Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:28
Silent Hunter schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:39:
[...]

Er is geen verschil tussen de batterijen, los van uiterlijk en 2 kilo lichter voor de 2000x

[Afbeelding]

en ook los op de site met de 3000x:
https://www.zendure.nl/products/zendure-batterie-ab3000x

Zendure Batterie AB3000X
Normale prijs €1.399,00 Aanbiedingsprijs €849,00
My bad, via het uitklapmenu was de AB3000x niet te vinden, goed om te zien dat hij er toch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
frankj030 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:51:
[...]

My bad, via het uitklapmenu was de AB3000x niet te vinden, goed om te zien dat hij er toch staat.
het zal denk ik ook nog een kwestie zijn van wat localisatie, veel duitse dingetjes namelijk nog her en der te spotten :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:19
frankj030 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:23:
[...]

Gewoon via support@zendure.com? Ik merkte dat tickets (via de site) vrijwel instant door AI worden beantwoord, maar een vervolgvraag via de mail duurde 2 a 3 dagen.
Ik twijfel om mijn order op te zetten (SF800pro->AC2400) en ben benieuwd naar de snelste weg van communiceren.
Yep, gewoon via dat adres. Eerst inderdaad AI en daarna ging er een dag overheen. Maar ik vind het netjes en vlot.

Ik heb ook getwijfeld over de AC2400, maar met de Hyper is in dit topic veel ervaring en dus laat ik die eerst komen. Vervolgstacks worden dan wel iets anders, als ze tenminste door Taro goed getest worden. :Y

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Aziraphale schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:37:
[...]

Yep, gewoon via dat adres. Eerst inderdaad AI en daarna ging er een dag overheen. Maar ik vind het netjes en vlot.

Ik heb ook getwijfeld over de AC2400, maar met de Hyper is in dit topic veel ervaring en dus laat ik die eerst komen. Vervolgstacks worden dan wel iets anders, als ze tenminste door Taro goed getest worden. :Y
Ik hink een beetje op twee gedachten. Als ik zeker weet dat de Sf800 pro vergelijkbaar is met de hyper (behoudens kleiner vermogen, en een off grid aansluiting), en dus ook eigen opwek (van panelen niet aangesloten op de Zendure) via slimme meter kan laden, houd ik het bij mijn huidige bestelling. Ik ben gewoon wat in verwarring door de plaatjes van de SF800 pro die allemaal met aangesloten panelen zijn (maar niet panelen die er al liggen via een eigen omvormer); op de product pagina van de hyper is dat niet terwijl die ook aansluitingen voor panelen hebben. De SF800 pro wordt anders gepromoot dan de hyper maar lijkt me verder een vergelijkbaar product; alleen heb ik dus geen volledige zekerheid bij die aanname.

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 03-04-2025 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:21
Silent Hunter schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:39:
[...]

Er is geen verschil tussen de batterijen, los van uiterlijk en 2 kilo lichter voor de 2000x

[Afbeelding]

en ook los op de site met de 3000x:
https://www.zendure.nl/products/zendure-batterie-ab3000x

Zendure Batterie AB3000X
Normale prijs €1.399,00 Aanbiedingsprijs €849,00
Als de prijs terug naar 1400€ zou gaan verkopen ze niet meer zoveel denk ik :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Weet niet of iemand dit al gezien heeft, op de eu site van zendure is de ac2400 + 3 accus een paar tientjes goedkoper als op de NL site. Kan je gewoon laten shippen naar NL:
https://eu.zendure.com/pr...ac?variant=55040695009660
3116,- VS 3146,-

Doe er je voordeel mee 😄

Zie nu dat het voor meedere configuraties iets goedkoper is. Bijzonder.. Als die websites van hun net zo profi zijn als die accu komt het helemaal goed! 😜

[ Voor 22% gewijzigd door g00gle op 03-04-2025 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:01
Laat maar, kortingscode werkt niet

[ Voor 86% gewijzigd door Krijgertje1979 op 03-04-2025 23:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:34
De Gebruikershandleidingen van de SolarFlow Pro 800 en SolarFlow 2400 AC zijn inmiddels toegevoegd op de download-pagina's waaronder https://www.zendure.nl/pages/download-center

SolarFlow 2400 AC (Nederlands vanaf pagina 38)
https://cdn.shopify.com/s...20250331.pdf?v=1743676249

SolarFlow 800 Pro (Nederlands vanaf pagina 61)
https://cdn.shopify.com/s...mpressed.pdf?v=1743683306

Nog wel wat schoonheidsfoutjes, zoals een Spaanse tekst in paragraaf 2.1 Veiligheidsrichtlijnen van de SolarFlow 800 Pro, maar kniesoor die daarop let ;)

En de bevestiging van het antwoord op de vraag wat je moet doen als je de 2400 AC niet via een stopcontact wil aansluiten, maar direct op een stroomonderbreker in de groepenkast: de kabel doorsnijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIjLGhDP6w7kETWMB5zeWSO51pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/309slYutqnGgRs49jrJcZiBA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysa01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:14
Ik heb de TS goed doorgenomen en veel van de berichten, maar dan bekruipt me wel het gevoel dat ik niet een echte tweaker ben, maar ook niet dom :). Misschien dat jullie me wat kunnen helpen.

Ik twijfel tussen de 800Pro en de 2400AC. Mijn situatie:

1 fase electrische installatie
3.8 MWh zonnepanelen, met Tigo optimizers en Platinum Omvormer
2700 levering electriciteit
2700 teruglevering electriciteit
Geen enorme energie slurpers in huis, behalve de warmte pomp.

Doel batterij:
- NOM
- Gebruik maken van Day Ahead markt

Mijn vragen:

1. Welk Zendure produkt past daar het beste bij en met hoeveel batterij capaciteit?

2. Eigen groep in de elektra kast; Bij de 800Pro hoeft dat volgens mij niet maar is het wel raadzaam? Bij de 2400AC moet dat wel, klopt dat?

3. Je kan toch de BTW terug vragen als je een dynamische contract hebt en gebruik maakt van de Day Ahead markt?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
duysa01 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:25:
Ik heb de TS goed doorgenomen en veel van de berichten, maar dan bekruipt me wel het gevoel dat ik niet een echte tweaker ben, maar ook niet dom :). Misschien dat jullie me wat kunnen helpen.

Doel batterij:
- NOM

Mijn vragen:

1. Welk Zendure produkt past daar het beste bij en met hoeveel batterij capaciteit?

2. Eigen groep in de elektra kast; Bij de 800Pro hoeft dat volgens mij niet maar is het wel raadzaam? Bij de 2400AC moet dat wel, klopt dat?

3. Je kan toch de BTW terug vragen als je een dynamische contract hebt en gebruik maakt van de Day Ahead markt?

Dank alvast!
Dat is niet te zeggen, moet je zelf uitzoeken. Hangt van teveel factoren af. Een jaar lang meetgegevens uploaden naar ChatGPT kan je helpen. Ik zou zeggen: begin met je sluipverbruik af te dekken, kijk dat een tijdje aan en dan kun je eventueel meer accu's kopen. Als je nachtverbruik rond de 200 W ligt is 800W omvormer zat, als de WP de hele nacht draait is de AC2400 misschien interessant. Winters is het verbruik heel anders dan zomers. Wil je zonnepanelen aansluiten op Zendure? Allemaal opties...

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
Peter-Nogwat schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:12:
De Gebruikershandleidingen van de SolarFlow Pro 800 en SolarFlow 2400 AC zijn inmiddels toegevoegd op de download-pagina's waaronder https://www.zendure.nl/pages/download-center

SolarFlow 2400 AC (Nederlands vanaf pagina 38)
https://cdn.shopify.com/s...20250331.pdf?v=1743676249

SolarFlow 800 Pro (Nederlands vanaf pagina 61)
https://cdn.shopify.com/s...mpressed.pdf?v=1743683306

Nog wel wat schoonheidsfoutjes, zoals een Spaanse tekst in paragraaf 2.1 Veiligheidsrichtlijnen van de SolarFlow 800 Pro, maar kniesoor die daarop let ;)

En de bevestiging van het antwoord op de vraag wat je moet doen als je de 2400 AC niet via een stopcontact wil aansluiten, maar direct op een stroomonderbreker in de groepenkast: de kabel doorsnijden.

