Simon Rennie, zeker full time, lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Immers was die ook al lang en breed gestopt (na het vertrek van Ricciardo), en die heeft ook al 10+ jaar dat leven geleid (/geleden).sjaool schreef op maandag 29 december 2025 @ 09:20:
[...]
Mijn verwachting is dat GP nergens heen gaat. Misschien minder races op het circuit en dat Simon Rennie de andere races op zich neemt.
Als GP wel vertrekt wordt het sowieso Simon Rennie die deze taak overneemt.
Zou waarschijnlijk wel een goede keuze zijn, kent Verstappen al van zijn begindagen in het team en heeft natuurlijk ook een enorme berg ervaring (incl coureurs die weten wat ze moeten doen*
Dan moet die het echt puur doen om potentieel WDC te worden en dus kinda daaruit "voor eigen gewin". Want dat die geen race engineer wilt worden voor rookies lijkt me raar gezien hij AFAIK, nu nog steeds, simulator "race engineer" is en daar dus juist primair met rookies werkt. (Want de vaste coureurs werken volgens mij gewoon met hun vaste race engineer in de simulator).
* IIRC was het Simon Rennie bij Lotus met Raikonnens "Leave me alone, I know what to do".