Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:01
MacD007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 00:21:
[...]

kijk maar eens wat voor prijsverschil van een basis zendure 2400 met 3 kWh batterij er tussen Duitsland en Nederland direct vanaf Zendure zelf is, beide incl. BTW (verschil van 250 euro , en nee dat is dus niet het verschil van de 2% verschil tussen de BTW in Duitsland en Nederland). Dat is 19% prijsverschil.

Gewoon de markt daar heeft veel meer andere aanbieders en is al veel meer volwassen.
[Afbeelding][Afbeelding]

aan de andere kant verwacht ik wel de komende tijd dat dit wel minder gaat worden en de prijzen ook nog gaan dalen,zeker met het verhaal van de US, hoewel je daar vandaag ook weer andere signalen over hoort, maar het enige wat je bij Trump met zekerheid weet dat je niets meer kunt uitsluiten bij die gast. |:(
Met kortingscode zit je alsnog op 1400 Euro en dan is het verschil niet meer zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:26
Taro schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:18:
[...]

Een hele grote bevolkingsgroep valt helaas nog steeds voor dure vaste contracten (mijn pa voor >40ct/kWh kwam ik laatst achter :( ) en dergelijke thuisaccu "aanbiedingen". Mijn directe familie behoed ik hiervoor, bij andere mensen laat ik het maar gebeuren, niet mijn probleem en choose your battles, maar schofterig is het wel.
Eens, maar het ondergraaft het draagvlak wel, terwijl uit onderzoek van Enexis juist blijkt dat kleine thuisbatterijen (voor nom, niet handel) wel degelijk bijdragen aan het verminderen van de piekbelasting op het net en mogelijk zware investeringen daarin kunnen verminderen. Vanmiddag naar een verjaardag, ik weet nu al dat ik meerdere mensen warm ga krijgen voor een zendure of homewizard 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:41

HHF

[...]

kijk maar eens wat voor prijsverschil van een basis zendure 2400 met 3 kWh batterij er tussen Duitsland en Nederland direct vanaf Zendure zelf is, beide incl. BTW (verschil van 250 euro , en nee dat is dus niet het verschil van de 2% verschil tussen de BTW in Duitsland en Nederland). Dat is 19% prijsverschil.

Gewoon de markt daar heeft veel meer andere aanbieders en is al veel meer volwassen.
[Afbeelding][Afbeelding]

aan de andere kant verwacht ik wel de komende tijd dat dit wel minder gaat worden en de prijzen ook nog gaan dalen,zeker met het verhaal van de US, hoewel je daar vandaag ook weer andere signalen over hoort, maar het enige wat je bij Trump met zekerheid weet dat je niets meer kunt uitsluiten bij die gast. |:(
Zendure op de Duitse site is 1198 (met 1 batterij) 0% btw. Zendure op de Nederlandse site is 1448 incl btw = 1448/1.21 = 1196 euro ex BTW. Dus bijna precies dezelfde prijs bij de officiele site.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

@MacD007 Op de NL site zit er een Shelly 3EM pro bij.
Gewoon ophalen in Duitsland zolang het nog kan.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:05
peterbier schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:41:
[...]

Ik denk juist andersom.
Dat hebben we toen meegemaakt met de zonnepanelen.
Ik denk de run komt rondt de 2027. (Prijs 👆)
Daarom inversteer ik nu in Zendure. (Totaal 18kw~ setje.
Zal best dat die "run" komt... maar wát vlak daarna??
net als de PV markt? alle bedrijven overschot /voorraden /teveel personeel?

Kan zó maar zijn dat als je tot 2028 wacht (en ja, 2027 besparing op de koop neemt)
dat je daarná je slag kan slaan met superrrrr goedkope sets aanbiedingen.

m2C matglasbol 8)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:31:
@Sonero

Eerst waren het de boeren die de dupe worden nu de burger.
Maar goed politiek hoort niet in dit topic.
Heel de tijd politieke uitspraken doen en daarna steeds zeggen dat dit niet in dit topic thuis hoort is ook niet de bedoeling....dit is al de 2e in 2 dagen, doe dat maar lekker in je huiskamer, zo nu weer on topic ;-)

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07:00
[...]

Weet je zeker dat het incl. 19% BTW is? Heel veel Duitse sites zetten de BTW op 0%, omdat dat voor Duitsers mogelijk is. Voor ons Nederlanders als we legaal willen kopen niet.
[Afbeelding][Afbeelding]

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
Taro schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 23:34:
Wel jammer dat ik de 2400 AC niet via HA kan aansturen, zou perfect zijn.
Dat is inderdaad wel jammer. Ik ben al een tijdje aan het meelezen om voor 2027 gereed te zijn en de Zendure 2400AC is heel interessant. Maar wil wel graag de batterij kunnen uitlezen en eventueel aansturen via HA. Nu weet ik niet of uitlezen nog wel gaat (wellicht kun je daar iets over zeggen) en wat ik eventueel nog zou moeten aansturen (zou je een voorbeeld kunnen noemen wat je zou willen aansturen en in welke situatie).

Ik heb al een Shelly Pro3EM en zou daarmee toch de 2400AC NOM moeten kunnen laten regelen. Ik heb geen slimme meter (weet niet of dat slim is) en kan dus ook nog geen dynamisch contract nemen in 2027. Dus wellicht is het voor mij ook niet nodig om te kunnen aansturen. Ik kan mijn PV omvormers wel via HA beperken, zodat ik hiermee de TLK kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:17
Als ZZP-er met een kapsalon aan huis kan ik de BTW waarschijnlijk wel terug krijgen. Onze boekhouder is aardig creatief in dat soort dingen.

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:50
Jojan265 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:02:
[...]

Ik kan mijn PV omvormers wel via HA beperken, zodat ik hiermee de TLK kan voorkomen.
Vraagje en een tikje off-topic: welke omvormers zijn dit?

