaakt dat hij voor 00:00 niet leeg was
Nou ja, je ziet het ;) . Hij had de hele avond zichzelf kunnen ontladen maar deed het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
asing schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Nou ja, je ziet het ;) . Hij had de hele avond zichzelf kunnen ontladen maar deed het niet.
Jaa precies.... dat is inderdaad wel vaag! Zeker naar een power cycle (geen idee of dit nog effect heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Belangrijkste is dat hij 's ochtends toch leeg was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
[...]

Ticketje inschieten bij hw, zodat ze het kunnen oplossen voor de batterij beschikbaar wordt in België ;),
Zeker doen want hier lijken er ook 2 stuks nodig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
blahenazo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:48:
[...]

Ticketje inschieten bij hw, zodat ze het kunnen oplossen voor de batterij beschikbaar wordt in België ;),
Zeker doen want hier lijken er ook 2 stuks nodig :D
Opzich loop je een hoop kinderziektes mis als je langer moet wachten ergens ook een voordeel ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
crryp schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:49:
[...]

Opzich loop je een hoop kinderziektes mis als je langer moet wachten ergens ook een voordeel ja!
Als ik deze topic meelees en eens door andere batterij threads lees, valt het hier uiteindelijk wel mee.
Mja, zonder batterij heb ik makkelijk praten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 15:47
Feitelijk maakt het niet uit wanneer hij de energie uit de batterij verbruikt, leeg is leeg. Tenzij de stroom 's nachts veel duurder zou zijn dan zeg rond etenstijd. Ik merk dat indien er zon is laad hij op, is er geen zon dan gebruikt hij eerst de batterij energie. Precies zoals ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
blahenazo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:51:
[...]

Als ik deze topic meelees en eens door andere batterij threads lees, valt het hier uiteindelijk wel mee.
Mja, zonder batterij heb ik makkelijk praten ...
Hier gister helaas een dead on arrival gehad, das toch balen. Het wordt opgelost begrijp me niet verkeerd maar je baalt toch wel even zodra je die knop omdraait en null gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinkendool
  • Laatst online: 23-05 12:29
Helaas ligt de verbinding er weer uit. Ben niet thuis, dus of de P1 of de batterij.... Dus geen info vandaag. Wellicht laadt de batterij wel op. We hebben thuis super sterke Wifi en overal goede ontvangst en dan valt de boel toch steeds uit. Voordat ik de batterij had nooit uitval van de P1 meter gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat is het verschil?
Als je het gebruikt om te koken enz dan gebruik je de 2,5 kwh uit de batterij en moet je het nachtgebruik kopen.
Als je het uitstelt voor het nacht gebruik dan moet je de 2,5 kwh voor het koken kopen

Beide geven gebruik kopen alleen de eerste wat later dan de andere en het totaal gebruik en inkoop is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Mogelijk toch doordat die tweede batterij van je eerst nog in de P1 meter zat en dat later alsnog op één of andere manier is gereset? Dan werkt het nu toch zoals het hoort, uiteindelijk? :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 21:29
winwiz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:45:
Speaking about Home automation... @Tebbie heeft weer een update van zijn test versie gepubliceerd voor Homey. Koppelen van de batterij gaat nu zonder problemen als je de workaround volgt.
Inderdaad met workaround nu koppelbaar. Nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58

Canis Lupus

Vosbot

hanev001 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Wat is het verschil?
Als je het gebruikt om te koken enz dan gebruik je de 2,5 kwh uit de batterij en moet je het nachtgebruik kopen.
Als je het uitstelt voor het nacht gebruik dan moet je de 2,5 kwh voor het koken kopen

Beide geven gebruik kopen alleen de eerste wat later dan de andere en het totaal gebruik en inkoop is het zelfde.
Bij een dynamisch contract is dit wel relevant. Stroom tussen 17:00-22:00 is altijd duurder dan 00:00-05:00 :P (dus wil je dat de batterij levert tijdens de dure periode)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik krijg hier nu deze melding of er is storing of p1 meter toch niet meer goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2C3_Z2Nz45sBh6Jo_gGUtJQ7ws=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dLnDBPeliGCrZ2cfPM23fxmc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Canis Lupus schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Bij een dynamisch contract is dit wel relevant. Stroom tussen 17:00-22:00 is altijd duurder dan 00:00-05:00 :P (dus wil je dat de batterij levert tijdens de dure periode)
Mag misschien waar zijn maar wat @wingeltje wilde is juist dat hij in de periode 17:00-2200 uur het ontladen uit kan zetten om het te bewaren voor het nachtgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Mogelijk toch doordat die tweede batterij van je eerst nog in de P1 meter zat en dat later alsnog op één of andere manier is gereset? Dan werkt het nu toch zoals het hoort, uiteindelijk? :)
Ga ik je nu iets bizars vertellen :P !

