Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05

JB

Cédric roelt!

CousinBoneless schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:26:
[...]

Als ik deze statement zie, dan interpreteer ik dat ergens ook als een teken dat er vanuit de FIA toch wel wat gestuurd wordt naar show, spektakel en spanning. Ofwel, voor de viewers en de centen.

Deze meneer stapt op omdat hij vindt dat het orgaan niet meer de waarden van transparantie e.d. vertegenwoordigen. Je merkt de laatste paar jaar wel meer dat ze sommige regeltjes of straffen net zo kantelen dat het de achtervolger in het kampioenschap goed uitkomt.

Zorgelijk dit...
Daarom ook die vage willekeur met wel niet ingrijpen achtervleugel…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:24:
[...]

De embeds/video/... op die pagina laad hier niet.
Maar ik neem aan dat het over dezelfde beelden gaat als hier gisteren al gepost zijn?
Zo ja, toont het maar weer eens aan wat voor prut website het is. Want dat is geen mini-DRS. Mini-DRS is dat de opening tussen beide delen groter wordt, en dat is gewoon niet aan de orde. Wat in dezen gebeurt is dat de hele vleugel(ophanging) achterover draait, en dat heeft niks te maken met het bewegen van de planes waardoor de opening tussen de planes groter wordt. Hetzelfde als dat met DRS dus de opening tussen de planes groter wordt, hence "mini DRS". Maar dat gebeurt dus niet bij het kantelen van de vleugelophanging. Hoogstens dat het optisch een beetje zo lijkt doordat je onder een andere hoek naar de vleugel kijkt en daardoor wellicht makkelijker er tussendoor kijkt.
Ja, dat zijn dezelfde beelden, via via komt dat nu weer via de nieuws outlets naar buiten, ook bij motorsport.com weer een artikeltje er over:
https://www.motorsport.co...w-with-red-bull/10711760/

Ziet er uit alsof in de achtergrond de flexi wings weer hot topic zijn geworden :P

(gelukkig gebruiken ze de 'mini-DRS' daar wel correct, en alleen als referentie naar Baku vorig jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 11-04-2025 11:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:28

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:36
Een nieuwe officiële partner voor de Formule 1, Barilla pasta.

https://corp.formula1.com...a-as-an-official-partner/

Ik ga nu een pak spaghetti breken om dit te vieren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:26:
Een nieuwe officiële partner voor de Formule 1, Barilla pasta.

https://corp.formula1.com...a-as-an-official-partner/

Ik ga nu een pak spaghetti breken om dit te vieren :)
Afbeeldingslocatie: https://ih1.redbubble.net/image.1050655778.9725/bg,f8f8f8-flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Chocoball
Het statement na het V10 overleg in Bahrein zegt niet veel en toch weer alles in de vertaling en samenvatting.
  • Welgeteld 70 minuten duurde het overleg in het Ritz-Carlton hotel in Manama. Het was een goed gesprek over de toekomst van het motorenregelement. Er is overeengekomen dat men doorgaat met het 2026 motorregelement en als er door gedane ervaringen aanleiding toe is nogmaals aanpassingen van het motorregelement te bespreken.
  • De structuur was strak opgezet, elke deelnemer mocht zijn mening over de toekomst van het motorregelement geven. Mercedes CEO Ola Källenius mocht de spits afbijten. Mercedes staat voor alle opties open maar dan moet er wel een bepaalde doorlooptijd voor de nieuwe regels zijn. Niet goed uitgedachte plannen jagen fabrikanten weg,
  • Ook Audi en Honda staan achter de 2026 regels die voor 5 jaar gelden. Het is ook de reden dat ze als fabrikant zijn ingestapt of teruggekeerd. Een verkorte route naar een andere motorformule mag er niet komen en daarmee was de mogelijkheid tot een stemming verdwenen. Ferrari, Cadillac en Red Bull hadden mogelijk andere ideeën en hebben dit nu te accepteren, alleen is er toch een kleine overwinning geboekt.
  • Het 2026 motorregelement in de huidige vorm geeft fabrikanten maar beperkte mogelijkheden om een achterstand in te lopen. Aan de pretatieverhouding van 55:45 tussen verbrandingsmotor en het hybride-deel wordt niet gesleuteld. Op z'n vroegst kan er in 2029 wat aan de verhouding gedaan worden als blijkt dat de motorformule niet functioneert zoals het beoogd is.
  • De V10 motor werd nauwelijks besproken terwijl de FIA al een gedetaillieerd plan klaar had hoe de motor eruit moest gaan zien. Een V10 motor met een 3 liter cilinderinhoud, een voorgedefinieerde boring/slagverhouding, het gewicht en welke standaard en ontwikkelingsonderdelen het mag hebben.
  • Toen de FIA tijdens het overleg doorkreeg dat fabrikanten alleen met een hybride motor te lokken waren kwam het met het plan om er alsnog een hybride gedeelte aan te koppelen met een prestatieverhouding van 70 voor de verbrandingsmotor en 30 voor het hybride-deel. Echter na wat vroege berekeningen zou dit juist leiden tot een hoger gewicht en meer brandstofgebruik en daarmee afwijken van het oorspronkelijk V10 plan zonder hybride.
https://www.auto-motor-un...sieg-audi-mercedes-honda/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
CousinBoneless schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:26:
[...]

Als ik deze statement zie, dan interpreteer ik dat ergens ook als een teken dat er vanuit de FIA toch wel wat gestuurd wordt naar show, spektakel en spanning. Ofwel, voor de viewers en de centen.

Deze meneer stapt op omdat hij vindt dat het orgaan niet meer de waarden van transparantie e.d. vertegenwoordigen. Je merkt de laatste paar jaar wel meer dat ze sommige regeltjes of straffen net zo kantelen dat het de achtervolger in het kampioenschap goed uitkomt.

Zorgelijk dit...
Dat is van alle tijden, met Schumacher hebben ze toen ook veel veranderd omdat hij maar bleef winnen. Althans dat staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

Wok

Dakloos...

Arjantje72 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:31:
[...]

Dat is van alle tijden, met Schumacher hebben ze toen ook veel veranderd omdat hij maar bleef winnen. Althans dat staat mij bij.
*kuch* Balestre *kuch* ;)
Dat was in het Senna vs. Prost tijdperk. Schaamteloos.... :r

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zat wel eens te denken of Verstappen niet moet gaan vertrekken bij RBR. Achter de schermen lijken daar meer dingen te spelen. Natuurlijk geen Newey meer, maar meer zijn vertrokken. Geen Honda meer en de nieuwe PU is een grote gok.

Aston Martin leek een beetje de logische oplossing te zijn, maar wat is daar aan de hand zeg?
Het was ooit het meest efficiënte team in de Formule 1. Met een beperkt budget en financiële problemen, waren ze vaak het vierde team. Natuurlijk hielp die Mercedes PU enorm, maar er zijn meer Mercedes PU aangedreven teams geweest die er niks van bakte.

