Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:45
Zit nu lekker vakantie te vieren in Frankrijk, maar kon het niet laten de Zendure-app even aan te zwengelen.

Tot mijn verbazing zie ik bovenaan het Home-dashboard staan: Energy storage device disconnected.

Volgens mijn router is ie keurig verbonden en bovendien lijkt de P1-meter aan te geven dat er nog gewoon NOM wordt gedraaid.

Iemand die dit eerder heeft gehad? Of gewoon even een hiccup bij Zendure?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
xobdorp schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:46:
Zit nu lekker vakantie te vieren in Frankrijk, maar kon het niet laten de Zendure-app even aan te zwengelen.

Tot mijn verbazing zie ik bovenaan het Home-dashboard staan: Energy storage device disconnected.

Volgens mijn router is ie keurig verbonden en bovendien lijkt de P1-meter aan te geven dat er nog gewoon NOM wordt gedraaid.

Iemand die dit eerder heeft gehad? Of gewoon even een hiccup bij Zendure?
er waren gister bij diverse Zendure eigenaren wat problemen met apparatuur die offline was (ik ook),. Vermoeden is server probleem, als je beetje zoekt in de laatste pagina's hier dan zie je meerdere opmerkingen, maar ook linkjes naar zendure forum waar dit aan bod komt. Alleen wel ook veel verschillende oplossingen; van apparaat in de app opnieuw aanklikken (dat werkte voor mij) tot P1 meter stroomloos maken en opnieuw starten.

Vandaag is het bij mij overigens al de hele dag weer stabiel,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 18:03
Beste,

Ik probeer een HEMS aan te maken via de app. De pairing lukt, maar als ik dan verderga, moet ik telkens opnieuw een "energy storage device" kiezen. Ik kom in een soort van loop terecht...
Dank voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydvjKmToZmV53Kmft-ADEI0Tj14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6TOyhB0bGeQRz70bnZOihDx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BqfO2mS340IpMey8LNKginfVn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp3umSyyKhi8szqj1b78EURa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
Beste,

Hoe kan je de off grid outlet gebruiken aub (solarflow 2400ac)?
Ik krijg de melding:"the off grid outlet is not turned on".

De bedoeling is om er af en toe een verbruiker aan te hangen (bv. een lamp)

Alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Sieggy op 01-08-2025 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sieggy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:00:
Beste,

Ik probeer een HEMS aan te maken via de app. De pairing lukt, maar als ik dan verderga, moet ik telkens opnieuw een "energy storage device" kiezen. Ik kom in een soort van loop terecht...
Dank voor de reacties!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In HEMS op de + bij Add energy storage devices drukken en de 2400AC selecteren/toevoegen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sieggy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:03:
Beste,

Hoe kan je de off grid outlet gebruiken aub (solarflow 2400ac)?
Ik krijg de melding:"the off grid outlet is not turned on".

De bedoeling is om er af en toe een verbruiker aan te hangen (bv. een lamp)

Alvast bedankt!
Bij Apparaten naar de 2400AC toe gaan -> Instellingen -> Off-grid stopcontactbediening -> Slimme modus schuifje naar On.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:13:
[...]

Bij Apparaten naar de 2400AC toe gaan -> Instellingen -> Off-grid stopcontactbediening -> Slimme modus schuifje naar On.
Ok, gevonden onder Settings -> off grid outlet control -> smart mode on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:12:
[...]

In HEMS op de + bij Add energy storage devices drukken en de 2400AC selecteren/toevoegen.
Dat heb ik al zeker 10 keer gedaan. Telkens moet ik 3 sec. de powerbutton ingedrukt houden, waarna de app de solarflow 2400ac vindt. Ik selecteer die waarna ik op de knop "initialization setup" moet drukken om verder te gaan, waarna ik opnieuw op de vorige pagina "select device" terechtkom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ik zag net deze app update …
API voor HA ? Die was er toch al :)
Rollout in augustus ? Zou dat de nieuwe firmware zijn dan voor de ac 2400 met de opgeloste bug voor het ontladen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EcMRYuqQLhbZOLk9W5nt0y18PM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NpKQTASmFrTLaL2NyoD5Milf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:05
Sieggy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 00:38:
[...]

Dat heb ik al zeker 10 keer gedaan. Telkens moet ik 3 sec. de powerbutton ingedrukt houden, waarna de app de solarflow 2400ac vindt. Ik selecteer die waarna ik op de knop "initialization setup" moet drukken om verder te gaan, waarna ik opnieuw op de vorige pagina "select device" terechtkom...
Eerst al je devices installeren, daarna HEMS inrichten

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:53:
[...]

Als je op firmware 1.04 zit zou ik mij niet druk maken. Laad je hem nu naar 10% dan is hij in de ochtend weer 3%.
Ja, inderdaad, precies dat is gebeurd. Ik had buiten HEMS 10% ondergrens ingesteld en even bijgeladen tot 10%, daarna HEMS weer aangezet en op NOM draaien. Vanochtend staat alles weer op 2 en 3%. HEMS lijkt die settings te overrulen 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHoadLRnP1tGdOCkEMbqYyW1UKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciFS39rOYehGWZOm23kpqyCO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
KloyenZ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 05:06:
Je kon erop wachten dat Zendure zelf met een officiële integratie komt. Maar wat "compatible with official HACS plugins" betekent is weer raadselachtig. Een fabrikant wil juist niet iets via HACS (Community Store), die wil gewoon z'n integratie in de officiële HA core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:13
Zo raadselachtig is dat niet. De HACS plugin is de veelbesproken Fireson plugin. Die is momenteel nog niet te verkrijgen via de HA store. Op dit moment is de integratie nog in handen van Fireson, maar het is bekend dat Zendure hier wel veel interesse in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nu maak ik gebruik van de zensdk integratie om de batterij op NOM te laten draaien met een home wizard P1 meter. Aanpassingen gebeuren elke 4 secs.

