Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@mrme12345 Ik heb de 2400 AC vannacht in HEMS laten meedraaien op ZENKI AI mode en zie dat die nu nul op de meter houdt en tussen 01:00-06:00 wat stroom heeft ingekocht. Echter zie ik tussen 05:00 en 06:00 een hogere afname dan tussen 04:00 en 05:00, waar het dynamische tarief lager ligt. Jij toevallig ook mee bezig?

Als ik dat patroon een uurtje verschuif begrijp ik wel wat die doet: Iets goedkope stroom inkopen om de paar duurdere uren nul op de meter te kunnen draaien. Alleen lijkt ie een uurtje ernaast te zitten en dat kan een software ding zijn, dan geef ik dat namelijk aan ze door.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:01:
@mrme12345 Ik heb de 2400 AC vannacht in HEMS laten meedraaien op ZENKI AI mode en zie dat die nu nul op de meter houdt en tussen 01:00-06:00 wat stroom heeft ingekocht. Echter zie ik tussen 05:00 en 06:00 een hogere afname dan tussen 04:00 en 05:00, waar het dynamische tarief lager ligt. Jij toevallig ook mee bezig?

Als ik dat patroon een uurtje verschuif begrijp ik wel wat die doet: Iets goedkope stroom inkopen om de paar duurdere uren nul op de meter te kunnen draaien. Alleen lijkt ie een uurtje ernaast te zitten en dat kan een software ding zijn, dan geef ik dat namelijk aan ze door.
Hebben we nog niet gezien, maar wij hebben ook geen dynamische tarieven of wat dan ook ingesteld. Draaien enkel NOM (en hebben ook geen dynamisch tarief, nog vast tarief zonder terugleverboete). Wellicht goed om gewoon te melden aan ze. Kunnen ze er even naar kijken.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 14:45
klump4u schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:06:
[...]

Verzenden gewoon naar postkantoor in DE, volgende bestelling gaat weer daar
Zoals gezegd, de helpdeskmedewerker stelt (ondanks alle verhalen hier in dit topic :) ) dat het verboden is om dergelijke accu's naar een postkantoor te laten versturen.

(Én hij stelt dat ze dit ook niet naar NL mogen versturen, ook al kun je ongeveer alle Europese landen kiezen als afleveradres op hun site.)

Dus ja, zeg het maar. Ik denk cancellen en bij een andere leverancier bestellen. En nog eens een maand extra wachten. :+

Edit: het blijkt volgens het nieuwste bericht van de helpdesk toch te gaan om het belastingverhaal. Men wil toch naar Nederland versturen, maar wel belasting betalen. En ja, dat is natuurlijk begrijpelijk.

Enige oplossing aldus helpdesk: annuleren van bestelling en opnieuw doen (incl BTW). Dus maar geannuleerd, daarna even zien waar de bestelling daadwerkelijk plaatsvindt.

Het viel me op dat op de site van Zendure (NL) de prijzen hoger zijn intussen, bijv: https://www.zendure.nl/pr...00?variant=46525336355071

1947 euro lees ik op dit moment. Dat is in Duitsland ca 1600 euro incl BTW, althans bijv bij Akkuman of MarcMedia.

[ Voor 35% gewijzigd door zeegerd op 24-04-2025 11:33 ]

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:09
@mrme12345 Kan ik met de 3CT bvb voorkomen tijdens EV laden de accu leeg wordt getrokken, door bvb 1 (hoe noemen we die extra clamps?) controleclamp om de 3 fasen naar de laadpaal te doen? Kun je wat dat betreft iets instellen in de app? Bvb als controleclamp 1 = xx A dan ....etc?

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:42:
@mrme12345 Kan ik met de 3CT bvb voorkomen tijdens EV laden de accu leeg wordt getrokken, door bvb 1 (hoe noemen we die extra clamps?) controleclamp om de 3 fasen naar de laadpaal te doen? Kun je wat dat betreft iets instellen in de app? Bvb als controleclamp 1 = xx A dan ....etc?
Lijkt me niet, want hij ziet dan de batterij niet in de groepen van de laadpaal en kan de connectie niet maken. Het is echt bedoekd om binnen de groep van de batterij bij te sturen als de load te hoog wordt. En wat jij wil kun je wel makkelijk via home assistant en node red regelen, maar daar moet je natuurlijk wel zin in hebben. Of gewoon handmatig de batterijen stoppen als je gaat laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2T0oj5UkKAW5fVbr396in9zcvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X610aHpSiHXF4RHaiNy6ZHRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaqOGUzozXEF8vzVfi9hRmCoNGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAyvMmdD7zu8fFTWaQtgZHJF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:39
peterbier schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:32:
Geen idee hoe het precies werkt maar valt dit niet onder belasting ontduiken.
https://www.belastingdien...emen_uit_andere_eu_landen

Misschien krijg je hier gedoe mee.
Ik heb zelf gewoon via Zendure NL gekocht.
De regels die je hier omschrijft zijn voor zakelijk verkeer, daarbij klopt het dat jij als zakelijke afnemer verantwoordelijk bent voor het afdragen van BTW.

In de gevallen die hier besproken worden gaat het om consumenten die een apparaat kopen. In die gevallen is de leverancier (zowel binnen als buitenland) verantwoordelijk voor het in rekening brengen van de BTW. En daarnaast, we hebben in de EU vrij verkeer van goederen en personen. Dus jij mag kopen wat je wil in welk land dan ook binnen de EU en er dan van uit gaan dat de prijs die jij betaald de uiteindelijke prijs is. Je hoeft daarbij geen rekening te houden met BTW aangifte in je eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
mrme12345 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:48:
[...]

Lijkt me niet, want hij ziet dan de batterij niet in de groepen van de laadpaal en kan de connectie niet maken. Het is echt bedoekd om binnen de groep van de batterij bij te sturen als de load te hoog wordt. En wat jij wil kun je wel makkelijk via home assistant en node red regelen, maar daar moet je natuurlijk wel zin in hebben. Of gewoon handmatig de batterijen stoppen als je gaat laden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de screenshots zo zie maakt het niet veel uit welke groep je bewaakt en lijkt het me verder een redelijk dom "sub-home" balancing device die de accu knijpt als een groep boven een bepaald (instelbaar?) amperage komt. Wel erg interessant tov van een p1-meter. Leuk dat ze hem op de markt hebben gebracht!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Dit is wel mooi, HEMS/ZENKI voorspelling van gedrag/SoC/verbruik/zonneopwek voor de rest van de dag. Wat je dus echter ziet is dat ie niet in de goedkoopste uren gaat laden, maar in de aanloop naar de duurste uren gaat laden. En mijn voorspelde huisverbruik is dus zo hoog doordat ik dan vaak de Hypers met 4000-5000 Watt oplaad en niet omdat mijn huishouden dat verbruikt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEUYf4MfTPCeE_Tu1FBlyiunwVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSBJMvtusHMpEA61eQKf6ziw.jpg?f=fotoalbum_large

Ps. berichtje gestuurd ivm laden in het iets duurdere uur. En dat ik duidelijkheid wil hebben over ZENKI/HEMS vs Home Assistant, want ik zit nu zo in dubio wat te doen: Hyper 2000 OF 2400 AC, maar een mix is niet handig....

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Zie overigens ook dat ze de dynamische Nord Pool prijzen nog steeds uitvlakken en afronden. Dat verklaart waarom ie vanochtend pas zo laat ging laden, voor HEMS is daar het tarief hetzelfde. Heb mijn contactpersoon laten weten dat ik ervan baal dat ik dit al in oktober 2024 aan ze heb doorgegeven en dat dit nog steeds niet is opgelost.

