De Hw p1 splitter is een raar ding. Als ik de stroom eraf gehad heb is het eerst weer een kwartier hannessen voordat alles op de splitter weer normaal werkt. Beste is om hem compleet los te koppelen zodat er nergens meer voeding vandaan kan komen. En dan weer 1 voor 1 aansluiten.
Dat is vervelend. Het is bekend dat in combinatie met sommige slimme meters er problemen zijn. Daarom staat er ook dit op de website van Zendure:rimave schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:38:
P1 meter doet hier helemaal niks. Alle poortjes van de HW splitter geprobeerd. Niks. Direct op de P1 poort. Niks.
Installatie ging ook al niet lekker. Na alles instellen ging hij gelijk offline. Toen de Bridge vanuit een direct stopcontact in de meterkast in een verlengsnoer (UPS), die op datzelfde stopcontact is aangesloten, gestopt. Nu is hij wel online, maar nog steeds 0W verbruik. Firmware versie is de nieuwste zegt ie (1.02). Power op de P1 meter terwijl hij in de HW splitter zit doet ook niks. Ik weet geen opties meer. Iemand nog ideën?
Ik heb een Iskra ME-382-D1A52P1 slimme meter en een HW P1 meter werkt overigens prima.
🌟Compatibiliteit:
De Zendure Slimme Meter P1 werkt met standaard P1-poorten. Omdat energiemeters per leverancier verschillen, kunnen we geen 100% compatibiliteit garanderen.
Problemen? Stuur uw metermodel naar support@zendure.com – wij bieden directe ondersteuning.
Heb je ook al naar dit email adres een bericht verzonden en een ticket aangemaakt? Zendure reageert altijd binnen 1 werkdag normaal gesproken.
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Ik probeer de RTE van de Zendure te meten en heb hiervoor een Homewizard plug gekocht (en ook nog een stroommeter die je direct op het stopcontact kan uitlezen). Bij beide zie ik een afwijking van +25Watt bij het ontladen (dus ontladen gaat 25Watt sneller en laden 25 watt langzamer) ten opzichte van de Zendure app. Is dit iets wat jullie herkennen?
Ik ga ze idd wel een mail sturen, want ik heb alles geprobeerd. En direct op de P1 poort werkt ook niet.mrme12345 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:23:
[...]
Dat is vervelend. Het is bekend dat in combinatie met sommige slimme meters er problemen zijn. Daarom staat er ook dit op de website van Zendure:
🌟Compatibiliteit:
De Zendure Slimme Meter P1 werkt met standaard P1-poorten. Omdat energiemeters per leverancier verschillen, kunnen we geen 100% compatibiliteit garanderen.
Problemen? Stuur uw metermodel naar support@zendure.com – wij bieden directe ondersteuning.
Heb je ook al naar dit email adres een bericht verzonden en een ticket aangemaakt? Zendure reageert altijd binnen 1 werkdag normaal gesproken.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Er zit inderdaad een verschil in, en zulke pluggen willen ook wel eens afwijken. Daarom heb ik een 3 fase HW meter, die zijn een stuk nauwkeuriger(MID gecertificeerd).ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:27:
Ik probeer de RTE van de Zendure te meten en heb hiervoor een Homewizard plug gekocht (en ook nog een stroommeter die je direct op het stopcontact kan uitlezen). Bij beide zie ik een afwijking van +25Watt bij het ontladen (dus ontladen gaat 25Watt sneller en laden 25 watt langzamer) ten opzichte van de Zendure app. Is dit iets wat jullie herkennen?
Ik had 20/30 watt verschil tussen 2 plugs bij terugleveren. Voor mij was het meer een indicatie, dat je een idee hebt hoeveel verbruikt, en hoeveel je teruglevert.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 19:47 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ja, die HW pluggen registreren echt wat er op en af gaat van het net en geven meer betrouwbare data dan de zendure app zelf. Die registreert wat er in de batterij komt en uit gaat, maar niet wat daar echt voor nodig is aan vermogen om dat te laden of te ontladen.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:27:
In het HW topic zei HW zelf dat hun pluggen minder nauwkeurig meten dan de HW PiB. Dus ik houd maar gewoon aan wat de Zendure app zegt.mrme12345 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:47:
[...]
Ja, die HW pluggen registreren echt wat er op en af gaat van het net en geven meer betrouwbare data dan de zendure app zelf. Die registreert wat er in de batterij komt en uit gaat, maar niet wat daar echt voor nodig is aan vermogen om dat te laden of te ontladen.
Mijn ervaring is andersom:mrme12345 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:47:
[...]
Ja, die HW pluggen registreren echt wat er op en af gaat van het net en geven meer betrouwbare data dan de zendure app zelf. Die registreert wat er in de batterij komt en uit gaat, maar niet wat daar echt voor nodig is aan vermogen om dat te laden of te ontladen.
Hier de data uit de app(via HA):
/f/image/5VobIMBm7idwqLWUdHFt0vSr.png?f=fotoalbum_large)
En hier de meting vanuit mijn MID gecertificeerde hw 3-fase meter.
:strip_exif()/f/image/gYSf24av6f1rp4KI0NuiDail.png?f=user_large)
En nog een screenshot van de app:
:strip_exif()/f/image/0T8GaQlbDUv6ZAh6PnLKG4kR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 19:52 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Zou ook kunnen, maar ik denk dat die 25w verschil komt door wat het device zelf verbruikt om te laden en te ontladen.frankj030 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:50:
[...]
In het HW topic zei HW zelf dat hun pluggen minder nauwkeurig meten dan de HW PiB. Dus ik houd maar gewoon aan wat de Zendure app zegt.
Gezien Geert zijn meetdata lijkt het dan inderdaad toch dat de zendure het zuiverder meet dan de HW pluggen. Ondanks dat ze daar ook over zeggen dat die zo nauwkeurig zijn:
Nauwkeurig: Elke Energy Socket wordt individueel geijkt voor uiterst precieze metingen (±99,5%)
[ Voor 26% gewijzigd door mrme12345 op 04-08-2025 19:53 ]
Probleem is een beetje dat die 25 watt al 3% verschil maakt op de RTE dus ik kan hem niet negeren als meetfout. Nog even over piekeren
Zou er hier niet iemand zijn die achter een 3 fase meter een hw plug kan doen om eens de afwijking tussen die 2 te zienja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:55:
Probleem is een beetje dat die 25 watt al 3% verschil maakt op de RTE dus ik kan hem niet negeren als meetfout. Nog even over piekeren
Wat schuift het?CP1977 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:03:
[...]
