Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:12
Taro schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Je kunt in theorie meerdere micro-omvormers en meerdere verbruikers aansluiten en veel stekkerdozen hebben vaak goedkope en dunne bekabeling en zijn niet altijd tot bijv. 3680 Watt geschikt. Als je 2400 uit de 2400AC haalt + 800 Watt uit de micro-omvormer ga je naar 3200 Watt. Dat moet op zich wel kunnen, maarja, of het slim is... En als de SF800 geen voeding vanuit de panelen meer krijgt ga je mogelijk over de max van de 2400AC heen. En als de accu inderdaad vol zit is de vraag hoe die omgaat met invoeding icm afname.

Heb het hier dus zelf getest, maar op zo'n website moet je natuurlijk altijd veilige adviezen geven.

Kan het morgen evt. ook nog even met 2x SF800 en 1x Hyper testen met in totaal 2000 Watt levering vanuit de 6 panelen. De brandblusser staat er toch al naast voor als het mis gaat ;)
Komt die "gek" weer,

Zou je tijdens het testen ook een Shelly Plug kunnen tussenplaatsen? Ik ben benieuwd naar het spanningsverloop bij wisselende belasting.

Zou je ook willen controleren wat er gebeurt wanneer het maximaal ingestelde SoC wordt bereikt? Schakelt het systeem dan uit, of blijft het actief?

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 06-05-2025 20:09 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:06:
[...]

Komt die "gek" weer,

Zou je tijdens het testen ook een Shelly Plug kunnen tussenplaatsen? Ik ben benieuwd naar het spanningsverloop bij wisselende belasting.

Zou je ook willen controleren wat er gebeurt wanneer het maximaal ingestelde SoC wordt bereikt? Schakelt het systeem dan uit, of blijft het actief?
Wanneer kwam je ook alweer langs? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Wanneer kwam je ook alweer langs? :)
Haha, zeg het maar! Ik sta paraat, wat was je adres ook alweer? 8)7
Doe je dit keer wel de deur open? :P :P :P :P

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 06-05-2025 20:20 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen moet hier thuis de stroom er voor meerdere uren af. De SF800's redden zich dan wel met ieder een 2 kWh accu aangezien het niet super zonnig wordt. Hyper #5 stopt dan met terugleveren, die heeft geen accu aangesloten.

Net dus even gecontroleerd, maar dat moet tot 2000 Watt kunnen op de off-grid uitgang van de 2400AC, leuke testcase met de laptop op het stekkerblok en internet via de telefoon :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bawoem0IaG1QH3FLd3sJCHlR2Oc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/C7CVGoAqrm7pNMDKiVRJAN4Q.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 06-05-2025 20:51 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even over nagedacht: Victron past de methode toe van verhogen aantal Hz om vermogen van aangesloten omvormers te knijpen. Grote kans dat de 2400AC dus ipv 50Hz -> 50.x Hz gaat hanteren naarmate de accu voller wordt, waardoor de SF800/Hyper2000 minder vermogen gaan leveren. En op een bepaald moment zal de 2400AC vol zijn en de frequentie verhogen tot de waarde waarop de omvormers 0 Watt gaan leveren. Als het goed is zou dat geen negatieve gevolgen voor op het stekkerblok aangesloten apparaten moeten hebben, behalve bijv. apparaten die die frequentie gebruiken voor het timen van de tijd. Een aantal jaar geleden was er volgens mij ook een storing ergens in het stroomnet waardoor bijv. klokken van ovens enzo konden gaan afwijken. Maar goed, als dat het enige nadeel is valt het wel mee, belangrijkste is dat er niets kapot gaat.

Als ik nou een 3x2,5 mm2 stekkerblok gebruik icm SF800 en Hyper 2000 met 4 panelen en op dat stekkerblok een laptop aansluit. Dan moet dat toch in theorie goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@geert1992 Ik heb de Hyper 2000 nu op het off-gridstopcontact van de 2400AC zitten, kan alleen in Home Assistant geen voltage van de Shelly Plug vinden, wel overvoltage warning boolean :)

Kan alleen via de App of niet? Anders kan ik het mooi inzichtelijk maken. Zal er ook wel even een HW Energy Socket in drukken, maar die is minder nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:35:
@geert1992 Ik heb de Hyper 2000 nu op het off-gridstopcontact van de 2400AC zitten, kan alleen in Home Assistant geen voltage van de Shelly Plug vinden, wel overvoltage warning boolean :)

Kan alleen via de App of niet? Anders kan ik het mooi inzichtelijk maken. Zal er ook wel even een HW Energy Socket in drukken, maar die is minder nauwkeurig.
Spanning is gewoon af te lezen van een Shelly stekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGUmeK3d-gxRkKa_QOdSOZSf7so=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gHg50u3F3DJz3MDYayuyT3Hm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@Taro Ik bedoelde niet de flexibele panelen, maar de standaard panelen.

Ik zag net dat de 800 Pro ook Off-grid stroom kan leveren, daar heb ik meer oren naar.

Hoeveel Wh lever je terug in je stroomnetwerk? Maximaal 3x 800Wh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:55
peterbier schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:12:
[...]

Spanning is gewoon af te lezen van een Shelly stekker.
[Afbeelding]
hangt van de versie van de shelly plug af, ik heb de 'oudere' Shelly Plug S (SHPLG-S) en deze geven geen info mbt spanning in HA

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AcS_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:29:
@Taro Ik bedoelde niet de flexibele panelen, maar de standaard panelen.

Ik zag net dat de 800 Pro ook Off-grid stroom kan leveren, daar heb ik meer oren naar.

Hoeveel Wh lever je terug in je stroomnetwerk? Maximaal 3x 800Wh?
Ik zou geen standaard panelen bij Zendure kopen, maar gewoon ergens bestellen zoals Solar Bouwmarkt ofzo.

En hoeveel ik teruglever? Met de 3 panelen sets buiten 3x800 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:53:
[...]

Ik zou geen standaard panelen bij Zendure kopen, maar gewoon ergens bestellen zoals Solar Bouwmarkt ofzo.

En hoeveel ik teruglever? Met de 3 panelen sets buiten 3x800 inderdaad.
Bedankt voor de tip.

Heb jij dan panelen van 500Wp of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

tismij

???

Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:35:

Dacht dat HW juist iets nauwkeuriger was dan Shelley?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_AcS_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor de tip.

Heb jij dan panelen van 500Wp of andere?
Heb 2x420 Wp, 2x435 Wp, 2x 435 Wp bifacial en 4x 505 Wp. Die laatste gaan op de SF 800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tismij schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Dacht dat HW juist iets nauwkeuriger was dan Shelley?
Nee, de Shelly toont ook achter de komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
man_rot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:45:
[...]

hangt van de versie van de shelly plug af, ik heb de 'oudere' Shelly Plug S (SHPLG-S) en deze geven geen info mbt spanning in HA
Dat zou kunnen inderdaad.
Ik heb zo,n 5 pack zwart besteld voor 6 tientjes.
Deze meten wel spanning in HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Weet iemand of Zendure app ook werkt met een Eve Energy Smart Plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AcS_ schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:54:
Weet iemand of Zendure app ook werkt met een Eve Energy Smart Plug?
Nee, alleen met Zendure en Shelly pluggen (hebben ook een strategische samenwerking).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
De Zendure klinkt erg interessant maar moet mijn vrouw nog overtuigen 😉.

De prijzen van de solarflow 2400 met batterijen wordt nu aangeprezen als actie. (op de nederlandse zendure site)

Is dit werkelijk nogsteeds een actieprijs, of is dit een lokkertje en is volgende week die prijs gewoon weer hetzelfde met een nieuwe actie 😉?

m'n vrouw wordt nu al gek van me, dus moet t even laten rusten en opnieuw proberen. Maar 4 dagen wordt wel krapjes 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door markduffy op 07-05-2025 20:21 ]

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Nu online
Okay dankje, had er namelijk nog 1 over.

Ik ben in de verleiding om een SolarFlow 800 Pro aan te schaffen en een SolarFlow 800 met één AB2000x accu.

Zijn er nog speciale aanbiedingen?
Ik heb de 800 Pro voor € 799,- gezien en de 800 met accu voor € 699,-. Beide zonder panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:55

TWKterry

Master Mariner

Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Heb 2x420 Wp, 2x435 Wp, 2x 435 Wp bifacial en 4x 505 Wp. Die laatste gaan op de SF 800 Pro.
En die eerste zitten per twee elk op een SF800 ?

De SF80pro zou ook met 6x 420/435Wp kunnen tegen het maximum aan.
Maar wat als je teveel Wp aansluit, dan gaat ie stuk of is de input dan gewoon begrenst?
Voor in de zomer teveel maar het winter een betere opbrengst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TWKterry schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:01:
[...]

De 2x 435 Wp op de 5e Hyper en de andere 2 sets ieder op een SF800.
Maar wat als je teveel Wp aansluit, dan gaat ie stuk of is de input dan gewoon begrenst?
Heb weleens screenshots met meldingen erin gezien dat de aangesloten panelen het maximale vermogen overschreden. Maar kapot gaan kan je ook zeker niet uitsluiten, dus niet aan beginnen. Zie ook het nieuws van de AIO2400 in dit topic die laatst in Duitsland in de fik was gevlogen, overbelaste MPPT volgens Zendure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
markduffy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:14:
De Zendure klinkt erg interessant maar moet mijn vrouw nog overtuigen 😉.

De prijzen van de solarflow 2400 met batterijen wordt nu aangeprezen als actie. (op de nederlandse zendure site)

Is dit werkelijk nogsteeds een actieprijs, of is dit een lokkertje en is volgende week die prijs gewoon weer hetzelfde met een nieuwe actie 😉?

m'n vrouw wordt nu al gek van me, dus moet t even laten rusten en opnieuw proberen. Maar 4 dagen wordt wel krapjes 🤣
Het is Chinees, de volgende actie komt hierna

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 19:29
dotternetta schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:40:
[...]

Het is Chinees, de volgende actie komt hierna
Haha top, ook wel beetje verwacht door de manier van aanprijzen, nu te hard pushen bij de vrouw wordt weerstand 🤣
Fijn, kan ik t even een weekje laten rusten 😇

+/- 6kW zonnepanelen, 1x Hybrid 10kw Auto, Shelly Pro 3EM, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X (17,3kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb zojuist de Ecotracker P1 in Home Assistant toegevoegd. Bovenin de Shelly Pro 3EM en onderin de Ecotracker P1, realtime afgespeeld. Gebruik vanaf nu de Ecotracker P1 voor NOM, tenzij de Shelly vaker te actualiseren is dan ik nu zie?

Moet je nagaan dat de accu's dus bijv. reageren op een waarde van 2-3 seconden geleden ipv 1 seconde geleden en daardoor het setpoint extra afwijkt. Ook leuk om de piek van het koffiezetapparaat naar >1400 Watt te zien en hoe snel dat naar 0 wordt teruggebracht :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Njcd2kaYvKYUN4qXVqwfKQnsjpo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/zxoVzKFUieBEEAdEFgaYEm08.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
markduffy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Haha top, ook wel beetje verwacht door de manier van aanprijzen, nu te hard pushen bij de vrouw wordt weerstand 🤣
Je hoeft pas eind 2026 1 aan te schaffen he! En ik zou nog even wachten op de P1-meter die er aan zit te komen

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45
Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:55:
Heb zojuist de Ecotracker P1 in Home Assistant toegevoegd. Bovenin de Shelly Pro 3EM en onderin de Ecotracker P1, realtime afgespeeld. Gebruik vanaf nu de Ecotracker P1 voor NOM, tenzij de Shelly vaker te actualiseren is dan ik nu zie?

Moet je nagaan dat de accu's dus bijv. reageren op een waarde van 2-3 seconden geleden ipv 1 seconde geleden en daardoor het setpoint extra afwijkt. Ook leuk om de piek van het koffiezetapparaat naar >1400 Watt te zien en hoe snel dat naar 0 wordt teruggebracht :)
[Afbeelding]
Leuk te zien.
Hier nog altijd aan het wachten op reactie van ecotracker. Slecht dat ze nergens op reageren zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
HomeAssistant werkt traag met de Shelly.
@Taro als je deze pagina pakt in de Zendure app zie je dat dit redelijk snel gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMf1Rkl67oR9ZiJWgXGrkXKooDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrrQxUhmxUrPVZxZpAxFuGZG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

[Afbeelding]
Je kunt de Shelly's via MQTT iedere seconde laten updaten met een GetStatus opdracht.

