Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Hier is idd de ecotrscker ook offline.
In hun eigen app niet overigens
En de accu’s blijven netjes op en ontladen dus echt offline is hij niet.
Een omgevallen bitje in de Zendure software?
- Taro
- Niet online
De Ecotracker is hier online in de Zendure App, maar gisteren dus ook een SF800 even offline (weleens eerder gehad).wesley2004 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:41:
Ik zie dat mensen de p1 meters offline melden.
Op dit moment 12 devices online in de Zendure App, alleen de P1-meter offline.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
/f/image/d5WBa1dRiLi3AnvVnsLjX0MU.png?f=fotoalbum_large)
De Zendure 3CT zat ineens op een ander access point van het netwerk waar de afstand het grootst was. Of dit uiteindelijk van Zendure kwam of vanuit de router is niet duidelijk.
Ik zie nog wel wat rare sprongen in de SOC van direct 10% omhoog tussen de 80-100%, maar dat zal vast wel met deze nieuwe firmware opgelost worden.
PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM
Voor de zekerheid heb ik beide devices nu een vast IP adres gegeven, eens kijken of het vandaag stabieler blijft. Roaming was bij mij gister niet aan de orde; waren beide op hetzelfde accesspoint ook gedurende de dag.
Misschien dat het ook gewoon drukker wordt in de Zendure cloud doordat de (grote) uitlevering nu begonnen is? Dat kan ook voor instabiliteit zorgen.
Klopt, dat had ik ook met de laatst aangeschafte SF800.Gisteren was er ook een SF800 offline, werkte ondertussen gelukkig wel, even de aan/uit knop 3 seconden ingedrukt en was weer zichtbaar.
Dacht al van, even in de gaten houden ivm garantie.
https://www.zendure.nl/pr...psq=p1+meter&_ss=e&_v=1.0R.K schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:25:
hoihoi,
Weet iemand waar ik op dit moment een Zendure P1 meter kan verkrijgen?
Ze worden nog niet uitgeleverd, hoogstwaarschijnlijk gaat dit gebeuren aan het einde van de maand augustus.
Stekker-batterij.nl verkoopt zeR.K schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:25:
hoihoi,
Doet de p1 van Zendure geen 1sec ?
Lijkt me toch dat dit product specifiek door hun gemaakt is.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Off grid Power Station gaf maandag 28-07-2025 het volgende aan:R.K schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:25:
hoihoi,
"Wij ontvangen de P1 meter van Zendure uiterlijk vrijdag, dan wordt het ook dezelfde dag verstuurd en de volgende dag geleverd!"
Ook de 1.0.4 vind ik al erg conservatief voor een LFP cel. 3,15v in rust is ~15% SOC voor een LFP cel, en 3,23V gaat boven de 20%. (in rust)Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:32:
Misschien ook wel interessant, een 2400AC op 10% vs een 2400AC op 6%, beide afgelopen zondag gebalanceerd op 100%:
Zo te zien hebben ze dus niet zomaar gezegd: If <10% then echo 10%, maar de voltages wijken daadwerkelijk van elkaar af. Bij 10%: 3.23 Volt en bij 6%: 3.15/3.16 Volt.
Hoeveel kWh kan je daadwerkelijk ontladen uit de accu's?
[ Voor 6% gewijzigd door MaartenXM op 30-07-2025 11:21 ]
- Taro
- Niet online
Zoekfunctie al gebruikt? Zendure past de interval binnenkort aan naar 1 seconde en dat is nu 3 seconden.martinvdm schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:53:
Is de ecotracker dan beter dan de p1 van Zendure zelf om NOM te draaien?
Doet de p1 van Zendure geen 1sec ?
Lijkt me toch dat dit product specifiek door hun gemaakt is.
- Taro
- Niet online
De Shelly Pro 3EM heeft een netwerkaansluiting en die gebruik ik hier dan ook ipv Wifi. Nadeel is wel dat CT-klemmen slechter meten dan een digitale P1-meter.Holmes schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:19:
Ik ben mij nog steeds aan het inlezen, en lees nu veel over offline gaande p1 meters 😅 om het zo stabiel mogelijk te krijgen uiteindelijk.. wat is nou het verstandigste om te gebruiken? Een ingebouwde energiemeter (Shelly?) die gelijk gekoppeld is aan de 2400ac? (Dat kan toch?) Of een P1 meter van zendure of ecotracker? Wat is wijsheid.... 🤔 Liefst zou ik iets hebben met netwerkaansluiting, maar dit zal wel niet bestaan.
Op dit moment heb ik de Shelly Pro 3EM, Zendure Smart Meter 3CT, Zendure P1-meter en verkies ik de Ecotracker P1 boven de andere 3. Als de Zendure P1-meter naar een interval van 1 seconde gaat en niet meer offline gaat (hier vandaag voor het eerst gezien na 3 weken gebruik, dus geen structureel issue) dan vermoed ik dat dat de primaire meter wordt.
Zou altijd een digitale P1-meter verkiezen boven een in te bouwen analoge CT-klem meter.
Ik heb nog eens nagevraagd bij Zendure naar de levertijden. Ze gaven per mail aan dat bestellingen in juli pas eind september worden uitgeleverd. Zolang wil ik eigenlijk niet wachten. Dus gekeken naar andere opties, waaronder Ematic. Omdat ik het toch niet helemaal vertrouw een mail gestuurd met hoe het zit met hun voorraad, prijzen, levertijden en garantie. Werd gelijk teruggebeld door de eigenaar (eenmanszaak). Hij gaf aan dat er bij zijn distributeur in Nederland (vermoed ergens in Eindhoven) nog een klein aantal Zendures 2400AC en Marstek Venus-E batterijen op voorraad heeft staan. Heeft dat destijds een flink aantal van ingekocht en die doet hij nu weg met 10% korting op de prijs van Zendure zelf. Kan binnen een dag leveren geeft hij aan. Garantie verloopt via hem (en Zendure). Hmm, is toch wel een heel fijn aanbod... De order bij Zendure maar annuleren dan en later ergens een P1 meter op de kop tikken (die was nu nog gratis bij Zendure)... of toch nietrreijnhoudt schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:14:
Hi all! Lees al een tijdje mee op dit forum, bijzonder interessant! Nog net binnen de actie een SolarFlow 2400 AC + 1*AB3000X + 1*Slimme Meter P1 (GRATIS) besteld bij Zendure.nl. Inclusief 5% korting met de kortingscode PRIMEZEN5. Komt dan uit op €1375 incl. btw (welke je terug kunt vragen als je gebruikt maakt van een dynamisch contract en handelt met de stroom). Nu nog lang wachten, maar als ik @Taro mag geloven, komen er een paar containers deze kant op. Leuk om te starten voor nu, later kan ik altijd nog meer bijkopen.
Was dat afgelopen maandag?Roedie84 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:57:
[...]
Off grid Power Station gaf maandag het volgende aan:
"Wij ontvangen de P1 meter van Zendure uiterlijk vrijdag, dan wordt het ook dezelfde dag verstuurd en de volgende dag geleverd!"
Ik heb laatst nog een test gedaan met twee 2400AC 8 batterijen met 23KW opslag 10-100%MaartenXM schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:18:
[...]
Ook de 1.0.4 vind ik al erg conservatief voor een LFP cel. 3,15v in rust is ~15% SOC voor een LFP cel, en 3,23V gaat boven de 20%. (in rust)
Hoeveel kWh kan je daadwerkelijk ontladen uit de accu's?
IK kwam op 17,6KW netto output, denk dat dit goed is.
23KW x 0,84 (RTE 84%) =19,32KW 10% over =17,388KW
- Taro
- Niet online
Heb de eigenaar ook weleens gesproken, prima kerel en volgens mij te vertrouwen. Je zou ook kunnen proberen bij hem te bestellen terwijl je de Zendure.nl order open laat staan, met het risico natuurlijk dat je straks beide binnen krijgt...rreijnhoudt schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Ik heb nog eens nagevraagd bij Zendure naar de levertijden. Ze gaven per mail aan dat bestellingen in juli pas eind september worden uitgeleverd. Zolang wil ik eigenlijk niet wachten. Dus gekeken naar andere opties, waaronder Ematic. Omdat ik het toch niet helemaal vertrouw een mail gestuurd met hoe het zit met hun voorraad, prijzen, levertijden en garantie. Werd gelijk teruggebeld door de eigenaar (eenmanszaak). Hij gaf aan dat er bij zijn distributeur in Nederland (vermoed ergens in Eindhoven) nog een klein aantal Zendures 2400AC en Marstek Venus-E batterijen op voorraad heeft staan. Heeft dat destijds een flink aantal van ingekocht en die doet hij nu weg met 10% korting op de prijs van Zendure zelf. Kan binnen een dag leveren geeft hij aan. Garantie verloopt via hem (en Zendure). Hmm, is toch wel een heel fijn aanbod... De order bij Zendure maar annuleren dan en later ergens een P1 meter op de kop tikken (die was nu nog gratis bij Zendure)... of toch niet
@Taro Vraagje, heb jij ook als jij de SF800's en de 2400AC tegelijk in HEMS (slimme CT modus, opladen met overtollige energie) zet, dat de 2400AC het verbruik in huis opvangt en de overtollige energie op het net gooit?
Als ik de SF800's uit HEMS haal en alleen de 2400AC erin laat, dan gaat hij wel opladen.
Dus het lijkt erop dat met de firmwareversie 1.0.5 het ontladen voorbij ingestelde grens is opgelost? Is alleen de daadwerkelijke weergave hiervan?Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:18:
2x1.0.5 firmware en 1x1.0.4 firmware, verschil duidelijk zichtbaar:
[Afbeelding]
En helaas de P1-meter nu hier ook offline:
[Afbeelding]
Gebruik nog steeds de Ecotracker P1, met 1 seconde intervallen beter voor NOM, dus geen last van, maar wel apart dat die offline gaat, zal er melding van maken.
Gisteren was er ook een SF800 offline, werkte ondertussen gelukkig wel, even de aan/uit knop 3 seconden ingedrukt en was weer zichtbaar.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ik heb de 2400 units gekoppeld met de shelly 3EM en werkt.Holmes schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:19:
Ik ben mij nog steeds aan het inlezen, en lees nu veel over offline gaande p1 meters 😅 om het zo stabiel mogelijk te krijgen uiteindelijk.. wat is nou het verstandigste om te gebruiken? Een ingebouwde energiemeter (Shelly?) die gelijk gekoppeld is aan de 2400ac? (Dat kan toch?) Of een P1 meter van zendure of ecotracker? Wat is wijsheid.... 🤔 Liefst zou ik iets hebben met netwerkaansluiting, maar dit zal wel niet bestaan.
Gebruik hem op het moment niet omdat alles nu via HA loopt met P1 meter van Homewizzard.
Met de integratie 1.1.0-pr8 van FireSon en loopt supper.
Ik kan nog zelfs in de App mee kijken terwijl HA loopt:)
Mijn ecotracker is gewoon online.wesley2004 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:41:
Ik zie dat mensen de p1 meters offline melden.
Vorige week daar besteld. Gisteren binnen gekregen. Keurige t&t codes en idd 10% korting.rreijnhoudt schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Ik heb nog eens nagevraagd bij Zendure naar de levertijden. Ze gaven per mail aan dat bestellingen in juli pas eind september worden uitgeleverd. Zolang wil ik eigenlijk niet wachten. Dus gekeken naar andere opties, waaronder Ematic. Omdat ik het toch niet helemaal vertrouw een mail gestuurd met hoe het zit met hun voorraad, prijzen, levertijden en garantie. Werd gelijk teruggebeld door de eigenaar (eenmanszaak). Hij gaf aan dat er bij zijn distributeur in Nederland (vermoed ergens in Eindhoven) nog een klein aantal Zendures 2400AC en Marstek Venus-E batterijen op voorraad heeft staan. Heeft dat destijds een flink aantal van ingekocht en die doet hij nu weg met 10% korting op de prijs van Zendure zelf. Kan binnen een dag leveren geeft hij aan. Garantie verloopt via hem (en Zendure). Hmm, is toch wel een heel fijn aanbod... De order bij Zendure maar annuleren dan en later ergens een P1 meter op de kop tikken (die was nu nog gratis bij Zendure)... of toch niet
De P1 van Zendure was via de Zendure site met korting te kopen bij een set en 2 dagen lang lang als foutje tegen diezelfde korting zonder set. Dat gaven ze me per mail aan, dat de 59 euro zonder set een foutje was. Heb hem toen toch voor die prijs besteld. Recent was er een actie waarbij hij er gratis bij zat, nu volgens mij niet meer (119 euro).rreijnhoudt schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:02:
[...]
De ecotracker is volgens mij nu “gewoon” leverbaar, ik heb m destijds nog besteld via mail contact als presale. Gaat verder goed, maar heb dus wel een Zendure P1 onderweg om te proberen tzt.
Qua ervaringen ecotracker: in de eerste paar dagen hadden ze bij everhome een storing en ging ie offline. Daar contact over gehad, in de volgende firmware zou hij online moeten blijven (die kwam er een paar dagen later op) maar heb dat niet kunnen of hoeven testen sindsdien. Hij staat nu al paar maanden naar tevredenheid online.
[ Voor 10% gewijzigd door frankj030 op 30-07-2025 12:54 ]
- Taro
- Niet online
Daar is het echt mee opgelost. Nou goed, heb nog weleens 8-9% gezien, maar niet meer 3-5%.Peutpeut schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:26:
[...]
Dus het lijkt erop dat met de firmwareversie 1.0.5 het ontladen voorbij ingestelde grens is opgelost? Is alleen de daadwerkelijke weergave hiervan?
Goed om te weten, ben benieuwd met welke versie de nog te leveren devices worden geleverd.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Daar is het echt mee opgelost. Nou goed, heb nog weleens 8-9% gezien, maar niet meer 3-5%.
8 tot 9% is te overzien, heel veel verder is onwenselijk.
- Taro
- Niet online
Ik heb de SF800's bewust niet in HEMS, maar erbuiten. Ik ben hier heel duidelijk geworden in het scheiden van functionaliteit en dat is niet voor niets. Zonnepanelen gaan niet op de Hyper, SF800 niet op de off-grid uitgangen van een 2400AC, want ik zie dan iedere keer ongewenst gedrag._AcS_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:24:
De 2e SF800 was weer offline, toen ik in de buurt kwam met de telefoon, ging hij over op bluetooth.
@Taro Vraagje, heb jij ook als jij de SF800's en de 2400AC tegelijk in HEMS (slimme CT modus, opladen met overtollige energie) zet, dat de 2400AC het verbruik in huis opvangt en de overtollige energie op het net gooit?
Als ik de SF800's uit HEMS haal en alleen de 2400AC erin laat, dan gaat hij wel opladen.
De SF800's staan op 800 export, buiten HEMS, dan doen ze precies wat ik wil. Daarbinnen gaat HEMS zich ermee bemoeien en dat wil ik niet, vandaar. En dan doet de 2400AC inderdaad netjes zijn ding
Precies dat nu gedaan :-) Zendure zelf hou ik wel in de gaten en komt t.z.t. wel. P1 meter heb ik vooralsnog niet nodig, aangezien het doel in eerste instantie ervaring opdoen met handelen is. Thanks voor het meedenken :-)Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:21:
[...]
Heb de eigenaar ook weleens gesproken, prima kerel en volgens mij te vertrouwen. Je zou ook kunnen proberen bij hem te bestellen terwijl je de Zendure.nl order open laat staan, met het risico natuurlijk dat je straks beide binnen krijgt...
Ja dat is ook een optie. Ik heb ook al zo'n homewizard p1 meter, en die werkt stabiel, met Homey ook. Helaas biedt Homey nog niet de ondersteuning met de 2400ac, maar ik heb gisteren wel iemand gesproken die er overgaat bij Homey. Hij ging het navragen wanneer de ondersteuning er wel komt, bij Zendure.Bikkelreal schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:26:
[...]
Ik heb de 2400 units gekoppeld met de shelly 3EM en werkt.
Gebruik hem op het moment niet omdat alles nu via HA loopt met P1 meter van Homewizzard.
Met de integratie 1.1.0-pr8 van FireSon en loopt supper.
Ik kan nog zelfs in de App mee kijken terwijl HA loopt:)
- Taro
- Niet online
RTE = round trip, dus laden en ontladen verliezen bij elkaar.Bikkelreal schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb laatst nog een test gedaan met twee 2400AC 8 batterijen met 23KW opslag 10-100%
IK kwam op 17,6KW netto output, denk dat dit goed is.
23KW x 0,84 (RTE 84%) =19,32KW 10% over =17,388KW
Jij hebt 23kWh accu's en voor alleen ontladen reken ik met 8% verlies.
23*0,92 = 21,16 netto. waar je 17,6 uit kon halen tot 10%.
17,6/ 21,16 = 83% verbruikt. en dus nog 17% over.
Ik denk dat er een verschil is tussen het percentage wat de BMS echt meet en wat de app laat zien aan de gebruiker, net als bij EV's. En daar zit vast het verschil in met versie 1.0.4 en 1.0.5. waar de instellingen op sturen.
Los daarvan als ik naar de spanningen kijk in home assistant vind ik de BMS heel erg conserfatief voor LFP. Ik laat de instellingen gewoon op 0-100% staan. Bedankt voor de info iedereen.
Dat idee had ik ook, vandaar de SF800 uit HEMS.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:39:
[...]
Ik heb de SF800's bewust niet in HEMS, maar erbuiten. Ik ben hier heel duidelijk geworden in het scheiden van functionaliteit en dat is niet voor niets. Zonnepanelen gaan niet op de Hyper, SF800 niet op de off-grid uitgangen van een 2400AC, want ik zie dan iedere keer ongewenst gedrag.
De SF800's staan op 800 export, buiten HEMS, dan doen ze precies wat ik wil. Daarbinnen gaat HEMS zich ermee bemoeien en dat wil ik niet, vandaar. En dan doet de 2400AC inderdaad netjes zijn ding
Maar het lijkt mij dat Zendure dat toch goed geregeld moet hebben, alle apparaten in HEMS en dan volgen wat men kiest.
Dat conservatieve is er niet voor niets, denk ik. In de app kreeg ik bij de Hypers een waarschuwing als ik lager ging dan de aanbevolen lading. Mijn keuze zou het niet zijn om tot 0% te ontladen, just my 2 centsMaartenXM schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:31:
[...]
RTE = round trip, dus laden en ontladen verliezen bij elkaar.
Ik denk dat er een verschil is tussen het percentage wat de BMS echt meet en wat de app laat zien aan de gebruiker, net als bij EV's. En daar zit vast het verschil in met versie 1.0.4 en 1.0.5. waar de instellingen op sturen.
Los daarvan als ik naar de spanningen kijk in home assistant vind ik de BMS heel erg conserfatief voor LFP. Ik laat de instellingen gewoon op 0-100% staan. Bedankt voor de info iedereen.
Interessant! Sluit de kleur beter aan bij de accu? Net zoals die van @Taro? En zie jij deze versie ook?pulsarz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:32:
Net mijn nieuwe hyper binnen, blijkt een nieuwe 3.0 revisie te zijn.
Ook de AC firmware is nu 3.x ipv 2.x.
Voor de rest ziet alles er hetzelfde uit op het eerste zicht.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 30-07-2025 14:44 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Lijkt inderdaad een iets wat donkerder kleur net zoals @Taro al had aangegeven vroeger.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:40:
[...]
Interessant! Sluit de kleur beter aan bij de accu? Net zoals die van @Taro? En zie jij deze versie ook?
Toch eens gecheckt of er niet plots een API beschikbaar is maar helaas..
[ Voor 11% gewijzigd door pulsarz op 30-07-2025 14:53 ]
:strip_exif()/f/image/1pYn3Nn4y7PgLhQ1JIkF5VaN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder ventilator op max vermogen (steekproef) waren hier de waarden:
Omvormer : 59 graden
Batterij 1 : 38 graden
Batterij 2 : 32 graden
Batterij 3 : 34 graden
Met de ventilator is de grootste winst voor de omvormer. 47 graden. De batterijen dalen 1 graad allemaal.
/f/image/kQ4qL3aBKJXTR8ID6nIEpWCN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R9TKP5UQX7GfAFmXNKwy9Lb2.png?f=fotoalbum_large)
Welke heb ik gekocht? De tip van @mrme12345. Deze dus.
Ventilator
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Mooi @devke, ziet er goed uit! Ik heb ze in de lengte staan en dan koelt het ook rond de 10 graden af. Ik zou er niet nog 1 bijzetten hoor, 11 graden in jouw geval is toch meer dan voldoende. En het ziet er nog netjes uit ook!Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:24:
Leuk een gestuurde ventilator. Een kleine automatisering in HA die kijkt naar de temperatuur van de omvormer en dan koelt bij ingestelde waarde. De warmte "verplaatst zich wat meer naar de randen (links en rechts van de ventilator (zie foto). Zou een 2e een nog sterker effect hebben?
[Afbeelding]
Met de ventilator is de grootste winst voor de omvormer. 47 graden. De batterijen dalen 1 graad allemaal.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ventilator
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Ik had hem in de lengte richting eerst ook staan maar had het idee dat het effect minder was, gevoelsmatig hoor. Ik kan hem nog eens een x anders plaatsen. Staat hij bij jou midden op of wat meer naar achter/voren?mrme12345 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:25:
[...]
Mooi @devke, ziet er goed uit! Ik heb ze in de lengte staan en dan koelt het ook rond de 10 graden af. Ik zou er niet nog 1 bijzetten hoor, 11 graden in jouw geval is toch meer dan voldoende. En het ziet er nog netjes uit ook!
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Mooi! Dit is nmm de beste opstelling, meeste koelribben worden gekoeldDevke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:28:
[...]
Ik had hem in de lengte richting eerst ook staan maar had het idee dat het effect minder was, gevoelsmatig hoor. Ik kan hem nog eens een x anders plaatsen. Staat hij bij jou midden op of wat meer naar achter/voren?
Bij mij staat die in het midden, helemaal tegen de achterkant lijkt beter gezien de warmtebeelden die we van de 2400 AC hebben gemaakt. Maar ziet er mooier uit als die mooi in het midden staat en effect is wat mij betreft meer dan voldoende. Ik stuur hem ook aan via HA en slimme stekker, pas boven de 33 graden gaat die aan.Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:28:
[...]
Ik had hem in de lengte richting eerst ook staan maar had het idee dat het effect minder was, gevoelsmatig hoor. Ik kan hem nog eens een x anders plaatsen. Staat hij bij jou midden op of wat meer naar achter/voren?
Dit is op mijn hyper:
:strip_exif()/f/image/GSAeVop48bnPhpKbbkWQlVZT.jpg?f=fotoalbum_large)
Die had ik ook gezien, hij heeft volgens mij ook de losse clips ontworpen, waar fans direct op kunnen, zonder de kap. De 2400AC is wel een stuk groter. Dat past dus niet.Holmes schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:11:
Kwam dit tegen op makersworld. Geen flauw idee of dit ook gaat passen gelijk op een 2400ac
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 30-07-2025 16:17 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ahh is de hyper qua maten kleiner dan de 2400 AC? Hier lijkt de koeler namelijk veel groter.mrme12345 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:35:
[...]
Bij mij staat die in het midden, helemaal tegen de achterkant lijkt beter gezien de warmtebeelden die we van de 2400 AC hebben gemaakt. Maar ziet er mooier uit als die mooi in het midden staat en effect is wat mij betreft meer dan voldoende. Ik stuur hem ook aan via HA en slimme stekker, pas boven de 33 graden gaat die aan.
Dit is op mijn hyper:
[Afbeelding]
Ja die is wel een stukje kleiner dan de 2400 AC, zou overdwars niet eens passen denk ik. 2400 AC is breder en dieper.Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:23:
[...]
Ahh is de hyper qua maten kleiner dan de 2400 AC? Hier lijkt de koeler namelijk veel groter.
Klopt inderdaad, hyper is bijna de helft van een 2400ac.Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:23:
[...]
Ahh is de hyper qua maten kleiner dan de 2400 AC? Hier lijkt de koeler namelijk veel groter.
Sh*t.... Vond het wel een goeie oplossing die eerste, met die kap 😐 Ben helaas zelf niet zo handig in het maken van dit soort 3D ontwerpen. hopen dat Ai straks zo ver is.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:16:
[...]
Die had ik ook gezien, hij heeft volgens mij ook de losse clips ontworpen, waar fans direct op kunnen, zonder de kap. De 2400AC is wel een stuk groter. Dat past dus niet.
Deze kap zal de luchtflow kunnen hinderen. Het werkt volgens mij veel beter zonder kap. Lucht moet door relatief (tov opp. fans) kleine spleet en ook nog een keer 90 graden bocht maken.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:16:
[...]
Die had ik ook gezien, hij heeft volgens mij ook de losse clips ontworpen, waar fans direct op kunnen, zonder de kap. De 2400AC is wel een stuk groter. Dat past dus niet.
15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh
Nice, hoe is het geluid, ervaar je het als hinderlijk als je in de buurt ervan bent?Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:24:
Leuk een gestuurde ventilator. Een kleine automatisering in HA die kijkt naar de temperatuur van de omvormer en dan koelt bij ingestelde waarde. De warmte "verplaatst zich wat meer naar de randen (links en rechts van de ventilator (zie foto). Zou een 2e een nog sterker effect hebben? Het kabeltje heb ik inmiddels vast gemaakt aan de ventilator zodat deze niet rust op de omvormer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ventilator
De ontwerper heeft er voor gekozen gezien hij hem buiten gebruikt.HHF schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:36:
[...]
Deze kap zal de luchtflow kunnen hinderen. Het werkt volgens mij veel beter zonder kap. Lucht moet door relatief (tov opp. fans) kleine spleet en ook nog een keer 90 graden bocht maken.
Doorgaans zijn computer fans niet bestand tegen water.
Maakt nauwelijks geluid, zoemt zachtjes. Niet hinderlijk.Catdogsf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:37:
[...]
Nice, hoe is het geluid, ervaar je het als hinderlijk als je in de buurt ervan bent?
Alleen maar weerstand en als het een keer niet werkt heb je gelijk oververhittingHolmes schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:36:
[...]
Sh*t.... Vond het wel een goeie oplossing die eerste, met die kap 😐 Ben helaas zelf niet zo handig in het maken van dit soort 3D ontwerpen. hopen dat Ai straks zo ver is.
Dus eigenlijk vanaf 5 meter afstand hoor je helemaal niks meer?mrme12345 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:48:
[...]
Maakt nauwelijks geluid, zoemt zachtjes. Niet hinderlijk.
Je hebt gelijk Met de RTE.MaartenXM schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Ik kreeg er echt niet meer uit als die 17+KW, wat is volgens je de min-max spanning die je moet hebben op deze accu`s? dan kan ik dit ook testen heb ook alle waardes in HA..
b.v. 10%-90%
Thanks die had ik ff gemistTaro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:20:
[...]
Zoekfunctie al gebruikt? Zendure past de interval binnenkort aan naar 1 seconde en dat is nu 3 seconden.
Het is een ventilator die 3 Wh verbruikt. Gaat nergens over dus. Geluid is erg zacht vind ik. Hij staat bij ons op zolder. Je moet al goed luisteren wil je hem horen. Kan ook aan mijn oren liggenCatdogsf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:37:
[...]
Nice, hoe is het geluid, ervaar je het als hinderlijk als je in de buurt ervan bent?
Hij heeft geen Zendure p1 meter dacht ik. Dat vind ik wel een nadeel, die heb ik bij Zendure zelf wel besteldrreijnhoudt schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Ik dacht eerst dat het om een update van de app ging, dus ik keek in de appstore, maar toen was de melding verdwenen.
Geen melding hier.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:25:
Heeft iemand bij het openen van de app een melding gekregen? Iets in de trant van dat de winter er weer aankomt?
Ik dacht eerst dat het om een update van de app ging, dus ik keek in de appstore, maar toen was de melding verdwenen.
Ik moet nog steeds de koeler printen, maar als het nieuwe ontwerp beter koelt, kan ik beter gelijk die printen.
Geen melding ontvangen.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:25:
Heeft iemand bij het openen van de app een melding gekregen? Iets in de trant van dat de winter er weer aankomt?
Echter: de output van de Zendure naar de muur is 2W (en ja, de accu is 100% vol, hij staat in bypass mode). Dat betekent dat er 21W verloren gaat in de omvormer. Nou snap ik dat omvormers stroom verbruiken (duh) maar dit doet m'n Ecoflow Powerstream beter wat ik me kan herinneren. Momenteel heb ik daar even geen plug tussen zitten (die zit nu aan de Zendure) maar voor zover ik me herinner was de consumptie daar minder dan 10W voor de inverter. Zeker voor de beperkte hoeveelheid PV die ik heb kan ik de spulleboel beter op de Powerstream houden.
Edit:
Even een plug op de Powerstream aangesloten. Inmiddels is de zon nog wat meer van de panelen gedraaid en doen de panelen 13W per paar. Twee hangen er dus nu aan de Zendure en de andere twee hangen aan de Powerstream:
- Output Zendure naar de muur: 0W
- Output Powerstream naar de muur: 6,9W
Met andere woorden. De omvormer van de Zendure pakt dus 20W, de Powerstream 6,1W. Dat is nogal een whopping verschil. Als je er een lading panelen van heb ik jou daar op heb aangesloten maakt dat niet zoveel uit, maar met 4x 100wp is het een enorm verlies bij de Zendure. Ik plug de twee panelen weer terug aan de Powerstream
[ Voor 28% gewijzigd door Korvaag op 30-07-2025 18:52 ]
UNOX: The worst operating system
Nope. Niet toevallig een Game of Thrones app geopend?geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:25:
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Niet op voorraad inderdaad. Maar elders vast wel te krijgen. Ik heb m pas nodig van 1 januari 2027 ;-)martinvdm schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:27:
[...]
Hij heeft geen Zendure p1 meter dacht ik. Dat vind ik wel een nadeel, die heb ik bij Zendure zelf wel besteld
Arwbo ik lees dat jij de batterij op Zenki had staan. Kun je aangeven wat je ervaringen zijn? Wat wordt er in deze modus op een slimme manier geregeld? Wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met weersvoorspellingen, dynamische tarieven en eigen gebruikersgedrag?Arwbo schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:32:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, net van Zenki naar auto mode gezet, ging even goed, daarna even weer naar 200w ontladen maar nu weer laden.. ben dus niet de enige
Verder tot nu toe ontzettend tevreden met de setup, draait nu anderhalve week en werkelijk plug en play en voor 75% NOM, ben geprikt door het virus, voel de derde batterij er al aankomen..
[Afbeelding]
Oke top, maar het dient te worden aangesloten op een stopcontact, toch? (zou lastig worden dan voor mij)Devke schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:25:
[...]
Het is een ventilator die 3 Wh verbruikt. Gaat nergens over dus. Geluid is erg zacht vind ik. Hij staat bij ons op zolder. Je moet al goed luisteren wil je hem horen. Kan ook aan mijn oren liggen. Wat mij betreft een aanrader. Goedkoper dan Zendure zelf en doet het prima.
Klopt. Middels een HW energy socket en een HA automatisering stuur ik hem aan. De Zendure ventilator sluit je vlgs mij wel aan op de omvormer (correct me if i am wrong). Die kost iets meer.Catdogsf schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:47:
[...]
Oke top, maar het dient te worden aangesloten op een stopcontact, toch? (zou lastig worden dan voor mij)
Iemand nog suggesties om het wat veiliger te maken? traanplaat eromheen? Brandblusser (voor accus)?
Ben ook nog bezig om wat auto-laad-logica te maken waarbij de Zendure prioriteit heeft, maar ik blijf die rare bug zien dat de api meldt dat de maximale laadsnelheid op 2400w staat terwijl ik hem via de app op 1700 heb gezet:
/f/image/7A5QxzUaKvvHH1Z81qD7B9lj.png?f=fotoalbum_large)
De app houdt wel netjes 1700 aan als limiet, maar als ik in home assistant met de api waarde ga rekenen wordt dit wel riskant..
[ Voor 9% gewijzigd door CopyCatz op 30-07-2025 20:39 ]
Heb net wat charts bekeken van lifepo4 48v.MaartenXM schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Maar de spanningen die HA laat zien mm lijken er niet op, ook batterij spanningen bekeken klopt niet met SOC waardes.
Met laden naar 100% batterij 3,6V/52,9V (eerste waarde is wel normaal met laden 100%). maar die 52,9V niet.
Zie nu dat ik de batterij waardes afgerond heb op "0,0" voor de lagere voltages, heb deze nu op (0,00) gezet.
heb deze grafiek:
:strip_exif()/f/image/t7WZyBm9bXaehZEWmm6motud.jpg?f=fotoalbum_large)
Waardes uit HA: (SOC 69% +-)
:strip_exif()/f/image/GyAcleHqNoH79HO3tqKNBOBd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Bikkelreal op 30-07-2025 21:59 ]
Zenki was de eerste optie en had deze uit gemak gekozen. Ik heb een vast tarief en ik heb geen ervaring met laden tijdens lage tarieven. Na het spontaan ontladen van gisteren heb ik hem op Auto mode staan en werkt voor mij hetzelfde. Ik heb niks gemerkt van andere invloeden waarop Zenki iets ‘slims’ zou moeten beslissen. Iets voor de SF’s icm PV’s dan?KaEs schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 19:40:
[...]
Arwbo ik lees dat jij de batterij op Zenki had staan. Kun je aangeven wat je ervaringen zijn? Wat wordt er in deze modus op een slimme manier geregeld? Wordt er bijvoorbeeld rekening gehouden met weersvoorspellingen, dynamische tarieven en eigen gebruikersgedrag?
En ehm, die derde is er vandaag spontaan bij gekomen
PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM
- Taro
- Niet online
[ Voor 10% gewijzigd door Arwbo op 30-07-2025 22:12 ]
- Taro
- Niet online
Ja, heb ik nog, doet prima zijn werk. Heb ze onderling nog niet vergeleken, kan ik nog wel een keer doen net als vs de Ecotracker.Arwbo schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:08:
@Taro heb je de 3CT nog hangen? Wat is je er ervaring met de snelheid en nauwkeurigheid tov de P1? Ik heb de P1 in bestelling staan en ben ik nu zelf wel tevreden met de 3CT, deze houdt met name ‘s avonds en ‘s nachts netjes strak de nul aan
Werkt de P1 evt ook via Lora als backup voor wifi?Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:03:
P1 is weer offline. Hangt vlak naast 2x Ubiquiti U6 Pro en 1x Ubiquiti U6 Lite , dus dat kan het niet zijn, bereik was "Excellent".
- Taro
- Niet online
Kunnen anderen dit gedrag bevestigen?
Heb je al geprobeerd de P1 meter een vast ip adres te geven via jou UniFi controller.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:03:
P1 is weer offline. Hangt vlak naast 2x Ubiquiti U6 Pro en 1x Ubiquiti U6 Lite , dus dat kan het niet zijn, bereik was "Excellent".
- Taro
- Niet online
DHCP verloopt hier via de ISP router, heb daar het IP vast staan ja.peterbier schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:27:
[...]
Heb je al geprobeerd de P1 meter een vast ip adres te geven via jou UniFi controller.
Kan je er geen slimme stekker tussen doen? En scriptje maken als noodoplossing? Wel vervelend zoiets.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:28:
[...]
DHCP verloopt hier via de ISP router, heb daar het IP vast staan ja.
Of in het offgrid stopcontact van een 2400ac, weet niet of je die vanuit home assistant kan bedienen
[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 30-07-2025 22:32 ]
Zeker, plan heb ik wat concreter voor mij, nu nog goed uitwerken._AcS_ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:27:
@geert1992 Ben je al iets verder gekomen met het nieuwe ontwerp voor de 2400AC?
Ik moet nog steeds de koeler printen, maar als het nieuwe ontwerp beter koelt, kan ik beter gelijk die printen.
Hopelijk dit weekend een net ontwerp.
Hoe lang kan jij maximaal printen?
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 30-07-2025 22:36 ]
- Taro
- Niet online
Oh, kan vast wel, maar ik gebruik de Ecotracker nog als meter, dus heb er verder geen last van als de Zendure P1 offline gaat en ik ga er niet omheen werken. Zou wel mooi zijn de oorzaak te achterhalen zodat het opgelost kan worden.geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:29:
[...]
Kan je er geen slimme stekker tussen doen? En scriptje maken als noodoplossing? Wel vervelend zoiets.
Of in het offgrid stopcontact van een 2400ac, weet niet of je die vanuit home assistant kan bedienen.
Is er in je logs in HA niets te zien? Bij mijn problemen met de wifi van de Hyper kon ik daar terugvinden wat hij deed en wat er precies gebeurde als hij offline ging.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:36:
[...]
Oh, kan vast wel, maar ik gebruik de Ecotracker nog als meter, dus heb er verder geen last van als de Zendure P1 offline gaat en ik ga er niet omheen werken. Zou wel mooi zijn de oorzaak te achterhalen zodat het opgelost kan worden.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Excuses, dat was ik vergeten! Fijn dat het voor jou geen invloed heeft.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:36:
[...]
Oh, kan vast wel, maar ik gebruik de Ecotracker nog als meter, dus heb er verder geen last van als de Zendure P1 offline gaat en ik ga er niet omheen werken. Zou wel mooi zijn de oorzaak te achterhalen zodat het opgelost kan worden.
Voordeel dat reviewers hem wat eerder krijgen voor zulke problemen te tackelen.
Je hebt hem nu een week of 3 a 4 in gebruik toch? En net nu hij ook ook regulier uitgeleverd wordt, beginnen de problemen. Is er een nieuwe firmware geweest afgelopen dagen die het probleem kan verklaren tov jouw wellicht eerdere versie van toen je hem als reviewer kreeg?Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:03:
OkTaro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:28:
[...]
DHCP verloopt hier via de ISP router, heb daar het IP vast staan ja.
Ik had met de sf800pro dat deze ook wel eens geen wifi verbinding meer had via de Zendure app offline.
Daarom een vast ip gegeven via mijn Tp-link Omada controller.
Het probleem is niet meer voorgekomen.
:strip_exif()/f/image/8QzWYvaY2rU92hdL94i5nIh9.jpg?f=fotoalbum_large)
NOM blijft gewoon werken, volgens mij via lokale wifi. Ik moet het nog uitgebreider testen, maar dat viel me op de laatste dagenChupachups schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:11:
[...]
Werkt de P1 evt ook via Lora als backup voor wifi?
Wordt die niet overstuurd doordat het zo dichtbij ligt? Had ik ook last van met een andere P1 meter die per ongeluk op de unifi (die ligt plat bij mij) was terecht gekomen.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:03:
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ik weet niet zeker of dit ook bij WiFi voorkomt, maar ik heb jarenlang met hoogfrequente apparatuur gewerkt, en daar kon je apparatuur oversturen. Als je te dicht bij een antenne stond, kwam het signaal soms zó hard binnen dat de ontvanger niet meer goed functioneerde. Vaak loste ik dat op door simpelweg de antenne los te draaien. Of afstand te nemenTaro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:36:
[...]
Mogelijk kun je dit testen door de bridge wat afstand te geven. Zelf heb ik dit overigens nog nooit bij WiFi meegemaakt of gezien.
- Taro
- Niet online
Nu 3 weken inderdaad, zag pas vanochtend dat ie voor het eerst offline ging. Nog geen nieuwe firmware erop gezet sinds de dag van installatie.frankj030 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:42:
[...]
Je hebt hem nu een week of 3 a 4 in gebruik toch? En net nu hij ook ook regulier uitgeleverd wordt, beginnen de problemen. Is er een nieuwe firmware geweest afgelopen dagen die het probleem kan verklaren tov jouw wellicht eerdere versie van toen je hem als reviewer kreeg?
Hmmm vreemd dan, leek me een logische verklaring na een paar weken zonder problemen. Benieuwd wat het dan kan zijn…Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:53:
[...]
Nu 3 weken inderdaad, zag pas vanochtend dat ie voor het eerst offline ging. Nog geen nieuwe firmware erop gezet sinds de dag van installatie.
- Taro
- Niet online
Alle andere P1-meters doen het prima.daemonix schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:50:
[...]
Wordt die niet overstuurd doordat het zo dichtbij ligt? Had ik ook last van met een andere P1 meter die per ongeluk op de unifi (die ligt plat bij mij) was terecht gekomen.
@geert1992 Zou kunnen.
Heb de bridge nu in de woonkamer ipv gang gehangen, kijken of dat beter gaat.
Ik hou het op Zendure server problemen, dat zeiden ze bij Stekker-batterij ook. Wordt aan gewerkt hadden ze van Zendure gehoordfrankj030 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:54:
[...]
Hmmm vreemd dan, leek me een logische verklaring na een paar weken zonder problemen. Benieuwd wat het dan kan zijn…
- Taro
- Niet online
Wel apart dat de 14 andere apparaten die ik in de 2 apps heb zitten het dan wel gewoon goed doen.dotternetta schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:57:
[...]
Ik hou het op Zendure server problemen, dat zeiden ze bij Stekker-batterij ook. Wordt aan gewerkt hadden ze van Zendure gehoord
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Had het bericht van @daemonix niet gezien. Blijkbaar kan het. Weer wat geleerd.Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:56:
[...]
Alle andere P1-meters doen het prima.
@geert1992 Zou kunnen.
Heb de bridge nu in de woonkamer ipv gang gehangen, kijken of dat beter gaat.
- Taro
- Niet online
Zal ik de volgende keer testen inderdaad. Doet het inmiddels sinds mijn bericht dat ie weer offline was prima.gielz schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:00:
Was die nog wel via de API te benaderen? Want als dat ook niet werkt lijkt het mij geen server probleem.
Weet iemand overigens hoe je de Shelly Pro 3EM op 1 seconde interval in HA krijgt? @peterbier had jij dat laatst genoemd? Kan het niet meer vinden.
En mijn HA dashboard is tegenwoordig standaard 1.8 GB in de browser, maar loopt heel snel op naar 3-4 GB en zelfs vanmiddag naar 8 GB in 1 browser tab. Dit is ontstaan sinds ik allemaal REST calls ben gaan doen... Iemand hetzelfde probleem?
Ben ook benieuwd naar je ontwerp, dit weekend weer in het land dus kan een test print maken 👍geert1992 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:34:
[...]
Zeker, plan heb ik wat concreter voor mij, nu nog goed uitwerken.
Hopelijk dit weekend een net ontwerp.
Hoe lang kan jij maximaal printen?
Nog wachten op de 2400AC..
De Shelly niet in eco modus?Taro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:05:
[...]
Zal ik de volgende keer testen inderdaad. Doet het inmiddels sinds mijn bericht dat ie weer offline was prima.
Weet iemand overigens hoe je de Shelly Pro 3EM op 1 seconde interval in HA krijgt? @peterbier had jij dat laatst genoemd? Kan het niet meer vinden.
En mijn HA dashboard is tegenwoordig standaard 1.8 GB in de browser, maar loopt heel snel op naar 3-4 GB en zelfs vanmiddag naar 8 GB in 1 browser tab. Dit is ontstaan sinds ik allemaal REST calls ben gaan doen... Iemand hetzelfde probleem?
Weet niet of dit invloed heeft op de refresh rate?
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.