Zou er hier niet iemand zijn die achter een 3 fase meter een hw plug kan doen om eens de afwijking tussen die 2 te zien
Ik zal er eens 1 tussen steken.
@mrme12345 Zo op het oog had je gelijk, en lijkt het betrouwbaar! Hij staat op 1007 watt ontladen, ik had hem handmatig op 1000 proberen te zettenja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:55:

/f/image/JXGhkQCoMmaqcb48HzTOVt39.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 20:20 ]
Nou mooi dan weten we dat weer. En dat verschil zit hem dan toch in verbruik van het device zelf verwacht ik, en zendure geeft dan alleen aan wat er echt in de batterij geladen en ontladen wordt zonder dit systeemverbruik. En ik gebruik die HW stekkers ook voor mijn NOM en dat werkt perfect dus had wel het idee dat het toch redelijk zou moeten kloppen.geert1992 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:19:
[...]
@mrme12345 Zo op het oog had je gelijk, en lijkt het betrouwbaar! Hij staat op 1007 watt ontladen, ik had hem handmatig op 1000 proberen te zetten.
[Afbeelding]
Zal ik hem er eens een week tussen laten zitten?mrme12345 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:21:
[...]
Nou mooi dan weten we dat weer. En dat verschil zit hem dan toch in verbruik van het device zelf verwacht ik, en zendure geeft dan alleen aan wat er echt in de batterij geladen en ontladen wordt zonder dit systeemverbruik. En ik gebruik die HW stekkers ook voor mijn NOM en dat werkt perfect dus had wel het idee dat het toch redelijk zou moeten kloppen.
Mocht er vraag naar zijn, kan ook nog een vergelijking starten tussen het oude en het nieuwe type, om de test compleet te maken.
Ja dat zou mooie test zijn, weten we het echt zeker welke het beste het laden en ontladen meet!geert1992 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:23:
[...]
Zal ik hem er eens een week tussen laten zitten?
Mocht er vraag naar zijn, kan ook nog een vergelijking starten tussen het oude en het nieuwe type, om de test compleet te maken.
Hyper op fase 2 van HomeWizard kWh meter.CP1977 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:03:
[...]
Zou er hier niet iemand zijn die achter een 3 fase meter een hw plug kan doen om eens de afwijking tussen die 2 te zien
Ingesteld op 800 watt naar huis leveren.
De ontvochtiger stekker zit tussen de Hyper.
:strip_exif()/f/image/9qGCy7i8pzT67NRScofe1syc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qb2bT1Er2nVD7s9OHca3qTYI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IZgDJmU48SwjzDzzZcnT2rlz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik de Shelly pm mini gen3 voor NOM en RTE. Ben ik nu een spelbreker?
Deze vind ik voor de NOM hier het beste meten. Heb alleen nog geen kwh meter getest. @Devke wat waren de afwijkingen bij jou?
Deze vind ik voor de NOM hier het beste meten. Heb alleen nog geen kwh meter getest. @Devke wat waren de afwijkingen bij jou?
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Of er gaat in kabel en stekkers wat vermogen verloren aan warmte...
Direct even getest met alleen een HW Energy Socket in het stopcontact, met LED aan en LED uit, 0 Watt:
:strip_exif()/f/image/lO7uR7sr0PHpHZij71kZiefD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QPSUjq32ZibYd4vji8nIVbXm.jpg?f=fotoalbum_large)
Direct even getest met alleen een HW Energy Socket in het stopcontact, met LED aan en LED uit, 0 Watt:
:strip_exif()/f/image/lO7uR7sr0PHpHZij71kZiefD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QPSUjq32ZibYd4vji8nIVbXm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EbFAWfp5IafrvGWzpza3jjOk.jpg?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
/f/image/Qq12tMp806ozHuUw8OnvsT0y.png?f=fotoalbum_large)
Inmiddels is het in HA 1000watt.
/f/image/9QkdzUHuspWH7dpJtf5WWzf3.png?f=fotoalbum_large)
Wat een knoeft van een apparaat is de oude plug!
Een shelly plug kon geen terug levering meten? Anders kan ik ook nog even een gen 2 shelly ernaast pluggen.
[ Voor 59% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 20:39 ]
Ik dacht dat je zo voorstander was van stekkers knippen.geert1992 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:35:
[Afbeelding]Rood is het oude type, en groen het nieuwe type.
Inmiddels is het in HA 1000watt.
[Afbeelding]
Wat een knoeft van een apparaat is de oude plug!
Een shelly plug kon geen terug levering meten? Anders kan ik ook nog even een gen 2 shelly ernaast pluggen.
Maar waarom je de stekkers er zo in hebt zitten lijkt mij ook niet oke.
Of is dit gedaan voor een tijdelijke meting.?
Vermoed dat de 25watt toch ergens in mij zendure 2400AC een bug is. Mijn batterijpercentage gaat in ieder geval duidelijk met ongeveer dezelfde hoeveelheid naar beneden als hij op standby staat (0W is duidelijk geen 0W) als ik zo terug kijk naar afgelopen nacht bijvoorbeeld. (geen zorgen over de 0% overigens, dat is 10% in de Zendure app).
/f/image/ht5uZWarYtRyVBYapxRiNAlq.png?f=fotoalbum_large)
Wat is het verbruik van je 2400AC wanneer hij in standby staat? @Taro zei gisteren dat de offgrid WCD aan zetten ook stroomverbruik veroorzaakt.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:49:
Vermoed dat de 25watt toch ergens in mij zendure 2400AC een bug is. Mijn batterijpercentage gaat in ieder geval duidelijk met ongeveer dezelfde hoeveelheid naar beneden als hij op standby staat (0W is duidelijk geen 0W) als ik zo terug kijk naar afgelopen nacht bijvoorbeeld. (geen zorgen over de 0% overigens, dat is 10% in de Zendure app).
[Afbeelding]
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Het gebruik is dan -25watt volgens de Homewizard meter. Dus hij levert dan terug. Offgrid staat uit. Zal hem eens factory resetten.geert1992 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:52:
[...]
Wat is het verbruik van je 2400AC wanneer hij in standby staat? @Taro zei gisteren dat de offgrid WCD aan zetten ook stroomverbruik veroorzaakt.
