Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:15
De voorzitter van de FIA stewards Gary Connelly heeft aangegeven waar ongeveer de lijn ligt m.b.t. vloeken.
It is understood that Connelly explained how it would come down to whether an incident occurs with a controlled environment or not. In-car radio communications in the heat of the moment will not be punished unless they breach the well-established rules on abusive language towards officials, or ableist/ discriminatory language.

When drivers are out of the car, the FIA feels there should be greater capacity for drivers to control their emotions to the point of not swearing. This includes parc ferme interviews and FIA press conference - anywhere there is a global feed.
Navraag bij sommige F1 coureurs leert dat zij deze uitleg acceptabel vinden.

https://www.the-race.com/...ntroversy-resolution-fia/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:35:
Ik had altijd wel een zwak voor Zak maar vind hem de laatste tijd toch wat onsimpathieker overkomen dan voorheen. Denk ook dat DTS niet geholpen heeft in mijn geval...
Ik heb maar voor 1 teambaas een zwak en dat is Vasseur. OK, en misschien Mekies, Vowles en Binotto, maar die staan iets minder in de schijnwerpers. Vasseur is gewoon niet zo van het zeiken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
https://www.gpfans.com/nl...noda-neemt-stoeltje-over/

Hier de inhoud: Verstappen gaat mogelijk een race missen door de geboorte van zijn kind, staat uitgerekend wanneer er 3 races staan gepland. En heeft 8 strafpunten, die hij voorlopig ook niet kwijtraakt. De kans dat hij er strafpunten bij krijgt is reëel, want door fouten heb je die zo te pakken. En ook dan mist hij een race.

Mag dit gebeuren, en Norris in beide races maximaal weet te scoren, is dat 50 punten achterstand.

En als het alleen de geboorte is waardoor hij 1 race mist, wordt het al een lastig verhaal die punten terug te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:46:
De voorzitter van de FIA stewards Gary Connelly heeft aangegeven waar ongeveer de lijn ligt m.b.t. vloeken.

[...]

Navraag bij sommige F1 coureurs leert dat zij deze uitleg acceptabel vinden.

https://www.the-race.com/...ntroversy-resolution-fia/
Ze hoeven niet de boel bij elkaar te schelden, dat zou overdreven zijn, maar volgens mij gebeurde dat al niet. Deze regel is daarom wat mij betreft zinloos, voor die enkele keer dat een coureur wel zijn boosheid uitte buiten een auto, en dat niet zomaar deden.

Benieuwd wat alle coureurs ervan vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
Charles Hill schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:04:

Hier de inhoud: Verstappen gaat mogelijk een race missen door de geboorte van zijn kind, staat uitgerekend wanneer er 3 races staan gepland. En heeft 8 strafpunten, die hij voorlopig ook niet kwijtraakt. De kans dat hij er strafpunten bij krijgt is reëel, want door fouten heb je die zo te pakken. En ook dan mist hij een race.

Mag dit gebeuren, en Norris in beide races maximaal weet te scoren, is dat 50 punten achterstand.

En als het alleen de geboorte is waardoor hij 1 race mist, wordt het al een lastig verhaal die punten terug te pakken.
Hij heeft al aangegeven geen races te missen voor de geboorte. Als die strafpunten krijgt ergens voor en daardoor mist die specifiek die race dan is dat toevallig.

En wat bedoel je met beide races, bij 12 punten mis je 1 race. Geen twee.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 20-03-2025 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Je denkt serieus dat hij races bewust gaat overslaan in een seizoen waar ze al aan beginnen met een achterstand? Hij zal elk punt nodig hebben om kampioen te kunnen worden, zoals het er nu naar uit ziet (en eigenlijk semi eind vorig jaar al, en de testdagen + race in Australië bevestigen dat ze achter McLaren staan).

En hoezo "hij gaat een race missen, want geboorte, gecombineerd met strafpunten". Moet hij dan de race ervoor bewust 4 strafpunten gaan verzamelen zodat hij een race moet uitzitten? Zou wel super komisch zijn dan als hij acties doet waarvoor die denkt 4 punten te krijgen en de stewards geven hem er maar 3. Dan gaat die dus alsnog vrijwillig een race missen en staat hij "extra" op scherp (elk puntje 1 te veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Shinji schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:08:
[...]

Hij heeft al aangegeven geen races te missen voor de geboorte. Als die strafpunten krijgt ergens voor en daardoor mist die specifiek die race dan is dat toevallig.

En wat bedoel je met beide races, bij 12 punten mis je 1 race. Geen twee.
Dat schreef ik niet. Het zijn 2 losse situaties. Daarom dat ik het had over 50 punten verliezen als hij 2 races mist dit seizoen.

Maar als hij kiest de geboorte van zijn kind te missen, dan zal dat geen punten kosten, of in ieder geval niet door afwezig te zijn bij een race . Vind ik wel een bijzondere keuze.

De eerste 2 strafpunten die Verstappen kwijtraakt is op 30 juni, tot die tijd moet hij er niet 4 bij krijgen. Hopelijk gaat het niet zoals vorig seizoen, want dan gaat het hard en komt een schorsing snel dichterbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 20-03-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Charles Hill schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Dat schreef ik niet. Het zijn 2 losse situaties. Daarom dat ik het had over 50 punten verliezen als hij 2 races mist dit seizoen.

Maar als hij kiest de geboorte van zijn kind te missen, dan zal dat geen punten kosten, of in ieder geval niet door afwezig te zijn bij een race . Vind ik wel een bijzondere keuze.

De eerste 2 strafpunten die Verstappen kwijtraakt is op 30 juni, tot die tijd moet hij er niet 4 bij krijgen. Hopelijk gaat het niet zoals vorig seizoen, want dan gaat het hard en komt een schorsing snel dichterbij.
Vorig seizoen heeft die de meeste punten aan het eind verzameld, eerste helft van het seizoen is meestal wat gemoedelijker omdat het seizoen nog lang is.

En over de geboorte missen, tja, het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ja, hij heeft al aangegeven dat te doen (indien nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:40
Sowieso is het nu één keer gebeurd dat er een schorsing is uitgedeeld op basis van die strafpunten (hoewel ik van mening ben dat Gasly 'geluk' had dat hij tegen Ocon aanreed in Australië 2023). Het gebeurt echt niet zomaar even dat je in een jaar 12 strafpunten verzameld en een uitzonderlijk goede coureur als Verstappen weet dat echt wel te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Shinji schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Vorig seizoen heeft die de meeste punten aan het eind verzameld, eerste helft van het seizoen is meestal wat gemoedelijker omdat het seizoen nog lang is.

En over de geboorte missen, tja, het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ja, hij heeft al aangegeven dat te doen (indien nodig).
Dat is waar, het is nu nog rustig. Al zit een ongeluk in een klein hoekje, wat kostbaar kan zijn als hij de veroorzaker is.

Laten we hopen dat het allemaal niet zo gaat lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Charles Hill schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:49:
Ik kan mij geen enkele keer herinneren dat een coureur vrijwillig een race heeft overgeslagen om welke reden dan ook. (En hoeveel kinderen heeft Perez intussen?)

Heck, nu Verstappens frontend mechanic, Ole Schack, heeft een van zijn ouders begraven en is daarna in het vliegtuig gestapt om op zondag gewoon "te werken".

