Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:06
mmarchan schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:56:
[...]

2 Hypers + 4x AB2000S heeft mij €3026 gekost.
Maar als je dit echt wil terugverdienen op een redelijke termijn, begin je er beter niet aan.
Zoals ik het heb berekend zou ik ze in 6 tot 8 jaar terug verdienen in de periode na de saldering.
Die berekening is realistisch.
Mijn warmtepomp (volledig elektrisch incl. boiler) verdien ik minder snel terug.
Destijds leek het mooi met die exploderende gasprijzen, maar ik bespaar nu nog 1000 euro per jaar t.o.v. een cv ketel.
De installatie kosten na aftrek van subsidie waren toen 14000 euro.
De batterijen heb ik dus sneller terug verdient.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:26
Polvo176 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:10:
[...]

Zoals ik het heb berekend zou ik ze in 6 tot 8 jaar terug verdienen in de periode na de saldering.
Mijn warmtepomp (volledig elektrisch incl. boiler) verdien ik minder snel terug.
Destijds leek het mooi met die exploderende gasprijzen, maar ik bespaar nu nog 1000 euro per jaar t.o.v. een cv ketel.
maar hoe ziet jouw totaal plaatje er uit? :?
want ik mag aannemen dat de batterijen niet alleen je koffiemolen hoeven te voeden.
Hoeveel Wp heb je liggen om de batterijen te voeden, en welke (ont)laadstromen kan je aan tijdens het handelen.
Heb je een EV of een vrij hoog sluipverbruik zodat je s'nachts wat terug gaat verdienen/besparen.

Een batterij (b.c.) staat of valt met je aantal toepassingen, vandaar mijn "totaal plaatje" vraag.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
gielz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:06:
Weet niet of het mogelijk is maar zolang de Hypers geen restapi hebben zou je ook voor een combinatie kunnen gaan. Fireson voor de verbinding en automatiseringen om NOM te draaien.

Is er überhaupt wel responds van iets van wat op een basis restapi lijkt bij de hyper of staat dit volledig uit?
[...]
Excuus, ik was in de veronderstelling dat REST API bij de Hyper ook was vrijgegeven, dat is duidelijk niet zo. En ik zal andere vragen over de integratie even in het juiste topic stellen.

There's nothing moister than an oyster.

• MartinMid
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-11 19:19
Ik kreeg vanmorgen op mijn iPhone een melding van de Zendure app, iets over Nordpole. Bericht was te lang om op het overzicht scherm te lezen, en in de app is hij niet terug te vinden.

Iemand een idee waar je dit terug kan lezen? In de App is de berichten sectie leeg.

4.440wp op nw 1.000 op Z. Zendure thuis batterij hyper

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11 23:55
Die melding kreeg ik ook. Het omvat de mededeling dat op 25 juni er een update is vwb NordPool en dat je nadien je de instellingen bij moet werken.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

• Polvo176
Hansieo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:16:
[...]

maar hoe ziet jouw totaal plaatje er uit? :?
want ik mag aannemen dat de batterijen niet alleen je koffiemolen hoeven te voeden.
Hoeveel Wp heb je liggen om de batterijen te voeden, en welke (ont)laadstromen kan je aan tijdens het handelen.
Heb je een EV of een vrij hoog sluipverbruik zodat je s'nachts wat terug gaat verdienen/besparen.

Een batterij (b.c.) staat of valt met je aantal toepassingen, vandaar mijn "totaal plaatje" vraag.
Een paar berichten verder terug kijken, daar heb ik dat uitgelegd.
Ik heb dus geen EV, de huidige nachten zijn zo kort dat ik met de 2 AB2000 batterijen de avond en nacht kan overbruggen.
Dit geldt ongeveer in de periode van 2 maand voor de langste dag tot 2 maand na de langste dag.
Als de nachten weer langer worden heb ik nog 1 of 2 batterijen meer nodig.
Ik heb 7000 Wp zonnepanelen die 6000 kWh per jaar opleveren en mijn verbruik is ongeveer even groot.
3000 kWh voor in huis en 3000kWh voor de warmtepomp.
Die pomp houd in de zomer alleen de boiler op temperatuur.
Het gros van de zonne energie wordt terug geleverd, op zonnige dagen wek ik 45 kWh op, gaat er 4 in de batterij, 4 direct gebruikt en de rest wordt terug geleverd.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:26
Polvo176 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:28:
[...]

Een paar berichten verder terug kijken, daar heb ik dat uitgelegd.
Ik heb dus geen EV, de huidige nachten zijn zo kort dat ik met de 2 AB2000 batterijen de avond en nacht kan overbruggen.
Dit geldt ongeveer in de periode van 2 maand voor de langste dag tot 2 maand na de langste dag.
Als de nachten weer langer worden heb ik nog 1 of 2 batterijen meer nodig.
Ik heb 7000 Wp zonnepanelen die 6000 kWh per jaar opleveren en mijn verbruik is ongeveer even groot.
3000 kWh voor in huis en 3000kWh voor de warmtepomp.
Die pomp houd in de zomer alleen de boiler op temperatuur.
Het gros van de zonne energie wordt terug geleverd, op zonnige dagen wek ik 45 kWh op, gaat er 4 in de batterij en de rest wordt terug geleverd.
Ahh, een mooie indicatie. En dit is dus ook zeker niet het "gemiddelde" verbruikspatroon. (y)

Dit bewijst maar weer, bezint eer ge begint.. iedereen moet zijn éigen, en zeker gedégen B.C. maken.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Polvo176
Hansieo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Ahh, een mooie indicatie. En dit is dus ook zeker niet het "gemiddelde" verbruikspatroon. (y)

Dit bewijst maar weer, bezint eer ge begint.. iedereen moet zijn éigen, en zeker gedégen B.C. maken.
Ik vind van wel, 3000 kWh huisgebruik is een normaal gemiddelde en de warmtepomp verwarmt niet in de zomer.
Het is die periode dat ik veel aan de batterijen heb, in de winter zijn ze zo goed als werkeloos omdat de zon minder oplevert dan ik gebruik en de batterijen niet opgeladen kunnen worden.
Ook als je maar 3000 kWh van je zonnepanelen krijgt en 3000 kWh huisgebruik hebt kom je met de batterijen op de zelfde besparing uit.
Chupachups schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:10:
[...]

Ziet er strak uit! Ik vroeg me af wat deze blauwe units zijn:
[Afbeelding]
Dat is voor de oprit verwarming.
Een 24 volt voeding met controller.
Links naast de aardlekautomaten van de batterijen heb ik een nieuwe Hager relai geplaatst. (Vindt ik wat netter)
Deze schakeld de oprit verwarming.

Net de AB3000X geleverd.
Best groot ding.
Nu nog wachten op de andere en de AC2400.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reCdbbp1tiuo1eoYn8ANFRIKcRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20bEHFvRlFo1mJhvM0YPIRgd.jpg?f=fotoalbum_large

• Peutpeut
Vanochtend @DaLass over de vloer gehad die vakkundig onze woning heeft geamputeerd. Want wat is een woning nu zonder thuisbatterij? ;)

De Hyper met 3 AB2000S is in handen van een andere Tweaker, binnenkort de bestelling voor de 2400AC plaatsen ter vervanging. In de tussentijd blijf ik uiteraard meelezen.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 22:14
Hier nog steeds afleverdatum vandaag maar "aangekomen in uw regio".. niet echt duidelijk.

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 22:25
CopyCatz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Hier nog steeds afleverdatum vandaag maar "aangekomen in uw regio".. niet echt duidelijk.
Bij DHL? (daar heb ik dit bij alle pakketten, pas bij start route wijzigt die status en dat is ook weleens aan het einde van de middag)

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 11:18
Ik kon zo snel niet vinden of hier al eerder over gepraat is. Maar zie bijv. bij Taro dat hij 3x een 2400 heeft straks met een paar batterijen. Is dat effencienter dan hetzelfde aantal batterijen op 1x een 2400? Of is dat gewoon puur om meer dan 2400 tegelijk in en uit de batterijen te kunnen halen? Of heeft het meer voordelen meerdere omvormers te hebben?

• Polvo176
avdwerf schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 16:52:
Ik kon zo snel niet vinden of hier al eerder over gepraat is. Maar zie bijv. bij Taro dat hij 3x een 2400 heeft straks met een paar batterijen. Is dat effencienter dan hetzelfde aantal batterijen op 1x een 2400? Of is dat gewoon puur om meer dan 2400 tegelijk in en uit de batterijen te kunnen halen? Of heeft het meer voordelen meerdere omvormers te hebben?
Meer omvormers hebben voor en nadelen.
Je kunt inderdaad in korte tijd meer kWh's verstouwen met meer omvormers, maar ze hebben allemaal wel omzet verliezen en die worden ook hoger.
Als je met een dynamisch contract een korte tijd lage of hoge tarieven hebt moet je in die tijd je voordeel halen.

Ik heb in mei met 1 hyper en 2 batterijen voor 84% op zonne energie gedraaid, ik heb nu 2 hypers met elk 1 batterij en zit tot nu in juni op 93%
De 2e hyper pakt meer van de pieken op die boven de 1200 Watt uitkomen.
Vorige jaren schommelde dat in deze maanden zonder batterij rond de 55%

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Polvo176 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Je kunt inderdaad in korte tijd meer kWh's verstouwen met meer omvormers, maar ze hebben allemaal wel omzet verliezen en die worden ook hoger.
Als je met een dynamisch contract een korte tijd lage of hoge tarieven hebt moet je in die tijd je voordeel halen.

Ik heb in mei met 1 hyper en 2 batterijen voor 84% op zonne energie gedraaid, ik heb nu 2 hypers met elk 1 batterij en zit tot nu in juni op 93%
Hier ook...sinds juni 1x 2400AC met 3x3kW
Juni >90% self sufficient
In mei was dit 61% en in april 59%.

Binnenkort aangesloten op een aparte groep, dan kan de restrictie van 800 watt eraf.
Voor ons is het gewoon alvast proefdraaien voor 2027 (met einde saldering).
Meer dan NOM wil ik niet. Ga niet handelen met die elektronen.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Polvo176 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:09:
[...]

Dat was mijn overweging ook om een 2e Hyper aan te schaffen, de pieken eruit halen.
Mijn defecte Hyper is vorige week afgeleverd in Duitsland maar nog niks van vernomen, de 2e kan ik vanaf morgen ophalen maar ik ben nog weg tot zaterdag morgen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• Doggieman
  • Laatst online: 08:04
PeepPeepPeep schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:23:
[...]

Waarom moeten zonnepanelen en (thuis)accu’s altijd persé terugverdiend worden???
Jouw bankstel, je OLED TV, jouw Tesla, je huis, je mobiel, je rosbief op je brood….. etc. etc. …. Moeten de ook “terugverdiend” worden? 8)7 Onzin! Waarom dan wel terugverdienen van zonnepanelen en (thuis)accu’s??? |:( Onzin ook! Als je zo nodig alles wilt terugverdienen dan heb je het slecht want dan kan je nooit wat aanschaffen……
Nou.... dat moet natuurlijk niet altijd persé, maar op de manier waarop ik er tegenaan kijk zou dat voor een thuisaccu wel prettig zijn. Persoonlijk leg ik m'n prioriteiten anders. Ook ik kan m'n geld maar 1x uitgeven. En maak dus keuzes. Wat ik met m'n vorige verhaal maar wilde aangeven is dat er naast de batterij zelf ook nog wel eens heel wat andere kosten bij zouden kunnen komen. Wel zaken waar je gewoon rekening mee zou moeten houden als je een PIB zou willen aanschaffen.

Ik zie namelijk zelden berichten in de forums waar dat wordt vermeld in de tvt berekeningen. Kijk... als je b.v. zegt ik heb €1600 betaald voor m'n batterij en vervolgens niet de €700 aan overige kosten die je hebt gemaakt mee neemt in je berekening dan geeft dat in mijn ogen een vertekend beeld

Wat ik al eerder aangaf...ik gun een ieder z'n hobby en/of respecteer hem of haar redenen. Daar heb ik geen waardeoordeel over natuurlijk.

Kijk... als je echt alleen maar een PIB hoeft te kopen, deze inprikt en er verder niks meer aan hoeft te doen of naar om hoeft te kijken dan denk ik wel dat je zoiets nog wel binnen een redelijke termijn financieel kunt terug verdienen. Maar ik vroeg mijzelf wel alleen hardop af of als je echt alle kosten mee neemt of het dan nog echt uit kan? En dan doelde ik dus op kosten voor b.v. de monteur, groepenkasten, shelly's, kWh meters, kabel, zekeringautomaten, ABB wandcontactdozen, een Raspberry Pi en weet ik wat er al dan niet bij komt kijken.
Dat wordt het gewoon een heel ander plaatje denk ik.

Dit alles los van de vraag of een ieder dit nog kan/wil behapstukken wat monitoring en besturing aangaat. Want als ik kijk wat b.v. @Taro aan koppeling en besturing heeft dan duizelt het mij soms voor de ogen als ik dat allemaal lees.

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

• jordyc
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Ik denk dat de doelgroep op tweakers ook net even 3 stappen verder gaat dan een normaler huishouden. Een PIB die met 800 watt kan ontladen is zolang je geen full electric huis hebt in de meeste gevallen meer dan voldoende. De kook momenten of je wasje wordt dan al dermate gedempt qua verbruik dat hetgene wat je van het net haalt niet meer de moeite is. Als je dan een eigen groep ergens nog hebt of zoals bij sommige een groep voor alleen een warmtepompdroger dan wordt het dus nog beter zonder echte moeite/investeringen. Daar komt nog eens bij dat leveranciers iets moeten bieden wat alde anderen niet hebben en dan kom je al gauw bij een degelijke aansturing aangezien de batterijen en omvormers niet bepaald veel ruimte geven voor een USP.

Waar voor mij juist de hobby begint is het gebruiken van het volledige potentieel en een aansturing precies zoals ik em wil.

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:25
Polvo176 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:10:
[...]

En wellicht heb je de WP al virtueel terug verdient vlak na de installatie omdat het energielabel stappen maakt en daarmee ook de woningwaarde 😊
Doggieman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 02:24:
Ziet er allemaal erg gelikt en netjes uit. Maar wat ik mij dan oprecht gewoon afvraag (en dat is niet om te trollen o.i.d.): wat gaat dat allemaal bij elkaar wel niet kosten? Dit nog even los van het feit dat jij het meeste nog zelf kan uitvoeren en installeren. Want ik lees regelmatig dat sommige tweakers soms toch meerder malen een elektricien (moeten) laten langskomen voor meterkast uitbreidingen, onderverdelingen plaatsen of kwh meters moeten laten bijplaatsen e.d.

En/of dat ze de meter laten vervangen voor een met snellere update frequentie.

Dat er dan ook vaak toch meerdere PIB's en/of accu's nodig zijn, en misschien nog wel meer van dit soort zaken die ik vergeten ben. Dan gaat dat alles toch echt wel wat meer kosten dan een zak pinda's schat ik zo in.