Dit is bijvoorbeeld de function node code waarmee ik in Node-red de status iedere seconde update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
msg.topic = "shellypro3em/rpc";
msg.payload = {
    "id": 1,
    "src": "act",
    "method": "Shelly.GetStatus",
    "params": {}
};
return msg;

[ Voor 3% gewijzigd door Mediacj op 07-05-2025 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mediacj schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Je kunt de Shelly's via MQTT iedere seconde laten updaten met een GetStatus opdracht.

Dit is bijvoorbeeld de function node code waarmee ik in Node-red de status iedere seconde update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
msg.topic = "shellypro3em/rpc";
msg.payload = {
    "id": 1,
    "src": "act",
    "method": "Shelly.GetStatus",
    "params": {}
};
return msg;
Bedankt voor de tip.
Er is ook nog een andere mogelijkheid zie dit bericht (topic) link: (moet het zelf nog testen)
https://www.reddit.com/r/...nt_has_a/?tl=nl&rdt=35053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:00
Ik weet niet of iemand de automatische SOC automatische kalibratie al voorbij heeft zien komen, mijn hyper is daar nu mee bezig.
Op 8 april heb ik hem op 99% laden gezet en niet weer veranderd.
Nu geeft hij "SOC automatische kalibratie bezig" aan.
Hij levert nu ook niks uit de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:51:
Ik weet niet of iemand de automatische SOC automatische kalibratie al voorbij heeft zien komen, mijn hyper is daar nu mee bezig.
Op 8 april heb ik hem op 99% laden gezet en niet weer veranderd.
Nu geeft hij "SOC automatische kalibratie bezig" aan.
Hij levert nu ook niks uit de batterij.
Alleen nog bij het plaatsen van nieuwe accu's gezien. Iedere zondagochtend draait hier een scriptje dat de min soc naar 5% set en max soc naar 100%, die dag laadt hij automatisch naar 100%. Maandagochtend wordt dat automatisch weer naar 10-98% aangepast. Daarmee voorkom je 1x per maand automatische kalibratie op momenten dat je dat mogelijk niet goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:00:
[...]
Polvo176 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:57:
@Taro Ik heb nog geen accu voor de SF800 en zag dat hij continue 5 watt uit het net haalt voor de eigen energievoorziening.

Bij de Hyper zie ik dat niet, dus ga ik er van uit dat die de eigen behoefte uit de accu haalt.
Heb je ooit gemeten wat het eigen gebruik van een Hyper is?

Taro Schreef:
Klopt, de Hyper haalt de voeding uit de accu's en ik zag even uit mijn hoofd 0,8 Watt stand-by verbruik, 1,6 Watt met 2 stuks op 1x HW Energy Socket. Maar die is niet heel scherp met meten op dergelijke lage waardes..
Ik heb er nu ook een HW socket tussen zitten, niet om te meten, maar ik kan hem daarmee tussen zonsondergang en zonsopkomst uitschakelen.
Weer een sluip verbruiker minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:54:
[...]

Alleen nog bij het plaatsen van nieuwe accu's gezien. Iedere zondagochtend draait hier een scriptje dat de min soc naar 5% set en max soc naar 100%, die dag laadt hij automatisch naar 100%. Maandagochtend wordt dat automatisch weer naar 10-98% aangepast. Daarmee voorkom je 1x per maand automatische kalibratie op momenten dat je dat mogelijk niet goed uitkomt.
Komt nu inderdaad niet goed uit, aangezien ik geen HA gebruik wordt dat dus eens in de zoveel tijd handwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
peterbier schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Bedankt voor de tip.
Er is ook nog een andere mogelijkheid zie dit bericht (topic) link: (moet het zelf nog testen)
https://www.reddit.com/r/...nt_has_a/?tl=nl&rdt=35053
Ja die is nog interessanter want dat CoIoT protocol werkt met push ipv get en dat zou nog sneller moeten werken. Ik kan die CoIoT optie echter niet zo 1,2 3 vinden in alle menu's van mijn Shelly PRO 3EM.

En dat blijkt later ook weer te kloppen want dat zou bij de 3EM automatisch aanstaan en zou door de HA integratie ook herkend moeten worden en automatisch toegepast worden. Dus dat is verborgen voor de PRO 3EM maar wel actief. Maar helaas niet zo snel(om de paar sec) als zelf iedere sec de status ophalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• luukbron
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-08 23:42
markduffy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Reminder: er is ook nog steeds de 5% kortingscode: ZendureWelcome-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
Mediacj schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:18:
[...]

Ja die is nog interessanter want dat CoIoT protocol werkt met push ipv get en dat zou nog sneller moeten werken. Ik kan die CoIoT optie echter niet zo 1,2 3 vinden in alle menu's van mijn Shelly PRO 3EM.

En dat blijkt later ook weer te kloppen want dat zou bij de 3EM automatisch aanstaan en zou door de HA integratie ook herkend moeten worden en automatisch toegepast worden. Dus dat is verborgen voor de PRO 3EM maar wel actief. Maar helaas niet zo snel(om de paar sec) als zelf iedere sec de status ophalen.
Dit is wel via de local web interface via local ip adres te bekijken en wijzigen, niet in Shelly app

Groetjes Manfred

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Bijna zover...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TU8VsOopymAOnNgqmex5jQEwTOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9MNdx8nyrosO8vw63pnot1L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:42
Krijg je deze ook op voorhand om te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door rabero1985 op 08-05-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
man_rot schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 23:33:
[...]

Dit is wel via de local web interface via local ip adres te bekijken en wijzigen, niet in Shelly app
Daar had ik ook al gekeken toen ik het niet kon vinden. Maar ook daar zie ik het niet, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
Is er iemand met een Homey en zendure accu's die kan kijken of deze P1 emulator werkt?

Kwam dit tegen in het Marstek topic.
https://github.com/Ellroe32/Shelly-simulator-for-Homey/

Ik heb geen plaats meer in de meterkast voor een Shelly, en als dit werkt zou dat top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
Mediacj schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Daar had ik ook al gekeken toen ik het niet kon vinden. Maar ook daar zie ik het niet, jij wel?
zit nu op mijn werk, kan daarvandaan niet local ip thuis benaderen, ik check dit vanavond

Groetjes Manfred

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45
Ben erg benieuwd wanneer ze leverbaar zijn! hopelijk sneller dan dat Everhome reageert.
En de prijs al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Sjembecks schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:17:
Is er iemand met een Homey en zendure accu's die kan kijken of deze P1 emulator werkt?

Kwam dit tegen in het Marstek topic.
https://github.com/Ellroe32/Shelly-simulator-for-Homey/

Ik heb geen plaats meer in de meterkast voor een Shelly, en als dit werkt zou dat top zijn!
Wat is je doel? Om zo de shelly zichtbaar te krijgen binnen de Zendure app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 13:45
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Wat is je doel? Om zo de shelly zichtbaar te krijgen binnen de Zendure app?
Ik heb een P1 meter van HW, als ik die via Homey kan emuleren naar een fictieve Shelly 3em en die erkent Zendure dan kan dat een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Sjembecks schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb een P1 meter van HW, als ik die via Homey kan emuleren naar een fictieve Shelly 3em en die erkent Zendure dan kan dat een oplossing zijn.
Er is eerder iemand geweest die dit via, volgens mij, Home Assistant heeft geprobeerd, maar dat werkte niet. Daarom verwacht ik ook niet dat het via Homey zal werken.
Je moet hem in de Shelly app toe kunnen voegen, en dat gaat niet met een "nep" apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
  • Laatst online: 12-09 12:48
Aangeschaft gisteravond
1maal de 2400ac
3 maal de accu

ben benieuwd
40 tot 50 dagen stond er in de bestelling

ff wachten op de P1 maar die kan altijd nog later besteld worden.
komt op eigen groep van de schuur ,waar slechts alleen 1 led lamp en een wcd op zit
dus volledig laden en ontladen geen probleem.
moet wel deze kabel uit een gecombineerde groep halen en zet hem op een eigen Aardlek automaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
MNelectric schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:03:
Aangeschaft gisteravond
1maal de 2400ac
3 maal de accu

ben benieuwd
40 tot 50 dagen stond er in de bestelling

ff wachten op de P1 maar die kan altijd nog later besteld worden.
komt op eigen groep van de schuur ,waar slechts alleen 1 led lamp en een wcd op zit
dus volledig laden en ontladen geen probleem.
moet wel deze kabel uit een gecombineerde groep halen en zet hem op een eigen Aardlek automaat
Persoonlijk zou ik adviseren om een verdeler in de schuur te plaatsen. Op die manier voldoe je volledig aan de voorschriften en voorkom je het risico op te hoge stroomsterktes.
Zoveel kost een verdeler niet, en heeft de thuisbatterij een "eigen" groep.
https://www.elektramat.nl...hoofdschakelaar-85017000/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Persoonlijk zou ik adviseren om een verdeler in de schuur te plaatsen. Op die manier voldoe je volledig aan de voorschriften en voorkom je het risico op te hoge stroomsterktes.
Zoveel kost een verdeler niet, en heeft de thuisbatterij een "eigen" groep.
https://www.elektramat.nl...hoofdschakelaar-85017000/
Niet waar, gebruik geen PV verdeler voor batterijen, ze zijn voor zonnepanelen gemaakt omdat die alleen stroom leveren, maar een accu kan ook stroom vragen en daar gaat het mis als er ook andere stroom vragers op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Polvo176 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:31:
[...]

Niet waar, gebruik geen PV verdeler voor batterijen, ze zijn voor zonnepanelen gemaakt omdat die alleen stroom leveren, maar een accu kan ook stroom vragen en daar gaat het mis als er ook andere stroom vragers op zitten.
Je kunt achter een PV-verdeler juist wél verbruikers aansluiten, zelfs als deze hoofdzakelijk voor levering bedoeld is. Het doel van de verdeler is immers om op een veilige manier zowel te kunnen leveren als verbruiken via dezelfde aders. Ik heb 4mm2 naar zolder, en de PV verdeler is op zolder en in de hoofdkast met 25a gezekerd.

Zullen we deze discussie niet hier gaan voeren?

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21:51
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Je kunt achter een PV-verdeler juist wél verbruikers aansluiten, zelfs als deze hoofdzakelijk voor levering bedoeld is. Het doel van de verdeler is immers om op een veilige manier zowel te kunnen leveren als verbruiken via dezelfde aders.

Het correct aansluiten van de accu is volgens mij wel relevant.

Een pv verdeler net 2x16A achter een 16A automaat in de meterkast gaat goed wanneer je hem voor PV gebruikt. Als er een accu op komt heb je in de meterkast een grotere automaat nodig (en veel dikkere bekabeling, die er niet ligt.. je gaat namelijk altijd gemakshalve een PV verdeler monteren)

[ Voor 7% gewijzigd door DaanTriple7 op 08-05-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Je kunt achter een PV-verdeler juist wél verbruikers aansluiten, zelfs als deze hoofdzakelijk voor levering bedoeld is. Het doel van de verdeler is immers om op een veilige manier zowel te kunnen leveren als verbruiken via dezelfde aders.

Waarom niet?
Een Solarflow 2400 kant 2400 W trekken, en een stopcontact die op een eigen groep zit is meestal bedoeld voor een grote stroomvrager zoals een wasmachine of droger.
Als die aan staat en 2000 Watt vraagt en de Solarflow vraagt ook 2400 Watt dan zit je met 4400 Watt ruim boven het maximum van 3600 Watt van een 16A automaat.
Niet doen dus.
Een PV verdeler zorgt er alleen voor dat bij een kortsluiting in een wasmachine niet alle zonne stroom daar naar toe gaat.
Er zit bij een PV verdeler alleen een automaat tussen zonnepanelen en Wasmascine.

[ Voor 11% gewijzigd door Polvo176 op 08-05-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
TWKterry schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:01:
[...]

Teveel WP aansluiten ansich kan geen kwaad. Waar je op moet letten is dat de (opgetelde) Vmax van de aangesloten panelen niet over het max voltage van de Zendure heen gaat. Dan gaat hij namelijk of stuk of hij schiet in de beveiliging.
Teveel A vanuit de panelen maakt niet uit, wat de omvormer kan pakken dat pakt hij en de rest niet. Teveel A is in de zomer zonde want die gaan verloren maar dat zorgt er in de winter wel voor dat de set dan meer opleverd. Dat is overdimensioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Polvo176 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Waarom niet?
Een Solarflow 2400 kant 2400 W trekken, en een stopcontact die op een eigen groep zit is meestal bedoeld voor een grote stroomvrager zoals een wasmachine of droger.
Als die aan staat en 2000 Watt vraagt en de Solarflow vraagt ook 2400 Watt dan zit je met 4400 Watt ruim boven het maximum van 3600 Watt van een 16A automaat.
Niet doen dus.
Daarvoor zijn 20 ampère zekeringen ontworpen. Deze mogen worden toegepast op 2,5 mm² bekabeling, mits de lengte binnen bepaalde grenzen blijft.
20 A x 230 V = 4600 watt.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
[...]

Waarom niet?
Niet doen dus.
Een PV verdeler zorgt er alleen voor dat bij een kortsluiting in een wasmachine niet alle zonne stroom daar naar toe gaat.
Er zit bij een PV verdeler alleen een automaat tussen zonnepanelen en Wasmascine.
Dat is opzich niet onveilig alleen onhandig, de automaat klapt er gewoon uit namelijk. Anders is het als 2 stroomvragers samen 4400 wat vragen en de Solarflow 2400 wat levert. De automaat klapt er niet uit maar de draden worden wel warm dan..

Dus beste is eigen groep maar lukt dat niet dan op zn minst achter een pv verdeler en verder nadenken wanneer je je wasmachine aan zet. Vergeet je dat dan klapt de groep er vanzelf uit.

Edit: ter verduidelijking, de automaat die er uit klapt als de wasmachine en de Solarflow beide teveel stroom vragen is de automaat in de hoofdkast, niet de automaat in de pv verdeler.

[ Voor 7% gewijzigd door Acidrain op 08-05-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je dat kastje maar gewoon onderverdeler noemt.
Je pakt de juiste kabel dikte en de juiste (aardlek)automaten en een hoofdschakelaar het is correct.
En hou het vooral selectief tegenover de hoofdverdeling (meterkast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
  • Laatst online: 12-09 12:48
Mooi dat iedereen voor de aansluiting met suggesties komt, echter
er loopt een kabel rechtstreeks van de meterkast naar de schuur ,deze komt op een Aardlek automaat van 16A
dus het nut van een PV verdeler is niet aanwezig
de AC2400 levert max 10,4 A
nou daar schrikt die kabel niet van, en dat ene lampje of een wcd die hoogstens gebruikt wordt voor een decoupeerzaag oid gaat ook echt niet de zekering aanspreken.
ik maak me meer zorgen voor het wifi ontvangst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robtelecom1960
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik heb de Zendure SF 2400AC besteld met daarbij de Shelly Pro 3EM. Nu begrijp ik net van mijn Electricien dat ik een 1 fase meterkast heb, is dan de Shelly Pro 3EM wel de juiste versie of moet ik een andere bestellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MNelectric schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:19:
er loopt een kabel rechtstreeks van de meterkast naar de schuur ,deze komt op een Aardlek automaat van 16A
nou daar schrikt die kabel niet van, en dat ene lampje of een wcd die hoogstens gebruikt wordt voor een decoupeerzaag oid gaat ook echt niet de zekering aanspreken.
Je mag maar maximaal 800 watt invoeden op een bestaande groep.
Als je dat insteld in de AC2400 dan is het correct.
Het is niet toegestaan om meer in te voeden op een bestaande groep (waar ook andere apparaten op zitten) meer dan 800 watt.
Wil je meer dan moet de AC2400 op een eigen groep zitten.
Dat mag via een onderverdeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterh78
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 12:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
robtelecom1960 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:29:
Ik heb de Zendure SF 2400AC besteld met daarbij de Shelly Pro 3EM. Nu begrijp ik net van mijn Electricien dat ik een 1 fase meterkast heb, is dan de Shelly Pro 3EM wel de juiste versie of moet ik een andere bestellen?
Je kan deze gewoon gebruiken (doe ik ook) je hebt alleen 2 klemmen over, maar het werkt wel!
Kleine tip, sluit die 1ne klem aan op C. Je moet namelijk ook de spanning aansluiten op C om de Shelly te voeden. Tevens meet die aansluiting de spanning.

Er hoeft geen (bruine) kabel aangesloten te worden op A en B en er hoeft geen klem aangesloten te worden op A en B

Je kan de Shelly op single fase zetten maar dat zou ik niet doen want dan herkend Zendure hem niet. (Been there done that.. Post hierover aantal pagina's terug Hier: https://gathering.tweaker...message/82289950#82289950).

[ Voor 14% gewijzigd door Acidrain op 08-05-2025 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
MNelectric schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:19:
Houd er rekening mee dat een decoupeerzaag bij kortsluiting tot wel 26 ampère kan trekken. Daarom is een onderverdeler zelfs noodzakelijk wanneer je 10 ampère wilt terugvoeden. Dat soort stromen wil je niet zelf in handen hebben. Ik heb van dichtbij een kortsluiting met dit vermogen meegemaakt, dat is ronduit gevaarlijk.

Mocht je tuinhuis afbranden en je elektrische installatie is niet correct uitgevoerd, dan is de kans groot dat de verzekeraar niets uitkeert.

Zelf zou ik je willen adviseren om het advies van een installateur in te winnen.

Ook bij het inschakelen van hogere vermogens moet je tegenwoordig in de zendure app een handtekening zetten, ik ben benieuwd wat zij doen bij ondeugdelijke installaties en garantie gevallen.

[ Voor 38% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert1992
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH2SfpIpp2PNvwRdGr5mnVvRtPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yymSJr86aHIeRXGF6NBACyAf.png?f=fotoalbum_large

Firmware upgrade hypers! Hopelijk is het bypass probleem nu opgelost voor de tweakers met zonnepanelen aan de hypers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Punt 1 lijkt dat wel te suggereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Laatst online: 12-09 13:00
Lijkt erop dat het opgelost is met de nieuwste firmware. De beide Hypers gaan nu in Bypass als de accu's vol zijn.
Heb mijn 2 Hypers wel uit cluster moeten halen (dan werkt het dus niet)

Weet alleen niet of ik beide Hypers op fase 1 (zonder cluster) nu ook goed in slimme modus (NOM) kunnen werken. Of zal dit niet gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door BerryGosie op 08-05-2025 15:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• man_rot
Mediacj schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 08:10:
[...]

net gecheckt op de pro em 50 en de pro 3em, hier is het niet beschikbaar, maar dit zijn geen Gen1 devices
Generation 2+ devices use the RPC protocol

Generation 1 devices use the CoIoT protocol to communicate with the integration

ik heb dit dus beschikbaar op mijn shell plug S, (en diverse andere Gen1 Shelly's) via local ip:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEN12F37k233lE5BDyrSg0SJf64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Of9ib8Jrox5NrqjMr3zMT13n.jpg?f=fotoalbum_large

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:03
[...]

Waarom niet?
Niet doen dus.
Ik heb zelf nog een b16 groep (die nog geen bekabeling heeft) over die nog niet gebruikt wordt door wat dan ook, dan kan ik daar toch gewoon een nieuwe stroomkabel (welke eigenlijk?) trekken die alleen naar nog een nieuw gemaakt stopcontact loopt en daar de solarflow 2400 inprikken en dan ben ik klaar toch om hem op volledig ontgrendeld te zetten?

Raak een beetje door de war van de verschillende berichten en wil het even zeker weten. :-)

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Test exemplaar van de Zendure SolarFlow 800 pro is binnengekomen. Nog wel zonder Zendure P1 meter. We zijn nu bezig met uitpakken, opstellen, opladen en vanavond aansluiten aan zonnepanelen (die nu aan Hyper gekoppeld zitten). Batterij was voor 67% opgeladen en wordt nu verder naar 100% opgeladen met AC.

En dan kunnen we komende dagen testen met de aangesloten zonnepanelen en zullen ook warmtebeelden maken en dat soort dingen. Maar zal nog wat dagen kosten alles bij elkaar. Vast wat uitpak foto's voor 1e indruk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzkPwTc_F4CwnKkNkjsGtEU8CGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ag4FPHt8qbblYTTRZ5v9qAhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hf3Bp_MzKcrnsEz8eR0BbKAbYPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKakvMHw4IiZFrabUZpW1tCc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyTL3yhAzx8uEfs-Ro3fLHtEF_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUJDxg7tc2pyzc9kXH9PZaT6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUIkiZG7hDuKx4jN5F1B1YbB3q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8CODi7GBHXgv0qJoSB6WZUr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1pStOCoZwjM5Zx8CwjK1ELeswo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sS8PB1WHoQKvD1zeCFNbxZKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6YBAC11Ch8JzHNO-WPrOJGlpb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gozhVoRMmMyOIAyJLbzdE32.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdhSiRQXlaCXdkT2BF9mIeo5B8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyVsGxrm6f73jbGL5CKabJBu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVJ2WmItgTCtPxqJFm0fwP712Sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZvTTulQQ1jbCO9scKi6ZCIs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUOsrcoQn6NKcZQPyjPWHWMjlQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm5LXLvFp1njsz5iVgoguvju.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mrme12345 op 08-05-2025 16:41 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Catdogsf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:37:
[...]

Ik heb zelf nog een b16 groep (die nog geen bekabeling heeft) over die nog niet gebruikt wordt door wat dan ook, dan kan ik daar toch gewoon een nieuwe stroomkabel (welke eigenlijk?) trekken die alleen naar nog een nieuw gemaakt stopcontact loopt en daar de solarflow 2400 inprikken en dan ben ik klaar toch om hem op volledig ontgrendeld te zetten?

Raak een beetje door de war van de verschillende berichten en wil het even zeker weten. :-)
Met geen bekabeling bedoel je geen bekabeling aan de bovenkant neem ik aan? Aan de onderkant loopt hij netjes naar een aardlek?
Als je daar met 2,5mm2 naar een single stopcontact gaat zou het veilig genoeg moeten zijn mits je geen honderden meters kabel trekt.

Hou er wel rekening mee welke groepen er nog meer op de aardlek zitten en of die wel of niet veelverbruikers hebben.

16A op een groep is leuk maar per fase kan je ook maar 25A doen, als je met 4 groepen vol 16A gaat trekken klapt de hoofdschakelaar er alsnog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
Ik zit mij te verdiepen in de Solarflow 2400AC, maar ik kan niet helemaal terugvinden of dit product tegelijk de accu's kan laden via het netsnoer en via een inverter met stekker op de off-grid aansluiting.

Ik kan op de site van Zendure wel het volgende vinden: "Ja, het ondersteunt gelijktijdig gebruik van off-grid en netgekoppelde functies, met een totaal vermogen van maximaal 2400W. Wanneer alleen de off-grid functie wordt gebruikt, heeft de off-grid AC-interface een maximaal ontladingsvermogen van 2400W."

Echter weet ik niet of dit ook betrekken heeft op het laden uit twee bronnen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catdogsf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 15:03
Acidrain schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Met geen bekabeling bedoel je geen bekabeling aan de bovenkant neem ik aan? Aan de onderkant loopt hij netjes naar een aardlek?
Als je daar met 2,5mm2 naar een single stopcontact gaat zou het veilig genoeg moeten zijn mits je geen honderden meters kabel trekt.

Hou er wel rekening mee welke groepen er nog meer op de aardlek zitten en of die wel of niet veelverbruikers hebben.

16A op een groep is leuk maar per fase kan je ook maar 25A doen, als je met 4 groepen vol 16A gaat trekken klapt de hoofdschakelaar er alsnog uit.
Ja klopt alleen niet aan de bovenkant, want het is groep 7. (van de groep 5 t/m 8 die verbonden zijn met een kamrail, die dan weer zit aangesloten op een aardlekautomaat van R80M 40A)
Afstand zal max 5 meter zijn.

Qua verbruikers van 5, 6 en 8:
5 en 6 is de kookgroep. (alleen de inductieplaat)
8 is alleen de buitenverlichting voorzijde 1 lamp en de schuurverlichting.
Als leek zou ik zeggen kan prima, mee eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Catdogsf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:08:
[...]

Ja klopt alleen niet aan de bovenkant, want het is groep 7. (van de groep 5 t/m 8 die verbonden zijn met een kamrail, die dan weer zit aangesloten op een aardlekautomaat van R80M 40A)
Afstand zal max 5 meter zijn.

Qua verbruikers van 5, 6 en 8:
5 en 6 is de kookgroep. (alleen de inductieplaat)
8 is alleen de buitenverlichting voorzijde 1 lamp en de schuurverlichting.
Als leek zou ik zeggen kan prima, mee eens?
Ik denk dat je wel goed zit. Als je met de inductieplaat voluit en max laden op de zendure niet boven de 6000 wat (25a) komt zit je wel goed volgens mij. Maar ik ben geen elektriciën.. Misschien kan een ander bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Je zou ymvk kabel kunnen gebruiken.
Bijvoorbeeld deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fnJP9zBXGhmjqKRDs3FbXEgfjnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpPdA7KSrnBHBPq4K2loQ1Iw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
[...]

Ja, dat kan, maar het ging om een PV verdeler en dat speelt niet bij jou.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Hier de 800 Pro ook binnen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJWhQv_gBCcr-ylYm9epgfTRBTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7pONiBIVJjGQUx6xTcqvFHY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Volgens mij heeft het pakje een behoorlijke reis afgelegd....
Veel uitpak plezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En de 3x50A klemmen zijn ook binnen. De elektricien zal blij zijn met dit gevaarte…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpApIc9SOnGYnEXmVKjospHM6Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItGXY1Z7jp6OQxqpCxGJXVaM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:30:
[...]

Volgens mij heeft het pakje een behoorlijke reis afgelegd....
Veel uitpak plezier!
Ze hebben ook alles afgeplakt waardoor je kunt herkennen dat het een accu betreft. Dus wordt gewoon behandeld als ieder ander pakket ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
Mijn Hyper is via wifi in de app offline, maar ik kan hem nog wel via BT zien en ook in HA is hij gewoon online. Iemand enig idee hoe ik hem ook in de app weer online kan krijgen?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:11:
Mijn Hyper is via wifi in de app offline, maar ik kan hem nog wel via BT zien en ook in HA is hij gewoon online. Iemand enig idee hoe ik hem ook in de app weer online kan krijgen?
Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem vanwege een vastgelopen router. Ik heb toen de Hyper van de stapel gehaald, de stekker eruit getrokken en hem daarna weer teruggeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Laatst online: 12-09 13:00
BerryGosie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:42:
Lijkt erop dat het opgelost is met de nieuwste firmware. De beide Hypers gaan nu in Bypass als de accu's vol zijn.
Heb mijn 2 Hypers wel uit cluster moeten halen (dan werkt het dus niet)

Weet alleen niet of ik beide Hypers op fase 1 (zonder cluster) nu ook goed in slimme modus (NOM) kunnen werken. Of zal dit niet gaan?
Even een update op bovenstaande, nu ik beide Hypers niet meer in een cluster heb zitten. Kan ik beide niet meer naar dezelfde fase laten kijken bij NOM. Helaas heb ik maar 1 fase. Daarom zal ik hem weer in clustermode moeten zetten. De Bypass zal dan blijkbaar niet geactiveerd worden in deze cluster bij slimme modus. Jammer.. zal morgen nog eens kijken of hij nu naar bypass gaat als het in clustermodus staat.

[ Voor 5% gewijzigd door BerryGosie op 08-05-2025 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:57:
En de 3x50A klemmen zijn ook binnen. De elektricien zal blij zijn met dit gevaarte…
[Afbeelding]
Gaan alle klemmen gemonteerd worden? :o Maar goed dat je een volledige kast beschikbaar hebt voor deze enorme(hoeveelheid) klemmen.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:21
Taro schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:04:
[...]

Ze hebben ook alles afgeplakt waardoor je kunt herkennen dat het een accu betreft. Dus wordt gewoon behandeld als ieder ander pakket ;(
Dat vroeg ik me al af idd. is deze gewoon met dhl bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chupachups schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:35:
[...]

Dat vroeg ik me al af idd. is deze gewoon met dhl bezorgd?
Ja, DHL vanuit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Gaan alle klemmen gemonteerd worden? :o Maar goed dat je een volledige kast beschikbaar hebt voor deze enorme(hoeveelheid) klemmen.
Ja, we gaan er vol voor, wil alle functionaliteiten benutten en testen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Heb de SF 800 Pro up and running. Leuk en mooi apparaat, maar tov de 2400AC en Hyper niet zo heel veel spannends over te vertellen. Wederom zeer netjes afgewerkt en deze handvatten tillen makkelijker op dan die van de Hyper 2000.

Zonde om buiten neer te zetten, moet toch eerst de panelen nog installeren, dus voor nu bij de anderen neergezet. Misschien de stellingskasten ernaast maar eens verplaatsen, dan heb ik nog een paar meter om verder uit te breiden, al zitten de stopcontacten nu wel aan hun max :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMe5xCHsY05-NeednRZbRzz8kHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sk9cjWGdxOt8xYPAD3alGMBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabero1985 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:29:
Krijg je deze ook op voorhand om te testen?
Ja, krijg hem hopelijk spoedig binnen.
wesley2004 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:15:
[...]
Ben erg benieuwd wanneer ze leverbaar zijn! hopelijk sneller dan dat Everhome reageert.
Ja, zijn volgens mij nog niet gereed voor grote productie.
En de prijs al bekend?
Als ik het apparaatje zo zie, incl. LoRa stekker, verwacht ik minimaal 75 Euro. Maar laten we het even afwachten.

[ Voor 52% gewijzigd door Taro op 08-05-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:48:
Heb de SF 800 Pro up and running. Leuk en mooi apparaat, maar tov de 2400AC en Hyper niet zo heel veel spannends over te vertellen. Wederom zeer netjes afgewerkt en deze handvatten tillen makkelijker op dan die van de Hyper 2000.

Zonde om buiten neer te zetten, moet toch eerst de panelen nog installeren, dus voor nu bij de anderen neergezet. Misschien de stellingskasten ernaast maar eens verplaatsen, dan heb ik nog een paar meter om verder uit te breiden, al zitten de stopcontacten nu wel aan hun max :7
[Afbeelding]
Benieuwd naar je bevindingen! En of hij net zo snel is als de ac2400.
Lijkt wel alsof er een deuk rechts onder inzit, of is dit gezichtsbedrog/vertekening van de foto?

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:00:
[...]
Lijkt wel alsof er een deuk rechts onder inzit, of is dit gezichtsbedrog/vertekening van de foto?
Is onderdeel van het design, zit op alle 4 de hoeken.

Zie wel dat iemand met de stofzuiger of iets dergelijks tegen de AB3000X aan heeft gezeten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Taro schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:48:

[Afbeelding]
Gaaf :) Die van mijn duurt geheid nog minimaal een maand. Hoop dat ik dan ook een tactiek heb voor het ontladen van de Ecoflows en het ontladen van de SF 800 Pro. Ik denk dat ik ze sequentieel ga zetten. De ene leeg is via homeassistant de andere laten terugleveren. Ik ben anders bang dat er teveel grote fluctuaties komen doordat er twee micro-omvormers tegelijk aan het terugleveren zijn.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:26:
[...]

Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem vanwege een vastgelopen router. Ik heb toen de Hyper van de stapel gehaald, de stekker eruit getrokken en hem daarna weer teruggeplaatst.
Gelukkig deed hier de reboot na de firmware update via BT het ook. De app heeft weer verbinding. :) Maar wel apart dat HA wel een wifi verbinding had en ze Zendure app niet.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:28:
[...]

Gelukkig deed hier de reboot na de firmware update via BT het ook. De app heeft weer verbinding. :) Maar wel apart dat HA wel een wifi verbinding had en ze Zendure app niet.
Kon je hem ook bedienen via HA? Mijn router gaf zelfs een uptime aan, dus volgens mij zat de fout in de app en niet in de (wifi) verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:30:
[...]

Kon je hem ook bedienen via HA? Mijn router gaf zelfs een uptime aan, dus volgens mij zat de fout in de app en niet in de (wifi) verbinding.
Ik zou het niet weten, want ik lees hem alleen uit met HA. Omdat ik nog geen dynamisch contract heb staat hij standaard op Smart CT en doe ik er verder nog even niets mee, behalve dan kijken hoe weinig ik nog uit het net haal.

Op zich zou ik dus ook de app links kunnen laten liggen, maar het lukt me nog niet goed om de Zendure in het energie dashboard te integreren. Dat stroomschema wat er standaard op staat is momenteel dan ook een puinhoop en er is, bijvoorbeeld, vandaag 0 kWh door mijn huis verbruikt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:56
Taro schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Welke 505wp panelen heb je precies? Ik overweeg ook een solarflow 800 pro en zoek panelen die er goed bijpassen voor een west en oost opstelling. Ik wil wat extra opbrengst in de ochtend en de avond, Als aanvulling op al flink wat panelen op het dak op het zuiden met enphase omvormers. En beetje spelen met wat je wanneer aan het net levert (icm dynamisch contract).

Je gaf eerder aan dat je de panelen van zendure niet aanbeveelt. Zijn die niet goed? Ik kon overigens niks vinden over de garantie er van :|

Joost de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joostdevriesede schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:29:
[...]

Welke 505wp panelen heb je precies? Ik overweeg ook een solarflow 800 pro en zoek panelen die er goed bijpassen voor een west en oost opstelling. Ik wil wat extra opbrengst in de ochtend en de avond, Als aanvulling op al flink wat panelen op het dak op het zuiden met enphase omvormers. En beetje spelen met wat je wanneer aan het net levert (icm dynamisch contract).

Je gaf eerder aan dat je de panelen van zendure niet aanbeveelt. Zijn die niet goed? Ik kon overigens niks vinden over de garantie er van :|
De panelen van Zendure zijn prima, maar, ze leveren gewoon bijv. Jinko en DAS Solar panelen, die je waarschijnlijk buiten Zendure om goedkoper kunt krijgen.

Zendure levert zelf bij de SF 800 Pro de volgende panelen: DAS Solar DAS-DH120ND 505 490-515 1500V Full Black Bifacial, 505 Wp dus. Heb er 3 liggen, de 4e is helaas beschadigd tijdens transport en moet ik nog naar de stort brengen. Duizenden kleine stukjes glas in de doos, wat een feest om die af te gaan voeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadeel van de 800 Pro is dat de 800 Watt output lager is dan het vermogen van bijv. 4 flinke zonnepanelen. Als de accu's dus vol zijn, wordt je opbrengst/output beperkt tot 800 ipv bijv. 1500 Watt. Je zou bijna zeggen: Altijd wat export aanzetten zodat de accu's minder snel vol zijn en dus tussendoor ook al iets terugleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:56
BerryGosie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Even een update op bovenstaande, nu ik beide Hypers niet meer in een cluster heb zitten. Kan ik beide niet meer naar dezelfde fase laten kijken bij NOM. Helaas heb ik maar 1 fase. Daarom zal ik hem weer in clustermode moeten zetten. De Bypass zal dan blijkbaar niet geactiveerd worden in deze cluster bij slimme modus. Jammer.. zal morgen nog eens kijken of hij nu naar bypass gaat als het in clustermodus staat.
Wat houdt dat bypass precies in? Wat is dat voor functie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 17:12
Beschrijving van unpacking, installatie en eerste indruk van de Zendure SolarFlow 800 Pro hier: https://energienerds.nl/i...batterij-energienerds-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
avdwerf schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:17:
[...]

Wat houdt dat bypass precies in? Wat is dat voor functie?
Wanneer de accu's vol zijn, wordt het vermogen van de zonnepanelen aan het net afgegeven

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 08-05-2025 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Peter-Nogwat schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:19:
Beschrijving van unpacking, installatie en eerste indruk van de Zendure SolarFlow 800 Pro hier: https://energienerds.nl/i...batterij-energienerds-nl/
Wel jammer dat er geen echt vergelijk gemaakt wordt met bijv Anker. Vergelijken met HomeWizard is natuurlijk beetje flauw ;)
Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.