Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen hier last van? Valt mij op dat dit de laatste tijd vaak is. Nooit geen last van gehad. Relatie met PIB?

Al eerder gemeld bij HW.

Wifi : 94%

De oplossingen al uitgevoerd. Anders dan steeds opnieuw verbinden kan ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33SUg44ObXNG07nVJ1aqHhsUjP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkgbCc592MHLmY864A4MRnN1.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Knurt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:06:
Beetje triviaal misschien, maar de PiB levert in de nacht altijd een piepklein beetje terug aan het net. En dat is natuurlijk prima. Liever klein beetje terugleveren dan afnemen van het net.
Grappige is dat dit elke nacht exact hetzelfde kleine beetje is, namelijk EXACT 0,08 kWh tussen middernacht en 7 uur 's ochtends.
Wijkt ook nooit af. Dat ding is in ieder geval consequent. :-)
Je verbruik zal meer de reden zijn denk ik. Je hebt waarschijnlijk nachts een erg stabiel verbruik. Bij mij wisselt het wat af tussen teruglevering en afname. De totalen zijn echter zo klein dat het verwaarloosbaar is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:08:
Meer mensen hier last van? Valt mij op dat dit de laatste tijd vaak is. Nooit geen last van gehad. Relatie met PIB?

Al eerder gemeld bij HW.

[Afbeelding]
Ik heb ook die HW watermeter, maar die melding heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Krijg je die in je mail of via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:09:
[...]

Je verbruik zal meer de reden zijn denk ik. Je hebt waarschijnlijk nachts een erg stabiel verbruik. Bij wisselt het wat af tussen teruglevering en afname. De totalen zijn echter zo klein dat het verwaarloosbaar is.
Redelijk stabiel verbruik idd. Schommelt wel wat, maar blijft dan wel normaal gesproken tussen 120-300 W. Geen grote stroomvreters met hoge pieken, behalve koelkast, vriezer en een ijsmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knurt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:15:
[...]

Ik heb ook die HW watermeter, maar die melding heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Krijg je die in je mail of via de app?
Nee via de eigen mail. Niet in de app. In de app zie je wel het symbooltje staan dat er iets niet klopt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knurt
  • Niet online
En als ik toch bezig ben hier: vorige week weer een paar kleine diepterecords gebroken.

Laagste netafname ooit in 1 week sinds we hier wonen: 6,0 kWh
En hoogste eigen verbruik opwek in 1 week: 64,9 kWh

91,5% van alle stroom in huis kwam van het dak (al dan niet via de PiB).

Leuk speelgoed. :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhG530wTpcEoKEuYrwlwaRKRhOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvN3YCESZ1zMCb0pMnHzel8T.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben nu de langste dag achter de rug, dus waarschijnlijk is dit daarmee ongeveer het maximaal haalbare met 1 PiB in ons huis. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

ONM schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:22:
Afgelopen vrijdag een renewed batterij gekocht. Wordt vandaag al geleverd ! Hoop dat deze net zo goed draait als de andere 2
Mijn 2e renewed is ook net afgeleverd.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:21:
[...]

Nee via de eigen mail. Niet in de app. In de app zie je wel het symbooltje staan dat er iets niet klopt.
Hmmm, nee heb ik nooit gehad nog in de mail. Even teruggezocht. Mijn watermeter geeft meestal 85 -100% signaalsterkte aan in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51
AtlAntA schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:50:
Men zegt dat de vertragingen zijn wegens de populariteit maar de cynist in mij denkt dat dit meer komt omdat ze nieuwe voorraad moeten gebruiken voor de vele omruilingen.
Nee hoor want ik heb zojuist een batterij omruiling gehad en gene is omgeruild is niet nieuw!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAqtrWJszcHnnBRq7jMFTmvSBvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9sANZuW7x7iRfLUpZ5RfvoG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door ivo1969 op 24-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Wat de echte reden ook is, het is in ieder geval gek dat het in de uitleg op populariteit wordt gegooid.

HW werkt met batches, wat juist zou moeten helpen bij het tijdig uitleveren van de batterijen. Toch?

Voorbeeldje, waarbij HW elke maand 120 batterijen ontvangt vanuit de fabriek (ik verzin ook maar wat :P ):
  • Verkoopbatch A: 100 batterijen die in juni bij de consumenten worden geleverd
  • Verkoopbatch B: 100 batterijen die in juli bij de consumenten worden geleverd
  • Verkoopbatch C: 100 batterijen die in augustus bij de consumenten worden geleverd
Okay, geen vuiltje aan de lucht. HW krijgt genoeg batterijen binnen, heeft genoeg reserve batterijen voor omwisselingen en heeft verder de interne logistiek op orde.

Henk is er op tijd bij en koopt een batterij in batch A; levermaand juni.

Batch A verkoopt uit.
Batch B komt beschikbaar op de site (bestel nu, krijg je batterij in juli!).
Batch B verkoopt uit.
Batch C komt beschikbaar op de site (bestel nu, krijg je batterij in augustus!).

Dat die batches uitverkopen, dát is de populariteit.

Maar dat verklaart toch niet waarom Henk eind mei een mailtje krijgt dat doordat de grote populariteit van HW-batterijen hij zijn batterij pas in juli of augustus kan verwachten in plaats van in juni?

Dat er vertraging opgelopen kan worden door leveringsproblemen vanuit de fabriek in China, dat snap ik. Ook als er problemen zijn met de inklaring, personele bezetting bij HW, te veel uitvallende batterijen die omgewisseld worden, je aan overboeking hebt gedaan en de batches stiekem te groot waren; allemaal logisch.

Maar de uitleg dat je levering flink uitgesteld wordt omdat ook mensen na jou binnen de door HW zelf begrensde(!) batches een batterij hebben gekocht en de hw-batterij goed verkoopt, alsof het je als bedrijf 'overkomt' door onverwachte populariteit: dat is toch een beetje gek? :)

* Gizz heeft zelf overigens geen batterij in de bestelling staan en dus geen 'skin in the game'. Vindt het wel interessant hoe dit gaat qua logistiek en communicatie
Homewizard is niet de enige die batterijtjes besteld bij de batterijtjes maker. Als die even niet levert ga je nat. Natuurlijk krijg je een mailtje met een marketing sausje. Ze gaan echt geen mailtje sturen dat de vrachtwagen zonder diesel staat op de ring van Shenzhen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Verwijderd zelf zou ik in dat geval een mail met 'Hoi, onze leverancier in Shenzhen kan helaas minder leveren dan afgesproken' meer waarderen dan 'Onze hw-batterijen zijn super populair, daarom moet jij langer wachten'.

In dat eerste geval is ten eerste de oorzaak duidelijker en ten tweede voelt het toch anders als zowel HW als ik als consument samen last hebben van een derde partij.

Bij 'onze batterijen zijn populair, dus jij moet wachten' krijg ik eerder het gevoel dat HW z'n zaakjes niet op orde heeft en bijvoorbeeld aan overboeking doet; bewust meer verkoopt dan ze kunnen uitleveren . Gevoelsmatig heeft HW dan de lusten (goed gevulde orderportefeuille) en ik als klant de lasten.

Wellicht is dat persoonlijk, maar van mij mag dat 'Onze producten zijn zo populair' als enige toelichting, terwijl ze in batches verkopen, lekker achterwegen gelaten worden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42
Ik geloof bij uitlevering dat je er één met 0 cycli kan krijgen maar ook 1 met wat meer omdat die dan in de fabriek extra getest is. Maar kan uiteraard ook een 2e kansje zijn. :+
ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:41:
[...]

Nee hoor want ik heb zojuist een batterij omruiling gehad en gene is omgeruild is niet nieuw!!

