Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:28
dotternetta schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:54:
[...]

Nog excuses (of kadootje) van Zendure gekregen voor je ferrietring?
Zag de foto inderdaad; was dit een losse ferrietring die bij dit exemplaar hoorde, of een verdwaalde ferrietring die overbodig was en in deze 2400AC terecht gekomen was? (als in: alles werkt gewoon?).

[ Voor 11% gewijzigd door frankjacobsen op 16-06-2025 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:32
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Naar mijn weten zijn de losse/aanpasbare voetjes aangepast, die zijn nu gewoon onderdeel van het geheel. Hierbij wat foto's:

(Oude versie voor op de grond):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
blijft er gaaf uitzien. d:)b

* welke 14 cm ventilatoren gebruik jij?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Hansieo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:01:
[...]

blijft er gaaf uitzien. d:)b

* welke 14 cm ventilatoren gebruik jij?
140 mm Noctua's: https://www.amazon.nl/Noc...Ventilator/dp/B00KF7O58G/.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
dotternetta schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:54:
[...]

Nog excuses (of kadootje) van Zendure gekregen voor je ferrietring?
Wat ik me vooral afvraag: als je het apparaat hebt opengeschroefd en dit ook aangeeft, hoe kun je dan nog aanspraak maken op garantie? Bij de meeste fabrikanten vervalt de garantie zodra je zelf aan het apparaat hebt gesleuteld.

Ik ben ook benieuwd hoe zij zullen reageren op de melding dat er een ring los in de behuizing zat. Hoe kon je immers weten dat het om een ring ging, tenzij je het apparaat hebt geopend?

Als je van plan bent om nu of in de toekomst gebruik te maken van garantie, is het goed om hier even bij stil te staan. Zelf openmaken en vervolgens omruiling vragen, kan een lastige combinatie zijn.

Persoonlijk had ik even contact met hen opgenomen om de situatie uit te leggen en gevraagd of ze de omvormer willen omruilen.

Aan de andere kant: de printplaat zit, voor zover ik weet, aan de bovenkant gemonteerd. De ring zal dus waarschijnlijk naar beneden vallen en naar verwachting geen direct gevaar opleveren of storing veroorzaken.

Toch blijf ik benieuwd hoe zo'n ring los kan raken of zelfs breken. Misschien is de omvormer tijdens transport iets te hardhandig behandeld, een optie kan zijn dat er een bezorger een potje mee heeft staan voetballen.

[ Voor 24% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Heb je ze permanent draaien of op een sensor?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Taro heeft ze permanent draaien.
Zelf heb ik ze gekoppeld aan alle hypers, zodra de temperatuur van een hyper 40 graden of hoger aan tikt gaan ze aan, en bij 30 graden gaan ze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:46
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:03:
Zendure.nl order van 27 april is verzonden. Nog voor de zomervakantie binnen, nice :)

Edit: Via DHL overigens, benieuwd of de verpakking weer is afgeplakt zodat niet zichtbaar is dat het een accu betreft...
Wow dat is trouwens optijd, heb jij een voorkeursbehandeling gekregen? :o

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:50:
[...]

Taro heeft ze permanent draaien.
Zelf heb ik ze gekoppeld aan alle hypers, zodra de temperatuur van een hyper 40 graden of hoger aan tikt gaan ze aan, en bij 30 graden gaan ze uit.
Gekoppeld via HA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
markduffy schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:09:
[...]

Wow dat is trouwens optijd, heb jij een voorkeursbehandeling gekregen? :o
Ik las vorige week dat mensen met een latere besteldatum dan die van mij ook al bericht hadden gehad. Overigens is er nog niets verzonden, alleen een digitale aankondiging van verzending :(

Toen ik bestelde stond er volgens mij 30-40 dagen, dat klopt dan dus wel redelijk.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Totdat ik die Shelly plug voor wat anders nodig had monitorde ik de temperatuur van de Hypers en deed ze alleen boven de 40 graden aan. Moet eigenlijk weer wat van die stekkers gaan bestellen. Maar goed, het verbruik is maar een paar Watt, op het geheel peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Ja en nee, homey pro, die dan weer gekoppeld is aan HA.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUX-v9fgMecvur5r8Y_EKLeGpjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FblR6zR1g2CyEdL7sh0e0DGd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:18
De Hypers zijn toe te voegen nu.
Ik hoef geen firmware update te doen kennelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLProLUQ0Znd7iIAl6x4m7ihfK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xohHgTlMhI8h5S2AuTE4pGuF.jpg?f=fotoalbum_large
Straks even proberen.
Ze moeten eerst uit cluster gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
peterbier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:25:
De Hypers zijn toe te voegen nu.
Ik hoef geen firmware update te doen kennelijk.
[Afbeelding]
Straks even proberen.
Ze moeten eerst uit cluster gehaald worden.
Druk maar eens op confirm. Dan kom je bij de door mij eerder geposte pagina. En zegt hij; firmware upgrade required.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Druk maar eens op confirm. Dan kom je bij de door mij eerder geposte pagina. En zegt hij; firmware upgrade required
Ik denk dat het straks werkt.
Eerst een bak koffie.
De firmware is er nu wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6inRJjVImpUlWYp9pvRceWbKmJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBZzUuYus3G54OXWuEDhFxz5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
peterbier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Ik denk dat het straks werkt.
Eerst een bak koffie.
De firmware is er nu wel.
[Afbeelding]
Raar dat ze (door meerdere bronnen bevestigd) ze later deze maand de upgrade zouden doorvoeren, en het nu al gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Raar dat ze (door meerdere bronnen bevestigd) ze later deze maand de upgrade zouden doorvoeren, en het nu al gedaan hebben.
En deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Bz8-62npZvTXy2nyRFenrvh8g4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqzjsToTg8xEB9wYjPfpZJDM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LlYaYfAdepSgAueoNeGgVaSp6c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bnTVUgZJn5dN7wqLMsZaBpqL.png?f=fotoalbum_large

Hierbij de guidelines voor de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:05
En wanner moet je dit uitvoeren, na de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Polvo176 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:45:
En wanner moet je dit uitvoeren, na de upgrade?
Niet heel duidelijk aangegeven inderdaad, ik neem aan van te voren. Om ervoor te zorgen dat de hyper niets aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
De updates staan erop.
Inderdaad moet je er op letten dat de cluster met 2400 watt gaan leveren.
Op een eigen groep geen punt.
Maar wel een punt om op te letten op een bestaande groep met 800watt ingesteld.
Wel raar vindt ik.
Als je de update gaat doen geeft alleen aan met genoeg batterij minimaal 10% dacht ik.
Verder geen melding.
Maar ze staan er op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 12:13
Voor de gene die een batterij thuis hebben staan en toch ook eens aan de slag willen gaan met Home Assistant of deze al hebben draaien zijn wij nu begonnen aan deel 2

*O*

gielz in "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2"

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kan iemand met de nieuwe Hyper firmware het volgende bevestigen:

Aansturing via Home Assistant icm Fireson integratie werkt nog?
Als je naar http://IPADRES/properties/report gaat, zie je dan een JSON met waardes?

Pas als ik hier uitsluitsel over heb ga ik upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:10:
Kan iemand met de nieuwe Hyper firmware het volgende bevestigen:

Aansturing via Home Assistant icm Fireson integratie werkt nog?
Als je naar http://IPADRES/properties/report gaat, zie je dan een JSON met waardes?

Pas als ik hier uitsluitsel over heb ga ik upgraden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIKthES2tp8k9gxDJt0z8AKdzNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afwCap00RFouIE3eBD0KZCox.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Interessant, nog niet lokaal aan te sturen, had ik wel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Interessant, nog niet lokaal aan te sturen, had ik wel verwacht.
Dat gaat niet gebeuren ivm niet toereikende hardware, hebben ze op het forum in de applicatie gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82696332
Zie hier

[ Voor 80% gewijzigd door geert1992 op 17-06-2025 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 14:31
Vraag over de 3CT meter, weet iemand hoe je het apparaat kan herstarten?

Eerst stond er een firmware update klaar, daarna weer niet. Volgens Zendure moet ik dan het apparaat herstarten. Prima, maar om nou de meterkast open te maken en de stroomdraden er af te halen lijkt me tamelijk omslachtig. In de handleiding kan ik niks vinden, behalve een reset voor wifi (3 sec) en algehele reset (6 sec)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 12:13
Kan hier helaas niets testen voor je, de 3CT zit in de doos en op MP. Maar kun je niet gewoon de groep uitschakelen waar hij zijn stroom vandaan haalt? Daarna weer groepje aan en je hebt een herstart.
Astra schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:39:

Eerst stond er een firmware update klaar, daarna weer niet. Volgens Zendure moet ik dan het apparaat herstarten. Prima, maar om nou de meterkast open te maken en de stroomdraden er af te halen lijkt me tamelijk omslachtig. In de handleiding kan ik niks vinden, behalve een reset voor wifi (3 sec) en algehele reset (6 sec)...

6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:28
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Ik las vorige week dat mensen met een latere besteldatum dan die van mij ook al bericht hadden gehad. Overigens is er nog niets verzonden, alleen een digitale aankondiging van verzending :(

Toen ik bestelde stond er volgens mij 30-40 dagen, dat klopt dan dus wel redelijk.
Gaat neem ik aan wel om de 2400AC...de SF800pro bestellingen zijn voor zover ik weet nog niet onderweg. Volgens de mail die laatst door Zendure werd verstuurd met melding van vertraging, zou het 'binnen 3 werkdagen rond 20 juni' zijn. Ik zie in mijn bestelling geen T&T, dus dat gaat krap worden.

[ Voor 15% gewijzigd door frankjacobsen op 16-06-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Astra schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:39:

Gewoon de knop 6 seconden ingedrukt houden al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
frankjacobsen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:49:
[...]

Gaat neem ik aan wel om de 2400AC...de SF800pro bestellingen zijn voor zover ik weet nog niet onderweg. Volgens de mail die laatst door Zendure werd verstuurd met melding van vertraging, zou het 'binnen 3 werkdagen rond 20 juni' zijn. Ik zie in mijn bestelling geen T&T, dus dat gaat krap worden.
Dit betreft 2x AB3000X, geen 2400AC, die zit in een latere bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:16
frankjacobsen schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:49:
[...]

hier ook de SF800pro besteld op 1 April. Ik ga uit van 20 Juni + 3 werkdagen = 25 juni een T&T op de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dotternetta schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:58:
[...]

Deze worden extern gevoed. We wachten nog op de spanningsmeting van de AC2400 fan connector 😉
Je kunt gewoon een 5 euro usb ventilator er op leggen, dat werkt ook prima. Met een 1 euro snelheidsregelaartje kun je hem geruisloos maken. En als je er echt boven wilt hangen kan ik installatiedraad adviseren, gemakkelijk te buigen en meestal gratis, dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit als dit.
Zo heb ik het ook, kost 5 euro en temp zakt zeker 10 graden in vergelijking met geen ventilator.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:41:
[Afbeelding]

Hierbij de guidelines voor de upgrade.
Die guidelines kreeg ik niet te zien in de app en hij is nu vrolijk aan het upgraden via wifi...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Die guidelines kreeg ik niet te zien in de app en hij is nu vrolijk aan het upgraden via wifi...
Klopt, deze stonden in het forum gedeelte binnen de zendure app. Volgens mij gaat het er meer om dat je apparaat niets aan het doen is/standby staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Nieuwe firmware voor de 2400AC, 1.0.4: Betere off-grid uitgang ondersteuning voor micro-inverters en wat algemene zaken gefixxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:15:
[...]

Klopt, deze stonden in het forum gedeelte binnen de zendure app. Volgens mij gaat het er meer om dat je apparaat niets aan het doen is/standby staat.
Volgens mij regelt hij dat zelf wel. En als je de stekker er uit trekt doet de wifi het toch ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:19:
[...]

Volgens mij regelt hij dat zelf wel. En als je de stekker er uit trekt doet de wifi het toch ook niet meer?
Zolang de accu niet wordt losgekoppeld, verwacht ik dat het systeem blijft functioneren. Omdat het standby-vermogen bij een accuniveau van 5 procent met enkele watt toeneemt, versterkt dat mijn verwachting. Dit trekt hij normaal gezien uit de accu, en niet uit het net.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:21:
[...]

Zolang de accu niet wordt losgekoppeld, verwacht ik dat het systeem blijft functioneren. Omdat het standby-vermogen bij een accuniveau van 5 procent met enkele watt toeneemt, versterkt dat mijn verwachting. Dit trekt hij normaal gezien uit de accu, en niet uit het net.
Hij is nu helemaal geupdate en ik heb HEMS operationeel. Nu is alleen even de vraag hoe ik hem in moet gaan stellen, want hij neemt nu een base load van 200W in acht en het lukt me vanaf hier (ben niet thuis) niet om hem met de Shelly te laten werken in HEMS. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de beste instelling in HEMS is, uitgaande van NOM en dynamische prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 14:31
gielz schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:48:
...Maar kun je niet gewoon de groep uitschakelen waar hij zijn stroom vandaan haalt? Daarna weer groepje aan en je hebt een herstart.

[...]
Daar nog niet aan gedacht.... 8)7 Ga ik vanavond proberen!
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Gewoon de knop 6 seconden ingedrukt houden al geprobeerd?
Nee, was ik huiverig voor ivm wat ze zeiden over reset. ik wil niet (perse) terug naar fabrieksinstellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Hij is nu helemaal geupdate en ik heb HEMS operationeel. Nu is alleen even de vraag hoe ik hem in moet gaan stellen, want hij neemt nu een base load van 200W in acht en het lukt me vanaf hier (ben niet thuis) niet om hem met de Shelly te laten werken in HEMS. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de beste instelling in HEMS is, uitgaande van NOM en dynamische prijzen.
Zou je mij (en andere) een plezier willen doen?
Om even te testen of alle functies binnen de fireson integratie nog werken icm de nieuwe firmware?

Vooral benieuwd of de lokale mqtt nog werkt na de upgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:39:
[...]

Zou je mij (en andere) een plezier willen doen?
Om even te testen of alle functies binnen de fireson integratie nog werken icm de nieuwe firmware?

Vooral benieuwd of de lokale mqtt nog werkt na de upgrade.
Erm.... Ik wil die met alle plezier aanvinken, maar gebruikte het nog niet. Het staat vast wel in het andere topic, maar wat moet het doen en wat wil je weten?

En ik ben nog wel aan het klooien met die integratie, want vannacht ging de boel om 12 uur weer uit. Op GitHub zag ik dat dat met BLE inderdaad een dingetje is, want in een nieuwe versie opgelost zou moeten worden. Vanochtend heb ik hem maar weer opnieuw gekoppeld en ook na de upgrade ontvangt hij nog gewoon gegevens, alleen is sinds vanochtend de individuele accu informatie verdwenen. Geen idee waarom, mogelijk moet ik even de integratie opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:45:
[...]

Erm.... Ik wil die met alle plezier aanvinken, maar gebruikte het nog niet. Het staat vast wel in het andere topic, maar wat moet het doen en wat wil je weten?

En ik ben nog wel aan het klooien met die integratie, want vannacht ging de boel om 12 uur weer uit. Op GitHub zag ik dat dat met BLE inderdaad een dingetje is, want in een nieuwe versie opgelost zou moeten worden. Vanochtend heb ik hem maar weer opnieuw gekoppeld en ook na de upgrade ontvangt hij nog gewoon gegevens, alleen is sinds vanochtend de individuele accu informatie verdwenen. Geen idee waarom, mogelijk moet ik even de integratie opnieuw installeren.
Volgens mij hielp een restart van HA voor het niet showen van de accu's.

Ik ben voornamelijk benieuwd of de integratie überhaupt nog werkt, en of de lokale mqtt ook blijft functioneren, gezien hij via deze weg een spreekwoordelijke schop kan krijgen om de boel weer op gang te krijgen bij eventuele crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:49:
[...]

Volgens mij hielp een restart van HA voor het niet showen van de accu's.

Ik ben voornamelijk benieuwd of de integratie überhaupt nog werkt, en of de lokale mqtt ook blijft functioneren, gezien hij via deze weg een spreekwoordelijke schop kan krijgen om de boel weer op gang te krijgen bij eventuele crashes.
HA herstart en de accu's zijn terug, thanks!

De integratie draait nog gewoon, alleen weet ik niet of hij het ook doet als ik HEMS aanzet omdat dat momenteel nog resulteert in het in standby gaan van het hele systeem. Vandaar dat ik graag zou willen weten hoe ik HEMS het beste in kan stellen en waarom ik die 200W niet (zoals in de niet-HEMS variant) op 0 kan zetten.

De lokale MQTT moet ik eerst naar kijken, want als ik het aanvink krijg ik de melding "invalid input MQTT addon is not found¨. Ik heb dus blijkbaar nog geen MQTT in mijn HA draaien en moet me eerst even verdiepen in hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:55:
[...]

HA herstart en de accu's zijn terug, thanks!

De integratie draait nog gewoon, alleen weet ik niet of hij het ook doet als ik HEMS aanzet omdat dat momenteel nog resulteert in het in standby gaan van het hele systeem. Vandaar dat ik graag zou willen weten hoe ik HEMS het beste in kan stellen en waarom ik die 200W niet (zoals in de niet-HEMS variant) op 0 kan zetten.

De lokale MQTT moet ik eerst naar kijken, want als ik het aanvink krijg ik de melding "invalid input MQTT addon is not found¨. Ik heb dus blijkbaar nog geen MQTT in mijn HA draaien en moet me eerst even verdiepen in hoe dat werkt.
Fijn dat dat weer werkt!
Heb jij de mosquito addon geïnstalleerd staan? En de mqtt integratie?

De addon kan je installeren door te gaan naar instellingen- addons en daar te zoeken naar mosquito broker.

En dan naar instellingen - integraties en daar te zoeken naar mqtt, dan de ingebouwde te kiezen, dan zou het moeten werken.

[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:01:
[...]

Fijn dat dat weer werkt!
Heb jij de mosquito addon geïnstalleerd staan? En de mqtt integratie?
Nu wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Awesome! Erg benieuwd of alles nog hetzelfde functioneert.
Ga ik nu even genieten van mijn pilsje op het terras in Slovenië;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Awesome! Erg benieuwd of alles nog hetzelfde functioneert.
Ga ik nu even genieten van mijn pilsje op het terras in Slovenië;).
Enjoy! Ga ik nu zien dat ik de integratie weer aan de gang krijg, want het aanvinken van MQTT betekende dat hij niets meer binnen kreeg...

Edit: Vinkje weg = integratie doet het weer. Zal vast aan mij liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aziraphale op 16-06-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:10:
[...]

Enjoy! Ga ik nu zien dat ik de integratie weer aan de gang krijg, want het aanvinken van MQTT betekende dat hij niets meer binnen kreeg...

Edit: Vinkje weg = integratie doet het weer. Zal vast aan mij liggen.
Heb jij ook de mqtt integratie geïnstalleerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
Ik heb de Hypers en 2400AC nu met de Shelly via HEMS op nom draaien.
Werkt best mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rhy04DOPA8rpJQprKMdTJTgQEf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciZc4XyOEWhdkBuEgKKuX7rf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
peterbier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:18:
Ik heb de Hypers en 2400AC nu met de Shelly via HEMS op nom draaien.
Werkt best mooi.
[Afbeelding]
Zonder HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 15:12:
[...]

Heb jij ook de mqtt integratie geïnstalleerd?
Zeker, met de Mosquito MQTT broker. Maar mogelijk moet ik nog wat meer doen dan alleen het vinkje zetten in de Zendure configuratie, dat weet ik niet en heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Klopt
HomeAssistant gebruik ik alleen voor Domotica toepassing.
Voor de thuisbatterij wil ik het liefste orgineel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
@peterbier Welke strategie heb je dan in de app gekozen?

Ik heb de Hyper nu onder HEMS op Zenki draaien. Eens kijken hoe dat gaat. Wel jammer dat mijn energieleverancier (Energie van Ons) er nog niet tussen staat. Ik heb die nu maar handmatig toegevoegd, maar is dat de beste optie of kan ik beter NordPool kiezen?

[ Voor 69% gewijzigd door Aziraphale op 16-06-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Dan heb je wel een Shelly nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:28:
@peterbier Welke strategie heb je dan in de app gekozen?

Ik heb de Hyper nu onder HEMS op Zenki draaien. Eens kijken hoe dat gaat. Wel jammer dat mijn energieleverancier (Energie van Ons) er nog niet tussen staat. Ik heb die nu maar handmatig toegevoegd, maar is dat de beste optie of kan ik beter NordPool kiezen?
Slimme meter mode.
Ik heb een vast contract daarom alleen op nom draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 17:07

Fremske

and change the world

Beste Tweakers,

Ik zie zojuist dit https://marcmax.de/produc...ybrid-inverter-hyper-2000
Een hyper 2000 voor 249 euro ex. btw.

Nu is mijn vraag heeft hyper 2000 dezelfde functies softwarematig zoals de 2400AC en de SF800 pro?
Kortom kan die ook op AI draaien en in een HEMS opstelling?

En heeft iemand ervaring met bestellen in Duitsland? Ik zie dat ze namelijk ook gewoon leveren naar Nederland?

Hoor het graag.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Fremske schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:07:
Beste Tweakers,

Ik zie zojuist dit https://marcmax.de/produc...ybrid-inverter-hyper-2000
Een hyper 2000 voor 249 euro ex. btw.

Nu is mijn vraag heeft hyper 2000 dezelfde functies softwarematig zoals de 2400AC en de SF800 pro?
Kortom kan die ook op AI draaien en in een HEMS opstelling?

En heeft iemand ervaring met bestellen in Duitsland? Ik zie dat ze namelijk ook gewoon leveren naar Nederland?

Hoor het graag.
Als je iets terugleest zul je zien dat de Hyper sinds vandaag ook via HEMS/Zenki kan draaien, alleen niet lokaal. Momenteel draait hij bij mij dus ook zo.

Bestellen in Duitsland heb ik verder geen ervaring mee, maar kan volgens mij prima als je gewoon btw betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Iedereen met de Fireson HA integratie zit op anderen te wachten om niet zelf als proefkonijn te hoeven fungeren ;)

Wie durft de firmware te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:19
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:53:
Iedereen met de Fireson HA integratie zit op anderen te wachten om niet zelf als proefkonijn te hoeven fungeren ;)

Ik heb de firmware geïnstalleerd op mijn 2400 AC ;-)

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 17:53:

@FireSon kunnen wij jou overhalen om als eerste de firmware te testen? Als enige die het kan oplossen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12:10
Vandaag de firmware van de Hyper 2000 bijgewerkt. Kreeg melding dat het gelukt was maar de Hyper start niet meer op. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
debruina16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:23:
Vandaag de firmware van de Hyper 2000 bijgewerkt. Kreeg melding dat het gelukt was maar de Hyper start niet meer op. Iemand een tip?
Stekker uit het stopcontact, hyper van de accu af. Weer op de accu, en daarna de stekker er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:37:
[...]

Stekker uit het stopcontact, hyper van de accu af. Weer op de accu, en daarna de stekker er weer in.
Helaas, geen led, niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Hoe hebben degene met een dynamisch contract de opslag en btw ingevoerd? Ik kan een bedrag en een percentage invullen, maar is dat dan bij het bedrag de kale opslag en bij het percentage de btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
debruina16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:51:
[...]

10 seconden de knop ingedrukt houden werkt ook niet.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
debruina16 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Heb je toevallig een energie socket? Misschien kan je kijken of hij bij het "opstarten" wat vermogen trekt?

En je zou ook nog kunnen kijken of je hem in je netwerk kan zien/benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:02:
Hoe hebben degene met een dynamisch contract de opslag en btw ingevoerd? Ik kan een bedrag en een percentage invullen, maar is dat dan bij het bedrag de kale opslag en bij het percentage de btw?
Je kan de aanvullende kosten opgeven, en inderdaad de btw.
Volgens mij kan je die gegevens vinden op de homewizard site, al klopte die niet bij zonneplan.

Edit,
Misschien heb je hier wat aan(energie van ons staat er tussen), een tabel met de kosten;
https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in

[ Voor 16% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 19:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireSon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:00:
[...]
@FireSon kunnen wij jou overhalen om als eerste de firmware te testen? Als enige die het kan oplossen....
Ik heb net al mijn hypers geupdate, verliep allemaal probleemloos. Heb ze wel eerst weer omgezet naar de zendure cloud. Terug naar lokale MQTT verliep probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
peterbier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:03:
[...]

10 seconden de knop ingedrukt houden werkt ook niet.?
Ook niet, energy plug laat 1w voor 1 sec zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
Wat soms helpt is om ze minimaal 10 minuten van de stroom af te halen. Daarna weer aansluiten en opstarten.. Wel balen zo iets!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
FireSon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:26:
[...]

Ik heb net al mijn hypers geupdate, verliep allemaal probleemloos. Het ze wel eerst weer omgezet naar de zendure cloud. Terug naar lokale MQTT verliep probleemloos :)
Bedankt voor de terugkoppeling. Dat is goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:08:
[...]

Je kan de aanvullende kosten opgeven, en inderdaad de btw.
Volgens mij kan je die gegevens vinden op de homewizard site, al klopte die niet bij zonneplan.

Edit,
Misschien heb je hier wat aan(energie van ons staat er tussen), een tabel met de kosten;
https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in
De aanvullende kosten per kWh kan ik uit mijn contract halen. Daar komen dan nog kosten per dag en jaar overheen, maar daar kan ik uiteraard verder niks mee per kWh. En dan dus 21% bij de btw. Moet lukken. 😀

Edit: Ik kom dan inderdaad wel op kloppende prijzen uit, uitgaande van marktprijs + btw. Maar hoe zit het dan met de energiebelasting? Dat kan ik in de app niet kwijt. Of is dat een onnozele vraag bij een dynamisch contract? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Aziraphale op 16-06-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:44:
[...]

De aanvullende kosten per kWh kan ik uit mijn contract halen. Daar komen dan nog kosten per dag en jaar overheen, maar daar kan ik uiteraard verder niks mee per kWh. En dan dus 21% bij de btw. Moet lukken. 😀

Edit: Ik kom dan inderdaad wel op kloppende prijzen uit, uitgaande van marktprijs + btw. Maar hoe zit het dan met de energiebelasting? Dat kan ik in de app niet kwijt. Of is dat een onnozele vraag bij een dynamisch contract? :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LievRsYHX0yc2yET38Lf7uVHL2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wpi6o3CXBD7qqQXMSw7Byo5s.png?f=fotoalbum_large

Als ik het zo invul klopt het voor mij. Ik zit bij zonneplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:57:
[...]

[Afbeelding]

Als ik het zo invul klopt het voor mij. Ik zit bij zonneplan.
Bij mij ook voor Energie van Ons, alleen hebben die op hun site ook nog de kWh prijzen per uur incl. energiebelasting staan. Maar met die energiebelasting hoef ik dus niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Aziraphale schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:04:
[...]

Bij mij ook voor Energie van Ons, alleen hebben die op hun site ook nog de kWh prijzen per uur incl. energiebelasting staan. Maar met die energiebelasting hoef ik dus niets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q168hq1B6Xtbl5FqchcHVhS-Bn8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/trGpdBAXofoxDvi335QoYiET.png?f=fotoalbum_large

Deze prijzen moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:01

bert pit

asdasd

Ik heb er eergisteren ook mee zitten rommelen. Bij mij hielp de tip van @Taro om opnieuw aan te melden met Wifi. Dat zijn drie stappen, waarvan bij mij de derde bleef hangen. Dat is het aanmelden bij de Zendure cloud. Soms kost het blijkbaar even tijd, want ineens was alles aangemeld en deed alles het weer.

Overigens heb ik vandaag ook de updates op de Hypers 2000 gedraaid en alles werkt prima.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:36
Ik zie in de app nu de optie dual live wire compatibel schakelaar in de opties bij mijn 2400AC. Iemand die weet wat dit precies inhoudt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuWdR_FPdEmONjHIbMaw_wz_MBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF57KoYyWoIcPJSZXFisoQiM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bij de off-grid optie van de 2400AC staat nu dat je OF de off-grid uitgang als uitgang moet gebruiken OF er een micro-omvormer op kan aansluiten, maar beide tegelijk mag dus nadrukkelijk niet. Heb ik enige tijd geleden getest en werkt wel, maar ze vermelden dus nu expliciet dat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Check. Bij de Belastingdienst de tarieven gevonden en dan komen we uit op 0,12551 ex. BTW. Maar afgerond naar beneden en ingevuld. Moet het nu goed zijn en gaan we kijken wat Zenki er de komende dagen van gaat maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnT
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-06 21:02
iemand al eens besteld bij

https://power2live.de/

Leveren daar precies naar grotendeels van Europa (dus ook België) de zendure 2400ac met 2x ab3000x voor €1915

aan 19%btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:26:
Bij de off-grid optie van de 2400AC staat nu dat je OF de off-grid uitgang als uitgang moet gebruiken OF er een micro-omvormer op kan aansluiten, maar beide tegelijk mag dus nadrukkelijk niet. Heb ik enige tijd geleden getest en werkt wel, maar ze vermelden dus nu expliciet dat het niet mag.
Daar is een firmware voor als ik het goed begrijp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpyCmbaS6d_lPHRavujoLmkonU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khEvoDIlQisaLUMhiiKfATUb.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzugyRwt-HuN60gZ5SgUkJdLbx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60HY83UP8FgROCy7nM4C1CAZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door peterbier op 16-06-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De Hypers via Wifi upgraden lukte niet, vermoed ivm local MQTT, dus via Bluetooth gedaan:

Hyper 1:
[V] Master firmware
[V] AC firmware

Hyper 2:
[V] Master firmware
[V] AC firmware

Hyper 3:
[V] Master firmware
[X] AC firmware -> Helemaal niet meer te bereiken. Na power off ook niet. Nog 2 minuten wachten voordat de 10 minuten voorbij zijn :X
peterbier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:54:
[...]

Daar is een firmware voor als ik het goed begrijp.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt, vanmiddag al benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:16:
De Hypers via Wifi upgraden lukte niet, vermoed ivm local MQTT, dus via Bluetooth gedaan:

Hyper 1:
[V] Master firmware
[V] AC firmware

Hyper 2:
[V] Master firmware
[V] AC firmware

Hyper 3:
[V] Master firmware
[X] AC firmware -> Helemaal niet meer te bereiken. Na power off ook niet. Nog 2 minuten wachten voordat de 10 minuten voorbij zijn :X

[...]

Klopt, vanmiddag al benoemd.
Wat gaf hij aan toen je het via wifi probeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:20:
[...]

Wat gaf hij aan toen je het via wifi probeerde?
Bleef op 0% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Zonder nadelige gevolgen verder? Of had je de hyper geprobeerd die nu niets wil?

Inmiddels mond op mond toegepast? Of toch de defibrillator?
De 10 minuten zijn neem ik aan voorbij inmiddels.

[ Voor 8% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ook na >10 minuten geen reactie meer, ook niet via Bluetooth te vinden. Probeer het nog 1x, anders ben ik bang dat ik ook een overleden Hyper heb.

@debruina16 Bij mij was de Master firmware wel gelukt, ging mis bij de AC firmware, bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Laatst online: 06:59
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:27:
Ook na >10 minuten geen reactie meer, ook niet via Bluetooth te vinden. Probeer het nog 1x, anders ben ik bang dat ik ook een overleden Hyper heb.

@debruina16 Bij mij was de Master firmware wel gelukt, ging mis bij de AC firmware, bij jou ook?
Ik heb precies hetzelfde probleem, de andere Hyper werkt nog wel.
Bij toevoegen vind hij hem wel, maar vervolgstappen (wifi verbinden) werkt niet meer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEFpsB2o58IrWfrMQCMltNUeOFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHmQZBtEL4mFBREny8XQBzoa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door BerryGosie op 16-06-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik heb nog 1 Hyper uit oktober 2024, die reageert nu niet meer en 2 uit maart 2025 en beide werken nog wel. Geen idee of je daar conclusies aan kunt verbinden, maar mogelijk wel een hardware revisie verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:01

bert pit

asdasd

Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:27:

Ik heb inmiddels wel de ervaring dat je in een enkel geval wat geduld nodig heb en fingers crossed. Bij mij bleef de update aanvankelijk via wifi ook op 0% hangen, de tweede hyper deed het in eens. Daarna de eerste ook.
Wellicht kan er aan de Zendure cloudinfrastructuur kant nog wat verbeterd worden.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Helaas lukt het ook niet meer om via bluetooth the verbinden.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0vhs-KEzzDLtK2Yp_Pd4VbloyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08dFrIJJenuT6a1IY9udmDtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gUFzI87Hc8fd2t2-cKtlAfVK-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efBvQSwv70AWDpy0OpYY7Owf.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk kan iemand een oplossing vinden. Ik heb geen zin in die gedoe. Ook dit is een Hyper van het begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
bert pit schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Ik heb inmiddels wel de ervaring dat je in een enkel geval wat geduld nodig heb en fingers crossed. Bij mij bleef de update aanvankelijk via wifi ook op 0% hangen, de tweede hyper deed het in eens. Daarna de eerste ook.
Wellicht kan er aan de Zendure cloudinfrastructuur kant nog wat verbeterd worden.
Inderdaad gaat het updaten stroef en geduld is meer dan welkom.
Tip ga ook niet zomaar stekkers eruit trekken of de Hyper van de batterij trekken.
Koste mij vanmiddag ook klooien en een 10 seconden reset gedaan.
Voordat een Hyper van de batterij gehaald wordt of de stekker eruit eerst de 6 seconden knop uit zetten doen.
Bij mij draait HEMS perfect.
Helaas is het wel via internet gekoppeld maar heb een 4/5g backup achter mijn glasvezel verbinding mocht deze uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06:48
Mijn hyper zojuist ge-update: bij beide updates blijf hij een paar minuten hangen op 64-66% daarna liep hij redelijk snel op en was hij klaar.
Ik kan de hyper nu wel selecteren als ik een HEMS op wil zetten, maar ik kan m’n shelly Pro3 em niet selecteren omdat hij in het energieplan draait (NOM via smart CT). Als ik die modus stop lukt het ook niet. Iemand enig idee?
Weet iemand zo waar ik een overzicht kan vinden van de mogelijkheden van HEMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
sebmar schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:25:
Mijn hyper zojuist ge-update: bij beide updates blijf hij een paar minuten hangen op 64-66% daarna liep hij redelijk snel op en was hij klaar.
Ik kan de hyper nu wel selecteren als ik een HEMS op wil zetten, maar ik kan m’n shelly Pro3 em niet selecteren omdat hij in het energieplan draait (NOM via smart CT). Als ik die modus stop lukt het ook niet. Iemand enig idee?
Shelly verwijderen en opnieuw toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94yOMDzadrPPbc0Y53o9OotdaoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohpUmyiooQrv7E58UgveWcgS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door peterbier op 16-06-2025 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
sebmar schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:25:
Dat met de Shelly had ik ook en de oplossing bij mij was hem verwijderen en in HEMS opnieuw toevoegen.

Edit: What he said... ☝️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BerryGosie
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:48:
Ik heb nog 1 Hyper uit oktober 2024, die reageert nu niet meer en 2 uit maart 2025 en beide werken nog wel. Geen idee of je daar conclusies aan kunt verbinden, maar mogelijk wel een hardware revisie verschil.
Het is bij mij inmiddels gelukt. Ik heb de Hyper uit gedaan, accu eronder weg, even wachten, knop indrukken (zodat hij echt geen stroom heeft.) Hierna de Hyper zonder accu in het stopcontact gedaan en in koppelmodus gezet (3sec) hierna kon ik weer verbinden met de hyper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BerryGosie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:32:
[...]

Het is bij mij inmiddels gelukt. Ik heb de Hyper uit gedaan, accu eronder weg, even wachten, knop indrukken (zodat hij echt geen stroom heeft.) Hierna de Hyper zonder accu in het stopcontact gedaan en in koppelmodus gezet (3sec) hierna kon ik weer verbinden met de hyper.
Maar zag je de lamp wel? Want die doet hier ook niets. In koppelmode zetten lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:37:
[...]

Maar zag je de lamp wel? Want die doet hier ook niets. In koppelmode zetten lukt ook niet.
Het lampje begon te branden toen ik de Hyper in het stopcontact deed, en daarna 3 seconden indrukte (kort knipperende blauwe lampjes), hierna kon ik koppelen (groene looplamp)
Wanneer welk lampje?

[ Voor 10% gewijzigd door BerryGosie op 16-06-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
BerryGosie schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:44:
[...]

Het lampje begon te branden toen ik de Hyper in het stopcontact deed, en daarna 3 seconden indrukte, hierna kon ik koppelen.
Wanneer welk lampje?
Als ik de stekker erin doe, zonder accu's, dan gaat de LED-balk niet branden. Als ik de knop 1x indruk, of bijv. 3 seconden ingedrukt houd, dan gaat de LED-balk ook niet branden. Ding lijkt echt helemaal dood.

Zelfs na 10 minuten en een keer 20 minuten de stroom eraf, knop een paar x ingedrukt en dan pas weer stekker erin gebeurt er niets.

Was bij jou de AC firmware wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Taro schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Als ik de stekker erin doe, zonder accu's, dan gaat de LED-balk niet branden. Als ik de knop 1x indruk, of bijv. 3 seconden ingedrukt houd, dan gaat de LED-balk ook niet branden. Ding lijkt echt helemaal dood.

Zelfs na 10 minuten en een keer 20 minuten de stroom eraf, knop een paar x ingedrukt en dan pas weer stekker erin gebeurt er niets.

Was bij jou de AC firmware wel gelukt?
Oei dat klinkt inderdaad anders dan bij mij. Firmware was wel gelukt.
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.