Tjah, die ene keer per jaar dat Olav riep "ja die en die komen nu binnen in de pits" net voordat het op tv te zien was, voegde ook niet heel veel toe. De meerwaarde van op het circuit zijn is vooral in de tijd dat de auto's niet op de baan zijn.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:10:
In ieder geval leuk om toch nog een spannende ontknoping aan het seizoen te krijgen! Hoewel ik het sowieso met Olav Mol eens ben, dat als je de sport snapt er altijd wel iets is wat het toch spannend maakt, zelf in de saaiste races

Tjah definieer spannend he. Als je inhaalacties wilt zien, is dat anders dan de dreiging dat iemand wellicht ervoor komt na een stop... Nu weet ik niet of ik het spannend zou noemen. Interessant is denk ik een betere term. Ik vind het vermakelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar "spannend" vind ik het niet echt als iemand 6 seconden achter ligt, 0,5 per ronde inloopt en je hebt nog 13 race rondes. Dan is het pas spannend als die echt met nog 3 rondes te gaan binnen de seconde zit. Vermakelijk en interessant wel

Muse schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 06:33:
En dat met 40 punten achterstand, bizar eigenlijk.
Verstappen heeft maar 1 slecht(er) resultaat nodig om praktisch kansloos te zijn. Ik hoop dat dat niet gebeurt en het tot het einde spannend blijft, maar ik zou Verstappen nu zeker nog niet de topfavoriet durven noemen.
En als hij dat slechte resultaat niet heeft, hoeft hij enkel voor Piastri te finishen (tenzij dat op P8 is en Piastri op P9 rijdt

). Het is gewoon opeens best realistisch geworden dat Max kampioen kan worden. Dat had echt niemand 2 maanden terug verwacht

En met het getrut van McLaren met hun "Papaya Rules" (whatever dat precies inhoudt) zorgen ze ervoor dat beide rijders geen overmacht hebben, ze knokken onderling, pikken puntjes van elkaar in. Perfect voor Max, maar waarom denk je dat Schumacher soms in de zomer al kampioen was? Omdat de 2e rijder gewoon niet mocht winnen

Maar dat is hoe je een kampioenschap snel binnenharkt. Niet door de teamgenoten te laten knokken, om-en-om winnen waardoor er idd geen duidelijke nummer 1 is (want ze zitten immers vrij dicht bij elkaar). Natuurlijk is het ook een beetje met de wind meewaaien, nu opeens kan het weer, een paar terug riep iedereen "hij moet naar Mercedes".