Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:24
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Alleen het vermogen, totaal of meer zoals ook SoC? Want zonder SoC zou je ook een smart plug kunnen gebruiken, is dan het makkelijkste denk ik.
Het liefste zoveel mogelijk, daarom had ik de Fireson integratie ook in gebruik. Maar die veroorzaakt dus om de een of andere reden gedoe met mijn wifi, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Mooie uitdaging en luxe probleem voor als de 1x 2400AC en 4x AB3000X binnenkomen. De SF800Pro staat nog buiten, maar werd vandaag met 4 panelen erop en een vleugje zon 61 graden, lijkt mij niet goed, dus wil ik ook in de garage gaan plaatsen icm dakdoorvoer.

Vooralsnog wil ik de Hypers echt houden aangezien die via HA perfect NOM kunnen bereiken, waarbij de 2400AC en SF800Pro een steady ondersteuning bieden met een vaste teruglevering. 2x 2400AC + 1x SF800Pro erbij passen niet meer tegen deze muur in de garage zonder 1 of meerdere stellingkasten te verplaatsen, of ik moet ze allemaal 90 graden draaien, maar dat ziet er natuurlijk niet uit :)

Vandaag weer een dag volledig NOM gedraaid + 2x droger, 2x wasmachine, 1x vaatwasser en 1 EV aangevuld. Totale opwek: 45,42 kWh via de panelen. Beide EV's zijn nu 75+%, nu verkoop ik het restant nog mooi aan Zonneplan, maar vanaf 1-1-2027 niet meer. Veel opslag is dus fijn, maar veel vermogen per kWh ook nog tot 1-1-2027 om te kunnen handelen en ik zit dan straks wel op 3600 Watt per fase in de garage + nog 3x800 Watt via buitenstopcontacten met SF800(Pro)'s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtvF8II8geOM4GeO5bT_2ZlVV2I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/meFWPb5rRRJRegVMGPF1Ui9i.png?f=fotoalbum_large

Wat is nou slim.... Wil er nog 5 panelen op NO dak bijplaatsen, dan kunnen die 4 uit de achtertuin en 1 idle uit de garage weg. De Hypers kunnen ieder maximaal 2 van die panelen aan. Ik zou ook 3x SF800 (heb er al 2) kunnen inzetten en dan op de off-grid poorten van de 3x 2400AC, via een dakdoorvoer naar binnen. Dan is de achtertuin weer netjes en zitten er 4 panelen op de SF800Pro en 5 verspreid over 3x SF800 icm 3x 2400AC. Ook wel mooi voor off-grid laden? Maar met de SF800Pro erbij ga ik over de limieten van de stopcontacten heen :(

Misschien wel de beste keuze: Tot 31-12-2026 de Hypers houden en dan verkopen en daarmee de 2400AC's aanvullen met extra opslag voor NOM en dynamisch goedkoop inkopen in de winter?

Edit: Wel mooi, 3x WP aan voor koelen slaapkamers icm NOM :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVwv38D8MYck2s47Rt0X_IfXkZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0yRQ34yAoqVVDzEr8LSxXcg1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 13-06-2025 23:12 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Aziraphale schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:41:
[...]

Het liefste zoveel mogelijk, daarom had ik de Fireson integratie ook in gebruik. Maar die veroorzaakt dus om de een of andere reden gedoe met mijn wifi, vandaar dat ik verder aan het kijken ben.
Heb hier een apart "Zendure" Wifi SSID aangemaakt op alleen 2.4 GHz en daarmee alle Zendure apparaten verbonden. Werkt prima. Zoiets al geprobeerd?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 22:14
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:37:
[...]

Had hier een paar dagen geleden een freeze van de 3CT, moest hem ff resetten. Ben vooralsnog het meest tevreden met de EcoTracker P1 :)
Verder totaal geen problemen met de shelly hier, alleen was ik vandaag voor het eerst ook de auto aan het laden op zonne-overschot, het is net alsof de Zendure een beetje van de wap is daardoor met NOM. Lijkt me toch niet dat de smart meter mode zelflerend is oid.
CopyCatz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:52:
[...]

Verder totaal geen problemen met de shelly hier, alleen was ik vandaag voor het eerst ook de auto aan het laden op zonne-overschot, het is net alsof de Zendure een beetje van de wap is daardoor met NOM. Lijkt me toch niet dat de smart meter mode zelflerend is oid.
Wel als je hem in ZENKI AI mode via HEMS hebt staan?

Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:51:
Mooie uitdaging en luxe probleem voor als de 1x 2400AC en 4x AB3000X binnenkomen. De SF800Pro staat nog buiten, maar werd vandaag met 4 panelen erop en een vleugje zon 61 graden, lijkt mij niet goed, dus wil ik ook in de garage gaan plaatsen icm dakdoorvoer.

Vooralsnog wil ik de Hypers echt houden aangezien die via HA perfect NOM kunnen bereiken, waarbij de 2400AC en SF800Pro een steady ondersteuning bieden met een vaste teruglevering. 2x 2400AC + 1x SF800Pro erbij passen niet meer tegen deze muur in de garage zonder 1 of meerdere stellingkasten te verplaatsen, of ik moet ze allemaal 90 graden draaien, maar dat ziet er natuurlijk niet uit :)

Vandaag weer een dag volledig NOM gedraaid + 2x droger, 2x wasmachine, 1x vaatwasser en 1 EV aangevuld. Totale opwek: 45,42 kWh via de panelen. Beide EV's zijn nu 75+%, nu verkoop ik het restant nog mooi aan Zonneplan, maar vanaf 1-1-2027 niet meer. Veel opslag is dus fijn, maar veel vermogen per kWh ook nog tot 1-1-2027 om te kunnen handelen en ik zit dan straks wel op 3600 Watt per fase in de garage + nog 3x800 Watt via buitenstopcontacten met SF800(Pro)'s.

[Afbeelding]

Wat is nou slim.... Wil er nog 5 panelen op NO dak bijplaatsen, dan kunnen die 4 uit de achtertuin en 1 idle uit de garage weg. De Hypers kunnen ieder maximaal 2 van die panelen aan. Ik zou ook 3x SF800 (heb er al 2) kunnen inzetten en dan op de off-grid poorten van de 3x 2400AC, via een dakdoorvoer naar binnen. Dan is de achtertuin weer netjes en zitten er 4 panelen op de SF800Pro en 5 verspreid over 3x SF800 icm 3x 2400AC. Ook wel mooi voor off-grid laden? Maar met de SF800Pro erbij ga ik over de limieten van de stopcontacten heen :(

Misschien wel de beste keuze: Tot 31-12-2026 de Hypers houden en dan verkopen en daarmee de 2400AC's aanvullen met extra opslag voor NOM en dynamisch goedkoop inkopen in de winter?
Gisteren de 2400AC aangesloten en werkt perfect.
Alleen nu nog handmatig aansturen omdat de Shelly en Hypers nog buiten HEMS draaien.
Wat ik begrijp kun je gewoon micro omvormers op de 2400AC op de offgrid wcd aansluiten en zo eiland bedrijf werken.?
(Bijvoorbeeld makkelijk 2400AC met micro omvormers waar geen grid aanwezig is)

Mijn levering via DHL is er niks vermeld dat er een batterij in zit op de doos alleen deze sticker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNuIU3H9zkXPf42G4qBR7W0I1do=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x7kMcgr4uR7tR84RXoH7KrVK.jpg?f=user_large
peterbier schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:20:
[...]

Gisteren de 2400AC aangesloten en werkt perfect.
Alleen nu nog handmatig aansturen omdat de Shelly en Hypers nog buiten HEMS draaien.
Wat ik begrijp kun je gewoon micro omvormers op de 2400AC op de offgrid wcd aansluiten en zo eiland bedrijf werken.?
Je kunt inderdaad micro-omvormers op de off-grid uitgangen van de 2400AC en SF800Pro aansluiten, heb er hier eerder afbeeldingen van gepost en toelichting gegeven.

Eiland modus niet, dan zou je huis gewoon doordraaien zonder netaansluiting, uiteraard alleen met gebruik van de off-grid stopcontacten door er direct apparaten op aan te sluiten.
(Bijvoorbeeld makkelijk 2400AC met micro omvormers waar geen grid aanwezig is)

Mijn levering via DHL is er niks vermeld dat er een batterij in zit op de doos alleen deze sticker.
[Afbeelding]
Klopt, die sticker heb ik ook al eerder gezien, vanuit China -> Duitsland -> Mijn huis. Dus niet via zeecontainers.

Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:28:
[...]

Je kunt inderdaad micro-omvormers op de off-grid uitgangen van de 2400AC en SF800Pro aansluiten, heb er hier eerder afbeeldingen van gepost en toelichting gegeven.

Eiland modus niet, dan zou je huis gewoon doordraaien zonder netaansluiting, uiteraard alleen met gebruik van de off-grid stopcontacten door er direct apparaten op aan te sluiten.

[...]

Klopt, die sticker heb ik ook al eerder gezien, vanuit China -> Duitsland -> Mijn huis. Dus niet via zeecontainers.
Dat bedoel ik ook bijvoorbeeld een tuinschuur elders waar geen grid (netaansluiting) aanwezig is.
Mooi als toepassing boshut ofzo.

Hopelijk komt de Hyper snel in HEMS zodat ik het een geheel kan laten draaien op nom i.c.m. de Shelly.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 14:35
Zo, deel 1 is gelukt, de 3CT zit in de meterkast. :)

Hebben meer mensen last van dat het telefoonnummer niet geverifieerd kan worden? Ik probeer dat te doen, voor meervoudige beveiliging, maar krijg telkoe dat sms niet verzonden kan worden...?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcAnf16Y21jMb7FTFh7Nq7WSp1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuZGwRlejJbtjpthCyH5yXa8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgr9gyw22gVq7SzfrZRxZE0lkJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqk7UjmZ0BVcxpNLJLcOnLlr.jpg?f=fotoalbum_large

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:07
Ter info, Op marktplaats staan diverse zendure advertenties van personen die 1 of 2 dagen actief zijn. Niet aan beginnen
Astra schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:31:
Zo, deel 1 is gelukt, de 3CT zit in de meterkast. :)
d:)b
Hebben meer mensen last van dat het telefoonnummer niet geverifieerd kan worden? Ik probeer dat te doen, voor meervoudige beveiliging, maar krijg telkoe dat sms niet verzonden kan worden...?
Ik dacht eerst: Waar heb je het over? Maar zie nu die optie pas in de app, is volgens mij nieuw. Zal het ook eens proberen.

Wel +316 geprobeerd ipv 06?

Edit: Werkt hier ook niet, zelfde melding.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 14-06-2025 10:05 ]

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-11 22:23
bert pit schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Dit gebeurde er 10 minuten geleden bij het opnieuw koppelen:
De eerste twee stappen gaan goed
- mobiele app stuurt de router account ....
- het apparaat maakt verbinding met de router
Maar bij stap 3 (verbinden met de Zendure-cloudserver, gaat de gele LED branden.

Ik denk dat ik het 5 keer geprobeerd heb, daarna de router gereset. Maar niks hielp hij bleef een gele LED geven.

Tijdens het tikken van dit bericht zie ik ineens dat de Hyper weer online komt. Nieuwe laaddtijd ingesteld en jawel hoor hij begint te laden.

Het lijkt erop dat er een enorme vertraging zit in het aanmelden bij Zendure.
Ik heb het idee dat gisteren er ook bij zendure zelf niet lekker ging. Viel mij op dat hij bij NOM (draai 2x Hyper in cluster via app) dat hij een stuk minder snel reageerde en lang bleef hangen op een waarde die hij daarvoor had vastgesteld. Dat lijkt nu ook weer veel stabieler te draaien. Server issues?
Binnenkort toch ook maar eens echt gaan aansturen vanuit HA ipv alleen uitlezen. 🤓

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 14:35
Taro schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:04:

Ik dacht eerst: Waar heb je het over? Maar zie nu die optie pas in de app, is volgens mij nieuw. Zal het ook eens proberen.

Wel +316 geprobeerd ipv 06?

Edit: Werkt hier ook niet, zelfde melding.
Alles geprobeerd ja. 'fijn' om te horen dat ik niet de enige ben. :)

• CopyCatz
DaGoose schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Ik heb het idee dat gisteren er ook bij zendure zelf niet lekker ging. Viel mij op dat hij bij NOM (draai 2x Hyper in cluster via app) dat hij een stuk minder snel reageerde en lang bleef hangen op een waarde die hij daarvoor had vastgesteld. Dat lijkt nu ook weer veel stabieler te draaien. Server issues?
Binnenkort toch ook maar eens echt gaan aansturen vanuit HA ipv alleen uitlezen. 🤓
Ik heb de afgelopen dagen dat de match curve een drama is.. net nog rond de 60%. Ik moet dan switchen tussen smart meter mode en auto mode en vice versa dan is het weer even strak tegen de 99%, maar na een tijdje zakt het weer weg. Ik ga toch maar zsm de boel zelf regelen in home assistant.

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-11 22:23
CopyCatz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:07:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen dat de match curve een drama is.. net nog rond de 60%. Ik moet dan switchen tussen smart meter mode en auto mode en vice versa dan is het weer even strak tegen de 99%, maar na een tijdje zakt het weer weg. Ik ga toch maar zsm de boel zelf regelen in home assistant.
Ah, het ligt dus niet aan mij. Had ook wel het idee dat het minder strak loopt allemaal. Toch maar alles via HA inderdaad.

• CopyCatz
DaGoose schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Ah, het ligt dus niet aan mij. Had ook wel het idee dat het minder strak loopt allemaal. Toch maar alles via HA inderdaad.
Ik ga vandaag of morgen de local api code van gielz aanpassen voor gebruik met mijn shelly.
Ik ben paar weken weg, maar de NOM werkt gewoon door 😉 heb al dagen gehad met 0,01 kWh of minder (quooker staat uit). Alles alleen met 1 hyper, de 2400 ac en 800 pro hebben ook vakantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmmbSjXkN0qaapstR0bDM3iXynU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uv1FFObIFAogtwq4jwuJZeuK.jpg?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32
@Taro

Heb jij je solarflow devices kunnen sharen binnen de app? Ik heb vandaag nog een extra solarflow 800 erbij gezet met panelen erbij echter device sharing staat niet in de opties zoals bij de Hypers.
therobber schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:20:
@Taro

Heb jij je solarflow devices kunnen sharen binnen de app? Ik heb vandaag nog een extra solarflow 800 erbij gezet met panelen erbij echter device sharing staat niet in de opties zoals bij de Hypers.
Nee, dat kan helaas niet. Je kunt wel in HEMS je hele huishouden delen, maar daarmee share je niet de devices. Als je de nieuwe generatie in bijv. Home Assistant wil gebruiken moet je dat via je primaire account doen.

Er zijn wel verzoeken gedaan om ook de nieuwe generatie devices te kunnen sharen en naar mijn weten komt dat eraan.

• therobber
Snel antwoord :)

Wil hem eigenlijk alleen inzichtelijk hebben in HA.
Dan ga ik hem koppelen aan mn 2e account tot ze de feature hebben toegevoegd
therobber schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:24:
Snel antwoord :)

Wil hem eigenlijk alleen inzichtelijk hebben in HA.
Dan ga ik hem koppelen aan mn 2e account tot ze de feature hebben toegevoegd
Inzichtelijk maken kan ook via de YAML code van @gielz, zie het Zendure Home Assistant topic.

• therobber
Taro schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 16:25:
[...]

Inzichtelijk maken kan ook via de YAML code van @gielz, zie het Zendure Home Assistant topic.
Thanks voor de tip
Dat is nu gelukt en werkt. Was even werk om de extra sensoren aan te maken met de waardes van de Solarflow maar heb nu netjes de gegevens in HA.

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 12:31
Vraag me eigenlijk af of de Zendure 3ct ook in HA ondersteund is
Kun je direct lokaal uitlezen via de restful api.
peterb13 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:42:
Vraag me eigenlijk af of de Zendure 3ct ook in HA ondersteund is

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:52:
[...]

Heb hier een apart "Zendure" Wifi SSID aangemaakt op alleen 2.4 GHz en daarmee alle Zendure apparaten verbonden. Werkt prima. Zoiets al geprobeerd?
Nog niet, maar ga ik morgen doen. Waarom specifiek 2.4 en niet 5 GHz?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:36
Aziraphale schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 19:35:
[...]

Nog niet, maar ga ik morgen doen. Waarom specifiek 2.4 en niet 5 GHz?
De meeste IoT apparaten ondersteunen maar 2,4 GHz.

• Aziraphale
_AcS_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:09:
[...]

De meeste IoT apparaten ondersteunen maar 2,4 GHz.
Zendure doet ook 5.

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:36
De Solarflow 800 niet volgens de specificaties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZEZrRnm9XivkZujupy62B6sKHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlEZxySn3zVclCS2nuDXizyl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door _AcS_ op 14-06-2025 20:16 ]

Waar heb je dat gelezen dat Zendure 5GHz wifi ondersteuning heeft.
Volgens mij hebben ze alleen 2.4GHz.
Dat is ook ruim voldoende aangezien de geringe bandbreedte het nodig heeft.

In sommige situaties kan het problemen geven als je 2.4 en 5GHz samen op een ssid hebt ingesteld bij de wifi router.
Ik gebruik daarom ook een appart IoT (wifi) netwerk die alleen 2.4GHz heeft.

• Aziraphale
peterbier schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:38:
[...]

Waar heb je dat gelezen dat Zendure 5GHz wifi ondersteuning heeft.
Volgens mij hebben ze alleen 2.4GHz.
Dat is ook ruim voldoende aangezien de geringe bandbreedte het nodig heeft.

In sommige situaties kan het problemen geven als je 2.4 en 5GHz samen op een ssid hebt ingesteld bij de wifi router.
Ik gebruik daarom ook een appart IoT (wifi) netwerk die alleen 2.4GHz heeft.
In de interface van mijn Fritzbox, zie onder. En als ik hem met wifi verbind herkent hij ook 5 Ghz.

Maar ik kan natuurlijk op de repeater in de kelder een apart ssid op 2.4 Ghz instellen als dat beter is dan een aparte op 5 Ghz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NrkNi88VwKklzTLph8UsEmEtMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyvrWjWXfTyST03XHh72jEhf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Aziraphale op 14-06-2025 21:23 ]

Aziraphale schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:18:
[...]

In de interface van mijn Fritzbox, zie onder. En als ik hem met wifi verbind herkent hij ook 5 Ghz.

Maar ik kan natuurlijk op de repeater in de kelder een apart ssid op 2.4 Ghz instellen als dat beter is dan een aparte op 5 Ghz.

[Afbeelding]
Kennelijk heb je gelijk.
Ik had het niet verwacht dat de Hyper ook 5GHz ondersteuning heeft.
Als je wifi problemen ervaart dan op 2.4GHz zetten.
Deze heeft een betere dekking maar is aanzienlijk langzamer.
Dat laatste maakt niks uit voor de werking. (Weinig bandbreedte nodig)
Van de Zendure site.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oKVEADqBLkVTLZcTmWfJKpaZsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3y2Os5nykBvncR88eb6gW3t.jpg?f=fotoalbum_large

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:51
Ik verwacht komende week iets te horen over mijn bestelling met een Zendure AC2400 van 10 april, maar heb mijn zaakjes nog niet op orde. Zo zal ik waarschijnlijk toch de Shelly Pro 3EM aanschaffen om vanaf de eerste minuut de boel aan te kunnen sturen in plaats van wachten op de P1.

Verder wilde ik nog een extra stopcontact maken op een groep die nog niet veel gebruikt wordt en had mij er bij neergelegd maximaal met 800W terug te leveren. Nu heb ik wel in de buurt de droger op een aparte groep zitten. Ik weet dat het eerder is gevraagd, maar even ter bevestiging: kan ik de droger op de off-grid stopcontact aansluiten van de AC2400 en de AC2400 dan vervolgens op het stopcontact met een eigen groep? Met alle voordelen van dien?

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:26
Heeft er iemand anders met Zenki AI ook last van dat de accus soms rond 2 uur snachts even gaan laden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQSZ4MWHL_6UCK4qhP5Gj5_dOg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVUvipvJyljSofSTKzJV3O97.jpg?f=fotoalbum_large

En die ventilatoren voor de 2400AC die ik voorbij zag komen. Word die nou aangesloten op de schuko van de 2400ac?

Edit:
Mijn accus waren nog op 64% toen hij ging laden.

[ Voor 4% gewijzigd door damitch300 op 15-06-2025 08:59 ]

damitch300 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:56:
Heeft er iemand anders met Zenki AI ook last van dat de accus soms rond 2 uur snachts even gaan laden?
[Afbeelding]
Ik weet dat je er geen zin in hebt, maar als je op dat moment de App opent geeft hij aan waarom er op dat moment wordt geladen. Op afstand is dat lastig te zeggen zonder inzicht. Heb je de voorspellingsgrafiek gezien? Dan kan je het mogelijk wel herleiden.
En die ventilatoren voor de 2400AC die ik voorbij zag komen. Word die nou aangesloten op de schuko van de 2400ac?
Nee, in mijn geval betreft het PC ventilatoren + USB-stekker adapter die met zijn allen in een USB hub zitten. De 2400AC heeft overigens ook een uitgang voor (waarschijnlijk een) ventilator, alleen is ons nog onbekend wat ze daarmee gaan doen. Mogelijk volgt er nog een eigen product van Zendure.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 15-06-2025 09:34 ]

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:10
xobdorp schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:16:
: kan ik de droger op de off-grid stopcontact aansluiten van de AC2400 en de AC2400 dan vervolgens op het stopcontact met een eigen groep? Met alle voordelen van dien?
Yes dat moet kunnen :)

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• CopyCatz
xobdorp schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:16:
kan ik de droger op de off-grid stopcontact aansluiten van de AC2400 en de AC2400 dan vervolgens op het stopcontact met een eigen groep? Met alle voordelen van dien?
Noem 5 van die voordelen 😉.

Sowieso, als je een wat oudere wasdroger hebt gaat dit al vrij rap naar de 3000 watt verbruik, dat is lijkt me niet iets wat je permanent aan de socket van de zendure wil hebben?

• xobdorp
CopyCatz schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Noem 5 van die voordelen 😉.

Sowieso, als je een wat oudere wasdroger hebt gaat dit al vrij rap naar de 3000 watt verbruik, dat is lijkt me niet iets wat je permanent aan de socket van de zendure wil hebben?
Klopt! Dan kopen we toch gewoon een nieuwe droger. Begrijp dat die een aansluitwaarde hebben onder de 1000W. Vrouwlief ook blij.

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-11 17:29

Fremske

and change the world

Beste Tweakers,

Ik volg al enige tijd dit topic en ben aan het overwegen om ook een Zendure aan te schaffen ter voorbereiding op 1-1-2027.

Maar ik heb advies nodig om een goede keuze te maken.

Mijn situatie nu is dat ik een Oost (2-strings 4125wp) / West (1-string 3375wp) opstelling heb die zijn gekoppeld aan een 3-fase omvormer die 6,6kw kan leveren.

Mijn idee is om de 6k 3-fase omvormer te vervangen voor 3x Solar Flow 800pro op de zolder (een per fase) en daar de Oost/West panelen op te koppelen. Zodat al mijn opwek eerst in de accu’s gaat en om een de RTE zo hoog mogelijk te houden.

Wat is jullie advies hierbij?

De panelen:
Oost zijn: Trina Solar 275w poly x 15
West zijn: DMEGC 375w x 9

Back to the future

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44
xobdorp schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:51:
[...]
Klopt! Dan kopen we toch gewoon een nieuwe droger. Begrijp dat die een aansluitwaarde hebben onder de 1000W. Vrouwlief ook blij.
Aanloopstroom van een motor kan wel 4 tot 7 maal nominale stroom zijn, best wel rekening mee houden ook.
Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:01:
Beste Tweakers,

Ik volg al enige tijd dit topic en ben aan het overwegen om ook een Zendure aan te schaffen ter voorbereiding op 1-1-2027.

Maar ik heb advies nodig om een goede keuze te maken.

Mijn situatie nu is dat ik een Oost (2-strings 4125wp) / West (1-string 3375wp) opstelling heb die zijn gekoppeld aan een 3-fase omvormer die 6,6kw kan leveren.

Mijn idee is om de 6k 3-fase omvormer te vervangen voor 3x Solar Flow 800pro op de zolder (een per fase) en daar de Oost/West panelen op te koppelen. Zodat al mijn opwek eerst in de accu’s gaat en om een de RTE zo hoog mogelijk te houden.

Wat is jullie advies hierbij?

De panelen:
Oost zijn: Trina Solar 275w poly x 15
West zijn: DMEGC 375w x 9
Check: Je hebt hierbij rekening gehouden met max A en V per SF800Pro MPPT? Als dat inderdaad past, dan kan het een goede keuze en overweging zijn. Let wel op dat je waarschijnlijk veel extra kabels moet leggen, +/- per paneel ipv strings. Je hebt echter ook gewoon nog een optie: SF800Pro / 2400AC via AC laden ipv panelen direct aan te sluiten. De laadverliezen zullen dan hoger zijn, maar de systemen werken wel zonder elkaar door. En direct aansluiten op een SF800Pro geeft je wel off-grid mogelijkheden en je hebt geen last van 253V in de wijk -> Uitvallende PV omvormers.

Zou vooral even kijken naar de hoeveelheid kabels en of dat geen belemmering is. En dat de zonnepanelen binnen max V en A per MPPT blijven. Dan kan het zeker een goede optie zijn.

• xobdorp
Avenger 2.0 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Aanloopstroom van een motor kan wel 4 tot 7 maal nominale stroom zijn, best wel rekening mee houden ook.
Na te hebben opgezocht wat aanloopstroom is, lijkt me deze opzet dus ook niet erg handig 🤣.

• Fremske

Fremske

and change the world

Dus als ik het goed begrijp kan ik geen stings direct aansluiten op de mc4 connectoren?
Gezien ik op Oost 15 panelen heb van 275wp wil ik die bundelen in vier stings en die aansluiten op de 800pro. Ik ga alleen dan wel over de grens van 4x660w.

Wat zou er gebeuren als mijn invoer vanuit de panelen hoger is dan de max 660w per mppt?
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:11:
[...]

Check: Je hebt hierbij rekening gehouden met max A en V per SF800Pro MPPT? Als dat inderdaad past, dan kan het een goede keuze en overweging zijn. Let wel op dat je waarschijnlijk veel extra kabels moet leggen, +/- per paneel ipv strings. Je
Dus als ik het goed begrijp kan ik geen strings (meerdere panelen bundelen) op de mc4 connectoren van de 800Pro?

Zijn er cijfers beschikbaar hoe de efficiëntie is van opladen via AC vs. direct vanuit de panelen?

Het lijkt mij vrijwel onmogelijk om alle kabels te vervangen op mijn puntdak om het per paneel aan te sluiten.

Gezien ik op Oost panelen heb van 275pw dacht ik dat ik die kan bundelen in vier strings en dan op de SF800pro alleen ga ik dan over de grens van 660watt per MPPT.

hebt echter ook gewoon nog een optie: SF800Pro / 2400AC via AC laden ipv panelen direct aan te sluiten. De laadverliezen zullen dan hoger zijn, maar de systemen werken wel zonder elkaar door. En direct aansluiten op een SF800Pro geeft je wel off-grid mogelijkheden en je hebt geen last van 253V in de wijk -> Uitvallende PV omvormers.

Zou vooral even kijken naar de hoeveelheid kabels en of dat geen belemmering is. En dat de zonnepanelen binnen max V en A per MPPT blijven. Dan kan het zeker een goede optie zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Fremske op 15-06-2025 11:47 ]

Back to the future

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44
Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:43:
Dus als ik het goed begrijp kan ik geen stings direct aansluiten op de mc4 connectoren?
Gezien ik op Oost 15 panelen heb van 275wp wil ik die bundelen in vier stings en die aansluiten op de 800pro. Ik ga alleen dan wel over de grens van 4x660w.

Wat zou er gebeuren als mijn invoer vanuit de panelen hoger is dan de max 660w per mppt?
[...]
Ja denk dat die mc4 inputs gemaakt zijn om individuele panelen te koppelen en geen strings. Eventueel als binnen de specs valt kan je 2 panelen parallel of serieel koppelen op 1 ingang, maar zeker de berekening maken volgens specs voordat je doet.

• Fremske

Fremske

and change the world

Weet iemand of er cijfers beschikbaar zijn van de efficiëntie bij opladen via AC vs. Direct via de panelen?

Als het via AC minimaal impact heeft op de RTE dan is wellicht de SF 2400 ac een goed alternatief

Back to the future

Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:06:
Weet iemand of er cijfers beschikbaar zijn van de efficiëntie bij opladen via AC vs. Direct via de panelen?

Als het via AC minimaal impact heeft op de RTE dan is wellicht de SF 2400 ac een goed alternatief
Daarom ook mijn suggestie inderdaad, je kunt bijv. 2 panelen per MPPT aansluiten, in serie of parallel, maar wel alleen als ze dan gezamenlijk binnen de max A & max V range blijven. Even een string panelen van je huidige omvormer omzetten gaat niet. Het resultaat is dat je het aantal panelen gedeeld door 1 of 2 maal 2 aan kabels moet gaan trekken. 30 4mm2 of 6mm2 nemen samen best een groot volume in en dat past weer niet door de meeste dakdoorvoeren of kabelgoten.

Daarom zou ik die panelen lekker op de huidige omvormer laten zitten en via AC gaan laden. De Zendure sets zijn zogenaamde "balkonsets", bedoeld voor maximaal 4-8 panelen en niet voor een heel huis.

Dan zal je de keuze moeten maken tussen 2400AC en SF800Pro of Hyper 2000. Wel zo netjes om 3 devices over 3 fases te verdelen aangezien je 3-fase PV hebt. Dan bepalen hoeveel opslag wenselijk is, of je 800, 1200 of 2400 Watt wil kunnen laden/ontladen en de rekensom maken per type. Dan krijg je als het goed is vanzelf het juiste product + juiste hoeveelheid accu's uit de berekening.

Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:06:

Ja, die AC RTE deel ik hier regelmatig.

RTE van de 2400AC, 85.5%:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGHCoUrD2qzDzAOuWphuRotP5-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4wF7kxAT8Us9y5MKt6iQhEvj.png?f=fotoalbum_large

Van de SF800Pro heb ik die hier ook eerder gedeeld, zit rond de 84% geloof ik. De Hypers zitten hier rond de 81%.

RTE van DC laden 1 op 1 weergeven kan ik helaas niet, heb alleen een mix.

• Fremske

Fremske

and change the world

Een RTE van 85% is volgens mij een hele goede score. Dat zie ik niet terug bij de Marstek Venus v2 of de Homewizard thuis accu. Die zitten beide eerder rond de 75%. Die Zendure heeft hier wel een voorkeur.

Met mijn huidige 6k 3-f omvormer heb ik vaak uitval omdat de fase over de 253v komt. Dus omdat op te vangen is het wellicht handig om met 2400w te kunnen ontladen om de piek af te vangen.

Totslot, heeft de 2400AC dezelfde software en AI mogelijkheden als de SF800 Pro?
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Ja, die AC RTE deel ik hier regelmatig.

RTE van de 2400AC, 85.5%:
[Afbeelding]

Van de SF800Pro heb ik die hier ook eerder gedeeld, zit rond de 84% geloof ik. De Hypers zitten hier rond de 81%.

RTE van DC laden 1 op 1 weergeven kan ik helaas niet, heb alleen een mix.

[ Voor 14% gewijzigd door Fremske op 15-06-2025 14:29 ]

Back to the future

• TheAnT
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21-11 09:08
ik ben van plan om de zendure solarflow 2400ac aan te kopen met om te starten 2 batterijen.

Als belg waar koop ik deze het beste aan? via stekkerbatterij of offgridpowerstation?

Als ik wil ontladen aan 2400w is een stopcontact op aparte kring van 16a ok of toch rechtstreeks aan de automaat?

Meer dan 2400w ontladen gaat niet?

• Har.Cor
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:11
Dit is een erg leerzaam forum, dankzij ieders bijdrage. Zo werd me duidelijk dat met de lage prijzen van zonnepanelen, ik beter kan investeren in extra opbrengst eind van de middag en in de winter.
Ik heb daarom het idee om 6 extra panelen op het schuine dak onder mijn dakkapellen te laten leggen (zuid-west). De bestaande 12 panelen liggen plat op een carport achterin de tuin.
Omdat er op zolder nog geen PV apparatuur staat, zou ik daar 2x SF800 pro kunnen plaatsen en de nieuwe panelen 3 om 3 daarop aansluiten. Dat betekent echter dat ik de batterijen in huis en 's zomers op een warme zolder heb staan.

Mijn oorspronkelijk plan was om een AC2400 in of naast de schuur te plaatsen. Moeilijke afweging, want ik heb voorkeur voor 1 omvormer (minder faal risico) en buitenhuis plaatsing.
Ik heb eerder begrepen dat de AC2400 ook geschikt is voor opvang van minimaal (125 W) sluipverbruik; kunnen gebruikers van zo'n apparaat dat bevestigen?

[ Voor 21% gewijzigd door Har.Cor op 15-06-2025 15:44 ]

• Har.Cor
Dit was per ongeluk

[ Voor 90% gewijzigd door Har.Cor op 15-06-2025 15:46 ]

Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:17:
Totslot, heeft de 2400AC dezelfde software en AI mogelijkheden als de SF800 Pro?
Ja, uiteraard los van de PV/DC ingangen.

TheAnT schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:19:
ik ben van plan om de zendure solarflow 2400ac aan te kopen met om te starten 2 batterijen.

Als belg waar koop ik deze het beste aan? via stekkerbatterij of offgridpowerstation?

Als ik wil ontladen aan 2400w is een stopcontact op aparte kring van 16a ok of toch rechtstreeks aan de automaat?

Meer dan 2400w ontladen gaat niet?
2400 Watt is de max, dan kan zowel via een stekker als lasdoos/automaat. Via stekker uiteraard alleen doen icm een dedicated groep. Officieel via de handleiding mag je max 800 Watt via stekker en alles daarboven direct via automaat/lasdoos, dus niet op de stekker.

Sowieso zou ik laden/ontladen met 2400 Watt icm 6 kWh aan accu's niet continue doen, dan zijn 3-4 accu's een betere keuze. Met 4x3 = 12 kWh kom je dan op 0.2C uit, een mooie waarde. Met 3 accu's zit je ook al goed, met 2 accu's zou ik tussen de 1250-1600 Watt aanhouden (Doe ik hier nu ook totdat de extra accu's binnenkomen komende week).

In België mag je ze officieel nog niet gebruiken toch? Maar laat ik verder aan jou over ;)

Har.Cor schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:32:
Dit is een erg leerzaam forum, dankzij ieders bijdrage. Zo werd me duidelijk dat met de lage prijzen van zonnepanelen, ik beter kan investeren in extra opbrengst eind van de middag en in de winter.
Klopt, zoveel mogelijk zelf opwekken is nog steeds de slimste optie.
Ik heb daarom het idee om 6 extra panelen op het schuine dak onder mijn dakkapellen te laten leggen (zuid-west). De bestaande 12 panelen liggen plat op een carport achterin de tuin.
Omdat er op zolder nog geen PV apparatuur staat, zou ik daar 2x SF800 pro kunnen plaatsen en de nieuwe panelen 3 om 3 daarop aansluiten. Dat betekent echter dat ik de batterijen in huis en 's zomers op een warme zolder heb staan.

Mijn oorspronkelijk plan was om een AC2400 in of naast de schuur te plaatsen. Moeilijke afweging, want ik heb voorkeur voor 1 omvormer (minder faal risico) en buitenhuis plaatsing.
Ik heb eerder begrepen dat de AC2400 ook geschikt is voor opvang van minimaal (125 W) sluipverbruik; kunnen gebruikers van zo'n apparaat dat bevestigen?
De 2400AC kan prima 125 Watt opvangen. Je zou ook voor een 2400AC met SF800 erop via de off-grid uitgang kunnen gaan?

En anders is extra panelen bijleggen met een dedicated omvormer ook altijd een optie en dan de SF800Pro/2400AC via AC laden. Dan kan je ze makkelijker plaatsen en de (ont)laadverliezen voor lief nemen.

Bekijk even deze post, hier heb ik een 150 watt test gedaan en staat ook een link bij over de Hyper 2000 test;
gielz in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Har.Cor schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:32:

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• Har.Cor
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Je zou ook voor een 2400AC met SF800 erop via de off-grid uitgang kunnen gaan?
En wat biedt deze opstelling dan aan voordelen?
@geert1992 is hier afgelopen woensdag weer geweest, even alle zonnepanelen sets vereffend incl. de SolarEdge panelen (In 2016 door een installatiebedrijf geplaatst...) én direct +/- in eigen buisjes gelegd conform feedback van @peterbier ;) Volgende project is 4-5 panelen op een schuin dak leggen icm SF800's -> 2400AC's of verdeeld over de 3 Hypers, ik twijfel nog heel erg.

Geert had ook voor de 2 andere Hypers een cooler meegenomen en een verbeterde versie voor de 2400 AC.

Dus nu koel ik 3x Hyper en 1x 2400AC actief, mooi verschil met de SF800Pro die buiten staat zonder actieve koeler. De 2400AC tikt maximaal 34-36 graden aan en de Hypers zitten daarbij in de buurt. Komende week krijg ik nog 4x AB3000X binnen en dan zal ik een testje doen met 2400 Watt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANpkCeOR2tx6QPRx_hXZTW0X8Xw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBY6NMmPq3xiiJAEVpNXgRSn.png?f=fotoalbum_large

Als de 800Pro naar binnen gaat wil ik die ook actief koelen, maar door de Off-grid uitgang en PV aansluitingen aan de zijkant moet die wel opnieuw gedesigned worden. Wordt vervolgd :)

Har.Cor schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:33:
[...]

En wat biedt deze opstelling dan aan voordelen?
Een eventueel hoger ontlaadvermogen.

Er zijn een aantal variabelen, even heel kort door de bocht hoor:

SF800Pro, Hyper 2000 & 2400AC:
4, 2 of geen panelen
800, 1200 of 2400 Watt ontladen
1000, 1200 of 2400 Watt AC laden

Door de 2400AC als omvormer te kiezen icm SF800 kan je 2400/2400 gebruiken, maar ook 2 panelen aansluiten. Is 800 Watt terugleveren voldoende, 1000 AC laden én wil je minimaal 4 panelen aansluiten, dan is de SF800Pro de betere optie.

• Har.Cor
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:38:
[...]

Een eventueel hoger ontlaadvermogen.

Er zijn een aantal variabelen, even heel kort door de bocht hoor:

SF800Pro, Hyper 2000 & 2400AC:
4, 2 of geen panelen
800, 1200 of 2400 Watt ontladen
1000, 1200 of 2400 Watt AC laden

Door de 2400AC als omvormer te kiezen icm SF800 kan je 2400/2400 gebruiken, maar ook 2 panelen aansluiten. Is 800 Watt terugleveren voldoende, 1000 AC laden én wil je minimaal 4 panelen aansluiten, dan is de SF800Pro de betere optie.
OK dit begrijp ik, maar ik denk dat ik mijn vraag beter moet stellen: waarom biedt het gebruik van de offgrid aansluiting van de SF800 (pro) op de 2400AC voordelen boven het aansluiten van beide apparaten zelfstandig op het grid?

Omdat @gielz aangeeft dat de 2400AC ook prima 150 W opvangt met een goede RTE, heb ik daar de voorkeur voor en zou ik deze het liefst buitenhuis willen plaatsen. De afstand tussen de 2400AC en 6 nieuwe zonnepanelen is dan groot (van 2e etage zolder naar schuur 8 mtr achter het huis). Ik denk dat een aansluiting naar de offgrid van de 2400AC niet praktisch wordt, hoewel het natuurlijk een AC kabel is en ik daarmee niets extra's in de meterkast hoef te doen (voor deze panelen althans) want ik heb daar maar 1 vrije groep over.
Ik heb zelf gekozen voor alleen een 2400 AC met straks 5 batterijen. Dit omdat de RTE gewoon extreem goed is van dit apparaat. Als je deze dan zelf (Home Assistant) wellicht wilt aansturen dan heb je ook maar 1 apparaat waar je mee hoeft te werken.
Har.Cor schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:18:
[...]

OK dit begrijp ik, maar ik denk dat ik mijn vraag beter moet stellen: waarom biedt het gebruik van de offgrid aansluiting van de SF800 (pro) op de 2400AC voordelen boven het aansluiten van beide apparaten zelfstandig op het grid?

Omdat @gielz aangeeft dat de 2400AC ook prima 150 W opvangt met een goede RTE, heb ik daar de voorkeur voor en zou ik deze het liefst buitenhuis willen plaatsen. De afstand tussen de 2400AC en 6 nieuwe zonnepanelen is dan groot (van 2e etage zolder naar schuur 8 mtr achter het huis). Ik denk dat een aansluiting naar de offgrid van de 2400AC niet praktisch wordt, hoewel het natuurlijk een AC kabel is en ik daarmee niets extra's in de meterkast hoef te doen (voor deze panelen althans) want ik heb daar maar 1 vrije groep over.

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:08
Even voor de fun.
Leuk om te zien hoe het overschot aan zonnestroom met opladen netjes gevolgd wordt.
Dit is niet nul op de meter met ontladen, maar NOM met opladen.
Pas als de zon tegen tien uur vol begint te schijnen wordt het overschot terug geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G2cMWy47GvIS81uFNzPmkAm0e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InO6vztKx9f5HuzClUrmljCE.jpg?f=fotoalbum_large

• Har.Cor
gielz schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:37:
Ik heb zelf gekozen voor alleen een 2400 AC met straks 5 batterijen. Dit omdat de RTE gewoon extreem goed is van dit apparaat. Als je deze dan zelf (Home Assistant) wellicht wilt aansturen dan heb je ook maar 1 apparaat waar je mee hoeft te werken.

[...]
Klinkt goed, ik dacht zelf aan 3 batterijen. HA ben ik volledig mee onbekend en niet voor de start iig. Ik wil graag de P1 meter van Zendure dus nog even wachten. Heb je de batterij in huis staan of buiten?
Moet nog wel even nadenken hoe ik de 6 nieuwe panelen ga aansluiten. Heb voor de 12 bestaande Enphase microinverters, maar ben niet kapot van Enphase (vooral gericht op eigen merk produkten)
Als het goed is wanneer deze "aanbieding" is verlopen op zendure.nl is de volgende actie een "gratis" P1.

Hier staat hij gewoon binnen. De AB3000X heeft een brandblusser voor wat het waard is. :+
Har.Cor schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:31:
[...]

Klinkt goed, ik dacht zelf aan 3 batterijen. HA ben ik volledig mee onbekend en niet voor de start iig. Ik wil graag de P1 meter van Zendure dus nog even wachten. Heb je de batterij in huis staan of buiten?
Moet nog wel even nadenken hoe ik de 6 nieuwe panelen ga aansluiten. Heb voor de 12 bestaande Enphase microinverters, maar ben niet kapot van Enphase (vooral gericht op eigen merk produkten)

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 20:33
Polvo176 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:42:
Even voor de fun.
Leuk om te zien hoe het overschot aan zonnestroom met opladen netjes gevolgd wordt.
Dit is niet nul op de meter met ontladen, maar NOM met opladen.
Pas als de zon tegen tien uur vol begint te schijnen wordt het overschot terug geleverd.

[Afbeelding]
Leuk, zo'n enthousiast bericht. Wil ik ook.
Kun je toelichten op welke manier je dit realiseert? Zendure app, Homey of Home Assistant..

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• damitch300
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Ik weet dat je er geen zin in hebt, maar als je op dat moment de App opent geeft hij aan waarom er op dat moment wordt geladen. Op afstand is dat lastig te zeggen zonder inzicht. Heb je de voorspellingsgrafiek gezien? Dan kan je het mogelijk wel herleiden.

[...]

Nee, in mijn geval betreft het PC ventilatoren + USB-stekker adapter die met zijn allen in een USB hub zitten. De 2400AC heeft overigens ook een uitgang voor (waarschijnlijk een) ventilator, alleen is ons nog onbekend wat ze daarmee gaan doen. Mogelijk volgt er nog een eigen product van Zendure.
Wel lekker laat ja. Maar kan het wel een keer doen. Op de voorspelling is het niet te zien.
Maar het is ook niet elke dag dus best raar.

Voor de rest wel enorm happy met de 2400AC.
Ook met autos laden kan ik nu met zon+zendure gewoon 5000w laden.
Heb deze maand amper wat van het net getrokken met een 77.4kwh en een 22kwh auto.
Denk dat we nu op 61kwh zitten met 4.8kwp en 3x ab3000x

Heb hem ook een paar dagen op tarief modus gehad maar weet niet of dat beter is voor terug winst.
Zit wel bij Tibber dus kan opzich wel wat verdienen zo.

• Fremske

Fremske

and change the world

Dank voor al jullie reacties, erg fijn die support!

Wat ik nog wil weten is waar kopen jullie de Zendure producten? Ik lees ook veel over het inkopen in Duitsland omdat dit goedkoper zou zijn?

Back to the future

Fremske schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:24:
Dank voor al jullie reacties, erg fijn die support!

Wat ik nog wil weten is waar kopen jullie de Zendure producten? Ik lees ook veel over het inkopen in Duitsland omdat dit goedkoper zou zijn?
Inkopen in Duitsland: Zie: Taro in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Alternatieven: Zendure.nl. En een partij die claimt Zendure distributeur in NL te zijn, maar die op Tweakers nogal dubieus zijn diensten aan heeft geprezen. Zou ik dus persoonlijk van wegblijven en zal de naam ook niet noemen.

• Polvo176
Hieke schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:10:
[...]

Leuk, zo'n enthousiast bericht. Wil ik ook.
Kun je toelichten op welke manier je dit realiseert? Zendure app, Homey of Home Assistant..
Zendure app, twee hypers in cluster in de slimme mode.
Ik wil het zo simpel mogelijk houden, dit werkt voor mij het beste.

• CopyCatz
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:38:
[...]

Alternatieven: Zendure.nl. En een partij die claimt Zendure distributeur in NL te zijn, maar die op Tweakers nogal dubieus zijn diensten aan heeft geprezen. Zou ik dus persoonlijk van wegblijven en zal de naam ook niet noemen.
Pardon? zendure.nl is gewoon onderdeel van de europese tak. Ik heb bij zendure.nl besteld en is geleverd door de duitse vestiging en support kreeg ik van een chinese dame vanaf zendure.com.
CopyCatz schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Pardon? zendure.nl is gewoon onderdeel van de europese tak. Ik heb bij zendure.nl besteld en is geleverd door de duitse vestiging en support kreeg ik van een chinese dame vanaf zendure.com.
Heb je mijn bericht wel goed gelezen?

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:00
Bij gebruik van de 3ct icm ac2400 zonder toestanden als HA,....en gwn via de app nom draaien heeft nog nergens problemen opgeleverd?
Word dit redelijk strak geregeld zoals geadverteerd ? iets van <3s en 1W precisie volgens de website. Laden/ontladen omschakeling duurt iets langer. Een minuut dacht ik ergens gelezen te hebben?
Die 3ct plaatsen(1 fase hier) is eigenlijk het probleem niet. Dus weet niet of ik op de P1 nog zou wachten. Of zou deze nog voordelen hebben buiten plug and play. Word een beetje gek van dat wachten, straks heb ik geen tanden meer 😬😅. En op onze wetgeving ga ik al helemaal niet meer wachten, dat is zo in de soep aan het draaien, ze bekijken het maar. Volgens men verzekering ben ik in orde, staat zwart op wit, dat is voor mij voldoende.
Whoops had per ongeluk bij HW gepost 🫣

• CopyCatz
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:09:
[...]

Heb je mijn bericht wel goed gelezen?
ow sorry ik heb een "en" gemist :)
rabero1985 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:17:
Bij gebruik van de 3ct icm ac2400 zonder toestanden als HA,....en gwn via de app nom draaien heeft nog nergens problemen opgeleverd?
Word dit redelijk strak geregeld zoals geadverteerd ? iets van <3s en 1W precisie volgens de website. Laden/ontladen omschakeling duurt iets langer. Een minuut dacht ik ergens gelezen te hebben?
Die 3ct plaatsen(1 fase hier) is eigenlijk het probleem niet. Dus weet niet of ik op de P1 nog zou wachten. Of zou deze nog voordelen hebben buiten plug and play. Word een beetje gek van dat wachten, straks heb ik geen tanden meer 😬😅. En op onze wetgeving ga ik al helemaal niet meer wachten, dat is zo in de soep aan het draaien, ze bekijken het maar. Volgens men verzekering ben ik in orde, staat zwart op wit, dat is voor mij voldoende.
Werkte hier prima, op 1x freeze 3CT na. Na opnieuw opstarten weer prima. Wel icm de Hypers, dus had niet echt omschakelmomenten.
Whoops had per ongeluk bij HW gepost 🫣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLEULoGKJcUuGYHtLcuVCchXRRI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RJ0HUJ9oNOpTE7LKXj6XvNQ4.jpg?f=user_large

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 20:00
Ja hopelijk snel genoeg weg geknipt. Verkeerde topic aangetikt. En de week moet nog beginnen, dat belooft 🫠.
Natuurlijk die actie dat je een een extra batterij krijgt .....maar is dat 💯% zekerheid?

[ Voor 29% gewijzigd door rabero1985 op 15-06-2025 20:24 ]

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 20:33
Polvo176 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:47:
[...]

Dank, zelfde strategie, kiss! Maar wel benieuwd of die straks ook toepasbaar is voor de SF 2400 ac.
En met de 3CT. Al 6 weken benieuwd wanneer er geleverd wordt.
In beginsel is je beknopte review bemoedigend😁

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:40
geert1992 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Welke wil je hebben? De hyper kan ik morgen wel even uploaden.
Ik zou graag de 2400 hebben dan kan ik deze door mijn zoon laten maken.
Alvast bedankt 👍

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:34:

Geert had ook voor de 2 andere Hypers een cooler meegenomen en een verbeterde versie voor de 2400 AC.
Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de oude versie en de verbeterde versie van de 2400AC, (foto's?) puur uit interesse/nieuwsgierigheid.
Catdogsf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de oude versie en de verbeterde versie, (foto's?) puur uit interesse/nieuwsgierigheid.
Naar mijn weten zijn de losse/aanpasbare voetjes aangepast, die zijn nu gewoon onderdeel van het geheel. Hierbij wat foto's:

(Oude versie voor op de grond):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCm_0GRhsTv9iUZyetfl_gaR0YM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPC2WxnTUwjFr7x5hf4qZNy3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lODjBqdZwIgF10zEswsQF4rtMpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BvbBYurNXbP9XWtYhQb7CKax.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17BClgsNthbyE2iu1Ri4w5zQipQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyhEBj2CrCAeVZTSKqwjZkTC.jpg?f=fotoalbum_large

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:02
Catdogsf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:56:
[...]

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de oude versie en de verbeterde versie van de 2400AC, (foto's?) puur uit interesse/nieuwsgierigheid.
Het verschil is dat de nieuwe versie van de koeler beter aansluit, uit minder onderdelen bestaat en daardoor sneller te printen is.

Ik zal het bestand zo snel mogelijk uploaden. Op dit moment bevind ik me in een soort thuisaccu-quarantaine, anderen zouden dit waarschijnlijk gewoon "vakantie" noemen....

Tussen moment van testen, en op vakantie gaan zat te weinig tijd om hem te uploaden.

En ik moet net geluk hebben of @Taro open doet.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 15-06-2025 22:13 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Hier nu een mooie Odido storing. Is die restful api toch ergens goed voor. Alles draait gewoon door in HA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMh68LwrYihZ7DN1REfmHns3nKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I4TWBqv8nGAdi36z9VtoDUW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door gielz op 15-06-2025 23:15 ]

• Catdogsf
  • Nu online
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Naar mijn weten zijn de losse/aanpasbare voetjes aangepast, die zijn nu gewoon onderdeel van het geheel. Hierbij wat foto's:

(Oude versie voor op de grond):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top om te zien, bedankt voor het delen! _/-\o_

Ps. Hoe zit het met de stroom voor de ventilator, zit er gewoon een stekker aan? 3D printing heb ik echt nog nulverstand van.

• Catdogsf
  • Nu online
geert1992 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:11:
[...]

Het verschil is dat de nieuwe versie van de koeler beter aansluit, uit minder onderdelen bestaat en daardoor sneller te printen is.

Ik zal het bestand zo snel mogelijk uploaden. Op dit moment bevind ik me in een soort thuisaccu-quarantaine, anderen zouden dit waarschijnlijk gewoon "vakantie" noemen....

Tussen moment van testen, en op vakantie gaan zat te weinig tijd om hem te uploaden.

En ik moet net geluk hebben of @Taro open doet.
Dank voor je uitleg, geniet van je vakantie!
Catdogsf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Ps. Hoe zit het met de stroom voor de ventilator, zit er gewoon een stekker aan? 3D printing heb ik echt nog nulverstand van.
Zie mijn bericht eerder vandaag: 140 mm PC fans, met USB adapter in een USB hub. Dat is die witte stekker die je op de foto's ziet, gaat ten koste van de RTE, maar andere merken doen toch 10+% minder RTE, dus we hebben een enorm ruime marge ;)

Op zowel de 2400AC als SF800Pro zit overigens ook een port, waarschijnlijk een ventilator uitgang, maar nog onbekend wat ze daarmee van plan zijn.

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:25
Catdogsf schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Deze worden extern gevoed. We wachten nog op de spanningsmeting van de AC2400 fan connector 😉
Je kunt gewoon een 5 euro usb ventilator er op leggen, dat werkt ook prima. Met een 1 euro snelheidsregelaartje kun je hem geruisloos maken. En als je er echt boven wilt hangen kan ik installatiedraad adviseren, gemakkelijk te buigen en meestal gratis, dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit als dit.

[ Voor 4% gewijzigd door dotternetta op 15-06-2025 23:02 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

dotternetta schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:58:
[...]
We wachten nog op de spanningsmeting van de AC2400 fan connector 😉
Overigens al een aantal keren geprobeerd, maar geen meting. Komende week de 4x AB3000X eronder, dan ff vol gas en hopelijk wordt ie dan geactiveerd.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

bert pit

asdasd

Polvo176 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:47:
[...]

En meet je via een Shelly, of heb je een P1 meter?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

dotternetta schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:58:
[...]

Deze worden extern gevoed. We wachten nog op de spanningsmeting van de AC2400 fan connector 😉
Je kunt gewoon een 5 euro usb ventilator er op leggen, dat werkt ook prima. Met een 1 euro snelheidsregelaartje kun je hem geruisloos maken. En als je er echt boven wilt hangen kan ik installatiedraad adviseren, gemakkelijk te buigen en meestal gratis, dat ziet er natuurlijk niet zo mooi uit als dit.
Geen idee maar spanning staat er niet op.
Misschien geschakeld.
Maar het kan ook een of andere aansturing zijn of meld contact.
Aangezien de rode en zwarte draad direct de printplaat ingaat (zie mijn foto,s eerder op dit forum) heb ik geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w37m2Nt9St2P9UX252A6UuHvH0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eJbLjGtH0AjCBTZUA9N0DrR.jpg?f=fotoalbum_large

En komende week ook de Hypers in de kelder zetten en de 2e AB3000X er bij plaatsen.
Hopelijk komt de Hyper snel in HEMS zodat alles op nom kan draaien i.c.m. de Shelly.
Dan zitten de batterijen op eigen groepen en kan alles los gezet worden met ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmFyIa6JFo9Dekd82r-mNdabjhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tcDenzjNlNR0Dfm1AcPLB34.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door peterbier op 16-06-2025 00:20 ]

peterbier schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:39:
[...]

Misschien geschakeld.
Aangezien de rode en zwarte draad direct de printplaat ingaat (zie mijn foto,s eerder op dit forum) heb ik geen idee.
[Afbeelding]
Vermoed dat ie boven een bepaalde temperatuur wordt ingeschakeld, of pas met een toekomstige firmware upgrade. Hier vooralsnog ook niets kunnen meten.

Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:46:
[...]

Vermoed dat ie boven een bepaalde temperatuur wordt ingeschakeld, of pas met een toekomstige firmware upgrade. Hier vooralsnog ook niets kunnen meten.
Ja of iets van een databus omdat het naast de wifi/bluetooth antenne zit.
Ik heb echt geen idee alles is gissen.

• Polvo176
bert pit schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:10:
[...]

En meet je via een Shelly, of heb je een P1 meter?
Ik gebruik nu een Shelly voor de Hypers, het uitlezen van de P1 doe ik met iungo en HW.
HW legt het wat grafieken en data mogelijkheden gewoon af tegen iungo, deze grafieken komen ook van iungo, maar HW heeft dan wel weer sockets die ook terug levering kunnen registreren wat de fibaro's die iungo levert dan weer niet kunnen.
De data van de grafieken zijn van Eastron modbus kWh meters, HW heeft wifi versies, maar komen waarschijnlijk bij de zelfde fabrikant vandaan.
Aangezien ik ook de P1 splitter van HW gebruik kan ik daar eventueel ook de Zendure P1 bij indrukken.

• damitch300
@Taro @geert1992 in ieder geval bedankt voor jullie efforts.
Zat zelf ook al te kijken naar de warmte van de 2400ac, vooral zodra ik mijn auto laad en staat uren op 2400w dan word ie wel lekker warm.

Wat is jullie ervaring (misschien gemeten?) met interne sensoren voor temperatuur?

Ik heb een flir liggen bij mijn ouders, kan anders wel even testen.

Op HA zie ik wel een fan speed en fan switch (staat bij mij altijd aan zie ik).
Temperatuur van de 2400AC word ook met 4 digits aangegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HroJOIjOW3Jq04QonRA2y7LHLtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSeEvW38HW9IS851hH6PEjCi.jpg?f=fotoalbum_large
Taro schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:50:
[...]

Zie mijn bericht eerder vandaag: 140 mm PC fans, met USB adapter in een USB hub. Dat is die witte stekker die je op de foto's ziet, gaat ten koste van de RTE, maar andere merken doen toch 10+% minder RTE, dus we hebben een enorm ruime marge ;)

Op zowel de 2400AC als SF800Pro zit overigens ook een port, waarschijnlijk een ventilator uitgang, maar nog onbekend wat ze daarmee van plan zijn.
Je zou juist verwachten dat koeling ten gunstige komt van de RTE. Of het stroomverbruik van de ventilator moet dat verschil te niet doen en doe je het meer ter bescherming van je systeem.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Je zou deze kunnen gebruiken in HA, dan zie je de temperatuur correct;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
      - name: "Zendure 2400 AC Omvormer Temperatuur"
        value_template: >
          {% set maxTemp = value_json['properties']['hyperTmp'] | int %}
          {{ (maxTemp - 2731) / 10.0 }}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Omvormer_Temperatuur
        unit_of_measurement: "°C"
        state_class: measurement
        device_class: temperature
        icon: mdi:thermometer

- name: "Zendure 2400 AC Batterij Temperatuur"
        value_template: >
          {% set maxTemp = value_json['packData'][0]['maxTemp'] | int %}
          {{ (maxTemp - 2731) / 10.0 }}
        unique_id: Zendure_2400_AC_Batterij_Temperatuur
        unit_of_measurement: "°C"
        state_class: measurement
        device_class: temperature
        icon: mdi:thermometer
damitch300 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 06:39:
@Taro @geert1992 in ieder geval bedankt voor jullie efforts.
Zat zelf ook al te kijken naar de warmte van de 2400ac, vooral zodra ik mijn auto laad en staat uren op 2400w dan word ie wel lekker warm.

Wat is jullie ervaring (misschien gemeten?) met interne sensoren voor temperatuur?

Ik heb een flir liggen bij mijn ouders, kan anders wel even testen.

Op HA zie ik wel een fan speed en fan switch (staat bij mij altijd aan zie ik).
Temperatuur van de 2400AC word ook met 4 digits aangegeven.
[Afbeelding]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Waarschijnlijk zal een lagere temperatuur van de PCB geen enorme prestatie winst geven als je kijkt op component niveau (weerstand van koperdraad, overgangsweerstand van MOSFETs en dergelijke). Dan is 5 graden verschil marginaal. Vooral voor condensatoren is een lagere temperatuur wel beter voor de levensduur.

* _ferry_ is ook aan het oriënteren. Dus vandaar verdwaald in dit topic :P

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWOa1s9tVGqzndpcvWDBm80f_dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6B3lIJOftHjp1tG34Cf5KEcD.png?f=fotoalbum_large

Zou het????? Spannend

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Probeer dit dan meteen even in CMD, ben benieuwd naar de uitkomst. Heb je denk ik wel een firmware update voor nodig.

code:
1
curl -X GET "http://<hyper-ip>/properties/report"

[ Voor 5% gewijzigd door gielz op 16-06-2025 08:13 ]

• geert1992
gielz schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:12:
Probeer dit dan meteen even in CMD, ben benieuwd naar de uitkomst.

code:
1
curl -X GET "http://<hyper-ip>/properties/report"

[...]
Helaas niet thuis :(. Maar zag al dat ik de hypers nog niet kan toevoegen ivm een te lage firmware versie.

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzoO6_bzTMj6wtfCCV78deccbfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0cnnvPxBTapnkyyDqTniA4I.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar zitten mijn hypers in een cluster? Terwijl ik ze individueel aan stuur, en dus geen cluster gebruik...

Edit: de optie om te mogen clusteren is voldoende om deze melding te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 16-06-2025 08:24 ]

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MUN5lkmH7kH3wH0w1seQmdRIBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/auEzN5Y9xZ9z1tLsAJknAr67.png?f=fotoalbum_large

Hmmmm, geen lokale communicatie mogelijk na de update...

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:25
peterbier schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:39:
[...]

Misschien geschakeld.
[Afbeelding]

En komende week ook de Hypers in de kelder zetten en de 2e AB3000X er bij plaatsen.
Hopelijk komt de Hyper snel in HEMS zodat alles op nom kan draaien i.c.m. de Shelly.
Dan zitten de batterijen op eigen groepen en kan alles los gezet worden met ontladen.
[Afbeelding]
Nog excuses (of kadootje) van Zendure gekregen voor je ferrietring?

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 22:25
Bij mij staat er onder (iOS): Note: The device firmware supporting this app version's features will be released by the end of this month.

Het is me niet duidelijk of dat gaat over alle features (het zijn er 3), of alleen de laatste (app interaction).
Pagina: 1 ... 63 ... 145 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.