Ik kreeg mail van Sam van HomeWizard. Die vroeg mij om het serienummer van de batterij. Logische vraag, en ik kreeg instructies om in de app te kijken en daar het nummer te vinden. Maar.... Ik had hem gisteren al uit de app gehaald. Het nummer stond ook niet op de doos. :X

Het enige wat ik bedacht was dat het ding zich met die naam aanmeldde op het Wifi netwerk wat ik weer kon zien in de Unifi interface. Dus ik zet dat ding aan, loop naar mijn PC, zoek het nummer op, mail dat aan Sam en loop weer naar de batterij om deze uit te zetten.

Staat het ding met een groene balk te laden :o 8)7 :? !!!

De P1 meter kent hem dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is maar een gedachte (ik heb nog geen batterij ontvangen) maar kunnen de problemen met de verbinding tussen de P1-meter en de batterij misschien wat te maken hebben met de voeding.

Het lijkt mij dat de P1-meter voor de communicatie en aansturing van de batterij flink meer werk moet doen dan voorheen. Als je geen actieve voeding hebt zou wat hij uit de slimme meter krijgt wel eens onvoldoende kunnen zijn om de power behoefte te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkredr
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-04 10:23
De batterij gisteren keurig volgens afspraak ontvangen en na even gedoe met E325 foutmelding (te koud?) aan de praat gekregen. Alleen merk ik dat met de opbrengst van de zonnepanelen nu in februari en mijn eigen verbruik daarvan de batterij echt niet serieus opgeladen wordt. Dus ook heel snel weer leeg als de panelen minder leveren dan eigen gebruik. Wel even twee keer handmatig vol geladen en dat werkt prima. Nu mijn vraag, ik denk dat ik hem nog eventjes buiten gebruik wil stellen tot de dagen wat langer worden. Met welke lading kan ik hem het beste tot die tijd 'wegzetten'? Leeg, helemaal vol of ergens ertussen in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
xkredr schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:51:
De batterij gisteren keurig volgens afspraak ontvangen en na even gedoe met E325 foutmelding (te koud?) aan de praat gekregen. Alleen merk ik dat met de opbrengst van de zonnepanelen nu in februari en mijn eigen verbruik daarvan de batterij echt niet serieus opgeladen wordt. Dus ook heel snel weer leeg als de panelen minder leveren dan eigen gebruik. Wel even twee keer handmatig vol geladen en dat werkt prima. Nu mijn vraag, ik denk dat ik hem nog eventjes buiten gebruik wil stellen tot de dagen wat langer worden. Met welke lading kan ik hem het beste tot die tijd 'wegzetten'? Leeg, helemaal vol of ergens ertussen in?
Staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xkredr
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-04 10:23
rtfm... dank u;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:01
Wat is de minimale wifi sterkte om de batterij goed te laten werken? En is de wifi-ontvanger in de batterij sterker dan die van de Socket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
xkredr schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:51:
Het beste laat je hem gewoon aangesloten. Dan houdt het BMS de cellen gezond.
Daarbij is het helemaal niet erg dat de accu niet helemaal vol gaat door het weer.

Als de accu in de weg staat is het misschien wat anders, maar in principe telt elke kWh als je nu terugleverkosten betaalt. Het gaat allemaal vanzelf.

Eventuele zelfontlaad verliezen van de cellen zal je ook hebben als de accu niet aan de stekker hangt.
Dus zoek een goed plekje om hem aan te sluiten en zichzelf terug te verdienen al is het maar bij familie of vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batterijbox
  • Laatst online: 19-05 09:06
Ook ik gisteren de batterij ontvangen en de installatie ging vloeiend totdat de P1 moest updaten en dat lukt maar niet tot nu. UPDATE FAILED. Sta sinds gistermiddag in de wacht voor een oplossing en kon het hier ook niet vinden. P1 heeft 5.19 als laatste update gehad en kan het aan devolo stekkers liggen ? Ik kan anders niet rechtstreeks met wifi verbinden vanwege afstanden. Duurt lang ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Laatst online: 23:32
ivo1969 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:42:
Ik krijg hier nu deze melding of er is storing of p1 meter toch niet meer goed.