En uiteindelijk is F1 een sport waarbij elke coureur heel veel moet laten en er een "bijzondere" levensstijl op na houd. Dat je heel wat dingen mist (/niet bij bent) in je leven is dan enigszins "part of the deal".

En vergeet ook niet. Hockenheim 2019. Kvyat die top 3 finisht, en bij de top 3 interviews eruit flapt dat zijn vriendin "net" bevallen was en hij pappa was geworden.
spoiler:
Dat was dus... Pappa van Penelope. Nu de stiefdochter van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:22
RobertMe schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:25:
[...]

En vergeet ook niet. Hockenheim 2019. Kvyat die top 3 finisht, en bij de top 3 interviews eruit flapt dat zijn vriendin "net" bevallen was en hij pappa was geworden.
Misschien de reden waarom Kvyat en Kelly uit elkaar gegaan zijn haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fryskje schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:31:
[...]

Misschien de reden waarom Kvyat en Kelly uit elkaar gegaan zijn haha.
Je zou bijna gaan opzoeken wanneer Kelly geboren is en opzoeken of Nelson toen toevallig een race had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
RobertMe schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Je zou bijna gaan opzoeken wanneer Kelly geboren is en opzoeken of Nelson toen toevallig een race had :+
Whaha Meesterlijk! Dat zou wat zijn idd!

Edit:

moest er toch even in duiken, zij is van 7 december '88 en in '88 was de laatste race 13 november, dus Nelson heeft dat beter getimed!

[ Voor 21% gewijzigd door Fryskje op 20-03-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fryskje schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:39:
Edit:

moest er toch even in duiken, zij is van 7 december '88 en in '88 was de laatste race 13 november, dus Nelson heeft dat beter getimed!
Max dan? 30 sept '97. 28 sept was de GP van Luxemburg op de Nurnburgring. Volgende GP 12 okt Japan. Het kan dus dat Jos thuis was, maar zeker geen zekerheid. En ja, Jos reed het hele seizoen, voor Tyrrell.

Edit:
En alleen al de categorie qua coureurs die kind van coureur is zijn er nog wel meer die dan gecontroleerd kunnen worden. Mick & Michael Schumacher. Nico & Keke Rosberg. Damon & Graham Hill. En uiteraard boeit het niet of het kind coureur is. Alleen zijn die wat bekender en 1. Makkelijker te weten dat er een kind is. En 2. Makkelijker geboortedatum te vinden.

En in recente verleden zijn er wel meer geweest die pappa zijn geworden. Magnussen volgens mij ook mid-season vorig jaar.

[ Voor 34% gewijzigd door RobertMe op 20-03-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskje
RobertMe schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:51:
[...]

Max dan? 30 sept '97. 28 sept was de GP van Luxemburg op de Nurnburgring. Volgende GP 12 okt Japan. Het kan dus dat Jos thuis was, maar zeker geen zekerheid. En ja, Jos reed het hele seizoen, voor Tyrrell.
Wow dat is idd een spannende geweest. Best wel een kans dat die daar niet bij geweest is.

Geeft ook wel weer aan wat een heftig en turbulent leventje zulke mannen hebben. Niet alleen de coureurs maar alles erom heen ook. Respect voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonjouri
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 11:42
Gate.io op de achtervleugel weer vervangen door Red Bull? Ziet er wel weer een stuk mooier uit

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58

Wat een hoop bullshit in dat artikel zeg, met natuurlijk een lekkere clickbait titel erbij.
Zo kan je voor elke coureur wel iets verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mr I deserve a drive and otherwise I behave like a baby gaat ook lekker zeg…

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:47

Edd

Zwerver schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
Mr I deserve a drive and otherwise I behave like a baby gaat ook lekker zeg…
Over wie hebben we het hier? En wat heeft die gedaan/gezegd? Ik mis een beetje de context, geloof ik..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Edd schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Over wie hebben we het hier? En wat heeft die gedaan/gezegd? Ik mis een beetje de context, geloof ik..
Die kiwi uit NZ. Gods gift to men waardoor RIC eruit moest en TSU niet naar RBR mocht…. Mijn god wat een mentaliteit.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Het ligt nooit aan hem, het is de auto… waar zagen we dat ook alweer eerder?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Plenkske schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Wat een hoop bullshit in dat artikel zeg, met natuurlijk een lekkere clickbait titel erbij.
GPFans is denk ik wel een van de grootste F1 pulpsites die er is. Letterlijk alles wordt uit het verband getrokken en iedere quote misbruikt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:05
Zwerver schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:17:
[...]

Die kiwi uit NZ. Gods gift to men waardoor RIC eruit moest en TSU niet naar RBR mocht…. Mijn god wat een mentaliteit.
Verkeerde topic? Dit is niet het live topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
TinusXIII schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Verkeerde topic? Dit is niet het live topic.
Dit is niet race specifiek. Hij heeft enorm van de toren lopen blazen over hoe belangrijk het wel niet was dat hij een stoeltje had. En dit is nu alweer het tweede weekend op rij waar hij geen deuk in een pakje boter rijdt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zwerver schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:14:
[...]

Dit is niet race specifiek. Hij heeft enorm van de toren lopen blazen over hoe belangrijk het wel niet was dat hij een stoeltje had. En dit is nu alweer het tweede weekend op rij waar hij geen deuk in een pakje boter rijdt.
Waar heb je die glazen bol vandaan? Voor velen is het weekend niet eens begonnen, maar bij jou is het blijkbaar al om.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@DaniëlWW2 Ik mis de link naar de race topics in de topic warning.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ik zag daarnet al die vlaggen van Hamilton met 8 sterretjes in het publiek. Wat is de formele reden van die 8 sterretjes?

Ik snap dat het slaat op 8 WDCs maar het lijkt me dat de FIA dat niet zou toestaan want dat lijkt me de sport in diskrediet brengen. Dus wellicht is er formeel een reden gegeven (dat vinden we mooi, 8 maanden dat hij dezelfde hoed heeft gedragen of wat dan ook) voor die 8 sterretjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shinji schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:34:
Ik zag daarnet al die vlaggen van Hamilton met 8 sterretjes in het publiek. Wat is de formele reden van die 8 sterretjes?

Ik snap dat het slaat op 8 WDCs maar het lijkt me dat de FIA dat niet zou toestaan want dat lijkt me de sport in diskrediet brengen. Dus wellicht is er formeel een reden gegeven (dat vinden we mooi, 8 maanden dat hij dezelfde hoed heeft gedragen of wat dan ook) voor die 8 sterretjes.
henri86 in "[F1] Randzaken"
;)

Ik gooi het op wishful thinking voor dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2025 12:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shinji schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:34:

Waarom zou de FIA zich bezig houden met spandoeken die de fans meenemen? De FIA gaat over de sport en de regeltjes. Fans zouden eerder onder FOM vallen, want valt onder de exploitatie van de sport. En dan zou het alsnog eerder worden afgeschoven op de organisatie.

En de FIA heeft zelfs niet opgetreden tegen opmerkingen van coureurs of teams die dit soort statements deden. Dus waarom zouden ze zich dan wel druk er over maken als fans dit roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:39:
[...]

Waarom zou de FIA zich bezig houden met spandoeken die de fans meenemen? De FIA gaat over de sport en de regeltjes. Fans zouden eerder onder FOM vallen, want valt onder de exploitatie van de sport. En dan zou het alsnog eerder worden afgeschoven op de organisatie.

En de FIA heeft zelfs niet opgetreden tegen opmerkingen van coureurs of teams die dit soort statements deden. Dus waarom zouden ze zich dan wel druk er over maken als fans dit roepen?
FIA/FOM geen idee bij wie dat dan zou liggen, dat haal ik wellicht door elkaar. Maar er worden toch wel vaker (maar niet heel vaak wellicht) boetes gegeven of foei gezegd als iets of iemand de sport in diskrediet brengt, waarom zou dit er niet onder vallen? En als het fan made is kan je er weinig tegen beginnen inderdaad maar dit lijkt de officiële Hamilton merch te zijn en daar kunnen ze wel wat over roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shinji schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:46:
[...]

FIA/FOM geen idee bij wie dat dan zou liggen, dat haal ik wellicht door elkaar. Maar er worden toch wel vaker (maar niet heel vaak wellicht) boetes gegeven of foei gezegd als iets of iemand de sport in diskrediet brengt, waarom zou dit er niet onder vallen? En als het fan made is kan je er weinig tegen beginnen inderdaad maar dit lijkt de officiële Hamilton merch te zijn en daar kunnen ze wel wat over roepen.
Het ging over spandoeken op de tribune, toch? Hoe groot die ook zijn, ga er maar vanuit dat die fan-made zijn. Zo zijn die vlaggen, spandoeken, en al in Monza ook allemaal door fans gemaakt en niks officieels of zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

albino71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:30:
@DaniëlWW2 Ik mis de link naar de race topics in de topic warning.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/9uGXuqhhPpwAAAAC/the-penguins-of-madagascar-madagascar.gif
Maar staat erin. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Plenkske schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Is dat zo? Hoeveel staan er dan op 8 punten en duurt het nog tot eind juni dat de eerste 2 verdwijnen?? Of zijn vrouw zwanger en binnenkort bevallen?

Slaat nergens op zo'n reactie dat voor elke coureur dan wel wat te bedenken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Het ging over spandoeken op de tribune, toch? Hoe groot die ook zijn, ga er maar vanuit dat die fan-made zijn. Zo zijn die vlaggen, spandoeken, en al in Monza ook allemaal door fans gemaakt en niks officieels of zo.
Waarom zou het fanmade zijn?

(in china was er niet zoveel fanmade in de vorige jaren, maar was allemaal uitgedeeld door de chinese overheid aan de mensen die verplicht op de tribune moesten zitten? )

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Omdat dat de standaard is? Maar China is inderdaad een ander soort land. Dus wat je schrijft zou me inderdaad nu je het zo neer zet niks verbazen.

En in "buurland" Japan zijn de fans wel allemaal zo "gek" dat ze allemaal zelf met die "prullaria" van hoedjes etc komen aanzetten. Daar is het zeer zeker niet vanuit de organisatie of dat de tribunes gevuld zijn door er die er "onder druk" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:44:
[...]

(in china was er niet zoveel fanmade in de vorige jaren, maar was allemaal uitgedeeld door de chinese overheid aan de mensen die verplicht op de tribune moesten zitten? )
In 'foebal' zitten er ook hele supporters verenigingen achter. Zal in F1 niet anders zijn denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blijkbaar wordt er geroddeld over het overboord gooien van de 2026 motoren? :X

Team bosses on talk of abandoning the '26 F1 engines - Christian Horner: "Ten past midnight and Cinderella has left the building." Zak Brown: "I'm not sure how you put the genie back in the bottle." Oliver Oakes: "The train has left the station now for 2026..."

Adam Cooper (@adamcooperf1.bsky.social) 21 maart 2025

Had Red Bull dan toch gelijk in 2023 toen ze al waarschuwde dat ee motoren veel minder vermogen zouden hebben en hun simulaties aantoonde dat coureurs soms op rechte stukken moesten liften om een snellere rondetijd te halen?

Want dat die roddel er nu is zal vast niet voor niks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:14:
Of sommige teams hebben iets meer tijd nodig.
en geeft een mooie gelegenheid om Cadillac vanaf het begin mee te laten doen qua motors

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-dark schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Of sommige teams hebben iets meer tijd nodig.
en geeft een mooie gelegenheid om Cadillac vanaf het begin mee te laten doen qua motors
Maar Cadillac wist dat toen ze er aan begonnen. Dus uhm... wat met Audi dan? Die zijn met hun eigen motor bezig en rijden volgend jaar onder eigen naam. Moeten die dan voor volgend jaar nog een leverancier regelen en dan een Audi auto met een motor van iemand anders? Of nog een Kick Sauber sticker er op blijven plakken en dan pas later als Audi? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball

[Bluesky]

Had Red Bull dan toch gelijk in 2023 toen ze al waarschuwde dat ee motoren veel minder vermogen zouden hebben en hun simulaties aantoonde dat coureurs soms op rechte stukken moesten liften om een snellere rondetijd te halen?

Want dat die roddel er nu is zal vast niet voor niks zijn.
Het is geen roddel, na wat speldenprikken eerder vanuit de FIA en FOM is er sinds vorige week een heuse werkgroep bij de FIA opgericht. Gekeken wordt of men langer kan doorrijden met de huidige generatie motoren of de periode van de 2026 motoren kan inkorten van 5 naar 3 jaar.

V10 zuigermotoren op klimaatneutrale brandstof zijn eenvoudiger en goedkoper dan de huidige generatie en de nieuwe 2026 hybride turbomotoren. Ook kunnen V10 motoren zorgen voor kleinere en lichtere wagens. Alleen hebben V10 zuigermotoren minder of geen relevantie met straatauto's (als dat nog een ding is?) en hybride turbomotoren wel. Het zou een motorfabrikant als Cadillac ook helpen makkelijker een V10 te bouwen dan een hybride turbomotor echter Audi en Honda waren dan niet ingestapt.

Er is ook druk vanuit fabrikanten die nu al weten dat ze dat ze achterlopen met de ontwikkeling van hun 2026 motor. Daardoor kan de V10 motor een vangnet zijn als motorfabrikanten afhaken zoals eerder in 2009 gebeurde. Ook stelt het kleinere private fabikanten in staat om V10 motoren te leveren.

Doorgaan met de huidige motoren is geen optie voor teams als Red Bull en Audi want die kunnen nergens op terugvallen. In het geval van Mercedes hebben zij onvoldoende motoren van de huidige generatie omdat alles intern wordt omgezet naar de 2026 motoren. Daarnaast hebben de motorfabrikanten in de laaste 3 jaar minstens een half miljard dollar geïnvesteerd wat dan weggegooid geld is.

Daarom lijkt het inkorten van het regelement van 5 naar 3 jaar een meer realistische optie. Het is ook toegestaan vanuit het regelement en kan op meer steun rekenen omdat er sinds 2024 ook een budgetplafond voor motoren geldt. Cadillac kan dan 3 jaar doorrijden op de Ferrari 2026 motoren en in 2029 naar haar eigen V10 motor omschakelen.

https://www.auto-motor-un...n-e-fuels-reglement-2026/

[ Voor 4% gewijzigd door Chocoball op 21-03-2025 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mja, leuk, maar allemaal nutteloos aangezien dat over boord gooien toch niet kan voor 2026.
Meer iets voor de roddelrubriek hier in het randzaken topic?
YakuzA in "[F1] Randzaken"

Daar is het ook al langs gekomen :)

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2025 15:58 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:40:
[...]

Maar Cadillac wist dat toen ze er aan begonnen. Dus uhm... wat met Audi dan? Die zijn met hun eigen motor bezig en rijden volgend jaar onder eigen naam. Moeten die dan voor volgend jaar nog een leverancier regelen en dan een Audi auto met een motor van iemand anders? Of nog een Kick Sauber sticker er op blijven plakken en dan pas later als Audi? :X
Dat is de andere kant van de medaile
Qua logistiek is uitstellen niet logisch.
Temeer daar de motor bepalend is voor chassis, koeling en algemeen aero ontwerp.

Enige wat je zou kunnen finetunen is grootte accu of extra energie terugwinning voor 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:55:
[...]

Het is geen roddel, na wat speldenprikken eerder vanuit de FIA en FOM is er sinds vorige week een heuse werkgroep bij de FIA opgericht. Gekeken wordt of men langer kan doorrijden met de huidige generatie motoren of de periode van de 2026 motoren kan inkorten van 5 naar 3 jaar.

V10 zuigermotoren op klimaatneutrale brandstof zijn eenvoudiger en goedkoper dan de huidige generatie en de nieuwe 2026 hybride turbomotoren. Ook kunnen V10 motoren zorgen voor kleinere en lichtere wagens. Alleen hebben V10 zuigermotoren minder of geen relevantie met straatauto's (als dat nog een ding is?) en hybride turbomotoren wel. Het zou een motorfabrikant als Cadillac ook helpen makkelijker een V10 te bouwen dan een hybride turbomotor echter Audi en Honda waren dan niet ingestapt.

Er is ook druk vanuit fabrikanten die nu al weten dat ze dat ze achterlopen met de ontwikkeling van hun 2026 motor. Daardoor kan de V10 motor een vangnet zijn als motorfabrikanten afhaken zoals eerder in 2009 gebeurde. Ook stelt het kleinere private fabikanten om V10 motoren te leveren.

Doorgaan met de huidige motoren is geen optie voor teams als Red Bull en Audi want die kunnen nergens op terugvallen. In het geval van Mercedes hebben zij onvoldoende motoren van de huidige generatie omdat alles intern wordt omgezet naar de 2026 motoren. Daarnaast hebben de motorfabrikanten in de laaste 3 jaar minstens een half miljard dollar geïnvesteerd wat dan weggegooid geld is.

Daarom lijkt het inkorten van het regelement van 5 naar 3 jaar een meer realistische optie. Het is ook toegestaan vanuit het regelement en kan op meer steun rekenen omdat er sinds 2024 ook een budgetplafond voor motoren geldt. Cadillac kan dan 3 jaar doorrijden op de Ferrari 2026 motoren en in 2029 naar haar eigen V10 motor omschakelen.

https://www.auto-motor-un...n-e-fuels-reglement-2026/
Ik vraag mij af wat er met het 2-takt proefballonnetje is gebeurd.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:00:
[...]

Ik vraag mij af wat er met het 2-takt proefballonnetje is gebeurd.
Geen idee, ik zie wel wat zoekresultaten erover maar bij de eerste verkennende gesprekken over het 2026 motorenregelement was het voorstel een dwarsgeplaatste 4-cilindermotor maar dat vonden de teams maar niks en hielden liever vast aan een 6-ciilinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Waar heb je die glazen bol vandaan? Voor velen is het weekend niet eens begonnen, maar bij jou is het blijkbaar al om.
U zei? Zonder de resultaten van de twee kwalificaties en de sprint race te herhalen - daar hebben we een ander topic voor - is het toch wel duidelijk dan Lawson wederom niet presteert? Of denk jij dat hij het nog even gaat oplossen nu?

Voor iemand met zo’n grote overtuiging van zichzelf is dit dus echt het tweede weekend op rij dat hij niet presteert. Ik geef m nog twee races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:36
Ik vraag mij na de sessies van vanmorgen echt af hoeveelste de wagen van RBR is op de grid. Dan bedoel ik niet in de handen van Max, want die haalt er overduidelijk meer uit.

Maar stel dat 2 goede coureurs, laten we zeggen Hulkenberg en Albon (niet de top), in alle auto's zouden rijden. Dan de rating nemen die er uit komt. Ik denk dat RBR daar best eens als 4e of 5e auto uit kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
TheBrut3 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:51:
Ik vraag mij na de sessies van vanmorgen echt af hoeveelste de wagen van RBR is op de grid. Dan bedoel ik niet in de handen van Max, want die haalt er overduidelijk meer uit.

Maar stel dat 2 goede coureurs, laten we zeggen Hulkenberg en Albon (niet de top), in alle auto's zouden rijden. Dan de rating nemen die er uit komt. Ik denk dat RBR daar best eens als 4e of 5e auto uit kan komen.
Ik denk niet eens dat je dat zo kan zeggen... Het is namelijk altijd een wisselwerking tussen auto en coureur. De commentatoren hadden het als ik het goed hoorde (ben niet thuis en kon niet alles goed volgen daardoor) over dat Max altijd meer front grip zou vragen en dat de back daar heel twitchy van zou worden waar Max heel goed mee om kan gaan maar de meeste andere coureurs niet. En dan mis je dus snel het vertrouwen wat nodig is om een kwalificatie tijd neer te zetten.
In theorie als Max zou stoppen, je laat Lawson zitten en haalt Perez terug, de auto wordt meer naar hun toe ontwikkeld (stabieler), dan zou het best kunnen dat ze het beiden een stuk beter gaan doen.
Maar ja, het is allemaal speculaas...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het lijkt er dus op dat de RBR het voornamelijk moeilijk heeft met de tire deg in het begin van de race met een volle tank. Relatief lege tank en de auto lijkt terug te komen en lijkt zelfs het meest "aardig" voor de banden vergeleken met Ferrari en Mercedes (McLaren lijkt iets verder weg).
Ben benieuwd of RBR dat issue kan oplossen binnen X races...

Wat Lawson betreft; het blijft vreemd dat hij in de sim redelijk dicht op Verstappen zat, maar een sim en werkelijkheid is toch anders. Gisteren haalden de commentators van F1TV een goed punt aan, de kans dat een Tsunoda of Hadjar beter om kunnen gaan met de RB21 is ook niet heel groot. Lawson reed vorig jaar gelijkwaardig of beter aan Tsunoda. Je hebt iemand nodig die comfortabel is met dit type setup en of daar snel aan kan wennen en die zijn er geloof ik niet heel veel...

Okay dat was snel :+
Red Bull may swap Lawson and Tsunoda for next F1 race
https://www.motorsport.co...oda-japanese-gp/10706330/

[ Voor 49% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2025 10:10 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:58
Zou dat wel extreem slecht vinden van Red Bull.

Er zijn nu al zoveel zeer goede coureurs die zich hebben stukgebeten op die wagen dat je je als coureur af moet vragen of je dat plekje überhaupt wel wil.

Het probleem zit hem overduidelijk in de wagen zelf. Verstappen kan er (door zijn enorme talent en het feit dat de wagen voor zijn rijstijl is gebouwd) het maximale uithalen. Maar als zelfs hij niet meer mee kan strijden voor het podium lijkt het me dat de eerste prioriteit het verbeteren van de wagen moet zijn. En dat het telkens maar weer vervangen van de tweede rijder omdat hij niet dit gedrocht om kan gaan niets meer is dan window dressing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:49:
Het probleem zit hem overduidelijk in de wagen zelf. Verstappen kan er (door zijn enorme talent en het feit dat de wagen voor zijn rijstijl is gebouwd) het maximale uithalen.
Vandaar ook dat Verstappen al 2 jaar loopt te klagen over de auto, en verder:

VERSTAPPEN: RED BULL NOT DESIGNED AROUND MY DRIVING STYLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull adviseur Marko heeft bij SKY Dutisland aangegeven dat er komende week een spoedoverleg zal zijn Milton Keynes over hoe ze het gat kunnen dichten. Ze zijn bezorgd maar gooien nog niet de handdoek in de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

alexbl69 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Zou dat wel extreem slecht vinden van Red Bull.

Er zijn nu al zoveel zeer goede coureurs die zich hebben stukgebeten op die wagen dat je je als coureur af moet vragen of je dat plekje überhaupt wel wil.

Het probleem zit hem overduidelijk in de wagen zelf. Verstappen kan er (door zijn enorme talent en het feit dat de wagen voor zijn rijstijl is gebouwd) het maximale uithalen. Maar als zelfs hij niet meer mee kan strijden voor het podium lijkt het me dat de eerste prioriteit het verbeteren van de wagen moet zijn. En dat het telkens maar weer vervangen van de tweede rijder omdat hij niet dit gedrocht om kan gaan niets meer is dan window dressing.
Ik zou het ook slecht vinden want vind dat je LAW toch echt meer tijd moet geven.

Aan de andere kant kun je het ook zakelijk bezien, wat logisch is in de F1.
Door deze swap te doen kun je in de praktijk snel boven water halen wie het beste geschikt is in die auto.

Vraag me wel af hoe vaak je mag wisselen van rijder en tussen teams in een seizoen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Help!!!! schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Ik zou het ook slecht vinden want vind dat je LAW toch echt meer tijd moet geven.

Door deze swap te doen kun je in de praktijk snel boven water halen wie het beste geschikt is in die auto.

Vraag me wel af hoe vaak je mag wisselen van rijder en tussen teams in een seizoen :?
Volgens Verstappen is de VCARB02 makkelijker te rijden dan de RB21 op dit moment dus misschien voor Lawson de betere wagen om ervaring op te doen en punten te scoren wat nu niet het geval is. Yuki is aangewezen als reserverijder voor het Red Bull team maar alle 4 de Red Bull couereus kunnen over beide teams gewisseld worden en volgens mij zit daar geen limiet op maar met een maxium van 4 coureurs in races in het kampioenschap. Enige uitdaging is er voor de FOM die de intro steeds moet aanpassen maar dit jaar zijn ook de reserver rijders voor de intro gefilmd just in het geval dat er wisselingen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 23-03-2025 12:32 . Reden: Sportregelement opgezocht en reactie aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:49:
Yuki is aangewezen als reserverijder voor het Red Bull team maar alle 4 de Red Bull couereus kunnen over beide teams gewisseld worden en volgens mij zit daar geen limiet op.
Dan heb je alleen geen reserve meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
TheBrut3 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Dan heb je alleen geen reserve meer over.
Iwasa is het nu bij Racing Bulls en voor Lndblad proberen ze dispensatie te krijgen van de FIA want de jongen is nog 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:56:
[...]

Iwasa is het nu bij Racing Bulls en voor Lndblad proberen ze dispensatie te krijgen van de FIA want de jongen is nog 17.
Die mogen toch niet meer rijden als elke rijder in elk team heeft gereden? Maximaal 4 coureurs per team per jaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Ze hebben Lawson toch ook laten rijden in de RB20 (of was dat toch de RB19)? Dacht dat het daarin wel goed ging en die auto was ook erg "twitchy".

Ergens is er iets veranderd aan de auto dat Lawson 0,0 vertrouwen heeft in de RB21. De kans dat Tsunoda of Hadjar of wie dan ook beter is dan Lawson acht ik dan ook echt klein, het wisselen van de coureurs gaat in ieder geval niemand helpen verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
TheBrut3 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Die mogen toch niet meer rijden als elke rijder in elk team heeft gereden? Maximaal 4 coureurs per team per jaar toch?
In het sportregelement onder artikel 32 staan een aantal zaken:
- Een team mag tijdens het kampioenschap maximaal 4 coureurs inzetten bij races.
- Niet meer dan 2 coureurs in 1 sessie,
- Voor vrije training 1 of 2 moet het team 2 keer een coureur inzetten die niet meer dan 2 kampioenschap races tijdens hun loopbaan hebben gereden.

Dus als Tsunodo en Lwson een ruil doen dan wordt Lawson weer reserve voor Red Bull en Iwasa blijft dat voor Racing Bulls. Verder nemen Iwasa en mogelijk Lindblad de vrije trainingsesies voor hun rekening. Dus wat ik eerder zei over mogelijk steeds kunnen wisselen klopt dan niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:05
Dat je met wisselen niet veel opschiet hoeft niet perse zo te zijn. Lawson rijdt nu 2 races, 2 kwalificaties, een sprint en een sprintkwalificatie stijf achteraan. Dat is ook niet goed voor het zelfvertrouwen van die jongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je mag maximaal 4 rijders hebben. Dat was ook wel interessant bij AT in 2023, met uiteindelijk De Vries, Ricciardo en Lawson in één auto en Tsunoda in de ander. Als Tsunoda of Lawson niet konden / mochten racen terwijl Ricciardo in de ziekenboeg lag hadden ze nog alleen De Vries die mocht rijden. Mogelijk dat er wel een uitzondering mogelijk zou zijn geweest? Met twee blessures en een coureur die niet meer bij het team is wordt het natuurlijk nogal lastig. En blessures is toch een vorm van force majeure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-10 22:25
ArcticWolf schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ze hebben Lawson toch ook laten rijden in de RB20 (of was dat toch de RB19)? Dacht dat het daarin wel goed ging en die auto was ook erg "twitchy".

Ergens is er iets veranderd aan de auto dat Lawson 0,0 vertrouwen heeft in de RB21. De kans dat Tsunoda of Hadjar of wie dan ook beter is dan Lawson acht ik dan ook echt klein, het wisselen van de coureurs gaat in ieder geval niemand helpen verwacht ik.
Ik denk dat men het net wat te makkelijk allemaal op de auto afschuift. De auto zal vast moeilijk te besturen zijn tov van de rest, dat wil ik wel geloven. Maar tot nu toe denk ik dat het grootse deel van het pace verschil gewoon bij Lawson zelf ligt. Ik vond hem in de F2 al niet erg indrukwekkend. Onder druk liet hij vaak erg veel steken vallen en nu lijkt het erop dat de druk zo hoog is dat hij elke milliseconde aan het overdenken is.
Wat hij vorig jaar bij vlagen (mexico) liet zien was wel goed natuurlijk maar hij heeft naar mijn mening de verkeerde (wederom, mexico middelvinger) mentaliteit en zo kom je bij RB niet erg ver denk ik.

Just my 2 cents trouwens ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
[...]

