Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is natuurlijk makkelijk om je te baseren op één enkel voorbeeld, maar ik hoor Verstappen zich anders regelmatig met de strategie bemoeien. Daar heb ik Hamilton maar zelden op kunnen betrappen. In de tijd dat Perez er bij was hield Verstappen zelfs rekening met de strategie voor Perez om zo tot een optimaal resultaat te komen. Met de huidige teamgenoten valt daar echter weinig chocola van te maken, dus valt dat ook niet meer zo op.

En dan nog, als Verstappen het volste vertrouwen in het team heeft, dan is hij imho wat dat betreft niet gelijk aan Hamilton. Die laat het over aan het team, maar zonder vertrouwen, want nog tijdens de pit-limiter zit die al te jammeren. En dát is precies wat bij Ferrari niet handig is, want daar krijgen die engineers niet echt zelfvertrouwen van. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:42
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Volgens mij valt Verstappen juist meer in het Hamilton rijtje? Verstappen lijkt het volste vertrouwen in het team te hebben en niet / zelden over strategie te praten.
Ik dacht juist dat hij zich vooraf intensief met de strategie bezighoudt en zijn inzicht/wensen aangeeft. Dan komt het doorgaans tijdens de race niet als een verrassing; het is al met hem voorbesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe dan ook, het ging over Vasseur. En ik denk dat dat precies is wat ze bij Ferrari nodig hebben; een niet-Italiaan. Dus een goede zet dat hij wordt verlengd. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:37:
Hoe dan ook, het ging over Vasseur. En ik denk dat dat precies is wat ze bij Ferrari nodig hebben; een niet-Italiaan. Dus een goede zet dat hij wordt verlengd. :)
denk dat je daar wel spijker op zń koppie slaat - ten tijden van schumi was het aantal core/manament italianen ook beperkt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:46
Toke_gt schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:29:
[...]

Ik dacht juist dat hij zich vooraf intensief met de strategie bezighoudt en zijn inzicht/wensen aangeeft. Dan komt het doorgaans tijdens de race niet als een verrassing; het is al met hem voorbesproken.
Ik mag toch aannemen dat bij elk team een (ideale) strategie vooraf besproken wordt en de coureur die "kan dromen". Het wordt uiteraard pas interessant bij een "veranderende" situatie (onverwacht hoge of lage degradatie, omliggende coureurs die iets afwijkends doen, ...). En daarvan staat Sainz wel bekend dat hij zich er dan actief "mee bemoeid". Bij Verstappen heb ik dat idee gewoon minder.

Maar dat hoeft uiteraard ook geen probleem te zijn (voor geen enkele coureur). Zolang het strategie team maar goed is en de coureur daar vertrouwen in heeft. En nouja, dat schort het nogal aan bij Ferrari. En zo wat uitspattingen zoals van Hamilton werd aangehaald, het "meteen klagen na een stop" heeft Verstappen volgens mij ook wel eens gedaan (buiten Spanje dan waar de banden simpelweg op waren).

En Red Bull heeft natuurlijk ook genoeg schitterende strategieën gehad zonder input. Zoals Brazilie, 2019? Met een relatief late SC meteen pitten (beide auto's?) waarna Hamilton begint te mopperen waarom zij dat niet weten. Vervolgens komt er niet veel later na de herstart weer een SC, gaat Bono aan Hamilton vragen of die wilt pitten, terwijl er nog maar een paar (5 of zo?) ronden te gaan waren en hij een paar plekken zou verliezen. Vervolgens besluit Hamilton wel te pitten, verliest dus o.a. zijn plek aan Albon, en speelt vervolgens tikkertje op zijn achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:42
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:49:
[...]
Ik mag toch aannemen dat bij elk team een (ideale) strategie vooraf besproken wordt en de coureur die "kan dromen".
Zeker. Ik doelde meer op heel actieve inbreng bij het bepalen van de strategie ipv braaf luisteren en uitvoeren wat de experts bedacht hebben (plan A-H).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 12:49:
[...]

Ik mag toch aannemen dat bij elk team een (ideale) strategie vooraf besproken wordt en de coureur die "kan dromen". Het wordt uiteraard pas interessant bij een "veranderende" situatie (onverwacht hoge of lage degradatie, omliggende coureurs die iets afwijkends doen, ...). En daarvan staat Sainz wel bekend dat hij zich er dan actief "mee bemoeid". Bij Verstappen heb ik dat idee gewoon minder.
Sainz staat daar vooral om bekend, omdat hij in zijn Ferrari-periode wél tegen de clowns van het strategy team in ging en Leclerc niet. En Red Bull is doorgaans juist ijzersterk in de strategie, waardoor Max ook niet zo vaak tegen het team in hoeft. Maar ik kan me toch echt herinneren dat Max wat key momenten heeft gehad waarin hij tegen het team in ging. Niet alleen in regenraces, maar ook met "doe maar banden sparen" en dat Max dan toch aanvalt en wint of plekken verbetert. Maar hij hoeft het gewoon minder vaak te doen dan Sainz, omdat RBR strategisch vrij sterk is.

Oostenrijk 2019 en Frankrijk 2021 zijn voorbeelden van overwinningen waar Max nooit had gewonnen, als hij naar het team had geluisterd. Beide keren moest hij banden sparen en heeft hij toch gepusht, waardoor hij won (van Leclerc, respectievelijk Hamilton). En ergens jaren daarvoor (maar weet niet precies meer waar) was er een moment dat Red Bull hem vroeg banden te sparen, maar waarbij hij toch succesvol de Mercedessen van Bottas (Rosberg?) en Hamilton inhaalde. Dat was zijn pre-WDC periode.

Wat Max volgens mij nooit zou gebeuren, is dat hij pit en dan achteraf meldt (zoals Hamilton soms deed/doet) dat de banden nog prima waren en hij buiten had willen blijven. Desnoods rijdt hij een ronde door, maar hij wil niet zomaar toegeven aan een voor hem vreemd klinkende strategie.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 31-07-2025 13:22 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 13:21:
Maar ik kan me toch echt herinneren dat Max wat key momenten heeft gehad waarin hij tegen het team in ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij RBR hoor je ook veel minder vragen van een onzeker team over de radio:
"Plan F, Question?????"
Dit soort comments zijn natuurlijk ideaal voor de FOM om tijdens de race uit te zenden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pfoe, das geen kattenpis:
The Aston Martin Formula 1 team has been valued at a remarkable $3.2billion as it sells a minority stake. The valuation is driven by substantial investment into the Silverstone team and an explosive few years for the championship itself.

Lawrence Stroll, father of driver Lance Stroll, originally made a $117million investment when he acquired the Force India F1 team in 2018 through a consortium led by the billionaire, rescuing the struggling outfit from administration and saving 405 jobs.
https://www.motorsport.co...test-stake-sale/10746874/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dus van 117Miljoen even 3200Miljoen gemaakt. Nice.

Goeie demo om te laten zien dat je geld nodig hebt om geld te maken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:34
pjottum schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:47:
[...]

Das enkel de aquisitie. Dat is niet alle kosten die daarna zijn gemaakt. Met 400 man personeel zal dat ook al gauw richting de 5 miljoen per maand gaan voor personeelskosten. Dan nog de nieuwe windtunnel en gebouwen... en alle andere zaken. Het is niet alsof hij enkel het team heeft gekocht en ze daarna door zijn gegaan "business as usual".

Wordt die er armer van? vast niet :+ Maar van 117 miljoen, 3200 miljoen maken is iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waah schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:52:
[...]

Das enkel de aquisitie. Dat is niet alle kosten die daarna zijn gemaakt. Met 400 man personeel zal dat ook al gauw richting de 5 miljoen per maand gaan voor personeelskosten. Dan nog de nieuwe windtunnel en gebouwen... en alle andere zaken. Het is niet alsof hij enkel het team heeft gekocht en ze daarna door zijn gegaan "business as usual".

Wordt die er armer van? vast niet :+ Maar van 117 miljoen, 3200 miljoen maken is iets te kort door de bocht.
Bovendien heeft Stroll “slechts” 33% van de aandelen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

pjottum schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:47:
[...]

En dat voor een team dat vaak in de achterhoede en het middenveld rond rijdt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:54
Mog schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Bovendien heeft Stroll “slechts” 33% van de aandelen.
Dan nog, 1 miljard is best wel wat geld. De investering wel waard geweest, zoonlief z’n hobby kunnen laten doen en als in 2026 blijkt dat het team een succes is met al die mensen gaat het snel richting 4, 5 miljard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

En een hobby mag ook geld kosten :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:04
Verstappen bevestigt dat hij ook volgend jaar voor Red Bull rijdt

https://www.nu.nl/formule...-voor-red-bull-rijdt.html

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 20:37

Killjoy

Klingon lawn products

Mooi. Kunnen de blikken speculaas voorlopig weer dicht ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Killjoy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:07:
[...]

En het blik speculaas voor 2027 gaat direct open :P
(zodra de ‘26 rijders van Cadillac bekend worden :) )

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 31-07-2025 18:12 ]

PSN

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Even weer een huishoudelijke mededeling, versie 1.4 van de topic start staat live met de laatste upgrades van het jaar en gaan we langzaam aan het seizoen 2026 topic werken.

Formule 1 is zo lief geweest om hun huidige opening titels online te zetten en nu staan Lawson, Tsunoda en Colapinto er correct op. Ik weet het is niet zonder risico want met Briatore kan er na de zomerpauze zomaar een Bottas in die Alpine zitten. Met dank aan @Pendaco, die heeft de gif afbeelding vervangen door een webp afbeelding, wat ook weer een aantal megabytes scheelt.

Verder staan nu alle racenummers in dezelfde opmaak waardoor het een veel strakkere en uniforme weergave heeft gekregen en beter bij de rest van de tekst past.

Als laatste, de website van formule1.com doet soms raar met de afbeeldingen van de coureurs. Eerst was Norris in een silhouet veranderd maar dat heeft zich weer hersteld. Nu is Sainz het slachtoffer geworden. Helaas is er geen windtunneltijd of CFD simulaties meer beschikbaar om dit te herstellen dus daarmee moeten we tot het einde van het seizoen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
[...]

Inderdaad, immers stond Force India op punt van omvallen, we weten de som niet maar als dat 3*117m is geweest is dat vooral om de schuldeisers tegemoet te komen. Dat gaat al vaak gepaard met een deal waar de schuldeisers ook water bij de wijn doen. Daarnaast alle assets, investeringen etc kosten ook wat. Daarnaast gaat het de F1 karavaan voor de wind wat in de waardering helpt. Aston Martin LTD is als titelsponsor/investeerder toegevoegd (waar Stroll ook in heeft geïnvesteerd), maar als je naar die cijfers kijkt (2024; 1.5bln omzet, -0.3bln net income) gaat het wat minder lekker. 117m -> 3.2bln is binnenkant apex kort door de bocht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
Wat is dit nou F1? Geen Breaking :? :P
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GxMsJgaXAAElFyY?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:17
Het is simpel

Breaking news = niet breaking news
Niet breaking news = Breaking news

Als alles breaking news is dan is niet breaking news opeens speciaal.

Omgekeerde logica :henk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 23-10 21:40
Ik vind het persoonlijk toch lastig om het vertrek van Horner en de, daar kort op volgende, mededeling van Max dat hij blijft los van elkaar te zien.

Het resultaat wordt er uiteraard niet anders van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beterweter
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16-08 14:10
Lynx schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 23:42:
Ik vind het persoonlijk toch lastig om het vertrek van Horner en de, daar kort op volgende, mededeling van Max dat hij blijft los van elkaar te zien.

Het resultaat wordt er uiteraard niet anders van.
Mag ik daaruit concluderen dat jij denkt dat Verstappen bij Redbull is gebleven door het vertrek van Horner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:46
sjaool schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 15:12:
[...]

En dat voor een team dat vaak in de achterhoede en het middenveld rond rijdt.
Daarom vond ik dit ook zo'n vreemde zinsnede in het artikel:
The valuation is driven by substantial investment into the Silverstone team and an explosive few years for the championship itself.
'Explosive' in welke zin? Niet op de baan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Hoewel dit meer voor F1 randzaken is.

Naast de geschatte waarde van het F1 team. gaat het artikel over dat het moederbedrijf van autobouwer Aston Martin haar minderheidsbelang van 4,6% in het F1 team gaat verkopen aan een vooralsnog onbekende koper voor de lieve som van 146 miljoen dollar.

In een andere publicatie staat dat Aston Martin het financieel moeilijk heeft door de Amerikaanse importheffingen en de dalende Chinese economie. De aandelen van het bedrijf doen het ook niet goed op de Londonse beurs. De onbeantwoorde vraag is nu of met de verkoop de naam Aston Martin blijft behouden in de teamnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Killjoy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:07:
[...]

Helaas, mensen beginnen nu alweer over 2027. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Beterweter schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 04:32:
[...]

Mag ik daaruit concluderen dat jij denkt dat Verstappen bij Redbull is gebleven door het vertrek van Horner?
Of er een causaal verband is tussen exact dat resultaat durf ik niet te zeggen. Laten ik het zo benoemen: ik vermoed dat Verstappen een doel gekoppeld heeft aan de positie van Horner. Of dat nou is blijven, of simpelweg het uitspreken van blijven, of iets totaal anders. Als er voor Max nooit enige twijfel is geweest vind ik het heel bijzonder dat hij dat niet uitspreekt op het moment dat Horner zo onder druk staat en alle steun kan gebruiken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Max Verstappen riep vorig jaar ergens dat een aantal mensen bij het team wakker moesten worden toen McLaren begon in te lopen en de RB20 steeds meer divagedrag begon te vertonen. Hoewel het ontkend wordt zou het aanblijven van Verstappen niet gelinkt zijn aan de positie van Horner of dat hij macht moest afstaan.

Denk eerder dat het na 20 jaar tijd was voor verandering bij Red Bull, mede ook door een aantal voorbeelden uit de paddock. Een paar jaar terug was er kritiek dat de managementstructuur bij Alpine niet werkte door het werk over meerdere schouders te verdelen en dat Red Bull en Mercedes het voorbeeld waren waar alles centraal bij 1 persoon lag. McLaren heeft een aantal geleden de last juist over de meerdere schouders verdeeld. Brown doet het commerciële deel vanuit de team principal-rol, Stella het technische deel vanuit de team principal-rol en ook is de techniek over 3 koppen verdeeld.

Bij Red Bull was Horner praktisch overal de baas van en dat het niet altijd even goed ging zou blijken dat hij na een jaar marketing van het Alpha Tauri team dit weer moest opgeven. Daarnaast vond het Oostenrijkse deel ook dat het ook slechter ging met de marketing van het hoofdteam, Red Bull zou in rondvragen over populariteit steeds onderdaan bungelen.

Ook het aanstellen van Stella, Komatsu en Wheatley als team principals die eigenlijk allemaal een technische achtergrond hebben laat positieve effecten zien dat McLaren, Haas en Sauber een stap naar voren hebben gemaakt mogelijk omdat de team principal beter begrip heeft over de technische kant van zaken. Daarom zijn de aanstellingen van Mekies en Permane ook niet zo verwonderlijk en dat Red Bull het over een andere boeg wil gooien. Verstappen vind de samenwerking tot nu toe met Mekies fijn en vooralsnog drukt Mekies op de juiste knoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:18

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Hmm, C6 banden over het 2,2 km lange rechte stuk in Baku.Houden die dat wel vol?

Verwacht ook dat Singapore de C6 band zal krijgen onder droge omstandigheden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Hmm, C6 banden over het 2,2 km lange rechte stuk in Baku.Houden die dat wel vol?

Verwacht ook dat Singapore de C6 band zal krijgen onder droge omstandigheden.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fke6b4ljgn371.jpg?width=320&crop=smart&auto=webp&s=573bfd391523204f55f93790c0c296cd184c0b0b
Je ziet dit alweer voor je? :P

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Dat Verstappen tegen dingen aanschopt? :)

Nee, maar inderdaad kapotte banden van Verstappen en Stroll wat toen volgens Pirelli te wijten zou zijn aan een verkeerde behandeling (lees bandenspanning) van de banden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Mijn vraag is inmiddels ook beantwoordt zie ik. Geen C6 voor Singapore en hier de rest van de bandenkeuzes voor de resterende races in 2025.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2176/12d2b423-039b-4e80-a558-a16387198543/1920_nominationstable--en.jpg?10000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eindelijk zullen de fansites even ophouden over waar meneer Verstappen volgend jaar rijden zal... Wat. Een. Opluchting!

Wel volgend jaar dus dit gezeik opnieuw, want jaaaaa, waar rijdt meneer in 2027... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2025 14:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CH4OS schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:30:
[...]
Eindelijk zullen de fansites even ophouden over waar meneer Verstappen volgend jaar rijden zal... Wat. Een. Opluchting!

Wel volgend jaar dus dit gezeik opnieuw, want jaaaaa, waar rijdt meneer in 2027... 8)7
Ik ben heel benieuwd waar Verstappen gaat rijden in 2027.

Wat denken jullie?

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Hongarije is dit weekend de 200e race voor Verstappen bij Red Bull Racing.

https://www.redbullracing...-double-century-200-races

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/btl048s4jkgf1.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 02-08-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

CH4OS schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:30:
[...]

Het lijkt me logisch dat Verstappen in 2026 bij Red Bull blijft om af te wachten hoe de verhoudingen zich ontwikkelen. Nu al overstappen naar een ander team en zich voor meerdere jaren vastleggen zou een behoorlijk risico zijn. Behalve McLaren lijken alle teams wel interesse te hebben in Verstappen.

Met andere woorden: dit gaat volgend jaar weer een item zijn :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:47:

Ja, van de week stond dat bij een van de "fan sites" als "record", maar is vooral een mijlpaal, het record ligt bij Hamilton/Mercedes met ik meen 246 races voor 1 team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een crosspost om het race topic niet te vervuilen.
Chocoball schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:03:
[...]

De innovatie die zijn weg naar straatauto's moet vinden is praktisch dood. De laatste innovatie zou de MGU-H zijn maar die was te duur en te complex gebleken. De enige straatauto met een MGU-H is de Mercedes-AMG One die niet te betalen is. Formule 1 probeert het voor volgend jaar met klimaatneutraal vervaardigde 'drop-in' brandstof zodat niet alleen Formule 1 wagens maar bijna alle straatauto's ermee kunnen rijden. Alleen klagen de teams nu al over de literprijs :)

Toen Liberty Media in 2017 de rechten voor Formule 1 kocht wisten ze dat de serie beheerst werd door dominante periodes door 1 team. Daarom zijn ze het eerst over een andere boeg gaan gooien. Het ging niet om de techniek maar om de teams en de coureurs. Er is een hele fan base gecreëerd door gebruk van social media en de serie Drive to Survive te introduceren.

Om de sport te verbeteren werd voor 2022 grondeffect wagens geïntroduceerd om het inhalen te bevorderen. De FIA bezwoer dat het streng zou handhaven en met name als het niet in de geest van het regelement was. Na 3 jaar komt het feitelijk op neer dat de FIA alleen 'doe dat niet' kan roepen en alleen kan ingrijpen als het om veiligheid gaat. Ze hopen nu alle grijze gebieden en uitwegen van de afgelopen jaren in het 2026 regelement te hebben opgenomen maar eigenlijk lopen ze achter de feiten aan.

Elke vorm van BoP (Balance of Power) is denk ik de doodsteek voor Formule 1 omdat innovatie dan bestrraft wordt. Wil je geen dominantie dan zul je er een spec series van moeten maken en laat FIA president Ben Sulayem daar nou net over nadenken.

Sorry aan iedereen hier voor de lange off-topic in het race-topic.
In feite is het grote probleem wat Formule 1 heeft dat het ontwikkelen van een hoogtechnologische auto en racen niet goed samengaan. Dat ziet de FIA ergens ook aangezien het ontwikkelgedeelte regeltechnisch sterk beperkt wordt, in de hoop dat de auto’s niet veel verschillen waardoor er evenwichtig geraced kan worden. En dat blijkt toch niet goed te werken.

Oplossing heb ik niet. Want een spec haalt de ontwikkeling onderuit, en ontwikkeling haalt racen onderuit, de spanning omtrent het racen.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-10 22:11
Max Verstappen heeft donderdag in Hongarije bevestigd dat hij ook volgend jaar voor Red Bull Racing rijdt. Ondanks een contract tot eind 2028 waren er de laatste maanden veel speculaties over zijn toekomst.

Video:
https://www.nu.nl/318757/...nnen-al-met-het-team.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:31
Charles Hill schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:58:
Max Verstappen heeft donderdag in Hongarije bevestigd dat hij ook volgend jaar voor Red Bull Racing rijdt. Ondanks een contract tot eind 2028 waren er de laatste maanden veel speculaties over zijn toekomst.

Video:
https://www.nu.nl/318757/...nnen-al-met-het-team.html
Psst, twee dagen geleden: Jeroenvde89 in "[F1] Seizoen 2025"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-10 22:11
Exocet schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Ik ben heel benieuwd waar Verstappen gaat rijden in 2027.

Wat denken jullie?

O+
RBR

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfI8KI4ElbvQeA5rtSW0AAG2NGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShWibXbqvrP09fXwo2KODUFl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Heftige stats. Las mbt gisteren dat het eventueel met de rijhoogte weer ellende was, maar geen idee of dit wel klopt. Ferrari zou de laatste set banden met meer druk gemonteerd hebben (mag/kan dat (onder de race)?), om de plank omhoog te krijgen zodat ze niet weer een DSQ zouden hebben. Daarom was de performance weg en zou dit een “one off” zijn volgens Charles. Klinkt nogal als een broodje aap, maar het is en blijft FER…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-10 18:21
JB schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:42:
[...]

Heftige stats. Las mbt gisteren dat het eventueel met de rijhoogte weer ellende was, maar geen idee of dit wel klopt. Ferrari zou de laatste set banden met meer druk gemonteerd hebben (mag/kan dat (onder de race)?), om de plank omhoog te krijgen zodat ze niet weer een DSQ zouden hebben. Daarom was de performance weg en zou dit een “one off” zijn volgens Charles. Klinkt nogal als een broodje aap, maar het is en blijft FER…
Ik zag tijdens de race de monteurs in de pit stop van Ferrari wel met een slangetje bezig die in de band zat. Het viel me op omdat ik het apart vond en verbaasd was dat ze er vlak voor de pit stop nog lucht in deden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Zover ik weet is er alleen een minimum druk.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Wat @Mr Pingu aangeeft. Er is alleen een minimum bandenspanning (die sowieso al heel hoog ligt). Wat de teams verder doen met de bandenspanning is aan hun. En voor de pitstop kunnen ze dus prima de bandenspanning verhogen.

Zou mogelijk ook een verklaring zijn. Want het officiële statement is nogal "vaag". Problemen aan het chassis of aan de vloer? Waar moeten die dan vandaan zijn gekomen? Want Leclerc heeft geen schade gereden. En "na de pitstop" kan ik me ook niet indenken dat de banden er met zoveel grof geweld op zijn gezet dat er of een stuk van de vloer is afgebroken (zonder dat de band lek is) of de ophanging stuk is. (En dan schijnbaar ook nog zonder onbalans dus aan beide kanten dezelfde fout gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:51

Chrasher

Tevree met z'n PS5

he enige wat ik me aan schade kan voorstellen bij Le Clerc is van de chicane. Sommigen gingen daar behoorlijk hard overheen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Chrasher schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 14:47:
he enige wat ik me aan schade kan voorstellen bij Le Clerc is van de chicane. Sommigen gingen daar behoorlijk hard overheen.
Soms gaan dingen ook 'gewoon' stuk, misschien was het gewoon botte pech.

Over die chicane gesproken, ik keek gister toevallig de Porsche Supercup. Daar was die chicane niet meer van een vage indicatie van hoe de baan liep. Ze deden nieteens moeite om binnen de lijntjes te blijven. Vergeleken daarmee ging het in de F1 best netjes :+

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 04-08-2025 15:12 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
RobertMe schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:20:
[...]

Wat @Mr Pingu aangeeft. Er is alleen een minimum bandenspanning (die sowieso al heel hoog ligt). Wat de teams verder doen met de bandenspanning is aan hun. En voor de pitstop kunnen ze dus prima de bandenspanning verhogen.
Klopt inderdaad. Wat ik kan vinden is de minimum druk momenteel 26 psi achter en 27 psi voor. Dat vertaald zich naar 1,79 en 1,86 bar. Alhoewel dit veel hoger ligt dan wat de teams zouden willen, zou ik het niet heel hoog noemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhfLOF1eFk1r7EIYL7xaZkWS-ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP36WXkEiqQSP51m05QVIMnf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nivado schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:03:
[...]

Klopt inderdaad. Wat ik kan vinden is de minimum druk momenteel 26 psi achter en 27 psi voor. Dat vertaald zich naar 1,79 en 1,86 bar. Alhoewel dit veel hoger ligt dan wat de teams zouden willen, zou ik het niet heel hoog noemen.
Had ook een hogere druk verwacht, echter … zo’n f1 autootje weegt natuurlijk (aanzienlijk) minder dan de gemiddelde personenauto

En hoe lager de druk; hoe meer het rubber contact kan maken met het wegdek = meer grip = sneller (toch?)

Dat gezegd hebben, had ook iets van +2-3 bar verwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 21:51

AvK

Ready Set Go

himlims_ schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:34:
[...]

Had ook een hogere druk verwacht, echter … zo’n f1 autootje weegt natuurlijk (aanzienlijk) minder dan de gemiddelde personenauto

En hoe lager de druk; hoe meer het rubber contact kan maken met het wegdek = meer grip = sneller (toch?)

Het is natuurkunde, fysica, die banden zijn zo groot en volumineus dat het een soort ballonnen zijn.
Dus een tiende bar meer of minder doet al heel veel. Als je er 1 bar bij doet spatten ze van de velgen af.

:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
[...]

De 26-27 psi druk is obv de banden die uit de bandenwarmers komen (70 graden Celsius) als ik mij niet vergis. Die druk gaat nog omhoog als de banden op 90-110 graden in hun operationele window zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:31
AvK schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Het is natuurkunde, fysica, die banden zijn zo groot en volumineus dat het een soort ballonnen zijn.
Dus een tiende bar meer of minder doet al heel veel. Als je er 1 bar bij doet spatten ze van de velgen af.

:)
En niet vergeten, p*v/T = constant. Tijdens de race gaan de banden (meen ik) ook richting de 100 graden, dus er komt ook wat druk bij, aangezien het volume (ongeveer) gelijk blijft

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRtjp1meMAP1GkNkvGtPZ8T3dlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjtdxDJl0xF4kjbwhkPOm8LZ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:46
Chocoball schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:47:

[Afbeelding]
Late to the party, maar is deze poster een verwijzing naar het feit dat Red Bull in een vrije val zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

In principe is lagere bandendruk sneller omdat je meer grip hebt, echter geeft dat wel weer meer slijtage en warmte door flexen van het karkas (en meer rolweerstand, maar volgens mij is die factor weer wat minder belangrijk voor een F1 auto)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09:16
YakuzA schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:45:
[...]

In principe is lagere bandendruk sneller omdat je meer grip hebt, echter geeft dat wel weer meer slijtage en warmte door flexen van het karkas (en meer rolweerstand, maar volgens mij is die factor weer wat minder belangrijk voor een F1 auto)
Zou je juist niet meer gaan glijden met hardere banden, en daardoor juist meer slijtage hebben?

Aluhoedje theorie wat betreft McLaren: hebben ze wellicht een foefje gevonden om tijdens de kwali/race de bandenspanning iets te verlagen en na de finish deze weer op acceptabel niveau te brengen? Zou een goede verklaring zijn voor het immense verschil met de rest van het veld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32
Geoslogos schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Zou je juist niet meer gaan glijden met hardere banden, en daardoor juist meer slijtage hebben?

Aluhoedje theorie wat betreft McLaren: hebben ze wellicht een foefje gevonden om tijdens de kwali/race de bandenspanning iets te verlagen en na de finish deze weer op acceptabel niveau te brengen? Zou een goede verklaring zijn voor het immense verschil met de rest van het veld…
Een lagere bandenspanning betekent in theorie dat je een groter bandoppervlak krijgt en dus meer grip maar ook meer slijtage. Hoe hoger de spanning hoe kleiner het oppervlak.
De McLarens doen het dit seizoen meer dan goed als het om bandenslijtage gaat dus ik denk niet dat je het in deze hoek moet zoeken. Ik denk eerder dat je het moet zoeken in aërodynamica en airflow van specifieke onderdelen waar ze ontzettend veel profijt uit weten te halen. De discussie rondom de flexi wings was er niet voor niets en zeer waarschijnlijk moet je het in die hoek ook zoeken.

Aluhoedje op: die rails waar de RB19 op lag enkele seizoenen geleden, werd die ook opgehaald door Horner na elke race? Zou een goede verklaring zijn voor het immense verschil met de rest van het veld…

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 05-08-2025 10:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Geoslogos
Miki schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Een lagere bandenspanning betekent in theorie dat je een groter bandoppervlak krijgt en dus meer grip maar ook meer slijtage. Hoe hoger de spanning hoe kleiner het oppervlak.
De McLarens doen het dit seizoen meer dan goed als het om bandenslijtage gaat dus ik denk niet dat je het in deze hoek moet zoeken. Ik denk eerder dat je het moet zoeken in aërodynamica en airflow van specifieke onderdelen waar ze ontzettend veel profijt uit weten te halen. De discussie rondom de flexi wings was er niet voor niets en zeer waarschijnlijk moet je het in die hoek ook zoeken.

Aluhoedje op: die rails waar de RB19 op lag enkele seizoenen geleden, werd die ook opgehaald door Horner na elke race? Zou een goede verklaring zijn voor het immense verschil met de rest van het veld…
Ik vind de dominantie van Redbull in 22/23 logischer dan die van McLaren nu. Redbull (Newey) had de nieuwe regels het best geïnterpreteerd en toegepast en daar hebben ze 2 seizoenen profijt van gehad. Daarna liepen de andere teams snel in, ofwel de wet van de remmende voorsprong die je duidelijk zag en wat normaal is na een aantal jaar onder nieuwe regels. Maar ineens is daar in 24/25 McLaren die een enorme sprong maken en mijlenver voorliggen op de rest. En dat vind ik, als je terugkijkt naar 50 jaar F1-geschiedenis, een stuk minder logisch.

Even voor de goede orde: het maakt mij helemaal niks uit of Max wint of niet. Probeer alleen te begrijpen waar McLaren ineens een seconde per ronde voorsprong op de rest van het veld vandaan haalt na 4 jaar onder de huidige regels…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geoslogos schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Ik vind de dominantie van Redbull in 22/23 logischer dan die van McLaren nu. Redbull (Newey) had de nieuwe regels het best geïnterpreteerd en toegepast en daar hebben ze 2 seizoenen profijt van gehad. Daarna liepen de andere teams snel in, ofwel de wet van de remmende voorsprong die je duidelijk zag en wat normaal is na een aantal jaar onder nieuwe regels. Maar ineens is daar in 24/25 McLaren die een enorme sprong maken en mijlenver voorliggen op de rest. En dat vind ik, als je terugkijkt naar 50 jaar F1-geschiedenis, een stuk minder logisch.

Even voor de goede orde: het maakt mij helemaal niks uit of Max wint of niet. Probeer alleen te begrijpen waar McLaren ineens een seconde per ronde voorsprong op de rest van het veld vandaan haalt na 4 jaar onder de huidige regels…
klopt helemaal [..] echter als ik de socials/berichten/nieuws beetje gevolgd heb; maakt mclaren gebruik van 'fase veranderende materialen'

"McLaren is rumored to be using phase change materials (PCMs) in their F1 brake drums to improve tire management. The PCMs, potentially in a mesh lining, absorb excess heat from the brakes, preventing it from reaching the tires and causing them to overheat. This allows McLaren to maintain optimal tire temperatures for longer, resulting in better race pace and reduced tire degradation. The PCMs act like "magic temperature sponges," absorbing heat without significantly increasing in temperature themselves until they reach their melting point"

daarover heb een clip gezien op youtube - die uiteraard niet terug gevonden krijg.

die jongen gaf daarin aan, hoe dit werkt en hoelang hij hiervoor mee bezig is geweest bij mclaren (project van jaren aan testen, resultaat, terug tekentafel, weer testen, weer terug tekentafel etc. etc. etc.)

dat maakt het voor andere teams niet 1:1 even kopieren.

TLDR: het lijkt alsof mclaren 'voila' een truukje uit de hogen hoed getoverd heeft, dat is onjuist; er is jaaaren aan ontwikkeling vooraf gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geoslogos schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
McLaren was daar niet 'ineens'.
De opwaardse trend hebben ze sinds Oostenrijk '23 (waar ze eindelijk alle updates die ze voor race 1 van '23 wilden leveren klaar hadden)

Maar achteraf kijk je inderdaad wel anders naar alle problemen die ze in '22 in de pre-season test hadden met de voorremmen.
2022 brake problems to linger

McLaren suffered from front brake problems during pre-season testing, limiting Lando Norris to only a few laps at a time
https://racingnews365.com...ited-key-mclaren-weakness
(toevallig de 1e bron die ik vond)

Dat geeft weer het vermoeden dat ze dit speciaaltje met de remmen al sinds 2022 proberen te doen. en dat ze toen mede de pijn hebben gehad.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2025 11:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoslogos
YakuzA schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

McLaren was daar niet 'ineens'.
De opwaardse trend hebben ze sinds Oostenrijk '23 (waar ze eindelijk alle updates die ze voor race 1 van '23 wilden leveren klaar hadden)

Maar achteraf kijk je inderdaad wel anders naar alle problemen die ze in '22 in de pre-season test hadden met de voorremmen.

[...]
https://racingnews365.com...ited-key-mclaren-weakness
(toevallig de 1e bron die ik vond)

Dat geeft weer het vermoeden dat ze dit speciaaltje met de remmen al sinds 2022 proberen te doen. en dat ze toen mede de pijn hebben gehad.
Maar je zou toch denken dat de andere teams dat wel in de gaten hadden en daar ook onderzoek naar hebben gedaan. In een hyper-competitieve wereld als de F1 waarin alle teams duurbetaalde mensen hebben rondlopen, kan ik me niet voorstellen dat ze niet in de gaten hadden waar McLaren mee bezig was en wat de potentie daarvan was.

Zo niet, dan heeft McLaren echt een huzarenstukje engineering en geheimhouding geleverd. En ons helaas een spannend seizoen door de neus geboord…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lynx
Gaan we weer. Het is naar mijn mening logisch te herleiden naar de vragen die RBR rond Imola gesteld heeft. Alle mogelijk oplossingen, inclusief PCM, zijn daar als illegaal betiteld behalve 1 enkele oplossing. Daarvan werd gezegd dat het niet wenselijk was en per 2026 niet meer gebruikt mag worden. Kortom dit seizoen volledig gebruiken en blokkeer elk ander team om hierop te ontwikkelen. Vergelijkbaar met de Flexiwings aanpak. Kan me de exacte omschrijving niet meer herinneren maar meen dat het iets met gebruik piezo elektra oid te maken had?

Opvallend dat soms teams gewoon midseason TD’s om de oren krijgen en anderen niet. Geeft mij een een nare nasmaak.

[ Voor 10% gewijzigd door Lynx op 05-08-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lynx schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:42:
Gaan we weer. Het is naar mijn mening logisch te herleiden naar de vragen die RBR rond Imola gesteld heeft. Alle mogelijk oplossingen, inclusief PCM, zijn daar als illegaal betiteld behalve 1 enkele oplossing. Daarvan werd gezegd dat het niet wenselijk was en per 2026 niet meer gebruikt mag worden. Kortom dit seizoen volledig gebruiken en blokkeer elk ander team om hierop te ontwikkelen. Vergelijkbaar met de Flexiwings aanpak. Kan me de exacte omschrijving niet meer herinneren maar meen dat het iets met gebruik piezo elektra oid te maken had?
Maar het is onbekend of de enige aantijging wat aan de muur bleef plakken ook was wat McLaren deed :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
@YakuzA net als asymmetrisch remmen …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 13:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind hem prachtig.
Albon aan het Aura-farmen
George in z'n T-houding
Leclerc met natte voeten "must be the water"

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
Thinlanet schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:15:
[...]

De 26-27 psi druk is obv de banden die uit de bandenwarmers komen (70 graden Celsius) als ik mij niet vergis. Die druk gaat nog omhoog als de banden op 90-110 graden in hun operationele window zitten.
Je zou gelijk hebben ware het niet dat ze niet vullen met lucht. Dat is veel te onberekenbaar. Stikstof komt eerder, dat heeft niet zoveel last van uitzetting.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Mad-Matt schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:32:
[...]

Ik vind hem prachtig.
Albon aan het Aura-farmen
George in z'n T-houding
Leclerc met natte voeten "must be the water"
Lawson in RB kleding op RBR badlaken en Tsunoda in RBR kleding op RB badlaken ;)
Alonso met dde gezichtsuitdrukking van die "meme screenshot" van Miami in de Lego auto.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Chocoball
Een visualisatie van hoe de 200 races van Verstappen bij Red Bull.eruit zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zm7a4p9xr5hf1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 23:50:
Een visualisatie van hoe de 200 races van Verstappen bij Red Bull.eruit zien.

[Afbeelding]
Waarvan veel rood nog met de Renault achterin :+
Wel bijzonder hoe uiteindelijk meer dan de helft van de races op het podium eindigd. en maar 1 finish buiten de top 10 :o

Russell gaat nu hard to get spelen om een meerjarig contract bij Merc te krijgen :P
George Russell has insisted he will not sign his new Mercedes Formula 1 contract over the current summer break as the Briton is keen to not rush proceedings.
https://www.motorsport.co...break-heres-why/10748765/

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2025 09:05 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ach waar kan hij anders heen. Lijkt me niet dat Toto zich daar heel druk om zou moeten maken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:55
https://x.com/AlpineF1Team/status/1953020276343513155

Team Update

During Day 2 of Pirelli Tyre Testing at the Hungaroring this morning, Franco Colapinto had an incident at Turn 11. Franco was assessed on site at the medical centre and is OK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Willem30 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:14:

Team Update

During Day 2 of Pirelli Tyre Testing at the Hungaroring this morning, Franco Colapinto had an incident at Turn 11. Franco was assessed on site at the medical centre and is OK.
met de embed is wat handiger :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2025 11:19 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:10

Team Update

Lelijke klapper geweest

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gxp81KYWUAAVLCT?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gxp81KVXMAAqYqy?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gxp81KiXMAA6xPM?format=jpg&name=large

Bron: https://x.com/Karol_CyrkF1/status/1953011084710863015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Edit staat al in het bericht dat Colapinto in orde is.

[ Voor 82% gewijzigd door Chocoball op 06-08-2025 11:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Van de 14 races is 7x het ronderecord verbroken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ylh2uijkgchf1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Monaco wordt volgend jaar weer een verplichte 2-stopper.

https://racing.nl/formule...regel-in-2026-opnieuw-in/

Mijn voorstel is nu om de Monaco grand prix met superkarts te gaan rijden. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:30:

Wat dacht je van een gemotoriseerde triathlon. We beginnen op het water met waterscooters daarna gaan we door naar de heuvels voor een rally en we eindigen met 20 ronden in F1 wagens. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gemiste kans om het een verplichte 3-stopper te maken? :+

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
Monaco van de kalender halen.

Het werkt nu niet en over 10 jaar nog steeds niet om daar een fatsoenlijke race te rijden.
Hooguit met zeer wisselvallige weersomstandigheden maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

Team Update

Hij was ook al lang niet gecrasht, zat er aan te komen dus :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

T11 is idd een bocht die met aardig hoge snelheid genomen wordt normaal gesproken.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

d-vine schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:49:

Het werkt nu niet en over 10 jaar nog steeds niet om daar een fatsoenlijke race te rijden.
monaco is geen race voor de F1 fan - maar een race voor de constructeurs, aanverwante bedrijven, sociale contacten en kijken wie de grootste heeft :+ om die reden zal die (praktisch) nooit verdwijnen.
Overigens is het een hele beleving daar, anders dan de meeste races.

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 06-08-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
himlims_ schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

monaco is geen race voor de F1 fan - maar een race voor de constructeurs, aanverwante bedrijven, sociale contacten en kijken wie de grootste heeft :+ om die reden zal die (praktisch) nooit verdwijnen.
Overigens is het een hele beleving daar, anders dan de meeste races.
Ik weet het hele politieke en show geneuzel eromheen en dat het niet gaat gebeuren maar van mij hoeft het niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10 13:02
d-vine schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:49:

Fijn dat jeje mening geeft, maar kijk jij dat weekend maar een andere sport. Ik kijk elk jaar naar het weekend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:09
Andere jaren maakten de Indy 500 en Coca Cola 600 de dag nog goed, maar volgend jaar is de Monaco GP in juni. Dat vind ik wel erg jammer. Volgens mij zijn er op die zondag geen andere raceklassen. Misschien maar Saving Private Ryan kijken op de zondag :P

Edit: oh, of de Montreal GP overslaan en horen of die vermakelijk was dan bij positieve reacties die kijken tijdens de Monaco GP!

[ Voor 20% gewijzigd door Ample Energy op 06-08-2025 14:38 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

YakuzA schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Gemiste kans om het een verplichte 3-stopper te maken? :+
Of gewoon te schrappen? :7

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dawg schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Of gewoon te schrappen? :7
een gimmick race; allemaal in de kart :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Haden we het bestaansrecht van de grand prix van Monaco al niet eerder uitvoerig in het racetopic van Monaco besproken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:58:
Haden we het bestaansrecht van de grand prix van Monaco al niet eerder uitvoerig in het racetopic van Monaco besproken? :)
ach, alles beter dan finale 2021, en max/mercedes verhaal 8)7

dan monaco zo slecht nog niet tijdens de zomer stop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Waarom niet 5 rondes met die Lego-auto's?

Er was geen coureur aan het einde die niet helemaal dubbel lag van het lachen en zelf vond ik het ook leuker dan weer een optocht door Monaco.

Kwalificatie wel met de "gewone" auto's, want dat is wel spannend! B-)

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:58:
Ach, Monaco en o.a. regenraces zullen altijd voor discussie zorgen. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/bbf75lrsdehf1.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIYFV5YR5gqDuXKEK9-NP7hPZ8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kiE2sgFWqWRLWVVYOnxEUjK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wanneer zet Lawrence de boel te koop? :P

Dan kan AM echt gaan groeien...

En dan doel ik op het feit dat hij nu toch wel moet inzien dat zijn zoon niet verder kan groeien en dit zijn top is.

Ja je kan lekker alles kopiëren van een 44 jaar oude rot in het vak
( qua afstellen van de auto want ik geloof niet dat Lance enig inzicht heeft in hoe je dat doet, hij is een verwend nest wat gewoon een auto voorgeschoteld wil krijgen waarmee hij zijn teamgenoot kampioen wordt )
maar je eigen talent/kwaliteit houdt ergens op en dat was het voor hem al in de F3 in mijn optiek.

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken