Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:18
Kijk niet naar de soc maar hoeveel er in gaat en uitkomt. De soc is maar een indicatie.

Als de soc zou kloppen dan was de RTE 90%+

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c0mplex1
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13-09 10:44
Ik weet niet hoever dit waar is, maar dit bericht is niet fijn:
https://www.msn.com/nl-nl...-de-standaard/ar-AA1Jhigv

PV 4340 Wp OW | SF2400AC + 4*AB3000X | EV 65kWh | Customized @gielz configuration | Dyn. energie | HA OS op RPi5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49
Dit is A) waarom we een thuisbatterij hebben en B ) offtopic. Er is een topic voor dynamische stroomtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het ook gelezen.
Je wordt van alle kanten geplukt als burger.
Ik zelf heb 3 jaar vast contract.

https://www.nu.nl/tech/63...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 3% gewijzigd door peterbier op 25-07-2025 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
_AcS_ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:49:
[...]

Ik weet niet precies hoe je dat commando invoert, maar ik heb net met /propporties/report de waarden uitgelezen en daar staat 1200W charge limit.
Toen weer in de app op 1200W gezet en het lijkt nu dat hij blijft laden op 1200W. (fingerscrossed)

Nu maar eerst even vol laden dan.
Ik heb ook steeds dat ik de max laden waarde op 1000 zet, en na verloop van tijd geeft de api weer 2400 aan. Hij blijft zich wel aan de 1000 houden, dat kan ik zien in de grafieken. Als ik dan even weer de waarde save is het weer een tijdje goed.

Overigens wel jammer dat de fan speed ook niks doet in de api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:03
geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:46:
[...]

Ik was weer wat te ongeduldig! Thanks! Lijkt de achterste veel warmer?
Idd de achterste staat iets meer ingesloten en heeft wat minder ventilatie. Overweeg daarom ook maar om iets met een ventilator te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:15
Alles draait inmiddels, eerst nog even op een standaard stopcontact op 800 W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3nvYrfVrzEZVLJDqoteZ924Zw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSwWIW3ZSMCSn6nTby2PWtBe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkyUKq27GZoz-jrrMNwnb6P7MrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlEe3UUXDT22pU8oGLtDJUrF.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas gaat mijn P1 bridge steeds offline. Even uit de stroom en dan doet ie het weer een paar minuten.

Edit: nu op de 2de router blijft ie langer online..even langer testen

Edit2: nu weer op de eerste router..blijft nu wel online, zal wel iets met het ipadres te maken hebben, ik ga het wel eens testen. Eerst genieten van NOM *O*

[ Voor 83% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 19:28 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:28:
Alles draait inmiddels, eerst nog even op een standaard stopcontact op 800 W, maar helaas gaat mijn P1 bridge steeds offline. Even uit de stroom en dan doet ie het weer een paar minuten.

Edit, nu op de 2de router blijft ie langer online..even langer testen
Probeer eens een vast ip adres te geven.
(Dhcp binding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:02

ja3

Heb ook net de 2400AC ontvangen met Zendure P1 meter en aangesloten. Helaas doet de Zendure P1 meter al continu 0 op de meter aangeven. Zal dit even doorgeven aan Zendure. Misschien een probleem met mijn meter (Landys Gyr E350 DSMR 4.2).

Dus als ik het goed lees kan ik nu het beste Home Assistant op gaan zetten om zo met Zendure te kunnen praten en zo alsnog de P1 meter te kunnen gebruiken (Homey nog geen koppeling zo te zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
ja3 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:44:
Heb ook net de 2400AC ontvangen met Zendure P1 meter en aangesloten. Helaas doet de Zendure P1 meter al continu 0 op de meter aangeven. Zal dit even doorgeven aan Zendure. Misschien een probleem met mijn meter (Landys Gyr E350 DSMR 4.2).

Dus als ik het goed lees kan ik nu het beste Home Assistant op gaan zetten om zo met Zendure te kunnen praten en zo alsnog de P1 meter te kunnen gebruiken (Homey nog geen koppeling zo te zien).
Je kunt hier even de TS lezen om een keuze te maken welke aansturing je wilt gaan gebruiken in Home Assistant; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01:34
Ketel Klets melde dit vorige week al, Eneco en Vandebron waren de eerste en omdat de concurrentie niet werkt in energie land volgt de rest braaf.
Vandebron was ook de bedenker van de terug lever boete bij vaste contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta

heb je hem in een HW splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:02

ja3

dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:52:
[...]

Zowel met HW splitter als rechtstreeks geprobeerd. Maar beiden blijven 0W opgeven. Zie ook verder geen instel mogelijkheden om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Nou de 4 nieuwe extra batterijen zijn vol. Zoals al vaak besproken is de SOC maar een indicatie (is bij mij bekend). Grote korrelzout en alleen kijken naar import en export.

2 uur lang op 2500 watt (zon) lopen stampen om van 98% naar 100% te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
ja3 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:55:
[...]

Zowel met HW splitter als rechtstreeks geprobeerd. Maar beiden blijven 0W opgeven. Zie ook verder geen instel mogelijkheden om uit te proberen.
Hij moest bij in de 2de HW poort, anders deed ie het niet. Ik zit op een SMR5.0 meter van Landis Gyr E360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
ja3 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:55:
[...]

Wat zie je als je de P1 bekijkt via je browser (de API). Dan weet je zeker dat hij ook niets doet.

code:
1
http://192.168.1.X/properties/report

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:49

Aardedraadje

Met kabelschoen

Hej allemaal, na een paar maandjes spelen met het HW systeem ben ik me toch eens aan het oriënteren op het systeem van Zendure.

Snelle vraag, op het moment staat er een actie op de site maar ik maak uit snel even het topic doorscrollen dat dit vrij regelmatig is. Is nu een goed moment om een bestelling te plaatsen in jullie mening?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:18
Aardedraadje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:38:
Hej allemaal, na een paar maandjes spelen met het HW systeem ben ik me toch eens aan het oriënteren op het systeem van Zendure.

Snelle vraag, op het moment staat er een actie op de site maar ik maak uit snel even het topic doorscrollen dat dit vrij regelmatig is. Is nu een goed moment om een bestelling te plaatsen in jullie mening?
Welkom!

De actie t/m afgelopen weekend was beter dan de huidige prijzen op de Zendure site; die zijn namelijk gelijk als bij de presale launch op 1 april. Dus als je via Zendure zou willen bestellen is dit net het verkeerde moment. De prijzen die je ziet als oorspronkelijke prijs hebben ze nooit gerekend. Overigens ben ik ook iemand die de SF800pro + extra ab2000x op 1 april heeft besteld voor die prijs, maar ik weet inmiddels dat het goedkoper kan, vooral de 2400AC. Volgens mij hebben we elke maand wel een actie, de ene keer heet het prime day, de andere keer Earth day.

Vandaag hebben een aantal mensen in dit topic hun orders via een reseller binnengekregen, binnen een paar dagen na bestellen, en ook met een mooie korting. Misschien dat die wat tips kunnen geven.

[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 25-07-2025 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op de Zendure site lijkt wel een beetje op een onderverdeling wat ik hier nog heb liggen.
Met gewone stekkers aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ7YukMAMFCqt4N1U4HZ7VZ-6n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WdexubGggm1qyaKz15DAwoQL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhUhOI725En2qTzpbnPzfpoI0GE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig5roaTVvKUqCWk0bmdvDEcD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• istealth
  • Laatst online: 10-09 11:23

I also have that meter. DSMR 4.2 updates the measurements every 8-10 sec (irregularly by specs) so NOM with P1 sensor will not work because the update speed for zendure, marstek etc. or any other device is too slow. They expect updates every second so the export can be dynamically adjusted. The only solution with P1 is a new meter with DSMR 5 (updates each sec) or Shelly Pro 3EM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Aardedraadje schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:38:

Kijk even naar deze post; gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Wellicht heb je wat aan deze kortingscode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Ik moet heel snel een bescherming maken 😅🫣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiVPdkMUovl0i0FCSfiva61L8Yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c32ckLWAH5aiwbD6EGd0oaGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:12:

[Afbeelding]
Ai, eerste krasjes er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Polvo176 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:13:
[...]

Ai, eerste krasjes er op?
Nee! Nog niet, maar als ik niet doe duurt het niet lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
Wie kan me aanwijzen wat ik nu in de app niet goed heb staan?

De zendure app ziet niet goed hoe de shelly 3em pro de boel leest.

het inkomen blijft hierdoor op nul en de grafiek klopt niet
naja eigenlijk misschien ook wel, maar zo wil ik t niet zien. dit is namelijk ook niet wat mijn slimme meter doorgeeft.

situatie:
3 fase systeem
2x SF2400AC op fase L1 en L3
Zonnepanelen op fase L1

overdag zie ik dat shelly bv meet:
L1 -1800Wh (zonnepanelen leveren terug en 1x accu laad) op deze fase.
L2 +300Wh (normaal verbruik)
L3 +1250Wh (1x accu die laad en iets verbruik)

Hoe kan ik dit anders weergegeven krijgen zodat ie wel inkomen gaat registreren en niet weer van zichzelf aftrekt 🤣
Daarmee gaat die grafiek er dan wss ook weer goed uitzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGPfuXx7gv1q8MUOTZnSK9iSB_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1aTKxlrR9JLFUJUTwhQq0Dz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9kBvJXoZi5wQY1ClU8PuWlRA7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68ak7laOeSMDWsOaPGQ7k6XD.jpg?f=fotoalbum_large

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:12:

[Afbeelding]
Oei ik zal je een andere plek kunnen aanraden.
Bijvoorbeeld achter in de schuur.
I.i.g. niet in de doorgang route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 16:37
istealth schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:55:
[...]

I also have that meter. DSMR 4.2 updates the measurements every 8-10 sec (irregularly by specs) so NOM with P1 sensor will not work because the update speed for zendure, marstek etc. or any other device is too slow. They expect updates every second so the export can be dynamically adjusted. The only solution with P1 is a new meter with DSMR 5 (updates each sec) or Shelly Pro 3EM.
Ik heb ook een DSMR 4.2 meter. In HA heb ik de NOM 1.00 automation ingesteld dat hij niet iedere 4, maar iedere 22 seconden draait. Hierdoor heb ik nu een vrij stabiele en vlakke NOM regeling. Vervangen van de DSMR 4.2 meter kosten net boven de 200 euro bij Enexis, dat vond ik wat teveel omdat mijn 2016 GPRS meter toch al binnen afzienbare tijd zal worden vervangen.

Maar die 22 seconden is dus (in mijn geval) de beste manier om een stabiele regeling te krijgen zonder al teveel positieve of negatieve uitschieters.

Goed man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:01:
[...]

Oei ik zal je een andere plek kunnen aanraden.
Bijvoorbeeld achter in de schuur.
I.i.g. niet in de doorgang route.
Nee, dit plekje is perfect, dubbele deur, vaste deur zit voor de accu en wordt nooit gebruikt, maar kan wel gemakkelijk open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
markduffy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:39:

naja eigenlijk misschien ook wel, maar zo wil ik t niet zien. dit is namelijk ook niet wat mijn slimme meter doorgeeft.

situatie:
3 fase systeem
Zonnepanelen op fase L1

Hoe kan ik dit anders weergegeven krijgen zodat ie wel inkomen gaat registreren en niet weer van zichzelf aftrekt 🤣

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou nu alles in de plus moeten zien. Klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBeZeM2VTU5-oDtFtd2GQFnAftM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArYDXbK7uSRMXTyU864IRYbB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:06:
[...]

Nee, dit plekje is perfect, dubbele deur, vaste deur zit voor de accu en wordt nooit gebruikt, maar kan wel gemakkelijk open.
Als ik zo die fiets zie staan is dat voor mij een no go.
Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanavond met 3 batterijen maar eens volle bak ontladen gedaan. 2 uurtjes. De App geeft 2400 W aan dat er ontladen wordt. De Socket en de kWh HW MID meter zie je hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOUDUDJ1tkdFavZXLkypfE98Ct4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASgxaOpXWrkpIS2liB1eItqh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen ventilator op de omvormer. De temperatuur loopt op naar een graad of 56 en dan zie je de omvormer terugschalen. Extra koeling zou dus een must moeten zijn als je max gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rliakp-0afvWOT1GfpRdVVqeBMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEqhPUBiEQMZY8HNwDZ7RNwU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yR24MvvSqomcgwdDDHEhZC0NYZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/65DBTkhvKmUZSEltXXecnZB4.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : Leuk detail. Ik heb Zendure dus ingezet op inkoop stroom en verkoop stroom. Puur om er eens mee te spelen. Als de duurdere uren voorbij zijn dan moet HW het nu overnemen. NOM draaien daar. Leuke test of dit samen kan werken in deze setting. Test geslaagd. Zonder tussenkomst staat HW nu te nommen. Grappig dit.

[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 25-07-2025 22:23 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

situatie:
3 fase systeem
Zonnepanelen op fase L1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de clamps wel goed zitten van de Shelly.
Controleer dit nu omdat je geen zonnestroom heb en de batterijen uit (standby) staan.
Dan moet het er zo uitzien. (Alleen afname van het net)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHgI3FMpDkxkP4BINIRDf_UcRNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XkTZyhp4pp7PqBNNuHVZMKN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:30
geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:43:
@gielz Als je hem wel overdwars wil, kan ik wel een bracket voor je ontwerpen waardoor de achterste fan boven de hotspot zit. Je mag me altijd even een DM sturen.
Oftewel, dat de 2 fans wat meer naar achteren gaan.
Ik houd me aanbevolen voor een dergelijk ontwerp! :) Nog beter om de bracket aan te passen van 1 fan naar twee fans en dan beide naar achteren te plaatsen, gelijk aan de Zendure koeler. Binnenkort komt hier ook de set binnen en dan wil ik dat best uittesten :) Die 89 euro is lastig te verantwoorden als je een paar fans kan schakelen via HA.
Tegelijkertijd: wat is 89 euro op het geheel..

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• istealth
  • Laatst online: 10-09 11:23
robkds schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb ook een DSMR 4.2 meter. In HA heb ik de NOM 1.00 automation ingesteld dat hij niet iedere 4, maar iedere 22 seconden draait. Hierdoor heb ik nu een vrij stabiele en vlakke NOM regeling. Vervangen van de DSMR 4.2 meter kosten net boven de 200 euro bij Enexis, dat vond ik wat teveel omdat mijn 2016 GPRS meter toch al binnen afzienbare tijd zal worden vervangen.

Maar die 22 seconden is dus (in mijn geval) de beste manier om een stabiele regeling te krijgen zonder al teveel positieve of negatieve uitschieters.
With 22 seconds it is difficult to call it NOM. I am currently running Martstek with 1 second interval and it nicely follows Shelly measurements. Next week I will test it with my Hyper. Switching on the oven, or working dishwasher, in those 22 seconds you will constantly consume ~2-2.5kW. Of course it is nothing but it is not NOM. Tracking the power changes with delay of 20 seconds (when power fluctuates), will cause a mess to any controller. Indeed, changing the meter can cost some money but Shelly is about 90 euros and does a great job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
robkds schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:05:
[...]

Snap heel goed dat je er geen 200 euro voor over hebt!
Ik weet niet of je er nog een belletje aan wil wagen, maar mijn DSMR4.2 meter was ook uit 2016. Stedin klantenservice gebeld en aangegeven dat ik graag NOM wilde halen met een thuisaccu, wat helaas niet lukte. Werd me aangegeven dat ze bij 10-12 jaar worden vervangen, maar dat dit “dichtbij genoeg” was om kosteloos te worden vervangen. Nu is stedin geen enexis, maar misschien is er een vriendelijke klantenservice medewerker die er net zo over denkt als degene die ik bij stedin sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 10:17
Peutpeut schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:27:
[...]

Ik houd me aanbevolen voor een dergelijk ontwerp! :) Nog beter om de bracket aan te passen van 1 fan naar twee fans en dan beide naar achteren te plaatsen, gelijk aan de Zendure koeler. Binnenkort komt hier ook de set binnen en dan wil ik dat best uittesten :) Die 89 euro is lastig te verantwoorden als je een paar fans kan schakelen via HA.
Tegelijkertijd: wat is 89 euro op het geheel..
Welk formaat zit er in de zendure variant? 120mm?
Denk dat 2 keer een 140mm fan veel effectiever is.
@Taro wil vast wel even testen, icm de geleende FLIR als hij die nog heeft tenminste.

Volgens mij dekken 2 fans achterelkaar zo goed als de hele 2400ac af, en blaast hij dan door alle koelribben heen.

Volgens mij wilde hij ze

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030

situatie:
3 fase systeem
Zonnepanelen op fase L1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blijf het bovenste plaatje vreemd vinden, net gekeken en mijn Zendure app geeft een grid plaatje dat vrijwel gelijk lijkt aan het plaatje wat ik zie van vandaag in de ecotracker p1 app. Bij jou is het idd gespiegeld. Hopelijk kan iemand met een Shelly je helpen dit goed ingesteld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:52:
[...]

Ik heb hem in poort 1 en 3 zitten en dan doen ze het beiden goed. Poort 1 en 2 had ik ook problemen.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:41:
[...]

Ik heb hem in poort 1 en 3 zitten en dan doen ze het beiden goed. Poort 1 en 2 had ik ook problemen.
Het enige product wat problemen geeft in dit topic is toevallig van HW? Levert het je ook e-foutcodes op? :+

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:47:
[...]

Het enige product wat problemen geeft in dit topic is toevallig van HW? Levert het je ook e-foutcodes op? :+
Combinatie p1 hw en p1 zendure 😉 maar met poort 1 en 3 wetkt het vlekkeloos, gelukkig geen e foutcodes pffff wat een ellende daar

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:49:
[...]

Combinatie p1 hw en p1 zendure 😉 maar met poort 1 en 3 wetkt het vlekkeloos, gelukkig geen e foutcodes pffff wat een ellende daar
Besef je wel dat je alleen de mensen maar hoort waar het mis gaat. Elke is 1 teveel hoor. Dont get me wrong. Bij mij draaien ze al maanden goed. Echt 0 issues.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Besef je wel dat je alleen de mensen maar hoort waar het mis gaat. Elke is 1 teveel hoor. Dont get me wrong. Bij mij draaien ze al maanden goed. Echt 0 issues.
Precies ik heb 0 problemen met HomeWizard.
Ook niet met hun batterij.
Enige wat ik heb gehad 2 defecte Sockets (nieuw model).
Ik gebruik dat spul al jaren.
De service is gewoon goed.
Zonder zeuren nieuwe sockets gekregen.
Het is een goed bedrijf die luistert naar klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:53:
[...]

Zeker, maar er zijn er al heel veel waar dit 2 of meer x is gebeurd. Dat is gewoon te toevallig en indicatie dat het niet goed is. Ook als je dit forum vergelijkt met hw. Hier tot nu toe ca 3 omruilingen sinds januari en bij hw echt giga veel, teveel om bij te houden. En dat zit echt niet alleen in verkoopaantallen. Maar als de hw vlekkeloos draait mooi zo houden en er van genieten! Ik heb ook hw spul, mooi spul, maar geen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:07:
[...]

Je zou nu alles in de plus moeten zien. Klopt dat?

[Afbeelding]
Ja beide accus staan op stand-by en alle 3 de fases verbruiken nu.
77w, 136w en 262w
peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:21:
[...]

Heb je de clamps wel goed zitten van de Shelly.
Controleer dit nu omdat je geen zonnestroom heb en de batterijen uit (standby) staan.
Dan moet het er zo uitzien. (Alleen afname van het net)
[Afbeelding]
Yes klopt
hij registreert t wel allemaal goed.
de waarden kloppen ook.

maar in feite klopt t natuurlijk ook
op fase A (L1) lever ik ook terug aan het net.
op fase B (L2) en fase C (L3) neem ik natuurlijk ook af.

dat is wat de grafiek eigenlijk laat zien.
Dit zie ik ook terug in de shelly app.

ik kan in de shelly app de grafiek bekijken en daar kan ik net metering uit of aan zetten. Daarmee wordt ie blauw of groen.

Als ie groen is, lijkt ie te kloppen. Bij blauw niet.
blauw lijkt in de zendure app overgenomen te worden?
zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIxF_rjTn80ImwjXPmu7SAW-qdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToQpDi3LlJj6o9ragm3CBClR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZJbuGGzsMyNefJJeFENAx4yBQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0nDU5fu5UGGP5CtXmxobAJT.jpg?f=fotoalbum_large

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
markduffy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:37:
[...]

Ja beide accus staan op stand-by en alle 3 de fases verbruiken nu.
77w, 136w en 262w

[...]

Yes klopt
hij registreert t wel allemaal goed.
de waarden kloppen ook.

maar in feite klopt t natuurlijk ook
op fase A (L1) lever ik ook terug aan het net.
op fase B (L2) en fase C (L3) neem ik natuurlijk ook af.

dat is wat de grafiek eigenlijk laat zien.
Dit zie ik ook terug in de shelly app.

ik kan in de shelly app de grafiek bekijken en daar kan ik net metering uit of aan zetten. Daarmee wordt ie blauw of groen.

Als ie groen is, lijkt ie te kloppen. Bij blauw niet.
blauw lijkt in de zendure app overgenomen te worden?
zie hieronder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als 0 op de meter niet klopt kan het fout installeren van de Shelly een oorzaak zijn.
Komen de fases (stroommeting clamps) ook overeen met de spanning. (Aangesloten op A,B,C)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_aveaIgXCFT2Kg8F8MEvxKVhG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzSUmDpWwexJfGKAGHFk66bi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:50:
[...]

Als 0 op de meter niet klopt kan het foutief installeren van de Shelly een oorzaak zijn.
Komen de fases (stroommeting clamps) ook overeen met de spanning. (Aangesloten op A,B,C)
[Afbeelding]
Volgens mij wel, zal t morgen nog even controleren in de meterkast. Heb de kabels bij installeren met 1 2 3 gemarkeerd.

De fases waar de accus op zitten komen overeen.
ook het terugleveren op deze fases klopt en zie ik ook terug in de grafieken.

en als ik bijv een 100w lamp aansluit op een stopcontact in een bepaalde fase, dan zie ik dat ook terug alleen op die fase.

maar ga het morgen nog wel ff een keer checken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:02:
[...]

Zeker, maar er zijn er al heel veel waar dit 2 of meer x is gebeurd. Dat is gewoon te toevallig en indicatie dat het niet goed is. Ook als je dit forum vergelijkt met hw. Hier tot nu toe ca 3 omruilingen sinds januari en bij hw echt giga veel, teveel om bij te houden. En dat zit echt niet alleen in verkoopaantallen. Maar als de hw vlekkeloos draait mooi zo houden en er van genieten! Ik heb ook hw spul, mooi spul, maar geen batterij.
Ik probeer naar feiten te kijken. Wat is heel veel? Afzonderlijke gevallen of klanten die het diverse keren melden? Daarmee bedoel ik de problematiek ervaren en 5x roepen. Nogmaals het is niet fijn als het je overkomt. Niet bij een batterij maar ook niet bij een auto met kinderziektes etc.

Daarnaast verkoop aantallen zijn een vraagteken. Dus over hoeveel % van de verkochte aantallen gaat het? Ik zie ook best veel nieuwe tweakers namen verschijnen. Een "die hard" groep tweakers en een groep tweakers die je niet of nauwelijks nog hoort. Zijn die laatste groep bijvoorbeeld tevreden gebruikers en vinden ze het prima of hebben ze verkocht? Het blijft dan gissen.

Mensen die problemen hebben melden zich over het algemeen sneller. HW moet je wel nageven dat ze netjes steeds de boel omruilen. Geen gezeur, gewoon doen. Een vriendin van ons heeft recent haar energysocket ook vergoed gekregen. Ding was na ik dacht bijna een jaar oud niet helemaal lekker meer. Zonder tegengas over leeftijd vh ding werd hij omgeruild. Dit soort service is goud waard.

Persoonlijk denk ik dat ze overspoeld zijn door het succes van de batterij. Natuurlijk heeft hij zn issues. Nogmaals zeer vervelend maar ik zie gezien bijvoorbeeld de updates die regelmatig verschijnen dat een team hard werkt om e.a. te fixen (ben zelf ook beta tester).

Maar goed..... HW heeft zijn topic. Zendure ook. Laten we hier vooral onze effort steken in Zendure en in het andere topic over HW en niet gaan roepen het grote E error topic. Niet genoemd door jou maar ik lees het wel. Dat is nergens voor nodig denk ik. We zijn tweakers met zn alle. Dat betekend oplossingen en mogelijkheden vinden voor een uitdaging die we ervaren. Dat vind ik ook klasse om te zien. Met Zendure heb je een wat uitgebreidere set aan mogelijkheden. Is die er niet dan wordt ook hier bedacht hoe te fixen. Ik noem de ventilator opties maar. Ondanks passief koelen is actiet koelen denk ik nodig. Zie eerdere post.

Om dan gelijk ontopic maar verder te gaan........ ik zie dat de omvormer hier na een laad of ontlaadactie van bv 2 uur altijd nog een 25 Watt blijft terugleveren. Dat is met een rest commando wel weer te fixen maar is daar een reden voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 26-07-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:50:
[...]

Ik probeer naar feiten te kijken. Wat is heel veel? Afzonderlijke gevallen of klanten die het diverse keren melden? Daarmee bedoel ik de problematiek ervaren en 5x roepen. Nogmaals het is niet fijn als het je overkomt. Niet bij een batterij maar ook niet bij een auto met kinderziektes etc.

Daarnaast verkoop aantallen zijn een vraagteken. Dus over hoeveel % van de verkochte aantallen gaat het? Ik zie ook best veel nieuwe tweakers namen verschijnen. Een "die hard" groep tweakers en een groep tweakers die je niet of nauwelijks nog hoort. Zijn die laatste groep bijvoorbeeld tevreden gebruikers en vinden ze het prima of hebben ze verkocht? Het blijft dan gissen.

Mensen die problemen hebben melden zich over het algemeen sneller. HW moet je wel nageven dat ze netjes steeds de boel omruilen. Geen gezeur, gewoon doen. Een vriendin van ons heeft recent haar energysocket ook vergoed gekregen. Ding was na ik dacht bijna een jaar oud niet helemaal lekker meer. Zonder tegengas over leeftijd vh ding werd hij omgeruild. Dit soort service is goud waard.

Persoonlijk denk ik dat ze overspoeld zijn door het succes van de batterij. Natuurlijk heeft hij zn issues. Nogmaals zeer vervelend maar ik zie gezien bijvoorbeeld de updates die regelmatig verschijnen dat een team hard werkt om e.a. te fixen (ben zelf ook beta tester).

Maar goed..... HW heeft zijn topic. Zendure ook. Laten we hier vooral onze effort steken in Zendure en in het andere topic over HW en niet gaan roepen het grote E error topic. Niet genoemd door jou maar ik lees het wel. Dat is nergens voor nodig denk ik. We zijn tweakers met zn alle. Dat betekend oplossingen en mogelijkheden vinden voor een uitdaging die we ervaren. Dat vind ik ook klasse om te zien. Met Zendure heb je een wat uitgebreidere set aan mogelijkheden. Is die er niet dan wordt ook hier bedacht hoe te fixen. Ik noem de ventilator opties maar. Ondanks passief koelen is actiet koelen denk ik nodig. Zie eerdere post.

Om dan gelijk ontopic maar verder te gaan........ ik zie dat de omvormer hier naar een laad of ontlaadactie van bv 2 uur altijd nog een 25 Watt blijft terugleveren. Dat is met een rest commando wel weer te fixen maar is daar een reden voor?
Pff nu een biertje. 🍺

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Proost .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:49

Aardedraadje

Met kabelschoen

gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:01:
[...]

Kijk even naar deze post; gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Wellicht heb je wat aan deze kortingscode.
Thanks! Code lijkt te werken, ik twijfel nog of ik niet bij Zendure zelf wil bestellen, dan moet ik nog even wachten zoals @frankj030 aangaf. Reden om direct bij Zendure te bestellen is voor mij vooral om geen tussenpersoon te hebben als het aankomt op garantie of support. 10% korting is wel heel leuk...

Levertijd is geen issue, ik kachel nog wel door met HW tot de tijd rijp is... Al jeukt het wel om Zendure te proberen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Mijn zendure was weer onbereikbaar en leek nergens op te reageren.
nu heb ik iets vaags:
- in de app en in home assistant staat hij op 0W. en wat ik ook doe ik krijg de hyper2000 niet aan het laden. ondanks dat in de app netinvoermodus met 800w aanstaat.

stekker in en uit werkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door remcoXP op 26-07-2025 07:59 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Wow, die zoom functie in de app is echt fijn, dat mis ik bij HW. Het zou nog beter zijn als de totale kWh van alles in beeld er bij stond, dan kun je bvb zien wat de vaatwasser (in dit geval) heeft verbruikt. Ik heb dit een paar keer aan HW gevraagd maar ik geloof niet dat dat doorgevoerd gaat worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRXe-R2BKgPCr7s6GnUr4RVCxqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqXoKL9OWdE2QDZqhZlKadjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEQWDAVp5d4XQi_Cm06h_BAP500=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHJO6GG2fgCnuRfWV5ahENMH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:19:
Vanavond met 3 batterijen maar eens volle bak ontladen gedaan. 2 uurtjes. De App geeft 2400 W aan dat er ontladen wordt. De Socket en de kWh HW MID meter zie je hieronder.

[Afbeelding]

Ik heb geen ventilator op de omvormer. De temperatuur loopt op naar een graad of 56 en dan zie je de omvormer terugschalen. Extra koeling zou dus een must moeten zijn als je max gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Edit : Leuk detail. Ik heb Zendure dus ingezet op inkoop stroom en verkoop stroom. Puur om er eens mee te spelen. Als de duurdere uren voorbij zijn dan moet HW het nu overnemen. NOM draaien daar. Leuke test of dit samen kan werken in deze setting. Test geslaagd. Zonder tussenkomst staat HW nu te nommen. Grappig dit.
Die temperatuur meting zit zeker niet in de Zendure-app, of zie ik hem over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Na 2 maanden de batterij intensief te gebruiken en te analyseren zie ik en @Devke iets vreemds wanneer je het batterij vermogen en de KWHs extern meet. Was al bekend dat de app niet 100% juist was maar wellicht zien jullie dit ook;

- Wanneer de batterij in standby gaat en wacht op een laad/ontlaad switch lijkt het dat hij in een soort passieve modus draait. (mijn NOM screenshot)
- Wanneer je de batterij dynamisch ontlaad maar niet naar de minimale SOC (10%) en daarna stopt zie je hetzelfde.

Wie ziet dit ook? Het is verwaarloosbaar maar ik zie liever 0 watt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiruANzwp8JsnaUQ8Lfmz78MEbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGkB5QgRBZgKqagb2yEEzkG9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StZfMm_urt204Nz57D6W4yusZHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3If0QVKnND4naKVAYrMHeKy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:52:
Na 2 maanden de batterij intensief te gebruiken en te analyseren zie ik en @Devke iets vreemds wanneer je het batterij vermogen en de KWHs extern meet. Was al bekend dat de app niet 100% juist was maar wellicht zien jullie dit ook;

- Wanneer de batterij in standby gaat en wacht op een laad/ontlaad switch lijkt het dat hij in een soort passieve modus draait. (mijn NOM screenshot)
- Wanneer je de batterij dynamisch ontlaad maar niet naar de minimale SOC (10%) en daarna stopt zie je hetzelfde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eigen verbruik van de omvormer en wifi etc

Ik wist niet dat mijn meter 3 weken data onthoudt! Ik zie op de gister geïnstalleerde Zendure P1 alle meetgegevens terug tot 6 juli

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 26-07-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
dotternetta schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Eigen verbruik van de omvormer en wifi etc
Nee want hij ontlaad, als het eigen verbruik is verwacht ik een + watt of 0 met een dalende SOC. Leuk mysterie om weer op te lossen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:48

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik wil in de toekomst een 800 pro in de schuur zetten, echter heb ik ruimte voor 3 panelen en niet 4. Afschalen naar 2 is ook weer zonde. Draait zo’n 800 pro ook prima met een oneven aantal, 3 stuks?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
martinvdm schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:05:
Ik wil in de toekomst een 800 pro in de schuur zetten, echter heb ik ruimte voor 3 panelen en niet 4. Afschalen naar 2 is ook weer zonde. Draait zo’n 800 pro ook prima met een oneven aantal, 3 stuks?
Ja. Ik had er eerst èèn paneel van 450 Wp aan hangen. Nu twee. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
gielz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Nee want hij ontlaad, als het eigen verbruik is verwacht ik een + watt of 0 met een dalende SOC. Leuk mysterie om weer op te lossen. :*)
Warmte ontwikkeling van je HW plug 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Chupachups schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:16:
[...]

Ja. Ik had er eerst èèn paneel van 450 Wp aan hangen. Nu twee. Werkt prima
Voordeel van de SF800oro is ook dat hij (of zij?) een MPPT heeft per aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit niet om zo snel mogelijk te kunnen schakelen bij een benodigde nieuwe actie. Dus inderdaad een soort standby modus. Zo heb ik dat geinterpreteerd in ieder geval. En daarmee dus te voorkomen dat die x aantal secondes er over doet, maar direct weer kan laden of ontladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:34:
[...]

Is dit niet om zo snel mogelijk te kunnen schakelen bij een benodigde nieuwe actie. Dus inderdaad een soort standby modus. Zo heb ik dat geinterpreteerd in ieder geval. En daarmee dus te voorkomen dat die x aantal secondes er over doet, maar direct weer kan laden of ontladen
En de relais besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja wellicht speelt dat ook nog een rol inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Ja wellicht speelt dat ook nog een rol inderdaad.
Lijkt mij de meest logische verklaring. Misschien heeft dat met normen te maken, dat de relais losgekoppeld moet zijn in standby? En om schakelingen te voorkomen houden ze een laag vermogen actief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:40:
[...]

@Taro wil vast wel even testen, icm de geleende FLIR als hij die nog heeft tenminste.

Volgens mij dekken 2 fans achterelkaar zo goed als de hele 2400ac af, en blaast hij dan door alle koelribben heen.

Volgens mij wilde hij ze
De afmetingen zijn niet te vinden, afgaande op het artikelnummer ZDFS10 denk ik dat het gaat om twee fans van 100 mm. Als ik de afbeeldingen bekijk dan is de fan ongeveer 1/3e van de lengte van de 2400AC.

Nog een reden om voor een getweakte fan te gaan als het geüpgrade kan worden naar 2x 140 mm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Hier ook gezien vanmorgen. Met de NOM 1.00 versie.

Edit, zie in de historie ook met HEMS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JYosb3bp8XiHyE09OBeIIaKbQY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Y7Jvu6l8CmPAEx0s7ga32vkY.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 26-07-2025 10:51 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Vanaf begin maart heb ik tot op heden slechts 42 kWh van het net getrokken via de NOM strategie. Mijn totale verbruik over die periode was 1650 kWh, dus 2,5% van het net en 97,5% van mijn zonnepanelen.

Dit is inclusief:
- full electric
- quooker (geeft altijd netafname van 10 sec tijdens opwarmen in avond en nacht)
- elektrisch koken
- EV laden
- airco's (in begin nog beetje verwarming en tijdens hitte verkoeling)

Met behulp van:
- NOM HA (2 op rest api en 1 op fireson)
- 2400 ac, hyper, sf800pro
- 14 kWh batterijen capaciteit (over een week 20 kWh)

Op lange termijn streef ik naar 5 tot 10kWh max per maand netafname in periode maart-oktober. Zeker als straks de saldering er af is. Nu heb ik nog vast contract zonder terugleverkosten en levert mijn NOM alleen de leverancier financieel wat op. Maar het is een leuke hobby om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn in deze periode. Ben erg tevreden over mijn zendure's en de nom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFumlZrSpfq-8u7zPC6HkTTFkyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dztSmZvDcnoCqnlnxEXXZvLO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 15:20

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedoel je dit? Een pauze nemen als het ontladen in de ochtend stopt? Zoals te zien tussen 7 en 8 uur.
Ik denk dan ook: vooruit, aan de gang met laden! Er is op dat moment teruglevering van pv aan het net..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxcY6x-779CZsK2m7_p7jvdnrLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqhr8uHqYKPyFUbORrbRBvoa.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik alleen ZenSDK met NOM

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz

Ik heb dit niet, ik welke modus draaien jullie? Hier smart meter mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GmFHoXCe4ORch5elXi0qHAQtjU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9PhjkyTjH6whNh7lq3Y7gvpM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-yDUJW84IsQwUPIoK_wCX8JdKg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MlRXxrBWtasKsScxljlaU8UK.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:42:
[...]

Die temperatuur meting zit zeker niet in de Zendure-app, of zie ik hem over het hoofd?
De temperatuur per batterij kun je in de app zien. Onderin de app op tab "apparatuur" klikken. Dan je Solarflow selecteren. Net onder het plaatje van de omvormer zie je het percentage SoC staan en het aantal batterijen. Als je daarop klikt krijg je een overzicht van SoC per batterij en de temperatuur per batterij. Temperatuur van de omvormer kan ik niet vinden in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
mrme12345 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:03:
Vanaf begin maart heb ik tot op heden slechts 42 kWh van het net getrokken via de NOM strategie. Mijn totale verbruik over die periode was 1650 kWh, dus 2,5% van het net en 97,5% van mijn zonnepanelen.

Dit is inclusief:
- full electric
- quooker (geeft altijd netafname van 10 sec tijdens opwarmen in avond en nacht)
- elektrisch koken
- EV laden

Met behulp van:

Op lange termijn streef ik naar 5 tot 10kWh max per maand netafname in periode maart-oktober. Zeker als straks de saldering er af is. Nu heb ik nog vast contract zonder terugleverkosten en levert mijn NOM alleen de leverancier financieel wat op. Maar het is een leuke hobby om zoveel mogelijk zelfvoorzienend te zijn in deze periode. Ben erg tevreden over mijn zendure's en de nom.

[Afbeelding]
Tip, ik heb de Quooker 's nacht uit staan via een socket.
Ik zit nu gemiddeld op 18 kWh per maand, veel minder zal dat ook niet worden zonder HA.
Misschien dat de P1 meter het nog iets beter gaat doen, is nog afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Wij sturen hem zelf aan middels de RestApi. Je kunt met een commando het ontladen stoppen. Hij reageerd daar niet direct op maar op een gegeven moment wel. Dus verbruik van wifi etc is het niet anders was het gedrag niet te stoppen neem ik aan.

Ik zal eens kijken welke acties nodig zijn. Gisteren moest ik een x_laden waarbij x = 0 geven. Die pakte hij ook niet direct. Op ontladen x = 0 kwam ook niet direct een actie terwijl hij wel uit de ontlaadsituatie kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
Hieke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:04:
[...]

Bedoel je dit? Een pauze nemen als het ontladen in de ochtend stopt? Zoals te zien tussen 7 en 8 uur.
Ik denk dan ook: vooruit, aan de gang met laden! Er is op dat moment teruglevering van pv aan het net..
[Afbeelding]

Gebruik alleen ZenSDK met NOM
Zit uitgesteld laden in mijn NOM ;)

2 uur na zonsopkomst gaat hij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
CopyCatz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Eigen NOM, zit uitgesteld laden in dus dan valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
Devke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 12:23:
[...]

De temperatuur per batterij kun je in de app zien. Onderin de app op tab "apparatuur" klikken. Dan je Solarflow selecteren. Net onder het plaatje van de omvormer zie je het percentage SoC staan en het aantal batterijen. Als je daarop klikt krijg je een overzicht van SoC per batterij en de temperatuur per batterij. Temperatuur van de omvormer kan ik niet vinden in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwLKCovcOIaV6D7JlEI4T9Lhkv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8f7lEAfRocITUgcNI2R0ISzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk ik verkeerd of doe ik iets verkeerd? Ben benieuwd want ook in ZenSDK zie ik temp van accu nog niet.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 23:50:
[...]

Als 0 op de meter niet klopt kan het fout installeren van de Shelly een oorzaak zijn.
[Afbeelding]
zit goed zover ik kan zien.
heb t eens gepost op t shelly forum.
volgens mij zit t alleen in de net metering (groen of blauw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hieke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

Kijk ik verkeerd of doe ik iets verkeerd? Ben benieuwd want ook in ZenSDK zie ik temp van accu nog niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2TJzFrvKraMO2YVk9BAzY4fFvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jY2ODNvrGMSSpakdo1v1NzwG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOJJM8p4kkO4VW7S-qx9MdjbYb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OWax6wUFvBdd3sLOafcCFZs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH4zKWbmiEjBwQugDJXL9J785w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABB0ricPjNquUSLgOEWiK1AZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Devke op 26-07-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:58
Nee, absoluut niet. Mijn SF800Pro verbruikt toont strak 0W als ie in "Standby" gaat. Even teruggebladerd, ook in voorgaande dagen geen enkel verbruik ook 0W in standby-modus.

Ik weet niet om welk apparaat het gaat, maar als je een off-gridcontact hebt, ik heb deze wel op "smart" ingesteld (gaat na 2 uur uit), want volgens de begeleidende tekst in de app kost dat stopcontact op standby houden dus stroom. Wellicht 19W? Maar dat levert ie dus terug? Vreemd.

Ik heb 'm voorlopig alleen op de AC aangesloten, dus laadt ook alleen AC.

Of snap ik je vraag niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GU3artclX2j3ne3HiMUZ1zSgvxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fk0KrDhQZhrMox1yX1YunUFL.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie zojuist dat mijn beide batterijen vanochtend naar 100% zijn geladen, de automatische kalibratierun dus. Ik heb min/max namelijk staan op 30/80%.

[ Voor 10% gewijzigd door TCMR op 26-07-2025 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
Ah, gevonden. Maar dan moet je wel op het cijfer van het aantal klikken en niet op de groene balk of percentage... Weer wat geleerd. _/-\o_

Is dat in HA ook ergens te achterhalen? Of hoe kan ik dat inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
gielz schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Zit uitgesteld laden in mijn NOM ;)

2 uur na zonsopkomst gaat hij laden.
Alleen in de zomermaanden. Is er een goede reden voor om zo lang te wachten? Had dat in de startpost wel gelezen maar geen motivatie.. En ook niet waarom in de zomer.. Mogelijk met klapperende relais of voortdurende wisseling tussen laden/ontladen..

Wat mij betreft mag dat uitgesteld laden wel wat korter. Zeker in de zomer in de avonduren na het koken wil ik nog wel wat hamsteren als oven, boiler en kookplaat aan de slag zijn geweest.

Misschien voor andere topic maar als je daar nog wat over kwijt wilt, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Hieke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:46:
[...]
Ah, gevonden. Maar dan moet je wel op het cijfer van het aantal klikken en niet op de groene balk of percentage... Weer wat geleerd. _/-\o_
Het is wel een usability dingetje hoor. Zo'n miniscuul pijltje in donkergrijs, het was mij ook niet opgevallen. Ja, volgens mij pluk je dit zo uit de zenSDK api. Dit krijg ik terug op /properties/report:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
{
   "timestamp":1753530669,
   "messageId":62,
   "sn":"xxxx",
   "version":2,
   "product":"solarFlow800Pro",
   "properties":{
      "heatState":0,
      "packInputPower":0,
      "outputPackPower":0,
      "outputHomePower":0,
      "remainOutTime":59940,
      "packState":1,
      "electricLevel":100,
      "gridInputPower":0,
      "solarInputPower":0,
      "solarPower1":0,
      "solarPower2":0,
      "solarPower3":0,
      "solarPower4":0,
      "pass":0,
      "reverseState":0,
      "socStatus":0,
      "hyperTmp":3141,
      "gridOffPower":0,
      "dcStatus":1,
      "pvStatus":1,
      "acStatus":2,
      "dataReady":1,
      "gridState":1,
      "BatVolt":4994,
      "socLimit":1,
      "writeRsp":0,
      "acMode":1,
      "inputLimit":1060,
      "outputLimit":0,
      "socSet":1000,
      "minSoc":100,
      "gridStandard":4,
      "gridReverse":1,
      "inverseMaxPower":800,
      "lampSwitch":1,
      "gridOffMode":1,
      "IOTState":2,
      "Fanmode":1,
      "Fanspeed":0,
      "bindstate":0,
      "factoryModeState":0,
      "OTAState":0,
      "LCNState":0,
      "oldMode":0,
      "VoltWakeup":0,
      "ts":1753530385,
      "tsZone":14,
      "smartMode":1,
      "chargeMaxLimit":1000,
      "packNum":2,
      "rssi":-45,
      "is_error":0
   },
   "packData":[
      {
         "sn":"xxxxx",
         "packType":300,
         "socLevel":100,
         "state":0,
         "power":0,
         "maxTemp":3141,
         "totalVol":5000,
         "batcur":0,
         "maxVol":335,
         "minVol":333,
         "softVersion":4117
      },
      {
         "sn":"xxxxx",
         "packType":300,
         "socLevel":100,
         "state":1,
         "power":9,
         "maxTemp":3091,
         "totalVol":4990,
         "batcur":2,
         "maxVol":332,
         "minVol":332,
         "softVersion":4117
      }
   ]
}

Ik vermoed dat je maxTemp moet gebruiken, iets anders is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:40:
[...]

Volgens mij wilde hij ze
Ben vannacht thuisgekomen van vakantie, de Flir ligt hier nog en wil wel even wat testen. 2x140mm in de hoogte vs 1x 140mm in het midden? Heb ook volgens mij nog 2x120mm liggen, proberen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
TCMR schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:39:
[...]

Nee, absoluut niet. Mijn SF800Pro verbruikt strak 0W als ie in "Standby" gaat. Even teruggebladerd, ook in voorgaande dagen geen enkel verbruik in standby-modus.

Ik weet niet om welk apparaat het gaat, maar als je een off-gridcontact hebt, ik heb deze wel op "smart" ingesteld (gaat na 2 uur uit), want volgens de begeleidende tekst in de app kost dat stopcontact op standby houden dus stroom. Wellicht 19W?

[Afbeelding]

Edit: ik zie zojuist dat mijn beide batterijen vanochtend naar 100% zijn geladen, de automatische kalibratierun dus. Ik heb min/max namelijk staan op 30/80%.
De SF800Pro (en de anderen ook) gebruikt wel degelijk energie, maar haalt dat uit de batterij.
De BMS elektronica en wifi moet blijven werken.
De Hyper neemt 7 watt, de sf800 5 watt en de 800 pro is niet te meten omdat de batterij niet los te koppelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hieke schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Is dat in HA ook ergens te achterhalen? Of hoe kan ik dat inbouwen?
Zoiets bedoel je dan denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNUHM0ab2ZwbBGFi4uRc67LFwQs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qXJ5aV2kWFS5EaJ5AQ7rQW7d.png?f=user_large

Je moet voor de omvormer dan onder het kopje : rest in je configuratation.yaml dit opnemen:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
      - name: "Zendure 2400 AC Omvormer Temperatuur"
        value_template: >
          {% set maxTemp = value_json['properties']['hyperTmp'] | int %}
          {{ (maxTemp - 2731) / 10.0 }}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Omvormer_Temperatuur
        unit_of_measurement: "°C"
        state_class: measurement
        device_class: temperature
        icon: mdi:thermometer

Voor batterij 1, 2 en 3

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
      - name: "Zendure 2400 AC Batterij 1 Temperatuur"
          {% set maxTemp = value_json['packData'][0]['maxTemp'] | int %}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Batterij_1_Temperatuur

- name: "Zendure 2400 AC Batterij 2 Temperatuur"
          {% set maxTemp = value_json['packData'][1]['maxTemp'] | int %}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Batterij_2_Temperatuur

- name: "Zendure 2400 AC Batterij 3 Temperatuur"
          {% set maxTemp = value_json['packData'][2]['maxTemp'] | int %}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Batterij_3_Temperatuur

HA even herstarten en als het goed is heb je deze entiteiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Polvo176 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:02:
[...]
De SF800Pro (en de anderen ook) gebruikt wel degelijk energie, maar haalt dat uit de batterij.
Snap ik, maar de vraag van @gielz was: zien jullie in standby 20W "teruglevering" via HW energy socket? Nee dus, nada.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En wat doe je als eerste nadat je terug bent van vakantie? Juist, de 3e 2400 AC die hier al stof lag te happen in gebruik nemen met 4x nieuwe AB3000X :) Staat nu eerst even de accu's te balanceren, kan ik ondertussen nadenken over hoe/wat/waar te plaatsen en kabelmanagement. Ben nu een aantal kabelgoten aan het uitzoeken, incl. voor de PV-kabels.

Baal overigens wel, in 1 van de AB3000X dozen zat geen karton om de accu in de doos te fixeren en die is dus de hele reis vanuit China naar huis alle kanten op geschoven. Het schuim zat er wel netjes omheen. Zal daar bij de reseller even melding van maken, weet niet of ik dat zie zitten ivm risico.

Maar goed, eerst even de rest van de spullen opruimen en dan een beginnetje maken met 3x 2400AC icm NOM via HA. Als dat lukt én enige tijd mooi stabiel werkt, dan neem ik afscheid van de Hypers. De order van 2x AB3000X van 19 juni bij Zendure.nl staat nog open, nog geen DHL T&T, maar die komen vast ook wel binnen 2-3 weken binnen en dan heb ik weer allemaal mooie gelijke stapels d:)b

Zal op de 3e 2400AC wel even testen met 120mm en 140mm fans in verschillende opstellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g6rmOzWlSt9cAhjgONMA2snRBS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlzTeiSG1BAdr8qHk9479EJG.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:11:
en dan heb ik weer allemaal mooie gelijke stapels d:)b
Gelukkig, want dit rommeltje ziet er echt niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik de 3e 2400AC aansluit zie ik dat daar nog geen 1.0.5 firmware voor beschikbaar is, dat was wel beloofd, vorige week maandag naar mijn weten al. Zal even navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:14:
Nu ik de 3e 2400AC aansluit zie ik dat daar nog geen 1.0.5 firmware voor beschikbaar is, dat was wel beloofd, vorige week maandag naar mijn weten al. Zal even navraag doen.
Ik mocht vanochtend mijn SF800Pro updaten naar 1.0.6. Geen idee of de versies voor beide apparaten gelijk op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:11:
En wat doe je als eerste nadat je terug bent van vakantie? Juist, de 3e 2400 AC die hier al stof lag te happen in gebruik nemen met 4x nieuwe AB3000X :) Staat nu eerst even de accu's te balanceren, kan ik ondertussen nadenken over hoe/wat/waar te plaatsen en kabelmanagement. Ben nu een aantal kabelgoten aan het uitzoeken, incl. voor de PV-kabels.

Baal overigens wel, in 1 van de AB3000X dozen zat geen karton om de accu in de doos te fixeren en die is dus de hele reis vanuit China naar huis alle kanten op geschoven. Het schuim zat er wel netjes omheen. Zal daar bij de reseller even melding van maken, weet niet of ik dat zie zitten ivm risico.

Maar goed, eerst even de rest van de spullen opruimen en dan een beginnetje maken met 3x 2400AC icm NOM via HA. Als dat lukt én enige tijd mooi stabiel werkt, dan neem ik afscheid van de Hypers. De order van 2x AB3000X van 19 juni bij Zendure.nl staat nog open, nog geen DHL T&T, maar die komen vast ook wel binnen 2-3 weken binnen en dan heb ik weer allemaal mooie gelijke stapels d:)b

Zal op de 3e 2400AC wel even testen met 120mm en 140mm fans in verschillende opstellingen.

[Afbeelding]
Tjonge, het is nu echt een wijk centrale bij jou aan het worden zie ik.
Hoe krijg je zoveel batterijen elke dag leeg en weer vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TCMR schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Ik mocht vanochtend mijn SF800Pro updaten naar 1.0.6. Geen idee of de versies voor beide apparaten gelijk op gaan.
Nee, die lopen niet gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 18:03
TCMR schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:39:
[...]

Nee, absoluut niet. Mijn SF800Pro verbruikt toont strak 0W als ie in "Standby" gaat. Even teruggebladerd, ook in voorgaande dagen geen enkel verbruik ook 0W in standby-modus.

Ik weet niet om welk apparaat het gaat, maar als je een off-gridcontact hebt, ik heb deze wel op "smart" ingesteld (gaat na 2 uur uit), want volgens de begeleidende tekst in de app kost dat stopcontact op standby houden dus stroom. Wellicht 19W? Maar dat levert ie dus terug? Vreemd.

[Afbeelding]

Is het mogelijk om die automatische kalibratierun af te zetten? Ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn batterijen oplaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polvo176 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:16:
[...]

Tjonge, het is nu echt een wijk centrale bij jou aan het worden zie ik.
Werk toe naar 3x2400AC met ieder 6xAB3000X, zonder Hypers (die heb ik nu alleen nog voor HA NOM), dus wordt spoedig weer een kleinere centrale.
Hoe krijg je zoveel batterijen elke dag leeg en weer vol?
Dit is 48 kWh en de zonnepanelen wekken hier op goede dagen 45-60 kWh op. Daarnaast koop ik dynamisch goedkoop in, met 11 kW vul je dit alles binnen 4-5 uur. Dus combinatie NOM en goedkoop dynamisch inkopen is het zo vol. Beide auto's samen hebben 3x die capaciteit, dus of het gaat de EV's in, of duur weer het net op nu dat nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sieggy schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 14:17:
[...]

Is het mogelijk om die automatische kalibratierun af te zetten? Ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn batterijen oplaad...
Nee, dat kan alleen door zelf regelmatig naar 100% op te laden, bijv. 1x per week, maar minimaal 1x per maand. Anders gaat het BMS daar zelf mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Ik moet helaas nog even op 800W blijven ontladen. Mijn plan om de 3 fase kabel naar de schuur op te splitsen met 3 alemats kan niet (offtopic maar misschien heeft iemand er iets aan) ivm de nul die af wordt geschakeld door 1 van de 3 alemats. Nou ja, nu wordt alles mooi nieuw nu in de schuur, oude meterkastje werd ook al aardig krap. Je begint met 1 groepje en dan 2 x PV en dan een accu (en misschien nog 1😅)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korvaag schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:37:
@Taro

In de meterkast heb ik een Fire Knock Out hangen (daar staat router, servertje en nog wat spul). Kan je natuurlijk ook boven je accu hangen:

https://www.fire-knock-out.nl

Uiteraard zal dat een accufik niet geheel blussen maar detectie en een BAM met overal blusmiddel werkt ook wel voor het wakker worden :)
Ik heb daar meerdere tests van gezien en ook over nagedacht. Volledig blussen zullen ze niet, maar het helpt mogelijk wel iets, mits perfect geplaatst. Misschien toch nog een keer 3 scoren voor in de garage en 1 voor de meterkast als er een bulkaanbieding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:45:
[...]

Kun je er ook 3 van aansluiten?
Dan moet je parallel of serieel aan de slag en kijken of 2x A OF 2x V van een paneel binnen de MPPT grens blijft. Zo ja, dan kan het. Welke waardes zijn dat voor jouw panelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut

Dit is inclusief:
- full electric
- elektrisch koken
- EV laden

Met behulp van:

[Afbeelding]
Dat is netjes. In mei hier 34 kWh verbruikt waarvan op één dag 13 kWh. Nadat de Hyper is opgehaald zitten we weer op circa 145 kWh per maand. Dat was met een kleine 6 kWh aan opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:17

Dit is inclusief:
- full electric
- elektrisch koken
- EV laden

Met behulp van:

[Afbeelding]
Zeer nette score vooral omdat je dus ook een EV hebt. Hoe/Wanneer laad je die dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Je weet ook niet hoe vers ze zijn afgebakken. Maar makkelijk te checken alles in standby en er onder klikken a la lego. Die van jou komt uit dezelfde batch dus ook 60%. Dat verwacht ik ook bij @dotternetta en @CopyCatz tenzij dit een andere reseller was.
Hier zitten de 4 nieuwe accu's allemaal tussen de 62-65% en die heb ik uiteraard direct op elkaar gestapeld. Waar het bij LFP heel erg verkeerd kan gaan is als het voltage tussen 2 accu's enorm afwijkt, dan gaat er een hoge stroom van de ene naar de andere lopen. In principe stuurt Zendure de accu's individueel van elkaar aan, maar ik weet niet wat er gebeurt als je bijv. een 100% op een 10% accu plaatst. In principe zou dit voor iedere consument geregeld moeten zijn en dus gewoon veilig moeten werken. Echter zou je voor de zekerheid ook kunnen kijken welke accu's er qua SoC dicht bij elkaar zitten, die samen onder de omvormer zetten en naar 100% laden. Dat doe je ook voor de accu's met afwijkende SoC en uiteindelijk stapel je ze allemaal op als ze 100% zijn.

Bij LFP is het voltage tussen laten we zeggen 25-85% nagenoeg gelijk, onder de 20% en boven de 85% begint de curve steiler te worden en dus zou ik persoonlijk voorzichtig zijn met <30% en >85% accu's op 1 stapel te mixxen. Maar dat is een aanname van mijn kant, vermoed dat Zendure dit wel heeft beveiligd.

Pagina: 1 ... 88 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.