Gewoon een gedachtegang, maar maakt het nog uit als je de plug omdraait? Verwacht het niet, maar ben wel benieuwd!ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
Het gebruik is dan -25watt volgens de Homewizard meter. Dus hij levert dan terug. Offgrid staat uit. Zal hem eens factory resetten.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 20:57 ]
Gaat de offgrid wcd na een tijdje automatisch uit als hij niet gebruikt wordt?Taro schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:55:
@geert1992 Inderdaad, maar betreft hier 6 Watt, geen 25 Watt. @ja3 Heb je de off-grid uitgang aan staan? Zet die eens uit als je die niet gebruikt?
Het zou eigenlijk ideaal zijn als hij bij netspanning gewoon doorlust naar het net, en pas overschakelt op de accu wanneer het net wegvalt. Aan de andere kant heb je daar natuurlijk weer extra hardware voor nodig.
Zie je de 6watt terug bij zowel standby, als bij laden/ontladen?
[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 04-08-2025 21:06 ]
Dit is hier al meerdere keren aangekaart maar zonder gevonden te hebben waar het aan ligt. @Devke en ik zien dit ook terug. Hij blijft dan hangen in een soort limbo stand.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
Het gebruik is dan -25watt volgens de Homewizard meter. Dus hij levert dan terug. Offgrid staat uit. Zal hem eens factory resetten.
Hier altijd maar heel kort omdat NOM altijd wel aan de slag moet.
/f/image/ihgOx7tRvD0AMEIQ7mOkslZw.png?f=fotoalbum_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ik heb mijn 2400 AC op een HW energy socket zitten en hij zit ook op een eigengroep met een gecertificeerde HW kWh meter. Bij dit vermogen klopt de app best goed met de kWh meter. Dat is niet op alle vermogens zo btw. Dat zal de RTE iets mooier kleuren dan het werkelijk is. Nog steeds goed. Ik ga nu uit van het socket qua berekening daar er ook een HW op die kWh meter zit.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:27:
:strip_exif()/f/image/3YXtpzY51JHJl2LOMY4Zi5tL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 04-08-2025 21:16 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
En @all ik heb al een tabelletje gemaakt met afwijkingen. Ik check hem binnenkort even en dan zal ik hem eens delen. Ik laat dan zien wat de app aangeeft, wat de energy socket meet en wat de gecertificeerde kWh MID meter laat zien.gielz schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:26:
Ik gebruik de Shelly pm mini gen3 voor NOM en RTE. Ben ik nu een spelbreker?![]()
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Herkenbaar. Ik stuur de 2400 AC aan via HA. Middels een API commando is die 25 W naar 0 te krijgen. Ik denk ook een bugje. Heb hem al gemeldt bij Zendure. Naar een paar x op en neer mailen en wat screenshots verder kreeg ik vandaag het bericht dat ze dit gaan onderzoeken. To be continued.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
Even 3 ontlaadsnelheden. Naarmate je lager in vermogen gaat dan wijkt de kWh meter van de batterij meer af. Bij 200 Watt is dit al een 10%! Er komt meer uit de batterij dan hij zelf aangeeft.
Bij een 400 Watt is dit nog een 6%. Bij 1600 Watt bijna 2%
:strip_exif()/f/image/oXhAPaCj3R1JZ2M3ZvxTF3Ve.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkorR6TQoGqWgjLfHUzbxFRB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MyuqgucqfKMIocEad2OAwmfi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de RTE goed wilt meten dan zal je dat mijn inziens via de gecertificeerde MID kWh meter moeten doen.
Bij een 400 Watt is dit nog een 6%. Bij 1600 Watt bijna 2%
:strip_exif()/f/image/oXhAPaCj3R1JZ2M3ZvxTF3Ve.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkorR6TQoGqWgjLfHUzbxFRB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MyuqgucqfKMIocEad2OAwmfi.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de RTE goed wilt meten dan zal je dat mijn inziens via de gecertificeerde MID kWh meter moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 04-08-2025 21:40 ]
Yes bedankt. Door het uitzetten van de smartMode kloppen de vermogens bij input (zelfde als zendure app) en standby (0W) weer. Alleen output wijkt nog af zoals jij ook aangeeft in je voorbeelden.Devke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:27:
[...]
Herkenbaar. Ik stuur de 2400 AC aan via HA. Middels een API commando is die 25 W naar 0 te krijgen. Ik denk ook een bugje. Heb hem al gemeldt bij Zendure. Naar een paar x op en neer mailen en wat screenshots verder kreeg ik vandaag het bericht dat ze dit gaan onderzoeken. To be continued.
Jij hebt hem dus op 0 gekregen via de app zo te lezen. Die gebruik ik niet. Offgrid stopcontact staat hier sws uit. Sterker nog het staat in de app met een groene balk dat hij uit staat. Die optie die jij benoemd kan ik dan vlgs mij niet uitzetten daar HA de lead heeft. De app laat dan sws niet veel bijzonders zien (ook niet nodig).ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 21:56:
[...]
Yes bedankt. Door het uitzetten van de smartMode kloppen de vermogens bij input (zelfde als zendure app) en standby (0W) weer. Alleen output wijkt nog af zoals jij ook aangeeft in je voorbeelden.
Nee ik bedoel de api call met smartMode (ben zelf met Homey implementatie bezig). Via @gielz doorgekregen dat dit normaal bedoeld is om niks naar het flashgeheugen te schrijven. Maar blijkbaar zorgt het ook voor dat er een onderdeel (omvormer?) in de 2400AC permanent aan blijft staan.Devke schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:01:
[...]
Jij hebt hem dus op 0 gekregen via de app zo te lezen. Die gebruik ik niet. Offgrid stopcontact staat hier sws uit. Sterker nog het staat in de app met een groene balk dat hij uit staat. Die optie die jij benoemd kan ik dan vlgs mij niet uitzetten daar HA de lead heeft. De app laat dan sws niet veel bijzonders zien (ook niet nodig).
Maar zonder smartmode op 1 te houden loop je wel tegen het onderstaande aan. Draai je NOM dan zou ik zeker die smartmode aan laten staan. Bij dynamisch zal er minder data weggeschreven worden.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Nee ik bedoel de api call met smartMode (ben zelf met Homey implementatie bezig). Via @gielz doorgekregen dat dit normaal bedoeld is om niks naar het flashgeheugen te schrijven. Maar blijkbaar zorgt het ook voor dat er een onderdeel (omvormer?) in de 2400AC permanent aan blijft staan.