Maar nu is het al jaren niks. Ze hebben keer op keer updates gebracht die niet werkte. De tweede coureur is hopeloos en Alonso is eigenlijk net zoals Verstappen, dat team aan het dragen. Er is veel geïnvesteerd in faciliteiten, maar de resultaten blijven achter. Ze krijgen Honda volgend jaar en hebben nu ook Newey, maar ondertussen trekt Alonso zo het stuur los uit de stuurkolom. :X

Daar lijkt echt wat fundamenteels mis te zijn. Ze konden zich jarenlang staande houden terwijl RBR en Mercedes vlakbij hun fabrieken hebben en elk beetje talentvolle ingenieur zo naar een van die twee teams kon. Nu zit er veel meer geld achter en staan de veel meer op gelijke hoogte met RBR en Mercedes, en komt er jaar na jaar maar niks uit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:18
Tijdje terug, lees het recent niet meer, scheen het probleem vooral te zijn dat ouwe stroll een schrikbewind voerde en als enige beslissingen nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:24
Lynx schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:39:
Tijdje terug, lees het recent niet meer, scheen het probleem vooral te zijn dat ouwe stroll een schrikbewind voerde en als enige beslissingen nam.
Het probleem van de superrijken, denken overal verstand van te hebben.. because I have money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:26:
Ik zat wel eens te denken of Verstappen niet moet gaan vertrekken bij RBR. Achter de schermen lijken daar meer dingen te spelen. Natuurlijk geen Newey meer, maar meer zijn vertrokken. Geen Honda meer en de nieuwe PU is een grote gok.

Aston Martin leek een beetje de logische oplossing te zijn, maar wat is daar aan de hand zeg?
Het was ooit het meest efficiënte team in de Formule 1. Met een beperkt budget en financiële problemen, waren ze vaak het vierde team. Natuurlijk hielp die Mercedes PU enorm, maar er zijn meer Mercedes PU aangedreven teams geweest die er niks van bakte.

Maar nu is het al jaren niks. Ze hebben keer op keer updates gebracht die niet werkte. De tweede coureur is hopeloos en Alonso is eigenlijk net zoals Verstappen, dat team aan het dragen. Er is veel geïnvesteerd in faciliteiten, maar de resultaten blijven achter. Ze krijgen Honda volgend jaar en hebben nu ook Newey, maar ondertussen trekt Alonso zo het stuur los uit de stuurkolom. :X

Daar lijkt echt wat fundamenteels mis te zijn. Ze konden zich jarenlang staande houden terwijl RBR en Mercedes vlakbij hun fabrieken hebben en elk beetje talentvolle ingenieur zo naar een van die twee teams kon. Nu zit er veel meer geld achter en staan de veel meer op gelijke hoogte met RBR en Mercedes, en komt er jaar na jaar maar niks uit.
Is al eens eerder geopperd; Max heeft de status om 2026 een sabbatical te nemen en dan voor 2027 in te stappen bij het team wat de beste auto heeft. Er zal bijna geen team zijn die z’n mindere rijder niet de wacht aanzet voor iemand als Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Aston Martin verslijt net zo hard CTO's als de banden op hun wagen. Andrew Green is jaren geleden als CTO (weg)gepromoveerd binnen Aston Martin. Dan Fallows heeft hem toen opgevolgd en na een aanvankelijk goede start in 2023 gleed het team steeds verder weg en vorig jaar was de AMR24 ook geen podiumvechter.

Fallows werd vorig jaar a.i.vervangen door Bob Bell en Fallows heeft Aston Martin inmiddels verlaten. Dit jaar is het voorlopig Eric Blandin todatt Enrico Cardile (ex-Ferrari) in juli van dit jaar mag instappen omdat Ferrari hierover een rechtzaak heeft gewonnen. Alleen zit er dan al bijna een half seizoen erop.

Je zou zeggen kan Newey niet even de 2026 wagen loslaten en zich met de 2025 wagen bemoeien. Kans bestaat dat Stroll dat zal vragen om minimaal de 5e plek in het kampioenschap te bemachtigen want voorlopig zijn Haas, Racing Bulls en Williams sneller dan de AMR25.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
Niet echt seizoen 2025 nieuws. Maar om op het ad af te gaan toch wel nieuws over schumi.

*knip*

Edit: schumi heeft een handtekening gezet op een helm die voor het goede doel geveild gaat worden.

Op zich wel verbazend gezien Mick ergens in een interview/docu (las ik het me goed herinner) aangeeft graag met zijn vader over racen zou willen praten. Wat insinueert dat dat niet gaat.

Als hij dan nu wel een handtekening kan zetten. Dan hoop ik voor de familie dat de situatie verbeterd is.

[ Voor 62% gewijzigd door tweakduke op 15-04-2025 12:33 . Reden: Goed bedoeld, maar paywall omzeilen is niet toegestaan. ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Edgenumber schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:52:
Niet echt seizoen 2025 nieuws. Maar om op het ad af te gaan toch wel nieuws over schumi.

*knip*
Edit: schumi heeft een handtekening gezet op een helm die voor het goede doel geveild gaat worden.

Op zich wel verbazend gezien Mick ergens in een interview/docu (las ik het me goed herinner) aangeeft graag met zijn vader over racen zou willen praten. Wat insinueert dat dat niet gaat.

Als hij dan nu wel een handtekening kan zetten. Dan hoop ik voor de familie dat de situatie verbeterd is.
Met behulp van zijn vrouw. Zou er dus niet teveel uit afleiden.
https://nl.motorsport.com...stewart-veiling/10712804/

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 15-04-2025 12:34 . Reden: quote aangepast ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 14:23
Ah ja, overheen gelezen.

Vond het al vrij opmerkelijk omdat een handtekening toch best wel een motoriek intensief iets is. En dat voor iemand die zo slecht lag zou een hele verbetering zijn.

Maar goed. Ik hoop nog steeds dat het beter met hem gaat.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GocaZBhWcAAiNEH?format=jpg&name=small

Max en de kids!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ga ervan uit dat Red Bull er volgende week gewoon weer staat en dat Bahrein gewoon een misser was op alle fronten. Dat laten ze hopelijk geen tweede keer gebeuren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:06
sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:34:
Ik ga ervan uit dat Red Bull er volgende week gewoon weer staat en dat Bahrein gewoon een misser was op alle fronten. Dat laten ze hopelijk geen tweede keer gebeuren.
Volgens Verstappen is de auto al het hele seizoen prut en is er geen direct zicht op verbetering. Het enige verschil komt dan dus uit "ander circuit" waar iedereen voordeel uit haalt. Als in: in Jeddah zal het niet zo warm zijn dus hebben ze minder last van oververhitting van de banden, maar ze zijn nog steeds warmer dan de rest (en dus hogere slijtage etc). Het probleem wordt op andere circuits mogelijk dus wat meer gemaskeerd / verschillen tussen hun problemen zijn kleiner ten opzichte van de rest, maar ze zijn er nog wel.

Al dat pitstop gebeuren zullen ze wel wat aan kunnen doen. Want die kapotte pit gantry werkte de tweede ronde pitstops wel gewoon en kunnen ze desnoods vaker "testen" neem ik aan (in ieder geval leek er bij de tweede ronde geen indicatie te zijn dat ze uitgingen van dat er nog een probleem was, geen zwaaien met handen of zo om te vertrekken). En dat issue met band die niet los was kan (/zal?) ook gewoon een "foute stop" zijn geweest zoals wel eens voor komt. Gewoon een fout van de monteur of wat dan ook en geen structureel probleem.
Enige positieve noot is dan dat deze pitstop issues in deze slechte race waren. Was een van beide vorige week bij Verstappen gebeurt was die P3 i.p.v. P1 en was het veel kostbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:52:
[...]
Al dat pitstop gebeuren zullen ze wel wat aan kunnen doen. Want die kapotte pit gantry werkte de tweede ronde pitstops wel gewoon en kunnen ze desnoods vaker "testen" neem ik aan (in ieder geval leek er bij de tweede ronde geen indicatie te zijn dat ze uitgingen van dat er nog een probleem was, geen zwaaien met handen of zo om te vertrekken). En dat issue met band die niet los was kan (/zal?) ook gewoon een "foute stop" zijn geweest zoals wel eens voor komt. Gewoon een fout van de monteur of wat dan ook en geen structureel probleem.
Onder normale condities zodra de band correct gemonteerd is drukt de monteur op een knop wat aan het systeem wordt doorgegeven zodat het licht uiteindelijk op groen springt. Nu werkte dat niet in de eerste serie pitstops en het vermoeden bestaat dat het probleem in de kabelboom zat. BIj de 2e serie pitstops besloot Red Bull de wagens handmatig vrij te geven. De eerste pitstop van Verstappen duurde 4,26 seconden en de 2e mede door het klemmende rechtervoorwiel 6,27 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:44:
[...]

Onder normale condities zodra de band correct gemonteerd is drukt de monteur op een knop wat aan het systeem wordt doorgegeven zodat het licht uiteindelijk op groen springt. Nu werkte dat niet in de eerste serie pitstops en het vermoeden bestaat dat het probleem in de kabelboom zat. BIj de 2e serie pitstops besloot Red Bull de wagens handmatig vrij te geven. De eerste pitstop van Verstappen duurde 4,26 seconden en de 2e mede door het klemmende rechtervoorwiel 6,27 seconden.
En de vierde pitstop, van Tsunoda onder de SC, duurde 2,44 seconden en was dus okay. Die was zelfs goed genoeg voor een plekje in de top 10 snelste pitstops afgelopen race.

Maar..., met Ferrari die tot nu toe elke race de snelste pitstop had zie ik Red Bull dit seizoen geen kampioen meer worden (v.w.b. DHL fastest pitstop award). Want hun (goede) stops zijn dit hele seizoen ook maar middelmatig (eerder rond de 2,5 dan richting de 2,0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

RobertMe schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:51:
Want hun (goede) stops zijn dit hele seizoen ook maar middelmatig (eerder rond de 2,5 dan richting de 2,0).
Met een uitschieter naar 6.5 seconden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:26
sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:34:
Ik ga er vanuit dat Red Bull er deze week wel weer staat ja, ik gok in in het middenveld of net daarvoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
TinusXIII schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:54:
[...]

Ik ga er vanuit dat Red Bull er deze week wel weer staat ja, ik gok in in het middenveld of net daarvoor.
Dit was McLaren "net voor" het middenveld, toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5083pYUdOBcYNmJDwHaRVdTR3R4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai7U8wi1UPDtcYVT11JhXtEd.jpg?f=user_large
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:20
Jake schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:14:
[...]

Dit was McLaren "net voor" het middenveld, toch?
[Afbeelding]
:+
Net voor zijn gridbox :+ bedoel je

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tuurlijk is het koffie dik kijken vanuit de bank thuis, maar denk dat sommige ervaringen uit ons werkende bestaan, ergens toepasbaar zijn op een f1 team;

Je kunt een flinke bak geld hebben (subsidie. Investeren, moederbedrijf, of een flinke spaarkas) maar dat is geen garantie voor succes.

Zo heb ooit een werkgever gehad; “het kon niet op” maar echt efficiënt en productief was het niet, ondanks een aardig personeels bestand met veel slimme koppen.

En zo is het ook met een f1 team; je kunt zoals AM een aardige investeerder hebben, prima faciliteren en uitmuntend personeel […] maar als de bedrijf structuur, hierarchy, verantwoordelijk en vooral (samen) werking tussen teams en teamleden/afdeling niet perfect op elkaar aansluit …. Wordt het uiteindelijk niets.

Ik krijg erg de indruk dat exact dat speelt bij AM, Alpine en gedeeltelijk bij RBL; alle slimme koppen en innovatieve teams moeten wel goed kunnen samenwerken. Hun doelen en problemen samen delen en op elkaar afstemmen. En zoals vaak; heb je te doen met haantjes, alpha mannetjes en externe belangen.

Dat maakt een bedrijf of f1 team zo complex; geld helpt - maar wanneer niet alles 100% op en in elkaar draait, wordt het toch niets.

Makkelijk lullen vanachter mijn keyboard - maar zit een kern van waarheid in (denk ik)

Gevoelsmatig was RBL en MERC “perfect”, tot er poppetjes zijn gaan lopen, commotie en haantjes gedrag de boel doet wankelen. Ik heb sterk de indruk dat de RBL hoogtij geweest is.

Williams lijkt momenteel aardig goed bezig te zijn, en ook Mercedes is aan het herpakken.

Echter AM, RBL, Ferrari … krijgen ondanks alle financiële middelen en talent/experts van personeel de boel niet op één lijn, en daarmee komt efficiency en productiviteit onder druk te staan.

tLDR: max kan altijd ergens anders heen, maar zou sowieso 2026 afwachten. Dat kan alle kanten op - en wie weet, gaat de ford motor (in tegenstelling tot huidige geruchten) als een raket :+

//edit; RB RBR RBL - volgens mij weten we allemaal wel wat bedoeld wordt :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Wat is RBL?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:46

Damian

Insane Obtrusion

Is er nu weer een nieuwe afkorting verzonnen dan :P

Het was toch RB/VCARB en RBR?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Damian schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:53:
[...]

Het was toch RB en RBR?
Geen idee, ik zeg ook altijd RB.
Maar niet iedereen zegt hetzelfde natuurlijk, ik kan me ook niks anders bedenken waarvoor het anders zou staan als ik de zin zo lees :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Dit, voordat het RB werd was het wel TR en RB.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:26
G_Dragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:54:
[...]

Geen idee, ik zeg ook altijd RB.
Maar niet iedereen zegt hetzelfde natuurlijk, ik kan me ook niks anders bedenken waarvoor het anders zou staan als ik de zin zo lees :D
Red Bull Light :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Juist, maar er zijn altijd mensen die graag blijven vasthouden aan hun eigen wensen :)
RB en RBR, de meest logische.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 15-04-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:35

JME

zeg maar Jamie

Is het niet Red Bull Zero? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JME schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:48:
[...]

Is het niet Red Bull Zero? :+
Dat geldt alleen voor Lawson. Alhoewel die afgelopen weekend ook 3 punten behaald heeft.
spoiler:
Op zijn superlicentie wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:24
TinusXIII schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:54:
[...]

Track temperatuur is inderdaad wel weer een stuk lager, al vraag ik me af met hoeveel vertrouwen je rijdt in Jeddah met een auto die de neiging heeft constant te ondersturen. We gaan het zien, maar dat RBR weer in de top mee gaat doen, durf ik nog niet vanuit te gaan.

Los daarvan, vind ik het wel vet om te zien dat Tsunoda toch dichtbij Verstappen zat afgelopen weekend. Ze hebben nu (naar het schijnt) wel weer een competent coureursduo, ten opzichte van jaren geleden. Hopelijk trekt Yuki deze lijn door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Lamith schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:44:
[...]

Track temperatuur is inderdaad wel weer een stuk lager, al vraag ik me af met hoeveel vertrouwen je rijdt in Jeddah met een auto die de neiging heeft constant te ondersturen. We gaan het zien, maar dat RBR weer in de top mee gaat doen, durf ik nog niet vanuit te gaan.

Los daarvan, vind ik het wel vet om te zien dat Tsunoda toch dichtbij Verstappen zat afgelopen weekend. Ze hebben nu (naar het schijnt) wel weer een competent coureursduo, ten opzichte van jaren geleden. Hopelijk trekt Yuki deze lijn door.
Het "voordeel" van onderstuur is dat het wel "makkelijk" te corrigeren is. Over het algemeen is het of je probeert te hard door de bocht te gaan of je stuurt en remt teveel in de bocht. Het corrigeren betekend wel dat je tijd verliest. Bij overstuur loop je volgens mij een stuk sneller het risico dat de auto onder je wegglijdt. Je kan ingrijpen door te remmen, gas te geven, gas los te laten en meer of minder sturen, maar het is minder eenduidig en als je het mis hebt ben je sneller passagier.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

RBR = Red Bull Racing
RB = Racing Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:07:
[...]