Zijn er al Zendure P1 bezitters die iets kunnen roepen over de interval met die P1? Elke seconde updaten zou fijner zijn.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaWizza schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:40:
Nu maak ik gebruik van de zensdk integratie om de batterij op NOM te laten draaien met een home wizard P1 meter. Aanpassingen gebeuren elke 4 secs.

Zijn er al Zendure P1 bezitters die iets kunnen roepen over de interval met die P1? Elke seconde updaten zou fijner zijn.
Heb je toevallig al de zoekfunctie gebruikt? @Taro heeft hier gisteren volgens mij nog wat over gezegd. De update interval is nu 3/4 seconden en volgensmij waren er plannen om het terug te brengen naar 1 seconde.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Heb je toevallig al de zoekfunctie gebruikt? @Taro heeft hier gisteren volgens mij nog wat over gezegd. De update interval is nu 3/4 seconden en volgensmij waren er plannen om het terug te brengen naar 1 seconde.
Zoeken had ik gisterochtend gedaan O-)

Dan word het wachten tot de plannen doorgevoerd zijn voordat ik er iets mee ga doen, thx.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KloyenZ schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 05:06:
Rollout in augustus ? Zou dat de nieuwe firmware zijn dan voor de ac 2400 met de opgeloste bug voor het ontladen ?

[Afbeelding]
Op welke ontladen bug doel je? Wel grappig om te zien dat de omschrijving die jij hebt uitgebreider is dan bij Android.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6-UQM6tH-SoXkpJOorr75Oe6lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBpZIR0txDxTBoKiHrTJm7eh.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:20:
[...]

Op welke ontladen bug doel je? Wel grappig om te zien dat de omschrijving die jij hebt uitgebreider is dan bij Android.

[Afbeelding]
Ik heb een pixel en had dezelfde update tekst als @KloyenZ .
Volgens mij is de tekst die jij liet zien van de vorige update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGVxKVUmOFFENejol5FcA3zTo4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UYtk06G7cjDcHl8oiupusEEC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door geert1992 op 01-08-2025 09:31 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Ik heb een pixel en had dezelfde update tekst als @KloyenZ .
Volgens mij is de tekst die jij liet zien van de vorige update.
[Afbeelding]
Haha dat maakt het nog leuker. Deze kreeg ik net aangeboden namelijk. Een andere update is er niet zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 01-08-2025 09:36 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:35:
[...]

Haha dat maakt het nog leuker. Deze kreeg ik net aangeboden namelijk. Een andere update is er niet zo te zien.
Heb je wel de nieuwe functies? Heb je nu de mogelijkheid om een key te maken om je account te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulsarz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:54
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Heb je wel de nieuwe functies? Heb je nu de mogelijkheid om een key te maken om je account te delen?
Net update gedaan en ik kon idd de cloud key aanmaken en werkt in fireson integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit. Dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Devke op 01-08-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Oeh hele goede vragen Geert. Ik gebruik de hele app niet. Ik stuur aan via dat uhhh Zensdk... (naamgeving zal niet goed zijn gok ik, net wakker, vakantie).

Edit : Doel je op een autorisatie cloud sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Yes, die bedoelde ik!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:38
Na heel wat over en weer gemail is het eindelijk gelukt om in de zendure app geen op-/ontlaad limiet meer te hebben. Wat was er nou nodig? Eigenlijk heel simpel, op de factuur een korte stukje tekst hoe het is aangesloten en met welke kabeldikte, handtekening van de elektricien erop en that's it. Zit nu geen limiet meer op het aantal W dat ik in kan stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X94tXUeAlze_R10V_OpfMAyPV3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GF2T5REOzhl04Lz71bNsfiv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die krijg ik inderdaad te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:59:
Na heel wat over en weer gemail is het eindelijk gelukt om in de zendure app geen op-/ontlaad limiet meer te hebben. Wat was er nou nodig? Eigenlijk heel simpel, op de factuur een korte stukje tekst hoe het is aangesloten en met welke kabeldikte, handtekening van de elektricien erop en that's it. Zit nu geen limiet meer op het aantal W dat ik in kan stellen.

[Afbeelding]
Ik omzeil het door het aan te sturen via HA. Ik snap wel dat ze zoeken naar een zekerheid voor hun. Bij HW moet je bij ontgrenden van meerdere accu's hier ook een soort digitale handtekening zetten. Echter dat hoeft niet met handtekeningen van electriciens of uitgebreide teksten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Ik omzeil het door het aan te sturen via HA. Ik snap wel dat ze zoeken naar een zekerheid voor hun. Bij HW moet je bij ontgrenden van meerdere accu's hier ook een soort digitale handtekening zetten. Echter dat hoeft niet met handtekeningen van electriciens of uitgebreide teksten.
Yes wist inderdaad dat dat kon, maar nog geen tijd gehad een goeie NOM te bouwen via HA. Ga ik binnenkort aan beginnen, maar was meer een principeding dat ik het in de app gewoon wilde kunnen doen zonder limiet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:51:
[...]

Oeh hele goede vragen Geert. Ik gebruik de hele app niet. Ik stuur aan via dat uhhh Zensdk... (naamgeving zal niet goed zijn gok ik, net wakker, vakantie).