Zendure support:
For the device, each time the output mode is switched, it will be written to the flash. Why is it written? It is designed to ensure that the device can maintain the last state after power failure. For the new 2025 products, you can find a property called smartMode. Once the value is 1, the ac mode setting will no longer be written to the flash, so the flash life will be much longer.
Therefore, for linkage in ct mode, smartmode will be 1, and acmode can be set repeatedly to achieve a balance in overall household energy input and output.
Helder. Het ontstaat hier altijd na laden of na ontladen. Zodra hij de stand-by stand in moet. Als ik hem naar 0 dirigeer weer is het goed. Dan blijft het weg. Ga kijken waar Zendure mee komt. Die verschillen in output is meer een gegeven denk ik.ja3 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Nee ik bedoel de api call met smartMode (ben zelf met Homey implementatie bezig). Via @gielz doorgekregen dat dit normaal bedoeld is om niks naar het flashgeheugen te schrijven. Maar blijkbaar zorgt het ook voor dat er een onderdeel (omvormer?) in de 2400AC permanent aan blijft staan.
Zojuist bleek de CT3 meter offline te zijn.
Na wat uitzoeken kwam ik erachter dat de PiHole het domein mqtteu.zen-iot.com aan het blokkeren was sinds een aantal uren. Vreemd want daarvoor werd het altijd toegestaan.
Na *.zen-iot.com aan de lijst allowed te hebben toegevoegd was de CT3 meter ook weer online.
Na wat uitzoeken kwam ik erachter dat de PiHole het domein mqtteu.zen-iot.com aan het blokkeren was sinds een aantal uren. Vreemd want daarvoor werd het altijd toegestaan.
Na *.zen-iot.com aan de lijst allowed te hebben toegevoegd was de CT3 meter ook weer online.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Hier alle 3 devices ook offline. Zendure lijkt problemen te hebben. Wel in combinatie met HA integratie fireson wellicht. Heb ze wel weer online gekregen maar situatie niet stabiel. Blijven af en toe offline enz. Het is beetje zooitje op het moment.
Toch met HA integratie te maken . Want na installeren nieuwe release van vannacht pre-16 doet alles het weer lijkt het....
Nu weer problemen met offline hyper....
Toch met HA integratie te maken . Want na installeren nieuwe release van vannacht pre-16 doet alles het weer lijkt het....
[ Voor 34% gewijzigd door mrme12345 op 05-08-2025 07:17 ]
Ik weet niet of het iets zegt irt jouw offline problemen, maar mijn SF800pro die aangestuurd wordt door HEMS is gewoon online.mrme12345 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:33:
Hier alle 3 devices ook offline. Zrndure lijkt problemen te hebben. Wel in combinatie met HA integratie fireson wellicht. Heb ze wel weer online gekregen maar situatie niet stabiel. Blijven af en toe offline enz. Het is beetje zooitje op het moment.
Ja lijkt gekoppeld te zijn aan de fireson HA integratie inderdaad. Inmiddels alles weer up and running.frankj030 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:15:
[...]
Ik weet niet of het iets zegt irt jouw offline problemen, maar mijn SF800pro die aangestuurd wordt door HEMS is gewoon online.
[ Voor 5% gewijzigd door mrme12345 op 05-08-2025 07:18 ]
In dit Zendure forum topic over de integratie wordt er ook verwezen naar server problemen in een reactie.mrme12345 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:18:
[...]
Ja lijkt gekoppeld te zijn aan de fireson HA integratie inderdaad. Inmiddels alles weer up and running.
Verder weet ik niet of het van belang is voor een verschil, maar ik ben op vakantie en heb daarom nog niet de nieuwste firmware van de SF800pro geïnstalleerd en zit nog op 1.0.4. Zouden de problemen ook firmware gerelateerd kunnen zijn omdat de ondersteuning in de firmware zit?
/f/image/R5dgve1YdXsGf230wrjaeGs6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door frankj030 op 05-08-2025 07:32 ]
🤞🏼 hier draaien de P1 en de AC2400 inmiddels al meer dan 24 uur stabiel via de app (niet best dat ik daar al blij van wordt)
[ Voor 25% gewijzigd door dotternetta op 05-08-2025 08:09 ]
Ligt iig niet aan de zenSDK (lokaal), draait al sinds uit de doos foutloos (9 weken). Hier in de Zendure app netjes online (tenzij geblokkeerd in de router). Betreft een 2400 AC.
/f/image/rYcxTypgwwpLQuBUHcDqSUVN.png?f=fotoalbum_large)
Ja die werkt bij mij ook perfect. Alleen voor de hyper heb ik wel de fireson integratie nodig wilik die in HA kunnen bedienen, nou ze zijn er in ieder geval hard mee aan het werk (elke dag weer nieuwe beta release, en het is nog beta) dus zal wel goedkomen uiteindelijk.gielz schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:05:
Ligt iig niet aan de zenSDK (lokaal), draait al sinds uit de doos foutloos (9 weken). Hier in de Zendure app netjes online (tenzij geblokkeerd in de router). Betreft een 2400 AC.
[Afbeelding]
Mooi te zien dat Zendure met FireSon samenwerken.mrme12345 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:09:
[...]
Ja die werkt bij mij ook perfect. Alleen voor de hyper heb ik wel de fireson integratie nodig wilik die in HA kunnen bedienen, nou ze zijn er in ieder geval hard mee aan het werk (elke dag weer nieuwe beta release, en het is nog beta) dus zal wel goedkomen uiteindelijk.
De inlog key is daar een mooi voorbeeld van, heb het 2e account direct opgeruimd. En lees inmiddels al een tijd niets meer over bevriezen van hypers.
Hoe zouden ze dat hebben opgelost?
Vandaag een suggestie gedaan voor het al eerder genoemde implementeren van x goedkoopste uren en x duurste uren in de app in plaats van de handmatige kWh prijzen. Namelijk: met dynamische tarieven kan iets wat vandaag duur is morgen goedkoop zijn. Reactie als volgt:
Hopen dat ze er wat mee gaan doen.Your suggestion for enhancing the app with these features is valuable and aligns with the goal of maximizing the benefits of dynamic tariffs. I will ensure that your feedback is noted for consideration in future updates. Thank you for sharing your insights!
UNOX: The worst operating system
Hier is de Shelly Pro 3EM offline in de app, maar op de achtergrond werkt het allemaal wel.
Ik heb de Zendure nog niet maar lees op het Zendure forum dat een wissel van EU naar GLOBAL een hoop uitmaakt en altijd stabiel is. Is dit een mogelijkheid en helpt dit wellicht?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
En waar is dat te doen? Ik zie alleen timezone en die staat bij mij op Europe / Amsterdam. Zelf vooralsnog geen server problemen gezien.martinvdm schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:21:
Ik heb de Zendure nog niet maar lees op het Zendure forum dat een wissel van EU naar GLOBAL een hoop uitmaakt en altijd stabiel is. Is dit een mogelijkheid en helpt dit wellicht?
[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 05-08-2025 09:22 ]
Tot zover mijn theorie dat het aan nieuwere firmware met HA ondersteuning ligt…lijkt dat toch niet te kloppen._AcS_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:16:
Hier is de Shelly Pro 3EM offline in de app, maar op de achtergrond werkt het allemaal wel.
[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 05-08-2025 09:23 ]
Vannacht hier de verbinding tussen Hyper en HA verbroken (draait via FireSon, 1.0.47). De Hyper/accu leek zelf wel door te gaan met wat ie al deed (ontladen), zag ik in de app van Zendure. Vanochtend reset (knop 6 sec, daarna weer aanzetten) en het was snel opgelost.mrme12345 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 06:33:
Hier alle 3 devices ook offline. Zendure lijkt problemen te hebben. Wel in combinatie met HA integratie fireson wellicht. Heb ze wel weer online gekregen maar situatie niet stabiel. Blijven af en toe offline enz. Het is beetje zooitje op het moment.
Erg irritant, geen idee van de oorzaak maar als meerdere gebruikers het hier melden klinkt het als: een trigger/actie ergens bij Zendure, iets waar FireSons integratie niet mee overweg kan? Ja, dat is weinig concreet.
There's nothing moister than an oyster.
Ja we moeten maar even afwachten dat de beta officieel wordt, dan zal het wel stabieler zijn neem ik aan.zeegerd schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Vannacht hier de verbinding tussen Hyper en HA verbroken (draait via FireSon, 1.0.47). De Hyper/accu leek zelf wel door te gaan met wat ie al deed (ontladen), zag ik in de app van Zendure. Vanochtend reset (knop 6 sec, daarna weer aanzetten) en het was snel opgelost.
Erg irritant, geen idee van de oorzaak maar als meerdere gebruikers het hier melden klinkt het als: een trigger/actie ergens bij Zendure, iets waar FireSons integratie niet mee overweg kan? Ja, dat is weinig concreet.
/f/image/2EAZm8ep1YJfjW7HlmOhQdyv.png?f=fotoalbum_large)
Het viel me net op dat beide energysockets een verbruik van 1,x watt aangeven, maar de MID-gecertificeerde 3-fase kWh-meter blijft gewoon op 0 staan. Terwijl je zou verwachten dat het verbruik van die energy sockets ook wordt meegerekend, oftwel standby verbruik van een hyper + het verbruik van een energy socket.
Blijkbaar registreert de hw 3 fase meter zulke lage vermogens niet, terwijl de energysockets dat dus wél doen. Best opvallend, want zo lijkt er toch wat verbruik "verdwenen" te zijn in de meting.
Zie jij dit ook terug of heeft de 2400AC geen standby verbruik@Devke ?
Er zit een verschil tussen de 2400 AC en de HW situatie. Ik zal het hieronder met plaatjes laten zien. De Zendure verbruikt 0. Ik denk dat hij dit uit de batterij zelf al haalt als het gaat om stand-by verbruik. De socket laat in stand-by onderstaande zien:geert1992 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:02:
[Afbeelding]
Het viel me net op dat beide energysockets een verbruik van 1,x watt aangeven, maar de MID-gecertificeerde 3-fase kWh-meter blijft gewoon op 0 staan. Terwijl je zou verwachten dat het verbruik van die energy sockets ook wordt meegerekend, oftwel standby verbruik van een hyper + het verbruik van een energy socket.
Blijkbaar registreert de hw 3 fase meter zulke lage vermogens niet, terwijl de energysockets dat dus wél doen. Best opvallend, want zo lijkt er toch wat verbruik "verdwenen" te zijn in de meting.
Zie jij dit ook terug of heeft de 2400AC geen standby verbruik@Devke ?
:strip_exif()/f/image/Fjcp5Wqq3tf3AKPuzH5hm7JF.jpg?f=fotoalbum_large)
De kWh meter (MID) laat ook 0 zien.
:strip_exif()/f/image/kP1PCW7xEB07lXcyOpMPeWnt.jpg?f=fotoalbum_large)
De 2400 AC staat stand-by maar geen verbruik, dat lijkt me sterk dus vandaar het vermoeden dat dit gewoon uit de batterij gesnoept wordt.
Dan de HW batterij. Die staat ook gekoppeld aan dezelfde kWh meter en heeft een eigen socket. Volgens de socket is het verbruik 4 Watt
:strip_exif()/f/image/KStLcMja9YTuKSDIWbYUwUnS.jpg?f=fotoalbum_large)
De kWh meter is het daar niet mee eens en die geeft zelfs 11 Watt aan. Wat mij dus doet vermoeden dat het standby gebruik (actief zijn gedurende 30 min van de omvomer) dus uit het net komt. Echter het is meer dan wat socket aangeeft.
:strip_exif()/f/image/5x8svycVNbo6Eq065jT5qtPO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb voor de 2400AC een update klaar staan, versie 1.0.6
Voor de SF800 is er 1.0.5 beschikbaar.
[ Voor 26% gewijzigd door _AcS_ op 05-08-2025 10:56 ]
Ja inderdaad: de API HA versie:_AcS_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:53:
:strip_exif()/f/image/c46VmfME24lxwjNvny2HUm1H.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook :-) joepie, hoop dat de ontlaad bug dan weg is :-)_AcS_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:53:
Cool, thanks!! Zojuist geupdate, MQTT via HA ook maar meteen gedaan_AcS_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:53:
Ben bang van niet, ik had hem net weer ondanks dat ik deze update al heb draaien.KloyenZ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
Hier ook :-) joepie, hoop dat de ontlaad bug dan weg is :-)
Die fix zat toch in 1.0.5 en deze is 1.0.6 ?Mediacj schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Ben bang van niet, ik had hem net weer ondanks dat ik deze update al heb draaien.