[Afbeelding]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-09 11:39
gielz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:56:
Ik geloof bij uitlevering dat je er één met 0 cycli kan krijgen maar ook 1 met wat meer omdat die dan in de fabriek extra getest is. Maar kan uiteraard ook een 2e kansje zijn. :+

[...]
Oeps, daar hebben we hier al een discussie over gehad op het forum. En in principe zou jij een nieuwe moeten krijgen, daar heb je recht op. Moet je wel even enkele pagina's terug.

Misschien niet slim dat ik dit zeg want ik zit zelf op mijn nieuwe batterij te wachten en wanneer die allemaal als garantiegevallen de deur uitgaan dan ben ik ook pas later aan de beurt dan deze week :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:06
Vraag over aansluiten eventuele 2de PiB

Kan ik deze 2de PiB ook aansluiten op een groep waar alleen 2 zonnepanelen terugleveren via stekker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ivo1969
gielz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:56:

[...]
15 cycli is gewoon niet nieuw , ik hw via wizzi bericht en net als hier screenshot meegestuurd.

batterij is ook stoffig en stroomsnoer licht beschadigd, ik mag zo terug naar rijnstate, maar hier word ok gewoon eigenlijk verdrietig van.
Ik ga ervan uit dat HW het alsnog correct gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:54:
@Verwijderd zelf zou ik in dat geval een mail met 'Hoi, onze leverancier in Shenzhen kan helaas minder leveren dan afgesproken' meer waarderen dan 'Onze hw-batterijen zijn super populair, daarom moet jij langer wachten'.

In dat eerste geval is ten eerste de oorzaak duidelijker en ten tweede voelt het toch anders als zowel HW als ik als consument samen last hebben van een derde partij.

Bij 'onze batterijen zijn populair, dus jij moet wachten' krijg ik eerder het gevoel dat HW z'n zaakjes niet op orde heeft en bijvoorbeeld aan overboeking doet; bewust meer verkoopt dan ze kunnen uitleveren . Gevoelsmatig heeft HW dan de lusten (goed gevulde orderportefeuille) en ik als klant de lasten.

Wellicht is dat persoonlijk, maar van mij mag dat 'Onze producten zijn zo populair' als enige toelichting, terwijl ze in batches verkopen, lekker achterwegen gelaten worden :)
Geen enkele leverancier gaat je vertellen wat er echt aan de hand is. Maar dat er een grotere vraag is dan van te voren bedacht lijkt mij duidelijk. Het zijn ondertussen geen hobby mensen meer die die dingen bestellen. Het is zomaar 2027. Bij elke leverancier heb je levertijd, dus mensen zijn nu al beslissingen aan het nemen. Zelfs mijn moeder geeft er één besteld. Mijn collega is bezig met een module aan zijn Goodwe te hangen. Batterijen zijn populair. De cowboys schieten uit de grond. Dat is niet zonder reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

arcticbreeze schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:00:
Kan ik deze 2de PiB ook aansluiten op een groep waar alleen 2 zonnepanelen terugleveren via stekker?
Dit werkt hetzelfde als meerdere unlocked batterijen op één groep. Dus ervoor zorgen dat het maximale vermogen niet te hoog is én er eigenlijk voor zorgen dat er geen verbruikers komen op die groep (en zo wel, dan via onderverdeler).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Geen enkele leverancier gaat je vertellen wat er echt aan de hand is
Ik heb dit meerdere keren meegemaakt. Problemen door covid, dat schip dat vast zat in het Suezkanaal, problemen met een onderdeel op de printplaat waarvoor een nieuwe revisie moest komen. Backorders van onderdelen. Inklaringsproblemen. Noem maar op :)
Maar dat er een grotere vraag is dan van te voren bedacht lijkt mij duidelijk.
Ja prima, vast helemaal waar. Maar nogmaals: men verkoopt in batches. Het is niet alsof je onbeperkt batterijen kon bestellen voor maand X en dat men na het weekend op het kantoor van HW eens de orders erbij pakt en dan ziet 'Shit, we moeten 10.000 batterijen in juni uitleveren terwijl we er maar 1000 besteld hebben bij de leverancier'. Nee, dan verkoop je 900 batterijen (of zo) in de batch voor juni.

Ik zie echt de link niet tussen dat de HW-batterijen in de smaak vallen en dat afgebakende batches worden uitgesteld :)

[ Voor 53% gewijzigd door Gizz op 24-06-2025 11:14 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:41
ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:
[...]

15 cycli is gewoon niet nieuw , ik hw via wizzi bericht en net als hier screenshot meegestuurd.

batterij is ook stoffig en stroomsnoer licht beschadigd, ik mag zo terug naar rijnstate, maar hier word ok gewoon eigenlijk verdrietig van.
Heb ik het goed onthouden dat je een renewed had besteld en ontvangen en nu omruilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:41:
[...]

[Afbeelding]
Dit willen ze dus bij mij ook doen, binnen 1 week na ontvangst meldingen gedaan over een onveilige eigenschap, aardlek problemen en het inactief zijn. terwijl er daarna vier weken niets met de klachten is gedaan!
Gewoon een nieuwe accu dus, die het direct niet goed doet, non conform is.

Ik moet genoegen nemen met een accu die tot 2 keer meer cycli heeft?

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Ik heb zojuist de betaallink ontvangen en betaald. Ik ben een van de eersten (en waarschijnlijk de weinigen) die in juni zijn nieuwe batterij krijgt. Goed nieuws op mijn verjaardag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:44

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Ik hoop het toch wel, dit kan gewoon niet!
Afspraak is afspraak.
Nieuw is nieuw!

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:32
Toni Tweakers schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:11:
Ik heb zojuist de betaallink ontvangen en betaald. Ik ben een van de eersten (en waarschijnlijk de weinigen) die in juni zijn nieuwe batterij krijgt. Goed nieuws op mijn verjaardag ;-)
Ik heb ook zojuist een betaallink ontvangen.
Besteld op 11 maart jl.😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:44

Al eerder gemeld bij HW.

Als dit vaker voorkomt zou ik de voeding eens vervangen. Ik heb alleen maar gezeur gehad met HW voedingen. Sinds ik de USB's rechtstreeks in een verdeeldoos heb zitten nooit meer rare dingen gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier ook de betaallink 🥳
(12 maart, 10:41 uur besteld)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:44
Ik heb do 13-3-2025 13:12 besteld en een uitstel mail gekregen. Dus ergens ertussenin gaat het 'mis' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:07
Ook een betaallink ontvangen. Ga alleen verhuizen naar woning zonder zonnepanelen dus denk dat ik hem maar annuleer en mijn huidige accu maar ga verkopen. Jammer had de groep klaar ook voor 1600w terug leveren.

Volgende woning maar weer een nieuw projectje starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mexikola schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:27:
Ook een betaallink ontvangen. Ga alleen verhuizen naar woning zonder zonnepanelen dus denk dat ik hem maar annuleer en mijn huidige accu maar ga verkopen. Jammer had de groep klaar ook voor 1600w terug leveren.

Volgende woning maar weer een nieuw projectje starten.
Ik als koper had het wel een extra pluspunt gevonden als ik een woning zocht.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb contact gehad mbt de omgeruilde batterij die vandaag geleverd is en HW heeft volgende vermeld via wizzi

Bedankt voor je bericht!
Het klopt inderdaad dat er al enkele cycli zichtbaar kunnen zijn in de app. Dit komt doordat de batterij in de fabriek getest is om zeker te zijn van een goede werking en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Je kunt dit vergelijken met een nieuwe auto: ook die wordt niet met een kilometerstand van nul geleverd, omdat er vooraf altijd een aantal testritten worden uitgevoerd.
Hoewel er dus al wat gebruik zichtbaar is, kun je erop vertrouwen dat je een gloednieuwe batterij hebt ontvangen. We hopen dat je veel plezier beleeft aan je HomeWizard Plug-In Battery!
Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. We helpen je graag verder!

Ik heb HW meegeven dit ook te vermelden op de webiste van HW,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17:19

Al eerder gemeld bij HW.

[Afbeelding]
Ik heb mijn watermeter verwijderd, dat ding deed t niet goed geloof ik hahhaha soms op 1 dag meer dan 3500 liter water verbruikt volgens de watermeter. Eraf halen en weer opnieuw verder dacht ik ,maar dat duurt maar kort voordat ie weer veel verbruik gaf.ik heb t opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diaantje71 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:37:
[...]

Ik heb mijn watermeter verwijderd, dat ding deed t niet goed geloof ik hahhaha soms op 1 dag meer dan 3500 liter water verbruikt volgens de watermeter. Eraf halen en weer opnieuw verder dacht ik ,maar dat duurt maar kort voordat ie weer veel verbruik gaf.ik heb t opgegeven.
Heb je nadat je eraf en weer erop hebt gedaan ook de calibireer functie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:29
GL007 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 20:43:
Rendement berekeningen in homey
We hebben een batterij die heeft import en export energie teller aan boord.
De batterij is via een test energy socket aangesloten en heeft ook een import en export energie teller.

Voor de liefhebber
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het verschil tussen test en batterij is de afwijking.
Dit zijn 2 flows die om 7:00 worden uitgevoerd. De afrondingen moeten iets later gebeuren.
Hier een liefhebber van de Homey Flows om van te leren.

Ik kan die 'na 2 seconden' niet plaatsen, is toch geen optie in de standaard Logic Flow Card?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
12 maart besteld, zojuist betaallink ontvangen. Uiteraard staat het oude (verkeerde) woonadres vermeld. Stom genoeg is dit níet aan te passen tijdens het voltooien van de bestelling. Ik ga het nogmaals proberen door te geven aan de chatbot. :/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor watermeterproblemen kun je beter hier terecht @Devke : HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Ja ik weet het, die topictitel insinueert dat het daar alleen over de P1-dongle gaat maar daar klopt niks van. Alle HW-producten behalve de plug-in batterij zijn aan dat topic gekoppeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:05:
[...]

Geen enkele leverancier gaat je vertellen wat er echt aan de hand is.
Opeens schiet mij te binnen dat HW wél een duidelijke reden gaf toen mijn bestelde batterij vertraging op liep:
In juni vond onze grootste lancering ooit plaats – en dat bleek nog groter dan verwacht. Dankzij jou was de lancering een groot succes!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: de levering van jouw Plug-In Battery is iets vertraagd. De afgelopen maanden is de vraag naar batterijcellen wereldwijd in rap tempo toegenomen. Hierdoor loopt de productie vertraging op. Wij verwachten de thuisbatterij nu in januari en februari te leveren.
Het kan dus prima, iets anders zeggen dan 'De batch waarin je batterij zit wordt uitgesteld, want jullie kopen onze batches' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
EvaluationCopy schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:47:
12 maart besteld, zojuist betaallink ontvangen. Uiteraard staat het oude (verkeerde) woonadres vermeld. Stom genoeg is dit níet aan te passen tijdens het voltooien van de bestelling. Ik ga het nogmaals proberen door te geven aan de chatbot. :/
Had ik met mijn eerste batterij ook. Was ik net verhuisd. Ik heb toen gemaild en daarna hebben ze het leveradres nog kunnen aanpassen. Ik dacht dat ik wel eerst hun gemaild had voordat ik betaald heb. Factuuradres bleef wel het oude adres (boeien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:11

Al eerder gemeld bij HW.

[Afbeelding]
@Devke ja heb ik ook gehad toen ik de watermeter pas had. Zeer regelmatig en duurt altijd even voor je het ontdekt.
Op het algemene (“P1 meter”) HW forum kreeg ik het advies om de “shaky” USB voeding die HW bijlevert te vervangen door een degelijk exemplaar. Hier nu een Samsung USB. En al ruim 2 jaar dit probleem niet meer teruggezien.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
@HomeWizard_NL

Via de chatbot mijn verzoek tot adreswijziging doorgegeven.
Bedankt!
Je kan deze chat sluiten, een medewerker komt terug op je vraag.

Wij streven ernaar om iedereen binnen 1 dag van reactie te voorzien. Onze reactie vind je in je mailbox.
Antwoord in de mail:
Hallo ...,

Bedankt voor je bericht!
We helpen je graag verder. Je kunt eenvoudig contact met ons opnemen via de groene knop rechtsonder op onze website.

Klik op onderstaande link om direct naar onze Supportpagina te gaan – van daaruit staan we voor je klaar:
Kastje -> muur -> kastje. Heb nu gemaild naar thuisbatterij@homewizard.nl, hopelijk lukt dat wel. De workflows van jullie chatbot/support proces verdienen nog een beetje aandacht.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
rtunru schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:08:
[...]

Heb ik het goed onthouden dat je een renewed had besteld en ontvangen en nu omruilt?
Nee ik heb die batterij nieuw gekocht, ik heb nooit een renewed batterij gekocht en de batterij die ik nieuw heb gekocht had gebreken.

Nu kreeg ik volgende reactie van HW:

Sam from HomeWizard: Goedemiddag,
Dank voor je bericht. We zien dat er onlangs inderdaad een refurbished batterij is verzonden, terwijl je kortgeleden een nieuwe batterij hebt aangeschaft. Dat is niet de bedoeling in dit soort gevallen, er was helaas over de datum heen gekeken.
Onze excuses voor deze vergissing. We zorgen ervoor dat je alsnog een nieuwe batterij ontvangt.

Om de vervanging alsnog zo soepel mogelijk te laten verlopen, horen we graag van je op welke dag de wissel het beste uitkomt. Let op: we kunnen helaas geen voorkeur voor dagdelen doorgeven aan onze leverancier.
De eerste mogelijkheid is op vrijdag 20 Juni. Zaterdag, zondag en maandag zijn helaas geen opties.
Zodra we weten welke dag jouw voorkeur heeft, starten wij het proces voor de vervanging van de batterij en geven we de gekozen dag door aan onze leverancier.

We willen je erop wijzen dat onze vervoerder na ontvangst van de opdracht automatisch een e-mail zal versturen. Deze bevat een voorspelling van de leverdatum.
Via de link in de e-mail kun je de levering volgen. De planning is doorgaans het meest accuraat op de avond vóór levering, en in het uiterste geval op de dag zelf. We adviseren om de planning op de ochtend van de afgesproken dag goed in de gaten te houden.
Tot slot vragen we je vriendelijk om de oude batterij in de originele verpakking klaar te zetten voor de bezorger. Als je de originele verpakking niet meer hebt, mag je hiervoor ook de verpakking van de nieuwe batterij gebruiken. Zorg er in beide gevallen voor dat de batterij klaar staat bij de voordeur wanneer de bezorger aankomt.
Alvast bedankt!
Laat je ons weten welke dag jouw voorkeur heeft?

Bedankt voor je bericht!
Het klopt inderdaad dat er al enkele cycli zichtbaar kunnen zijn in de app. Dit komt doordat de batterij in de fabriek getest is om zeker te zijn van een goede werking en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Je kunt dit vergelijken met een nieuwe auto: ook die wordt niet met een kilometerstand van nul geleverd, omdat er vooraf altijd een aantal testritten worden uitgevoerd.
Hoewel er dus al wat gebruik zichtbaar is, kun je erop vertrouwen dat je een gloednieuwe batterij hebt ontvangen. We hopen dat je veel plezier beleeft aan je HomeWizard Plug-In Battery!
Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. We helpen je graag verder!

Zo is o.a. de chat verlopen, verder tja in mei heb ik de 2e nieuwe batterij ontvangen en die heeft nu 23 cycli gedraaid en de nieuw batterij dus 15 cycli , ik vind dat een zeeer grondige test dan in de fabriek.

En allerlaatste aanvulling:

Goedemiddag Ivo, ​ De beschadiging van de kabel zal geen invloed hebben op jouw garantie, dat wil ik bij deze bevestigen! Daarnaast klopt het dat jouw batterij grondig is getest in verband met de foutmeldingen die naar voren zijn gekomen, we hebben dit gedaan om de betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Uiteraard goed om de tekst te downloaden!

