Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:34
Ik denk zelf dat wanneer je alles zelf wil bepalen, je niet moet kijken bij een plug en play oplossing als een pib. Kijk naar het HW gedeelte, waarbij er ook steeds meer eisen van de gebruiker op tafel komen, terwijl dat nooit de insteek is geweest van de bedenkers.

Zo denk ik dat ook met zendure, die voor eenvoudig willen gaan, en voor de meeste gebruikers is een enkele ac2400 al ruimschoots voldoende. En als mensen meer willen lopen ze tegen - in mijn ogen - normale restricties aan.

Of maak gebruik van HA, hierin heb je -zover ik weet- geen restricties.

Ik snap de 2e keuze van @Taro, een Victron setup, waar je zover kan gaan als je zelf wil.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 25-06-2025 20:09 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:44
Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Dat was al maanden zo en is hier eerder gemeld. De condities zijn helemaal niet gewijzigd.

[...]

Maar waar wilde je de 2x 2400AC dan op aansluiten? Een discutabel stopcontact of een nette installatie? Begrijp niet waarom mensen dan ineens terugkrabbelen, als je een nette installatie hebt kan je er toch foto's van opsturen? Is een kleine moeite voor een verder mooi systeem....Welk alternatief kies je anders voor?
Tsja en als je een normale gebruiker bent? Ik heb een paar stopcontacten die allemaal apart op een groep zitten. Gevalletje kan er een wasmachine en droger op zolder en ook in de berging etc.

Ga ik dan een foto maken van een stopcontact? Niet iedereen heeft het zoals bij jou natuurlijk opgezet. Daarom krabbelen mensen terug, het is al een stap leuk accu en dan worden er barrières, los of ze terecht zijn, opgeworpen.

Voor de normale gebruiker, zoals ik mezelf beschouw, denk ik maar weer eens aankijken of dit het wordt.

:)

En die installateur vanuit de nieuwbouw die kijkt me aan en gaat weer lekker door als ik hem vraag dingen op papier te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Kees_frl op 25-06-2025 20:19 ]

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

geert1992 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:06:
Ik denk zelf dat wanneer je alles zelf wil bepalen, je niet moet kijken bij een plug en play oplossing als een pib. Kijk naar het HW gedeelte, waarbij er ook steeds meer eisen van de gebruiker op tafel komen, terwijl dat nooit de insteek is geweest van de bedenkers.

Zo denk ik dat ook met zendure, die voor eenvoudig willen gaan, en voor de meeste gebruikers is een enkele ac2400 al ruimschoots voldoende. En als mensen meer willen lopen ze tegen - in mijn ogen - normale restricties aan.

Of maak gebruik van HA, hierin heb je -zover ik weet- geen restricties.

Ik snap de 2e keuze van @Taro, een Victron setup, waar je zover kan gaan als je zelf wil.
Ik vindt de opstelling van @Taro heel mooi.
En dat is uiteindelijk wat ik wil.
Wou eerst HomeWizard waar ik er een van heb staan maar 4 van die zijn veel te klein.
Inderdaad had hier een grote van 30kw beter geweest.
Zendure spreekt mij aan van het compacte ontwerp.
Geen hinderlijke ventilators en mooi stapelbaar.
Voor mij een goed en mooi systeem.
Hopelijk komt er nog een makkelijker manier zonder tussenkomst 3e partij een vrijschakeling in de HEMS.
Anders inderdaad HomeAssistant gebruiken.
Netjes verspreid over 3-fases en in dit geval zelfs over 7 groepen - de SolarEdge PV set doet nog mee, 2x SF800 en 1x SF800Pro met PV ook - aan het terugleveren zonder HEMS goedkeuring. Niet op de max, maar wel iets meer dan anders ivm zeer hoge dynamische tarieven 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6Xz7eYzwIrUwuhlNRl5h_HtPJ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HIhW5xlsBaile7cS8haqsuaI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYMByrdWDHv7eFfMT52618be91M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/f24XHzDy4ln66myrmxLk7pCo.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 25-06-2025 20:34 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:16
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Klopt ik ben me meer gefocust op alles zelf doen.
Uiteraard strikt volgens nen norm.
Laatst is hier de slimme meter vervangen en een moment schroevendraaier was daar niet bij.
Misschien ben ik daar wel te precies mee.
RTFM😜
https://stekkerbatterij-t...mQS7o1wIGjp6dxGDJlbJUhUrd
Daar moet je ook precies mee zijn. En als ik RTFM doe dan zie ik een automaat/groep per 2400, toch?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNCeG5BiJtaGhZbW4xyh3bWmivY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UYh8G80iVYw4JG5wlQz5vXVG.png?f=fotoalbum_large

Lekker bezig @Taro !

Ik kan iedereen vakantie aanraden! Goed voor je stroomverbruik, en blijft er meer over om te exporteren! En dan moet het duurste uur nog beginnen!

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 25-06-2025 20:34 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:17:
[...]

Bij HomeWizard heb je gewoon vol vermogen 3200 watt opladen of ontladen mits op eigen groep.
(Als je er 4 hebt wat maximaal mogelijk is)
Dan moet dit wel toegestaan worden door de gebruiker met de nodige waarschuwing.

Ik vindt de opstelling van @Taro heel mooi.
En dat is uiteindelijk wat ik wil.
Wou eerst HomeWizard waar ik er een van heb staan maar 4 van die zijn veel te klein.
Inderdaad had hier een grote van 30kw beter geweest.
Zendure spreekt mij aan van het compacte ontwerp.
Geen hinderlijke ventilators en mooi stapelbaar.
Voor mij een goed en mooi systeem.
Hopelijk komt er nog een makkelijker manier zonder tussenkomst 3e partij een vrijschakeling in de HEMS.
Anders inderdaad HomeAssistant gebruiken.
Aziraphale schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:33:
[...]

Daar moet je ook precies mee zijn. En als ik RTFM doe dan zie ik een automaat/groep per 2400, toch?
Ja klopt.
Zie hier de 2400AC zit op L1 achter een eigen b16 aardlekautomaat.
De 2 Hypers zitten op L2 achter een eigen b16 aardlekautomaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gimSkvXZ-AzCVz5Su4YzqiirWak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4XTWIVc2I8DZ3Q165YhMJ4b.jpg?f=fotoalbum_large

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-11 06:25
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:48:
[...]

Foto,s van de installatie worden niet goed gekeurd.
Volgens mij moet het een papier met handtekening zijn.
Ik vindt dit allemaal wel overdreven.
De waarschuwing vindt ik terecht.
En een extra waarschuwing ook terecht.
Maar een 3e partij inschakelen vindt ik raar.
Dat is bij HomeWizard ook niet zo met 4x800 watt.
HW is een Nederlands bedrijf, die weten de regels in NL

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

dotternetta schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:45:
[...]

HW is een Nederlands bedrijf, die weten de regels in NL
Klopt
Maar ik heb mijn Zendure producten bij Zendure.nl gekocht.
Ik denk dat die restrictie wel soepeler gaat worden.
@Taro kun je dit delen in dit topic.?
Daarvoor dank.

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Klopt
Maar ik heb mijn Zendure producten bij Zendure.nl gekocht.
Ik denk dat die restrictie wel soepeler gaat worden.
@Taro kun je dit delen in dit topic.?
Daarvoor dank.
Dat een website .nl heeft, betekent niet dat het bedrijf uit Nederland komt, laat staan dat het volledig op de hoogte is van de Nederlandse wet en regelgeving.

[ Voor 17% gewijzigd door geert1992 op 25-06-2025 20:52 ]

geert1992 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:49:
[...]

Dat een website .nl heeft, betekent niet dat het bedrijf uit Nederland komt, laat staan dat het volledig op de hoogte is van de Nederlandse wet en regelgeving.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh6mEko-KfCtHKMP7hm7_GJYzjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDNYWonQ4gpAt55ZBAXEhEON.jpg?f=fotoalbum_large

• geert1992
Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze voldoen aan de grid standaard?

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 25-06-2025 20:57 ]

geert1992 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 20:55:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Dat ze voldoen aan de grid standaard?
Sorry valt net buiten mijn screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEp9eVpE0j9kXUsAKyB3PuJMTZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VXjNLJw3F9pYEOv8Hizrw1r.jpg?f=fotoalbum_large

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:03:
[...]

Sorry valt net buiten mijn screenshot.
[Afbeelding]
Hmm, ik ben niet helemaal zeker wat je precies bedoelt. Zou je het kunnen toelichten?

Edit;
Laat ik even een concreet voorbeeld geven. In Nederland is het in principe toegestaan om als particulier zelf aan je meterkast te werken, mits je over de juiste kennis beschikt en je de werkzaamheden veilig en conform de NEN 1010-norm uitvoert. In Duitsland ligt dat echter anders: daar mogen uitsluitend erkende vakmensen en gecertificeerde installateurs werkzaamheden uitvoeren aan de meterkast en andere delen van de elektrische installatie die verbonden zijn met het openbare net. Dit is wettelijk vastgelegd en streng gereguleerd.

Zendure is inmiddels al geruime tijd actief op de Duitse markt en heeft daar een stevig fundament opgebouwd. Dat zie je onder andere terug op het forum in de app, waar veel van hun officiële communicatie en statements in het Duits worden geplaatst. Dit laat zien dat ze zich richten op de Duitse gebruiker en hun regelgeving.

Vanuit dat perspectief is het volkomen logisch dat Zendure ervoor kiest om bepaalde systemen of installaties te laten goedkeuren of aftekenen door gekwalificeerde installateurs. Zeker wanneer het gaat om systemen met een vermogen boven de 800 watt, waarbij in veel gevallen een aparte groep in de meterkast nodig is. En bij installaties met een vermogen van bijvoorbeeld 7200 watt is het zelfs noodzakelijk om meerdere afzonderlijke groepen aan te leggen. In Duitsland ben je wettelijk verplicht om dit soort installaties door een erkend installateur te laten uitvoeren.

Gelet op deze technische en juridische vereisten, begrijp ik de keuze van Zendure volledig.

[ Voor 62% gewijzigd door geert1992 op 25-06-2025 21:35 ]

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:53
Ik zie België nu in de lijst staan. Dit was een tijd geleden nog niet het geval.
rabero1985 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:40:
Ik zie België nu in de lijst staan. Dit was een tijd geleden nog niet het geval.
Zijn die screenshots toch nog ergens goed voor.😁
Even geprobeerd een vpn op te zetten naar Duitsland zodat ik het op 3000 watt kan zetten maar helaas niet gelukt.
Dan maar jakkeren op die 2400watt.
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:46:
Even geprobeerd een vpn op te zetten naar Duitsland zodat ik het op 3000 watt kan zetten maar helaas niet gelukt.
Dan maar jakkeren op die 2400watt.
Je kunt toch gewoon Duitsland selecteren?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 21:49:
[...]

Je kunt toch gewoon Duitsland selecteren?
Uiteraard als eerste geprobeerd maar werkt niet.
De app blijft op ip basis werken vandaar de vpn geprobeerd.
Zelfs fakegps geprobeerd aan de hand van de plek via gps locatie.
Maar werkt ook niet.
In principe werkt 2400 watt wel voor het nachtverbruik.
Dat haal ik nu net met 14kw~ Zendure opslag.
Maar wil de inductie kookplaat met 2 ovens ook op kunnen vangen.

• geert1992
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:04:
[...]

Uiteraard als eerste geprobeerd maar werkt niet.
De app blijft op ip basis werken vandaar de vpn geprobeerd.
Zelfs fakegps geprobeerd aan de hand van de plek via gps locatie.
Maar werkt ook niet.
In principe werkt 2400 watt wel voor het nachtverbruik.
Dat haal ik nu net met 14kw~ Zendure opslag.
Maar wil de inductie kookplaat met 2 ovens ook op kunnen vangen.
Misschien kijkt hij wel welke weg de batterijen zelf afleggen? Dus niet alleen de app die de locatie bepaald, maar ook de batterijen zelf.

geert1992 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:07:
[...]

Misschien kijkt hij wel welke weg de batterijen zelf afleggen? Dus niet alleen de app die de locatie bepaald, maar ook de batterijen zelf.
Dat zou kunnen.
Dat moet ik dan ff proberen met een vpn tunnel naar Duitsland in de router.
Maar ik laat het eerst zo.
Zojuist even met de Flir gemeten, met 3400 Watt wordt de B16 in de onderverdeelkast 61 graden, combinatie van 2400AC op 2400 Watt en Hyper op 1000 Watt. De 3600 zocht ik bewust niet op, maar 3400 gedurende 2 uur is ook niet gezond. Naar mijn weten is een richtgetal 55 graden structureel onder gebruik met dichte kast, daar zit je dan dus boven.

Mijn automatisering gaat boven een bepaald tarief met meer vermogen terugleveren, maar heb zojuist besloten 2800 Watt per groep als max aan te gaan houden, dan zie ik +-40-45 graden, dat lijkt mij acceptabeler.

Beide 2400AC's bleven overigens zelf 45 graden op 2400 Watt en zijn nu 40/41 graden op 1850 Watt.

De stopcontacten deden het prima, het warmste onderdeel? De HW Energy Socket met 43 graden...

Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:12:
Zojuist even met de Flir gemeten, met 3400 Watt wordt de B16 in de onderverdeelkast 61 graden, combinatie van 2400AC op 2400 Watt en Hyper op 1000 Watt. De 3600 zocht ik bewust niet op, maar 3400 gedurende 2 uur is ook niet gezond. Naar mijn weten is een richtgetal 55 graden structureel onder gebruik met dichte kast, daar zit je dan dus boven.

Mijn automatisering gaat boven een bepaald tarief met meer vermogen terugleveren, maar heb zojuist besloten 2800 Watt per groep als max aan te gaan houden, dan zie ik +-40-45 graden, dat lijkt mij acceptabeler.

Beide 2400AC's bleven overigens zelf 45 graden op 2400 Watt en zijn nu 40/41 graden op 1850 Watt.

De stopcontacten deden het prima, het warmste onderdeel? De HW Energy Socket met 43 graden...
Hou de belasting op ongeveer 80% van de (aardlek)automaat.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-11 19:09
Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:12:

Klopt je moet de regel 0.8X automaat grote hanteren, bij lang durende belasting van de groep.
Dus 16Amp wordt max 12,8Amp.(3KW).
Anders wordt de automaat te warm.

Daarom wordt bij een EV lader met 12KW (3X16Amp) een automaat geplaats met 20 amp.:)
Is selectief niet goed als je 25amp hoofdzekering hebt maar wordt hierdoor toch gedaan.
peterbier schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:15:
[...]

Hou de belasting op ongeveer 80% van de (aardlek)automaat.
Dat is dus ongeveer 2950 Watt. 1850 voor de 2400AC en 1100 voor de Hyper. Maar des te meer reden om op termijn alleen de 2400's over te houden want die 550 Watt extra per fase gaan het verschil niet maken. Heb de Hypers nu voornamelijk voor NOM draaien. Doen ook wel mee met max laden en max ontladen, maar, 3x 2400AC is gewoon voldoende en zonder Hypers en met extra AB3000X accu's zou ik die dan op de max kunnen benutten. Des te meer reden om de SF800Pro ook niet binnen te gaan plaatsen besef ik mij wederom.

Als het goed is komen morgen de 2 extra SF800 binnen, dan de 4 panelen op het dak omzetten van SF800Pro naar 2x SF800 en dan neem ik afscheid van de SF800Pro, AB2000S en AB2000 richting extra AB3000X.

Bikkelreal schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:20:
[...]

Klopt je moet de regel 0.8X automaat grote hanteren, bij lang durende belasting van de groep.
Dus 16Amp wordt max 12,8Amp.(3KW).
Anders wordt de automaat te warm.
Ja idd, daarom doe ik dat dus ook alleen kort bij hele hoge dynamische tarieven.
Daarom wordt bij een EV lader met 12KW (3X16Amp) een automaat geplaats met 20 amp.:)
Is selectief niet goed als je 25amp hoofdzekering hebt maar wordt hierdoor toch gedaan.
Heb hier al jaren een 3x16 voor de EV lader ;)

• Bikkelreal
Heb hier al jaren een 3x16 voor de EV lader ;)
[/quote]

Oh das niet goed:) moet je eens voor de fun meten met een warmte meter als je een paar uur aan het laden bent met 3x16A

ik zou hem laten vervangen, 150Euro+-
Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:23:
[...]

Dat is dus ongeveer 2950 Watt. 1850 voor de 2400AC en 1100 voor de Hyper. Maar des te meer reden om op termijn alleen de 2400's over te houden want die 550 Watt extra per fase gaan het verschil niet maken. Heb de Hypers nu voornamelijk voor NOM draaien. Doen ook wel mee met max laden en max ontladen, maar, 3x 2400AC is gewoon voldoende en zonder Hypers en met extra AB3000X accu's zou ik die dan op de max kunnen benutten. Des te meer reden om de SF800Pro ook niet binnen te gaan plaatsen besef ik mij wederom.

Als het goed is komen morgen de 2 extra SF800 binnen, dan de 4 panelen op het dak omzetten van SF800Pro naar 2x SF800 en dan neem ik afscheid van de SF800Pro, AB2000S en AB2000.
Dat is mijn doel ook 3x 2400AC.
Misschien voor de Hypers in de stal een plekje vinden of iemand anders blij mee maken.
In ieder geval is de garage een goede keuze geweest.
Ik heb nog geen batterij boven de 35 graden gezien.
De 2400AC blijft nog koeler en zonder ventilator.
Bikkelreal schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 22:27:
Oh das niet goed:) moet je eens voor de fun meten met een warmte meter als je een paar uur aan het laden bent met 3x16A

ik zou hem laten vervangen, 150Euro+-
Ja, kwam ik laatst al achter via een ander topic. Ik wacht even de Zendure P1 meter af, als die geen nadelen tov 3CT biedt - Groepmeting gebruik ik toch niet - dan is de volgende ronde in de meterkast: 3x20A voor de EV lader en 3 CT verwijderen. De Shelly wil ik sowieso wel houden.

Nog iets aan het terugleveren, maar mooie score voor vandaag incl. het vullen van 1 van de auto's voor een lange rit morgen, meerdere wassen, droogbeurten en de vaatwasser :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI2f8sJLVcL4TSe5e7sH9scKSWQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/E8KhZ61WwG4h9XKl377NJJz5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbsYHlesOBvUyFcZFk07SDRoydo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LwLxs66Zy4w2cNZHLOIayIhW.png?f=fotoalbum_large

Volledig automatisch via het Home Assistant script :)

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:11
Taro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:32:
[...]

DC laden staat volledig los van AC laden, aangezien de stopcontacten etc. er dan niet toe doen. Dus nee. Echter moet je bij 6 panelen wel voldoende accu's gebruiken om niet een té hoge C-waarde te krijgen.
Bedankt voor je waardevolle reactie(s) @Taro. Ik had eerder gelezen dat de Hyper in bypass toestand meer dan 1200w zouden kunnen terugleveren maar heb via zoekfunctie uitgevonden dat dit later door @mrme12345 is hersteld. Is ook belangrijke info voor mijn keuze, dus fijn dat dit allemaal wordt gedeeld.

Nou zit ik nog met 1 vraag: is al duidelijk of ook de Hyper aan te sturen is met Zendure P1 meter die binnenkort op de markt komt? (ik weet het: de HA integratie voorziet hier ook in, maar ik zie erg op tegen gebruik van HA)
Har.Cor schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 23:26:
[...]
Nou zit ik nog met 1 vraag: is al duidelijk of ook de Hyper aan te sturen is met Zendure P1 meter die binnenkort op de markt komt?
Ja, 100% zeker.

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:11
Polvo176 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Vorige week vrijdag is het aangemeld bij DHL, zaterdag de mail van Zendure met de tracking codes, daarna t/m 24-6 een paar updates gehad.
Een van de twee tracking codes is in Nederland, de andere (is de 800) nog niet.
Er zit overigens verschil tussen dhl landen.
https://www.dhl.com/nl-nl/home/traceren.html zie ik meer dan https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/track-en-trace
Bij mij is nu een pakketje van 0,5kg vertrokken uit het export center (ik denk de Shelly), en 1 van de 2 andere pakketten (van 22,8kg). Dat is dan de AB2000x (van ca 20kg, excl verpakking volgens de specs). Pakket 3 is iig nog niet verzonden, dus ik verwacht dat de bestelling niet in 1x compleet aan komt. Zonder de SF800pro (van 25,9kg dus die is het niet die al verzonden is) heb ik weinig aan alleen een batterij ;)
Maar bij jou dus ook geen vordering nog met de 800? Vreemd dat die tegelijk wordt aangemaakt als track and trace maar niet wordt verzonden.

[ Voor 19% gewijzigd door frankj030 op 26-06-2025 08:10 ]

@peterbier 10% it is met 1.0.5. Voelt wel een beetje kunstmatig in de vorm van: if below 10% then show 10%, maar hey, het werkt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOPRBsPJLkJ5C_gFKddf1bCVF7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kIbPXvH3SVLdP50FRnwHGu8.jpg?f=fotoalbum_large

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 11:18
Antwoord vanuit Zendure over het 'contract' dat je moet uploaden:

Het contract bestaat uit de installatietekeningen, schema's, lay-out en specificaties van de bedrading, modellen van stroomonderbrekers, enz. Je kunt een professionele elektricien vragen om het apparaat te installeren, bevestigen dat de bedrading veilig is, de autorisatie ondertekenen, de foto's van het installatiecontract met de elektricien uploaden en wij zullen het contract beoordelen en goedkeuren, waarna je het AC-uitgangsvermogen van 3200W kunt instellen.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:08
frankj030 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 06:39:
[...]

Bij mij is nu een pakketje van 0,5kg vertrokken uit het export center (ik denk de Shelly), en 1 van de 2 andere pakketten (van 22,8kg). Dat is dan de AB2000x (van ca 20kg, excl verpakking volgens de specs). Pakket 3 is iig nog niet verzonden, dus ik verwacht dat de bestelling niet in 1x compleet aan komt. Zonder de SF800pro (van 25,9kg dus die is het niet die al verzonden is) heb ik weinig aan alleen een batterij ;)
Maar bij jou dus ook geen vordering nog met de 800? Vreemd dat die tegelijk wordt aangemaakt als track and trace maar niet wordt verzonden.
De SF800pro moet vandaag komen volgens DHL (duurt heel lang)
Maar heb nu ook een verzendbevestiging van de twee batterijen (AB2000) die half april zijn besteld.

• dotternetta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHRs0qLTSnLfQhV2BYIVwuHMJfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKfVBvSvaVE3j1hHd3ErAUrt.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een leuke voor de DIY coolers

(ook in het geheel zwart verkrijgbaar)

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 26-06-2025 10:02 ]

• dotternetta
avdwerf schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:56:
Antwoord vanuit Zendure over het 'contract' dat je moet uploaden:

Het contract bestaat uit de installatietekeningen, schema's, lay-out en specificaties van de bedrading, modellen van stroomonderbrekers, enz. Je kunt een professionele elektricien vragen om het apparaat te installeren, bevestigen dat de bedrading veilig is, de autorisatie ondertekenen, de foto's van het installatiecontract met de elektricien uploaden en wij zullen het contract beoordelen en goedkeuren, waarna je het AC-uitgangsvermogen van 3200W kunt instellen.
Dat is niet best. Zendure NL moet aan het werk!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

bert pit

asdasd

Zojuist de nieuwste Zendure app geinstalleerd en daarmee wordt de 'power requiring safety review' opgetrokken van 2.4kW naar 3kW.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Polvo176
bert pit schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 11:55:
Zojuist de nieuwste Zendure app geinstalleerd en daarmee wordt de 'power requiring safety review' opgetrokken van 2.4kW naar 3kW.
Ik moest de app ook updaten voor de Hyper update, maar er is kennelijk alweer een update.
Voor de meeste app updates krijg ik een melding, maar die van Zendure wordt niet automatisch meegenomen.
Dus regelmatig even kijken of er weer een app update is.

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 27-11 09:05
Dat is ook wel de max wat je op en 16a groep zou moeten willen.
Is 13A wat je continue kan laten lopen.
vindt het wel goed dat ze er restricties aan vast hangen.

• Polvo176
MNelectric schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Dat is ook wel de max wat je op en 16a groep zou moeten willen.
Is 13A wat je continue kan laten lopen.
vindt het wel goed dat ze er restricties aan vast hangen.
Wie zegt dat dit op één groep zit?

• MNelectric
Polvo176 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:36:
[...]

Wie zegt dat dit op één groep zit?
Wat probeer je nu te zeggen

• geert1992
Ze hadden dat voorspelt voor Duitsland en Frankrijk, blijkbaar is Nederland niet groot genoeg om zulke aankondigingen te doen;).

• Polvo176
MNelectric schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:39:
[...]

Wat probeer je nu te zeggen
Ik maak uit jou opmerking op dat je er vanuit gaat dat er 3kW op een enkele groep wordt geleverd, maar dat hoeft helemaal niet.

• MNelectric
onderstaande mail gekregen

Dus ik hou nog even vol

Sehr geehrter Kunde,

Vielen Dank für Ihre Unterstützung unserer Produkte.

Es tut uns sehr leid, Ihnen mitteilen zu müssen, dass sich das Lieferdatum Ihrer Bestellung aufgrund der Komplexität der internationalen Logistikpolitik auf Juli verschieben muss. Wir sind uns der Unannehmlichkeiten, die Ihnen dadurch entstehen, bewusst und entschuldigen uns aufrichtig dafür.

Um die Auswirkungen für Sie so gering wie möglich zu halten, möchten wir Ihnen eine Rückerstattung von 20 € als Entschädigung anbieten. Würden Sie dies bitte annehmen?

Wir entschuldigen uns nochmals für die Unannehmlichkeiten, die durch diese Verzögerung entstanden sind, und danken Ihnen für Ihre anhaltende Unterstützung und Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Zendure Support Team
Inderdaad nu in te stellen op 3000 watt zonder waarschuwing.
Van mij betreft mag er altijd een waarschuwing komen.
Van bijvoorbeeld op een bestaande groep wettelijke verplichting van maximaal 800 watt invoeden.
Maar we zijn op de goede weg naar 7200 watt op eigen groepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_m_6q2gxDOgOSXN_y4GL_GD1QPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kD3Y2tSOnTN1frOMoguwWd1R.jpg?f=fotoalbum_large
Taro schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:26:
@peterbier 10% it is met 1.0.5. Voelt wel een beetje kunstmatig in de vorm van: if below 10% then show 10%, maar hey, het werkt ;)

[Afbeelding]
Helaas hier nog geen update.

• Polvo176
Voor gewoon huis en tuin gebruik is 3 kW ook meer dan genoeg.
Met 1 Hyper op 1200W was ik voor 85% zelfvoorzienend.
Met 2 Hypers gelimiteerd op 2000W op 93%
Op 3000W kan dat nog wel oplopen tot 95 of 96%, dat is nog even afwachten.
Maar 4000 W zal vrijwel niks meer toevoegen zolang je alleen NOM draait.

Dit gaat niet op als je een EV hebt, maar dat is ook niet meer normaal binnenshuis gebruik.
Hoeveel er in de wintermaanden van over blijft is ook afwachten.
Als ik naar het gebruik van 1-11-24 tot 28-2-25 kijk dan haal ik maar net 15% zelf voorzienigheid.
De Warmtepomp is daar dan wel voor het grootste deel de oorzaak van.
Die staat nu op warmwater na uit.

• Marcel-64
  • Laatst online: 25-11 10:31
Ben in de markt voor een Zendure (AC2400), maar wacht nog ff rustig af tot de P1 meter uitgeleverd wordt en er ervaringen mee zijn.
Doel is eigen verbruik zonnepanelen maximaliseren en nul op de meter.
Saldering stopt pas over 18 mnd, dus er is geen spoed.

Volg dit forum derhalve met belangstelling, en zie nu veel HEMS langskomen.
Kan iemand uitleggen wat de “HEMS functie” toevoegt in de besturing van de batterij?
Er waren al diverse opties mogelijk, inclusief nul op de meter, maar wat voegt dit dan nog weer toe?

Ps: RTE, volgens sommige niet het belangrijkste, vind ik bij Zendure echt indrukwekkend!
85% tov 75% van een paar andere merken, lijkt op het eerste gezicht niet indrukwekkend, maar als je inzoomt hoe dit tot stand (moet) komen, moet eigenlijk zowel bij laden als ontladen behoorlijk efficiënter gaan.
Dat ontladen efficiënter kan laten bv DC —> AC batterijen wel zien, maar als je deze verliezen bekijkt en meeneemt wordt het voor mij nog indrukwekkender dan Zendure 85% realiseert in mijn optiek.

[ Voor 32% gewijzigd door Marcel-64 op 26-06-2025 14:58 ]

3850 Wp Zonnepanelen, Druk aan het kijken naar een PIB

• robtelecom1960
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-11 22:00
MNelectric schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:53:
onderstaande mail gekregen

Dus ik hou nog even vol

Sehr geehrter Kunde,

Vielen Dank für Ihre Unterstützung unserer Produkte.

Es tut uns sehr leid, Ihnen mitteilen zu müssen, dass sich das Lieferdatum Ihrer Bestellung aufgrund der Komplexität der internationalen Logistikpolitik auf Juli verschieben muss. Wir sind uns der Unannehmlichkeiten, die Ihnen dadurch entstehen, bewusst und entschuldigen uns aufrichtig dafür.

Um die Auswirkungen für Sie so gering wie möglich zu halten, möchten wir Ihnen eine Rückerstattung von 20 € als Entschädigung anbieten. Würden Sie dies bitte annehmen?

Wir entschuldigen uns nochmals für die Unannehmlichkeiten, die durch diese Verzögerung entstanden sind, und danken Ihnen für Ihre anhaltende Unterstützung und Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Zendure Support Team
Ik zou niet accepteren, ze boden mij € 30,00 (nadat ik al een keer eerder € 30,00 heb gekregen. Heb nu geweigerd en aangegeven dat ik een P1 meter “gratis” wil.
85% is wel aan de hoge kant. Ik zou rekening houden met gemiddeld 83-85% als je alleen NOM draait. Ik laad hier deze week op met 800 watt en ontlaad ook met maximaal 800 watt. Dit is meestal rond de 150-500 watt en daarbij haal ik nu een RTE van 84%.

Maandag - 84,4% RTE
Dinsdag - 83,7% RTE
Woensdag - 84% RTE
Marcel-64 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:49:
Ben in de markt voor een Zendure (AC2400), maar wacht nog ff rustig af tot de P1 meter uitgeleverd wordt en er ervaringen mee zijn.
Doel is eigen verbruik zonnepanelen maximaliseren en nul op de meter.
Saldering stopt pas over 18 mnd, dus er is geen spoed.

Volg dit forum derhalve met belangstelling, en zie nu veel HEMS langskomen.
Kan iemand uitleggen wat de “HEMS functie” toevoegt in de besturing van de batterij?
Er waren al diverse opties mogelijk, inclusief nul op de meter, maar wat voegt dit dan nog weer toe?

Ps: RTE, volgens sommige niet het belangrijkste, vind ik bij Zendure echt indrukwekkend!
85% tov 75% van een paar andere merken, lijkt op het eerste gezicht niet indrukwekkend, maar als je inzoomt hoe dit tot stand (moet) komen, moet eigenlijk zowel bij laden als ontladen behoorlijk efficiënter gaan.
Dat ontladen efficiënter kan laten bv DC —> AC batterijen wel zien, maar als je deze verliezen bekijkt en meeneemt wordt het voor mij nog indrukwekkender dan Zendure 85% realiseert in mijn optiek.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Bikkelreal
Polvo176 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:15:
Voor gewoon huis en tuin gebruik is 3 kW ook meer dan genoeg.
Met 1 Hyper op 1200W was ik voor 85% zelfvoorzienend.
Met 2 Hypers gelimiteerd op 2000W op 93%
Op 3000W kan dat nog wel oplopen tot 95 of 96%, dat is nog even afwachten.
Maar 4000 W zal vrijwel niks meer toevoegen zolang je alleen NOM draait.

Dit gaat niet op als je een EV hebt, maar dat is ook niet meer normaal binnenshuis gebruik.
Hoeveel er in de wintermaanden van over blijft is ook afwachten.
Als ik naar het gebruik van 1-11-24 tot 28-2-25 kijk dan haal ik maar net 15% zelf voorzienigheid.
De Warmtepomp is daar dan wel voor het grootste deel de oorzaak van.
Die staat nu op warmwater na uit.
IK heb 3 hypers met elk 3 baterijen (17,28KW) en heb al een winter mee overbrugd, 3600W was genoeg voor me.
Batterijen opladen naar 90% in de goedkoopste uren maar kwam tekort om er de hele dag er mee te overbruggen in NOM, batterij was rond 20:00 leeg dus kom uren tekort.

Netto aan KW die je overhoud is veel minder bij 90% je hebt maar 10%-90%=80% over is 13,8KW
Waarvan je ook nog een RTE hebt van 84%+- dan heb je netto over:11,6KW

Wil daarom nog een setje van 3 batterijen erbij hebben met daarbij tot 98% opladen, zodat netto dit 17KW wordt:)

• dotternetta
Bikkelreal schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:23:
[...]

IK heb 3 hypers met elk 3 baterijen (17,28KW) en heb al een winter mee overbrugd, 3600W was genoeg voor me.
Batterijen opladen naar 90% in de goedkoopste uren maar kwam tekort om er de hele dag er mee te overbruggen in NOM, batterij was rond 20:00 leeg dus kom uren tekort.

Netto aan KW die je overhoud is veel minder bij 90% je hebt maar 10%-90%=80% over is 13,8KW

Wil daarom nog een setje van 3 batterijen erbij hebben met daarbij tot 98% opladen, zodat netto dit 17KW wordt:)
Waarom niet van 5 tot 100%, accu's moet je gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door dotternetta op 26-06-2025 20:36 ]

• Bikkelreal
100% zou kunnen doe ik 1 keer in de week maar 5% ga ik men eigen niet aan wagen:)

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:15
Inmiddels te zien in de dhl app dat er twee pakketten bezorgd gaan worden morgen van Dix Technologie GMBH. Gewichten etc. kan ik niet zien.

• Aziraphale
Bikkelreal schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:46:
[...]

100% zou kunnen doe ik 1 keer in de week maar 5% ga ik men eigen niet aan wagen:)
Waarom maar 1 x per week? Zendure zet ze standaard op 10-100, dus dat zal dan toch wel goed zijn?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Chupachups schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:50:
[...]

Inmiddels te zien in de dhl app dat er twee paketten bezorgd gaan worden morgen van Dix Technologie GMBH. Gewichten etc. Kan ik niet zien.
De accu's worden ook vanuit DiX verstuurd.

Aziraphale schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:50:
[...]

Waarom maar 1 x per week? Zendure zet ze standaard op 10-100, dus dat zal dan toch wel goed zijn?
Accu's moet je niet te vaak en te lang op 100% laten staan. 1x per week 100% is goed voor balanceren & kalibreren, zonder de degradatie te versnellen. Meerdere dagen per week meerdere uren per dag 100% versnelt de degradatie. Vandaar dat veel mensen ervoor kiezen dat maar 1x per week te doen.

• Bikkelreal
Aziraphale schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:50:
[...]

Als je overal leest over LiFePO₄ batterijen de een zegt soms naar 100% de andere weer doe max 100% de hele tijd, het ligt er ook aan hoe lang je hem op 100% laat staan.

Ik doe nu op het moment 80% bij weinig verbruik, 90% bij iets meer, en 98% bij veel gebruik.
En elke zondag 100% voor calibratie.

Alles is nu automatisch in HA, houd rekening met zonestroom,temp. en prijs voor komende dag.
Dit wordt bepaald na 00:00 uur.
Bikkelreal schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:08:
[...]
de andere weer doe max 100% de hele tijd,
Die kent waarschijnlijk zijn oorsprong bij Tesla rijders met een LFP accu die de letter van de handleiding ipv geest van de handleiding volgen en de achterliggende reden ervan niet kennen. Verder ken ik niemand die 100% de hele tijd predikt. Wel zijn er goede argumenten om bijv. iedere dag tot 100% te laden als je dat met bijv. zonnestroom doet en regelmatig even de 100% aantikt om daarna weer snel te ontladen zoals Will Prowse aangeeft. Gewoon lekker zoveel mogelijk van je accu zo vaak mogelijk gebruiken.

Daarom: Dagelijks 100% is prima, maar niet te lang, dat is voor geen enkele NMC/NCA/LFP accu goed. Staat die te lang op 100%, dan beter om 98-99% te selecteren en eens per week 100% te doen.

Overigens is heel lang alleen 80% aanhouden ook niet goed, zie: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
Taro schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:17:
[...]
Daarom: Dagelijks 100% is prima, maar niet te lang, dat is voor geen enkele NMC/NCA/LFP accu goed. Staat die te lang op 100%, dan beter om 98-99% te selecteren en eens per week 100% te doen.
Maar wat is "te lang"? Bij mij staat de hyper op de default, dus 10-100% en gebruik hem voor NOM. Overdag loopt ie vol op de zonnestroom (AC) en in de avond gaat hij langzaam beginnen met ontladen. Er zijn overdag dus wel een aantal uur dat hij op 100% staat bij een zonnige dag.

Is dat dan te lang? Of moet dat wel kunnen omdat hij in de avond toch begint met ontladen?

Mijn advertenties op V&A

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
Een thuisbatterij die lang op 100% staat, dan ben je sowieso niet echt efficient bezig denk ik. Ik maak me meer zorgen over het feit dat ik de ondergrens op 10% heb en dat ie daar toch flink onder dipt..

• Polvo176
Bikkelreal schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:23:
[...]

Maar ik heb geen dynamisch contract, dus goedkoop inkopen zit er niet in.
Ik heb nu aan 4 kWh genoeg voor NOM, gratis zonnestroom is nog altijd beter dan goedkoop inkopen.
Bij mij zou nu in de zomer met jou opzet zou dus ongeveer 13 kWh niks te staan doen.
In de winter kan ik met zonnestroom nog geen twee batterijen vol krijgen, dus ook dan zou er 13 kWh niks staan te doen.
Alleen in de overgang in maart en sept/okt kan ik maximaal 4 of 5 batterijen nuttig gebruiken.
De investeringen zijn ook fors met zoveel batterijen en ik twijfel zelf of na 1-1-27 dynamisch nog voldoende opbrengt.
Dat wacht ik liever af.
Ik ga de kWh prijzen wel monitoren komende winter, dan reken ik achteraf wel uit of een Dynamisch contract nuttig is voor mij.
Maar ik den het eerlijk gezegd niet.

• DaLass
CopyCatz schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:49:
Een thuisbatterij die lang op 100% staat, dan ben je sowieso niet echt efficient bezig denk ik.
Nouja, dat hangt er dus vanaf wat je onder "lang" verstaat en hoe de situatie is. Ik heb een energiecontract met vaste tarieven en heb overdag een aardige opbrengst van de zonnepanelen waar ik mijn verbruik overdag mee kan dekken. De hyper springt pas bij als die opbrengst niet meer voldoende is en dat is vaak pas ergens in de avond.

Is in mijn situatie denk ik dan toch wel efficiënt, toch?

Mijn advertenties op V&A

• Polvo176
Vandaag de SF800 Pro binnen gekregen, wifi activeren, software updaten en opladen.
Toevoegen aan Hems is schuifje omzetten, Hems is al ingesteld en hij draait er direct in mee.
Ontladen en opladen wordt netjes verdeeld tussen de 2 Hypers en de SF800Pro.
Opvallend, de SF800 wordt een stuk minder warm bij het zelfde wattage dan de Hyper.
DaLass schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Maar wat is "te lang"? Bij mij staat de hyper op de default, dus 10-100% en gebruik hem voor NOM. Overdag loopt ie vol op de zonnestroom (AC) en in de avond gaat hij langzaam beginnen met ontladen. Er zijn overdag dus wel een aantal uur dat hij op 100% staat bij een zonnige dag.

Is dat dan te lang? Of moet dat wel kunnen omdat hij in de avond toch begint met ontladen?
Het is geen exacte wetenschap. Op 100% vindt er ieder moment een chemisch proces plaats dat je liever niet hebt. Dus in principe is 1 seconde al voldoende voor extra schade. Maar, het lange termijn effect ervan is te overzien, het is niet zo dat je ineens maar 4 jaar ipv 20 jaar met je accu's doet. Het zal over vele jaren bijv. 5-10% minder capaciteit opleveren, maar kan ook eerder tot celschade en daardoor ongelukken leiden.

Andere factoren zijn temperatuur en leeftijd. Calendar aging zal waarschijnlijk je accu's eerder ten einde brengen dan regelmatig tot 100% laden. Maar desondanks iets om wel op te letten, maar ook niet té panisch voor te zijn. Gewoon goed om je bewust van te zijn denk ik en erop te letten dat ze niet iedere dag erg lang op 100% staan te idlen. En of erg lang dan 1 of 4 uur is moet je zelf bepalen, beide hebben effect, de vraag is of je het gaat merken en/of er waarde aan hecht.

• Bikkelreal
DaLass schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:47:
[...]

Hoeveel gebruik je zo %+- op een dag, heeft geen zin bv 80%-100% iedere dag te laden/ontladen beter dan lager te zitten, en dan eens in de zoveel tijd/week naar 100% te gaan.

• Aziraphale
Bij mij staat hij op dagen zoals afgelopen weekend wel een aantal uren op 100% standby. Ik heb hem nu op 98% gezet, is dat dan voldoende? En hij geeft aan automatisch regelmatig te calibreren, is dat ook genoeg of kan ik beter nog iets anders instellen?

• DaLass
Bikkelreal schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:03:
[...]

Hoeveel gebruik je zo %+- op een dag, heeft geen zin bv 80%-100% iedere dag te laden/ontladen beter dan lager te zitten, en dan eens in de zoveel tijd/week naar 100% te gaan.
Nee, hij gaat wel richting de 15-20% in de ochtend, soms ook wel naar de 10. Dus de capaciteit gebruik ik wel gedurende de nacht.

Mijn advertenties op V&A

• Polvo176
Aziraphale schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:10:
Bij mij staat hij op dagen zoals afgelopen weekend wel een aantal uren op 100% standby. Ik heb hem nu op 98% gezet, is dat dan voldoende? En hij geeft aan automatisch regelmatig te calibreren, is dat ook genoeg of kan ik beter nog iets anders instellen?
98% is in werkelijkheid nog geen 90%, was iets van 86%, ergens in maart door mij uitgetest.
En ook heb ik heb een maand op 99% laten staan, in werkelijkheid 92% als ik me goed herinner.
Na een maand ging hij inderdaad automatisch kalibreren.
Ik gebruik nu de volle capaciteit van 10 tot 100%, als de andere batterijen komen kan het wel iets minder.
Polvo176 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:14:
[...]

98% is in werkelijkheid nog geen 90%, was iets van 86%, ergens in maart door mij uitgetest.
En ook heb ik heb een maand op 99% laten staan, in werkelijkheid 92% als ik me goed herinner.
Hoe bedoel je dit?

Want als je bijv. maar 1x per maand tot 100% laadt dan duurt 99->100% erg lang en dan kan het inderdaad zijn dat je 99% ziet, maar dat daadwerkelijk 90% is. Doe je dit echter dagelijks, dan is 99% ook echt 99%.

Of bedoel je: De capaciteit is bijv. 2880 Wh en op 90% had ik maar 86% van 2880 Wh geladen?

• Polvo176
Taro schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 23:23:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Want als je bijv. maar 1x per maand tot 100% laadt dan duurt 99->100% erg lang en dan kan het inderdaad zijn dat je 99% ziet, maar dat daadwerkelijk 90% is. Doe je dit echter dagelijks, dan is 99% ook echt 99%.

Of bedoel je: De capaciteit is bijv. 2880 Wh en op 90% had ik maar 86% van 2880 Wh geladen?
Ik heb dat nog even terug gezocht, was begin april:
/quote
Ik heb mijn accu's geladen tot 100% en ontladen tot 10%.
Met een gekalibreerde Eastron kWh meter kreeg ik er 3,45 kWh uit. (2 batterijen)
Als 3,45 kWh 90% van de capaciteit is dan is 100% 3,833 kWh of te wel 1,916 kWh per batterij.
De capaciteit van de batterij is nagenoeg de fabrieksopgave van 1,92 kWh.
/
Op dezelfde wijze 98 en 99% gedaan en kwam op 83 en 86% echte procenten, was nog iets minder dan in mij geheugen zat.
Hopelijk kan de 2400AC snel geüpdatet worden.
Dit lijkt niet goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oVUvPiRqSUqkSAN2cWzhV9kCLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myivSfZVQe1PHIftEh82I3fe.jpg?f=fotoalbum_large

• dotternetta
DaLass schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:53:
[...]

Nouja, dat hangt er dus vanaf wat je onder "lang" verstaat en hoe de situatie is. Ik heb een energiecontract met vaste tarieven en heb overdag een aardige opbrengst van de zonnepanelen waar ik mijn verbruik overdag mee kan dekken. De hyper springt pas bij als die opbrengst niet meer voldoende is en dat is vaak pas ergens in de avond.

Is in mijn situatie denk ik dan toch wel efficiënt, toch?
Lang is meer dan 10 uren op 100%, volgens mij red niemand dat

• Chupachups
Polvo176 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 22:53:
Vandaag de SF800 Pro binnen gekregen, wifi activeren, software updaten en opladen.
Toevoegen aan Hems is schuifje omzetten, Hems is al ingesteld en hij draait er direct in mee.
Ontladen en opladen wordt netjes verdeeld tussen de 2 Hypers en de SF800Pro.
Opvallend, de SF800 wordt een stuk minder warm bij het zelfde wattage dan de Hyper.
Gaaf! Gebruik je HA Fireson of Shelly? Of alleen Hems in afwachting van Zendure P1?

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-11 06:10
Vraagje: momenteel heb ik:
- Hyper 2000 cluster (3x4 ABS2000S), elk aangesloten op een eigen groep. Monofase 240v.
- totale max uitgang op 1800w (ja, ik weet, als ik die op "frankrijk" zet, dat ik tot 2400w zou kunnen; maar ik wil die dingen nu ook niet tot hun limieten pushen).

Nu denk ik eraan om eens wat anders te gaan testen, waarschijnlijk een Anker 2700. Die zou dan komen op een "gewone" kring, dus die ook voor huishouden gebruikt wordt. Op die kring staan amper verbruikers op, en met max 800w injectie zou dat dus eigenlijk gewoon.moeten lukken.

Deze zou niet smart aangestuurd worden, want dan ben ik zeker dat er conflicten komen met Hypers.
Stel dat ik die 500w laat injecteren - dan zou de Shelly van de hypers dit moeten merken (als test van deze theorie heb ik eens 1 hyper-toren losgekoppeld van de cluster, en die constant 500w laten afgeven. De 2 overige hypers met smartCT merkten dit gewoon).

Vraag is dus of jullie hier mogelijks andere problemen in zien? En ja, ik weet dat de setup nooit rendabel of economisch verantwoord is :-).
In het bijzonder: kan het problematisch worden indien ik een totaal van 2400w laat injecteren (3x600w via hypers elk op eigen kring + 600w van Anker op huishoud-kring).

• Polvo176
Chupachups schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:08:
[...]

Gaaf! Gebruik je HA Fireson of Shelly? Of alleen Hems in afwachting van Zendure P1?
Volgens mij haal je wat door elkaar.
Ik heb een Shelly in de meterkast en Hems maakt daar gebruik van.
Hems zou anders niet weten of er geladen of ontladen moet worden.
Of ik nog een P1 van Zendure ga aanschaffen weet ik nog niet, het werkt zo ook goed.
HA gebruik ik niet.
Ik heb hier de 2400 AC een update gegeven naar de laatste firmware 1.04. Bij NOMen wat ik doe via een energy socket zag ik meteen iets vreemds waarbij hij niet naar 0 maar naar -20,30 watt gaat toe werken (Restful API (lokaal); Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2

Eigenlijk geen probleem want ik zou al een correctie gaan invullen wat nu dus minder ontladen is geworden in plaats van meer ontladen. Hierdoor dus nu geen afname meer van 0,01kwh per uur in de nacht maar 0,00kwh.

1.03 Firmware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylNptx9K2VKpitJuGF7l0KViOIo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/cHoF473phCmWZb4dLHOmfXmL.gif?f=user_large

1.04 Firmware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1u_fGGr5mMsarcrKK9xqkJfFZ4I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7gUqU19ppeP4yae7vYfBmuRd.gif?f=user_large

1.04 Firmware met een correctie van 20 watt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2s9ESnr8cCOrwH_Hpn0GiX0K-k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Wc7BtJlbEpX4h4AIhcVyrdUM.gif?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Chupachups
Polvo176 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:17:
[...]

Volgens mij haal je wat door elkaar.
Ik heb een Shelly in de meterkast en Hems maakt daar gebruik van.
Hems zou anders niet weten of er geladen of ontladen moet worden.
Of ik nog een P1 van Zendure ga aanschaffen weet ik nog niet, het werkt zo ook goed.
HA gebruik ik niet.
Ah, dus hems werkt alleen icm een P1 of Shelly. Ik had de indruk dat dit ook stand alone kan door een soort ingebakken algoritme van thuisgebruik en dynamische tarieven.

• Chupachups
Chupachups schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Ah, dus hems werkt alleen icm een P1 of Shelly. Ik had de indruk dat dit ook stand alone kan door een soort ingebakken algoritme van thuisgebruik en dynamische tarieven.
Ik ga zelf even puzzelen of ik HA ga gebruiken of wachten tot de P1 komt..Shelly ga ik niet gebruiken.
Ik vraag mij eigenlijk af wat de reden is dat je een Anker wilt gaan testen als de Zendure batterijen bij alle RTE tests ver boven de rest uitkomen. Of heeft de Anker een geheimpje dat deze boven de 85% RTE gaat uitkomen? Maar als ik kijk naar je opstelling die je wilt gaan testen dacht ik meteen aan 500 watt ontladen op een Anker. Gaan de Hypers dan niet meteen laden via de smartCT (NOM)?

Zelf zou ik als ik een Hyper had dan eerder naar een 2400 AC gaan kijken.
Jerryvh schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:10:
Vraagje: momenteel heb ik:
- Hyper 2000 cluster (3x4 ABS2000S), elk aangesloten op een eigen groep. Monofase 240v.
- totale max uitgang op 1800w (ja, ik weet, als ik die op "frankrijk" zet, dat ik tot 2400w zou kunnen; maar ik wil die dingen nu ook niet tot hun limieten pushen).

Nu denk ik eraan om eens wat anders te gaan testen, waarschijnlijk een Anker 2700. Die zou dan komen op een "gewone" kring, dus die ook voor huishouden gebruikt wordt. Op die kring staan amper verbruikers op, en met max 800w injectie zou dat dus eigenlijk gewoon.moeten lukken.

Deze zou niet smart aangestuurd worden, want dan ben ik zeker dat er conflicten komen met Hypers.
Stel dat ik die 500w laat injecteren - dan zou de Shelly van de hypers dit moeten merken (als test van deze theorie heb ik eens 1 hyper-toren losgekoppeld van de cluster, en die constant 500w laten afgeven. De 2 overige hypers met smartCT merkten dit gewoon).

Vraag is dus of jullie hier mogelijks andere problemen in zien? En ja, ik weet dat de setup nooit rendabel of economisch verantwoord is :-).
In het bijzonder: kan het problematisch worden indien ik een totaal van 2400w laat injecteren (3x600w via hypers elk op eigen kring + 600w van Anker op huishoud-kring).

Lees even het HA topic (startpost) door; Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2. Hier kun je de aansturingsmogelijkheden binnen HA vinden.

Mocht je al HA hebben draaien is het een kleine ingreep. En anders een wat grotere ingreep met mogelijk straks een uit te hand gelopen hobby. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhqTw8rq5YB6kNNhkX2Faj44ixw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7LGSeGMykD8xvWvvuafRUz0G.png?f=fotoalbum_large
Chupachups schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:49:
[...]

Ik ga zelf even puzzelen of ik HA ga gebruiken of wachten tot de P1 komt..Shelly ga ik niet gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door gielz op 27-06-2025 08:59 ]

• Polvo176
Chupachups schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:48:
[...]

Je zult hoe dan ook op een of andere manier in de meterkast moeten meten wat er in en uit gaat.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:26
Binnen ongeveer een jaar zal ik een zendur batterij systeem aanschaffen. Echter wil ik nu al ene inzicht krijgen in mijn energieverbruik.

Momenteel heeft homewizard een handige doccle om te connecteren met de P1 digitale meter. Echter had ik liever een product van zendur gehad aangezien ik hun systeem in de nabij toekomst zal aanschaffen.

Iemand een idee of zendur in de nabije toekomst een doccle zal aanbieden?

Edit lees net in het topic dat het product op komst maar niet geweten wanneer dit op de markt komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rubberen op 27-06-2025 10:07 ]

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-11 08:29
Rubberen schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:05:
Binnen ongeveer een jaar zal ik een zendur batterij systeem aanschaffen. Echter wil ik nu al ene inzicht krijgen in mijn energieverbruik.

Momenteel heeft homewizard een handige doccle om te connecteren met de P1 digitale meter. Echter had ik liever een product van zendur gehad aangezien ik hun systeem in de nabij toekomst zal aanschaffen.

Iemand een idee of zendur in de nabije toekomst een doccle zal aanbieden?
Als je de zoekfunctie had gebruikt, had je kunnen zien dat een discussie over de Zendure P1-meter hier vaak voorbijkomt. Kort samengevat: hij is onderweg, mogelijk volgende maand beschikbaar

Edit: ik zie dat je inmiddels na je post wel de zoekfunctie hebt gebruikt :)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenVerweij op 27-06-2025 10:08 ]

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-11 06:10
gielz schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:51:
Ik vraag mij eigenlijk af wat de reden is dat je een Anker wilt gaan testen als de Zendure batterijen bij alle RTE tests ver boven de rest uitkomen. Of heeft de Anker een geheimpje dat deze boven de 85% RTE gaat uitkomen? Maar als ik kijk naar je opstelling die je wilt gaan testen dacht ik meteen aan 500 watt ontladen op een Anker. Gaan de Hypers dan niet meteen laden via de smartCT (NOM)?

Zelf zou ik als ik een Hyper had dan eerder naar een 2400 AC gaan kijken.
Zoals ik al schreef hoef je niet te gissen naar de zin of onzin (En ja, ik weet dat een extra hyper of 2400AC hetzelfde zouden kunnen; maar ik wil graag een andere oplossing testen- iets met eieren en mand enzo)
Jerryvh schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Zoals ik al schreef hoef je niet te gissen naar de zin of onzin (En ja, ik weet dat een extra hyper of 2400AC hetzelfde zouden kunnen; maar ik wil graag een andere oplossing testen- iets met eieren en mand enzo)
Hou er wel rekening mee dat de 2 systemen elkaar gaan bijten.
Zo heb ik hier nog een HomeWizard batterij staan en een Zendure systeem (2x Hyper 1x 2400AC).
Met nom werkt dat niet. (De ene gaat de andere opladen/ontladen)
Er zullen misschien wel oplossingen voor zijn bijvoorbeeld HomeAssistant.
Maar ik raad je aan het bij een merk systeem te houden.
peterbier schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Hou er wel rekening mee dat de 2 systemen elkaar gaan bijten.
Zo heb ik hier nog een HomeWizard batterij staan en een Zendure systeem (2x Hyper 1x 2400AC).
Met nom werkt dat niet. (De ene gaat de andere opladen/ontladen)
Er zullen misschien wel oplossingen voor zijn bijvoorbeeld HomeAssistant.
Maar ik raad je aan het bij een merk systeem te houden.
Je kunt de Homewizard als je handig bent even in standby zetten. Mogelijk met nieuwste release voor de P1 meter. Is je Zendure leeg laat je het de Homewizard weer overnemen. Ik denk dat er best iets te bouwen is wat elkaar dan niet gaat bijten. Meer om en om dan tegelijk. Wel in HA doen dan, of Homey.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 27-06-2025 13:17 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:04
EcoTracker P1 lijkt nu officieel te koop voor 99€: https://everhome.cloud/en/ecotracker-p1

• frankj030
Top, oplossing voor veel mensen denk ik. Lijkt nog wel wat mis te gaan in beschrijving specs: "compatible with 5 electricity meters", en als je er op klikt krijg je 2 Zendure producten (HUB1200 en HUB2000) en 3 andere producten die ik niet ken. De via mail verkregen ecotracker P1 staat hier al 2 maanden schaduw te draaien in de Zendure app en aangesloten op een DSMR4.2 meter (LandisGyr E350), en hopelijk weet ik met 1-3 dagen (de SF800pro is eindelijk onderweg) of dat ook werkt in mijn opstelling. Maar o.a. @Taro kan bevestigen dat die combinatie gewoon werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door frankj030 op 27-06-2025 13:29 ]

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:10
Hmmm, nu even overwegen wat ik ga doen...
Ik blijf beetje twijfelen tussen Shelly of P1.
Ik zit nu nog met de oude meter die per 10 seconden interval werkt. Die wordt wss pas over 2 jaar vervangen door enexis.

Dan denk ik dat ik met de Shelly toch beter af ben door de reactietijd?

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• Polvo176
markduffy schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:32:
Hmmm, nu even overwegen wat ik ga doen...
Ik blijf beetje twijfelen tussen Shelly of P1.
Ik zit nu nog met de oude meter die per 10 seconden interval werkt. Die wordt wss pas over 2 jaar vervangen door enexis.

Dan denk ik dat ik met de Shelly toch beter af ben door de reactietijd?
De Shellly meet direct op de fases, dus ja is in ieder geval sneller dan 10 seconden.

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:47:
[...]

De Shellly meet direct op de fases, dus ja is in ieder geval sneller dan 10 seconden.
Ik verwacht met een paar dagen wat shelly's met korting te koop op marktplaats (hint) nu de eerste Zendure bestellingen worden geleverd. Mag geen advertenties plaatsen hier, maar veel mensen zullen hem gratis met de pre-order van de SF800pro en 2400AC hebben gekregen. En hem dus met korting kunnen/willen verkopen als ze voor P1 of HA oplossing gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door frankj030 op 27-06-2025 13:55 ]

Devke schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:17:
[...]

Je kunt de Homewizard als je handig bent even in standby zetten. Mogelijk met nieuwste release voor de P1 meter. Is je Zendure leeg laat je het de Homewizard weer overnemen. Ik denk dat er best iets te bouwen is wat elkaar dan niet gaat bijten. Meer om en om dan tegelijk. Wel in HA doen dan, of Homey.
Dat deed ik in het begin wel.
Maar omdat ik nu ~14kW Zendure opslag heb niet meer.
En er komen nog 2x AB2000S bij. (Lopende bestelling)
HomeWizard kan zijn 2e huisje krijgen.

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:07
Na 11 dagen heb ik een retourlabel gekregen van Zendure voor de hyper 2000 die de update niet overleefde. Krijg pas een nieuwe als de oude is ontvangen. De hyper gaat zo te zien retour Duitsland. We gaan het afwachten.
frankj030 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:27:
[...]

Top, oplossing voor veel mensen denk ik. Lijkt nog wel wat mis te gaan in beschrijving specs: "compatible with 5 electricity meters", en als je er op klikt krijg je 2 Zendure producten (HUB1200 en HUB2000) en 3 andere producten die ik niet ken. De via mail verkregen ecotracker P1 staat hier al 2 maanden schaduw te draaien in de Zendure app en aangesloten op een DSMR4.2 meter (LandisGyr E350), en hopelijk weet ik met 1-3 dagen (de SF800pro is eindelijk onderweg) of dat ook werkt in mijn opstelling. Maar o.a. @Taro kan bevestigen dat die combinatie gewoon werkt.
De meters (Shelly, Ecotracker, 3CT, P1, etc.) integreer je in de Zendure App en kan je daarna toekennen aan bijv. HEMS, een individueel apparaat, etc. De Ecotracker P1 meter werkt dus ook voor de SF800Pro, 2400AC, Hypers, etc.

• geert1992
De Hyper kan inmiddels weer worden geupdate. Op naar de nieuwste versie zodra alles vol is!

Benieuwd wat er veranderd is, is er ook een update voor de mensen die de HEMS update al hadden?

• Aziraphale
geert1992 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:04:
De Hyper kan inmiddels weer worden geupdate. Op naar de nieuwste versie zodra alles vol is!

Benieuwd wat er veranderd is, is er ook een update voor de mensen die de HEMS update al hadden?
Ja, ik heb ook een update! Is er bij deze ook weer zo'n leidraad? Of is het simpelweg op upgrade klikken?

Pagina: 1 ... 70 ... 145 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.