De druk doet veel met mensen ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je kunt je zo onderhand wel afvragen of Marko (nog) wel de geschikte persoon is om zich met het aannemen van rijders te bemoeien. De laatste keer dat ie goed zat is ± 10 jaar geleden. Zeker zijn niet alle rijders indrukwekkend genoeg (gebleken), maar volgens mij zit er een heel groot gapend gat tussen de kwaliteiten van de rijders die aangenomen worden en de bijbehorende verwachtingen van o.a. hem.

Ik geloof er niets van dat je dat grotendeels op druk of zo kunt schuiven, niet na zoveel rijders. Dan is het gewoon mismanagement in het aannamebeleid en begeleiding. Alleen komt hij er blijkbaar mee weg want zijn positie is volgens mij zo ongeveer de enige die nooit ter discussie wordt gesteld.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:21:
[...]

De druk doet veel met mensen ;)
I know, rij zelf ook wedstrijden (paard / dressuur)... Rij je de dag van te voren de sterren van de hemel bijwijze en dan gaat de start bel en dan ineens ben je vergeten hoe je ook alweer moet rijden }:O maar goed die druk leg ik mijzelf op, bij Lawson loopt Helmut achter hem te hijgen.

Aan de andere kant, Lawson werd ook prompt in die auto gezet toen Riccardo z'n hand brak en hij reed meteen punten toch? Dus ja..

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastien schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:26:
Je kunt je zo onderhand wel afvragen of Marko (nog) wel de geschikte persoon is om zich met het aannemen van rijders te bemoeien. De laatste keer dat ie goed zat is ± 10 jaar geleden. Zeker zijn niet alle rijders indrukwekkend genoeg (gebleken), maar volgens mij zit er een heel groot gapend gat tussen de kwaliteiten van de rijders die aangenomen worden en de bijbehorende verwachtingen van o.a. hem.

Ik geloof er niets van dat je dat grotendeels op druk of zo kunt schuiven, niet na zoveel rijders. Dan is het gewoon mismanagement in het aannamebeleid en begeleiding. Alleen komt hij er blijkbaar mee weg want zijn positie is volgens mij zo ongeveer de enige die nooit ter discussie wordt gesteld.
Maar Albon en Gasly zijn wel gewoon degelijke coureurs intussen. En hetzelfde geldt voor Sainz (die zonder Verstappen wellicht bij RBR had gereden?). Dus het is ook niet alsof de coureurs slecht zijn. En hetzelfde met Perez, die deed het in de Force India ook vaak beter dan in de RBR. (Sure, op een goede dag was die in de RBR beter dan in de FI/RP. Maar vooral het laatste seizoen had hij moeite punten te halen in de RBR terwijl die in de FI/RP wel regelmatig punten haalde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
ArcticWolf schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:47:
[...]

I know, rij zelf ook wedstrijden (paard / dressuur)... Rij je de dag van te voren de sterren van de hemel bijwijze en dan gaat de start bel en dan ineens ben je vergeten hoe je ook alweer moet rijden }:O maar goed die druk leg ik mijzelf op, bij Lawson loopt Helmut achter hem te hijgen.

Aan de andere kant, Lawson werd ook prompt in die auto gezet toen Riccardo z'n hand brak en hij reed meteen punten toch? Dus ja..
De Vries reed ook punten. Een zwaluw maakt nog geen zomer

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:47
[...]

Dat was in je eentje rondjes rijden op een circuit, niet racen op het randje en met andere coureurs. Ik denk dat Lawson best een goede coureur kan zijn maar niet in deze auto. De RB heeft blijkbaar fluwelen vingertjes nodig EN een bestuurder met heel veel overzicht en inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-10 15:35
Bij Red Bull zal er toch inderdaad crisis zijn.

A: over de vorm van ze. Ik zou eens gaan kijken naar de hoogste technische staf die er een puinhoop van maakt sinds vertrek Newey en Co.

B: over Lawson

Zie artikel:

https://www.gptoday.net/n...abriek-voor-crisisoverleg

[ Voor 25% gewijzigd door Otto Jans op 23-03-2025 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bvanham schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Dat was in je eentje rondjes rijden op een circuit, niet racen op het randje en met andere coureurs. Ik denk dat Lawson best een goede coureur kan zijn maar niet in deze auto. De RB heeft blijkbaar fluwelen vingertjes nodig EN een bestuurder met heel veel overzicht en inzicht.
Lawson heeft toch in Abu Dhabi na laatste race de banden test gedaan, of ben ik nou gek? (kan hoor :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bvanham schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Dat was in je eentje rondjes rijden op een circuit, niet racen op het randje en met andere coureurs
Beetje zoals een kwalificatie dus? :p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Toen Verstappen vandaag zei dat de problemen dieper liggen en dus aan de wagen en niet aan het personeelsbestand bedacht ik mij dat er nog een factor bij kan komen namelijk de prestatieclausule van Verstappen.

Een coureur wil altijd in de snelste wagen rijden en als Red Bull die dit jaar niet kan geven op aerodynamisch gebied en volgend jaar ook niet op motorisch gebied dan is Verstappen denk ik snel uitgekeken.Mocht Verstappen volgend jaar al ergens anders rijden dan zit Red Bull mogelijk met een wagen waar hun coureurs niet goed mee overweg kunnen. Ook een Sainz of Russell zullen dat probleem niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen ze Perez terug halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:21:
Misschien kunnen ze Perez terug halen?
https://www.motorsport.co...nese-grand-prix/10706556/
But even the rapid and mercurially talented Verstappen doesn't have the escape velocity to defy the gravity of Red Bull's downturn. Incoming Liam Lawson has been going through a shiver-inducing nightmare of a Red Bull stint, and even risks facing the axe as early as Japan, according to our sources.

But while Yuki Tsunoda may or may not have been a better pick, Lawson's failure to get up to speed thus far is also Red Bull's.

Red Bull has burnt several drivers in that second seat now, and it is clear the team has not addressed the car balance woes that frustrated Verstappen and defeated Sergio Perez last year, with Verstappen asserting that Lawson would have been much quicker driving the sister team's Racing Bulls car.
Linksom: RBR moet de auto beter in balans brengen zodat een niet-Verstappen (lees: Lawson) er beter mee kan rijden en dat Verstappen weer vooraan kan staan (want dat vermogen lijkt wel in de auto te zitten).

Rechtsom: RBR moet /weer/ een andere coureur vinden die met deze "woes" om kan gaan. De kans dat Tsunoda of Hadjar dat kunnen is niet heel erg groot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:30:
Rechtsom: RBR moet /weer/ een andere coureur vinden die met deze "woes" om kan gaan. De kans dat Tsunoda of Hadjar dat kunnen is niet heel erg groot.
Het grootste probleem hierbij lijkt mij dat uberhaupt niemand er ineens mee kan omgaan. De grote vraag, die we natuurlijk niet beantwoordt kunnen krijgen, is of je een 5 jaar jongere Verstappen in deze auto kunt zetten en hij dan ook de maximale performance er uit haalt (/geen flater slaat). Ik denk namelijk van niet. Verstappen (de echte, niet de 5 jaar jongere :+) heeft immers de ontwikkeling van deze "slechtere bestuurbaarheid" meegemaakt. Dat is niet van de ene op de andere dag gebeurt, maar zal over vele updates steeds iets erger geworden zijn. En Verstappen heeft zich hier steeds een beetje op kunnen aanpassen. Terwijl Perez waarschijnlijk het aanpassingsvermogen miste en daardoor niet mee kon. En nu een Lawson helemaal in het diepe gegooid wordt en geen kans heeft om zich beetje bij beetje aan te passen maar meteen in de "nu slechts mogelijke" auto beland. Geef je Lawson wat races in de RB18 van begin van het jaar, dan midden van het jaar, dan eind van het jaar, dan de RB19 van begin van het jaar, midden, .... dan kan die uiteindelijk misschien wel met de RB21 overweg. Maar dat de overstap van de VCARB01 naar de RB21 voor hem (en waarschijnlijk iedereen) veel te groot is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Kortom, HAM moet in de Red Bull. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:00:
Toen Verstappen vandaag zei dat de problemen dieper liggen en dus aan de wagen en niet aan het personeelsbestand bedacht ik mij dat er nog een factor bij kan komen namelijk de prestatieclausule van Verstappen.

Een coureur wil altijd in de snelste wagen rijden en als Red Bull die dit jaar niet kan geven op aerodynamisch gebied en volgend jaar ook niet op motorisch gebied dan is Verstappen denk ik snel uitgekeken.Mocht Verstappen volgend jaar al ergens anders rijden dan zit Red Bull mogelijk met een wagen waar hun coureurs niet goed mee overweg kunnen. Ook een Sainz of Russell zullen dat probleem niet oplossen.
kwartje moet maar net de juiste kant op vallen; zie lewis vs fernando

over toekomst; koffie dik kijken, geruchten gaan (nog steeds) dat de ford niet zo geweldig is op de 'rollerbank' :+ max gaat pappa worden, kan me prima voorstellen dat hij zegt; houdoe en totziens

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:20
himlims_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:22:
[...]

kwartje moet maar net de juiste kant op vallen; zie lewis vs fernando

over toekomst; koffie dik kijken, geruchten gaan (nog steeds) dat de ford niet zo geweldig is op de 'rollerbank' :+ max gaat pappa worden, kan me prima voorstellen dat hij zegt; houdoe en totziens
Ik acht de kans dat hij 'houdoe' zegt erg klein :+

VER gaf tijdens de laatste fase van de race in China aan dat ze die laatste ronden toen de wagen het goed deed goed moeten gaan analyseren. Hopelijk komt daar dan wat goeds uit.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hansvk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Ik acht de kans dat hij 'houdoe' zegt erg klein :+

VER gaf tijdens de laatste fase van de race in China aan dat ze die laatste ronden toen de wagen het goed deed goed moeten gaan analyseren. Hopelijk komt daar dan wat goeds uit.
die motor voor 2026 [..] zullen het gaan zien

over 2025; lekker door ontwikkelingen, begin van jaar zullen de punten gepakt moeten worden. 2e helft van jaar, zal men mogelijk weer dichter bij elkaar komen. en/of door ontwikkeling stoppen, vanwege 2026

hebben pas 2 races gehad; kan nog alle kanten op, hoewel de mclarens erg sterk over komen, is in F1 -niets- gegarrandeerd

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 24-03-2025 08:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, als het volgend jaar misgaat met RBR, welk team zou Verstappen niet willen hebben? Ferrari waarschijnlijk niet, maar voor de rest. Hij heeft opties. Mercedes zal altijd op tafel liggen. Maar de grotere kanshebber is misschien Aston Martin tussen Honda, Newey en de ambities daar.

Als dat betekent dat Verstappen naast Stroll komt te zitten, tja dat gaat nog amusant worden. En als Stroll hierdoor weg moet, dan is dat ook winst. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:46:
Tja, als het volgend jaar misgaat met RBR, welk team zou Verstappen niet willen hebben? Ferrari waarschijnlijk niet, maar voor de rest. Hij heeft opties. Mercedes zal altijd op tafel liggen. Maar de grotere kanshebber is misschien Aston Martin tussen Honda, Newey en de ambities daar.

Als dat betekent dat Verstappen naast Stroll komt te zitten, tja dat gaat nog amusant worden. En als Stroll hierdoor weg moet, dan is dat ook winst. :P
Hey, Stroll staat momenteel 8e in het wereldkampioenschap en boven beide Ferrari rijders. Zoals Fernando al eerder zei Stroll is wereldkampioenmateriaal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Hey, Stroll staat momenteel 8e in het wereldkampioenschap en boven beide Ferrari rijders. Zoals Fernando al eerder zei Stroll is wereldkampioenmateriaal :)
In welke sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-10 11:38
hansvk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Wat ze op F1TV (internationale stream) een aantal keer vertelden was dat door de bewolking de baantemperatuur wat afnam t.o.v. de volle bak zon van de dagen ervoor.
Misschien dat de RB in koelere condities beter in het window te krijgen/houden is?
Dan ben je alleen wel afhankelijk van iets wat je niet onder controle hebt, namelijk het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Dat Ferrari nu, zelfs voor hun standaarden, exceptioneel aan het klooien is, maakt niet dat Stroll nu de standaard voor een goede coureur is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:20
JEightyFive schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Wat ze op F1TV (internationale stream) een aantal keer vertelden was dat door de bewolking de baantemperatuur wat afnam t.o.v. de volle bak zon van de dagen ervoor.
Misschien dat de RB in koelere condities beter in het window te krijgen/houden is?
Dan ben je alleen wel afhankelijk van iets wat je niet onder controle hebt, namelijk het weer.
Zoals ik het begreep was het de snelheid t.o.v. de andere teams en in combinatie met bandenslijtage.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 15:50
Het is oprecht wel een ingewikkelde situatie voor RBR.

Je hebt de beste coureur van de grid, die wil je houden en daarom moet je hem ook tevreden houden.

Dat zorgt ervoor dat inmiddels een aantal coureurs niet met die auto uit de voeten kunnen. Het eerste probleem van geen constructeurstitel heb je al. Als Lawson zo blijft presteren dan moet je eigen auto weer helemaal tiptop zijn zodat Max in z'n eentje kampioen kan worden, want enige steun van een tweede rijder zal hij niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Zoals ik het begreep was het de snelheid t.o.v. de andere teams en in combinatie met bandenslijtage.
Ik gok op gewicht icm gripbalans (mechanisch of aërodynamisch)

Die 2 bepalen de slijtage en temperatuur van de band.
De balans van de auto werd beter naarmate het gewicht afnam.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06

KroeT

[...]

Ramen likken :+

(trademarked door RPM)

[ Voor 7% gewijzigd door KroeT op 24-03-2025 13:09 ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik blijf het hele "de Red Bull is op Max afgesteld en is daarom door niemand anders te besturen" toch een bijzonder verhaal vinden. We hebben het hier over de 19 beste coureurs ter wereld (en Lance Stroll). Worden die nu allemaal zo nerveus van een auto die een beetje "op de neus" is?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
scrappy.doo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:14:
Ik blijf het hele "de Red Bull is op Max afgesteld en is daarom door niemand anders te besturen" toch een bijzonder verhaal vinden. We hebben het hier over de 19 beste coureurs ter wereld (en Lance Stroll). Worden die nu allemaal zo nerveus van een auto die een beetje "op de neus" is?
Bij RB hou ik deze uitspraak van Albon altijd in mijn achterhoofd, hier een deel er van:

“He [Max] has quite a unique driving style actually. It’s not that easy to get along with. My driving style is a bit more on the smooth side, but I like a car that has a good front end, so quite sharp, [and] quite direct. Max does too, but his level of sharp and direct is kind of another… it’s a whole different level.