Hier zie je dat tussen 04:00 en 05:00 het goedkoopste uur was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx6s3k7c5Wo8Hvi4T89Izry6EnY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1j5K9FHFy3wLriJcZNHS05mq.png?f=user_large

En hier zie je dat die nuance ontbreekt in de Zendure App, waardoor die ander laadgedrag vertoont en dan begrijp ik HEMS wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a24o2kIJAijj8Qy1cWb63-YodF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtpZdSkADNpZVSiu6XTnl7YH.jpg?f=fotoalbum_large

Simpele oplossing: Gewoon de dynamische Nord Pool prijzen 1 op 1 hanteren ipv afronden en afvlakken, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Astra schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:00:
[...]

De regels die je hier omschrijft zijn voor zakelijk verkeer, daarbij klopt het dat jij als zakelijke afnemer verantwoordelijk bent voor het afdragen van BTW.

In de gevallen die hier besproken worden gaat het om consumenten die een apparaat kopen. In die gevallen is de leverancier (zowel binnen als buitenland) verantwoordelijk voor het in rekening brengen van de BTW. En daarnaast, we hebben in de EU vrij verkeer van goederen en personen. Dus jij mag kopen wat je wil in welk land dan ook binnen de EU en er dan van uit gaan dat de prijs die jij betaald de uiteindelijke prijs is. Je hoeft daarbij geen rekening te houden met BTW aangifte in je eigen land.
Tenzij je als consument je bewust bent van de feitelijke ontduiking. En dat is (zeker in dit topic) lastig te ontkennen als de leverancier dat ook nog eens expliciet op de website vermeld in bijna alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:14
Dit al gezien?

Nieuwe acties van Zendure, alleen vandaag. Kom je weer uit op de prijzen van tijdens de kortingsperiode met kortingscode. Nu wel ook de combi met de nieuwe Zendure Smart Meter 3CT.
Grappig dat ze de combi 2400AC+1AB3000X+Shelly typeren als 492 euro korting, maar met de Smart Meter 3CT als 118 euro korting (terwijl de combi 20 euro verschil heeft).

[ Voor 60% gewijzigd door frankj030 op 24-04-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:20
frankj030 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:09:
Dit al gezien?

Nieuwe acties van Zendure, alleen vandaag. Kom je weer uit op de prijzen van tijdens de kortingsperiode met kortingscode. Nu wel ook de combi met de nieuwe Zendure Smart Meter 3CT.
Ja, die was gisteren ook al, enige actie is de gratis zendure Smart Meter 3CT, de rest van de 'actie' hadden ze al als gewone prijs.

Valt me steeds vaker op, de actie prijs van de lopende actie is eigenlijk altijd gelijk aan de actie prijs van de vorige actie. En ze hebben altijd actie... Dus die actie kun je met een korrel zout nemen en gewone voor de normale prijs aannemen.

Edit:
Hey dubbele ninja edit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dotternetta schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:02:
[...]

Als ik de screenshots zo zie maakt het niet veel uit welke groep je bewaakt en lijkt het me verder een redelijk dom "sub-home" balancing device die de accu knijpt als een groep boven een bepaald (instelbaar?) amperage komt. Wel erg interessant tov van een p1-meter. Leuk dat ze hem op de markt hebben gebracht!
Als we de 50A clamps binnen krijgen kunnen we dat wel testen, maar ik verwacht dat het gekoppeld is aan de batterij binnen de groep. Maar wie weet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:01:
[...]

Tenzij je als consument je bewust bent van de feitelijke ontduiking. En dat is (zeker in dit topic) lastig te ontkennen als de leverancier dat ook nog eens expliciet op de website vermeld in bijna alle gevallen.
En het wordt duidelijk aangegeven dat de regeling alleen bedoeld is voor Duitse ingezetenen die de batterij op een prive Duits adres installeren. Dan is de btw vrijstelling van toepassing. Dus inderdaad je weet dat het niet helemaal volgens de regels is en neemt het risico. Heb ik ook gedaan om eerlijk te zijn en een naheffing vanuit het Duitse bedrijf is niet helemaal uit te sluiten (als zij bijvoorbeeld ook een naheffing van de Duitse overheid krijgen). Kans daarop lijkt me dan wel weer erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
peterbier schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:41:
[...]
Even aanvulling op mijn bericht.
Net email van FedEx gehad dat de AB2000s morgen geleverd wordt.
Gelukkig.
Ik heb net los van elkaar 2x de hyper2000 geleverd gekregen via FedEx, er moet nog 3x AB2000s komen. Het lijkt erop dat ze allemaal los van elkaar geleverd gaan worden via FedEx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:56
mrme12345 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:20:
[...]

En het wordt duidelijk aangegeven dat de regeling alleen bedoeld is voor Duitse ingezetenen die de batterij op een prive Duits adres installeren. Dan is de btw vrijstelling van toepassing. Dus inderdaad je weet dat het niet helemaal volgens de regels is en neemt het risico. Heb ik ook gedaan om eerlijk te zijn en een naheffing vanuit het Duitse bedrijf is niet helemaal uit te sluiten (als zij bijvoorbeeld ook een naheffing van de Duitse overheid krijgen). Kans daarop lijkt me dan wel weer erg klein.
Dit geven ze ook aan bij Akkuman. Iets in de trant van: als blijkt dat de bestelling niet in DE wordt gebruikt, dan sturen we een naheffing welke direct betaald dient te worden.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:09

HHF

Acidrain schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:15:
[...]

Ja, die was gisteren ook al, enige actie is de gratis zendure Smart Meter 3CT, de rest van de 'actie' hadden ze al als gewone prijs.

Valt me steeds vaker op, de actie prijs van de lopende actie is eigenlijk altijd gelijk aan de actie prijs van de vorige actie. En ze hebben altijd actie... Dus die actie kun je met een korrel zout nemen en gewone voor de normale prijs aannemen.

Edit:
Hey dubbele ninja edit :>
Ja iedere actie bij Zendure wordt opgevolgd door een volgende actie (Wintersale, Springsale, Earth day sale). Ik denk dat we na de Earth day sale de Summer sale gaan krijgen, gevolgd door de Autumn Sale, X-mas sale, etc.. De mails van Zendure dat je nog maar een paar dagen hebt voordat de sale afloopt hebben dan ook niet zoveel zin.

Ik wacht rustig even af totdat de levertijden weer wat teruglopen en zie dan wel in welke sale we zitten. (En wacht ook even op de Zendure P1).

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:01:
[...]

Klopt, daarom leveren ze ook alleen in Duitsland, of in NL met naheffing. Maar als jij het in Duitsland koopt en afhaalt, dan voldoet de leverancier aan zijn verplichtingen. Dat jij het vervolgens in de auto zet en meeneemt, is niet meer de verantwoordelijkheid van de leverancier. Dus ja, het is een grijs gebied, maar de kans dat je een naheffing krijgt is minimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeegerd
HHF schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:15:
[...]

Ja iedere actie bij Zendure wordt opgevolgd door een volgende actie (Wintersale, Springsale, Earth day sale).
(Beetje off-topic)

Vermoeiend ook. Men zou een voorbeeld aan Hornbach kunnen nemen: gewoon altijd scherpe prijzen en geen aanbiedingen. Ter vergelijking, we bestellen boodschappen geregeld bij de AH en dan zien we soms dat veel meer dan de helft van de producten een (zogenaamde) aanbieding is. Wie gelooft het nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:16

bert pit

asdasd

zeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:02:
Wordt een wat rare situatie intussen. Akkuman deelde me mee dat (Zendure) accu's niet naar een DHL-kantoor in Duitsland mogen worden verstuurd, want: gevaarlijke goederen. Trouwens: niet naar een kantoor en ook niet naar een Packstation. Terwijl, als ik het me goed herinner, zijn er verschillende tweakers die dit wel zo voor elkaar hebben gekregen.

Oké, aangezien een tweaker hier in dit topic zei dat hij ze gewoon van Akkuman naar eigen adres in Nederland had laten versturen & ik niet zo snel iemand (goed) ken net over de grens, heb ik gevraagd of men het dan gewoon naar mij kan sturen in NL, eventueel tegen extra vervoerskosten.

Antwoord: nee, kan sowieso ook niet naar Nederland omdat het gevaarlijke goederen zijn. Het moet naar iemand in Duitsland. Pardon, bij elke bestelling kan ik gewoon Nederland opgeven als Lieferadresse?!

Eh, het begint nu wat vreemd te worden. Wat gebeurt hier? Of heb ik pech met een niet al te nozele helpdeskmedewerker?
Vreemd, ik heb hetzelfde gedaan bij akkuman.de (naar NL adres versturen ) en heb gewoon een bevestiging gekregen. De spullen moeten nog wel verstuurd worden. Ik ben benieuwd, vorige week heb ik een mail verstuurd over de levertijd, maar nog niets vernomen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:16

bert pit

asdasd

peterbier schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:40:
[...]

Leg dat de Belastingdienst maar uit als ze om opheldering vragen.
Nogmaals geen idee hoe het werkt.
Volgens mij moet je het opgeven.
"BTW volgt goederen" is mij geleerd. In Europa geldt dat de verkopende partij verantwoordelijk is voor het heffen van de BTW.
Als Akkuman dat in 1 of 2 gevallen fout doet, gaat niemand dat waarschijnlijk merken. Maar als de douane (of zelfs een accountant) er achterkomt dat het stelselmatig fout gaat zal er vermoedelijk een naheffing plaatsvinden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 09:57
rabero1985 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:37:
Had ook naar support gemaild om te vragen of en wnr ze in België hun producten verwachten.
Kreeg een standaard AI antwoord dat ze dat niet weten en ik maar naar de NL site moest kijken. Ja duh maar die zend niet naar BE. Op een klein uurtje van me kan ik een marstek Venus E afhalen. Geen gedoe. Zo jammer dat het voor ons klein apenlandje weer zo moeilijk is allemaal. Gas op die handel zou ik zeggen, de vraag is hier ook zeer groot.😁
Ojee dus de NL site verzend niet naar België? Ik zag ook Zendure Europe en heb daar 1 en ander ingegeven voor de 2400AC + AB3000X + 3CT was 1459 euro. Ik kon alles invullen tot en met shipping en ben daar echter gestopt daar de laatste stap het betalen was.

Ik kreeg tijdens dit proces geen melding dat ze van Zendure Europe niet zouden verzenden naar België. Er stond daar ook ergens dat bestellingen gedaan via Zendure Europe geleverd worden vanuit local warehouses. Dus wie weet komen die voor België dan misschien van Zendure France. Het enige wat ik niet gedaan heb is betalen dus ik ga er vanuit dat ge ze daar kunt bestellen voor België. Ik hoor het graag als dit een foute veronderstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een vraag m.b.t. de verbinding van zonnepanelen op de SF 800 pro.
Bedoeling is om twee panelen van 450 WP (32V 13 A max) te verbinden.
Dan moet elk paneel toch afzonderlijk op een eigen MPPT poort worden verbonden zoals in de bovenste figuur (afgebeeld voor 1 paneel, daar komt er dan dus nog eentje bij).
Ik snap niet helemaal waarom er bij het bovenste figuur een rood kruis staat.

figuur uit de handleiding van de SF800 pro (pagina 12):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jcp_H3d-jsj9L8elMK3WFpJLFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fG0K3WAERG5gC3m2Y213eK7d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
Chupachups schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:19:
Ik heb een vraag m.b.t. de verbinding van zonnepanelen op de SF 800 pro.
Bedoeling is om twee panelen van 450 WP (32V 13 A max) te verbinden.
Dan moet elk paneel toch afzonderlijk op een eigen MPPT poort worden verbonden zoals in de bovenste figuur (afgebeeld voor 1 paneel, daar komt er dan dus nog eentje bij).
Ik snap niet helemaal waarom er bij het bovenste figuur een rood kruis staat.

figuur uit de handleiding van de SF800 pro (pagina 12):
[Afbeelding]
Het rode kruis staat toch bij de onderste van de 2? En die begrijp ik wel als ik naar de aansluitingen kijk.

Dus zoals ik het zie is de bovenste wel goed, onderste niet.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
"vorkje" kompleet is mppt tracker , aansluitkabels van een paneel moeten wel binnen een mppt tracker blijven wil het kunnen werken vandaar

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
*knip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door dotternetta op 24-04-2025 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
dotternetta schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:44:
Beetje (veel) offtopic, maar kan iemand hier misschien kort samenvatten waarom een Marstek 5 kWh een "minder verstandige keuze" is dan een Zendure? Ik wil niet 514 pagina's van dat forum doorspitten.
Volgens mij staat er onderaan, Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken, denk dat er daar beter gereflecteerd kan worden op dat soort vragen? : Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

Nog even en het loopt net zo uit de hand als een tijdje in het Tesla topic (auto X is beter dan auto Y) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door frankj030 op 24-04-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
DaLass schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:25:
[...]

Het rode kruis staat toch bij de onderste van de 2? En die begrijp ik wel als ik naar de aansluitingen kijk.

Dus zoals ik het zie is de bovenste wel goed, onderste niet.
ja dat lijkt mij ook, maar ik mis het groene vinkje bij de bovenste.
Assumptions are the mother of all fuckups.. dus beter even checken, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:28
dotternetta schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:44:
Beetje (veel) offtopic, maar kan iemand hier misschien kort samenvatten waarom een Marstek 5 kWh een "minder verstandige keuze" is dan een Zendure? Ik wil niet 514 pagina's van dat forum doorspitten.
Ik kan je alleen vertellen waarom ik ben overgestapt naar Zendure.
In eerste instantie voor de Marstek gegaan met een mooie Black Friday aanbieding
Maar toen leveringen uitbleven en er ook nog bakken aan kinderziektes in zaten ben ik afgehaakt.
Die kinderziektes zullen wel verdwijnen, maar ik was bang dat dit nog wel een jaartje kon duren.
Een ander punt is de modulaire opbouw van Zendure, als een Marstek stuk gaat moet je alles vervangen en 75 kg met een vrachtvervoerder opsturen
Bij een Zendure kun je elk onderdeel los met de post opsturen.
Zendure had verder de software wel goed op orde, alles werkte gewoon.

Waarom ik eerst niet voor Zendure koos was omdat ik het niet kende en toen ik het wel kende was de prijs wel een flink struikelblok, maar die ging rap naar beneden.

Waarom ik niet voor een EVA heb gekozen zijn de kleine accu's en het trage reageren op stroom vraag.
Het tweede is kennelijk een bewuste keuze van de fabrikant.

Ik heb ook naar Home Wizard gekeken, maar in november vorig jaar was ook daar geen zicht op een vlotte levering.

Zendure is het meest ver ontwikkeld en flexibel met de soft en hardware mogelijkheden.
Ik gebruik die niet allemaal, maar wat niet is kan nog komen en heb je eenmaal voor een merk gekozen dan is het lastig die met anderen te combineren.
Dus later overstappen draait dan vaak uit op kapitaal vernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit. Sorry verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Devke op 24-04-2025 13:45 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
https://www.pv-magazine.d...osphat-speicher-geklaert/
Mogelijk wel interessant om te lezen. Volg topic al tijdje i.v.m. interesse
Mijn duits is niet helemaal geweldig, de micro omvormer kon geen verbinding maken met het internet en daarom ontstond er brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
graceful schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:48:
Mijn duits is niet helemaal geweldig, de micro omvormer kon geen verbinding maken met het internet en daarom ontstond er brand?
Vertaalt met google maak ik er op uit dat het een slechte MC4 stekker verbinding was die over verhit raakte.
Alleen registreerde de software het probleem niet en dat gaan ze nu verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
Google Translate is je vriend ;)

- The microinverter's unstable grid connection affected system stability.
- A possible contact failure at the 400-watt MPPT connection led to a local temperature increase and accelerated the fault development.
- The system malfunction persisted for an extended period of time without prompt intervention.
- The interaction of several technical and external influences ultimately led to the incident.

[ Voor 24% gewijzigd door GermanPivo op 24-04-2025 13:55 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Mijn duits ook niet, maar dit waren de conclusies:
1) De onstabiele netverbinding van de micro-omvormer beïnvloedde de stabiliteit van het systeem.
2) Een mogelijke contactfout op de 400 watt MPPT-aansluiting leidde tot een lokale temperatuurstijging en versnelde de ontwikkeling van de storing.
3) De systeemstoring hield zich voor langere tijd voor, zonder dat er tijdig werd ingegrepen.
4) Het samenloop van verschillende technische en externe invloeden leidde uiteindelijk tot het incident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:55:
[...]

ja dat lijkt mij ook, maar ik mis het groene vinkje bij de bovenste.
Assumptions are the mother of all fuckups.. dus beter even checken, vandaar mijn vraag.
Al gezegd, maar ter bevestiging:

Bovenste goed: Want je verbindt 1 paneel met dezelfde MPPT
Onderste fout: Je verbindt 1 paneel met beide MPPT's

In- en uitgang van een paneel moeten beide op dezelfde MPPT zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
@Polvo176 Bedankt voor de reactie. Sorry voor de offtopic, nu weer terug naar Zendure 🥰

[ Voor 11% gewijzigd door dotternetta op 24-04-2025 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astra
Zo. Knoop doorgehakt; 2400 AC met 2x AB3000X besteld en elektricien opdracht gegeven om extra groep aan te leggen (peace of mind, zeker weten dat ook als ik wil uitbreiden alles veilig is) en een Shelly Pro3EM te installeren.

Nu 40-50 dagen wachten. En daar ben ik altijd zo goed in... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 19:58
Ik zie idd dat de EU zendure site wel België in de lijst heeft staan. Vanaf dat de P1 beschikbaar is ga ik eens zien of ik het bestelproces kan afronden 🙂.

Die P1 , heb ook P1 van HW , dus ga een splitter moeten gebruiken. Maar heeft die altijd een externe voeding nodig? Heb een Dsmr 5 meter. Maar nog geen stopcontact aanwezig bij men DM. Dus die moet ik nog voorzien indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astra
rabero1985 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:42:
... Maar heeft die altijd een externe voeding nodig?
Ik heb een Tibber P1 en een HW P1 Meter via de HW splitter, zonder externe voeding op een DSMR5 meter, werkt prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:30

Bravo

Second Best

Bwoah, de meeste vertalingen missen volgens mij toch nog wel een punt die aandacht verdient.
De apparatuur van Zendure had na de eerste schade geen verbinding met de cloud, waardoor de foutmeldingen die door het systeem afgegeven werden niet bij de gebruiker terechtkwam. Alleen de melding dat er systeembeperkingen actief waren is nog gemeld, de rest lukte niet omdat de verbinding verloren was. Ook heeft deze melding er niet toe geleid dat de gebruiker maatregelen nam, de ernst werd niet duidelijk met deze melding.
Hierdoor is er niet ingegrepen door de gebruiker en kon de zaak escaleren met de uiteindelijke brand tot gevolg.

Zendure gaat de app aanpassen waardoor foutmeldingen beter herkenbaar worden aangegeven en er komt nog een afschakelfuntie om bij fouten met een groot risico automatisch af te schakelen. Ook wil Zendure naast meldingen in de app mailtjes gaan versturen bij dit soort foutmeldingen.

Goed dat er een automatische afschakelfunctie komt voor de zware foutmeldingen, dit had niet gebruiker afhankelijk mogen zijn.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:39
Ik heb inmiddels de eerste twee AB2000S ook binnen. Nog 2 en 2 Shelly stekkers te gaan, waarvan inmiddels 1 pakket in Duitsland met DHL onderweg is en er nog 2 op 'aangekondigd' staan. Blijft een bijzondere manier van versturen, maar nu kan ik in ieder geval gaan testen, lijkt me.

Maar even voor alle zekerheid: Kan ik deze twee accu's en de Hyper nu gewoon ergens op een groep aansluiten en dan als alle accu's er zijn de andere twee toevoegen, alles op de definitieve plek zetten en omschakelen naar 1200W? Of beter alles in een keer installeren?

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Aziraphale schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:32:
Ik heb inmiddels de eerste twee AB2000S ook binnen. Nog 2 en 2 Shelly stekkers te gaan, waarvan inmiddels 1 pakket in Duitsland met DHL onderweg is en er nog 2 op 'aangekondigd' staan. Blijft een bijzondere manier van versturen, maar nu kan ik in ieder geval gaan testen, lijkt me.
d:)b
Maar even voor alle zekerheid: Kan ik deze twee accu's en de Hyper nu gewoon ergens op een groep aansluiten en dan als alle accu's er zijn de andere twee toevoegen, alles op de definitieve plek zetten en omschakelen naar 1200W? Of beter alles in een keer installeren?
Ja, je kunt later de andere accu's toevoegen. Wel eerst even de Hyper 2000 in standby zetten.

Daarna zal ie direct de extra accu's herkennen en waarschijnlijk een keer gaan kalibreren en volledig naar 100% opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heb zojuist een mooi projectje uitgevoerd:
  • Hyper 1 t/m 4 zitten in account 1 (Ingelogd op telefoon)
  • Hyper 1 t/m 4 zijn gedeeld met account 2 (Ingelogd op Home Assistant)
  • Hyper 5 + 2400 AC + HUB2000/APS800 + SF800 zitten in account 3 (Ingelogd op iPad)
Tijdens de installatie van de 2400 AC kon ik nu in HEMS ook Zonneplan selecteren met toeslag en BTW %, de day ahead tarieven kloppen nu :)

Hopelijk kan door deze actie Home Assistant de 4 Hypers weer goed aansturen, want die ging over zijn nek door de vele apparaten en communicatie. Kreeg zelfs van PiHole een paar keer per dag meldingen dat apparaten een rate limit hadden gekregen ivm >1000 verzoeken per minuut richting de MQTT server van Zendure :D

Nu eens kijken of alles zo lekker draait. Wachten op 1x SF800 extra (ipv HUB2000/APS800), 1x 2400AC en 3x AB3000X extra (Voor de volledigheid: Zelf aangeschaft). Dan even aankijken wat Zendure doet met de Hypers icm HEMS en of die individueel aan te sturen blijven én of de 2400 AC ook Smart Mode in Home Assistant kan gaan ondersteunen. Daarna maak ik de keuze over welke richting ik in sla, wil uiteindelijk zo min mogelijk verschillende type apparaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Taro schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:08:
[...]

Ja, je kunt lader de andere accu's toevoegen. Wel eerst even de Hyper 2000 in standby zetten.

Daarna zal ie direct de extra accu's herkennen en waarschijnlijk een keer gaan kalibreren en volledig naar 100% opladen.
Dank! Als de andere accu's erbij komen dan moet de Hyper sowieso uit het stopcontact omdat dan alles naar de kelder verplaatst moet worden. Ik ga ze nu eerst in de bijkeuken zetten op een gedeelde groep, want daar kunnen ze veilig in een hoekje staan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Dat is wat er inderdaad in de reacties aan wordt gegeven, maar volgens mij staat er dat de brand door de MPPT is ontstaan. Iets met kip en ei.

Ik heb het bericht doorgenomen en had tot vorige week ook een Zendure AIO2400, het product dat het hier betreft. Voor de volledigheid: De AIO2400 heeft 2.4 kWh opslag met 2x MPPT ingang, MPPT 1 is bedoeld voor +-1 paneel, MPPT 2 voor +-2 panelen. Maar dat is wel afhankelijk van het type paneel, max V en max A.

Op de AIO2400 sluit je een micro-omvormer aan, ik heb hem zowel met een APS800 als Hoymiles 800 gebruikt. Je verbindt de 2 uitgangen van de AIO2400 met de 2 ingangen van de micro-omvormer. De micro-omvormer zorgt er vervolgens met een stekker in het stopcontact voor dat je stroom aan het huishouden / stroomnet kunt terugleveren.

Ze geven aan dat het bij de MPPT mis is gegaan, maar dat kan zowel de MPPT van de AIO2400 als MPPT van de micro-omvormer betreffen. In het eerdere bericht heb ik volgens mij gelezen dat hij er 4 zonnepanelen op had aangesloten, mogelijk flexibele met minder vermogen, maar dat weet ik niet zeker. Grote kans dat hierbij MPPT 1 is overbelast, want, ikzelf dacht al dat MPPT 1 wel de MPPT zou zijn met het hogere vermogen en MPPT 2 met het lagere vermogen, maar dat is dus andersom. Dan is de vraag wat er daarna mis is gegaan, als er bijv. kortsluiting is opgetreden, dan heb je een enorm probleem en dan ontstaat er inderdaad brand als dat zijn gang kan gaan.

Nergens wordt aangegeven dat het bij de cellen mis is gegaan, bij de originele foto's zag ik ook verbrand isolatiemateriaal. Heel benieuwd of de brand aan de buitenkant is ontstaan en hoe het apparaat er nu uitziet, of de cellen überhaupt zijn aangetast, of dat de behuizing dat heeft voorkomen.

De AIO2400 is wat mij betreft een handig all in one (AIO) apparaat, maar, te groot en zwaar en omslachtig. Door de micro-omvormer reageert deze vertraagd, een AB2000(S/X) met SF800, of SolarPro 800 of Hyper 2000 hebben als voordeel dat ze ook AC kunnen laden, modulair zijn en minder log/groot zijn en dus veel makkelijker te verplaatsen. Daarnaast heb ik aan Zendure als feedback teruggegeven dat de MC4 connectoren 90 graden gedraaid zouden moeten worden. De voorste kan je makkelijk losmaken, de achterste niet, daarvoor moet je echt pielen met een tangetje en de kans op beschadiging van die MC4 connector richting de accu (Lees: MPPT) is dan groot.

Afijn, persoonlijk zou ik op dit moment nooit een AIO2400 nieuw kopen, maar altijd voor de nieuwe productlijn gaan. Het is een outdated apparaat en daarom volgens mij ook niet op de NL website verkrijgbaar, die zal wel snel uitgefaseerd worden.

Vooralsnog dus voorzichtig zijn met de conclusies, heel erg benieuwd naar het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik heb een vraag, en kan duidelijk antwoord niet vinden. Ik heb nog stel oude zonnepanelen (naast 9 nieuwe) op mijn dak liggen, 2 strings van ieder max 600w (ben al blij als ze elk 300 opleveren, maar ze zijn ook ruim15 jaar oud).
Als ik een solarflow 800 pro aanschaf, en hierop beide oude strings op aansluit, dus ongeveer 700 watt. En kan ie dan ook tegelijk met de 800 watt via de stekker laden? Dus in mijn geval 700 rechtstreeks via panelen, en 800 erbij (die van mijn andere 9 panelen komt, maar via de stekker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
badnews.nl schreef op donderdag 24 april 2025 @ 18:35:
Ik heb een vraag, en kan duidelijk antwoord niet vinden. Ik heb nog stel oude zonnepanelen (naast 9 nieuwe) op mijn dak liggen, 2 strings van ieder max 600w (ben al blij als ze elk 300 opleveren, maar ze zijn ook ruim15 jaar oud).
Als ik een solarflow 800 pro aanschaf, en hierop beide oude strings op aansluit, dus ongeveer 700 watt. En kan ie dan ook tegelijk met de 800 watt via de stekker laden? Dus in mijn geval 700 rechtstreeks via panelen, en 800 erbij (die van mijn andere 9 panelen komt, maar via de stekker)?
Belangrijker dan wattage is V en A max, dus check even of je panelen binnen de door de 800 Pro toegestane range vallen. En verder: Ja, als het goed is wel. Het product moet echter nog uitkomen, hoop hem volgende week te ontvangen, met 2 panelen te testen en dan kan ik dat hopelijk bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik enthousiast de boel op elkaar zetten, realiseer ik me ineens dat zonder Shelly in de meterkast het hele verhaal natuurlijk niet werkt... 8)7 |:( 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Aziraphale schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:30:
Ik enthousiast de boel op elkaar zetten, realiseer ik me ineens dat zonder Shelly in de meterkast het hele verhaal natuurlijk niet werkt... 8)7 |:( 7(8)7
Heb je geen P1 van homewizard oid? Anders leuk om even met Homeassistant te spelen en was vast aan de gang te zetten!

En anders ben je zelf de slimme regeling, via de app laten laden als de zon schijnt en avond en nacht via een taak terugleveren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Als je vanavond naar everhome mailt heb je de ecotracker P1 waarschijnlijk na het weekend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Sander schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:32:
[...]

Heb je geen P1 van homewizard oid? Anders leuk om even met Homeassistant te spelen en was vast aan de gang te zetten!

En anders ben je zelf de slimme regeling, via de app laten laden als de zon schijnt en avond en nacht via een taak terugleveren 😂
Ik heb een P1 kabel van mijn meter naar mijn RPi lopen en die lees ik uit met de DSMR Smart Meter integratie in HA. Kan ik er dan ook wat mee? :)

En de app moet ik echt nog bestuderen, want ik heb nog geen idee (zelfs niet na uitgebreid in dit topic lezen) hoe ik alles in moet stellen en wat er allemaal kan...
frankj030 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:48:
[...]

Als je vanavond naar everhome mailt heb je de ecotracker P1 waarschijnlijk na het weekend ;-)
Ik heb de Shelly al, alleen mijn elektricien komt volgende week donderdag pas.

[ Voor 18% gewijzigd door Aziraphale op 24-04-2025 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je nog een foto van de kelder-batterij??;)

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 24-04-2025 20:17 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Aziraphale schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:52:
[...]
Ik heb een P1 kabel van mijn meter naar mijn RPi lopen en die lees ik uit met de DSMR Smart Meter integratie in HA. Kan ik er dan ook wat mee? :)
Als dat bij levering uit het net een positieve waarde is en bij teruglevering een negatieve, kan je die sensor opgeven bij de @FireSon integratie binnen HA.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
frankj030 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:48:
[...]

Kan je ook lezen als: Na het weekend, waarschijnlijk over 2 weken. Ik moest 3 herinneringen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:18
Heeft iemand al eens geprobeerd of dit werkt met de Zendure?
https://github.com/sdeigm/uni-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
geert1992 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:16:
[...]

Heb je nog een foto van de kelder-batterij??;)
Komt volgende week donderdag, want dan heb ik pas een wcd in de kelder. :Y

En ik zal eens kijlen naar die sensor. Die integratie heb ik al wel, maar me nog niet in de configuratie verdiept.

Edit: Gecheckt en mij P1 meter heeft aparte sensoren voor verbruik en productie.

[ Voor 10% gewijzigd door Aziraphale op 24-04-2025 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jk-d schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:37:
Heeft iemand al eens geprobeerd of dit werkt met de Zendure?
https://github.com/sdeigm/uni-meter
Ja is al eerder uitgeprobeerd met zendure en werkte toen niet. En dan kun je beter de Home Assistant fireson integratie gebruiken, want dan kun je ook elke P1 meter gebruiken die je wil (als die zichtbaar is in HA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:28:
[...]

Kan je ook lezen als: Na het weekend, waarschijnlijk over 2 weken. Ik moest 3 herinneringen sturen :)
Oh…ik stuurde op een zondag een mailtje, kreeg diezelfde dag reactie en op maandag een betaallink, had hem die donderdag in huis. Hij zei toen wel dat ze begonnen met actief uitleveren en “bijna” in de algemene verkoop gingen. Is nu ca 2,5 week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:44
Een slechte verbinding met het net. Een slechte verbinding met de zonnepanelen. Geen verbinding of een slechte verbinding met internet.
Ik weet niet of dit zo'n plug and play product was, maar er lijkt niet veel zorg besteed aan het aansluiten. Als dit soort dingen vaker gebeuren lijkt het mij verdedigbaar dat nationale autoriteiten zoals de Belgische terughoudend zijn met toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabudop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:13
Taro schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:52:

Simpele oplossing: Gewoon de dynamische Nord Pool prijzen 1 op 1 hanteren ipv afronden en afvlakken, zo moeilijk kan dat niet zijn.
Weet iemand trouwens al hoe Zendure om zal gaan met de komende verandering naar dynamische kwartierprijzen op de EPEX spot markt?:

https://tibber.com/nl/mag...er/uurprijs-kwartierprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
fabudop schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:09:
[...]

Weet iemand trouwens al hoe Zendure om zal gaan met de komende verandering naar dynamische kwartierprijzen op de EPEX spot markt?:

https://tibber.com/nl/mag...er/uurprijs-kwartierprijs
Nog niets over gehoord, maar zou het ze gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Vdvmark schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:52:
[...]

Een slechte verbinding met het net. Een slechte verbinding met de zonnepanelen. Geen verbinding of een slechte verbinding met internet.
Ik weet niet of dit zo'n plug and play product was, maar er lijkt niet veel zorg besteed aan het aansluiten. Als dit soort dingen vaker gebeuren lijkt het mij verdedigbaar dat nationale autoriteiten zoals de Belgische terughoudend zijn met toestemming.
Ja, dit betrof een Zendure AIO 2400, staat hier vooraan op deze oude foto (de stenen zijn inmiddels weer schoon ;) ) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeM88PE8HWjbm99uKCvMEoONDtk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HB6rqtMZVSWHpM13oAHOgDk3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Zie bij lage SoC wel flinke verschillen tussen de afzonderlijke accu's en hier en daar ook per accu. 5+ dagen na het balanceren en met een dergelijk lage SoC is dat niet heel vreemd, maar daarom dus ook belangrijk om een LFP accu regelmatig naar 100% te laden. Ga je dit nu alleen tussen 5-90% blijven doen, dan worden die verschillen steeds groter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWaVyynzQsEuXSNRVXvGjLj45Bk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xTuSCKil9qaE8eUeICxpV2YQ.png?f=fotoalbum_large

Zondag einde middag weer een update als ze allemaal 100% zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 22:39
mrme12345 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:23:
[...]

Ik zou aangeven per mail dat je de order wil annuleren gezien fout in levertijd, wellicht krijg je dan nog extra korting aangeboden van zendure.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgHG4_gGj38r9hzvr0U6liM1i9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMZnbQTvyMR16lxfkYzkf1zV.jpg?f=fotoalbum_large

Toen ik de hypers annuleerde voor de 2400s kreeg ik nog een dikke korting haha.

Naja toch weer 50 euro binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Ontvang zojuist bericht dat de extra SF800 is verstuurd, gisteren besteld en stond toen een levertijd van meer dan 20 dagen bij, nu 3-5 dagen. De productie en distributie begint op gang te komen :)

Benieuwd naar het eerste bericht dat de 2400 AC's ook onderweg zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 25-04-2025 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:19:
Ontvang zojuist bericht dat de extra SF800 is verstuurd, gisteren besteld en stond toen een levertijd van meer dan 20 dagen bij, nu 3-5 dagen. De productie en distributie begint op gang te komen :)

Benieuwd naar het eerste bericht dat de 2400 AC's ook onderweg zijn.
De SF800 is een voorraad model denk ik? Dus snel leverbaar. Voor de SF 800 pro en batterijen staat nog steeds 40 tot 50 dagen. Dat komt dan neer op half mei, voor wie (ook) 1 april heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:23:
[...]

De SF800 is een voorraad model denk ik? Dus snel leverbaar. Voor de SF 800 pro en batterijen staat nog steeds 40 tot 50 dagen. Dat komt dan neer op half mei, voor wie (ook) 1 april heeft besteld.
De SF800 was dus nog niet op voorraad, nu blijkbaar wel.

Half/eind mei zullen de eerste 2400 AC's waarschijnlijk wel worden bezorgd ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astra
Taro schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:26:
[...]

Half/eind mei zullen de eerste 2400 AC's waarschijnlijk wel worden bezorgd ja.
Hmm. Geen idee hoeveel pre-orders er gemaakt zijn, maar dat zou ik wel leuk vinden. :)

Dank trouwens voor de input! Mede dankzij dit topic (het kostte wat leestijd...) de beslissing gemaakt om voor Zendure te gaan.

Als er nu in de toekomst ook nog een koppeling mogelijk wordt met mijn Homey, dan ben ik helemaal tevreden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 20:42
Astra schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:07:
[...]

Hmm. Geen idee hoeveel pre-orders er gemaakt zijn, maar dat zou ik wel leuk vinden. :)
Afgaande op de ordernummers niet heel veel :P
Heb op 9 april een 2400AC besteld, die had ordernummer NL1175
Heb net nog iets besteld op de site dat had ordernummer NL1212
37 orders dus in 3 weken tijd, dat is te overzien (en daar zitten dan dus ook nog orders tussen voor andere producten van zendure) :-)

[ Voor 8% gewijzigd door avdwerf op 25-04-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 20:42
De Zendure Smart 3CT is trouwens ook te bestellen nu!
https://www.zendure.nl/pr...ct?variant=46803870482687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 06:37:
Zie bij lage SoC wel flinke verschillen tussen de afzonderlijke accu's en hier en daar ook per accu. 5+ dagen na het balanceren en met een dergelijk lage SoC is dat niet heel vreemd, maar daarom dus ook belangrijk om een LFP accu regelmatig naar 100% te laden. Ga je dit nu alleen tussen 5-90% blijven doen, dan worden die verschillen steeds groter:
[Afbeelding]

Zondag einde middag weer een update als ze allemaal 100% zijn.
Maakt toch niet zoveel uit? Ze gaan er niet kapot door. Naar 100% laden, doen ze dat automatisch na een bepaalde tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
dotternetta schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:26:
[...]

Maakt toch niet zoveel uit? Ze gaan er niet kapot door.
Postte het ivm een bericht van een paar dagen geleden mbt mogelijk ontbreken van een balancer in de Zendure accu's. Dus daarom monitoren we maar even extra. Grote celverschillen zijn overigens niet goed, de capaciteit van de gehele accu neemt daardoor (tijdelijk) af. Pas na de volgende keer kalibratie+balanceren wordt dan weer de volledige accu gebruikt. Ze stoppen met ontladen als de leegste cell een bepaald niveau aantikt en als de volste dan nog lading bevat kan je dat dus niet benutten.
Naar 100% laden, doen ze dat automatisch na een bepaalde tijd?
Ja, eens in de maand automatisch als je dat zelf tussendoor niet hebt gedaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Ter illustratie dat NOM realiseren met de zendure hyper goed gaat, bijgaand mijn overzicht in maand april tot heden. Per dag slechts 0,4 kWh verbruikt uit net en dat is inclusief warm tapwater, quooker, ev auto rijden, elektrisch koken en elektrisch verwarmen (wat deze maand nog regelmatig nodig was). Dus mooi resultaat vind ik. En dit doe ik via de @fireson integratie in combinatie met home assistant node red automatiseringen (maar je kunt ook de nom van zendure gebruiken natuurlijk, maar eigen node red is flexibeler met eigen regels enz). Dit is door middel van 3 x hyper 2000 en 6 x ab2000s batterijen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4d6Xo8pjaWsv_x_K0Zk_gRAVTIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNOlkqOJCngtSAwbAm5kZWkf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mrme12345 op 25-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Taro schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:53:
[...]

Postte het ivm een bericht van een paar dagen geleden mbt mogelijk ontbreken van een balancer in de Zendure accu's. Dus daarom monitoren we maar even extra. Grote celverschillen zijn overigens niet goed, de capaciteit van de gehele accu neemt daardoor (tijdelijk) af. Pas na de volgende keer kalibratie+balanceren wordt dan weer de volledige accu gebruikt. Ze stoppen met ontladen als de leegste cell een bepaald niveau aantikt en als de volste dan nog lading bevat kan je dat dus niet benutten.

[...]

Ja, eens in de maand automatisch als je dat zelf tussendoor niet hebt gedaan.
Ik vroeg het omdat veel mensen niet handmatig accu balancing willen gaan doen. Het systeem moet zichzelf redden, dat beetje tijdelijke capaciteit verlies is niet zo erg (voor de meeste). Mooi dat dat automatisch gaat.

We moeten belangstellenden niet bang gaan praten dat het een onderhoudsintensief merk is.

En cel balancing staat hier los van. Ik ga er vanuit dat dat er in zit, tenminste dat zegt Zendure zelf op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
zeegerd schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:38:
[...]

...

Edit: het blijkt volgens het nieuwste bericht van de helpdesk toch te gaan om het belastingverhaal. Men wil toch naar Nederland versturen, maar wel belasting betalen. En ja, dat is natuurlijk begrijpelijk.

Enige oplossing aldus helpdesk: annuleren van bestelling en opnieuw doen (incl BTW). Dus maar geannuleerd, daarna even zien waar de bestelling daadwerkelijk plaatsvindt.
Aanvulling: heb een hernieuwde factuur ontvangen incl BTW. Geen geld terug maar men verwacht dat ik de aanvulling betaal (ben ik akkoord mee). Maar wat berekent men? 21% terwijl het Duitse tarief 19% is.

(Edit: blijkt juist te zijn)

[ Voor 20% gewijzigd door zeegerd op 25-04-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterb13
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:32
Dat doen ze dan helemaal goed. Wettelijk zijn ze verplicht om de btw te berekenen die geldt in het land waar de afnemer woont. Begrijp dat je het niet leuk vind, maar klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeegerd
peterb13 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:33:
Dat doen ze dan helemaal goed. Wettelijk zijn ze verplicht om de btw te berekenen die geldt in het land waar de afnemer woont. Begrijp dat je het niet leuk vind, maar klopt wel.
Aha, dat heb ik dus nergens gevonden maar nu ik er expliciet op zoek blijk je gelijk te hebben. Weer wat geleerd!

En voor de rest die het nog niet wist: een gewaarschuwd mens telt voor twee. :)

[ Voor 9% gewijzigd door zeegerd op 25-04-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
Die heb ik (ook) besteld ja. Ben heel benieuwd. Kon alleen die klemmen voor om de groep(en) niet vinden. Misschien niet goed genoeg gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 2e Hyper aangesloten.
Blijkbaar kun je niet alle fases selecteren van de Shelly.
Ik heb een Hyper op L1 (A) en de andere op L2 (B en C).
Als er nu een leeg zal zijn heb ik geen nom meer.
Ik wil het basic aan sturen en niet via HomeAssistant.
Wel jammer of ik doe iets niet goed.

Nu zal ik monitoren welke fase meer gebruikt een extra batterij gaan plaatsen.
Met zonnepanelen laden is het op deze manier ook niet handig.

Mijn doel is alleen zonnepanelen stroom opslaan voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34
Hier staat een review van de nieuwe Zendure Smart Meter 3CT: https://energienerds.nl/i...ndrukken-energienerds-nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niero1991
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:45
peterbier schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:51:
De 2e Hyper aangesloten.

volgens mij is de oplossing hier voor allebei op 1 fase en als cluster uitvoeren.
Dan kan je hem voor de 3 fase laten compenseren en zal die bij overschot ook gaan laden.

De energy meter saldeert intern en zal dus ook gewoon op 0 uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
frankj030 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:49:
[...]
Oh…ik stuurde op een zondag een mailtje, kreeg diezelfde dag reactie en op maandag een betaallink, had hem die donderdag in huis. Hij zei toen wel dat ze begonnen met actief uitleveren en “bijna” in de algemene verkoop gingen. Is nu ca 2,5 week geleden.
Begin maart een mail gestuurd, kreeg vrij snel antwoord in eerste instantie. Maar inmiddels 3 mails en een maand verder zonder reacties :( maar weer eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niero1991 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:58:
[...]

volgens mij is de oplossing hier voor allebei op 1 fase en als cluster uitvoeren.
Dan kan je hem voor de 3 fase laten compenseren en zal die bij overschot ook gaan laden.

De energy meter saldeert intern en zal dus ook gewoon op 0 uit komen.
Ik wil een 18kW set neer zetten. (Al in bestelling)
Deze moet op een eigen krachtgeoep verdeeld worden.
Daarvoor dient alle fases gebruikt te worden.
Het ontladen gaat dan met max 3x 2400watt over 3 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Ingmar_nl schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:14:
[...]

Begin maart een mail gestuurd, kreeg vrij snel antwoord in eerste instantie. Maar inmiddels 3 mails en een maand verder zonder reacties :( maar weer eens mailen.
Hmmm, dat is minder dan. Wat ik heb gedaan: een mail gestuurd aan support@everhome.cloud en gevraagd of het klopt dat ze aan de ecotracker p1 werken en of die al geleverd kan worden. Daar kreeg ik een bevestigend bericht van. Parallel een account aangemaakt bij ze; vervolgens kreeg ik dag later reactie dat er in mijn account een order aangemaakt was met de betaallink (Paypal). Weet niet of ze het ook zonder Paypal accepteren; was de enige optie die toen open stond voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:11
peterbier schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:14:
[...]

Ik wil een 18kW set neer zetten. (Al in bestelling)
Deze moet op een eigen krachtgeoep verdeeld worden.
Daarvoor dient alle fases gebruikt te worden.
Het ontladen gaat dan met max 3x 2400watt per fase.
Je had het over een hyper. Die ontlaadt toch niet met 2400W?
En hoe groot is jouw aansluitwaarde? Want 7200W per fase is ruim 31A bij 230V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

frankj030 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:19:
[...]

Hmmm, dat is minder dan. Wat ik heb gedaan: een mail gestuurd aan support@everhome.cloud en gevraagd of het klopt dat ze aan de ecotracker p1 werken en of die al geleverd kan worden. Daar kreeg ik een bevestigend bericht van. Parallel een account aangemaakt bij ze; vervolgens kreeg ik dag later reactie dat er in mijn account een order aangemaakt was met de betaallink (Paypal). Weet niet of ze het ook zonder Paypal accepteren; was de enige optie die toen open stond voor mij.
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Ik neig er ook naar, wilde eigenlijk wachten op de P1 van Zendure maar daar lijkt weinig schot in te zitten.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:41:
[...]

Je had het over een hyper. Die ontlaadt toch niet met 2400W?
En hoe groot is jouw aansluitwaarde? Want 7200W per fase is ruim 31A bij 230V.
De nieuwe AC2400 met een paar Hypers.
De AC2400 komt op fase L1 de 2 Hypers komen op L2.
En L3 eerst nog een Hyper.
(Verdeeld over 3 fases ook aangepast in mijn bericht)
De kabel die naar de garage loopt zit achter een c25 automaat.
In de garage komt een onderverdeling die 3x25 Ampère is. (Aanvoer kabel)
Huis zelf heeft 3x63 Ampère.

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 25-04-2025 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Bra-Jo schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:55:
[...]

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Ik neig er ook naar, wilde eigenlijk wachten op de P1 van Zendure maar daar lijkt weinig schot in te zitten.
99 euro incl verzending uit Duitsland, ik vond het veel geld maar heb geen ruimte om een shelly in de meterkast te (laten) installeren (wat ook geld kost voor een elektricien).
Als je met de zoekfunctie op Everhome zoekt in dit topic zul je wat ervaringen lezen. De website vermeld nu alleen de optische variant die in NL niet werkt. De P1 variant moet nog officieel uitkomen en draait op 0.x firmware.
Er is ook al een review van.

Tot op heden twee kortstondige problemen gehad; 1) er was een paar uur een probleem met de everhome cloud en toen deed de Ecotracker niets; dat zouden ze met firmware verhelpen, 2) er kwam nieuwe firmware en toen moest de Ecotracker even opnieuw aan de Zendure app gekoppeld worden.
Behalve die twee dingen gaat het prima.

Verder draait hij nu bij mij prima “schaduw”; ik heb al een Homewizard P1 meter en die laat hetzelfde zien maar is helaas niet te koppelen aan Zendure. Ik heb de ecotracker al zichtbaar in mijn Zendure app; maar wacht nog op mijn bestelling voor de SF800 pro + extra accu. Andere gebruikers hebben de ecotracker al werkend met een Zendure setup.

[ Voor 59% gewijzigd door frankj030 op 25-04-2025 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:18:
[...]

99 euro, ik vond het veel geld maar heb geen ruimte om een shelly in de meterkast te (laten) installeren (wat ook geld kost voor een elektricien).
Als je met de zoekfunctie op Everhome zoekt in dit topic zul je wat ervaringen lezen. De website vermeld nu alleen de optische variant die in NL niet werkt. De P1 variant moet nog officieel uitkomen en draait op 0.x firmware.
Er is ook al een review van: https://iotdomotica.nl/en...t-brede-merkondersteuning
Daarbij kost de Shelly normaliter ook rond de 100 euro. Dus uiteindelijk is een everhome p1 geen rare keuze.

De link die je poste werkte niet, ik denk dat je deze bedoelde?
https://iotdomotica.nl/en...t-brede-merkondersteuning

[ Voor 11% gewijzigd door geert1992 op 25-04-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSnhk2FnLtTG345YLAYQYHgbgSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0axYT4WTD9XOPg8afWbRENy.png?f=fotoalbum_large

De regendagen liggen eindelijk achter ons, en de mooie dagen keren terug, fijn voor de batterijen!
Regen heeft altijd al invloed gehad op mijn humeur, maar dit keer voelde ik het extra sterk 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:51:
De 2e Hyper aangesloten.

Hier heb ik je enige tijd geleden toch al uitgebreid over geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:52:
[...]

Hier heb ik je enige tijd geleden toch al uitgebreid over geïnformeerd?
Uit dat bericht begreep ik dat iedere Hyper op alle fases A,B,C kon monitoren. (Shelly)
Maar ik zal het wel mis hebben.
Wel erg jammer en beperkt het Zendure systeem.
Voor mensen die zonnepanelen op een fase hebben bijvoorbeeld.
En de Hypers willen verdelen op meer fases.
Daarom begrijp ik het systeem niet zo dacht dat ze onderling ook konden praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19:11
Wait wut? Ik snap het niet helemaal. Ze kunnen maar op 1-fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaanTriple7 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:11:
Wait wut? Ik snap het niet helemaal. Ze kunnen maar op 1-fase?
Voorbeeld bij een Shelly daar moet je kiezen fase A B of C (L1 2 en 3)
Kennelijk kun je per Hyper maar op een van die ABC monitoren.
Hyper 1 op A
Hyper 2 op B
Hyper 3 op C

Niet de ideale situatie als je zonnepanelen omvormer op L1 zit.

Maar dan kun je clusteren maar dan moeten de Hypers gezamenlijk op een fase zitten.

Dit is wat ik er van snap en niet ideaal met nom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:49
peterbier schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:19:
[...]

Voorbeeld bij een Shelly daar moet je kiezen fase A B of C (L1 2 en 3)
Kennelijk kun je per Hyper maar op een van die ABC monitoren.
Hyper 1 op A
Hyper 2 op B
Hyper 3 op C

Niet de ideale situatie als je zonnepanelen omvormer op L1 zit.

Maar dan kun je clusteren maar dan moeten de Hypers gezamenlijk op een fase zitten.

Dit is wat ik er van snap en niet ideaal met nom.
Met een p1 meter net zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nico_09 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:25:
[...]

Met een p1 meter net zo?
Geen idee eigenlijk.
Ik gebruik een Shelly.
Eigenlijk is Zendure gewoon een een fase systeem.
Omdat ik mijn zonnepanelen op L1 en L2 heb moet ik gaan "spelen" met de Zendure (s) op welke fase en hoeveel.
Met nom kan het voorkomen dat bijvoorbeeld accu op L1 al leeg is en die op L2 nog voor 40% vol en geen nom meer mogelijk is. (Afname van het net)
Het wordt nog een uitdaging denk ik.
Dan toch HomeAssistant gebruiken wat ik eigenlijk niet wil.
Mijn situatie straks.
AC2400 met 2 batterijen op L1.
2 Hypers met ieder 2 batterijen op L2.
1 Hyper met 2 batterijen op L3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Ik heb al eerder gezegd dat de batterijen verdelen over de fases je alleen een goed gevoel oplevert, verder niks.
Ik heb een 3 fase omvormer voor de zonne panelen en de batterijen op een fase.
Zolang je niet meer dan 4 hypers op een fase zet blijf je met 4800 watt ruim onder het maximum van 5700 watt op een fase.
Bovendien zal batterijen laden met zonnestroom voor een derde niet eens via de huiszekering van 25 ampère gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:53:
Ik heb al eerder gezegd dat de batterijen verdelen over de fases je alleen een goed gevoel oplevert, verder niks.
Ik heb een 3 fase omvormer voor de zonne panelen en de batterijen op een fase.
Zolang je niet meer dan 4 hypers op een fase zet blijf je met 4800 watt ruim onder het maximum van 5700 watt op een fase.
Bovendien zal batterijen laden met zonnestroom voor een derde niet eens via de huiszekering van 25 ampère gaan.
In sommige situaties klapt dan je zekering van de netbeheerder.
Je praat over een 25 Ampère huis zekering.
Je wil echt 4800 watt achter een b16 doen.?
Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:04:
[...]

In sommige situaties klapt dan je zekering van de netbeheerder.
Je praat over een 25 Ampère huis zekering.
Je wil echt 4800 watt achter een b16 doen.?
Succes.
Natuurlijk niet, elke hyper met 1200W achter een eigen b16, ik doelde op de 25A per fase naar het net.
Maar dat snapte je vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:15:
[...]

Natuurlijk niet, elke hyper met 1200W achter een eigen b16, ik doelde op de 25A per fase naar het net.
Maar dat snapte je vast wel.
Zonnepanelen leveren volop over de 3 fases.
Jou batterijen trekken 4800 watt uit die ene fase.
Prima dan zet je een oven en wasmachine aan die toevallig ook op dezelfde fase zitten als waar de batterijen uit trekken.
Daar gaat je c25 van je netbeheerder van die betreffende fase.
Daar doel ik op.

Het is niet voor niks dat ze met een 3 fase installatie het netjes verdelen.
En dan bedoel ik het pand zelf.
Maar nu weer naar Zendure onderwerp.

[ Voor 11% gewijzigd door peterbier op 25-04-2025 23:27 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 133 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.