[Afbeelding]
Joepie! Een smart-fan terminal! Kunnen we weer lekker tweaken :P

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:18

Doel batterij:
- NOM

Mijn vragen:

Dank alvast!
Een voordeel van Zendure is de uitbreidbaarheid van het systeem, je kan beginnen met bijvoorbeeld 4kw, en als je erachter komt dat je de nacht niet door komt met NOM, kan je een accu bij kopen.
Wanneer je het vermogen van een warmtepomp wilt opvangen met een PIB, kom je al snel uit boven de 800 watt. In dat geval is het verstandig om te kiezen voor een aparte groep in je meterkast, in combinatie met 2x een 800pro of 2x een hyper, of 1x een ac2400, maar dat ligt natuurlijk wel aan wat je warmtepomp vraagt.
1x een hyper kan je tot 1200w, en laat je wp 4kw zijn, dan zit je met standby+wp verbruik al op het randje verwacht ik.

Een eigen groep is nodig als je de 800w teruglevering wil passeren, als je over de 800watt gaat terugleveren dan voldoe je niet meer aan de eis.
Stel je zekering is 16A, en je gaat achter de zekering nog eens 10A invoeren, kan er achter een 16A zekering 26A gaan lopen. Dat kan spannend worden :o (lees gevaarlijk!).

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat als je bijvoorbeeld kiest voor een Zendure 800 Pro, en je wilt daarmee 800 watt continu kunnen laden en ontladen, je een extra accu nodig hebt. Dit is nodig om een goede C-rating (de maximale laad-/ontlaadsnelheid ten opzichte van de accucapaciteit) te behalen en de levensduur van het systeem te waarborgen.

Belasting kan je inderdaad terug vragen, maar een KOR kan maar 1x(je hebt al zonnepanelen), en daarbij moet je belasting belasting aangifte gaan doen over de KW als ik het goed heb begrepen.
Makkelijker is dan om het eventueel uit duitsland te halen, bij een packstation van dhl.

[ Voor 12% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2025 10:06 ]

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-08 11:56
g00gle schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:46:
Weet niet of iemand dit al gezien heeft, op de eu site van zendure is de ac2400 + 3 accus een paar tientjes goedkoper als op de NL site. Kan je gewoon laten shippen naar NL:
3116,- VS 3146,-

Doe er je voordeel mee 😄

Zie nu dat het voor meedere configuraties iets goedkoper is. Bijzonder.. Als die websites van hun net zo profi zijn als die accu komt het helemaal goed! 😜
Dit zal te maken hebben met de herberekening van de BTW ?
Zo herken ik een Nederlander nu echt eens maar dan ga je dus beter via Duitsland omrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:29

Doel batterij:
- NOM

Mijn vragen:

Dank alvast!
In jou geval zou ik een 2400 AC nemen met twee batterijen, dan kun je in de zomer op de zon al grotendeels nom draaien op jou eigen zonnestroom en heb je niks aan een dynamisch contract.
Dat is vooral interessant als je een grote stroom slurper hebt zoals een EV.
Een warmte pomp kost in de winter wel veel energie, maar is een gestage gebruiker.
Als je een dynamisch contract hebt dan moet je die pomp aan zetten op goedkope tijden en in dure tijden op de batterij laten draaien.
Misschien is een 3e batterij dan ook interessant.
Dat zul je dan proefondervindelijk vast moeten stellen
In de zomer heb jij feitelijk niks aan een dynamisch contract, de stroom van jou panelen is altijd goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
Voorbeeld van gisteren met één Hyper en 2 batterijen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rh0C-pfDBmSKza4-6Kx_di8KdaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RtA9s6KGRQ0NOGCkcwnOfrC.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XKaHNbCB25h2EL_gWONMo2smqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yVF83ny0mP0jlDyHTDEcGRm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb maar 1 kWh van het net getrokken op een paar piek momenten.
Een 800 is alleen leuk als je zonnepanelen daar direct op aan wilt sluiten, maar dat speelt bij jou niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Polvo176 op 04-04-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:38:
Voorbeeld van gisteren met één Hyper en 2 batterijen
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb maar 1 kWh van het net getrokken op een paar piek momenten.
Een 800 is alleen leuk als je zonnepanelen daar direct op aan wilt sluiten, maar dat speelt bij jou niet.
Maar als jij 1x hyper met twee batterijen gebruikt, dan is dat toch dezelfde opstelling als een SF800pro met 2x AB2000x/s batterijen? (met als verschil dat de hyper op 1200W kan ontladen en de SF800 pro op 800W). En de hyper heeft ook aansluiting zonnepanelen? Vandaar mijn checkvraag, ik kom er al dagen niet uit 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:08:
[...]

Maar als jij 1x hyper met twee batterijen gebruikt, dan is dat toch dezelfde opstelling als een SF800pro met 2x AB2000x/s batterijen? (met als verschil dat de hyper op 1200W kan ontladen en de SF800 pro op 800W).
Dat zou bij mij ook kunnen, maar het ging om zijn situatie.
In feite wil ik helemaal over op een paar 800 pro's, maar dat heeft te maken dat zonnepanelen en omvormer aan vervanging toe zijn.
Dan kan ik beter met nieuwe spullen de panelen direct aansluiten, dan hoef ik ook geen nieuwe omvormer.
Ik heb een paar kleine omvormers die al bijna 22 jaar oud zijn, evenals de bijbehorende panelen.
Daarnaast nog een 3 fasen omvormer die ook al 12 jaar is.
Bij @duysa01 speelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:15:
[...]

Dat zou bij mij ook kunnen, maar het ging om zijn situatie.
In feite wil ik helemaal over op een paar 800 pro's, maar dat heeft te maken dat zonnepanelen en omvormer aan vervanging toe zijn.
Dan kan ik beter met nieuwe spullen de panelen direct aansluiten, dan hoef ik ook geen nieuwe omvormer.
Ik heb een paar kleine omvormers die al bijna 22 jaar oud zijn, evenals de bijbehorende panelen.
Daarnaast nog een 3 fasen omvormer die ook al 12 jaar is.
Bij @duysa01 speelt dat niet.
Dank voor je extra toelichting; helpt mij enorm. Je hebt vast mijn eerdere posts gezien over mijn twijfel bij mijn huidige SF800 pro bestelling, en evt switch naar 2400AC. Maar omdat ik nooit meer dan 800W wil ontladen en een nachtverbruik heb van ca 200W, lijkt me een set up die lijkt op de Hyper voor nu het meest interessant (ondanks dat ik geen panelen rechtstreeks ga aansluiten, maar opwek bestaande systeem via P1/Shelly wil opslaan in accu). De 2400AC lijkt me dan te overgedimensioneerd voor mijn gemiddelde verbruik in huis, en mijn aanname is dat hij dan niet effient genoeg is voor mijn usecase.

[ Voor 6% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:24:
[...]

Dank voor je extra toelichting; helpt mij enorm. Je hebt vast mijn eerdere posts gezien over mijn twijfel bij mijn huidige SF800 pro bestelling, en evt switch naar 2400AC. Maar omdat ik nooit meer dan 800W wil ontladen en een nachtverbruik heb van ca 200W, lijkt me een set up die lijkt op de Hyper voor nu het meest interessant (ondanks dat ik geen panelen rechtstreeks ga aansluiten, maar opwek bestaande systeem via P1/Shelly wil opslaan in accu). De 2400AC lijkt me dan te overgedimensioneerd voor mijn gemiddelde verbruik in huis, en mijn aanname is dat hij dan niet effient genoeg is voor mijn usecase.
Dat is heel vaak zo, bij mij zie je het nachtverbruik ook schommelen tussen 100 en 200 W, in de avond rond de 500 W.
Je hebt op de piek momenten na ook niet veel meer dan 800 Watt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:35:
[...]

Dat is heel vaak zo, bij mij zie je het nachtverbruik ook schommelen tussen 100 en 200 W, in de avond rond de 500 W.
Je hebt op de piek momenten na ook niet veel meer dan 800 Watt nodig.
Precies mijn gedachte. Wat ik gister al schreef; het zijn de marketingplaatjes van de SF800pro die me wat verwarren (allen met aangesloten panelen), bij de hyper is dat niet zo en zijn de plaatjes met en zonder aangesloten panelen op Zendure. Ik wil iig zeker hebben dat de SF800pro ook opwek opslaat van eigen panelen die wordt waargenomen (via P1/Shelly).

[ Voor 5% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:38:
[...]

Precies mijn gedachte. Wat ik gister al schreef; het zijn de marketingplaatjes van de SF800pro die me wat verwarren (allen met aangesloten panelen), bij de hyper is dat niet zo en zijn de plaatjes met en zonder aangesloten panelen op Zendure. Ik wil iig zeker hebben dat de SF800pro ook opwek opslaat van eigen panelen die wordt waargenomen (via P1/Shelly).
Dat kan zeker, anders zou je ook niet met dynamische tarieven kunnen spelen.
Al gaat het laden dan langzamer dan bij een Hyper.
Misschien kun je dan beter 2 800 pro's met een of twee eigen batterijen nemen dan een 800 pro met 3 batterijen, maar dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:49:
[...]

Dat kan zeker, anders zou je ook niet met dynamische tarieven kunnen spelen.
Al gaat het laden dan langzamer dan bij een Hyper.
Misschien kun je dan beter 2 800 pro's met een of twee eigen batterijen nemen dan een 800 pro met 3 batterijen, maar dat is een keuze.
En om zeker te weten dat ik je goed begrijp; met 3 batterijen doel je dan op de ingebouwde accu + 2 losse toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:02:
[...]

En om zeker te weten dat ik je goed begrijp; met 3 batterijen doel je dan op de ingebouwde accu + 2 losse toch?
Inderdaad, of die ene echt ingebouwd is weet ik niet, als ik de plaatjes zie dan lijkt het een losse batterij en heeft de 800 pro het zelfde uiterlijk als de Hyper.
Maar misschien kan @Taro daar meer over zeggen.
Het mooie van modulair is dat je kunt beginnen met een 800 met 2 batterijen en kijken hoever je daar mee komt en eventueel later uitbreiden

[ Voor 13% gewijzigd door Polvo176 op 04-04-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:07:
[...]

Inderdaad, of die ene echt ingebouwd is weet ik niet, als ik de plaatjes zie dan lijkt het een losse batterij en heeft de 800 pro het zelfde uiterlijk als de Hyper.
Het mooie van modulair is dat je kunt beginnen met een 800 met 2 batterijen en kijken hoever je daar mee komt en eventueel later uitbreiden
Die zit er vast aan, is ook anders dan een losse ab2000x.
Nadeel is van zo'n flexibel systeem dat het behoorlijk verleidelijk is om uit te breiden^^.
Vertel ik uit ervaring.

Humans don’t need an opportunity to be wicked. They’ve been doing it for free since the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:07:
[...]

De Solarflow Pro 800 wordt inderdaad als set geleverd met 1 accu (Foto's van de beurs, met aanvullend 1x AB2000 er extra onder). Ik vermoed dat je de accu wel los kunt koppelen, maar aan de bovenkant zie je ook schroefgaten zitten dus mogelijk zit die wel goed bevestigd en niet bedoeld om snel/vaak los te halen. Over 3-4 weken kan ik het in de praktijk testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q27EfVB7zIwDqFe0GChjKkwY98s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCsrgYyBr2dErFlEacbrcqHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejH7Wk50juT0-T60HmVv5NaYJnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFaqpPbhnLHawC2XtfX0clZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3OOJIqh6XI69ncer1rB9Tp6sYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NF0PmU6Ip2ytoaB8FNZy6iR3.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:13:
[...]

Nadeel is van zo'n flexibel systeem dat het behoorlijk verleidelijk is om uit te breiden^^.
Vertel ik uit ervaring.
Alleen zijn die dingen niet gratis, mijn grafieken laten zien dat ik niet veel meer nodig heb.
Dat is de praktische ervaring.
Ik ga niet onnodig veel batterijen aanschaffen, die zijn nooit terug te verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:13:
[...]

Vertel ik uit ervaring.
Edit: Lijkt me wel lastig als je een continue accu uitbreidingsdrang hebt O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 04-04-2025 12:29 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:38:
[...]

Mooi dat je binnenkort kan testen @Taro. Wat is jouw beeld bij dit vraagstuk? (Werkt de SF800 pro hetzelfde als de hyper; opwek eigen panelen die niet zijn aangesloten op de SF800 pro opslaan; opwek panelen die wel zijn aangesloten rechtstreeks opslaan, dynamische tarieven). Producten lijken veel op elkaar (muv iets lagere omvormers en en off grid aansluiting), maar marketing plaatjes zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:19:
[...]
* knip * om misverstanden te voorkomen.
_O-

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 04-04-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
-Opgelost-

[ Voor 95% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:17:
[...]

Alleen zijn die dingen niet gratis, mijn grafieken laten zien dat ik niet veel meer nodig heb.
Ja, rationeel gezien klopt dat, maar....
Ik ga niet onnodig veel batterijen aanschaffen, die zijn nooit terug te verdienen.
Hehe, sure ;) Dat van het terugverdienen klopt, maar dat maakt bij de vervolgstap niet meer uit, dan begint het knagen, het inzicht, het feit dat je niet alle teruglevering opvangt, je nul op de meter wil draaien maar de accu's 3 minuten voordat de zon opkomt al leeg zijn, de belastingteruggave wordt gestort en dit een "lange termijn investering" is, etc.

Ik merk nu met 28,5 kWh al een paar weken dat om 15:00-16:00 alle accu's vol zijn en de panelen gaan terugleveren. Dat is dan wel met extra afname van het net tijdens de goedkoopste uren en niet alleen 100% zonnestroom, ik kan die opgeslagen stroom vooralsnog ook mooi voor >30 ct/kWh weer kwijt, dus dan loont dat. Maar anders heb je eigenlijk niets aan zoveel opslag, behalve in noodgevallen of als er een paar slechte zonnedagen volgen en je per se NOM wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:17:
[...]

Als je het doet voor financieel gewin, vraag ik me af of het wel de moeite waard is om eraan te beginnen, aangezien salderen in feite een grote thuisbatterij is.

[ Voor 17% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
<Edit>

[ Voor 103% gewijzigd door Taro op 04-04-2025 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
-offtopic-

[ Voor 110% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:26:
[...]

Als je het doet voor financieel gewin, vraag ik me af of het wel de moeite waard is om eraan te beginnen, aangezien salderen in feite een grote thuisbatterij is.
Dat klopt, ik verdien er op dit moment ook nog niks aan, hooguit bespaar ik 100 tot 150 euro aan terug lever kosten.
De aanschaf van de Hyper met 2 batterijen was voor mij vooral om te zien hoe ver kom ik daar mee en ervaring op te doen.
De 2e hyper heb ik al gecanceld, voor mij is dat overkill.
Ik wil nog wel experimenteren met een 800 pro, dus die komt wel.
Na 1-1-27 en als er verder niks gebeurd, dan wordt het wel anders.
Dan zal de batterij mij 500 euro per jaar gaan besparen.
Met een kleine 3000 aan investeringen is dat wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:15:
[...]

De Solarflow Pro 800 wordt inderdaad als set geleverd met 1 accu (Foto's van de beurs, met aanvullend 1x AB2000 er extra onder). Ik vermoed dat je de accu wel los kunt koppelen, maar aan de bovenkant zie je ook schroefgaten zitten dus mogelijk zit die wel goed bevestigd en niet bedoeld om snel/vaak los te halen. Over 3-4 weken kan ik het in de praktijk testen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat die accu's niet goed op elkaar gestapeld zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
elektriekert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:37:
[...]

Hey ja, lijkt wat achterover te staan.
Misschien een kinderziekte, en is het een demo model geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
elektriekert schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:37:
[...]

Dit zijn de oude AB2000s, ze leveren de SF800 pro en hyper nu met de nieuwe AB2000x. Misschien dat t iets verschil maakt? Of gewoon slordig neergezet op de beurs.
Zo hebben ze ook een AC Steekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:43:
[...]

Dit zijn de oude AB2000s, ze leveren de SF800 pro en hyper nu met de nieuwe AB2000x. Misschien dat t iets verschil maakt? Of gewoon slordig neergezet op de beurs.
Of de dop aan de onderkant er niet af gehaald.
Dan gaat het ook niet passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xaj6ZckGRZSqXK8oHNXGEUXhOLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYX2zMooAvlK3H0HvEwOMsFF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door peterbier op 04-04-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
De AB2000S en AB2000X zijn uitwisselbaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:53:
De AB2000S en AB2000X zijn uitwisselbaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik vraag me af of je ze ook munt mixen, dus een hyper2000 met daar een AB2000S en (in de toekomst) een AB2000X eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Ingmar_nl schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:12:
[...]

Ik vraag me af of je ze ook munt mixen, dus een hyper2000 met daar een AB2000S en (in de toekomst) een AB2000X eronder.
Met de 800 pro kun je ze gewoon door elkaar gebruiken, ik denk met de hyper ook, maar daar heb ik geen bevestiging van.
Van de 800 pro wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:43:
[...]

Sterker nog, er staat een oude AB2000 non-S versie onder. Maar ook de AC2400 was beschadigd. Mogelijk idd de dop er niet afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ingmar_nl schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:12:
[...]

Ja, dat kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor diegene die hier al wat hebben draaien thuis, bijv een setup met Hypers. In het begin van dit topic, maar o ok in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic zie je veel berekeningen, simulaties met battery_sim etc om te bepalen wat de effecten en ROI van verschillende opties zijn.

zijn hier al mensen die zoiets opgezet hebben terwijl er al het eaa draait? Ik snap dat bijv een 2e Hyper relatief makkelijk mee te modelleren is met battery_sim, maar dat werkt niet echt voor bijv uitbreiden met 1 of 2 extra accu's. Iemand daar al aan gerekend en tips waar op te letten? Of is na de eerste businesscase alle ratio de deur uit en is het gewoon meer-meer-meer (zoals bij @Taro :-))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankj030
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:52:
[...]

Daarnaast is het belangrijk om te weten dat als je bijvoorbeeld kiest voor een Zendure 800 Pro, en je wilt daarmee 800 watt continu kunnen laden en ontladen, je een extra accu nodig hebt. Dit is nodig om een goede C-rating (de maximale laad-/ontlaadsnelheid ten opzichte van de accucapaciteit) te behalen en de levensduur van het systeem te waarborgen.
Bij een Hyper + 2x accu of SF800pro (ingebouwde accu) +1x accu kom je dan op C-rating van 0,208 toch? (800W ontladen/ 2x 1920Wh accu)
Rond de 0,2 is - zo begreep ik uit dit topic - een goede waarde, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:31:
[...]

Bij een Hyper + 2x accu of SF800pro (ingebouwde accu) +1x accu kom je dan op C-rating van 0,208 toch? (800W ontladen/ 2x 1920Wh accu)
Rond de 0,2 is - zo begreep ik uit dit topic - een goede waarde, correct?
Dat is inderdaad correct, keurige waarde. Zo heb je het langst plezier van je batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 12:30
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:38:
[...]

Dat is inderdaad correct, keurige waarde. Zo heb je het langst plezier van je batterijen.
Maar bij NOM draaien mbv een Shelly Pro en Smart CT (surplus power) komt de C-waarde tijdens het laden met genoemde combi uit op 1200/3840 = 0.31, of zelfs 1200/3456 = 0.35 (als je een ontlaadgrens van 10% instelt).
Helaas is AC-laden met overschot niet te beperken tot 800 W in bovengenoemde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:46
Cellgrootte accu bepaalt volgens mij wat 0.2C is, niet een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:30:
zijn hier al mensen die zoiets opgezet hebben terwijl er al het eaa draait? Ik snap dat bijv een 2e Hyper relatief makkelijk mee te modelleren is met battery_sim, maar dat werkt niet echt voor bijv uitbreiden met 1 of 2 extra accu's. Iemand daar al aan gerekend en tips waar op te letten? Of is na de eerste businesscase alle ratio de deur uit en is het gewoon meer-meer-meer (zoals bij @Taro :-))
Ik heb hier 2 verschillende situaties:
  1. AIO2400 + HUB2000/AB2000 icm 2x2 435 Wp zonnepanelen
  2. Hypers + AB2000S'en
Bij de eerste zie je dat er 4,5 kWh per dag wordt opgeslagen en op dagen als deze aanvullend nog direct 3-5 kWh het net op gaat. Die 4,5 kWh wordt in de duurste uren verkocht en dit levert dus gezamenlijk per dag 2,25+ Euro op vs een relatief lage investering.

Bij de tweede situatie heb ik helaas vorige week woensdag een nieuwe 3-fase kWh meter moeten laten plaatsen en kan ik niet verder terug gaan in historie, maar zie ik dat ik met een veel hogere investering gemiddeld een zelfde bedrag per dag verdien door te handelen in stroom icm een groot deel van de uren NOM (=kost geld).

Natuurlijk erg logisch, maar de beste business case is als het kan om goedkoop panelen bij te plaatsen, die stroom op te slaan en tijdens dure uren terug te leveren. Bij mijn andere set-up verdien ik vermoedelijk 1 tot 1,5 accu per jaar terug en als ik ze allemaal zelf had betaald was ik daar 10+ jaar mee bezig geweest, een slechte business case. Gelukkig heb ik er minder voor betaald en verdien ik alles als het zo doorgaat in 1,75-2,5 jaar terug. Maar iedere accu die ik tegen de normale prijs extra inkoop zal een ROI van 10+ jaar hebben, omdat ik die pas terugverdien als ik alle andere accu's heb terugverdiend. Dus voor mij is wel helder: Ik ga niet meer bijkopen, mogelijk wel wat consolideren. Ik zou bijv. 3x AB2000S naar buiten kunnen verplaatsen en de PV opbrengst daar in opslaan ipv die te vullen met geïmporteerde zonnestroom. En misschien heb ik wel liever 1-2x AB3000X extra ipv de AIO2400/HUB2000 en verkoop ik die.

Afijn, je kunt nooit genoeg opslag hebben, de vraag is echter wel waarmee je die opslag vult en dan is er niets beters dan goedkope zonnepanelen bijplaatsen, dat geeft op dit moment de beste ROI en afhankelijk van je situatie mogelijk ook nog na het afschaffen van de salderingsregeling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vdvmark schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:50:
Cellgrootte accu bepaalt volgens mij wat 0.2C is, niet een instelling.
Een instelling kan dat ook prima bepalen.

Als je een 2400 Watt omvormer hebt en 9600 Wh accu, dan kan je die accu met 2400 Watt laden = 0.25C. Maar als je die 9600 Wh met 800 Watt via dezelfde omvormer met een andere instelling laadt, dan is dat 0.083C.

De C-rating wordt bepaald door capaciteit vs (ont)laadvermogen en of dat laatste hardwarematig of softwarematig bepaald is doet er niet toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 04-04-2025 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:46
ik denk t niet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
sebmar schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:44:
[...]

Maar bij NOM draaien mbv een Shelly Pro en Smart CT (surplus power) komt de C-waarde tijdens het laden met genoemde combi uit op 1200/3840 = 0.31, of zelfs 1200/3456 = 0.35 (als je een ontlaadgrens van 10% instelt).
Helaas is AC-laden met overschot niet te beperken tot 800 W in bovengenoemde manier.
Ik was even vergeten dat je het laden niet kunt begrenzen 😅. Hopelijk is dat opgelost in de nieuwe app (en hopelijk komt die snel uit!). Volgens mij is daar vraag naar, gezien dat het hier meerdere keren het naar voren kwam.
Je kunt het trouwens wel oplossen via de integratie met Fireson. Daarmee kun je zelf een getal invoeren om NOM te draaien. Als je via een flow zorgt dat dat getal altijd onder de 800 blijft, werkt het prima.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1992 op 04-04-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:59:
[...]

Ik was even vergeten dat je het laden niet kunt begrenzen 😅. Hopelijk is dat opgelost in de nieuwe app (en hopelijk komt die snel uit!). Volgens mij is daar vraag naar, gezien dat het hier meerdere keren het naar voren kwam.
Je kunt het trouwens wel oplossen via de integratie met Fireson. Daarmee kun je zelf een getal invoeren om NOM te draaien. Als je via een flow zorgt dat dat getal altijd onder de 800 blijft, werkt het prima.
Die integratie is mij nog even een bruggetje te ver. Verder heb ik geen HA maar doe alles met Homey Pro, dus ik hoop dat daar spoedig iets soortgelijks voor uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
sebmar schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:14:
[...]

Die integratie is mij nog even een bruggetje te ver. Verder heb ik geen HA maar doe alles met Homey Pro, dus ik hoop dat daar spoedig iets soortgelijks voor uitkomt.
Zelf heb ik ook een Homey pro. Heb HA draaien voor adguard+Fireson zijn integratie, en voor de integratie.
De koppeling tussen Homey en HA is een fluitje van een cent, en kan ik je aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:59:
[...]

Dus het is geen hardwarematige beperking?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Setje besteld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiWpAm1r0cgSGSfa646-17tNFdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xg0ct4sTAx8FpKJXNxXKxErH.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer een Hyper met accu,s te annuleren.
Helaas gaat alles via een automatische computer op emails.
Wacht nog om iemand te spreken hierover.
Zal wel met de drukte te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
peterbier schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:40:
Setje besteld
[Afbeelding]

Kreeg je ook korting aangeboden?
Ik wacht ook nog op een reactie van een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:43:
[...]

Kreeg je ook korting aangeboden?
Ik wacht ook nog op een reactie van een persoon.
Niet naar gekeken besteld met dronken kop naar een biljart avond.
Geen korting codes gebruikt.
En die email van die "gratis" Shelly heb ik niet gehad.
Maar ik heb al een Shelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:46:
[...]

Niet naar gekeken besteld met dronken kop naar een biljart avond.
Geen korting codes gebruikt.
En die email van die "gratis" Shelly heb ik niet gehad.
Maar ik heb al een Shelly.
Interessant, is niet de eerste associatie die ik zou hebben met dronken buien, wanneer kwam je er achter dat je het besteld had? Of toch niet zo dronken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:55:
[...]

Interessant, is niet de eerste associatie die ik zou hebben met dronken buien, wanneer kwam je er achter dat je het besteld had? Of toch niet zo dronken?
Toen ik vanochtend in mijn mailbox keek.
Nee grapje 🍺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duysa01
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:20:
[...]

In jou geval zou ik een 2400 AC nemen met twee batterijen, dan kun je in de zomer op de zon al grotendeels nom draaien op jou eigen zonnestroom en heb je niks aan een dynamisch contract.
Een warmte pomp kost in de winter wel veel energie, maar is een gestage gebruiker.
Als je een dynamisch contract hebt dan moet je die pomp aan zetten op goedkope tijden en in dure tijden op de batterij laten draaien.
In de zomer heb jij feitelijk niks aan een dynamisch contract, de stroom van jou panelen is altijd goedkoper.
Dank voor jullie hulp! Een jaar dynamisch contract levert dan wel de mogelijkheid de btw terug te vragen. Kan ik daarna weer vast contract nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:45
Setje besteld
[Afbeelding]

Bellen kan ook, tot op heden elke keer van het Duits naar het Engels kunnen wisselen. Heb de annulering daardoor al snel op de mail gekregen. Alleen had ik alles via Klarna gedaan welke nog niet is geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
duysa01 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:26:
[...]

Dank voor jullie hulp! Een jaar dynamisch contract levert dan wel de mogelijkheid de btw terug te vragen. Kan ik daarna weer vast contract nemen.
Zoek dat goed uit of dat wel mag en of je daarna niet steeds btw aangifte moet doen.
Ik ben daar niet zo in thuis, maar zag dat wel staan op de site van de belastingdienst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
duysa01 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:26:
[...]

NB: ik besef dat dit verhaal off-topic is, maar voordat mensen enthousiast gaan bestellen, zou ik even bellen met de Belastingtelefoon: https://www.belastingdien...nt/belastingdienst-bellen

Want helaas werkt het volgens mij niet zo, zie https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

UPDATE: verhaal verwijderd vanwege onjuistheden, aangezien mogelijk de KOR / Kleine OndernemingsRegeling van toepassing is.

Meer info:
https://www.belastingdien...kleineondernemersregeling
https://de-centrale.nl/pa...-teruggave-thuisbatterij/
https://de-centrale.nl/pa...lde-vragen-thuisbatterij/

[ Voor 47% gewijzigd door Peter-Nogwat op 05-04-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
g00gle schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:46:
3116,- VS 3146,-

Doe er je voordeel mee 😄

En de kortingscode is op de EU site: “SUBSCRIBE”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:51:
[...]

Ik heb hier 2 verschillende situaties:
  1. AIO2400 + HUB2000/AB2000 icm 2x2 435 Wp zonnepanelen
  2. Hypers + AB2000S'en
Bij de eerste zie je dat er 4,5 kWh per dag wordt opgeslagen en op dagen als deze aanvullend nog direct 3-5 kWh het net op gaat. Die 4,5 kWh wordt in de duurste uren verkocht en dit levert dus gezamenlijk per dag 2,25+ Euro op vs een relatief lage investering.

Bij de tweede situatie heb ik helaas vorige week woensdag een nieuwe 3-fase kWh meter moeten laten plaatsen en kan ik niet verder terug gaan in historie, maar zie ik dat ik met een veel hogere investering gemiddeld een zelfde bedrag per dag verdien door te handelen in stroom icm een groot deel van de uren NOM (=kost geld).

Natuurlijk erg logisch, maar de beste business case is als het kan om goedkoop panelen bij te plaatsen, die stroom op te slaan en tijdens dure uren terug te leveren. Bij mijn andere set-up verdien ik vermoedelijk 1 tot 1,5 accu per jaar terug en als ik ze allemaal zelf had betaald was ik daar 10+ jaar mee bezig geweest, een slechte business case. Gelukkig heb ik er minder voor betaald en verdien ik alles als het zo doorgaat in 1,75-2,5 jaar terug. Maar iedere accu die ik tegen de normale prijs extra inkoop zal een ROI van 10+ jaar hebben, omdat ik die pas terugverdien als ik alle andere accu's heb terugverdiend. Dus voor mij is wel helder: Ik ga niet meer bijkopen, mogelijk wel wat consolideren. Ik zou bijv. 3x AB2000S naar buiten kunnen verplaatsen en de PV opbrengst daar in opslaan ipv die te vullen met geïmporteerde zonnestroom. En misschien heb ik wel liever 1-2x AB3000X extra ipv de AIO2400/HUB2000 en verkoop ik die.

Afijn, je kunt nooit genoeg opslag hebben, de vraag is echter wel waarmee je die opslag vult en dan is er niets beters dan goedkope zonnepanelen bijplaatsen, dat geeft op dit moment de beste ROI en afhankelijk van je situatie mogelijk ook nog na het afschaffen van de salderingsregeling...
Ja helemaal eens, ik denk dat voor mij de beste case zou zijn om idd op oost en west panelen te plaatsen direct op een Hyper 2000 oid, dan kan ik daarmee zowel de ochtend als avond (nu ~7000 Wp vol op zuid) nog net mooi de uren dat we relatief veel verbuik hebben afdekken in de ochtend en avond tegen hogere efficientie. Tegelijkertijd heb ik nu 'maar' 4 kWh en dat zit snel vol, dus naast panelen zouden er ook sowieso dan accu's bij moeten en mogelijk zelfs een heel nieuw stapeltje om ook daadwerkelijk de capaciteit goed in te kunnen zetten.

Maar goed, het is voor nu prima, binnenkort de handel even een definitieve plek geven en bij de nieuwe tuinschuur worden panelen op het dak en een setje accu's in de schuur gelijk meegenomen in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro
Waarom wordt hier de Hyper niet ondersteund.?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOQjju4TK9XGVJXdCHtgGf5Wth8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWoIZQFOkt9GwPFnTVJy2gTl.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien is deze vraag al beantwoord.
Is het mogelijk de Zendure omvormers alle fases te monitoren via een Shelly.
Voorbeeld

Ik heb bijvoorbeeld 3 Hypers op L1 , L2 en L3.
Ik wil deze op alle fases laten werken.
Hyper op L1 is leeg kan Hyper op L2 en L3 dit compenseren.
Dan zal er via de Hypers L2 en L3 terug geleverd worden. (Om het verbruik van L1 op te vangen)
Ik wil puur nom draaien. (Overschot zonnepanelen later zelf gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:13:
@Taro
Waarom wordt hier de Hyper niet ondersteund.?
[Afbeelding]

Misschien is deze vraag al beantwoord.
Ik vermoed helaas dat ze daar alleen de nieuwere producten ondersteunen :(

Zal het wel even navragen.
Is het mogelijk de Zendure omvormers alle fases te monteren via een Shelly.
Voorbeeld

Ik heb bijvoorbeeld 3 Hypers op L1 , L2 en L3.
Ik wil deze op alle fases laten werken.
Hyper op L1 is leeg kan Hyper op L2 en L3 dit compenseren.
Dan zal er via de Hypers L2 en L3 terug geleverd worden.
Ik wil puur nom draaien. (Overschot zonnepanelen later zelf gebruiken)
Nee, daarvoor gebruik ik dus de Home Assistant oplossing. De 4 Hypers zijn nu samen nul op de meter aan het houden over alle fases heen, precies wat jij wil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebz7jggREzjJg8-qYvqWOsVkbPQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q24flyfzYKJjXLyK6acUeZaA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 04-04-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand met iOS al een App update ontvangen met daarin de AC2400 en Solarflow Pro 800? Hier nog steeds geen update, bij nieuwe producten staan ze ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:19:
[...]

[...]
Zie de nieuwe handleiding van SF800Pro, pagina 19 / paragraaf 8.4.1. (Waarbij staat dat vorige modellen “tijdelijk” niet zijn ondersteund)

[ Voor 8% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:21:
Heeft iemand met iOS al een App update ontvangen met daarin de AC2400 en Solarflow Pro 800? Hier nog steeds geen update, bij nieuwe producten staan ze ook niet.
Ja ik draai op iOS de app versie 5.5.1 en daar staan de nieuwe apparaten bij: Home - create Energy system / supported devices. Eerder deze week stond ook de P1 meter erbij onder smart meters maar die is verdwenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrGYVke8mekWoRyZkO-4YRkDPks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MRr26MiQHXcSLT2avEoqbySq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:29:
[...]

Ja ik draai op iOS de app versie 5.5.1 en daar staan de nieuwe apparaten bij: Home - create energie systeem / supported devices. Eerder deze week stond ook de P1 meter erbij onder smart meters maar die is verdwenen.
[Afbeelding]
Bij mij ook, maar ook als je bij Apparatuur (2e tab) op + drukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:30:
[...]

Bij mij ook, maar ook als je bij Apparatuur (2e tab) op + drukt?
Nope, daar niet inderdaad: maar volgens mij - als ik de handleiding lees - willen ze dat je een HEMS maakt op tabblad 1 en dan dus de SF800 / SF800 pro of 2400AC selecteert.
Waarbij de SF800pro op het plaatje ook de accu mist.

[ Voor 7% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:34:
[...]

Nope, daar niet inderdaad: maar volgens mij - als ik de handleiding lees - willen ze dat je een HEMS maakt op tabblad 1 en dan dus de SF800 / SF800 pro of 2400AC selecteert.
Helder, ben niet zo van de handleidingen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:35:
[...]

Helder, ben niet zo van de handleidingen d:)b
Ik normaal ook niet, maar aangezien ik nog 40 dagen moet wachten tot levering heb ik hem geopend toen iemand hem eerder vandaag linkte in dit topic. Viel me ook op dat er nog een aantal keer “hyper” in de handleiding staat, wat mijn vermoeden sterkt dat het gewoon de hyper met een accu en iets kleinere omvormer is.

[ Voor 21% gewijzigd door frankj030 op 04-04-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankj030 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:36:
[...]

Ik normaal ook niet, maar aangezien ik nog 40 dagen moet wachten tot levering heb ik hem geopend toen iemand hem eerder vandaag linkte in dit topic. Viel me ook op dat er nog een aantal keer “hyper” in de handleiding staat, wat mijn vermoeden sterkt dat het gewoon de hyper met een accu en iets kleinere omvormer is.
En dan zonder irritant knipperen led balk tijdens standby modus.
Ik dacht dat dit een fout was.
Jammer dat dit niet in te stellen is bij de Hyper net als bij HomeWizard dimbaar.
Deze staat bij mijn Hyper uit.

HomeWizard thuisbatterij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wupaQJ4Zu2q9_IMJB4wNp6Oa81M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XS1NOrgpmpOgaLvI6bBBHetb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:51:
[...]

En dan zonder irritant knipperen led balk tijdens standby modus.
Ik dacht dat dit een fout was.
Jammer dat dit niet in te stellen is bij de Hyper net als bij HomeWizard dimbaar.
Deze staat bij mijn Hyper uit.

HomeWizard thuisbatterij.
[Afbeelding]
Dit doet vermoeden dat het technisch wel kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LkjZihWJxknJytfcdTSVPE1nkw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Tudno5BEZYvDAKNsGc6sdTam.png?f=user_large

Bij de AIO kan je bijv. het licht uitgebreid instellen, zelfs kleur en patroon keuze, maar goed, dat is echt over the top ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:05:
[...]

Dit doet vermoeden dat het technisch wel kan:
[Afbeelding]

Bij de AIO kan je bijv. het licht uitgebreid instellen, zelfs kleur en patroon keuze, maar goed, dat is echt over the top ;)
Maar om eerlijk te zijn wat vindt jij van die knipperen balk van de Hyper.?
Standby stand lijkt mij groen branden (gedimd) en niet snel knipperen.
Lijkt mij een aandachtspunt in de nieuwe firmware voor de Hyper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:10:
[...]

Maar om eerlijk te zijn wat vindt jij van die knipperen balk van de Hyper.?
Standby stand lijkt mij groen branden (gedimd) en niet snel knipperen.
Lijkt mij een aandachtspunt in de nieuwe firmware voor de Hyper.
Ik had ze hier eerst buiten onder de overkapping staan, verlichtte de hele buurt met die knipperende groene balken, dus heb ze nu uit staan.

Maar inderdaad, de snelheid waarmee ze knipperen doet vermoeden dat er aandacht benodigd is, maar dan staan ze gewoon even niets te doen, dat had beter een mooi langzaam pulserende balk ofzo kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik krijg via DM regelmatig vragen over de Home Assistant grafieken met dynamische tarieven én huidig verbruik. Die heb ik in verschillende topics eerder gedeeld en kan je bijv. hier vinden: Taro in "Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
geert1992 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 17:17:
[...]

Zelf heb ik ook een Homey pro. Heb HA draaien voor adguard+Fireson zijn integratie, en voor de integratie.
De koppeling tussen Homey en HA is een fluitje van een cent, en kan ik je aanbevelen.
Maar dan heb je dus hardware voor HA alsook een Homey Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
sebmar schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:28:
[...]

Maar dan heb je dus hardware voor HA alsook een Homey Pro?
Correct, een pi, als je daar hulp bij nodig hebt of vragen hebt, stuur mij gerust een dm. Kwam er ook achter dat mijn wp boiler aan te sturen is via HA dus die heb ik ook op de goedkoopste uren draaien. Dat was onmogelijk met een homey alleen.

Handelen met stroom gaat volledig automatisch, kan je zo de flow geven.

[ Voor 19% gewijzigd door geert1992 op 05-04-2025 01:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:19:
[...]

[...]

Nee, daarvoor gebruik ik dus de Home Assistant oplossing. De 4 Hypers zijn nu samen nul op de meter aan het houden over alle fases heen, precies wat jij wil:
[Afbeelding]
Met respect hoor.
Als je een product koopt wil je gewoon dat het werkt.
Dat het via applicatie van derden werkt is natuurlijk niet de bedoeling. (Mijn idee)
Als iemand geen HomeAssistant heeft en een 3 fase installatie kan het spreiden dus niet.
Dit is wel een tekort koming ten opzichte van HomeWizard batterij.
Waarom niet 3 fase monitoring door de 3 op eigen fase aangesloten Zendure. (Zendure 1 op L1 Zendure 2 op L2 en Zendure 3 op L3)
Ook al zal je negatief draaien op 1 fase.
We hebben een slimme meter die som doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:58
Polvo176 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:20:
[...]

Dank voor dit advies @Polvo176 _/-\o_
Dit schetst ook mijn situatie redelijk, wel meer PV.
Keuzes. . . . moeilijk moelijk, en dan helpt praktijk ervaring bij de keuze.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Setje besteld
[Afbeelding]

Aan zo’n combinatie denk ik nu ook.
Maar:
- zonder P1 meter gaat het niet werken, en ik wil niet met een shelly oid aan de gang (bijna geen ruimte meer in de groepenkast). De vraag is dus wanneer de P1 meter komt, want bestellen zonder heeft dan (nog) geen zin
- ik heb een 1 fase PV 7,8 kW installatie, en haal op zonnige dagen urenlang 4-5 kW vermogen. Begrijp ik dat de batterijen dan met 2400W geladen worden? Voor de combo met 2 maal 3000X is dat een laadsnelheid van ruim 0,4C. Dat is toch niet aan te bevelen? Beperken van de laadsnelheid is dus nog niet mogelijk? Dan ben je bijna veroordeeld om 3 batterijen te bestellen (8,4 kW) en laadsnelheid is dan krap 0,3C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10-09 08:07
Geef het nog een jaartje ofzo, en er komt een snuggere minister met de idee dat, aangezien jij handelt in een product (aankopen en weer verkopen van energie) - je een meerwaardebelasting of inkomstenbelasting op de winst zal mogen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 05:45:
[...]

Aan zo’n combinatie denk ik nu ook.
Maar:
- zonder P1 meter gaat het niet werken, en ik wil niet met een shelly oid aan de gang (bijna geen ruimte meer in de groepenkast). De vraag is dus wanneer de P1 meter komt, want bestellen zonder heeft dan (nog) geen zin
- ik heb een 1 fase PV 7,8 kW installatie, en haal op zonnige dagen urenlang 4-5 kW vermogen. Begrijp ik dat de batterijen dan met 2400W geladen worden? Voor de combo met 2 maal 3000X is dat een laadsnelheid van ruim 0,4C. Dat is toch niet aan te bevelen? Beperken van de laadsnelheid is dus nog niet mogelijk? Dan ben je bijna veroordeeld om 3 batterijen te bestellen (8,4 kW) en laadsnelheid is dan krap 0,3C.
Volgens mij heb ik gelezen dat iedere p1 meter werkt. Wel met de integratie van @FireSon . Vermogen instelbaar laden en ontladen? Lijkt me sterk dat dit niet kan. Dat is een vraag voor de bezitters van......

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duysa01
Peter-Nogwat schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:51:
[...]

NB: ik besef dat dit verhaal off-topic is, maar voordat mensen enthousiast gaan bestellen, zou ik even bellen met de Belastingtelefoon: https://www.belastingdien...nt/belastingdienst-bellen

Want helaas werkt het volgens mij niet zo, zie https://www.belastingdien...content/thuisbatterij-btw

Om de volledige btw van de aanschaf terug te vragen (en later ook niets terug te hoeven betalen vanwege privé-gebruik), moet je de eerste vijf jaar na de aanschaf in stroom handelen met een dynamisch contract en met behulp van een EMS/Energie Management Systeem.

Als je na het eerste jaar je dynamisch contract opzegt, voldoe je niet meer aan de voorwaarden en worden de komende vier jaar m.i. 100% als privé-gebruik gezien.

Je kunt wel in eerste instantie het volledige btw-bedrag terugvragen, maar mijn interpretatie van deze regels is dat je in dit geval na het eerste jaar, d.w.z. na opzegging van je dynamisch contract, alsnog 80% van het btw-bedrag moet betalen.

[Afbeelding]
Volgens mij werkt dit net iets anders. Van de website van de centrale:

In het eerste jaar wordt de BTW op de aanschaf van de thuisbatterij teruggevraagd. Omdat u ondernemer voor de BTW bent geworden moet (alleen in het eerste jaar) eenmalig BTW worden betaald. Wij rekenen de BTW afdracht voor u uit.

Er zal een beroep op de Kleine Ondernemersregeling worden gedaan zodat er een vrijstelling van toepassing is. Zo hoeft er in de toekomst geen BTW aangiften meer gedaan te worden. Tot de vrijstelling is gekregen zullen alle BTW aangiften door ons worden verzorgd. De kleine-ondernemersregeling zorgt ervoor dat u per saldo in de toekomst geen BTW hoeft te betalen.

(Zo ging het ook bij mij bij de zonnepanelen, 10 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 06:55:
[...]

Volgens mij heb ik gelezen dat iedere p1 meter werkt. Wel met de integratie van @FireSon . Vermogen instelbaar laden en ontladen? Lijkt me sterk dat dit niet kan. Dat is een vraag voor de bezitters van......
@Devke
Zover ik al enkele malen op dit forum heb gelezen werkt geen enkele nu op de markt zijnde P1 meter met de Zendure, behalve een custom made apparaatje van 100€ (merk ben ik vergeten).
Zendure beloofde de P1 voor hun systemen in april, kort geleden las ik Q2, en nu lijkt deze uit de commerciële documentatie weer te zijn verdwenen.
Ik ga er toch ook vanuit dat HW hun strategische voordeel van de erg goed werkende P1 meter niet aan andere fabrikanten ter beschikking gaat stellen. Een lock-out spec geef je niet zomaar weg, want het nadeel van veel verlies aan complete batterij systemen wordt niet gecompenseerd door licentie en product opbrengsten van een verkoop van de P1 aan Zendure (die uiteraard dan ook kijken hoeveel het kost zo’n apparaatje dedicated zelf te ontwikkelen).
Kortom, zoals een aantal voor mij belangrijke functies bij HW beloofd zijn (laaduitstel, dynamisch management) en dus nog “achter de horizon”, if at all, zo is de vaagheid van Zendure over een eigen P1 voor mij nou net de aarzeling “both ways”.
Heb je betere info over de Zendure P1 meter @Taro ?
Of maar de HW annuleren en afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert1992 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Met de HA integratie van fireson kan je zelf een p1 meter opgeven bij het configureren.
De integratie maakt gebruik van dezelfde weg als de shelly zou doen.

Je kan er elke meter eraan hangen zolang de meter een waarde geeft boven de 0 bij levering vanuit het net, en bij terug levering aan het net een waarde in de min: -0.

https://github.com/FireSon/Zendure-HA

Lijkt mij makkelijker dan een shelly gaan emuleren, weet ook niet of je dat gekoppeld krijgt met de Zendure app. Als ik mij goed herinner had iemand al iets dergelijks geprobeerd, volgens mij zonder succes.
@EVfan zie deze post. Ff opgezocht voor je. P1 meter van everhome is die waar je op doelt.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
EVfan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:29:
[...]

@Devke
Zover ik al enkele malen op dit forum heb gelezen werkt geen enkele nu op de markt zijnde P1 meter met de Zendure, behalve een custom made apparaatje van 100€ (merk ben ik vergeten).
Zendure beloofde de P1 voor hun systemen in april, kort geleden las ik Q2, en nu lijkt deze uit de commerciële documentatie weer te zijn verdwenen.

Ik ga er toch ook vanuit dat HW hun strategische voordeel van de erg goed werkende P1 meter niet aan andere fabrikanten ter beschikking gaat stellen. Een lock-out spec geef je niet zomaar weg, want het nadeel van veel verlies aan complete batterij systemen wordt niet gecompenseerd door licentie en product opbrengsten van een verkoop van de P1 aan Zendure (die uiteraard dan ook kijken hoeveel het kost zo’n apparaatje dedicated zelf te ontwikkelen).
Kortom, zoals een aantal voor mij belangrijke functies bij HW beloofd zijn (laaduitstel, dynamisch management) en dus nog “achter de horizon”, if at al”l, zo is de vaagheid van Zendure over een eigen P1 voor mij nou net de aarzeling “both ways”.
Heb je betere info over de Zendure P1 meter @Taro ?
Of maar de HW annuleren en afwachten?
Voor wat het waard is: op de productpagina van beide producten (voorbeeld) zie ik een P1 meter als verbindend element.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aVx7qB2ENapqNaSNzKtzi3PEqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Opfq3ln9P1pRMqRKuJssjyux.jpg?f=fotoalbum_large

Precies die meter stond eerder deze week ook heel even als te kiezen Smart Meter in de app (nu niet meer). Volgens support komt het er wel aan.
Het is ook degene waar in dit topic al een foto van is gedeeld van een beurs.
Geen garanties natuurlijk, ik zit er ook op te wachten!
@Taro zit dicht bij het vuur, misschien heeft die al wat meer inside info?

En qua HW; ik vond dat een heel mooi product, de eenvoud spreekt me aan en de werking met P1 meter die ik al heb ook. Heel jammer dat Zendure geen gebruik maakt van de open api. Maar de vele E4XX meldingen (ook in laatste dagen), de uitstel van leveringen naar mei voor de maart groep (waar ik nog niet eens in zat), het feit dat het alleen binnen kan staan, en gebrek aan schaalbaarheid, hebben voor mij bijgedragen aan annuleren. Overigens zonder gedoe aan kant van HW en reserveringsbedrag binnen 2 dagen teruggestort.

[ Voor 24% gewijzigd door frankj030 op 05-04-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-Nogwat
duysa01 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:03:
[...]

Volgens mij werkt dit net iets anders. Van de website van de centrale:

In het eerste jaar wordt de BTW op de aanschaf van de thuisbatterij teruggevraagd. Omdat u ondernemer voor de BTW bent geworden moet (alleen in het eerste jaar) eenmalig BTW worden betaald. Wij rekenen de BTW afdracht voor u uit.

Er zal een beroep op de Kleine Ondernemersregeling worden gedaan zodat er een vrijstelling van toepassing is. Zo hoeft er in de toekomst geen BTW aangiften meer gedaan te worden. Tot de vrijstelling is gekregen zullen alle BTW aangiften door ons worden verzorgd. De kleine-ondernemersregeling zorgt ervoor dat u per saldo in de toekomst geen BTW hoeft te betalen.

(Zo ging het ook bij mij bij de zonnepanelen, 10 jaar geleden)
Dank voor de correctie! Ik heb mijn post aangepast en enkele links toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
Devke schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:36:
[...]

@EVfan zie deze post. Ff opgezocht voor je. P1 meter van everhome is die waar je op doelt.
@Devke
Dank je, die van Everhome zou een escape kunnen zijn, maar de automatisering van @FireSon is voor mijn IT niveau een brug te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
frankj030 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:50:
[...]

Voor wat het waard is: op de productpagina van beide producten (voorbeeld) zie ik een P1 meter als verbindend element.
[Afbeelding]

Precies die meter stond eerder deze week ook heel even als te kiezen Smart Meter in de app (nu niet meer). Volgens support komt het er wel aan.
Het is ook degene waar in dit topic al een foto van is gedeeld van een beurs.
Geen garanties natuurlijk, ik zit er ook op te wachten!
@Taro zit dicht bij het vuur, misschien heeft die al wat meer inside info?

En qua HW; ik vond dat een heel mooi product, de eenvoud spreekt me aan en de werking met P1 meter die ik al heb ook. Heel jammer dat Zendure geen gebruik maakt van de open api. Maar de vele E4XX meldingen (ook in laatste dagen), de uitstel van leveringen naar mei voor de maart groep (waar ik nog niet eens in zat), het feit dat het alleen binnen kan staan, en gebrek aan schaalbaarheid, hebben voor mij bijgedragen aan annuleren. Overigens zonder gedoe aan kant van HW en reserveringsbedrag binnen 2 dagen teruggestort.
@frankj030
Dezelfde argumenten als ik ook heb.
En die kwaliteitsproblemen vergen een leercurve waar Zendure al doorheen lijkt te zijn gegaan. En dat duurt altijd wel even, maar net als jij ik blijf ook elke keer weer schrikken als een Tweaker een E… fout meldt en de batterij(en) terug moet sturen. Toch wel wat meer dan 1-2% hoor, of zijn er duizenden Tweakers die dat forum volgen en batterijen hebben besteld?
Verder mis ik de software besturing via de app voor uitgesteld laden, en dynamische kosten management.
Met een flinke WP is in de winter af en toe de accu volblazen met laag tarief een welkome aanvulling.
Verder ben ik blij dat de Zendure IP65 is (komt hier naast een CV vulkraan te staan, extreem klein risico op een paar druppels bij het vullen, maar toch . . .) en dat er een blusvoorziening is die hopelijk de angel eruit trekt mocht er toch een termal run-off dreigen.
Weet jij of je de laadsnelheid van de 2400 kunt tunen, of is het altijd 2,4 kW zoals ik hier meen te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:39:
[...]

@frankj030
Dezelfde argumenten als ik ook heb.
En die kwaliteitsproblemen vergen een leercurve waar Zendure al doorheen lijkt te zijn gegaan. En dat duurt altijd wel even, maar net als jij ik blijf ook elke keer weer schrikken als een Tweaker een E… fout meldt en de batterij(en) terug moet sturen. Toch wel wat meer dan 1-2% hoor, of zijn er duizenden Tweakers die dat forum volgen en batterijen hebben besteld?
Verder mis ik de software besturing via de app voor uitgesteld laden, en dynamische kosten management.
Met een flinke WP is in de winter af en toe de accu volblazen met laag tarief een welkome aanvulling.
Verder ben ik blij dat de Zendure IP65 is (komt hier naast een CV vulkraan te staan, extreem klein risico op een paar druppels bij het vullen, maar toch . . .) en dat er een blusvoorziening is die hopelijk de angel eruit trekt mocht er toch een termal run-off dreigen.
Weet jij of je de laadsnelheid van de 2400 kunt tunen, of is het altijd 2,4 kW zoals ik hier meen te begrijpen.
Het dynamisch laden bij HW kan wel. Het is echter handmatig. Verre van ideaal maar het is mogelijk. Gebruik het zelf ook. Ja het wordt tijd dat ook daar het systeem meer zelfbesturing wordt. Maar dat is een discussie voor in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 01:45:
[...]

Met respect hoor.
Als je een product koopt wil je gewoon dat het werkt.
Dat het via applicatie van derden werkt is natuurlijk niet de bedoeling. (Mijn idee)
Als iemand geen HomeAssistant heeft en een 3 fase installatie kan het spreiden dus niet.
Dit is wel een tekort koming ten opzichte van HomeWizard batterij.
Waarom niet 3 fase monitoring door de 3 op eigen fase aangesloten Zendure. (Zendure 1 op L1 Zendure 2 op L2 en Zendure 3 op L3)
Ook al zal je negatief draaien op 1 fase.
We hebben een slimme meter die som doet.
Geen respect nodig, want ik sta hier niet voor de troepen om te vertellen dat dit product door mij bedacht is, perfect is en iedereen het moet kopen. Ik vind het ook vreemd dat Zendure die mogelijkheid niet heeft geïmplementeerd en heb dat ook al eens als featurerequest ingediend. Doe wat mij betreft vooral hetzelfde.

En dat daar HA voor nodig is: Ja klopt, dat zou niet de bedoeling moeten zijn. Maar ik gebruik HA voor nagenoeg alles, ben er helemaal in thuis en ik vind het prima. En als dat voor een ander niet zo is, dan begrijp ik dat, maar dan moet die ander maar kijken hoe die daarmee omgaat en alsnog voor bijv. een HomeWizard kiest. En laten we wel wezen: Dit werkt bij HomeWizard, niet als feature, maar als bijkomstigheid van het feit dat het puur plug & play is en die batteries in feite maar gewoon dom laden en ontladen en geen sjoege hebben van fases, niet kunnen clusteren, niet apart de fases uitlezen, etc.

We hoeven hier niet om dingen heen te draaien en alles kan en mag eerlijk gezegd worden, het is ook niet zo dat als iemand iets negatiefs over Zendure zegt dat mij dat raakt ofzo. Dus eens: Jammer dat ze dit niet ondersteunen, voor mij is HA een oplossing en voor anderen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jerryvh schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 06:50:
[...]

Geef het nog een jaartje ofzo, en er komt een snuggere minister met de idee dat, aangezien jij handelt in een product (aankopen en weer verkopen van energie) - je een meerwaardebelasting of inkomstenbelasting op de winst zal mogen betalen.
Het afschaffen van de salderingsregeling maakt dynamisch handelen in stroom al niet meer interessant, dus dat is daarmee in feite al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
EVfan schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:39:
[...]

@frankj030

Nee eerlijk gezegd niet. Begreep pas recent dat de Hyper in een bepaalde smart mode altijd met 1200W laad, en ik neem aan dat dit dan ook van toepassing is op de SF800pro; 1000W laden/800W ontladen, wat voor mijn toepassing en locatie aansluiten prima is. Als de 2400AC ontlaad met 800W, zou het bij mij een probleem zijn als het laden alleen op 2400 gaat. Ik kan dat niet vinden, er staat in documentatie alleen dat het ontladen standaard op 800W staat en kan worden unlocked naar 2400W, laden kan ik niet vinden. Wellicht weten anderen dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
Ik had afgelopen dinsdag een email gestuurd naar everhome voor hun p1 meter.
Nog geen reactie, dus als je die oplossing wilt. Mail op tijd haha.

Mijn zendure ac2400 order staat nog steeds op 3-5 werkdagen. Ik ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 28 ... 122 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.