klump4u schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:05:
[...]

Dat speelt ook mee, 2 maal hyper met 81-82% of een maal 83-84%, dubbel verlies dus.
Ik kan nu nog gewoon boetevrij salderen tot 2027 maar daarna helpen alle beetjes natuurlijk.
Eigenlijk voor nu een luxe probleem.
En de 2400AC wordt minder warm dan de Hyper bij mij.
Dan heb ik het over de temperatuur van de batterij onder de omvormer.
Bij de Hyper is dat 35 graden en bij de 2400AC iets onder de 30 graden.
Op een dag als vandaag.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:31
Gemakkelijke keuze, de AC2400 heeft zich al bewezen dat hij ook op erg lage vermogens nog heel efficiënt is. Als je geen zonnepanelen wilt aansluiten wist ik het wel

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:34
peterbier schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:11:
[...]

En de 2400AC wordt minder warm dan de Hyper bij mij.
Dan heb ik het over de temperatuur van de batterij onder de omvormer.
Bij de Hyper is dat 35 graden en bij de 2400AC iets onder de 30 graden.
Op een dag als vandaag.
Mijn SF800pro heeft net 2 uur vol ontladen op 800W achter de rug; staat in een houten schuurtje waar de zon nu vol op staat en ik het zelf niet lang kon uithouden - het was er echt veel heter dan buiten en daar is het nu 32 graden.
(Ontladen omdat ik nu gewoon baseload strategie gebruik tot nieuwe slimme meter en beetje zit te spelen met tarieven).

De bovenste accu als onderdeel van de SF800pro (wat een rotnaam is het toch) is 43 graden en de onderste 37 graden, het valt me echt alles mee zonder enige vorm van koeling en in een schuur waar het denk ik ook 35+ graden is.
Voor vandaag en gelet op de plek vond ik dat heel acceptabel.

Gister heb ik ze rond de 30/35 gezien bij laden / ontladen.

Overigens zag ik net dat je de SF800p al voor 10 juli krijgt?! Dat is bizar snel als je kijkt hoe lang iedereen wacht op orders uit de presale!

[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 30-06-2025 19:29 ]

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
frankj030 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:22:
[...]

Mijn SF800pro heeft net 2 uur vol ontladen op 800W achter de rug; staat in een houten schuurtje waar de zon nu vol op staat en ik het zelf niet lang kom uithouden - het was er echt veel heter dan buiten en daar is het nu 32 graden.
(Ontladen omdat ik nu gewoon baseload strategie gebruik tot nieuwe slimme meter en beetje zit te spelen met tarieven).

De bovenste accu als onderdeel van de SF800pro (wat een rotnaam is het toch) is 43 graden en de onderste 37 graden, het valt me echt alles mee zonder enige vorm van koeling en in een schuur waar het denk ik ook 35+ graden is.

Gister heb ik ze rond de 30/35 gezien bij laden / ontladen.

Overigens zag ik net dat je de SF800p al voor 10 juli krijgt?! Dat is bizar snel als je kijkt hoe lang iedereen wacht op orders uit de presale!
Dat zijn mooie temperaturen, ik had verwacht dat het warmer zou zijn.
Ik wil mijn bestelde 800Pro en 2400AC ook in een houten berging plaatsen.

Ook erg benieuwd hoe het zal gaan als het straks kouder gaat worden in de winter.
Of de accu's isoleren of afkoppelen of eventueel de berging verwarmen.

• Yvosurf
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19-10 22:47
Net de ab2000s op Amazon besteld voor 699,-. Had er nog eentje nodig en is op de Zendure site al een tijdje niet meer te koop. Wel de ab2000x voor 729,-. Dikke tip J.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45

bert pit

asdasd

klump4u schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:57:
Ik ben aan het twijfelen, ik heb 1 hyper met 4 accu's draaien en heb nog een nieuwe hyper liggen. Daarmee wil ik dan 2 stapels van maken en bij beiden dan nog een accu erbij zodat ik bijna 12kWh heb staan.
Of nu de hypers en accu's verkopen en dan een 2400AC kopen met 4 maal een AB3000x, ook bijna 12kWh maar dan wel maar 1 omvormer i.p.v. 2
Ik heb ook 2 hypers met totaal 4 batterijen. Het mooie daarvan vind ik dat je altijd kunt doordraaien welk onderdeel er ook defect zou raken. Zou je willen wisselen naar 2400AC, dan zou ik ook weer voor zo'n redundante versie gaan, dus alles dubbel.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Misschien is het hier al wel genoemd.
Wat ik mij eigenlijk afvraag bij de SF800pro hoe kun je een harde reset doen.?
Bij de Hyper als de 2400AC kun je de omvormer van de batterij halen.
Stel de SF800pro loopt om wat voor rede helemaal vast.
peterbier schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:54:
Misschien is het hier al wel genoemd.
Wat ik mij eigenlijk afvraag bij de SF800pro hoe kun je een harde reset doen.?
Bij de Hyper als de 2400AC kun je de omvormer van de batterij halen.
Stel de SF800pro loopt om wat voor rede helemaal vast.
Dat kan naar mijn weten niet. Daarom is het advies ook uit te kijken met de FireSon integratie icm SF800Pro.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Stond Geert weer voor de deur... De 4 zonnepanelen op de platdakset zaten nog via kabels over de garage heen naar de achtertuin en daar op de SF800Pro met 2 extra accu's eronder aangesloten. Was een tijdelijke oplossing, maar uiteindelijk ook besloten de SF800Pro niet binnen te gaan zetten. In plaats daarvan dus laatst 2x SF800 erbij besteld, die zojuist binnen opgehangen en de PV kabels door de dakdoorvoer naar binnen gebracht.

Volgende stap is er een nette kabelgoot onder te maken, het werd al laat, dus komt de volgende keer. Maar ze hangen en werken nu in ieder geval:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFR0v1SXRxxZff1uY_WvDbIUK_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdBjsnnCxXc7R3emjEkbNGqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Derk S
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 20:24
p1 meter nu beschikbaar: https://www.zendure.nl/pr...p1?variant=46987621466367

Levertijd, 50-60 dagen. Ben benieuwd :)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Is de functionaliteit van die P1 meter nu gelijk aan die 3CT?
Qua aansluiten is het namelijk een stuk makkelijker.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:13

HHF

Nu ook een aanbieding van 1x AB3000 gratis bij besteliing van 2400AC met 5 AB3000

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

koopje ook :X

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

HHF schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:20:
Nu ook een aanbieding van 1x AB3000 gratis bij besteliing van 2400AC met 5 AB3000
280 Eur / kWh...... das dan wel weer nice. Je zal wel een flinke verbruiker moeten zijn. Daarnaast krijg je dit vol op een dag, met opwek of goedkoop dynamisch? Uurtje of 8 laden, uurtje of 8 ontladen en dan full speed. Als je capaciteit zoekt denk ik persoonlijk dat je beter voor 2x 2400 kunt gaan en 3 batterijen per set. Iets duurder maar functioneler denk ik dan.

[ Voor 42% gewijzigd door Devke op 01-07-2025 10:29 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• rimave
PRIMEZEN5 geeft nog 5% korting.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• HHF

HHF

Devke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:26:
[...]

280 Eur / kWh...... das dan wel weer nice. Je zal wel een flinke verbruiker moeten zijn. Daarnaast krijg je dit vol op een dag, met opwek of goedkoop dynamisch? Uurtje of 8 laden, uurtje of 8 ontladen en dan full speed. Als je capaciteit zoekt denk ik persoonlijk dat je beter voor 2x 2400 kunt gaan en 3 batterijen per set. Iets duurder maar functioneler denk ik dan.
Als je de BTW nog kunt terugvragen of in DLD koopt ga je met nog 5% korting richting de 200 Eur/kwh Jammer nog steeds van de 60 dagen levertijd, maar dat zal ook wel beter worden als de productie volop gaat draaien.

HHF schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:35:
[...]

Als je de BTW nog kunt terugvragen of in DLD koopt ga je met nog 5% korting richting de 200 Eur/kwh Jammer nog steeds van de 60 dagen levertijd, maar dat zal ook wel beter worden als de productie volop gaat draaien.
Prijs is dan wellicht leuk maar hoe ga je ze leeg trekken? Als je dan kWh's onbenut gaat laten dan ben je uiteindelijk nog duurder uit. Er zal best een toepassingsgebied hiervoor zijn maar of dit de consument is? Dynamisch zal je duurdere uren met laden gaan meepakken en je trekt hem niet leeg op de duurdere uren alleen. Die zijn minder lang. Als je dan in de nacht nog een groot verbruiker ben dan kom je misschien een eindje.

• Hemera
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 15:18
Yvosurf schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:41:
Net de ab2000s op Amazon besteld voor 699,-. Had er nog eentje nodig en is op de Zendure site al een tijdje niet meer te koop. Wel de ab2000x voor 729,-. Dikke tip J.
Niet iedereen is er fan van maar als je scoupy gebruikt krijg je nog eens 10% cashback dan heb je hem voor 629,10 *O*

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 18:26
Devke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Prijs is dan wellicht leuk maar hoe ga je ze leeg trekken? Als je dan kWh's onbenut gaat laten dan ben je uiteindelijk nog duurder uit. Er zal best een toepassingsgebied hiervoor zijn maar of dit de consument is? Dynamisch zal je duurdere uren met laden gaan meepakken en je trekt hem niet leeg op de duurdere uren alleen. Die zijn minder lang. Als je dan in de nacht nog een groot verbruiker ben dan kom je misschien een eindje.
Deze stelling volg ik ook.
Plugin zal ik toch steeds minimum aankopen.
Eerst sluipverbruik zo veel mogelijk beperken.

Kritische blikken geven vaak aan dat je niet te veel moet aanschaffen.
oorsprong komt wellicht van poosje geleden toen de batterijen nog pokke duur waren.

Grote batterijopslag is net vandaag wel uitstekend gezien de dure dagprijs elektriciteit.

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Ja, helemaal eens met twee systemen kun je sneller laden en ontladen, en voor die paar honderd euro meer ben je ook nog eens redundant, waardoor je bij uitval in elk geval kunt doordraaien.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• HHF

HHF

[...]

Klopt, meer kopen dan je nodig bent heeft geen nut. Maar met een gasloze woning en EV zit je toch al aan meer verbruik en dan is het handig om de nacht door te kunnen komen of bewolkte dagen. Hoeveel ik uiteindelijk wil investeren ga ik wel bekijken, zolang ik nog kan salderen en de prijzen nog sterk dalen wacht ik nog wel even af. Zendure laat de ene aanbieding naadloos op de volgende overgaan, dus volgend jaar zullen er wel nieuwe aanbiedingen zijn. Op dit moment is de kostprijs van kale LFP batterijen al onder de 60$/kwh dus er is nog genoeg ruimte voor Zendure om de prijs nog scherper te stellen.

• rimave
Hemera schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:43:
[...]

Niet iedereen is er fan van maar als je scoupy gebruikt krijg je nog eens 10% cashback dan heb je hem voor 629,10 *O*
Volgens mij geeft cashbackxl maar 4,5% cashback.

HHF schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Klopt, meer kopen dan je nodig bent heeft geen nut. Maar met een gasloze woning en EV zit je toch al aan meer verbruik en dan is het handig om de nacht door te kunnen komen of bewolkte dagen. Hoeveel ik uiteindelijk wil investeren ga ik wel bekijken, zolang ik nog kan salderen en de prijzen nog sterk dalen wacht ik nog wel even af. Zendure laat de ene aanbieding naadloos op de volgende overgaan, dus volgend jaar zullen er wel nieuwe aanbiedingen zijn. Op dit moment is de kostprijs van kale LFP batterijen al onder de 60$/kwh dus er is nog genoeg ruimte voor Zendure om de prijs nog scherper te stellen.
Als je teveel opwek hebt kun je wellicht ook je EV ermee laden. Ik ga hier zelf binnenkort een laadpaal laten plaatsen. Die kan ook laden op opwek van de panelen maar ook dynamisch laden. Wat veel mensen denk ik vergeten is dat je stiekem daar ook al capaciteit hebt staan, alleen hij is wel mobiel. Je moet wel kunnen laden op dynamisch gunstige tarieven. Hier zal dat 9 van de 10x wel lukken.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Begrijp ik uit de nieuwsbrief dat de P1 meter nu uit is? Heb m'n accu pakket al besteld, komt hopelijk over een paar weken. Maar is er nog een manier om de P1 meter los nog in een aanbieding te kopen?

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:57
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Ik vindt de opstelling van @Taro heel mooi.
En dat is uiteindelijk wat ik wil.
Wou eerst HomeWizard waar ik er een van heb staan maar 4 van die zijn veel te klein.
Inderdaad had hier een grote van 30kw beter geweest.
Zendure spreekt mij aan van het compacte ontwerp.
Geen hinderlijke ventilators en mooi stapelbaar.
Voor mij een goed en mooi systeem.
Hopelijk komt er nog een makkelijker manier zonder tussenkomst 3e partij een vrijschakeling in de HEMS.
Anders inderdaad HomeAssistant gebruiken.
Ik was al aan het zoeken of die 2400W ten allen tijden de max was, maar via HA is dit dus niet het geval? :D

Ik zie die 2400AC met 5* AB3000X + 1 gratis staan en wordt het toch wel verleidelijk nu. Zeker met die piek vanavond bij een dynamisch contract.

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-11 12:41
[...]

Dan ga je voor 1x 2400 met 5 batterijen en 1x 2400 met 1 batterij :)
Maak je weer gebruik van de actie

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:43
Timo002 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:59:
Begrijp ik uit de nieuwsbrief dat de P1 meter nu uit is? Heb m'n accu pakket al besteld, komt hopelijk over een paar weken. Maar is er nog een manier om de P1 meter los nog in een aanbieding te kopen?
Ik zie op de site nu ook de aanbieding zoals die pas hier al gemeld werd door @gielz: gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• ThuisbatterijNL
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18-08 17:12

ThuisbatterijNL

Bedrijfsaccount Thuisbatterijnederland
Het blijft een indicatie, voorraden gaan ontzettend rap, ook met wat we gehoord hebben wat er in Nederland geleverd is aan units... 8)7

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
€ 4.714,85 voor 6xab3000x met de ac2400 en P1 meter. Helaas geen verzending naar België.

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-10 15:51
ThuisbatterijNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Het blijft een indicatie, voorraden gaan ontzettend rap, ook met wat we gehoord hebben wat er in Nederland geleverd is aan units... 8)7
Haha ja het zal wel even duren voordat ie geleverd wordt. Maar hij is in ieder geval aangekondigd en te bestellen!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aangezien de AB2000X hier nog steeds niet geleverd is begin ik nu toch erg te twijfelen om een 2400AC met 2 accu's te bestellen + P1 voor ~2200,-. Het lijkt erop dat de nieuwe producten namelijk een stukje beter leverbaar zijn dan de oudere...

Dan annuleer ik de AB2000X en kan de Hyper met 2 x AB2000S op marktplaats zodra dit binnen is. Keuzes keuzes!

• ThuisbatterijNL
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 18-08 17:12

ThuisbatterijNL

Bedrijfsaccount Thuisbatterijnederland
Sander schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:28:
Aangezien de AB2000X hier nog steeds niet geleverd is begin ik nu toch erg te twijfelen om een 2400AC met 2 accu's te bestellen + P1 voor ~2200,-. Het lijkt erop dat de nieuwe producten namelijk een stukje beter leverbaar zijn dan de oudere...

Dan annuleer ik de AB2000X en kan de Hyper met 2 x AB2000S op marktplaats zodra dit binnen is. Keuzes keuzes!
Wij hebben vhz dat er maar iets van 150 2400 AC units geleverd zijn, in Nederland specifiek, geen idee met hoeveel batterijen? Misschien dat vanuit Duitsland dan het e.e.a. doorgestuurd wordt, maar ik denk dat Zendure zelf niet het succes danwel interesse zo hoog had geschat van de nieuwe producten. *O*

• elektriekert
[...]

Als je dan aan de 0,2C ontladen wil houden kom je batterij(en) tekort

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:54
xobdorp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Zojuist antwoord ontvangen dat mijn bestelling (AC2400 met 3xAB3000X) voor volgende week wordt verzonden. Slag om de arm natuurlijk, maar in ieder geval weer een update...

De beste man van support gaf aan: "[...] due to some external factors, there is a delay in the shipment of your order."
'Before next week' werd gewoon volgende week :). Zojuist 4 track & trace codes gevonden in mijn bestelling, dus ben erg benieuwd wanneer ze hier op de stoep staan.

10 april tot nu is toch 83 dagen, iets meer dan de beloofd 40-50.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
xobdorp schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:37:
[...]

'Before next week' werd gewoon volgende week :). Zojuist 4 track & trace codes gevonden in mijn bestelling, dus ben erg benieuwd wanneer ze hier op de stoep staan.

10 april tot nu is toch 83 dagen, iets meer dan de beloofd 40-50.
Half mei heb ik bij akkuman.de een SF800pro en een AB2000X besteld. De AB2000X is al verstuurd en onderweg. Nu de SF800pro nog.

Goed man!

• xobdorp
Mijn bestelling betreft een AC2400 en 3xAB3000X, daar zal het verschil wel vandaan komen.

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11 17:35
AB2000X half juni besteld, net bezorgd .... :)

• markduffy
@Taro Jou bestelling waaronder ook AC2400 van 27 april was toch al ontvangen? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• Bert Luiten
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-11 17:35
oh ja.. bij Akkuman..
elektriekert schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:33:
[...]

Als je dan aan de 0,2C ontladen wil houden kom je batterij(en) tekort
Je kunt ook op 1600 (ontl)aden. Dan ben je er met 5,5 uur ipv 8. Even er vanuit gaan dat er geen verlaging van het vermogen zit aan het eind van het laden / eind van het ontladen. (max - min SoC).

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 03-11 19:12
Ben wel eens benieuwd of er een verschil is, in de werking van de omvormers, aangestuurd door de P1 tov de Shelly!

• frankj030
Timo002 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:59:
Je kunt hem los bestellen (https://www.zendure.nl/pr...p1?variant=46987621466367), en in dit topic zag ik vandaag een kortingscode van 5% vandaag langs komen.
markduffy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:57:
@Taro Jou bestelling waaronder ook AC2400 van 27 april was toch al ontvangen? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja, die heb ik al ontvangen.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
robkds schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:41:
[...]

Half mei heb ik bij akkuman.de een SF800pro en een AB2000X besteld. De AB2000X is al verstuurd en onderweg. Nu de SF800pro nog.
Zojuist ook de melding gehad dat akkuman de SF800pro verzonden heeft. Ik weet al wat ik dit weekend ga doen :)

Goed man!

• elektriekert
Devke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:05:
[...]

Je kunt ook op 1600 (ontl)aden. Dan ben je er met 5,5 uur ipv 8. Even er vanuit gaan dat er geen verlaging van het vermogen zit aan het eind van het laden / eind van het ontladen. (max - min SoC).
Vooruit, 2x 1600 dan :p

• frankj030
robkds schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:36:
[...]

Zojuist ook de melding gehad dat akkuman de SF800pro verzonden heeft. Ik weet al wat ik dit weekend ga doen :)
Benieuwd naar je ervaringen! Hoe ga je hem aansturen? (P1, HA, Shelly?)

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Na wat rondklikken/toevoeging in winkelmandje etc. op de zendure NL website kreeg ik dit, maar snel doorgeklikt. (ac2400 + 3 accu's al een tijdje in bestelling)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgbjiLBqpgQnC5tSbb0yI2euxMY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f8O6v1TOwuWZ9cx3lgemYVYh.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door MaartenXM op 01-07-2025 14:57 ]

• markduffy
Taro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:36:
[...]

Ja, die heb ik al ontvangen.
Hmm beetje aparte afhandelingsvolgorde van de bestellingen dan als xobdorp zijn bestelling van 10 april nu pas verzonden wordt..

Maargoed, laten we t positief bekijken,ze leveren uit en mondjesmaat wordt iedereen voorzien :)

• Hemera
  • Laatst online: 29-10 15:18
MaartenXM schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:56:
Na wat rondklikken/toevoeging in winkelmandje etc. op de zendure NL website kreeg ik dit, maar snel doorgeklikt. (ac2400 + 3 accu's al een tijdje in bestelling)

[Afbeelding]
Die heb ik ook maar gelijk gebruikt, ik vond 100+ toch te gek. maar 60 vind ik nog wel ok!
Bedankt voor het delen!

• peterb13
  • Laatst online: 03-11 13:01

[Afbeelding]
Super, Bedankt! Heb direct de vorige bestelling van de p1 meter maar geannuleerd. Wazig inderdaad, ik had ook een setje met AC2400 nog in het winkelmandje staan. Eruit gehaald en toen stond deze er nog in met die kortings code.

• xobdorp
Ik moet de Shelly Pro 3EM nog in mijn meterkast hangen, maar opnieuw 40-50 dagen (wat uiteindelijk ook weer drie maanden kan worden) wachten op de Zendure P1 Meter heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Wel positief verrast door de prijs met kortingscode.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18
Bert Luiten schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:57:
AB2000X half juni besteld, net bezorgd .... :)
Same here :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• frankj030
peterb13 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:15:
[...]

Super, Bedankt! Heb direct de vorige bestelling van de p1 meter maar geannuleerd. Wazig inderdaad, ik had ook een setje met AC2400 nog in het winkelmandje staan. Eruit gehaald en toen stond deze er nog in met die kortings code.
Kun je bestellingen zelf annuleren, of moet je daar Zendure voor mailen? Ik zie in de webshop geen annuleer button bij mijn bestellingen.

• rimave
frankj030 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:31:
[...]

Kun je bestellingen zelf annuleren, of moet je daar Zendure voor mailen? Ik zie in de webshop geen annuleer button bij mijn bestellingen.
Je moet ze mailen inderdaad.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:59

[Afbeelding]
Alsnog 59 euro te veel,
Ze geven aan dat de p1 meter gratis is op de website van Zendure.nl

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:34

[Afbeelding]
Top! Deze ook gebruikt

• mmarchan
Ook vanuit België P1 gescoord voor €59! BEDANKT!!

• AWEF
Wat ik trouwens niet snap: Op de site staat gratis P1, maar daar onder "Combo-deal: Voeg Slimme Meter P1 toe aan je winkelwagen en bespaar €60!". Zit die er nu wel of niet bij als je hem besteld zonder apart de slimme meter aan te vinken?

• alexander.hagen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03-11 21:22
Op de Duitse Zendure website hebben ze het over een D0 i.p.v een P1. Ik neem aan dat dit hetzelfde is, of weet iemand hier het fijne van?

Vanwege de BTW zou ik het liefst in Duitsland laten afleveren. Kan dat trouwens op elke Poststelle, of moet ik daar nog op iets letten? Geven jullie in dat geval een Nederlands factuuradres en een Duits afleveradres op?

• remcoXP
ik heb zojuist de hyper2000 binnen gekregen met 2x 2000.
aan het net aangesloten en geprobeerd de app te gebruiken.
in homeassistant gezet. :)
maar in de app zelf is nederland niet ondersteund en moet je zelf je netuitvoet( naar huis) en invoer ingeven)
default staat deze op 200. wat zijn hier de optimale waarden voor in en uitvoer?

• geert1992
  • Laatst online: 22:55
remcoXP schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:54:
maar in de app zelf is nederland niet ondersteund en moet je zelf je netuitvoet( naar huis) en invoer ingeven)
default staat deze op 200. wat zijn hier de optimale waarden voor in en uitvoer?
In de app zou nederland gewoon ondersteund moeten zijn, hier tenminste wel.
Staat hij niet in de lijst, of????

Als je de beste waarde bedoeld om jouw setup op te laden en te ontladen zou ik je 768watt aanbevelen, afgerond 800watt. Dat is wanneer je met 2x een ab2000, een c-rating van 0,2c aanhoud.

[ Voor 39% gewijzigd door geert1992 op 01-07-2025 17:11 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• mmarchan
Heb dezelfde configuratie, maar gebruik geen HA.
In- en uitvoer staan op 1200W.
Met die 2400W kan ik mijn meest zware verbruikers aan (op voorwaarde dat ze niet samen worden gebruikt).
En worden de batterijen niet al te veel op de proef gesteld tijdens het laden/ontladen.

Succes ermee!

• bert pit

bert pit

asdasd

800W per hyper, staat hij op een exclusief voor accu aangemaakte groep dan kun je naar 1200W gaan.
Het eerste wat je doet is alles updaten.

AWEF schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:22:
Wat ik trouwens niet snap: Op de site staat gratis P1, maar daar onder "Combo-deal: Voeg Slimme Meter P1 toe aan je winkelwagen en bespaar €60!". Zit die er nu wel of niet bij als je hem besteld zonder apart de slimme meter aan te vinken?
Wat ik er van begrijp is het een extra p1 meter.
Een gratis de 2e voor de helft.
Ik kan het mis hebben hoor maar zo begrijp ik het.
alexander.hagen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:39:
Op de Duitse Zendure website hebben ze het over een D0 i.p.v een P1. Ik neem aan dat dit hetzelfde is, of weet iemand hier het fijne van?

Vanwege de BTW zou ik het liefst in Duitsland laten afleveren. Kan dat trouwens op elke Poststelle, of moet ik daar nog op iets letten? Geven jullie in dat geval een Nederlands factuuradres en een Duits afleveradres op?
Volgens mij zijn het 3 afzonderlijke P1 meters specifiek voor de NL, DLD en FR markt. Dus zou zeker niet de P1 in DLD bestellen. Ze zijn specifiek voor de slimme meters per land (blijkt uit de ontvangen documentatie vanuit Zendure).

[ Voor 7% gewijzigd door mrme12345 op 01-07-2025 17:28 ]

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-10 09:51
markduffy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Hmm beetje aparte afhandelingsvolgorde van de bestellingen dan als xobdorp zijn bestelling van 10 april nu pas verzonden wordt..

Maargoed, laten we t positief bekijken,ze leveren uit en mondjesmaat wordt iedereen voorzien :)
Mijn bestelling van 29 april inzake 2400 AC wordt ergens 2e helft juli verzonden, zo is me 2 weken geleden verzekerd.. :?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• markduffy
Hieke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:55:
[...]

Mijn bestelling van 29 april inzake 2400 AC wordt ergens 2e helft juli verzonden, zo is me 2 weken geleden verzekerd.. :?
ik heb dezelfde boodschap gehad van mijn bestelling van 1e week mei.

dus vermoed (hoop) dat er dan weer een grotere batch deze kant op komt.

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 18:26
Tegen dat de Belgen eindelijk zullen kunnen bestellen zal het leverprobleem geheel opgelost zijn.
Nog eventjes geduld dus.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:54

[Afbeelding]
Heb hem nu ook besteld,:)

• Yvosurf
alexander.hagen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:39:

Een D0 is een ander systeem. Die meet met een laser de 2 gaatjes uit in het rondje op je slimme meter. P1 is met stekker en volgens mij hetzelfde in nl, be en Frankrijk.

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:19
Hieke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:55:
[...]

Mijn order van 14 mei, een 2400AC met 3 accu's heeft net 4 track and traces gekregen van DHL Duitsland.
(zendure NL webshop order NL12**)

[ Voor 3% gewijzigd door MaartenXM op 01-07-2025 18:41 ]

• Yvosurf
Dank, hier ook besteld. Had ik net zondag de everhome p1 besteld voor 119 euro… pff. Ik houd ze beide wel om te vergelijken en daarna 1 verkopen. Gezien alle levertijden van Zendure, zou het zomaar tijdelijk een collectors item kunnen worden ;-)

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:16
Het is mij niet duidelijk of je de p1 meter gratis krijgt, of dat je 60 euro korting krijgt. Label zegt gratis p1 meter. Maar staat niet in de omschrijving in je winkelwagen. Zie er ook 1 of 2 stekkers bij. Moeten die alle twee in de meterkast geplaatst worden. Of werkt dat anders.

Frank

• AWEF
Ik heb hem besteld, gewoon een enkele SF800Pro, zonder extra accu. Ik ga er wel een beetje vanuit dat de P1 er nu gratis bij zit

• gielz
Code P1PD60 voor 60 euro korting op de P1. Voor de gene die hem los willen bestellen.

https://www.zendure.nl/pr...os=1&_sid=851bda01b&_ss=r

[ Voor 30% gewijzigd door gielz op 01-07-2025 19:23 ]

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Chupachups
Iemand al een link naar een handleiding gevonden voor de Zendure P1? Ik ben benieuwd waarom er een separate bridge bij zit, ondersteunt de P1 zelf geen wifi?

• dotternetta
Ik wacht nog wel even op de eerste reviews van de P1-meter

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:02
dotternetta schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:38:
Ik wacht nog wel even op de eerste reviews van de P1-meter
Als je hem er gratis bij krijgt of voor 6 tientjes kunt kopen dan kun je je er toch geen buil aan vallen toch?

• dotternetta
Polvo176 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:43:
[...]

Als je hem er gratis bij krijgt of voor 6 tientjes kunt kopen dan kun je je er toch geen buil aan vallen toch?
Ik moet alles nog bestellen en heb geen haast. Jullie mogen mooi de kinderziektes er uit vissen O-)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
dotternetta schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:45:
[...]

Ik moet alles nog bestellen en heb geen haast. Jullie mogen mooi de kinderziektes er uit vissen O-)
Na alle keren dat je dat gezegd hebt hier begin ik me af te vragen wanneer je wel gaat bestellen? Als het product EOL is? ;-)

• dotternetta
Sander schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Na alle keren dat je dat gezegd hebt hier begin ik me af te vragen wanneer je wel gaat bestellen? Als het product EOL is? ;-)
Ik ken mezelf inmiddels en heb eindelijk wat controle gekregen over mijn impulsaankopen (oa HW accu) 😅

Maar het moment is bijna daar! Er zijn nu bijna geen excuses meer om te wachten, alleen de doorgaande prijsdaling voor accu's.

Ik moet ook verder want ons thuisaccu "werkgroep" zal binnenkort ook wel eens zijn eerste meeting hebben. Dan moet ik wel wat kunnen laten zien.

En ik denk niet dat ik Taro zo gek krijg voor een rondleiding 😂

markduffy schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Heb ik hier al eerder toegelicht, er waren mensen die na mij hebben besteld en de bestelling al eerder binnen hadden. Als je navraag doet helpt dat blijkbaar.

Heb er overigens vlak na ontvangst nog 2 besteld, kijken hoe lang dat duurt.

dotternetta schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:33:
[...]
En ik denk niet dat ik Taro zo gek krijg voor een rondleiding 😂
Ik doe niet mee aan een open huizen route, maar in goed overleg is er veel mogelijk :)

Tip: Ik hou van lekkere biertjes O-)

Chupachups schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:29:
Iemand al een link naar een handleiding gevonden voor de Zendure P1? Ik ben benieuwd waarom er een separate bridge bij zit, ondersteunt de P1 zelf geen wifi?
Dat heb ik hier al een aantal keren uitgelegd: De P1-meter verbindt naar mijn weten via LoRa met de repeater die je in het stopcontact steekt en die vertaalt het signaal naar Wifi. Op deze manier kan je bijv. ook in je tuinhuisje het P1-signaal ontvangen.

Even de firmware update doorvoeren op de Hyper, dan is icm de nieuwste app versie Nederland wel beschikbaar.

gielz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 19:16:
Code P1PD60 voor 60 euro korting op de P1. Voor de gene die hem los willen bestellen.

https://www.zendure.nl/pr...os=1&_sid=851bda01b&_ss=r
Dank je voor de link.👍
Ik heb zojuist de P1 meter besteld voor 59 euro.
Omdat ik nu al een 2400AC met 2 batterijen heb en 2 Hypers met elk 2 batterijen en de 800 pro komt nog met een batterij ff wachten om meer te bestellen.
Kom nu de nacht door.
Ik ben benieuwd naar de P1 meter tegenover de Shelly.

• Hieke
MaartenXM schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Mijn order van 14 mei, een 2400AC met 3 accu's heeft net 4 track and traces gekregen van DHL Duitsland.
(zendure NL webshop order NL12**)
Lijkt wel roulette🤣
Jouw bestelling van ruim 2 weken later en ook dezelfde webshop en ook order NL 12**..

Ik schat zo in dat jij ook het geluk had de juiste medewerker te treffen. 😶

Veel genoegen ermee!

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• Hieke
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hieke op 01-07-2025 21:25 ]

• mhwsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13
Om nog maar wat onduidelijkheid toe te voegen over de orderafhandeling: ik heb op 10 april bij Zendure NL een 2400AC met twee accu’s besteld, order NL11**, en ik heb te horen gekregen dat ze verwachten te verzenden op 10 juli.

De 2400AC zeiden ze al te kunnen opsturen, maar ja, wat heb ik daaraan zonder de accu’s…

• remcoXP
ik heb een p1 meter in home assistant. iemand ervaring met de bm2500 integratie om op basis van je p1 gegevens een zendure of shelly te emuleren (shelly is inmiddels binnen maar mijn groepenkast moet nog worden aangepast).
en nu weet de zendure app blijkbaar niet of de zon schijnt :P

remcoXP schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:37:
ik heb een p1 meter in home assistant. iemand ervaring met de bm2500 integratie om op basis van je p1 gegevens een zendure of shelly te emuleren (shelly is inmiddels binnen maar mijn groepenkast moet nog worden aangepast).
en nu weet de zendure app blijkbaar niet of de zon schijnt :P
Die vraag is hier echt al heel vaak langsgekomen en ook beantwoord: nee, dat werkt helaas niet. In de Zendure app koppel je je Shelly account, daar zit de emulatie niet in, dus kan je die helaas niet selecteren.

@remcoXP je kunt overigens in 5 minuten de Fireson HA integratie installeren als je HACS hebt. Wel met 2400 ac doen, niet met de sf800pro.

• Chupachups
Taro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:45:
[...]

Dat heb ik hier al een aantal keren uitgelegd: De P1-meter verbindt naar mijn weten via LoRa met de repeater die je in het stopcontact steekt en die vertaalt het signaal naar Wifi. Op deze manier kan je bijv. ook in je tuinhuisje het P1-signaal ontvangen.
Ah ja, dat staat me inderdaad bij. Klinkt wel omslachtig, aangezien wifi ook direct op de p1 kan werken zoals de HW P1 meter doet. Dan maakt het ook niet uit waar je batterij staat, als er maar wifi bereik is. de repeater is wel weer een component dat stuk kan gaan.

• Chupachups
Taro schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:53:
@remcoXP je kunt overigens in 5 minuten de Fireson HA integratie installeren als je HACS hebt. Wel met 2400 ac doen, niet met de sf800pro.
Huh? Heb ik gemist dat de HA route niet werkt met de SF890 pro? Ik zou dat willen doen in de periode tot de P1 er is.

• geert1992
Chupachups schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:36:
[...]

Huh? Heb ik gemist dat de HA route niet werkt met de SF890 pro? Ik zou dat willen doen in de periode tot de P1 er is.
Er zijn in het verleden problemen geweest met vastlopende omvormer, en dan moet hij los van de accu.

Dat lukt niet met de sf800pro, die is vast gekoppeld aan de accu.
Geen hard reset mogelijk.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Chupachups schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:36:
[...]

Je kunt wel de rest api methode gebruiken. Doe ik hier ook al weken en werkt goed. Zie onderwerp zendure ha integreren.

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58

[Afbeelding]
Bedankt! Zojuist besteld, (kan hem maar hebben liggen) ook al heb ik nog helemaal geen 2400 AC + 3 batterijen gekocht, maar dat gaat echt nog wel gebeuren binnen nu en een jaar. (hoop dat de prijzen nog wat zakken, vind €364 per kWh op zendure.nl nog teveel, moet makkelijk naar een prijsrange kunnen gaan van €200-€250 per kWh)

[ Voor 10% gewijzigd door Catdogsf op 02-07-2025 00:28 ]

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen.👍
Omdat ik al wat Zendures heb staan ook deze besteld voor 59 euro.
En deze p1 meter proberen naast de Shelly.

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 02-07-2025 00:43 ]

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 08:40
Ik had oorspronkelijk mijn oog op de 2400ac, maar ben de laatste tijd vooral de mastek batterijen aan het volgen. De Venus E (5kw) haal je voor nog geen 1400 in huis, wat 2800€ betekent voor 10kw. Als ik bij zendure zelfs bij huidige kortingen kijken kom ik dan op 4000€ voor 10kw, wat toch wel bijna 50% duurder is. Wat motiveert de zendure kopers om toch voor zendure te kiezen ipv marstek?
modelstudent schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:44:
Ik had oorspronkelijk mijn oog op de 2400ac, maar ben de laatste tijd vooral de mastek batterijen aan het volgen. De Venus E (5kw) haal je voor nog geen 1400 in huis, wat 2800€ betekent voor 10kw. Als ik bij marstek zelfs bij huidige kortingen kijken kom ik dan op 4000€ voor 10kw, wat toch wel bijna 50% duurder is. Wat motiveert de zendure kopers om toch voor zendure te kiezen ipv marstek?
3 woorden: kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit ;-)

iedereen moet zijn eigen afweging maken in doel, gebruiksgemak, functionaliteit, bouwkwaliteit, passief gekoeld of niet, modulair enz enz enz is geen eenduidig antwoord op te geven. Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander weer niet relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door mrme12345 op 02-07-2025 07:57 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 139 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.