Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
- Taro
- Niet online
Heb dat bij zowel de AIO2400 als AB2000S gezien, die eerste deed dat op puur zonnestroom en had 20-60 minuten nodig. De AB2000S kon via de Hyper ook AC-laden en had volgens mij zo'n 20 minuten nodig.geert1992 schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:53:
[...]
Hoelang duurt het opwarmen bij kou @Taro ?
Normaal gesproken kan een omvormer stroom uit de accu halen, bij vrieskou kan dat in theorie nog steeds, maar persoonlijk zou ik zeggen: <0 alleen AC of DC invoeding gebruiken om op te warmen, haal maar niets uit die bevroren cellen.
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Inderdaad, dat geeft niet veel vertrouwen. Maar dit zijn oudere accu's? Misschien gebruikt Zendure tegenwoordig wel een BMS die balanceert? Hoe komen we daar achter?PolderPloer! schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 06:16:
Onder die Duitse review staan toch wel wat negatievere verhalen dan de positieve tendens die je hier hoort. Schijnbaar doet de BMS niet aan cell balanceren. Check de reacties maar eens https://www.smartzone.de/zendure-ab2000-akku-test/
Zeg! Zullen we de SF800 pro eerst eens testen voordat je m laat ontbranden 😆 Ik dacht trouwens dat je m later pas zou ontvangen ?Taro schreef op maandag 21 april 2025 @ 23:21:
[...]
Ik wil wel een AB2000S of Solarflow 800 Pro (AB2000X) ter beschikking stellen. @geert1992 kom jij hem dan hier thuis openschroeven? Zijn er nog dingen die ik je nabestaanden wel/niet moet vertellen?
Buiten plaatsen niet vergeten.Taro schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:54:
[...]
Heb dit al wel vaker gedeeld, volgens mij:Veel meer kan je niet doen
- Rookmelder
- Niet in vluchtroute
- Geen brandbare materialen ernaast of erboven
- Fermacell platen eronder en erachter
- Ventilatie
- Niet té warm
- Passende brandblusser aanwezig
Is ook een soort van test... Wel een prettig idee dat mensen zich drukker maken om de thuis accu dan het leven van een mede forum genoot;)Chupachups schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 06:45:
[...]
Zeg! Zullen we de SF800 pro eerst eens testen voordat je m laat ontbranden 😆 Ik dacht trouwens dat je m later pas zou ontvangen ?
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
De batterijen die ik heb balanceren allemaal netjes (AB2000S) en dan zie je ook de voltages naar elkaar toe gaan van de verschillende batterijen die onder 1 hyper zitten. Dus zal inderdaad met andere BMS zijn tegenwoordig. Is ook test van dec 2023 en 1e versie van de AB2000.PolderPloer! schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 06:16:
Onder die Duitse review staan toch wel wat negatievere verhalen dan de positieve tendens die je hier hoort. Schijnbaar doet de BMS niet aan cell balanceren. Check de reacties maar eens https://www.smartzone.de/zendure-ab2000-akku-test/
[ Voor 4% gewijzigd door mrme12345 op 22-04-2025 07:45 ]
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |
De 3-5 werkdagen zijn niet gehaald. Prima.
Geen communicatie erover is wel echt slecht.
Heb nu 2x gebeld (8 en 14 april) en beiden Keren werd er gezegd volgende week maandag.
Heb nu een mail gestuurd. Ben benieuwd of ik dan iets concreter krijg.
Per cel? Kun je dat uitlezen?mrme12345 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:44:
[...]
De batterijen die ik heb balanceren allemaal netjes (AB2000S) en dan zie je ook de voltages naar elkaar toe gaan van de verschillende batterijen die onder 1 hyper zitten. Dus zal inderdaad met andere BMS zijn tegenwoordig. Is ook test van dec 2023 en 1e versie van de AB2000.
- Taro
- Niet online
Via de NL of EU Zendure website besteld en hoeveel dagen levertijd stond er toen je bestelde?damitch300 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:58:
Heb momenteel nog steeds mijn order van 1 april niet binnen.
De 3-5 werkdagen zijn niet gehaald. Prima.
Geen communicatie erover is wel echt slecht.
Heb nu 2x gebeld (8 en 14 april) en beiden Keren werd er gezegd volgende week maandag.
Heb nu een mail gestuurd. Ben benieuwd of ik dan iets concreter krijg.
Kun je via de fireson integratie in HA zien en niet per cel, maar per batterij. Zie foto, gaat over mijn 3 batterijen onder 1 hyper. Laatste x meer dan 2 weken geleden gebalanceerd (bewuste keuze) en voltages liggen nog steeds dicht bij elkaar:
:strip_exif()/f/image/8qrggbqOyoxcgJh8yBdqTyh5.jpg?f=fotoalbum_large)
- Taro
- Niet online
Laten we dit inderdaad even goed nagaan. Het betreft een oude(re) AB2000 en geen AB2000S wat tegenwoordig het gangbare type is.PolderPloer! schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 06:16:
Via HA kan je de voltages zien, ik zal hier ook even een grafiekje van maken.
@mrme12345 Kan jij dit nog laten zien met data?
- Taro
- Niet online
Zal hier ook even wat gaan monitoren.
:strip_exif()/f/image/MZOjZp3rob1NXiPpfxuaviEW.png?f=user_large)
- Taro
- Niet online
/f/image/9Z7dOdqi69D7dehW8AgTM0so.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 09:04 ]
Kun je Zendure vragen of er verschil zit in de BMS tussen de oude(re) accu en nieuwere types?
HW heeft het dan ook niet, correct me if I'm wrong, anders zou je die e4xx toch niet krijgen?
[ Voor 19% gewijzigd door dotternetta op 22-04-2025 09:08 ]
Nederlandse website. En er staat 3-5 werkdagen.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:36:
[...]
Via de NL of EU Zendure website besteld en hoeveel dagen levertijd stond er toen je bestelde?
:strip_exif()/f/image/DotgRglV6vgzhuxTjD76FNdF.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleine correctie. HW balanceert sws. Vanmorgen gaat hij hier nog na ontlading direct weer in de laadstand. Timing niet handig maar das een ander ding. BMS voert dus zelf een correctie uit.dotternetta schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:05:
Ik stel voor dat Geert bij Taro 1 open schroeft en jullie lekker een dagje gaan meten of de cellen worden gebalanceerd.
Kun je Zendure vragen of er verschil zit in de BMS tussen de oude(re) accu en nieuwere types?
HW heeft het dan ook niet, correct me if I'm wrong, anders zou je die e4xx toch niet krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 22-04-2025 09:13 ]
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
- Taro
- Niet online
Maar op de website stond toch bij het bestellen 40-50 dagen? Naar mijn weten gaan ze de 2400AC en AB3000X pas vanaf half mei uitleveren. Gisteravond nog contact over gehad.damitch300 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:09:
[...]
Nederlandse website. En er staat 3-5 werkdagen.
[Afbeelding]
Toen ik hem bestelde stond er nog 3-5 werkdagen levertijd.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:13:
[...]
Maar op de website stond toch bij het bestellen 40-50 dagen? Naar mijn weten gaan ze de 2400AC en AB3000X pas vanaf half mei uitleveren. Gisteravond nog contact over gehad.
Ik heb hem bijna meteen na livegang besteld.
- Taro
- Niet online
Ik heb hem ook nog niet, hopelijk eind volgende week binnen.Chupachups schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 06:45:
[...]
Zeg! Zullen we de SF800 pro eerst eens testen voordat je m laat ontbranden 😆 Ik dacht trouwens dat je m later pas zou ontvangen ?
Als ie binnenkomt krijgt een mede-Tweaker een Hyper met 1-2 accu's even ter test, zo helpen we elkaar allemaal wat
- Taro
- Niet online
Ah, dan hoop ik dat dat geen foutje op de website is geweest. Zendure is sowieso altijd een beetje rommelig met vertalingen en inrichting van nieuwe productpagina's. Hopelijk hebben ze niet de levertijd tekst van een ander product overgenomen en pas daarna aangepast. Zou erg slordig zijn.damitch300 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:17:
[...]
Toen ik hem bestelde stond er nog 3-5 werkdagen levertijd.
Ja dat is erg slordig dan.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:20:
[...]
Ah, dan hoop ik dat dat geen foutje op de website is geweest. Zendure is sowieso altijd een beetje rommelig met vertalingen en inrichting van nieuwe productpagina's. Hopelijk hebben ze niet de levertijd tekst van een ander product overgenomen en pas daarna aangepast. Zou erg slordig zijn.
Jammere is dat ik de gehele maand Mei op vakantie ben. Dus ben benieuwd of ik een melding op tijd ga krijgen of net als HW een tijdslot en succes als je er niet bent.
Ik zou aangeven per mail dat je de order wil annuleren gezien fout in levertijd, wellicht krijg je dan nog extra korting aangeboden van zendure.damitch300 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:21:
[...]
Ja dat is erg slordig dan.
Jammere is dat ik de gehele maand Mei op vakantie ben. Dus ben benieuwd of ik een melding op tijd ga krijgen of net als HW een tijdslot en succes als je er niet bent.
Volgens mij praten we bij elkaar langs. Ik heb het over balanceren per cel. Daar is toch die extra draad voor? Of is die alleen voor bewaking? (Ik ben geen accuexpert, laten we dat duidelijk houden) Als hij per cel balanceert kun je toch nooit de e4xx krijgen, die fout geeft aan dat 1 cel teveel afwijkt van de rest.Devke schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:12:
[...]
Kleine correctie. HW balanceert sws. Vanmorgen gaat hij hier nog na ontlading direct weer in de laadstand. Timing niet handig maar das een ander ding. BMS voert dus zelf een correctie uit.
Je zou het aan de BMS moeten kunnen zien: passieve balancing met weerstand per cel, aktieve balancing met spoeltjes en condensators per cel. @Devke @geert1992 heeft wel een schroevendraaier voor je

[ Voor 18% gewijzigd door dotternetta op 22-04-2025 10:30 ]
Bij mij stond (en staat) er:damitch300 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:17:
[...]
Toen ik hem bestelde stond er nog 3-5 werkdagen levertijd.
AB2000x accu binnen 3-5 werkdagen
SF800 pro + Shelly in 40-50 dagen (zonder werk ervoor).
Ik heb de accu - waar ik zonder de SF800 pro niets mee kan - nog niet binnen en niets gehoord. Mijn aanname is dat ze e.e.a. gezamenlijk verzenden.
Ben het met je eens dat het niet handig is dat ze dit in de bestelbevestiging zo aangeven.
🤣🤣🤣. Neuh die schroeverdraaier laat maar. Of @geert1992 moet zich beschikbaar stellen. Misschien kletsen we ook langs elkaar heen. Maandagmorgen. Tis nog vroeg. 😜dotternetta schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:25:
[...]
Volgens mij praten we bij elkaar langs. Ik heb het over balanceren per cel. Daar is toch die extra draad voor? Of is die alleen voor bewaking? (Ik ben geen accuexpert, laten we dat duidelijk houden) Als hij per cel balanceert kun je toch nooit de e4xx krijgen, die fout geeft aan dat 1 cel teveel afwijkt van de rest.
Je zou het aan de BMS moeten kunnen zien: passieve balancing met weerstand per cel, aktieve balacing met spoeltjes en condesators per cel. @Devke Geert heeft wel een schroevendraaier voor je
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Dat zullen ze inderdaad doen.frankj030 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:41:
[...]
Bij mij stond (en staat) er:
AB2000x accu binnen 3-5 werkdagen
SF800 pro + Shelly in 40-50 dagen (zonder werk ervoor).
Ik heb de accu - waar ik zonder de SF800 pro niets mee kan - nog niet binnen en niets gehoord. Mijn aanname is dat ze e.e.a. gezamenlijk verzenden.
Ben het met je eens dat het niet handig is dat ze dit in de bestelbevestiging zo aangeven.
Ik had er nog een paar solar kabels bij bestelt met levertijd van 3-5 dagen, maar ze ook niet gekregen.
De komen dan kennelijk tegelijk met de SF800 pro
Opvallend is dat hier geen hypers met AB2000S wordt aangeboden, alleen met AB2000X maar in Duitsland wel met de AB2000S
Een Hyper met AB2000X kost hier 1218 euro, de Duitse met AB2000S 499 euro
Een groot prijsverschil dat zelfs met belasting hier meer dan 2 keer zo duur is dan in Duitsland met een batterij waar alleen de handvaten van verschillen.
Ze bieden nu ook een Zendure CT3 klem aan, maar dat is kennelijk vooral voor nieuwe klanten, ik laat de Shelly gewoon zitten, werkt prima.
Ik zag het ook, maar prijsverschil is wel iets kleiner; de Duitse aanbieding voor 499 euro is met 960wh (AB1000S), dus niet met een AB2000S.Polvo176 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:43:
...Een Hyper met AB2000X kost hier 1218 euro, de Duitse met AB2000S 499 euro
Een groot prijsverschil dat zelfs met belasting hier meer dan 2 keer zo duur is dan in Duitsland met een batterij waar alleen de handvaten van verschillen.
[ Voor 1% gewijzigd door Astra op 22-04-2025 10:54 . Reden: prijsverschil is kleiner, niet groter ]
nee, de bijzonderheid van li-ion branden is dat deze nauwelijks afhankelijk is van zuurstof uit de omgeving, tijdens het verbrandingsproces ontstaat zelf de noodzakelijke zuurstof waardoor deze eigenlijk onafhankelijk van de buitenlucht (=zuurstof) kan (verder) branden.peterbier schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:47:
[...]
Maar een Zendure batterij zit toch in een gegoten en in metalen behuizing.
Zuurstof is dan niet of nauwelijks aanwezig.
Door de thermische runaway (zich steeds verder opwarmen) totdat er een temperatuur is ontstaan waardoor er een verbrandingsproces kan starten, deze begint vrijwel altijd ook van binnenuit en komt vaak pas in een later statium zichtbaar naar buiten.
Koeling is eigenlijk een van de weinige effectieve maatregelen omdat daardoor de temperatuur onder een bepaalde temperatuur gebracht kan worden en daarmee het verbrandingsproces gestopt kan worden.
Dit heeft echter veel tijd nodig omdat ook binnen de batterij die extreem heet is ook onder de kritieke temperatuur gebracht moet worden, hier is eerder sprake van dagen (soms weken) ipv van enkele minuten en uren.
Dat is ook de reden dat je met bv water een dergelijke brand nauwelijks kunt blussen, wat hierbij gebeurt is dat door bv water de secundaire branden die door de brandende batterij zijn ontstaan gaat blussen, de batterij zelf zal echter gewoon blijven branden tot dat de brandbare stoffen opgebrand zijn.
Daarom werkt het onderdompelen van een EV in een container ook zo goed, veel water en de EV blijft vaak voor enkele dagen cq zelfs weken in de container. In het begin kam men daar ook achter nadat een EV te vroeg uit de container werd gehaald en deze spontaan weer opnieuw begon te branden.
helaas weten we niet exact welke aerosol men gebruikt, airosol blussystemen werken echter chemisch op het proces in waardoor men het chemische proces van een brand kan vertragen en zelfs kan stoppen.
Firepro is een voorbeeld van een dergelijk systeem.
doorvoor moet het wel tot het verbrandingsproces kunnen doordringen (aerosol = zeer kleine vaste stof deeltjes die zich gedragen als een gas) en dat is nu juist een van de problemen bij dit soort batterijen. veelal werkt het dus alleen aan de oppervlakte van de batterij maar kan het het interne proces mogelijk niet bereiken en derhalve ook niet beinvloeden.
Ik weet wel als er directe sluiting zal zijn de batterij als een soort gasbrander de behuizing kan laten smelten.
Hiervoor dient het brandblus systeem toch.
Jammer dat hier geen tests van bekend zijn van een Zendure batterij.
Als ik vergelijk met mijn HomeWizard zit de Zendure toch wel wat degelijker in elkaar.
Wat betreft de behuizing.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge
Ik wil brandgevaar niet bagatelliseren, maar ik maak mij meer zorgen om de batterijen van onze drie elektrische fietsen, die blootgesteld worden aan alle weersomstandigheden, schokken en storen dan aan een set thuisaccu's die in een stabiele omgeving stil staan.
dat wil ik ook graag geleven, alleen als ik zie dat een branddeken van 1,8 bij 1,8m al over 900 euro kost, wil ik er niet aan denken wat een dergelijke deken die een stuk groter is dan wel kost, plus je moet hier dan ook nog het gewicht mee rekenen, dus de vraag is of je deze snel en effectief als je alleen bent ook nog kunt toepassen.peterbier schreef op maandag 21 april 2025 @ 20:34:
Die link heb ik geplaatst als voorbeeld.
Je hebt vaak van een product meer soorten en maten.
[Afbeelding]
zeker binnen prive omstandigheden zie ik dergelijke producten maar een zeer beperkte toepassbaarheid, ik zeg dat ook vanuit mijn eigen expertiese, brandveiligheid is een van mijn vakgebieden waar ik me al ruim 30 jaar mee bezig hou.
bij het verbrandingsproces ontstaat er al voldoende zuurstof om onafhankelijk van de buitenlucht om het verbrandingsproces in stand te houden, er is dus helemaal geen zuurstof van buiten hiervoor nodig.Taro schreef op maandag 21 april 2025 @ 22:30:
[...]
Wat er in iedere thuisaccu van Zendure zit, zonder uitzondering, is een aerosol brandvertrager. Dus geen brandblusser die 100% gegarandeerd de brand blust (kan ook niet), maar wel een vertraging door de zuurstof in het batterypack weg te nemen.
Dat is nu juist een van de grote problemen van de brandbestijding van dit soort dingen.
Nu net de Hyper door FedEx afgeleverd.
De AB2000S staat nog op Etiket aangemaakt.
Gaat allemaal lekker.
Yep, hier een geval in de buurt gehad (niet bij ons gelukkig) van een fiets accu die op de salontafel lag te laden en de volledige woonkamer heeft laten afbranden...Astra schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:14:
Zonder al te veel off topic te gaan, maar de batterijen van Zendure zijn LFP, niet Lithium Ion, gebruiken andere materialen en zijn (veel) minder vatbaar voor thermische runaway.
Ik wil brandgevaar niet bagatelliseren, maar ik maak mij meer zorgen om de batterijen van onze drie elektrische fietsen, die blootgesteld worden aan alle weersomstandigheden, schokken en storen dan aan een set thuisaccu's die in een stabiele omgeving stil staan.
21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW
Ah, dat heb ik over het hoofd gezien, de 1000 is nu hier niet meer te koop.Astra schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:50:
[...]
Ik zag het ook, maar prijsverschil is wel iets kleiner; de Duitse aanbieding voor 499 euro is met 960wh (AB1000S), dus niet met een AB2000S.
Indien mogelijk buiten plaatsen.
Mijn eigen visie over moderne huisbranden :
Maximaal 3 minuten om te vluchten.
Je sterft door rook en gasontwikkeling.
Hier massief houten woning die makkelijk 30 minuten stand houd maar dan ben ik hopelijk al 27 minuten buiten .
[ Voor 106% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 16:40 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 16:40 ]
[ Voor 107% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 16:40 ]
ja, je hebt helemaal gelijk, echter als ze gaan branden, en dat is waar we het over hadden zijn ze net zo gevaarlijk als de overige Li-ion batterijen en ook net zo lastig te blussen. We hadden het niet over de kans dat het tot een brand kan komen.Astra schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:14:
Zonder al te veel off topic te gaan, maar de batterijen van Zendure zijn LFP, niet Lithium Ion, gebruiken andere materialen en zijn (veel) minder vatbaar voor thermische runaway.
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Fijn om je redenatie te kunnen volgen. De Shelly zit in de meterkast, maar moet nog aangesloten worden. Dat doe ik aanstaand weekend, ik had last van het 80% syndroom.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 16:41 ]
- Taro
- Niet online
/f/image/wRMzDroEDZAkEqRtWg2gh7e1.png?f=fotoalbum_large)
Hoe staat de RTE van de 2400 AC er inmiddels voor?Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
Allemaal naar 98% geladen en voltages zien er volgens mij prima uit. Wel wat kleine verschillen tussen de accu's onderling, maar belangrijker zijn de verschillen per accu. Let op: Dus niet tot 100% geladen waar gebalanceerd wordt, dat doe ik pas zondag weer.
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Kan ik vanavond wel weer even delen als die op 10% staat, anders klopt de waarde niet.luukbron schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:50:
[...]
Hoe staat de RTE van de 2400 AC er inmiddels voor?
Even aanvulling op mijn bericht.peterbier schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:49:
En inderdaad wat ik verwacht had.
Nu net de Hyper door FedEx afgeleverd.
De AB2000S staat nog op Etiket aangemaakt.
Gaat allemaal lekker.
Net email van FedEx gehad dat de AB2000s morgen geleverd wordt.
Gelukkig.
Had ergens een keer meer informatie gevonden over het balanceren, met ook een filmpje met warmtebeeldcamera beelden, waarbij je de weerstandjes zag opwarmen op de BMS.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:38:
Allemaal naar 98% geladen en voltages zien er volgens mij prima uit. Wel wat kleine verschillen tussen de accu's onderling, maar belangrijker zijn de verschillen per accu. Let op: Dus niet tot 100% geladen waar gebalanceerd wordt, dat doe ik pas zondag weer.
[Afbeelding]
Hopelijk kan ik het terug vinden. Altijd leuk het internet afstruinen. Je kan een hele hoop te weten komen
Of dingen openschroeven, ook altijd interessant^^ hint hint
[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 22-04-2025 17:51 ]
Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.
Klinkt als passief balanceren, kan efficiënter maar hoeft niet. Ben benieuwd naar het filmpje!geert1992 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:45:
[...]
Had ergens een keer meer informatie gevonden over het balanceren, met ook een filmpje met warmtebeeldcamera beelden, waarbij je de weerstandjes zag opwarmen op de BMS.
Hopelijk kan ik het terug vinden. Altijd leuk het internet afstruinen. Je kan een hele hoop te weten komen
Of dingen openschroeven, ook altijd interessant^^ hint hint
Ik kwam toevallig dit interessante filmpje tegen over kortsluiten, overcharging etc van verschillende typen accu's.
YouTube: Dangerous vs. Safe batteries, Explosion and fire test!
En hier wat Zendure schrijft over cel balancing:
https://www.zendure.nl/blogs/news/battery-management-system
[ Voor 28% gewijzigd door dotternetta op 22-04-2025 18:56 ]
- Taro
- Niet online
:strip_exif()/f/image/DopUb33lToI7SXoe2ED8m6M4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BDeVobAgOMOVJ5olQn0CpTjq.png?f=user_large)
Heb ook nog een extra 2400AC besteld

Beter laat dan nooit: inderdaad een update gehad, verder werkt het zonder problemen en herken ik niet wat jij aangeeft over connectie.frankj030 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:22:
[...]
Ik zie dat de Ecotracker bij mij vandaag van firmware 0.4.4 naar 0.4.5 is gegaan (vanochtend nog niet volgens mij). Reden dat ik keek is dat hij bij in de Zendure app op “offline” staat. In de everhome app is hij nog online. Bij jullie ook @Taro en @Peutpeut?
[Afbeelding]
Update: ik zie bij mij sporadisch in de Zendure app de waarde van de ecotracker even doorkomen (paar seconden online) en dan weer offline.
14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu
Na opnieuw toevoegen in de Zendure app werkt het alweer 2 dagen als een zonnetje!Peutpeut schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:29:
[...]
Beter laat dan nooit: inderdaad een update gehad, verder werkt het zonder problemen en herken ik niet wat jij aangeeft over connectie.
Goed om te horen dat de AC2400 aan te sturen is via HA, zat nog even op dat bericht te wachten. Binnenkort de Hyper met 3x AB2000S op de V&A.
- Taro
- Niet online
Wacht wel eerst af of Smart matching het ook goed gaat doen.... Handmatig instellen werkt, Smart matching nog niet.Peutpeut schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:50:
Goed om te horen dat de AC2400 aan te sturen is via HA, zat nog even op dat bericht te wachten. Binnenkort de Hyper met 3x AB2000S op de V&A.
Haha, je kon het toch niet latenTaro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 19:21:
Dit is toch machtig mooi:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb ook nog een extra 2400AC besteldHopelijk schieten ze een beetje op met die AB3000X'en opsturen, dan mogen de 2400 AC's ook op hogere snelheid meedoen. Heb de 2400AC nu tot 750 Watt input/output beperkt ivm 1 accu.
Ik ben wel benieuwd wat je na die paar uren terug het net op knallen wat je eraan over houd.
Verkoop-inkoop.
Edit: euro of 4 schat ik bij 3 uur terug leveren
[ Voor 3% gewijzigd door elektriekert op 22-04-2025 21:10 ]
Nu kwam ik wel een paar externe emulators tegen die Zendure op de pc zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik werk liever vanaf een pc, dan heb ik een beter overzicht en meestal ook betere grafieken ok een grote monitor.
Ik ben bang dat ik met een emulator niet veel opschiet wat dit betreft.
Je kan de home integratie gebruiken van @FireSon , hiermee kan je alles monitoren en grafieken bekijken op (bijna) elk device.Polvo176 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
HW en Iungo kan ik zien in een app op de telefoon en op de PC, maar Zendure heeft kennelijk alleen een app voor de telefoon en geen app voor de Windows pc.
Ik werk liever vanaf een pc, dan heb ik een beter overzicht en meestal ook betere grafieken ok een grote monitor.
Als je verdere sensoren op zet in HA kan je die daar ook monitoren, en of dashboards maken.
Heb zelf 2 HW pluggen tussen de Zendure batterijen zitten om het zo via HW te monitoren.
[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 22-04-2025 21:43 ]
Is dit niet wat? https://github.com/reinha...dter/solarflow-statuspagePolvo176 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:34:
HW en Iungo kan ik zien in een app op de telefoon en op de PC, maar Zendure heeft kennelijk alleen een app voor de telefoon en geen app voor de Windows pc.
Dat heb ik niet en de nieuwe Zendure apparaten worden (nog) niet ondersteunt.
Nee, voor die van mij niet. Ik heb het nog niet gebruikt, kan het ook niet testen, heb nog geen Zendure. Maar het ziet er redelijk eenvoudig uit.Polvo176 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:22:
Voor jullie suggesties heb ik HA nodig toch?
Dat heb ik niet en de nieuwe Zendure apparaten worden (nog) niet ondersteunt.
Voor mij niet perse nodig, met de P1 dongle gaat het prima. Ik wil het alleen gebruiken om het laden te pauzeren als ik de EV laad.Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:10:
[...]
Wacht wel eerst af of Smart matching het ook goed gaat doen.... Handmatig instellen werkt, Smart matching nog niet.
De afhankelijkheid van Home Assistant voor NOM haal ik er liever tussenuit
Bedankt voor de suggestie, maar ook daar zie ik nog niet alle nieuwe Zendure apparaten bij staan.dotternetta schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:30:
[...]
Nee, voor die van mij niet. Ik heb het nog niet gebruikt, kan het ook niet testen, heb nog geen Zendure. Maar het ziet er redelijk eenvoudig uit.
Anders zou ik er wel in gaan duiken.
- Taro
- Niet online
AIO2400 en ACE1500 zijn inmiddels verkocht.
Dikke gains jonguh, wie het kleine niet eert...Ik ben wel benieuwd wat je na die paar uren terug het net op knallen wat je eraan over houd.
Verkoop-inkoop.
Edit: euro of 4 schat ik bij 3 uur terug leveren
De verbruiksgrafiek van vandaag:
:strip_exif()/f/image/NW31gS2zmd8tBKFtM8ZeiboK.png?f=user_large)
Zonneplan vandaag:
:strip_exif()/f/image/SnqpEuP7OKWYMs7HJbaQgJ31.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonneplan deze maand, incl. volledig thuisladen 2 EV's. Jammer van het weer deze laatste week, kakt nu een beetje in, afnametarief stijgt:
:strip_exif()/f/image/Kzak1N434KLoYWHKluY2TWm5.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder accu's 😋😉
:strip_exif()/f/image/poUaENxAsTmoMlQaj84ggreF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door dotternetta op 22-04-2025 23:09 ]
- Taro
- Niet online
Als HW nou iets vaker/sneller de charts actualiseerde... Hij is inmiddels 10%, maar de chart moet nog updaten.Hoe heeft de AC2400 het gedaan qua RTE?
- Taro
- Niet online
RTE 2400 AC tot nu toe: 83.6%
RTE Hyper 2000 (N=4) tot nu toe: 81.4%, maar die hebben nog iets meer dan 20% SoC, dus RTE ligt nog steeds op >82%.
Let op: Zowel 2400AC als Hypers worden niet op maximaal vermogen gebruikt, maar een mix tussen NOM, 200-800 Watt ontladen, soms 1200 ontladen en de Hypers laden altijd op 1200 Watt en de 2400AC rond de 750 Watt aangezien er nog maar 1x 3 kWh accu op zit. Sneller laden/ontladen zou slecht voor de accu zijn, waarschijnlijk wel beter voor de RTE.
Hyper 5 is hiervan uitgesloten, die zit niet op de HW 3-fase kWh meter. In "Accu's garage" zit nog >20% SoC, dus zijn niet volledig leeg.
:strip_exif()/f/image/eMLTNemOnn3q3yJah1tSjYNi.jpg?f=fotoalbum_large)
De SolarFlow 800 en Hyper 5 hebben net als HUB 2000 ook ieder 2 panelen aangesloten en doen een zelfde bedrag, maar zit geen HW Energy Socket op aangesloten.
[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 22-04-2025 23:22 ]
Taro schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:20:
[...]
Ah, dan hoop ik dat dat geen foutje op de website is geweest. Zendure is sowieso altijd een beetje rommelig met vertalingen en inrichting van nieuwe productpagina's. Hopelijk hebben ze niet de levertijd tekst van een ander product overgenomen en pas daarna aangepast. Zou erg slordig zijn.
:strip_exif()/f/image/TPcBh8bnLBHFH0tRdYq3F012.jpg?f=fotoalbum_large)
Inderdaad een fout op hun website. Ik heb de tip opgevolgd van MRME en gevraagd voor een annulering. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
- Taro
- Niet online
Balen, helaas zoals verwacht.damitch300 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 09:57:
[...]
[Afbeelding]
Inderdaad een fout op hun website. Ik heb de tip opgevolgd van MRME en gevraagd voor een annulering. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Even hinten op een 3CT of P1-meter die ze om de pijn te verzachten zouden kunnen meesturen
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC
De Smart Meter is zowel een fase als een groeps monitoring device en daarmee wel weer een nieuwe toevoeging. Je gebruikt de 120A clamps voor de fase monitoring (identiek aan Shelly) en je kunt daarnaast nog 3 x een groepsmonitoring toevoegen op de groepen waar je je batterijen hebt zitten via extra bestelbare 50A clamps.
En het is niet alleen groepsmonitoring maar ook bijsturing. Als de Smart Meter merkt dat de load in een specifieke groep hoger wordt dan 16A zal die de output van de batterij verlagen om onder de grens van 16A te blijven. En dat is wel een mooie toevoeging tov bijvoorbeeld de Shelly.
We hebben hem nu provisorisch in meterkast aangesloten op 1 fase en wachten nog op de 50A klemmen om de functionaliteit volledig te kunnen testen. Maar vast eea ter informatie.
Is nu ook aan topic start toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/pEGo91b3jOKQtv2VGu65p25C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YcPwPQWO0S2AqUyxtCD9XKhC.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een mooi pluspunt tov een p1-meter. Niet voor iedereen bruikbaar maar kan voor sommige heel handig zijn!mrme12345 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:07:
We hebben met de nieuwe Smart Meter 3CT zitten spelen om de functionaliteit te bekijken. In eerste instantie was het niet helemaal duidelijk hoe het werkte en of het een kloon was van een Shelly pro 3EM (wat het ook gedeeltelijk is), maar na ontvangst van wat extra info en een beta app waarin we hem hebben kunnen testen is het duidelijker geworden.
De Smart Meter is zowel een fase als een groeps monitoring device en daarmee wel weer een nieuwe toevoeging. Je gebruikt de 120A clamps voor de fase monitoring (identiek aan Shelly) en je kunt daarnaast nog 3 x een groepsmonitoring toevoegen op de groepen waar je je batterijen hebt zitten via extra bestelbare 50A clamps.
En het is niet alleen groepsmonitoring maar ook bijsturing. Als de Smart Meter merkt dat de load in een specifieke groep hoger wordt dan 16A zal die de output van de batterij verlagen om onder de grens van 16A te blijven. En dat is wel een mooie toevoeging tov bijvoorbeeld de Shelly.
We hebben hem nu provisorisch in meterkast aangesloten op 1 fase en wachten nog op de 50A klemmen om de functionaliteit volledig te kunnen testen. Maar vast eea ter informatie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat kunnen we pas uittesten als we de 50A clamps hebben ontvangen. We hebben nu de 120A clamps uitgeprobeerd die standaard met het product meegeleverd worden en die passen zowel op de 50A ingang, als op de 120A ingang. Dus ik verwacht van wel eerlijk gezegd.dotternetta schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:43:
Passen de 50A clamps ook op de fasemeting?
Het versturen door Zendure is een rommel.Aziraphale schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:05:
Hoe ging het versturen bij jullie? Ik heb nu 5 tracking nummers (1 voor mijn gratis stekkers en 4 voor de accu's) en daarvan worden er morgen 2 geleverd. Hadden jullie ook per accu een tracking nummer en werden die ook apart geleverd?
Verschillende verzenders.
De 1e Hyper met batterij kwam gezamenlijk met Gls.
Zonnepanelen kabels kwamen met Dhl.
2e batterij kwam met dpd.
Gisteren is de Hyper met FedEx afgeleverd.
Batterij komt morgen ook met FedEx. (Volgens volgcode)
Geen idee waarom ze dit doen maar als bedrijf gebruik je normaal gesproken toch een vervoerder lijkt mij.
wat is het voordeel / verschil tussen de 2 ?
De Zendure smart meter is 2 din rails breed. Waarschijnlijk omdat die zowel de groepen als de fases monitoort. En het voordeel van de Zendure is dat je die dus ook voor de groepen bewaking en sturing kunt gebruiken en niet alleen om de fases te monitoren. Je doet dan 50A klemmen om de groepen waar de batterijen in zitten en dan kan die afhankelijk van de load de output bijsturen indien nodig.sebasel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:31:
Hoe groot is de Zendure Slimme Meter 3CT ? is die net zo breed als een Shelly pro 3EM ? (1x breed automaat) ( ik heb nog maar 1 vakje ruimte in mijn meterkast
wat is het voordeel / verschil tussen de 2 ?
Oké, aangezien een tweaker hier in dit topic zei dat hij ze gewoon van Akkuman naar eigen adres in Nederland had laten versturen & ik niet zo snel iemand (goed) ken net over de grens, heb ik gevraagd of men het dan gewoon naar mij kan sturen in NL, eventueel tegen extra vervoerskosten.
Antwoord: nee, kan sowieso ook niet naar Nederland omdat het gevaarlijke goederen zijn. Het moet naar iemand in Duitsland. Pardon, bij elke bestelling kan ik gewoon Nederland opgeven als Lieferadresse?!
Eh, het begint nu wat vreemd te worden. Wat gebeurt hier? Of heb ik pech met een niet al te nozele helpdeskmedewerker?
[ Voor 6% gewijzigd door zeegerd op 23-04-2025 17:51 ]
There's nothing moister than an oyster.
Ik heb twee verschillende bestellingen ook naar NL laten leveren.zeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:02:
Wordt een wat rare situatie intussen. Akkuman deelde me mee dat (Zendure) accu's niet naar een DHL-kantoor in Duitsland mogen worden verstuurd, want: gevaarlijke goederen. Trouwens: niet naar een kantoor en ook niet naar een Packstation. Terwijl, als ik het me goed herinner, zijn er verschillende tweakers die dit wel zo voor elkaar hebben gekregen.
Oké, aangezien een tweaker hier in dit topic zei dat hij ze gewoon van Akkuman naar eigen adres in Nederland had laten versturen & ik niet zo snel iemand (goed) ken net over de grens, heb ik gevraagd of men het dan gewoon naar mij kan sturen in NL, eventueel tegen extra vervoerskosten.
Antwoord: nee, kan sowieso ook niet naar Nederland omdat het gevaarlijke goederen zijn. Het moet naar iemand in Duitsland. Pardon, bij elke bestelling kan ik gewoon Nederland opgeven als Lieferadresse?!
Eh, het begint nu wat vreemd te worden. Wat gebeurt hier? Of heb ik pech met een niet al te nozele helpdeskmedewerker?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
- Taro
- Niet online
https://www.greinsolar.de...solarflow-2400-paket.aspxzeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:02:
Wordt een wat rare situatie intussen. Akkuman deelde me mee dat (Zendure) accu's niet naar een DHL-kantoor in Duitsland mogen worden verstuurd, want: gevaarlijke goederen. Trouwens: niet naar een kantoor en ook niet naar een Packstation. Terwijl, als ik het me goed herinner, zijn er verschillende tweakers die dit wel zo voor elkaar hebben gekregen.
Deze shop levert ook Zendure, en zit in de buurt van Dusseldorf. Mogelijk kun je ze hier afhalen.
15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA
Mijn collage vroeg zich af wanneer de P1 meter voor nederland komt, als deze namelijk te verkrijgen is gaat hij de 2400 kopen.Taro schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:10:
[...]
Balen, helaas zoals verwacht.
Even hinten op een 3CT of P1-meter die ze om de pijn te verzachten zouden kunnen meesturen
Weet jij ongeveer de datum?
- Taro
- Niet online
De pre-order start naar mijn weten in mei. Heb nog niet gehoord dat hij al onderweg is, dus zal nog wel een paar weken duren. Daarna is natuurlijk de vraag wat de levertijd is, zo te horen is de interesse wel groot.Bikkelreal schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:25:
[...]
Mijn collage vroeg zich af wanneer de P1 meter voor nederland komt, als deze namelijk te verkrijgen is gaat hij de 2400 kopen.
Weet jij ongeveer de datum?
Een alternatief is de everHome Ecotracker, die kan je nu al bestellen, maar moet je nog wel even handmatig contact opnemen ipv via de webshop te kunnen bestellen. Anders inderdaad een kwestie van geduld hebben.
Bedankt; ik woon in de buurt van Groningen, dus niet zeer snel op & neer in dit geval.HHF schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:15:
[...]
https://www.greinsolar.de...solarflow-2400-paket.aspx
Deze shop levert ook Zendure, en zit in de buurt van Dusseldorf. Mogelijk kun je ze hier afhalen.
Wacht nog even het antwoord af van akkuman. Gezegd dat het gewoon mogelijk is een bestelling naar Nederland te laten verschepen via hun site, dus vanwaar nu dit bericht? En waarom kan het wel bij andere Nederlanders gewoon naar NL worden verzonden? Raarrr.
Anders maar cancellen en wat anders proberen; eventueel maar met BTW dan.
Ook naar NL lijkt te versturen (én met nette prijs) trouwens:
https://marcmax.de/produc...00-zusatzbatterie-ab2000s
Misschien heeft iemand hier een goede ervaring mee?
There's nothing moister than an oyster.
Zeker ervaring mee, maar sturen niet (zonder BTW) naar Nederland. Kreeg netjes mail dat dat niet kon. Vorige maand wel via DHL laten bezorgen en opgehaald bij een afhaalpunt omdat het niet in een locker paste.zeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:55:
[...]
Misschien heeft iemand hier een goede ervaring mee?Dus versturen naar een Packstation, DHL postkantoor of gewoon naar NL thuis.
Ik weet niet of dat beleid daar nu ook geldt, proberen waard denk ik. Tussen het bestellen en leveren zat een prijsverlaging en kreeg zonder er om te vragen netjes het verschil terug.
Later ook bij Akkuman een extra accu en off-grid blok besteld, maar nog niet geleverd en communicatie loopt ook stroef. Het is dat ze dat artikel negens anders op voorraad hadden maar heeft niet m'n voorkeur.
Hier heb ik mijn set vandaan, verzenden naar NL kan, maar dan betaal je de 19% BTW. Ophalen bij een postfiliale scheelt je 19%.zeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:55:
[...]
Bedankt; ik woon in de buurt van Groningen, dus niet zeer snel op & neer in dit geval.
Wacht nog even het antwoord af van akkuman. Gezegd dat het gewoon mogelijk is een bestelling naar Nederland te laten verschepen via hun site, dus vanwaar nu dit bericht? En waarom kan het wel bij andere Nederlanders gewoon naar NL worden verzonden? Raarrr.
Misschien heeft iemand hier een goede ervaring mee?Dus versturen naar een Packstation, DHL postkantoor of gewoon naar NL thuis.
https://www.belastingdien...emen_uit_andere_eu_landen
Misschien krijg je hier gedoe mee.
Ik heb zelf gewoon via Zendure NL gekocht.
Waarom zou je niet iets in Duitsland mogen kopen?peterbier schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:32:
Geen idee hoe het precies werkt maar valt dit niet onder belasting ontduiken.
https://www.belastingdien...emen_uit_andere_eu_landen
Misschien krijg je hier gedoe mee.
Ik heb zelf gewoon via Zendure NL gekocht.
Leg dat de Belastingdienst maar uit als ze om opheldering vragen.geert1992 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:37:
[...]
Waarom zou je niet iets in Duitsland mogen kopen?
Nogmaals geen idee hoe het werkt.
Volgens mij moet je het opgeven.
Waarom zou je een product dat in Nederland op de markt is niet in Duitsland mogen kopen? Waarom zou de belastingdienst hier moeilijk om gaan doen?peterbier schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:40:
[...]
Leg dat de Belastingdienst maar uit als ze om opheldering vragen.
Nogmaals geen idee hoe het werkt.
Volgens mij moet je het opgeven.
Mensen kopen al jarenlang producten over de grens, simpelweg omdat ze daar goedkoper zijn of omdat er lagere btw-tarieven gelden. Dit is een vrij gangbare praktijk binnen de Europese Unie, waar vrij verkeer van goederen één van de belangrijkste uitgangspunten is. Zolang de producten voldoen aan de EU-regels en bestemd zijn voor eigen gebruik, is er in principe niets mis mee om een product in Duitsland aan te schaffen, zelfs als het ook in Nederland verkrijgbaar is.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 23-04-2025 21:45 ]
Zie link in mijn bericht hierboven.geert1992 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:43:
[...]
Waarom zou je een product dat in Nederland op de markt is niet in Duitsland mogen kopen?
Mensen kopen al jarenlang producten over de grens, simpelweg omdat ze daar goedkoper zijn of omdat er lagere btw-tarieven gelden. Dit is een vrij gangbare praktijk binnen de Europese Unie, waar vrij verkeer van goederen één van de belangrijkste uitgangspunten is. Zolang de producten voldoen aan de EU-regels en bestemd zijn voor eigen gebruik, is er in principe niets mis mee om een product in Duitsland aan te schaffen, zelfs als het ook in Nederland verkrijgbaar is.
Sorry hoor ik heb die regels ook niet gemaakt.
Verzenden gewoon naar postkantoor in DE, volgende bestelling gaat weer daarzeegerd schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:55:
[...]
Bedankt; ik woon in de buurt van Groningen, dus niet zeer snel op & neer in dit geval.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
- Taro
- Niet online
Hoe bedoel je dit? Er staat gewoon een levertermijn op de website, de lancering van Zendure producten vindt altijd eerst in Frankrijk en Duitsland plaats, daarna is Nederland aan de beurt. Staat 40-50 dagen levertermijn, dus je opmerking is wel erg kort door de bocht.debruina16 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:06:
Lijkt een beetje de trend tegenwoordig. Producten aankondigen met toeters en bellen die vervolgens niet leverbaar zijn.
Heb helaas net een Everhome p1 geïnstalleerd omdat ik verwachtte de batterijen al te krijgen 🤣Taro schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:10:
[...]
Balen, helaas zoals verwacht.
Zendure wil het antwoord niet geven omdat ze toch niet naar Vlaanderen leveren ( vraag samen gesteld met leveringsvraag Vlaanderen, en enkel antwoord gekregen op het laatste )
Werken deze batterijen ook op een 2X220 (2X240) net? Of hebben deze batterijen een N nodig?
Ik bedenk me juist dat we bij onze laandpaal de instellingen moesten laten aanpassen door Smappee zelf om te kunnen werken op onze installatie.
BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1
Kreeg een standaard AI antwoord dat ze dat niet weten en ik maar naar de NL site moest kijken. Ja duh maar die zend niet naar BE. Op een klein uurtje van me kan ik een marstek Venus E afhalen. Geen gedoe. Zo jammer dat het voor ons klein apenlandje weer zo moeilijk is allemaal. Gas op die handel zou ik zeggen, de vraag is hier ook zeer groot.😁
- Taro
- Niet online
België is gewoon een aparte markt, dat is echt heel erg balen voor jullie en ik hoop dat er snel iets gaat gebeuren. Maar ik begrijp Zendure ook wel, duizenden (tienduizenden?) enthousiaste Belgen die o.a. HomeWizard en Zendure met dezelfde vraag bestoken kost je (tijdelijk) veel (extra) werknemers en als je toch nog niets zinnigs kunt antwoorden...
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.