Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lynx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:51:
Kan me simpelweg niet voorstellen dat je met die twee in een team wil rijden. Wel lachen de Massale schizofrenie bij de Britse pers en fans. “Hail Mercedes because king George!” …. “Down with Mercedes because Mad Max!”

🤣
Is hier toch niet veel anders; alles met max is _/-\o_

Kijk bij ziggo of viaplay, toch ook een grote oranje bril?
Die Coronel(?), Olaf, Jack en Rob (2x) doen hetzelfde als de Britten.
Verrassend lijkt Doornbos soms wat tegengewicht te geven.
Is logisch dat nationalisme of fan-gedrag, echter zou het soms wat neutraler/objectiever mogen.

Echter, als je kijkt naar sky-f1 (in bijzonder Ted) is wel duidelijk dat men niet heel neutraal/objectief verslaggeving doet. Dat is jammer, tot enkele jaren terug, was sky-f1 toch wel toonaangevend geweest.

Ziggo / viaplay, loopt met Max 5-10min daar.

Sky heeft compleet leger aan personeel, voorzieningen en zichtbaar invloed op de rapportage. Ik heb meestal meerdere streams en bronnen aan staan tijdens een race. Zowel f1pro als sky-f1, dan wordt invloed van sky wel duidelijk; “Crofty ziet/benoemd iets, Ted en camera man gaan er heen, vervolgens gaat het beeld van de f1pro stream over naar de camera van sky” (die beelden liggen vervolgens totaal niet in lijn met wat f1pro bespreekt, maar sluiten perfect aan bij de verslaglegging van sky-f1)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@himlims_ met dien verstande dat die Nederlandse programmas niet de hele wereld over gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chocoball schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:08:
[...]

De clausule waar Red Bull lager in het constructeurskampioenschap genoteerd staat zou onzin zijn. De stand in het rijderskamoienschap zou wel een geldige clausule zijn. Verstappen moet dan eind juli 4e of lager staan in het kampioenschap. Dat is niet het geval en het artikel verwijst ook dat deze clausule niet in werking is getreden.
Toch blijft het apart... Als ie zn ballen uit zn broek rijdt en over performed met de auto mag hij niet weg. Als ie bij wijze van spreken de rest van het seizoen twee plekken voor Tsunoda rijdt, mag ie wel weg. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:56
MikeyMan schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 07:21:
[...]

Toch blijft het apart... Als ie zn ballen uit zn broek rijdt en over performed met de auto mag hij niet weg. Als ie bij wijze van spreken de rest van het seizoen twee plekken voor Tsunoda rijdt, mag ie wel weg. :X
Lijkt me daarom ook dat een eventuele clausule niet zo 'simpel' is. Waarom zou Verstappen - als hij weg wil - een bijna ongelooflijke (en onverwachte) prestatie leveren door pole te halen in Silverstone? Hij zou daarmee zijn eigen glazen ingooien, terwijl iedereen het had geloofd als hij 5e of 6e was geworden in die Q.

Vermoed dat er toch een 'tweede rijder' component bij zit. Zou ook Red Bulls onnavolgbare beleid met die tweede rijder deels verklaren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
Chocoball schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:44:
[...]

Ligt er aan wat onder eind juli verstaan wordt maar ga uit van de stand na Spa. Het verschil is nu 18 punten tussen Verstappen en Russell, het is mogelijk want in Soa is er ook nog een sprintrace maar de kans wordt klein geacht.
@Chocoball Jij bent de laatste waarvan ik klick-bate/ speculaties zonder bronvermelding had verwacht... maar dat je nu meldt dat je een medische aandoening kan krijgen op een plek waar je het niet wilt tijdens de sprintrace ..... :?

Dit had ik niet verwacht van jou :+

[ Voor 3% gewijzigd door MrSparkels op 24-07-2025 08:32 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:31
MrSparkels schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:31:
[...]

@Chocoball Jij bent de laatste waarvan ik klick-bate/ speculaties zonder bronvermelding had verwacht... maar dat je nu meldt dat je een medische aandoening kan krijgen op een plek waar je het niet wilt tijdens de sprintrace ..... :?

Dit had ik niet verwacht van jou :+
Ik bedoelde natuurlijk de 'Sprint race Of the Ardennes' :)

Ach, wie hou ik voor de gek hier, ben ook al iin het F1 Randzaken topic in de fout gegaan. Het was geen autocorrectie maar gewoon te snel getypt. Ik zal beter op mijn woorden letten anders krijg ik Ben Sulayem met dat vingertje achter mij aan. :$

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
Het geluid in de vertaling en samenvatting.
  • Er is al veel bekend over de 2026 motor. Het wordt weer een 1.6 liter V6 verbrandingsmotor en de MGU-K zit wederom op de achteras. Wat wel wijzigt is de verhouding tussen verbrandingsmotor en het hybride deel. Dat is nu nog 80-20 maar wordt volgend jaar 55-45. De MGU-K levert nu nog 120 kW (163 pk) en volgend jaar moet het hybride deel 350 kW (475 pk) kunnen leveren.
  • Verder veranderen er zaken zoals een lagere compressieverhouding (16:1 in plaats van 18:1) en een maximale turbodruk van 4,8 bar. Ook verdwijnt de flexibiliteit waar onderdelen mogen zitten, zo zit de MGU-K volgend jaar vooraan bij de motor en zit de turbo aan de achterzijde.
  • De brandstof moet volgend seizoen 100% klimaatneutraal vervaardigd zijn en mag geen fossiel delen bevatten. Onder de huidige regels is het rendement van de verbrandingsmotor de doorslaggevende variabele. De uitdaging daarbij is om zoveel mogelijk pk's uit een beperkte hoeveelheid brandstof te halen. Volgend jaar zijn er meer factoren die invloed op de prestaties hebben. Zo moet de klimaatneutrale brandstof een perfect brouwsel zijn met maximale energiedichtheid en optimaal ontstekingsgedrag.
  • Door het weghalen van de MGU-H is het energiemanagement op het eerste oog vereenvoudiger geworden waardoor er nog maar 2 mogelijkheden zijn, de MGU-K laadt de accu op of geeft prestatie af. Door het hogere prestatieaandeel van de hybride zijde staan de ingenieurs voor een uitdaging. Hywel Thomas, hoofdverantwoordelijke bij de Mercedes motorenfabriek in Brixworth zegt hierover, "Aan het begin van het lange rechte stuk moet het volledige systeemvermogen beschikbaar zijn. In andere delen van een ronde moet het zoveel mogelijk herstellen. Normaal gesproken gebeurt dit door te remmen. Als je de lengte van de remfases vergelijkt met de volgasfase dan is dat helaas niet voldoende.". Dat wil zeggen dat de accu onvoldoende opgeladen wordt bij het remmen en om energie te winnen moet er brandstof verbrand worden. Volgens Thomas is daar het volgende op verzonnen, ' Bij het remmen en nemen van bochten schakelt de motor over op vollast om extra energie te produceren, die wordt rechtstreeks aan de accu doorgegeven. De motor neemt dus in delen van de ronde de functie van een generator over.".
  • Daardoor zullen de fans volgend seizoen aan een nieuw geluid moeten wennen. Normaal maken de motoren bij het afremmen en in de bochten minder toeren. Volgend jaar gaan de toeren omhoog, wat meer geluid zal geven maar de wagens gaan er niet sneller door. Vooral in het beginfase zal dit voor iedereen wennen zijn.
  • Wie volgend jaar hopt dat zonder de MGU-H het algehele geluidsniveau omhoog gaat wordt door Thomas teleurgesteld. "Het geluid verandert een klein beetje. Dat komt niet doordat MGU-H wegvalt maar door aanpassing van de turbo. De tegendruk wordt verlaagd omdat de turbo niet de elektromotor hoeft aan te drijven. Dit zorgt voor iets meer geluid. Echter is slechts driekwart van de hoeveelheid brandstof die naar de motor gaat beschikbaar. Op de testbank vonden we een vergelijkbaar geluidsniveau zoals het nu is.".
https://www.auto-motor-un...6-drehzahl-benzin-hybrid/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59
Het klinkt allemaal zo onnodig complex. Ga alsnog meer brandstof verbruiken om de energie te genereren. Als dit naar weg auto’s zou vertalen, wat steeds de reden zou zijn, creëer je dus een verhoogd verbruik van traditionele brandstoffen. Wat een onzin constructie 😮‍💨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:13
Ja dat is toch bizar. Laat lekker dan de accu niet elke ronde helemaal vol zijn, maar 1x per 3 rondes ofzo. Dan moet de coureur z'n energie ook nog tactisch inzetten...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:47
Pff. Zou Horner dan toch gelijk hebben dat er op sommige banen niet altijd vol gas gereden kan worden op de rechte stukken omdat de accu leeg is? Het klinkt ook nog als een totaal inefficiënte oplossing met die motor die als een generator gaat werken in de bochten om die energie vervolgens weer in te zetten op de rechte stukken. Qua geluid zal het ook zeker geen vooruitgang zijn en dat is nu al niks vergeleken met vroeger. Zou me niets verbazen als dit concept de F1 in de problemen brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Let maar op!
Na de eerste 2 a 3 races in 2026 haakt 80% van de kijkers af.
En er zijn de afgelopen 2 jaar al heel veel mensen afgehaakt.
De hype is over.

Waarom denk je dat MBS het steeds over jankende 10 of 8 cilinders heeft.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Chocoball bij deze een digitale veer in je hol :+ jouw periodieke updates (al dan niet van duitse bronnen) kan ik erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Technisch gezien toch fijn dat er netto meer vermogen wordt opgewekt. Nu levert de motor geen vermogen bij het afremmen maar in de toekomst wordt er wel opgewekt om erna weer vrij te geven dus netto meer vermogen en snelheid over een rondje? Of maak ik hier een denkfout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:26

Nhz

AvK schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:15:
Let maar op!
De hype is over.

Nee hoor. Hooguit in NL, na een heel seizoen, maar ook dat geloof ik eigenlijk niet direct.

De F1 heeft al zo veel veranderingen (en controversiële zaken) overleefd, dingen waarvan mensen zeiden dat de sport er aan aan onderdoor zou gaan. Gaat echt niet gebeuren.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:43
Driehoek schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:36:
Technisch gezien toch fijn dat er netto meer vermogen wordt opgewekt. Nu levert de motor geen vermogen bij het afremmen maar in de toekomst wordt er wel opgewekt om erna weer vrij te geven dus netto meer vermogen en snelheid over een rondje? Of maak ik hier een denkfout?
Ze mogen in 2026 nog maar 70KG brandstof bij zich hebben, in plaats van 110KG nu.
Je maakt niet zozeer een denkfout, maar netto hebben ze wel minder vermogen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:07
ZeromaNoiS schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:37:
[...]

Ze mogen in 2026 nog maar 70KG brandstof bij zich hebben, in plaats van 110KG nu.
misschien heeft synthetische brandstof wel een lagere soortelijke massa maar een hogere energiedichtheid. waardoor je uit 110kg huidig 3000J kan halen (random uit de lucht gegrepen getal) en met de nieuwe brandstof uit 70kg 3500J kan halen waardoor er dus wel een vermogenswinst behaald kan worden door die 500J in te zetten voor acculading.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
ZeromaNoiS schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:37:
[...]

Het zit net even anders in elkaar. Ze hebben in 2026 100 kg brandstof aan boord, 30 kg is nodig voor het tussentijds opladen van de accu, de rest van 70 kg is voor verbruik tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
squashedraven schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:20:
[...]

misschien heeft synthetische brandstof wel een lagere soortelijke massa maar een hogere energiedichtheid. waardoor je uit 110kg huidig 3000J kan halen (random uit de lucht gegrepen getal) en met de nieuwe brandstof uit 70kg 3500J kan halen waardoor er dus wel een vermogenswinst behaald kan worden door die 500J in te zetten voor acculading.
Nee, dat heeft het helaas niet. Benzine heeft namelijk al een zeer hoge energiedichtheid. En om even een brandstof te ontwikkelen met pak hem beet 33%eer energie, dat lijkt me vrij sterk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Chocoball schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:38:
[...]

Het zit net even anders in elkaar. Ze hebben in 2026 100 kg brandstof aan boord, 30 kg is nodig voor het tussentijds opladen van de accu, de rest van 70 kg is voor verbruik tijdens de race.
Aha, dat wist ik niet. Dat verandert het hele verhaal. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
squashedraven schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:20:
[...]

Als dat zo zou zijn dan reden de teams er waarschijnlijk nu al mee? Of liep er een lobby om deze brandstof, of delen er uit, nu te mogen gebruiken. Immers zou het gek zijn als ze iets dat een hogere performance geeft niet zouden (proberen) te gebruiken.

En ja, ik weet dat de brandstof nu streng gereguleerd is en er een exacte lijst van stofjes is die er in mogen zitten. Maar als deze nieuwe brandstof zoveel beter was dan werd er wel meer over gesproken (/lobby om het nu al, gedeeltelijk, te gebruiken). Of door de teams want "sneller" of door FIA / F1 want "beter voor het milieu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Driehoek schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:36:
...
Nu levert de motor geen vermogen bij het afremmen maar in de toekomst wordt er wel opgewekt om erna weer vrij te geven
...
MGU-K blijft gewoon hetzelfde. Die levert nu ook al vermogen terug bij het remmen.

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 25-07-2025 09:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:07
RobertMe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:14:
[...]

Als dat zo zou zijn dan reden de teams er waarschijnlijk nu al mee? Of liep er een lobby om deze brandstof, of delen er uit, nu te mogen gebruiken. Immers zou het gek zijn als ze iets dat een hogere performance geeft niet zouden (proberen) te gebruiken.

En ja, ik weet dat de brandstof nu streng gereguleerd is en er een exacte lijst van stofjes is die er in mogen zitten. Maar als deze nieuwe brandstof zoveel beter was dan werd er wel meer over gesproken (/lobby om het nu al, gedeeltelijk, te gebruiken). Of door de teams want "sneller" of door FIA / F1 want "beter voor het milieu".
De getallen die ik noemde waren dan ook een beetje uit de lucht gegrepen. Maar dat er door lobby werk de huidige brandstof in gebruik is zou me niks verbazen gezien elk team wel een eigen olie leverancier op de achtergrond heeft en gezien wij bij de pomp nog benzine op oliebasis tanken ze wel kunnen willen zeggen dat de brandstof aan de pomp de oorsprong heeft in de F1. (en ja ik weet dat f1 brandstof we nooit bij de lokale shell kunnen krijgen het gaat meer om het marketing aspect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
squashedraven schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:37:
[...]

De getallen die ik noemde waren dan ook een beetje uit de lucht gegrepen. Maar dat er door lobby werk de huidige brandstof in gebruik is zou me niks verbazen gezien elk team wel een eigen olie leverancier op de achtergrond heeft en gezien wij bij de pomp nog benzine op oliebasis tanken ze wel kunnen willen zeggen dat de brandstof aan de pomp de oorsprong heeft in de F1. (en ja ik weet dat f1 brandstof we nooit bij de lokale shell kunnen krijgen het gaat meer om het marketing aspect)
1 van de eisen die gesteld is aan de klimaatneuteale brandstof is dat het 'drop-in fuel' moet zijn en daarmee in bijna alle straatauto's gebruikt kan worden.

https://www.formula1.com/...on.4p2vZMDrgDu6lVHLvOcLPy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
squashedraven schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:37:
[...]

Het is juist meer andersom. F1 gebruikte altijd exotische brandstoffen. Maar met de 2014 regelgeving is die "straat relevant" geworden en door de beperkingen op het gebruik van stoffen (een "whitelist" van wat er wel in mag zitten) is die juist een stuk dichter bij gekomen aan wat jij en ik uit de pomp halen. Daarom ook dat Mercedes jaren lang het trucje van olie verbranden gebruikte, dat leverde toch weer iets aan stoffen / verbrandingsmiddelen op die niet in de brqndstof zelf mochten zitten.

Juist de brandstoffen die ze volgend jaar gaan gebruiken zijn, nu nog, helemaal niet interessant voor aan de pomp. Volgens mij ook nogal duur om te maken (uberhaupt, laat staan om de maximale performance er uit te halen). En ik weet ook niet of je normale benzine / diesel motor er zonder aanpassingen op kan draaien (volgens mij valt E10 al op, met 10% ethanol, laat staan als je er dus "E100" van maakt).

Edit:
Blijkbaar kan die wel zo in straatauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25
Vraagje, volgens https://support.formula1....on-Android?language=en_US zou 4k nu beschikbaar zijn op Googletv als je premium hebt. Heeft iemand dat al uitgeprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25
Ah sorry. Had al gezocht of er een ander forum was maar die kwam niet naar boven. Bedankt voor de link

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:53

https://www.auto-motor-un...ed-bull-wechsel-mercedes/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat lijkt het dan te zijn.
Mekkis en Wache krijgen dus de kans voor 2026 om te laten zien dat ze competitief zijn. Zijn ze dat niet, dan gaat Verstappen. Een indirecte bevestiging zou zijn als Russel nu een contract voor een jaar tekent.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben benieuwd hoe Max gaat zijn als ze volgend jaar een achterhoede team blijken te zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Exocet schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Ben benieuwd hoe Max gaat zijn als ze volgend jaar een achterhoede team blijken te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://y.yarn.co/f6fbf34e-7694-4ea1-ae74-5f1f4f9e3928_text.gif

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

AvK schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:15:
Let maar op!
De hype is over.

Weet niet waar die wijsheid vandaan komt - maar dat lijkt aardig overtrokken en onjuist te zijn.
The Formula One (F1) Group is currently valued at approximately $12.05 billion, according to Companies Market Cap. This valuation is based on its end-of-day market capitalization as of July 24, 2025. The F1 Group also generated $3.6 billion in revenue in 2024
En kijkers is alleen maar toegenomen sinds Netflix en usa races
The cumulative TV audience for 2021 was 1.55bn
Daarom denk ik dat jouw cijfers “iets” overtrokken zijn

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Should I stay or should I go now in de vertaling en samenvatting.
  • Ook in België liet Verstappen bijna niks los waar hij volgend jaar rijdt. Red Bull is nog steeds zijn 2e familie en het gaat hem niet om prestatieclausules en personele wijzigingen maar dat het team laat zien dat ze een competitieve wagen kunnen bouwen. Het lijkt er op dat Verstappen ook volgend jaar gewoon bij Red Bull rijdt, "We gaan er nu alles aan doen om de auto beter te maken. Dit jaar al, maar zeker richting volgend seizoen als de nieuwe reglementen in de sport ingaan.".
  • Volgend jaar worden de kaarten opnieuw geschud en onduidelijk is wie dan de beste kaarten zal hebben. Verstappen zal bij een overstap zich voor meerdere jaren moeten binden en niet weer kunnen overstappen als het verkeerd uitpakt. Een collega coureur zegt "als je volgend jaar misgrijpt dan beter bij het team waar je nu zit. In 2026 kun je met de kennis op dat moment een betere keus maken.".
  • Na 2026 komen er plekken vrij bij teams zoals Ferrari, Mercedes en Aston Martin. Het management van Verstappen wou de mogelijkheid hebben om te blijven als Red Bull een goede wagen voor het kampioenschap weet te bouwen of anders de vrijheid hebben om weg te gaan. Voormalig teambaas Horner wou daar niet in meegaan en zou daarmee zijn lot bij Red Bull hebben bezegeld.
  • Over de veel besproken clausule dat Verstappen eind juli 4e of lager in het kampioenschap moet staan is nog steeds mogelijk maar wordt wel als onwaarschijnlijk gezien. Het verschil met Russell is momenteel 18 punten en ook met een sprintrace dan nog lijkt het niet dat Verstappen na Spa 4e zal staan. (red. er is ook sprake dat de clausule ook na Hongarije geldt.). Mocht het na Spa inderdaad niet het geval zijn dan zal teambaas Wolff zijn huidige coureurs ook niet langer aan het lijntje houden wat hun contracten betreft. (red. in het ORF interview met Toto Wolff was al duidelijk dat Mercedes de eerste mogelijkheid tot samenerking met Verstappen pas vanaf 2027 ziet gebeuren).
https://www.auto-motor-un...ed-bull-wechsel-mercedes/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
De FIA en Formule 1 proberen weer iets nieuws uit in de vertaling en samenvatting.
  • Vroeger was het relatief eenvoudig de coureur acher het stuur te herkennen. Met de komst van de halo is dat een stuk lastiger geworden en als coureurs dan ook nog eens van helmontwerp wisselen wordt het allemaal niet makkelijker op.
  • Sinds de grand prix van Spanje in 2017 werden de teams gedwongen de racenummers van de coureurs duidelijker op de motorafdekking te tonen. Geheel tegen de zin in van de marketingafdelingen omdat die liever deze gewilde plek aan de hoogstbiedende sponsor wou verkopen. Overigens had deze maatregel maar beperkt effect want je moet goede ogen hebben om het nummer te lezen als een Formule 1 wagen voorbij flitst. Later is er nog bij bepaalde testritten met digitale borden experimenteerd maar een echte oplossing lijkt nog niet gevonden.
  • Zoals reeds gemeld in het grand prix van België topic voeren de FIA en Formule 1 daar een test uit om de identificatie van de coueurs makkelijker te maken. Op de zogenaamde T-cam bovenop de airbox worden de afgekorte namen van de coureurs zoals ook in de tijdtabel getoond. Dus Stroll wordt STR en Alonso wordt ALO.
  • Nu is er al een onderscheid bij de T-cam tussen een zwarte en een neon-gele versie. Vroeger was de nummer 1 coureur te herkennen aan de zwarte kreeg en de teammaat aan de neon-gele maar tegenwoordig houden niet alle teams meer vast aan deze regel.
  • De ruimte op de T-can is beperkt en daarmee ook de grote van de stickers die gebruikt worden. De vraag is of de namen goed te lezen zijn zodra de wagens rijden en of het werkelijk beter is dan het racenummer op de voorkant. 1 voordeel is er wel, geen gezeur over reclameteksten want die zijn niet toegestaan op die plek van de T-cam.
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:698/rt:fit/w:1240/plain/2225199.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:996/rt:fill/w:1770/plain/2225197.jpg

https://www.auto-motor-un...-kamera-startnummern-spa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:35:
als coureurs dan ook nog eens van helmontwerp wisselen wordt het allemaal niet makkelijker op.
Dit is wel echt een onzin reden. "Vroeger" mochten ze i.v.m. herkenbaarheid maar één race met een afwijkend ontwerp rijden (vaak de thuisrace). Maar juist doordat je de helm toch vrijwel niet meer ziet, op de beelden van buitenaf, hebben ze die regel laten vallen. Als de helm de oplossing was dan hadden ze natuurlijk niet een paar jaar terug die regel moeten opheffen. Alleen is van die regel gebleken dat die niet meer effectief was. Nu de schuld bij de coureurs leggen is dus onzinnig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chocoball
De Dutch Grand Prix heeft via social media mogelijk de sprintkalender van 2026 gelekt want deze was nog niet bekendgemaakt. De sprintraces worden gehouden in China, Miami (VS), Canada, Groot-Brittannië, Nederland en Singapore. Daarmee lijken vaste nummers zoals Oostenrijk, Austin (VS) en Brazilië van de kalender te zijn.