[Afbeelding]
Wat vaak gebeurt is dat er een voeding probleem is. Vooral bij een splitter.
Misschien kun je hier iets mee.
Bij de eerste Sessy's moest zelfs een nieuwe voeding adapter worden geleverd om deze werkend te krijgen. daar zijn deze problemen daarna niet meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koosjuh85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 18:47
-Delete ik plaats deze vraag in het installatie forum! Excuus niet gelezen.

[ Voor 91% gewijzigd door Koosjuh85 op 19-02-2025 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
asing schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Ga ik je nu iets bizars vertellen :P !

Ik kreeg mail van Sam van HomeWizard. Die vroeg mij om het serienummer van de batterij. Logische vraag, en ik kreeg instructies om in de app te kijken en daar het nummer te vinden. Maar.... Ik had hem gisteren al uit de app gehaald. Het nummer stond ook niet op de doos. :X

Het enige wat ik bedacht was dat het ding zich met die naam aanmeldde op het Wifi netwerk wat ik weer kon zien in de Unifi interface. Dus ik zet dat ding aan, loop naar mijn PC, zoek het nummer op, mail dat aan Sam en loop weer naar de batterij om deze uit te zetten.

Staat het ding met een groene balk te laden :o 8)7 :? !!!

De P1 meter kent hem dus nog.
Gevolg van de lokale communicatie tussen de P1 meter en de batterijen waarschijnlijk.. :)

Iets eruit gooien in de app wil dus (nog niet / niet direct / etc.) zeggen dat de P1 meter lokaal ook de batterij vergeten is.

Edit @asing : zou het wel moeten natuurlijk. Maar goed, dit is ook nieuw voor HW, dus ik verwacht dat die processen nog wel gestroomlijnd worden. :P

[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 19-02-2025 10:35 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
JanHenk schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Gevolg van de lokale communicatie tussen de P1 meter en de batterijen waarschijnlijk.. :)

Iets eruit gooien in de app wil dus (nog niet / niet direct / etc.) zeggen dat de P1 meter lokaal ook de batterij vergeten is.
Als de logica welke batterij wat moet doen in de P1 meter zit dan verklaart dat ook waarom de mijne af en toe niet wil ontladen. De P1 meter stuurt dan de batterij aan die er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Laatst online: 28-05 19:36
@HomeWizard_NL : Denken jullie alle al bestelde batterijen uitgeleverd te hebben tegen 17 april wanneer hij normaalgezien ook in België beschikbaar wordt?

Zouden de Belgen hem dan "meteen" kunnen kopen en krijgen of verwachten jullie dat dit ook met bestel-batches zal gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
RaVenXeoN schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:36:
@HomeWizard_NL : Denken jullie alle al bestelde batterijen uitgeleverd te hebben tegen 17 april wanneer hij normaalgezien ook in België beschikbaar wordt?

Zouden de Belgen hem dan "meteen" kunnen kopen en krijgen of verwachten jullie dat dit ook met bestel-batches zal gaan?
Dat zal nog steeds in batches gaan, we verwachten wel dat als alle papieren in orde zijn de eerste wel al eind april te kunnen leveren in BE. Voorlopig is er geen ''levering uit voorraad'' tegen de tijd dat het binnen is, is het ook alweer gereserveerd. Als je wilt wachten tot ze ''op voorraad zijn'' verwachten we niet voor eind zomer, en mogelijk zelfs niet voor volgend jaar afhankelijk van het aantal reserveringen in het najaar.

kortom, wil je hem in NL deze zomer nog, plaats dan een reservering dan kunnen we nog bijschalen, voor belgie, er is extra voorraad ingerekend voor eind april die we hopelijk dan vrij kunnen geven.

[ Voor 21% gewijzigd door HomeWizard_NL op 19-02-2025 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apenkooi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:29
Er is een update. 🤔

*edit, in de cloud gaat het even niet lekker waardoor “nu” weergave even niet werkt.

*edit 2, en weer live. 📺

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKu-OZZMLIN9h9qLXxeQYoQvX1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wgF5WewlEaYWeRi2JivyvcQC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Apenkooi op 19-02-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
@HomeWizard_NL Bugje in de app? De “nu” weergave geeft niks meer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 22:30
Zal niet aan de update liggen, hier hetzelfde en 1x een melding gehad dat energy-iets in onderhoud is “probeer het later opnieuw”.

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:52
En weer gefixt

[ Voor 104% gewijzigd door shthpnz op 19-02-2025 11:20 ]

Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23:03
Harri schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:02:
Zal niet aan de update liggen, hier hetzelfde en 1x een melding gehad dat energy-iets in onderhoud is “probeer het later opnieuw”.
Klopt, vorige versie heeft hetzelfde; geen nu weergave dus waarschijnlijk iets met de servers 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
shthpnz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:04:
Ja let op: versie 1.23.11 niet downloaden! De ‘nu’-weergave werkt niet meer
[Afbeelding]
Helaas een gevolg van een migratie op cloud niveau die even niet zo soepel loopt als verwacht. Heeft niet met de nieuwe app versie te maken. Even geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Bij mij is de eerste nacht ervaring met de PIB dit:

Tussen 23:00 uur (100% handmatig volgeladen) en 7:00 uur (42% over) heeft ie mooi NOM gedraaid.
Ik heb in de periode via P1 gemeten:

0,026 kWh Import
0,076 kWh Export

Normaal sluip/nachtverbruik schommelt hier thuis gewoonlijk tussen de 130 en 250 W.

Ik heb SMR 4.2 dus "slechts" elke 10 seconden interval. Hij levert daardoor wel af en toe wat meer terug aan het net dan je natuurlijk eigenlijk zou willen: vooral als de vraag wat minder wordt, schakelt hij wat traag mee terug in vermogen en dat dan ook nog trapsgewijs en niet direct.
Maar dan nog vind ik het vooralsnog best netjes.

Tijdens de ochtendpiek is hij vervolgens helemaal leeg gegaan naar 0% en iets na 9 uur is hij begonnen met laden, na circa een minuut op "inactief" (wit lampje) te hebben gestaan.

Daarnet kreeg ik ook een melding dat de HW Energy app eruit lag wegens serveronderhoud. No problem.
Gaf mij gelijk een kans om te zien wat de batterij dan doet, die bleef netjes nom draaien (opladen in dit geval dus) want de hoofdmeter bleef netjes rond de 0,000 kW draaien en de batterij staat inmiddels op 17%.

Dus behalve de "koud melding" bij installatie werkt het bij ons allemaal naar behoren. En ik had hem eigenlijk pas in maart verwacht, toen ik hem bestelde dus dat valt hier ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaVenXeoN
  • Laatst online: 28-05 19:36
Idem, hier ook geen NU weergave met app v1.23.10 @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 14:36
Ik weet nu ook waat het waarschuwingsbord door het accu icoontje is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEink-CS7o5oMxDGMsduzQE4GRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lY3rtWyN07D4iz7UJpoGUUcR.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals gemeld kreeg ik mijn 2-de accu ongeveer een minuut on-line en toen ging hij op zwart met de watermelding.
In de app staat ie dan als off-line , maar ........ de data (% geladen) staat nog wel ergens. Ik vond het ook raar dat ik gisteravond laat nog 23% in de eerste accu had. Was gewoon leeg.
Had de accu in de app laten staan, onder het motto, wellicht krijg ik hem nog aan de praat. Nope.

Vanochtend de tweede accu uit app gegooid en voila, waarschuwingsbord is weg en % geladen van de eerste accu is realistisch. Het percentage klopte dus ook niet. Wellicht vandaar dat bord. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mrenkema op 19-02-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apenkooi
📺 ennnn, we zijn weer live. 🛜

MAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsNJdVW5Oi_hwKALmfjh__TTaMY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZxmDeVbzs0s0F1NtDQcZxIkD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:16
Onze batterij-ruil (ivm een storing) is inmiddels al uitgevoerd, een dag eerder dan verwacht. Erg blij mee. De nieuwe batterij staat inmiddels op kantoor op temperatuur te komen zodat we hem vanavond vrijwel direct kunnen installeren.

In dit topic is eerder vaak gezegd dat je aan een batterij in de wintermaanden, zeg november t/m maart niets hebt. Dat zal voor een aantal mensen gelden, maar ik zie hier duidelijk voordeel van een batterij, ook in deze tijd.

Gisteren was een mooi voorbeeld bij ons dat de door ons bestelde tweede batterij ook zijn nut gaat hebben, al zal het minder vaak zijn uiteraard. Dit was zonder een batterij, deze stond ingepakt om omgeruild te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfHCpoelqrmRpwj1_7hup11o7V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgE6WNkEAddkdue4ezIGd2ME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Sjamo op 19-02-2025 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 18:26
Sjamo schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:19:
Onze batterij-ruil (ivm een storing) is inmiddels al uitgevoerd, een dag eerder dan verwacht. Erg blij mee. De nieuwe batterij staat inmiddels op kantoor op temperatuur te komen zodat we hem vanavond vrijwel direct kunnen installeren.

In dit topic is eerder vaak gezegd dat je aan een batterij in de wintermaanden, zeg november t/m maart niets hebt. Dat zal voor een aantal mensen gelden, maar ik zie hier duidelijk voordeel van een batterij, ook in deze tijd.

Gisteren was een mooi voorbeeld bij ons dat de door ons bestelde tweede batterij ook zijn nut gaat hebben, al zal het minder vaak zijn uiteraard. Dit was zonder een batterij, deze stond ingepakt om omgeruild te worden.

[Afbeelding]
Ja, mee eens. Ik heb net even wat simulaties gedraaid op basis van 15-minuut intervals uit de HW API voor één of twee batterijen, maar ik krijg ze in de zomer niet leeg (geen airco etc), maar in het voor- en najaar lijk ik gek genoeg meer profijt te hebben van extra capaciteit. Bvb:

Augustus '24:
1-locked: 61.56kWh used
2-locked: 63.31kWh used
2-unlocked: 67.02kWh used

Mei '24:
1-locked: 54.66kWh used
2-locked: 64.74kWh used
2-unlocked: 69.98kWh used

Maart '24:
1-locked: 62.01kWh used
2-locked: 88.95kWh used
2-unlocked: 91.30kWh used

Onder voorbehoud van bugjes in m'n simulatie 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 19:58
Afgelopen dagen lekker op NOM gedraaid
Met warmtepomp aan van 7.00 tm 22.00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BToPoynkLfvzzhw45iDCbG4zzg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NYNeaN4YfEFqgr1BGDoiqXMf.jpg?f=user_large
Nou niet helemaal NOM want lever nog wel terug op dit soort dagen

[ Voor 10% gewijzigd door SpikeHome op 19-02-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 06:09
Knurt schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 00:24:
Vandaag ontvangen helemaal einde vd middag. Mocht hem zelf "even uit de vrachtwagen komen tillen" van de koerier, maar dat mocht de pret niet drukken.
Hoop niet dat die chauffeur dat straks hier ook gaat vragen, want dat lukt me niet. Ik ben bejaard en slecht ter been. Als de chauffeur geen kans ziet hem naar 2hoog te tillen, kan hij hem weer meenemen, dan maar geen thuisbatterij.

Ik heb dat hier laatst ook al gevraagd, helaas geen enkele reactie mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apenkooi
grun93 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Hoop niet dat die chauffeur dat straks hier ook gaat vragen, want dat lukt me niet. Ik ben bejaard en slecht ter been. Als de chauffeur geen kans ziet hem naar 2hoog te tillen, kan hij hem weer meenemen, dan maar geen thuisbatterij.

Ik heb dat hier laatst ook al gevraagd, helaas geen enkele reactie mogen ontvangen.
Eventueel familie/buren vragen om even te helpen? Dan komt dat ding wel boven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 07:29
grun93 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:28:
[...]

In welke omgeving woont u? Als het in de buurt is wil ik best wel helpen indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:32
Vraagje, Ik heb de batterij nog niet, maar ben HomeAssistant aan het inrichten en plek aan het voorbereiden onder knieschot met goed stopcontact.

Lees ook dat de P1 meter versie 6 moet hebben, of betreft dit de versie van de batterij?

Ik zit op 5.19 (HWE-P1-G1) en manueel updaten zegt de app dat hij up to date is.
Pagina: 1 ... 23 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.