• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

klump4u schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:20:
[...]

Voordeel van de AC2400 is dat je er zelf simpel een ventilator op kunt knutselen. Die automatisch door de AC2400 wordt gevoed en bestuurt.
[Afbeelding]
Ik zie een mooie reden om een 3D printer aan te schaffen ;)

Word je altijd gevraagd welke printer je moet kopen? → dezeprinter.nl

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Erasmo schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:07:
[...]

Haha, ik niet, €5,- ventilators en klaar, doet prima zijn werk.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🄐

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

elektriekert schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:35:
[...]

Oei! Een zwevende nul!
Ik zie nergens de blauwe draad, Belgische aansluiting? :+
Bruine en geel/groen draad is te ondersteuning, was net voorhanden, voeding door middel van de twee rode opzij.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 2400AC 11,5kWhšŸ”‹,Hyundai Kona 64kWh šŸš—, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🄐

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:22
klump4u schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:27:
[...]

Bruine en geel/groen draad is te ondersteuning, was net voorhanden, voeding door middel van de twee rode opzij.
Dat wist ik ja ;)

• sandernn
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-05 17:41
gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:57:
[...]

Het kan via de Zendure cloud en ook lokale aansturing via Home Assistant is mogelijk op een paar verschillende manieren.

Meer info over dat laatste op Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2
Het gaat ook via de zendure app, via de experimentele functies, 1 op meerdere lokale aansturing.

Maar geen idee hoe stabiel dit al werkt aangezien het nog onder het laboratorium menu staat.

• Bikkelreal
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-05 14:17
MacFan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:50:
Gisteren om 17:30 een 2400AC PRO besteld bij Techpunt, vandaag om 15:00 uur keurig geleverd. P! had ik al, dus keurig extra korting gekregen.

Mini torentje staat nu naast z'n grote broer. Over 2 weken volgen nog wat zonnepaneeltjes, hebben we een klein off-grid setje voor noodgevallen.
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, ik zie dat je de kabel rechtstreeks aangesloten hebt, wil dit ook gaan doen.
Heb je de bestaande doorgeknipt of een nieuwe gemaakt?

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
Erasmo schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BslL8JTbp1rnzPS3k4f55Qc0ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjKRvVxVMUS3V5BjdlxBBdUb.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb zelf wel een 3D printer en SolidWorks, maar niet eens de moeite genomen.
Ik moest mijzelf beschermen tegen overengineering :+

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:57:
[...]

Het kan via de Zendure cloud en ook lokale aansturing via Home Assistant is mogelijk op een paar verschillende manieren.

Meer info over dat laatste op Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2
Dank je. Ik ben bekend met de mogelijkheid tot lokale besturing. Maar wat ik in dit topic en ook niet in het topic van jouw link kan vinden is hoe afhankelijk je van internet/cloud bent voor 3fase. Wat ik me kan bedenken zijn er 3 opties (maar misschien is er nog een andere):
  • Je kunt offline instellen dat je 3fase gebruikt en hoe de accu's met elkaar moeten praten om te synchroniseren (of dat gaat vanzelf).
  • Je moet terwijl de accu's online zijn via de cloud instellen voor 3fase en daarna kunnen ze offline.
  • Alles kan offline ingesteld worden voor 3fase.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

MacFan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:50:
Gisteren om 17:30 een 2400AC PRO besteld bij Techpunt, vandaag om 15:00 uur keurig geleverd. P! had ik al, dus keurig extra korting gekregen.

Mini torentje staat nu naast z'n grote broer. Over 2 weken volgen nog wat zonnepaneeltjes, hebben we een klein off-grid setje voor noodgevallen.
[Afbeelding]
even een kleine vraag, staat deze nu niet in je vluchtweg, lijkt me een deur links (of is dat je bijkeuken met een deur richting tuin? )
overigens heel mooi geplaatst, had je ook gedacht aan een rookmelder voor deze ruimte? (kun je natuurlijk zo op die foto niet zien).
d:)b

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

BizzieBis schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:57:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb zelf wel een 3D printer en SolidWorks, maar niet eens de moeite genomen.
Ik moest mijzelf beschermen tegen overengineering :+
Ah vet. Ik heb gisteren met hout een frame gemaakt voor 2x 3 van deze fans gemonteerd aan de muur, maar dit is 1000x mooier.

Heb je hier ook een file van? Mijn zoon heeft een 3D printer, die kan daar wel wat mee :)

O dit is geen print? Welke materialen heb je gebruikt? Wil dit ook graag maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 26-04-2026 10:09 ]

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:12
JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:57:
[...]

Dank je. Ik ben bekend met de mogelijkheid tot lokale besturing. Maar wat ik in dit topic en ook niet in het topic van jouw link kan vinden is hoe afhankelijk je van internet/cloud bent voor 3fase. Wat ik me kan bedenken zijn er 3 opties (maar misschien is er nog een andere):
  • Je kunt offline instellen dat je 3fase gebruikt en hoe de accu's met elkaar moeten praten om te synchroniseren (of dat gaat vanzelf).
  • Je moet terwijl de accu's online zijn via de cloud instellen voor 3fase en daarna kunnen ze offline.
  • Alles kan offline ingesteld worden voor 3fase.
De Zendures zijn 1-fase apparaten. Ze kunnen geen 3-fase gebruiken/leveren.

Je kunt er uiteraard wel 3 ieder op een fase zetten. Maar dat is wat anders.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• luckyl
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 15:43
klump4u schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:20:
[...]

Voordeel van de AC2400 is dat je er zelf simpel een ventilator op kunt knutselen. Die automatisch door de AC2400 wordt gevoed en bestuurt.
[Afbeelding]
Dit is apparatuur om zorgvuldig mee om te gaan en zou zeker het advies van de fabrikant opvolgen door de beugeltjes tussen omvormer en accu op de juiste wijze te bevestigen (onlangs nog extra notificatie van in de app geweest). En een veilige 12v connector lijkt me ook geen luxe.

• JT

JT

VETAK y0

gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:33:
[...]

De Zendures zijn 1-fase apparaten. Ze kunnen geen 3-fase gebruiken/leveren.

Je kunt er uiteraard wel 3 ieder op een fase zetten. Maar dat is wat anders.
Ja klopt, daarom spreek ik ook over accu's in meervoud. Dit is helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet 3 accu's kopen, aansluiten en erachter komen dat ik voor functioneren in 3fase de accu's permanent moet laten praten met de cloud. Ik wil lokaal.

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 26-04-2026 11:38 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24
JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
[...]

Ja klopt, daarom spreek ik ook over accu's in meervoud. Dit is helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet 3 accu's kopen, aansluiten en erachter komen dat ik voor functioneren in 3fase de accu's permanent moet laten praten met de cloud. Ik wil lokaal.
Volgens mij kun je met HA meerdere units aansturen, en ben je dus volledig lokaal. Maar de zendures, zoals gezegd, zijn geen 3 fase apparaten en ze zijn ook niet 'fase bewust' (zoals Marstek dat bv wel is). Dus er is niets '3 fase' in te stellen. Je kunt bv niet een zendure gebruiken om alleen fase 1 op nul te houden (mss wel via HA), mocht je dat willen.

[ Voor 22% gewijzigd door jelleeelco op 26-04-2026 11:43 ]

• jelleeelco
luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:16:
[...]

Dit is apparatuur om zorgvuldig mee om te gaan en zou zeker het advies van de fabrikant opvolgen door de beugeltjes tussen omvormer en accu op de juiste wijze te bevestigen (onlangs nog extra notificatie van in de app geweest). En een veilige 12v connector lijkt me ook geen luxe.
Wat ik zo raar vind is dat je alleen de omvormer aan de eerste batterij vast maakt, maar verder de batterijen onderling niet. Waarom niet bij iedere accu 4 van die klemmetjes meeleveren, dan wordt het ƩƩn geheel.

• JT

JT

VETAK y0

jelleeelco schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:38:
[...]

Volgens mij kun je met HA meerdere units aansturen, en ben je dus volledig lokaal. Maar de zendures, zoals gezegd, zijn geen 3 fase apparaten en ze zijn ook niet 'fase bewust' (zoals Marstek dat bv wel is). Dus er is niets '3 fase' in te stellen. Je kunt bv niet een zendure gebruiken om alleen fase 1 op nul te houden (mss wel via HA), mocht je dat willen.
Ah kijk, de Zendures praten dus niet met elkaar zoals Marstek wel doet? Ik was in de veronderstelling dat dat technisch nodig was om uberhaupt op 3fase te kunnen functioneren met 3 individuele accu's. Ik weet waar ik kan vinden wat er allemaal lokaal kan, maar over dit specifieke stukje vond ik niks. Maar het zou ook verklaren waarom er niets over in de handleiding staat.

Ecodan warmtepomp

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:12
JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
[...]

In ieder geval de SF2400AC kun je 100% lokaal prima laten werken dmv bijv Home Assistant met meerdere units (dus ook 3 en ieder op een andere fase aangesloten). Je kunt zelfs ook de internettoegang van de Zendures blokkeren en het werkt gewoon prima (wat meerdere hebben gedaan in het Zendure - Home Assistant topic). Uiteraard heb je voor firmware updates dan nog wel even internet toegang nodig, indien je wilt upgraden.

Ik meen me te herinneren dat iemand met een SF2400AC+ of Pro laatst meldde dat'ie een probleem kreeg als hij de internet toegang blokkeerde van zijn Zendure, maar weet zo even niet wat daar de oorzaak uiteindelijk van was.

Maar dat kun je beter zelf vragen op het "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2" topic als je daarin geinteresseerd bent.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• luckyl
jelleeelco schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:40:
[...]

Wat ik zo raar vind is dat je alleen de omvormer aan de eerste batterij vast maakt, maar verder de batterijen onderling niet. Waarom niet bij iedere accu 4 van die klemmetjes meeleveren, dan wordt het ƩƩn geheel.
Daar ben ik het helemaal mee eens, dan weet je ook zeker dat alles goed is uitgelijnd. Helaas ontbreken de benodigde schroefgaten in de accu's om een beugel op dezelfde manier te kunnen bevestigen.

• JT

JT

VETAK y0

luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:21:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens, dan weet je ook zeker dat alles goed is uitgelijnd. Helaas ontbreken de benodigde schroefgaten in de accu's om een beugel op dezelfde manier te kunnen bevestigen.
Alles blijft los zitten van elkaar?

Ecodan warmtepomp

• jelleeelco
JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:44:
[...]

Ah kijk, de Zendures praten dus niet met elkaar zoals Marstek wel doet? Ik was in de veronderstelling dat dat technisch nodig was om uberhaupt op 3fase te kunnen functioneren met 3 individuele accu's. Ik weet waar ik kan vinden wat er allemaal lokaal kan, maar over dit specifieke stukje vond ik niks. Maar het zou ook verklaren waarom er niets over in de handleiding staat.
Ik stel nergens dat ze niet met elkaar praten. Ik zeg alleen dat ze niet fase bewust zijn en er niets "ik heb 3 fase" in te stellen is.

Je kunt ze of aansturen via de Zendure app, of volledig lokaal via Home Assistent. Alles wat je wilt is volgens mij met HA wel mogelijk.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:38
JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:50:
[...]

Alles blijft los zitten van elkaar?
Ja de uitbreidingen wel. Tenminste bij mijn solarflow 800 plus. die heeft de eerste batterij geintegreerd, maar de 2de en volgende batterijen zitten los.
Nu rust wel het gewicht van de bovenste er op en als je de omvormer met de meegeleverde beugels aan de wand vastzet dan kan de stapel eigenlijk ook geen kant op.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik vraag mij af; ik ben nogal eens met evenementen onderweg (fiets/wandel) en erg vaak zie je dan op rustposten aggregaten draaien, vaak voor koelkasten, muziek, licht etc. Over het algemeen niet voor verwarmen, dat wordt meestal op propaan/butaan gedaan.
Zou je in dergelijke situaties niet ook een stekkeraccu zoals een Zendure mee kunnen nemen? De offgrid poort levert ruim voldoende, en een koelkast en wat muziek en desnoods verlichting kan je er prima urenlang mee voeden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Pinsa schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:04:
Waarom kiezen de meeste hier dan nog steeds voor de AC2400+ als de throttle toch nog blijft? Of is dit alleen jou ervaring?
De keuze tussen AC2400 en AC2400 plus is vele malen besproken. Ik heb gewoon voor het nieuwste model gekozen, wat ook een iets betere RTE heeft.

De resultaten met V1.0.3 zijn veel beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sJ7a2XuOaulQVz9J7r3oSWTz1Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4jM9hl9tuEzISzffcaJE2VeQ.png?f=user_large
Het laden op maximaal vermogen gaat langer door en er is minder terugval in laadsnelheid tot het echte afbouwen vanaf 87% tot 100 % SoC. Dit is met fan.
Bij V1.0.2 maakte met en zonder fan niet veel uit qua laadvermogenperformance. Ik ga morgen V1.0.3 zonder fan testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuSeykaRcvSFyagzFcF9tClnA3M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u86T6JRF7KG2qB5lIkvNXwtv.png?f=fotoalbum_large
Kan iemand met een AC2400 een vergelijkbare grafiek maken?

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:38
Mistraller schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:00:
Ik vraag mij af; ik ben nogal eens met evenementen onderweg (fiets/wandel) en erg vaak zie je dan op rustposten aggregaten draaien, vaak voor koelkasten, muziek, licht etc. Over het algemeen niet voor verwarmen, dat wordt meestal op propaan/butaan gedaan.
Zou je in dergelijke situaties niet ook een stekkeraccu zoals een Zendure mee kunnen nemen? De offgrid poort levert ruim voldoende, en een koelkast en wat muziek en desnoods verlichting kan je er prima urenlang mee voeden.
Zeker, je hebt zelfs speciale mobiele batterijen hiervoor.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:41
Pinsa schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:04:
[...]

Waarom kiezen de meeste hier dan nog steeds voor de AC2400+ als de throttle toch nog blijft? Of is dit alleen jou ervaring?

Het AC2400 model is ook nog goedkoper, de fan van zendure zelf is wel bijna overal uitverkocht.

Volgens mij mis je met de gewone AC2400 het slimme gedeelte, waar gehandeled kan worden in dynamische prijzen?
De AC+ tov AC heeft 1) geen DC ingangen, dus als je die niet nodig hebt ook een component minder die stuk kan gaan, en 2) een RTE van 88% ipv 84% volgens https://energienerds.nl/i...lderingsvrij-zelfverbruik

Verder inhoudelijk weinig verschil idd.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:33
elektriekert schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:35:
[...]

Oei! Een zwevende nul!
Ik zie nergens de blauwe draad, Belgische aansluiting? :+
Iedere fan is wel dubbel geaard, dus het moet wel goedkomen dan.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:00
Gisteren stond de Zendure 2400AC set in storing. De set herstart en daarna leek het allemaal weer te doen.
Vandaag op een gegeven moment de melding "Geen battery" Een herstart (meerdere zelfs) gaf geen oplossing. Na de herstart een aantal relais schakelingen en de melding "Geen Batterij" was verdwenen. Maar geen batterij activiteit.

Dus maar een kleine zoektocht gestart.
De hoofdunit en eerste batterij zaten een soort van aan elkaar geplakt. Door het gewicht kwam het vrij makkelijk los en een probleem was al snel zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-XA8nHfpHQRrWvQqxmA2RRkyjg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjGiGSEhvduUHlFEXXMs3fqx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XjiTlxWj0fd4KjQo86cJcsIwFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHk5ub0jZWiYkm4es2nJL7wr.jpg?f=fotoalbum_large

Het plastic om 1 van de dikke pennen is afgebroken of gesmolten. Er kwam in iedere geval een typische gesmolten electrische bedrading lucht vrij. De pen is niet zwart maar lijkt dus toch iets van sluiting gemaakt te hebben.

Mail gestuurd naar Zendure. Ben benieuwd naar de reactie.

• bilgy_no1
Athome schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:28:
Gisteren stond de Zendure 2400AC set in storing. De set herstart en daarna leek het allemaal weer te doen.
Vandaag op een gegeven moment de melding "Geen battery" Een herstart (meerdere zelfs) gaf geen oplossing. Na de herstart een aantal relais schakelingen en de melding "Geen Batterij" was verdwenen. Maar geen batterij activiteit.

De hoofdunit en eerste batterij zaten een soort van aan elkaar geplakt. Door het gewicht kwam het vrij makkelijk los en een probleem was al snel zichtbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het plastic om 1 van de dikke pennen is afgebroken of gesmolten. Er kwam in iedere geval een typische gesmolten electrische bedrading lucht vrij. De pen is niet zwart maar lijkt dus toch iets van sluiting gemaakt te hebben.

Yikes. Er zijn nu toch wel diverse gevallen hiervan.

Hoe lang draait jouw systeem al?

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-05 21:14
Het nulsaldo wordt 's nachts redelijk goed gerealiseerd met de slimme meter modus. Wat ik echter nog steeds niet snap (ligt mogelijk aan.mijn beperkte kennis) is dat de slimme meter uitlezing dus niet nulverbruik laat zien, maar bijv. 10kWh verbruik en 10kWh teruglevering.
Het is een nulsaldo, maar in feite verbruik op fase 2 en 3 en teruglevering op fase 1... hetgeen blijkbaar zo doorgezet wordt. Wordt dat niet in de meter tot nul herleid?... zodat het bij het energiecontract ook als nul verbruik staat?

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is balen! Heb je de batterijen extra aangedrukt toen je daar een melding van kreeg in de app? En viel je misschien iets op voordat je ze eraf haalde; zaten de twee gekoppelde batterijen goed strak tegen elkaar aan, zonder spleten?

Goed dat je het hier meldt! Dat betekent dat we, zodra we de melding 'geen batterij' krijgen, meteen de batterijen moeten inspecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 26-04-2026 16:39 ]

energienerds.nl

• Athome
Mijn systeem "draait" sinds begin november 2025. Eigenlijk pas een week of 8. In de winter stond de set wel aangesloten maar had helemaal niets te doen.

Ik heb nergens aangezeten toen ik de melding kreeg. Toen ik op onderzoek ging wel goed gevoeld of de stapel wiebelde (wel of niet goed gestapeld). Dat was niet het geval. De stapel was stabiel.

De verbinding tussen de hoofdunit en de eerste batterij was ook geborgd met de meegeleverde brackets. Al vanaf dag 1. In deze combinatie zit dus het probleem.
De andere batterijen ook afgestapeld. Die connectoren zijn nog goed en voelden ook niet aan elkaar geplakt aan.
Voor zover HA de informatie nog uitgelezen kreeg, zat de minimale en maximale celspanning van alle batterijen tussen 3.33 en 3.34 volt. En zouden alle batterijen een SOC hebben 60-63%.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-05 21:58

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Begint zo langzamerhand geen toeval of pechgevalletje meer te zijn, dit zet je wel aan het denken

• Fairy
  • Niet online

Fairy

nico_09 schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:52:
[...]

Begint zo langzamerhand geen toeval of pechgevalletje meer te zijn, dit zet je wel aan het denken
Toch wel benieuwd, zijn er bij de AC+ ook al dergelijke gevallen geweest of nog niet? En gaat het om de connectie naar de main unit of ook tussen batterijen onderling...?

• luckyl

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Super vervelend dit, ik ken het gevoel en hoop dat het snel voor je is opgelost. Mijn ervaring is dat het bijna een maand heeft geduurd voordat de spullen waren vervangen.

Inmiddels zijn er toch wel wat meer mensen die dit probleem hebben ervaren. Zie ook mijn eerste berichten in dit topic en op https://forum.zendure.com/d/23916/13.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de volgende punten:
  • Waren de meegeleverde beugels bevestigd tussen de omvormer en 1e batterij?
  • Hoelang heb je het systeem in gebruik
  • Hoe waren je min/max SOC ingesteld
  • Met welk vermogen werd laden/ontladen uitgevoerd
  • Zou je serienummers van accu en batterij willen delen (eventueel via PB)?
luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:54:
[...]

Super vervelend dit, ik ken het gevoel en hoop dat het snel voor je is opgelost. Mijn ervaring is dat het bijna een maand heeft geduurd voordat de spullen waren vervangen.

Inmiddels zijn er toch wel wat meer mensen die dit probleem hebben ervaren. Zie ook mijn eerste berichten in dit topic en op https://forum.zendure.com/d/23916/13.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de volgende punten:
  • Waren de meegeleverde beugels bevestigd tussen de omvormer en 1e batterij?
  • Hoelang heb je het systeem in gebruik
  • Hoe waren je min/max SOC ingesteld
  • Met welk vermogen werd laden/ontladen uitgevoerd
  • Zou je serienummers van accu en batterij willen delen (eventueel via PB)?
Als ik de fotos van @Athome vergelijk met die van het forum in jouw post, valt mij op dat het net de tegenovergestelde polen zijn. Zou daar nog een reden voor zijn?
Anders, dan dat het gebeurt tijdens het laden, of ontladen, @Athome hoe stuur jij het geheel aan?

[ Voor 4% gewijzigd door geert1992 op 26-04-2026 17:00 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Athome
Alles wordt geregeld en gestuurd via de Zendure app. Geen HA of Homey die wat aastuurt.
De batterij staat in "Automatische modus"

@luckyl
- De meegeleverde beugels waren netjes vanaf dag 1 gemonteerd.
- Set is gekocht eind Oktober 2025 en begin november geĆÆnstalleerd. In de winter heeft het vrijwel niets gedaan.
- In de winter stond de SOC ingesteld op min 50 max 100% waarbij de soc vrijwel altijd op 50% stond. Af en toe werd de batterij door de app zelf vol geladen en dat liep direct weer leeg in het huis. Dat is 2 of 3 keer gebeurd in de winter.
- De SOC staat nu tussen 5 en 100%. De zonnepanelen en ons verbruik kunnen dit best goed benutten. De batterij staat over het algemeen maar kort op 5% (als deze daar al komt).
- Laden en ontladen staat beide ingesteld op de maximale 2400 watt. Vooral bij het laden word dit langdurig gehaald. Bij ontladen komt de max amper boven de 2000 watt. Alleen als de auto aan het laden is, word die 2400 watt echt gehaald. Maar dat is niet dagelijks.
Met de FLIR de connector van de bovenste accu bekeken, dit is het effect van een hele dag laden, vanaf 11 uur vanochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIaBNaAX2KQubVt0VyB9JLNL3LA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZAW03eAG7sRo01FKt4FMumb.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is gemeten met een relatief koele omvormer dankzij actieve koeling. Het is goed voorstelbaar dat bij een bedrijfstemperatuur van 60 °C de connector eenvoudig 20–30 °C warmer kan worden.

Daarnaast heeft koeling ook invloed op de temperatuur van de bovenste accu, waardoor het aannemelijk is dat de daadwerkelijke temperatuur van de connector in de praktijk lager ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door geert1992 op 26-04-2026 17:30 ]

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Athome
En eventueel andere batterijen die er onder staan?
Athome schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:48:
En eventueel andere batterijen die er onder staan?
k heb zelf vijf batterijen. Door de eerste loopt de volledige stroom, door de tweede 4/5, door de derde 3/5, enzovoort.

De bottleneck zit bij de connector, waar de hoogste stroom doorheen gaat. Daarom lijkt het mij vrij zinloos om de volgende te meten. Daarnaast is de omvormer het warmste onderdeel van het systeem.

Verder wegen de accu’s meer dan 25 kg per stuk, en mijn rug is niet echt fan van dat gesjouw.

[ Voor 13% gewijzigd door geert1992 op 26-04-2026 17:52 ]

geert1992 schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:23:
Met de FLIR de connector van de bovenste accu bekeken, dit is het effect van een hele dag laden, vanaf 11 uur vanochtend.

[Afbeelding]
Dit is gemeten met een relatief koele omvormer dankzij actieve koeling. Het is goed voorstelbaar dat bij een bedrijfstemperatuur van 60 °C de connector eenvoudig 20–30 °C warmer kan worden.

Daarnaast heeft koeling ook invloed op de temperatuur van de bovenste accu, waardoor het aannemelijk is dat de daadwerkelijke temperatuur van de connector in de praktijk lager ligt.
oef, dat is toch aanzienlijk. maar het steeds losmaken van de batterijen is volgens mij ook niet bevordelijk voor de levensduur. :?
Jan-tweak schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:58:
[...]

oef, dat is toch aanzienlijk. maar het steeds losmaken van de batterijen is volgens mij ook niet bevordelijk voor de levensduur. :?
Ik ben benieuwd of de connector volledig ingestoken is.

Normaal test ik mechanische verbindingen met een beetje vet, zodat je de afdruk kunt zien. Dat durf ik bij een DC-connector niet goed aan. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat op een veilige manier kan testen. In het uiterste geval kan ik controleren of de omvormer, zonder het rubber dopjes, dichter op de accu aansluit.

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 14:13
Bouwertje schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:31:
@pasmanm Ik maak me een beetje zorgen over het feit als ik de envoy naar 'geen teruglevering' zet of het dan goed gaat met het laden van de batterij? Ik heb geen EV, wel een warmtepomp, maar wil straks de mogelijkheid hebben om enphase 'te knijpen' als de accu vol is en mijn verbruik is minimaal. Ook ben ik benieuwd of het laden van de accu de envoy genoeg reden geeft om gedeeltelijk te blijven leveren.
@Henkoes @a2aan @brommetje

@Ferdinand Oeinck heeft hiervoor een oplossing . https://gathering.tweaker...message/82936640#82936640

Met zijn code lukte hem mij om de Enphase Envoy-S Metered rechtstreeks vanuit Home Assistant aan te sturen en een variabele productie-output instellen.
Het enige wat je hoeft te doen, is je eigen IP-adres en webtoken invullen. De actie reageert binnen enkele seconden .

code in home assistant als actie
code:
1
2
3
4
data:
  limit_watt: 1000
action: rest_command.enphase_limit_production
enabled: false
code in configuration.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
rest_command:
  enphase_limit_production:
    url: "https://[je lokale IP] /ivp/ss/dpel"
    method: POST
    verify_ssl: false
    headers:
      Accept: "application/json"
      Authorization: "Bearer [je JWT JSON Web Token eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6Ij....... ] 
    content_type: 'application/json'
    payload: >
      {
        "dynamic_pel_settings": {
          "enable": true,
          "export_limit": false,
          "limit_value_W": {{ limit_watt | float }},
          "slew_rate": 900.0,
          "enable_dynamic_limiting": false
        },
        "filename": "site_settings",
        "version": "00.00.01"
      }

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:14
geert1992 schreef op zondag 26 april 2026 @ 18:14:
[...]

Normaal test ik mechanische verbindingen met een beetje vet, zodat je de afdruk kunt zien. Dat durf ik bij een DC-connector niet goed aan. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat op een veilige manier kan testen. In het uiterste geval kan ik controleren of de omvormer, zonder het rubber dopjes, dichter op de accu aansluit.
Er loopt ~50A door de connector. Dat is best aanzienlijk. Ik weet niet aan welke norm de connector verbinding voldoet, maar een delta van maximaal 30 graden t.o.v omgevingstemperatuur is te verwachten bij dergelijke vermogensconnectoren. Dus daar valt ie nog net binnen. Niet echt een hoge marge, maar bij een goede implementatie gaat de stroom geleidelijk omlaag bij oplopende temperaturen.
geert1992 schreef op zondag 26 april 2026 @ 18:14:
[...]

ik zelf zou denken of je dat niet met occlusiepapier kunt doen.
Dat is waar tandartsen kijken of een vulling niet tegen een andere tand aanligt), dat is extreem dun en laat bij contact een kleur (vaak zwart, blauw of rood) achter.

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07:41
Athome schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:51:
Mijn systeem "draait" sinds begin november 2025. Eigenlijk pas een week of 8. In de winter stond de set wel aangesloten maar had helemaal niets te doen.

Ik heb nergens aangezeten toen ik de melding kreeg. Toen ik op onderzoek ging wel goed gevoeld of de stapel wiebelde (wel of niet goed gestapeld). Dat was niet het geval. De stapel was stabiel.

De verbinding tussen de hoofdunit en de eerste batterij was ook geborgd met de meegeleverde brackets. Al vanaf dag 1. In deze combinatie zit dus het probleem.
De andere batterijen ook afgestapeld. Die connectoren zijn nog goed en voelden ook niet aan elkaar geplakt aan.
Voor zover HA de informatie nog uitgelezen kreeg, zat de minimale en maximale celspanning van alle batterijen tussen 3.33 en 3.34 volt. En zouden alle batterijen een SOC hebben 60-63%.
Heb jij soms ook onverklaarbare occasionele SOC Drops van tientallen procenten gezien om daarna terug te stijgen naar normale waarden. Ik zie dit af en toe wel en vraag me af of dit misschien gerelateerd kan zijn. Ik durf echter de omvormer niet van mijn batterij halen ter controle, wat als er niets aan de hand is en daarna per ongeluk wel.

• Athome
SOC Drops heb ik nooit gezien. Maar kijk ook niet frequent in de app.
De problemen waren er vrij abrupt. Voor gisteren (toen ik heb ik de eerste foutmelding gehad) geen raar gedrag gezien.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15:50
apox schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:05:
[...]

Heb jij soms ook onverklaarbare occasionele SOC Drops van tientallen procenten gezien om daarna terug te stijgen naar normale waarden. Ik zie dit af en toe wel en vraag me af of dit misschien gerelateerd kan zijn.
Ik dacht dat die 'strepen' omlaag en omhoog in de grafieken het gevolg waren van het (tijdelijk) wegvallen van de verbinding met de cloud, want daar worden de statistieken voor die grafieken bijgehouden.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Nu online
Het lijkt wel echt te gaan om een design fout in de 2400AC. Misschien is dat ook wel de reden dat de nieuwe generatie allemaal met geĆÆntegreerde batterijen komen aangezien de problemen elke keer onder de omvormer optreden. Dit geintje kan Zendure veel geld gaan kosten in ieder geval.

Bijzonder in het verhaal is dat bijvoorbeeld Taro en Mrme12345 hier geen problemen mee lijken te hebben, en die hebben setjes al vaak gestapeld.

Laat mij maar met me 800 serie klooien voelt fijner šŸ˜…

• luckyl
AquilaXL schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:12:
Het lijkt wel echt te gaan om een design fout in de 2400AC. Misschien is dat ook wel de reden dat de nieuwe generatie allemaal met geĆÆntegreerde batterijen komen aangezien de problemen elke keer onder de omvormer optreden. Dit geintje kan Zendure veel geld gaan kosten in ieder geval.

Bijzonder in het verhaal is dat bijvoorbeeld Taro en Mrme12345 hier geen problemen mee lijken te hebben, en die hebben setjes al vaak gestapeld.

Ik hoop dat ik een antwoord van zendure ga ontvangen op de vraag wat de onderliggende oorzaak zou kunnen zijn. De afgelopen dagen heb de vervangen apparaten maar tot maximaal 2000W belast en een koeler toegevoegd. De temperatuur blijft nu onder de 40 graden en de omvormer maakt zelf ook geen " brommend" geluid meer. Het voelt nu wat gemoedelijker aan en heb er voldoende vertrouwen in dat dit wel goed blijft gaant. Eerst maar afwachten op de reactie van Zendure,

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:57

Als het om een design fout mbt connector gaat dan ben ik bang dat de 2400ac+ ook de sjaak is, die heeft volgens mij dezelfde connector.
Voordeel vd + is denk ik wel het gewicht wat alles op z'n plek duwt.

Zit wat terug te lezen en zie dat er bij de 2400ac beugels gelevert worden om de omvormer en bovenste accu te koppelen...
Wat als deze beugel er nu juist voor zorgt dat de connector-pen niet (of scheef) in de connector-huls laat zakken :X
En wat is de diameter van de connector-pen en huls?

[ Voor 19% gewijzigd door Treur op 26-04-2026 21:13 ]

• Seroendeng
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 14:22
Een brommend geluid klinkt niet echt goed. Mijn ac2400 maakt zover ik heb gemerkt geen enkel geluid. Heb hem wel maar op 1600W staan maar compleet geruisloos. Zou dat brommen duiden op een slecht contact?

• AquilaXL
  • Nu online
Treur schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:49:
[...]

Als het om een design fout mbt connector gaat dan ben ik bang dat de 2400ac+ ook de sjaak is, die heeft volgens mij dezelfde connector.
De + is compleet anders opgebouwd met een geĆÆntegreerde batterij. Bij de AC lopen alle stromen door die laatste connector naar de omvormer. Dat hebben de + en Pro dus niet, net zoals de 800 serie.

• AquilaXL
  • Nu online
Seroendeng schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:49:
Een brommend geluid klinkt niet echt goed. Mijn ac2400 maakt zover ik heb gemerkt geen enkel geluid. Heb hem wel maar op 1600W staan maar compleet geruisloos. Zou dat brommen duiden op een slecht contact?
Jij gebruikt niet de vollast van je omvormer. Ik kan me voorstellen dat je bij vollast wel iets kan horen wat op zoomen lijkt.

• Treur
AquilaXL schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:59:
[...]

De + is compleet anders opgebouwd met een geĆÆntegreerde batterij. Bij de AC lopen alle stromen door die laatste connector naar de omvormer. Dat hebben de + en Pro dus niet, net zoals de 800 serie.
Ik weet dat de + een geĆÆntegreerde accu heeft en anders van opbouw is (staat hier ook een + in de schuur šŸ˜‰), maar de toegepaste connector is gelijk zover ik kan zien.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:04

Aardedraadje

Met kabelschoen

[...]

Het klopt dat de 2400AC+ en Pro ingebouwde capaciteit hebben, maar ook bij die kun je stapelen om uit te breiden.

Dat gezegd hebbende, we hebben nog steeds te weinig gevallen gezien om echt conclusies te kunnen trekken. Tot we meer weten ga ik mijn AC2400 denk ik maar wat terugschroeven. Ook hier draait het al een aantal maanden goed, maar het zit me niet lekker zolang we niet meer weten.

Van speculeren ben ik trouwens niet vies. Nog een mogelijke oorzaak: waar connectoren eindigen, beginnen kabels. En die overgang heeft ook contactweerstand met warmteontwikkeling. Als in de omvormer of accupacks de kabels niet goed aan de connectoren gekrompen zijn, kan net zo goed de connector heet worden. Wat ik daarmee wil zeggen: het hoeft niet per se aan de verbinding tussen de omvormer en de accupacks te liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Aardedraadje op 26-04-2026 21:22 ]

• AquilaXL
  • Nu online
Treur schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:11:
[...]

Ik weet dat de + een geĆÆntegreerde accu heeft en anders van opbouw is (staat hier ook een + in de schuur šŸ˜‰), maar de toegepaste connector is gelijk zover ik kan zien.
Snap ik maar zover ik begrijp gaat dit elke keer om de laatste batterij naar de omvormer.

• a2aan
[...]

Bij de 2400AC loopt 48A tussen de omvormer en de bovenste batterij (minder als je maar ƩƩn batterij hebt, en het vermogen beperkt is). Met een 2400AC+ of Pro en vier extra batterijen is het nog steeds bijna 40A. Dus wel minder, maar om het "compleet anders" te noemen...

Bij zo'n 2400AC met zes batterijen loopt er trouwens ook nog 40A tussen de bovenste batterij en die eronder.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Treur schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:11:
[...]

Het acheelt hooguit een beetje. Ik heb (nu nog) de AC+ met 4 batterijen eronder. Dus dat de belasting van de stekker is misschien een kleine 20% lager (de batterij in de hoogunit is iets kleiner).

Stel dat bij de AC de connector net niet ver genoeg op elkaar valt en het contactoppervlak niet goed is. De AC+ heeft dezelfde stekker maar misschien is het design net iets anders waardoor het contact beter gaat. Sowieso vind ik de stekkertjes naar mijn gevoel een beetje dun voor 48v en meer dan 2000 watt. Had liever iets dikkers gezien.

Donderdag krijg ik een 2e AC+ en dan maak ik 2 stapels, dus geen 5 hoog maar 2x 3 hoog. Dat scheelt ook met de continu belasting die wordt dan lager (vooral tijdens autoladen).

Edit: ik type te langzaam op de telefoon:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

a2aan schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:19:
[...]

Bij de 2400AC loopt 48A tussen de omvormer en de bovenste batterij (minder als je maar ƩƩn batterij hebt, en het vermogen beperkt is). Met een 2400AC+ of Pro en vier extra batterijen is het nog steeds bijna 40A. Dus wel minder, maar om het "compleet anders" te noemen...

Bij zo'n 2400AC met zes batterijen loopt er trouwens ook nog 40A tussen de bovenste batterij en die eronder.
2400 watt delen door 48 volt kom ik zelfs op 50 ampere. Hoe dan ook fors.

• bilgy_no1
Jan-tweak schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:58:
[...]

Maar 49,4°C zou toch bij lange na niet voldoende moeten zijn om die connector te laten schroeien en smelten?

Je zou toch verwachten dat zoiets is gemaakt van PA6 Nylon oid met een smelt temperatuur >200°C.
Het is niet best met die connector. (Op de getoonde foto,s hier)
Ik had vorige week al mijn 2400AC op max 2000 watt gezet.
Ventilator komt er ook op voor de zekerheid.
Mijn 2400AC komt niet boven de 50 graden maar lager is beter.
Hoe de connectie zit kan ik niet heel goed zien maar hier nog een (oude) foto van de binnenkant van de 2400AC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIDEokdIAJp9elKwd__QqVbLXrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COMlJCT1bYwXvJst9QmGz6aF.jpg?f=fotoalbum_large

• Mistraller
BizzieBis schreef op zondag 26 april 2026 @ 18:56:
[...]

Er loopt ~50A door de connector. Dat is best aanzienlijk. Ik weet niet aan welke norm de connector verbinding voldoet, maar een delta van maximaal 30 graden t.o.v omgevingstemperatuur is te verwachten bij dergelijke vermogensconnectoren. Dus daar valt ie nog net binnen. Niet echt een hoge marge, maar bij een goede implementatie gaat de stroom geleidelijk omlaag bij oplopende temperaturen.
Ik weet vanuit de modelbouw dat een XT60 connector 60A continu mag hebben met kortstondig 100A (doorgaans wel een lager voltage overigens), die heeft ruwweg dezelfde afmeting. Alleen is mijn indruk wel dat die wat strakker klemt dan wat we in de zendure terugzien. Moeilijk testbaar natuurlijk, maar een te klein contactoppervlak lijkt me de hoofdreden van deze oververhitting. Connector is namelijk ook vrij kort. Het was in elk geval het eerste dat mij opviel bij het openmaken van de doos. "Moet dat allemaal door dat kleine plugje?"

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 26-04-2026 22:45 ]

---------------

bilgy_no1 schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:46:
[...]

Maar 49,4°C zou toch bij lange na niet voldoende moeten zijn om die connector te laten schroeien en smelten?
nee dat denk ik ook niet, ik vermoed dat de oorzaak van het schroeien en smelten een slecht contact en dus het creƫren van een kleine vlamboog mogelijk zouden zijn en de temperaturen bij een vlamboog zijn echt een heel stuk hoger.
Je zou toch verwachten dat zoiets is gemaakt van PA6 Nylon oid met een smelt temperatuur >200°C.
Ik verwacht dat je bij een vlamboog ( DC circa 50A) wel duidelijk hogere temperaturen krijgt dan de genoemde >200 gr.C.
peterbier schreef op zondag 26 april 2026 @ 21:55:
Het is niet best met die connector. (Op de getoonde foto,s hier)
Ik had vorige week al mijn 2400AC op max 2000 watt gezet.
Ventilator komt er ook op voor de zekerheid.
Mijn 2400AC komt niet boven de 50 graden maar lager is beter.
Hoe de connectie zit kan ik niet heel goed zien maar hier nog een (oude) foto van de binnenkant van de 2400AC.
[Afbeelding]
Was dit jouw foto of waar komt deze vandaan, en als het jouw foto is wat is de diameter van die twee voedingskabels.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:22
Treur schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:49:
[...]

Zit wat terug te lezen en zie dat er bij de 2400ac beugels gelevert worden om de omvormer en bovenste accu te koppelen...
Wat als deze beugel er nu juist voor zorgt dat de connector-pen niet (of scheef) in de connector-huls laat zakken :X
En wat is de diameter van de connector-pen en huls?
Noem het maar beugeltjes.
Ze vallen losjes om de flens van de bovenste batterij, waar je het boutje indraait om te bevestigen aan de omvormer is met sleuf gaatjes. Dus met het vastdraaien van de klemmetjes zal je ook niks verschuiven.
Jan-tweak schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:23:
[...]

Was dit jouw foto of waar komt deze vandaan, en als het jouw foto is wat is de diameter van die twee voedingskabels.
Het is mijn foto.
Ik heb de kabel toen niet nagemeten op dikte.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82658672

• Treur
Ik ben me eens gaan verdiepen in de gebruikte connector. Het is een zogenaamde M25-2+1+5 welke leverbaar is in versies van 40A tot 60A.

Hopelijk is de 60A netjes toegepast en dan ook van dezelfde fabrikant.
Ervaring leert dat stekkers van 2 verschillende fabrikanten in 1 applicatie toepassen ook nog wel eens vervelende dingen doen
Treur schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:58:
Ik ben me eens gaan verdiepen in de gebruikte connector. Het is een zogenaamde M25-2+1+5 welke leverbaar is in versies van 40A tot 60A.

Hopelijk is de 60A netjes toegepast en dan ook van dezelfde fabrikant.
Ervaring leert dat stekkers van 2 verschillende fabrikanten in 1 applicatie toepassen ook nog wel eens vervelende dingen doen
Deze lijkt er op.
Zie dit linkje naar Amazon.
Zie wel dat deze iets anders is in de Amazon link.
https://www.amazon.nl/Con...N-&hvexpln=0&gad_source=1

Edit.
Deze is het volgens mij en geschikt voor 80 AmpĆØre.
https://www.lsygx.com/sys-pd/80.html

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 27-04-2026 00:31 ]

• Mistraller
raven22 schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:47:
[...]

Zeker, je hebt zelfs speciale mobiele batterijen hiervoor.
Zendure noemt volgens mij zelf de solarflow zelf als zijnde mobiel te gebruiken. Moet je denk ik alleen wel even voorbereiden vooraf, want hoe kan je de offgrid poort anders aanzetten zonder wifi? Moet je toch met een hotspotje doen denk, of vooraf instellen op altijd aan?

---------------

• Mistraller
Wat gebeurt er eigenlijk als er een omvormer op de offgrid poort zit, en de accu raakt vol? Laat de Solarflow de spanning dan oplopen zodat de PV omvormer in storing gaat en niet meer levert?
Er is verder geen communicatie immers in een AC gekoppeld systeem.

---------------

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Maarten60 schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:19:
[...]

De keuze tussen AC2400 en AC2400 plus is vele malen besproken. Ik heb gewoon voor het nieuwste model gekozen, wat ook een iets betere RTE heeft.

De resultaten met V1.0.3 zijn veel beter.
[Afbeelding]
Het laden op maximaal vermogen gaat langer door en er is minder terugval in laadsnelheid tot het echte afbouwen vanaf 87% tot 100 % SoC. Dit is met fan.
Bij V1.0.2 maakte met en zonder fan niet veel uit qua laadvermogenperformance. Ik ga morgen V1.0.3 zonder fan testen.
[Afbeelding]
Kan iemand met een AC2400 een vergelijkbare grafiek maken?
Wat ik over het hoofd heb gezien is dat onze condensdroger een vermogen heeft van 2800watt, dit gaat de AC2400+ niet trekken, nu heb ik niet perse zin om een nieuwe droger te kopem want het voordeel van deze droger is dat de was snel droog is en de droger werkt nog top.

En stel ik zet tegelijker tijd ook nog de 3,5kw airco aan in de zomer dan trek je nog meer vermogen.

Nu ben ik bijna wel verplicht om voor een Solarflow4000 mix te gaan, of zijn er andere opties?

Even een foto van het droger label

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHt_5x6TK76WHU8KQi04pWx3d4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBypkzG1IeIUO4XjDJEb5aUg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Pinsa op 27-04-2026 07:39 ]

Mistraller schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:36:
[...]

Zendure noemt volgens mij zelf de solarflow zelf als zijnde mobiel te gebruiken. Moet je denk ik alleen wel even voorbereiden vooraf, want hoe kan je de offgrid poort anders aanzetten zonder wifi? Moet je toch met een hotspotje doen denk, of vooraf instellen op altijd aan?
Je kunt via bluetooth altijd verbinden en daarmee de max soc, min soc en offgrid bedienen. Dit kan zelfs in vliegtuigmodus. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPq5p3WEhMFwsCWYr0KkMBVdVJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLrs9p4fzOrDv8KAHfVbnIMB.jpg?f=fotoalbum_large

Zendure-HA.com | Run Zendure your way — in Home Assistant

Mistraller schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:43:
Wat gebeurt er eigenlijk als er een omvormer op de offgrid poort zit, en de accu raakt vol? Laat de Solarflow de spanning dan oplopen zodat de PV omvormer in storing gaat en niet meer levert?
Er is verder geen communicatie immers in een AC gekoppeld systeem.
PV (micro omvormer) via offgrid gaat prima als de batterij aan het net gekoppeld is. Helaas werkt dit niet bij stroomuitval. Bij het testen ging de offgrid na een minuutje automatisch uit. De mppts blijven wel werken en laden de batterij netjes op.

• Treur
peterbier schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:13:
[...]

Deze lijkt er op.

Edit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6J_okv0vCCuFMIeFRhUPkF-m4Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUnOY1bmU9Zrh8NQdNYsHasr.jpg?f=fotoalbum_large
Bij de 2e link staat de zendure 2400ac ook op de productpagina
Verwacht dat dit inderdaad de stekker(fabrikant) is

Naast de 80a staat ook een 40A versie
https://www.lsygx.com/sys-pd/79.html
Los vh vermogen kan ik nog geen verschil ontdekken :X

Nevermind; bij de 40A zit bij de onderste pen meer kunststof dus deze is werkelijk anders

Nu eerst koffie

[ Voor 4% gewijzigd door Treur op 27-04-2026 07:53 ]

• Treur
Pinsa schreef op maandag 27 april 2026 @ 06:55:
[...]

Wat ik over het hoofd heb gezien is dat onze condensdroger een vermogen heeft van 2800watt, dit gaat de AC2400+ niet trekken, nu heb ik niet perse zin om een nieuwe droger te kopem want het voordeel van deze droger is dat de was snel droog is en de droger werkt nog top.

En stel ik zet tegelijker tijd ook nog de 3,5kw airco aan in de zomer dan trek je nog meer vermogen.

Nu ben ik bijna wel verplicht om voor een Solarflow4000 mix te gaan, of zijn er andere opties?

[Afbeelding]
Wat probeer je te bereiken? NOM?
Heb je al eens gemeten wat je piekvermogen is en hoelang dit duurt?

Met een 2e 2400ac+ kan je in ieder geval (als je nr2 ook op aparte groep zet) samen 4800w leveren.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 21:44
[...]

Zet er eens eerst een meter tussen. Mijn droger trekt 500 watt. Met een airco, ik neem aan dat je zonnepanelen hebt, meestal staat de airco aan als de zon schijnt. In mijn geval met airco en droger zouden de zonnepanelen nog steeds meer opwekken.

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:22
luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:46:
[...]

Ik hoop dat ik een antwoord van zendure ga ontvangen op de vraag wat de onderliggende oorzaak zou kunnen zijn. De afgelopen dagen heb de vervangen apparaten maar tot maximaal 2000W belast en een koeler toegevoegd. De temperatuur blijft nu onder de 40 graden en de omvormer maakt zelf ook geen " brommend" geluid meer. Het voelt nu wat gemoedelijker aan en heb er voldoende vertrouwen in dat dit wel goed blijft gaant. Eerst maar afwachten op de reactie van Zendure,
*knip* Niet-inhoudelijke motiefaanval

[ Voor 16% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:45 . Reden: Niet-inhoudelijke motiefaanval ]

• Archibaltus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:57
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriƫnteren op de Zendure Solarlow 2400 AC+ en vroeg me af waar jullie deze besteld en zijn er eventueel nog kortingscodes of acties die werken?

• Kloekie
  • Laatst online: 14:55
Goed gevonden.

Kijkende naar foto tijdens installatie:
De 40A versie lijkt in de 2400AC+ te zitten.

M25-2+1+5-40A Connector
peterbier schreef op maandag 27 april 2026 @ 00:13:
[...]

Deze lijkt er op.

Edit.
Edit:
Op het randje dus? Bij 2400W 50V batterij 48A
2400 AC+ zonder 3000L =0A door stekker.
Met 1 x 3000L =24A
Met 2 x 3000L =32A
Met 5 x 3000L =40A

Met de aanname dat het netjes over de stapel verdeeld wordt. Is de interne batterij eerder vol, dan zou er dus 48A door de stekker kunnen lopen. Tenzij beveiligd tot max 40A = ~2000W.

Of ga ik hier helemaal de mist in?

[ Voor 17% gewijzigd door Kloekie op 27-04-2026 08:46 ]

Archibaltus schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:26:
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriƫnteren op de Zendure Solarlow 2400 AC+ en vroeg me af waar jullie deze besteld en zijn er eventueel nog kortingscodes of acties die werken?
Zou 1 van de resellers telefonisch benaderen. Dan is er vaak nog wat aan de prijs te doen en word het snel geleverd.

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
Archibaltus schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:26:
Hoi allemaal,

Via cashbackXL krijg je 8% korting.

MT Venus E met HW P1, WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen Ć” 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen Ć” 380 wp op noord.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:53
pasmanm schreef op zondag 26 april 2026 @ 18:50:
[...]

@Ferdinand Oeinck heeft hiervoor een oplossing . https://gathering.tweaker...message/82936640#82936640

Met zijn code lukte hem mij om de Enphase Envoy-S Metered rechtstreeks vanuit Home Assistant aan te sturen en een variabele productie-output instellen.
Het enige wat je hoeft te doen, is je eigen IP-adres en webtoken invullen. De actie reageert binnen enkele seconden .

code:
1
2
3
4
data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
rest_command:
    headers:
      Authorization: "Bearer [je JWT JSON Web Token eyJhbGciOiJSUzI1NiIsImtpZCI6Ij....... ] 
      {
        },
      }
Werkt dit met de consumenten envoy token of moet je een installateur token hebben?

• Treur
Kloekie schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:27:
Goed gevonden.

Kijkende naar foto tijdens installatie:
De 40A versie lijkt in de 2400AC+ te zitten.

M25-2+1+5-40A Connector

[...]
Voor de tweakers die contact hebben met zendure zou dit wel een goed punt zijn om eens te checken.
50A bij vollast over een 40A connector lijkt me niet de bedoeling

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
[...]

[Afbeelding]
Het is helemaal niet erg dat je droger soms 2800w trekt. Dan neem je gewoon 400w van het net. Daar zitten de kosten niet in.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• a2aan
Die 3,5kW van je airco is waarschijnlijk het koelvermogen. De aansluitwaarde (staat ook op een typeplaatje) is waarschijnlijk niet hoger dan 1,5kW, en het zou me verbazen als 'ie in de praktijk vaak of lang achter elkaar meer dan de helft daarvan verbruikt.

En een moderne warmtepompdroger is inderdaad een stuk trager, dus als snelheid voor jou het belangrijkst is moet je geen nieuwe nemen. Maar ze zijn nu wel ook een stuk zuiniger, en 'beter' voor je wasgoed...

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:12
[...]

[Afbeelding]
Wat heb je op je dak aan zonnepanelen liggen? Stel je hebt een kleine set van 2 kWp, dan hoeft de batterij toch alleen maar 800 W extra te leveren?

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsI7wcxLrAukCb2BgBRIAOWBwrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Py0ztdeCJrEye3WKSsEzH4Ka.png?f=fotoalbum_large

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:53
pasmanm schreef op zondag 26 april 2026 @ 18:50:
[...]

code:
1
2
3
4
data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
rest_command:
    headers:
      {
        },
      }
Werkt met een consumenten token! Enorm dank!!

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:38
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:47 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:19
Athome schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:18:
Alles wordt geregeld en gestuurd via de Zendure app. Geen HA of Homey die wat aastuurt.
De batterij staat in "Automatische modus"

@luckyl
- De meegeleverde beugels waren netjes vanaf dag 1 gemonteerd.
- Set is gekocht eind Oktober 2025 en begin november geĆÆnstalleerd. In de winter heeft het vrijwel niets gedaan.
- In de winter stond de SOC ingesteld op min 50 max 100% waarbij de soc vrijwel altijd op 50% stond. Af en toe werd de batterij door de app zelf vol geladen en dat liep direct weer leeg in het huis. Dat is 2 of 3 keer gebeurd in de winter.
- De SOC staat nu tussen 5 en 100%. De zonnepanelen en ons verbruik kunnen dit best goed benutten. De batterij staat over het algemeen maar kort op 5% (als deze daar al komt).
- Laden en ontladen staat beide ingesteld op de maximale 2400 watt. Vooral bij het laden word dit langdurig gehaald. Bij ontladen komt de max amper boven de 2000 watt. Alleen als de auto aan het laden is, word die 2400 watt echt gehaald. Maar dat is niet dagelijks.
Ik ben vooral ook wel benieuwd of de serienummers ook in de range lagen van de andere persoon met soortgelijk issue.

Deze berichten tasten mijn vertrouwen in dit systeem wel een beetje aan.

Hoeveel batterijen stonden er in jou opstelling?

• wallieweb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:38
wallieweb schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:01:
Ik heb en AC2400 met 4 batterijen (AB3000X), deze set staat in mijn garage. Op de omvormer heb ik een dubbele koeler die zijn werk doet en de omvormer max. 40-42 graden laat worden.

Ik merk dat met de huidige temperaturen mijn bovenste batterij al 36-38 graden wordt. Het is nu 22 graden in de garage, het is nog geen zomer, naar verwachting stijgt dan de temperatuur in mijn garage makkelijk 5 tot 8 graden. Zeker met een omvormer van de zonnepanelen en nu de omvormer voor de Zendure thuisbatterij.

Ik heb nog een extra omvormer, zou het zinvol zijn om 2 torens van 2 batterijen te maken, of kan deze temperatuur op lange termijn mijn systeem serieus negatief beĆÆnvloeden? Ik zit dus niet aan de ideale temperatuur voor LiFePOā‚„-batterijen.

Temperaturen op dit moment van de batterijen van hoog naar laag:
36 °C
31 °C
29 °C
27 °C
Sorry dat ik mezelf quote, zijn er mensen die mij omtrent mijn probleemstelling kunnen 'adviseren'?
Ik ben er me van bewust dat ik 2 x standby verlies zou hebben voor alle duidelijkheid.
Ik ben vooral bezig met de temperaturen en levensduur van het systeem.
Op dit moment heb ik de output beperkt naar 1800 watt ipv 2400 watt na het lezen van de gesmolten connectors.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:31

koboy

Heb een idee voor een icon

a2aan schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:51:
[...]

Die 3,5kW van je airco is waarschijnlijk het koelvermogen. De aansluitwaarde (staat ook op een typeplaatje) is waarschijnlijk niet hoger dan 1,5kW, en het zou me verbazen als 'ie in de praktijk vaak of lang achter elkaar meer dan de helft daarvan verbruikt.

En een moderne warmtepompdroger is inderdaad een stuk trager, dus als snelheid voor jou het belangrijkst is moet je geen nieuwe nemen. Maar ze zijn nu wel ook een stuk zuiniger, en 'beter' voor je wasgoed...
Ook @Pinsa ....

Precies wat hierboven staat. Bedenk ook dat wat er op het typeplaatje van de wasdroger staat een worst case verbruik is. Hier zit je al snel onder....

We hebben jaren geen wasdroger gehad, nu een warmtepomp droger. Volgens mij is die niet echt trager dan wat ik me herinner. Uurtje en klaar.
Sneller kan alleen door een hogere temperatuur en heel veel mag volgens het waslabel maar op "1 stip" dus matige temperatuur gedroogd worden.
De geadverteerde "droogtijden" zijn gekoppeld aan het energielabel. Die stand gebruik je meestal niet omdat de was dan net niet droog genoeg wordt.

Geen idee wanneer je wast/droogt, maar als je dat overdag doet komt er natuurlijk ook nog een stuk PV om de hoek kijken...

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Treur schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:44:
[...]

Voor de tweakers die contact hebben met zendure zou dit wel een goed punt zijn om eens te checken.
50A bij vollast over een 40A connector lijkt me niet de bedoeling
Even lezen wat @Treur schrijft, het kan niet de 40A versie zijn dus als het deze is dan is het de 80A versie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tony71
*knip*

[ Voor 152% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:51 . Reden: Niet-inhoudelijke beschuldigingen ]

• hremijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:52 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:41
Sommigen zien in alles een complot. Ik zie hier enkel enthousiaste tweakers met voldoende kritische noten op hun zang. *knip*

[ Voor 48% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:55 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

• Tony71
Probeer kaf van het koren te scheiden, maar moet het wel alles lezen..

[ Voor 20% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:56 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Nee, de reden van het andere design heb ik destijds aan Zendure gevraagd en ook in een interview vastgelegd. De samenvatting: Losse omvormer + losse accu = 2x verzendkosten. De vormfactor van de 2400AC+/Pro zijn anders, waardoor ze voor de Franse en Duitse markt binnen bepaalde afmetingen vallen die lagere verzendkosten met zich meebrengen. En de 2.4 ipv 2.88 kWh in de hoofdunit is om het gewicht onder een bepaalde grens te houden, wederom met verzendkosten in het achterhoofd.
Eergisteren nog een hele stapel verplaatst. En tijdens het testen voor Home Assistant heb ik denk ik wel >100x een Hyper van zijn accu's getild en inmiddels ook al wel >50x de 2400 AC's.

Controleer ook iedere keer de connectoren als ik ze eraf haal, maar gelukkig hier niets aan de hand.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Tony71
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 27-04-2026 16:56 ]

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:41
Tony71 schreef op maandag 27 april 2026 @ 10:04:
[...]

Het bagataliseren van flaws en ophemelen van een inferieur product in vergelijking met 'vast' systemen met echt goed besturingssytemen. Daarnaast is er een groep van 5-8 personen die 'feeden' waarbij de antwoorden zich versterken en lijken georkestreerd. Hierin ben ik niet de enige
Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. Wat je wel ziet (en ook bij jezelf kunt merken als je kritisch bent) is de post-purchase rationalization, ofwel duidelijke minpunten wegrationaliseren omdat je niet wilt accepteren dat je geld heb uitgegeven aan iets dat toch niet zo goed was.

Ik volg dit topic nu 1 maand, en zie eigenijk maar 1 groot aandachtspunt, en dat is de gesmolten stekkers. Dat wordt niet weggerationaliseerd, maar breed uitvergroot.

Verder is het vooral software/connectieproblemen, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het bij andere systemen wel perfect is.

En ik begrijp niet wat je bedoeld met "een inferieur product in vergelijking met 'vast' systemen met echt goed besturingssytemen". Waar heb je het over?

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:46
Hallo, heb sinds kort de AC2400+ met 1 extra batterij staan, werkt prima.
Hij staat in de schuur, en gezien het platte dak voorzie ik wel dat het flink warm kan worden in de zomer. Temperatuur is nu 31 graden bij opladen.
Heeft iemand van jullie al iets gedaan met ventilatoren?
Ik zie wel dit; https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/overige-doe-het-zelf-en-verbouw/m2384749126-zendure-2400ac-pro-dubbele-koelerhouder-met-kabel-fans
maar dit gaat via de noodstroom uitgang, en daar zit volgens mij geen temperatuur meting op? die staat dus altijd aan?
Ik wil het liefst een eigen voeding, met een eigen voeler voor de temperatuur.
Iemand een idee?
Zou zoiets wat zijn? https://www.amazon.nl/RUI...V-&hvexpln=0&gad_source=1

[ Voor 3% gewijzigd door jannus66 op 27-04-2026 10:26 ]

Pagina: 1 ... 235 ... 257 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder Ʃn meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.