Het "voordeel" van onderstuur is dat het wel "makkelijk" te corrigeren is. Over het algemeen is het of je probeert te hard door de bocht te gaan of je stuurt en remt teveel in de bocht. Het corrigeren betekend wel dat je tijd verliest. Bij overstuur loop je volgens mij een stuk sneller het risico dat de auto onder je wegglijdt. Je kan ingrijpen door te remmen, gas te geven, gas los te laten en meer of minder sturen, maar het is minder eenduidig en als je het mis hebt ben je sneller passagier.
We gaan het zien in Jeddah, maar het is bekend dat Verstappen veel liever overstuur heeft dan onderstuur. Dat wordt zelfs als reden aangedragen dat iemand als Perez hem simpelweg niet kon bijbenen. Dat RBR nu juist met onderstuur te maken heeft, geeft wel aan ze behoorlijk problemen met de auto hebben volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:07:
[...]

Toen ik nog veelvuldig aan simracing deed had ik ook liever overstuur, onderstuur voelde zeer traag aan en vergde veel bijremmen of langer van het gas blijven wilde je niet buiten de baan geraken. Overstuur vond ik veel makkelijker te doseren en te corrigeren. Natuurlijk sta je achterstevoren als het fout gaat maar dat nam ik op de koop toe.

Ik begrijp dus wel waarom Max overstuur, een “lichte” voorkant, prefereert.

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Money talks, in de aanloop naar de Saudi GP:
But now the very real prospect of a Saudi-owned team could see the nation move even deeper into investing in F1, with Prince Khalid keen on the idea in principle – even if he concedes it could be a “difficult” step.

“I mean, there is a space available,” he replied when the notion of a Saudi – or PIF-led – squad was put to him on a recent call with reporters, including Motorsport.com.

“There are only 11 out of 12 and also potentially one or two teams that might be for sale in the future. I mean, it could happen.
https://www.motorsport.co...-buying-f1-team/10713643/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ze hebben al 17-25% in Aston Martin (niet het team, maar de fabrikant). Dus de stap naar een groter aandeel of deelnemen aan het Aston Martin F1 team lijkt me niet al te groot. Waren er ook niet geruchten dat ze Verstappen wilde hebben voor $1 miljard voor 5 jaar?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:02
Hij zou het liefst Stroll uitkopen voor AM, maar geld alleen is geen garantie voor succes. Zie Toyota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:13
Lamith schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:09:
[...]

We gaan het zien in Jeddah, maar het is bekend dat Verstappen veel liever overstuur heeft dan onderstuur. Dat wordt zelfs als reden aangedragen dat iemand als Perez hem simpelweg niet kon bijbenen. Dat RBR nu juist met onderstuur te maken heeft, geeft wel aan ze behoorlijk problemen met de auto hebben volgens mij.
Bahrain is een van de moeilijkste circuits voor RB dit jaar en legt alle pijnpunten van de auto bloot, daar waar Japan veel van die punten kon maskeren. Jeddah zal beter zijn, waarschijnlijk ergens tussen die twee circuits in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 20:44
Lamith schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:09:
[...]

dawg schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:54:
[...]

Toen ik nog veelvuldig aan simracing deed had ik ook liever overstuur, onderstuur voelde zeer traag aan en vergde veel bijremmen of langer van het gas blijven wilde je niet buiten de baan geraken. Overstuur vond ik veel makkelijker te doseren en te corrigeren. Natuurlijk sta je achterstevoren als het fout gaat maar dat nam ik op de koop toe.

Ik begrijp dus wel waarom Max overstuur, een “lichte” voorkant, prefereert.
Klopt hoor, voor het racen wil je liever overstuur, maar voor het corrigeren is onderstuur makkelijker. Dat blijkt ook wel uit het feit dat zoveel courreurs moeite hebben met Red Bull's wagens. Mijn betoog richt zich met name op de muren van Jeddah en andere straatcircuits. Als je een fout maakt, wil je zeker niet in de muur eindigen. Beter veel tijd verliezen bij het corrigeren van onderstuur beter dan sneller rondjes rijden maar het einde van de race niet halen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:10

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Sineplex schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:30:
[...]

Bahrain is een van de moeilijkste circuits voor RB dit jaar en legt alle pijnpunten van de auto bloot, daar waar Japan veel van die punten kon maskeren. Jeddah zal beter zijn, waarschijnlijk ergens tussen die twee circuits in.
Baku kan je ook wel benoemen als lastig voor RBR.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat extra info over de timing loop issues dit jaar:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:53:
[...]

Tuurlijk is het koffie dik kijken vanuit de bank thuis, maar denk dat sommige ervaringen uit ons werkende bestaan, ergens toepasbaar zijn op een f1 team;

Je kunt een flinke bak geld hebben (subsidie. Investeren, moederbedrijf, of een flinke spaarkas) maar dat is geen garantie voor succes.

Zo heb ooit een werkgever gehad; “het kon niet op” maar echt efficiënt en productief was het niet, ondanks een aardig personeels bestand met veel slimme koppen.

En zo is het ook met een f1 team; je kunt zoals AM een aardige investeerder hebben, prima faciliteren en uitmuntend personeel […] maar als de bedrijf structuur, hierarchy, verantwoordelijk en vooral (samen) werking tussen teams en teamleden/afdeling niet perfect op elkaar aansluit …. Wordt het uiteindelijk niets.

Ik krijg erg de indruk dat exact dat speelt bij AM, Alpine en gedeeltelijk bij RBL; alle slimme koppen en innovatieve teams moeten wel goed kunnen samenwerken. Hun doelen en problemen samen delen en op elkaar afstemmen. En zoals vaak; heb je te doen met haantjes, alpha mannetjes en externe belangen.

Dat maakt een bedrijf of f1 team zo complex; geld helpt - maar wanneer niet alles 100% op en in elkaar draait, wordt het toch niets.

Makkelijk lullen vanachter mijn keyboard - maar zit een kern van waarheid in (denk ik)

Gevoelsmatig was RBL en MERC “perfect”, tot er poppetjes zijn gaan lopen, commotie en haantjes gedrag de boel doet wankelen. Ik heb sterk de indruk dat de RBL hoogtij geweest is.

Williams lijkt momenteel aardig goed bezig te zijn, en ook Mercedes is aan het herpakken.

Echter AM, RBL, Ferrari … krijgen ondanks alle financiële middelen en talent/experts van personeel de boel niet op één lijn, en daarmee komt efficiency en productiviteit onder druk te staan.

tLDR: max kan altijd ergens anders heen, maar zou sowieso 2026 afwachten. Dat kan alle kanten op - en wie weet, gaat de ford motor (in tegenstelling tot huidige geruchten) als een raket :+

//edit; RB RBR RBL - volgens mij weten we allemaal wel wat bedoeld wordt :+
Mooi gezegd!

Bij F1 zien we voor een groot gedeelte de rijders in hun auto, als een product van het team. Alleen tijdens pitstops zien we een ander (klein) deel van het team. Er zit nog veel meer achter dat we niet zien.

Bij andere sporten zie je dit soort team problemen directer, omdat het (gebrek aan) teamwork veel zichtbaarder is. Denk aan een team vol sterspelers waar het voor geen meter loopt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
De afsluiter van de eerste triple header van het seizoen.

[F1 2025] Race 5 GP van Saudi Arabië

[ Voor 200% gewijzigd door Chocoball op 16-04-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en door naar de laatste van de 3!

[F1 2025] Race 5 GP van Bahrein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Die hebben we al gehad. :P

Al gaat de link wel goed... Hmm.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastien op 16-04-2025 08:31 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Als race 4 niet 5, was vanmorgen even een Red Bull pitstop maar nu staat alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
Pjottski schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:33:
[...]

En na Baku, komt Singapore. Dat worden vervelende weekends voor RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pjottski schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:33:
[...]

Perez ging daar altijd wel prima :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tk55 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 00:29:
[...]

Mooi gezegd!

Bij F1 zien we voor een groot gedeelte de rijders in hun auto, als een product van het team. Alleen tijdens pitstops zien we een ander (klein) deel van het team. Er zit nog veel meer achter dat we niet zien.

Bij andere sporten zie je dit soort team problemen directer, omdat het (gebrek aan) teamwork veel zichtbaarder is. Denk aan een team vol sterspelers waar het voor geen meter loopt!
Heb de indruk dat bij automotive het 'haantjes/alpha'-gedrag zelfs nog meer speelt dan in voetbal.
(kleine 5jr in de automotive gewerkt, dan krijg je dat best goed mee)

En die mentaliteit of gedachtengang uit zich niet direct naar publiek; is meestal onderling, meer/beter dan de rest (zie bijv. die chat appjes van horner). Wanneer het allemaal dezelfde richting op gaat en wil, kan je best mooie resultaten behalen. Max en lewis zijn niet voor niets zo veel jaar achter elkaar kampioen geworden. Maar nadat bij mercedes ook wat 'toppers' zijn gaan lopen, draait de machine niet meer optimaal. Datzelfde zie je nu bij RBL RB gebeuren.

Exact wat jij ook schrijft, team met sterspelers (zie AM) is geen garrantie voor succes. Achjah, tot nu toe vind ik dit seizoen echt top! Veld dicht bij elkaar, nodige rookies (wat doet die kimi het toch fcking goed!!) verschillende winnaars per race. *O* En dan volgend jaar .... 2026 alles op de schop, welke team(s) gaan er het beste uit komen? Mercedes met hun motor blok? Ford en de RB (.... ;w ) ? Gaat Ferrari succes boeken? mooie tijden voor de race fanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat gebruiken jullie als primaire nieuwssite? Ik zit veel op racingnews365, maar ik word een beetje moe van alle clickbait titels. Engels of NL maakt niet uit, Duits is een stuk lastiger voor me.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mad-Matt schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:03:
Wat gebruiken jullie als primaire nieuwssite? Ik zit veel op racingnews365, maar ik word een beetje moe van alle clickbait titels. Engels of NL maakt niet uit, Duits is een stuk lastiger voor me.
F1reader.com (rss feed van nodige f1 pagina’s)
+ Reddit en deze draad natuurlijk

Peter Windsor analyses vind ik een must!
(niet voor nieuws, maar geweldige analyses en toelichting over races, drivers en specifieke momenten)

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 16-04-2025 09:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Tweakers forum, is al mooi veel onzin gefilterd. En AMuS soms wel eens. De rest sla ik over.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Scroll omhoog en kijk waar mensen naar linken.

Als je een NL site pakt, heb je gegarandeerd alle Verstappen clickbait ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Uit verveling afgelopen dagen nog wat naar Bahrein en Jeddah 2024 gekeken. Vorig jaar was dat nog vroeger in het seizoen en zag je opvallen genoeg dat McLaren al bij de beste hoorde wat bandenmanagement betreft. De pure snelheid kwam pas in Miami. In mijn ogen dus twee zaken die een aparte oplossing hebben. De remmerij? Vooral iets wat steeds terug komt, en bijvoorbeeld de eerste stint in Singapore vorige jaar voor opviel, was het langzaam op temperatuur brengen van de banden. Ze kunnen dus bewust de temp opbouw reguleren en met name de maximale hitte aftoppen. Een eigenschap die elkaar tegenspreekt imo.

Wat betreft de snelheid in Miami kunnen we denk ik wel naar de flex auto kijken. Een super balans door de variërende, naar behoefte, downforce.

Vorig jaar stonk het al (o.a. waterbanden), dit jaar stinkt het ook al (verdachtmaking rond marshal die verantwoordelijk voor ophanging en remmerij is). Ik denk dat er iets in die temperatuur manipulatie zit wat haast niet legaal kan zijn. Piastri was tegen het einde van Bahrein een seconde sneller dan iedereen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, alle F1 Nieuwssites trekken op dit moment alles door chatgpt om van 1 zin uit een interview een heel artikel van 300 tot 600 woorden te creeren. Ik heb al verscheidene websites op mijn blacklist staan.

Ik ben inmiddels zelfs al zo gefrustreerd dat ik er aan zit te denken om zelf maar een F1 Nieuws site te beginnen met kwaliteits content en dan zoals de rest niet elke 4 uur een artikel door chatgpt te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CrazyFool schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:55:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, alle F1 Nieuwssites trekken op dit moment alles door chatgpt om van 1 zin uit een interview een heel artikel van 300 tot 600 woorden te creeren. Ik heb al verscheidene websites op mijn blacklist staan.

Ik ben inmiddels zelfs al zo gefrustreerd dat ik er aan zit te denken om zelf maar een F1 Nieuws site te beginnen met kwaliteits content en dan zoals de rest niet elke 4 uur een artikel door chatgpt te halen...
was altijd wel fan van; gpupdate - maar die boys zijn 'overgenomen' door motorsport.com en daarmee hun unieke stukje kwijt zijn geraakt.

mocht je jouw idee serieus willen doorzetten? dan haak ik graag aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
Lynx schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:51:
Uit verveling afgelopen dagen nog wat naar Bahrein en Jeddah 2024 gekeken. Vorig jaar was dat nog vroeger in het seizoen en zag je opvallen genoeg dat McLaren al bij de beste hoorde wat bandenmanagement betreft. De pure snelheid kwam pas in Miami. In mijn ogen dus twee zaken die een aparte oplossing hebben. De remmerij? Vooral iets wat steeds terug komt, en bijvoorbeeld de eerste stint in Singapore vorige jaar voor opviel, was het langzaam op temperatuur brengen van de banden. Ze kunnen dus bewust de temp opbouw reguleren en met name de maximale hitte aftoppen. Een eigenschap die elkaar tegenspreekt imo.

Wat betreft de snelheid in Miami kunnen we denk ik wel naar de flex auto kijken. Een super balans door de variërende, naar behoefte, downforce.

Vorig jaar stonk het al (o.a. waterbanden), dit jaar stinkt het ook al (verdachtmaking rond marshal die verantwoordelijk voor ophanging en remmerij is). Ik denk dat er iets in die temperatuur manipulatie zit wat haast niet legaal kan zijn. Piastri was tegen het einde van Bahrein een seconde sneller dan iedereen.
Aan de vooravond van 2024 hadden de McLarens toch enorme issues met de remmerij tijdens de pre-season tests. De remmen als ideale “regulator” van temperatuur zou best de sleutel kunnen zijn. Wellicht had Red Bull dat in de jaren er voor ook wel maar is in het belang van de FOM (niet weer een dominant jaar willen zien) teruggeroepen en wordt het bij MCL gedoogd. De miljarden die op het spel staan voor de FOM wakkert de geur/blijk van manipulatie alleen maar aan. Ook zou ik Pirelli niet helemaal vertrouwen, daar gaan toch bepaalde banden naar bepaalde teams. 0 inzage daarin maar wel cruciaal voor de performance. We zagen in het verleden natuurlijk al dominantie van Mercedes (motor) die wat meer in publiekelijk daglicht werd gesmoord om de competitie “fair” te houden en kon o.a. Honda op niveau van Mercedes komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lamith
Voor mij werkt Reddit over het algemeen het beste, omdat daar ook al een bepaalde curatie plaatsvindt. Dan krijg je van elke site de betere artikelen in plaats van alle pulp die ze eruit poepen om maar engagement te genereren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyFool schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:55:
[...]

Ik mis vroeger, dat Olav nog met nieuws uit de paddock kwam op tv en je nog een blad moest kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:35:
[...]

Ik mis vroeger, dat Olav nog met nieuws uit de paddock kwam op tv en je nog een blad moest kopen.
Dat was een mooie tijd. Dat ze beelden uit de garage hadden en dan vertelde over de veranderingen maar ook over het hoe iets werkt op de auto.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

dat magazine bestaat nog steeds, maar die koop ik niet meer, want iedere uitgave / editie is grotendeels identiek aan een eerdere uitgave.

- jan lammer blablablabla
- senna blablablabla
- stukje uit de oude / zwart-wit doos
- opinie allard kalff over iets historische
- blablablabla max

iedere editie van het F1 magazine is voor 80-90% het bovenstaande

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
Google is listening…

Naar aanleiding van mijn post van vanochtend kreeg ik een voorstel van YT 🫣.

YouTube: McLaren CAUGHT HIDING MCL39 Secret Brake "Trick" Which Allows Them t...

Iemand die dieper ingaat op de remmerij van MCL en uitlegt hoe ze de temps reguleren. In mijn optiek overeenkomend met het feit dat ze tempo verliezen als ze dicht op een voorganger zitten en dus geen koele luchtstroom meer ontvangen in de brake ducts. Je ziet beide rijders ook altijd vlot terug vallen tot een 2-3 seconden en tegelijk moeite hebben met inhalen. En wederom vorig jaar Singapore waar Morris aan kop lang de tijd nodig had om een stabiele temp op te bouwen voor hij met 1s per rondje wegscheurde.
Tegelijk in de kwali komt de concurrentie dichterbij aangezien duurzame temperatuur regeling niet nodig is. Al zagen we in de laatste sector van Australië dat stabilisatie nog steeds cruciaal kan zijn. De ducts kun je natuurlijk deels of geheel dichtmaken. Barcelona regels zal mogelijk helpen het kwali voordeel te doen slinken. Dan gaan we wel andere races zien al zullen ze bandenmanagement superieur blijven.

Dit is natuurlijk al een tijdje aan de gang om te perfectioneren dus gaan we dit seizoen niet ingehaald zien. Verklaard misschien ook die periode vorige jaar dat ze met sensorgaten in hun remmen reden. Part of development.

[ Voor 37% gewijzigd door Lynx op 16-04-2025 12:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:55
Lynx schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:22:
Google is listening…

YouTube: McLaren CAUGHT HIDING MCL39 Secret Brake "Trick" Which Allows Them t...

Iemand die dieper ingaat op de remmerij van MCL en uitlegt hoe ze de temps reguleren. In mijn optiek overeenkomend met het feit dat ze tempo verliezen als ze dicht op een voorganger zitten en dus geen koele luchtstroom meer ontvangen in de brake ducts. Je ziet beide rijders ook altijd vlot terug vallen tot een 2-3 seconden en tegelijk moeite hebben met inhalen. En wederom vorig jaar Singapore waar Morris aan kop lang de tijd nodig had om een stabiele temp op te bouwen voor hij met 1s per rondje wegscheurde.
Tegelijk in de kwali komt de concurrentie dichterbij aangezien duurzame temperatuur regeling niet nodig is. Al zagen we in de laatste sector van Australië dat stabilisatie nog steeds cruciaal kan zijn. De ducts kun je natuurlijk deels of geheel dichtmaken. Barcelona regels zal mogelijk helpen het kwali voordeel te doen slinken. Dan gaan we wel andere races zien al zullen ze bandenmanagement superieur blijven.

Dit is natuurlijk al een tijdje aan de gang om te perfectioneren dus gaan we dit seizoen niet ingehaald zien. Verklaard misschien ook die periode vorige jaar dat ze met sensorgaten in hun remmen reden. Part of development.
Het is toch helemaal geen geheim hoe het remsysteem van McLaren in mekaar zit? Er stond op formula1.com vorig jaar zelfs een "relatief uitgebreid" artikel over. En voor zover ik weet, zijn de ontwerpen van remsystemen open source en kunnen andere teams die bestuderen.

Het zinnetje over sensorgaten is ook beetje onzin. Ieder team heeft sensorgaten en die zijn perfect legaal. Ze moeten afgedicht worden tijdens de quali en de races. En ik heb nog altijd geen foto gezien tijdens quali of race dat die gaten open zijn. Denk dat dit anders wel een onmiddellijke DSQ ging opleveren. Daar werd veel over geroepen maar voor zover ik weet, is nooit iets van bewijs geleverd. En bij het vervangen van banden is er genoeg mogelijk om te zien of een gat is afgeplakt of niet.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:02
himlims_ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:05:
[...]

F1reader.com (rss feed van nodige f1 pagina’s)
+ Reddit en deze draad natuurlijk

Peter Windsor analyses vind ik een must!
(niet voor nieuws, maar geweldige analyses en toelichting over races, drivers en specifieke momenten)
ik lees meestal Motorsport (zowel NL als Global editie) en The Race. ik volg ook V8 Supercars dus speedcafe ben ik ook wel eens te vinden. Nederlandse sites vermijd ik vanwege de neiging tot chocolade koppen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

In 1997 had ik zo’n verzamelmap van het Formule 1-magazine waarbij je geperforeerde pagina’s met info over de teams kreeg. Bij de coureurs stonden URL’s die je kon bezoeken. En zo werd de eerste internetpagina die ik ooit bezocht: www.verstappen.com/NL/item11. Mind was blown. Het was net na de geboorte van Max.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7gNGHJp1UBICNV-nlrDe_CR4nE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbcZ7oTA8YgELvEUDtSaiztE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
Kenhas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:48:
[...]

Het is toch helemaal geen geheim hoe het remsysteem van McLaren in mekaar zit? Er stond op formula1.com vorig jaar zelfs een "relatief uitgebreid" artikel over. En voor zover ik weet, zijn de ontwerpen van remsystemen open source en kunnen andere teams die bestuderen.

Het zinnetje over sensorgaten is ook beetje onzin. Ieder team heeft sensorgaten en die zijn perfect legaal. Ze moeten afgedicht worden tijdens de quali en de races. En ik heb nog altijd geen foto gezien tijdens quali of race dat die gaten open zijn. Denk dat dit anders wel een onmiddellijke DSQ ging opleveren. Daar werd veel over geroepen maar voor zover ik weet, is nooit iets van bewijs geleverd. En bij het vervangen van banden is er genoeg mogelijk om te zien of een gat is afgeplakt of niet.
Geen geheim qua constructie/theorie maar misschien wel in de uitvoering of zo afgestemd voor een juist window. En over die gaten, wordt daar nu een stop ingedraaid of gaat er enkel een plakkertje over? En hoe wordt dat getest? Het kan best een membraan zijn waar door de onderdruk nog lucht doorheen kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:36
Google is listening…

Interessant, in de comments eronder wordt ook gesuggereerd dat om de banden constant en continue in dat window te houden het eigelijk niet anders kan dan dat er een klep zit die de warme/koude lucht regelt die naar de wielen/banden afgevoerd wordt. Band koud = meer warme lucht, band warm = meer koude lucht bij mengen. band te warm = minder warme lucht, meer koude lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Zou je dan met een flexi front wing bij het remmen en dus lage snelheid de lucht naar de rem kunnen sturen? Maar bij het rijden op volle snelheid deze juist weg kunnen laten stromen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Je ziet beide rijders ook altijd vlot terug vallen tot een 2-3 seconden en tegelijk moeite hebben met inhalen.
Iedereen doet dit.
de 2-3 seconden is de afstand waar je 'geen' last hebt van de vuile lucht van je voorganger :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

AvK schreef op donderdag 10 april 2025 @ 11:40:
"Robert Reid, vicevoorzitter sport bij de FIA, heeft zijn functie per direct neergelegd."

