• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:36
1 AC+ 2400 laad met 2200 watt op 85/85%. De andere laad op 1790 watt op ook 85%.

Is er een accu stuk of minder optimaal bij de tweede AC+? Of is die AC+ gaar?
Eerder vandaag hadden ze wel hetzelfde laadvermogen.

Maak mij een beetje zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkoes op 23-04-2026 16:42 ]

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:10
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:26:
1 AC+ 2400 laad met 2200 watt op 85/85%. De andere laad op 1790 watt op ook 85%.

Ik zie ook wel laad verschillen bij gelijke percentages.
Het probleem is dat je niet 100% op die percentages aan kunt.
Zolang je nog steeds de volle capaciteit hebt zou ik me er niet erg druk over maken.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:36
Polvo176 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:54:
[...]

Ik zie ook wel laad verschillen bij gelijke percentages.
Het probleem is dat je niet 100% op die percentages aan kunt.
Zolang je nog steeds de volle capaciteit hebt zou ik me er niet erg druk over maken.
Ik heb al een paar uur dat dit vermogen achterblijft t.o.v. de andere AC+.

Hoe weet ik of ik nog wel de volle capaciteit heb?

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:10
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 17:00:
[...]

Ik heb al een paar uur dat dit vermogen achterblijft t.o.v. de andere AC+.

Hoe weet ik of ik nog wel de volle capaciteit heb?
Door gewoon een keer volledig te op en te ontladen tussen 10 en 100% met een vast vermogen van b.v. 800 Watt met 1 batterij of 1200 Watt met meerder batterijen.
Ik heb dat met de Hyper in het begin ook gedaan, maar dan met 600 Watt omdat de AB2000 wat minder capaciteit heeft, ik kwam toen net boven de 2 kWh uit bij ontladen.
Vond ik wel netjes voor een 1,92 kWh batterij.
Als ze straks een jaar oud zijn doe ik het nog wel een keer.
Het is maar een idee, geen wet van meden en persen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:53
Henkoes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:26:

Jij gebruikt Gielz toch? Die regelt de optimale laadvermogens voor je. Beetje meer vertrouwen, beetje minder kijken 🙂

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Het lijkt opgelost. Via Gielz de tip gekregen om de omvormer van de batterijen af te halen en dan op te starten. Pakte toen meteen 2400 watt. Batterijen er weer onder en opladen meteen ook rond 2400 watt. Dus het lijkt nu goed te werken. Gielz dank voor de gouden tip.
a2aan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:54:
[...]

Hmja, goeie, om naar eventuele 3-fase-effecten te kijken, al kan ik zelf zo snel niet bedenken hoe dat kan aangezien:
  • Met 5kW productie het onwaarschijnlijk is dat er op één fase continu precies 600W 'over' is (en 600 is 1/4 van de ingestelde 2400, dus ook niet 1/3)
  • De P1-weergave in de Zendure app gewoon die 5kW export naar het net weergeeft (totaal over de drie fasen), dus dan lijkt het gek als de aansturing maar 1 fase zou 'zien'
Wel een zeer interessante casus. Als @mavical ooit achter de oorzaak komt (bijvoorbeeld via Zendure support) zou ik het wel nuttig vinden als die hier gedeeld wordt.
Pagina: 1 ... 233 234 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.