Wel goed om af en toe de app erbij te halen voor evt. firmware updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:20:
[...]

Wel goed om af en toe de app erbij te halen voor evt. firmware updates :)
Dat doe ik dan wel weer haha. Ik zit ook te wachten op die update mbt SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Yes wist inderdaad dat dat kon, maar nog geen tijd gehad een goeie NOM te bouwen via HA. Ga ik binnenkort aan beginnen, maar was meer een principeding dat ik het in de app gewoon wilde kunnen doen zonder limiet >:)
Er zijn al wel een aantal NOM integraties gebouwd. Zie TS. Of wil jij echt helemaal zelfbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Ik zit ook te wachten op die update mbt SoC.
Same here, iedere ochtend zit er 1 onder de 10%, de andere 2 niet, dat triggert :) Vermoed dat ze 1.0.5 overslaan en direct meer fixes meenemen icm HA integratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
Devke schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Er zijn al wel een aantal NOM integraties gebouwd. Zie TS. Of wil jij echt helemaal zelfbouwen?
Nee die kan prima als basis dienen denk ik, maar tot nu toe in HA alleen nog maar de waardes van de AC2400 uitgelezen als weergave. En wil een paar aanpassingen hebben ivm het opladen van de elektrische auto's maar dat moet wel lukken, ga er binnenkort naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 13:29
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Same here, iedere ochtend zit er 1 onder de 10%, de andere 2 niet, dat triggert :) Vermoed dat ze 1.0.5 overslaan en direct meer fixes meenemen icm HA integratie.
Denk ik ook dat dat in die grote uitrol van augustus zit die in de release notes stonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:38:
[...]

Nee die kan prima als basis dienen denk ik, maar tot nu toe in HA alleen nog maar de waardes van de AC2400 uitgelezen als weergave. En wil een paar aanpassingen hebben ivm het opladen van de elektrische auto's maar dat moet wel lukken, ga er binnenkort naar kijken.
Maar dat zit dan meer in een automatisering specifiek voor jouw situatie dan in de aansturing van de devices zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik snap niet dat HEMS dit doet (of is dit het percentage boven mijn 10% grens?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDcK7VKElH-YRpwEgFLmzigl_7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djImeAjrLIhhJnmb58uBSGRY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:52:

[Afbeelding]
Ik denk dat dit ook met die bug te maken heeft en dat daar de app update voor is o.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:52:

[Afbeelding]
Ik heb vannacht hetzelfde ervaren.
Ontladen tot 3% terwijl ik minimaal 10% heb ingesteld.
Ook gaf de app Deflated aan.

Ik heb nu de app geupdate en het minimum op 12% gezet. Kijken of het verschil maakt.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
avdl72 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:16:
[...]

Ik heb vannacht hetzelfde ervaren.
Ontladen tot 3% terwijl ik minimaal 10% heb ingesteld.
Ook gaf de app Deflated aan.

Ik heb nu de app geupdate en het minimum op 12% gezet. Kijken of het verschil maakt.
Ik heb dit nog niet buiten HEMS getest. Jij wel?

Ik heb trouwens Zendure een screenshot gestuurd van mijn HW online dashboard met de vraag of ze ook zoiets hebben O-) 8)

[ Voor 14% gewijzigd door dotternetta op 01-08-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
Gewoon even de firmware update afwachten.
Is al paar keer hier op het forum aangehaald. Daarmee zou de <10% verholpen moeten zijn.

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:18:
[...]

Ik heb dit nog niet buiten HEMS getest. Jij wel?
Nee nog niet.
Ik heb de 2400AC net 1 dag en ga het denk ik dit weekend wel testen.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
markduffy schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:22:
Gewoon even de firmware update afwachten.
Is al paar keer hier op het forum aangehaald. Daarmee zou de <10% verholpen moeten zijn.
Excuus, wel gelezen maar ik dacht dat dat over de ondergrens buiten HEMS ging. De meesten hier gebruiken hun eigen regeling en draaien niet op de standaard NOM van Zendure icm P1, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoSolarFlow
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 01-08 12:07
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:24:
[...]

Heb dat 2x op de ac2400 gehad in het begin met smart meter modus en 10-100% setting en 1 x daarvan compleet leeg.
Ondergrens van 10% verhoogd naar 13% en bovengrens 93% , de Hems modus geselecteerd en hij houdt zich heel mooi aan deze settings.
Gek dan eigenlijk dat het bij anderen dan weer voorkomt in de Hems modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Excuus, wel gelezen maar ik dacht dat dat over de ondergrens buiten HEMS ging. De meesten hier gebruiken hun eigen regeling en draaien niet op de standaard NOM van Zendure icm P1, toch?
Staat los van HEMS, als een 2400AC onder de ingestelde min SOC gaat dan is dat een firmware issue en lost 1.0.5 dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:13:
[...]

Staat los van HEMS, als een 2400AC onder de ingestelde min SOC gaat dan is dat een firmware issue en lost 1.0.5 dat op.
Duidelijk, bedankt voor het ophelderen. Ik heb nog eens zitten spitten in de app en zie nu dat je de batterij min en max op 2 plaatsen kunt instellen, vandaar mijn verwarring (Thuisinstellingen en Batterijinstellingen (niet HEMS) Mijn gedachte was: niet HEMS -> min max instelbaar. HEMS -> auto?

[ Voor 31% gewijzigd door dotternetta op 01-08-2025 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:19
dotternetta schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:43:
Hier een duidelijke uitleg over hoe moeilijk het is LPF accu's te laten branden

YouTube: LFP Battery Fire Safety: What You NEED to Know

[Afbeelding]
Goed dat hij benadrukt dat een 'external heat source' wel kan zorgen voor brand. Kortsluiting buiten de batterij en een brandbare omgeving dus. Ik neem dat ter harte en ga mijn kast voorzien van onbrandbare platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
TCMR schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 22:20:
[...]