Edit 1; De genoemde datums komen overeen met de 2026 kalender.
Edit 2: Het bewuste bericht op X is inmiddels offline.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0ksioh9jkaff1.png

P.s. Grrrrr, nou was ik al bezig met het 2026 topic en waren de kalender en races al klaar maar na dit nieuws toch weer niet. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 27-07-2025 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-10 13:07
De kogel lijkt door de kerk! 👀👀

Hoewel GPblog al eerder kon melden dat Max Verstappen bij Red Bull Racing zal blijven, meldt De Telegraaf het nu ook 🔥

Hahahaha wat een grappenmakers zijn dit. Als je 100 geruchten per dag opschrijft klopt er altijd wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:19:
De Dutch Grand Prix heeft via social media mogelijk de sprintkalender van 2026 gelekt want deze was nog niet bekendgemaakt. De sprintraces worden gehouden in China, Miami (VS), Canada, Groot-Brittannië, Nederland en Singapore. Daarmee lijken vaste nummers zoals Oostenrijk, Austin (VS) en Brazilië van de kalender te zijn.
SG zou wel bijzonder zijn als stratencircuit dan met een sprint :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:38:
[...]

SG zou wel bijzonder zijn als stratencircuit dan met een sprint :)
Ja, 20 rondjes in de regen. Oh nee toch niet.

Het is te hopen dat Pirelli voor volgend jaar betere regenbanden weet te maken of met de eerdere genoemde intermediate plus band weet te komen. Eigenlijk is dat het probleem ook niet zo zeer maar meer de regenmist die achter de wagens ontstaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 28-07-2025 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:23:
[...]

Het is te hopen dat Pirelli voor volgend jaar betere regenbanden weet te maken of met de eerdere genoemde intermediate plus band weet te komen.
of dat FIA gewoon 'fatsoenlijke' testen toestaat [..] denk niet dat het aan pirelli ligt, die kunnen een band maken volgens ieder gewenste specificaties of eigenschap. het is de FIA die de eis neerlegt, en vervolgens ook nog eens de test-tijd beperkt.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:25

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Het is te hopen dat Pirelli voor volgend jaar betere regenbanden weet te maken of met de eerdere genoemde intermediate plus band weet te komen. Eigenlijk is dat het probleem ook niet zo zeer maar meer de regenmist die achter de wagens ontstaat.
Pirelli maakt banden conform specs van de FIA.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

dat ook, maar Singapore zonder pitstop ronde dan finishen ze in de volgorde waar ze T1 mee door gekomen zijn :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Vinniedh schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:24:
De kogel lijkt door de kerk! 👀👀

Hoewel GPblog al eerder kon melden dat Max Verstappen bij Red Bull Racing zal blijven, meldt De Telegraaf het nu ook 🔥

Hahahaha wat een grappenmakers zijn dit. Als je 100 geruchten per dag opschrijft klopt er altijd wel wat
Nee, het is een conclusie die Erik trekt. De vertrekclausule is niet meer geldig volgens hem. Nergens een officieel woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:15

sjaool

Every life should have 9 cats

CreativeS schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:42:
[...]

Nee, het is een conclusie die Erik trekt. De vertrekclausule is niet meer geldig volgens hem. Nergens een officieel woord.
Een conclusie op basis van speculaties over de clausules in Max zijn contract. Maar goed, de media wil wat schrijven om clicks te genereren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 21-10 15:59
Max blijft gewoon bij Red Bull, dus meneer Doornbos zat er, ik ook niet anders verwacht, volledig naast met zijn Max gaat naar Mercedes. Ik denk dat Max lekker 2026 afwacht om te kijken wie het het beste voor elkaar heeft qua motor en auto en waarom zou dat niet Red Bull kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-10 20:09

codex

Geen OpenAI agent :)

desalniettemin schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:16:
Max blijft gewoon bij Red Bull, dus meneer Doornbos zat er, ik ook niet anders verwacht, volledig naast met zijn Max gaat naar Mercedes. Ik denk dat Max lekker 2026 afwacht om te kijken wie het het beste voor elkaar heeft qua motor en auto en waarom zou dat niet Red Bull kunnen zijn?
Omdat ze al 2 jaar her spoor bijster zijn, de competenties lijken te missen en het verleden uitwijst dat een nieuwe motor competitief krijgen wel een aantal jaren duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
codex schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:14:
[...]

Omdat ze al 2 jaar her spoor bijster zijn, de competenties lijken te missen en het verleden uitwijst dat een nieuwe motor competitief krijgen wel een aantal jaren duurt?
Volgend jaar is alles anders. Wat er de afgelopen jaren betreft, dat doet er dan niet meer toe.
Voor RBR natuurlijk wel de nieuwe motor, dat is afwachten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Omdat ze al 2 jaar her spoor bijster zijn
2 jaar? In 2023 deden ze het volgens mij nog prima. En het spoor bijster is ook wel overdreven. De auto wordt nog steeds sneller. Alleen heeft voornamelijk McLaren heel grote stappen gezet. En de rest, tsja?
het verleden uitwijst dat een nieuwe motor competitief krijgen wel een aantal jaren duurt?
Iedereen moet een nieuwe motor bouwen. En naast dat Honda als nieuwe deelnemer jaren nodig had, hadden Ferrari en Renault ook jaren nodig. Alleen Mercedes stak er meteen met kop en schouders bovenuit.
En daarnaast heeft RBPT meerdere personeelsleden, waaronder kopstukken van Mercedes HPP, weten over te nemen, meteen aan het begin van het traject (vrij kort na bekendmaking dat ze zelf een motor zouden ontwikkelen). De knowhow zou er dus moeten zijn. En Red Bull is er gewoon al een jaar of 4, 5 mee bezig dadelijk. Dat zal niet veel korter zijn dan de concurrentie. Terwijl een Honda in 2013? 2014? een contract met McLaren aan ging om in 2015 te leveren. Veel kortere periode dus om te leveren, en een jaar achterstand op de concurrentie v.w.b. echt relevante data (kilometers op het circuit dus). En hoe geweldig die samenwerking tussen McLaren en Honda hebben we in die docu van McLaren kunnen zien. Honda deed hun ding, McLaren deed hun ding, en dan bij de eerst scheduled fire-up er achter komen dat de motor niet eens aan het chassis past.

Maar waar zou Verstappen volgens jou heen moeten dan? McLaren zit vol. Mercedes finishte afgelopen weekend alweer eens 10+ seconden achter hem. En als je vindt dat Red Bull al twee jaar de weg kwijt is, Mercedes is al sinds 2022 wintertests de weg kwijt. Ferrari blijft Ferrari (laatste WDC toen twee honden vechtte om een bot en de derde er mee heen ging). Dus wat houd je dan over? Aston Martin of Audi? Team "stijf achteraan" en team "bijna stijf achteraan". En de rest is ook maar gokken dat ze ineens beter zijn dan het fabrieksteam. En vaak zijn dat kleinere / minder vermogende teams (Williams, Haas, Alpine, ...) die sowieso moeite hebben naar voren te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Denk idd het juiste perspectief. In de handen van Max is de auto snel genoeg om aan de leiding te gaan als McLaren niet een wonder had verricht. Geloof dat iemand in dit topic had uitgezocht dat in spa MCL 6.8 seconde had gevonden t.o.v. 2023. Wat ze ook doen, ze doen iets buitenaards goed. Als Horner Rob marshal binnenboord had gehouden was Max gewoon kampioen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:28
Lynx schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:43:
Denk idd het juiste perspectief. In de handen van Max is de auto snel genoeg om aan de leiding te gaan als McLaren niet een wonder had verricht. Geloof dat iemand in dit topic had uitgezocht dat in spa MCL 6.8 seconde had gevonden t.o.v. 2023. Wat ze ook doen, ze doen iets buitenaards goed. Als Horner Rob marshal binnenboord had gehouden was Max gewoon kampioen geworden.
Die 6,8s, ik zit even snel te bladeren, maar waren de omstandigheden toen niet ook gewoon anders. Want in 2022 bijvoorbeeld deed Norris in Q1 een 1:45er, dus dat is 5 seconden in 4 jaar. 2023 en 2024 waren langzamer blijkbaar.

Desalniettemin indrukwekkende stappen die ze gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
https://x.com/McLarenF1/status/1949834981611622756/photo/1

Oeps dat moet toch wel erg zeer doen voor Redbull.

Maar goed ze hebben er zelf om gevraagd. Max kan heel erg veel echter een volledig team dragen dat kan niemand.

Newey weg, Horner eruit gepest, Tsunoda erin gezet. Het lijkt erop dat iemand binnen Redbull er geen zin meer in heeft en van binnen uit het team aan het uithollen is.
Geen macht of niet genoeg ballen om de stekker eruit te trekken dan maar zo.

Max is snel genoeg om in de top drie te eindigen dit jaar.
1 en 2 zijn voor Mclaren dit jaar.

Als ik Max zou ik achter Newey aangaan.
Honda motoren voor 2026 in de Aston Martin.
Honda Max Alonso Newey alleen nog een teambaas erbij wellicht Horner?
Andy Cowell zou ik technical director maken deze man heeft erg veel verstand van motoren.
Alonso kan nog best wel wat seizoenen mee, Papa Stroll kan best wel iets anders verzinnen voor zoon lief.

[ Voor 60% gewijzigd door Speedster op 29-07-2025 10:41 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Speedster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:25:

Maar goed ze hebben er zelf om gevraagd. Max kan heel erg veel echter een volledig team dragen dat kan niemand.
had hij vorig jaar niet precies dat gedaan? in zijn eentje constructeurs kampioenschap binnen geharkt?
//edit: (jaar daarvoor dus :+)

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
himlims_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:35:
[...]

had hij vorig jaar niet precies dat gedaan? in zijn eentje constructeurs kampioenschap binnen geharkt?
Horner en Newey waren er vorig jaar nog bij, toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe

Newey weg, Horner eruit gepest, Tsunoda erin gezet. Het lijkt erop dat iemand binnen Redbull er geen zin meer in heeft en van binnen uit het team aan het uithollen is.

Andy Cowell zou ik technical director maken deze man heeft erg veel verstand van motoren.
Alonso kan nog best wel wat seizoenen mee, Papa Stroll kan best wel iets anders verzinnen voor zoon lief.
"How can I make this about Verstappen?"

Snap je hele geroddel ook niet. Horner is er niet uit gepest maar er uit gezet. Newey is vertrokken na Horner gate. Onafhankelijk van of Horner gerechtelijk iets verkeerd heeft gedaan lijkt het wel "juist" te zijn dat hij de dingen die gezegd worden gedaan heeft. En die PA waar Horner zijn dicpics heen stuurde was ook de PA van Newey. Kan mij dus zo maar indenken dat die hele affaire de mening van Newey over Red Bull / Horner nogal heeft doen veranderen. En die dus vertrokken is omdat Horner / het bedrijf iets (onethisch) gedaan hebben waar hij zich zo ver mogelijk van wilt distantiëren. Tegelijkertijd liepen toen ook al de geruchten dat Wheatley de nieuwe team principle zou worden. Wellicht ook omdat hij dat zelf wilde / kenbaar had gemaakt? Dat ging niet door maar hij kreeg (onafhankelijk) wel een aanbod van Audi om daar TP te worden. Dus daarmee maakt hij de promotie die hij (waarschijnlijk dus al langer) wilde maken.
Vervolgens heb je bv nog Will Courtenay die al vanaf (vrijwel?) dag 1 bij het team als head of strategy werkt en vanaf volgend jaar naar McLaren gaat als ik meen sporting director. Totaal andere functie dus. En een functie die die bij Red Bull niet kon krijgen want dat was Wheatley zijn functie (en die moest blijven zitten waar die zit want kon geen TP worden gezien Horner bleef).

Ergo: ik zie geen enkel signaal dat iemand van binnenuit de boel aan het afbreken is op basis van de zaken die jij benoemd. Hoogstens dat Horner zelf de zaken heeft afgebroken en nu iedereen weg is ontslagen wordt. Ergo: too little to late. Hadden ze Horner vorig jaar direct ontslagen waren er wellicht minder petsoneels wisselingen geweest. (Wheatley kon dan TP worden, Courtenay sporting director, Newey kon zijn PA nog in de ogen kijken, ...). Maar dat is allemaal achteraf. En ook dan geen garantie, want deze 3 (/4 incl Horner) personeelsleden zijn allen al meer dan 15 jaar bij het team geweest. Dus wellicht vonden ze het allemaal wel eens tijd voor een nieuwe uitdaging bij een andere werkgever. Je weet wel, best weinig personeel dat 15+ jaar bij dezelfde baas werkt. En ook in de F1 zie je regelmatig bekender en onbekender personeel ineens bij een ander team opduiken. En dat hoeft wcht niet met afbraak van binnenuit te maken te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 17:03

Ik heb geen X en wil niets met die malloot te maken hebben.
Dus als je ernaar verwijst graag een samenvatting erbij (dan is het later ook nog terug te vinden) of helemaal niet plaatsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marcel Br schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Dus als je ernaar verwijst graag een samenvatting erbij (dan is het later ook nog terug te vinden) of helemaal niet plaatsen.
je hebt ook geen x nodig om de inhoud van een artikel te lezen. zie niet hoe de eigenaar enig invloed heeft op het nieuws/inhoud van het platform welke ik al dan niet consumeer. maar das hele andere discussie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 17:03
Stop de info gewoon in de reactie hier zodat ik niet hoef door te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Marcel Br schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Het bericht is van McLaren met een afbeelding van wat de stand in het constructeurskampioenschap na de grand prix van België laat zien. Van de 192 punten van Red Bull zijn er 185 door Verstappen behaald.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marcel Br schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:23:
Stop de info gewoon in de reactie hier zodat ik niet hoef door te klikken.
waarna iemand anders weer naar de bron gaat vragen :F

info lekker linken waar deze vandaan komt; kan de bezoeker/lurker zelf bepalen of hij doorklikt naar platform-x
(of niet want ... ooooh musk :O )

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Ga anderen de maat niet lopen nemen.

[ Voor 97% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-07-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
[...]

We gaan het meemaken volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

je hebt het #Meeto verhaal niet meegekregen? (dan heb je die rooie van de spicegirls thuis zitten ... :9~ is nog niet genoeg)

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 11-08-2025 11:16 . Reden: Laat, maar quote moest nog weg. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:42
himlims_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:32:
[...]
(dan heb je die rooie van de spicegirls thuis zitten ... :9~ is nog niet genoeg)
Als je iedere dag biefstuk eet, heb je ook wel eens zin in een hamburger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Speedster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 11:32:
[...]

Wat een wollig verhaal met heel veel niets zeggende tekst.

Horner die Dicpics stuurt? Hoe kom je aan die informatie?
Heb je daar bewijs van?
Horner is niet ontslagen alleen uit zijn functie gezet.
Als je de hele (letterlijke en figuurlijke) affaire rondom Horner van vorig jaar (begon rond de testdagen in Bahrein) hebt gemist dan snap ik je originele post en dat je niks van mijn post snapt wel ;)

Daardoor zijn er ook twee kampen ontstaan. Kamp Oostenrijk (Mateschitz etc) met daarbij ook Helmut Marko en naar het schijnt de Verstappens. En kamp Thailand (die familie daaro die het originele Red Bull drankje hadden en Mateschitz heeft meegenomen en wereldwijd bekend gemaakt) die Horner steunde. Zijn toen ook nog meerdere races geweest waarbij Horner of pontificaat met ginger spice Gerry Horner, of die Thaise familie, liep. Puur om alle geruchten de grond in te drukken en te laten zien dat hun relatie nog prima was. Of dus die Thaise familie te paaien zodat ze hem zouden blijven steunen (met hun 49% aan aandelen, en de andere 49% bij Oostenrijk, waarbij de resterende 2% volgens geruchten nu in een trust zijn onder gebracht en dat de mogelijkheid gaf om Horner te wippen).

Edit/toevoeging:
En in die periode zijn ook heel wat screenshots van appjes gelekt. Tussen Horner en dus zijn personal assistant (die dus ook de personal assistant van Newey was). Met dus wat zaken waar zij minder van gediend was (waaronder dus een foto die wel of geen dickpic is).

Waarbij eerst Red Bull een intern onderzoek heeft laten doen en Horner is "vrijgesproken", vervolgens heeft er nog een extern bureau naar gekeken en die hebben Horner "vrijgesproken", maar intussen ligt er wel een aanklacht van haar, die in 2026 bij de rechter voor komt.

Dat er "iets" heeft gespeeld lijkt dus wel duidelijk te zijn. Vraag is echter in hoeverre het strafbaar is, tegen de HR regels van RBR in gaat, en hoe netjes het uberhaupt was (lees: Newey die op basis hiervan besloten zou hebben te vertrekken omdat hij persoonlijk het "niet okay" vond).

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 29-07-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39
himlims_ schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet of het over Max Verstappen gaat, maar volgens mij had McLaren vorig jaar het constructeurs kampioenschap binnen geharkt. Red Bull Racing was uiteindelijk 'slechts' derde.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
RobertMe schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Als je de hele (letterlijke en figuurlijke) affaire rondom Horner van vorig jaar (begon rond de testdagen in Bahrein) hebt gemist dan snap ik je originele post en dat je niks van mijn post snapt wel ;)

Daardoor zijn er ook twee kampen ontstaan. Kamp Oostenrijk (Mateschitz etc) met daarbij ook Helmut Marko en naar het schijnt de Verstappens. En kamp Thailand (die familie daaro die het originele Red Bull drankje hadden en Mateschitz heeft meegenomen en wereldwijd bekend gemaakt) die Horner steunde. Zijn toen ook nog meerdere races geweest waarbij Horner of pontificaat met ginger spice Gerry Horner, of die Thaise familie, liep. Puur om alle geruchten de grond in te drukken en te laten zien dat hun relatie nog prima was. Of dus die Thaise familie te paaien zodat ze hem zouden blijven steunen (met hun 49% aan aandelen, en de andere 49% bij Oostenrijk, waarbij de resterende 2% volgens geruchten nu in een trust zijn onder gebracht en dat de mogelijkheid gaf om Horner te wippen).

Edit/toevoeging:
En in die periode zijn ook heel wat screenshots van appjes gelekt. Tussen Horner en dus zijn personal assistant (die dus ook de personal assistant van Newey was). Met dus wat zaken waar zij minder van gediend was (waaronder dus een foto die wel of geen dickpic is).

Waarbij eerst Red Bull een intern onderzoek heeft laten doen en Horner is "vrijgesproken", vervolgens heeft er nog een extern bureau naar gekeken en die hebben Horner "vrijgesproken", maar intussen ligt er wel een aanklacht van haar, die in 2026 bij de rechter voor komt.

Dat er "iets" heeft gespeeld lijkt dus wel duidelijk te zijn. Vraag is echter in hoeverre het strafbaar is, tegen de HR regels van RBR in gaat, en hoe netjes het uberhaupt was (lees: Newey die op basis hiervan besloten zou hebben te vertrekken omdat hij persoonlijk het "niet okay" vond).
De affaire rond Horner heb ik inderdaad gemist. Mijn interesse ligt bij F1 techniek en niet bij de story/prive/roddelkant van de F1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
Speedster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:06:
[...]

De affaire rond Horner heb ik inderdaad gemist. Mijn interesse ligt bij F1 techniek en niet bij de story/prive/roddelkant van de F1.
Maar als je een soort van oordeel velt over alles wat er gebeurd is, dan kan je zoiets gewoon niet achterwege laten in die beoordeling lijkt mij.

Als je stelt "Horner eruit gepest" dan kan je dat gewoon niet los zien van die hele rel. Het boeit mij (tot op zekere hoogte) ook vrij weinig maar het is wel gewoon onderdeel van waarom dingen daar gaan zoals ze nu gaan.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Speedster schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:06:
[...]

Je komt hier zelf als eerste posten om iets op te rakelen over de story/prive/roddelkant van RBR en dan claim je dat je interesse daar niet ligt.
Waarom lanceer je de discussie dan in het topic :D

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:43
YakuzA schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 14:32:
[...]

Waarom lanceer je de discussie dan in het topic :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/a1m7vk.jpg

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
Hoe zit het met de FIA spatborden in de vertaling en samenvatting.
  • 100 minuten duurde het voordat het droog genoeg was om te rijden in Spa. Woede bij de fans en de kritiek via social media was niet mals. De grand prix van België laat andermaal zien dat de Formule 1 hulpeloos is als het weer niet meewerkt. Na het fiasco in 2021 waarbij de coureurs na een paar ronden achter de safety car over de finish reden is er nog steeds geen goed alternatief gevonden.
  • Sinds het dodelijke ongeval van Jules Bianchi in de regen in Suzuka reageert de FIA gevoelig bij nat weer en dat geldt vooral voor Spa vanwege de dodelijke ongevallen van juniorrijders Anthoine Hubert en Dilano van't Hoff. De fans zullen moeten accepteren dat regengevechten zoals in de beste dagen van Schumacher tot het verleden zullen behoren.
  • De laatste regentest van de FIA dateert alweer van mei 2024 op het Ferrari testcircuit in Fiorano. Toen reed een actuele Ferrari achter met spatborden gemodificeerde Ferrari uit 2023. Het resultaat viel tegen, zowel met als zonder spatborden was er nauwelijks verschil. Het jaar daarvoor was er ook een test op Silverstone waarbij een aangepaste Mercedes voor een Mclaren reed.
  • De FIA moet erkennen dat de grote banden slechts een klein aandeel hebben in de watermist achter de wagen. Het hoofdprobleem zijn de vloer en de grote diffusor volgens Racing Bulls CEO Peter Bayer. Bij grondeffect wagens versnelt de lucht bij de vloer onder de wagen waardoor een aanzuigend effect ontstaat. Het water wordt letterlijk van de baan gezogen en schiet naar achteren. Daardoor ontstaat er een verneveling van water achter de wagen. Hoe hoger de snelheid hoe groter en langer deze wolk wordt. Staan er net als in Spa bomen naast het circuit blijven deze wolken langer hangen.
  • De diffusor afdekken in plaats van spatborden zal ook niet werken omdat dan de aerodynamica onder de wagen compleet verstoord raakt en daarmee verdwijnt ook de noodzakelijke downforce. Daarom is de FIA gestopt met het testen van regenpakketten maar toch is er een klein sprankje hoop voor de fans.
  • Bij de 2026 wagens worden de kanalen onder de vloer anders en wordt de diffusor kleiner en daarmee wordt ook het grondeffect verminderd. Ook worden de banden kleiner en smaller. Dit kan een positief effect hebben op de mist.
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2105967.jpg

https://www.auto-motor-un...leidungen-gischt-problem/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lynx
Het racen wordt minder, het inhalen wordt minder, het regen rijden wordt minder, het spektakel wordt minder, de coureurs vinden het minder, de fans vinden het minder, minder, minder, minder…

Ach nee, de veiligheid is wel meer.

… je vraagt je af hoe de beslissingen tot stand komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:30
Dan vraag ik mij af waarom ze dan niet naar een 2016 achtig ontwerp gaan, schroef er een halo op en klaar ?
Maar nee men maakt de auto`s steeds groter, en past dingen aan die funest zijn voor regenraces 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik zie het al, het is weer deze tijd:
Afbeeldingslocatie: https://media.istockphoto.com/id/1469909454/vector/angry-old-man-character.jpg?s=612x612&w=0&k=20&c=7xWYsr2eLVtu_lcnw9aPcZa5xlfEeQbDkapitOOeevA=
:D

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
mr thee schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 17:42:
Dan vraag ik mij af waarom ze dan niet naar een 2016 achtig ontwerp gaan, schroef er een halo op en klaar ?
Maar nee men maakt de auto`s steeds groter, en past dingen aan die funest zijn voor regenraces 8)7
Omdat 2016 misschien zijn eigen issues heeft?

Volgens mij was het probleem met 2014 - 2021 (en daarvoor ook al dacht ik) de dirty air en het dus niet dicht kunnen volgen op je voorligger en dus bijna niet in kunnen halen tenzij heel veel overspeed. Ground effect auto’s moest dat probleem verhelpen en dat deed het ook in 2022. Daarna is het langzaam weer stukje slechter geworden maar nog niet zo erg als ervoor. Als close racing echt goed mogelijk zou zijn als het droog is dan zou ik daar persoonlijk de heftigste regenraces voor op willen geven denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shinji schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:12:
[...]

Omdat 2016 misschien zijn eigen issues heeft?

Volgens mij was het probleem met 2014 - 2021 (en daarvoor ook al dacht ik) de dirty air en het dus niet dicht kunnen volgen op je voorligger en dus bijna niet in kunnen halen tenzij heel veel overspeed. Ground effect auto’s moest dat probleem verhelpen en dat deed het ook in 2022. Daarna is het langzaam weer stukje slechter geworden maar nog niet zo erg als ervoor. Als close racing echt goed mogelijk zou zijn als het droog is dan zou ik daar persoonlijk de heftigste regenraces voor op willen geven denk ik.
Die ellende kwam pas echt vanaf 2017. 2014-2016 had een Mercedes PU probleem, namelijk het belachelijke voordeel in vermogen. En 2014-2016 volgde de filosofie vanaf 2009 die juist bedoeld was om het racen te verbeteren en veel minder luchtverstoring te veroorzaken. Dit werkte ook redelijk. Toen kreeg je alleen die veel bredere auto's vanaf 2017, mede om Mercedes proberen af te remmen door de focus meer op aerodynamica te leggen. Toen begonnen de problemen. Die auto's waren meteen al te groot voor circuits zoals Monaco. Maar ze zorgde ook voor enorm veel luchtverstoring. Dat gingen ze vanaf 2019 weer wat terugdringen, maar dat is nooit echt gelukt. Komt er nog eens bij dat de Pirelli banden ook al vele jaren gewoon slecht zijn.

De teams spenderen enorme hoeveelheden om die banden fatsoenlijk te laten werken. En als een team dat echt beter doet, dan zijn ze bijna onverslaanbaar en gaat het seizoen meteen uit als een nachtkaars. Dat gebeurd eigenlijk vanaf 2022 eigenlijk elk jaar. Het is niet dat de auto's echt enorme verschillen in absolute snelheid hebben. Het is al jaren erg dicht op elkaar nadat vrijwel alle teams gewoon RBR kopieerde. Maar eerst was het Verstappen en nu McLaren die zoveel beter met hun banden omgaan dat ze vrijwel onverslaanbaar zijn in de race.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:28:
[...]

Die ellende kwam pas echt vanaf 2017. 2014-2016 had een Mercedes PU probleem, namelijk het belachelijke voordeel in vermogen. En 2014-2016 volgde de filosofie vanaf 2009 die juist bedoeld was om het racen te verbeteren en veel minder luchtverstoring te veroorzaken. Dit werkte ook redelijk. Toen kreeg je alleen die veel bredere auto's vanaf 2017, mede om Mercedes proberen af te remmen door de focus meer op aerodynamica te leggen. Toen begonnen de problemen. Die auto's waren meteen al te groot voor circuits zoals Monaco. Maar ze zorgde ook voor enorm veel luchtverstoring. Dat gingen ze vanaf 2019 weer wat terugdringen, maar dat is nooit echt gelukt. Komt er nog eens bij dat de Pirelli banden ook al vele jaren gewoon slecht zijn.

De teams spenderen enorme hoeveelheden om die banden fatsoenlijk te laten werken. En als een team dat echt beter doet, dan zijn ze bijna onverslaanbaar en gaat het seizoen meteen uit als een nachtkaars. Dat gebeurd eigenlijk vanaf 2022 eigenlijk elk jaar. Het is niet dat de auto's echt enorme verschillen in absolute snelheid hebben. Het is al jaren erg dicht op elkaar nadat vrijwel alle teams gewoon RBR kopieerde. Maar eerst was het Verstappen en nu McLaren die zoveel beter met hun banden omgaan dat ze vrijwel onverslaanbaar zijn in de race.
En dat voordeel hebben ze volgend jaar ook. Want ze hebben ook nog iets met de remmen, waardoor die beter gekoeld worden of zoiets. Ik weet het niet precies meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-10 22:36
desalniettemin schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 23:22:
[...]

En dat voordeel hebben ze volgend jaar ook. Want ze hebben ook nog iets met de remmen, waardoor die beter gekoeld worden of zoiets. Ik weet het niet precies meer.
Dat voordeel hebben ze niet meer sinds een aantal vragen van RBR aan de FIA zorgde voor een verduidelijking van de regels

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
De grand prix van Hongarije, de 2e race uit deze Europese double header voordat de zomerpauze begint. Het is een verplichte vakantie voor de teams daarna. Eind augustus gaat het F1 circus weer verder in Zandvoort.

[F1 2025] Race 14 GP van Hongarije

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 30-07-2025 08:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Extigo
Audi heeft zijn titelsponsor binnen. Revolut gaat het team sponsoren.
https://www.audi-mediacen...future-audi-f1-team-16752

https://www.the-race.com/...sponsor-for-its-f1-debut/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Omdat het België fiasco topic al gesloten is dan hier maar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Begin van filmpje is Nico? (Met de Nico selfie curse?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

himlims_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:04:
[...]

Begin van filmpje is Nico? (Met de Nico selfie curse?)
Yep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Die kisscam aan het einde met Toto en Max :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Chocoball schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:00:
De grand prix van Hongarije, de 2e race uit deze Europese double header voordat de zomerpauze begint. Het is een verplichte vakantie voor de teams daarna. Eind augustus gaat het F1 circus weer verder in Zandvoort.

[F1 2025] Race 14 GP van Hongarije
Schijnt hetzlefde te worden als Spa. Veel regen verwacht op Zondag. Maar het is pas woensdag en niets is zo veranderlijk als het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
Shark Webber _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

desalniettemin schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:56:
[...]

Schijnt hetzlefde te worden als Spa. Veel regen verwacht op Zondag. Maar het is pas woensdag en niets is zo veranderlijk als het weer.
Van de FOM hadden ze net de race van 2014 extended samenvatting op youtube gemikt, ook vermakelijke natte race :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:13
Max Verstappen: The Ultimate Onboard Collection | Best Onboards

[ Voor 18% gewijzigd door d-vine op 30-07-2025 18:10 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Volgens mij is dit topic bedoelt voor F1 zaken ;). Wat Verstappen in zijn prive tijd doet (zoals met Chris Harris rondrijden :P) past naar mijn idee beter in het [F1] Randzaken topic (waar deze video ook al geplaatst is).

Maakt me verder niet uit dat de video hier geplaatst is. maar de reacties maken het wel erg "offtopic".

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:20:
Volgens mij is dit topic bedoelt voor F1 zaken ;). Wat Verstappen in zijn prive tijd doet (zoals met Chris Harris rondrijden :P) past naar mijn idee beter in het [F1] Randzaken topic (waar deze video ook al geplaatst is).

Maakt me verder niet uit dat de video hier geplaatst is. maar de reacties maken het wel erg "offtopic".
Ach ja. Jij hebt altijd commentaar. Laat het eens gaan. Ook dit commentaar. :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
Fred gaat door bij Ferrari.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/scuderia-ferrari-fred-vasseur-continues-with-scuderia-v0-t2yosapvh5gf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=a465f6b0e0155097ab87a33b3062cabe8810909e

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/scuderia-ferrari-fred-vasseur-continues-with-scuderia-v0-i4hmbp8wh5gf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7aa78bb7983c9c33c7f3da99eb697ee0ac901b7c

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/scuderia-ferrari-fred-vasseur-continues-with-scuderia-v0-nxhhubswh5gf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8f620e5ac700c8b591a8d0f02c97f5ec6f32a45b

[ Voor 65% gewijzigd door Chocoball op 31-07-2025 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is goed nieuws voor Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Misschien volgend jaar weer een Amerikaan bij Cadillac?
America’s F2 title contender in talks with Cadillac for 2026 F1 entry
Aston Martin junior Jak Crawford is striving to find a seat on next year’s Formula 1 grid – and not necessarily in a green machine
https://www.motorsport.co...-2026-f1-entry-/10746521/

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

sjaool schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:26:
[...]

Dat is goed nieuws voor Ferrari.
Absoluut. Nu nog iets doen aan de cultuur waardoor er geen engineer zelf keuzes durft te maken en alles in twijfel trekt.
Je merkt de laatste tijd al dat ze minder letters nodig hebben voor de diverse strategieën, wat positief is. Maak een keuze. Achteraf weet je pas of dat de juiste keuze was, maar als je géén keuze maakt heb je sowieso niks.

En dat is ook gelijk de reden waarom ik Hamiltons stap naar Ferrari nog steeds niet snap; die maakt zelf die strategische keuzes niet en tijdens het wegrijden uit de pitstraat trekt hij het al in twijfel. Of je neemt zelf het heft in handen, óf je vertrouwt je engineer. Hij doet het allebei niet.
Sainz deed (en doet) dat wel, Verstappen ook. Die heb ik wat dat betreft dan ook hoger zitten.*

*: Dat zegt overigens niets over het wel of niet hard kunnen rijden met zo'n ding; racen is echter meer dan die auto snel over dat circuit jagen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
zie ook het podium van Hulk in Silverstone, waar hij twee keer de keuzes van zijn team countert en zelf de goede strategie heeft die hem zo hoog in de uitslag laat eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Absoluut. Nu nog iets doen aan de cultuur waardoor er geen engineer zelf keuzes durft te maken en alles in twijfel trekt.
Je merkt de laatste tijd al dat ze minder letters nodig hebben voor de diverse strategieën, wat positief is. Maak een keuze. Achteraf weet je pas of dat de juiste keuze was, maar als je géén keuze maakt heb je sowieso niks.

En dat is ook gelijk de reden waarom ik Hamiltons stap naar Ferrari nog steeds niet snap; die maakt zelf die strategische keuzes niet en tijdens het wegrijden uit de pitstraat trekt hij het al in twijfel. Of je neemt zelf het heft in handen, óf je vertrouwt je engineer. Hij doet het allebei niet.
Sainz deed (en doet) dat wel, Verstappen ook. Die heb ik wat dat betreft dan ook hoger zitten.*

*: Dat zegt overigens niets over het wel of niet hard kunnen rijden met zo'n ding; racen is echter meer dan die auto snel over dat circuit jagen.
de overstap van lewis naar ferrari is ergens begrijplijk (stiekem wille alle f1 boys ooit in het rood rijden) en lewis goede relatie heeft met vasseur. Dat zal denk ik de hoofdmotivatie zijn geweest.

Lewis lijkt zijn draai nog niet gevonden te hebben (zelf ook meegemaakt met werk, als na 3-4 maanden draai niet gevond heb ... gaat nooit meer gebeuren; ik mijn ontslag ingediend). De samenhang van Lewis en Italiaans ferrari is een bijzondere. Ik denk dat lewis meer weerstand heeft dan zou verwachten. (cultuur, taal, mentaliteit etc.)
Ferrari is na schumi tijdperk eigenlijk nooit echt aan de top gestaan (een seizoentje hier en daar close - zie vettel) maar echt domineren of 'standaard top 3' is het nooit meer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:01:
Volgens mij valt Verstappen juist meer in het Hamilton rijtje? Verstappen lijkt het volste vertrouwen in het team te hebben en niet / zelden over strategie te praten. Totdat... ze "de fricking hards" er onder leggen in Spanje, of andere keren dat het mis gaat. (Hockenheim 2019 waar na regen velen de softs nemen maar hij op mediums wordt gezet, en vervolgens spint, en moppert over mediums en langzame warmup is ook zo'n mooie).

Kanttekening is uiteraard wet to dry. Dan hoort de coureur altijd de beslissing te nemen. En dat gaat bij Verstappen ook vaak goed. Maar daar is GP ook altijd heel helder in op de radio dat hij (Verstappen) de beslissing maakt. Dry to wet maakt vaak weer wel de pitmuur de beslissing omdat zij zien wat er aan komt (radar). Dat was ook duidelijk in Brazilië, dat GP van alles aan het praten is over aankomende regen en wel of niet pitten, en Verstappen niet verder komt dan "jullie hebben de radar!? Wat zegt die? Want ik weet niet wat er nog komt".
Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken