He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Kun je er ook 3 van aansluiten?Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:10:
[...]
Tussen 14-55V en 22,5A kan je panelen aansluiten, dus volgens mij kunnen 2 daarvan prima samen op 1x SF800.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Ook het ontwerp even bekeken, vroeg me meteen af of er een versie is of komt voor twee fans aangezien daar ruimte genoeg voor is op de 2400AC.geert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:53:
[...]
https://www.printables.co...0ac-zendure-cooling/files
Er zitten nog wat foutjes in; ik heb helaas geen tijd gehad om die te corrigeren.
Er komt nog een exemplaar voor twee fans, maar dat wordt eerst een test om te kijken of het verschil maakt. De 2400AC is namelijk erg groot.
Ik zag trouwens dat je ook hele grote fans kunt kopen, misschien is dat ook een idee.
@dennisdew16
Heb het alvast gesliced, 3 walls, 3 tops/bottoms, 25% gyroid infill en dan printen in PETG. Een doorsnee fan (uitvoering: be quiet! Pure Wings 3 PWM, Zwart, 140mm) weegt 180 gram dus dan moet ruim voldoende zijn.
Heb in geen van de printers momenteel PETG zitten dus kan het nu niet starten vanaf de camping
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Hier idem, geen puber maar peuter-proof framedotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:29:
Er komt een puber-bestendig framepje omheen met gaas, denk ik. Ivm omvallende steps/fietsen/tuingereedschap/parasols/pvc buizen/clssen, bamboestokken, kippenvoer/verfbussen/dozen met schroeven etc etc etc 😅
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
Ja, ik wilde over een week los (vakantie en alleen thuis)martinvdm schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:42:
[...]
Dat moet dan bij een toeleverancier zijn? Mijn bestelling bij Zendure duurt 40-50 dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door dotternetta op 24-07-2025 22:11 ]
Weet iemand welke connector in "Smart Fan Terminal" van Zendure SolarFlow 2400 AC past?
Het lijkt op XLR maar die zijn met 3-pins ... maar deze is met 2-pins
[ Voor 7% gewijzigd door universum op 24-07-2025 22:28 ]
Ja, zoek even in dit forum naar LLT, is zeer uitgebreid besprokenuniversum schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:28:
Hi,
Weet iemand welke connector in "Smart Fan Terminal" van Zendure SolarFlow 2400 AC past?
Het lijkt op XLR maar die zijn met 3-pins ...
Bij thuiskomst bleek ie nog niet helemaal goed te werken. 1 vd 2 accus was intussen gekalibeerd, de ander heeft hier niet om gevraagd
(Dit kon je in een schema terug laten komen? of noet je dat handmatig instellen?)
Goed instellingen zojuist wat aangepast en lijkt nu prima te werken
De Zonnestroom beter inzichtelijk, kan alleen als ze direct aangesloten zijn? of kan dit ook nog oo een andere manier? (bijv shelly EM monteren?) of kan je dit dan niet daar aan linken?
:strip_exif()/f/image/qjyv5Lq5614Xfnz4l13RGmAv.jpg?f=fotoalbum_large)
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
Ik herken dit probleem maar speelt natuurlijk alleen in de zomer. Even uit interesse, hoeveel Wp heb jij om je accu's mee vol te laden? Kan ik kijken of ik mezelf kan overtuigen van nog een batterij😂CopyCatz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld of ze op voorraad waren met de 50 dagen wachttijd die ik bij Zendure had nog vers in het geheugen. Prettig gesprekje gehad en de batterij is direct al op de post dus absoluut niks te klagen hier. Ben toch maar voor een 3e batterij gegaan; met twee kom ik de nacht wel door maar heb totaal geen reserve voor calamiteiten. En wat me ook irriteert met deze bewolkte dagen is dat je eigenlijk sneller wil laden als de zon wel even door de wolken komt. Er zijn dagen bij dat de accu niet vol is maar ik wel aardig wat kWh's heb teruggeleverd. Dat kan nu ook wat efficienter met een C-waarde van 1700 watt. Alleen jammer dat ik nu weer de meubelroller accessoire rabbit hole in benDat moet nu natuurlijk wel een metalen versie worden met remmen want anders komen er weer afkeurende replies hier
Staat op voorraad, had het even nagevraagd maar krijgt dus morgen daadwerkelijk voorraad. Vaker gehoord bij andere....mijn advies is altijd even bellen voor je iets besteld wat niet bij Zendure zelf is.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Is trouwens ook een serieus goed aanbod met die 10% korting en gratis verzending. Zou het betrouwbaar zijn?gielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:48:
Ik heb alle Zendure kortingscodes die ik had eens bekeken niets lijkt meer te werken. Wel een nieuwsbrief van nog een reseller genaamd Ematic. Code ZENDURE2400AC10 voor 10%
Staat op voorraad, had het even nagevraagd maar krijgt dus morgen daadwerkelijk voorraad. Vaker gehoord bij andere....mijn advies is altijd even bellen voor je iets besteld wat niet bij Zendure zelf is.
4000 en een beetje. Heeft iemand trouwens ervaring met het later toevoegen van een batterij? Kan ik dat het beste doen als de al aanwezige batterijen ook rond de 25% zitten (dat waren ze bij levering) of maakt dat verder niks uit.dennisdew16 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:34:
[...]
Ik herken dit probleem maar speelt natuurlijk alleen in de zomer. Even uit interesse, hoeveel Wp heb jij om je accu's mee vol te laden? Kan ik kijken of ik mezelf kan overtuigen van nog een batterij😂
[ Voor 23% gewijzigd door CopyCatz op 24-07-2025 23:06 ]
Ik hou ~50% aan als ik ga stapelen. (Batterij toevoegen)CopyCatz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:03:
[...]
4000 en een beetje. Heeft iemand trouwens ervaring met het later toevoegen van een batterij? Kan ik dat het beste doen als de al aanwezige batterijen ook rond de 25% zitten (dat waren ze bij levering) of maakt dat verder niks uit.
1.47 van het net, en ongeveer gelijk naar het net.
De ct klemmen zitten tussen de hoofdschakelaar en de slimme meter.
de hw p1 geeft nagenoeg hetzelfde aan als de 2e printscreen, om en nabij NOM.
maar waarom zie ik in die grafieken overal terug dat er ongeveer netzoveel van als naar t net gaat op hetzelfde moment?
Daardoor blijf ik zien dat ik altijd 50 van het net gebruik en 50% van de opslag.
lol.
ps. dit is die volgens mij pas gaan doen nadat ik in slimme modus, ac laden starten heb aangevinkt, evenals: volg de overtollige kracht. (niet zeker gezien die daarvoor nog vanalles aan t pielen was)
:strip_exif()/f/image/Wt1mjUd6kKrSIqDOY0AJGFvk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/juq2D6MctR0MlrbKZ35a80ol.jpg?f=fotoalbum_large)
+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)
/f/image/NeaD9DIk3ZqXUvkuTBZhSn49.png?f=fotoalbum_large)
Hier staat de limiet op 10% ontladen maar ook hier gaat hij verder. Kan dit eigenlijk kwaad want wil niet dat die op 0% komt want dat lijkt met niet gezond.
@Taro kwam deze week versie 1.0.5 hiervoor niet uit dacht ik gelezen te hebben.
Komt binnenkort inderdaad uit, tot die tijd kan je beter 15% aanhouden.KloyenZ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 03:55:
[Afbeelding]
Hier staat de limiet op 10% ontladen maar ook hier gaat hij verder. Kan dit eigenlijk kwaad want wil niet dat die op 0% komt want dat lijkt met niet gezond.
@Taro kwam deze week versie 1.0.5 hiervoor niet uit dacht ik gelezen te hebben.
Ben al wat voorbereidingen aan het treffen, maar ik ben van plan om 1x 2400 AC te gaan plaatsen, dan kan ik toch ook deze gebruiken ipv die jij hier plaatst, dan kan ik er ook geen misverstand ontstaan dat vrouwlief of iemand anders een stekker erbij prikt....geert1992 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:01:
[...]
https://www.elektramat.nl...aterdicht-20-2-ew-53-503/
Één van de eerste hits op Google.
Zou zelf duidelijk erbij vermelden dat het bedoeld is voor thuis batterijen, en niet de bedoeling is om er iets anders in te prikken, mocht je maar 1 van de 2 wcd gebruiken.
Beter is om net zoveel wcd te monteren, als thuisbatterijen.
https://www.elektramat.nl...wJGgzNTUxMjIyODE.#details
Of kan ik beter dan deze kiezen?
https://www.elektramat.nl...kajYwJGwwJGgyMjAwMjcwMzU.
[ Voor 12% gewijzigd door Catdogsf op 25-07-2025 04:46 ]
Heb je 3-fase? Dan gebruik je op een andere fase dan de fase waar je accu op is aangesloten en op terugleverd.markduffy schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:36:
Waarom geeft de zendure app het volgende aan?
1.47 van het net, en ongeveer gelijk naar het net.
De ct klemmen zitten tussen de hoofdschakelaar en de slimme meter.
de hw p1 geeft nagenoeg hetzelfde aan als de 2e printscreen, om en nabij NOM.
maar waarom zie ik in die grafieken overal terug dat er ongeveer netzoveel van als naar t net gaat op hetzelfde moment?
Daardoor blijf ik zien dat ik altijd 50 van het net gebruik en 50% van de opslag.
lol.
ps. dit is die volgens mij pas gaan doen nadat ik in slimme modus, ac laden starten heb aangevinkt, evenals: volg de overtollige kracht. (niet zeker gezien die daarvoor nog vanalles aan t pielen was)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Als ik het goed begrijp is dit “productie” uit de accu (dus ontladen), op dit plaatje. Tijdstip is ook in de nacht. Ik heb zelf net zitten scrollen door HEMS en herken dit niet dat de +waarde en -waarde from grid hetzelfde zijn.GermanPivo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:35:
[...]
Heb je 3-fase? Dan lever je over een andere fase terug dan de fase waar je accu op is aangesloten.
:strip_exif()/f/image/Lj89XlsxtGcGF6NSxqFGWsIN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door frankj030 op 25-07-2025 06:58 ]
Ik had het niet helemaal goed opgeschreven zie ik. Ik heb hier hetzelfde: mijn accu zit (nog) op L1, maar het meeste verbruik zit op L2/L3. Dus ik heb zowel afname als teruglevering.frankj030 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:44:
[...]
Als ik het goed begrijp is dit “productie” uit de accu (dus ontladen), op dit plaatje. Ik heb zelf net zitten scrollen door HEMS en herken dit niet dat de +waarde en -waarde from grid hetzelfde zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door GermanPivo op 25-07-2025 06:52 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Snap ik, bij mij zit hij op L1 en toevallig is veel nachtverbruik ook op die fase. Maar Zendure laat toch niet het interne salderen van de slimme meter zien? Gebruik zelf de ecotracker maar ook op andere momenten zie ik dit gedrag / plaatjes in HEMS niet, zie ook edit in plaatje hierboven.GermanPivo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:49:
[...]
Ik had het niet helemaal goed opgeschreven zie ik. Ik heb hier hetzelfde: mijn accu zit (nog) op L1, maar het meeste verbruik zit op op L2/L3. Dus ik heb zowel afname als teruglevering.
Edit: wel een verwarrend plaatje ook bij mij. Om 4:05 had ik een 17,6W from grid en een -27,6W to grid. Klik ik op het batterij icoontje van hetzelfde grafiekje, dan had ik op dat tijdstip een discharge van 163,4W. Dus dan begrijp ik het grid plaatje niet helemaal.
:strip_exif()/f/image/psBuxCzDTAtEEn7KnH2BIO3o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ttpd1Z5jOYIlvLyKMx0IO9bp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door frankj030 op 25-07-2025 07:09 ]
Was een zonnepanelenboer. Mijn advies is altijd eerst even bellen of langsgaan bij de reseller. Sommige doen zelfs betalen na t&t. (Had mijn voorkeur)rreijnhoudt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:02:
[...]
Is trouwens ook een serieus goed aanbod met die 10% korting en gratis verzending. Zou het betrouwbaar zijn?
10% is wel veel, bij Zendure heb ik alleen maximaal 5% gezien.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Gaat toch goed? Rond de NOM in de nacht en je accu levertfrankj030 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:54:
[...]
Snap ik, bij mij zit hij op L1 en toevallig is veel nachtverbruik ook op die fase. Maar Zendure laat toch niet het interne salderen van de slimme meter zien? Gebruik zelf de ecotracker maar ook op andere momenten zie ik dit gedrag / plaatjes in HEMS niet, zie ook edit in plaatje hierboven.
Edit: wel een verwarrend plaatje ook bij mij. Om 4:05 had ik een 17,6W from grid en een -27,6W to grid. Klik ik op het batterij icoontje van hetzelfde grafiekje, dan had ik op dat tijdstip een discharge van 163,4W. Dus dan begrijp ik het grid plaatje niet helemaal.
[Afbeelding][Afbeelding]
De eerste link is een schakelaar, die heb je niet nodig.Catdogsf schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 04:41:
[...]
Ben al wat voorbereidingen aan het treffen, maar ik ben van plan om 1x 2400 AC te gaan plaatsen, dan kan ik toch ook deze gebruiken ipv die jij hier plaatst, dan kan ik er ook geen misverstand ontstaan dat vrouwlief of iemand anders een stekker erbij prikt....
https://www.elektramat.nl...wJGgzNTUxMjIyODE.#details
Of kan ik beter dan deze kiezen?
https://www.elektramat.nl...kajYwJGwwJGgyMjAwMjcwMzU.
De tweede link is een enkelvoudig stopcontact, die kan je wel gebruiken.
Aah is dat dan wat er bij mij ook gebeurd?GermanPivo schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:49:
[...]
Ik had het niet helemaal goed opgeschreven zie ik. Ik heb hier hetzelfde: mijn accu zit (nog) op L1, maar het meeste verbruik zit op L2/L3. Dus ik heb zowel afname als teruglevering.
Ik heb inderdaad 3fase systeem.
op L1 zitten o.a. mijn zonnepanelen en 1 accu en op L3 zit 1 accu.
In de zendure app bij shelly staat nu op dit moment: voorwaartse energie 4,79kwh achterwaartse energie 4,82kwh voor vandaag.
De hybride auto (230v laden op L2) trekt dan vermogen en dit heeft ie dan geleverd uit L1 en L3 (waar de accu's op zitten)
Dus eigenlijk doet ie mooi NOM in die grafiek alleen laat die het wat anders zien dan ik had verwacht
Zal morgen even in de essent app kijken per uur of NOM dan inderaad mooi heeft gewerkt volgens de energieleverancier
ps. de zendure app gaf vanmorgen nog aan dat ik 0,39ct had verdiend (inkomen). Maar dit bedrag loopt terug haha, nu op dit moment nog 0,30ct
[ Voor 7% gewijzigd door markduffy op 25-07-2025 08:30 ]
maja nu staat die op 10% en daar houd hij zich ook niet aan ... dus waarom dan op 15% instellen ?Catdogsf schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 04:23:
[...]
Komt binnenkort inderdaad uit, tot die tijd kan je beter 15% aanhouden.
Ja de koffie helpt wel wat, maar dan snap ik de plaatjes van @markduffy nog niet dus daar lijkt iets niet te kloppen?dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:40:
[...]
Gaat toch goed? Rond de NOM in de nacht en je accu levert
Omdat hij dan rond de 10% zal stoppen mocht hij tever gaan, zoals in je eigen voorbeeld die je gaf.KloyenZ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:15:
[...]
maja nu staat die op 10% en daar houd hij zich ook niet aan ... dus waarom dan op 15% instellen ?
gaat bij 10% regelmatig door tot 3@4% ontladen bij mijCatdogsf schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:22:
[...]
Omdat hij dan rond de 10% zal stoppen mocht hij tever gaan, zoals in je eigen voorbeeld die je gaf.
Op de SF800pro is 10% ook echt 10%, dus dat zit dan specifiek in de 2400AC firmware lijkt me.MNelectric schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:25:
[...]
gaat bij 10% regelmatig door tot 3@4% ontladen bij mij
[ Voor 34% gewijzigd door gielz op 25-07-2025 08:39 ]
Heb je meteen je ochtendsessie krachttraining gedaan!gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:49:
(Bijna) altijd slechte verhalen maar zo zie ik een levering graag. Nu nog wat zon 😉
[Afbeelding]
Nu heb ik heb op 1200W laden gezet, maar laad maar 400W.
Is dat alleen in het begin tot 10% ofzo, een soort van veiligheid?
Is de voltage terug te zien in de App?gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:28:
Die 3% is denk ik visueel. Kijk maar naar de voltage, die is prima (45.5). @Taro wat zie jij bij voltage als hij langdurig op 10% staat?
Zelf zaterdag aangegeven? Anders denk ik vandaag. Hier komen ze hem straks al brengen. Gister besteld vandaag in huis......heerlijk 😊dotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:10:
[...]
Ja, ik wilde over een week los (vakantie en alleen thuis)Maar nu komt ie waarschijnlijk zaterdag al, ik ben bang dat ik niet zolang kan wachten
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Bezorger stond hier al om 9 uur op de stoep, die batterij koeriers doen wel extra hun bestDevke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:07:
[...]
Zelf zaterdag aangegeven? Anders denk ik vandaag. Hier komen ze hem straks al brengen. Gister besteld vandaag in huis......heerlijk 😊
Lekker. Rap. Hier komen ze tussen half 11 en 1. Prima. Probeer in de vakantie mood te komen. Dan is 7 uur pakketjes aanpakken minder leuk...... hoewel dit soort speelgoed altijd leuk is.CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:21:
[...]
Bezorger stond hier al om 9 uur op de stoep, die batterij koeriers doen wel extra hun best. Nou ja, kan ik mooi in pluggen op het moment dat de andere twee ook op 25% zijn aanbeland.
Ik zit nog op 30%. Ga straks wat bijladen naar 50%. Dan erbij zetten.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Het maakt toch niet uit bij welk % je accu's bij plaats? Ze hebben elk hun eigen BMS, of zie ik iets over het hoofd?CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:21:
[...]
Bezorger stond hier al om 9 uur op de stoep, die batterij koeriers doen wel extra hun best. Nou ja, kan ik mooi in pluggen op het moment dat de andere twee ook op 25% zijn aanbeland.
Ik krijg idd net een mail dat ie vandaag komt. (zaterdag had ik zelf bedacht). Meubelhondje van de Praxis komt vandaag ook binnen hahaDevke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:07:
[...]
Zelf zaterdag aangegeven? Anders denk ik vandaag. Hier komen ze hem straks al brengen. Gister besteld vandaag in huis......heerlijk 😊
[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 09:33 ]
Ik heb geen idee wat hier handig is. Maar meen me nog te herinneren dat de andere batterijen met 25% lading binnen kwamen dus dan hoeft er minimaal gebalanceerd te worden neem ik aan.dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:29:
[...]
Het maakt toch niet uit bij welk % je accu's bij plaats? Ze hebben elk hun eigen BMS, of zie ik iets over het hoofd?
Edit: wat dingen nagezocht en ik zie wat tegenstrijdige info:
- blijkbaar is het riskant om een lage soc batterij in te pluggen bij batterijen met een hoge soc (>80%) aangezien de batterijen dan elkaar gaan laden
- maar de zendure batterijen kunnen niet onderling balanceren, dat gaat alleen via het laadproces van de inverter
Dus dan neem ik aan dat het niet zo werkt dat een 80% batterij "leegloopt" naar de 25% batterij, maar dat het systeem (de inverter/hub) de 25% batterij apart gaat laden totdat deze op het niveau van de andere twee is.
[ Voor 39% gewijzigd door CopyCatz op 25-07-2025 09:56 ]

Ja, elkaar laden heb je bij domme accu's in parallel, niet bij dit systeem (lijkt me)CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:33:
[...]
Ik heb geen idee wat hier handig is. Maar meen me nog te herinneren dat de andere batterijen met 25% lading binnen kwamen dus dan hoeft er minimaal gebalanceerd te worden neem ik aan.
Edit: wat dingen nagezocht en ik zie wat tegenstrijdige info:
- blijkbaar is het riskant om een lage soc batterij in te pluggen bij batterijen met een hoge soc (>80%) aangezien de batterijen dan elkaar gaan laden
- maar de zendure batterijen kunnen niet onderling balanceren, dat gaat alleen via het laadproces van de inverter
Dus dan neem ik aan dat het niet zo werkt dat een 80% batterij "leegloopt" naar de 25% batterij, maar dat het systeem (de inverter/hub) de 25% batterij apart gaat laden totdat deze op het niveau van de andere twee is.
Ik vraag mij af of de BMS zulke stromen kunnen remmen, anders dan volledig af te kappen.dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:02:
[...]
Ja, elkaar laden heb je bij domme accu's in parallel, niet bij dit systeem (lijkt me)
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en zorgen dat de SOC van beide batterijen ergens bij elkaar in de buurt zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 10:22 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Ik lees de 1 heeft een SoC van 25 bij aankomst. Ik had 60 vlgs mij toen setje binnen kwam. Je ziet dus niet waar je middelpunt ongeveer zou zitten dan. 50 dan maar?geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Ik vraag mij af of de BMS zulke stromen kunnen remmen, anders dan volledig af te kappen.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en zorgen dat de SOC ergens van elkaar in de buurt zitten.
Ik lees de 1 heeft een SoC van 25 bij aankomst. Ik had 60 vlgs mij toen setje binnen kwam. Je ziet dus niet waar je middelpunt ongeveer zou zitten dan. 50 dan maar? Pas bij eronder plakken zie je de SoCgeert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:20:
[...]
Ik vraag mij af of de BMS zulke stromen kunnen remmen, anders dan volledig af te kappen.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en zorgen dat de SOC ergens van elkaar in de buurt zitten.
- Als wifi wegvalt is er geen toegang tot de batterij via de (nog wel werkende) app
- De batterij blijft wel opladen via de direct aangesloten PV panelen.
- De batterij pakt het (nu nog handmatig ingestelde) schema weer op zodra de wifi en netspanning weer terug komen.
- De offgrid poort nog niet geprobeerd, ik moet eerst een langer verlengsnoer hebben voor de vriezer en KPN modem
:strip_exif()/f/image/UlAmOssGMeSIGtn0VwJcjNjn.jpg?f=fotoalbum_large)
Je weet ook niet hoe vers ze zijn afgebakken. Maar makkelijk te checken alles in standby en er onder klikken a la lego. Die van jou komt uit dezelfde batch dus ook 60%. Dat verwacht ik ook bij @dotternetta en @CopyCatz tenzij dit een andere reseller was.Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:22:
[...]
Ik lees de 1 heeft een SoC van 25 bij aankomst. Ik had 60 vlgs mij toen setje binnen kwam. Je ziet dus niet waar je middelpunt ongeveer zou zitten dan. 50 dan maar?
Als het niet kon zou Zendure dit wel communiceren. Het zou me zeer verbazen dat zo'n geavanceerd systeem er niet goed mee om gaat.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Je weet ook niet hoe vers ze zijn afgebakken. Maar makkelijk te checken alles in standby en er onder klikken a la lego. Die van jou komt uit dezelfde batch dus ook 60%. Dat verwacht ik ook bij @dotternetta en @CopyCatz tenzij dit een andere reseller was.
En we zitten al over de 400k views!
[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 10:35 ]
Stel hij is 25 haal je hem er dan weer onderuit en gaat dan eerst de rest bijtrekken?gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Je weet ook niet hoe vers ze zijn afgebakken. Maar makkelijk te checken alles in standby en er onder klikken a la lego. Die van jou komt uit dezelfde batch dus ook 60%. Dat verwacht ik ook bij @dotternetta en @CopyCatz tenzij dit een andere reseller was.
Sportschool opgezegd en meteen een afspraak bij de GGD voor een vaccin. Conversie HW PiB 5,37kwh naar Zendure PiB 14,4kwh afgerond, nu nog een paar Zendure sokken vinden.
Het erbij klikken van wat extra capaciteit is echt wel heel mooi en 100% plug-n-play. Vergeet het dopje niet aan de onderkant.
:strip_exif()/f/image/dLz6eA9lnfENvfgjrdMFloSY.jpg?f=fotoalbum_large)
Home Assistant is alweer lekker aan de slag met ze NOM;
:strip_exif()/f/image/vWPQsByGReQjZCNuVaNOz05H.png?f=user_large)
Even schudden dan voor gebruik zoals bij Chocomel.Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:41:
[...]
Stel hij is 25 haal je hem er dan weer onderuit en gaat dan eerst de rest bijtrekken?
Gewoon lekker stapelen en klaar.
[ Voor 43% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 10:48 ]
Ik heb de overpriced koeler (gelukkig wel nog korting er op) volgens de handleiding gedaan. Dat gedeelte is ook echt het warmste punt. Maar hij is nog nooit gebruikt want met 800 watt word het niet echt warm. Zal eens kijken wat nu 2400 watt doet.dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:47:
Ik zou de koeler een kwart slag draaien
:strip_exif()/f/image/Rs5wkfaelbdVMhGGNfvVGjrV.png?f=user_large)
Oh ja, zo hoort ie. Ik moet nog heel even geduld hebben en dan ga ik wat mooie warmtebeeldfoto's maken.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:50:
[...]
Ik heb de overpriced koeler (gelukkig wel nog korting er op) volgens de handleiding gedaan. Dat gedeelte is ook echt het warmste punt. Maar hij is nog nooit gebruikt want met 800 watt word het niet echt warm. Zal eens kijken wat nu 2400 watt doet.
[Afbeelding]
Wie post die (sokken) foto even op het HW forum?
[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 10:55 ]
Vergeet niet dat de SoC bij LFP slechts een indicatie is. Oftewel een schatting, aangezien het best kan dat de cellen al een tijd stilstaan en inmiddels wat zijn gezakt, Ik weet niet of de BMS daar ook rekening mee houdt.Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:41:
[...]
Stel hij is 25 haal je hem er dan weer onderuit en gaat dan eerst de rest bijtrekken?
Ik denk dat 50 procent een mooi uitgangspunt is.
Laatst had ik even een accu te leen waarvan ik de SOC precies wist. Even mijn eigen accu’s op hetzelfde percentage gezet, mooier kan bijna niet. Helaas weet je dat bij nieuwe cellen natuurlijk niet.
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Dat is minder! Kan je weer achteraan. Heb je voor ons ook een fototje?CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:54:
Heb even de nieuwe batterij ingeplugd om te kijken, deze is geleverd met 61% batterij. Stukken beter dan de initiële batch dus. Helaas wel gelijk de coating beschadigd, en deze batterij staat wankel terwijl de voetjes wel even dik zijn zo te zien..
Coating is trouwens goed bij te werken met Meguiar's Scratch X 2.0, laatst een kras weg gepoetst voor iemand.
Editl; niet te lang poetsen, die scratch remover kan bij te lang poetsen ook een paint remover worden.
[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 11:04 ]
dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:53:
[...]
Oh ja, zo hoort ie. Ik moet nog heel even geduld hebben en dan ga ik wat mooie warmtebeeldfoto's maken.
Wie post die (sokken) foto even op het HW forum?Devke?
/f/image/SG3uTPDENittrsI0zAmQ2v7l.png?f=fotoalbum_large)
Kunnen ze vast wel in productie nemen, toch?
Er zitten wel gaatjes in de zijkant, kan hij gedraaid worden? Kan je dat testen?gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:50:
[...]
Ik heb de overpriced koeler (gelukkig wel nog korting er op) volgens de handleiding gedaan. Dat gedeelte is ook echt het warmste punt. Maar hij is nog nooit gebruikt want met 800 watt word het niet echt warm. Zal eens kijken wat nu 2400 watt doet.
[Afbeelding]
Ik zal toegeven, ik vergat het dopje…gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:45:
"Wat heb je nou weer besteld en een hele pallet??" "Hobby....schat...hobby"
Sportschool opgezegd en meteen een afspraak bij de GGD voor een vaccin. Conversie HW PiB 5,37kwh naar Zendure PiB 14,4kwh afgerond, nu nog een paar Zendure sokken vinden.![]()
Het erbij klikken van wat extra capaciteit is echt wel heel mooi en 100% plug-n-play. Vergeet het dopje niet aan de onderkant.![]()
[Afbeelding]
Home Assistant is alweer lekker aan de slag met ze NOM;
[Afbeelding]
Gaten aan de zijkant zijn om de accu aan de omvormer te koppelen dacht ik?geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:12:
[...]
Er zitten wel gaatjes in de zijkant, kan hij gedraaid worden? Kan je dat testen?
CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:32:
[...]
Gaten aan de zijkant zijn om de accu aan de omvormer te koppelen dacht ik?
:strip_exif()/f/image/Z4gGDRM58J6MCRRYngzoXK0b.png?f=user_large)
Excuses! Ik bedoelde deze gaatjes.
Scherp! Die zijn er vast voor bedoeld.geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:34:
[...]
[Afbeelding]
Excuses! Ik bedoelde deze gaatjes.
Beide standen is mogelijk, maar als ik zo voel dan is hoe hij standaard aangesloten moet worden wel het warmste punt (koelt nu niet). Iemand moet even met een warmtebeeldcamera aan de slag.geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:12:
[...]
Er zitten wel gaatjes in de zijkant, kan hij gedraaid worden? Kan je dat testen?
Zijn het niet de gaten voor de solarflow 800 pro?
:strip_exif()/f/image/4TW3rvcRXoecm0uaVwtoLQKX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door gielz op 25-07-2025 11:54 ]
Thanks, maar toch verwacht ik dat deze stand het geheel beter koelt. Gezien koeling oppervlakte is, en er meer wind langs meer oppervlakte waait.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:53:
[...]
Beide standen is mogelijk, maar als ik zo voel dan is hoe hij standaard aangesloten moet worden wel het warmste punt (koelt nu niet). Iemand moet even met een warmtebeeldcamera aan de slag.
[Afbeelding]
Veel beter! (lijkt ook veel mooier) Vergeet niet dat aluminium goed geleid, dus het hele blok koeler zal ook resulteren in koelere hardwaregielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:53:
[...]
Beide standen is mogelijk, maar als ik zo voel dan is hoe hij standaard aangesloten moet worden wel het warmste punt (koelt nu niet). Iemand moet even met een warmtebeeldcamera aan de slag.
Zijn het niet de gaten voor de solarflow 800 pro?
[Afbeelding]
Snap alleen niet de plaatsing van het model stickertje, waarom zit die niet op de kant met gaten, oftewel de achterkant.dotternetta schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:55:
[...]
Veel beter! (lijkt ook veel mooier) Vergeet niet dat aluminium goed geleid, dus het hele blok koeler zal ook resulteren in koelere hardware
Toch wel humor in het Zendure topic hebben wij het over stickers en pallets. Bij Homewizard over E-foutcodes en een NOM die niet meer goed werkt of het verboden woord de RTE.geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:58:
[...]
Snap alleen niet de plaatsing van het model stickertje, waarom zit die niet op de kant met gaten, oftewel de achterkant.
Denk dat er echt iemand even een warmtebeeld shot moet maken (wellicht is die er al). Als ik zo voel heeft de standaard manier van aansluiten toch wel het meest effect omdat de rest niet warm lijkt te worden.
De hyper zit helemaal vol met hitte geleidende pasta, vermoed dat dit ook bij de 2400AC het geval is.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Toch wel humor in het Zendure topic hebben wij het over stickers en pallets. Bij Homewizard over E-foutcodes en een NOM die niet meer goed werkt of het verboden woord de RTE.
Denk dat er echt iemand even een warmtebeeld shot moet maken (wellicht is die er al). Als ik zo voel heeft de standaard manier van aansluiten toch wel het meest effect omdat de rest niet warm lijkt te worden.
En de elektronica wijst naar beneden. Ik denk dat er een relatief groot warmte oppervlakte is.
Je kan het natuurlijk ook monitoren in HA. Al zit de temperatuur meter vermoedelijk ook in de zelfde pasta tegen de behuizing aan geplakt. Dit is bij de Hyper het geval, en zal naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde geval zijn bij de 2400AC.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 12:13 ]
En ik meen me te herinneren dat iemand de 2400AC had opengemaakt ivm een losse gebroken spoel. Maar die kan ik niet meer vinden, iig zit ie niet vol met pasta dus ik ben even benieuwd waar de koeling is aangesloten op de bovenkant.
Ondertussen ook de track and trace ontvangen voor mijn bestelling bij https://sl-elements.com/. Prijs van de AB3000X is in de tussentijd ook gezakt van 709 EUR naar 694 EUR, en het verschil werd keuring terug betaald via een credit nota.stoasis schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:24:
[...]
Ik vond het ook verwarrend. Omdat beide artikelen hetzelfde serienummer hadden, heb ik de goedkoopste gekozen. De prijs komt volgens mij overeen met de promoties van Zendure.de.
De communicatie (e-mail en terugbetaling) met sl-elements verloopt tot nu toe soepel, maar ik wacht met een definitief oordeel totdat de producten zijn geleverd.
N=1 natuurlijk, en verder geen ervaring met de support/service/return.
Er zit wel degelijk een laag met een compound in, weet niet of dat dezelfde compound is als bij de hyper.CopyCatz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:15:
Flir post hadden we al: geert1992 in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
En ik meen me te herinneren dat iemand de 2400AC had opengemaakt ivm een losse gebroken spoel. Maar die kan ik niet meer vinden, iig zit ie niet vol met pasta dus ik ben even benieuwd waar de koeling is aangesloten op de bovenkant.
Wel is de laag met compound aanzienlijke lager als bij de hyper, bij de hyper zie je na genoeg geen hardware bij het openmaken.
Volgens mij noemde @Taro het ook eens gekscherend het grote E-foutcodes topic.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:02:
[...]
Toch wel humor in het Zendure topic hebben wij het over stickers en pallets. Bij Homewizard over E-foutcodes en een NOM die niet meer goed werkt of het verboden woord de RTE.
Ik denk dat we ook niet mogen klagen over ons speelgoed, vooral fijn dat je zelf de touwtjes in handen hebt, en er veel meer te tweaken is! Volgens mij zitten we daarvoor goed hier
Hier de binnenkant: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82658672geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:18:
[...]
Er zit wel degelijk een laag met een compound in, weet niet of dat dezelfde compound is als bij de hyper.
Wel is de laag met compound aanzienlijke lager als bij de hyper, bij de hyper zie je na genoeg geen hardware bij het openmaken.
Waar is dit? Vraag dit voor een vriend
Veel plezier met opbouwen, en instellen!
Zo te zien zit het electronica deel waar de warmte met de behuizing wordt gedeeld in het midden en dan meer naar achteren. De standaard plaatsing van de fan lijkt me dus wel goed.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7b1jdmkxW2cqb3uPjB47qxU3.jpg?f=user_large)
Gevonden!
Inderdaad zit het warme gedeelte verder naar achteren. Maar is zoals ik vermoede een best groot oppervlak.
[ Voor 29% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 12:34 ]
Oftewel, dat de 2 fans wat meer naar achteren gaan.
[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 12:45 ]
Nog een plaatje, net gemaakt. Staan met ongeveer 600W te laden (links is voorkant)geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:34:
https://energienerds.nl/i...-ervaringen-energienerds/
[Afbeelding]
Gevonden!
Inderdaad zit het warme gedeelte verder naar achteren. Maar is zoals ik vermoede een best groot oppervlak.
/f/image/aaGwgJBvt8RS8bUSZIPrjTPb.png?f=fotoalbum_large)
Ik was weer wat te ongeduldig! Thanks! Lijkt de achterste veel warmer?peterb13 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:44:
[...]
Nog een plaatje, net gemaakt. Staan met ongeveer 600W te laden (links is voorkant)
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 25-07-2025 12:47 ]
Ik heb daar geleerd dat RTE echt niet uitmaakt, en dat je daar vooral niet druk over moet maken als het 15% onder de geadverteerde waarde zit…gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:02:
[...]

(Zeg ik met een - check notes - RTE van 83.2%).
[ Voor 98% gewijzigd door dotternetta op 25-07-2025 13:44 ]
Zat ook te twijfelen om deze koeler dwars te monteren, maar achterste punt is inderdaad warmer dus heb hem origineel gemonteerd:) zoals op deze fotogielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:50:
[...]
[Afbeelding]
Ben benieuwd naar wat je voorbij ziet komen op de 5 minuten grafiek van de energy app in de nacht. Overdag weet ik bijvoorbeeld dat hij -50 watt buffer neemt bij laden. Doe ik zelf ook om het importeren echt tot het minimum te beperken.
Iemand een idee, anders wordt het heel snel tijd om HA te leren.
Keurig NOM; zo’n 0-2W laden uit het net / of 0-2W ontladen naar het net. Met de ecotracker P1. Lijn is groen/paars daardoor in de HW P1 app. Zit 1 uitschieter van 80W in, denk omdat hij even de vriezer niet snel genoeg gevolgd heeft die af en toe wat pieken laat zien.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:57:
Zijn hier ook tweakers die via de app NOM draaien en ook een p1 van Homewizard hebben.
Ben benieuwd naar wat je voorbij ziet komen op de 5 minuten grafiek van de energy app in de nacht. Overdag weet ik bijvoorbeeld dat hij -50 watt buffer neemt bij laden. Doe ik zelf ook om het importeren echt tot het minimum te beperken.
Overdag tijdens laden op zon wordt er bewust 50W buffer naar het net aangehouden volgens de Zendure app toelichting bij slimme modus.
:strip_exif()/f/image/y8351eGQ6NOxLxZGQv2PFvql.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 25-07-2025 14:28 ]
Kan het zijn dat je ergens de basis ontlading op 400 hebt ingesteld? Die staat bij mij standaard op 200W. Daarop springt hij dan terug als er geen P1 meter of slimme stekker is toegevoegd._AcS_ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:25:
Als ik de 2400AC uit Hems haal en handmatig op 1200W laden zet, gaat hij binnen een minuut automatisch weer naar 400W.
Iemand een idee, anders wordt het heel snel tijd om HA te leren.
Basis ontlading stel je toch in onder netinvoermodus?frankj030 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:30:
[...]
Kan het zijn dat je ergens de basis ontlading op 400 hebt ingesteld? Die staat bij mij standaard op 200W. Daarop springt hij dan terug als er geen P1 meter of slimme stekker is toegevoegd.
Die had ik al aangepast naar 1200W, maar gaat vanzelf naar 400W.
Je zou je batterij even kunnen blokkeren van het internet (ouderlijk toezicht) dan kan de APP niets meer. En dan via CMD een oplaad command sturen om te kijken wat hij dan doet._AcS_ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:35:
[...]
Basis ontlading stel je toch in onder netinvoermodus?
Die had ik al aangepast naar 1200W, maar gaat vanzelf naar 400W.
Ik heb gemerkt dat dit toch zeker wel een graad of 10 kan schelen. Heb mijn 2400 ac niet meer boven de 35 a 40 graden gezien.Devke schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:48:
Temperatuur loopt toch lekker op. Max laden. 3 batterijen.
Geeft een koeler erop zo veel meer verschil?
[Afbeelding]
energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB
Ik weet niet precies hoe je dat commando invoert, maar ik heb net met /propporties/report de waarden uitgelezen en daar staat 1200W charge limit.gielz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:42:
[...]
Je zou je batterij even kunnen blokkeren van het internet (ouderlijk toezicht) dan kan de APP niets meer. En dan via CMD een oplaad command sturen om te kijken wat hij dan doet.
Toen weer in de app op 1200W gezet en het lijkt nu dat hij blijft laden op 1200W. (fingerscrossed)
Nu maar eerst even vol laden dan.
Ik zag je link. Ome Ali. Heb er 1 besteld. Dank.mrme12345 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:55:
[...]
Ik heb gemerkt dat dit toch zeker wel een graad of 10 kan schelen. Heb mijn 2400 ac niet meer boven de 35 a 40 graden gezien.
De SOC is een indicatie. Ik verwacht dat de 10 procent simpelweg niet klopt.peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:35:
Ik ben bekend met het probleem dat de 2400AC naar 3% gaat.
Wat ik dan veeemd vindt er gaat wel redelijk zonnestroom in tot 10% en bij 10% stopt hij netjes met ontladen.
Waar blijft die 7% dan.?
Het gaat niet naar het huis verbruik.
Hij zal morgen of over een paar uur weer zakken richting de 3%.
[Afbeelding]
En toch vindt ik het raar.geert1992 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:38:
[...]
De SOC is een indicatie. Ik verwacht dat de 10 procent simpelweg niet klopt.
Zoals vermeld ging er best wat stroom in van de panelen.
Van 3 naar 10% vandaag.
Waaraan verdampt dan die 7% in de nacht.
Het apparaat staat in standby.
Goede vraag. Van mij ging van 10 naar 4%.peterbier schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:53:
[...]
En toch vindt ik het raar.
Zoals vermeld ging er best wat stroom in van de panelen.
Van 3 naar 10% vandaag.
Waaraan verdampt dan die 7% in de nacht.
Het apparaat staat in standby.
Ik heb nu 15% ingesteld, zoals eerder als tip werd aangegeven.
Ben benieuwd hoe laag het morgenochtend dan is.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.