Wanneer had jij deze firmware dan al gehad ?
Kan het zijn, dat die verbindingsproblemen te maken hebben met het wijzigen van het IP adres? Afgelopen weekend was ik namelijk wat aan het rommelen in mijn router / DHCP, waarna de omvormer een ander IP adres heeft gekregen en ik het apparaat inderdaad niet meer in HEMS zag. Ik moest op de IOT knop van de omvormer drukken en Wifi resetten, waarna alles weer in orde was.
Ivm de installatie van HA heb ik daarom maar al mijn devices een MAC reservering gegeven in de DHCP van de router. Daarna geen issues meer gezien. Kan natuurlijk ook toeval zijn geweest
.
Ivm de installatie van HA heb ik daarom maar al mijn devices een MAC reservering gegeven in de DHCP van de router. Daarna geen issues meer gezien. Kan natuurlijk ook toeval zijn geweest
Ja is toeval denk ik, bij mij waren er ook devices offline maar dat zat meer in de HA fireson integratie (beta) dan ergens anders in. Zonder HA integratie zijn mijn devices redelijk stabiel qua wifi (wel eens een x per maand even offline, maar meer niet en zeker niet alle 3 tegelijk).Jacqui schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:31:
Kan het zijn, dat die verbindingsproblemen te maken hebben met het wijzigen van het IP adres? Afgelopen weekend was ik namelijk wat aan het rommelen in mijn router / DHCP, waarna de omvormer een ander IP adres heeft gekregen en ik het apparaat inderdaad niet meer in HEMS zag. Ik moest op de IOT knop van de omvormer drukken en Wifi resetten, waarna alles weer in orde was.
Ivm de installatie van HA heb ik daarom maar al mijn devices een MAC reservering gegeven in de DHCP van de router. Daarna geen issues meer gezien. Kan natuurlijk ook toeval zijn geweest.
Eerste probleem met de AC2400 ,
vanochtend wilde de AC2400 niets meer doen, zoals de zoveelste keer ontladen naar 4%. in de app heb ik hem op 11% staan . Kennelijk doet hij daar niks mee en blijf hij ontladen bar 3 tot 4%
Ik heb het idee dat de accu's toch diep aan het ontladen zijn.
Heb de stroom afgeschakeld in de meterkast want ook op de omvormer uitschakelen bracht niks.
daarna begon hij pas weer te laden. ondanks dat dus al 600w naar het net werd gestuurd i.p.v. de accu.
vanochtend wilde de AC2400 niets meer doen, zoals de zoveelste keer ontladen naar 4%. in de app heb ik hem op 11% staan . Kennelijk doet hij daar niks mee en blijf hij ontladen bar 3 tot 4%
Heb de stroom afgeschakeld in de meterkast want ook op de omvormer uitschakelen bracht niks.
daarna begon hij pas weer te laden. ondanks dat dus al 600w naar het net werd gestuurd i.p.v. de accu.
:strip_exif()/f/image/hRoSauPcnti9RPX5q5ZNYMqq.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb 1.0.6 een half uur geleden geinstalleerd maar voor en na deze versie krijg ik nog steeds de ontlaadbug van 23W.KloyenZ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:31:
[...]
Die fix zat toch in 1.0.5 en deze is 1.0.6 ?
Wanneer had jij deze firmware dan al gehad ?
dat bedoelde ik niet met ontlaadbug.Mediacj schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:40:
[...]
Heb 1.0.6 een half uur geleden geinstalleerd maar voor en na deze versie krijg ik nog steeds de ontlaadbug van 23W.
Ik bedoelde dat als je insteld op 10% dat hij de dag erna 3% laat zien...
Die 23W bug heb ik niet
Probeer eens bij Off-grid Outlet Control de Smart Mode uit te schakelen.Mediacj schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:40:
[...]
Heb 1.0.6 een half uur geleden geinstalleerd maar voor en na deze versie krijg ik nog steeds de ontlaadbug van 23W.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Om even terug te komen op mijn nieuwe installatie van gisteren, die maar max 440 - 450 Watt wil laden:
Ik vermoed een defect in de SF2400AC omvormer. Heb nu een ticket aangemaakt bij Zendure. Hopelijk kunnen ze het bevestigen en snel een nieuwe sturen.
Symptoom: vandaag hetzelfde probleem bij opladen als gisteren. Eerst gaat hij een tijdje fluctueren, start, stop, start, stop, etcetera. Uitendelijk blijft hij stabiel op een veel te laag vermogen, rond 440 - 450 Watt.
Om eventuele HEMS, cloud en P1 meter issues uit te sluiten heb ik als test ook HEMS uitgezet en op het apparaat bij instellingen vast 2000 W laden ingesteld. Het symptoom bleef exact hetzelfde.
Nu ook nog even de software geupdate van V1.0.4 naar V1.0.6 en zoals verwacht maakte dat ook geen verschil. Ook nog even een volledige power reset gedaan door de AC uit te schakelen de omvormer van de batterijen te tillen. Maakte ook geen verschil.
Voor mij is het duidelijk. Lijkt me een DOA (dead on arrival) geval. Hopelijk snel een conclusie en oplossing van Zendure. Komt vast goed.
Ik vermoed een defect in de SF2400AC omvormer. Heb nu een ticket aangemaakt bij Zendure. Hopelijk kunnen ze het bevestigen en snel een nieuwe sturen.
Symptoom: vandaag hetzelfde probleem bij opladen als gisteren. Eerst gaat hij een tijdje fluctueren, start, stop, start, stop, etcetera. Uitendelijk blijft hij stabiel op een veel te laag vermogen, rond 440 - 450 Watt.
Om eventuele HEMS, cloud en P1 meter issues uit te sluiten heb ik als test ook HEMS uitgezet en op het apparaat bij instellingen vast 2000 W laden ingesteld. Het symptoom bleef exact hetzelfde.
Nu ook nog even de software geupdate van V1.0.4 naar V1.0.6 en zoals verwacht maakte dat ook geen verschil. Ook nog even een volledige power reset gedaan door de AC uit te schakelen de omvormer van de batterijen te tillen. Maakte ook geen verschil.
Voor mij is het duidelijk. Lijkt me een DOA (dead on arrival) geval. Hopelijk snel een conclusie en oplossing van Zendure. Komt vast goed.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Balen! Ik hoop dat het snel wordt opgelost!gast777 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:00:
Om even terug te komen op mijn nieuwe installatie van gisteren, die maar max 440 - 450 Watt wil laden:
Bedankt voor je tip maar die stond al uit.avdl72 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:00:
[...]