I don’t know if you guys play computer games at all, but if you bump up the sensitivity completely to the max and you move that mouse and it’s just darting across the screen everywhere… that’s kind of how it feels."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:14
Nee, ik denk ook dat het probleem meer is dat Max te lang om de problemen heen is gaan rijden. Waardoor hij wel sneller werd met de auto maar andere de auto niet meer kunnen besturen. Nu zit je met een auto die helemaal de verkeerde kant op is ontwikkeld en moet je misschien wel terug naar een punt, maar je weet niet waar het punt is. (dit zijn 2000 aannames in 2 zinnen)
De auto rijdt nu niet op de neus, als dat goed werkt krijg je 2023 all over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jkrol schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:36:
[...]

Bij RB hou ik deze uitspraak van Albon altijd in mijn achterhoofd, hier een deel er van:

“He has quite a unique driving style actually. It’s not that easy to get along with. My driving style is a bit more on the smooth side, but I like a car that has a good front end, so quite sharp, [and] quite direct. Max does too, but his level of sharp and direct is kind of another… it’s a whole different level.

“I don’t know if you guys play computer games at all, but if you bump up the sensitivity completely to the max and you move that mouse and it’s just darting across the screen everywhere… that’s kind of how it feels."
Deze quote is ook goed (en waarschijnlijk wat er nu met Lawson gebeurd)

"It becomes so sharp that it makes you a little bit tense and it just starts to snowball and every time the car becomes sharper and sharper you start to become more tense. And I think it’s like any sport, if you start to not be in that flow state and you’re having to really think about it, and every time you go into a corner you don’t know how it’s going to react, you don’t have that kind of… well it’s purely the confidence in the car, the flow, it doesn’t work.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is ook een bijzonder verhaal. Een bizar verhaal. Waarom kan Red Bull geen auto produceren die door meerdere coureurs te besturen is? Gasly, Albon, Ricciardo en Perez zijn misschien niet de absolute top, maar zeker geen slechte coureurs. Je verwacht toch op zijn minst dat de twee coureurs de punten 60/40 verdelen, of uiterlijk 70/30 (kampioen/rookie). Alle eitjes in één mandje werkt in een 2023 seizoen, maar niet in een normaal seizoen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Deze quote is ook goed (en waarschijnlijk wat er nu met Lawson gebeurd)

"It becomes so sharp that it makes you a little bit tense and it just starts to snowball and every time the car becomes sharper and sharper you start to become more tense. And I think it’s like any sport, if you start to not be in that flow state and you’re having to really think about it, and every time you go into a corner you don’t know how it’s going to react, you don’t have that kind of… well it’s purely the confidence in the car, the flow, it doesn’t work.”
Dit. Is ook wat ze op F1 Live aangaven na de kwalificatie. Lawson was gewoon langzaam. De auto zag er prima uit (niet nerveus / geen onbalans) maar de snelheid ontbrak. Dus da zit je toch al snel op het punt van een coureur die niet harder "durft" (omdat die bang is dat de auto dan "bijt").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Dit. Is ook wat ze op F1 Live aangaven na de kwalificatie. Lawson was gewoon langzaam. De auto zag er prima uit (niet nerveus / geen onbalans) maar de snelheid ontbrak. Dus da zit je toch al snel op het punt van een coureur die niet harder "durft" (omdat die bang is dat de auto dan "bijt").
De auto zag er echt wel nerveus uit, vooral in fp1 en de kwalificatie en dat zei Verstappen ook, de balans veranderde in iedere bocht. Dat Verstappen ermee kan rijden is daar aan toe maar snap dat andere coureurs daar heel nerveus van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:58
Mog schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Het is ook een bijzonder verhaal. Een bizar verhaal. Waarom kan Red Bull geen auto produceren die door meerdere coureurs te besturen is? Gasly, Albon, Ricciardo en Perez zijn misschien niet de absolute top, maar zeker geen slechte coureurs. Je verwacht toch op zijn minst dat de twee coureurs de punten 60/40 verdelen, of uiterlijk 70/30 (kampioen/rookie). Alle eitjes in één mandje werkt in een 2023 seizoen, maar niet in een normaal seizoen.
Dat is wat me ook bevreemdt.

Dat verhaal van Albon is op zich een verklaring waarom andere coureurs dan Verstappen niet overweg kunnen met de Red Bull. Maar Gasly's problemen met de wagen dateren al van 2019. Dat is 6 jaar geleden!! En Gasly heeft inmiddels bewezen een meer dan competente coureur te zijn.

Het is bijna onvoorstelbaar dat ze hier al die jaren niets aan hebben gedaan, maar het lijkt erop dat dit toch zo is. Ondanks tig waarschuwingen van Verstappen én de ervaringen dat de tweede rijders bijna nooit mee weten te komen.

Door de successen van Verstappen zijn ze er tot dit seizoen mee weg gekomen, maar het lijkt erop dat ze nu de prijs gaan betalen. En al helemaal als Verstappen besluit weg te gaan, dan zijn ze zelfs niet meer het 4e team.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:56:
[...]

De auto zag er echt wel nerveus uit, vooral in fp1 en de kwalificatie en dat zei Verstappen ook, de balans veranderde in iedere bocht.
Ik had het niet over Verstappen, maar over Lawson ;) En dat bevestigd het punt. Lawson reed langzaam waardoor de auto redelijk stabiel was maar voor hem bestuurbaar. Verstappen perst het maximale eruit maar daardoor is de auto wel nerveus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:08
Mog schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Voor 2024 viel het toch wel mee. Perez deed toen toch ongeveer wat je van hem mag verwachten en Ricciardo kon destijds verlengen, maar besloot zelf weg te gaan. Gasly en Albon waren een stuk jonger en als je het dan tegen iemand als Verstappen moet opnemen dan kom je al snel in een neerwaartse spiraal terecht. Verstappen klaagt zelf ook al een jaar over de auto met een continu wisselende balans en problemen met kerbs/hobbels. Als dat team van Wache het na al die tijd nog niet heeft weten op te lossen dan vraag ik me af of ze over een paar races wel ineens een magische update brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Dat verhaal van Albon is op zich een verklaring waarom andere coureurs dan Verstappen niet overweg kunnen met de Red Bull. Maar Gasly's problemen met de wagen dateren al van 2019. Dat is 6 jaar geleden!! En Gasly heeft inmiddels bewezen een meer dan competente coureur te zijn.

Het is bijna onvoorstelbaar dat ze hier al die jaren niets aan hebben gedaan, maar het lijkt erop dat dit toch zo is. Ondanks tig waarschuwingen van Verstappen én de ervaringen dat de tweede rijders bijna nooit mee weten te komen.
Uhh, je weet dat dat een compleet andere auto (en filosofie) was? En dat ze in de tussentijd auto's hebben gehad die Perez prima naar de 4e (achter de Mercedes die toen nog heel sterk en WCC was), 3e en 2e positie in het WDC heeft kunnen rijden? Gezien zijn laatste jaar (en het commentaar van Verstappen vanaf rond die tijd) zou ik toch zeker niet de conclusie trekken die je lijkt te trekken, namelijk dat de de auto's al die jaren helemaal kut waren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:47
Ze bouwen een zo snel mogelijke auto.. niet gebaseerd op een persoon.
Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken