als je ooit met fransen uit de automotive samengewerkt hebt, snap je dat het noooooit iets wordtChocoball schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:15:
[...]
[Afbeelding]
Na deze beelden wordt het natuurlijk Alpine
Volgens mij wilt Mercedes heel graag Russell inruilen voor Verstappen, als dat niet lukt dan geven ze Russell waarschijnlijk weer gewoon een jaarcontract.Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:32:
[...]
Hoewel contracten weinig zeggen liggen Leclerc, Norris en Piastri voor langere tijd vast. Russell zit nog zonder verleniging na dit seizoen en daarmee makkelijker binnen te halen. Andere optie is nog om Sainz of Albon bij Williams los te weken.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Wat Mercedes graag wil weten we natuurlijk niet maar denk dat de angst vorig seizoen behoorlijk groot was door het vertrek van Hamilton en wie dat gat moest opvangen. De F1 pers denkt het volgende over Verstappen bij Mercedes .ArcticWolf schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:01:
[...]
Volgens mij wilt Mercedes heel graag Russell inruilen voor Verstappen, als dat niet lukt dan geven ze Russell waarschijnlijk weer gewoon een jaarcontract.
- 'Mr. Consistency" Russell is dit seizoen flitsend begonnen dus waarom vervangen voor een wereldkampioen die iets sneller is en een hoger salaris heeft. Wat is het voordeel?
- Russell en Antonelli zijn voormalige Mercedes junioren en kennen het F1 team door en door. Het binnenhalen van Verstappen zou het failliet van het juniorenprogramma betekenen.
- Verstappen sloopt mogelijk de jonge carrière van Antonelli net zoals die van andere coureurs bij Red Bull.
- De mooiste als laatste. Past Verstappen wel bij het merk Mercedes? Mede ook vanwege zijn achterban (lees vader Jos).
Eens... Maar beggars can't be choosers... Ze moeten toch iets, en de Junioren lijken het voorlopig ook nog niet te doen. Of het moet een Lindblad zijn. Maar die zal ook nog even nodig hebben.himlims_ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:51:
[...]
kimi en piastri zijn volgens mij enige WK materiaal
Ik denk dat Albon het wel aan zich voorbij laat gaan en als ze Sainz willen dan hadden ze het afgelopen jaar wel gedaan toch?Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:32:
[...]
Hoewel contracten weinig zeggen liggen Leclerc, Norris en Piastri voor langere tijd vast. Russell zit nog zonder verleniging na dit seizoen en daarmee makkelijker binnen te halen. Andere optie is nog om Sainz of Albon bij Williams los te weken.
Het antwoord is imho simpel. Als MER mee zou doen om de titelstrijd en de verschillen klein zijn dan maakt VER het verschil. VER heeft dit al (ruimschoots) bewezen en bij RUS en ANT moet je dit nog maar afwachten.Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:28:
[...]
Wat Mercedes graag wil weten we natuurlijk niet maar denk dat de angst vorig seizoen behoorlijk groot was door het vertrek van Hamilton en wie dat gat moest opvangen. De F1 pers denkt het volgende over Verstappen bij Mercedes .
- 'Mr. Consistency" Russell is dit seizoen flitsend begonnen dus waarom vervangen voor een wereldkampioen die iets sneller is en een hoger salaris heeft. Wat is het voordeel?
- Russell en Antonelli zijn voormalige Mercedes junioren en kennen het F1 team door en door. Het binnenhalen van Verstappen zou het failliet van het juniorenprogramma betekenen.
- Verstappen sloopt mogelijk de jonge carrière van Antonelli net zoals die van andere coureurs bij Red Bull.
- De mooiste als laatste. Past Verstappen wel bij het merk Mercedes? Mede ook vanwege zijn achterban (lees vader Jos).
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Russel heeft al meermaals bewezen, dat als het écht spannend wordt, hij 'm in de muur parkeert. Net als Norris en Leclerc overigens.Help!!!! schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:09:
[...]
Het antwoord is imho simpel. Als MER mee zou doen om de titelstrijd en de verschillen klein zijn dan maakt VER het verschil. VER heeft dit al (ruimschoots) bewezen en bij RUS en ANT moet je dit nog maar afwachten.
3 - 3 - 5 - 2 - 5Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:28:
[...]
Wat Mercedes graag wil weten we natuurlijk niet maar denk dat de angst vorig seizoen behoorlijk groot was door het vertrek van Hamilton en wie dat gat moest opvangen. De F1 pers denkt het volgende over Verstappen bij Mercedes .
Onder flitsend versta ik toch iet anders. Hij is wel "redelijk goed" aan dit seizoen begonnen. Maar, Kimi staat ook niet superver achter hem als rookie dus maakt dat Kimi uitzonderlijk goed, of is de auto ook gewoon best wel goed?
Tjah dat is op zich ook onzin. Je kunt moeilijk altijd alleen maar rijders uit je eigen programma halen. Als er een betere optie is, is het niet nemen van die optie het failliet van je team...- Russell en Antonelli zijn voormalige Mercedes junioren en kennen het F1 team door en door. Het binnenhalen van Verstappen zou het failliet van het juniorenprogramma betekenen.
Ja, maar ik denk dat Max meer als begeleider van Kimi zal optreden (gezien zijn ervaring en zijn leeftijd) dan destijds met zijn eerdere teamgenoten. Perez is niet vermozzeld door Max maar door een wagen waar hij met moeite mee om kon gaan. Lawson had nooit in de RB moeten komen, die had eerst een jaar in het zusterteam moeten rijden.- Verstappen sloopt mogelijk de jonge carrière van Antonelli net zoals die van andere coureurs bij Red Bull.
Qua merk past elke coureur overal wel, het is nu niet net alsof Max zo'n daredevil is wat je bij het merk Red Bull verwacht (al die extreme Sports die ze doen). Max is vooral coureur: liefst 24/7 racen. In de sim, op vakantie met z'n familie op een afgehuurd circuit. Het zal vooral wennen zijn aan het beeld als Max niet in dat blauw rondloopt aangezien wij hem eigenlijk niet anders kennen (net zo raar als Lewis in het rood, al draagt die prive al zoveel verschillende outfits dat het in dat opzicht iets minder geks is). Volgens mij is de relatie tussen de Verstappentjes en Merc altijd prima geweest verder.- De mooiste als laatste. Past Verstappen wel bij het merk Mercedes? Mede ook vanwege zijn achterban (lees vader Jos).
Denk dat vooral een deel van de fans (laten we dat even het drive to survive publiek noemen) er moeite mee heeft want Merc is immers de grote vijand. Amerika en Rusland en China bij elkaar opgeteld en dan nog een boef uit James Bond erbij, zo'n erge vijand

Exact expert nodig?
Mee eens, juist nu is het raar om Russell te vervangen, net nu hij het prima doet. Toen hij nog onder druk van Hamilton stond, maakte hij soms een raar foutje, maar hij is Antonelli voorlopig de baas en doet het imho prima.Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:28:
[...]
Dat vind ik wat overdreven. Als je een "once in a generation" talent binnen kan halen, doe je dat, ongeacht of je een juniorprogramma hebt. Ik hoor die argumentatie wel vaker, ook toen Perez werd getekend bij RBR. Ondertussen hebben ze wel mooi Hadjar via het juniorenprogramma laten doorstromen en daarvoor Liam Lawson. Nu heeft die laatste een flinke mentale tik gehad, maar het lijkt erop dat hij die wel te boven komt. En Hadjar is me echt meegevallen, die doet het eigenlijk ook dikke prima. Als het juniorenprogramma "failliet" zou zijn, waren die twee niet doorgestroomd na het vertrek van Perez en Ricciardo.- Russell en Antonelli zijn voormalige Mercedes junioren en kennen het F1 team door en door. Het binnenhalen van Verstappen zou het failliet van het juniorenprogramma betekenen.
Die carrieres bij RBR werden meer gesloopt door een verkeerde afslag in de ontwikkeling. Je ziet dal wel in het feit dat Perez aanvankelijk goed mee kon komen met Max in 2022 en 2023, pas in de loop van 2023 kwam de klad erin en 2024 was dramatisch. Ik ben nog steeds van mening dat ze Albon te vroeg hebben laten gaan. Die deed het heel aardig, ik kan me Spa nog goed herinneren waar hij met een mooie opmars bezig was. Tel daarbij op dat hij nota bene 2x door Lewis van de baan is getikt met een "rear wheel tap" en hij had er heel anders voor kunnen staan na zijn halve seizoen in de RBR.- Verstappen sloopt mogelijk de jonge carrière van Antonelli net zoals die van andere coureurs bij Red Bull.
Aanvankelijk had Mercedes gewoon interesse, al konden ze hem niet net als RBR een zitje bieden. Jos was toen ook al gewoon "Jos", dus daar is niet veel aan veranderd. Ze weten waar ze aan zouden zijn begonnen toen, dus ik zie niet zo hoe dit ineens anders zou zijn. Ik denk juist dat Max laat zien dat hij zich niet laat uitlokken tot domme uitspraken, wat een deel van het volwassen worden is. Ik zou niet weten waarom hij niet bij Mercedes zou passen, al blijf ik erbij dat Aston Martin gewoon logischer is om zoveel redenen.- De mooiste als laatste. Past Verstappen wel bij het merk Mercedes? Mede ook vanwege zijn achterban (lees vader Jos).
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:28:
[...]
- Flitsend? Ik zou hem eerder als stabiel omschrijven. Sinds Hamilton weg is hebben ze geen ster meer bij Mercedes. Met Verstappen haal je de grootste ster binnen. Alleen al voor de merchandise en de reclames zou ik het doen.
- Hamilton was geen ook Mercedes junior. Zoals Lauda het zei: "Ik neem mijn pet voor hem af. Wat we hier zien, is een talent van de eeuw." Het talent van de eeuw wil je gewoon hebben, ongeacht opleiding.
- Dat is wel een serieus &$!#% scenario voor Antonelli.
- Waarom niet? Jos en Toto gaan toch professioneel en respectvol met elkaar om?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Er is genoeg gesproken over dat ze Sainz nooit meer naast Verstappen zullen zetten. Door hoe dat bij Toro Rosso toentertijd is gelopen. Maar als Verstappen weg gaat is dat natuurlijk geen issue meer om Sainz binnen te halen.Senaxx schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:02:
[...]
Ik denk dat Albon het wel aan zich voorbij laat gaan en als ze Sainz willen dan hadden ze het afgelopen jaar wel gedaan toch?
En Sainz wilt mogelijk wel terug? Op basis van de geruchten dat in zijn Williams contract een cluausul zit/zat dat hij al weg zou kunnen nog voor 1 meter gereden te hebben als Mercedes of Red Bull hem een aanbod zouden doen.
Albon denk ik inderdaad ook dat niet meer terug wilt.
Inderdaad.Help!!!! schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:09:
[...]
Het antwoord is imho simpel. Als MER mee zou doen om de titelstrijd en de verschillen klein zijn dan maakt VER het verschil. VER heeft dit al (ruimschoots) bewezen en bij RUS en ANT moet je dit nog maar afwachten.
Verder neemt Verstappen ook een flinke marketing waarde met zich mee. Ik ken eerlijk gezegd geen 1 Russell fan, maar wel Hamilton en Antonelli fans
Kimi is zeker wel een serieus talent; hij zit nota bene een fractie achter russel die al jaren bij dit team zit. Piastri begint nu langzaam pas wat kwaliteit en karakter te tonen. Volgend jaar rijdt kimi echt wel voor georgeMog schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:44:
[...]Ik ben trouwens nog niet zo overtuigd van Antonelli als Toto en sommige hier. Wat heeft hij nou echt laten zien? Hij eindigt steevast achter Russell. Oké, hij doet weinig fout. Maar dat lijkt me een lage lat.
- Flitsend? Ik zou hem eerder als stabiel omschrijven. Sinds Hamilton weg is hebben ze geen ster meer bij Mercedes. Met Verstappen haal je de grootste ster binnen. Alleen al voor de merchandise en de reclames zou ik het doen.
- Hamilton was geen ook Mercedes junior. Zoals Lauda het zei: "Ik neem mijn pet voor hem af. Wat we hier zien, is een talent van de eeuw." Het talent van de eeuw wil je gewoon hebben, ongeacht opleiding.
- Dat is wel een serieus &$!#% scenario voor Antonelli.
- Waarom niet? Jos en Toto gaan toch professioneel en respectvol met elkaar om?
Dat kwam meer door de beide senioren van Carlos en Max. Ik denk dat die jongens inmiddels zo volwassen zijn dat het geen enkel probleem meer zal opleveren mochten ze ooit weer teamgenoten worden. Net zoals Max en Charles prima teamgenoten zouden kunnen zijn.RobertMe schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:59:
[...]
Er is genoeg gesproken over dat ze Sainz nooit meer naast Verstappen zullen zetten. Door hoe dat bij Toro Rosso toentertijd is gelopen. Maar als Verstappen weg gaat is dat natuurlijk geen issue meer om Sainz binnen te halen.
En Sainz wilt mogelijk wel terug? Op basis van de geruchten dat in zijn Williams contract een cluausul zit/zat dat hij al weg zou kunnen nog voor 1 meter gereden te hebben als Mercedes of Red Bull hem een aanbod zouden doen.
Albon denk ik inderdaad ook dat niet meer terug wilt.
"When you grow up your heart dies"
1,5 seizoen. Gasly is start 2019 ingestapt en met de zomerstop vervangen door Albon. Albon is pas eind 2020 vervangen. En zelfs met het verkorte 2020 seizoen was het nog een goed aantal races en meer dan een half seizoenGrrrrrene schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:43:
Tel daarbij op dat hij nota bene 2x door Lewis van de baan is getikt met een "rear wheel tap" en hij had er heel anders voor kunnen staan na zijn halve seizoen in de RBR.
Maar inderdaad, Albon was in mijn herinnering best okay (en beter dan Gasly). Maar Red Bull hoopte natuurlijk op een nieuwe Ricciardo en dat was hij niet. Maar Perez was dat eigenlijk ook niet. En Albon en Gasly doen het nu beiden prima bij hun teams.
En zo zie je ook maar weer dat andere teams geen probleem hebben om coureurs van een ander programma te kiezen. Williams heeft 2 Red Bull junioren, Alpine heeft er 1. En Sainz heeft natuurlijk al een lange weg afgelegd (eerst verhuurd aan Renault voor de rest van het seizoen, vervolgens rechtstreeks contact. Daarna McLaren en toen Ferrari). Waarbij al die teams een eigen junior programma hebben.
Albon was van allemaal nog niet eens heel slecht nee, eindige maar een paar posities achter Verstappen, qua kwali en race finish. Maar denk dat ze ook op een 2e Ricciardo hoopte.RobertMe schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:12:
[...]
1,5 seizoen. Gasly is start 2019 ingestapt en met de zomerstop vervangen door Albon. Albon is pas eind 2020 vervangen. En zelfs met het verkorte 2020 seizoen was het nog een goed aantal races en meer dan een half seizoenEn die 2 rear wheel taps waren wel in races kort na elkaar maar niet in tijd. Brazilië 2019 (november-ish?, een van de laatste races dus) en Oostenrijk (/Steiermark?) 2020 (juni? was het seizoen begonnen met de twee openingsraces op de Red Bull Ring).
Maar inderdaad, Albon was in mijn herinnering best okay (en beter dan Gasly). Maar Red Bull hoopte natuurlijk op een nieuwe Ricciardo en dat was hij niet. Maar Perez was dat eigenlijk ook niet. En Albon en Gasly doen het nu beiden prima bij hun teams.
En zo zie je ook maar weer dat andere teams geen probleem hebben om coureurs van een ander programma te kiezen. Williams heeft 2 Red Bull junioren, Alpine heeft er 1. En Sainz heeft natuurlijk al een lange weg afgelegd (eerst verhuurd aan Renault voor de rest van het seizoen, vervolgens rechtstreeks contact. Daarna McLaren en toen Ferrari). Waarbij al die teams een eigen junior programma hebben.
Ik denk dat Max inmiddels een dusdanig grote meneer is dat er gewoon plek voor hem gemaakt wordt.Blokker_1999 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:54:
[...]
Maar naar waar dan? Ferrari en Mercedes zijn aan de ene kant het meest gewild, maar zullen niet direct een opening hebben, en ook McLarenn gaat niet direct plaats maken met hun 2 huidige, veel goedkopere goudhaantjes.
Als je als Toto Wolff zijnde kan kiezen uit Russel of Max, wie kies je dan? Ik zou het zonder twijfel weten. Kimi lijkt ontzettend getalenteerd dus die zou ik er zeker bij houden.
Zelfs bij McLaren zou ik Norris eruit bonjouren als Max op de deur zou kloppen. Piastri dicht ik meer kwaliteiten toe. Lijkt toch een koelere kikker te zijn dan Lando, die zichzelf bij de minste geringste tegenslag een depressie aanpraat.
Je gaat alleen Piastri en Verstappen niet naast elkaar zetten lijkt me.JEightyFive schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:56:
[...]
Ik denk dat Max inmiddels een dusdanig grote meneer is dat er gewoon plek voor hem gemaakt wordt.
Als je als Toto Wolff zijnde kan kiezen uit Russel of Max, wie kies je dan? Ik zou het zonder twijfel weten. Kimi lijkt ontzettend getalenteerd dus die zou ik er zeker bij houden.
Zelfs bij McLaren zou ik Norris eruit bonjouren als Max op de deur zou kloppen. Piastri dicht ik meer kwaliteiten toe. Lijkt toch een koelere kikker te zijn dan Lando, die zichzelf bij de minste geringste tegenslag een depressie aanpraat.
Denk ook dat ie alleen maar hoeft te bellen voor een plekje, maar dat lijkt me bij McLaren nog de grootste uitdaging.
https://sponsorship.sport...e-out-puma-in-at-mclaren/
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 24-04-2025 17:30 ]
Andere kant, je kan zo nog 5 tot 10 jaar tegen Max en Piastri moeten opboxen. Best wel realistisch scenario. Dus dan geldt: if you can’t beat them, buy them. Dus maakt dan het vertrouwen in Kimi de doorslag? (Itt de capaciteiten van Russel)
[ Voor 29% gewijzigd door Lynx op 24-04-2025 14:47 ]
russel rijdt lekker constant, maar de podiums die hij pakt(e) zijn kansjes die hem geboden worden omdat de 'top rijders' fouten hebben gemaakt, ongunstige saftey-car of rode vlaggen.Lynx schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:45:
Als toto geduld heeft kan hij Russel als benchmark blijven gebruiken en vol op Kimi inzetten. Op enig moment rijdt kimi George naar huis en begint zijn heerschappij. Als je niet bereid bent 2-3 jaar te wachten dan pak je nu max. RBR heeft zo wel max gekregen en MCL Piastri. “Grow a champion”…
Andere kant, je kan zo nog 5 tot 10 jaar tegen Max en Piastri moeten opboxen. Best wel realistisch scenario. Dus dan geldt: if you can’t beat them, buy them. Dus maakt dan het vertrouwen in Kimi de doorslag? (Itt de capaciteiten van Russel)
je moet er wel staan als de kans voordoet, maar ik vind het alles behalve een (wereld)topper.
In een goede auto wordt hij naar mijn mening gewoon kampioen. Het is een hele consistente rijder.himlims_ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:42:
[...]
russel rijdt lekker constant, maar de podiums die hij pakt(e) zijn kansjes die hem geboden worden omdat de 'top rijders' fouten hebben gemaakt, ongunstige saftey-car of rode vlaggen.
je moet er wel staan als de kans voordoet, maar ik vind het alles behalve een (wereld)topper.
Overigens zie ik Max liever bij Mercedes dan Aston Martin. Of Red Bull, na 10 jaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 24-04-2025 17:54 ]
ligt dat dan meer aan de auto of de coureur?ZeromaNoiS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:38:
[...]
In een goede auto wordt hij naar mijn mening gewoon kampioen. Het is een hele consistente rijder.
Ah, dicht langs de muur en waar je niet dicht langs de muur kan kun je dan Max een straf geven. Top.Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:34:
Er was al een eeder filmpje maar blijkbaar is er een nieuw filmpje van een rondje over de MADRING (circuit van Madrid) inclusief kombocht.
[YouTube: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout]
ping 127.212.23.124
In eerste instantie ligt het aan de auto, maar sommige coureurs stijgen boven hun materiaal uit.himlims_ schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:03:
[...]
ligt dat dan meer aan de auto of de coureur?want halve veld kan kampioen worden in een dominante auto. Vind dat Russel prima kan sturen en consistentie is zijn kracht. Ook een situatie/kampioenschap "van 3 vechter om een been de titel - bowlen elkaar zo nu en dan uit de race - gaat Russel met de titel heen" kan prima
maar wanneer Kimi beetje zijn draai gevonden heeft, moet ik nog zien of George boven zijn teamgenoot gaat eindigen in WK-stand.
Maar ik ben met je eens dat het een beetje een grijze muis is. Maar dan wel een consistente grijze muis.
Antonelli vind ik inderdaad echt een onwijs leuke rijder, en wat meer kleur.
Komt altijd in 2 smakenpjottum schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:45:
[...]
Ah, dicht langs de muur en waar je niet dicht langs de muur kan kun je dan Max een straf geven. Top.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/Tb7diulmLssXx0sGczNYVnjJ.webp?f=user_large)
Aanpassingen in het 2025 sportregelement.
- Definitieve aanpassing voor de verplichte 2 stop bij de grand prix van Monaco.
- Aanpassing aantal parc fermé toewijzingen in relatie tot wanneer een coureur geen koelvest wil dragen.
- Toevoeging van een reguleringsmechanisme wanneer er vertrajing van vracht is bij fly-away evenementen zoals bij de grand prix van China.
Aanpassingen in het 2025 financiële regelement
Een noodzakelije wijziging in de capital expenditure toelage voor nieuwkomers voordat het Cadillc F1 team in 2026 toetreedt.
Overige aanpassingen voor 2025
Het thema bermbranden zoals bij de grand prix van Japan is besproken. Onderzocht gaat worden of een alternatief materiaal (staal) voor de skid blocks gebruikt kan worden en speciale behandeling bij bepaalde circuits.
2026 motoren
Ten aanzien van het 2026 regelement heeft de commissie het energy management system besproken. Evenals maatregelen om financiële problemen aan te pakken wanneer een motorfabrikant mindere prestaties of aanzienlijke betrouwbaarheidsproblemen in 2026 ervaart. Deze onderwerpen worden nader besproken door de specialisten in de desbetreffende adviescommissies.
https://www.fia.com/news/...-24042025-media-statement
[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 24-04-2025 23:06 ]
Ja, dat dus. Whahahaha
ping 127.212.23.124
Het is (erg) grappig, maar bovenal triest omdat het de spijker keihard op de kop slaat. Het ligt er ondertussen zo dik bovenop dat het zelfs gaat opvallen bij hen die niet eens fan van Max zijn. "Hoge bomen vangen veel wind", maar dit is toch vooral een geval van trieste pesterijtjes omdat het 'spel' van de hoge heren niet meegespeeld wordt en Max altijd zegt waar het -voor hem- op staat. En zo is het Max paradox ontstaan. De F1 wil niet met, maar kan niet zonder hem.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
(1 van de fotos is fake trouwens, ai is kut)Major_ton schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:15:
[...]
Het is (erg) grappig, maar bovenal triest omdat het de spijker keihard op de kop slaat. Het ligt er ondertussen zo dik bovenop dat het zelfs gaat opvallen bij hen die niet eens fan van Max zijn. "Hoge bomen vangen veel wind", maar dit is toch vooral een geval van trieste pesterijtjes omdat het 'spel' van de hoge heren niet meegespeeld wordt en Max altijd zegt waar het -voor hem- op staat. En zo is het Max paradox ontstaan. De F1 wil niet met, maar kan niet zonder hem.
ping 127.212.23.124
Is de grap dat Piastri verkeerd gespeld is in het 2e plaatje?Major_ton schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:15:
[...]
Het meer het pushen van de stroman van anti-max sentiment om de Max fanclub te voeren.
Een paar jaar geleden deed Max hetzelfde, en toen had hij ‘netjes’ de plek terug gegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 26-04-2025 14:25 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is wel duidelijk en ook de bedoeling hier om een punt te maken. Hopelijk behoeft het geen verdere uitlegpjottum schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:59:
[...]
(1 van de fotos is fake trouwens, ai is kut)
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Dit was gewoon terechte penalty voor MaxMajor_ton schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:15:
[...]
Volgens de regels zou het gewoon 10 seconden moeten zijn. Dus als ze echt anti-max waren hadden ze hem wel 10 seconden gegeven.
De anti-max steward die er al was, is door zijn eigen toedoen al weg. Dus dat scheelt.
Die terechte penalty voor Max zoals jij stelt, ik weet het zo net nog niet... Laat ik voorop stellen dat ik niet een eindbaas ben en het ook slechts vanuit mijn perspectief beoordeel, maar racen op een circuit is mij niet vreemd (uiteraard niet met F1 auto's). Als ik de situatie bekijk dan valt als eerste op dat Max de mindere start heeft en Piastri veel beter wegkomt. Vanwege de startpositie heeft Piastri een extra voordeel in het positioneren van zijn auto. Was het rechte stuk langer geweest dan had Piastri sowieso elke eerste bocht kunnen claimen. Maar een 'als dit' of 'als dat' scenario mag nooit van invloed zijn op een besluit zoals die hier genomen is. Het feit is dat het rechte stuk niet langer was en dat Max met een minimale voorsprong de bocht instuurde. Zonder de aanwezigheid van Piastri hij de bocht ook nog eens gehaald (dat zag je aan de mate van insturen, de hoek van de wielen en de hoek van de auto relatief aan de baan), maar Piastri zat er wél en vanuit zijn positie was insturen een stuk lastiger en de bocht velen malen scherper. Hij had veel meer moeite om de bocht te halen en had amper meer ruimte kunnen geven, zelfs als hij dat had gewild. Piastri deed ook eigenlijk niks verkeerd, elke strijdlustige coureur had in dit gat gedoken zoals hij deed. Het punt is echter dat Max ook niks verkeerd deed. Hij kon geen kant op en met afremmen om achter Piastri aan te kunnen sluiten had hij zeer waarschijnlijk zichtzelf geëlimineerd. Juist daarom vind ik het zo vreemd dat dit niet als een typische 'turn 1' incident is aangemerkt. Ik heb gekkere dingen zien gebeuren in de eerste ronde waarbij het niet verder kwam dan 'incident noted' en 'no further investigation necessary'.Waah schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:25:
[...]
Dit was gewoon terechte penalty voor Maxheeft weinig te maken met anti-max.
Volgens de regels zou het gewoon 10 seconden moeten zijn. Dus als ze echt anti-max waren hadden ze hem wel 10 seconden gegeven.
De anti-max steward die er al was, is door zijn eigen toedoen al weg. Dus dat scheelt.
Hij had wel de plek kunnen afstaan, naderhand. Maar daarover hebben ze (blijkbaar) meteen op de radio gezegd dat niet te doen. Dus dan is het logischer dat er een straf volgt (of niks). En ze dus niet meer gaan vragen om de plek "terug" te geven / Verstappen de plek "terug" geeft.Major_ton schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:48:
[...]
Die terechte penalty voor Max zoals jij stelt, ik weet het zo net nog niet... Laat ik voorop stellen dat ik niet een eindbaas ben en het ook slechts vanuit mijn perspectief beoordeel, maar racen op een circuit is mij niet vreemd (uiteraard niet met F1 auto's). Als ik de situatie bekijk dan valt als eerste op dat Max de mindere start heeft en Piastri veel beter wegkomt. Vanwege de startpositie heeft Piastri een extra voordeel in het positioneren van zijn auto. Was het rechte stuk langer geweest dan had Piastri sowieso elke eerste bocht kunnen claimen. Maar een 'als dit' of 'als dat' scenario mag nooit van invloed zijn op een besluit zoals die hier genomen is. Het feit is dat het rechte stuk niet langer was en dat Max met een minimale voorsprong de bocht instuurde. Zonder de aanwezigheid van Piastri hij de bocht ook nog eens gehaald (dat zag je aan de mate van insturen, de hoek van de wielen en de hoek van de auto relatief aan de baan), maar Piastri zat er wél en vanuit zijn positie was insturen een stuk lastiger en de bocht velen malen scherper. Hij had veel meer moeite om de bocht te halen en had amper meer ruimte kunnen geven, zelfs als hij dat had gewild. Piastri deed ook eigenlijk niks verkeerd, elke strijdlustige coureur had in dit gat gedoken zoals hij deed. Het punt is echter dat Max ook niks verkeerd deed. Hij kon geen kant op en met afremmen om achter Piastri aan te kunnen sluiten had hij zeer waarschijnlijk zichtzelf geëlimineerd. Juist daarom vind ik het zo vreemd dat dit niet als een typische 'turn 1' incident is aangemerkt. Ik heb gekkere dingen zien gebeuren in de eerste ronde waarbij het niet verder kwam dan 'incident noted' en 'no further investigation necessary'.
Zoals eerder geschreven wil Pirelli verhinderen dat elke race een 1 stop race gaat worden. In Saoedi-Arabië kwamen Domenicali (FOM) en Isola (Pirelli) daarom bij elkaar om de rest van het seizoen te bespreken. 1 van die opties die PIrelli al heeft ingezet is voor zachtere bandenkeuzes te gaan. In Saoedi-Arabië, Miami en Imola gaat men al een optie zachter en komt zelfs de nieuwe C6 band in Imola in actie. Pirelli wil daarmee de teams tot meerdere pit stops dwingen maar volgens Isola begrijpen de teams de banden steeds beter en bepalen daarmee ook het tempo. Hierdoor wordt het lastiger de teams naar een 2 stop strategie te bewegen. Als de zachtere optie C3-C4-C5 niet werkt dan is een optie zoals in het verleden is toegepast om 1 bandentype over te slaan en bijvoorbeeld voor C2-C4-C5 te gaan. Daarmee zit de duurzame band verder van de andere 2 en is ook duidelijk langzamer. Volgens Isola worden teams met een medium-hard strategie daarvoor gestraft omdat de harde band langzamer is dan teams die met een agressievere medium-soft strategie rijden.
Zolang het probleem van vuile lucht niet wordt opgelost en zachtere banden ook niet helpen blijft er nog een optie over die echter niks met banden te maken heeft. Volgens Isola zijn er 3 elementen die de bandenstrategie bepalen: het niveau van bandenslijtage,en prestatie, hoe makkelijk is het om in te halen en het tijdverlies van een pit stop. Het idee is door de snelheidslimiet in de pitstraat te verhogen dat het tijdsverlies van een pit stop kleiner wordt. Het is zeker niet de bedoeling om terug te gaan naar de dagen van voor 1994 toen er geen limiiet was, die limiet is er juist vanwege veiligheid gekomen. Een gemiddelde pit stop duurt 25 seconden bij 80 km/pu, als de limiet verhoogd zou worden naar 100 km/pu dan zou dat zo maar 2,5 tot 3,5 seconden schelen. In de praktijk, op Imola duurt een pitstop 29 seconden en met de verhoging naar 100 km/pu zou het daar 5 seconden schelen. Het lijkt niet veel maar strategieën kunnen gunstiger worden als er een voordeel van 3 seconden is.
PIrelli wil eerst afwachten wat de zachtere banden en de C6 band gaan doen. Als het niks brengt om dan met de FOM en FIA om de tafel te gaan zitten of dit een mogelijkheid is of uiteindelijk vanwege veiligheidsredenen niet kan.
https://www.the-race.com/...op-pirelli-pitlane-limit/
Dat insturen ben ik dan wel benieuwd naar. Want het insturen dat ik max zag doen op de onboard was 90 graden. Veel meer had die niet kunnen insturen. Dat samen met de snelheid die hij in de bocht nam, zie ik echt niet hoe hij de bocht had kunnen halen met hoe hij instuurt en de snelheid die hij mee nam...Major_ton schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:48:
[...]
Die terechte penalty voor Max zoals jij stelt, ik weet het zo net nog niet... Laat ik voorop stellen dat ik niet een eindbaas ben en het ook slechts vanuit mijn perspectief beoordeel, maar racen op een circuit is mij niet vreemd (uiteraard niet met F1 auto's). Als ik de situatie bekijk dan valt als eerste op dat Max de mindere start heeft en Piastri veel beter wegkomt. Vanwege de startpositie heeft Piastri een extra voordeel in het positioneren van zijn auto. Was het rechte stuk langer geweest dan had Piastri sowieso elke eerste bocht kunnen claimen. Maar een 'als dit' of 'als dat' scenario mag nooit van invloed zijn op een besluit zoals die hier genomen is. Het feit is dat het rechte stuk niet langer was en dat Max met een minimale voorsprong de bocht instuurde. Zonder de aanwezigheid van Piastri hij de bocht ook nog eens gehaald (dat zag je aan de mate van insturen, de hoek van de wielen en de hoek van de auto relatief aan de baan), maar Piastri zat er wél en vanuit zijn positie was insturen een stuk lastiger en de bocht velen malen scherper. Hij had veel meer moeite om de bocht te halen en had amper meer ruimte kunnen geven, zelfs als hij dat had gewild. Piastri deed ook eigenlijk niks verkeerd, elke strijdlustige coureur had in dit gat gedoken zoals hij deed. Het punt is echter dat Max ook niks verkeerd deed. Hij kon geen kant op en met afremmen om achter Piastri aan te kunnen sluiten had hij zeer waarschijnlijk zichtzelf geëlimineerd. Juist daarom vind ik het zo vreemd dat dit niet als een typische 'turn 1' incident is aangemerkt. Ik heb gekkere dingen zien gebeuren in de eerste ronde waarbij het niet verder kwam dan 'incident noted' en 'no further investigation necessary'.
En daar zijn de meeste analisten het overigens ook over eens. Die zeggen ook dat hij de bocht niet ging halen.
Dit is gewoon weer Max die volgens de regel "eerste bij de apex" raced. In Texas deed deed die dat voortreffelijk en wist hij hem nét op de baan te houden aan de binnenkant. Nu deed Piastri dat aan de binnenkant.
Palmer zei het in de analyse treffend: max had 100kg meer brandstof, niet de apex en ging toch sneller in de bocht dan in zijn quali lap.... Max ging die bocht niet halen. De enige reden dat hij zoveel snelheid nam in die bocht was om er toch "naast" te zitten.
Alleen bleef Verstappen ook in CotA niet op de baanWaah schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:22:
Dit is gewoon weer Max die volgens de regel "eerste bij de apex" raced. In Texas deed deed die dat voortreffelijk en wist hij hem nét op de baan te houden aan de binnenkant. Nu deed Piastri dat aan de binnenkant.
Wat bij die vergelijking met de Q ronde vergeten wordt is dat je in de Q een zo snel mogelijke ronde, en dus zo snel mogelijke exit, wilt hebben. Terwijl in de race bij verdedigen de exit er helemaal niet toe doet. Zolang je er voor zit en de ander geen significant betere exit heeft maakt het verder niet uit. Perez reed in 2021 Abu Dhabi ook best wel anders dan in zijn kwalificatie. Maar toch was dat op dat moment "beter". En het is ook niet voor niks dat met verdedigen coureurs (veel) rondetijd verliezen. En ja, dan rijden ze best vaak afwijkende lijnen ten opzichte van de kwalificatie en zullen ze ook wel eens harder een bocht in gaan, om vervolgens wel veel langzamer de bocht uit te komen. Maar zolang de ander er niet langs komt is dat natuurlijk prima. Q gaat om snelheid, race gaat om positie, niet om snelheid.Palmer zei het in de analyse treffend: max had 100kg meer brandstof, niet de apex en ging toch sneller in de bocht dan in zijn quali lap.... Max ging die bocht niet halen. De enige reden dat hij zoveel snelheid nam in die bocht was om er toch "naast" te zitten.
eens, maar ook daar was duidelijk dat Norris de bocht niet had gehaald. Net als dat Max hem hier niet ging halen.RobertMe schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:44:
[...]
Alleen bleef Verstappen ook in CotA niet op de baan. Alleen zat hij aan de binnenkant en duwde Norris daarmee nog verder van de baan.
Zeker waar. Maar als je naar de quali lap kijkt van Max, dan past daar na bocht 1 praktisch geen auto naast. Nu ging max er sneller in, en hij had de apex niet. Dus ik zie echt daadwerkelijk niet hoe Max hem op de baan had gehouden met meer snelheid in de bocht en een autobreedte afstand van de apex. Hij stuurt ook gewoon vol in voor zover dat kan in die bocht en ik zie hem echt geen uitwijkende stuurbeweging maken. Het enige wat je ziet is dat Max gewoon vroeg naar zijn gas gaat en zo de bocht afsnijd en er voor blijft.[...]
Wat bij die vergelijking met de Q ronde vergeten wordt is dat je in de Q een zo snel mogelijke ronde, en dus zo snel mogelijke exit, wilt hebben. Terwijl in de race bij verdedigen de exit er helemaal niet toe doet. Zolang je er voor zit en de ander geen significant betere exit heeft maakt het verder niet uit. Perez reed in 2021 Abu Dhabi ook best wel anders dan in zijn kwalificatie. Maar toch was dat op dat moment "beter". En het is ook niet voor niks dat met verdedigen coureurs (veel) rondetijd verliezen. En ja, dan rijden ze best vaak afwijkende lijnen ten opzichte van de kwalificatie en zullen ze ook wel eens harder een bocht uit gaan, om vervolgens wel veel langzamer de bocht uit te komen. Maar zolang de ander er niet langs komt is dat natuurlijk prima. Q gaat om snelheid, race gaat om positie, niet om snelheid.
Als Piastri de bocht niet had gehaald, slim. Maar helaas voor Max wist Piastri hem wel net "op de baan" te houden.
Zullen we het laten rusten en ons 'verlies' nemen?
Dank u.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Nah, hebben we nog iets van een paar jaar terug?AvK schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 22:16:
Er is eindeloos over gesproken. Komende week een nieuwe race.
Zullen we het laten rusten en ons 'verlies' nemen?
Dank u.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
De brand van Verstappen Sr. zijn auto in de pits, hoe weten we eigenlijk of dat geen poging was van een tijdreizende Toto Wolf om een toekomstig wereldkampioen te voorkomen?Illegal_Alien schreef op zondag 27 april 2025 @ 00:59:
[...]
Nah, hebben we nog iets van een paar jaar terug?
Jonathan Wheatley heeft daarvan in een Red Bull repo over pitstops al eens gezegd dat ze heel wellicht "vergeten" waren om een (verplichte) filter te installeren. En dat daardoor misschien de benzine harder stroomde dan reglementair was toegestaan.Amphiebietje schreef op zondag 27 april 2025 @ 08:22:
[...]
De brand van Verstappen Sr. zijn auto in de pits, hoe weten we eigenlijk of dat geen poging was van een tijdreizende Toto Wolf om een toekomstig wereldkampioen te voorkomen?
- Elk raceweekend opnieuw probeert Red Bull de juiste afstelling te vinden. Afhankelijk van het circuit lukt het soms sneller en soms ook helemaal niet. Als de juiste afstelling dan gevonden wordt profiteert alleen Verstappen daarvan. Herr Doktor Marko merkt het volgende op, "deze wagen heeft veel potentie maar het is moeilijk af te roepen."
- Die moeilijkheid zit hem in het type circuit en de omstandigheden. Snelle bochten zoals in Melbourne, Suzuka en Jeddah helpen. Circuits met middensnelle - en langzame bochten of waar de wagen sterk moet insturen zijn een ramp. Is het asfalt te ruw dan oververhitten de banden te snel, is het glad en biedt het veel grip dan helpt dat weer. Bij hitte ligt de McLaren een straatlengte voor, is het koeler dan gaat de afstelling meer de kant van Red Bull op. Marko eist daarom ook, "Wij kunnen niet langer op zulke toevalligheden vertrouwen.".
- Op circuits zoals Shanghai en Bahrein is zelfs Verstappen kansloos omdat daar het fundamentele probleem van de wagen zichtbaar wordt. Overal waar de voorwielen scherp indraaien of de wagen over zijn lengteas rolt verschuift de balans tussen het punt van insturen en de apex van de bocht. De wagen gaat daardoor glijden en worden de banden te heet. Dat straft de coureur ook in de bochten daarna af, ook al zijn het de type bochten die de Red Bull juist liggen. Dit probleem wordt alleen maar erger gedurende de race.
- De problemen zijn niet nieuw volgens Marko, "We worstelen er sinds de race van Imola vorig jaar mee.". Dat was ook het moment dat Red Bull op de aanval van McLaren moest reageren en waar ook Ferrari en Mercedes sterker werden. De reactie van de ingenieurs was meer downforce maar bij grondeffect-wagens snijdt het mes aan 2 kanten. Meer downforce komt met bijwerkingen zoals instabiliteit of onverschillige balans. Zit je eenmaal in deze vicieuze cirkel dan is het weer lastig om eruit te komen.
- In 2022 en 2023 had Red Bull hier geen last van omdat het mijlenver voor lag op de rest en hoefden de ingenieurs nooit de limiet op te zoeken tot de vloer upgrade bij de grand prix van Spanje in 2023. Verstappen merkte toen bij het insturen dat de achterkant van de wagen te licht werd en dat de wagen richting de apex onderstuur kreeg. De wereldkampioen kon daarmee overweg en wat telde was dat de rondetijden sneller waren, De ingenieurs zijn toen die weg verder ingeslagen tot het moment dat zelfs Verstappen er niet meer mee overweg kon en ex-teammaat Perez was toen al eerder afgehaakt.
- Ook Lawson kon er niet mee overweg.Terug in de Racing Bulls was zijn tempo in Jeddah gelijk aan die van Hadjar. Nu moet Tsunoda zich in de Red Bull behelpen maar zijn rijstijl gaat meer richting die van Verstappen. Daarbij valt op dat Tsunoda dichter tegen Verstappen aanzit als het team nog zoekende is. Vinden het team en Verstappen de juiste afstelling dan wordt het gat aanzienlijk groter zoals in Jeddah van 4 naar 9 tienden.
- Dit suggereert dat een wagen die bij Verstappen past slechts zelden zijn teammaten tegemoet komt. Verstappen heeft dan ook een aparte rijstijl die vraagt om een voorkant die op zijn bevel instuurt. De achterkant controleert hij met zijn reflexen of met het gaspedaal zolang de neiging tot overstuur maar blijft bestaan. Mogelijk door het downforce niveau wat men nu heeft bereikt is het op bepaalde circuits en onder bepaalde omstandigheden niet meer mogelijk de wagen zo af te stellen dat het stabiel blijft door de rijstijl van Verstappen.
- Norris die ongeveer dezelfde rijstijl als Verstappen heeft blijkt het ook in de MCL39 lastig te hebben. Hoewel de wagen beter en sneller is kan hij er niet mee rijden zoals in de wagen van vorig jaar. Met teammaat Piastri die net zo snel is zal McLaren bij de ontwikkeling de gulden middenweg blijven hanteren dan deze op de rijstijl van Norris aan te passen.
- Zowel Verstappen als Norris hebben bij het insturen veel downforce nodig op de vooras. Om de contactdruk (downforce) in snelle bochten naar achteren te transporteren is een voorvleugel nodig die onder last sterk verbuigt en misschien wel meer dan de regels toestaan. Met de technical directive vanaf Barcelona kan dat voor sommigen een nog groter probleem worden.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Heel niet subtiel niet zijn huidige foto als achtergrondChocoball schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:01:
FIA president Ben Sulayem overweegt aanpassing van de regels over vloeken.
[Afbeelding]
‘One of the boys’
PSN
De WRC mannen hebben een duidelijke statement gemaakt.
(Geen commentaar na afloop van een stage.)
Inderdaad beetje laat. Wel goed dat de coureurs weer emoties mogen ventileren.
YouTube: Mads Østberg Furious With Pirelli Tires in Sardinia
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik mis twee dingen in deze analyse:Chocoball schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:06:
Waarom Red Bull worstelt met de afstelling in de vertaling en samenvatting.https://www.auto-motor-un...-21-setup-max-verstappen/
- Elk raceweekend opnieuw probeert Red Bull de juiste afstelling te vinden. Afhankelijk van het circuit lukt het soms sneller en soms ook helemaal niet. Als de juiste afstelling dan gevonden wordt profiteert alleen Verstappen daarvan. Herr Doktor Marko merkt het volgende op, "deze wagen heeft veel potentie maar het is moeilijk af te roepen."
- Die moeilijkheid zit hem in het type circuit en de omstandigheden. Snelle bochten zoals in Melbourne, Suzuka en Jeddah helpen. Circuits met middensnelle - en langzame bochten of waar de wagen sterk moet insturen zijn een ramp. Is het asfalt te ruw dan oververhitten de banden te snel, is het glad en biedt het veel grip dan helpt dat weer. Bij hitte ligt de McLaren een straatlengte voor, is het koeler dan gaat de afstelling meer de kant van Red Bull op. Marko eist daarom ook, "Wij kunnen niet langer op zulke toevalligheden vertrouwen.".
- Op circuits zoals Shanghai en Bahrein is zelfs Verstappen kansloos omdat daar het fundamentele probleem van de wagen zichtbaar wordt. Overal waar de voorwielen scherp indraaien of de wagen over zijn lengteas rolt verschuift de balans tussen het punt van insturen en de apex van de bocht. De wagen gaat daardoor glijden en worden de banden te heet. Dat straft de coureur ook in de bochten daarna af, ook al zijn het de type bochten die de Red Bull juist liggen. Dit probleem wordt alleen maar erger gedurende de race.
- De problemen zijn niet nieuw volgens Marko, "We worstelen er sinds de race van Imola vorig jaar mee.". Dat was ook het moment dat Red Bull op de aanval van McLaren moest reageren en waar ook Ferrari en Mercedes sterker werden. De reactie van de ingenieurs was meer downforce maar bij grondeffect-wagens snijdt het mes aan 2 kanten. Meer downforce komt met bijwerkingen zoals instabiliteit of onverschillige balans. Zit je eenmaal in deze vicieuze cirkel dan is het weer lastig om eruit te komen.
- In 2022 en 2023 had Red Bull hier geen last van omdat het mijlenver voor lag op de rest en hoefden de ingenieurs nooit de limiet op te zoeken tot de vloer upgrade bij de grand prix van Spanje in 2023. Verstappen merkte toen bij het insturen dat de achterkant van de wagen te licht werd en dat de wagen richting de apex onderstuur kreeg. De wereldkampioen kon daarmee overweg en wat telde was dat de rondetijden sneller waren, De ingenieurs zijn toen die weg verder ingeslagen tot het moment dat zelfs Verstappen er niet meer mee overweg kon en ex-teammaat Perez was toen al eerder afgehaakt.
- Ook Lawson kon er niet mee overweg.Terug in de Racing Bulls was zijn tempo in Jeddah gelijk aan die van Hadjar. Nu moet Tsunoda zich in de Red Bull behelpen maar zijn rijstijl gaat meer richting die van Verstappen. Daarbij valt op dat Tsunoda dichter tegen Verstappen aanzit als het team nog zoekende is. Vinden het team en Verstappen de juiste afstelling dan wordt het gat aanzienlijk groter zoals in Jeddah van 4 naar 9 tienden.
- Dit suggereert dat een wagen die bij Verstappen past slechts zelden zijn teammaten tegemoet komt. Verstappen heeft dan ook een aparte rijstijl die vraagt om een voorkant die op zijn bevel instuurt. De achterkant controleert hij met zijn reflexen of met het gaspedaal zolang de neiging tot overstuur maar blijft bestaan. Mogelijk door het downforce niveau wat men nu heeft bereikt is het op bepaalde circuits en onder bepaalde omstandigheden niet meer mogelijk de wagen zo af te stellen dat het stabiel blijft door de rijstijl van Verstappen.
- Norris die ongeveer dezelfde rijstijl als Verstappen heeft blijkt het ook in de MCL39 lastig te hebben. Hoewel de wagen beter en sneller is kan hij er niet mee rijden zoals in de wagen van vorig jaar. Met teammaat Piastri die net zo snel is zal McLaren bij de ontwikkeling de gulden middenweg blijven hanteren dan deze op de rijstijl van Norris aan te passen.
- Zowel Verstappen als Norris hebben bij het insturen veel downforce nodig op de vooras. Om de contactdruk (downforce) in snelle bochten naar achteren te transporteren is een voorvleugel nodig die onder last sterk verbuigt en misschien wel meer dan de regels toestaan. Met de technical directive vanaf Barcelona kan dat voor sommigen een nog groter probleem worden.
De T-valve van RBR die er volgens sommigen nooit heeft opgezeten echter de FIA heeft wel de reglementen aangepast zodat asymmetrisch remmen verboden is. Wat heeft Mclaren gevonden om de banden temperatuur te kunnen regelen. Banden opwarmen dat begrijp ik wel echter hoe kan Mclaren de banden koelen?
Bij koelen denk ik aan ventilatoren (mijn PC koelt d.m.v. ventilatoren) deftige Noctua ventilatoren verwerkt in de remmen?
Op privé gezet?Chocoball schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:34:
Er was al een eeder filmpje maar blijkbaar is er een nieuw filmpje van een rondje over de MADRING (circuit van Madrid) inclusief kombocht.
[YouTube: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Staat op privé inderdaad, blijkbaar moet je op YouTube ingelogd zijn om de video te mogen bekijken. Als ik zoek op 'madring lap' en start dezelfde video dan doet deze het wel zonder ingelogd te zijn. Beetje vaag

Het 'voordeel' bij McLaren lijkt bij de vooras te zitten en het vermoeden bestaat bij de remmen en rembehuizing want vaak staan meerdere monteurs ervoor om het zicht te ontnemen of plaatsen ze schermen als ze daar aanpassingen doen.Speedster schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 05:36:
[...]
Ik mis twee dingen in deze analyse:
De T-valve van RBR die er volgens sommigen nooit heeft opgezeten echter de FIA heeft wel de reglementen aangepast zodat asymmetrisch remmen verboden is. Wat heeft Mclaren gevonden om de banden temperatuur te kunnen regelen. Banden opwarmen dat begrijp ik wel echter hoe kan Mclaren de banden koelen?
Bij koelen denk ik aan ventilatoren (mijn PC koelt d.m.v. ventilatoren) deftige Noctua ventilatoren verwerkt in de remmen?
Ook niet te zien als je ingelogd bent...Chocoball schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:48:
Staat op privé inderdaad, blijkbaar moet je op YouTube ingelogd zijn om de video te mogen bekijken.
Ik kan er nog steeds niet bij dat dit een officiële video is van het nieuwe circuit. Het ziet er doodsaai uit.Chocoball schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:48:
[...]
Staat op privé inderdaad, blijkbaar moet je op YouTube ingelogd zijn om de video te mogen bekijken. Als ik zoek op 'madring lap' en start dezelfde video dan doet deze het wel zonder ingelogd te zijn. Beetje vaag
Mooi om te zien dat er bij bochten combinatie 5/6 er bijna gecrashed wordtLamith schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:58:
[...]
Hier is ie ook te zien:
https://www.espn.com/f1/s...t-2026-spanish-grand-prix
Any, ziet er leuker uit dan ik dacht. Op naar het 2026 topic!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze zagen Zandvoort en dachten: die banking willen wij ookLamith schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:58:
[...]
Hier is ie ook te zien:
https://www.espn.com/f1/s...t-2026-spanish-grand-prix
Ik kreeg meer een NASCAR gevoel erbij 😅JEightyFive schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:14:
[...]
Ze zagen Zandvoort en dachten: die banking willen wij ook
Dat is idd larie, want onlangs nog had Ome Ben ruzie met de rallyrijders toen Adrien Fourneaux een boete kreeg voor vloeken na een crash. In de volgende rally in Zweden boycotten alle rijders de Engelse flash interviews door alleen met ja en nee te antwoorden op vragen. Journalisten uit anderstalige landen (frankrijk, Finland, België etc) kregen wel volledige antwoorden. Daarna dreef hij ook nog Robert Reid tot ontslag die kritiek op dat beleid had geleverd. En nu het kaartenhuis bijna is ingestort overweegt hij ineens wijzigingen. Jee wat toevallig.Beerkeeper schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:03:
Wat een lariekoek met "As a former rally driver, I understand the demands they face better than most". Dan had dit in eerste instantie niet gebeurd
[ Voor 19% gewijzigd door Alex_79 op 29-04-2025 10:40 ]
Dit is ook 1 van de zorgen van de teams. Het circuit moet nog gebouwd worden en een laserscan van het circuit en informatie over bochten ontbreekt. De FOM zal de gebrekkige voorbereiding voor de teams als de grote onbekende willen promoten maar gezien bocht 5-6 zullen de teams misschien bij de FIA over veiligheid beginnen, maar eens is verder voor 2026.Jasphur schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:34:
[...]
Mooi om te zien dat er bij bochten combinatie 5/6 er bijna gecrashed wordt![]()
Any, ziet er leuker uit dan ik dacht. Op naar het 2026 topic!
Ontwerp is van dezelfde architect die in Zandvoort werd ingehuurd voor de verbouwing.JEightyFive schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:14:
[...]
Ze zagen Zandvoort en dachten: die banking willen wij ook
Is dus niet zo vreemd dat hij met vergelijkbare ideeën komt.
Mijn persoonlijk overtuiging is dat er variabele air ducts oid in gebruik zijn. Dat moet wel aangezien ze in kwali wel banden kunnen warmen. Er is een airflow mechanisme wat ze kunnen manipuleren. Echter, eveneens mijn overtuiging, is dat de handhaving van regels nogal selectief is om de spanning van het kampioenschap te kunnen beïnvloeden.Chocoball schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:55:
[...]
Het 'voordeel' bij McLaren lijkt bij de vooras te zitten en het vermoeden bestaat bij de remmen en rembehuizing want vaak staan meerdere monteurs ervoor om het zicht te ontnemen of plaatsen ze schermen als ze daar aanpassingen doen.
Na die 8 jaar op rij Mercedes dominantie geloof ik niet meer in dat soort conspiracies.Lynx schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:42:
[...]
Mijn persoonlijk overtuiging is dat er variabele air ducts oid in gebruik zijn. Dat moet wel aangezien ze in kwali wel banden kunnen warmen. Er is een airflow mechanisme wat ze kunnen manipuleren. Echter, eveneens mijn overtuiging, is dat de handhaving van regels nogal selectief is om de spanning van het kampioenschap te kunnen beïnvloeden.
PSN
Nee, zelfs in het 2021 seizoen zijn er een aantal dubieuze situaties geweest, in het voordeel van Mercedes.YakuzA schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:58:
[...]
Na die 8 jaar op rij Mercedes dominantie geloof ik niet meer in dat soort conspiracies.
Terwijl er dan in de laatste race…….nee laat maar
De FIA is gewoon ondoorgrondelijk, daar moeten we inmiddels aan gewend zijn, toch?
Mijn boefje is liev!
Ik wel, tot mijn spijt. De commerciele belangen zijn vele malen belangrijker dan de sportieve. De focus ligt aan de organisatiekant op sportswashing landen met veel te veel geld en aan de verkoopkant op de VS. En dan heb je nog de sponsoren.YakuzA schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:58:
[...]
Na die 8 jaar op rij Mercedes dominantie geloof ik niet meer in dat soort conspiracies.
Spannende beelden zijn voor die partijen essentieel om winst te maximaliseren. En onze vriend MBS heeft inmiddels wel laten zien dat hij een duidelijke visie heeft waarvoor heel veel mag wijken. Spannend > meer kijkers > meer inkomsten. Daarom ook meer races. Vergelijk met FIFA, meer wedstrijden, meer teams op WKs. Wordt de sport slechter van want overbelasting en blessures, maar schijt aan dat want geld.
Een te dominant team zoals Merc en daarna RBR kost simpelweg te veel.
Dan doen de grote Amerikaanse sporten het toch op een nettere manier: slechtste team krijgt niet alleen betere draft picks, maar er is vooral ook een veel gelijkere verdeling van de winst/prijzengelden, geen historische bonussen en een heldere salary cap. F1 loopt daar nog achter, de cost cap en windtunneltijd is een goede start maar nog niet strikt genoeg want driver salaries en salaries van de drie best betaalde stafleden vallen er buiten. Dan kan een rijk team dus alsnog heel veel meer dan een minder rijk team en dat betaalt zich deels terug in meer prijzengeld.
[ Voor 33% gewijzigd door Bundin op 30-04-2025 00:41 ]
FIA != FOM dus die redenatie gaat niet echt op.Bundin schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:31:
[...]
Ik wel, tot mijn spijt. De commerciele belangen zijn vele malen belangrijker dan de sportieve. De focus ligt aan de organisatiekant op sportswashing landen met veel te veel geld en aan de verkoopkant op de VS. En dan heb je nog de sponsoren.
Spannende beelden zijn voor die partijen essentieel om winst te maximaliseren. En onze vriend MBS heeft inmiddels wel laten zien dat hij een duidelijke visie heeft waarvoor heel veel mag wijken. Spannend > meer kijkers > meer inkomsten. Daarom ook meer races. Vergelijk met FIFA, meer wedstrijden, meer teams op WKs. Wordt de sport slechter van want overbelasting en blessures, maar schijt aan dat want geld.
PSN
FIA: Wikipedia: Fédération Internationale de l'AutomobileYakuzA schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:23:
[...]
FIA != FOM dus die redenatie gaat niet echt op.
FOM: Wikipedia: Formula One Group
FIA is niet gelijk aan FOM.
Dat zegt ie inderdaadSpeedster schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:40:
[...]
FIA: Wikipedia: Fédération Internationale de l'Automobile
FOM: Wikipedia: Formula One Group
FIA is niet gelijk aan FOM.
[removed]
[F1 2025] Race 6 GP van Miami
Oh ja ik wist niet dat != niet gelijk aan betekend. Weer wat geleerd.
Hopen dat er niemand opgepakt wordt bij de douaneChocoball schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:00:
We gaan weer door en hebben meteen de 1e Amerikaanse race van het seizoen te pakken.
[F1 2025] Race 6 GP van Miami
Wat betreft manipulatie van de spanning: ik zie de FIA daar ook wel voor aan, want uiteindelijk heeft een seizoen als 2023 een negatief effect op de kijkcijfers. Als je vooraf al weet wie er gaat winnen, haakt een deel af. Ik had dat in de Mercedes-jaren ook wel een beetje, dat ik tijdens de race weg liep en vooral de start, de pitstops en de finish wilde zien. Mercedes had zo'n voorsprong op de rest...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nogmaals, de FIA is niet de commerciële uitbater van de Formule 1. Dat is de FOM. De FIA maakt alleen de regels in hun rol als bestuursorgaan en heeft het alleenrecht om Formule 1 races te sanctioneren.Grrrrrene schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:35:
[...]
Hopen dat er niemand opgepakt wordt bij de douane![]()
Wat betreft manipulatie van de spanning: ik zie de FIA daar ook wel voor aan, want uiteindelijk heeft een seizoen als 2023 een negatief effect op de kijkcijfers. Als je vooraf al weet wie er gaat winnen, haakt een deel af. Ik had dat in de Mercedes-jaren ook wel een beetje, dat ik tijdens de race weg liep en vooral de start, de pitstops en de finish wilde zien. Mercedes had zo'n voorsprong op de rest...
Je gaat niet spontaan in vlammen uitbarsten door toe te geven dat McLaren hun huiswerk misschien beter gedaan heeft dan Red BullLynx schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:42:
[...]
Mijn persoonlijk overtuiging is dat er variabele air ducts oid in gebruik zijn. Dat moet wel aangezien ze in kwali wel banden kunnen warmen. Er is een airflow mechanisme wat ze kunnen manipuleren. Echter, eveneens mijn overtuiging, is dat de handhaving van regels nogal selectief is om de spanning van het kampioenschap te kunnen beïnvloeden.
Het kan evengoed niets met de remmen te maken hebben maar "gewoon" met de balans van de auto. Hoe meer een auto in balans is, hoe vriendelijker voor de banden
De FIA heeft niets te winnen met het manipuleren van tests of het buigen van regels
Volgens mij was dat enkel bij preseason testing dat het werd afgeschermd. Er zijn sedert de eerste grand prix genoeg foto's te vindenChocoball schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:55:
[...]
Het 'voordeel' bij McLaren lijkt bij de vooras te zitten en het vermoeden bestaat bij de remmen en rembehuizing want vaak staan meerdere monteurs ervoor om het zicht te ontnemen of plaatsen ze schermen als ze daar aanpassingen doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 30-04-2025 08:52 ]
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Dat betekent niet dat het de FIA niks boeit hoeveel mensen er kijken.Lamith schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:49:
[...]
Nogmaals, de FIA is niet de commerciële uitbater van de Formule 1. Dat is de FOM. De FIA maakt alleen de regels in hun rol als bestuursorgaan en heeft het alleenrecht om Formule 1 races te sanctioneren.
Gamertag: FinrazielNL
Maar is de FIA ook niet een commerciele organisatie waarvan de waarde afhankelijk is van hoe groot de sporten zijn die zij controleren en hoe makkelijk deze te monetizen zijn. Waarom denk je dat de FIA vloeken aan de banden legde, grotendeels voor sponsors and adverteerders. De sport toegankelijk maken voor kinderen in de hoop op leven lang fans zoals veel voetbal fans het met de paplepel meekrijgen.Lamith schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:49:
[...]
Nogmaals, de FIA is niet de commerciële uitbater van de Formule 1. Dat is de FOM. De FIA maakt alleen de regels in hun rol als bestuursorgaan en heeft het alleenrecht om Formule 1 races te sanctioneren.
Het boeit hun in eerste instantie dat de regels die zij opstellen worden nageleefd. Zij zijn niet afhankelijk van kijkcijfers voor hun bestaansrecht zoals de FOM dat is.Finraziel schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:52:
[...]
Dat betekent niet dat het de FIA niks boeit hoeveel mensen er kijken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
FOM gedeeltelijk. Ook de FIA is onderdeel van de verdeelsleutel van de inkomsten van FOM. Dus bv van alle inkomsten die FOM maakt gaat 10% naar FOM, 10% naar de FIA en de rest wordt verdeelt onder de teams (prijzengeld, bonussen, ...).Help!!!! schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:02:
Wie financiert de FIA ?
Ik denk eerder dat het met de FIA president te maken heeft die een teer zieltje heeft en zijn stempel op de sport wilt drukken / wil laten zien dat hij "het mannetje" is. Kijk ook maar eens na de race hoeveel je MBS rond de coureurs ziet rondhangen om maar in beeld te komen. En vergelijk dat dan met hoe vaak je Dominicale ziet. En dan te bedenken dat MBS dus de baas van veel meer sporten is, maar gek genoeg wel bij vele F1 races aanwezig is, terwijl die zelf een rally racer was (dus zou je verwachten dan die persoonlijk meer met die sport heeft en daar vaker gaat kijken).ArgantosNL schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:54:
Waarom denk je dat de FIA vloeken aan de banden legde, grotendeels voor sponsors and adverteerders. De sport toegankelijk maken voor kinderen in de hoop op leven lang fans zoals veel voetbal fans het met de paplepel meekrijgen.
Checo zullen ze als mexicaan niet meer hoeven arresteren iddGrrrrrene schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:35:
[...]
Hopen dat er niemand opgepakt wordt bij de douane
(vorig jaar was het toch Yuki met een issue?)
PSN
Bortoleto kan nog, Mexicaan.. Braziliaan... Wat is het verschil in de ogen van Trump?YakuzA schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:38:
Checo zullen ze als mexicaan niet meer hoeven arresteren idd
(vorig jaar was het toch Yuki met een issue?)
En de Strolls zullen wel extra worden gecontroleerd in verband met fentanyl smokkel.
En uit Canada. Canada dat nu in handen komt van een niet aan, Trump (is gelijk aan) Poetin, geallieerde.TheBrut3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:58:
[...]
Bortoleto kan nog, Mexicaan.. Braziliaan... Wat is het verschil in de ogen van Trump?
En de Strolls zullen wel extra worden gecontroleerd in verband met fentanyl smokkel.
Fentanyl slecht spul:
https://nos.nl/artikel/25...-fentanyl-voor-een-crisis
[ Voor 14% gewijzigd door Speedster op 30-04-2025 10:44 ]
Even een Gold Card kopen van 5 miljoen en je hebt nergens meer last van.TheBrut3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:58:
[...]
Bortoleto kan nog, Mexicaan.. Braziliaan... Wat is het verschil in de ogen van Trump?
even een zinloze statistiek op de woensdagochtend.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
whoops verkeerd gelezen hehebasvn schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:47:
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Wognummer op 30-04-2025 10:54 ]
basvn schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:47:
[Afbeelding]
Ja, zo'n correlatie tussen GP overwinningen en kampioenschappen valt makkelijk te leggen idd
PSN
Niks teer zieltje. Dit is religie en cultuur wat je terug ziet. Dat verklaart ook de hoge straffen. Past prima binnen ene breder fenomeen dat we in de wereld zien.RobertMe schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:29:
[...]
Ik denk eerder dat het met de FIA president te maken heeft die een teer zieltje heeft en zijn stempel op de sport wilt drukken / wil laten zien dat hij "het mannetje" is.
"Today is the worst day since yesterday"
Oorzaak en gevolgNukar schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:57:
[...]
Niks teer zieltje. Dit is religie en cultuur wat je terug ziet.
FOG heeft inderdaad voor 100 jaar de commerciele rechten voor F1 in handen, voor een luttele 360 miljoen, na een uitspraak dat FIA zich niet met commercie mag bemoeien want dat staat op gespannen voet met de sportieve kant. Dus op papier heb je 100% gelijk.YakuzA schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:23:
[...]
FIA != FOM dus die redenatie gaat niet echt op.
Ik geloof echter niet 100% in die papieren werkelijkheid. Dat is te bestempelen als een conspiracy theory, maar niet meer of minder dan claimen dat de FIFA vrij van corruptie is. Maargoed, wie beweert moet bewijzen en dat kan ik niet. Daarom ook 'ik geloof er niet in' ipv 'de bende is corrupt'.
Daarnaast: als F1 een keer instort, is de FIA veel van z'n relevantie buiten de pure sportwereld kwijt en valt er niet voor de camera belangrijk te doen. Sommige medewerkers lijken dat wel relevant te vinden.
Uhh, 2021 Hamilton? Zeker gefabriceerd dooreen Brit, dit staatje? Of mis ik iets?basvn schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:47:
[Afbeelding]
Als je de tekst erboven ernaast houdt klopt het ook gewoon - Hamilton won de eerste 5 races en is al eens WK geweestdawg schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:37:
[...]
Uhh, 2021 Hamilton? Zeker gefabriceerd dooreen Brit, dit staatje?
per aspera ad astra
Ah ik zie het nu. Gemist dus, dank voor de verduidelijking.LAD93 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:38:
[...]
Als je de tekst erboven ernaast houdt klopt het ook gewoon - Hamilton won de eerste 5 races en is al eens WK geweest
Eventjes goed lezen, er staat toch:dawg schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:37:
[...]
Uhh, 2021 Hamilton? Zeker gefabriceerd dooreen Brit, dit staatje? Of mis ik iets?
"Every driver to win three of the opening five races of a season has either already been a world champion of has gone on to become one later"
Te laat
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Het is sowieso zinloos? Want het zegt alleen iets over dat die coureur nu, in 2025, ooit kampioen is geweest, toch? Dus if anything en we trekken deze statistiek door dan wordt Piastri ooit WDC. Want ik maak er niet uit op dat ze het waren of zijn geworden in dat jaar (waarbij dat eerste sowieso niet van toepassing is op Piastri en dat tweede dan dit jaar "zou moeten gebeuren").basvn schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:47:
[Afbeelding]
En om 3 uit 5 opvolgende races te winnen moet je natuurlijk en een degelijke coureur zijn en een degelijke auto hebben. En de kans dat de coureur WDC materiaal is of in een WDC auto komt is vervolgens ook groot.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken