Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 22:00
Taro schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:55:
[...]

En aan de andere kant: Ik dacht dus vanochtend de SF800 issues onder controle te hebben, om een paar uur later te constateren dat de 2 accu's onder de 2x SF800 beide vol waren en ze in stand-by waren gegaan ipv bypass.... Lijkt dus hetzelfde probleem te zijn dat de Hyper heeft. Heb ze uit HEMS verwijderd, los aangestuurd, export aangezet en nu leveren ze mooi terug, maar dat moet dus echt opgelost worden. Heb vanochtend ook een filmpje opgenomen dat met de Zendure engineers is gedeeld. Hopelijk kunnen ze dit direct voor zowel SF800 als Hyper 2000 oplossen, waarbij ik vermoed dat de SF 800 Pro er dan ook wel last van zal hebben.
Dat is voor mij dusdanig cruciaal dat ik pas een SF800 (pro) zal aanschaffen tot ik zeker weet dat dit is opgelost.
Je kunt bij de Hyper dit op toestaan of weigeren instellen, maar staat dus kennelijk altijd op weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:05:
[...]

Dat is voor mij dusdanig cruciaal dat ik pas een SF800 (pro) zal aanschaffen tot ik zeker weet dat dit is opgelost.
Je kunt bij de Hyper dit op toestaan of weigeren instellen, maar staat dus kennelijk altijd op weigeren.
Behalve als je de hyper in manual mode hebt staan en op output to home. Dan gaat die elke dag na het vullen van de batterij automatisch naar bypass. Dus dat werkt wel goed. Probleem zit hem bij de smart modes in combinatie met bypass. Hopelijk lost zendure dat snel op.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:13:
[...]

Behalve als je de hyper in manual mode hebt staan en op output to home. Dan gaat die elke dag na het vullen van de batterij automatisch naar bypass. Dus dat werkt wel goed. Probleem zit hem bij de smart modes in combinatie met bypass. Hopelijk lost zendure dat snel op.
Ik heb nu geen zonepanelen op de Hyper, dus voor mij werkt het goed in smart mode.
Maar Voor de beoogde SF800Pro wordt dat een ander verhaal, die moeten op de zonnepanelen komen en het overschot wel degelijk leveren naar het net.
En ik heb geen zin om er met manual mode steeds mee bezig te zijn.
De Hyper heb ik begin maart gekregen, in het stopcontact gestoken en dat werkt zonder naar te omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
Hoe is de ervaring met de p1 meter van everhome bestellen?
Heb ze gemaild en kreeg reactie op mijn vraag of ik hem via de mail kon bestellen.
Hierop meerdere keren geantwoord maar niets meer vernomen….. vreemd

Hey,
Yes, that's right. Which meter do you have in use?
Best regards
everHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wesley2004 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:47:
Hoe is de ervaring met de p1 meter van everhome bestellen?
Heb ze gemaild en kreeg reactie op mijn vraag of ik hem via de mail kon bestellen.
Hierop meerdere keren geantwoord maar niets meer vernomen….. vreemd

Hey,
Yes, that's right. Which meter do you have in use?
Best regards
everHome
Ja heel herkenbaar eerlijk gezegd, zo ben ik ook 2 a 3 maanden bezig geweest voordat die verzonden werd......alsof ze de service omgeving om de week bekijken of zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:55
TCMR schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Je hebt gelijk, ik bedoelde "eilandbedrijf" waar ik "off-grid" schreef. Ik denk dat ik de verschillende teksten van Zendure's website gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb:

"Off-grid interface" is dus een mooie term voor een schuko stopcontact, zoals al die draagbare accusystemen (Jackery, EcoFlow) gewoon hebben...

Maar uit dit bericht van @Domba uit 2022 maak ik op dat voor eilandbedrijf er nogal wat extra onderdelen nodig zijn. Ik zag laatst wel dat filmpje van een Duitser (werd het in deze topic gepost?), die een redelijk low-tech (zij het nogal trage) eilandbedrijfoplossing had gemaakt met een UPS.
Voor eilandbedrijf met net ondersteuning, is nodig om kritisch te kijken naar de huisinstallatie en komen er componenten in de groepenkast erbij als een 1-0-2 schakelaar om hybride er tussenuit te schakelen voor stroomloos aan te kunnen werken.
Eventueel een rem-automaat met name omdat je naar 2022 verwijst de oudere firmware van Deye kan tot 12kW ~50A voorzien op 1 fase om kabels te beschermen, huidige firmware zit scheefbelasting rond 4-5kW afhankelijk van gebruikte firmware.
Deye heeft een "<6mA verklaring" geen verplichting om een B-type aardlek te gebruiken, die over algemeen duurder zijn.
Ik draai nog oudere firmware op Deye (productie), vanwege ik de off-set vrij kan instellen, bij nieuwere kan die niet lager 20W afname, dit vanwege regelruis er dan gemiddeld geen ongewenste teruglevering is. (vanwege regelgeving van sommige netbeheerders in EU rond teruglevering)

Ik draai voornamelijk eilandbedrijf vanwege het lagere overal verlies op jaarbasis (<10% op jaarbasis) en een nette 230V en bij een verbruik van tot 1kW zakt het eigenverbruik van de Deye naar ca 70W.
(Idle is het verschil ~30W x uren per jaar off-grid en de off-set komt daar nog bovenop)

Geel= verbruik, Blauw =vermogen uit Accu, met netaansluiting (Grid)
Aan de ruis op de blauwe lijn DC uit Accu is duidelijk te zien wanneer netaansluiting wordt uitgeschakeld
(deze is bij offset is 0W)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8tQRRJSBlw6NZLMHYPVHNmvKrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCrnsseuXCWJIsFCx66pVFoq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTuFyoJFE1tIg7oZPvssVoxbblE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EiAOBRp1uP5LGVk9Qpi71SVt.png?f=fotoalbum_large

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
TCMR schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Je hebt gelijk, ik bedoelde "eilandbedrijf" waar ik "off-grid" schreef. Ik denk dat ik de verschillende teksten van Zendure's website gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb:

[...]

[...]

"Off-grid interface" is dus een mooie term voor een schuko stopcontact, zoals al die draagbare accusystemen (Jackery, EcoFlow) gewoon hebben...

Maar uit dit bericht van @Domba uit 2022 maak ik op dat voor eilandbedrijf er nogal wat extra onderdelen nodig zijn. Ik zag laatst wel dat filmpje van een Duitser (werd het in deze topic gepost?), die een redelijk low-tech (zij het nogal trage) eilandbedrijfoplossing had gemaakt met een UPS.

Maar ik ben het met jullie eens dat echt eilandbedrijf draaien, zelfs tijdens stroomstoringen nogal overkill is. Op die (hopelijk schaarse) momenten ben je maar wat blij dat je een haspeltje kan uitrollen.

Net een SolarFlow 800 Pro besteld (nachtverbruik hier: 40W), en als ie over twee maanden komt eerst maar 'ns zien wat ik ermee kan/wil :)
ik denk dat er nog heel veel onduidelijkheid en ook spraakverwaring over "off-grid" bestaat.
zoals ik het zie heb je eigenlijk 4 situaties: mogelijk dat ik nog één of twe zo snel over het hoofd heb gezien, dus wees vrij om hier op aan te vullen of comentaar te leveren als ik hierbij de plank volledig heb misgeslagen.

situatie 1: on-grid (only) dat is eigenlijk de standaard situatie die je in Nederland tegen komt waarbij er geen aanpassing nodig zijn.
Nadelen:
valt de stroom uit (door wat voor reden dan ook) valt dus ook je PV installatie (verplicht) uit en idem voor je thuis-batterij (eis netcode), daar zijn soms wel mogelijkheden cq opties bij mogelijk maar die komen later aan bod.

situatie 2: on-grid (only) met een thuis-batterij die ook een los van het net en huis-installatie één of soms meerdere eigen WCD heeft waarbij je net-onafhankelijk apparatuur kunt op aansluiten. veelal is de vermogenscapaciteit hiervan wel beperkt van enkele honderden watts tot zelfs circa 2,5 kW. (afhankelijk van merk en type, en veel kleinere en groter thuis-batterijen hebben deze extra functie totaal niet).
voordeel: je hebt hiermee een beperkte stroomvoorziening voor de noodzakelijke apparatuur zoals vries en hoel-kast. de gebruiksduur is hierbij wel afhankelijk van je status van je batterij.
in deze keuze is ook je normale PV installatie gewoon uit, dus ook via deze weg kun je de thuis-batterij niet nog opladen.
nadeel: je moet bij stroomuitval dus handmatig e.e.a. omzetten, verlengkabels naar de apparatuur brengen die je van stroom wilt voorzien, de apparatuur moet van de WCD (net) ontkoppeld worden en via de dan geplaatste verlengkabels aangesloten worden, verre van ideal maar daardoor kun je wel de meest belangrijke zaken mogelijk wel geduurende een tijdje overbruggen ( de stroomstoring wat deze week in spanje was, zul je waarschijnlijk hiermee niet volledig kunnen overbruggen) bv verlichting van je huis doet het in deze situatie nog steeds niet.
let op, aansluiten via deze WCD aan het huisnet is verboden en zal al vanwege de geringe capaciteit ook helemaal niet werken waardoor door je huis te veel vermogen gevraagd wordt en de interne beveiliging van de thuis-batterij zal ingrijpen en helemaal dit uitschakelen.

situatie 3: on-grid (only met beperkt semi off-grid) idem als situatie 2 maar nu heeft de thuis-batterij ook nog een eigen kleine PV zonnepanelen direct aangesloten waarmee je de capaciteit van je thuis-batterij weer kunt vergroten cq bijvullen.
Nadeel, de plaats waar je je thuis-batterij moet neerzetten is nog verder beperkt omdat de DC leidingen (van de speciale zonnepanelen direct naar je thuis-batterij) veelal beperkt in lengte zijn. (bv de anker solix solarbank 2 is daar een voorbeeld van, maar er zijn er een stuk meer, de Zendure kun je ook met een aanvullende omvormer uitrusten cq bepaalde Zendur hebben deze reeds ingebouwd.
voordeel: mits niet te veel noodstroom nodig is kun je met deze combinatie toch wat langer uithouden, in de winter gaat dit echter nog steeds heel lastig worden.
voor de rest zit je hier met de zelfde nadelen als in situatie 2.

situatie 4: automatisch on-grid naar off-grid (=eilandbedrijf). Dit vergt speciale aanpassingen van zowel je huisaansluitingen alsook speciale PV omvormers (veel standaard omvormers kunnen niet zo maar off grid werken, zij zijn namelijk afhankeleijk van de draaggolf (Frequantie van 50 Hz) en kunnen deze niet zelf stabiel onderhouden. Duurdere van vooral merk omvormers hebben veelal deze functies wel cq kun je naar deze omzetten.
Maar mn de aanvullende eisen in je meterkast zijn aanzienlijk en duur. In deze situatie wordt je huisinstallatie verzorgt of door het net en bij uitval van deze (net) door je eigen bronnen (thuis-batterij en PV)
Ook de benodigde thuis-batterijen hebben hiervoor speciale instellingen nodig, wat je bv bij vitrons kunt zien, mn kleine PIB missen deze functies (veelal vanwege de eisen uit de netcode) en zijn dus hiervoor niet eens geschikt, want de omvormers van deze batterijen moeten namelijk (tijdens dat er geen PV stroom wordt opgewekt) wel weer zelfstandig de noodzakelijke 50 Hz stabiel kunnen produceren.

Deze keuze vergt echter ook duidelijk veel grotere capaciteiten in batterijopslag omdat deze je (ook tijdens de winter) je noodzakelijke stroomvoorziening (zij het minimaal, dus geen verwarming of koeling) kunnen leveren omdat zij alle verbruikers in je huis moeten kunnen bedienen. (Qua capaciteit zul je dus mn moeten kijken welke capaciteit je nodig zou moeten hebben om hier op NOM (tijdens de winter) te draaien).

Dus naast de speciale eisen aan apparatuur is dit een behoorlijke dure stap waar je moet afvragen in hoever je dit wilt uitgeven, zeker in een Land met nu nog redelijk stabiel stroomverzorging, in bv de US waar zeker in bepaalde landelijke gebieden het zeer regelmatig tot stroomuitval (oa door veelal bovengrondse leidingen) tot langdurige stroomuitvallen kan leiden.

[ Voor 3% gewijzigd door MacD007 op 01-05-2025 17:30 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:25
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:48:
[...]

Ja heel herkenbaar eerlijk gezegd, zo ben ik ook 2 a 3 maanden bezig geweest voordat die verzonden werd......alsof ze de service omgeving om de week bekijken of zo
Ik had een andere ervaring. Hele proces van mailen tot ontvangen duurde 4 dagen. Wel al in eerste mail info gegeven over mijn slimme meter type, en dat ik graag tot bestellen wil over gaan als ze die meter ondersteunen.

Daarna nog twee keer een vraag over de werking gesteld, en daar via hun support website module binnen een halve dag steeds reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
.

[ Voor 99% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
MacD007 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 12:19:
ik denk dat er nog heel veel onduidelijkheid en ook spraakverwaring over "off-grid" bestaat.
zoals ik het zie heb je eigenlijk 4 situaties:
Dank (en ook @Domba) voor de uiteenzetting. Ik ga dus (voorlopig) maar even voor situatie 3. Ik zou het niet fijn vinden als er stroomuitval is, en je kunt je accu niet opladen terwijl je panelen te over hebt. Aankomende week gaat hier vanwege onderhoud zes uur de netspanning eraf. Voor die (niet per se nood-)situaties lijkt het me toch wel lekker om een accu-backup te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

gielz schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:49:
Heb je ook wat meer gegevens hoe je NOM er uit ziet? Wat is bijvoorbeeld je standaard nachtverbruik en heb je in april nog elektrisch verwarmd of staat dit inmiddels uit?

[...]
Basisiverbruik is rond de 130 Watt en dan 2 diepvriezers 2 koelkasten die om en om aangaan, sávonds gaat de vaatwasser aan en dan zie ik pieken van 800Watt verbruik. Wp is ook nog aan geweest in april maar zal nu wel niet meer bijspringen, vanmorgen was de accu nog 41% geladen dus nu eigenlijk overkill die 4 accu's

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:29
De Hyper is aangesloten en ik ben nu met de app bezig, maar ik krijg steeds de mededeling dat Nederland niet ondersteund wordt. Is dat iets bekends en moet ik dan voor Duitsland kiezen?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudenl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 09:36
Precies 1 maand geleden besteld (1x hyper + AB2000s & 1x 2400AC). Zijn er inmiddels al mensen die meer te lezen krijgen dan "We hebben je bestelling ontvangen." als bestelstatus? Of ben ik ongeduldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:34:
De Hyper is aangesloten en ik ben nu met de app bezig, maar ik krijg steeds de mededeling dat Nederland niet ondersteund wordt. Is dat iets bekends en moet ik dan voor Duitsland kiezen?
Volgens mij een firmware update draaien, heb ik ook gehad.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
klump4u schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Volgens mij een firmware update draaien, heb ik ook gehad.
En hoe doe ik dat? De app geeft de Hyper niet eens weer als ondersteund apparaat als ik in de lijst van ondersteunde apparaten kijk.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:03
claudenl schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:37:
Precies 1 maand geleden besteld (1x hyper + AB2000s & 1x 2400AC). Zijn er inmiddels al mensen die meer te lezen krijgen dan "We hebben je bestelling ontvangen." als bestelstatus? Of ben ik ongeduldig?
Misschien handig aan te geven waar je besteld hebt, er zijn nogal wat leveranciers van Zendure.

Ik bestelde bij Akkuman rond 20 maart. Zou intussen verzonden moeten zijn, maar helaas.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:48:
[...]

En hoe doe ik dat? De app geeft de Hyper niet eens weer als ondersteund apparaat als ik in de lijst van ondersteunde apparaten kijk.
Duitsland eerst instellen en na een firmware update kun je NL kiezen. Ik weet niet of er meerdere apps zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 01-05-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
klump4u schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Duitsland eerst instellen en na een firmware update kun je NL kiezen.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
klump4u schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Duitsland eerst instellen en na een firmware update kun je NL kiezen. Ik weet niet of er meerdere apps zijn?
Ik heb de update gedaan, maar kan nu niet NL instellen... Is er ook ergens een handleiding hoe je het allemaal in moet stellen? Ik dacht dat ik hem zo op NOM in kon stellen, maar dat lijkt niet helemaal zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:12:
[...]

Ik heb de update gedaan, maar kan nu niet NL instellen... Is er ook ergens een handleiding hoe je het allemaal in moet stellen? Ik dacht dat ik hem zo op NOM in kon stellen, maar dat lijkt niet helemaal zo te zijn.
Je moet eerst de firmware updates doen.
Zijn er 3 dacht ik ook voor de batterij zelf bms.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmW9XwMbRqPc8jI34PzlPCsayzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFdSjEQQY3sLDhcW9lPaLmYb.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt de Hyper(s) wel hier toegevoegd.?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klfjhfykhPjiixicOW8LIaiqQGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGPJdTivl0R5lwyzYxqecX1b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door peterbier op 01-05-2025 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:19:
[...]

Je moet eerst de firmware updates doen.
Zijn er 3 dacht ik ook voor de batterij zelf bms.
[Afbeelding]
Heb hem gevonden! Nu nog uitvogelen hoe ik hem kan laten laden, ontladen en NOM in moet stellen. Wat een vreselijke vertaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Heb hem gevonden! Nu nog uitvogelen hoe ik hem kan laten laden, ontladen en NOM in moet stellen. Wat een vreselijke vertaling...
Ja die vertalingen zijn niet altijd even duidelijk, ik heb ze op Engels staan werkt veel prettiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• claudenl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-09 09:36
zeegerd schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:52:
[...]

Misschien handig aan te geven waar je besteld hebt, er zijn nogal wat leveranciers van Zendure.

Ik bestelde bij Akkuman rond 20 maart. Zou intussen verzonden moeten zijn, maar helaas.
Uiteraard, "gewoon" bij Zendure.nl zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Mediacj schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 17:31:
[...]

Ja die vertalingen zijn niet altijd even duidelijk, ik heb ze op Engels staan werkt veel prettiger.
Gedaan, maar dan blijft nog de vraag: Hoe moet ik alles instellen? Hij staat nu op Smart Mode en jaagt er nu rustig 1199W door, wat ik momenteel echt niet verbruik. Mijn P1 meter in Home Assistant geeft ook aan dat ik momenteel 1200W aan het net aan het leveren ben. Niet helemaal de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:12:
[...]

Gedaan, maar dan blijft nog de vraag: Hoe moet ik alles instellen? Hij staat nu op Smart Mode en jaagt er nu rustig 1199W door, wat ik momenteel echt niet verbruik. Mijn P1 meter in Home Assistant geeft ook aan dat ik momenteel 1200W aan het net aan het leveren ben. Niet helemaal de bedoeling...
Dat handmatig laden ontladen moet je op 0 zetten.
En met de Shelly hierop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hiorAxt_tMIvd0EfGhKAXRkjx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfXkWL1vhUTQu9DXMTvx2dSo.jpg?f=fotoalbum_large

Vertaling is i.d.d. prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@peterbier Smart CT staat hij inderdaad op, maar waar vind ik dan het handmatig laden/ontladen? Ik moest wel dingen instellen voor laden en ontladen en die heb ik beide op 1200 gezet om die 800 grens uit te zetten. Moest dat anders?

* Aziraphale wil heel graag RTFM doen, maar blijkbaar is er voor de app geen manual?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:02
zeegerd schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:52:
[...]

Ook wel gek. Mijn Akkuman bestellingen van 17 maart (hyper+batterijen) en 31 maart (set batterijen) waren begin april en half april binnen...

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:28:
@peterbier Smart CT staat hij inderdaad op, maar waar vind ik dan het handmatig laden/ontladen? Ik moest wel dingen instellen voor laden en ontladen en die heb ik beide op 1200 gezet om die 800 grens uit te zetten. Moest dat anders?

* Aziraphale wil heel graag RTFM doen, maar blijkbaar is er voor de app geen manual?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdUrhypoxPUZE8vfA5QaNOfs_Mc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5EONKxUBpwPQwOgxvfdAfBU.jpg?f=fotoalbum_large
Ook bij net invoer 0 toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Done, dankjewel! Ik dacht dat ik die aan moest passen om hem met 1200 ipv 800 Watt te laten werken. Maar dat moet dan ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:50:
[...]

Done, dankjewel! Ik dacht dat ik die aan moest passen om hem met 1200 ipv 800 Watt te laten werken. Maar dat moet dan ergens anders?
Dat moet via deze regel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNCsQmJkljyV2L6yFyXtA-t5C9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYWGLGFmmKTmRxaqZzC9dnbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Nou ben ik nog aan t wachten op mijn bestelling, maar dit had ik ook fout gedaan. Wat ontzettend omslachtig! Dank voor de uitleg, scheelt mij weer zoeken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@peterbier Helder, maar waarom krijg ik dan nu nog steeds dit te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxsjP5EE0aNsPrrUz-hV5-IGfnE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NrJNVgUOSv0KVPyje8x8ikTE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfY2-0dKWIh1iByD_w7Fm4I1Qhs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oXLWODsr9b6fgFvhaSgx8xEL.png?f=fotoalbum_tile

Mijn huis verbruikt momenteel namelijk absoluut geen dik 2kW en die batterij vliegt leeg. Hij stond toen ik hem vanmiddag aanzette op 66% en inmiddels op 15%.

[ Voor 5% gewijzigd door Aziraphale op 01-05-2025 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:56:

[Afbeelding][Afbeelding]

Mijn huis verbruikt momenteel namelijk absoluut geen dik 2kW en die batterij vliegt leeg. Hij stond toen ik hem vanmiddag aanzette op 66% en inmiddels op 15%.
Dit suggereert dat je shelly een verkeerde vermogensvraag doorgeeft? De bovenste waarde is wat Zendure doorkrijgt van Shelly, dat is niet iets wat je in kan stellen in de app lijkt me.
Je kunt bij devices de Shelly aanklikken in de Zendure app en zien welk vermogen hij registreert; ik heb geen Shelly maar zo werkt het bij mijn everhome P1.

Heb je al op je slimme meter gecheckt wat je vermogensvraag nu is en of de shelly dat correct weergeeft?

[ Voor 11% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
frankj030 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Dit suggereert dat je shelly een verkeerde vermogensvraag doorgeeft? De bovenste waarde is wat Zendure doorkrijgt van Shelly, dat is niet iets wat je in kan stellen in de app lijkt me.
Je kunt bij devices de Shelly aanklikken in de Zendure app en zien welk vermogen hij registreert; ik heb geen Shelly maar zo werkt het bij mijn everhome P1.

Heb je al op je slimme meter gecheckt wat je vermogensvraag nu is en of de shelly dat correct weergeeft?
Onderstaande is wat de Shelly en mijn DSMR in HA weergeven. De boel is zo aangesloten dat het stopcontact waar de Zendure op aangesloten is op Phase A zit en daar produceert de DSMR nu dus ook op. Er gaat dus ergens iets mis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding]

Lever je nu terug met je zonnepanelen.?
Zitten de clamps wel goed om.?
Controleer of de Shelly overeen komt.
Met je slimme meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPjg6-MvLWWLpdLNr9qsD83pFrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3SdXQHIebEKZuH6JJAtzW2T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door peterbier op 01-05-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding][Afbeelding]

Per ongeluk 2-3 CT-klemmen op dezelfde fase gedaan? Dan telt ie ze op.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrme12345 Toevallig de 50A klemmen al kunnen testen? Anders bestel ik ze gewoon en zie ik het wel.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:18:
[...]

Per ongeluk 2-3 CT-klemmen op dezelfde fase gedaan? Dan telt ie ze op.
Volgens mij niet. Het was allemaal krap, maar ze zaten wel op aparte fasen. Maar je ziet ook dat mijn meter teruglevert op dezelfde fase als waar de Zendure nu het op aangesloten is. Het lijkt wel alsof hij de teruglevering aan het net ziet als verbruik van het huis.

Edit: Hij heeft het vanochtend heel precies bekeken, dacht ik, maar kan het zo zijn dat de klemmen toch ondersteboven aangesloten zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Aziraphale op 01-05-2025 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:23:
[...]

Volgens mij niet. Het was allemaal krap, maar ze zaten wel op aparte fasen. Maar je ziet ook dat mijn meter teruglevert op dezelfde fase als waar de Zendure nu het op aangesloten is. Het lijkt wel alsof hij de teruglevering aan het net ziet als verbruik van het huis.
Dat kan ook: 1 of 2 klemmen verkeerd om. Dan telt ie verkeerd op én de verkeerde kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:23:
[...]

Heb je wel goed naar het stroomrichtingspijlte op de klemmen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:20:
@mrme12345 Toevallig de 50A klemmen al kunnen testen? Anders bestel ik ze gewoon en zie ik het wel.
Nog niet aan toegekomen, moet met mijn beta app en de Shelly klemmen van mijn broer. Kijken of we dat komende dagen een x kunnen regelen. Zullen al wel vast even checken of de Shelly klemmen uberhaupt fysiek op de Zendure smart meter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:24:
[...]

Dat kan ook: 1 of 2 klemmen verkeerd om. Dan telt ie verkeerd op én de verkeerde kant op.
Dat, dus. Kan ik die veilig zelf omdraaien als ik de stroom er af haal?

@Polvo176 Hebben we vanochtend naar gekeken, maar ik vrees nu het ergste omdat A en B in de plus staan en C in de min.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaWfUyG_18Qw0FveXUr0jAb_Z5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y3IMmf5D9ZGl6SapBnDyROYC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Aziraphale op 01-05-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:26:
[...]

In principe wel, maar wees voorzichtig: Groepenautomaten en hoofdschakelaar(s) uit en voor de zekerheid alles dat terug kan leveren uit de stopcontacten halen zodat er niet ergens vanuit het huis zelf nog een stroom gaat lopen. Maar als het krap was wel voorzichtig zijn dat je niet iets los trekt ofzo. Als je hier geen of te weinig ervaring mee hebt altijd beter even de elektricien te verzoeken het morgen te fixxen, had ie de handleiding maar goed moeten lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
K-L is belangrijk.
Hier een aansluitschema.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_aveaIgXCFT2Kg8F8MEvxKVhG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzSUmDpWwexJfGKAGHFk66bi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Nog niet aan toegekomen, moet met mijn beta app en de Shelly klemmen van mijn broer. Kijken of we dat komende dagen een x kunnen regelen. Zullen al wel vast even checken of de Shelly klemmen uberhaupt fysiek op de Zendure smart meter passen.
Ik heb de gok gewaagd en 3x Shelly 50A klemmen besteld, de aansluiting lijkt er 100% op, dus ga het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:26:
[...]

@Polvo176 Hebben we vanochtend naar gekeken, maar ik vrees nu het ergste omdat A en B in de plus staan en C in de min.

[Afbeelding]
Welke zitten dan volgens jou verkeerd om? A en B? Zitten daar panelen op die nu nog opwekken en nu positieve waarde laten zien ipv negatieve waarde? 950w op dit tijdstip opwek lijkt me namelijk ook sterk…

[ Voor 4% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:36:
[...]

Ik heb de gok gewaagd en 3x Shelly 50A klemmen besteld, de aansluiting lijkt er 100% op, dus ga het wel zien :)
Als de specificaties overeen komen en de stekkers passen zal het zeer waarschijnlijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Taro @peterbier Ik kijk morgenochtend even, heb de Zendure eerst maar even uitgezet. Het was krap omdat er ook klemmen van de warmtepomp zitten. En we hebben naar de pijlen gekeken, maar ik weet niet welke kant de stroom op loopt...

@frankj030 Ik denk in ieder geval 1, want mijn panelen doen nu echt niets meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Aziraphale op 01-05-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:39:
@Taro @peterbier Ik kijk morgenochtend even, heb de Zendure eerst maar even uitgezet. Het was krap omdat er ook klemmen van de warmtepomp zitten. En we hebben naar de pijlen gekeken, maar ik weet niet welke kant de stroom op loopt...
En gewoon voor nu de Hyper op een mooie vaste exportwaarde zetten die ongeveer overeenkomt met je huisverbruik, dat maakt het wachten makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:38:
[...]

Als de specificaties overeen komen en de stekkers passen zal het zeer waarschijnlijk werken.
Ben benieuwd, ik heb ook een paar chinese clipjes in mijn meterkast, ze lijken hetzelfde maar zijn anders gewikkeld geven hele verkeerde waarden als ik ze aan het andere meetkastje hang. Edit: inmiddels is bekend dat ze allemaal 1:3000 zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door dotternetta op 01-05-2025 23:05 ]

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:40:
[...]

En gewoon voor nu de Hyper op een mooie vaste exportwaarde zetten die ongeveer overeenkomt met je huisverbruik, dat maakt het wachten makkelijker :)
Hij is al bijna leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Even wat anders, ik zie bij de SF800 dips in de curve, strak om de 20 minuten.
De Hyper doet het ook, alleen niet om een vaste tijd en stopt er op zeker moment mee.
De Hyper deed het niet toen ik de batterij tot 100% liet opladen.
Onder de SF800 zit nu nog geen batterij.
Het lijkt er op dat die dips met een batterij zullen verdwijnen.
Heeft niks met een Quooker te maken al lijkt het er wel veel op.
Bovenste is de Hyper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRWKkas6XRv30MdCvtPiD0BeWuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZ63lhrehl9OCyuZpkoKsip5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Ben benieuwd, ik heb ook een paar chinese clipjes in mijn meterkast, ze lijken hetzelfde maar zijn anders gewikkeld geven hele verkeerde waarden als ik ze aan het andere meetkastje hang
Zoals ik al zij moeten wel de specificaties gelijk zijn.
Het klopt wat je zegt dan kan het rare waardes geven.
Eigenlijk moet het geheel ook opnieuw geijkt worden met nieuwe of andere clamps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:43:
Even wat anders, ik zie bij de SF800 dips in de curve, strak om de 20 minuten.
De Hyper doet het ook, alleen niet om een vaste tijd en stopt er op zeker moment mee.
De Hyper deed het niet toen ik de batterij tot 100% liet opladen.
Onder de SF800 zit nu nog geen batterij.
Het lijkt er op dat die dips met een batterij zullen verdwijnen.
Heeft niks met een Quooker te maken al lijkt het er wel veel op.
Bovenste is de Hyper.
[Afbeelding]
Ik zie dat ook bij mijn hyper met zonnepanelen in Home assistant. Ik heb zelf het idee dat het signaal dan even een seconde of zo weg is maar er wel gewoon geproduceerd wordt. Gaat over de lichtblauwe lijntjes in de grafiek en in de Zendure app zelf zie ik het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQPIZVkbY0TOpJODAEN3BLyjtKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HvrKiFrfP91qhbGwlDTgJ0G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfOz3ATskIIYRy1VeUeiw8CJKzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KssBALDo8UL8Y1AKx2s5f1gK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:44:
[...]

Zoals ik al zij moeten wel de specificaties gelijk zijn.
Het klopt wat je zegt dan kan het rare waardes geven.
Eigenlijk moet het geheel ook opnieuw geijkt worden met nieuwe of andere clamps.
En daarom is een P1 meter ook zo fijn (die van Zendure in mei als het goed is of willekeurige via HA). Scheelt een hele hoop gedoe voor iedereen (ook met kalibratie die inderdaad ook nog zou moeten die ik nu handmatig met vaste waarde corrigeer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:06
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:51:
[...]

En daarom is een P1 meter ook zo fijn (die van Zendure in mei als het goed is of willekeurige via HA). Scheelt een hele hoop gedoe voor iedereen (ook met kalibratie die inderdaad ook nog zou moeten die ik nu handmatig met vaste waarde corrigeer).
De Shelly zorgt ervoor dat de PIB niet volledig als een plug and play mag worden beschouwd, tenminste wat mij betreft. Het is daarmee een gemiste kans van Zendure om eerst andere producten te lanceren, voordat zij een volwaardige plug and play oplossing met betrekking tot de meter beschikbaar hadden.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Ik zie dat ook bij mijn hyper met zonnepanelen in Home assistant. Ik heb zelf het idee dat het signaal dan even een seconde of zo weg is maar er wel gewoon geproduceerd wordt. Gaat over de lichtblauwe lijntjes in de grafiek en in de Zendure app zelf zie ik het niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de Zendure app zie je het inderdaad niet, maar dat is erg in elkaar gedrukt,
Bij de Hyper stopt het laden even en bij de SF800 stopt de levering even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:51:
[...]

En daar ben ik het voor 100% mee eens.
Gewoon een P1 dongel en het spul aansturen.
Heb je dat al voor een ander apparaat pak dan de p1 splitter van HomeWizard.
Voor mij was die Shelly plaatsen niet zo probleem maar voor de meeste een drempel en er moet een installateur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:58:
[...]

De Shelly zorgt ervoor dat de PIB niet volledig als een plug and play mag worden beschouwd, tenminste in mijn optiek. Het is daarmee een gemiste kans van Zendure om eerst andere producten te lanceren, voordat zij een volwaardige plug and play oplossing met betrekking tot de meter beschikbaar hadden.
Ja, mee eens. Of een samenwerking met tibber of homewizard P1 meters. Maar gelukkig komt er nu 1 aan deze maand als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:59:
[...]

Ja, mee eens. Of een samenwerking met tibber of homewizard P1 meters. Maar gelukkig komt er nu 1 aan deze maand als het goed is.
Bij een nieuw product is de kans op eventuele productiefouten of kinderziektes altijd aanwezig. Kijk bijvoorbeeld naar hoe lang het heeft geduurd voordat de Everhome werd gelanceerd(lees nog niet). Ook bij HomeWizard nam het geruime tijd in beslag om een meter te ontwikkelen die compatibel is met alle slimme meters, en nu moet deze bovendien ook nog met hun batterij kunnen communiceren, wat ook de nodige uitdagingen heeft gebracht volgens mij. Wat mij betreft hadden ze beter hun zinnen kunnen zetten op een al reeds bestaande meter.

De shelly is immers ook al een reeds bestaand product, heeft iemand een idee waarom hiervoor gekozen is door Zendure?

[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 01-05-2025 21:07 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@Taro @peterbier @frankj030 Nog even een dubbelcheck met de Hyper uitgeschakeld. Ik heb nu het onderstaande op de Shelly en mijn P1 meter. Welke klemmen zouden er dan verkeerd om zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEDJ-BTxOIfe5dlJGL3BvYjKH8M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jtSEoF1kBBemc86qeliLxPbI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3EbaC0p1-kBxFHgocbAIYgqsd4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U9OeWfFbyatxkVK0I9ICv9oi.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:03:
@Taro @peterbier @frankj030 Nog even een dubbelcheck met de Hyper uitgeschakeld. Ik heb nu het onderstaande op de Shelly en mijn P1 meter. Welke klemmen zouden er dan verkeerd om zitten?

[Afbeelding][Afbeelding]
A en C lijken omgedraaid te zijn, althans in het geval dat er geen teruglevering plaatsvindt via zonnepanelen of iets dergelijks. Is het niet mogelijk om in de Shelly-app aan te geven dat deze fasen verkeerd zijn aangesloten? De app is immers behoorlijk uitgebreid.

@Aziraphale Denk je dat jouw installateur ook even mijn slimme meter kan aansluiten? :+

[ Voor 17% gewijzigd door geert1992 op 01-05-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:03:

[Afbeelding][Afbeelding]
A en C je levert niks terug nu neem ik aan.
Zitten deze op een en dezelfde fase.?
Waarden zijn gelijk namelijk of toeval.
Foto hoe ik het heb voor de hoofdschakelaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gtsDM75GuK6JZG_RCzrUWdePfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ua3ct55bRk80q7qPaq54sGwO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door peterbier op 01-05-2025 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Eens, A en C. Je ziet ook dat L1, L2, L3 allemaal positieve waarden laten zien dus verbruik op dit moment, A en C in Shelly zijn op hetzelfde moment negatief dus opwek. Neem aan dat je op A en/of C panelen hebt zitten; je opwek vandaag is door Shelly als verbruik gezien; dus de hyper is gaan leveren om dat verbruik (wat opwek was) te matchen.

Overigens zijn de waarden in de plaatjes niet exact op zelfde moment denk ik? Voor A/C en L1/L3 zijn A en L1 namelijk niet helemaal hetzelfde en C en L3 ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:05:
[...]

Zitten deze op een en dezelfde fase.?
Waarden zijn gelijk namelijk of toeval.
Gezien het voltage wel verschillend is zou dat raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:09:
[...]

Ik ben ook wat aan het twijfelen maar het kan zijn dat twee plaatjes net niet helemaal zelfde moment zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:09:
[...]

het kan zijn dat de clamps op een fase en de voeding van de Shelly correct zit op L1,2 en 3.
Dan heb je het spanning verschil al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:13:
[...]

het kan zijn dat de clamps op een fase en de voeding van de Shelly correct zit op L1,2 en 3.
Dan heb je het spanning verschil al.
Lijkt mij sterk, of de monteur heeft lopen slapen.
Maar dat kan @Aziraphale makkelijk testen door even een verbruiker in te schakelen op 1 van de 2 fases waarvan de clamp verkeerd om zit.

@Taro Is er in de Shelly-app geen mogelijkheid om aan te geven dat de waarden omgedraaid moeten worden?

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 01-05-2025 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Lijkt mij sterk, of de monteur heeft lopen slapen.
Maar dat kan @Aziraphale makkelijk testen door even een verbruiker in te schakelen op 1 van de 2 fases waarbij de clamp verkeerd om zit.

@Taro Is er in de Shelly-app geen mogelijkheid om aan te geven dat de waarden omgedraaid moeten worden?
Ik geef ook aan dat het kan.
Maar als een monteur (installateur) het al zo installeert heb ik al ???.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:19:
[...]

Ja lijkt er wel op dat je richting software matig aan kunt passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL3aufJUPp_dDKTg17CQbHJDJt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ct0HFY7XC6uwySX9haY4wt28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Ik geef ook aan dat het kan.
Maar als een monteur (installateur) het al zo installeert heb ik al ???.
Dat de betekenis van de 'K' misschien niet duidelijk is, kan ik begrijpen. Maar de 'L' had voor een installateur toch wel duidelijk moeten zijn. 😉
Zelfs ik, als leek, heb het in één keer correct weten te installeren. Ik heb er precies een week plezier van gehad voordat ik het apparaat verkocht, waarna ik ineens de waardes van een vreemde kon volgen. Dat was op z’n minst interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De Shelly klemmen passen in ieder geval fysiek, identieke stekkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:04:
[...]

A en C lijken omgedraaid te zijn, althans in het geval dat er geen teruglevering plaatsvindt via zonnepanelen of iets dergelijks. Is het niet mogelijk om in de Shelly-app aan te geven dat deze fasen verkeerd zijn aangesloten? De app is immers behoorlijk uitgebreid.

@Aziraphale Denk je dat jouw installateur ook even mijn slimme meter kan aansluiten? :+
Kan hij vast en dan gaat het ongetwijfeld ook goed. Maar het was vanochtend al turen om die pijltjes goed te kunnen zien en hij had geen ervaring met de Shelly, dus het was even zoeken. We hebben het ook samen nog gecheckt, maar schijnbaar toch de pijltjes niet goed gezien. Ze zitten in ieder geval elk om een andere kabel, dat weet ik zeker. Maar je kunt het in de Shelly app inderdaad per klem omkeren, dus nu moet hij goed zijn. Je komt met net zulke goede ideeën als mijn vrouw toen ze met de kelder kwam! :+

Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJyEeCWvmjof7WfuasS86vrukoU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tHEewa5WZLpg8plDFQdncBcW.png?f=fotoalbum_large

@frankj030 Die gelijke waarden waren inderdaad toeval. De meting van de Shelly is ook niet 100% gelijk aan wat ik in HA zie, maar dat zal door de meetfrequentie komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aziraphale op 01-05-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Kan hij vast en dan gaat het ongetwijfeld ook goed. Maar het was vanochtend al turen om die pijltjes goed te kunnen zien en hij had geen ervaring met de Shelly, dus het was even zoeken. We hebben het ook samen nog gecheckt, maar schijnbaar toch de pijltjes niet goed gezien. Ze zitten in ieder geval elk om een andere kabel, dat weet ik zeker. Maar je kunt het in de Shelly app inderdaad per klem omkeren, dus nu moet hij goed zijn. Je komt met net zulke goede ideeën als mijn vrouw toen ze met de kelder kwam! :+

Het ziet er nu zo uit:

[Afbeelding]

@frankj030 Die gelijke waarden waren inderdaad toeval. De meting van de Shelly is ook niet 100% gelijk aan wat ik in HA zie, maar dat zal door de meetfrequentie komen.
Aah fijn! Mooi dat het gelukt is, en zo zie je maar weer; het hoeft niet zo moeilijk te zijn!
Je komt met net zulke goede ideeën als mijn vrouw toen ze met de kelder kwam! :+
Je kunt me altijd om advies vragen over thuis-accu’s. Maar lukt dat ook nog bij je vrouw? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:28:
[...]

Dat de betekenis van de 'K' misschien niet duidelijk is, kan ik begrijpen. Maar de 'L' had voor een installateur toch wel duidelijk moeten zijn. 😉
Zelfs ik, als leek, heb het in één keer correct weten te installeren. Ik heb er precies een week plezier van gehad voordat ik het apparaat verkocht, waarna ik ineens de waardes van een vreemde kon volgen. Dat was op z’n minst interessant.
Staat ook op de Shelly zelf aangeven hoe het moet.
Volgens dit plaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_aveaIgXCFT2Kg8F8MEvxKVhG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzSUmDpWwexJfGKAGHFk66bi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Dacht ik al wel. Fijn dat het nu met een software oplossing werkt.

De waarde van Shelly klemmen zijn ook niet helemaal exact gelijk aan de digitale output van een P1 meter; dus een klein verschil zal je altijd wel zien (zo heb ik eerder begrepen in dit topic).

[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 01-05-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
frankj030 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:48:
[...]

De waarde van Shelly klemmen zijn ook niet helemaal exact gelijk aan de digitale output van een P1 meter; dus een klein verschil zal je altijd wel zien (zo heb ik eerder begrepen in dit topic).
Het is vergelijkbaar met verschillende weegschalen; elke geeft net iets andere waarden aan. Daarom is een P1-meter ook een betere oplossing. De meter van de energieleverancier fungeert dan als leidraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

[...]

Dat kan. Bron: https://www.shelly-suppor...s-smaller-than-the-120-a/

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:28:
[...]

De K staat voor het duitse Klemme, maar ja, die kan bij onze meterkasten aan beide kanten zitten

[ Voor 5% gewijzigd door dotternetta op 01-05-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
@peterbier Dat schema hebben we exact gevolgd, dachten we... We hebben de pijlen aangehouden.

@geert1992 Dat wist ik niet voor ik het spul bestelde, maar mijn P1 meter is een usb-kabel-versie die mijn Rpi met de P1 poort verbindt en daar kan ik in de Zendure app niets mee. Dus vandaar een Shelly en dat gaat natuurlijk niet in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:26:
@peterbier Dat schema hebben we exact gevolgd, dachten we... We hebben de pijlen aangehouden.

@geert1992 Dat wist ik niet voor ik het spul bestelde, maar mijn P1 meter is een usb-kabel-versie die mijn Rpi met de P1 poort verbindt en daar kan ik in de Zendure app niets mee. Dus vandaar een Shelly en dat gaat natuurlijk niet in een keer goed.
Ik moet toch toegeven dat ik de eerste ook fout had.
Niet eens naar gekeken gewoon onder spanning van de groepen kast gemonteerd.
Dat is heel dom om te doen.
Ik heb wel gereedschap dat dat kan maar moet je niet willen.
Het was op dat moment om het hele pand van de stroom te halen niet mogelijk.
Dat het nu ook software matig omgedraaid kan worden was er toen nog niet denk ik.
Maar persoonlijk zal ik je aanraden de klemmen wel om draaien.
Gewoon om de rede dat het niet zo hoort te werken en misschien met een firmware update dat je dan weer de omgekeerde werking kunt krijgen.
We zijn allemaal mensen die werken en waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
peterbier schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:40:
[...]

Ik moet toch toegeven dat ik de eerste ook fout had.
Niet eens naar gekeken gewoon onder spanning van de groepen kast gemonteerd.
Dat is heel dom om te doen.
Ik heb wel gereedschap dat dat kan maar moet je niet willen.
Het was op dat moment om het hele pand van de stroom te halen niet mogelijk.
Dat het nu ook software matig omgedraaid kan worden was er toen nog niet denk ik.
Maar persoonlijk zal ik je aanraden de klemmen wel om draaien.
Gewoon om de rede dat het niet zo hoort te werken en misschien met een firmware update dat je dan weer de omgekeerde werking kunt krijgen.
We zijn allemaal mensen die werken en waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.
De rest is allemaal ook perfect gegaan en hij levert ook echt goed werk. Zal hem morgen even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsh02
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-08 08:05
@Polvo176 @Taro
Ik kreeg van de week onderstaande reactie van Zendure over het probleem met de bypass/standy is smart ct modus:

Dear Customer.

Thank you for your patience, we have been actively following your issue.

The Hyper 2000, SF800 and SF2400 AC will be changed to give priority to AC charging to fully charge the batteries; subsequently, if there is a surplus of PV and the backflow switch is on, the PV power must be delivered towards the home. Please be patient.

Thank you for your understanding and support, and we wish you a happy life.

Best wishes.
Zendure Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
thijsh02 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:15:
@Polvo176 @Taro
Ik kreeg van de week onderstaande reactie van Zendure over het probleem met de bypass/standy is smart ct modus:

Dear Customer.

Thank you for your patience, we have been actively following your issue.

The Hyper 2000, SF800 and SF2400 AC will be changed to give priority to AC charging to fully charge the batteries; subsequently, if there is a surplus of PV and the backflow switch is on, the PV power must be delivered towards the home. Please be patient.

Thank you for your understanding and support, and we wish you a happy life.

Best wishes.
Zendure Team
Ik weet niet goed hoe ik dit nu moet interpreteren, maar geduld hebben is wel duidelijk. :O

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aziraphale
Vanochtend de installateur gebeld en die zou zweren dat alle klemmen dezelfde kant op stonden. Maar na zijn instructie heb ik de kap van de groepenkast gehaald en dat was dus toch niet het geval. Hij zal zijn bril even niet op hebben gehad of aan koffie toe zijn geweest. :+

In ieder geval heb ik ze omgedraaid en nu staan ze goed. Zie hieronder voor de situatie voor en na.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JONe0MxvpMSGy3-mQId6_niPBME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63R49Eg8fbjBfbsThyWxx7XO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mtc21ZefqhBujdaGqek8t8epuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PLGOLy0dbxKTZVUIevIk7cB.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:03
Wat een lomp grote dingen zeg. Erg jammer, want dat gaat bij mij nooit passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:57
hoi mn naam is paul , ben redelijk nieuw in de accu wereld en wilde 2 homewizard accu’s kopen maar nu gaat toch mn oog uit naar deze alleen kan ik nergens vinden ook niet met de zoek functie op mijn slimme meter met p1 poort hoe of wat dat zit met deze accu want het moet wel werken uiteraard ik heb een landis en gyr E350 van liander hangen heb een p1 van homey en homewizard er aan maar een van die kan er wel uit voor de accu uiteraard.

Nu mijn vraag is er iemand die kennis heeft of weet hoe dit precies zit want ik lees stekker in het stopcontact en het werkt maar ik lees ook je hebt een p1 meter van hun nodig maar dan weet ik weer niet of deze werkt want das niet te vinden…. kortom help svp alvast erg bedankt en heel leuk en leerzaam forum om te lezen :P

gr paul

*edit* toch iets gevonden nog een zwart kastje wat nog niet uit was en iemand was het aan het testen geloof dat het een ecotracker of zo iets en zag iets van een mooi witte die lijk op een nest hello maar ok haha.

ik hoop dat iemand weet welke p1 geschikt is las ook wel E350 getest dus hoopval

[ Voor 16% gewijzigd door paultje035 op 02-05-2025 14:39 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:03
GermanPivo schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 19:30:
[...]

Ook wel gek. Mijn Akkuman bestellingen van 17 maart (hyper+batterijen) en 31 maart (set batterijen) waren begin april en half april binnen...
Men wenste pas te versturen nadat ik de BTW had betaald. Dus dat was iets later. Misschien daardoor wat vertraging.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
paultje035 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:07:
hoi mn naam is paul , ben redelijk nieuw in de accu wereld en wilde 2 homewizard accu’s kopen maar nu gaat toch mn oog uit naar deze alleen kan ik nergens vinden ook niet met de zoek functie op mijn slimme meter met p1 poort hoe of wat dat zit met deze accu want het moet wel werken uiteraard ik heb een landis en gyr E350 van liander hangen heb een p1 van homey en homewizard er aan maar een van die kan er wel uit voor de accu uiteraard.

Nu mijn vraag is er iemand die kennis heeft of weet hoe dit precies zit want ik lees stekker in het stopcontact en het werkt maar ik lees ook je hebt een p1 meter van hun nodig maar dan weet ik weer niet of deze werkt want das niet te vinden…. kortom help svp alvast erg bedankt en heel leuk en leerzaam forum om te lezen :P

gr paul
Dag Paul, Zendure is op dit moment aan te sturen via:
- Een Shelly pro 3em - moet wel in je meterkast geïnstalleerd worden.
- Home Assistant: dan kun je hem aansturen met bijv je p1 meter van Homewizard.

Zendure werkt aan een eigen P1 meter; zie ook de topic start punt 5. Volgens ingewijden komt die in mei / juni beschikbaar.

De Shelly en Home Assistant zijn voor mij geen optie. Geen ruimte in meterkast voor de Shelly en geen verstand van home Assistant.
Zelf heb ik sinds kort de ecotracker P1 meter van everhome in mijn P1 splitter hangen; daarmee kun je het ook aansturen. Zoek op everhome in dit topic om te lezen hoe het bevalt bij gebruikers en hoe je hem kunt bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door frankj030 op 02-05-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:57
frankj030 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Dag Paul, Zendure is op dit moment aan te sturen via:
- Een Shelly pro 3em - moet wel in je meterkast geïnstalleerd worden.
- Home Assistant: dan kun je hem aansturen met bijv je p1 meter van Homewizard.

Zendure werkt aan een eigen P1 meter; die ook de topic start. Volgens ingewijden komt die in mei / juni beschikbaar.

Zelf heb ik sinds kort de ecotracker P1 meter van everhome in mijn P1 splitter hangen; daarmee kun je het ook aansturen. Zoek op everhome in dit topic om te lezen hoe het bevalt bij gebruikers en hoe je hem kunt bestellen.
super bedank ik ga voor de everhome eens kijken of we deze kunnen bestellen :P thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
paultje035 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:
[...]

super bedank ik ga voor de everhome eens kijken of we deze kunnen bestellen :P thanx
Graag gedaan. Er zijn een paar gebruikers die hem al werkend hebben met hun Zendure producten. Ik heb hem al wel gekocht en gekoppeld aan mijn Zendure app, maar wacht nog op mijn bestelling van de accu’s.
Zie ook mijn eerdere bericht voor een verwijzing naar een review. Mijn eigen ervaringen tot heden: frankj030 in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

Ik heb zelf ook een E350, en dan de DSMR 4.2 variant.

[ Voor 29% gewijzigd door frankj030 op 02-05-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* was al beantwoord

[ Voor 97% gewijzigd door dotternetta op 02-05-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:46
paultje035 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Ben benieuwd of je contact krijgt met everhome. Ik probeer al twee weken te mailen maar weinig response helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:50:
Wat een lomp grote dingen zeg. Erg jammer, want dat gaat bij mij nooit passen.
Inderdaad lompe grote dingen. Je kunt ook de kleinere versie nemen, de Shelly Pro 3EM-CT63. Die passen veel beter in de meterkast. Heb ik er ook in zitten. Ze worden nu nog niet ondersteund door Zendure, maar daar zijn ze wel mee bezig heb ik gehoord (hoe lang dat nog duurt krijg ik volgende week te horen, ze hebben nu vakantie in China). En deze is ook al goed te gebruiken in combinatie met de HA integratie van Fireson, zo gebruik ik hem ook. Of alsnog wachten op de aanstaande P1 meter van Zendure, of de everhome variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvhBOwdB4jceyzWXcNu5OeAR-gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2TxCiSynTMwWAcvbdkjroIf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrme12345 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:13:
[...]

Inderdaad lompe grote dingen. Je kunt ook de kleinere versie nemen, de Shelly Pro 3EM-CT63. Die passen veel beter in de meterkast. Heb ik er ook in zitten. Ze worden nu nog niet ondersteund door Zendure, maar daar zijn ze wel mee bezig heb ik gehoord (hoe lang dat nog duurt krijg ik volgende week te horen, ze hebben nu vakantie in China). En deze is ook al goed te gebruiken in combinatie met de HA integratie van Fireson, zo gebruik ik hem ook. Of alsnog wachten op de aanstaande P1 meter van Zendure, of de everhome variant.

[Afbeelding]
Jammer dat die er dan weer niet is met kleine clips, bij deze moet je je 25A kabels loshalen en weer (op spec) vastzetten. Ik zou de kleine TDK clips nemen als ik een Shelly nam.

[ Voor 3% gewijzigd door dotternetta op 02-05-2025 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
dotternetta schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Jammer dat die er dan weer niet is met kleine clips, bij deze moet je je 25A kabels loshalen en weer (op spec) vastzetten. Ik zou de kleine TDK clips nemen als ik een Shelly nam.
Ik zou nog even geduld hebben, en hopen dat de P1 goed gaat werken;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:13:
[...]

[Afbeelding]
Is het niet mogelijk om de Pro 3EM te gebruiken en de klem los te bestellen en te "kalibreren", zodat je de door jou genoemde kleinere klemmen kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:33:
[...]

Is het niet mogelijk om de Pro 3EM te gebruiken en de klem los te bestellen en te "kalibreren", zodat je de door jou genoemde kleinere klemmen kunt gebruiken?
Ja dat kan inderdaad, ook op Duits zendure forum gelezen een x, net op een andere manier maar ook iets met omgekeerde kalibratie zeg maar. Maar dat is nogal een gedoe en een stuk duurder, en ik gebruik gewoon de HA integratie en die werkt vlekkeloos bij mij. Dus voor mij geen toegevoegde waarde op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:37:
[...]

Ja dat kan inderdaad, ook op Duits zendure forum gelezen een x, net op een andere manier maar ook iets met omgekeerde kalibratie zeg maar. Maar dat is nogal een gedoe en een stuk duurder, en ik gebruik gewoon de HA integratie en die werkt vlekkeloos bij mij. Dus voor mij geen toegevoegde waarde op deze manier.
De standaard 3em is inderdaad al behoorlijk prijzig; ik heb geen idee wat de driedubbele klem los zou kosten. En je hebt gelijk: de integratie oplossing is in alle opzichten beter.

Al zag ik zojuist dat ik 2 Zendure managers heb in HA. Even kijken wat daar gebeurt.

[ Voor 6% gewijzigd door geert1992 op 02-05-2025 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Aziraphale schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 12:57:
Vanochtend de installateur gebeld en die zou zweren dat alle klemmen dezelfde kant op stonden. Maar na zijn instructie heb ik de kap van de groepenkast gehaald en dat was dus toch niet het geval. Hij zal zijn bril even niet op hebben gehad of aan koffie toe zijn geweest. :+

In ieder geval heb ik ze omgedraaid en nu staan ze goed. Zie hieronder voor de situatie voor en na.

[Afbeelding][Afbeelding]
Aan de ene kant begrijp ik het wel, als je dit soort installaties niet dagelijks doet, is het logisch dat er fouten kunnen insluipen. Maar dan is het misschien niet zo handig om zo stellig te beweren dat alles correct is uitgevoerd.
hadden jullie toevallig samen naar de gemeten waarden gekeken?
Of ben ik nu te kritisch?

Pagina: 1 ... 46 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.