Het is een drama aan het worden met deze "supersnelle" FedEx-zending... :( Inmiddels al vier dagen later dan initeel was aangekondigd. Blijkbaar zijn er hogere machten die niet willen dat we deze pluggen hier krijgen... :+

Ze zijn erg lang bij de douane op Schiphol blijven liggen, en vanochtend pas vrijgegeven nadat FedEx z'n spullen kwam halen (de gevreesde "Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft/truck departed").

Maar goed, #eerstewereldproblemen. Morgen (hopelijk) nieuwe kansen...

[Afbeelding]
Ondertussen op de Maasvlakte...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XszbDfdvDhkfajDJ4F_I6YbPGvI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/s5bTfUTkW87w1nBJkVcZuujQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 22:00
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:59:

[Afbeelding]
Hoe belangrijk is dat limiet?
Ik heb hem op 3000W staan, maar met 1 Hyper en 1 SF800P kom ik maar net op 2000W.
Ik heb even naar de afgelopen week gekeken, heb 160 minuten boven de 2000W gezeten waarvan 44 minuten in accu tijd en 116 minuten overdag in zonnepaneel tijd.
44 minuten op de 10080 minuten in de week is dat 0,4% en te verwaarlozen.
De 2e Hyper kan ik rustig weg doen, die voegt vrijwel niks meer toe aan NOM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27
Chupachups schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

Goed dat hij benadrukt dat een 'external heat source' wel kan zorgen voor brand. Kortsluiting buiten de batterij en een brandbare omgeving dus. Ik neem dat ter harte en ga mijn kast voorzien van onbrandbare platen.
Welke platen ga je gebruiken? Ik vind die videos van will prowse wel verhelderend. Heb er een aantal van bekeken en mijn main takeways zijn:

- LFP brandt niet echt (zoals de "spectaculaire" li-ion explosie filmpjes op youtube) maar rookt vooral. Dus afzuiging nodig.
- LFP batterij BMS'en kalibreren wanneer ze op 100% aankomen. Een lager maximum instellen in de app is dus niet handig
- LFP batterijen degraderen over tijd, ook als je er niks mee doet. Het is totaal zinloos om een laadmaximum onder de 100% in te stellen want die capaciteit ben je dan dus de facto al kwijt omdat je ze nooit gebruikt hebt.
- 0% batterij betekent niet dat ze 0 volt zijn.

Waar hij ook op blijft hameren is het feit dat deze accus er zijn om maximaal te gebruiken, dus doe dat dan ook :) . Kan ik me wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
CopyCatz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:21:
[...]

Welke platen ga je gebruiken? Ik vind die videos van will prowse wel verhelderend. Heb er een aantal van bekeken en mijn main takeways zijn:

- LFP brandt niet echt (zoals de "spectaculaire" li-ion explosie filmpjes op youtube) maar rookt vooral. Dus afzuiging nodig.
- LFP batterij BMS'en kalibreren wanneer ze op 100% aankomen. Een lager maximum instellen in de app is dus niet handig
- LFP batterijen degraderen over tijd, ook als je er niks mee doet. Het is totaal zinloos om een laadmaximum onder de 100% in te stellen want die capaciteit ben je dan dus de facto al kwijt omdat je ze nooit gebruikt hebt.
- 0% batterij betekent niet dat ze 0 volt zijn.

Waar hij ook op blijft hameren is het feit dat deze accus er zijn om maximaal te gebruiken, dus doe dat dan ook :) . Kan ik me wel in vinden.
Brandwerende gipsplaat of Promatect
Ik heb mijn batterij ook op bereik 10% - 100% gezet nav zijn toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
https://www.fireproof.nl/...f-houtcoating-transparant (€ 36 /kg)

https://envirograf.com/product-tag/hw02/ (€ 45,- /kg)

https://fireguard.nl/webshop/hensotherm-1ks-indoor/ € 20 /kg

Dit lijkt me ook wel wat.. Iemand ervaring mee?

[ Voor 41% gewijzigd door dotternetta op 01-08-2025 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:16

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Topicstart aangepast voor:
- verwijzing officiele (local) api Zendure voor Home assistant
- verwijzing naar homey onderwerp voor Zendure

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Ik hoef geen 40 m2 er in te zetten :) Er zijn vast 1 liter busjes te krijgen.

Edit: gevonden. Misschien smeer ik dit wel op mijn puberproof frame.. en de wand achter de accu.

1. Fire Protection Paint Wood-C (Bion Products)

Verpakking: Verkrijgbaar in 1 liter
Brandklasse: B-s1,d0 (EN 13501-1)
Kleur: Wit of transparant
Prijs: ~€39,95 (incl. btw)
Verbruik: ±250 g/m²
Te koop bij: allesbrandveilig.nl

2. Flame Delay™ WB+
Verpakking: 1 liter (transparant of wit)
Brandklasse: B-s2,d0
Prijs: ~€40
Verbruik: ±8–10 m²/liter
Te koop bij: brandvertragendeshop.nl, Bol.com

[ Voor 67% gewijzigd door dotternetta op 01-08-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 01:05
Chupachups schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:26:
[...]

Filmpje ook bekeken. Wat ik me dan afvraag, in hoeverre is het brandrisico nou écht groter met zo'n LFP-accu? De kans dat een accu uit zichzelf ontbrandt is volgens hem onmogelijk, of zal in ieder geval niet de oorzaak zijn van een brand. Maar inderdaad, de LFP-accu kan wel in de fik vliegen als de omgeving in de fik staat. Dat is een risico wat je zonder LFP-accu óók hebt en niet groter wordt door toevoeging van de accu. Hetgeen nu in je kast staat zal ook niet uit zichzelf ontbranden, maar wel in de fik gaat als er een 'external heat source' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:27
Chupachups schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:47:
[...]

Brandwerende gipsplaat of Promatect
Ik heb mijn batterij ook op bereik 10% - 100% gezet nav zijn toelichting.
Ik vraag me ook af of een brandblussier zin heeft:

- Thermal runaway van LFP gaat tot 620 a 700 graden
- Smelttemperatuur van aluminium is 660 (ik kan nergens vinden waar de behuizing van gemaakt is maar neem aan alu)
- Massief aluminium brandt niet echt
- Runaway levert voornamelijk rook op, er zit al een brandblusser ingebouwd en er zit zo te zien een ventiel aan de onderkant

Dus de vraag is wat gebeurt er precies als het mis gaat? In mijn bescheiden beredenering zal er dus een hoop rook uit de onderkant komen tenzij de hele behuizing smelt..

Het zou toch wel fijn zijn als iemand even een ab3000x mishandelt op youtube om te zien wat er precies gebeurt :)

[ Voor 7% gewijzigd door CopyCatz op 01-08-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catdogsf
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:07:
[...]

Ik hoef geen 40 m2 er in te zetten :) Er zijn vast 1 liter busjes te krijgen.

Edit: gevonden

1. Fire Protection Paint Wood-C (Bion Products)

Verpakking: Verkrijgbaar in 1 liter
Brandklasse: B-s1,d0 (EN 13501-1)
Kleur: Wit of transparant
Prijs: ~€39,95 (incl. btw)
Verbruik: ±250 g/m²
Te koop bij: allesbrandveilig.nl

2. Flame Delay™ WB+
Verpakking: 1 liter (transparant of wit)
Brandklasse: B-s2,d0
Prijs: ~€40
Verbruik: ±8–10 m²/liter
Te koop bij: brandvertragendeshop.nl, Bol.com
Jammer, dacht dat je bij iedereen zou langsgaan om het in te smeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Catdogsf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Jammer, dacht dat je bij iedereen zou langsgaan om het in te smeren.
Alles is mogelijk (in overleg) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Ik mocht 1.0.7 voor de SF800Pro net installeren, 1.0.6 stond er nog maar kort op. Niks geen HACS, maar gewoon HA i.c.m. de app versie 5.8.3? Wat bedoelen ze ermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVWprgrms3vxGUhxTEHML3aISTg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UZvzedLQ8L6e7miPvLE0OxiX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
TCMR schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:24:
Ik mocht 1.0.7 voor de SF800Pro net installeren, 1.0.6 stond er nog maar kort op. Niks geen HACS, maar gewoon HA i.c.m. de app versie 5.8.3? Wat bedoelen ze ermee?

[Afbeelding]
Dus als je geen HA gebruikt dan kun je die update gewoon overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 01:05
CopyCatz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Het zou toch wel fijn zijn als iemand even een ab3000x mishandelt op youtube om te zien wat er precies gebeurt :)
Daar wacht ik ook op :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TCMR
Polvo176 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:26:
[...]
Dus als je geen HA gebruikt dan kun je die update gewoon overslaan?
Nou, als je punt 2 uit de release notes negeert, wellicht. Maar ik ben benieuwd welke "better user experience" er is met nieuwe firmware...

Terzijde: de pluggen zijn binnen, en helemaal de juiste (LLT M12, 2-pin male with thread lock). Ik ben wel heel benieuwd of de plug die @dotternetta binnenkort verwacht dezelfde is, want hij lijkt er inderdaad als twee druppels water op.

Ik hou er zelf twee, en het restant stuur ik op aan de mensen met de hoogste karmapunten in dit topic, of die op andere wijze een positieve bijdrage hebben geleverd aan de gekte hier ;) Don't call us, we call you (via DM)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufUBkKPNkCy1RTo0TAHshLVZRi4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SfH9p3D4Dyq4qUZS6WdQKCws.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Plaatje Fermacell er achter en klaar is kees, veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TCMR schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Nou, als je punt 2 uit de release notes negeert, wellicht. Maar ik ben benieuwd welke "better user experience" er is met nieuwe firmware...

Terzijde: de pluggen zijn binnen, en helemaal de juiste (LLT M12, 2-pin male with thread lock). Ik ben wel heel benieuwd of de plug die @dotternetta binnenkort verwacht dezelfde is, want hij lijkt er inderdaad als twee druppels water op.

Ik hou er zelf twee, en het restant stuur ik op aan de mensen met de hoogste karmapunten in dit topic, of die op andere wijze een positieve bijdrage hebben geleverd aan de gekte hier ;) Don't call us, we call you (via DM)...

[Afbeelding]
Fijn dat je ze hebt gevonden! Keep up the good work!
Wat een mooi gebaar! Wie goed doet, goed ontmoet:).

Zou je een foto van de binnenkant kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
[...]

[Afbeelding]
Mijn bestelling wordt tegengehouden vanwege niet toegestane elektrische devices 8)7 (wat camera's + NVR + stekkers) Ik ga de stekkers nu los opnieuw bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook nieuwe firmware voor de SF800 beschikbaar, zelfde remarks als bij de SF800Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
[...]

[Afbeelding]
Topper,
Inderdaad benieuwd of het dezelfde zijn als dotternetta ontvangt.
Vergeet niet even te delen waar je ze nu exact vandaan hebt, dan kunnen de andere tweakers ze ook bestellen :*)

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Mijn bestelling wordt tegengehouden vanwege niet toegestane elektrische devices 8)7 (wat camera's + NVR + stekkers) Ik ga de stekkers nu los opnieuw bestellen.
Die van mij liggen al sinds 21 juli te wachten op de luchthaven voor een vlucht.
Kennelijk is de eerste niet doorgegaan, ik had al een leveringsbericht van post nl vorige week vrijdag.
Helaas liggen ze nog in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
CopyCatz schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:16:
[...]

Ik vraag me ook af of een brandblussier zin heeft:

- Thermal runaway van LFP gaat tot 620 a 700 graden
- Smelttemperatuur van aluminium is 660 (ik kan nergens vinden waar de behuizing van gemaakt is maar neem aan alu)
- Massief aluminium brandt niet echt
- Runaway levert voornamelijk rook op, er zit al een brandblusser ingebouwd en er zit zo te zien een ventiel aan de onderkant

Dus de vraag is wat gebeurt er precies als het mis gaat? In mijn bescheiden beredenering zal er dus een hoop rook uit de onderkant komen tenzij de hele behuizing smelt..

De batterij brandt uit zichzelf niet, rookt wel.
Het principe is: veilig vluchten. Dus zorgen dat je voldoende tijd hebt met een rookmelder en geen extra vuurlast die wèl brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexander.hagen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:01
Chupachups schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 11:30:
Zonet bericht gezien dat de op 1 juli bestelde zendure P1 onderweg is met DPD vanuit Duitsland. Nog net voor de vakantie binnen hopelijk ⚡
Mijn Zendure P1 is ook onderweg met DPD. Staat helaas op “bezorgd”, maar niets ontvangen. Zendure heeft dat verstuurd via DPD Classic i.p.v. DPD Home. DPD Classic is voor levering naar bedrijven i.p.v consumenten.

Als je DPD CLASSIC kiest voor een zending aan een consument, kan dat voor onnodige vertragingen en retourzendingen zorgen. Bijvoorbeeld doordat je pakket bij een Pickup parcelshop wordt afgeleverd, terwijl we de ontvanger hiervan niet op de hoogte kunnen stellen omdat we geen contactgegevens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:19
alexander.hagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Mijn Zendure P1 is ook onderweg met DPD. Staat helaas op “bezorgd”, maar niets ontvangen. Zendure heeft dat verstuurd via DPD Classic i.p.v. DPD Home. DPD Classic is voor levering naar bedrijven i.p.v consumenten.

Als je DPD CLASSIC kiest voor een zending aan een consument, kan dat voor onnodige vertragingen en retourzendingen zorgen. Bijvoorbeeld doordat je pakket bij een Pickup parcelshop wordt afgeleverd, terwijl we de ontvanger hiervan niet op de hoogte kunnen stellen omdat we geen contactgegevens hebben.
Heb hem net ontvangen van DPD, maar er is een software bug zag ik net, maak zo er een post ervan wat niet goed gaat met 0 op de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
alexander.hagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Mijn levering staat ook DPD classic bij en zou maandag komen, maar dan ben ik er niet. Ik heb dus bewust nu de bezorging gewijzigd naar een pakketpunt; en dan moet je gegevens invullen. Kun je nog iets wijzigen aan de levering om misschien te zien waar het is?

Overigens zal DPD ook altijd buren proberen is mijn ervaring, kun je in de tracking details zien of het vandaag uit voor levering is geweest?

[ Voor 8% gewijzigd door frankj030 op 01-08-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb zojuist de P1 meter van zendure ontvangen. Kreeg vanochtend een mail van zendure en net bezorgd. Overigens ook met DPD classic dus dat lijkt kwa lever snelheid niet uit te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
Zendure P1 meter bug in App.
Heeft dit iemand al gezien? of het is iets nieuws heb hem vandaag binnen gekregen.

Probleem is dat je geen "0" op de meter kan draaien als er een onbalans is tussen de 3 fasen.
Hij berekend het totaal vermogen niet goed in de App.

Als alle fasen positieve of negatieve zijn doet hij het goed.

In deze foto`s zie je dat de negatieve W niet meegerekend wordt in de Totaal Power

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nv47CWaE3jEqR0pzJ9z3UZ3v5Jw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qCfYMVYzGY5IYh1xPgHg4QLa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nk1HcbTIQrNx4bqJa_0igqQNOSI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KP3Ep11bg5eokFZlQHLMxRSH.png?f=fotoalbum_large

Dan kan het gebeuren dat de "0" meter optie totaal gaat ontladen en de consumptie waarde niet klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6FyXlgHVqqjwTqsnwZGE7R-l6M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lDq71epHI7A4bCXFf5YOeInr.png?f=user_large

Als ik weer switch naar de smartmeter van Shelly 3EM werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
dennisdew16 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:21:
Heb zojuist de P1 meter van zendure ontvangen. Kreeg vanochtend een mail van zendure en net bezorgd. Overigens ook met DPD classic dus dat lijkt kwa lever snelheid niet uit te maken.
Hier ook DPD classic, maar ze hebben kennelijk wel mijn postcode, dus dat zal wel los lopen. Hopelijk uiterlijk morgen, daarna ben ik op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexander.hagen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12:01
frankj030 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:57:
[...]

Overigens zal DPD ook altijd buren proberen is mijn ervaring, kun je in de tracking details zien of het vandaag uit voor levering is geweest?
2 buren links en 2 buren rechts zijn op vakantie. Ben ook zelf de hele dag thuis. Heb een case geopend bij DPD. Even wachten of op de proof of delivery iets staat waar ze het hebben bezorgd. Wel balen.

Past de P1 door de brievenbus, of bellen ze daarvoor aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bikkelreal is dat niet wat @mrme12345 eerder ook al benoemde? Is hetzelfde als ik destijds bij de 3CT even heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdew16
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
alexander.hagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

2 buren links en 2 buren rechts zijn op vakantie. Ben ook zelf de hele dag thuis. Heb een case geopend bij DPD. Even wachten of op de proof of delivery iets staat waar ze het hebben bezorgd. Wel balen.

Past net niet door de brievenbus bij mij, vandaar de buren levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
alexander.hagen schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:25:
[...]

Ik heb zelf ook weleens met bezorgers - niet DPD overigens - gehad dat ze het achter het huis over de schutting hadden gegooid of - ja echt - achter mijn autoband achter het huis… misschien nog een kleine zoektocht rondom je huis? In de dpd app kun je namelijk “neerzet toestemming” geven, ook al heb je dat niet gedaan, een beetje drukke bezorger kan zichzelf zomaar eens wat toestemming toe-eigenen. Hopelijk snel terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Bikkelreal schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:21:
Heeft dit iemand al gezien? of het is iets nieuws heb hem vandaag binnen gekregen.

Probleem is dat je geen "0" op de meter kan draaien als er een onbalans is tussen de 3 fasen.

In deze foto`s zie je dat de negatieve W niet meegerekend wordt in de Totaal Power

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan kan het gebeuren dat de "0" meter optie totaal gaat ontladen en de consumptie waarde niet klopt.

[Afbeelding]

Misschien even een ticket aanmaken bij Zendure support? Dan kunnen ze wellicht iets in een firmware aanpassen, want dit lijkt me idd een foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bikkelreal
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:29:
@Bikkelreal is dat niet wat @mrme12345 eerder ook al benoemde? Is hetzelfde als ik destijds bij de 3CT even heb gehad.
Wilde de 3EM uit de meterkast, maar ik wacht daar nog mee ik ga een ticket aanmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bikkelreal schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Wilde de 3EM uit de meterkast, maar ik wacht daar nog mee ik ga een ticket aanmaken.
De 3EM is sowieso voor de toekomst mogelijk nog wel handig, de accu van het andere merk dat ik spoedig ontvang heeft nog geen support voor andere meters dan de Shelly. Je weet maar nooit waar je in de toekomst nog tegenaan loopt en dan is een breed ondersteunde meter altijd wel handig, zoals je nu dus ook ervaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Polvo176 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Hoe belangrijk is dat limiet?
Ik heb hem op 3000W staan, maar met 1 Hyper en 1 SF800P kom ik maar net op 2000W.
Ik heb even naar de afgelopen week gekeken, heb 160 minuten boven de 2000W gezeten waarvan 44 minuten in accu tijd en 116 minuten overdag in zonnepaneel tijd.
44 minuten op de 10080 minuten in de week is dat 0,4% en te verwaarlozen.
De 2e Hyper kan ik rustig weg doen, die voegt vrijwel niks meer toe aan NOM.
Niet perse heel belangrijk, zoals ik zei meer een principekwestie. Maar op zonnige dagen wordt er vaak ruim 6kw opgewekt dus zou in theorie de accu (heb er 6) sneller vol kunnen laden, alleen is dat niet verstandig om zoveel stroom tegelijk over 1 kabel te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Vandaag ook de P1 binnengekregen.
Als ik hem direct aansluit op mijn meter lijkt het prima te werken.
Zodra ik hem in de P1 splitter van HW stop blijven alle waardes op 0 staan. De splitter zit gewoon op usb-c voeding en heb voor de zekerheid ook de zendure P1 op usb voeding gezet, maar dat maakt geen verschil. Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:43:
[...]

Niet perse heel belangrijk, zoals ik zei meer een principekwestie. Maar op zonnige dagen wordt er vaak ruim 6kw opgewekt dus zou in theorie de accu (heb er 6) sneller vol kunnen laden, alleen is dat niet verstandig om zoveel stroom tegelijk over 1 kabel te sturen.
Ik heb beide direct op zonnepanelen, dat volladen gaat deels buiten die 3000W beperking om.
Opladen gaat dus sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:44:
Zodra ik hem in de P1 splitter van HW stop blijven alle waardes op 0 staan. De splitter zit gewoon op usb-c voeding en heb voor de zekerheid ook de zendure P1 op usb voeding gezet, maar dat maakt geen verschil. Meer mensen met hetzelfde probleem?
Ik dacht dat ik had gelezen dat hij op poort 1 of 3 moest zitten. Zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bikkelreal schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je de meest recente firmware versie al geinstalleerd? De P1 V1.0.3?

Ik heb in het begin ook dit soort issues gerapporteerd die snel door Zendure opgepakt en gefixt zijn. Ik zie de gekke dingen die jij ziet niet, zie screenprints. Als er per fase minnen en plussen voorkomen rekent de zendure de totale waarde goed uit bij mij. Dus gek dat dit zo bij jou naar voren komt.

Overigens heb ik nog wel een issue openstaan mbt de statistiek van de kWh'en. Totaal klopt, alleen verdeling levering en teruglevering niet per dag. Maar misschien dat dit ook met de laatste update al gefixt is. Heb ik nog niet bekeken omdat ik toch via HA de HW P1 gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dat0Az_IV2lfBrGwl76SkZ1fyTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOaW8HNMqEe6NjwgU07q8Xq4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFwKe_OTr_MKeyD5V2dGRDGzGk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ge9bvb1UkHJh6SvfiTr4aqur.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Ik dacht dat ik had gelezen dat hij op poort 1 of 3 moest zitten. Zo uit mijn hoofd.
Ja dat is ook nog iets om in de gaten te houden. Bij mij doet de Zendure het alleen bij de HW splitter als ik de HW P1 op poort 1 heb zitten en de Zendure op poort 3 (en powered). En als ik dit niet deed dan deed de Zendure het helemaal niet op poort 2 (geen data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Ja dat is ook nog iets om in de gaten te houden. Bij mij doet de Zendure het alleen bij de HW splitter als ik de HW P1 op poort 1 heb zitten en de Zendure op poort 3 (en powered). En als ik dit niet deed dan deed de Zendure het helemaal niet op poort 2 (geen data).
Het meest vreemde wat ik tot nu toe heb gehoord hier. Benieuwd of dit bij meerdere splitters het geval is.
Denk dat de vertraging die @Taro dacht te merken hier ook mee te maken heeft. Het zijn in ieder geval niet een zooi optische koppelingen(opto couplers) op een printje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Het meest vreemde wat ik tot nu toe heb gehoord hier. Benieuwd of dit bij meerdere splitters het geval is.
Denk dat de vertraging die @Taro dacht te merken hier ook mee te maken heeft. Het zijn in ieder geval niet een zooi optische koppelingen op een printje.
Die vertraging heb ik dus proberen te vinden, maar blijkt er niet of nauwelijks te zijn. Op sommige momenten zie ik de HW P1-meter op de 2e actieve splitter een paar ms achterlopen tov de Ecotracker, maar nooit een hele seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:57:
[...]

Die vertraging heb ik dus proberen te vinden, maar blijkt er niet of nauwelijks te zijn. Op sommige momenten zie ik de HW P1-meter op de 2e actieve splitter een paar ms achterlopen tov de Ecotracker, maar nooit een hele seconde.
Conclusie? Verwaarloosbaar dus? Ervaar jij dezelfde problemen als je dingen in de verkeerde opening stopt? De p1 meter in poort 2 of 4 stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bTPCPdil1eOYxYvrCcDKk5bE5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2VtZPZZGvgt8TdwHtAGBOAG.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt hier oke. Welke meter heb je?

Hier Zendure op 2, HW op 3, 4 vrij, geen extra voeding

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 01-08-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
geert1992 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Dat is wel echt heel bijzonder. Hij zit inderdaad op poort 2, hw zelf zit op 1 en zonneplan op 3. Zal straks eens omwisselen om te kijken of dat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Dat is wel echt heel bijzonder. Hij zit inderdaad op poort 2, hw zelf zit op 1 en zonneplan op 3. Zal straks eens omwisselen om te kijken of dat werkt
Ben benieuwd! Misschien even opnemen in topic start? Erbij vermelden bij de p1 meter? @mrme12345

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
Taro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:13:
Ook nieuwe firmware voor de SF800 beschikbaar, zelfde remarks als bij de SF800Pro.
Heb op de SF800 ook de firmware geupdate en de app op de telefoon.
Ik heb nu deze optie erbij. Helaas doet de SF800 alleen maar solar bij mij. Staat onder settings bij het desbetreffende device.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKmfEKgWEUssaVWFaLFK0_frQjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fW2Wza3jOJ0GySLQ1Kjbm0LI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door therobber op 01-08-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
mrme12345 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:50:
[...]

Heb je de meest recente firmware versie al geinstalleerd? De P1 V1.0.3?

Ik heb in het begin ook dit soort issues gerapporteerd die snel door Zendure opgepakt en gefixt zijn. Ik zie de gekke dingen die jij ziet niet, zie screenprints. Als er per fase minnen en plussen voorkomen rekent de zendure de totale waarde goed uit bij mij. Dus gek dat dit zo bij jou naar voren komt.

Overigens heb ik nog wel een issue openstaan mbt de statistiek van de kWh'en. Totaal klopt, alleen verdeling levering en teruglevering niet per dag. Maar misschien dat dit ook met de laatste update al gefixt is. Heb ik nog niet bekeken omdat ik toch via HA de HW P1 gebruik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Raar dit maar ik heb de P1 V1.0.2 Versie op mijn meter en geen update beschikbaar lol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPH_jElzCGWZ2pa-GrKOSi4ok8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WXNRon9gEInrPVWIlPkbkpsn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bikkelreal schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:49:
[...]

Raar dit maar ik heb de P1 V1.0.2 Versie op mijn meter en geen update beschikbaar lol.

[Afbeelding]
Ok, vreemd, bij mij staat de P1 V1.0.3 klaar. Misschien wordt dat in batches uitgerold of zo.

En welke slimme meter heb je? Misschien heeft dat er nog iets mee te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 01-08-2025 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
Polvo176 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:44:
[...]

Plaatje Fermacell er achter en klaar is kees, veel goedkoper.
Bedoel je dit?

https://www.hornbach.nl/p...=724&gStoreCode=724&gQT=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
dotternetta schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:13:
[...]

Welke stekker heb je precies besteld? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkelreal
avdwerf schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:44:
Ik heb hem ook op de HW splitter gezet en werkte meteen, zonder voeding.
Dat er een nog een bug inzet heeft er niks mee te maken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uz-nkJ7I5DEgm3woMY7r3GGwFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpqNQ8XU1629WmbhJgjr0v9c.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 95 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.