Even los van de geëigende steekwoorden (die ik respecteer) als onafhankelijkheid, milieu, hobby en zelfvoorziening... deze investering verdien je realistisch bekeken ook na 2027 toch never nooit meer terug binnen een afzienbare tijd?
Vergelijk een standaard situatie bijv. niet met die van mij. Voor 1x PiB heb je geen aanvullende kosten.

In mijn situatie heb ik bijv. de Shelly, Zendure Smart Sensor 3CT en HomeWizard 3-fase kWh meter opgestuurd gekregen en dan heb ik 2 opties: Ze laten liggen, of ze inbouwen en er een review over schrijven. Dat laatste is in mijn geval de enige optie gezien dat ook de reden is geweest dat ik ze opgestuurd heb gekregen. In veel gevallen verdien ik dat ook helemaal niet terug, maar het is een hobby geworden. Een normaal iemand heeft niets aan al die extra meters.

Het onderverdeelkastje incl. alle werkzaamheden heeft tussen de 1000-1100 Euro gekost, incl. inbouwen Shelly Pro 3EM en HW 3-fase kWh meter. Het inbouwen van de Smart Sensor 3CT was "gratis" bij de meterkast uitbreiding ivm nieuwe kookplaat. En daarna is hij nog 2x langsgeweest ivm gedoe CT-klemmen, maar dat wordt niet berekend. Daarnaast maakt hij een vriendenprijsje voor alles, omdat ik ze weer adviseer ivm thuisaccu's.

In bijv. mei heb ik 93 Euro verdiend met de thuisaccu's, dat is dan wel weer de moeite waard. Maar primair is het gewoon een leuke hobby. Doe je het alleen voor het geld dan maak je andere keuzes.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

Jerryvh schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 06:22:
Op één van de foto's hierboven meen ik een hyper te zien, die via een smart plug in het stopcontact zit.
Ik heb nog enkele Shelly smart plugs (Plus Plug S) en Mystrom-pluggen liggen, die bij mijn weten bi-directioneel kunnen meten, en die ik dan zou kunnen gebruiken om laden/ontladen precieser in kaart te brengen.

Zijn er bepaalde nadelen/gevolgen bij het inpluggen van een hyper via een smart plug, waar ik rekening mee zou moeten houden? Ik denk bvb aan het doorlaten vh signaal van de shelly in de zekeringkast? Andere?

(Via een kleine test heb ik gemerkt dat het clusteren nog werkt.)
Enige nadeel van een plug is dat je de weerstand & warmte verhoogt. Verder kan je er inderdaad extra metingen mee doen en gemakkelijk de RTE bepalen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

zeegerd schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:02:
[...]
Andere vraag: stel dat je de off-grid-kabel aan één Hyper verbindt en off-grid laat werken (bijv met zonnepanelen). Stel dat je de reguliere stekkers (AC) van twee andere Hypers steekt in het offgrid-stekkerblok. Ik zou denken dat die andere Hypers een net(spanning) detecteren en zouden kunnen werken. Verdrievoudigen we dan de mogelijke output? Dat klinkt wel handig, maar is het verstandig? ;)
Klopt, de andere 2 Hypers zullen dan waarschijnlijk prima werken. Maar de output verdrievoudigen zie ik niet, want ze zitten dan toch allemaal met de AC-zijde aan elkaar vast ipv een huis stopcontact?

Doggieman schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:20:
[...]

Nou.... dat moet natuurlijk niet altijd persé, maar op de manier waarop ik er tegenaan kijk zou dat voor een thuisaccu wel prettig zijn. Persoonlijk leg ik m'n prioriteiten anders. Ook ik kan m'n geld maar 1x uitgeven. En maak dus keuzes. Wat ik met m'n vorige verhaal maar wilde aangeven is dat er naast de batterij zelf ook nog wel eens heel wat andere kosten bij zouden kunnen komen. Wel zaken waar je gewoon rekening mee zou moeten houden als je een PIB zou willen aanschaffen.

Ik zie namelijk zelden berichten in de forums waar dat wordt vermeld in de tvt berekeningen. Kijk... als je b.v. zegt ik heb €1600 betaald voor m'n batterij en vervolgens niet de €700 aan overige kosten die je hebt gemaakt mee neemt in je berekening dan geeft dat in mijn ogen een vertekend beeld

Wat ik al eerder aangaf...ik gun een ieder z'n hobby en/of respecteer hem of haar redenen. Daar heb ik geen waardeoordeel over natuurlijk.

Kijk... als je echt alleen maar een PIB hoeft te kopen, deze inprikt en er verder niks meer aan hoeft te doen of naar om hoeft te kijken dan denk ik wel dat je zoiets nog wel binnen een redelijke termijn financieel kunt terug verdienen. Maar ik vroeg mijzelf wel alleen hardop af of als je echt alle kosten mee neemt of het dan nog echt uit kan? En dan doelde ik dus op kosten voor b.v. de monteur, groepenkasten, shelly's, kWh meters, kabel, zekeringautomaten, ABB wandcontactdozen, een Raspberry Pi en weet ik wat er al dan niet bij komt kijken.
Dat wordt het gewoon een heel ander plaatje denk ik.

Dit alles los van de vraag of een ieder dit nog kan/wil behapstukken wat monitoring en besturing aangaat. Want als ik kijk wat b.v. @Taro aan koppeling en besturing heeft dan duizelt het mij soms voor de ogen als ik dat allemaal lees.
Je hebt al die dingen helemaal niet nodig. En een RPI of NUC hebben de meeste mensen al voor Home Assistant.

Gisteren bevestiging gehad dat de launch van de P1-meter inderdaad pas in juli zal zijn, ondanks dat mei op de beurs was toegezegd. Maar als die beschikbaar komt dan kan je met 1 omvormer en 1 P1-meter prima uit de voeten.

Ik kan met 3x3600 Watt laden en ontladen als de 3e 2400AC binnenkomt en dan heb je gewoon zo'n set-up nodig met stopcontacten, meterkast uitbreiding en onderverdeelkast. Ga je voor 1-2 omvormers met een paar accu's dan zou ik daar niet aan beginnen, mits je natuurlijk wel rekening houdt met de limiet per groep.

Heb vanuit de leverancier (stekker-batt) die namens Zendure batterijen verkoopt begrepen dat bij de volgende Zendure.nl actie de P1 er gratis bij zit als actie. En als je een grote set koopt een gratis AB3000X.

Dan heb je natuurlijk nog wel levertijd en ben je zo een tijdje verder.
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:50:
[...]
Gisteren bevestiging gehad dat de launch van de P1-meter inderdaad pas in juli zal zijn, ondanks dat mei op de beurs was toegezegd.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:25
gielz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:05:
Heb vanuit de leverancier (stekker-batt) die namens Zendure batterijen verkoopt begrepen dat bij de volgende Zendure.nl actie de P1 er gratis bij zit als actie. En als je een grote set koopt een gratis AB3000X.

[...]
:9 _/-\o_ :9~

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Deze actie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_6_3fQIFzkR27Bpk17at4DmXkE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AIBYjvZt1TsU0jIoC48s7TUK.jpg?f=user_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Voor 6292€ heb je 2x ac2400 met 7xab3000x dat maakt 4800w laden/ontladen en 20,16kWh opslag + P1 meter.
Nette deal 👍
Alleen dat wachten hier in België 😬😬😬
Oh, wel zuur, ik heb dus 1x 2400AC + 4x AB3000X in bestelling staan, met zo'n actie wil ik er nog wel 1 extra bij kopen en daardoor 1 extra ontvangen :)

Mijn endgame is 3x 2400AC met 6x AB3000X per stapel per 1-1-2027.

• zeegerd
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:45:
[...]

Klopt, de andere 2 Hypers zullen dan waarschijnlijk prima werken. Maar de output verdrievoudigen zie ik niet, want ze zitten dan toch allemaal met de AC-zijde aan elkaar vast ipv een huis stopcontact?
De 3 vermogen op datzelfde stekkerblok zullen vast niet opgeteld mogen worden inderdaad. Ik had gehoopt dat de vermogens op de eoa manier gecombineerd (opgeteld) kunnen worden. :F

• frankj030
Waarom zouden ze een ACE1500 cadeau doen? Die begrijp ik niet icm SF800pro + AB2000X

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 10-06-2025 21:22 ]

zeegerd schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:36:
[...]

De 3 vermogen op datzelfde stekkerblok zullen vast niet opgeteld mogen worden inderdaad. Ik had gehoopt dat de vermogens op de eoa manier gecombineerd (opgeteld) kunnen worden. :F
Als je een verbruiker op het 3e stopcontact aansluit bedoel je? Dat zou mogelijk wel kunnen werken, maar benieuwd wat er gebeurt als je per Hyper bijv. 1200 Watt teruglevert zonder voldoende afname :)

• frankj030
gielz schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:05:

[...]
Ik wacht nog op mijn bestelling waar een Shelly bij zit; nu zou ik liever een gratis P1 meter ontvangen, maar om nou tot eind juli te wachten…
frankj030 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:21:
[...]

Waarom zouden ze een ACE1500 cadeau doen? Die begrijp ik niet icm SF800pro + AB2000X
Denk omdat ze die nog ruim op voorraad hebben :)

• dotternetta
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:25:
[...]

Die kende ik nog niet. Is dat een mini AC2400? Wel mooi zonder MC4 kabels

dotternetta schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:29:
[...]

Die kende ik nog niet. Is dat een mini AC2400? Wel mooi zonder MC4 kabels
ACE1500 heb ik hier ook gehad, mijn pa heeft er ook nog 1 in gebruik als UPS voor een koelkast en vriezer. Kan niet ontladen naar het net, maar wel 2x WCD en XT60 aansluiting voor zonnepanelen. Actieve ventilatie. Zou altijd voor een SF800 Pro of 2400 AC gaan tegenwoordig, de ACE1500 heeft volgens mij geen meerwaarde meer nu de SF800Pro ook een off-grid WCD heeft.

• dotternetta
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:32:
[...]

ACE1500 heb ik hier ook gehad, mijn pa heeft er ook nog 1 in gebruik als UPS voor een koelkast en vriezer. Kan niet ontladen naar het net, maar wel 2x WCD en XT60 aansluiting voor zonnepanelen. Actieve ventilatie. Zou altijd voor een SF800 Pro of 2400 AC gaan tegenwoordig, de ACE1500 heeft volgens mij geen meerwaarde meer nu de SF800Pro ook een off-grid WCD heeft.
Aha, dus ook geen NOM

• zeegerd
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:23:
[...]
Als je een verbruiker op het 3e stopcontact aansluit bedoel je? Dat zou mogelijk wel kunnen werken, maar benieuwd wat er gebeurt als je per Hyper bijv. 1200 Watt teruglevert zonder voldoende afname :)
Ja, bijv een waterkoker die 2200W trekt. Maar hier lopen lieden rond met heel wat meer elektro-kennis dan ik, dus mogelijk kan iemand het beredeneren. Voor zover ik begrijp zouden fase/frequentie precies gelijk moeten zijn, maar mag je de bronvermogens dan optellen? Klinkt als parallel, voltages gelijk (1 master + 2 slaves eigenlijk?).

Wat er gebeurt (als ik je vraag goed begrijp) als je bijv via harde instelling allemaal 1200W laat ontladen via het stekkerblok: wellicht niets, er zijn geen gebruikers om een gesloten kring te vormen? Maar ik weet het niet, misschien reageren ze toch op elkaar.

Even terugkomende op het werken in de modus obv dynamische tarieven, zoals ingesteld in de app: ik heb dit nu (voor ontladen) aan de praat. Blijkbaar moet de 'Instelling voor netaansluiting' ingesteld zijn op Netuitvoermodus mét een positieve waarde (ik had 'm eerst op nul staan).

Ik dacht dat de Netuitvoermodus (en Netinvoermodus) losstaat van de modus obv dynamische tarieven, juist omdat deze twee opties uitgegrijsd worden zodra je (bijv) in de modus obv dynamische tarieven werkt (die staat op hardlopen, yes :+ ). En bovendien omdat de max output expliciet elders ingesteld staat (bijv 800W of 1200W, die bedoel ik).

Ik meende dat dit (Netuitvoermodus of Netinvoermodus) een harde instelling was die 'gewoon dom' laadt of ontlaadt wat je hier instelt. Het verwart me dat je óf uitvoer óf invoer moet kiezen, terwijl de modus obv dynamische tarieven natuurlijk zowel kan laden als ontladen.

Dus op dit moment heb ik de periode als 'hoog tarief' ingesteld, zodat ie netjes aan het ontladen is. Maar dit werkt blijkbaar alleen icm de setting Netuitvoermodus.

Morgenmiddag: zon schijnt, lage tarieven, dus dan zal de modus obv dynamische prijzen willen laden. Mijn vraag kun je al voorspellen: werkt dit wel als ie nog steeds staat op Netuitvoermodus?

Misschien dat dit eerder ter sprake is gekomen hier, heb het dan even niet gezien; maar goed, ik zou graag wel een handleiding voor de app zien want dit komt niet erg intuïtief over, of mijn intuïtie moet nog wat gekalibreerd worden. :D

Nog mooier zou zijn: een detailhandleiding voor Firesons integratie, incl een mapping van instellingen/entiteiten in relatie tot Zendures app (velden/instellingen). In elk geval heb ik de 'smart matching'-instelling in de integratie nog nooit iets zien wijzigen in het gedrag vd Hyper, laat staan NOM (enkele andere instellingen werken wel, connectie is er).

@zeegerd Netgekoppelde standaarden moet dan op 1200, maar AC invoer of AC uitvoer is idd handmatige mode, die mogen op 0 staan. Een slimme mode zoals de prijsmode overschrijft die waardes. Wel natuurlijk belangrijk dat je export naar het net op Toestaan hebt staan.

Bij de prijsmode zet je dan uitvoer op 1200, invoer op 1200 en dan moet dat echt werken, mits het setpoint voor de prijs daadwerkelijk wordt gehaald uiteraard. De visualisatie is niet gelijk aan de gehanteerde prijs.

• frankj030
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:25:
[...]

Haha wellicht maar het staat echt heel afwijkend in die tabel met alleen maar nieuwe producten.
Nou vandaag was het dan eindelijk een dag voor een slecht werkende batterij en een mooie test voor de restapi. Heel de dag bijna grijs met regen en minstens 4 uur met 50-150 watt of zelfs minder laden en vervolgens toch nog ergens een paar uurtjes 800 watt kunnen pakken.

De lokale restapi had het er maar druk mee om alles op te pakken maar vond het allemaal wel best en heeft netjes alle wattjes op de juiste plek geplaatst en de batterij van 10 naar 100% geladen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ttiw9Uu4k8oXUy3aJ6KfiSanN4o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LsPFHJDvWK3Fw8PwHPDgNvVC.png?f=user_large

Wat doet nou een veelste grote 2400 watt omvormer op een slechte dag zoals dit. Een RTE van 83% is vandaag de verwachting :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF9Nja9Vf2jl_f9esj0rsPiuoOU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IjBF7FrAO8sweYDRrggrMNCU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYFJmpv-Fz_0fXueC05yJMl72k8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t2fnUUH0ce5cu1XLLoHcSNdf.png?f=user_large
*alleen NOM

• wmc
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:21

wmc

Is er ook bekend wanneer deze actie gaat lopen?

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:47
wmc schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:52:
[...]

Het zou eigenlijk wel stoer zijn als deze actie ook geldt voor de april bestellers. Mooie tegemoetkoming ipv de 5% korting die zendure nu heeft voorgesteld. Als de actie online is maar eens een balletje opgooien 😁
Dat weet ik helaas niet maar ik denk kort na de huidige. Er is altijd wel een actie bij zendure.
wmc schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:52:
[...]

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:21
rabero1985 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:22:
Voor 6292€ heb je 2x ac2400 met 7xab3000x dat maakt 4800w laden/ontladen en 20,16kWh opslag + P1 meter.
Nette deal 👍
Alleen dat wachten hier in België 😬😬😬
En zou je ook moeten laten keuren toch ?
Aangezien het meer dan 800w is ?

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:56
Ik merk dat de kortingscode ZendureWelcome- niet meer werkt. Deze actie is zeker afgelopen. Jammer ik wilde deze week bestellen, zodat er niet in mijn vakantie geleverd zou worden.

Frank

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:10
gielz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:28:
Dat weet ik helaas niet maar ik denk kort na de huidige. Er is altijd wel een actie bij zendure.

[...]
Haha dan wel een actie die geen werkelijke actie is ;)
Heb afgelopen 2 maanden geen prijsverschil gezien tussen de diverse acties en zelfs als er geen actie is, is de prijs hetzelfde :P

Waar heb je het plaatje vandaan?
In mijn huidige bestelling zou dit toch ook een extra batterij en P1 opleveren (Als ik 't verdeel over 2 bestellingen)

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
FMudde schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:41:
Ik merk dat de kortingscode ZendureWelcome- niet meer werkt. Deze actie is zeker afgelopen. Jammer ik wilde deze week bestellen, zodat er niet in mijn vakantie geleverd zou worden.
Ohh nasty je hebt gelijk, onderstaande codes werken niet meer :/

ZENPR11283
ZENDUREWELCOME-
ZDSPA25

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
@blahenazo ,
Ja officieel moet je dit laten keuren denk ik.
FMudde schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:41:
Ik heb ze even gevraagd of er nog actieve NL codes zijn.

Ik kreeg dit plaatje bij mijn order van stekker-bat. (kwam daar terecht vanwege de kortere levertijd) Uiteindelijk geen gebruik van gemaakt want de P1 zal vast heel mooi zijn maar ik gebruik hem niet.

Extra 3000x is wel gaaf maar dan heb ik meteen een wijkcentrale.
markduffy schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:44:
[...]

Haha dan wel een actie die geen werkelijke actie is ;)
Heb afgelopen 2 maanden geen prijsverschil gezien tussen de diverse acties en zelfs als er geen actie is, is de prijs hetzelfde :P

Waar heb je het plaatje vandaan?
In mijn huidige bestelling zou dit toch ook een extra batterij en P1 opleveren (Als ik 't verdeel over 2 bestellingen)

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

bert pit

asdasd

Ik laad de afgelopen dagen op basis van een tijdschema: 12.00 uur laden en dan om 19.00 uur ontladen. Dit gaat al dagen goed en in het tijdschema staat ook elke dag aangevinkt. Maar nu zie ik vandaag geen enkele activiteit. Beide Hypers staan op stand-by.

Iemand enig idee?

Edit: ik heb er een nieuw start tijdstip aan toegevoegd en nu werkt het wel

[ Voor 12% gewijzigd door bert pit op 11-06-2025 13:40 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:57
Morgen gaat mijn dynamische contract bij Energie van Ons (via EnergyZero) in. Hoe kan ik dit nu het beste via de app benutten? Het zou uiteraard mooier zijn om HA te gebruiken, maar de HA integratie levert bij mij alleen maar gedonder met de wifi verbinding op, dus ik moet wel via de app.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• bert pit

bert pit

asdasd

@Aziraphale Kijk hoe lang het duurt om te laden en ontladen. Bij mij is laden 3 uur dus wordt er geladen op de drie voordeligste uren. De afgelopen tijd is dat om 12.00 of 13.00 uur. Ontladen duurt nu bij mij nog wat langer en start om 19.00 uur.

Vervolgens maak je een taak aan. Je doet dit via Energieplan | Afspraak | Schema bewerken | + | Tijdstip aangeven, alle dagen aanklikken en opladen via net. Opslaan et cetera.

Je kunt ook via de dynamische tarieven werken via Energieplan | Elektriciteitsprijs, maar ik vind dat omslachtiger.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 15:45
Ik overweeg een solarflow 800 pro, maar de plek waar ik die zou willen plaatsen ligt nogal ver van een stopcontact. Zendure lijkt geen langere AC kabels te kunnen leveren. Bij Anker zie ik bijvoorbeeld wel een 15M AC kabel ter vervanging van de standaard kabel. Iemand hier ervaring mee? Zou je eventueel met een goede kwaliteit verlengkabel kunnen werken? Het verlies valt erg mee heb ik berekend en is minder dan als je de DC kabels naar je zonnepanelen moet verlengen.

Joost de Vries

• Polvo176
joostdevriesede schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:35:
Ik overweeg een solarflow 800 pro, maar de plek waar ik die zou willen plaatsen ligt nogal ver van een stopcontact. Zendure lijkt geen langere AC kabels te kunnen leveren. Bij Anker zie ik bijvoorbeeld wel een 15M AC kabel ter vervanging van de standaard kabel. Iemand hier ervaring mee? Zou je eventueel met een goede kwaliteit verlengkabel kunnen werken? Het verlies valt erg mee heb ik berekend en is minder dan als je de DC kabels naar je zonnepanelen moet verlengen.
Verlengsnoeren wordt over het algemeen afgeraden.
Die solar kabels zijn ook dikker dan een verlengsnoer, die verlengsnoeren zijn meestal maar 1,5mm2 en solar kabel 4mm2 of 6mm2.
Ik denk dat je die beter kunt verlengen en de SF800 in de buurt van een stopcontact.

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 25-11 21:58
5, 10 of 20 m deftige verlengkabel, 3x 2,5mm2 is no problem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQ3W__NzhFm7bvtRHIEhajK7SBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QUaXCyYArIgHcTV6wpoLSLOV.webp?f=fotoalbum_large
De 2400AC met batterij vandaag binnen gekregen.
Ik haalde de 2400AC uit de doos en er lag iets los in.
Ik dacht aan een schroef maar blijkt een ferriet ring te zijn.
Deze lag los gebroken in de behuizing.
Gelukkig zijn ze allemaal aanwezig. (Om de gewikkelde snoeren)
Hier een paar foto,s van de binnenkant van de 2400AC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFIBqSDKeNK2aQdUOs3TVVoh9HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAW1epsr1zhwX0kRLJOkkzia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Os1GPF_sEsuBClRg822ijxjYNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzrezrzHYpTT2An12cZafTiW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AquxpqCBmmMGWWmEmg01OgAKEZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vW9mv32KzyEcV2vUMn0Ge1Yy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQTlnvMuww7NrG9JDOHv_vh-U7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnB7R8ISs4T2qs87aubAHyP2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMX5ngojnNh1sP8PeX8E0TTJU30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYaKDEwvJDpyLWdrgwhdN0ju.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5sXAOZ7p6D1PCFPWugJI58Pgq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfJfCH6EYtECIHJ43kfSk0bc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBVD3PTI8BvSNNuVV50Xk_PeTF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaVEKgPQCnNoR1U2n3iaZjVp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve5wvYq4Cy6ky2OxYDce2oob9q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mym9SIB4gckajmVrcTFScO6H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ljgwL2GdggrgZWW3hlQQI13BYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEuHT3TB2Flk8uMzCnqIr0Sy.jpg?f=fotoalbum_large

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:39
Mooi, bedankt voor de foto's. Ziet er wel hel uit om dat ooit te repareren zoals heel die printplaat ingegoten is :X

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11 12:00
Ik zie dat o.a. de 2400AC en ab3000x batterijen nu via een Nederlandse (web)winkel aangeboden worden tegen dezelfde prijs als Zendure.nl, met de melding dat er geleverd wordt "vanaf juli" en er een voorraadindicatie aanwezig is (43 stuks momenteel). Een Nederlandse verkoper zou ik wel prettig vinden in geval van garantie. Als het dan ook eerder geleverd wordt dan via Zendure.nl.... mooi meegenomen. Ik vraag me af of "levering vanaf 1 juli" en een voorraad van 43 stuks, niet te mooi is om waar te zijn t.o.v. de tweakers die al begin april besteld hebben bij Zendure en ook pas geleverd krijgen tussen nu en eind van de maand.

• CopyCatz
Nou, vandaag alle componenten binnen (2400AC en 2x AB3000X). Meteen de boel ingeplug, maar nog aan het worstelen met de setup. Ondertussen zie ik in home assistant dat de batterij al vrolijk met 2400W aan het ontladen is, plus de zonnepanelen zat ik op 24A op 1 fase.. dat was niet zo tof. Maar ff de stekker eruit gehaald en eerst de boel geconfigureerd.

• dotternetta
peterbier schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:47:
De 2400AC met batterij vandaag binnen gekregen.
Ik haalde de 2400AC uit de doos en er lag iets los in.
Ik dacht aan een schroef maar blijkt een ferriet ring te zijn.
Deze lag los gebroken in de behuizing.
Gelukkig zijn ze allemaal aanwezig. (Om de gewikkelde snoeren)
Hier een paar foto,s van de binnenkant van de 2400AC.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een quality control fail! Je had flinke sluiting kunnen krijgen! Ik zou dit zeker melden bij de Chinesen!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 16:27
Tipje voor als je nog een beetje korting wil. Ik heb Zendure gemaild dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Daar kwam vrij vlot een reactie op dat ze me ook een korting van 30 euro konden geven als ik de bestelling toch niet zou annuleren. Akkoord mee gegaan. Toch een leuke korting. Uiteindelijk nu 1365 betaald voor de SolarFlow 2400 AC + 1*AB3000X + Zendure 3CT.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• CopyCatz
Kan ik de fireson integratie al met de lokale api gebruiken? Edit: ik wil toch eerst een tijdje de app de boel laten besturen, dus dan kan ik gewoon in home assistant de api rechtstreeks uitlezen voor de statistieken. Ik zie wel een paar rare dingen:

- In de app kan ik geen zonnepanelen configureren dus de api heeft het steeds over grid power terwijl ik van de zonnepanelen laad
- De soc in de api is steeds 1% hoger dan de app

Ah well, genoeg om uit te zoeken. Iig heb ik hem na thuiskomst aangesloten en ik zit nu al op 82% :)

[ Voor 80% gewijzigd door CopyCatz op 11-06-2025 19:45 ]

CopyCatz schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:45:
Kan ik de fireson integratie al met de lokale api gebruiken? Edit: ik wil toch eerst een tijdje de app de boel laten besturen, dus dan kan ik gewoon in home assistant de api rechtstreeks uitlezen voor de statistieken. Ik zie wel een paar rare dingen:

- In de app kan ik geen zonnepanelen configureren dus de api heeft het steeds over grid power terwijl ik van de zonnepanelen laad
- De soc in de api is steeds 1% hoger dan de app

Ah well, genoeg om uit te zoeken. Iig heb ik hem na thuiskomst aangesloten en ik zit nu al op 82% :)
De Fireson integratie kan met lokale MQTT werken, wel beste icm Hypers en niet met 2400AC/SF800Pro.

joostdevriesede schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:35:
Ik gebruik hier al sinds oktober een 3x2,5mm2 stekkerblok met 15 meter verlengkabel. Destijds icm 1-2 Hypers en nu voor de SF800Pro. Maar wel goede kwaliteit, IP6X, 3x2.5mm2, etc. Dus niet op bezuinigen.

Zendure gesproken, ze komen niet meer met algemene kortingscodes. Evt. specifieke x% kortingsacties zijn vanaf nu voor rekening van lokale distributeurs.

• CopyCatz
Taro schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:42:
[...]

De Fireson integratie kan met lokale MQTT werken, wel beste icm Hypers en niet met 2400AC/SF800Pro.
Mja maar ik moet ondanks dat ik met lokale mqtt wil werken een zendure account ingeven, maar ik kan geen tweede toevoegen in de app. En dan word ik weer uitgelogd.. Ik ga wel eerst de api uitlezen en via de app aansturen.

• FMudde
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:56
iwanovich schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:00:
Ik zie dat o.a. de 2400AC en ab3000x batterijen nu via een Nederlandse (web)winkel aangeboden worden tegen dezelfde prijs als Zendure.nl, met de melding dat er geleverd wordt "vanaf juli" en er een voorraadindicatie aanwezig is (43 stuks momenteel). Een Nederlandse verkoper zou ik wel prettig vinden in geval van garantie. Als het dan ook eerder geleverd wordt dan via Zendure.nl.... mooi meegenomen. Ik vraag me af of "levering vanaf 1 juli" en een voorraad van 43 stuks, niet te mooi is om waar te zijn t.o.v. de tweakers die al begin april besteld hebben bij Zendure en ook pas geleverd krijgen tussen nu en eind van de maand.
Die heb ik ook gezien, maar die hebben meerdere systemen onder andere ook de 800 pro en de ecoflow en bij al deze staat de voorraad ook op 43. Dit leek mij erg vreemd. Daarom daar niet besteld.

Frank

• CopyCatz
Er is niks meer satisfying dan kijken naar een batterij die de meter op nul houdt. Eerste nacht nom geslaagd 🙂

• frankj030
CopyCatz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:24:
Er is niks meer satisfying dan kijken naar een batterij die de meter op nul houdt. Eerste nacht nom geslaagd 🙂
Misschien om het wat spannender te maken, ook kijken of je gras ziet groeien vandaag?

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:21
En ondertussen zullen de Belgen mogen wachten tot na de zomer vrees ik. Met het verlof int verschiet , verwacht ik niet dat synergrid ( en zendure) nog veel zullen doen.

We kunnen alleen maar hopen dat binnen een pat maanden de prijzen nog wat zakken. Nu al kopen zelfs met de actie blijft een risico.

• Polvo176
peterbier schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Het zal wel werken en goed gaan maar de batterij zelf zal aanzienlijk veel warmer worden.
Ik zou het zelf niet willen.
Dat valt mee, ik het dat gemonitord met fullspeed laden, de batterij wordt 37 a 38 graden, niks bijzonders.
Dat is de temp die in de app wordt aangegeven.
Met de scanner meet ik 26 graden aan de buitenkant.

De Hypers worden wel behoorlijk warm, beide 50 graden.
De verliezen zijn dus ook hoger, en het verschil tussen 1 hyper met 2 batterijen en 2 Hypers met elk 1 batterij is aanzienlijk.
Wil je een hoge RTE dan is 1 Hyper met meerdere batterijen een stuk gunstiger.
Wil je beter nul op de meter en boeit de RTE niet dan zijn 2 Hypers beter.

Over de maand juni zit ik nu op 67%.

• MNelectric
  • Laatst online: 09:05
Om NOM te kunnen doen heb je dus een smartmeter nodig ,shelly of de zendure. vele wachten op de p1 welke dus nu vertraagd is tot eind Juli?.
Welke aansturing met je Ac2400 kan je zonder smartmerter doen,. Kun je handmatig zaken instellen.
kreeg een mail dat mijn set pas eind Juni komt i.v.m. vele vertragingen leveringen naar Europa.
Anders toch de Shelly maar aanschaffen.
Je hebt een aantal opties. Je zou voor een Shelly kunnen gaan, Fireson (HA Hacs) of zelf via de Restapi (HA)

Uiteraad kan het ook handmatig maar als je NOM wilt dan heb je een dagtaak ;)
MNelectric schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:07:
Om NOM te kunnen doen heb je dus een smartmeter nodig ,shelly of de zendure. vele wachten op de p1 welke dus nu vertraagd is tot eind Juli?.
Welke aansturing met je Ac2400 kan je zonder smartmerter doen,. Kun je handmatig zaken instellen.
kreeg een mail dat mijn set pas eind Juni komt i.v.m. vele vertragingen leveringen naar Europa.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:39
blahenazo schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:38:
En ondertussen zullen de Belgen mogen wachten tot na de zomer vrees ik. Met het verlof int verschiet , verwacht ik niet dat synergrid ( en zendure) nog veel zullen doen.

We kunnen alleen maar hopen dat binnen een pat maanden de prijzen nog wat zakken. Nu al kopen zelfs met de actie blijft een risico.
Ja als de zomer voorbij is en de winter komt zullen de prijzen zeker wel zakken. Grootste deel van verkoop vind nu eenmaal in lente/zomer plaats. Misschien is al de regelgeving/homologatie tegen begin volgend jaar ook wel in orde :+

• dotternetta
MNelectric schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:07:
Je kunt nog even wachten, het net is je megabatterij met perfecte regeling

• peterb13
  • Laatst online: 12:31
Je kunt nog even wachten, het net is je megabatterij met perfecte regeling
Niet helemaal vind ik. Intussen heb ik een nieuw energie contract moeten afsluiten en de terug lever-boete is ook niet bepaald niets. Ik wachtte eigenlijk ook op de p1 meter, maar heb, ondanks dat ik eigenlijk geen HA wilde gebruiken, toch maar een Raspberry gekocht om maar ervaring op te doen met HA. Een p1 meter had ik al van een niet door zendure ondersteunde leverancier.

De setup wordt dan (nog) niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar dan kan ik toch alvast vooruit en wellicht kom ik erachter dat ik de extra mogelijkheden van HA toch wel ga waarderen.

• CopyCatz
Ik moet echt wennen aan de logica van de app interface.. Had 'm op smart meter mode gezet maar niet het schuifje "start ac charging" aangezet omdat ik dacht dat dat geforceerd laden betekende. Maar dat is dus gewoon de modus activeren..

• zeegerd
Taro schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:50:
@zeegerd Netgekoppelde standaarden moet dan op 1200, maar AC invoer of AC uitvoer is idd handmatige mode, die mogen op 0 staan. Een slimme mode zoals de prijsmode overschrijft die waardes. Wel natuurlijk belangrijk dat je export naar het net op Toestaan hebt staan.

Bij de prijsmode zet je dan uitvoer op 1200, invoer op 1200 en dan moet dat echt werken, mits het setpoint voor de prijs daadwerkelijk wordt gehaald uiteraard. De visualisatie is niet gelijk aan de gehanteerde prijs.
Wat je hierboven noemt klinkt logisch en ik had ook niet anders verwacht, maar zoals eerder gezegd moest de Netuitvoer op een positief getal staan, anders deed de besturing obv dynamische tarieven het niet. Dit lijkt nu voorbij, maar waar lag het aan? Weet niet zeker, maar een goede 2 dagen na ingebruikname kreeg ik in de app voor allerlei onderdelen firmware-upgrades aangeboden. Blijkbaar was dit nog niet gebeurd en heeft dit het mogelijk opgelost.

Het lijkt nu te werken dus en misschien zelfs NOM vanuit Firesons integratie. De accu reageert nu in elk geval op die instelling. Momenteel enorm PV-overschot en hij gaat dan inderdaad 1200W laden. Ontladen vanavond maar eens bekijken.

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 11:18
avdwerf schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:10:
Bestelling van 9 april vanmorgen mail gehad dat hij onderweg is. AC2400 met 6 accu's, heb maar 1 t&t code ontvangen. Verzender = OTHER dus ben benieuwd wie er langs komt :)
Net gearriveerd met een onbekende verzender, MNG Logistics stond er op de bus. Alles in 1x compleet (omvormer + 6 accu's) op pallet. Straks uitpakken en dan wachten op de elektricien.

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 15:10
Ivm onze vakantie heb ik ook de status van de bestelling opgevraagd.
14mei besteld: geven aan dat ze verwachten half juli te leveren
Just FYI

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

• Peutpeut
Om die reden wacht ik nog even met bestellen, erg onhandig als ze tijdens afwezigheid ineens voor de deur staan :)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 19:09
Sinds dinsdag ben ik (dankzij @Peutpeut) de eigenaar van een Hyper met 3 batterijen eronder. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLYFYPwIrAdqqSTrqlRklf2gshE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uO4wroSdLrgHPXjaWFRAU6VF.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien ik geen Shelly heb stuur ik deze nu aan met de Fireson Zendure integratie in Home Assistant. Dat ging niet direct zoals verwacht, maar sinds gisteravond werkt de aansturing zoals verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_23RT-aXqfT8lm7_zsuUFzDpJwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xl7HFNlnpLdNu8FmcgVVTrVB.png?f=user_large

To do:
  • Eigen groep voor de Hyper, zodat hij ook op de 1200 watt kan.
  • Zonnepanelen op de overkapping ontkoppelen van de SolarEdge SE1500M en rechtstreeks aan de Hyper aansluiten.
  • Een mooi dashboard in HA bouwen om inzicht te krijgen.
  • Nog een Hyper scoren voor in de garage en de panelen die daarop liggen. O-)

Mijn advertenties op V&A

Iemand hier die met de 2400 AC meer oplaadvermogenstests heeft gedaan om te kijken wat het optimale vermogen is voor de RTE met betrekking tot alleen opladen?

Ik gebruik nu constant 1200 watt met opladen om vervolgens tussen de 83-88% RTE uit te komen met alleen NOM ontladen. De hoogste RTE's zijn wel echt uitzonderingen, 83-85% RTE is standaard. Dit is al echt extreem goed maar er zal vast nog wat meer in zitten. :+

De omvormer blijft dan rond de 40-42 graden hangen zonder 3D print fan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKpKwNCk-MfzGQ7W1Z3tE0gR_9w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xrdLfsRU8rEKA1tUqe1FFPtk.png?f=user_large

Daarbij heb ik gebruik gemaakt van deze sheet van een andere batterij;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lxRzK2FHdW8KEDYjuNblf-KjYE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qwCjGqdN8aA5ag5vmGmKPdrY.png?f=user_large

• HiceNand
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 15:18
Als je enkel via FireSon HA (en in mijn geval via P1) zou willen werken, is er dan een probleem tijdens setup van de batterij/app? Dien je dan alsnog met een Shelly te werken voor initial setup of kan dit perfect zonder?
Kan gewoon zonder;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI6fzPGk_PMUSTc7tJddOwv0ANY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIOKkQkIjzKeYr4nCmSDfgii.jpg?f=fotoalbum_large
HiceNand schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:07:
Als je enkel via FireSon HA (en in mijn geval via P1) zou willen werken, is er dan een probleem tijdens setup van de batterij/app? Dien je dan alsnog met een Shelly te werken voor initial setup of kan dit perfect zonder?

• HiceNand
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 15:18
En kan je in de app zelf wat huidige waarden aflezen als die "offline" staat?

• CopyCatz
HiceNand schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:49:
[...]

En kan je in de app zelf wat huidige waarden aflezen als die "offline" staat?
Dit is waarom ik liever de app in control heb voor nu. Die heeft altijd verbinding, via HA moet ik eerst weer VPN-en, cloudflare of nabu casa sub hebben om even snel te checken. De API is nu goed genoeg voor wat huidige waarden en het energy dashboard. Ik denk wel dat ik een flowchart voor mijn logica moet gaan maken en dan zal de switch naar HA in control nodig zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door CopyCatz op 13-06-2025 12:41 ]

• Aziraphale
Ik wil nog eens proberen of ik mijn Hyper via de Restapi uit kan lezen, maar om heel eerlijk te zijn snap ik er de ballen van. Ik heb Restful wel in HA zitten, maar die loopt via yaml en daar kom ik niet uit. Handleidingen heb ik uiteraard voor Rest en de Zendure Api gelezen, maar dat helpt niet. Is er iemand die me hier verder mee kan helpen of zijn yaml code kan delen zodat ik daar mijn inlog en serienummer in kan zetten?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Aziraphale schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:05:
Ik wil nog eens proberen of ik mijn Hyper via de Restapi uit kan lezen, maar om heel eerlijk te zijn snap ik er de ballen van. Ik heb Restful wel in HA zitten, maar die loopt via yaml en daar kom ik niet uit. Handleidingen heb ik uiteraard voor Rest en de Zendure Api gelezen, maar dat helpt niet. Is er iemand die me hier verder mee kan helpen of zijn yaml code kan delen zodat ik daar mijn inlog en serienummer in kan zetten?
Dat kan naar mijn weten pas als de Hyper ook de nieuwe firmware upgrade heeft ontvangen en daardoor aan HEMS kan worden toegevoegd. Dan is de aanstuurmethode hetzelfde als de 2400AC en SF800Pro die die ondersteuning nu al hebben. De Hyper is op dit moment niet via REST aan te sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 13-06-2025 14:08 ]

• Aziraphale
Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:06:
[...]

Dat kan naar mijn weten pas als de Hyper ook de nieuwe firmware upgrade heeft ontvangen en daardoor aan HEMS kan worden toegevoegd. Dan is de aanstuurmethode hetzelfde als de 2400AC en SF800Pro die die ondersteuning nu al hebben. De Hyper is op dit moment niet via REST aan te sturen.
En ook niet uit te lezen? Aansturen boeit me in eerste instantie niet zo veel, maar ik wil hem graag in het energy dashboard van HA hebben.

Aziraphale schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:09:
[...]

En ook niet uit te lezen? Aansturen boeit me in eerste instantie niet zo veel, maar ik wil hem graag in het energy dashboard van HA hebben.
Alleen het vermogen, totaal of meer zoals ook SoC? Want zonder SoC zou je ook een smart plug kunnen gebruiken, is dan het makkelijkste denk ik.

• bert pit

bert pit

asdasd

Vandaag dan toch een echte storing. Een van de twee hypers geeft een foutcode “gele led links”. Ik heb hem al losgekoppeld van de stroom en van de accu, een half uur laten staan, weer aangesloten, maar helaas.

Iemand nog een tip?

bert pit schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:05:
Vandaag dan toch een echte storing. Een van de twee hypers geeft een foutcode “gele led links”. Ik heb hem al losgekoppeld van de stroom en van de accu, een half uur laten staan, weer aangesloten, maar helaas.

Iemand nog een tip?
Even opnieuw met Wifi verbinden?

• bert pit

bert pit

asdasd

Taro schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Even opnieuw met Wifi verbinden?
Dit gebeurde er 10 minuten geleden bij het opnieuw koppelen:
De eerste twee stappen gaan goed
- mobiele app stuurt de router account ....
- het apparaat maakt verbinding met de router
Maar bij stap 3 (verbinden met de Zendure-cloudserver, gaat de gele LED branden.

Ik denk dat ik het 5 keer geprobeerd heb, daarna de router gereset. Maar niks hielp hij bleef een gele LED geven.

Tijdens het tikken van dit bericht zie ik ineens dat de Hyper weer online komt. Nieuwe laaddtijd ingesteld en jawel hoor hij begint te laden.

Het lijkt erop dat er een enorme vertraging zit in het aanmelden bij Zendure.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-11 17:57
kan ik het volgende met de AC2400 via de API?

ik wil bij lage energieprijzen laden en bij hoge energieprijzen ontladen. Het ontladen zou in principe niet terug moeten leveren naar het energienet maar alleen mijn eigen gebruik moeten compenseren. Daarnaast wil ik ook op basis van de verachte prijzen dat de batterij laadt van het PV overschot (Want PV overschot terugleveren zou wel eens minder kunnen opleveren dand at laden van het net kost).

ik ga er voor het gemak vanuit dat de lage energieprijzen over het algemeen zullen samenvallen met mijn PV opwek.
HiBe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 18:02:
kan ik het volgende met de AC2400 via de API?

ik wil bij lage energieprijzen laden en bij hoge energieprijzen ontladen. Het ontladen zou in principe niet terug moeten leveren naar het energienet maar alleen mijn eigen gebruik moeten compenseren. Daarnaast wil ik ook op basis van de verachte prijzen dat de batterij laadt van het PV overschot (Want PV overschot terugleveren zou wel eens minder kunnen opleveren dand at laden van het net kost).

ik ga er voor het gemak vanuit dat de lage energieprijzen over het algemeen zullen samenvallen met mijn PV opwek.
Dit kan via HA met Cheapest Hours integratie icm Fireson integratie + een Automation (Zie mijn automation in het HA topic). Echter heb ik zelf nog wel wat issues ervaren met de combinatie HA en 2400AC. Met Hypers heb ik dit al zo draaien.

Zendure.nl order van 27 april is verzonden. Nog voor de zomervakantie binnen, nice :)

Edit: Via DHL overigens, benieuwd of de verpakking weer is afgeplakt zodat niet zichtbaar is dat het een accu betreft...

[ Voor 42% gewijzigd door Taro op 13-06-2025 21:08 ]

• CopyCatz
Hmm vanavond heeft de smart meter mode er opeens geen zin meer in om voor meer dan 70% te volgen, dus maar op auto gezet en nu is ie weer strak NOM. Heel vreemd.
CopyCatz schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 22:15:
Hmm vanavond heeft de smart meter mode er opeens geen zin meer in om voor meer dan 70% te volgen, dus maar op auto gezet en nu is ie weer strak NOM. Heel vreemd.
Had hier een paar dagen geleden een freeze van de 3CT, moest hem ff resetten. Ben vooralsnog het meest tevreden met de EcoTracker P1 :)

Pagina: 1 ... 62 ... 145 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.