Oei oei.... Zoals we allemaal weten rommelt het nogal binnen de FIA en ome Ben.

https://nl.motorsport.com...-bestuurscrisis/10711448/
En nu een verdere verklaring van hem over de achtergrond:
“One of the clearest and most troubling examples of this breakdown involved the internalisation of the World Rallycross Championship,” wrote Reid. “I repeatedly raised concerns, both about the governance process and potential legal implications, and received no response, despite my elected responsibilities and fiduciary obligations.

...

“I did not refuse to sign the NDA amendment. I simply requested a short extension in order to seek legal advice on a complex document governed by Swiss law, which was presented with a relatively short deadline. That request was denied.

“As a result, I was excluded from the World Motor Sport Council meeting, in my view, both unfairly and unlawfully. Ten days later, my FIA email was disabled without notice. Multiple requests for assistance and explanation went unanswered until, following a legal letter from my counsel, I was informed this had been a deliberate decision.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lamith
YakuzA schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:54:
[...]

En nu een verdere verklaring van hem over de achtergrond:

[...]
Hoe lang is dit nog houdbaar voor de FIA vraag ik me dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Advocaat van de duivel. In plaats van MBS die BlatterXL is, blijkt dat de FIA bestaat uit een leger van Blatters die geen enkele regel volgen en links en rechts kritische informatie lekken naar teams, media of ieder waar zij belang bij hebben. MBS, met een intense passie voor de sport probeerde het terug te brengen naar een “gentlemen sport” door dat geklooi met mode en taalgebruik uit te sluiten terwijl hij tegelijkertijd een interne strijd aan het voeren is tegen het blatterisme bij de FIA. En tot slot zelfs nog de v10 terug wil halen.

Ik geloof het zelf niet….maar wie weet 😆

[ Voor 4% gewijzigd door Lynx op 17-04-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamith
Lynx schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:00:
Advocaat van de duivel. In plaats van MBS die BlatterXL is, blijkt dat de FIA betaalt uit een leger van Blatters die geen enkele regel volgen en links en rechts kritische informatie lekker naar teams, media of ieder waar zij belang bij hebben. MBS, met een intense passie voor de sport probeerde het terug te brengen naar een “gentlemen sport” door dat geklooi met mode en taalgebruik uit te sluiten terwijl hij tegelijkertijd een interne strijd aan het voeren is tegen het blatterisme bij de FIA. En tot slot zelfs nog de v10 terug wil halen.

Ik geloof het zelf niet….maar wie weet 😆
Hoe hij zichzelf steeds injecteert bij ceremonies en na afloop van races, heb je er een zware dobber aan denk ik 😂. Zijn die medailles ook niet door hem geïntroduceerd zodat hij ook het podium op kan na afloop van een race?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
De sporter in hem zocht toch simpelweg naar meer waardering voor zijn mede atleten en heeft dat weten te bereiken door medailles! Logisch toch!

Je kan zijn instelling natuurlijk bevestigt zien in het feit dat hij niet op de achtergrond met de bobo’s staat te smoezen naar juist altijd het contact met de sporters opzoekt om samen met ze de euforie te delen die hij ook nog zo goed kent.

..kan dit spelletje eindeloos blijven spelen maar ik krijg het m’n toetsenbord niet meer uit 😂😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13
Mog schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:22:
[...]

In 1997 had ik zo’n verzamelmap van het Formule 1-magazine waarbij je geperforeerde pagina’s met info over de teams kreeg. Bij de coureurs stonden URL’s die je kon bezoeken. En zo werd de eerste internetpagina die ik ooit bezocht: www.verstappen.com/NL/item11. Mind was blown. Het was net na de geboorte van Max.

[Afbeelding]
Ooooooh...op de felicitatie pagina die daar gelinkt werd stond mijn allereerste berichtje op internet!
Ze zaten er overigens wel 5 jaar naast met die voorspelling van een f1 coureur worden.

Mooie tijden op het forum daar met elk jaar weer dezelfde roddelperiode waar Jos zou gaan rijden

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-10 22:12
Jan Lammers: 'Red Bull moet gat met McLaren snel dichten'

Waterdichte analyse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hoorde ik gister bij aanvang FP1 op F1TV nou goed dat Raymond Vermeulen in de paddock bij teams aan het babbelen is over Max? Er werden 2 teams impliciet genoemd; Mercedes & Aston Martin.

Mocht dit kloppen en Max is zich aan het oriënteren voor volgend jaar, dan hoop ik dat het toch Mercedes wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 19-04-2025 15:04 ]

It’s the economy, stupid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Normaal vist Mercedes altijd wel naar M. Verstappen, schromen ook niet om dat te bevestigen... da's ook een stuk minder in de media nu. Maar goed... iets met een beroemde dikke dame die uiteindelijk wel eens klaar is met zingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Andrew Benson on BBC Chequered Flag: One of the most intriguing stories around Max is that he could take a sabbatical next year, just see how the rules go, then pick a team almost for 2027. That's an idea that was mentioned to me, without me even asking, by someone quite close to Max.
Bron: https://www.bbc.com/audio/play/p0l57mbk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
dawg schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:29:
Hoorde ik gister bij aanvang FP1 op F1TV nou goed dat Raymond Vermeulen in de paddock bij teams aan het babbelen is over Max? Er werden 2 teams impliciet genoemd; Mercedes & Aston Martin.

Mocht dit kloppen en Max is zich aan het oriënteren voor volgend jaar, dan hoop ik dat het toch Mercedes wordt.
Alle media heeft al lang bij Verstappen gevraagd naar die 2 teams en omgekeerd bij die 2 teams gevraagd naar Verstappen. En die twee teams zijn ook de usual suspects. Mercedes altijd al en Aston Martin want Honda + Newey.

Wat echter redelijk nieuw was was dat Vermeulen met Oliver Oaks stond te praten. Alpine dus. Die an zich interessant kunnen zijn omdat volgens de geruchten Mercedes weer de beste motor zal hebben en Alpine vanaf volgend jaar met Mercedes motoren rijdt. Maar dan nog denk ik niet dat Alpine een goede auto bouwer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie Verstappen geen sabbatical nemen... die wordt gewoon voltijd vader of gaat de WEC in ;)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

om nog meer speculaas en geruchten te bakken; huidige aandeelhouden van AM (met 20% stock) zou het volledige team willen overnemen, en max zou mogelijk een 285mio contact aangeboden worden (voor 3jr).

met Newey daar + honda motor + ongelofelijke bak geld .= ... aanlokkelijk

maar zoals we deze week ook al bediscussieerd hebben; maakt 1 team met veel talent en euros is geen garantie voor succes (maar helpt wel :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 17:46

Crazy D

I think we should take a look.

RobertMe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:26:
[...]

Alle media heeft al lang bij Verstappen gevraagd naar die 2 teams en omgekeerd bij die 2 teams gevraagd naar Verstappen. En die twee teams zijn ook de usual suspects. Mercedes altijd al en Aston Martin want Honda + Newey.

Wat echter redelijk nieuw was was dat Vermeulen met Oliver Oaks stond te praten. Alpine dus. Die an zich interessant kunnen zijn omdat volgens de geruchten Mercedes weer de beste motor zal hebben en Alpine vanaf volgend jaar met Mercedes motoren rijdt. Maar dan nog denk ik niet dat Alpine een goede auto bouwer zal zijn.
Tjah. Die Oliver kon natuurlijk ook gewoon gevraagd hebben zo van, joh wordt je nou niet moe van alle speculaties? Om het daarna over koetjes en kalfjes te hebben... En Max zijn relatie met Mercedes is gewoon altijd prima geweest, toen hij dat in het begin zei was het allemaal geen probleem maar als hij dat nu zou zeggen, zou dat een teken zijn dat ie naar Merc gaat volgend jaar 8)7

Volgens mij is het sowieso niet gek dat managers contacten houden met teams, dat is hun werk. Gewoon een babbeltje. En natuurlijk informeren ze tussen neus en lippen door ook wel of er interesse is. En voor een coureur van het kaliber Max zal in de basis altijd interesse zijn, de vraag is alleen of er geld is (en vertrouwen dat ze een auto kunnen bouwen waar Max ook mee kan winnen).

Ik begin het in ieder geval wel een beetje zat te worden. In het begin was RB helemaal geweldig dat ze Max een kans gaven. Daarna kon Max ook echt winnen, helemaal geweldig. Toen begon de overmacht af te nemen, en prompt vond iedereen dat ie langzaam aan wel weg moest. En nu gaat het "slecht" (nou ja, hij heeft wel gewonnen het in Japan...) en nu is het opeens helemaal duidelijk: hij gaat weg |:( 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 15:39
Hm, RBR heeft de laatste 2 jaar er wel een bende van gemaakt, sinds Dieter Mateschitz is overleden. Full on machtsstrijd aldaar inclusief pikante appjes, vertrekkende ontwerpers, teammanagers en monteurs. Alleen Max, Horner, Marko, Hannah en enkele monteurs zijn nog gebleven.

Als je 100 miljoen per jaar krijgt excl bonussen, een van de beste ontwerpers, een nieuwe windtunnel en fabriek, Honda motoren en een ongelofeloos vette "fabrieks wagen" zou ik het normaal vinden als Max overstapt. Al dat boze gedoe van Huub is een prelude hierop....

Ik geef het 50/40 dat Max volgend jaar bij Aston Martin rijd. Mercedes heeft de overige 10%.

Mijn vraag is, neemt hij zijn monteur, Hannah en Helmut mee?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nu.nl gooit een gerucht (?) de wereld in:

https://www.nu.nl/formule...ttel-ideale-opvolger.html

Vettel als opvolger van Helmut. :P
Red Bull-topman Helmut Marko heeft Sebastian Vettel genoemd als de "ideale kandidaat" om hem op te volgen. De 81-jarige Oostenrijker zei dit weekend bij de Saoedische Grand Prix in Jeddah dat hij denkt aan stoppen.
Topadviseur Marko heeft nog geen besluit genomen over zijn toekomst, maar benadrukte tegenover Sky TV dat hij op een zeker moment stopt vanwege zijn leeftijd en het vele reizen. Hij ziet Vettel als de "ideale kandidaat" om hem op te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:17

Major_ton

Shoot!

Illegal_Alien schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:36:
Nu.nl gooit een gerucht (?) de wereld in:

https://www.nu.nl/formule...ttel-ideale-opvolger.html

Vettel als opvolger van Helmut. :P

[...]
Nu.nl vind ik al jaaaaaaaren ook zo'n sensatie website. Zit voor mij op hetzelfde niveau als GP33 en Racingnews365. Maar wie weet...

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Major_ton schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:41:
[...]

Nu.nl vind ik al jaaaaaaaren ook zo'n sensatie website. Zit voor mij op hetzelfde niveau als GP33 en Racingnews365. Maar wie weet...
En toch is het een net artikel. Hij praat openlijk over de toekomst en hoe hij dat voor zich ziet, nu.nl heeft het prima neergezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Om Tsunoda verder op stoom te krijgen tussen Saoedi-Arablië en Miami gaat hij volgende dinsdag naar Milton Keynes voor een simulatordag en een dag later krijgt hij een TPC test op Silverstone in de RB19. Wat niet in het artikel staat vermeldt of Honda mogelijk een duit in het zakje doet omdat die normaal 600.000-700.000 dollar voor de motoren in de TPC test vraagt.

https://www.the-race.com/...-before-miami-grand-prix/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:33:
vertrekkende ontwerpers, teammanagers en monteurs. Alleen Max, Horner, Marko, Hannah en enkele monteurs zijn nog gebleven.
Want anders is er geen verloop in personeel...

Ga maar eens een race van 10 en 5 jaar terug kijken, dan zul je ook zien dat er in die 5 jaar veel verloop in monteurs is. Dat er de afgelopen 5 jaar, waaronder gewoon afgelopen jaar, ook veel verloop is in personeel is niet heel gek.

En daarnaast zie je ook vaak dat personeel aangeeft dat ze weg gaan omdat jarenlang kampioen worden ook maar "saai" is. Kun je ook naar de concurrent gaan voor een nieuwe uitdaging.

En een Wheatley, Newey en Courtenay kun je ook van zeggen dat ze al ~15 jaar bij het team zaten. Ook dan wil je vast wel eens wat anders na 2 streaks aan kampioenschappen.

Plus dat bv Red Bull ook veel personeel van Mercedes heeft gekaapt (Stephen Knowles die in 2021 nog bij Merc werkte bv). En ook daar kopstukken vertrokken zijn (Andy Cowell, Jerome d'Ambrosio, ...). Maarja, daar past het niet in het plaatje dat het door gerommel in het team komt / krijgt het minder aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 15:39
RobertMe schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:42:
[...]

Want anders is er geen verloop in personeel...

Ga maar eens een race van 10 en 5 jaar terug kijken, dan zul je ook zien dat er in die 5 jaar veel verloop in monteurs is. Dat er de afgelopen 5 jaar, waaronder gewoon afgelopen jaar, ook veel verloop is in personeel is niet heel gek.

En daarnaast zie je ook vaak dat personeel aangeeft dat ze weg gaan omdat jarenlang kampioen worden ook maar "saai" is. Kun je ook naar de concurrent gaan voor een nieuwe uitdaging.

En een Wheatley, Newey en Courtenay kun je ook van zeggen dat ze al ~15 jaar bij het team zaten. Ook dan wil je vast wel eens wat anders na 2 streaks aan kampioenschappen.

Plus dat bv Red Bull ook veel personeel van Mercedes heeft gekaapt (Stephen Knowles die in 2021 nog bij Merc werkte bv). En ook daar kopstukken vertrokken zijn (Andy Cowell, Jerome d'Ambrosio, ...). Maarja, daar past het niet in het plaatje dat het door gerommel in het team komt / krijgt het minder aandacht.
Wat je schrijft is zeker waar, daar doe ik niets aan af. Maar Max, of eerder gezegd de Verstappens hebben soms de neiging om trouw te zijn aan het een of ander. En of ze nog trouw zijn aan Horner vraag ik me toch af. Hij weerspiegelt de Thaise tak en ik heb het idee dat de Verstappens erg aan de oostenrijkse tak verbonden zijn. Maar hé, zeker weten doe ik niets hoor. We gaan het allemaal meemaken. Maar als hij in 2025-2026 of later bij AM aan de bak gaat sta ik er niet van te kijken :)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Elke rijder is altijd met elk team in gesprek. Als van de ene op de andere dag een team ineens iets gevonden heeft waardoor ze een winnende auto hebben, moet jij op hun radar staan om daar kampioen te worden.

Verder heb ik sterk het idee dat dit vooral bedoelt is als sneer naar Red Bull, dan dat ze serieus bezig zijn met een ander contract binnenharken. Zo van "als jullie niet meer jullie best doen, dan gaan wij weg hoor.... Echt wel hoor..." Hij was immers ook al boos weg gelopen, dus dan vind ik dit niet zo raar.

Maar de pers en socials moeten er niet elke keer in springen alsof ie morgen van team gaat wisselen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 22 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken