Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:48
albino71 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:04:
Sky Italië zegt te weten dat Wolff een Max akkoord zijn en dat alleen de raad van Mercedes nog goedkeuring moet geven.

https://sport.sky.it/form...trattativa-mercato-piloti
Vorige keer zou de raad van bestuur bij Mercedes niet akkoord zijn gegaan omdat de automarkt het op dit moment niet zo geweldig doet en het salaris van Verstappen stukken hoger is dan die van Russell.

Momenteel neem ik de Italiaanse F1 pers met wat extra grof zout. Vasseur die nog 3 racese te gaan heeft, Leclerc die zich buiten Ferrari aan het oriënteren is, Hamilton die boos zou zijn omdat het team niks met zijn input doet.

We gaan het meemaken of niet :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qH2vAbm.jpeg

Niet te serieus nemen mensen! Geniet van de warmte en neem een lekker koud biertje of ijsje :)

[ Voor 31% gewijzigd door CreativeS op 02-07-2025 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:29

DDX

Dus een plaatje op f1troll dat max zogenaamd een twitter/x bericht heeft gepost is nu al nieuws ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:18
DDX schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:59:
Dus een plaatje op f1troll dat max zogenaamd een twitter/x bericht heeft gepost is nu al nieuws ?
Het is een troll, en dat zogenaamde bericht is het bericht dat Piastri 2 augustus 2022? Plaatste nadat Alpine hem als rijder aankondigde na het plotselinge vertrek van Alonso. Alleen is het bericht dan aangepast naar de context van Verstappen naar Mercedes in 2026.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2025 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:00
Holk schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Deze meneer doet echt alles voor clicks en social media coverage. Zou een pak jozo zout bij zijn uitspraken zetten, want hij heeft het heel vaak fout (maar geniet van de aandacht die het opleverde)
Wat heeft die fout gehad dan? Volgens mij behandeld die gewoon de theorieën die zich de ronde doen en geeft daar uitleg over. Tuurlijk, zijn de titels van de filmpjes soms wat hyped voor clicks en views maar bespeur weinig wat niet klopt in zijn filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
RobertMe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:01:
[...]

Het is een troll, en dat zogenaamde bericht is het bericht dat Piastri 2 augustus 2022? Plaatste nadat Alpine hem als rijder aankondigde na het plotselinge vertrek van Alonso. Alleen is het bericht dan aangepast naar de context van Verstappen naar Mercedes in 2026.
Hij klopt alleen niet helemaal in de context van Piastri. Dat zou het zijn Max zou aangeven niet bij RBR te rijden. Piastri zat toen bij Alpine, die hadden press release gedaan dat hij daar zou rijden, en hij plaatste bericht dat hij daar niet (meer) zou rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

DDX schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:59:
Oh, je mag geen (sarcastische) humor plaatsen? Noted. Dank je wel.

* CreativeS denkt dat mensen weer veel te veel aan het doordenken zijn... relax, geniet van het moment, geniet van de warmte...

[ Voor 23% gewijzigd door CreativeS op 02-07-2025 13:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:29

DDX

Tja zet het in grappige plaatjes ofzo maar om nou hier te gaan posten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

DDX schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:34:
Iets met perceptie denk ik, maar om er nou zo'n groot probleem van te maken... ik vind daar wel wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-10 16:47

sjaool

Every life should have 9 cats

DDX schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:34:
Nou ja, we hebben een F1 Randzaken thread. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 02-07-2025 13:45 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Ergo, speculaties over de toekomst van Verstappen dan ook daar :)

Als je het zo beredeneert... denk ik dan. Maar goed, we hebben alweer veel te veel tijd gestoken in een grappig bedoelde post. Mijn excuses. Het zal niet meer gebeuren. Mea culpa! Mea MAXima culpa!

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 02-07-2025 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

CreativeS schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Ergo, speculaties over de toekomst van Verstappen dan ook daar :)

Als je het zo beredeneert... denk ik dan. Maar goed, we hebben alweer veel te veel tijd gestoken in een grappig bedoelde post. Mijn excuses. Het zal niet meer gebeuren. Mea culpa! Mea MAXima culpa!
Nah, dat soort geintjes mag van mij ook hier want als je de F1 een beetje volgt weet je direct hoe het zit en wat er bedoeld wordt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Chocoball schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:15:
[...]

Momenteel neem ik de Italiaanse F1 pers met wat extra grof zout. Vasseur die nog 3 racese te gaan heeft, Leclerc die zich buiten Ferrari aan het oriënteren is, Hamilton die boos zou zijn omdat het team niks met zijn input doet.
Voor mij staat Sky Italia (verkeerdelijk) nu al een tijdje gelijk met die ratelende italiaan van Sky en het daarbij horende niveau :+
Shinji schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 13:03:
[...]

Wat heeft die fout gehad dan? Volgens mij behandeld die gewoon de theorieën die zich de ronde doen en geeft daar uitleg over. Tuurlijk, zijn de titels van de filmpjes soms wat hyped voor clicks en views maar bespeur weinig wat niet klopt in zijn filmpjes.
Hij behandelt eigenlijk helemaal geen theorieën die nu de ronde doen. Ik krijg meer het gevoel dat hij ergens de trein gemist heeft na de foto's van Canada en nu iets gaat uitleggen om toch maar iets te doen. McLaren reed vorig seizoen ook al met deze setup. Het gaat dan over een andere volgorde dan traditioneel van de ophanging elementen. Mercedes rijdt dit seizoen blijkbaar ook met zo'n setup. Craig Scarborough had tijdens de voorstelling van de wagens ook al opmerkingen over de ophanging . Hij had het dan (en na Canada) vooral over het gebruik van de ophanging als aero element zodat er sneller en beter lucht geleid wordt naar de vloer. Zijn uitleg is technisch zeer goed en relatief simpel uitgelegd maar zegt eigenlijk niet veel. Ieder team heeft zijn manieren om het "diven" te verminderen. En dat zal niet het grote verschil maken bij het binnen het window houden van de banden.

Ik blijf bij het idee dat de combinatie van hun voorvleugel en de, net iets andere, ophanging zorgt voor betere luchtgeleiding richting de vloer zodat ze net dat ietsje meer gebruik kunnen maken van aero grip in verhouding met mechanische grip

Maar dat is maar mijn idee natuurlijk

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kenhas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Voor mij staat Sky Italia (verkeerdelijk) nu al een tijdje gelijk met die ratelende italiaan van Sky en het daarbij horende niveau :+

[...]

Hij behandelt eigenlijk helemaal geen theorieën die nu de ronde doen. Ik krijg meer het gevoel dat hij ergens de trein gemist heeft na de foto's van Canada en nu iets gaat uitleggen om toch maar iets te doen. McLaren reed vorig seizoen ook al met deze setup. Het gaat dan over een andere volgorde dan traditioneel van de ophanging elementen. Mercedes rijdt dit seizoen blijkbaar ook met zo'n setup. Craig Scarborough had tijdens de voorstelling van de wagens ook al opmerkingen over de ophanging . Hij had het dan (en na Canada) vooral over het gebruik van de ophanging als aero element zodat er sneller en beter lucht geleid wordt naar de vloer. Zijn uitleg is technisch zeer goed en relatief simpel uitgelegd maar zegt eigenlijk niet veel. Ieder team heeft zijn manieren om het "diven" te verminderen. En dat zal niet het grote verschil maken bij het binnen het window houden van de banden.

Ik blijf bij het idee dat de combinatie van hun voorvleugel en de, net iets andere, ophanging zorgt voor betere luchtgeleiding richting de vloer zodat ze net dat ietsje meer gebruik kunnen maken van aero grip in verhouding met mechanische grip

Maar dat is maar mijn idee natuurlijk
Maar waar zegt die dan dat dit “het” geheime wapen is van MCL? Volgens mij zegt die juist dat dit niet het verschil maakt maar het helpt wel wat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Fake news ;) kunnen we weer verder met fantaseren wat Verstappen en Mercedes gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Shinji schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:17:
[...]

Maar waar zegt die dan dat dit “het” geheime wapen is van MCL? Volgens mij zegt die juist dat dit niet het verschil maakt maar het helpt wel wat.
Ik beweer toch nergens dat hij dat zegt? Ik reageer op iemand die spreekt over de theorieën die de ronde doen en dat hij dat uitlegt. Maar ik zegt net dat hij dat niet doet. Ik zeg ook dat ieder team dit heeft en dus niets bijzonders is

Het filmpje is voor mij 'too little, too late'. Zegt eigenlijk niets. Geeft wel een mooie uitleg over anti-diving maatregelen maar ieder team heeft dit

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kenhas schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:12:
[...]

Ik beweer toch nergens dat hij dat zegt? Ik reageer op iemand die spreekt over de theorieën die de ronde doen en dat hij dat uitlegt. Maar ik zegt net dat hij dat niet doet. Ik zeg ook dat ieder team dit heeft en dus niets bijzonders is

Het filmpje is voor mij 'too little, too late'. Zegt eigenlijk niets. Geeft wel een mooie uitleg over anti-diving maatregelen maar ieder team heeft dit
Ah, ok, had even niet door dat je iemand anders was dan waar ik in eerste instantie op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Chocoball schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:02:
[X]Fake news ;) kunnen we weer verder met fantaseren wat Verstappen en Mercedes gaan doen :)
Om ff vervelend te doen, hier staat dus eigenlijk hetzelfde. Er is geen officiële aanbieding want MB board heeft nog geen akkoord gegeven 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:53
Is er eigenlijk al iets meer bekend over de nieuwe motoren of is dat nog steeds vaag tot het laatste moment ? (of ik mis dingen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mr thee schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:47:
Is er eigenlijk al iets meer bekend over de nieuwe motoren of is dat nog steeds vaag tot het laatste moment ? (of ik mis dingen |:( )
Wat moet er bekend zijn? De regels zijn al een hele tijd goedgekeurd en zijn vast ook al een tijd publiekelijk? Welk team met welke motoren gaat rijden is ook bekend (Honda naar AM, RBR & RB met Red Bull Powertrains in samenwerking met Ford, Cadillac en Alpine met Mercedes, Renault valt weg, Audi met Audi).

Welke motor de meeste paardjes bevat is uiteraard niet bekend behalve speculatie dat Mercedes er weer goed bij zou zitten en RBPT tegen zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 16:02:
[X]Fake news ;) kunnen we weer verder met fantaseren wat Verstappen en Mercedes gaan doen :)
F1 media is dus weer flink bezig met het recyclen van één en hetzelfde gerucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
RobertMe schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:03:
[...]

Wat moet er bekend zijn? De regels zijn al een hele tijd goedgekeurd en zijn vast ook al een tijd publiekelijk? Welk team met welke motoren gaat rijden is ook bekend (Honda naar AM, RBR & RB met Red Bull Powertrains in samenwerking met Ford, Cadillac en Alpine met Mercedes, Renault valt weg, Audi met Audi).

Welke motor de meeste paardjes bevat is uiteraard niet bekend behalve speculatie dat Mercedes er weer goed bij zou zitten en RBPT tegen zou vallen.
Dus als ik het goed begrijp komen ford en audi met hun eigen nieuwe motoren.. Dat gaat wel even duren voordat die kunnen meekomen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Speedster schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:42:
[...]

Dus als ik het goed begrijp komen ford en audi met hun eigen nieuwe motoren.. Dat gaat wel even duren voordat die kunnen meekomen.
Ford niet. Red Bull Powertrains. Die zitten gewoon op de Red Bull campus in Milton Keynes en hebben "bij oprichting" meteen wat vissen (waaronder grote vissen) van Mercedes High Performance Powertrains overgenomen. Later is Ford erbij gekomen die dan zouden meewerken aan het hybride systeem, waarbij RBPT zelf de ICE zou bouwen. Intussen schijnt Ford wel meer bij te dragen, maar RBPT blijft de primaire fabrikant.

En dat Audi met een eigen motor zou komen was ook al sinds dag 1 bekend van dat ze Sauber overnamen (/aankondigden per 2026 100% eigenaar van Sauber te worden en onder de Audi naam...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21

JB

Cédric roelt!

Tk55 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:21:
[...]

F1 media is dus weer flink bezig met het recyclen van één en hetzelfde gerucht.
Inmiddels neemt Sky Sports UK het ook over… lekker opblazen op Silverstone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAXwyWdPWbmGGIZJ63zW8cEyjU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLS4ISPqD7E1uowd7V1iRM8K.jpg?f=fotoalbum_large

:+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JB schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Inmiddels neemt Sky Sports UK het ook over… lekker opblazen op Silverstone.

[Afbeelding]

:+
Brundle bevestigd dat er iets gaande is, dat is wel nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Exocet schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:39:
[...]

Brundle bevestigd dat er iets gaande is, dat is wel nieuw
Aan de andere kant, ze kunnen ook niet meer zuigen op de strafpunten… Het blijven Engelsen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:59
Ga geen fake news plaatsen.

[ Voor 71% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2025 06:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Diezelfde Erik van Haren die zelf vervolgens meeloopt met de meute. *
McLaren-baas Zak Brown noemt een eventuele overgang van Max Verstappen naar Mercedes ’een beetje eng’.

,,Het zou een beetje eng zijn”, zegt Brown bij ESPN, als hem wordt voorgelegd wat hij zou vinden van een move van Verstappen naar Mercedes. „Mercedes zit duidelijk in een opgaande lijn en Red Bull op dit moment zeker niet. Max is een ongelooflijk talent. Hij in een Mercedes betekent behoorlijk serieuze competitie.”

Brown heeft begin dit seizoen overigens al gesteld dat hij verwacht dat Verstappen na dit jaar de overstap maakt naar Mercedes. Ook stelde hij dat hij de Nederlander in 2026, met de nieuwe reglementen in de Formule 1, vanuit McLaren-perspectief liever bij Red Bull zou zien dan bij Mercedes.

Erik van Haren
Verslaggever Telesport, schrijft over: Formule 1
Bron: Telegraaf

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 03-07-2025 08:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zak is gewoon bang :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:05
Toch heerlijk dit, andere team bazen zijn nu al bang dat Max straks weer een goede auto krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
Volgens BNR gaat Max hoogstwaarschijnlijk naar Mercedes

-maar dat zegt nog steeds niets

[ Voor 24% gewijzigd door jaapstobbe op 03-07-2025 12:48 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
In ander nieuws, er is weer een nieuwe kandidaat voor het FIA presidentschap. De Amerikaan en voormalig FIA steward (eerder ontslagen door Ben Sulayem) Tim Mayer.

Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/ace/standard/976/cpsprodpb/ab14/live/7eb68b10-ad86-11ef-9f62-6112282576ba.jpg.webp

https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/czjkmlm80n8o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die geruchtenmolen over Verstappen en Mercedes wordt toch steeds sterker lijkt het. Het verleden laat zien dat het dan toch wel vaak klopt.

Dus... volgend jaar Max in een Mercedes. Maar met welke teamgenoot dan? Russell zou een ijzersterk duo geven om McLaren aan te vallen, maar in Antonelli zie ik een grotere toekomst. En je kunt Antonelli ook niet makkelijk ergens anders stallen. Williams lijkt goed te zitten met Albon en Sainz. Aston Martin gaat over naar Honda. Alpine dan? Die gaan met Mercedes rijden, maar het team is organisatorisch een puinhoop. Of dat dan goed is voor de ontwikkeling van Antonelli? Button is daar vroeger ook niet veel beter van geworden bij Benetton (hee, dat is feitelijk hetzelfde team, toeval? ;) )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Als Wolff RUS eruit zet, maakt ie 2021 in 1x goed door dat in Silverstone aan te kondigen :+ :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Mercedes toont de coureurs voor dit weekend in... oranje bolides naast de W15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y9MYCkXsotOS-UedxWGPsPTUO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7y1vyw1UO1G97UxkywtUXEwF.jpg?f=fotoalbum_large

De ironie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:01:
Die geruchtenmolen over Verstappen en Mercedes wordt toch steeds sterker lijkt het. Het verleden laat zien dat het dan toch wel vaak klopt.

Dus... volgend jaar Max in een Mercedes. Maar met welke teamgenoot dan? Russell zou een ijzersterk duo geven om McLaren aan te vallen, maar in Antonelli zie ik een grotere toekomst. En je kunt Antonelli ook niet makkelijk ergens anders stallen. Williams lijkt goed te zitten met Albon en Sainz. Aston Martin gaat over naar Honda. Alpine dan? Die gaan met Mercedes rijden, maar het team is organisatorisch een puinhoop. Of dat dan goed is voor de ontwikkeling van Antonelli? Button is daar vroeger ook niet veel beter van geworden bij Benetton (hee, dat is feitelijk hetzelfde team, toeval? ;) )
Volgens dezelfde geruchtenmolen is Russell al in gesprek met Horner geweest voor een zitje bij Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:38

-tom-562

Oliesjeik

Ook leuk om over te speculeren, wie zou zijn race engineer worden?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:28
-tom-562 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:18:
Hopelijk mag GP mee

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
Die geruchtenmolen over Verstappen en Mercedes wordt toch steeds sterker lijkt het.
Worden de geruchten steeds sterker? Of moet gewoon alle F1 media er een scheet over laten omdat ze anders clicks / inkomsten mislopen?

Gevoelsmatig is het in ieder geval nog steeds het lopen papegaaien van elkaar om maar relevant te blijven / lezers aan te trekken. En niet omdat er nieuwe informatie is / geruchten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

En dat lukt schijnbaar, want mensen kunnen ook kiezen om afzijdig te blijven en niet te reageren... overigens is VER een uurtje geleden vertrokken uit Genua.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 03-07-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tuurlijk niet. Die heeft vorig jaar verlengd en is toen gepromoveerd naar Head of race Engineering. En een soortgelijk dingetje heeft Mercedes gedaan vorig jaar, en Bono een promotie gegeven.
En gevoelsmatig hebben dit soort (sleutel)figuren ook nog wel eens een gardening leave. Alhoewel er dit seizoen achteraan de grid volgens mij wel het een en ander veranderd is. O.a. iemand van Haas naar AM en nu de race engineer van Stroll. Maar meen nog 1 of 2 race engineers die van team zijn gewisseld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
-tom-562 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:18:
"We are checking" Xavier 'Xavi' Marcos Padros. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:20:
[...]

Worden de geruchten steeds sterker? Of moet gewoon alle F1 media er een scheet over laten omdat ze anders clicks / inkomsten mislopen?

Gevoelsmatig is het in ieder geval nog steeds het lopen papegaaien van elkaar om maar relevant te blijven / lezers aan te trekken. En niet omdat er nieuwe informatie is / geruchten zijn.
Ik schrijf bewust 'lijkt het', omdat ik ook het papegaai-effect zie. Maarrrr.... als Sky Sports UK er ook melding van gaat maken, vind ik dat wel een signaal van een sterker wordend gerucht. Die zullen vast ook de scoop niet willen missen, maar zij gaan ook zeker niet mee in iedere scheet die op het internet losgelaten wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Ik denk eerder dat Verstappen pas in 2027 instapt in een Mercedes. Kan me niet voorstellen dat daar echt helemaal niets speelt, betrokkenen houden zich teveel op de vlakte en Russell is veel te veel aan het stoken dan goed voor hem is en probeert op die manier en onder an de streep niet al te beroerd uit te komen.

En de geruchten dat het "board" van Mercedes niet zou willen instemmen, Mercedes is maar voor 1/3e eigenaar van het team, als Toto en Ineos ja zeggen kan ik me niet voorstellen dat Mercedes nog dwars gaat liggen. Daarnaast hebben ze jaren lang het salaris van Hamilton af moeten tikken dus ze zijn wel wat gewend.

Los van de naam Verstappen, als iedereen volgend jaar op 0 begint, wil je dan iemand in de auto die 4 wereldtitels achter de naam heeft waarvan er een aantal gewonnen zijn in een "mindere" wagen of wil je een viervoudig racewinnaar die nog wel eens hele domme fouten maakt als hij onder druk staat... dan maar gewoon bloeden en de zakken leeg kloppen voor een Verstappen ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
En dr. H. Marko...

Maar laten we maar eerst rustig afwachten wat er nu eindelijk waar is van alle geruchten. Zolang er nergens een handtekening staat is alles maar speculatief en kan het nergens aan getoetst worden.

MrSparkels kruipt weer terug in zijn hok en gaat rustig wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Lijkt me dat Erik van Haren of de Duitse motorsport daadwerkelijk de scoop zullen krijgen. Zolang die nog niet concreet worden zal het nog wel ff duren. Wolff geeft zomerstop voor contract updates dus waarschijnlijk moeten we nog eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:38

-tom-562

Oliesjeik

MrSparkels schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:25:
[...]

En dr. H. Marko...

Maar laten we maar eerst rustig afwachten wat er nu eindelijk waar is van alle geruchten. Zolang er nergens een handtekening staat is alles maar speculatief en kan het nergens aan getoetst worden.

MrSparkels kruipt weer terug in zijn hok en gaat rustig wachten
Die zwaait dan denk ik af, en wordt (binnen RB) vervangen door Vettel?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
R2D2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:25:
[...]
Ik denk eerder dat Verstappen pas in 2027 instapt in een Mercedes. Kan me niet voorstellen dat daar echt helemaal niets speelt, betrokkenen houden zich teveel op de vlakte en Russell is veel te veel aan het stoken dan goed voor hem is en probeert op die manier en onder an de streep niet al te beroerd uit te komen.
Maar dan kan ik me niet voorstellen dat hij dat nu al vastlegt. Ik weet zeker dat zijn management (Vermeulen specifiek) in gesprek is met ieder team dat goede papieren heeft voor overwinningen. Bij Red Bull krijgen ze al 2 jaar lang het lek mbt het smalle operating window niet boven en ook het geduld van Verstappen raakt inmiddels wel op. Maar je nu al vastleggen voor 2027, terwijl je niet weet hoe de nieuwe regels uitpakken lijkt niet logisch.

Dan liggen er in mijn ogen nu dus twee logische opties:
  1. Verstappen blijft ook in 2026 bij Red Bull. Hij kijkt welke teams het goed doen met de nieuwe reglementen en als Red Bull weer niet vooraan rijdt, gaat hij met anderen onderhandelen.
  2. Hij stapt nu al over naar een team dat duidelijk in een opwaartse lijn zit (Mercedes) en rekent erop dat ze dan ook met de nieuwe regels vooraan mee kunnen strijden. En zo niet, hebben ze wel het budget en de infrastructuur om het om te buigen (al ging dat afgelopen jaren ook met wisselend succes)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:47

SomerenV

It's something!

@Muse Verstappen wil denk ik niet nog een jaar bij RBR rijden met de ellende die er nu speelt. Het team is een beetje als een kaartenhuis in elkaar gezakt. Een paar sleutelfiguren weg, gerommel rondom Horner en een wagen die al heel lang niet goed genoeg presteert. Verstappen kon daar nog mee om gaan, maar inmiddels ook niet meer. De tweede rijder is al jaren een drama, dus alle hoop is gevestigd op Verstappen, wat een immense druk moet geven. En dan heb je nog het getouwtrek tussen de Oostenrijkse en Thaise afdelingen van Red Bull. Het team is gewoon een puinhoop en daar lijkt vooralsnog niet echt verbetering in te zitten. Het is nu rustiger, maar nog steeds knudde.

2026 in een ander team zou ik dus niet gek vinden. Ik zou er zelfs niet raar van op kijken als ie zou besluiten te stoppen na dit seizoen. Kan ie meer focussen op z'n gezin, simracing, GT3 en WEC.

Als de geruchten inderdaad kloppen en Verstappen gaat naar Mercedes dan hoop ik dat ze hem naast Antonelli zetten. Kan Verstappen de eerste 2/3 jaar het voortouw nemen en kan Antonelli daarna het stokje van hem overnemen. Maar dan gaat dit wel een leuke silly season worden :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Muse schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:36:
[...]

Maar dan kan ik me niet voorstellen dat hij dat nu al vastlegt. Ik weet zeker dat zijn management (Vermeulen specifiek) in gesprek is met ieder team dat goede papieren heeft voor overwinningen. Bij Red Bull krijgen ze al 2 jaar lang het lek mbt het smalle operating window niet boven en ook het geduld van Verstappen raakt inmiddels wel op. Maar je nu al vastleggen voor 2027, terwijl je niet weet hoe de nieuwe regels uitpakken lijkt niet logisch.

Dan liggen er in mijn ogen nu dus twee logische opties:
  1. Verstappen blijft ook in 2026 bij Red Bull. Hij kijkt welke teams het goed doen met de nieuwe reglementen en als Red Bull weer niet vooraan rijdt, gaat hij met anderen onderhandelen.
  2. Hij stapt nu al over naar een team dat duidelijk in een opwaartse lijn zit (Mercedes) en rekent erop dat ze dan ook met de nieuwe regels vooraan mee kunnen strijden. En zo niet, hebben ze wel het budget en de infrastructuur om het om te buigen (al ging dat afgelopen jaren ook met wisselend succes)
Het zal ongetwijfeld iets als een voorcontract zijn of iets van een intentie. Enige wat mij als Verstappen dan zorgen zou baren is dat Mercedes de truc uit 2014 weet te herhalen en helemaal geen Verstappen nodig heeft om met 2 vingers in de neus alles binnen te harken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:33
R2D2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:45:
[...]

Het zal ongetwijfeld iets als een voorcontract zijn of iets van een intentie. Enige wat mij als Verstappen dan zorgen zou baren is dat Mercedes de truc uit 2014 weet te herhalen en helemaal geen Verstappen nodig heeft om met 2 vingers in de neus alles binnen te harken.
Kan me hier wel in vinden. Als Max weg wilt, wat best realistisch/begrijpelijk is, dan kun je eigenlijk ook niet wachten hoe 2026 er uit ziet. George is een soliede coureur en als hij die titel in 2026 met gemak pakt dan ben je inderdaad gewoon te laat. Misschien is daarom het risico van nu overstappen wel slim. Ik weet niet hoe de RB/Ford motor er bij staat maar ik zou heel verrast zijn als deze beter gaat zijn als een Mercedes motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001

Wok

Dakloos...

Voor 2026 zijn er dus drie scenario's mogelijk:

1. Verstappen blijft bij RBR. Momenteel het minst waarschijnlijk, gegeven de interne hommeles en ook de ontwikkeling van de RBPT-Fordmotor lijkt niet heel lekker te verlopen. Nóg een jaar voor spek en bonen rijden zit niet in Verstappens aard.
2. Verstappen vertrekt uit de F1. Zeker niet ondenkbaar. Verstappen heeft immers alles al gewonnen wat er te winnen valt en hij heeft niet onder stoelen of banken gestoken dat de weg die Mohammed Ben Syndrome (© RPM :D ) is ingeslagen hem absoluut niet zint. Daarnaast heeft hij, zoals @SomerenV al aangeeft, ook zijn gezin, het GT3-team en het simracen.
3. Verstappen tekent een meerjarig contract bij een ander team. Hier lijkt Mercedes dan inderdaad het meest kansrijk. Met de nieuwe regelementen lijkt - net als in 2014 - de motor weer een hele belangrijke factor te worden en de verwachting is dat Mercedes weer heel sterk voor de dag zal komen. Aan de andere kant, is een move naar Aston Martin ook niet ondenkbaar. Niet alleen heeft de eigenaar héle diepe zakken, ook heeft Verstappen dan weer een door Newey ontworpen auto (dus aerodynamisch zeer sterk) en een Honda-motor (die weten inmiddels ook wel hoe het moet ;) ).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Wok schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:07:

[...]
2. Verstappen vertrekt uit de F1. Zeker niet ondenkbaar. Verstappen heeft immers alles al gewonnen wat er te winnen valt en hij heeft niet onder stoelen of banken gestoken dat de weg die Mohammed Ben Syndrome (© RPM :D ) is ingeslagen hem absoluut niet zint. Daarnaast heeft hij, zoals @SomerenV al aangeeft, ook zijn gezin, het GT3-team en het simracen.
[...]
Deze acht ik onwaarschijnlijk. Daarvoor is hij nog te gedreven en lijkt hij ook nog teveel plezier te hebben in het rijden met een F1-bolide. Ik zie hem ook niet zo lang doorgaan als een Alonso, maar geloof ook niet dat hij er nu al klaar voor is om te stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 14:02

AvK

Ready Set Go

Er is nog een mogelijkheid die ik zeer realistisch acht.
Verstappen neemt een sabbatical en kijkt het even aan hoe met name MER en AS het gaan doen in 2026.
Heeft ie mooi tijd om met zijn gezin en zijn eigen raceteam bezig te zijn. Beide min of meer in een belangrijke 'oprichtings' fase. :)

Als er iets besproken wordt / vastgelegd wordt tussen VER en MER dan kan dat net zo goed een intentie verklaring zijn lijkt me.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
AvK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:14:
Verstappen neemt een sabbatical en kijkt kijkt het even aan hoe met name MER en AS het gaan doen in 2026.
Heeft ie mooi tijd om met zijn gezin en zijn eigen raceteam bezig te zijn. Beide min of meer in een belangrijke 'oprichtings' fase. :)

Als er iets besproken wordt / vastgelegd wordt tussen VER en MER dan kan dat net zo goed een intentie verklaring zijn lijkt me.
Dat klinkt best logisch.

Kan hij zich een jaartje richten op z'n gezin, wat andere races doen (Le Mans, Indy 500), lekker rond de wereld varen met die nieuwe boot, en rustig uitzoeken wie de beste papieren lijkt te hebben. Kan iedereen die hij mee wil nemen (GP?) dat jaartje lekker in de tuin gaan zitten :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gevolg van Verstappen's switch naar MER is uiteraard wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/d1feas26jlaf1.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
DeKaerften schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:02:
Gevolg van Verstappen's switch naar MER is uiteraard wel:

[Afbeelding]
Maar dan wel na nog een keer 4x WDC ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 18-10 21:52

Vuvuzela

My spire is forming

Verstappen neemt een sabbatical en kijkt het even aan hoe met name MER en AS het gaan doen in 2026.

Kan me niet voorstellen. Beter nu ff doorgaan voor je met pensioen gaat, dan aan de zijlijn staan en niets verdienen / je waarde zien dalen.
Ff afwachten wat de teams doen valt ook tegen want het is altijd gokken wat er gebeurd dus dat zou voor 2027 ook zijn, dat is bijna elk jaar een gok, Mclaren komt ook uit het niets, terwjl RBR compleet instort.
Dan kan je beter de beste gok nemen (Mercedes) en een goed contract onderhandelen dat je zoveel mogelijk tijd hebt voor je gezin/hobbies etc.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als Max een jaar niet in de Formule 1 zou rijden, pakt hij gewoon in een andere klasse een wereldtitel én wint hij Le Mans erbij. :P

Ik vind het totaal niet realistisch. Dit hele verhaal is vooral bedoeld om onrust te zaaien en zoveel mogelijk clicks te genereren. Vergeet niet: elk soort nieuws, hoe absurd ook, levert geld op voor die sites. Daarom blijven ze zulke geruchten de wereld in helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 03-07-2025 15:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gezien hij 'gewoon' een contract heeft voor 2026 is de grootste kans dat hij gewoon bij RBR start in seizoen 2026 :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Als het daadwerkelijk klopt, dan is het natuurlijk vanaf 2026. Je wilt natuurlijk de feedback van de coureur meenemen in de ontwikkeling. Dan kun je geen jaar laten lopen, zogezegd.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Uiteindelijk is het Toto Wolff die deze berichten naar de media lekt, alleen maar om de salariseisen van Russell te drukken. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deze geruchten en vermoedens gaan natuurlijk al jaren. Iedereen die het een beetje volgt, weet dat Toto aan het kortste eind heeft getrokken in 2014 omdat Marko meteen een Formule 1 plek aanbood waar Toto een GP2 plek aanbood. Daarna is het nooit echt rustig geweest rondom Verstappen die naar Mercedes zou gaan. Geen van beide partijen heeft ooit die brug verbrand en die relatie lijkt al die jaren juist gecultiveerd te zijn voor het geval dat moment er zou komen.

Dat moment lijkt er nu toch wel te zijn. Al het gedoe binnen RBR, de steeds verslechterende technische prestaties, het drama rondom alle tweede coureurs en dan komen er ook nog zulke enorme reglementswijzigingen aan. Newey was uiteindelijk niet het hoofd van aerodynamica. Hij was het hoofd van de hele technische afdeling, dus ook de motorontwikkeling. Maar hij vertrok terwijl hij die hele organisatie mede had opgebouwd. Daar kan je eindeloos over speculeren, maar het is geen goed signaal. Dat het van kwaad tot erger is gegaan sinds zijn vertrek, suggereert in ieder geval iets.

Ik zou echt niet verbaast zijn als Verstappen volgend jaar wel in een Mercedes zit. Aston Martin zou ook nog kunnen vanwege Newey + Honda. maar daar speelt ook de factor Stroll, de tegenvallende resultaten van Aston Martin de afgelopen jaren en de onduidelijkheid rondom Honda die hun Formule 1 programma alweer opnieuw hebben moeten opbouwen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:30:
Deze geruchten en vermoedens gaan natuurlijk al jaren. Iedereen die het een beetje volgt, weet dat Toto aan het kortste eind heeft getrokken in 2014 omdat Marko meteen een Formule 1 plek aanbood waar Toto een GP2 plek aanbood. Daarna is het nooit echt rustig geweest rondom Verstappen die naar Mercedes zou gaan. Geen van beide partijen heeft ooit die brug verbrand en die relatie lijkt al die jaren juist gecultiveerd te zijn voor het geval dat moment er zou komen.
Inderdaad. Daarbij had Lauda ook al eens geprobeerd om hem naar Mercedes te halen, in 2017 was dat.
Mercedes F1-voorzitter Niki Lauda bevestigde dat er in de zomer van 2017, toen Verstappen met Red Bull onderhandelde over een contractverlenging, gesproken werd met vader en zoon. Hamilton had nog een eenjarig contract op zak en nieuwkomer Valtteri Bottas kon nog niet overtuigen. “Interesse maar zonder concreet aanbod”, erkende de Oostenrijker tegenover ORF. “We hebben daadwerkelijk met Verstappen gesproken, dat is zeker zo. Maar Helmut Marko was sneller. Hij weet precies wat hij in handen heeft. En toen tekende hij.”
https://nl.motorsport.com...auda-geen-aanbod/3134946/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Dat moment lijkt er nu toch wel te zijn. Al het gedoe binnen RBR, de steeds verslechterende technische prestaties, het drama rondom alle tweede coureurs en dan komen er ook nog zulke enorme reglementswijzigingen aan. Newey was uiteindelijk niet het hoofd van aerodynamica. Hij was het hoofd van de hele technische afdeling, dus ook de motorontwikkeling. Maar hij vertrok terwijl hij die hele organisatie mede had opgebouwd. Daar kan je eindeloos over speculeren, maar het is geen goed signaal. Dat het van kwaad tot erger is gegaan sinds zijn vertrek, suggereert in ieder geval iets.

Ik zou echt niet verbaast zijn als Verstappen volgend jaar wel in een Mercedes zit. Aston Martin zou ook nog kunnen vanwege Newey + Honda. maar daar speelt ook de factor Stroll, de tegenvallende resultaten van Aston Martin de afgelopen jaren en de onduidelijkheid rondom Honda die hun Formule 1 programma alweer opnieuw hebben moeten opbouwen.
Ik denk stiekem dat Max Verstappen het heel erg leuk zou vinden om een aantal jaren voor Ferrari te racen en dat een teamgenoot hem zijn rug zal roesten. Max Verstappen en Charles Leclerc als buurman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 14:02

AvK

Ready Set Go

Ga niet vragen om pay wall omzeiling.

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2025 19:56 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:31
Geen van beide partijen heeft ooit die brug verbrand en die relatie lijkt al die jaren juist gecultiveerd te zijn voor het geval dat moment er zou komen.
misschien kijk ik er teveel als fan naar, maar de periode 2019 oplopend naar het hoogtepunt in 2021 zijn er toch aardig wat aanmaakblokjes door Mercedes onder de brug gelegd en aangestoken hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:04
Wyke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:42:
[...]

misschien kijk ik er teveel als fan naar, maar de periode 2019 oplopend naar het hoogtepunt in 2021 zijn er toch aardig wat aanmaakblokjes door Mercedes onder de brug gelegd en aangestoken hoor.
Is dat zo, of zijn dat de media/fans vooral geweest?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:51:
[...]

En de team principals zelf. Horner en Wolff is ook vaak vuurwerk. (En later Horner en Brown).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

1. Verstappen blijft bij RBR. Momenteel het minst waarschijnlijk, gegeven de interne hommeles en ook de ontwikkeling van de RBPT-Fordmotor lijkt niet heel lekker te verlopen. Nóg een jaar voor spek en bonen rijden zit niet in Verstappens aard.
3. Verstappen tekent een meerjarig contract bij een ander team. Hier lijkt Mercedes dan inderdaad het meest kansrijk. Met de nieuwe regelementen lijkt - net als in 2014 - de motor weer een hele belangrijke factor te worden en de verwachting is dat Mercedes weer heel sterk voor de dag zal komen. Aan de andere kant, is een move naar Aston Martin ook niet ondenkbaar. Niet alleen heeft de eigenaar héle diepe zakken, ook heeft Verstappen dan weer een door Newey ontworpen auto (dus aerodynamisch zeer sterk) en een Honda-motor (die weten inmiddels ook wel hoe het moet ;) ).
1. Kost hem voor nu niks. Eerder weg kost ongetwijfeld knaken. Misschien onderhandelt ie er wel uit dat ie na 2026 gratis weg mag.
2. Kost hem een bak knaken, contract mag ie zelf afkopen.
3. Nieuw team mag contract afkopen.

Ik gok toch op 1. Hij doet het niet voornamelijk voor het geld, maar het financiert wel zn andere hobbies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
MikeyMan schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:59:
[...]

1. Kost hem voor nu niks. Eerder weg kost ongetwijfeld knaken. Misschien onderhandelt ie er wel uit dat ie na 2026 gratis weg mag.
2. Kost hem een bak knaken, contract mag ie zelf afkopen.
3. Nieuw team mag contract afkopen.

Ik gok toch op 1. Hij doet het niet voornamelijk voor het geld, maar het financiert wel zn andere hobbies.
Dat ligt natuurlijk maar net aan de ontbindende voorwaarden. Naar geruchten zou het er iets in kunnen staan dat hij mag vertrekken bij WDC lager dan P3 (nu nog niet zo) of WCC lager dan 3e (wat nu wel zo is) dat hij dan gewoon weg mag, dan kost het verder niks.

Al weten we niet welke clausules er in staan maar het hoeft dus niet altijd knaken te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:31
Gynnad schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:51:
[...]

Nou, naar mijn mening zijn Toto en Lewis al in 2019 (en wellicht eerder) begonnen met een subtiele beschuldigingscampagne met als enige doel discutabele beslissingen ten koste te laten gaan van "die agressieve rijder" en meer van dat soort teksten. Er werd echt naar een frame toegewerkt. En de media ging er inderdaad in mee. Dat culmineerde in 2021.

Grappig dat dan zo'n beetje de meest discutabele beslissing in de F1 geschiedenis juist in het voordeel van Max was.

Maar dat is allemaal water under de (in mijn ogen toch in de fik gestoken) bridge 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Wyke op 03-07-2025 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 18-10 14:18
Geen copyright materiaal delen...

[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-07-2025 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Wyke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Nou, naar mijn mening zijn Toto en Lewis al in 2019 (en wellicht eerder) begonnen met een subtiele beschuldigingscampagne met als enige doel discutabele beslissingen ten koste te laten gaan van "die agressieve rijder" en meer van dat soort teksten. Er werd echt naar een frame toegewerkt. En de media ging er inderdaad in mee. Dat culmineerde in 2021.

Grappig dat dan zo'n beetje de meest discutabele beslissing in de F1 geschiedenis juist in het voordeel van Max was.

Maar dat is allemaal water under de (in mijn ogen toch in de fik gestoken) bridge 8)
Anderzijds zie je nu juist dat Wolff alleen maar positief is over Verstappen of zich niet uitlaat over acties van Verstappen. Terwijl hij wel nog steeds negatief spreekt over Red Bull.
In de zin van dat hij bv in Spanje niet verder kwam dan "ik moet het nog eens terugkijken", terwijl het gewoon duidelijk een bewuste actie was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dezelfde van Haren die net ervoor op Twitter slingert dat er niks concreets speelt…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:19
Voor 2026:
Dit heeft hij vanmiddag zelf pertinent van de hand gewezen. “2026 is F1.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

OPELOPA schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:50:
[...]

Ik denk stiekem dat Max Verstappen het heel erg leuk zou vinden om een aantal jaren voor Ferrari te racen en dat een teamgenoot hem zijn rug zal roesten. Max Verstappen en Charles Leclerc als buurman.
Ik denk dat wij het heel leuk zouden vinden als hij elke race helemaal losgaat op de Ferrari pitmuur.
Denk niet dat Verstappen er veel zin in heeft. :z
Wyke schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:42:
Tja, toen was Verstappen de enige serieuze concurrent en had Mercedes nog Hamilton die voor de 8x WDC ging. Dat ligt nu heel wat anders. Dat ze Russel niet tekenen zegt ergens ook genoeg over wat ze echt over hem denken. Als het echt zo'n topper was, dan was deze discussie er niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:00:

[...]

Dat ze Russel niet tekenen zegt ergens ook genoeg over wat ze echt over hem denken. Als het echt zo'n topper was, dan was deze discussie er niet.
Precies… en RUS maar zijn best doen in de media. Ze willen Max, anders had RUS al lang een contract. Max lijkt alleen nog niet te bijten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

JB schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:07:
[...]
Precies… en RUS maar zijn best doen in de media. Ze willen Max, anders had RUS al lang een contract. Max lijkt alleen nog niet te bijten.
Nou ja, als Max gewoon bij RBR blijft hoeft hij daar natuurlijk niet zo afhoudend over te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Is het al Sinterklaas? Zo veel speculaas wat gegeten wordt

Het is allemaal koffiedik kijken, maar goed, dat is de helft van al het f1 nieuws

Ergens zou ik een switch verwachten (redbull is duidelijk in een neerwaartse spiraal, de nieuwe motor zou klaarblijkelijk niet super presteren, gedoe rondom Horner etc) maar misschien valt kwartje juiste kant op!?

Anderzijds verandert de rangorde gegarandeerd in 2026, en dan moet je maar met goed gokken (lewis van McLaren naar Mercedes was goud, tegen verwachting in. Alonso heeft voldoende ervaring van een team op verkeerde moment joinen) dus wie weet vliegt de AM ineens, of Ferrari de blijkt een raket te zijn….(dat geluk zou Lewis zomaar kunnen hebben) misschien afwachten hoe t gaat, en dan switchen?

Of helemaal niets, en zit lekker huidig contract uit. En gaat daarna met de stalen ballen in de zon op je super yacht liggen

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 04-07-2025 00:04 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dawg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:20:
[...]

Nou ja, als Max gewoon bij RBR blijft hoeft hij daar natuurlijk niet zo afhoudend over te doen.
Dat zeg ik. Max zal verbetering willen zien. Komt die niet, zal hij de keuze maken richting MER verwacht ik. Dat RUS nog geen nieuw contract heeft, zegt IMHO precies dat. Anders had Toto, RUS al lang een nieuw contract aangeboden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

JB schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:30:
[...]

Dat zeg ik. Max zal verbetering willen zien. Komt die niet, zal hij de keuze maken richting MER verwacht ik. Dat RUS nog geen nieuw contract heeft, zegt IMHO precies dat. Anders had Toto, RUS al lang een nieuw contract aangeboden.
Ik denk dus dat Max al toegehapt heeft, keuze gemaakt, enkel nog het contract uitwerken. Als dat niet zo was had Max tegen de pers simpelweg gezegd dat hij bij RBR blijft. En zat Russel inderdaad niet in de wachtkamer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dawg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:33:
En zat Russel inderdaad niet in de wachtkamer. :)
Of Mercedes claimt naar Russell met Verstappen te onderhandelen, zodat Russell zijn eisen bijstelt. Als in: vanaf een hoeveel lager salaris (of zelfs als "paydriver") wilt Mercedes Russell wel behouden, bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik had er met een collega nog over; Hij dacht ook niet dat Max zomaar weggaat waar ik het mee eens was echter is Mercedes vol in de F1 en wil gewoon het 2014 trucje herhalen en het schijnt dat ze weer aardig op weg zijn.
Dat in combinatie met bijvoorbeeld een clausule dat Max in andere categorieën mag uitkomen ( Indy, Lemans..) en dan wordt het natuurlijk wel aantrekkelijk om een overstap te wagen ( met ook de hele RB soap in het achterhoofd )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Humma Kavula schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:44:
Dat in combinatie met bijvoorbeeld een clausule dat Max in andere categorieën mag uitkomen ( Indy, Lemans..) en dan wordt het natuurlijk wel aantrekkelijk om een overstap te wagen ( met ook de hele RB soap in het achterhoofd )
Maar waarom zou die dat nu niet mogen? Hij is deze winter op skivakantie geweest (grote no-no); Mag zich voorbereiden op een 24 uurs race op de Nordschleife; Red Bull stopt veel geld / sponsoring in het GT3 team; Hij mag (weer) simracen tijdens raceweekenden; (hoeft niet naar alle F1 film crap;)
Het mag toch wel duidelijk zijn dat Red Bull hun kip met de gouden eieren geen strobreed in de weg legt. Dus v.w.b. de punten die je aanhaalt zal bij RBR ook vast geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@RobertMe Dat is niet hetzelfde als daadwerkelijk mee doen aan de 24h.

Tuurlijk, schema moet passen en ik neem 100% aan dat bij een eventuele wissel hij nog steeds kan bepalen binnen zijn contractuele grenzen.
We zijn allemaal speculaas aan het verorberen alsof het een lieve lust is dus wij kennen de details niet.

Maar ik doel meer op het feit dat Merc/Toto echt wel wat extra's wil bieden bovenop alle privileges die hij nu al heeft.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Humma Kavula schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:08:
Maar ik doel meer op het feit dat Merc/Toto echt wel wat extra's wil bieden bovenop alle privileges die hij nu al heeft.
En ik bedoel dat Red Bull hem nu al alle privileges geeft. Best lastig om nog iets bovenop "alle" te doen ;). Als Red Bull nu geen "nee" zegt (en daar lijkt het op), wat kan Mercedes / Wolff dan nog meer doen? Meer dan "niet nee" (/"wel ja") is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18-10 14:16
RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:14:
[...]

En ik bedoel dat Red Bull hem nu al alle privileges geeft. Best lastig om nog iets bovenop "alle" te doen ;). Als Red Bull nu geen "nee" zegt (en daar lijkt het op), wat kan Mercedes / Wolff dan nog meer doen? Meer dan "niet nee" (/"wel ja") is er niet.
Ze kunnen een ingang bieden naar die andere race categorieën? Voor zover ze daar auto's/contacten hebben natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:40:
[...]

Of Mercedes claimt naar Russell met Verstappen te onderhandelen, zodat Russell zijn eisen bijstelt. Als in: vanaf een hoeveel lager salaris (of zelfs als "paydriver") wilt Mercedes Russell wel behouden, bv.
Tja, dat verklaart in mijn optiek niet waarom Max dan niet gewoon tegen de pers zegt dat hij bij RBR blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dawg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:21:
[...]

Tja, dat verklaart in mijn optiek niet waarom Max dan niet gewoon tegen de pers zegt dat hij bij RBR blijft.
Om dezelfde reden? Red Bull onder druk zetten, om er een hoger salaris of extra privileges uit te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[...]

En ik bedoel dat Red Bull hem nu al alle privileges geeft.
RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:25:
[...]
of extra privileges uit te slepen.
Huh?

-edit-
RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:40:
[...]Een goede auto heeft natuurlijk niks met privileges te maken ;). Het is niet dat hij niet het privilege heeft om in "de beste auto" (van het team) te rijden. Voor Tsunoda zou dat wel kunnen gelden, die krijgt nooit als eerste de updates.

En het ging dus over privileges / mogelijkheden om bv Le Mans te rijden.
Maar eh wil je mij even uitleggen waarom jij eerst claimt dat Max al alle privileges krijgt ( waar jij op mij reageerde ) en nu ineens binnen 10 minuten toch mij gelijk geeft dat hij wel extra kan krijgen?

Heb je ineens ander inzicht of?

[ Voor 50% gewijzigd door Humma Kavula op 03-07-2025 21:43 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Uuuh een goede auto? RBR staat er niet echt lekker bij… Max weet precies wat er wel/niet haalbaar is. Hij wil (kunnen) winnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:39

codex

Geen OpenAI agent :)

RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:25:
[...]

Om dezelfde reden? Red Bull onder druk zetten, om er een hoger salaris of extra privileges uit te slepen.
Dat is niet logisch IMHO, dan zou zijn contract open gebroken moeten worden en hij heeft nu al genoeg privileges. Zoals hierboven genoemd doet Max gewoon waar hij zin in heeft en zit RBR hem geen strobreedte in de weg.

Ik denk dat het gewoon wachten is totdat we een bericht krijgen dat de hele F1 wereld op zijn kop zet. Voor Mercedes is het natuurlijk goud om de (statistische) GOAT, met een tussenjaar, te vervangen met zijn mogelijke opvolger. Ik denk dat geld geen issue gaat zijn, de vraag is alleen of RBR de komende races Max weet te overtuigen dat er een opwaartse lijn mogelijk is. Ik zie dat echt niet gebeuren, feitelijk ging het al achteruit toen Newey er nog was, nu is het helemaal knudde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
dawg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:21:
[...]

De geruchten willen dat Russell een hoger salaris wil dan dat hem geboden wordt, dat Mercedes dat niet wil betalen en dat beide zijden Verstappen in hun onderhandeling gebruiken.

Verstappen heeft vandaag wederom herhaald dat hij nog steeds op zijn plek is waar hij is en ook niet meteen wegrent nu het sportief minder gaat. Cruciaal zijn de races tot aan de zomerpauze en dat Red Bull zich weet te verbeteren of niet. In Spielberg, Silverstone en Spa komen nieuwe onderdelen die daarbij moeten helpen. Tot die tijd zul je niet van hem horen of hij wel of niet blijft. Wat wel zeker is dat Verstappen vandaag heeft aangegeven volgend jaar in de Formulie 1 te zullen rijden dus geen sabbatical of pensioen.

Wolff heeft gezegd dat hij de rijderscontracten tijdens de zomerpauze wil afronden omdat hij zijn huidige coureurs ook niet langer in het ongewis wil laten. Dus over 1,5 maand weten we waarschijnlijk meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 03-07-2025 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:33:
[...]

Uuuh een goede auto? RBR staat er niet echt lekker bij… Max weet precies wat er wel/niet haalbaar is. Hij wil (kunnen) winnen.
Een goede auto heeft natuurlijk niks met privileges te maken ;). Het is niet dat hij niet het privilege heeft om in "de beste auto" (van het team) te rijden. Voor Tsunoda zou dat wel kunnen gelden, die krijgt nooit als eerste de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:40:
[...]

Een goede auto heeft natuurlijk niks met privileges te maken ;). Het is niet dat hij niet het privilege heeft om in "de beste auto" (van het team) te rijden. Voor Tsunoda zou dat wel kunnen gelden, die krijgt nooit als eerste de updates.

Daar ging het niet om. Die privileges haalden jullie er zelf bij maar zijn minder/niet relevant voor hem. Dat krijgt ie bij MER ook echt wel.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik zat nog te denken.. Mercedes heeft in principe een goed trackrecord als het gaat om motoren bouwen. Als Max nou volgend jaar bij Mercedes rijdt, en stel, even dromen.. dat de motor zo goed is dat Max nog eens vier (4 8) ) WDCs pakt, hoe legendarisch zou dat zijn huh. 8 WDCs, 4 bij 2 verschillende teams. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dawg schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 23:39:
Ik zat nog te denken.. Mercedes heeft in principe een goed trackrecord als het gaat om motoren bouwen. Als Max nou volgend jaar bij Mercedes rijdt, en stel, even dromen.. dat de motor zo goed is dat Max nog eens vier (4 8) ) WDCs pakt, hoe legendarisch zou dat zijn huh. 8 WDCs, 4 bij 2 verschillende teams. :7
Statistisch gezien is het een kleine kans. Wat dat betreft zouden Ferrari en alpine het bij juiste eind kunnen hebben. Maar we weten allemaal dat niets zeker is.

En waarom zou Mercedes het ineens beter doen? Kan het mis hebben maar McLaren wint nu, en rijdt met een Mercedes blok als klant.

Niet is zeker in F1, geen contract wat niet ontbonden kan worden (van de garde?), bijna geen statistiek of records wat niet gebroken gaat worden (schumi wk), ondanks alle controles en richtlijnen is niets een zekerheid (DAS), alle regels en handboeken (wk 2021)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken