Haha, ik niet, ā¬5,- ventilators en klaar, doet prima zijn werk.Erasmo schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:07:
[...]
Ik zie een mooie reden om een 3D printer aan te schaffen
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC 11,5kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½, Maxima MPM 7L š„
Bruine en geel/groen draad is te ondersteuning, was net voorhanden, voeding door middel van de twee rode opzij.elektriekert schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:35:
[...]
Oei! Een zwevende nul!
Ik zie nergens de blauwe draad, Belgische aansluiting?
18950Wpš, Atlantic 270V3š§, Pana 5Jš„. Zendure 2400AC 11,5kWhš,Hyundai Kona 64kWh š, Peblar Home ā½, Maxima MPM 7L š„
Dat wist ik jaklump4u schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:27:
[...]
Bruine en geel/groen draad is te ondersteuning, was net voorhanden, voeding door middel van de twee rode opzij.
Het gaat ook via de zendure app, via de experimentele functies, 1 op meerdere lokale aansturing.gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:57:
[...]
Het kan via de Zendure cloud en ook lokale aansturing via Home Assistant is mogelijk op een paar verschillende manieren.
Meer info over dat laatste op Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2
Maar geen idee hoe stabiel dit al werkt aangezien het nog onder het laboratorium menu staat.
Ziet er mooi uit, ik zie dat je de kabel rechtstreeks aangesloten hebt, wil dit ook gaan doen.MacFan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:50:
Gisteren om 17:30 een 2400AC PRO besteld bij Techpunt, vandaag om 15:00 uur keurig geleverd. P! had ik al, dus keurig extra korting gekregen.
Mini torentje staat nu naast z'n grote broer. Over 2 weken volgen nog wat zonnepaneeltjes, hebben we een klein off-grid setje voor noodgevallen.
[Afbeelding]
Heb je de bestaande doorgeknipt of een nieuwe gemaakt?
Erasmo schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:07:
[...]
Ik zie een mooie reden om een 3D printer aan te schaffen
:strip_exif()/f/image/kjKRvVxVMUS3V5BjdlxBBdUb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf wel een 3D printer en SolidWorks, maar niet eens de moeite genomen.
Ik moest mijzelf beschermen tegen overengineering
Dank je. Ik ben bekend met de mogelijkheid tot lokale besturing. Maar wat ik in dit topic en ook niet in het topic van jouw link kan vinden is hoe afhankelijk je van internet/cloud bent voor 3fase. Wat ik me kan bedenken zijn er 3 opties (maar misschien is er nog een andere):gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:57:
[...]
Het kan via de Zendure cloud en ook lokale aansturing via Home Assistant is mogelijk op een paar verschillende manieren.
Meer info over dat laatste op Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2
- Je kunt offline instellen dat je 3fase gebruikt en hoe de accu's met elkaar moeten praten om te synchroniseren (of dat gaat vanzelf).
- Je moet terwijl de accu's online zijn via de cloud instellen voor 3fase en daarna kunnen ze offline.
- Alles kan offline ingesteld worden voor 3fase.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
even een kleine vraag, staat deze nu niet in je vluchtweg, lijkt me een deur links (of is dat je bijkeuken met een deur richting tuin? )MacFan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:50:
Gisteren om 17:30 een 2400AC PRO besteld bij Techpunt, vandaag om 15:00 uur keurig geleverd. P! had ik al, dus keurig extra korting gekregen.
Mini torentje staat nu naast z'n grote broer. Over 2 weken volgen nog wat zonnepaneeltjes, hebben we een klein off-grid setje voor noodgevallen.
[Afbeelding]
overigens heel mooi geplaatst, had je ook gedacht aan een rookmelder voor deze ruimte? (kun je natuurlijk zo op die foto niet zien).
Ah vet. Ik heb gisteren met hout een frame gemaakt voor 2x 3 van deze fans gemonteerd aan de muur, maar dit is 1000x mooier.BizzieBis schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:57:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb zelf wel een 3D printer en SolidWorks, maar niet eens de moeite genomen.
Ik moest mijzelf beschermen tegen overengineering
Heb je hier ook een file van? Mijn zoon heeft een 3D printer, die kan daar wel wat mee
O dit is geen print? Welke materialen heb je gebruikt? Wil dit ook graag maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 26-04-2026 10:09 ]
De Zendures zijn 1-fase apparaten. Ze kunnen geen 3-fase gebruiken/leveren.JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:57:
[...]
Dank je. Ik ben bekend met de mogelijkheid tot lokale besturing. Maar wat ik in dit topic en ook niet in het topic van jouw link kan vinden is hoe afhankelijk je van internet/cloud bent voor 3fase. Wat ik me kan bedenken zijn er 3 opties (maar misschien is er nog een andere):
- Je kunt offline instellen dat je 3fase gebruikt en hoe de accu's met elkaar moeten praten om te synchroniseren (of dat gaat vanzelf).
- Je moet terwijl de accu's online zijn via de cloud instellen voor 3fase en daarna kunnen ze offline.
- Alles kan offline ingesteld worden voor 3fase.
Je kunt er uiteraard wel 3 ieder op een fase zetten. Maar dat is wat anders.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Dit is apparatuur om zorgvuldig mee om te gaan en zou zeker het advies van de fabrikant opvolgen door de beugeltjes tussen omvormer en accu op de juiste wijze te bevestigen (onlangs nog extra notificatie van in de app geweest). En een veilige 12v connector lijkt me ook geen luxe.klump4u schreef op zondag 26 april 2026 @ 07:20:
[...]
Voordeel van de AC2400 is dat je er zelf simpel een ventilator op kunt knutselen. Die automatisch door de AC2400 wordt gevoed en bestuurt.
[Afbeelding]
Ja klopt, daarom spreek ik ook over accu's in meervoud. Dit is helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet 3 accu's kopen, aansluiten en erachter komen dat ik voor functioneren in 3fase de accu's permanent moet laten praten met de cloud. Ik wil lokaal.gast777 schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:33:
[...]
De Zendures zijn 1-fase apparaten. Ze kunnen geen 3-fase gebruiken/leveren.
Je kunt er uiteraard wel 3 ieder op een fase zetten. Maar dat is wat anders.
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 26-04-2026 11:38 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Volgens mij kun je met HA meerdere units aansturen, en ben je dus volledig lokaal. Maar de zendures, zoals gezegd, zijn geen 3 fase apparaten en ze zijn ook niet 'fase bewust' (zoals Marstek dat bv wel is). Dus er is niets '3 fase' in te stellen. Je kunt bv niet een zendure gebruiken om alleen fase 1 op nul te houden (mss wel via HA), mocht je dat willen.JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
[...]
Ja klopt, daarom spreek ik ook over accu's in meervoud. Dit is helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet 3 accu's kopen, aansluiten en erachter komen dat ik voor functioneren in 3fase de accu's permanent moet laten praten met de cloud. Ik wil lokaal.
[ Voor 22% gewijzigd door jelleeelco op 26-04-2026 11:43 ]
Wat ik zo raar vind is dat je alleen de omvormer aan de eerste batterij vast maakt, maar verder de batterijen onderling niet. Waarom niet bij iedere accu 4 van die klemmetjes meeleveren, dan wordt het ƩƩn geheel.luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:16:
[...]
Dit is apparatuur om zorgvuldig mee om te gaan en zou zeker het advies van de fabrikant opvolgen door de beugeltjes tussen omvormer en accu op de juiste wijze te bevestigen (onlangs nog extra notificatie van in de app geweest). En een veilige 12v connector lijkt me ook geen luxe.
Ah kijk, de Zendures praten dus niet met elkaar zoals Marstek wel doet? Ik was in de veronderstelling dat dat technisch nodig was om uberhaupt op 3fase te kunnen functioneren met 3 individuele accu's. Ik weet waar ik kan vinden wat er allemaal lokaal kan, maar over dit specifieke stukje vond ik niks. Maar het zou ook verklaren waarom er niets over in de handleiding staat.jelleeelco schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:38:
[...]
Volgens mij kun je met HA meerdere units aansturen, en ben je dus volledig lokaal. Maar de zendures, zoals gezegd, zijn geen 3 fase apparaten en ze zijn ook niet 'fase bewust' (zoals Marstek dat bv wel is). Dus er is niets '3 fase' in te stellen. Je kunt bv niet een zendure gebruiken om alleen fase 1 op nul te houden (mss wel via HA), mocht je dat willen.
Ecodan warmtepomp
In ieder geval de SF2400AC kun je 100% lokaal prima laten werken dmv bijv Home Assistant met meerdere units (dus ook 3 en ieder op een andere fase aangesloten). Je kunt zelfs ook de internettoegang van de Zendures blokkeren en het werkt gewoon prima (wat meerdere hebben gedaan in het Zendure - Home Assistant topic). Uiteraard heb je voor firmware updates dan nog wel even internet toegang nodig, indien je wilt upgraden.JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:37:
[...]
Ja klopt, daarom spreek ik ook over accu's in meervoud. Dit is helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik wil niet 3 accu's kopen, aansluiten en erachter komen dat ik voor functioneren in 3fase de accu's permanent moet laten praten met de cloud. Ik wil lokaal.
Ik meen me te herinneren dat iemand met een SF2400AC+ of Pro laatst meldde dat'ie een probleem kreeg als hij de internet toegang blokkeerde van zijn Zendure, maar weet zo even niet wat daar de oorzaak uiteindelijk van was.
Maar dat kun je beter zelf vragen op het "Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2" topic als je daarin geinteresseerd bent.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Daar ben ik het helemaal mee eens, dan weet je ook zeker dat alles goed is uitgelijnd. Helaas ontbreken de benodigde schroefgaten in de accu's om een beugel op dezelfde manier te kunnen bevestigen.jelleeelco schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:40:
[...]
Wat ik zo raar vind is dat je alleen de omvormer aan de eerste batterij vast maakt, maar verder de batterijen onderling niet. Waarom niet bij iedere accu 4 van die klemmetjes meeleveren, dan wordt het ƩƩn geheel.
Alles blijft los zitten van elkaar?luckyl schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:21:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens, dan weet je ook zeker dat alles goed is uitgelijnd. Helaas ontbreken de benodigde schroefgaten in de accu's om een beugel op dezelfde manier te kunnen bevestigen.
Ecodan warmtepomp
Ik stel nergens dat ze niet met elkaar praten. Ik zeg alleen dat ze niet fase bewust zijn en er niets "ik heb 3 fase" in te stellen is.JT schreef op zondag 26 april 2026 @ 11:44:
[...]
Ah kijk, de Zendures praten dus niet met elkaar zoals Marstek wel doet? Ik was in de veronderstelling dat dat technisch nodig was om uberhaupt op 3fase te kunnen functioneren met 3 individuele accu's. Ik weet waar ik kan vinden wat er allemaal lokaal kan, maar over dit specifieke stukje vond ik niks. Maar het zou ook verklaren waarom er niets over in de handleiding staat.
Je kunt ze of aansturen via de Zendure app, of volledig lokaal via Home Assistent. Alles wat je wilt is volgens mij met HA wel mogelijk.
Ja de uitbreidingen wel. Tenminste bij mijn solarflow 800 plus. die heeft de eerste batterij geintegreerd, maar de 2de en volgende batterijen zitten los.
Nu rust wel het gewicht van de bovenste er op en als je de omvormer met de meegeleverde beugels aan de wand vastzet dan kan de stapel eigenlijk ook geen kant op.
Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder Ʃn meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.
Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.