Probeer eens bij Off-grid Outlet Control de Smart Mode uit te schakelen.
Thanx! Nu maar de auto aan de lader gezet. Zonde van de zonnestroom andersdotternetta schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:03:
[...]
Balen! Ik hoop dat het snel wordt opgelost!
/f/image/VBhslGxGBR0tMH7auOJKob7G.png?f=fotoalbum_large)
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Het is zodanig intelligent dat het eigenlijk rommel is?MNelectric schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:39:
Eerste probleem met de AC2400 ,
[Afbeelding]
Heel dat Zendure-gedoe zit blijkbaar in een ontwikkelingsfase.
En dat durven ze dan verkooen?
Hier ook de P1 meter binnen gekregen helaas geen waardes. Wordt netjes gezien in de app en direct verbonden met de Slimme meter.
Ik heb een vrij nieuwe SMR 5.5 meter dus wellicht dat het daar aan ligt.
Firmware 1.0.2. nog geen update beschikbaar. Mailtje richting Zendure gestuurd en zal als ik een update heb het hier laten weten wat de oplossing was.
Firmware 1.0.2. nog geen update beschikbaar. Mailtje richting Zendure gestuurd en zal als ik een update heb het hier laten weten wat de oplossing was.
Welk merk slimme meter heb je, dat is voor anderen ook handig om te weten.therobber schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:47:
Hier ook de P1 meter binnen gekregen helaas geen waardes. Wordt netjes gezien in de app en direct verbonden met de Slimme meter.
Kaifa MA105mrme12345 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:48:
[...]
Welk merk slimme meter heb je, dat is voor anderen ook handig om te weten.
:strip_exif()/f/image/K2EUthjePKmgDasq0Fct6qs9.png?f=user_large)
...
[ Voor 98% gewijzigd door Bert Luiten op 05-08-2025 19:44 ]
Hmm, die heb ik ook thuis hangen. M’n p1 meter zweeft nog ergens in limbo, maar dan weet ik dat ik mogelijk ook issues ga krijgen.
Edit: toch een andere, de MA304 E0079
[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 05-08-2025 13:57 ]
Je hebt ook de ecotracker zie ik (?), benieuwd welke verschillen je met de Zendure p1 en ecotracker aansturing merkt. Naast de 1 en 3 seconden verschil zoals Taro al had opgemerkt.Bert Luiten schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:04:
zo, voorlopig is het weer even genoeg om mee te spelen....[Afbeelding]
Is hij al besteld? 😉geert1992 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:17:
[Afbeelding]
Daar is hij dan! Ontzettend bedankt @TCMR! Hopelijk snel een 2400ac in bezit!
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Ik heb geen probleem, maar ik heb ook geen 2400AC.peterbier schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:41:
Wordt met de dag erger met Zendure.
Wat een geklooi.
Shelly offline terwijl deze online is.
En nog erger gaat gewoon valle bak laden.
Dan is HomeWizard heel wat beter.
Connectiviteit van batterijen naar de P1 meter weg stopt dan ook met laden of ontladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Hypers en SF800 draaien vlekkeloos.
Ik heb wel de Zendure P1 meter weer verwisseld met de Shelly, dat werkt net even iets beter.
De P1 meter werkt wat trager, ik ga eerst even op de volgende software wachten.
Met alle issues en support die alleen maar AI mails kan terug sturen, niet telefonisch bereikbaar zijn en amper reageert op mails, begin ik toch enigszins aan mijn aankoop te twijfelen.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Ik had vanmiddag precies het zelfde. Shelly opnieuw toevoegen was de oplossingpeterbier schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:41:
Wat een geklooi.
Connectiviteit van batterijen naar de P1 meter weg stopt dan ook met laden of ontladen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wacht nog even op iemand anders, zodat we in 1 keer kunnen bestellen samen.

Super bedankt @TCMR voor de plugjes.
Vast begonnen met een hobby bob projectje.
Ik ga hiermee uitlezen hoe vaak mijn 2400AC en SF800Pro de ventilator aan zouden zetten.
En of dit voorkomt in mijn koele garage en met alleen nom.
Vast begonnen met een hobby bob projectje.
Ik ga hiermee uitlezen hoe vaak mijn 2400AC en SF800Pro de ventilator aan zouden zetten.
En of dit voorkomt in mijn koele garage en met alleen nom.
:strip_exif()/f/image/yBkcoKIoBpdbjAUBICzsnGe3.jpg?f=fotoalbum_large)
Update: mijn probleem lijkt opgelost.
Via een API query (dankzij dit forum
) viel me op dat een van de batterijen de current en power steeds op 0 bleef.
Toen heb ik die met dat S/N uit de stapel verwijderd (het was de onderste uiteraard
). Toen werkte alles perfect.
Daarna heb ik deze verdachte batterij weer toegevoegd bovenop de stapel en bleek dat ook nog steeds goed te werken.
Het lijkt erop dat deze batterij misschien een beetje slecht contact had en een 'reseat' nodig was.
Ik kijk het nog even aan, maar het werkt momenteel allemaal perfect.
Ter illustratie:
## tijdens probleem
% curl -X GET "http://192.168.2.220/properties/report" | json_pp | grep bat
...
"batcur" : 25,
"batcur" : 0, <<<<< altijd 0
"batcur" : 11,
"batcur" : 12,
## nu
% curl "http://192.168.2.220/properties/report" | json_pp | grep "bat\|power\|socLevel\|gridInputPower\|inputLimit"
...
"batcur" : 73,
"power" : 368,
"socLevel" : 62,
"batcur" : 36,
"power" : 186,
"socLevel" : 61,
"batcur" : 53,
"power" : 267,
"batcur" : 32,
"power" : 160,
"batcur" : 30,
"power" : 151,
"batcur" : 66,
"power" : 339,
"gridInputPower" : 1679, <<< mooi
"inputLimit" : 1680, <<<
Via een API query (dankzij dit forum
Toen heb ik die met dat S/N uit de stapel verwijderd (het was de onderste uiteraard
Daarna heb ik deze verdachte batterij weer toegevoegd bovenop de stapel en bleek dat ook nog steeds goed te werken.
Het lijkt erop dat deze batterij misschien een beetje slecht contact had en een 'reseat' nodig was.
Ter illustratie:
## tijdens probleem
...
## nu
% curl "http://192.168.2.220/properties/report" | json_pp | grep "bat\|power\|socLevel\|gridInputPower\|inputLimit"
...
"gridInputPower" : 1679, <<< mooi
Kijk! Dat is nuttige info! Bedankt voor het melden en fijn dat alles nu werkt!gast777 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:06:
Via een API query (dankzij dit forum) viel me op dat een van de batterijen de current en power steeds op 0 bleef.
Toen heb ik die met dat S/N uit de stapel verwijderd (het was de onderste uiteraard). Toen werkte alles perfect.
Ter illustratie:
## tijdens probleem
...
## nu
...
"gridInputPower" : 1679, <<< mooi![]()
Zou het misschien aan de contacten aan de onderkant van de 1 na onderste kunnen liggen? (Die zal vermoedelijk nu onderaan de stapel liggen dus merk je het probleem niet)gast777 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:06:
Via een API query (dankzij dit forum) viel me op dat een van de batterijen de current en power steeds op 0 bleef.
Toen heb ik die met dat S/N uit de stapel verwijderd (het was de onderste uiteraard). Toen werkte alles perfect.
Ter illustratie:
## tijdens probleem
...
## nu
...
"gridInputPower" : 1679, <<< mooi![]()
Dus als je hem nu weer onderop zet met de 1 na onderste op de zelfde plek dat je weer die storing hebt?
Goed punt. De op-een-na-onderste is nu inderdaad de onderste geworden. Ik heb er nog wel een rubber dopje opgedaan onderaan.Acidrain schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:15:
[...]
Zou het misschien aan de contacten aan de onderkant van de 1 na onderste kunnen liggen? (Die zal vermoedelijk nu onderaan de stapel liggen dus merk je het probleem niet)
Dus als je hem nu weer onderop zet met de 1 na onderste op de zelfde plek dat je weer die storing hebt?
Als ik binnenkort behoefte heb aan meer krachttraining zal ik het eens uitproberen
Dat zei ik vanmorgen ook, hier hetzelfde. Alles werkt nog wel.peterbier schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:41:
Wat een geklooi.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft geholpen.therobber schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:46:
[...]
Ik had vanmiddag precies het zelfde. Shelly opnieuw toevoegen was de oplossing
Oei, wat een boel negatieve berichten! Ik moet er helaas zelf ook eentje aan toevoegen: m'n SF800Pro draait al een tijdlang zonder problemen via HA op NOM van @gielz. Maar ik zag vanochtend dat ie al drie dagen weigert om meer dan 40W te laden. Ongeacht wat ik probeerde: via HA commando's (REST) of via de app, de instelling bleef op 1000W AC laden staan, maar hij deed niets anders dan 40W (een beetje schommelend tussen 30 en 40). Uiteindelijk de SF800Pro even uitgezet. Na aanzetten begon ie meteen met 1000W te laden:
:strip_exif()/f/image/ojScXj0cz2L1VKQzsWttNNUG.jpg?f=fotoalbum_large)
...en dat was dan meteen een mooie testcase om te kijken of er genoeg warmteontwikkeling was zodat de fan-aansluiting wat prik zou krijgen. Ja dus!
:strip_exif()/f/image/lzpMPjZJooAOvma7GjRTAX6G.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de thuisknutselaars: gezien vanuit het snoer met het nokje boven is + rechts, - links. Wel handig om te weten. Eén van de twee 120mm fans van m'n knutselproject die er nog gewoon los bovenop lag (geen afstandshouders) deed z'n werk goed: na vijf minuten dropte het voltage al naar 7V (en dan is zo'n Noctua NF-P12 redux-1300 echt zo goed als onhoorbaar, prima föhntje!)
:strip_exif()/f/image/ojScXj0cz2L1VKQzsWttNNUG.jpg?f=fotoalbum_large)
...en dat was dan meteen een mooie testcase om te kijken of er genoeg warmteontwikkeling was zodat de fan-aansluiting wat prik zou krijgen. Ja dus!
:strip_exif()/f/image/lzpMPjZJooAOvma7GjRTAX6G.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de thuisknutselaars: gezien vanuit het snoer met het nokje boven is + rechts, - links. Wel handig om te weten. Eén van de twee 120mm fans van m'n knutselproject die er nog gewoon los bovenop lag (geen afstandshouders) deed z'n werk goed: na vijf minuten dropte het voltage al naar 7V (en dan is zo'n Noctua NF-P12 redux-1300 echt zo goed als onhoorbaar, prima föhntje!)
Voor de pihole gebruikers onder ons: vanochtend zag ik dat er enorm veel DNS queries werden gedropt voor URL zendure-device-log-eu.eu-central-1.log.aliyuncs.com
Deze requests kwamen van de P1 meter.
Ook toonde de Zendure App mijn P1 meter af en toe even als offline.
Die URL heb ik dus maar even expliciet toegestaan. Daarna de P1 meter niet meer offline gezien.
Deze requests kwamen van de P1 meter.
Ook toonde de Zendure App mijn P1 meter af en toe even als offline.
Die URL heb ik dus maar even expliciet toegestaan. Daarna de P1 meter niet meer offline gezien.
@TCMR loopt de spanning geleidelijk terug naar 7V of in een of meerdere stappen?
Ik heb alleen maar 7V gezien, de SF800P is nooit warm genoeg geweest.
Ja, dat schreef je al via DM, dus ik was verrast toen ik 12,95V zag. Ik dacht namelijk: we moeten een hittegolf afwachten om te zien of er ooit meer dan 7V op die uitgang staat, maar nee. Of er nog stappen tussenin zitten durf ik niet te zeggen, maar misschien gaat @peterbier dat ook loggenPolvo176 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:39:
@TCMR loopt de spanning geleidelijk terug naar 7V of in een of meerdere stappen?
Via de API is er wel Fanmode en Fanspeed, die zijn ongedocumenteerd, ik heb geen idee of iemand daar iets mee geprobeerd heeft (en of ze read-only zijn). Meer iets voor het Zendure software topic denk ik.
Op welke modus/strategie laat jij hem precies lopen?dotternetta schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 07:38:
🤞🏼 hier draaien de P1 en de AC2400 inmiddels al meer dan 24 uur stabiel via de app (niet best dat ik daar al blij van wordt)
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.