Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.
Bla bla bla...
Wel wat kanttekeningen over de video die niet benoemd zijn.asing schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:32:
Max heeft zijn techniek verfijnd:
[YouTube: Max Verstappen's SECRET Technique which allows the RB21 to DOMINATE! | F1 2025]
[Afbeelding]
Ik krijg het niet uitgelegd in tekst, dus als je wilt weten hoe Max dat voor elkaar krijgt even de video bekijken.
LTDR; Lift and Coast tot in het extreme.
McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace uitvielen. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.
De meeste downforce komt van onder de vloer vandaan. Red Bull is eerder gestopt met het jagen naar die fractie meer downforce en is overgestapt om de lucht onder de wagen stabieler te krijgen en te houden. Dus ze rijden niet magisch lager dan andere teams maar hebben nu wel meer ruimte bij de afstelling dan voorheen.
https://steiermark.orf.at/stories/3326790/
Ik ga met je mee dat ze geen data uit de sprint hadden en dat ze om die reden wat extra veiligheid moesten inbouwen. Alleen dit zijn centimeters waar het een sport van millimeters is. Dit is wel heel erg voorzichtig.Chocoball schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 04:24:
[...]
Wel wat kanttekeningen over de video die niet benoemd zijn.
McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.
De meeste downforce komt van onder de vloer vandaan. Red Bull is eerder gestopt met het jagen naar die fractie meer downforce en is overgestapt om de lucht onder de wagen stabieler te krijgen en te houden. Dus ze rijden niet magisch lager dan andere teams maar hebben nu wel meer ruimte bij de afstelling dan voorheen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
kan het wel uitleggen; max is erg goed en efficient in lift en coast, dit gebruikt hij om banden temperatuur te reguleren en zichzelf een stabiel platform te bieden waarbij de auto een neutral punt heeft alsvore bocht/stuurwerk begintChocoball schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 04:24:
[...]
Wel wat kanttekeningen over de video die niet benoemd zijn.
McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.
Ja. De banden mensen zeiden altijd dat het niets uitmaakte voor de banden, maar ze kwamen er bij toeval achter dat het toch wel iets beter is.Help!!!! schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:19:
Naar verluidt is het ook wat gunstiger voor de banden.
In (volgens mij) 2008 stond Hamilton op Pole position, maar hadden ze bij de race te weinig brandstof in zijn auto gedaan om de eerste stint uit te kunnen rijden. Dan zou hij te vroeg een pitstop moeten maken, en dat zou de hele strategie verpesten. Toen moest hij dus met lift-and-coast rijden, en bleek hij sneller dan zijn teamgenoot die wel vol uit kon rijden. Toen bleek dat hij nog genoeg brandstof had om de laatste paar rondes voor de pitstop voluit te kunnen rijden, was hij 1 á 2 ronde sneller, en daarna ging hij langzamer terwijl hij plank gas reed.
Toen hebben ze naar de data gekeken, en lift-and-coast koelt de banden een klein beetje wat toch beter lijkt te zijn voor de banden.
Wel netjes opgepakt door beide partijen, binnen een week een fix door de FIA en een paar maanden later pas de blogpost.himlims_ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:19:
https://ian.sh/fia
^- schijnbaar heeft iemand toegang weten te krijgen tot FIA documentatie systeem
Wel crappy security van die site inderdaad
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2025 11:47 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Red Bull kwam na de zomerstop goed uit de startblokken. De upgrades waar het team mee kwam waren al voor de zomerstop in de pijplijn en dus door Horner afgetekend. Blijkbaar zag Horner toch geen potentie meer in de RB21 en dat het gat naar McLaren ingelopen kon worden. Hij wou daarom zijn bronnen op andere projecten inzetten wat weer tegen de zin was van het Oostenrijkse deel en de 'Verstappen-clan '. Ook had Horner impliciete kritiek op het technische team onder leiding van Pierre Waché dat de investeringen verspilde moeite waren.. Monza en Baku werd nog afgedaan als specifieke circuits maar de resultaten in Singapore en Austin laten wel degelijk progressie bij de RB21 zien.
Ik plaats de Italiaanse bron erbij maar ik was langer bezig om alle cookie instellingen aan te passen dan dat het verhaal lang is.
https://www.funoanalisite...d-bull-horner-2026-2.html
Wat maakt dat team zich toch belachelijk met al hun regeltjes.
Bij Aston Martin lijkt het iets verwaarloosbaar en het team met de grotere overtreding vecht dit momenteel aan.Aston Martin has been found to have committed a minor procedural breach of the 2024 #F1 cost cap, while a rival team is understood to have committed a substantial breach. www.planetf1.com/news/aston-m...
— Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 23 oktober 2025
Zal ik de rest maar quoten?Chocoball schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:48:
Gaan we weer, zijn vast weer cateringkosten
[Bluesky]
Bij Aston Martin lijkt het iets verwaarloosbaar en het team met de grotere overtreding vecht dit momenteel aan.
Aston Martin is understood to have been completely within the budget cap allowances, with the breach merely procedural. There are no penalties or sanctions beyond administrative fees to the CCA.
Aston Martin's minor procedural breach is down to purely administrative issues, namely that its accounts auditor was unable to sign off until after the deadline. All accounts were submitted ahead of the deadline. #F1Ik
Is dit dan toch het einde voor de 5e titel van Max?
Of heeft Mclaren zich toch wat te snel ontwikkeld vorig jaar?
[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 24-10-2025 07:06 ]
Als er sportieve straffen zijn zal dit lijkt me voor komend seizoen zijn. Dus (mocht die het halen) lijkt het me niet dat de 5e titel hiermee op het spel staat.Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:03:
[...]
Zal ik de rest maar quoten?
[i]
Is dit dan toch het einde voor de 5e titel van Max?
Zou wel wat ironisch zijn als het MCL zou zijn, die schreeuwden moord en brand met RBRs overtreding. Zelfs nog een brief van Zak Brown dacht ik, of was dat ergens anders voor?
Ligt denk ik aan de ernst van de overtreding. Als het echt een substantiële overschrijving is zullen andere teams het vrij makkelijk hard kunnen maken dat ze daardoor voordeel hebben gehad in dat seizoen én het opvolgende seizoen...Shinji schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:38:
[...]
Als er sportieve straffen zijn zal dit lijkt me voor komend seizoen zijn. Dus (mocht die het halen) lijkt het me niet dat de 5e titel hiermee op het spel staat.
Als het Red Bull weer is zijn ze echt niet slim bezig en gok ik ook dat daar een fikse straf op komt te staan.Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:03:
[...]
Zal ik de rest maar quoten?
Aston Martin is understood to have been completely within the budget cap allowances, with the breach merely procedural. There are no penalties or sanctions beyond administrative fees to the CCA.
Aston Martin's minor procedural breach is down to purely administrative issues, namely that its accounts auditor was unable to sign off until after the deadline. All accounts were submitted ahead of the deadline. #F1Ik
Is dit dan toch het einde voor de 5e titel van Max?![]()
Op Reddit gokken veel op Williams met alle crashes die ze vorig jaar hadden.
Begrijpend lezen is een kunstWaah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:03:
[...]
Is dit dan toch het einde voor de 5e titel van Max?![]()
Er is een rivaliserend team wat ernstiger over de schreef is gegaan. Dat team wordt in het hele artikel niet genoemd. Alleen de straf van RBR voor hun eerdere breach is genoemd. Het kan ieder van de 9 andere teams zijn. Na een eerdere straf lijkt het mij sterk dat het in dit geval om Red Bull Racing gaat. Die letten wel 2 keer extra op.
Daarbij gaat het om de uitgaven in seizoen 2024 en aangezien de punten en de bekers zijn verdeeld is er geen enkele mogelijkheid dat Max zijn titel voor 2024 verliest.
Hoewel Williams (substantieel) meer schade heeft gereden t.o.v. RBR, was het toch Perez die er met de winst in dat kampioenschap vandoor was doorgegaan.TinusXIII schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:39:
[...]
Als het Red Bull weer is zijn ze echt niet slim bezig en gok ik ook dat daar een fikse straf op komt te staan.
Op Reddit gokken veel op Williams met alle crashes die ze vorig jaar hadden.
Het lijkt mij overigens niet (echt) voor de hand te liggen dat het RBR was (want dat zou inderdaad 'niet slim' zijn); een team als Williams is m.i. (ondanks de schade) ook niet de eerst logische: die hebben in basis een lager budget (dus zou je verwachten dat e.e.a. makkelijker binnen de cap valt).
McLaren zou wel vrij heftig zijn, maar (alu-hoedjes op): wellicht is de huidige vorm al door de schikking die ze met FIA (en RBR) hebben getroffen.
Dat is het zeker
Dat zou wel het meest spicy zijn natuurlijk.
En punten en bekers kunnen vergeven zijn, dat betekend niet dat een DSQ alsnog mogelijk is. Die kans is praktisch 0 verwacht ik.... Maar als een team (bijvoorbeeld) 2x meer uitgeeft dan de budget cap, dan zie ik de FIA echt wel grijpen naar dat soort maatregelen.
https://www.motorsport.co...rid-marker-tape/10770514/How McLaren taunted Red Bull with "better luck next time" message on grid marker tape
Prachtig
Autosport understands that McLaren had taken a number of steps to counteract the sabotage, the latest of which was to use tape impregnated with material which would leave a mark even when the tape was removed. In Singapore it had left a mark under the tape, along with the words “better luck next time”.
[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 24-10-2025 10:36 ]
PSN
Nu moet Red Bull zorgen dat ze dezelfde tape hebben en de muur vol tapen.YakuzA schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:36:
Nais, F1 banter:
[...]
https://www.motorsport.co...rid-marker-tape/10770514/
Prachtig
[...]
Gewoon Red Bull tape meenemen en er overheen plakkenExocet schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:40:
[...]
Nu moet Red Bull zorgen dat ze dezelfde tape hebben en de muur vol tapen.
Of tape met "Driver aid" of iets dergelijks....
Of als die P1 kwalificeert en max 2: "Don't look behind you"
En RB kennende kunnen ze vast iets beters verzinnen
Gewoon tape met alleen maar T-Max erop.Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:54:
[...]
Gewoon Red Bull tape meenemen en er overheen plakken![]()
"When you grow up your heart dies"
Mental health tape.Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:54:
[...]
Gewoon Red Bull tape meenemen en er overheen plakken![]()
Zitten we in randzaken, okeYakuzA schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:36:
Nais, F1 banter:
[...]
https://www.motorsport.co...rid-marker-tape/10770514/
Prachtig
[...]
Ik krijg bij Norris/McLaren toch steeds vaker dit idee. Er zitten nog net geen zijwieltjes op de wagen, mijn god.
Pendaco schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:48:
[...]
Zitten we in randzaken, oke![]()
Ik krijg bij Norris/McLaren toch steeds vaker dit idee. Er zitten nog net geen zijwieltjes op de wagen, mijn god.
[Afbeelding]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Soms is de scheidslijn wat dun en duurt maar enkele reacties
https://www.f1maximaal.nl...hrijden-van-budgetplafond
Niks.mklcln schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 04:55:
Wat zou dit wel niet voor gevolgen hebben voor mercedes en mclaren dit seizoen? Als dit klopt uiteraard..
https://www.f1maximaal.nl...hrijden-van-budgetplafond
Verstappen werd ook kampioen in '22, '23, '24 nadat het team laat in '22 een straf kreeg voor een budget cap overschrijding, in de vorm van extra CFD / windtunnel restricties. En daar hebben we in de resultaten ook niks van gemerkt. Het moet echt wel heel gek lopen (/een extreem forse overschrijding zijn) wil de FIA nu nog straffen voor het vorige of dit seizoen. (En dit seizoen straffen zou raar zijn. De overtreding was vorig jaar. Hoogstens dat ze dus naar de toekomst straffen, met CFD / windtunnel restricties. Maar nu punten aftrekken voor een overtreding van vorig jaar zou ik gek vinden).
Naja het is wel zo redbull werd toen gestrafd met lunchkosten overschrijding meen ik. Dus als nu auto ontwikkeling is...?RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:00:
[...]
Niks.
Verstappen werd ook kampioen in '22, '23, '24 nadat het team laat in '22 een straf kreeg voor een budget cap overschrijding, in de vorm van extra CFD / windtunnel restricties. En daar hebben we in de resultaten ook niks van gemerkt. Het moet echt wel heel gek lopen (/een extreem forse overschrijding zijn) wil de FIA nu nog straffen voor het vorige of dit seizoen. (En dit seizoen straffen zou raar zijn. De overtreding was vorig jaar. Hoogstens dat ze dus naar de toekomst straffen, met CFD / windtunnel restricties. Maar nu punten aftrekken voor een overtreding van vorig jaar zou ik gek vinden).
En FIA heeft wel gezegd we gaan strenger handhaven maar goed altijd met korreltje zout nemen. Britse teams en FIA gaan goed samen.
Dus daarom vroeg ik het me af maar goed speculatie nog.
De budget cap kent geen lunchkosten. Of je geeft te veel geld uit of niet.mklcln schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:07:
[...]
Naja het is wel zo redbull werd toen gestrafd met lunchkosten overschrijding meen ik. Dus als nu auto ontwikkeling is...?
Dat Red Bull dacht dat bepaalde secundaire arbeidsvoorwaarden niet onder de budget cap vielen was hun probleem, salaris is salaris. Je kunt dus ook niet zeggen dat ze door de catering over de cap heen gingen. En als ze wel binnen de cap waren gebleven hadden ze dat geld alsnog moeten bezuinigen op auto ontwikkeling.
https://www.motorsport.co...until-Abu-Dhabi/10771861/Helmut Marko and Laurent Mekies confirm that Red Bull has postponed its driver choices for 2026 until around the Abu Dhabi Grand Prix as full focus shifts to the F1 title fight with Max Verstappen
PSN
| Locatie | Type | 1e | 2e | 3e | Verstappen | Piastri | Norris |
| Brazilië | Race | 25 | 18 | 15 | 25 | 18 | 15 |
| Brazilië | Sprint | 8 | 7 | 6 | 8 | 7 | 6 |
| Las Vegas | Race | 25 | 18 | 15 | 25 | 18 | 15 |
| Qatar | Race | 25 | 18 | 15 | 25 | 15 | 18 |
| Qatar | Sprint | 8 | 7 | 6 | 8 | 6 | 7 |
| Abu Dhabi | Race | 25 | 18 | 15 | 25 | 15 | 18 |
| 437 | 435 | 436 |
Als zowel Norris als Piastri even vaak 2e en 3e worden gaat het feestje ook wel lukken
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
HyperTrophy schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:24:
Locatie Type 1e 2e 3e Verstappen Piastri Norris Brazilië Race 25 18 15 25 18 15 Brazilië Sprint 8 7 6 8 7 6 Las Vegas Race 25 18 15 25 18 15 Qatar Race 25 18 15 25 15 18 Qatar Sprint 8 7 6 8 6 7 Abu Dhabi Race 25 18 15 25 15 18 437 435 436
Als zowel Norris als Piastri even vaak 2e en 3e worden gaat het feestje ook wel lukken
:strip_exif()/f/image/DsmqM6BKTVGkYGwy2efbyfW4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga persoonlijk voor deze
https://verstappenwins.com/
hier kan je ze ''uitrekenen''
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
En heeft bijna een hoger podium percentage dan Hamilton.d-vine schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:48:
Max is Vettel voorbij met meeste podiums
[Afbeelding]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk je niet dat Verstappen Las Vegas wint? De RB21 is juist goed met koudere banden en low df circuits. Maar goed, weet het niet meer na die verrassing van gisteren.basvn schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
[Afbeelding]
Ik ga persoonlijk voor deze![]()
https://verstappenwins.com/
hier kan je ze ''uitrekenen''
Ik hoop overigens oprecht dat Verstappen het WDC wint met 1 punt voor Norris, helemaal klaar met die gast.
[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 27-10-2025 18:23 ]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Hamilton staat dan ook al 20 races droog intussenDaniëlWW2 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:18:
[...]
En heeft bijna een hoger podium percentage dan Hamilton.
Eén sprintrace toch?RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Hamilton staat dan ook al 20 races droog intussen. Als je dat van Hamilton eind 2021 bekijken zal dat nog fors hoger zijn. Daarna heeft die niet meer veel podiums gehad (en dit jaar dan 0).
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Die wordt niet meegeteld in de "Hamilton is de slechtste Ferrari coureur doet het langste over een win bij Ferrari / een podium bij Ferrari". Dus die zal vrijwel gegarandeerd ook niet meetellen bij totale aantal podiums / wins.
Precies, als Hamilton en Schumacher op hun hoogtepunt gestopt waren, had dat percentage veel hoger gestaan.RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Hamilton staat dan ook al 20 races droog intussen. Als je dat van Hamilton eind 2021 bekijken zal dat nog fors hoger zijn. Daarna heeft die niet meer veel podiums gehad (en dit jaar dan 0).
En dat zal voor Vettel en Alonso (en de meeste kampioenen) wel opgaan.
…iets van moeder met ballen is vader…
Oh ja...... Moeilijk he.... iemand gelijk geven.RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Die wordt niet meegeteld in de "Hamilton is de slechtste Ferrari coureur doet het langste over een win bij Ferrari / een podium bij Ferrari". Dus die zal vrijwel gegarandeerd ook niet meetellen bij totale aantal podiums / wins.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik hoef anderen geen gelijk te geven als ik zelf gelijk hebAvK schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:16:
[...]
Oh ja...... Moeilijk he.... iemand gelijk geven.
Ook niet gekRobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Jullie discussie doet me denken aan de volgende uitspraak:RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:19:
Ik hoef anderen geen gelijk te geven als ik zelf gelijk hebEn waarom ik dat heb heb ik al uitgelegd. De statistieken zullen zijn voor de grand prix (grand prix'? Weet ik wat het meervoud is
), niet voor de sprints. Dus sure, Hamilton heeft dit jaar iets gewonnen, maar geen grand prix.
Ik wil je wel gelijk geven maar dan hebben we allebei ongelijk. En daar schieten we beiden niets mee op.
/f/image/U5nKNQ8tIycXkTh9eH6ZVCHu.png?f=fotoalbum_large)
Mexico 2022
/f/image/KEFx0takvE0OyjVASkYudsPq.png?f=fotoalbum_large)
Mexico 2023
/f/image/OR8gicq39nD6kno5O2uWP1Qk.png?f=fotoalbum_large)
Mexico 2025
/f/image/fR0huuzkbOEjw1LXm5Qi0Rig.png?f=fotoalbum_large)
Het is niet alleen Megico.
Abu Dhabi 2023
/f/image/jB5KZE8RxuXXCMJ9wfGAcosl.png?f=fotoalbum_large)
Abu Dhabi 2022
/f/image/iKvRPfzsRXhRg61pFldRvEiO.png?f=fotoalbum_large)
Monaco 2023
/f/image/s7gNNhHXVlp7csdgr8rNSiXt.png?f=fotoalbum_large)
Japan 2023
/f/image/iBZVfxoslpYbw1vD7s3zc4I6.png?f=fotoalbum_large)
Hongarije 2023
/f/image/Z7Lgce9VovROKo6fgND2J0Zm.png?f=fotoalbum_large)
En er zullen er vast meer zijn
[ Voor 39% gewijzigd door d-vine op 28-10-2025 08:03 ]
In mijn ogen zegt dit toch bijzonder weinig als je niet de stints van andere (goede) coureurs er ook naast zet. Wellicht rijden die soortgelijke stabiele tijden, alleen daar horen we niets over.d-vine schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:47:
Max Verstappen magic stints
En er zullen er vast meer zijn
Basement Bios ---- Exo-S
Grands PrixRobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
voor de grand prix (grand prix'? Weet ik wat het meervoud is)
PSN: Sluuz
In Megico topic had ik de vergelijking al met Leclerc en Bearman gemaakt. Die en vaak bij andere zie je regelmatig piek of dal in de tijden, dat is ook de reden dat ze niet genoemd worden.Mystikal schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:24:
[...]
In mijn ogen zegt dit toch bijzonder weinig als je niet de stints van andere (goede) coureurs er ook naast zet. Wellicht rijden die soortgelijke stabiele tijden, alleen daar horen we niets over.
Veel coureurs kunnen een aantal ronden wel stabiele tijden rijden maar Max kan die stint veel langer vol houden zo blijkt steeds maar weer.
Mexico 2022 en 2023 waren de bekende had even zitten spitten bij andere gp's hoe alles onder elkaar eruit zou zien.
omtrent charles en gp2;
Bearman is in mei 20 geworden (aldus wiki). Met de minimum leeftijd heeft van 18* had die dus alleen vorig jaar F1 kunnen rijden. En toen reden Magnussen en Hulkenberg voor Haas. Schumacher heeft dus niks te maken gehad met dat Bearman niet eerder "promoveerde".himlims_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:05:
Bearman [..] die jongen had jaren terug al in de F1 moeten rijden. Echter was het zijn mindere teamgenoot mike schumacher die gepromoveerd werd vanwege zijn achternaam. Ollie was toen al duidelijk de snellere van de twee. GP2 blijft een mooie categorie, waar soms bijzondere dingen gebeuren.
* ja, intussen is dispensatie mogelijk. Maar vorig jaar was dat nog niet het geval, laat staan 2 jaar terug toen Schumacher het daadwerkelijk kon "blokkeren".
Wat was het gezegde ook alweer? Het is makkelijker om een snelle coureur minder schade te laten rijden dan een veilige coureur sneller te laten gaan?Lynx schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:10:
En voordat we bearman gaan ophemelen, check ook even de hoeveelheid strafpunten die hij bij elkaar heeft gereden dit jaar en de schade posten. Ja hij is snel, maar ook (zeer) ongepolijst.
It's easier to train a fast driver to drive safely than it's to teach a cautious driver to be faster.MikeyMan schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:11:
Wat was het gezegde ook alweer? Het is makkelijker om een snelle coureur minder schade te laten rijden dan een veilige coureur sneller te laten gaan?
Ja, dat was Max ook.Lynx schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:10:
En voordat we bearman gaan ophemelen, check ook even de hoeveelheid strafpunten die hij bij elkaar heeft gereden dit jaar en de schade posten. Ja hij is snel, maar ook (zeer) ongepolijst.
Ik zeg niet dat Bearman van dat niveau is, maar talent heeft hij zeker. Hij rijdt inmiddels Ocon er regelmatig eruit en zijn debut vorig jaar als invaller bij Ferrari, nota bene in Saudi, was gewoon indrukwekkend. Dit is gewoon een goede coureur die als hij zo blijft presteren, zijn carrière ook vernietigd kan zien worden bij Ferrari.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niks aan het handje dus v.w.b. de budget cap in 2024. Alleen Aston Martin de procedural breach door overmacht (de roddel was dat ze alle documenten op tijd hadden ingeleverd maar de handtekening van de auditor mistte omdat die in het ziekenhuis lag?).
Dat er een echte overtreding zou zijn van een ander team (waarover de wildste geruchten de ronde deden) is dus geen sprake van.
Ene De Vries had ook een enorm goed debuut bij Williams.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:06:
[...]
Ja, dat was Max ook.![]()
Ik zeg niet dat Bearman van dat niveau is, maar talent heeft hij zeker. Hij rijdt inmiddels Ocon er regelmatig eruit en zijn debut vorig jaar als invaller bij Ferrari, nota bene in Saudi, was gewoon indrukwekkend. Dit is gewoon een goede coureur die als hij zo blijft presteren, zijn carrière ook vernietigd kan zien worden bij Ferrari.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew
De Vries deed ook zijn debuut op het enige circuit dat seizoen dat de Williams wel vooruit te branden was met zijn efficiente aero voor de high speedHugo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:48:
[...]
Ene De Vries had ook een enorm goed debuut bij Williams.Dus dat zegt niets. Bearman laat wel zien dat hij over het gehele seizoen gezien potentie heeft. De Vries leek achteruit te gaan.
PSN
RobertMe in "[F1] Seizoen 2025"desalniettemin schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:42:
Ik weet niet of dit al genomed is,maar Mercedes en McLaren schijnen over het budget gegaan te zijn, maar ik las ook dat dit niet waar is.
Nee, mensen doen hier onderzoek voor ze roeptoeterendesalniettemin schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:42:
Ik weet niet of dit al genomed is,maar Mercedes en McLaren schijnen over het budget gegaan te zijn, maar ik las ook dat dit niet waar is.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Precies, de helm is altijd voor 70% bedekt met het Red Bull logo. Wat je dan nog met de rest doet, tja...dawg schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:38:
Dat RB-logo maakt dat het nooit echt mooi wordt vind ik. Geldt ook voor de auto’s.
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat, ondanks Lando z'n overwinning is de voorsprong toch wat teruggelopen tussen Max en de koploper. 36 punten met nog 4 races en 2 sprints Ik blijf het spannend vinden
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Die regel is er een jaar of 10 geweest, maar intussen weer geschrapt. Ingevoerd omdat Vettel elk weekend een andere helm was en niet herkenbaar was? Geschrapt omdat...? Je met de halo de helm toch alleen op de onboard ziet?d-vine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:49:
Hele jaar door 1 helm en misschien bij 1 grandprix een speciale.
Dat maakt het stuk herkenbaarder
En steeds een ander helm design is ook weer eens tuk commercie, want je kunt weer een schaalmodel kopen etc etc. Denk dat vroeger die commercie een stuk minder was waardoor coureurs geen echte reden hadden om steeds maar van helm te wisselen.
En toen de regel v.w.b. "één design voor het hele jaar met de mogelijkheid tot één afwijkende race" er was was het ook niet letterlijk een design. Maar meer een stijl / basis design. Vettel had toen ook vaker een net wat ander design. Maar wel steeds herkenbaar als wit als basiskleur en de strepen van Duitse vlag er overheen. Alleen vaker teksten extra erbij of een wat andere invulling in het witte deel.
Had het gele van het RB-logo ook goud gemaakt. Dat had al heel anders gelekendawg schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:38:
Dat RB-logo maakt dat het nooit echt mooi wordt vind ik. Geldt ook voor de auto’s.
Als je een coureur aan de helm moet herkennen dan is het niet best. Ik herken ze vooral aan het nummer op de wagen en de info op mijn schermen.d-vine schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:49:
Hele jaar door 1 helm en misschien bij 1 grandprix een speciale.
Dat maakt het stuk herkenbaarder
In de jaren 90 had iedereen een helm. Mooi duidelijk en meestal subtiel de reclames.
[Afbeelding]
F1 is zo commercieel als wat dus dat de coureurs iedere race hun helm mogen veranderen is lekker meegenomen voor ze. De race is nog niet afgelopen of je kunt de helm van Max bestellen of de speciale uitvoering van de RB21 pre-orderen.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 29-10-2025 14:27 ]
"When you grow up your heart dies"
Daarvoor moet Verstappen BV wel voldoende helmpjes uitbrengen ieder jaar.
[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 29-10-2025 14:39 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vind het anders best handig als ze naar een onboard overschakelen en de graphic wat later isAls je een coureur aan de helm moet herkennen dan is het niet best.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Maar die nummers op de wagens is pas zo sinds ik geloof 2017? Daarvoor waren ze een stuk kleiner en niet altijd leesbaar. Dus toen waren de helmen wel handig, en de T cams.sjaool schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:26:
[...]
Als je een coureur aan de helm moet herkennen dan is het niet best. Ik herken ze vooral aan het nummer op de wagen en de info op mijn schermen.
Ik herken ze aan de positie op de baan, rijd ie voorop dan is het VER, rijd ie achteraan dan is het TSUsjaool schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:26:
[...]
Als je een coureur aan de helm moet herkennen dan is het niet best. Ik herken ze vooral aan het nummer op de wagen en de info op mijn schermen.
PSN
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Behalve in het laatst kwart van de wedstrijd, dan rijdt Max meestal dichter achterop Tsunoda, dan andersomYakuzA schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Ik herken ze aan de positie op de baan, rijd ie voorop dan is het VER, rijd ie achteraan dan is het TSU
Mooi, George nog steeds kans! Hopelijk geeft Mercedes hem volgend jaar een auto waar hij echt kans mee kan maken.
PIA - NOR 1x een DNF en Max op P1. Dán wordt het pas écht leuk.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nee liever niet. Ik gun het bijna iedereen op de grid meer dan Russel. Wat een mega kwal.Erazzzer schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:34:
[...]
Mooi, George nog steeds kans! Hopelijk geeft Mercedes hem volgend jaar een auto waar hij echt kans mee kan maken.
Iets zegt mij dat 'worst possible position' niet helemaal goed berekend wordt. Bij Hamilton staat dat hij nog 15e kan worden, maar dan zou iedereen onder hem allemaal maximaal aantal punten moeten behalen. En er kan veel, maar je kunt niet met 10 man tegelijk 1e worden
| Driver | Penalty points | Next expiry |
|---|---|---|
Oliver Bearman | 8 | 23 May 2026 |
Lance Stroll | 7 | 1 Dec |
Liam Lawson | 6 | 1 Dec |
Max Verstappen | 6 | 1 Dec |
Yuki Tsunoda | 5 | 14 Jun 2026 |
Alex Albon | 4 | 1 Dec |
Kimi Antonelli | 4 | 29 Jun 2026 |
Oscar Piastri | 4 | 8 Dec |
Carlos Sainz | 4 | 13 Apr 2026 |
Lando Norris | 3 | 1 Dec |
Pierre Gasly | 2 | 3 Aug 2026 |
Lewis Hamilton | 2 | 31 Aug 2026 |
Franco Colapinto | 1 | 29 Jun 2026 |
Charles Leclerc | 1 | 3 Aug 2026 |
Esteban Ocon | 1 | 7 Sep 2026 |
George Russell | 1 | 1 Dec |
Fernando Alonso | 0 | N/A |
Gabriel Bortoleto | 0 | N/A |
Isack Hadjar | 0 | N/A |
Nico Hülkenberg | 0 | N/A |
Ik ben het ergens wel eens met die opvatting, maar tevens denk ik dat Russell het zelf niet zo doorheeft en dat hij het bovenal allemaal niet zo bedoeld als dat het eruit komt. Mogelijk is het de opvoeding en het milieu waarin hij is opgegroeid. Een gevalletje van 'hij weet niet beter'. Ergens zie ik een vonkeling van oprechte enthousiasme in zijn ogen en is het iemand die er voor 200% voor gaat (for better or worse). Nu is dit van mij typische internet psychologie, dus voel je vrij om er zelf wat van te vinden. Misschien zie ik te graag het goede in mensen.ZeromaNoiS schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:41:
[...]
Nee liever niet. Ik gun het bijna iedereen op de grid meer dan Russel. Wat een mega kwal.
Some infinities are bigger than others.
Er zijn weinig 'lieve jongens' in de F1, om de simpele reden dat je met alleen liefdadigheid de top niet bereikt. Zowel op als naast de baan zul je je een beetje als een klootzakje moeten gedragen om anderen af te troeven. Wellicht niet eerlijk, maar wel de realiteit.Major_ton schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 00:11:
[...]
Ik ben het ergens wel eens met die opvatting, maar tevens denk ik dat Russell het zelf niet zo doorheeft en dat hij het bovenal allemaal niet zo bedoeld als dat het eruit komt. Mogelijk is het de opvoeding en het milieu waarin hij is opgegroeid. Een gevalletje van 'hij weet niet beter'. Ergens zie ik een vonkeling van oprechte enthousiasme in zijn ogen en is het iemand die er voor 200% voor gaat (for better or worse). Nu is dit van mij typische internet psychologie, dus voel je vrij om er zelf wat van te vinden. Misschien zie ik te graag het goede in mensen.
Pas als je dankzij dit ellebogenwerk succes hebt geboekt ontstaat er ruimte om de 'ware' persoon te laten zien. Zie bijvoorbeeld een Vettel of Alonso. Die waren in het begin van hun carriére niet te genieten, maar staan nu te boek als sympathieke (oud-) coureurs.
Van Russell weten we het nog niet hoe hij als persoon echt is. Zolang hij niet de successen heeft behaald die hij zich als doel heeft gesteld zal hij een 'klootzakje' blijven. Vind die mentaliteit ook beter dan die van sommige coureurs die het bijltje er qua carrière al bij neer lijken hebben te gegooid (bijv Sainz en Leclerc).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Russell vind zichzelf het beste jongetje van de klas, maar laat dat niet zien naar de rest van de wereld... dat botst en daarom heb ik niks met hem (en velen met mij).
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
https://www.motorsport.co...ith-f1-marshals/10772633/Liam Lawson blamed by Mexican federation for near-miss with F1 marshals
Lawson has been accused of not slowing down enough under a double yellow flag
PSN
Dat nummer kijk ik nooit naarsjaool schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:26:
[...]
Ik kijk vooral naar de T-Cams, en bij sommige teams is de helm nog duidelijker.
I served in a company of heroes.
- Een maand na de finale in Abu Dhabi beginnen in januari de eerste echte testritten met de 2026 wagens. Niet alleen de teams maar ook de toeleveranciers zijn al druk bezig met 2026. Een onderdeel waar niet iedereen bij de nieuwe regelgeving gelijk rekening mee heeft gehouden lijken de remmen te zijn en dan met name de remmen op de achteras.
- Volgend seizoen moet het elektrisch aandeel bijna 50% van het totale vermogen leveren. Daarnaast verdwijnt ook nog de MGU-H, die juist voor meer energie zorgt op de rechte stukken. Energie wordt volgend seizoen alleen nog bij de achteras teruggewonnen waarbij de MGU-K direct aan de krukas is bevestigd. Wanneer de wagen vertraagt fungeert de elektromotor als een generator en die laadt het accusysteem weer op. Dit hybride component zorgt voor een extreem krachtige vertraging wat minder werk voor de toekomstige remmen betekent. Volgens Mercedes ingenieur Andrew Shovlin houdt dit in dat de remschijven en remklauwen daardoor een slag kleiner kunnen.
- Voor leverancier Brembo betekent dit een compleet andere manier van denken. Klantmanager Andrea Alger gaf in een eerder interview al aan: "Op de achteras zien we extreme afmetingen qua remschijfgrootte. Ze zijn aanzienlijk kleiner in zowel omtrek als dikte dan wat we momenteel gebruiken. Sommige teams zijn van mening dat remmen op de achteras helemaal niet meer geremd hoeft te worden of slechts in enkele gevallen.".
- De coureus zullen volgend jaar bij het vertragen moeten wennen omdat de motor voor het grootste deel van de remkracht zorgt en hoeft de coureur nauwelijks iets met zijn linkervoet te doen. Shovlin weet te verklappen dat nog niet helemaal duidelijk is hoe dit concreet in 2026 eruit zal zien: "Zelfs de fabrikanten weten nog niet precies wat de eisen voor volgend jaar zullen zijn, omdat de verzoeken per team verschillen.".
- Een ander probleem voor leveranciers is dat de remmen steeds volledig afkoelen als ze tijdens een ronde nauwelijks gebruikt worden. Ze zullen daarom een speciaal materiaal moeten ontwikkelen dat ook bij lagere temperaturen de volledige remkracht levert. Tegelijkertijd mogen de remmen niet aan prestaties inboeten wanneer ze bij hogere temperaturen nodig zijn.
- De eisen kunnen per circuit extreem verschillen. Op sommige circuits zijn er zoveel vertagingspunten dat de accu snel opgeladen is en kunnen de remmen daar hun oorspronkelijke rol weer vervullen. Op meer vloeiende circuits zal de motor zoveel mogelijk energie moeten terugwinnen tijdens het vertragen. In die situaties zullen de remmen nauwelijks belast worden. De kans is groot dat de teams van circuit naar circuit van materiaal zullen moeten wisselen, net als dat nu met vleugels (red. low downforce, high downforce) het geval is.
- Ook zullen de ingenieurs de remmen natuurlijk zo klein mogelijk willen maken aangezien geen enkele wagen volgend seizoen het extreem lage gewichtslimiet zal halen en telt ook elke gram bij de remmen. Veiligheid zal daarbij altijd een factor blijven, de extreme gewichtsbesparing mag niet leiden tot een hoger risico voor de coureurs.
Als je de accu niet oplaad, kom je niet hard genoeg “vooruit”.Lynx schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:25:
Ik blijf toch sterk het gevoel hebben dat performance niet de drijvende kracht is achter de ontwikkelingen. Indirect wel maar dat men vooral met die accu en energie bezig is in plaats van direct pure “vooruit”.
Dan rijd je maar op 50% van je pk’s.
PSN
Dat krijg je als het tussen de meren ligt 😁d-vine schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:41:
Ik weet het is wat vroeg maar er hangt wat vocht boven Interlagos de komende periode.
[Afbeelding]
Aldus de FIA intussen.Having analysed the telemetry from the incident, we can confirm that the driver of car number 30, Liam Lawson, slowed appropriately and reacted correctly to the double yellow flags displayed in the area, braking earlier than in other laps and passing significantly slower than racing speed into turn one. He is not at fault in this incident.
En uiteraard was het een heel rare verklaring van de Mexicaanse federatie. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat als er marshalls "in beweging" op het circuit zijn dat het dan altijd de fout van RC of de marshalls is en nooit de coureur. Betekend niet dat de coureur niet te snel kan rijden of wat dan ook. Maar RC hoort ervoor te zorgen dat er uberhaupt geen marshalls meer op de baan zijn als er een auto langs komt, of dat nu snel of langzaam is.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
/f/image/20CMLqd60egewCW63XaqL4E2.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b6HsKL9D0OX4Ftq8LihVc7dq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kqVJHlknKXMIxglaPb3RgHz6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xHlaMWTeq04rOe9cpfheAQOM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CbieShr8WrU874yjRthQfju0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y0vidXZ9LIIl2zMru7RVojlA.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PM1han15U4M9PBavJn8jaE9E.png?f=fotoalbum_large)