[ Voor 53% gewijzigd door ivo1969 op 24-06-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:15
GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:42:
Leuk om te zien wat het effect is in de energie leverancier app. Geen verbruik alleen terug levering.
Een besparing van ongeveer 1000 kWh perjaar. Helemaal perfect
Inderdaad leuk. Ik ben alleen bang dat de energieboeren wel een of andere nieuwe “boete” zullen gaan bedenken, want als iedereen met zonnepanelen batterijen heeft en niets meer van het net afnemen, dan verdienen de engergieboeren niets meer. Ik kwam er onlangs achter dat bij Vattenfall er geen verschil in tarief meer is tussen normaal en daltarief. Ik heb ze toen een e-mail gestuurd met de vraaag, waarom er geen verschil meer is. Toen hebben ze mij opgebeld en verteld dat dat komt omdat er zoveel stroom van zonnepanelen het net op gaat en daarom de inkoop van stroom ook in de daluren voor Vattenfall duurder is. Volgens mij een broodje aap verhaal. Nou worden ze er bij mij niet wijzer van, want ook ik neem sinds ik 2 batterijen heb niets meer van het net af. Althans niet noemenswaardig. Zal in de winter maanden dan wel wat anders zijn, vermoed ik.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 19:55
Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Inderdaad leuk. Ik ben alleen bang dat de energieboeren wel een of andere nieuwe “boete” zullen gaan bedenken, want als iedereen met zonnepanelen batterijen heeft en niets meer van het net afnemen, dan verdienen de engergieboeren niets meer. Ik kwam er onlangs achter dat bij Vattenfall er geen verschil in tarief meer is tussen normaal en daltarief. Ik heb ze toen een e-mail gestuurd met de vraaag, waarom er geen verschil meer is. Toen hebben ze mij opgebeld en verteld dat dat komt omdat er zoveel stroom van zonnepanelen het net op gaat en daarom de inkoop van stroom ook in de daluren voor Vattenfall duurder is. Volgens mij een broodje aap verhaal. Nou worden ze er bij mij niet wijzer van, want ook ik neem sinds ik 2 batterijen heb niets meer van het net af. Althans niet noemenswaardig. Zal in de winter maanden dan wel wat anders zijn, vermoed ik.
Ik heb nu Greenchoice en die is zelfs duurder in het daltarief 8)7

p.s. ik heb ook de uitstelmail gehad (bestelling 12 april, batch juli)
we wachten gewoon geduldig af

[ Voor 4% gewijzigd door R0bb3rt op 24-06-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 20:15
R0bb3rt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Ja, dat had ik ook al eens gelezen. Boeven zijn het. :(

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexikola
  • Laatst online: 18:07
ArthurMorgan schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:30:
[...]

Ik als koper had het wel een extra pluspunt gevonden als ik een woning zocht.
Tja ik ook. Maar zijn niet de meest technische mensen en geen interesse getoont erin. Lever huis liever zo simpel mogelijk op want weinig zin daarna nog veel vragen te krijgen. :)

Maak straks wel even een V&A advertentie voor beide en anders annuleer ik de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Nee ik heb die batterij nieuw gekocht, ik heb nooit een renewed batterij gekocht en de batterij die ik nieuw heb gekocht had gebreken.

Nu kreeg ik volgende reactie van HW:

Sam from HomeWizard: Goedemiddag,
Dank voor je bericht. We zien dat er onlangs inderdaad een refurbished batterij is verzonden, terwijl je kortgeleden een nieuwe batterij hebt aangeschaft. Dat is niet de bedoeling in dit soort gevallen, er was helaas over de datum heen gekeken.
Onze excuses voor deze vergissing. We zorgen ervoor dat je alsnog een nieuwe batterij ontvangt.

Om de vervanging alsnog zo soepel mogelijk te laten verlopen, horen we graag van je op welke dag de wissel het beste uitkomt. Let op: we kunnen helaas geen voorkeur voor dagdelen doorgeven aan onze leverancier.
De eerste mogelijkheid is op vrijdag 20 Juni. Zaterdag, zondag en maandag zijn helaas geen opties.
Zodra we weten welke dag jouw voorkeur heeft, starten wij het proces voor de vervanging van de batterij en geven we de gekozen dag door aan onze leverancier.

We willen je erop wijzen dat onze vervoerder na ontvangst van de opdracht automatisch een e-mail zal versturen. Deze bevat een voorspelling van de leverdatum.
Via de link in de e-mail kun je de levering volgen. De planning is doorgaans het meest accuraat op de avond vóór levering, en in het uiterste geval op de dag zelf. We adviseren om de planning op de ochtend van de afgesproken dag goed in de gaten te houden.
Tot slot vragen we je vriendelijk om de oude batterij in de originele verpakking klaar te zetten voor de bezorger. Als je de originele verpakking niet meer hebt, mag je hiervoor ook de verpakking van de nieuwe batterij gebruiken. Zorg er in beide gevallen voor dat de batterij klaar staat bij de voordeur wanneer de bezorger aankomt.
Alvast bedankt!
Laat je ons weten welke dag jouw voorkeur heeft?

Bedankt voor je bericht!

Zo is o.a. de chat verlopen, verder tja in mei heb ik de 2e nieuwe batterij ontvangen en die heeft nu 23 cycli gedraaid en de nieuw batterij dus 15 cycli , ik vind dat een zeeer grondige test dan in de fabriek.

En allerlaatste aanvulling:

Goedemiddag Ivo, ​ De beschadiging van de kabel zal geen invloed hebben op jouw garantie, dat wil ik bij deze bevestigen! Daarnaast klopt het dat jouw batterij grondig is getest in verband met de foutmeldingen die naar voren zijn gekomen, we hebben dit gedaan om de betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Uiteraard goed om de tekst te downloaden!
Ik wens je sterkte en hoop dat jouw ellende nu stopt.
Je hebt jouw portie wel gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
maar dat is toch logisch in the huidige energie markt?
ik snapte dat al nooit dat ze dat al niet veel eerder deden,
het was altijd zo dat de vraag snachts veel minder was dan overdag, dat zal nu nog steeds wel zo zijn, maar ja nu is plotseling het aanbod overdag veel groter dan het aanbod snachts...
Dus zijn de zaakjes echt wel omgedraaid
Als ik energie boer was had ik denk ik gezegd 6mnd van het jaar is het overdag goedkoper dan snachts en de andere 6mnd is het omgekeerd...

meer ontopic:

Mijn Renewed batterij draait nu al bijna een week prima, maar als ik thuis ben dan is het wel op ergens tussen 24:00 en 2:00, dus een tweede batterij kan ook nog wel uit , ook omdat bij het koken de 800W van 1 batterij ook wel te weinig is om echt NOM ter draaien, ook 2 batterijen gaat dat nog niet helemaal verhelpen met 1600W maar dat wordt al wel een stuk beter..
Nu heb ik de betaal link gehad (12-3 besteld) en deze wordt donderdag geleverd dus dan eens kijken hoe goed deze combi werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bestel link binnen en batterij besteld.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joco schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:16:
[...]

maar dat is toch logisch in the huidige energie markt?
ik snapte dat al nooit dat ze dat al niet veel eerder deden,
het was altijd zo dat de vraag snachts veel minder was dan overdag, dat zal nu nog steeds wel zo zijn, maar ja nu is plotseling het aanbod overdag veel groter dan het aanbod snachts...
Dus zijn de zaakjes echt wel omgedraaid
Als ik energie boer was had ik denk ik gezegd 6mnd van het jaar is het overdag goedkoper dan snachts en de andere 6mnd is het omgekeerd...

meer ontopic:

Mijn Renewed batterij draait nu al bijna een week prima, maar als ik thuis ben dan is het wel op ergens tussen 24:00 en 2:00, dus een tweede batterij kan ook nog wel uit , ook omdat bij het koken de 800W van 1 batterij ook wel te weinig is om echt NOM ter draaien, ook 2 batterijen gaat dat nog niet helemaal verhelpen met 1600W maar dat wordt al wel een stuk beter..
Nu heb ik de betaal link gehad (12-3 besteld) en deze wordt donderdag geleverd dus dan eens kijken hoe goed deze combi werkt
Hé Jo je moet slapende honden niet wakker maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 10-09 11:47

ONM

Zo net de renewed batterij geïnstalleerd. Installatie verliep probleemloos . Staat 63 Cycli op de teller. Helaas weinig zon in Hoofddorp. Maar kijk uit naar morgen als het weer mooi weer wordt :) Nu bruto 8,1 kWh aan opslag. Ben benieuwd of NOM nu haalbaar is

[ Voor 19% gewijzigd door ONM op 24-06-2025 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:45:
[...]

Hier een liefhebber van de Homey Flows om van te leren.

Ik kan die 'na 2 seconden' niet plaatsen, is toch geen optie in de standaard Logic Flow Card?
Als je een variabele twee keer in een flow aanpast dan kan het fout gaan. Door de vertraging gaat het altijd goed.
Hier heb je in een advance flow geen last van

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 24-06-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 10-09 11:47

ONM

BlueTooth76 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Mijn 2e renewed is ook net afgeleverd.
Benieuwd hoeveel Cycli bij jou op de teller staat. Bij mij 63. De verpakking en de batterij zien er echt als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

ONM schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:00:
[...]

Benieuwd hoeveel Cycli bij jou op de teller staat. Bij mij 63. De verpakking en de batterij zien er echt als nieuw uit.
Ik kan 'm morgenochtend pas plaatsen, heb nu even andere verplichtingen.
Dus kom er op terug ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 04:57
[...]

Zie hier de reden waarom mensen hun batterijen niet graag zullen aanmelden. Net als bij zonnepanelen heeft de netbeheerder aan de energieleverancier door wat voor installatie jij hebt. Vervolgens krijg jij van de energieleverancier een ‘extra speciaal tarief’ waardoor het onaantrekkelijk(er) wordt om in de nacht je batterij op te laden. En overdag je energie op het juiste moment te verkopen.

Bovendien, hoe meer thuisbatterijen, hoe platter de duck curve. Met mega batterijen op komst wordt de duck curve steeds vlakker en daarmee ook de prijzen.

Nu is de HW PiB niet echt een apparaat om mee te kunnen handelen maar dit schetst wel de toekomst die je kan verwachten. Ben benieuwd naar het volgende konijn uit de hoge hoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Batterij is onderweg

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sonero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Zie hier de reden waarom mensen hun batterijen niet graag zullen aanmelden. Net als bij zonnepanelen heeft de netbeheerder aan de energieleverancier door wat voor installatie jij hebt. Vervolgens krijg jij van de energieleverancier een ‘extra speciaal tarief’ waardoor het onaantrekkelijk(er) wordt om in de nacht je batterij op te laden. En overdag je energie op het juiste moment te verkopen.

Bovendien, hoe meer thuisbatterijen, hoe platter de duck curve. Met mega batterijen op komst wordt de duck curve steeds vlakker en daarmee ook de prijzen.

Nu is de HW PiB niet echt een apparaat om mee te kunnen handelen maar dit schetst wel de toekomst die je kan verwachten. Ben benieuwd naar het volgende konijn uit de hoge hoed.
Sorry maar in dit soort samenzwering theorie geloof ik niet.

Tenzij van overheidswege het bezit van een batterij belast wordt kan dat niet. En zelfs dan nog hoe moet de overheid weten dat je een batterij hebt, dat ding staat achter een voordeur.

De leverancier kan onmogelijk een tarief aan de hoeveelheid kwh die door zo'n batterij gaat hangen omdat dit in geen enkel voor hun beschikbaar getal wordt gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:46
Vandaag ook mijn betaallink ontvangen. 😀
11–3-2025 besteld. In mei een maand uitgesteld naar eind deze maand.

Ik zit echter met een dilemma. Ik ben op vakantie en ben pas dinsdag terug. Wat is handig. In het aankomende weekend betalen en hopen dat ze op dinsdag uitleveren?

Of kan ik nu al betalen en een afspraak maken? Heeft iemand een afspraak kunnen maken met transmission? (Transmission Enschede)

Hoe zijn jullie ervaringen met afspraak maken mbt de levering? Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
internet4me schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:35:

Ik zit echter met een dilemma. Ik ben op vakantie en ben pas dinsdag terug. Wat is handig. In het aankomende weekend betalen en hopen dat ze op dinsdag uitleveren?

Of kan ik nu al betalen en een afspraak maken? Heeft iemand een afspraak kunnen maken met transmission? (Transmission Enschede)

Niet vandaag betalen want bestelproces is zo snel dat je hem meteen morgen krijgt. Eerst contact opnemen met Homewizard. Zij zullen je wel vertellen dat je pas vrijdag moet betalen. Transmission levert niet in het weekend en ook niet op maandag. Dan krijg je hem dus dinsdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rtunru
internet4me schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:35:

Ik zou Zaterdag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:42:
[Afbeelding]

Leuk om te zien wat het effect is in de energie leverancier app. Geen verbruik alleen terug levering.
Een besparing van ongeveer 1000 kWh perjaar. Helemaal perfect
Knap, dat vind ik wel heel straf!

Ik heb zelf toch nog wel een paar honderd watt per dag, waarvan de Quooker vermoedelijk de nachtelijke pieken/verbruik veroorzaakt. Overigens via de Budget Energie app wel veel dagen met 0 Watt verbruik omdat alles onder de 1 kWh niet zichtbaar is (maar uiteraard wel wordt verrekend)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Dit werkt hetzelfde als meerdere unlocked batterijen op één groep. Dus ervoor zorgen dat het maximale vermogen niet te hoog is én er eigenlijk voor zorgen dat er geen verbruikers komen op die groep (en zo wel, dan via onderverdeler).

[...]

Ik heb dit meerdere keren meegemaakt. Problemen door covid, dat schip dat vast zat in het Suezkanaal, problemen met een onderdeel op de printplaat waarvoor een nieuwe revisie moest komen. Backorders van onderdelen. Inklaringsproblemen. Noem maar op :)

[...]

Ja prima, vast helemaal waar. Maar nogmaals: men verkoopt in batches. Het is niet alsof je onbeperkt batterijen kon bestellen voor maand X en dat men na het weekend op het kantoor van HW eens de orders erbij pakt en dan ziet 'Shit, we moeten 10.000 batterijen in juni uitleveren terwijl we er maar 1000 besteld hebben bij de leverancier'. Nee, dan verkoop je 900 batterijen (of zo) in de batch voor juni.

Ik zie echt de link niet tussen dat de HW-batterijen in de smaak vallen en dat afgebakende batches worden uitgesteld :)
We zullen het nooit weten.

Ik werk bij een productiebedrijf. Gaan miljoenen producten de deur uit. Bij een order krijgt een klant 8 weken levertijd. Maak niet uit of je een grote of kleine klant bent. Machines zitten vol, wie het eerst bestelt is het eerste aan de beurt. Dus je zou een leverdatum van eind augustus kunnen krijgen. Maar dan gaat er een machine stuk, batch onderdelen is niet goed, of zit ergens vast, stroom valt uit, netwerk ligt er uit en men kan het probleem niet vinden, verzin het maar. Dan schuift alles dus op.

Kan je lang of kort over lullen, er zal een goede rede voor zijn dat de leveringen vertraagd zijn. Als je het te lang vind duren annuleer dan je order en bestel bij de concurrent. (Je gaat dan weer onder op de stapel) :9B

Ik weet hoe het voelt mijn batterijen van de maart en eind april batch had ik ook pas in mei. (Een week na elkaar, dat dan weer wel)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

@HomeWizard_NL Ik probeer het hier maar, want via info@homewizard.nl en support@homewizard.nl krijg ik alleen maar een automatisch antwoord en doorverwijzing en Wizzi zegt nu alleen maar het niet kan. Ik wil graag namelijk m’n historische gegevens overgezet hebben, maar hoe krijg ik dit voor mekaar?

Ik verwijder dit bericht weer als het is gelukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Remco2001 op 24-06-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:18:
@HomeWizard_NL Ik probeer het hier maar, want via info@homewizard.nl en support@homewizard.nl krijg ik alleen maar een automatisch antwoord en doorverwijzing en Wizzi zegt nu alleen maar het niet kan. Ik wil graag namelijk m’n historische gegevens overgezet hebben, maar hoe krijg ik dit voor mekaar?

Ik verwijder dit bericht weer als het is gelukt.
Info@homewizard.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:45:
[...]

Heb je nadat je eraf en weer erop hebt gedaan ook de calibireer functie uitgevoerd?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

.com? Ok, ga ik het daarop proberen. Apart.

-edit- krijg nog steeds dezelfde automatische reactie en doorverwijzing naar Wizzi…

[ Voor 19% gewijzigd door Remco2001 op 24-06-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:49:
[...]

Knap, dat vind ik wel heel straf!

Ik heb zelf toch nog wel een paar honderd watt per dag, waarvan de Quooker vermoedelijk de nachtelijke pieken/verbruik veroorzaakt. Overigens via de Budget Energie app wel veel dagen met 0 Watt verbruik omdat alles onder de 1 kWh niet zichtbaar is (maar uiteraard wel wordt verrekend)
Heel simpel
2024 2400 kWh import 1800 kWH export zonne panelen
700 kWh stand-by verbruik
2025 wordt 1400 kWh 900kWh export
480 kWh stand by verbruik die lager kan worden.
Dit jaar is een schatting
De tweede batterij is onderweg en ik ben benieuwd naar de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:37:
[...]

-edit- krijg nog steeds dezelfde automatische reactie en doorverwijzing naar Wizzi…
Nee , het is: info@homewizard.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij nieuw wat is callibreer functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Nee , het is: info@homewizard.nl
Kan allemaal. Krijg overal automatische reactie op. En nu geeft Wizzi me een gratis vervangende p1-meter… :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-09 04:57
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:29:
[...]

Sorry maar in dit soort samenzwering theorie geloof ik niet.

Tenzij van overheidswege het bezit van een batterij belast wordt kan dat niet. En zelfs dan nog hoe moet de overheid weten dat je een batterij hebt, dat ding staat achter een voordeur.

De leverancier kan onmogelijk een tarief aan de hoeveelheid kwh die door zo'n batterij gaat hangen omdat dit in geen enkel voor hun beschikbaar getal wordt gemeten.
Veel mensen werden in 2015 uitgemaakt voor complotdenkers toen ze riepen dat de slimme meter wel eens tegen je gebruikt zou worden. Je hoeft nooit meer jaarlijks die moeilijke cijfers van je Ferrarismeter af te lezen, wat handig! Dankzij dezelfde slimme meter wordt nu de winst voor de energiemaatschappijen en Ministerie van Financiën automatisch gemaximaliseerd, ook handig!

Het aanmelden van zonnepanelen werd ook gezien als handig voor de netbeheerder want die weet dan waar & wanneer congestie zou kunnen optreden. De netbeheerder geeft aan de energieleverancier door hoe groot je installatie is. Ondertussen krijgt je buurman zonder zonnepanelen toch een ander kWh-tarief voorgeschoteld van dezelfde energieleverancier.

De netbeheerder kan overigens vrij eenvoudig zien of er wel of geen batterij achter de voordeur staat. Als het nachtverbruik bijvoorbeeld nul is geworden. Capaciteit en vermogen van je batterij zijn in te schatten op basis van je historisch verbruik. Bijvoorbeeld wanneer je vaatwasser eerst 2 pieken vertoonde van 2 kW (tijdens opwarmen en tijdens drogen) en die pieken nu 2x 400 W zijn.

Ik wil niet beweren dat het aanmelden van batterijen tegen je gebruikt gaat worden, zo'n complotdenker ben ik niet. Wat wel duidelijk zichtbaar is, is dat de mogelijkheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claes Maarten
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 21:55
[...]

Hier 8 april besteld en ook de mail gekregen, we gaan het zien hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Voor mij nieuw wat is callibreer functie
Is voor de watermeter. Die moet een minimum hoeveelheid water voorbij zien komen na het installeren om een goede meting in de app te kunnen vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:49:
[...]

Is voor de watermeter. Die moet een minimum hoeveelheid water voorbij zien komen na het installeren om een goede meting in de app te kunnen vermelden.
Ok bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Ok, eerste rapportage van het gedrag van p1-meter en de PIB’s. Tot nu toe niks veranderd. PIB’s alle 4 inactief, maar toch laadvermogen rond 70 Watt…

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fTrLL9SX/IMG-1080.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:40
te laat

[ Voor 94% gewijzigd door Harri op 24-06-2025 16:51 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:50:
Ok, eerste rapportage van het gedrag van p1-meter en de PIB’s. Tot nu toe niks veranderd. PIB’s alle 4 inactief, maar toch laadvermogen rond 70 Watt…

[Afbeelding]
Hoe ver zijn de batterijen geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:51:
[...]

Hoe ver zijn de batterijen geladen
Allemaal 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Ik had vd week gemaild naar thuisbatterij@homewizard.nl , in t begin vd batterijaankooptijd kon je daar gewoon heen mailen, nu kreeg ik ook automatisch wizzi. Erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:50:

[Afbeelding]
Zoiets hebben wij nu (as we speak) ook:
Totale lading 100%
Bat. 1 100% inactief
Bat. 2 100% inactief
Bat. 3 99% inactief
Maar toch een laadvermogen van 18W, dat zou natuurlijk nog in batterij 3 gedruppeld kunnen worden, maar dan zou die op “laden” moeten staan. Momenteel stoor ik me er verder maar niet aan.

toevoeging 17:06: nu 7W en dat zie ik vaker rond het nulpunt van levering vd zonnepanelen (nu 240W)

[ Voor 7% gewijzigd door Harri op 24-06-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Dit had ik gisteravond, ik heb drie batterijen, wat bij mij werkte was batterij harde reset geven, opnieuw verbinden met de wifi en toen werkte t weer .
Maar soms blijven ze hangen in slaapstand heb ik t idee.
Ik heb ook een nieuwe p1 meter geplaatst, heb niet t idee dat t wat uitmaakt.
Maar vreemd is t wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Diaantje71 op 24-06-2025 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sonero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Veel mensen werden in 2015 uitgemaakt voor complotdenkers toen ze riepen dat de slimme meter wel eens tegen je gebruikt zou worden. Je hoeft nooit meer jaarlijks die moeilijke cijfers van je Ferrarismeter af te lezen, wat handig! Dankzij dezelfde slimme meter wordt nu de winst voor de energiemaatschappijen en Ministerie van Financiën automatisch gemaximaliseerd, ook handig!

Het aanmelden van zonnepanelen werd ook gezien als handig voor de netbeheerder want die weet dan waar & wanneer congestie zou kunnen optreden. De netbeheerder geeft aan de energieleverancier door hoe groot je installatie is. Ondertussen krijgt je buurman zonder zonnepanelen toch een ander kWh-tarief voorgeschoteld van dezelfde energieleverancier.

De netbeheerder kan overigens vrij eenvoudig zien of er wel of geen batterij achter de voordeur staat. Als het nachtverbruik bijvoorbeeld nul is geworden. Capaciteit en vermogen van je batterij zijn in te schatten op basis van je historisch verbruik. Bijvoorbeeld wanneer je vaatwasser eerst 2 pieken vertoonde van 2 kW (tijdens opwarmen en tijdens drogen) en die pieken nu 2x 400 W zijn.

Ik wil niet beweren dat het aanmelden van batterijen tegen je gebruikt gaat worden, zo'n complotdenker ben ik niet. Wat wel duidelijk zichtbaar is, is dat de mogelijkheid er is.
Laten we dit even in stukken hakken.

De slimme meter: Is tot nu nog niet verplicht geweest en wat er verplicht wordt is het hebben van een meter met gescheiden tellers. Een slimme meter kan je bovendien administratief uit laten zetten.

De winst voor de levernanciers. Dat is meer mythe dan waarheid. Mensen zien een groot bedrag maar kijken niet naar de marge en hoeveel er geinvesteerd is.

De belasting: Dat is exact wat het woord zegt Overheden hebben altijd gezocht naar manieren om meer geld binnen te krijgen. Gaat het niet via het energie gebruik dan verzinnen ze wel wat anders.

Het aanmelden van panelen: Hoewel er wel op wordt aangedrongen omdat te melden is er zo ver mij bekend nog nooit echt moeite gedaan om er voor te zorgen dat het ook daadwerkelijk gebeurd.

Het kwh tarief: Dat is per contract en leverancier afhankelijk. Dat heet vrije concurrentie En niemand heeft je verplicht zonnepanelen te nemen als je het niet eens bent met de plussen en minnen daarvan.

Vaststellen van aanwezigheid batterij: De netwerkbeheerder kan zien dat mijn gebruiks patroon veranderd en op basis van kleine beetjes teruglevering vermoeden dat ik een batterij heb. En daar houdt het mee op. Hoe ik de batterij inzet, hoe groot hij is kunnen ze onmogelijk zien. Gebruiks patronen kunnen namelijk ook door vele ander oorzaken veranderen. Je gaat samenwonen met iemand, er komt een kind. je koopt een vaatwasser of een EV, of juist anderom je besluit eens goed naar je stroom gebruik te kijken en te gaan bezuinigen. enz.

Mijn conclusie is dat ze op zijn best kunnen vermoeden dat er een batterij is maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Kleine crosspost over wat voor leuke dingen je nu kunt doen, nu je de batterij via de P1-meter kunt aansturen: JanHenk in "Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven"

Op deze manier kun je, als je dynamische tarieven hebt, de batterij geforceerd opladen bij een tarief lager dan x:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoFMLqc_T5DAwFz3fospjKPpVJs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Z1Y0ORk23jvGH36eWcmO3iyB.gif?f=user_large

Tevens zet evcc de batterij automatisch in stand-by als de laadpaal op volle snelheid mijn auto aan het laden is.

Voor de liefhebber :D

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Diaantje71 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:55:
[...]

Ik had vd week gemaild naar thuisbatterij@homewizard.nl , in t begin vd batterijaankooptijd kon je daar gewoon heen mailen, nu kreeg ik ook automatisch wizzi. Erg vervelend
Geeft wifi geen mogelijkheid voor de gegevens aanpassing. Dat zou eigenlijk wel moeten. Dat je de id van de oude en de nieuwe dan kan opgeven.
Anders moet je het proberen met de chat. En vraag om een direct contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:19:
[...]

Geeft wifi geen mogelijkheid voor de gegevens aanpassing. Dat zou eigenlijk wel moeten. Dat je de id van de oude en de nieuwe dan kan opgeven.
Anders moet je het proberen met de chat. En vraag om een direct contact
Ikzelf heb nu in de chat van Wizzi de id-gegevens van de oude en de nieuwe wizzi ingevoerd en er staat bij dat ik met 2 dagen reactie zou kunnen verwachten. Geduld hebben maar voor nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Diaantje71 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:58:
[...]

Dit had ik gisteravond, ik heb drie batterijen, wat bij mij werkte was batterij harde reset geven, opnieuw verbinden met de wifi en toen werkte t weer .
Maar soms blijven ze hangen in slaapstand heb ik t idee.
Ik heb ook een nieuwe p1 meter geplaatst, heb niet t idee dat t wat uitmaakt.
Maar vreemd is t wel.
Ik heb ze toegevoegd aan Homey en het valt me op dat 2 van de 4 batterijen daadwerkelijk geen stroom verbruiken/gebruiken en de andere 2 met schommelend rond de 60 Watt en de andere steady 10W staat te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:23:
[...]

Ik heb ze toegevoegd aan Homey en het valt me op dat 2 van de 4 batterijen daadwerkelijk geen stroom verbruiken/gebruiken en de andere 2 met schommelend rond de 60 Watt en de andere steady 10W staat te laden.
Hoe meet je dit?

Die 10w is waarschijnlijk 7w en dat is het standby gebruik tot dat het hoofd relais helemaal uitschakelt
ca 60w is de het laagste laad vermogen als een batterij zo goed als vol is en al 100% toont maar nog niet naar idle gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Hoe meet je dit?

Die 10w is waarschijnlijk 7w en dat is het standby gebruik tot dat het hoofd relais helemaal uitschakelt
ca 60w is de het laagste laad vermogen als een batterij zo goed als vol is en al 100% toont maar nog niet naar idle gaat.
In Homey op een widget op het dashboard. Ik laat het wat betreft maar even zo zoals het is voor nu. Het is vooral dat toen nog met 2 batterijen, wanneer ze helemaal opgeladen waren ‘s ochtends en ik had ze verder overdag niet nodig door genoeg zonneopwek, dat de hele lijn op 0 bleef staan en nu blijft ie dus de hele dag rond 60/70 laden blijft hangen.

Goed, nu maar even kijken wat ze vannacht doen en wat de p1-meter gaat aangeven, wat dat was ondanks voeding vanuit de batterijen ook steeds rond de 50-100 Watt op de p1-meter en niet meer zoals in het verleden, voor de 6.0203 (beta) zo goed als rond de 0 Watt (vlakke lijn).

En misschien ben ik een zeikerd en een pietje precies, maar het werkte eerste veel nauwkeuriger en is in mijn ogen verslechterd. Verdenk toch steeds meer de nieuwe firmware (6.0203) als boosdoener, want hiervoor had ik dit dus niet.

-edit-

En inmiddels ook met alle batterijen p1-verbinding verloren…. Ok, zie dat het random weer hersteld wordt, maar ook weer verliest. Batterijen staan niet verder weg dan een meter of 5 vanaf de P1-meter met 1 muur ertussen.

-edit 2-

Verbinding met de p1 zo instabiel als de pest dus. Aan/uit/aan/uit…

[ Voor 19% gewijzigd door Remco2001 op 24-06-2025 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:21:
[...]

Ikzelf heb nu in de chat van Wizzi de id-gegevens van de oude en de nieuwe wizzi ingevoerd en er staat bij dat ik met 2 dagen reactie zou kunnen verwachten. Geduld hebben maar voor nu denk ik.
We wachten af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-09 17:04
Uiteindelijk toch de betalingsmail gehad.
Denk dat er met mijn vorige mail (uitstel) iets niet goed gegaan was, kan gebeuren.

Nu las ik de laatste keren dat de batterij gelijk de volgende dag geleverd word, en dat de AI tijd die gelijk na betaling krijgt niet klopt.

Bij mij staat deze nu op donderdag, wat schatten jullie in. Komen ze morgen of wordt het toch donderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59
Vandaag werd ik ineens verrast met een 446 error helaas. Tweede accu al met problemen hier de 4e in de familie. Ach is wat het is.

Inmiddels via wizzie gemeld, proces lijkt wel verbeterd vraagt gelijk om de foutcode en ordernummer. Vervolgens zal er iemand van hw contact op nemen daar wacht ik nu op.

Het viel me ook op dat de accu die nu een error gaf zn 73%rte had tegenover andere met zn 75-76%
Zou zomaar kunnen dat dat een kenmerk is van 446 error.

Meer mensen deze ervaring? Qua rte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Hieperdepiep schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:54:
Uiteindelijk toch de betalingsmail gehad.
Denk dat er met mijn vorige mail (uitstel) iets niet goed gegaan was, kan gebeuren.

Nu las ik de laatste keren dat de batterij gelijk de volgende dag geleverd word, en dat de AI tijd die gelijk na betaling krijgt niet klopt.

Bij mij staat deze nu op donderdag, wat schatten jullie in. Komen ze morgen of wordt het toch donderdag?
Levering de volgende dag zal ook te maken hebben met het tijdstip dat je betaald. Als dit om 10:00 is dan hebben de bank, HW en QLS nog zo’n zes uur de tijd om de betaling te verwerken en een batterij verzendklaar te zetten. Als je pas na 15:00 betaald is de kans groter dat de levering een dag opschuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LV1
  • Laatst online: 02-09 15:44

LV1

Harri schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Zoiets hebben wij nu (as we speak) ook:
Totale lading 100%
Bat. 1 100% inactief
Bat. 2 100% inactief
Bat. 3 99% inactief
Maar toch een laadvermogen van 18W, dat zou natuurlijk nog in batterij 3 gedruppeld kunnen worden, maar dan zou die op “laden” moeten staan. Momenteel stoor ik me er verder maar niet aan.

toevoeging 17:06: nu 7W en dat zie ik vaker rond het nulpunt van levering vd zonnepanelen (nu 240W)
Bij 'inactief' wordt er niet gedruppeld.
Bij 'inactief' kunnen er in de batterij nog onderdelen werkend zijn, behalve laden/ontladen, die stroom verbruiken, die van het thuisnet gehaald worden. Ik heb dit eerder maar 'HotStandby' genoemd. Dat kan 7, 8, 10 of 11 Watt zijn. In de 'NU'-weergave ziet dat er een beetje vreemd uit vooral als een andere batterij op hetzelfde moment staat te ontladen. Bij meerdere batterijen worden die plussen en minnen bij elkaar geteld.
Het laden van de laatste 4 procent lijkt in stappen van 120 Watt te gaan.
SoC 96-97% max 480W
SoC 97-98% max 360W
SoC 98-99% max 240W
SoC 99-100% max 120W - Die 100% kan ook een afronding zijn van bv 99.7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:49:
[...]

Is ook iets wat de app zelf aangeeft, als je kijkt bij apparaten, althans dat is hier zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 14-09 12:18
Sonero schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat het niet verkeerd is om het aan te geven aan de netbeheerder.
Als er stroomuitval is en men denkt dat er bij herstel hiervan nergens stroom op staat maar toch wel omdat er een accu staat terug te leveren...
Ik heb onze V2G laadpaal gewoon aangemeld.
Zoals het heurt.

Vergeet niet dat er ook heel veel mensen goed geld hebben verdient aan zonnepanelen in de 1e jaren. En ik denk dat dit ook zomaar zo kan zijn met de thuisbatterij.
Voor het eigen verbruik van het net te verminderen of zoals bij ons te handelen met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat het niet verkeerd is om het aan te geven aan de netbeheerder.
Als er stroomuitval is en men denkt dat er bij herstel hiervan nergens stroom op staat maar toch wel omdat er een accu staat terug te leveren...
Ik heb onze V2G laadpaal gewoon aangemeld.
Zoals het heurt.

Vergeet niet dat er ook heel veel mensen goed geld hebben verdient aan zonnepanelen in de 1e jaren. En ik denk dat dit ook zomaar zo kan zijn met de thuisbatterij.
Voor het eigen verbruik van het net te verminderen of zoals bij ons te handelen met de auto.
Dat kan niet als de installatie goed is aangesloten en is al helemaal niet van toepassing op HW batterijen.
Als het net uitvalt moeten dit soort installatie ook direct uitschakelen. Is een standaard verplichting om goedkeuring voor de apparaten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
GL007 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:34:
[...]Als je een variabele twee keer in een flow aanpast dan kan het fout gaan. Door de vertraging gaat het altijd goed.
Hier heb je in een advance flow geen last van
Ik zou dan graag willen weten waar ik die vertraging kan opgeven in de Logic Card? Ik laat zo'n Logic Card dan voorafgaan door een aparte Delay maar jouw oplossing is veel fraaier maar ik zie die optie niet (Homey Pro 2023)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_WT911Rg8F6eB_diRMCkrbstxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hO0mFJlh2zWUYUvZLi9XpoLf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:05:
[...]

Dat kan niet als de installatie goed is aangesloten en is al helemaal niet van toepassing op HW batterijen.
Als het net uitvalt moeten dit soort installatie ook direct uitschakelen. Is een standaard verplichting om goedkeuring voor de apparaten te krijgen.
De HW niet. Maar naast deze heb ik er nog 1 van een ander merk in bestelling staan die ook back up ingeschakeld kan worden bij stroom uitval. Die voorziet de laadpaal en router van stroom waardoor de V2G laadpaal toch echt 4kWh levert terwijl de rest van de straat een kaarsje op moet steken...
En die heeft een type goedkeuring

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:09:
[...]

De HW niet. Maar naast deze heb ik er nog 1 van een ander merk in bestelling staan die ook back up ingeschakeld kan worden bij stroom uitval. Die voorziet de laadpaal en router van stroom waardoor de V2G laadpaal toch echt 4kWh levert terwijl de rest van de straat een kaarsje op moet steken...
En die heeft een type goedkeuring
Dat mag niet via de hoofdzekering naar het net lopen. Dat je een backup voorziening hebt kan maar deze moet losgekoppeld zijn van het net.

Gebeurd dat wel dan is de boel niet goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:25:
[...]

Dat mag niet via de hoofdzekering naar het net lopen. Dat je een backup voorziening hebt kan maar deze moet losgekoppeld zijn van het net.

Gebeurd dat wel dan is de boel niet goed aangesloten.
Is gewoon een plug in thuisbatterij. Als je deze in het stopcontact steekt gaat die energie geven. Laadpaal start op en gaat leveren. Is weinig verkeerd aan te sluiten in een thuisbatterij met stopcontact denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kevin1990 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:27:
[...]

Is gewoon een plug in thuisbatterij. Als je deze in het stopcontact steekt gaat die energie geven. Laadpaal start op en gaat leveren. Is weinig verkeerd aan te sluiten in een thuisbatterij met stopcontact denk ik...
Als het een plugin syteem is zou de boel net zo als de HW batterij moeten uitvallen als de netspanning wegvalt.

Ik zou nog eens goed naar die goedkeuring kijken als dat niet gebeurd want die is dan vervalst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:52

Aardedraadje

Met kabelschoen

crryp schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:42:
Het viel me ook op dat de accu die nu een error gaf zn 73%rte had tegenover andere met zn 75-76%
Zou zomaar kunnen dat dat een kenmerk is van 446 error.

Meer mensen deze ervaring? Qua rte.
Geinig dat je die link legt. Ik heb de link eerder ook gelegd. Kan toeval zijn. De andere batterij met wat lagere RTE waar ik in die post naar verwees, doen het nog altijd prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Aardedraadje op 24-06-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
Verbinding met de p1 zo instabiel als de pest dus. Aan/uit/aan/uit…
Inmiddels de P1 wel aangesloten met een (Micro)USB voeding, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:59
Aardedraadje schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Geinig dat je die link legt. Ik heb de link eerder ook gelegd. Kan toeval zijn. De andere batterij met wat lagere RTE waar ik in die post naar verwees, doen het nog altijd prima.
Jij hebt alleen 445. Die heeft mn vader gehad en daar heeft hw zelf van aangegeven dat een of meerdere cellen dan niet goed werken. Dus dat verklaard zeker een mindere rte en zou ik dus ook laten omruilen geen idee wat 446 is.

Volgens mij is dat 445 toen ook in ts opgenomen had dat per mail van hw namelijk!

[ Voor 6% gewijzigd door crryp op 24-06-2025 20:51 ]

Pagina: 1 ... 147 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.