18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC 11,5kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½
Ik heb dan wel een ander model Shelly maar je kunt ook de interne temperatuur van het Shelly blokje uitlezen.klump4u schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:06:
[...]
+1
2400W laden en ontladen, zal hem eens nakijken als ik er aan denk.
Zo kun je controleren of die niet te warm wordt.
Ik doe dat via HomeAssistant.
:strip_exif()/f/image/jeHzjVGvE1pNWqOEgf0yS8Eo.jpg?f=fotoalbum_large)
Hangt het maximaal ontladen of opladen nog af van de hoeveel batterijen? Ik meen dat dit bij de 800 pro wel het geval is, hoe zit dit bij de 2400?Taro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:53:
[...]
In HEMS is 3000 Watt de max. Gebruik je 2x 2400AC buiten HEMS om, dan kan dat wel.
He who laughs last thinks slowest! | ā¶ļø Youtube | š TechJunky.nl | āļø 3000Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Het instelbare HEMS vermogen staat los van het aantal accumodules.martinvdm schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:20:
[...]
Hangt het maximaal ontladen of opladen nog af van de hoeveel batterijen? Ik meen dat dit bij de 800 pro wel het geval is, hoe zit dit bij de 2400?
Bij sommige Zendure devices is het maximale laad-/ontlaadvermogen beperkt bij 1-2 accu's, gewoon even bij de specs kijken. Bij de 2400 kan je met 1 accu ook 2400 Watt laden en ontladen, maar dat zou ik zeker afraden. Pas met 3 of meer accu's zou ik continue met 2400 aan de slag gaan ivm C-waarde.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
De mini g3 heeft dat niet.peterbier schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Ik heb dan wel een ander model Shelly maar je kunt ook de interne temperatuur van het Shelly blokje uitlezen.
[Afbeelding]
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC 11,5kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½
Yep.peterbier schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:54:
[...]
Vreemd zelfs bij de Shelly tussen stekkers kan het.
Heb je goed gekeken in HomeAssistant.?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PnzybuWDVdlPtoJz0M2J25jY.jpg?f=fotoalbum_medium)
Die Shelly heeft dat niet;peterbier schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:54:
[...]
Vreemd zelfs bij de Shelly tussen stekkers kan het.
Heb je goed gekeken in HomeAssistant.?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Kd03oG8zz9RRWvbVZ1AQnXiQ.png?f=user_large)
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Ok jammer.
Bij de pro3em zonder eco.
:strip_exif()/f/image/VUYmJ4OEjV1rlF5Lu6CyHNlJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Met eco aan.
Scheelt toch wel in de temperatuur.
Geen merkbaar verschil in werking.
:strip_exif()/f/image/wlL2drCe1aO8vRj8MVGBqqVj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door peterbier op 23-07-2025 21:21 ]
De Venus D kan (uit mijn hoofd) 4000 watt aan zonnepanelen input aan, dus daar zou je die string van 9 panelen op aan kunnen sluiten. Bij Zendure heb je inderdaad meerdere converters nodig voor 9 x 380 watt.bkruyver schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:04:
[...]
Inderdaad, continue boven de 253v en uiteraard wil liander daar niets aan doen, ook niet na berichten buurt.
Auto op 11kw laden, dus dan is er inderdaad mogelijk geen winst op dat gebied te behalen, tenzij dus panelen meer rechtreeks op de accu's. Nu per omvormer 1 string van 9 panelen (ik dacht 380watt per paneel). Dan moet ik die panelen dus wat gaan verdelen over batterijen?
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
https://www.printables.co...0ac-zendure-cooling/files_AcS_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:19:
@geert1992 Zou jij de .stl bestand kunnen delen voor de 2400AC, dan kan ik deze printen.
Er zitten nog wat foutjes in; ik heb helaas geen tijd gehad om die te corrigeren.
Er komt nog een exemplaar voor twee fans, maar dat wordt eerst een test om te kijken of het verschil maakt. De 2400AC is namelijk erg groot.
Ik zag trouwens dat je ook hele grote fans kunt kopen, misschien is dat ook een idee.
Humans donāt need an opportunity to be wicked. Theyāve been doing it for free since the beginning.
- Taro
- Niet online
Nee, 2x 140 mm graaggeert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:53:
[...]
https://www.printables.co...0ac-zendure-cooling/files
Er zitten nog wat foutjes in; ik heb helaas geen tijd gehad om die te corrigeren.
Er komt nog een exemplaar voor twee fans, maar dat wordt eerst een test om te kijken of het verschil maakt. De 2400AC is namelijk erg groot.
Ik zag trouwens dat je ook hele grote fans kunt kopen, misschien is dat ook een idee.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Heeft je tweakers schermtijd ook een all-inclusive geboekt?
Binnenkort eens oppakken!
Humans donāt need an opportunity to be wicked. Theyāve been doing it for free since the beginning.
- Taro
- Niet online
geert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:05:
[...]
Heeft je tweakers schermtijd ook een all-inclusive geboekt?![]()
Binnenkort eens oppakken!
Maar ik denk dat bij de 2400 AC 2 fans "boven elkaar" ipv "naast elkaar" wel een mooie extra zouden zijn. Geen idee hoeveel graden dat scheelt en of het de moeite waard is.
Weet je nog met welke instellingen je deze geprint hebt kwa infill en walls en of dat voldoende wasšgeert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:53:
[...]
Absoluut! Dan heb je alle koelribben te pakken. De moeite waard om te gaan proberen. Moest nog een keer een keer de koffie vergelijking maken met die van @Aziraphale.... Of kost je het intussen al te veel koffie?Taro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:13:
[...]
De internetbundel is wel bijna leeg, public wifi doe ik niet aan, dus als het ineens stil wordt....
Maar ik denk dat bij de 2400 AC 2 fans "boven elkaar" ipv "naast elkaar" wel een mooie extra zouden zijn. Geen idee hoeveel graden dat scheelt en of het de moeite waard is.
Niet zo uit mijn hoofd, is het toegestaan om deze hier te delen? Of moeten we een zendure 3d print topic maken?dennisdew16 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:26:
[...]
Weet je nog met welke instellingen je deze geprint hebt kwa infill en walls en of dat voldoende wasš
Zal de slicer even openen morgen.
Zitten een aantal losse eindjes in de armen, hopelijk kan je slicer dat recht breien.
- Taro
- Niet online
Precies, alle koelribben koelen is beter dan met 2 fans dezelfde koelribben meepakken en een deel overslaan.geert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:54:
[...]
Absoluut! Dan heb je alle koelribben te pakken. De moeite waard om te gaan proberen. Moest nog een keer een keer de koffie vergelijking maken met die van @Aziraphale.... Of kost je het intussen al te veel koffie?
Al stijgt de koffie naar 50 Euro de kilo dan ben je hier alsnog welkom
- Taro
- Niet online
Gewoon lekker hier delen toch? Is juist het mooie van dit topic.geert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:56:
[...]
Niet zo uit mijn hoofd, is het toegestaan om deze hier te delen? Of moeten we een zendure 3d print topic maken?
Dat kan ik persoonlijk waarderen;). Heb laatst al een snelcursus gehad van @Aziraphale hoe "brand" ik koffiebonen, misschien kunnen we dat eens combineren met een zendure thuisaccu dag. Interessant, en leerzaam.Taro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 23:58:
[...]
Precies, alle koelribben koelen is beter dan met 2 fans dezelfde koelribben meepakken en een deel overslaan.
Al stijgt de koffie naar 50 Euro de kilo dan ben je hier alsnog welkom
Inmiddels al zoveel apparatuur staan, al die extra airco voor in de garage aan het overwegen? Scheelt mij een hoop puzzel werk;).
[ Voor 15% gewijzigd door geert1992 op 24-07-2025 00:06 ]
Bij welke temperatuur schakelt deze in, en weer uit ik zag ook iets voor bij komen met verschillende snelheden?
Weet iemand het het, kan het nergens vinden
Zeer interessant 1x 2400 AC en 4x AB3000X voor ā¬2925. (mits je het in Duitsland ophaalt)Taro schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:31:
Interessante AB3000X aanbieding, incl. BTW 746 Euro/stuk bij 4 of meer, incl. 79 Euro verzending naar Nederland +79 Euro = gemiddeld 765 Euro/stuk bij 4 of meer -> https://marcmax.de/produc...ac?variant=54288759914764.
Zoekfunctie geprobeerd? 40 graden, hij begint op 7 VBikkelreal schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 00:14:
De Zendure Slimme Koelventilator
Bij welke temperatuur schakelt deze in, en weer uit ik zag ook iets voor bij komen met verschillende snelheden?
Weet iemand het het, kan het nergens vinden
Heb een socket van HW tussen een electrische verwarming zitten. Die trekt 2 kW per uur. Van de winter klapte de stekker eruit dat hij te warm was. Nou vind ik het het tricky. Er zaten er 2 in de wcd. De 2 energy sockets raken elkaar dan net. Zou de warmte dan niet weg kunnen? Btw 2e energy socket gaat een paar Watt overheen. Mag geen naam hebben.Korvaag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Uhm. Een socket is ook kiele kiele hoor. Als ik kijk naar het HomeWizard ding (denk dat je het daar over hebt):
Maximum load: Max. 3680W (16A), Continuous load: 2760W (12A).
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dan heb je de oude sockets nog zeker? De nieuwe zijn een stuk kleiner namelijk, dus dat zou goed moeten gaan.Devke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Heb een socket van HW tussen een electrische verwarming zitten. Die trekt 2 kW per uur. Van de winter klapte de stekker eruit dat hij te warm was. Nou vind ik het het tricky. Er zaten er 2 in de wcd. De 2 energy sockets raken elkaar dan net. Zou de warmte dan niet weg kunnen? Btw 2e energy socket gaat een paar Watt overheen. Mag geen naam hebben.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Nee die kleine ronde ipv die vierkante kastenGermanPivo schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:55:
[...]
Dan heb je de oude sockets nog zeker? De nieuwe zijn een stuk kleiner namelijk, dus dat zou goed moeten gaan.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Hmm, zou dit wel aankaarten bij HW (als je dit nog niet gedaan hebt). Ben wel benieuwd wat ze daar van zeggen.Devke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:58:
[...]
Nee die kleine ronde ipv die vierkante kasten
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Even benieuwd, hoe bedoel je dat hij eruit klapte? Als in, hij schakelde zichzelf uit?Devke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 08:52:
[...]
Heb een socket van HW tussen een electrische verwarming zitten. Die trekt 2 kW per uur. Van de winter klapte de stekker eruit dat hij te warm was. Nou vind ik het het tricky. Er zaten er 2 in de wcd. De 2 energy sockets raken elkaar dan net. Zou de warmte dan niet weg kunnen? Btw 2e energy socket gaat een paar Watt overheen. Mag geen naam hebben.
Klopt. Stopte zelf en gaf melding in app.geert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:13:
[...]
Even benieuwd, hoe bedoel je dat hij eruit klapte? Als in, hij schakelde zichzelf uit?
Dat is wel heel fijn dan want er zit ook al een overbelasting controle in. Ik laat hem ondanks dat hij niet in gebruik is gewoon de batterij meten de komende maanden. Is kijken wanner hij het niet meer fijn vind.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Wizzi geeft aan meer ventilatie rondom de stekker. Ik heb hem eens omgedraaid. Ze zitten krap op elkaar. 1 kant was warmGermanPivo schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:05:
[...]
Hmm, zou dit wel aankaarten bij HW (als je dit nog niet gedaan hebt). Ben wel benieuwd wat ze daar van zeggen.
- Taro
- Niet online
Klopt, geven ze ook aan. Ik heb echter het idee dat die stekker standaard al warmer is door de Wifi & verlichting (die ik overigens bewust uit heb staan). Met een Flir is van het hele stopcontact de HW Energy Socket altijd het warmste. De Shelly is altijd een stuk koeler.gielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:24:
[...]
Dat is wel heel fijn dan want er zit ook al een overbelasting controle in.
Mijn ervaring is ook dat die tussenstekkers en Shellys geen langdurige hoge vermogens aankunnen. Had er eentje (Neocoolcam Z-wave plug, rated op 2500W) tussen de wasmachine zitten die voor max 1u 2000W trekt. Die is overleden. Schakelde zichzelf spontaan uit en weer aan. Werd ook best warm, maar niet te. Zo'n zelfde voor de wasdroger (800W voor max 3u), geen probleem.
Clip-on metertje van Tuya, met wifi, geen onderbroken draden/slechte verbindingen/brandgevaar. Je meet contactloos om de draad heen en hoeft niets aan te passen in je meterkast. Werkt perfect, heeft alleen 230V nodig (via glaszekering) en niet duur, iets van ⬠20,-.rreijnhoudt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:51:
Wat is volgens jullie dan de beste manier om de stroom te meten van de Zendure, als een tussenstekker of Shelly tricky is? En zonder dat je gelijk een kWh meter in de groepenkast moet installeren. En wel zodat ie integreert met de smart home (bij voorkeur Homey).
Mijn ervaring is ook dat die tussenstekkers en Shellys geen langdurige hoge vermogens aankunnen. Had er eentje (Neocoolcam Z-wave plug, rated op 2500W) tussen de wasmachine zitten die voor max 1u 2000W trekt. Die is overleden. Schakelde zichzelf spontaan uit en weer aan. Werd ook best warm, maar niet te. Zo'n zelfde voor de wasdroger (800W voor max 3u), geen probleem.
Maar waarom wil je stroom meten? De app geeft toch aan wat er in en uit gaat?
[ Voor 7% gewijzigd door dotternetta op 24-07-2025 10:12 ]
Ik ben wel blij met deze oplossing met een Shelly 4PM Pro. Kan 1 fase schakelen over 4 uitgangen. Per uitgang max 16A, totaal max 40A.rreijnhoudt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:51:
Wat is volgens jullie dan de beste manier om de stroom te meten van de Zendure, als een tussenstekker of Shelly tricky is? En zonder dat je gelijk een kWh meter in de groepenkast moet installeren. En wel zodat ie integreert met de smart home (bij voorkeur Homey).
:strip_exif()/f/image/8cPSEIVUffaXVCMJLKMal6yp.jpg?f=fotoalbum_large)
Wilde deze in 1e instantie gebruiken om een wasmachine en droogtrommel groep te misbruiken en per uitgang een installatie automaat te plaatsen en daarchter de batterij en de andere uitgang de wasmachine. Kon dan als de groep teveel belast was dit detecteren en in HA eventueel ingrijpen. Later gekozen om aparte 3-fasen aansluiting te gbebruiken en vond het toch wel prettig dat ik gelijk kon zien wat de batterijen aan het doen waren.
In de verdeelkast kon ik op dit apparaat gewoon voor de fase 6mm2 gebruiken. De batterijen zijn direct hierop aangesloten, dus stekker van het snoer afgeknipt
Verder uiteraard voorzien van hoofdschakelaar in de kast
:strip_exif()/f/image/tW4AEGrf8dsk0LmOLIW4Cdnv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door peterb13 op 24-07-2025 10:12 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Devke op 24-07-2025 10:31 ]
Dankjewel. De printer staat nu iets anders te printen, maar hierna wordt het de koeler.geert1992 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:53:
[...]
Verkeerde topicDevke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:18:
Firmware 1.0216 Batterij wordt langzaam uitgerold.
[Afbeelding]

Volgens mij is het net andersom. Devke gaat over naar Zenduregielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Verkeerde topicof probeer je ons nou over te halen om voor HW te gaan
Ziet er netjes uit. Dus als ik het goed begrijp heb je nu gekozen voor een volwaardige 3-fase aansluiting vanuit de meterkast? Hoe ziet het er dan uit qua automaten en bedrading?peterb13 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:07:
[...]
Ik ben wel blij met deze oplossing met een Shelly 4PM Pro. Kan 1 fase schakelen over 4 uitgangen. Per uitgang max 16A, totaal max 40A.
[Afbeelding]
Wilde deze in 1e instantie gebruiken om een wasmachine en droogtrommel groep te misbruiken en per uitgang een installatie automaat te plaatsen en daarchter de batterij en de andere uitgang de wasmachine. Kon dan als de groep teveel belast was dit detecteren en in HA eventueel ingrijpen. Later gekozen om aparte 3-fasen aansluiting te gbebruiken en vond het toch wel prettig dat ik gelijk kon zien wat de batterijen aan het doen waren.
In de verdeelkast kon ik op dit apparaat gewoon voor de fase 6mm2 gebruiken. De batterijen zijn direct hierop aangesloten, dus stekker van het snoer afgeknipt
Verder uiteraard voorzien van hoofdschakelaar in de kast
[Afbeelding]
Zoiets: meterkast -> 20A 3-fase voorbeveiliging -> 5x4mm2 kabel vanuit de meterkast naar deze onderverdeler -> onderverdeler -> 3-fase hoofdschakelaar -> 3-fase aardlekschakelaar -> 3x 16A losse eindgroepen, 1 per fase.
- Taro
- Niet online
Dat is wel een mooie set-up met zeer lage WAF
Bijna. De 3-fase aardlekschakelaar is voor een 3 fase apparaat die niet vaak gebruikt wordt. En staat meestal uit.rreijnhoudt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:06:
[...]
Ziet er netjes uit. Dus als ik het goed begrijp heb je nu gekozen voor een volwaardige 3-fase aansluiting vanuit de meterkast? Hoe ziet het er dan uit qua automaten en bedrading?
Zoiets: meterkast -> 20A 3-fase voorbeveiliging -> 5x4mm2 kabel vanuit de meterkast naar deze onderverdeler -> onderverdeler -> 3-fase hoofdschakelaar -> 3-fase aardlekschakelaar -> 3x 16A losse eindgroepen, 1 per fase.
het is nu
meterkast -> 20A 3-fase voorbeveiliging -> 5x4mm2 kabel vanuit de meterkast naar deze onderverdeler -> onderverdeler -> 3-fase hoofdschakelaar -> 3x 16A aardlek losse eindgroepen 1 per fase. > 3x Shelly 4PM Pro ,-> nu op 2 fasen een AC2400, voorbereid om eventueel een 3e op de 3e fase aan te sluiten
Netjes, naar zoiets wil ik uiteindelijk ook toe.peterb13 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:28:
[...]
Bijna. De 3-fase aardlekschakelaar is voor een 3 fase apparaat die niet vaak gebruikt wordt. En staat meestal uit.
het is nu
meterkast -> 20A 3-fase voorbeveiliging -> 5x4mm2 kabel vanuit de meterkast naar deze onderverdeler -> onderverdeler -> 3-fase hoofdschakelaar -> 3x 16A aardlek losse eindgroepen 1 per fase. > 3x Shelly 4PM Pro ,-> nu op 2 fasen een AC2400, voorbereid om eventueel een 3e op de 3e fase aan te sluiten
Welk model heb jij @peterbier ?peterbier schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Ik heb dan wel een ander model Shelly maar je kunt ook de interne temperatuur van het Shelly blokje uitlezen.
[Afbeelding]
Shelly Plus 2 PM
Even voor de duidelijkheid.
Deze gebruik ik voor de tuinverlichting.
Ik heb wel meer Shelly modules.
Ook die dinrail uitvoering die hierboven ook afgebeeld is.
Deze gebruik ik nog niet maar aangeschaft om in te koppelen met KNX.
Voor meting van de Zendure (s) gebruik ik dinrail kwh meter van HomeWizard.
Vergeet de support niet, anders gaan de armen die om de 2400AC steken zwabberen, scheelt je weer filament. En zou zelf PETG gebruiken, een 2400AC kan lichtelijk warm worden. Je wil geen degradatie van het materiaal, of smelten oid._AcS_ schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:27:
[...]
Dankjewel. De printer staat nu iets anders te printen, maar hierna wordt het de koeler.
[ Voor 14% gewijzigd door geert1992 op 24-07-2025 14:21 ]
Zal ik doen.geert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:18:
[...]
Vergeet de support niet, anders gaan de armen die om de 2400AC steken zwabberen, scheelt je weer filament. En zou zelf PETG gebruiken, een 2400AC kan lichtelijk warm worden. Je wil geen degradatie van het materiaal, of smelten oid.
Het is meer Devke probeerd beide te combineren š¤£. Ben je een tweaker voor toch š. Zendure staat op dit moment meer in en verkoop van stroom te doen (testen). HW draait NOM daarna.dotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:35:
[...]
Volgens mij is het net andersom. Devke gaat over naar Zendure
Heeft iemand al een keer een capaciteit test uitgevoerd met een Zendure Batterij AB3000X.
Mijn test van gisteren 6XAB3000X komt te laag uit (output van 10%-100%) +-10KW maar kan het verkeerd hebben gedaan, van het weekend opnieuw proberen.
Heb de gegevens uit de app gehaald m.b.t. KW waardes.
Voorraden gaan nu dus wel opgebouwd worden zo te zien.

- Taro
- Niet online
Ja, vreemd, zit een soort zwart gat tussen verzenden en ontvangen, maar goed, altijd fijn als ze binnenkomen, daar gaat het om. Dat er maar veel groene kWh's doorheen mogen gaan!markduffy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:35:
Vanavond eens gaan spelen, 3,5 dag na de t&t van dpd (die overigens niks aan heeft gegeven haha) vandaag mn setjes ontvangen[Afbeelding]
Ps. Snel je handtekening aanpassen
Wat een handige feature, die 2400AC-karretjes! Valt de stroom uit? Geen paniek, je rijdt gewoon naar de koelkast voor een portie noodstroom. Want zeg nou zelf: wie wil er nou lauw bier drinken?!markduffy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:35:
Vanavond eens gaan spelen, 3,5 dag na de t&t van dpd (die overigens niks aan heeft gegeven haha) vandaag mn setjes ontvangen[Afbeelding]
Linkje?^^
Veel plezier! En pas! op voordat je gegrepen bent door het virus!
[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 24-07-2025 15:08 ]
Extra batterij besteld thanks!gielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:35:
Zojuist te horen gekregen dat mijn order (4x AB3000x) van reseller stekker-batt word geleverd morgen. Meteen even gebeld en blijkbaar hebben ze nog rond de 200 2400AC omvormers (los) en 20 AB3000x batterijen liggen voor directe uitlevering.
Voorraden gaan nu dus wel opgebouwd worden zo te zien.![]()
![]()
Eerste wat ik dacht, ik zie nog uitbreiding voor 6x AB3000xgeert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:08:
[...]
Wat een handige feature, die 2400AC-karretjes! Valt de stroom uit? Geen paniek, je rijdt gewoon naar de koelkast voor een portie noodstroom. Want zeg nou zelf: wie wil er nou lauw bier drinken?!
Linkje?^^
Heel gevaarlijk virus.....
Volgens mij is het deze: https://www.praxis.nl/ger...roller-mdf-200kg/10234346geert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:08:
[...]
Wat een handige feature, die 2400AC-karretjes! Valt de stroom uit? Geen paniek, je rijdt gewoon naar de koelkast voor een portie noodstroom. Want zeg nou zelf: wie wil er nou lauw bier drinken?!
Linkje?^^
Edit: besteld (gratis verzending)

[ Voor 8% gewijzigd door dotternetta op 24-07-2025 15:42 ]
Grappig, want mijn eerste gedachte was, idealiter zou je er nog 1 bij kopen, als je 3 fases hebt tenminste.gielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:27:
[...]
Eerste wat ik dacht, ik zie nog uitbreiding voor 6x AB3000x![]()
Heel gevaarlijk virus.....
Toen dacht ik, hmmmm, met nogmaals 9kw.... wel een beetje overdreven, niet @Taro?
Tijd voor een vaccin!
Keurig! Zoekt hem ook nog vriendelijk opdotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:28:
[...]
Volgens mij is het deze: https://www.praxis.nl/ger...roller-mdf-200kg/10234346
Onze speurneus hier!
Ik heb naast de SF2400AC nu ook voor het schuurdak een SF800 besteld en deze is nu ook onderweg naar zijn nieuwe baas.
Nu zat ik naar panelen te kijken en kwam ik deze tegen:
Ja Solar 450 Wp glas-glas All Black & Bifacial (JAM54D41-450N-LB-BK)
met als specs:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t1wJAfBd7JP6ws9EDoHBWf0Z.jpg?f=user_large)
Kan ik deze gebruiken??
Alvast bedankt.
- Taro
- Niet online
Zeker overdreven, maar wel nuttig, fijn en wenselijk.geert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:33:
[...]
Grappig, want mijn eerste gedachte was, idealiter zou je er nog 1 bij kopen, als je 3 fases hebt tenminste.
Toen dacht ik, hmmmm, met nogmaals 9kw.... wel een beetje overdreven, niet @Taro?
- Taro
- Niet online
Tussen 14-55V en 22,5A kan je panelen aansluiten, dus volgens mij kunnen 2 daarvan prima samen op 1x SF800.tweetyvogel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:58:
@Taro Vraagje::
Ik heb naast de SF2400AC nu ook voor het schuurdak een SF800 besteld en deze is nu ook onderweg naar zijn nieuwe baas.
Nu zat ik naar panelen te kijken en kwam ik deze tegen:
Ja Solar 450 Wp glas-glas All Black & Bifacial (JAM54D41-450N-LB-BK)
met als specs:
[Afbeelding]
Kan ik deze gebruiken??
Alvast bedankt.
Dan hier ook de 3e batterij er maar onder. Dan kan ik nu maximaal laden en ontladen binnen een nette C waarde. Bestelling is al aangemeld zie ik.gielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:35:
Zojuist te horen gekregen dat mijn order (4x AB3000x) van reseller stekker-batt word geleverd morgen. Meteen even gebeld en blijkbaar hebben ze nog rond de 200 2400AC omvormers (los) en 20 AB3000x batterijen liggen voor directe uitlevering.
![]()
Gok dat straks met dat batterijpark de was al droogt op zolder tijdens het wassen in de wasmachine.
[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 24-07-2025 16:23 ]
Bedankt dan ga ik er 2 regelen. šTaro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:10:
[...]
Tussen 14-55V en 22,5A kan je panelen aansluiten, dus volgens mij kunnen 2 daarvan prima samen op 1x SF800.
- Taro
- Niet online
Ik hoop het nooit mee te maken, maar ik zie iemand al een enorme slinger aan dat skateboard geven met een brandende stapel 2400AC+6xAB3000X erop, zo van de oprit af de straat opdotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:28:
[...]
Volgens mij is het deze: https://www.praxis.nl/ger...roller-mdf-200kg/10234346
Edit: besteld (gratis verzending)Ook handig om de boel naar buiten te trekken in geval van nood
Nadeel is dat je het wel vast moet gaan zetten ivm evt. kinderen die er tegenaan gaan staan enzo.
Mijn kids hebben hele duidelijke instructies gehad, die vertrouw ik er ivm hun leeftijd 100% mee, maar bij een verjaardag of bezoek hebben we ook nog weleens 8-14 jarigen over de vloer die ik er niet mee zou vertrouwen. Wel iets om alert op te zijn.
Eens in de maand komen hier de glazenwassers langs, die gaan altijd via de garage, heb ze al meerdere keren aangesproken op de waterslang die vlak naast de accu's lag en zelfs in de achtertuin toen ze destijds tegen de Zendure Hub2000 en 2 accu's aan stonden met hun materiaal. Je kunt veel mensen om je heen instrueren en opvoeden, maar er blijft altijd een groep over die geen idee van het gevaar van thuisaccu's, omvormers en zonnepanelen heeft en daar moet je helaas ook rekening mee houden.
Tref dus adequate maatregelen zodat ook onwetenden niet voor een gevaarlijke situatie kunnen zorgen.
- Taro
- Niet online
Devke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:14:
[...]
Dan hier ook de 3e batterij er maar onder. Dan kan ik nu maximaal laden en ontladen binnen een nette C waarde. Bestelling is al aangemeld zie ik.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/6f27nuGd2pGeEy5bAPw0UiRb.gif?f=user_large)
Weet niet wat voor kinderen je hebt; YouTube: Zendure SolarFlow TORTURE TEST!!!dotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:29:
Er komt een puber-bestendig framepje omheen met gaas, denk ik. Ivm omvallende steps/fietsen/tuingereedschap/parasols/pvc buizen/clssen, bamboestokken, kippenvoer/verfbussen/dozen met schroeven etc etc etc š
Klopt, de shelly meet in meterkast al regelmatig 253v, tegenwoordig op alle 3 de fasen.......Jojan265 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:24:
[...]
Wat geeft de Shelly aan bij uitval van de PV omvormers? Het kan namelijk zijn, dat de kabel naar de PV omvormers behoorlijk lang is en de omvormers eerder uitschakelen op 253V bij de omvormer, terwijl het in de meterkast nog lang geen 253 V is. Je EV zit waarschijnlijk ook rechtstreeks op de meterkast en zou daardoor ook niet veel gaan helpen tegen uitval van de PV omvormers. Ik neem wel aan dat je beide PV omvormers niet op dezelfde fase zitten.
Als de Shelly op het moment van uitval ook al in de buurt zitten van de 253 V, dan is het net in de wijk behoorlijk vol. Dan zou een batterij waarop je rechtstreeks je PV kunt zetten wel helpen.
Het is dus vol in de woonwijk inderdaad.....
Zonnepanelen rechtstreeks op batterij: inderdaad optie die ik wil overwegen, maar dan zit er wel wat beperking in het zendure systeem. Ik zou dan 2 x string 9 panelen kwijt moeten, beide strings rond 3300 watt. Advies?
Aha, duidelijk, ga ik dit eens goed bekijken. Zendure sprak erg aan na alle berichten hier :-)onlinaius schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:20:
[...]
De Venus D kan (uit mijn hoofd) 4000 watt aan zonnepanelen input aan, dus daar zou je die string van 9 panelen op aan kunnen sluiten. Bij Zendure heb je inderdaad meerdere converters nodig voor 9 x 380 watt.
- Taro
- Niet online
Zendure systemen worden ook wel "balkonsystemen" genoemd, omdat ze geschikt zijn voor 1-4, evt. 8 wat oudere zonnepanelen, met max 2 in parallel. Panelen in een string langer dan 2 stuks, tenzij bijv. 50-150 Watt panelen, is geen optie.bkruyver schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:34:
[...]
Klopt, de shelly meet in meterkast al regelmatig 253v, tegenwoordig op alle 3 de fasen.......
Het is dus vol in de woonwijk inderdaad.....
Zonnepanelen rechtstreeks op batterij: inderdaad optie die ik wil overwegen, maar dan zit er wel wat beperking in het zendure systeem. Ik zou dan 2 x string 9 panelen kwijt moeten, beide strings rond 3300 watt. Advies?
Maximum is 2640 Watt panelen op 4xMPPT bij een SF800Pro.
Ik wil er niet te veel krassen op krijgen...of afgebroken connectors edgielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:33:
[...]
Weet niet wat voor kinderen je hebt; YouTube: Zendure SolarFlow TORTURE TEST!!!
Gelijktijdig kreeg ik een mailtje van Sessy dat er een 10k versie is
[ Voor 3% gewijzigd door debruina16 op 24-07-2025 16:44 ]
- Taro
- Niet online
Dat is wel echt veel te lang.... Als je een 2e Hyper hebt kan je de accu's wel blijven gebruiken, maar met een enkele Hyper ben je dus direct een maand onder de pannen.debruina16 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:44:
Ik heb vandaag een nieuwe Hyper ontvangen. Heeft iets van een maand geduurd na het defect, maar alles weer ok. Compleet nieuw in doos.
Serieus een optie?Gelijktijdig kreeg ik een mailtje van Sessy dat er een 10k versie isik denk een teken
5500 euro voor 10 kWh. Zonder installatiekosten.Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:50:
[...]
Dat is wel echt veel te lang.... Als je een 2e Hyper hebt kan je de accu's wel blijven gebruiken, maar met een enkele Hyper ben je dus direct een maand onder de pannen.
[...]
Serieus een optie?De kWh prijs is in ieder geval een stuk hoger toch? Ook heel lang naar gekeken, maar kunnen volgens mij de concurrentie niet aan?
- Taro
- Niet online
Zal vast een markt voor zijn, zie regelmatig op LinkedIn projecten langskomen, maar dat is vooral van de bij Sessy betrokken installateurs/merken zelf en dus marketing.Devke schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:53:
[...]
5500 euro voor 10 kWh. Zonder installatiekosten.
>550 Euro/kWh excl. installatie is echt niet meer van deze tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 24-07-2025 16:59 ]
Snap ik! Na 2027 wil jij de auto's ook kunnen opladen, dus wil je vermogen hebben, toch?Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:08:
[...]
Zeker overdreven, maar wel nuttig, fijn en wenselijk.
- Taro
- Niet online
Was grappig bedoeld, net als jouw bericht, 3x2400AC is voor veel mensen gewoon echt overkillgeert1992 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:03:
[...]
Snap ik! Na 2027 wil jij de auto's ook kunnen opladen, dus wil je vermogen hebben, toch?
Maar kan nu incl. Hypers wel 11 kW direct uit de accu's halen = max laden EV. Zonder Hypers met 3x2400AC wordt dat max 7 kW, de laadpaal en auto's kunnen daar prima mee leven. Wel wat extra ontlaadverliezen ivm lager vermogen, 11 kW is dan de betere keuze. Maar ook 3x minder standby verliezen door 3 omvormers minder, zal elkaar wel opheffen.
Tot 1-1-2027 is het allemaal een leuke extra om de terugverdientijd te verkorten, rondom 1-1-2027 ga ik sowieso wat terugschroeven naar wat ik daarna daadwerkelijk nodig heb.
Jij bent echt geen fan van de HW PiB he?Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:55:
[...]
>550 Euro/kWh excl. installatie is echt niet meer van deze tijd.
- Taro
- Niet online
Dat betrof de Sessy, niet de HW PiB
Ik volg beide merken niet voor niets, ben jaren in de markt geweest voor Victron, Sessy, ook even naar HW gekeken. Maar het Sessy topic, de techniek Ʃn de kWh prijs konden mij niet overtuigen. De Victron en zelfbouw topics lees ik nog iedere dag mee, al heb ik wel het idee dat bijv. Sigenergy en soortgelijke producten het bij het grotere publiek beter doen dan Victron. Victron is super stabiel, maar ook wel een dinosaurus qua ontwikkelsnelheid en ze verliezen denk ik snel marktaandeel omdat ze met veel legacy software en set-up mogelijkheden blijven pielen. Je ziet veel nieuwe installateurs ook op deze markt springen icm Sigenergy.
Victron, Sessy en HW zijn allemaal van Nederlandse bodem, dat zal altijd mijn voorkeur boven buitenlandse producten hebben, maar uiteindelijk kijk ik naar features + kWh prijs en dan vallen Sessy en HW sowieso af, die prijzen zijn echt niet meer marktconform. Victron blijft wel relevant, zo zag ik bijv. gisteren https://www.nkon.nl/nkon-...6-1kwh-thuisbatterij.html langskomen met 1800 Euro voor 16 kWh excl. omvormer, GX, busbars, etc. maar doe dat x3, dan 3x Victron 5-8 kW erbij en dan heb je echt een mooie set-up incl. off-grid opties. Maar dan is de Sigenergy toch al snel ook wel interessant ivm modulariteit, DC EV laden, etc. en een stuk minder "technisch". Haier is een Sigenergy aftreksel, dus die valt af.
Marstek vind ik als organisatie en marktbewerking niet ok, dus valt bij mij ook af. Blijven Zendure, Victron en Sigenergy over, waarbij de 1e en 3e wat toegankelijker zijn voor de gemiddelde gebruiker.
Dus nee, geen Sessy en HW fan, maar kan hopelijk ook redelijk onderbouwen waarom. En uiteraard respecteer ik alle merken, vooral de Nederlandse, maar als consument ben ik er niet per se om een NL merk met mijn financiƫle middelen te steunen, maar wil ik een doel bereiken binnen mijn huishouden en dan maak ik dus een andere keuze.
Edit: Vergeet ik nog te zeggen dat ik ooit Sessy een aantal kritische vragen heb gestuurd en daar nooit antwoord op heb gehad. Dan ben je voor mij sowieso af, net als Marstek.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 24-07-2025 17:58 ]
Misschien heb je gelijk, maar inderdaad ik kijk wel naar de vaste oplossingen op dit moment. Bekabeling en groepen aanmaken is ook niet gratis. Sessy maar ook solaredge. Zendure vond ik een mooi product en was ook 1 van de eersten die zo'n ding had. Maar een leverancier die geen spullen kan leveren dan haak ik af.Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:50:
Serieus een optie?De kWh prijs is in ieder geval een stuk hoger toch? Ook heel lang naar gekeken, maar kunnen volgens mij de concurrentie niet aan?
- Taro
- Niet online
Eens en begrijp ik volledig. Zie echter ook in andere topics dat het gras bij de buren niet altijd groener is.debruina16 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:57:
[...]
Misschien heb je gelijk, maar inderdaad ik kijk wel naar de vaste oplossingen op dit moment. Bekabeling en groepen aanmaken is ook niet gratis. Sessy maar ook solaredge. Zendure vond ik een mooi product en was ook 1 van de eersten die zo'n ding had. Maar een leverancier die geen spullen kan leveren dan haak ik af.
Mijn ervaring met de Zendure Support is niet 100% positief, wat ik wel weet is dat het uitvalpercentage vele malen lager is dan bij andere merken en je dus minder vaak met support te maken hebt, RTE vele malen hoger is, kWh prijs vele malen lager is, software voor 98% in orde en veel mogelijkheden biedt en dat zijn zaken waar je over vele jaren heen ook waarde aan moet toekennen.
Haha I knowā¦maar toen ik de HW prijs even door 2,7kWh deed kwam ik op een vergelijkbaar bedrag/kWh.Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:46:
[...]
Ik volg beide merken niet voor niets, ben jaren in de markt geweest voor Victron, Sessy, ook even naar HW gekeken. Maar het Sessy topic, de techniek Ʃn de kWh prijs konden mij niet overtuigen. De Victron en zelfbouw topics lees ik nog iedere dag mee, al heb ik wel het idee dat bijv. Sigenergy en soortgelijke producten het bij het grotere publiek beter doen dan Victron. Victron is super stabiel, maar ook wel een dinosaurus qua ontwikkelsnelheid en ze verliezen denk ik snel marktaandeel omdat ze met veel legacy software en set-up mogelijkheden blijven pielen. Je ziet veel nieuwe installateurs ook op deze markt springen icm Sigenergy.
Victron, Sessy en HW zijn allemaal van Nederlandse bodem, dat zal altijd mijn voorkeur boven buitenlandse producten hebben, maar uiteindelijk kijk ik naar features + kWh prijs en dan vallen Sessy en HW sowieso af, die prijzen zijn echt niet meer marktconform. Victron blijft wel relevant, zo zag ik bijv. gisteren https://www.nkon.nl/nkon-...6-1kwh-thuisbatterij.html langskomen met 1800 Euro voor 16 kWh excl. omvormer, GX, busbars, etc. maar doe dat x3, dan 3x Victron 5-8 kW erbij en dan heb je echt een mooie set-up incl. off-grid opties. Maar dan is de Sigenergy toch al snel ook wel interessant ivm modulariteit, DC EV laden, etc. en een stuk minder "technisch". Haier is een Sigenergy aftreksel, dus die valt af.
Marstek vind ik als organisatie en marktbewerking niet ok, dus valt bij mij ook af. Blijven Zendure, Victron en Sigenergy over, waarbij de 1e en 3e wat toegankelijker zijn voor de gemiddelde gebruiker.
Dus nee, geen Sessy en HW fan, maar kan hopelijk ook redelijk onderbouwen waarom. En uiteraard respecteer ik alle merken, vooral de Nederlandse, maar als consument ben ik er niet per se om een NL merk met mijn financiƫle middelen te steunen, maar wil ik een doel bereiken binnen mijn huishouden en dan maak ik dus een andere keuze.
Edit: Vergeet ik nog te zeggen dat ik ooit Sessy een aantal kritische vragen heb gestuurd en daar nooit antwoord op heb gehad. Dan ben je voor mij sowieso af, net als Marstek.
Van HW vind ik het oprecht jammer hoor hoe het wat mij betreft gaat met het product. Het was mijn eerste keuze, Nederlands product, mān p1 meter van ze werkt prima, etc. Tot ik alle E4XX problemen las en me in Zendure ging verdiepen. Dus geannuleerd. Moet ook wel zeggen dat ik er nog steeds volledig achter sta, volg het HW topic nog steeds en hoewel ik zie dat er veel tevreden klanten zijn (fijn!), vind ik nog steeds het aandeel problemen bovengemiddeld groot. Van koude accuās middenin de zomer die worden geruild, problemen met wifi die nooit aan de PiB of P1 meter zelf liggen (

De marstek ook snel voorbij gelopen; andere systemen hebben vast ook voordelen (Sigenergy nog even naar gekeken door de leuke reviews van Silent Hunter) maar met mān huidige set een mooie eerste stap in deze markt gezet.
Over die software; ik zat gisteravond nieuwe review te kijken van Ketelklets over de anker; die app lijkt toch sprekend op Zendure? Wie kopieert hier wie?Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:03:
[...]
Eens en begrijp ik volledig. Zie echter ook in andere topics dat het gras bij de buren niet altijd groener is.
Mijn ervaring met de Zendure Support is niet 100% positief, wat ik wel weet is dat het uitvalpercentage vele malen lager is dan bij andere merken en je dus minder vaak met support te maken hebt, RTE vele malen hoger is, kWh prijs vele malen lager is, software voor 98% in orde en veel mogelijkheden biedt en dat zijn zaken waar je over vele jaren heen ook waarde aan moet toekennen.
- Taro
- Niet online
Ik kijk uit principe niet naar zijn video's, zit in mijn irritatiezone. Voor Henk en Ingrid een leuk niveau, verder niet interessant.frankj030 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:28:
[...]
Over die software; ik zat gisteravond nieuwe review te kijken van Ketelklets over de anker; die app lijkt toch sprekend op Zendure? Wie kopieert hier wie?
Sinds hij reclame is gaan maken voor een failliet zonnepanelenbedrijf puur voor eigen gewin en verdiensten ben ik afgehaakt.
Maar ja, veel van de visuals en apps lijken heel erg op elkaar. Ze kijken gewoon goed naar elkaar.
In de comments bij zān review las ik ook dat hij de HW PiB de meeste betrouwbare accu vond, dus misschien is je irritatie terechtTaro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:33:
[...]
Ik kijk uit principe niet naar zijn video's, zit in mijn irritatiezone. Voor Henk en Ingrid een leuk niveau, verder niet interessant.
Sinds hij reclame is gaan maken voor een failliet zonnepanelenbedrijf puur voor eigen gewin en verdiensten ben ik afgehaakt.
Maar ja, veel van de visuals en apps lijken heel erg op elkaar. Ze kijken gewoon goed naar elkaar.
- Taro
- Niet online
Iets met broodheer, etc. en dat straalt er bij hem wel vanaf.frankj030 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:38:
[...]
In de comments bij zān review las ik ook dat hij de HW PiB de meeste betrouwbare accu vond, dus misschien is je irritatie terecht
En ja, dat zou men over mij ook kunnen zeggen, maar ik heb al 10 jaar een samenwerking met HW en ben wel gewoon kritisch over hun producten. Alle producten op de PiB na ben ik positief over. Als ik aan die samenwerking na mijn kritische PiB uitlatingen een einde moet maken, dan is dat maar zo. Voor Zendure geldt hetzelfde, ben nu blij met de producten, als dat overmorgen anders is dan stopt het daar en zal ik dat ook openlijk uitspreken.
Ben gelukkig in de positie dat ik er helemaal niet van afhankelijk ben, dus graag of niet.
Lekkere opslag voor dat geld.Taro schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:46:
[...]
Maar hij heeft dan ook nog niet de Zendure getest.frankj030 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:38:
[...]
In de comments bij zān review las ik ook dat hij de HW PiB de meeste betrouwbare accu vond, dus misschien is je irritatie terecht
Ik vind zijn filmpjes over het algemeen erg informatief, de reviews wat minder.
En hij zal met zijn YT kanaal inderdaad wel wat geld willen verdienen, alle YT'bers willen dat anders begin je er niet aan.
Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld of ze op voorraad waren met de 50 dagen wachttijd die ik bij Zendure had nog vers in het geheugen. Prettig gesprekje gehad en de batterij is direct al op de post dus absoluut niks te klagen hier. Ben toch maar voor een 3e batterij gegaan; met twee kom ik de nacht wel door maar heb totaal geen reserve voor calamiteiten. En wat me ook irriteert met deze bewolkte dagen is dat je eigenlijk sneller wil laden als de zon wel even door de wolken komt. Er zijn dagen bij dat de accu niet vol is maar ik wel aardig wat kWh's heb teruggeleverd. Dat kan nu ook wat efficienter met een C-waarde van 1700 watt. Alleen jammer dat ik nu weer de meubelroller accessoire rabbit hole in bengielz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:35:
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 24-07-2025 20:15 ]
Ja, de communicatie vind ik ook zeer prettig verlopen, lekkere korte lijntjes en gewoon gewoon.CopyCatz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld of ze op voorraad waren met de 50 dagen wachttijd die ik bij Zendure had nog vers in het geheugen. Prettig gesprekje gehad en de batterij is direct al op de post dus absoluut niks te klagen hier. Ben toch maar voor een 3e batterij gegaan; met twee kom ik de nacht wel door maar heb totaal geen reserve voor calamiteiten. En wat me ook irriteert met deze bewolkte dagen is dat je eigenlijk sneller wil laden als de zon wel even door de wolken komt. Er zijn dagen bij dat de accu niet vol is maar ik wel aardig wat kWh's heb teruggeleverd. Dat kan nu ook wat efficienter met een C-waarde van 1700 watt. Alleen jammer dat ik nu weer de meubelroller accessoire rabbit hole in benDat moet nu natuurlijk wel een metalen versie worden met remmen want anders komen er weer afkeurende replies hier
Metalen meubel hondje lijkt me niet nodig, warmte stijgt op. Hmm, ik zou wel even een rvs plaatje kunnen lasersnijden op het werk š Wielen met remmen is inderdaad wel mooi, wij kopen veel bij Interwiel.nl
2400 Watt kan met 3 toch ook wel. Dan zit je op 0.27 C.CopyCatz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:14:
[...]
Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld of ze op voorraad waren met de 50 dagen wachttijd die ik bij Zendure had nog vers in het geheugen. Prettig gesprekje gehad en de batterij is direct al op de post dus absoluut niks te klagen hier. Ben toch maar voor een 3e batterij gegaan; met twee kom ik de nacht wel door maar heb totaal geen reserve voor calamiteiten. En wat me ook irriteert met deze bewolkte dagen is dat je eigenlijk sneller wil laden als de zon wel even door de wolken komt. Er zijn dagen bij dat de accu niet vol is maar ik wel aardig wat kWh's heb teruggeleverd. Dat kan nu ook wat efficienter met een C-waarde van 1700 watt. Alleen jammer dat ik nu weer de meubelroller accessoire rabbit hole in benDat moet nu natuurlijk wel een metalen versie worden met remmen want anders komen er weer afkeurende replies hier
Ik dacht dat we uitgingen van het rampscenario waarbij de steekvlammen eruit schieten en je de boel zsm naar buiten wil hebbendotternetta schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:31:
[...]
Metalen meubel hondje lijkt me niet nodig, warmte stijgt op.
Ik denk dan aan traanplaat ondergrond en ai gestuurde aandrijving die zsm naar buiten rijdt.
- Taro
- Niet online
Heb hier al een Arduino bordje gebouwd dat:CopyCatz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:38:
[...]
Ik dacht dat we uitgingen van het rampscenario waarbij de steekvlammen eruit schieten en je de boel zsm naar buiten wil hebben![]()
Ik denk dan aan traanplaat ondergrond en ai gestuurde aandrijving die zsm naar buiten rijdt.
- Vlamdetectie
- Rookdetectie
- CO detectie
- Temperatuur
- En nog wat andere waarden meet
:strip_exif()/f/image/CJSrXOJn6AXDxLWvzQjwYr8F.jpg?f=fotoalbum_large)
Als die constateert dat het niet ok is, dan krijgt iedereen thuis via Google Home een melding/waarschuwing.
Zou daar nog wel iets van een deuropener en motor aan kunnen koppelen zodat de hele bende gewoon vanzelf naar buiten rijdt
Marcmax Media gecontacteerd voor een set van 1x 2400AC en 5x AB3000X (was eigenlijk van plan om 4 te bestellen maar gezien de prijsdaling is dit nu ook te verantwoorden).
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)
In de meterkast heb ik een Fire Knock Out hangen (daar staat router, servertje en nog wat spul). Kan je natuurlijk ook boven je accu hangen:
https://www.fire-knock-out.nl
Uiteraard zal dat een accufik niet geheel blussen maar detectie en een BAM met overal blusmiddel werkt ook wel voor het wakker worden
UNOX: The worst operating system
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder Ʃn meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.