Achtergrond van de vraag: in de zomer gaan we aan 5 kWh niet genoeg hebben om alles op te slaan. Indien batterij vol, dan de output knijpen tot de vraag van de woning.
Via HA zou ik graag op basis van de P1-data de omvormer willen aansturen. Maar omvormers die hun output (analoog) kunnen regelen zijn niet dik gezaaid; aan/uit kunnen de meesten wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Taro schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:51:
Heb reactie ontvangen van Zendure mbt o.a. de AC2400 & AB3000X, geen garanties dat het volgende 100% correct is, dus hou een slag om de arm, maar:
  1. Verwachte verkoopprijs: AC2400 + AB3000X 3 kWh accu -> 1448 (Aanname: vermoedelijk opgebouwd uit 1xx9 voor AC2400 en 3x9 voor AB3000X, maar op de website staat Excl. BTW, dus nu vraag ik mij af of dit incl. of excl. BTW is, stuur er nog ff een berichtje achteraan.)
  2. De Solarflow AC 2400 (SF AC2400) wordt als ik het goed begrijp hetzelfde aangesloten als een Hyper, dus een stekker aan de omvormer waar je daarna met een opzetstuk een daadwerkelijke Euro/Schuko plug op aansluit. Die zal je vast wel na kunnen bestellen, zodat afknippen betekent dat je alleen dat deel moet vervangen.
  3. De AC2400 kan niet in cluster worden gebruikt, maar via een HEMS (ZENKI AI?) kunnen meerdere producten wel tegelijktijdig worden aangestuurd en je kunt dus 3 stuks over 3 fases verdelen en gezamenlijk aansturen.
  4. Afmetingen AC2400 & AB3000X: 2400 AC Length:44.8cm, Width:30.3cm, Height: 8.8cm. AB3000X length 47.75cm, width 32cm, height 19.4cm
  5. AB2000S en AB2000X zijn qua specs hetzelfde, maar hebben alleen iets andere afmetingen & looks.
  6. De Zendure P1-meter verbindt met de slimme meter en verstuurt het signaal via LoRa. De stopcontact plug maakt verbinding via LoRa en Wifi en zorgt ervoor dat de P1-meter input via Wifi beschikbaar wordt. Ze worden gezamenlijk geleverd.
Als het goed is krijg ik 1-2e week april de AC2400 + AB3000X ter test, ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het graag d:)b
Wat zijn nu eigenlijk de precieze afmetingen van de AB2000x batterij? Die kan ik nergens vinden, ook niet bij zendure zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chupachups schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:18:
[...]

Wat zijn nu eigenlijk de precieze afmetingen van de AB2000x batterij? Die kan ik nergens vinden, ook niet bij zendure zelf.
Die zijn hetzelfde als de ab2000s, alleen heeft de x vaste handvatten, dus zal net iets breder zijn.

388×224×292 mm zijn de afmetingen. Stond gewoon op de site;)

https://eu.zendure.com/products/solarflow-hyper-2000
Onderaan rechts -> view specs -> ab2000x

[ Voor 18% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 10:24 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
Sonero schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:13:
[...]

Vraagje en een tikje off-topic: welke omvormers zijn dit?

Achtergrond van de vraag: in de zomer gaan we aan 5 kWh niet genoeg hebben om alles op te slaan. Indien batterij vol, dan de output knijpen tot de vraag van de woning.
Via HA zou ik graag op basis van de P1-data de omvormer willen aansturen. Maar omvormers die hun output (analoog) kunnen regelen zijn niet dik gezaaid; aan/uit kunnen de meesten wel…
Ik heb een SMA TriPower 8 kW (STP8.0-3AV-40) en een SMA Sunny Boy 3 kW (SB3.0-1AV-41). In beide kan ik via modbus de limiet in HA per 0.01% instellen. Dit heb ik uitgebreid getest ter voorbereiding op 2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:42
Misschien kijk ik er over, maar...

Enkele weken geleden zag ik de 3x4 opladen aan 1200W/toren.
Maar momenteel is dat 1000W/toren; nooit hoger, ondanks overschot.

(ik pruts regelmatig wat met settings) - Bestaat er dan toch ergens een instelling om het maximale A/C opladen te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:26:
Misschien kijk ik er over, maar...

Enkele weken geleden zag ik de 3x4 opladen aan 1200W/toren.
Maar momenteel is dat 1000W/toren; nooit hoger, ondanks overschot.

(ik pruts regelmatig wat met settings) - Bestaat er dan toch ergens een instelling om het maximale A/C opladen te regelen?
Een aanname is dat je gebruik maakt van hyper(s), maar hoe bedien je deze? NOM? Handmatig? HA?
Output vermogen is te begrenzen, maar input niet.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
klump4u schreef op zondag 20 april 2025 @ 09:11:
@MacD007 Op de NL site zit er een Shelly 3EM pro bij.
Gewoon ophalen in Duitsland zolang het nog kan.
die zit er in Duitsland er ook gewoon bij, kon je gewoon lezen op het plaatje.
het was dus echt een één op één vergelijking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8KFaz0ksVw6IWkrgJBvKqsQ3Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx8WlPZjd8LOsFomPAQZnPeT.jpg?f=fotoalbum_large

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:41

HHF

MacD007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]
NIet helemaal want op de Duitse site is incl mwst. een tarief van 0% Mwst (BTW). Als je die verrekend zijn de prijzen in NL en DLD gelijk.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
HHF schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:44:
[...]

NIet helemaal want op de Duitse site is incl mwst. een tarief van 0% Mwst (BTW). Als je die verrekend zijn de prijzen in NL en DLD gelijk.
dat dacht ik eerst ook, maar als je naar de sceenshots kijkt zie je dat ook in Duitsland daar de BTW (MwSt.) gewoon in meeverekend is. ikhad nog geen adres ingegeven, daarom is dit waarschijnlijk ook niet in meegerekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RirX-kWJIHg7-6zOu1EWjORGc3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElO6G9pb9aLFf77SOdXug7M1.jpg?f=fotoalbum_large
bij een losse batterij zag je dat als deze binnen Duitsland werd geleverd deze MwSt. op 0% is gezet, maar dat hebben ze dus apart er bij gezet.
Ik ga er vanuit dat als je een Duits adres bij dit setje aangeeft dat daar ook nog de MwSt. er af gaat. Of dat legaal is laat ik me hier maar even niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

MacD007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:33:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, niet goed gelezen, maar de prijs is met 0% BTW in Duitsland.Staat op de meeste sites dat het inkl. MwSt. is maar dat is dan gewoon op 0% gezet

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 12:54

tismij

???

klump4u schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:57:
[...]

Klopt, niet goed gelezen, maar de prijs is met 0% BTW in Duitsland.Staat op de meeste sites dat het inkl. MwSt. is maar dat is dan gewoon op 0% gezet
was mooi geweest als ze in NL net als met zonnepanelen de BTW op 0% hadden gezet maar die zie ik voorlopig niet gebeuren helaas.
Prijzen van Zendure maken na stoppen saldering al een ROI van <10 jaar goed mogelijk wat al niet verkeerd is.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacD007
klump4u schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:57:
[...]

ook na controle krijg je geen goed beeld of dit nu wel of niet met 0% BTW (duitse MwSt.) is.
Want ook als je een adres in een ander land ingeeft, blijft de prijs het zelfde. Naar Nederland kun je via de duitse site niets bestellen, ons land staat niet bij de keuzes erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jojan265
MacD007 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:10:
[...]

ook na controle krijg je geen goed beeld of dit nu wel of niet met 0% BTW (duitse MwSt.) is.
Want ook als je een adres in een ander land ingeeft, blijft de prijs het zelfde. Naar Nederland kun je via de duitse site niets bestellen, ons land staat niet bij de keuzes erbij.
Ik heb een andere shop (www.energie24.shop) gevonden in Duitsland, welke dezelfde prijzen hanteert als Zendure.de. Daar staat heel duidelijk dat de Mwst op 0% staat voor Duitse huishoudens. Voor buitenland wordt 19% gerekend.

https://www.energie24.sho...er?variant=55110485442940

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:08
Taro schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:59:
[...]

Hier in dat scherm soms 5 seconden pauze, dan 3x in 2 seconden, dan 5 seconde pauze. Beetje onvoorspelbaar. Maar goed, NOM werkt verder netjes, dus hou wel de Shelly aan. Als de Ecotracker firmware update het communicatieprobleem verhelpt ga ik wel even de Ecotracker proberen als primaire meter.
Ik zie dat de Ecotracker bij mij vandaag van firmware 0.4.4 naar 0.4.5 is gegaan (vanochtend nog niet volgens mij). Reden dat ik keek is dat hij bij in de Zendure app op “offline” staat. In de everhome app is hij nog online. Bij jullie ook @Taro en @Peutpeut?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMnQ2P6Dh2BjaEQ36n2cuPILBAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y67n4MHli7Kyj6njdJLPTU2p.jpg?f=fotoalbum_large

Update: ik zie bij mij sporadisch in de Zendure app de waarde van de ecotracker even doorkomen (paar seconden online) en dan weer offline.

[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 20-04-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
frankj030 schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:22:
[...]

Ik zie dat de Ecotracker bij mij vandaag van firmware 0.4.4 naar 0.4.5 is gegaan (vanochtend nog niet volgens mij). Reden dat ik keek is dat hij bij in de Zendure app op “offline” staat. In de everhome app is hij nog online. Bij jullie ook @Taro en @Peutpeut?

[Afbeelding]

Update: ik zie bij mij sporadisch in de Zendure app de waarde van de ecotracker even doorkomen (paar seconden online) en dan weer offline.
Hier inderdaad nu ook 0.4.5 als firmware. En stond ook idd offline in de Apparatenlijst, doorklikken gaf wel aan dat hij verbonden was. Even device eruit gegooid, opnieuw toegevoegd en lijkt nu in orde.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Jojan265 schreef op zondag 20 april 2025 @ 10:02:
[...]

Dat is inderdaad wel jammer. Ik ben al een tijdje aan het meelezen om voor 2027 gereed te zijn en de Zendure 2400AC is heel interessant. Maar wil wel graag de batterij kunnen uitlezen en eventueel aansturen via HA. Nu weet ik niet of uitlezen nog wel gaat (wellicht kun je daar iets over zeggen) en wat ik eventueel nog zou moeten aansturen (zou je een voorbeeld kunnen noemen wat je zou willen aansturen en in welke situatie).

Ik heb al een Shelly Pro3EM en zou daarmee toch de 2400AC NOM moeten kunnen laten regelen. Ik heb geen slimme meter (weet niet of dat slim is) en kan dus ook nog geen dynamisch contract nemen in 2027. Dus wellicht is het voor mij ook niet nodig om te kunnen aansturen. Ik kan mijn PV omvormers wel via HA beperken, zodat ik hiermee de TLK kan voorkomen.
Uitlezen van de 2400 AC kan vooralsnog helaas ook niet.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:46:
[...]

Hier inderdaad nu ook 0.4.5 als firmware. En stond ook idd offline in de Apparatenlijst, doorklikken gaf wel aan dat hij verbonden was. Even device eruit gegooid, opnieuw toegevoegd en lijkt nu in orde.
Had inmiddels gemerkt dat doorklikken er inderdaad voor zorgde dat na 10 seconden ik een waarde kreeg, wat precies overeenkomt met mijn DSMR4.2 meter frequentie.
Nu ook eruit gegooid en na toevoegen ook weer verbonden. Soms kan het heel simpel zijn, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Heb nu de SolarFlow 800 maar via een Shelly plug toegevoegd. Wel mooi dat 6 paneeltjes in de achtertuin met Zendure producten erop bijna net zoveel opwekken als mijn 8 jaar oude SolarEdge systeem met 21 panelen :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uT3PNGYmYkBxLtxAkFWnlxo9jPk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yyRDQQCGFNgc91KZVXdh0PTV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:28:
Heb nu de SolarFlow 800 maar via een Shelly plug toegevoegd. Wel mooi dat 6 paneeltjes in de achtertuin met Zendure producten erop bijna net zoveel opwekken als mijn 8 jaar oude SolarEdge systeem met 21 panelen :F

[Afbeelding]
Dat krijg ik vandaag met mijn 5000Wp paneeltjes (4 jaar oud), ook niet voor elkaar… (9x 385Wp ene kant, 4x 385wp andere kant van t huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 12:53
Ik lees hier af en toe dat jullie Nederlanders denken dat eind 2026 - begin 2027 de batterij prijzen zouden kunnen omhoog gaan wegens grote vraag.
Ik volg die stelling zeker niet.

Jullie bekijken dit denk ik te nationaal gericht.
Internationaal zit je al met een goede spreiding Zendure in o.a. Frankrijk en Duitsland.
De aankoopgolf voor jullie zal dus netjes verdeeld kunnen worden.

België is een ander paar mouwen.
Wij blijven gewoon klungelen met onze P1 poortjes ;-)

Ik voorzie dat plugin batterijen fors gaan blijven dalen.
Binnen een 6 tal maand zal Duitsland hun 3 kwh batterij ook wel beginnen braderen.
Als ze het al zo lang gaan uithouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:31:
[...]

Een aanname is dat je gebruik maakt van hyper(s), maar hoe bedien je deze? NOM? Handmatig? HA?
Output vermogen is te begrenzen, maar input niet.
Idd, hypers, smart mode NOM... en idd, ik dacht ook dat deze niet te begrenzen waren... maar hoe verklaar je dan dat ze nu alle 3 schijnbaar afgeknepen worden op 1000w input per toren; daar waar ze vorige week tot 1200 konden opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:40:
[...]

Idd, hypers, smart mode NOM... en idd, ik dacht ook dat deze niet te begrenzen waren... maar hoe verklaar je dan dat ze nu alle 3 schijnbaar afgeknepen worden op 1000w input per toren; daar waar ze vorige week tot 1200 konden opladen?
Kan je ze wel handmatig laden met 1200w?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Mijn elektricien heeft pas over 4+ weken tijd om de 3CT Smartmeter te installeren... Dacht dan zelf even makkelijk te doen door de Shelly 1 op 1 te vervangen door de Zendure 3CT Smartmeter, er zat nog net voldoende ruimte naast ivm dubbele breedte. Haal de kap eraf, lopen er allemaal kabels door die beschikbare ruimte :(

Ivm verzekering wil ik er verder zelf niet mee aan de slag, dus via via nu proberen een andere elektricien te regelen, want als ik ergens slecht tegen kan is dat het hebben liggen van een product dat je wil testen en proberen maar je moet wachten op anderen die andere prioriteiten hebben (die ik overiens an sich ook wel weer begrijp ;) ). Balen dit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:48:
Mijn elektricien heeft pas over 4+ weken tijd om de 3CT Smartmeter te installeren... Dacht dan zelf even makkelijk te doen door de Shelly 1 op 1 te vervangen door de Zendure 3CT Smartmeter, er zat nog net voldoende ruimte naast ivm dubbele breedte. Haal de kap eraf, lopen er allemaal kabels door die beschikbare ruimte :(

Ivm verzekering wil ik er verder zelf niet mee aan de slag, dus via via nu proberen een andere elektricien te regelen, want als ik ergens slecht tegen kan is dat het hebben liggen van een product dat je wil testen en proberen maar je moet wachten op anderen die andere prioriteiten hebben (die ik overiens an sich ook wel weer begrijp ;) ). Balen dit :X
Heb je een foto.?
Misschien kan ik of een mede forum lid je helpen.
Eigenlijk zal ik de Shelly laten zitten.
Dan kun je eventueel (makkelijk) terug mocht het niet lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debruina16
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-10 16:52
Zo te zien zijn de levertijden voor de ab2000 fors inmiddels. Of heeft iemand nog een adres waar ze daadwerkelijk op vooraad zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
[...]

Heb je een foto.?
Volgens mij gaat het Taro (zoals aangegeven in zijn post) om een factuur te hebben, mocht er iets gebeuren, dat zijn verzekering geen stok heeft om mee te slaan.

Knip

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debruina16 schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:20:
Zo te zien zijn de levertijden voor de ab2000 fors inmiddels. Of heeft iemand nog een adres waar ze daadwerkelijk op vooraad zijn?
Ik verwacht dat het alleen maar verder zal oplopen. Een maand geleden toen ik heb uitgebreid, steeg het ook al. Dat ging toen om een levering van meer dan 600 stuks, die volgens mij allemaal al verkocht waren.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debruina16 schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:20:
Die van mij staat nog in Frankrijk volgens FedEx.
Ik ben bang dat ik woensdag alleen een Hyper krijg.
Inderdaad is de levertijd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:16:
[...]

Heb je een foto.?
Hij vroeg nog waarom ik de Shelly niet wilde vervangen, heb toelichting gegeven, dus die blijft inderdaad vooralsnog zitten.

Ik kan wel foto's posten, weet zelf prima hoe het moet, wil het alleen niet zelf doen ivm aansprakelijkheid.

Er is een compleet Hager kastje aanwezig speciaal bedoeld voor de CT-klemmen (iets met vooruitziende blik ;) ), enige dat moet gebeuren is de N, L1, L2 en L3 voeden en afsplitsen ergens anders vandaan. In dat kastje is voldoende ruimte voor de nieuwe CT-klemmen en de DIN-meter.

Mocht iemand met de juiste papieren ergens de komende dagen tijd hebben in het midden van het land stuur maar een DM. Ps. Officieel mag dit niet op Tweakers, maar terugverdienen doe ik dit sowieso niet, doel is iedereen hier van informatie voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro
Sorry ik snap het niet helemaal denk ik.
Je probeert het zelf en uiteindelijk wil je het niet i.v.m. verzekering.
Ik kan je aanraden het spul ook de Shelly als dat nog niet gedaan is achter 3 glaszekeringen (L1 L2 en L3) te plaatsen.
Wat ik vaak zie dat de Shelly op b16 automaten geprikt wordt.
Dit is zeker niet aan te raden.

Knip

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:43:
@Taro
Sorry ik snap het niet helemaal denk ik.
Je probeert het zelf en uiteindelijk wil je het niet i.v.m. verzekering.
Een Shelly 1 op 1 vervangen met dezelfde bekabeling door een Zendure 3CT meter vereist geen aanpassingen, ik heb een momentsleutel, etc. dus vind ik wel te verantwoorden. Dat blijkt echter niet mogelijk, dus betreft het een uitbreiding en dat vind ik een ander verhaal.

Maar goed, weer terug naar Zendure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip

[ Voor 107% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
[...]

Een Shelly 1 op 1 vervangen met dezelfde bekabeling door een Zendure 3CT meter vereist geen aanpassingen, ik heb een momentsleutel, etc. dus vind ik wel te verantwoorden. Dat blijkt echter niet mogelijk, dus betreft het een uitbreiding en dat vind ik een ander verhaal.

Maar goed, weer terug naar Zendure.
Ok duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 20:49:
[...]

Haha, je bent inderdaad lekker consequent met off-topic gaan 😉 Maar laten we proberen het topic een beetje overzichtelijk te houden, anders missen mensen de info waar ze voor komen.
Je mag "off-topic" niet meer zeggen tot je zelf weer on-topic bent! 8)7
Zodra ik de onderverdeling klaar heb met mijn Zendure (s) maak ik wat fotos en plaats ik hier.
Een verdeelkast voor de thuisbatterij in dit geval Zendure vindt ik wel in het topic passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip

[ Voor 107% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Onder deze lijn weer positief en vrolijk samen verder
-------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:41
Yeah, mail dat mijn accus onderweg zijn! *O* oOo :)F

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Aziraphale schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:11:
Yeah, mail dat mijn accu;s onderweg zijn! *O* oOo :)F
Wanneer heb je de batterijen besteld? Indicatie levertijd is nu 40 tot 50 dagen, als dat lukt is het best netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Chupachups schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:14:
[...]

Wanneer heb je de batterijen besteld? Indicatie levertijd is nu 40 tot 50 dagen, als dat lukt is het best netjes
Op 24 maart, dus je hoort mij niet klagen!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aziraphale schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:15:
[...]

Op 24 maart, dus je hoort mij niet klagen!
O ik 15 Maart batterij staat nog in Frankrijk volgens FedEx.
Woensdag krijg ik het.
Alleen ben ik bang dat het alleen de Hyper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:17:
[...]

O ik 15 Maart batterij staat nog in Frankrijk volgens FedEx.
Woensdag krijg ik het.
Alleen ben ik bang dat het alleen de Hyper is.
FedEx? Wel apart dat HW enkel met een specifiek transport bedrijf werkt, zendure blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chupachups schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:20:
[...]

FedEx? Wel apart dat HW enkel met een specifiek transport bedrijf werkt, zendure blijkbaar niet.
FedEx is hier nog nooit geweest.
De 1e Hyper met batterij kwam met Gls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:20:
[...]

Hier al Zendure spullen via DPD, DHL, FedEx én PostNL ontvangen. Hangt wel van het type product af. Accu's via transportbedrijf op pallet, DPD en DHL ontvangen. Zonnepanelen via FedEx en via PostNL alleen kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:24:
[...]

Hier al Zendure spullen via DPD, DHL, FedEx én PostNL ontvangen. Hangt wel van het type product af. Accu's via transportbedrijf op pallet, DPD en DHL ontvangen. Zonnepanelen via FedEx en via PostNL alleen kabels.
Vroeg mij trouwens nog af: produceren ze hun eigen zonnepanelen? En het bevestigingsmateriaal voor op het balkon/in tuinen?

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:25:
[...]

Vroeg mij trouwens nog af: produceren ze hun eigen zonnepanelen? En het bevestigingsmateriaal voor op balkon/in tuinen?
Voorheen een setje Jinko Solar 420 Wp van ze ontvangen en de laatste keer DA Solar 430 Wp: DAS-DH108NA-430, bi-facial die nu ook bij de SF 800 zichtbaar is op de website.

De montageset voor vlakke ondergrond was hun eigen merk, maar, lijkt wel heel veel op 2 andere setjes die ik eerder zelf via Amazon heb besteld.

De flexibele panelen zijn vermoedelijk wel hun eigen merk. Mijn schutting wordt over 4 weken vervangen, mogelijk kan ik zo'n setje regelen om daar aan op te hangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
Bij mij gaat alles via DHL en ik heb nu per accu een t&t nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Aziraphale schreef op zondag 20 april 2025 @ 21:37:
Bij mij gaat alles via DHL en ik heb nu per accu een t&t nummer.
Kennelijk heeft dhl dus ook de papieren om batterijen te mogen vervoeren, niet alleen transmission.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Chupachups schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:08:
[...]

Kennelijk heeft dhl dus ook de papieren om batterijen te mogen vervoeren, niet alleen transmission.
DHL Duitsland bezorgt ook accu's, maar betwijfel of ze daar echt voor geleerd hebben.

De laatste DHL bezorgers die hier accu's kwamen bezorgen kwakten ze zo op de grond neer alsof het een mandje brandhout was.... Dan liever een transmission die er echt bewust mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:12:
[...]

DHL Duitsland bezorgt ook accu's, maar betwijfel of ze daar echt voor geleerd hebben.

De laatste DHL bezorgers die hier accu's kwamen bezorgen kwakten ze zo op de grond neer alsof het een mandje brandhout was.... Dan liever een transmission die er echt bewust mee bezig zijn.
Gelukkig verpakt Zendure ze degelijk! Beide dozen waren de laatste keer toch wel aardig beschadigd. Kon gelukkig niets vinden qua schade aan de accu's zelf. Ook via DHL.
Sowieso geen fan van DHL, hebben mij al eens 12,5k aan schade gebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08:40
Enige nadeel dat ik zie aan gebruik gewone pakketdiensten is dat t ook gewoon voor je deur wordt achtergelaten als je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier bezorgd de batterijen met een doos om een doos en geen indicatie wat erin zit.
(Niet het batterij logo)
Volgens mij worden ze gewoon als pakket verstuurt.
Maar dat is denk ik hoe het gaat.
HomeWizard kwam met speciaal vervoer.

Zendure batterij stond zelfs op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:15:
[...]

Gelukkig verpakt Zendure ze degelijk! Beide dozen waren de laatste keer toch wel aardig beschadigd. Kon gelukkig niets vinden qua schade aan de accu's zelf. Ook via DHL.
Sowieso geen fan van DHL, hebben mij al eens 12,5k aan schade gebracht.
Eens, Zendure zelf verpakt ze erg goed. Voldoende ruimte binnen de doos, omdoos eromheen, nog nooit problemen mee ervaren. Zelfs een keer een AB2000S via Air cargo uit China bezorgd, zag er puik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:23:
[...]

Eens, Zendure zelf verpakt ze erg goed. Voldoende ruimte binnen de doos, omdoos eromheen, nog nooit problemen mee ervaren. Zelfs een keer een AB2000S via Air cargo uit China bezorgd, zag er puik uit.
Een klein minpuntje: het doosje met het bevestigingsmateriaal was in meerdere gevallen al opengegaan tijdens het transport. Bij de laatste levering kon ik, dankzij de gaten die DHL in de doos had achtergelaten, het spoor van schroefjes volgen alsof het een moderne versie van Hans en Grietje betrof, maar dan met schroefjes in plaats van broodkruimels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:29:
[...]

Een klein minpuntje: het doosje met het bevestigingsmateriaal was in meerdere gevallen al opengegaan tijdens het transport. Bij de laatste levering kon ik, dankzij de gaten die DHL in de doos had achtergelaten, het spoor van schroefjes volgen alsof het een moderne versie van Hans en Grietje betrof, maar dan met schroefjes in plaats van broodkruimels.
Ja idd, de doosjes met pluggen en schroefjes zijn in 25-50% van de gevallen al open en deels verspreid door de doos. Maar gelukkig zit de accu aanvullend nog beschermd met plastic in de doos, dus die zijn hier nog nooit beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 12:54

tismij

???

Vdvmark schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:17:
Enige nadeel dat ik zie aan gebruik gewone pakketdiensten is dat t ook gewoon voor je deur wordt achtergelaten als je niet thuis bent.
Bijzonder, hier is nog nooit iets voor de deur achtergelaten en gaat ook niet gebeuren ook.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Ik ben heel benieuwd hoe het deze keer met DHL gaat, nadat de bezorger voor de vorige zending van Zendure zelf had getekend en ik daar een klacht over ingediend heb. Op dat zelf tekenen na is DHL hier namelijk altijd wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 08:13
Hier is de SF 800 (nonpro, DHL) + 2x AB2000S (FedEx uit Frankrijk) ook binnen.
Komt nog een pakket volgende week via DHL met solarverlengkabels.
Oorspronkelijke besteldatum was 7 maart, met levertijd indicatie toen 15-20 dagen. Heeft dus wel iets langer geduurd, maar het is er.

Helaas ben ik nu nog bij schoonfamilie, maar hoop het morgen/overmorgen allemaal aan te kunnen sluiten in schuur, waar al 2 paneeltjes op liggen die ik op de SF800 over ga zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door TiBoD op 20-04-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:38:
[...]

Ja idd, de doosjes met pluggen en schroefjes zijn in 25-50% van de gevallen al open en deels verspreid door de doos. Maar gelukkig zit de accu aanvullend nog beschermd met plastic in de doos, dus die zijn hier nog nooit beschadigd.
Hier ook nog nooit beschadigd gelukkig, het bevestigingsmateriaal is gelukkig ook niet zo zwaar.

Nooit begrepen waarom ze niet een setje doen bij elke omvormer, ipv elke batterij. Ik ga mijn 2 torentjes met elk 3 batterijen niet per batterij borgen aan de muur.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:43:
[...]

Hier ook nog nooit beschadigd gelukkig, het bevestigingsmateriaal is gelukkig ook niet zo zwaar.

Nooit begrepen waarom ze niet een setje doen bij elke omvormer, ipv elke batterij. Ik ga mijn 2 torentjes met elk 3 batterijen niet per batterij borgen aan de muur.
Ik had ze bij de Hyper en niet bij de batterijen.
Of bedoel je wat anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dat3dZHmPSuanhKIIUUWx4KDOm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxl6QpNdHHWhxMWr5x5xpaU3.jpg?f=fotoalbum_large

Correctie je bedoelt de muur beugels. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:52:
[...]

Of bedoel je wat anders.
[Afbeelding]
Dat setje op jouw foto is bedoeld om de Hyper aan de accu te bevestigen.
De brackets waar ik het over heb, zijn om de batterij aan de muur te monteren. Dat setje krijg je standaard bij elke batterij.

Net alsof je elke batterij afzonderlijk gaat bevestigen.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dit topic die brackets daadwerkelijk hebben gebruikt.

Enige doel wat ik kan bedenken is dat het diefstal vertragend zou kunnen werken.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerryvh
tismij schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:39:
[...]

Bijzonder, hier is nog nooit iets voor de deur achtergelaten en gaat ook niet gebeuren ook.
Je hebt geen deur ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:52:
[...]

Of bedoel je wat anders.
[Afbeelding]

Correctie je bedoelt de muur beugels. 😅
Deze :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xbDFR4IPXwIaKqB4KjZ0jeOINg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYR1GzwK4NkeqZGVEA4VZyNR.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nog ergens een aantal liggen, maar inderdaad, ze zijn wat overbodig per accu :)

En die bovenste is een mooi voorbeeld van hoe je ze regelmatig aantreft, met de inhoud door de rest van de doos verspreid.

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 20-04-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvh
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:58:
[...]

Enige doel wat ik kan bedenken is dat het diefstal vertragend zou kunnen werken.
Een jenga toren van anderhalve meter hoog, vrijstaand op de grond, op een opp van 30x35? Je zult er eerst een per ongeluk moeten tegenaan lopen vooraleer je het nut kan apprecieren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:04:
[...]

[Afbeelding]

Heb er nog ergens een aantal liggen, maar inderdaad, ze zijn wat overbodig per accu :)
Thanks voor de foto @Taro !

Herken alleen het bovenste doosje, de rest van de doosjes lijken niet op de doosjes die ik heb gezien/gevonden.

Zou zelfs een veiligheid issue kunnen zijn, heb ze liever los staan zodat je bij brand ze nog naar buiten kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:04:
[...]

[Afbeelding]

En die bovenste is een mooi voorbeeld van hoe je ze regelmatig aantreft, met de inhoud door de rest van de doos verspreid.
Heb jij de Hyper (s) vast geschroefd.
Naar mijn idee niet nodig omdat de Hyper zwaar genoeg is en de onderling de batterijen ook niet gekoppeld zijn. (Vast geschroefd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:08:
[...]

Herken alleen het bovenste doosje, de rest van de doosjes lijken niet op de doosjes die ik heb gezien/gevonden.
;)
Zou zelfs een veiligheid issue kunnen zijn, heb ze liever los staan zodat je bij brand ze nog naar buiten kan brengen.
Ja idd. Voor buiten tegen de muur handig, maar binnen normaal gesproken niet. Ik heb hier nu 1 stapel van 4 hoog, die ziet er ook echt niet uit alsof die zo omvalt, is toch iets van 100 kg. Als je spelende kinderen in de buurt hebt een ander verhaal, maar ik sta ook in de mode: Als er een probleem is, dan snel een haak om dat handvat heen en met een touw naar buiten slepen richting de straat ipv lekker mijn huis zien afbranden met die dingen per stuk aan de muur bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:10:
[...]

Heb jij de Hyper (s) vast geschroefd.
Naar mijn idee niet nodig omdat de Hyper zwaar genoeg is en de onderling de batterijen ook niet gekoppeld zijn. (Vast geschroefd)
Nee, had ik wel, maar bij de HA integratie was het regelmatig nodig er 1 even uit het stopcontact te halen en van de stapel accu's af te tillen ivm freeze. Daarna ook niet meer vastgezet. De zwaartekracht doet zijn werk idd prima. Ik heb kids van 13 en 16 die weten dat het een no-go area is, geen kleinere kinderen, huisdieren, etc. en dan liever de optie het snel af te voeren richting oprit en straat dan mega vast te maken en in geval van nood toe te moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerryvh schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:04:
[...]

Een jenga toren van anderhalve meter hoog, vrijstaand op de grond, op een opp van 30x35? Je zult er eerst een per ongeluk moeten tegenaan lopen vooraleer je het nut kan apprecieren :-)
Als je een grote kans hebt om ertegenaan te lopen, staan ze waarschijnlijk in een vluchtroute. Misschien toch eens kijken naar een slimmere plek, scheelt je kapotte apparatuur en of pijnlijke benen.

Mocht je de brackets willen overnemen om vals te spelen bij Jenga mag dat;).

[ Voor 7% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 23:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Zendure accu's nog 50% vol, maar toch een prachtige dag zo die mij zonder accu's en extra panelen geld had gekost. Weer 1 van de 2 EV's vol, in de vakantie weinig km's maken, dus benieuwd naar de komende 2 weken en de uiteindelijke score van heel april.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od8H93XRPEGqjlXpHsMA4O7z7Uo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/36gsPkOVVevaI099LoZqqQqv.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mot1LKcp4a9eEoQkciedzAW-Zag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B28wmh0q3vdv0JaAX1whCDnp.jpg?f=fotoalbum_large

Aansturing volledig automatisch via de Zendure Home Assistant integratie en zelf gemaakte automations icm Cheapest Hours integratie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:24:
Zendure accu's nog 50% vol, maar toch een prachtige dag zo die mij zonder accu's en extra panelen geld had gekost. Weer 1 van de 2 EV's vol, in de vakantie weinig km's maken, dus benieuwd naar de komende 2 weken en de uiteindelijke score van heel april.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Aansturing volledig automatisch via de Zendure Home Assistant integratie en zelf gemaakte automations icm Cheapest Hours integratie.
Mooie score!

Mijn score van vandaag.
Het was lekker weer, veel buiten geweest, scheelt weer kw's haha. Ook volledig automatisch maar ik gebruik een homey en de pbth app. Gelinked aan de integratie van @FireSon .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUqWy-Al4qKTQdi7rhM9obHcStk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qMcMc56GKHmPVxbFk9uKrMKV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zal al blij zijn als ik nom kan doen. (Nacht)
Geen ev Audi Q7 e-tron geen warmtepomp.
Verwarming gaat hier op gas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooUTxNF28YkrsPHJ-vKsN42DjCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmFn7G2UXF4M4c78VqvvkFBb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IHnKvTSj9NxVUyxmlZvRTT-6Jo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yFq2Ix9sylAIE0ZPT6eju6Qu.png?f=fotoalbum_large

Score per hyper vandaag. De "ramp" te zien in de grafiek komt omdat ik getriggerd was door de foutieve uur prijzen in de zonneplan app. Gelukkig wees @Devke erop!

Had gewoon vertrouwen moeten hebben in de automatisering.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 20-04-2025 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Hierbij ook mijn HW resultaten voor vandaag, waarbij ik o.a Hyper #5 en SF800 helaas niet via HW kan monitoren, maar die hebben ieder bijna 0,75 Euro gedaan, dus 5,50 Euro opbrengst met voor de 2400 AC zelfs een RTE van 85.4% vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdaEcMczOcjCuYt5SySCcWWX47c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xHZF90UztcqdZTCoGAZnlKYn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78I3Is5ldXabgSqvi3HNjDUJkew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Efq2crrwaDpsSVaYHUMf8v4p.png?f=fotoalbum_large

Deze waren 5% vanochtend, nu nog 45% resterend, dus resultaat is nog een stuk beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlFLv-4Sdyx3RHpf1C9L5mPhndo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7l9ewL3YclWtyfJRTadp0GB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:24
Jerryvh schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:04:
[...]

Sterk afhankelijk van de plaatsing natuurlijk. Ik kan mij meerdere plekken bedenken in schuur en kelder waar een Jenga-toren veilig staat zonder borging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 20:42
@Taro las dat je de 2400 niet via HA kunt aansturen. Kun je hem wel uitlezen om data weer te geven? Of is koppeling met HA momenteel uberhaupt niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:30
https://www.zendure.nl/products/ac-op-zonnestekker-lader

Zie net deze op de zendure NL website.
Maar vraag me af, zit deze beveiliging al niet in het toestel zelf zoals de ac2400?

En ook zie bij de specs input van circa 1150W(5A) en een output van slechts 162W (54V 3A). Klopt dit wel of treed er echt zoveel verlies op bij omzetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
avdwerf schreef op maandag 21 april 2025 @ 07:42:
@Taro las dat je de 2400 niet via HA kunt aansturen. Kun je hem wel uitlezen om data weer te geven? Of is koppeling met HA momenteel uberhaupt niet mogelijk?
Uitlezen gebeurd ook via MQTT dus kan op dit moment ook niet tot er een methode is om uit te vissen wat de productnummers zijn waarmee je dus de juiste topics kunt vinden om uit te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

NOM en nog 15% in de accu's vanmorgen.
De pieken zijn van de vaatwasser dus daar moet ik eigenlijk nog een 2e hyper voor hebben, Geen gas in huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZKzdWHAb7ZWNZ7wA3WdQMiZcgY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RgKLhGroXPEzgwt1cS6WunKc.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dit is momenteel niet mogelijk. Dit geldt ook voor de SF 800, de SF 800 Pro en dus de 2400 AC. Volgens onze contactpersoon zijn ze hier echter wel mee bezig:
"I would like to clarify that the SF 800, SF 2400 AC, and SF 800 Pro models currently do not support MQTT data reading. However, we do have plans to develop a local API for integration with Home Assistant, and we are aiming for a release around July 30th" Dus dat is goed nieuws en zijn we ook bezig af te stemmen wat de gewenste functionaliteiten van deze api zouden moeten zijn. Ook @fireson is in contact met zendure hierover. Dus hoopvolle ontwikkelingen op dit vlak :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De 2400AC bevalt tot nu toe prima. Je merkt wel dat er aan de firmware en app nog het een en ander verbeterd kan worden. Wat betreft NOM: ook dat doet hij goed. We hebben hier ook Hypers, maar de 2400AC schakelt echt veel sneller tussen laden en ontladen (in een paar seconden), vooral bij wisselende P1-productie richting het net.

Wel zie je dat het beeld van de netcompensatie af en toe wat onrustig is — bij grote schommelingen gaat dit in stappen — maar aan de P1-importwaardes zie je dat hij het per saldo toch heel goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rabero1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:05:

Maar vraag me af, zit deze beveiliging al niet in het toestel zelf zoals de ac2400?

En ook zie bij de specs input van circa 1150W(5A) en een output van slechts 162W (54V 3A). Klopt dit wel of treed er echt zoveel verlies op bij omzetting?
Jazeker, via de bms, dit is meer als je de batterijen niet gebruikt of ze liggen opgeslagen zodat je tussendoor een x kunt bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
mrme12345 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:54:
[...]

Dit is momenteel niet mogelijk. Dit geldt ook voor de SF 800, de SF 800 Pro en dus de 2400 AC. Volgens onze contactpersoon zijn ze hier echter wel mee bezig:
"I would like to clarify that the SF 800, SF 2400 AC, and SF 800 Pro models currently do not support MQTT data reading. However, we do have plans to develop a local API for integration with Home Assistant, and we are aiming for a release around July 30th" Dus dat is goed nieuws en zijn we ook bezig af te stemmen wat de gewenste functionaliteiten van deze api zouden moeten zijn. Ook @fireson is in contact met zendure hierover. Dus hoopvolle ontwikkelingen op dit vlak :-)
Goed om te horen! Verwacht hem ook pas eind mei (40-50 dagen) dus heb nog even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Iemand hier ook al ervaring met een zendure accu en een laadpaal thuis? Ben aan het kijken wat voor laadpaal ik laat installeren maar kom er niet echt uit. De zendure komt met een heel energiebeheersysteem natuurlijk, maar zie dat ook vaak bij laadpalen erbij zitten (voor loadbalancing etc.). Heb ik dat dan wel nodig en gaat dat niet conflicteren met het systeem waar de accu mee werkt? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 19:48:
Wij hebben deze ook, maar de klemmen zijn nogal groot. En beperkte ruimte in meterkasten. En op 1 fase doet die nog niets. En ook nog even aan het wachten op verdere info vanuit zendure over het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Beide is op dit moment nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
Taro schreef op zondag 20 april 2025 @ 23:54:
Hierbij ook mijn HW resultaten voor vandaag, waarbij ik o.a Hyper #5 en SF800 helaas niet via HW kan monitoren, maar die hebben ieder bijna 0,75 Euro gedaan, dus 5,50 Euro opbrengst met voor de 2400 AC zelfs een RTE van 85.4% vandaag:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze waren 5% vanochtend, nu nog 45% resterend, dus resultaat is nog een stuk beter:
[Afbeelding]
Dat is een hele nette waarde voor de 2400AC. Ik wil ook graag een batterij omvormer en wordt in andere fora steeds gewezen op een hybride omdat dat effectiever zou zijn. Maar deze waardes laten zien, dat het niet veel slechter is dan een hybride opstelling. De meerkosten om mijn PV omvormers te vervangen voor hybride krijg ik met dit soort waardes nooit meer terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
rabero1985 schreef op maandag 21 april 2025 @ 08:05:

Deze is primair bedoeld om bijv. de AIO2400 in de winter tegen een te lage SoC te beschermen. Maar je kunt hem natuurlijk ook voor andere doelen inzetten zoals bijv. via een Ecoflow Powerstream accu's opladen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
avdwerf schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:04:
Iemand hier ook al ervaring met een zendure accu en een laadpaal thuis? Ben aan het kijken wat voor laadpaal ik laat installeren maar kom er niet echt uit. De zendure komt met een heel energiebeheersysteem natuurlijk, maar zie dat ook vaak bij laadpalen erbij zitten (voor loadbalancing etc.). Heb ik dat dan wel nodig en gaat dat niet conflicteren met het systeem waar de accu mee werkt? Iemand tips?
Ja, beste advies dat ik je kan geven: Zorg dat zaken onafhankelijk van elkaar ook werken. Hier een Zappi V2.1 laadpaal die native met dynamische tarieven werkt. Nadeel is dat om op basis van dynamische tarieven te laden de laadpaal in Eco+ stand moet staan, dan gaat die ook automatisch op basis van zonnestroom (of overschot...) laden. Als ik nu met de Zendure's >4.1 kW teruglever gaat de laadpaal automatisch aan en laadt de auto op :X

Waar je verder rekening mee moet houden is dat zaken in dezelfde uren dezelfde actie uitvoeren. Dus auto laden als de accu's laden, dan werkt het elkaar niet tegen. En icm een loadbalancer in de laadpaal werkt dat dan hier ook prima samen. Je zou zelfs via Home Assistant scripts kunnen maken die bijv. de laadpaal in Stop mode zet als er meer dan X vanuit de accu's wordt teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online
Jojan265 schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:16:
[...]

Dat is een hele nette waarde voor de 2400AC. Ik wil ook graag een batterij omvormer en wordt in andere fora steeds gewezen op een hybride omdat dat effectiever zou zijn. Maar deze waardes laten zien, dat het niet veel slechter is dan een hybride opstelling. De meerkosten om mijn PV omvormers te vervangen voor hybride krijg ik met dit soort waardes nooit meer terugverdiend.
De Hyper 2000 kan je wel als hybride zien en de RTE daarvan ligt hier met AC laden in de 82.x% range, lager dan de 2400 AC, maar als je de Hyper 2000 met alleen zonnestroom zou laden dan zou de RTE hoger liggen. De 2400 AC kan via een omweg wel met zonnestroom laden, maar niet DC, dus is dan inderdaad niet hybride en zal wat extra omzetverliezen hebben. Maar zoals met heel veel zaken geldt: X is niet altijd beter dan Y, omdat Z. En de vraag is: Heeft de software van die leverancier naast een hybride omvormer ook goede software om je doel mee te bereiken? Of is het eigenlijk een hardwareleverancier die ook iets met software doet? En zijn de oplossingen prijstechnisch interessant?

Zou gewoon van verschillende merken oplossingen en offertes aanvragen en dan gaan vergelijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07:30
Ik wacht nu nog op de p1 meter of een 1fase kWh meter.

Dan word dit men opstelling:

Op het dak van men tuinhuis komen 4 zonnepanelen op de pro800 met standaard 1 batterij.
Daarnaast de ac2400 met 4x ab3000x.

Gezamenlijk op en ontladen van 3200W max.

Bij netuitval kan ik de pro800 verbinden met de ac2400 (dank @Taro om dit uit te testen) en heb ik noodstroom via de panelen.

Alsook de zonnepanelen niets opbrengen (nacht/regen,...)en lege batterijen, verbind ik men generator met de ac opladers op de pro800 ipv de zonnepanelen.
Dus altijd stroom verzekerd in huis😇😁.

Dit is wat ik zocht. Een systeem waarmee ik dit alles kon bereiken zonder teveel merken te moeten combineren.

Kan niet wachten om dit alles gaan uit te testen.
Zit nu op de NL site op 5880 voor de hele setup, dus met nog een P1 erbij afgerond 6k.

Nette prijs vind ik voor 3200w op en ontladen, 13,44 kWh opslagcapaciteit, 4x500w panelen, 4x ac laders en de offgrid en backup mogelijkheden.

Eventueel achteraf kunnen er nog batterijen bij mocht dit nodig/rendabel blijken.
Dus zoals gezegd wacht ik nu vol ongeduld op de aansturing 🫠

[ Voor 5% gewijzigd door rabero1985 op 21-04-2025 09:59 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 133 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.