Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

eovermeer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Inmiddels de P1 wel aangesloten met een USB-C-voeding, toch?
Yes, speciaal voor mee besteld en aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Remco2001 op 24-06-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvM
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:53

HvM

arcticbreeze schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:00:
Vraag over aansluiten eventuele 2de PiB

Kan ik deze 2de PiB ook aansluiten op een groep waar alleen 2 zonnepanelen terugleveren via stekker?
Hangt van de capaciteit van de ZP's af
In de praktijk lijkt het me sterk dat zowel accu als ZP volle bak leveren.
Maar het kan wel, dus daar zou ik mee rekenen. Op 1 groep kan max 3680 watt.
Daar zou ik nog wat marge in nemen, dus max 3200 watt.
Dus rekenend met wat de 3 apparaten in theorie aan de groep kunnen leveren even optellen.

5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 2x 2.7 kWh thuisbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:49:
[...]

Yes, speciaal voor mee besteld en aangesloten.
Hier al eens tussen gezocht? Verbindingsproblemen P1 met batterij en mogelijke oplossingen. Op je eerdere bericht m.b.t P1 verbindingen verliezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 24-06-2025 21:07 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Wat dingen gedaan inderdaad nog met de oude P1-meter, zoals eigen netwerk, loskoppelen van HA/Homey en vaste ip-adressen, maar dat hielp allemaal niet.

Het zit me vooral dwars dat alles werkelijk perfect werkte, tot het moment dat ik PIB 3 en 4 aansloot en de nieuwe firmware voor de P1-meter uitkwam en toen liep het geheel anders. Onderbrekingen, constant stroomverbruik PIB’s, geen NOM meer, etc.

Ik verdenk dus vooral heel erg de firmware ervan, want ook met een test met 2 PIB’s liep anders dan het eerst was.

Ik ga deze dagen nog wel weer het lijstje langs, maar het zou (toch?) gewoon moeten werken (plug & play)? En er zijn volgens mij niet veel mensen die 4 PIB’s hebben staan, dus dat hoor ik ook niet (of ik kijk eroverheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:09:
[...]

Wat dingen gedaan inderdaad nog met de oude P1-meter, zoals eigen netwerk, loskoppelen van HA/Homey en vaste ip-adressen, maar dat hielp allemaal niet.

Het zit me vooral dwars dat alles werkelijk perfect werkte, tot het moment dat ik PIB 3 en 4 aansloot en de nieuwe firmware voor de P1-meter uitkwam en toen liep het geheel anders. Onderbrekingen, constant stroomverbruik PIB’s, geen NOM meer, etc.

Ik verdenk dus vooral heel erg de firmware ervan, want ook met een test met 2 PIB’s liep anders dan het eerst was.

Ik ga deze dagen nog wel weer het lijstje langs, maar het zou (toch?) gewoon moeten werken (plug & play)? En er zijn volgens mij niet veel mensen die 4 PIB’s hebben staan, dus dat hoor ik ook niet (of ik kijk eroverheen).
Balen. Zit je in de beta groep of heb je die versie eerder geïnstalleerd gekregen om eerdere problemen op te lossen?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb 4 batterijen en het werkt prima. In het begin 2 maal het verlies van P1-verbinding gehad op een van deze maar de laatste keer is al weer bijna 2 maanden geleden. De nieuwe firmware heb ik pas sinds gisteren en heb tot nu toe nog niet echt ander gedrag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mromelis
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:01
ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:31:
Ik heb contact gehad mbt de omgeruilde batterij die vandaag geleverd is en HW heeft volgende vermeld via wizzi

Bedankt voor je bericht!
Het klopt inderdaad dat er al enkele cycli zichtbaar kunnen zijn in de app. Dit komt doordat de batterij in de fabriek getest is om zeker te zijn van een goede werking en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Je kunt dit vergelijken met een nieuwe auto: ook die wordt niet met een kilometerstand van nul geleverd, omdat er vooraf altijd een aantal testritten worden uitgevoerd.
Hoewel er dus al wat gebruik zichtbaar is, kun je erop vertrouwen dat je een gloednieuwe batterij hebt ontvangen. We hopen dat je veel plezier beleeft aan je HomeWizard Plug-In Battery!
Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten. We helpen je graag verder!

Ik heb HW meegeven dit ook te vermelden op de webiste van HW,
Als ik me niet vergis is jouw batterij om dezelfde reden omgeruild als mijn tweede batterij: E445. In mijn geval na 54 cycli. Ze boden mij ook een renewed aan wat ik heb geweigerd en ze hebben vervolgens bevestigd dat ik een nieuwe zou krijgen. Afgelopen vrijdag stond de omwisseling gepland maar Transmission had geen nieuwe batterij bij zich. Deze is vandaag geleverd. Op de doos staat een productiedatum van 2025-05-10 en na aansluiten en koppelen zag ik 2 cycli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:14:
[...]

Balen. Zit je in de beta groep of heb je die versie eerder geïnstalleerd gekregen om eerdere problemen op te lossen?
Ik zit in de beta, vooral ook vanwege de toen aangekondigde optie voor de PIB’s deze in standby te kunnen zetten, i.v.m. m’n autolader. Maar dat heb ik dus nog niet echt goed kunnen testen. De nieuwe P1-meter heb ik niet aangemeld voor de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

hanev001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:16:
[...]

Ik heb 4 batterijen en het werkt prima. In het begin 2 maal het verlies van P1-verbinding gehad op een van deze maar de laatste keer is al weer bijna 2 maanden geleden. De nieuwe firmware heb ik pas sinds gisteren en heb tot nu toe nog niet echt ander gedrag gezien.
En hoe is je grafiekenhistorie? Blijft je P1 mooi op 0 in de nacht of heb je wel standaard verbruik. En de PIB’s overdag, als ze opgeladen zijn en inactief, zie je dan ook een nullijn of doen ze altijd wel wat (laden/ontladen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:18
mromelis schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:44:
[...]

Als ik me niet vergis is jouw batterij om dezelfde reden omgeruild als mijn tweede batterij: E445. In mijn geval na 54 cycli. Ze boden mij ook een renewed aan wat ik heb geweigerd en ze hebben vervolgens bevestigd dat ik een nieuwe zou krijgen. Afgelopen vrijdag stond de omwisseling gepland maar Transmission had geen nieuwe batterij bij zich. Deze is vandaag geleverd. Op de doos staat een productiedatum van 2025-05-10 en na aansluiten en koppelen zag ik 2 cycli.
Ik heb zojuist op de doos gekeken en exact dezelfde productie datum op de doos, echter met 15 cycli.
Echter Eefje van Homewizard heeft mij zeker 2x aangegeven dat ik een gloednieuwe batterij ontvangen heb ,welke grondig getest is in de fabriek, aangezien er veel foutmelding zijn geweest.

Daarom ga en moet ik er vanuit gaan dat batterij nieuw is

Maar ik hoop nu wel echt heel plat gezegd van het gezeik af te zijn en dat deze batterij zijn werk 100 % blijft functioneren, want dit is nu 2e omruiling van een nieuwe gekochte batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Kevin1990 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:09:
[...]

De HW niet. Maar naast deze heb ik er nog 1 van een ander merk in bestelling staan die ook back up ingeschakeld kan worden bij stroom uitval. Die voorziet de laadpaal en router van stroom waardoor de V2G laadpaal toch echt 4kWh levert terwijl de rest van de straat een kaarsje op moet steken...
En die heeft een type goedkeuring
Heb je de in bestelling staan of heb je die al?
Is het niet een losse wcd die in het apparaat zit waar een stekker in past?
Als je die batterij in een wcd hebt geplugd en je schakelt de automaat in de groepenkast uit, en er zit nog een wcd op die groep waar je wat aan wilt sleutelen krijg je dus een flinke opn**ker.
Dat is dus levensgevaarlijk en niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mromelis
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17:01
ivo1969 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:16:
[...]

Ik heb zojuist op de doos gekeken en exact dezelfde productie datum op de doos, echter met 15 cycli.
Echter Eefje van Homewizard heeft mij zeker 2x aangegeven dat ik een gloednieuwe batterij ontvangen heb ,welke grondig getest is in de fabriek, aangezien er veel foutmelding zijn geweest.

Daarom ga en moet ik er vanuit gaan dat batterij nieuw is

Maar ik hoop nu wel echt heel plat gezegd van het gezeik af te zijn en dat deze batterij zijn werk 100 % blijft functioneren, want dit is nu 2e omruiling van een nieuwe gekochte batterij.
Voor mij geldt hetzelfde: dit was ook de tweede batterij die omgewisseld is. De eerste omgewisselde batterij heeft er nu dan wel 119 cycli opzitten. Ik hoop dat we nu eindelijk onbezorgd kunnen “genieten” van de batterijen want als er geen foutmeldingen zijn werkt het gewoon voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:08:
[...]

Ik zou dan graag willen weten waar ik die vertraging kan opgeven in de Logic Card? Ik laat zo'n Logic Card dan voorafgaan door een aparte Delay maar jouw oplossing is veel fraaier maar ik zie die optie niet (Homey Pro 2023)

[Afbeelding]
Dat probleem is alleen bij een normale flow. Bij advance flow is het beter geregeld. Bij een advance flow zet je de bewerking achter elkaar en daar wordt ook zo afgehandeld. Maar omdat ik niet te veel variabelen wilt hebben gebruik in een flow twee bewerkingen op de dezelfde variabele en dan kan het fout gaan. Had ik een extra overgangs variabele gebruikt dan gaat het goed.

[ Voor 19% gewijzigd door GL007 op 24-06-2025 22:52 ]

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
mromelis schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:39:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde: dit was ook de tweede batterij die omgewisseld is. De eerste omgewisselde batterij heeft er nu dan wel 119 cycli opzitten. Ik hoop dat we nu eindelijk onbezorgd kunnen “genieten” van de batterij want als er geen foutmeldingen zijn werkt het gewoon voortreffelijk.
Batterij die omgewisseld is had 89 cycli, en klopt exact wat je zegt als er geen meldingen / foutmeldingen zijn dan werkt het zeker uitstekend.

En sinds 2 batterijen heb werkt het geheel echt mooi strak zeg maar,.
Gezin bestaat uit 2, we gebruiken inductie, 2 koelkasten, 1 vriezer, PlayStation 5, koffiemachine etc en s morgens dan nog zeker minimaal 40 % in de batterijen.

Verder sinds een nalaatste firmware geen flipperkast geluiden
En aangezien ik de marter verjsger hoor welke in mijn auto zit, de batterijen hoor ik niet en dat ze in de keuken/ woonkamer staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Goed. Helemaal weer opnieuw.

Alle apparaten verwijderd en volledig op 0 begonnen.

Eigen netwerk gemaakt, met een optie die ik kon geven: 2.4 GHz IoT-only mode (Unifi Express Wifi Router). Geen andere accesspoints of dergelijke apparaten aangesloten.

Ook geen koppeling met Homey/HA/etc. Volledig standalone.

Elk apparaat wat ik toevoeg zet ik gelijk een vast ip-adres aan vast.

- P1-meter toegevoegd, aangesloten met USB-C voeding.

- PIB 1 toegevoegd.

Synchroniseren met stroomnet. Stroomtotaal blijft keurig op 0 en PIB 1 geeft wat er nodig is aan vraag in huis.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SsbjrWdM/IMG-1082.png

- PIB 2 toegevoegd. PIB 1 volledig met stroomnet gesynchroniseerd.

En direct na aanmelding van de 2e PIB gaat het mis.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R06wvWmZ/IMG-1083.png

Waar stroomtotaal voor de inschakeling van PIB 2 mooi op 0 bleef en de 1e PIB nog volledig leverde, gaat PIB 1 na koppeling PIB 2 nog maar voor de helft van de vraag in huis leveren en de andere helft komt van het net.

Indien ik PIB 2 handmatig weer uitzet, is het weer goed en levert PIB 1 weer volledig en blijft stroomtotaal op 0.

Nu beide batterijen aan. Wacht nog even af op synchronisatie PIB 2.

- PIB 2 gesynchroniseert. Probleem blijft.

- PIB 1 uitgeschakeld om PIB 2 alleen te laten werken. Ging eerst mooi ontladen, naar 0 op stroomtotaal, maar ging ineens op inactief, sputterde een beetje (ventilator startte op en stopte weer (tot 3 keer toe) en ging weer ontladen en stroomtotaal werd opnieuw NOM. PIB 1 weer terug bij ingeschakeld, deze bleef inactief (want PIB 2 was bezig met ontladen) en stroomtotaal bleef 0. Nu een paar minuten later gaat PIB 1 weer ontladen en PIB 2 wordt inactief en er wordt weer 75 Watt constant uit het net getrokken en de andere ca. helft komt van PIB 1.

Ofwel, het ging even goed, maar na omschakeling toch weer niet. Het is heel erg alsof ze met elkaar in conflict zitten. Het werkt gewoon ineens niet meer samen.

Ik hoop dat @HomeWizard_NL meeleest. Ik kan hier niks mee. Is er een defect?

Ik blijf onderzoeken…

- PIB 2 staat nu weer alleen aan en stroomtotaal is weer 0.
PIB 2 gaat uit en ga PIB 3 toevoegen.

- PIB 3 toegevoegd en aan het synchroniseren (staat nu ook alleen aan).
(bij de vraag of ik ook apparaten heb die stroom leveren via een stekker nu “ja, dat heb ik” ingedrukt. Deed altijd nee, omdat er ook staat als voorbeeld zonnepanelen met een stekker of thuisbatterijen van een ander merk, maar zelf in de veronderstelling dat dat niet uitmaakt. Nu dus wel ja ingedrukt, maar mijn hoofd zegt dat het enkel een waarschuwing is en geen effect heeft op de (meerdere) PIB’s van HW).

- PIB 3 alleen aan nu en stroomtotaal blijft/gaat naar 0.

- PIB 3 even heel kort inactief, maar nu weer ontladen.

- PIB 1 erbij aangezet. PIB 3 blijft ontladen en stroomtotaal blijft voorlopig 0.

- Vraag in huis blijft de hele tijd redelijk constant rond de 160W. P1-connectie problemen nog niet gezien, dus dat is positief! Veiligheidsrestrictie ook steeds aan gelaten.

- Airco aangezet (totale vraag in huis rond de 700W) om PIB 3 iets sneller leeg te trekken, om PIB 1 te gaan triggeren het over te gaan nemen, als PIB 3 een lager laadpercentage heeft dan PIB 1. Kijken of dat goed gaat. Met PIB 1 en PIB 2 ging dat niet goed. Stroomtotaal blijft nu nog mooi 0, na het aanzetten van de airco. Curve gaat mooi mee met de vraag.

- PIB 3 naar 74% gezakt en PIB 1 (87%) heeft het overgenomen van PIB 3. Stroomtotaal na een korte netafname van een paar seconden weer mooi op 0.

- PIB 4 (94%) toevoegen nu.

- Synchroniseren PIB 4. PIB 1 blijft ontladen en stroomtotaal blijft 0. Ik verwacht later omschakeling naar ontladen met PIB 4 (PIB 1 is nog 82%).

- PIB 4 heeft het overgenomen van PIB 1 (74%) en stroomtotaal momenteel niet helemaal 0, maar schommelt rond de 10-20 Watt. Daar doe ik het voor nu voor. Dat is prima dus.

Ik laat PIB 2 voor vannacht even uit en kijk morgen weer verder. Airco gaat weer uit, dus stroomvraag rest van de nacht weer rond de 150 Watt constant.

Voorlopige conclusie:

Ik hoop serieus niet dat de vraag of ik andere apparaten heb met een stekker (van een ander merk) waar ik in eerste instantie steeds nee antwoorde de fout is die ik steeds maakte. Mocht dat wel zo zijn, dan heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd. Als ik morgen of later PIB 2 erbij inschakel en het geeft weer problemen, dan verdenk ik toch heel erg PIB 2. Maar dat gaan we later merken.

- De volgende dag:

PIB’s 1, 3 en 4 hebben gefunctioneerd naar behoren. Heel de nacht NOM en na weer opladen vanochtend zijn ze weer inactief gegaan en stroomverbruik is ook weer volledig 0. Dus dat werkt perfect. PIB 2 dus nog niet bijgeschakeld, dus PIB 2 is erg verdacht dat ie niet goed z’n werk doet i.c.m. de andere PIB’s. PIB 2 solo leek dus wel goed te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wjbSBHm6/IMG-1084.png
(Let niet op de curve van het laadpercentage, dat is vanwege het aan/uitzetten van de PIB’s).

- PIB 2 ingeschakeld. Nu alle 4 aan. PIB 2 was 94%, dus nu aan het laden op zonneopwek. Andere 3 PIB’s inactief. Opladen PIB 2 met wisselende vermogens van grofweg 300-400 Watt. Heb niet echt gelet hoe de andere PIB’s laadden, maar kan me herinneren dat dat eerder met een vlakke lijn ging, afbouwend naar 120 Watt steady op de laatste procent.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cHtYrHQB/IMG-1085.png

- PIB 2 volgens app en op batterij zelf (ledstrip wit) op inactief gegaan, maar blijft vermogen vragen. Na uitschakelen, gaat de stroomvraag batterijen weer gelijk op 0.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8K5xS7h/IMG-1086.png

-edit- kleine update nog, PIB 4 bleef toch ook nog op 7 Watt constant steken.

-einde updates-

[ Voor 102% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2025 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 18:09
Drukke dag voor de batterijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H83-TbFU8wI1cLrdHQZ4nTyOWL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tJkhdPc9WBaaUrU7Ucn02bQd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier en daar wat achterhaald ondanks de datum van het artikel. Wellicht leuk om te lezen. Review PIB door Android Planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:25
crryp schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:42:
Vandaag werd ik ineens verrast met een 446 error helaas. Tweede accu al met problemen hier de 4e in de familie. Ach is wat het is.

Inmiddels via wizzie gemeld, proces lijkt wel verbeterd vraagt gelijk om de foutcode en ordernummer. Vervolgens zal er iemand van hw contact op nemen daar wacht ik nu op.

Het viel me ook op dat de accu die nu een error gaf zn 73%rte had tegenover andere met zn 75-76%
Zou zomaar kunnen dat dat een kenmerk is van 446 error.

Meer mensen deze ervaring? Qua rte.
Na twee keer een 446 kreeg ik een paar dagen terug een 448. Deze keer besloot Wizzi om tot ruiling over te gaan.

Mijn RTE na 95 cycles: 73,3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni Tweakers
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-09 11:39
Devke schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 01:15:
Hier en daar wat achterhaald ondanks de datum van het artikel. Wellicht leuk om te lezen. Review PIB door Android Planet
Ik wilde net hetzelfde artikel plaatsen. Zo komt HW ook aan enkele renewed exemplaren. Na vier weken testen weer retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eovermeer schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Inmiddels de P1 wel aangesloten met een (Micro)USB voeding, toch?
Dat is prima dan gaat het met updaten niet fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devke schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 01:15:
Wel een erg lichte review, naar mijn mening. Maar ja, de specialiteit van deze website is dan ook smartphones.

En natuurlijk dit -O-
Omdat de batterij te maken heeft met een relatief lage maximale spanning van 800 watt, kan hij gewoon aangesloten worden op een stopcontact.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diaantje71
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:16
[...]

Ik denk er ook zo over, tot met twee batterijen ging hier alles prima. Eind mei kwam de derde pib en een nieuwe firmware begin juni en ik heb precies hetzelfde.
Vaak geen p1 of wifi verbinding zegt de app , terwijl dit prima is.
Veel stroom van het net moeten afnemen, vooral snacht, en nom is slechter als voor de nieuwe firware vd batterijen en voordat de derde is aangesloten.
Ze schijnen zeer langzaam te reageren, schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En dit:
Bij een gemiddeld huishouden staat 2,7 kWh echter gelijk aan ongeveer 1,5 tot 2 uur stroom bij normaal verbruik.
Hoe komen ze erbij dat een gemiddeld huishouden 1800W vraagt en de accu in 90 minuten leeg trekt? 8)7
Wat ook nog eens niet kan, want de accu levert maximaal 800W dus je kunt een volle accu niet eens leeg trekken in 90 tot 120 minuten 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 25-06-2025 09:19 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LV1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 02-09 15:44

LV1

Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:02:

Voorlopige conclusie:

Ik hoop serieus niet dat de vraag of ik andere apparaten heb met een stekker (van een ander merk) waar ik in eerste instantie steeds nee antwoorde de fout is die ik steeds maakte. Mocht dat wel zo zijn, dan heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd. Als ik morgen of later PIB 2 erbij inschakel en het geeft weer problemen, dan verdenk ik toch heel erg PIB 2. Maar dat gaan we later merken.

-wordt geüpdate-
Je bent nog niet klaar met deze operatie, maar ik zou de vraag met die plug-in zonnepanelen gewoon met "Nee" beantwoorden als je die niet hebt en ook geen batterijen van andere merken.

Het lijkt er mijns inziens op dat Batterij 2 niet goed funcioneert, want in de 'Inactieve' status, zou die niet meer dan 11 Watt mogen consumeren.

[ Voor 5% gewijzigd door LV1 op 25-06-2025 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:18:
[...]

En dit:
[...]

Hoe komen ze erbij dat een gemiddeld huishouden 1800W vraagt en de accu in 90 minuten leeg trekt? 8)7
Wat ook nog eens niet kan, want de accu levert maximaal 800W dus je kunt een volle accu niet eens leeg trekken in 90 tot 120 minuten 8)7 8)7
dat zou ook een gemiddeld gebruik van bijna 12.000 kWh per jaar opleveren.

(dan had dat prijsplafond een paar jaar geleden dat 2900 kWh was echt amper invloed gehad :D )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:06:
[...]

En hoe is je grafiekenhistorie? Blijft je P1 mooi op 0 in de nacht of heb je wel standaard verbruik. En de PIB’s overdag, als ze opgeladen zijn en inactief, zie je dan ook een nullijn of doen ze altijd wel wat (laden/ontladen)?
Perfect

Gisteren , de eerste hele dag met de nieuwe software heb ik in totaal 92wh van het net afgenomen.
Voor teruglevering in de periode 0 tot 7 uur en 23 tot 0 uur in totaal 39wh. In de andere uren heb ik gewoon een netto overschot omdat de batterijen dan vol zitten.

Ik denk dat je te veel naar de moment pieken in vermogen kijkt, daar zie ik ook plus en min gedrag maar het effect is verwaarloosbaar. Waar het om gaat is hoe goed NOM wordt aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:42

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Update, ik weet even voldoende! bedankt!

Er zijn niet meer of minder problemen, of opvallende problemen van andere aard dan mij was toevertrouwd en waar ik nieuwsgierig was in deze batch. (productiedatum 3 maart 2025)

ik heb een verzoek aan de mensen die een accu in begin, half mei 2025 hebben ontvangen,

dus leverdatum, productiedatum.

Welke productiedatum staat er op de verpakking?

Ik zou hier erg mee geholpen zijn als ik dat weet.

Er is misschien een probleem met een batch

Mijn accu is ontvangen op 20 mei 2025, en de productiedatum is 3 maart 2025.

[ Voor 24% gewijzigd door Wilmaas op 25-06-2025 13:14 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:44
mike123 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 22:33:
[...]

Heb je de in bestelling staan of heb je die al?
Is het niet een losse wcd die in het apparaat zit waar een stekker in past?
Als je die batterij in een wcd hebt geplugd en je schakelt de automaat in de groepenkast uit, en er zit nog een wcd op die groep waar je wat aan wilt sleutelen krijg je dus een flinke opn**ker.
Dat is dus levensgevaarlijk en niet toegestaan.
Bestelling heb ik staan. voor zowel de HW als de andere batterij via onze energie leverancier.
En ja het is een losse wcd waar ik een stekker in kan pluggen. het is niet de bedoeling dit te gebruiken tenzij er stroom uitval is.
Niet een hele grote kans maar wel aanwezig. Waarschijnlijk zijn de plug in batterijen het laatste wat ik aan elektro hoef te doen. Alle apparatuur die is iaangesloten in en rond het huis is max 2 jaar oud en alle elektra die is verlegd is met degelijk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

LV1 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:22:
[...]
Je bent nog niet klaar met deze operatie, maar ik zou de vraag met die plug-in zonnepanelen gewoon met "Nee" beantwoorden als je die niet hebt en ook geen batterijen van andere merken.

Het lijkt er mijns inziens op dat Batterij 2 niet goed funcioneert, want in de 'Inactieve' status, zou die niet meer dan 11 Watt mogen consumeren.
Ik verdenk PIB 2 inderdaad ook steeds meer. Met de andere 3 ging het afgelopen vannacht en tot nu toe dus perfect, zoals verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:42
MRammeloo schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:47:
[...]

Na twee keer een 446 kreeg ik een paar dagen terug een 448. Deze keer besloot Wizzi om tot ruiling over te gaan.

Mijn RTE na 95 cycles: 73,3%.
Ik kreeg gelijk omruiling om mn oren wachtend tot de support van HW op dit moment. Is al de 3e die terug gaat hier dus of die 1 procent failure waar is dat betwijfel ik inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

hanev001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:27:
[...]

Perfect

Gisteren , de eerste hele dag met de nieuwe software heb ik in totaal 92wh van het net afgenomen.
Voor teruglevering in de periode 0 tot 7 uur en 23 tot 0 uur in totaal 39wh. In de andere uren heb ik gewoon een netto overschot omdat de batterijen dan vol zitten.

Ik denk dat je te veel naar de moment pieken in vermogen kijkt, daar zie ik ook plus en min gedrag maar het effect is verwaarloosbaar. Waar het om gaat is hoe goed NOM wordt aangehouden.
Netafname is volgens de app van HW 0,0 met de nu 3 aangesloten PIB’s. Dus dat is perfect. Kortstondige piek van het net was ook maximaal 80 Watt, dus dat is ook goed.

Werking dus zoals verwacht nu.

Later vandaag PIB 2 erbij aansluiten weer en kijken of dat problemen gaat geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:50
Wilmaas schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:42:
ik heb een verzoek aan de mensen die een accu in begin, half mei 2025 hebben ontvangen,

Ik heb zojuist mijn 2e PiB ontvangen. Besteldatum was 11 maart. Productiedatum is 03-03-2025 en er staan 0 cycli op de teller. Synchroniseren met stroomnet is net afgelopen en alles is nu OK en hij staat vrolijk te laden. Hopelijk blijft dit zo. Met PiB 1 heb ik nul problemen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diaantje71

Net even gekeken op de dozen hier op zolder, ik heb batterij nr 2:die is geswapt op 9 mei, productiedatum 3 maart 2025.
En een nieuwe batterij nr 3: nieuw geleverd op 28 mei ook 3 maart 2025
.( mijn batterij nr 1 :nieuw ontvangen op 21 feb is nog nooit iets mee geweest, produktiedatum dec 2024.)

Wat zou er zijn met die batch? Heb je dat mischien van HW te horen gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door Diaantje71 op 25-06-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:20
@HomeWizard_NL Waarom wordt de plug-in thuisbatterij nog niet aangeboden in Belgie? Het mag enkel aangestuurd worden via de kWh-meter (en nog niet via P1-poort) geen probleem voor mij, ik kan en wil dat installeren. Het product is toegestaan in Belgie, dus jullie zouden het toch al kunnen verkopen (al dan niet verplicht icm aankoop kWh-meter)

[ Voor 5% gewijzigd door Kakola op 25-06-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kakola schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:10:
@HomeWizard_NL Waarom wordt de plug-in thuisbatterij nog niet aangeboden in Belgie? Het mag enkel aangestuurd worden via de kWh-meter, geen probleem voor mij, ik kan dat installeren. Het product is toegestaan in Belgie, dus jullie zouden het toch al kunnen verkopen (al dan niet verplicht icm aankoop kWh-meter)
De firmware voor sturing die nu in de kWh-meter zit is nog in bèta-testfase en nog niet officieel gereed. Ik kan me voorstellen dat het daar op wachten is.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Overigens, voor mensen die nog een DSMR 4.0 meter hebben (ook al zou die op "korte" termijn wel vervangen moeten worden, want dat zijn bij mijn weten GPRS-meters) kan de kWh-meter ook een oplossing bieden om nog 'korter op de bal' te zitten qua sturing.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kakola schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:10:
@HomeWizard_NL Waarom wordt de plug-in thuisbatterij nog niet aangeboden in Belgie? Het mag enkel aangestuurd worden via de kWh-meter (en nog niet via P1-poort) geen probleem voor mij, ik kan en wil dat installeren. Het product is toegestaan in Belgie, dus jullie zouden het toch al kunnen verkopen (al dan niet verplicht icm aankoop kWh-meter)
Lees deze thread. Het zit vast op allerlei bizarre regels en de batterij is nog niet toegestaan.

Plug & Play wetgeving Belgie - Van het kastje naar de muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Hansie_P schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Ik heb zojuist mijn 2e PiB ontvangen. Besteldatum was 11 maart. Productiedatum is 03-03-2025 en er staan 0 cycli op de teller. Synchroniseren met stroomnet is net afgelopen en alles is nu OK en hij staat vrolijk te laden. Hopelijk blijft dit zo. Met PiB 1 heb ik nul problemen gehad.
Er zijn gisteren ook pib's met productie datum 10 mei 2025 uitgeleverd.
Met 2 en 15 cycli.
Mooi dat er geen problemen zijn!
Bedankt voor het melden.

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 20:38

scorpionv

This space for rent

Crosspost met HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter, probleem gerelateerd aan P1 én PiB.
Ten minste ik ga ervan uit dat het nog steeds zo is dat alleen de PiB gebruikers versie 6.x op de P1 krijgen.

Sinds de HWE-P1-G1 meter update naar firmware 6.0203 had ik random disconnects van allerlei aan de P1 verbonden apparaten (display, sockets, PiB). Ik heb het vooralsnog opgelost door de P1 10 seconden van de spanning af te halen, en nu draait het weer al 15 uur stabiel. Hopelijk een eenmalige actie na updaten.

Ter info voor anderen met soortgelijke problemen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Diaantje71 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Net even gekeken op de dozen hier op zolder, ik heb batterij nr 2:die is geswapt op 9 mei, productiedatum 3 maart 2025.
En een nieuwe batterij nr 3: nieuw geleverd op 28 mei ook 3 maart 2025
.( mijn batterij nr 1 :nieuw ontvangen op 21 feb is nog nooit iets mee geweest, produktiedatum dec 2024.)

Wat zou er zijn met die batch? Heb je dat mischien van HW te horen gekregen?
Bedankt, hier kan ik wat mee.

Nee niet direct van Homewizard maar via een zijweg.
Ze zeggen.. werkt niet bij mij vandaar een klein onderzoek.
Blij dat het spul verder werkt! Zo hoort het ook.

De geswapte accu op 9 mei was van een voor mei levering neem ik maar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Wel een erg lichte review, naar mijn mening. Maar ja, de specialiteit van deze website is dan ook smartphones.

En natuurlijk dit -O-

[...]
Daarom begon ik ook de zin al met "Hier en daar wat achterhaald.....".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:26
scorpionv schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:24:
Crosspost met HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter, probleem gerelateerd aan P1 én PiB.
Ten minste ik ga ervan uit dat het nog steeds zo is dat alleen de PiB gebruikers versie 6.x op de P1 krijgen.

Sinds de HWE-P1-G1 meter update naar firmware 6.0203 had ik random disconnects van allerlei aan de P1 verbonden apparaten (display, sockets, PiB). Ik heb het vooralsnog opgelost door de P1 10 seconden van de spanning af te halen, en nu draait het weer al 15 uur stabiel. Hopelijk een eenmalige actie na updaten.

Ter info voor anderen met soortgelijke problemen.
Hier ook veel P1 connectieproblemen gehad, maar sinds de FW 6.0203 een stuk beter. Geen uitval gehad sindsdien. Hopelijk blijft dit zo, moet het vertrouwen nog wel terug krijgen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:40
Vraagje, als 2pibs gelijktijdig geladen worden zijn ze dan ook evenredig vol geladen qua percentage. 1 van de batterij blijft wat achter 20% en 30%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 17:43
Hier 2 PIB’s, oude P1 meter en nooit wifi problemen gehad. Wel draai ik sinds de firmware van de PIB’s 1.0108 en de nieuwe firmware van de P1 6.0203 niet echt NOM meer. Voorheen was het behoorlijk goed. Nu zie ik vrijwel geen enkele keer meer 0, maar vrijwel constant een net afname tussen 6 en 209 watt. Een heel enkele keer een upload naar het net tot 115 watt. Ook in de nacht. Het zijn natuurlijk maar kleine verschillen, maar het was in het verleden echt wel beter. Bleef het vaak lang op 0 staan en nu dus niet meer.
@Homewizard: lezen jullie mee? Want ik heb verleden week een e-mail gestuurd met screenshots en tot op heden geen reactie daarop gekregen.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie_B_Bommel
  • Laatst online: 17:43
arcticbreeze schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:38:
Vraagje, als 2pibs gelijktijdig geladen worden zijn ze dan ook evenredig vol geladen qua percentage. 1 van de batterij blijft wat achter 20% en 30%
Dat is volgens mij normaal. Bij mij heeft nu 1 PIB 21% en de andere 36% lading. Vanwege onvoldoende zonnestroom laden ze nu om en om, maar ook als er genoeg zonnestroom is en ze beiden opladen zit er verschil tussen de 2.

2 HomeWizard PIB’s | Homey Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:41

fxs81

Julianadorp

Remco2001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Netafname is volgens de app van HW 0,0 met de nu 3 aangesloten PIB’s. Dus dat is perfect. Kortstondige piek van het net was ook maximaal 80 Watt, dus dat is ook goed.

Werking dus zoals verwacht nu.

Later vandaag PIB 2 erbij aansluiten weer en kijken of dat problemen gaat geven.
Ik ben erg benieuwd, als met pib2 aansluiten de boel weer op hol slaat dan zit daar dus iets in wat niet helemaal goed gaat.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

Hier ook 3 maart 2025: 34 cycli, RTE: 72,5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:42
Ferdinand Oeinck schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:58:
[...]

Hier ook 3 maart 2025: 34 cycli, RTE: 72,5%
Ik heb een vermoeden dat je dan ook ooit een 445 of 446 zal gaan hebben maar dat is puur een vermoeden aangezien meerdere mensen met lagere rte problemen hebben gehad. inclusief ik zelf nu dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:59

3-3-2025 Productie
29-05-2025 Geleverd
47% gevuld en 0 Cycli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONM
  • Laatst online: 15-09 17:47

ONM

2 stuks 3 maart en 1 st 10 mei
RTE 74,56

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Devke schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:29:
Ik had dat gelezen, en n.a.v. al niet al te veel verwacht, maar ik erger me er altijd aan als mensen vol zelfvertrouwen iets publiceren op dit vlak ((duurzame) energie, accu's) en daarbij dan plompverloren basiseenheden door elkaar halen en zo laten zien dat ze er eigenlijk niet veel van begrijpen.

Maar da's vechten tegen de bierkaai...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VWB de RTE. Ik vind dat zelf niet zo belangrijk, maar ik heb er toch maar eens naar gekeken. Sinds 13 juni heeft de PiB 70 kWh geladen en 51,8 kWh ontladen. Dat zou dan komen op een RTE van 74%.

Ik vind het best, want het getal waar het mij om draait, de self-suffiency zoals Home Assistant dat noemt, is over diezelfde periode 93%. Over deze 12½ dag heb ik 11,7 kWh afgenomen ofwel nog geen 1 kWh per dag. Netafname verminderen, vooral op de dure uren, is waar het m.i. echt om gaat, en op dat vlak ben ik zeer blij met het resultaat.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Devke schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:29:
[...]

Achterhaald’ suggereert dat de informatie ooit klopte, maar inmiddels niet meer aansluit bij de huidige realiteit. In dit geval is dat helaas niet zo, het artikel bevat meerdere beweringen die nooit correct zijn geweest :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tweede batterij binnen 0Cycle gemaakt 45% vol
Koppeling ging probleemloos. Helemaal perfect hier
Nou nog even de software in Homey aanpassen

[ Voor 18% gewijzigd door GL007 op 25-06-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

crryp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Ik heb een vermoeden dat je dan ook ooit een 445 of 446 zal gaan hebben maar dat is puur een vermoeden aangezien meerdere mensen met lagere rte problemen hebben gehad. inclusief ik zelf nu dus.
bedankt,

Mijn RTE liep terug van bijna 75 naar 72,5, steeds sneller terugloop, laatste week van 73,5 naar 72,5 over de hele looptijd.
E404, E405, E406 bij opstart (snel opgelost, klein foutje, update bleef hangen) kan, is niet erg.
Overspannings pieken, uiteindelijk ook kunnen meten.
Aardlek problemen, (fase er uit) zonder accu weer oké
Inactief met feestverlichting, inactief zonder feestverlichting,
Niet, of slecht te updaten. wordt zo omgeruild, "nieuwe" staat klaar voor uitleveren op 10 kilometer afstand

Stekker zit er in verbant met veiligheid alle een tijd niet meer in, ook al kon ik de accu veilig blijven gebruiken tot omruil volgens "wizzi"

er is meer... maar dit is wel het belangrijkste, dit gaat over de werking.
E445 en 446 niet gehad nog.

trommelgeroffel update levering 25-06-2025 13:23 - 15:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

1 PiB

Productiedatum: 15 januari 2025 (staat op de doos)
Leveringsdatum: 11 maart 2025

75,6 lifetime RTE met de LEDs uit

[ Voor 59% gewijzigd door scorpionv op 25-06-2025 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:17:
[...]

Achterhaald’ suggereert dat de informatie ooit klopte, maar inmiddels niet meer aansluit bij de huidige realiteit. In dit geval is dat helaas niet zo, het artikel bevat meerdere beweringen die nooit correct zijn geweest :P
Achterhaald is dat hij alleen kan laden op zon opwek. Vandaar. Dat is niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:13:
[...]

Ik had dat gelezen, en n.a.v. al niet al te veel verwacht, maar ik erger me er altijd aan als mensen vol zelfvertrouwen iets publiceren op dit vlak ((duurzame) energie, accu's) en daarbij dan plompverloren basiseenheden door elkaar halen en zo laten zien dat ze er eigenlijk niet veel van begrijpen.

Maar da's vechten tegen de bierkaai...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VWB de RTE. Ik vind dat zelf niet zo belangrijk, maar ik heb er toch maar eens naar gekeken. Sinds 13 juni heeft de PiB 70 kWh geladen en 51,8 kWh ontladen. Dat zou dan komen op een RTE van 74%.

Ik vind het best, want het getal waar het mij om draait, de self-suffiency zoals Home Assistant dat noemt, is over diezelfde periode 93%. Over deze 12½ dag heb ik 11,7 kWh afgenomen ofwel nog geen 1 kWh per dag. Netafname verminderen, vooral op de dure uren, is waar het m.i. echt om gaat, en op dat vlak ben ik zeer blij met het resultaat.
Ik kijk er wel naar. Ik zie ook verschil tussen batterij en een gecertificeerde kWh meter. Ik ga er toch eens over nadenken of hij pas ontladen mag vanaf x vermogen ofzo. Het valt op dat bij laden er geen grote verschillen zijn, max 2%. Bij ontladen gaat het al naar 5+% afhankelijk van ontlaadvermogen. Persoonlijk vind ik het zonde vandaar. Maar goed, ieder zijn redenen waarom het wel of niet interessant is.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 25-06-2025 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferdinand Oeinck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
scorpionv schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:54:
1 PiB geleverd 11 maart (kun je de productiedatum alleen fysiek aflezen op de batterij zeker?)
75,6 lifetime RTE met de LEDs uit
productiedatum staat op de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Ferdinand Oeinck schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:25:
[...]

productiedatum staat op de doos.
Super, laat ik daar nou net een foto van hebben (y), post aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:44:
Hier 2 PIB’s, oude P1 meter en nooit wifi problemen gehad. Wel draai ik sinds de firmware van de PIB’s 1.0108 en de nieuwe firmware van de P1 6.0203 niet echt NOM meer. Voorheen was het behoorlijk goed. Nu zie ik vrijwel geen enkele keer meer 0, maar vrijwel constant een net afname tussen 6 en 209 watt. Een heel enkele keer een upload naar het net tot 115 watt. Ook in de nacht. Het zijn natuurlijk maar kleine verschillen, maar het was in het verleden echt wel beter. Bleef het vaak lang op 0 staan en nu dus niet meer.
@Homewizard: lezen jullie mee? Want ik heb verleden week een e-mail gestuurd met screenshots en tot op heden geen reactie daarop gekregen.
Hier 3 PIB's en dezelfde ervaring, eerst hoogstens 0,1 kWh import /gebruik over een dag. Tegenwoordig is 0,4 kWh tot 0,7kWh per dag het nieuwe normaal. Nou lijkt dat nog niet veel, maar de verandering is relatief fors. Hier ook nog nooit wifi issues gehad. Standaard KPN Experiabox V12, en SW2's, alle OT op een apart 2,4Ghz netwerk. PIB's sinds eind januari.
Ik ben Beta tester, en ik heb het daar ook neer gelegd. Ik zie dat het NOM gedrag sinds het begin steeds meer de NOM neiging heeft aan de import / gebruik zijde te zitten. Ik zie dat liever aan de export kant, export levert 5 cent op, tegen import 29 cent. Ik heb wel meer dan genoeg zonnepanelen, dus ik heb makkelijk praten. Ik heb tegenwoordig nog maar 12 van de 41 zonnepanelen aanstaan.

Maar uit principe heb ik liever dat ik 0,7Kwh exporteer per dag, dan dat ik 0,7kWh importeer per dag...

Hopelijk lezen de DEV-ers van HW hier mee, op het beta kanaal heb ik nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57

Die van mij is 22 mei geleverd, besteld 20-02-2025, productiedatum 15-01-2025. Geleverd met 47% lading, 0 cyli. De doos leek wel hergebruikt te zijn overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door TeCuMSeH op 25-06-2025 13:03 ]

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

TeCuMSeH schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Die van mij is 22 mei geleverd, besteld 20-02-2025, productiedatum 15-01-2025. Geleverd met 47% lading, 0 cyli. De doos leek wel hergebruikt te zijn overigens.
bedankt.
Apart, maar kan dus.

Hier doos als nieuw, plakband ook. zat verder niets om de doos, geen bandjes of zo.
Accu leek gebruikt met 3 cycli, net te weinig onvolkomenheden om stampij over" te maken.

Update, ik weet even voldoende! bedankt!

Er zijn niet meer of minder problemen, of opvallende problemen van andere aard dan mij was toevertrouwd en waar ik nieuwsgierig was in deze batch. (productiedatum 3 maart 2025)

[ Voor 18% gewijzigd door Wilmaas op 25-06-2025 13:16 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
Beste Tweakers,

Bij de productie van een batterij start en een automatisch kalibratieproces van zowel het Battery Management System (BMS) als de individuele cellen. Afhankelijk van hoe ver de cellen bij aanvang van elkaar verschillen, zijn er meerdere volledige laad- en ontlaadcycli nodig om de BMS correct te kalibreren en de cellen op gelijk niveau te brengen. Dit is essentieel om een nauwkeurige weergave van het laadpercentage te kunnen bepalen.

Zonder een correct vastgesteld laadpercentage mag een batterij namelijk niet worden vervoerd, er gelden strikte eisen voor de ladingstoestand tijdens transport.

Wanneer tijdens de kwaliteitscontrole een afwijking wordt geconstateerd, kan het voorkomen dat een batterij het testproces opnieuw moet doorlopen en dus ook meer cycli maakt.

Daarnaast voeren we steekproefsgewijs in de productielijn en/of na transport tests uit om de kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen per productie batch en zending.

Wij hebben gekozen om deze laadcycli niet te resetten, vergelijkbaar met de kilometerstand van een auto. Het gevolg is dat jouw batterij altijd nieuw en ongeveer halfvol wordt geleverd, en dus altijd al enkele test "meters" heeft gemaakt bij aankomst. In veel gevallen zal dit 1 cycli zijn, maar dat kan dus ook meer zijn.

Batterijen die worden teruggehaald door een defect of voor onderzoek worden opnieuw aangeboden in ons 'renewed' programma zodat deze weer een nieuwe eigenaar krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Hier om 12.00 uur batterij 2 geleverd, moeiteloos aangesloten en inmiddels 100% opgeladen.
Ook even aan Home Assistant toegevoegd, zit op aparte groep dus met 1600W laden en ontladen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbco0OIuMlttL6Pjk15Z7eGaKsg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1XbgxU7Wa7aJjIW37oqVC5G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCHq6LetISTeWu37M62AsjFXMVk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xLDFK09OyjdH4BzWJWg2d9cC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STsobLJGLZd5zcvrXmmZmR95Vb0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRpMFCgBRmAxM4zCz1hgMGLJ.jpg?f=fotoalbum_tile

NB. in de HomeWizard app wordt laadpercentage en vermogen van de beide batterijen samen genomen, in Home Assistant moet je dat even zelf bij elkaar klussen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 25-06-2025 14:45 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

trommelgeroffel

De swap accu is binnen, wat is er nu duidelijk geworden? veel, heel veel.

De eerste accu, productie 3 maart 2025, geleverd op 20 mei 2025 was niet nieuw!!! bij mij aangekomen.

Ik tegenstelling tot wat @HomeWizard_NL beweerd/ook bij anderen, en op het forum was dit zeker geen nieuwe accu, de 3 cycli bij ontvangst zijn helemaal geen testcycli geweest, mijn aankoop is al een keer bij iemand geïnstalleerd geweest, punt.

Nu ik een waarschijnlijk wel nieuwe vervangende accu heb ontvangen blijkt er ineens het een en ander heel anders te zijn bij levering.

Weer productiedatum 3 maart 2025, dus kan mooi vergelijken.

1.Er zitten nu wel ineens 2 bind banden om de doos waarin de accu is verpakt.
2.Er is 1 boekje meer in de doos te vinden.
3.Er is een sticker voor in de meterkast te vinden.
4.Er zit nul,nul stof op de accu.
5.Het snoer lijkt wel nieuw, er zijn nu geen eens beschadigingen aan te zien.
6.De accu zelf lijkt ook vrij van krasjes, wat een verademing.
7.Er staat 0 cycli op de accu in plaats van 3

Als de aardlek/groepenkast het houd ben ik helemaal tevreden.

De installatie verliep bijna perfect, even een hikje bij de software update, maar de accu was aan te melden, de update ging er door heen en direct synchronisatie, na enkele minuten groen, relais hoorbaar en paars laden.
Dit is zoals je het mag verwachten. Zucht, het kan dus wel, nu volhouden accu....

Dat er uiteindelijk ruim 4 weken voor nodig waren, na best veel gezeur voor de levering uit al, waarbij er alleen de laatste week gewerkt is aan een oplossing, laat ik maar in het midden.

rust? ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Remco2001 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:02:
Goed. Helemaal weer opnieuw.

Alle apparaten verwijderd en volledig op 0 begonnen.

Eigen netwerk gemaakt, met een optie die ik kon geven: 2.4 GHz IoT-only mode (Unifi Express Wifi Router). Geen andere accesspoints of dergelijke apparaten aangesloten.

Ook geen koppeling met Homey/HA/etc. Volledig standalone.

Elk apparaat wat ik toevoeg zet ik gelijk een vast ip-adres aan vast.

- P1-meter toegevoegd, aangesloten met USB-C voeding.

- PIB 1 toegevoegd.

Synchroniseren met stroomnet. Stroomtotaal blijft keurig op 0 en PIB 1 geeft wat er nodig is aan vraag in huis.

[Afbeelding]

- PIB 2 toegevoegd. PIB 1 volledig met stroomnet gesynchroniseerd.

En direct na aanmelding van de 2e PIB gaat het mis.

[Afbeelding]

Waar stroomtotaal voor de inschakeling van PIB 2 mooi op 0 bleef en de 1e PIB nog volledig leverde, gaat PIB 1 na koppeling PIB 2 nog maar voor de helft van de vraag in huis leveren en de andere helft komt van het net.

Indien ik PIB 2 handmatig weer uitzet, is het weer goed en levert PIB 1 weer volledig en blijft stroomtotaal op 0.

Nu beide batterijen aan. Wacht nog even af op synchronisatie PIB 2.

- PIB 2 gesynchroniseert. Probleem blijft.

- PIB 1 uitgeschakeld om PIB 2 alleen te laten werken. Ging eerst mooi ontladen, naar 0 op stroomtotaal, maar ging ineens op inactief, sputterde een beetje (ventilator startte op en stopte weer (tot 3 keer toe) en ging weer ontladen en stroomtotaal werd opnieuw NOM. PIB 1 weer terug bij ingeschakeld, deze bleef inactief (want PIB 2 was bezig met ontladen) en stroomtotaal bleef 0. Nu een paar minuten later gaat PIB 1 weer ontladen en PIB 2 wordt inactief en er wordt weer 75 Watt constant uit het net getrokken en de andere ca. helft komt van PIB 1.

Ofwel, het ging even goed, maar na omschakeling toch weer niet. Het is heel erg alsof ze met elkaar in conflict zitten. Het werkt gewoon ineens niet meer samen.

Ik hoop dat @HomeWizard_NL meeleest. Ik kan hier niks mee. Is er een defect?

Ik blijf onderzoeken…

- PIB 2 staat nu weer alleen aan en stroomtotaal is weer 0.
PIB 2 gaat uit en ga PIB 3 toevoegen.

- PIB 3 toegevoegd en aan het synchroniseren (staat nu ook alleen aan).
(bij de vraag of ik ook apparaten heb die stroom leveren via een stekker nu “ja, dat heb ik” ingedrukt. Deed altijd nee, omdat er ook staat als voorbeeld zonnepanelen met een stekker of thuisbatterijen van een ander merk, maar zelf in de veronderstelling dat dat niet uitmaakt. Nu dus wel ja ingedrukt, maar mijn hoofd zegt dat het enkel een waarschuwing is en geen effect heeft op de (meerdere) PIB’s van HW).

- PIB 3 alleen aan nu en stroomtotaal blijft/gaat naar 0.

- PIB 3 even heel kort inactief, maar nu weer ontladen.

- PIB 1 erbij aangezet. PIB 3 blijft ontladen en stroomtotaal blijft voorlopig 0.

- Vraag in huis blijft de hele tijd redelijk constant rond de 160W. P1-connectie problemen nog niet gezien, dus dat is positief! Veiligheidsrestrictie ook steeds aan gelaten.

- Airco aangezet (totale vraag in huis rond de 700W) om PIB 3 iets sneller leeg te trekken, om PIB 1 te gaan triggeren het over te gaan nemen, als PIB 3 een lager laadpercentage heeft dan PIB 1. Kijken of dat goed gaat. Met PIB 1 en PIB 2 ging dat niet goed. Stroomtotaal blijft nu nog mooi 0, na het aanzetten van de airco. Curve gaat mooi mee met de vraag.

- PIB 3 naar 74% gezakt en PIB 1 (87%) heeft het overgenomen van PIB 3. Stroomtotaal na een korte netafname van een paar seconden weer mooi op 0.

- PIB 4 (94%) toevoegen nu.

- Synchroniseren PIB 4. PIB 1 blijft ontladen en stroomtotaal blijft 0. Ik verwacht later omschakeling naar ontladen met PIB 4 (PIB 1 is nog 82%).

- PIB 4 heeft het overgenomen van PIB 1 (74%) en stroomtotaal momenteel niet helemaal 0, maar schommelt rond de 10-20 Watt. Daar doe ik het voor nu voor. Dat is prima dus.

Ik laat PIB 2 voor vannacht even uit en kijk morgen weer verder. Airco gaat weer uit, dus stroomvraag rest van de nacht weer rond de 150 Watt constant.

Voorlopige conclusie:

- De volgende dag:

PIB’s 1, 3 en 4 hebben gefunctioneerd naar behoren. Heel de nacht NOM en na weer opladen vanochtend zijn ze weer inactief gegaan en stroomverbruik is ook weer volledig 0. Dus dat werkt perfect. PIB 2 dus nog niet bijgeschakeld, dus PIB 2 is erg verdacht dat ie niet goed z’n werk doet i.c.m. de andere PIB’s. PIB 2 solo leek dus wel goed te gaan.

[Afbeelding]
(Let niet op de curve van het laadpercentage, dat is vanwege het aan/uitzetten van de PIB’s).

- PIB 2 ingeschakeld. Nu alle 4 aan. PIB 2 was 94%, dus nu aan het laden op zonneopwek. Andere 3 PIB’s inactief. Opladen PIB 2 met wisselende vermogens van grofweg 300-400 Watt. Heb niet echt gelet hoe de andere PIB’s laadden, maar kan me herinneren dat dat eerder met een vlakke lijn ging, afbouwend naar 120 Watt steady op de laatste procent.

[Afbeelding]

- PIB 2 volgens app en op batterij zelf (ledstrip wit) op inactief gegaan, maar blijft vermogen vragen. Na uitschakelen PIB 2, gaat de stroomvraag batterijen weer gelijk op 0.

[Afbeelding]

-edit- kleine update nog, PIB 4 bleef toch ook nog op 7 Watt constant steken.

-einde updates-
Ik geloof wel dat ik hiermee de conclusie kan maken dat er in PIB 2 iets niet goed zit. Even kijken wat handig is om hiermee naar @HomeWizard_NL te gaan, hoe dit uit te leggen of wellicht kan er hier al een antwoord op gegeven worden? Misschien is er vanaf Homewizard iets uit lezen of te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemde de zaak.
Volgens de HomeWizard app heeft de eerste batterij bij thuis geen verbinding met internet.
Ik zie in Homey beide batterijen.
Batterij 2 is vanmorgen toegevoegd en ik kreeg geen enkele foutmelding.
Blijkbaar is de verbinding tussen batterij 1 en de cloud verstoort.
De app geeft aan dat ik de batterij opnieuw moet koppelen.
Niet dus want ik zit weer op de camping.
Ik ben niet blij met dat cloudsysteem
De batterijen en hun test socket hebben allemaal vaste IP-adressen.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 25-06-2025 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@GL007 voor de werking van je batterijen is gelukkig geen verbinding met de cloud nodig, toch? Die heb je alleen nodig als je naar de statistieken in de energy app wilt kijken. Gewoon je schouders ophalen en op de camping lekker via Homey kijken als je het niet kunt laten om te zien hoe het gaat met je batterijen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gizz schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:02:
@GL007 voor de werking van je batterijen is gelukkig geen verbinding met de cloud nodig, toch? Die heb je alleen nodig als je naar de statistieken in de energy app wilt kijken. Gewoon je schouders ophalen en op de camping lekker via Homey kijken als je het niet kunt laten om te zien hoe het gaat met je batterijen :)
Dat weet ik. Maar ondanks dat ik alles zorgvuldig hebt gecontroleerd valt de HW app een verbinding weg
Gelukkig werkt homey verbindingen met de Homey Homewizard app perfect dank zij @Tebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:44:
Hier precies hetzelfde, voorheen dus wel nom , zeker snachts.
Nu constant net afname (als de zon niet schijnt!)
Ik heb ook de nieuwste updates op de p1 en de batterijen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
(RSH) schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:01:
[...]

Hier 3 PIB's en dezelfde ervaring, eerst hoogstens 0,1 kWh import /gebruik over een dag. Tegenwoordig is 0,4 kWh tot 0,7kWh per dag het nieuwe normaal. Nou lijkt dat nog niet veel, maar de verandering is relatief fors. Hier ook nog nooit wifi issues gehad. Standaard KPN Experiabox V12, en SW2's, alle OT op een apart 2,4Ghz netwerk. PIB's sinds eind januari.
Ik ben Beta tester, en ik heb het daar ook neer gelegd. Ik zie dat het NOM gedrag sinds het begin steeds meer de NOM neiging heeft aan de import / gebruik zijde te zitten. Ik zie dat liever aan de export kant, export levert 5 cent op, tegen import 29 cent. Ik heb wel meer dan genoeg zonnepanelen, dus ik heb makkelijk praten. Ik heb tegenwoordig nog maar 12 van de 41 zonnepanelen aanstaan.

Maar uit principe heb ik liever dat ik 0,7Kwh exporteer per dag, dan dat ik 0,7kWh importeer per dag...

Hopelijk lezen de DEV-ers van HW hier mee, op het beta kanaal heb ik nog geen reactie gehad.
Hier t zelfde met ook 3 batterijen , hoop dat HW er iets aan kan veranderen.
Normaal was t inderdaad max 0,1 kwh over 24 uur dat van het net werd gehaald.
Laatste twee weken ongeveer is het in die 24 uur tussen de 0.4kwh en 0,8 kwh van het net.
Snachts , als dus de zon niet schijnt, is het constant netafname .
En snachts is mijn “sluip” verbruik max 260 w.
Dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Zojuist mijn tweede batterij ontvangen en geïnstalleerd.

0 cycli op de teller en productiedatum op de doos zegt 3-3-2025

Hij was al voor 48% opgeladen. Aangezien er nu nog 5 kWh per uur binnen komt van mijn panelen verwacht ik dat hij over ruim twee uur wel vol is. Ben benieuwd of ik met die twee jongens de gehele nacht door kom. Zo ja, dan stop ik er voorlopig mee en dan is 2 genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:19

BlueTooth76

Let the sun shine!

ONM schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:00:
[...]

Benieuwd hoeveel Cycli bij jou op de teller staat. Bij mij 63. De verpakking en de batterij zien er echt als nieuw uit.
De stapel groeit ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IJ2ruNa.jpeg

Hier nog druk aan het laden, airco en wasmachine hadden aangestaan en er was niet zoveel zon.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MqtwO1c.png

De eerste batterij die al een weekje draait.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Ww5LBO.png

De tweede batterij die sinds vandaag draait.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/45FoVCx.png

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFX77
  • Laatst online: 15-09 21:12
Canis Lupus schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:36:
Hier om 12.00 uur batterij 2 geleverd, moeiteloos aangesloten en inmiddels 100% opgeladen.
Ook even aan Home Assistant toegevoegd, zit op aparte groep dus met 1600W laden en ontladen :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

NB. in de HomeWizard app wordt laadpercentage en vermogen van de beide batterijen samen genomen, in Home Assistant moet je dat even zelf bij elkaar klussen :P
De Plug-In Battery in Home Assistant is leuk. Ik heb niet heel uitgebreide dashboards want ik wil het in HA Core kunnen blijven draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbFR4aieqY9P8pi_WAcgSz7LoE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKyc8AeQlp2GFt02j0ruhkqu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZDr65JNhNwReUphiIT0C22itZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDzNYVruZswSGZ5y767Od2X1.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15-09 15:09

wdr

Vwb NOM:
Met 1 P.I.B. is de netafname hier wisselend, dus kan van dag tot dag veranderen afhankelijjk hoeveelheid van zon/bewoldking en welke apparatuur (wasmachine enz) die dag gebruikt is.
Wat ik wel zie dat ik bij constant nachtverbruik t/m 19 juni 's nacht vrijwel niets afnam van het net maar met ingang van 20 juni 00u tussen de 100 en 200wh netafname heb.
Zie grafiek hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJJvAqUVy38OREguH86M1yzuWwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nm8vwzI6r3vlZTmVG0E9Ttn4.jpg?f=fotoalbum_large

Weet niet meer welke software versies ik toen had.

[ Voor 3% gewijzigd door wdr op 25-06-2025 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Ik zie trouwens net dat het vandaag precies een jaar geleden is dat de aankondiging voor de batterijen in de mail kwam! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9JWjtvg/IMG-1088.gif

(P1-meter gegevens van de oude inmiddels overgezet naar de nieuwe P1, dus dat is gelukt! Thanks @HomeWizard_NL)!

[ Voor 46% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2025 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMtAz7B3itSOyahU4myKVZcCocM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LYLl5DEKiWKFFh4sxQRrrL4y.png?f=fotoalbum_large

Zo overzicht scherm voor de twee batterijen.
Dat HomeWizard app probleem los ik wel als ik weer thuis ben.

[ Voor 7% gewijzigd door GL007 op 25-06-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:07
Wij zitten (gelukkig) nog steeds op 0.1-0.2kWh netafname per 24h, de keren dat we rond 0.6-1.2 zitten zijn verklaarbaar ivm koken tijdens bewolking of hygiene run van de warmtepomp.

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 25-06-2025 16:49 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toni Tweakers
Remco2001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:21:
Ik zie trouwens net dat het vandaag precies een jaar geleden is dat de aankondiging voor de batterijen in de mail kwam! :)

[Afbeelding]

(P1-meter gegevens van de oude inmiddels overgezet naar de nieuwe P1, dus dat is gelukt! Thanks @HomeWizard_NL)!
Inderdaad, op 25 juni 2024 bestelde ik mijn eerste batterij. Exact een jaar later werd nummer 2 geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:24
Harri schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:49:
Wij zitten (gelukkig) nog steeds op 0.1-0.2kWh netafname per 24h, de keren dat we rond 0.6-1.2 zitten zijn verklaarbaar ivm koken tijdens bewolking of hygiene run van de warmtepomp.
Daarom is het bij mij onverklaarbaar, ik heb een gigantisch overschot aan panelen ten opzichte van de 3 accus.
Ik kom tijdens koken of andere momenten nooit boven de 2400 watt uit en overdag heb ik dus genoeg met de panelen erbij..
Ik zie bij de live weergave bijna nooit "groene" momenten, bijna alleen maar "paars" tot een ongeveer een 200 watt maximaal, meestal maar 20-50 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Remco2001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:21:

[Afbeelding]

Oh, ik heb twee of drie dagen geleden ook een mailtje gestuurd maar bij mij nog niets overgezet.
Mag ik vragen naar welk emailadres je een mail heb gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
(RSH) schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:57:
[...]

Daarom is het bij mij onverklaarbaar, ik heb een gigantisch overschot aan panelen ten opzichte van de 3 accus.
Ik kom tijdens koken of andere momenten nooit boven de 2400 watt uit en overdag heb ik dus genoeg met de panelen erbij..
Ik zie bij de live weergave bijna nooit "groene" momenten, bijna alleen maar "paars" tot een ongeveer een 200 watt maximaal, meestal maar 20-50 watt.
Dit heb ik ook hoor, snachts als er geen zonnestroom is vd panelen dan heb paars verbruik wat schommelt van 20 tot 80 w.
Groen zie ik hier niet als ik kijk in de “nu” weergave.
Ik heb 3 batterijen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Diaantje71 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Oh, ik heb twee of drie dagen geleden ook een mailtje gestuurd maar bij mij nog niets overgezet.
Mag ik vragen naar welk emailadres je een mail heb gestuurd?
Alle mailadressen, maar kreeg steeds automatisch antwoord en een doorverwijzing naar Wizzi. Daar heb ik het uiteindelijk door kunnen geven. Negeer de reactie van Wizzi dat het niet kan of dat het automatisch gaat en je een medewerker wilt spreken. Daar kun je dan op een gegeven moment ook je mailadres invoeren voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Remco2001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:47:
[...]

Alle mailadressen, maar kreeg steeds automatisch antwoord en een doorverwijzing naar Wizzi. Daar heb ik het uiteindelijk door kunnen geven. Negeer de reactie van Wizzi dat het niet kan of dat het automatisch gaat en je een medewerker wilt spreken. Daar kun je dan op een gegeven moment ook je mailadres invoeren voor de reactie.
Ja hahha ik kreeg ook overal die wizzi, om gek van te worden.
Ik ga het nogmaals proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Diaantje71 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Ja hahha ik kreeg ook overal die wizzi, om gek van te worden.
Ik ga het nogmaals proberen, thanks!
Ik had binnen een dag antwoord zie ik nu. Stuur trouwens ook je id-nummers van je oude en de nieuwe p1-meter mee als bijlagen, dan gaat het ook een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
  • Laatst online: 05-09 19:16
mede forumer's

Ten eerste ik heb niet het geheel topic doorgelezen ,maar waar ik zelf een beetje mee stoei is het volgende

Ik heb begrepen dat het beste is bij meerdere homewizard accu's ze op een aparte groep aan te sluiten om ook de hogere \'ontlaad capaciteit\' te verhogen .

Maar wordt er nu bedoelt per accu een groep ,als je er bv 3 homewizard thuisaccu's neemt , dus drie ''lege ' groepen . Of kan het ook. met 1 lege groep waarop er twee of meer thuis accu's , bv 3worden aan gesloten , uiteraard met een aardlek van 300Ma

3x 800 is nog steeds 2400Kwh onder de 16A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

regenpijp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:08:
mede forumer's

Ten eerste ik heb niet het geheel topic doorgelezen ,maar waar ik zelf een beetje mee stoei is het volgende

Ik heb begrepen dat het beste is bij meerdere homewizard accu's ze op een aparte groep aan te sluiten om ook de hogere \'ontlaad capaciteit\' te verhogen .

Maar wordt er nu bedoelt per accu een groep ,als je er bv 3 homewizard thuisaccu's neemt , dus drie ''lege ' groepen . Of kan het ook. met 1 lege groep waarop er twee of meer thuis accu's , bv 3worden aan gesloten , uiteraard met een aardlek van 300Ma

er is wel veel over geschreven.
ook in de ts ;) dit is alleen het lezen al waard i.v.m. de vele info

Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• regenpijp
*knip
De batterij is te plaatsen op 1 vrij stopcontact. In Nederland mag je op een stopcontact maximaal 800 Watt terug leveren. Meerdere batterijen op een vrij stopcontact wordt dan ook ten sterkste afgeraden. Meerdere batterijen is mogelijk maar dan wel op een aparte groep waarop alleen de batterijen werkzaam zijn. Disclaimer: Als je zelf onvoldoende verstand hebt van deze materie laat dan altijd een professional jouw situatie beoordelen en de juiste aanpassingen doen aan je elektrische installatie!
maar is dat 1 batterij per "lege' groep ?, en bij twee accu's , allebei hun eigen "lege' groep ?, of 1 'lege" groep met twee of 3 thuisbatterijen ? , dus moet ik bij drie accu's , drie nieuwe (lege) groepen aanleggen ?

:z

[ Voor 67% gewijzigd door Proton_ op 26-06-2025 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvM
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:53

HvM

regenpijp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:08:
mede forumer's

1 lege groep volstaat

5020 Wp zuid, 3280 Wp oost. Daikin Altherma 3M full electric 6kW. Resolar 60 heatpipes 300ltr ZB, Hyundai Kona 64kWh. HW 2x 2.7 kWh thuisbatterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaantje71
Remco2001 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:52:
[...]

Ik had binnen een dag antwoord zie ik nu. Stuur trouwens ook je id-nummers van je oude en de nieuwe p1-meter mee als bijlagen, dan gaat het ook een stuk sneller!
Heb net via wizzi de beide id’s doorgegeven en wizzi vroeg om mijn mailadres en er zou via mail een antwoord komen.
Dus we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
top bedankt voor je antwoord :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

regenpijp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:41:
[...]

oooo , ik dacht een simpele vraag en een simpel antwoord , maar blijkbaar geldt dat dus niet , je "moet' maar lezen :|

okee :)
Het is op Tweakers wel een beetje de insteek om eerst de TS door te lezen en dan pas vragen te stellen als het niet beantwoord wordt in de TS (of als het ruimte overlaat voor interpretatie).

Ik zit ook wel op FOK!-forum en daar kan je bij wijze van spreken een topic openen over "of een schroef linksom of rechtsom los gaat".

Maar heb er zelf niet zo'n moeite mee.

Je kan tot 4 stuks op 1 groep aansluiten (4x 800Watt) als je de groep niet voor wat anders gebruikt.
Als je er 1 hebt, ben je sowieso beperkt tot 800Watt verbruik en leveren.

Bij 2 stuks is het standaard tot 1.600Watt verbruik en 800Watt leveren maar dat kan je wel vrijgeven naar 1.600Watt op een eigen groep en bij 3 stuks 2.400 / 2.400.

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-06-2025 18:49 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

regenpijp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:41:

maar is dat 1 batterij per "lege' groep ?, en bij twee accu's , allebei hun eigen "lege' groep ?, of 1 'lege" groep met twee of 3 thuisbatterijen ? , dus moet ik bij drie accu's , drie nieuwe (lege) groepen aanleggen ?
Bij een groep waar WEL andere apparatuur op zit: Max 1 plugin batterij.

Bij een groep waar GEEN andere apparatuur op zit (lege groep): Max 4 plugin batterijen. Mogen unlocked worden voor ontladen met 800W * aantal plugin batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

scorpionv schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:50:
[...]

Bij een groep waar WEL andere apparatuur op zit: Max 1 plugin batterij.

Bij een groep waar GEEN andere apparatuur op zit (lege groep): Max 4 plugin batterijen. Mogen unlocked worden voor ontladen met 800W * aantal plugin batterijen.
Moet wel zeggen, bij mijn moeder zit er nog 1 koel- vriescombinatie op die groep (80-90Watt) maar daar zie ik niet zo'n groot probleem in. Er kan ook niet wat anders in dat stopcontact (zit achter de koelkast). Er is nog 1 ander stopcontact op die groep maar die is buiten gebruik met een label "NIET GEBRUIKEN!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenpijp
Het vrijgeven had ik al gelezen , maar ging mij meer om de "nieuwe " loze groep , en hoeveel bij 2 of 3 batterijen .

Ik was ziezo al van plan om een nieuwe groep aan te leggen , maar als het beter was per batterij een grote dan had ik er 3 moeten doen , en ik zit een beetje met de mogelijkheden te kijken , er is wel nog uit het zicht voor 1 groep maar voor meer wordt herzicht werk wat ik liever niet heb voor de beoogde plek .

Maar ieder bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

regenpijp schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:53:
Het vrijgeven had ik al gelezen , maar ging mij meer om de "nieuwe " loze groep , en hoeveel bij 2 of 3 batterijen .

Ik was ziezo al van plan om een nieuwe groep aan te leggen , maar als het beter was per batterij een grote dan had ik er 3 moeten doen , en ik zit een beetje met de mogelijkheden te kijken , er is wel nog uit het zicht voor 1 groep maar voor meer wordt herzicht werk wat ik liever niet heb voor de beoogde plek .

Maar ieder bedankt voor de info ;)
Als het zover is ben ik wel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Diaantje71 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:47:
[...]

Heb net via wizzi de beide id’s doorgegeven en wizzi vroeg om mijn mailadres en er zou via mail een antwoord komen.
Dus we wachten af.
Dan zou het goed moeten komen. Je krijgt inderdaad mail, maar hetzelfde antwoord komt ook in die chat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regenpijp
BlueTooth76 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Als het zover is ben ik wel benieuwd naar je ervaringen!
tsa , de eerst batch was July 2025 dat is nu 6-8 weken verder , de tweede batch stond/staat voor augustus 2025 , dus ik denk dat die ook wel vertraagd wordt , dus zal dan eerder in september 2025 worden , en dan zakt de opbrengst van de zonnepanelen ook in :*)

maar ik zal proberen om de voortgang te rapporteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2lv3DHY9WPZIVr8_u60tzSARkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WGw2YWrLjMpxOU79w7gBXLK7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jj-B-6I3JswplZGnexM-n3dUXA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dJlQlyG1XnTtQbWS5jfTqOzx.png?f=fotoalbum_large

De batterijen zijn mooi vol.
Ik heb de HomeWizard app niet meer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gooi het toch eens in de groep.
Sinds @HomeWizard_NL voor de P1 meter firmware 6.0203 vrij gegeven heeft heb ik nu al vier keer gehad dat de batterij geen verbinding meer heeft. Wel werkend vermogen van de P1 meter in app en op display. Eerste twee keren P1 meter even spanningsloos gemaakt. Daarna weer een werkende verbinding. Half uurtje terug maar eens alles uit gezeten en weer opgestart. Dat duurde niet lang voordat de verbinding weer weg was. Dus net P1 meter opnieuw met WiFi verbonden. Kijken hoe lang dat goed gaat. Meer mensen met deze ervaring, en dus ondanks bèta test een bug?

Hier draaien twee batterijen, display, en een Homey via v2 aan de P1 meter. WiFi netwerk is niks in veranderd.
Pagina: 1 ... 148 ... 210 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery, voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.